Toon posts:

[Nieuwe Monitor] Finale: Samsung vs. Liyama vs. AG

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoeken, reviews lezen, prijzen vergelijken en keuzes maken ben ik uit gekomen op 3 beeldschermen die aan mij eisen voldoen en het best eruit komen:
- mijn budget ligt rond de 200 euro
- ik wil veel gamen (snelle responstijd) en films kijken
- breedbeeld of 4:3 maakt me niks uit
- scherm moet groter zijn dan 19 inch

De finalisten zijn:

Samsung Syncmaster 2253BW/2232BW (zijn volgens mij ongeveer hetzelfde, zo niet vertel aub)
deze monitor wordt veel aangeprezen in onder andere de best buy guides, ook zijn er veel reviews de een nog lovender dan de ander.
- 22 inch
- 16:10
- 2ms
- 300 cd/m²
- 1000:1 contrast (8000:1 DC maar heb geen idee wat dat betekent)
- +- 210 euro

Iiyama ProLite E2003WSV-B1/E2003WS-B1 (ook geen verschil tussen deze twee monitoren)
ik kwam het merk liyama tegen als een goede gamemonitoren in een stuk waar verschillende monitoren met elkaar werden vergeleken. Toen ik de eisen hoog stelde bij tweakers pricewatch kwamen deze schermen eruit rollen. Jammer genoeg kan ik nergens een review van deze monitoren vinden dus ik weet niks anders dan de specificaties, die er goed uitzien vooral als je het prijskaartje ziet...
- 20 inch
- 2ms
- 300 cd/m²
- 2000:1 contrast
- +- 170 euro

AG Neovo H-W22S
zelfde verhaal als de liyama, toen ik hoge eisen vroeg kwam deze monitor ook eruit, ook is hij net als de liyama goedkoper dan de samsung maar hij heeft wel een langzamere reactiesnelheid, ik heb echter geen idee of ik die ene ms ga merken.
- 22 inch
- 3ms
- 300cd/m²
- 1000:1 contrast
- +- 170 euro

Alles op een rijtje, ze hebben alledrie 300cd/m² en een verhouding van 16:10
Samsung Syncmaster:
Voordelen: Aanbevolen en geprezen
Nadeel: 210 euro

Liyama ProLite:
Voordelen: 2000:1 Contrast, 170 euro
Nadelen: Geen reviews kunnen vinden, 20 inch

AG Neovo:
Voordelen: 170 euro
Nadelen: Geen reviews kunnen vinden, 3ms

Ik begrijp nu dat een keuze dus honderden beeldschermen teveel was gevraagd. Maar tussen drie beeldschermen moet kunnen toch? ook hoop ik dat iemand meer informatie weet over de AG en de Liyama en me kan vertellen of het verschil tussen de AG/Liyama en de Samsung echt 40 euro waard is.

Alvast Bedankt,
Ruben

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:59
Ik d8 dat je daar nog geen uur geleden ook al een topic over gemaakt had? |:(

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry maar ik zie net pas het "edit knopje". kan gebeuren toch?

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 22:10
Dat heeft ie ook....

Maar nu wil hij graag dat we zijn keuze gaan bepalen...

Ik heb zelf 2 AG Neovo's van ong. 2 jaar oud en bevallen erg goed, hoe de nieuwe type's zijn weet ik niet.

Zo, en dan ben je nu nog geen steek verder.... Beslis het gewoon zelf!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon weten of ik niet 40 euro weggooi door een monitor te kopen die aangeraden word maar waarvan ik nooit het verschil zal zien met eentje die 40 euro goedkoper is... :)

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Verwijderd

Topicstarter
thanks, nu weet ik ongeveer hoe het met de punten die niet uit de specificaties opgemaakt kunnen worden :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Gold een uur geleden, geldt ook nu.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.