Toon posts:

nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb al een tijdje een nieuwe computer en nu is het eindelijk tijd voor een nieuwe monitor. Ik game veel en kijk veel films dus ik wil wel een goede monitor. Ik heb een ATI Radeon HD 2900 XT kaart en vroeg me af wat een goede keuze is voor een monitor. Ik wil minstens 19 inch, maar ik heb geen idee of groter daadwerkelijk altijd beter is :) ik heb zon 200 euro om uit te geven en heb zelf al gezocht op internet maar geen idee waar naar te kijken etc. ik weet ook niet of ik voor een 16:10 of 4:3 moet gaan, is het verschil in spellen groot??

alvast bedankt,
Ruben

ps. ik heb nu een 17 inch 170c philips :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 13:51
En wat heb je zelf al gevonden?

Ik zou zelf naar een winkel gaan en daar een aantal modelen vergelijken. vragen aan een medewerker van de winkel een film of game aan te zetten op 2 of 3 scheremen deze met elkaar vergelijken en eventeul dan je vraag nog eens stellen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

eem sowieso **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? eens door, daar staan echt gigantisch veel dingen in die je verder kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gelezen maar alsnog vind ik dan 100 beeldschermen die allemaal net ff een beetje verschillen in grootte of contrast, helderheid, responstijd. ik vroeg me gewoon af of iemand iets had van dit beeldscherm is een aanrader (want ik heb hem zelf en hij bevalt bijv)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:01
Ik denk niet dat je daar veel aan hebt. Dan krijg je 100 verschillende meningen van mensen. Kom je dus geen stap verder mee. Voor jezelf uitzoeken werkt het beste. Je hebt al een budget bepaald nu moet je nog voor jezelf bepalen wat je belangrijk vindt. Waar wil de monitor voor gebruiken enzovoort.

[ Voor 29% gewijzigd door wisselwerking op 02-09-2008 16:57 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:54:
ja heb ik gelezen maar alsnog vind ik dan 100 beeldschermen die allemaal net ff een beetje verschillen in grootte of contrast, helderheid, responstijd. ik vroeg me gewoon af of iemand iets had van dit beeldscherm is een aanrader (want ik heb hem zelf en hij bevalt bijv)
Daar hebben we de productreviews voor: http://tweakers.net/pricewatch/reviews/cat/73

Maar goed, als je zelf eisen stelt kun je best wel wat meer wegstrepen zodat je er geen 100 meer overhoudt. Zeker als je met een zeer beperkt budget hebt (€200) valt er al heel erg veel af van de grotere of betere monitoren.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/73 hier kun je de zoekargumenten opgeven om je lijst al heel wat in te korten.

Het ligt dan toch aan je zelf wat je belangrijk vindt aan een monitor.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nou ten eerste moet je voor jezelf uitmaken wat voor formaat je wilt hebben, 4:3 is tegenwoordig moeilijk(er) te krijgen en dus duurder dan breedbeeld.

Wellicht kan reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2008 je bij je keuze helpen? :)

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025

Het is misschien ook een idee de verschillende best-buy-guides door te kijken en de argumentaties bij de gekozen monitors te lezen.

edit: GJtje was me een paar seconden te snel af :)

[ Voor 21% gewijzigd door Depep op 02-09-2008 17:05 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
thanks allemaal. ik weet niet precies wat ik wil want als ik alles invul bij tweakers pricewathc kom ik alsnog met: "82 producten gevonden"

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 22:37
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:19:
thanks allemaal. ik weet niet precies wat ik wil want als ik alles invul bij tweakers pricewathc kom ik alsnog met: "82 producten gevonden"
Ja maar dat hou je altijd. Je maakt op een gegeven moment een keuze. Als ik voor het rek in de AH sta, staan er ook 35 soorten vla. En zeker 20 vind ik lekker. Keuzestress heet dat.

Je wilt eigenlijk dat hier een stuk of 40 mensen hetzelfde type gaan roepen zodat je zelf niet hoeft te kiezen. Zo werkt het niet.

Je kijkt naar je budget. Je verkleint je kader door min. specs vast te stellen waaraan ie moet voldoen. Dan kijk je naar het merk waar je het meeste mee hebt en dan hak je een knoop door.

Simpel.

edit:
En niet onbelangrijk; kijk niet alleen naar specs. Probeer echt beeld te vergelijken bij een mediamarkt ofzo. Ga altijd voor het beste beeld, niet voor de beste specs...

[ Voor 10% gewijzigd door MacDokie op 02-09-2008 17:26 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:23
Dan neem je toch gewoon een 20+" ? Neem je een goed merk, Samsung, LG, enz.

Kijk je even welke je allemaal mooi vindt, gooi je ze even in google voor wat reviews en dan zou het toch moeten lukken lijkt me?

Ik zou ook op de resolutie letten, zowel lage als hoge resolutie heeft zo z'n voor- en nadelen.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een vriend van me heeft de Samsung Syncmaster 2032BW. Het is echt een mooi scherm voor een kleine prijs

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 11:44
Zoals iedereen al zegt, stel eisen op voor jezelf. Het belangrijkste is grootte (en resolutie, wat er zo'n beetje direct mee samenhangt) en paneel (wat de kleurechtheid en responstijden bepaalt). Filter er uit wat niet in je budget valt. Wat ik altijd doe is reviewsites lezen die er uitzien alsof ze weten waar ze over praten, vaak zonder dat ik uberhaupt al een merk of model in gedachten heb. Zo ben ik ook bij mijn BenQ FP241VW gekomen welke behoorlijk onbekend is en ook al bijna nergens meer verkocht wordt. Het is echter wel een puik scherm met mooie kleuren.

Als je niet de tijd er in wil steken dan zit je ten eerste verkeerd bij Tweakers, en ten tweede zul je niet een scherm krijgen dat helemaal bij je wensen aansluit. Dat laatste vind ik verschrikkelijk, dus lees ik zelf altijd reviews over hardware voordat ik ga kopen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:19:
82 producten is nog best te doen.
Je zult in dat geval je eisen nog wat verder moeten gaan verfijnen.

Dus gooi de monitoren met een te lage resolutie eruit, die met de verkeerde kleur, degene die de inputs missen die je nodig hebt (vga/dvi).

Dat zijn namelijk de keuzes die je vrij makkelijk kunt maken. Dan kun je je druk gaan maken over contrastratio, inkijkhoeken en type paneel.

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt.
Door jullie hulp ben ik uitgekomen op dit

[Nieuwe Monitor] Finale: Samsung vs. Liyama vs. AG

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR