Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Don't answer that
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
1 na laatste alinea "bericht echter pas vanmorgen pas is verstuurd"
woordje 'pas' teveel lijkt me.
'overgeklopt kan worden', moet 'overgeklokt kan worden' denk?
67890
bosons moet bosonen zijn, net als fotonen, muonen, mesonen, fermionen, etc.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Deeltjesonderzoeker is een doodgewone samenstelling, daar hoeft toch geen streepje tussen? Toen ik "drie deeltjes-onderzoekers" op de FP zag, dacht ik dat het een groep onderzoekers was die gezamenlijk een drietal deeltjes onderzocht hebben. Zie ook http://woordenlijst.org/zoek/?q=deeltjesonderzoek.oisyn schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:43:
nieuws: Drie deeltjes-onderzoekers winnen Nobelprijs fysica
bosons moet bosonen zijn, net als fotonen, muonen, mesonen, fermionen, etc.
[ Voor 4% gewijzigd door netvor op 08-10-2008 13:21 ]
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.
*agrees*netvor schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:18:
Deeltjesonderzoeker is een doodgewone samenstelling, daar hoeft toch geen streepje tussen?
Dan zou er driedeeltjesonderzoekers hebben gestaan, eventueel met koppelteken na 'drie', of, more likely, 'onderzoekers drietal deeltjes'Toen ik "drie deeltjes-onderzoekers" op de FP zag, dacht ik dat het een groep onderzoekers was die gezamenlijk een drietal deeltjes onderzocht hebben.
[ Voor 97% gewijzigd door Rataplan op 08-10-2008 13:23 ]
Comes eith Music zou Comes With Music moeten zijn in de eerste alinea.
Edit: zie dat het al opgelost is terwijl ik dit aan het typen was.
[ Voor 17% gewijzigd door Wakoz op 08-10-2008 14:59 ]
Zin loopt niet lekker ('niet' teveel?)Deze veertien 36G-schijven werden niet gekocht niet omdat we te weinig ruimte hadden, maar puur omdat veertien schijven veel beter presteren dan vijf stuks.
reviews: Tweakers.net 10 jaar: de hostinggeschiedenis 2005 - 2008 (pag. 6)In de winter van 2007 probeerden wij fileserver Atlas te vervangen.
we om (spatie)Er zijn serverupgrades geweest waar weom 9 uur 's avonds
[ Voor 32% gewijzigd door Wiethoofd op 08-10-2008 16:20 ]
wordenl; lijkt mij niet helemaal goedBijna alles kan vanuit kantoor of huis beheerd wordenl; we zijn eigenlijk alleen nog in de serverruimte te vinden als we nieuwe hardware moeten plaatsen of onderdelen moeten vervangen.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Mist spatieBij onze .plans en reviews over het serverbeheer krijgen wij nog aardig veel vragen.Hieronder proberen we een paar van de vaakst gestelde vragen te beantwoorden.
...en
Zie edit Wiethoofdgeweest waar weom 9 uur
[ Voor 16% gewijzigd door pat42 op 08-10-2008 16:34 ]
Artemis was toch een vrouwtjes-god? zij haar lijkt me dan beter.Na deze vervanging bleek de nieuwe Artemis stabiel en kon hij het rack in als vervanging van de oude Artemis. Op 28 juli 2007 nam hij zijn taken ook daadwerkelijk over.
tweede "worden" is overbodig te veel lijkt meEr worden dan ook meer fouten gemaakt worden dan wanneer je het werk na een goede nachtrust doet.
Verwijderd
geavanceerde is met een "c"Nokia heeft een samenwerkingsovereenkomst met Nuance gesloten om zijn mobiele telefoons van geavandeerde spraakherkenning te voorzien.
Dit leek ons een mooie bak om onze oude mailserver Adonis doormee te vervangen, en op 9 maart 2007 werd ..
eerste alinea:
Voor dit doel werd een Gigabyte-server gesponsord door hardware.nl, maar als snel bleek Atlas, zoals deze machine werd gedoopt, daar niet geschikt voor te zijn.
Dit is incorrect Nederlands. De financiële crisis treft de technologie sector, niet de winstverwachting.
Verder is het besturingssysteem voorzien van ....Versie 8.04.1 van Ubuntu Eee wordt geleverd met een nieuwe interface en verbeterde hardware-ondersteuning. Verder is het besturingssysteem van Firefox 3 als webbrowser en Openoffice.org als officesuite.
"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best
De titel bevat een onterecht koppelteken: "Europa breidt rechten online kopers fors uit"
Akkoord @Rataplan, moet inderdaad wel aaneengeschreven.
[ Voor 14% gewijzigd door b19a op 09-10-2008 11:44 ]
Spatie tussen het en toestelHet toestel draait op het eigen besturingssysteem van LG. De prijs is nog niet bekend, maar de fabrikant beloofde wel dat hettoestel vanaf volgende maand in de winkel ligt.
nieuws: LG onthult midrangetelefoon met 8-megapixelcamera
eerste regel eerste alinea
Sinds eind juli 2003 zijn landen in de Europese Unie verplicht om de locatiegegevens van oproepen te vast te leggen en door te spelen aan de hulpdiensten.
De mensen van Mandriva hebben de finalversie van Mandriva Linux 2009 online gezet. De final volgt de eerder uitegebrachte bètaversie en release candidate op en kan vanaf deze pagina via een mirrorserver en Bittorrent worden gedownload. Mandriva Linux 2009.0 is als dubbel-cd en dvd beschikbaar gesteld en kan daarnaast ook als distributie met Gnome 2.24 of KDE 4.1.2 als dekstopmanager worden geïnstalleerd. Hieronder zijn de release notes van de nieuwe Mandriva Linux gepost. Een gedetailleerd overzicht van alle nieuwe features kan hier worden gevonden:
[ Voor 43% gewijzigd door nhanssen op 09-10-2008 21:10 ]
De tweede...Dat was al eens mislukt omdat we geen koeler bij ons hadden en de tweede bleek er dus geen bracket op het bord te zitten.
Niet echt een foutje, maar deze:
reviews: Tweakers.net 10 jaar: de hostinggeschiedenis 2005 - 2008 (page 5)
Dan vraag ik me af hoeveel werkgeheugen er in zat... Wat nu een beetje scheef staat op deze manier...Hoewel we nu veel meer ruimte hadden, besloten we toch om deze server weer te vervangen door een IBM-machine met 4TB aan ruimte, snellere processoren en meer geheugen. Helaas bleek met deze IBM ons oude geluk weer terug te keren: hij was uitermate instabiel, en zodra het geheugengebruik over de 4GB kwam liep hij onherroepelijk vast.
[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 10-10-2008 01:27 ]
moet zijn: DopdfSoftland heeft vandaag Dopfd 6.1 build 276
...want die TB's slaan uiteraard op het schijfgeheugen en hoeveel ram er fysiek in zit is dankzij virtueel geheugen niet echt een issueGJtje schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:21:
Niet echt een foutje, maar deze:
reviews: Tweakers.net 10 jaar: de hostinggeschiedenis 2005 - 2008 (page 5)
[...]
Dan vraag ik me af hoeveel werkgeheugen er in zat... Wat nu een beetje scheef staat op deze manier...
Op de homepage van Drupal zijn twee nieuwe versies van het prorgammaprogramma verschenen.
Localhost, sweet localhost
Of was dat een geintje?Linux Torvalds...
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
...de gebrukelijke mirrorserver in... -> ...de gebruikelijke mirrorserver in...
Ik neem aan dat jullie niet de Groningse spelling hanteren
In de intro:
Ook mag die komma evt wel weg.In Wenen is voor het eerst data die met quantumencryptie versleuteld werd, over een commericieel commercieel netwerk verstuurd.
¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯ ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯
Het netwerk bestond uit zes computers die via acht netwerkdelen met lengtes van 6 tot 82 kilometer met elkaar verbonden waren.
op het plaatje staat 85km
nieuws: Apple: sommige Macbook Pro's bevatten gebrekkige Nvidia-gpu
"De computerfabrikant ging echter op onderzoek uit en concludeerde dat Macbook Pro's die tussen mei 2007 en september 2008 mogelijk een defecte gpu van Nvidia kunnen bevatten. "
dit stukje klopt niet; er moet nog iets van 'werden verkocht' bij
[ Voor 33% gewijzigd door RoTro op 10-10-2008 21:54 ]
Kernel is onder GPL, zoals ook bij de andere berichten staat aangegevenBestandsgrootte 60,77MB
Licentietype Freeware
"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best
Moet natuurlijk Red Hat zijnde verschillende installatiescripts voor Red Had en Fedora kunnen het raam uit
Kater? Eerst water, de rest komt later
Die eerste t kan wel weg denk ik...sytsteembeheerders
Virussen? Scan ze hier!
(haakjes toegevoegd om te verduidelijken)De Linux-uitgever kan op die manier (meer bedrijven aan zich binden en) op Ubuntu overstappen.
Grammaticaal wel correct, maar nu staat er dat de linux-uitgever (Cannonical) op Ubuntu kan overstappen.
Het lijkt me dat er bedoeld wordt dat de bedrijven op Ubuntu overstappen.
Misschien duidelijker als dat overstappen weg wordt gelaten? "Op die manier" refereert al aan het overstappen.
"De Linux-uitgever kan op die manier meer bedrijven aan zich binden."
edit:
Wellicht een betere aanpassing:
"De Linux-uitgever kan op die manier meer bedrijven aan zich binden en op Ubuntu laten overstappen. ."
[ Voor 10% gewijzigd door bartware op 11-10-2008 11:45 ]
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Dat betekent dat fabrikanten hun telefoons zou zo uitgebreid kunnen maken als ze willen door applicaties toe te voegen of weg te laten.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Het zou veel aantrekkkelijker worden -> aantrekkelijker.
Hier mist nog een werkwoordje ergens.Het bedrijf ontwikkelde een nieuwe technologie die het in zijn softwarepakket Distributed Password Recovery, bedoeld om de versleuteling van wifi-netwerken te kraken.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Onder Celeron Loadbalancers:
Daar mist een n.In de nacht van 16 februari 2005 werden de eerste servers overgezet en al snel verdeelde deze loadbalancers alle requests over alle webservers
Android kan op elke telefoon worden geplaatst zonder licentiekosten, terwijl er vanwege het open karaketer veel externe applicaties voor worden ontwikkeld.
Laatste alinea regel 2:
Een site van Nokia, die het publiek nieuwsgierig moet maken, toont een 7610 Supernova, een toestel dat Nokia eerdit jaar aankondigde.
eerder dit
Greetz Big-R
KC Softwares heeft VideoInspector een update naar versie 1.10.1.108 gegeven.
--> het versie-nummer is mee ge-copy-paste, dit moet nog veranderd worden in 2.0.0.114.
De link achter statistiekenpagina wijst naar http://tweakers.net/URL, alwaar ik een 404 krijg.Verder kan informatie over de gebruikte codecs worden ingestuurd naar de website van KC Softwares, die daar een statistiekenpagina van heeft gebouwd waarop te zien is wat de meest gebruikte codec is.
Titel en eerste zin spreken over "2.0.0.114". KC Softwares website en de afbeelding onderaan het artikel spreken over "2.0.1.114".
Moet Wii zijn...zoals Mii-achtige avatars. "De New Xbox...
URL naar de codecstatistiekenpagina van KC Softwares toegevoegd en alle verwijzingen naar 2.0.0.114 veranderd in 2.0.1.114.
En wat de laatste betreft, de avatars bij de Wii heten toch echt Mii's. Dus we laten het zo.
Afkorting, dus capitalised?Rom is 512 MB
nieuws: 'HTC lanceert binnenkort wimax-smartphone' - update
Laatste regels.
h'tje vergeten in hyperthreading.Cpu-z geeft netjes aan dat de nieuwe Core i7-chip voorzien is van vier cores die vanwege de terugkeer van hypertreading acht draadjes tegelijkertijd kunnen verwerken.
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
nieuws: Apple: sommige Macbook Pro's bevatten gebrekkige Nvidia-gpu
"risiso"
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Het is de 3.0.3 versie, puntje vergeten.Ter vergelijking: de huidige 3.03-versie van de gewone Firefox
"Cpu-z geeft netjes aan dat de nieuwe Core i7-chip voorzien is van vier cores die vanwege de terugkeer van hyperthreading acht draadjes tegelijkertijd kunnen verwerken."
Just a thought.. misschien staat het beter om "draadjes" te veranderen naar "Threads".
" Voor 13 oktober zal Blizzard nog patch 3.0 uitgeven," Oktober moet November worden?
67890
Dat moet natuurlijk 0.780 kg of 780g zijn.
"Ook waren de detail-afmetingen in de test 145nm, en is de vraag is of de vereiste 20nm lensafstand ook bij kleinere details gehandhaafd kan blijven."
1x "is" te veel
driemaal zo hoog ... alsEr werd toen gemeld dat het aantal bestellingen van bestaande T-mobile-klanten driemaal zo hoog bleek te liggen dan eerder was geraamd, en de telecomprovider verdrievoudigde dan ook zijn order bij fabrikant HTC.
of
driemal hoger ..... dan
Een van de piloten die hierbij betrokken zijn is, blijkt een oude bekende van Psycho te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door sewer op 13-10-2008 19:53 ]

[ Voor 18% gewijzigd door Leftblank op 13-10-2008 21:01 ]
voor de mal houden? die uitdrukking kende ik nog niet. mal = gek volgens mijweliswaar nog niet krachtig genoeg zijn om iedereen altijd voor de mal te houden
intyptwat de medechatter van de bot intiept
Garriott is niet het eerste familielid is dat de ruimte bezoekt.
moet die zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Darude1234 op 13-10-2008 21:53 ]
Gaarne dit een volgende keer toch in een apart topic zetten. Iemand anders dan de auteur van het stuk weet namelijk net zo min als jij welke url er moet staan.Leftblank schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:52:
nieuws: Chatbot slaagt bijna voor Turing Test link op 'aldus' is zo te zien verkeerd/niet ingetikt. Op het randje, maar het voldoet iig aan de eisen in de waarschuwing
Ik heb een dubbele 'is' weggehaald.COMPUTERNERDNR1 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:51:
nieuws: 'Lord British' gaat de ruimte verkennen
Garriott is niet het eerste familielid is dat de ruimte bezoekt.
moet die zijn
We zijn dus weer bij
Verwijderd
menselijkedertig procent van zijn menselijk beoordelaars vijf minuten lang voor de gek moet kunnen houden
In het Nederlands zeg je: universiteit Berkeley of universiteit van BerkeleyEen groep onderzoekers van de Berkeley-universiteit
Wat er nu staat is gebruikelijker in Engelstalige artikelen.
Misschien is LOTR:O wat duidelijker in de titel
fixed
fixed, al is het ei'k geen fout maar een stijlpuntWicket schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:20:
universiteit van Berkeley
niet fixed, stijlpunt en bovendien afwijkend van wat @gamesredactie gebruikelijk is.418O2 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:26:
Misschien is LOTR:O wat duidelijker in de titel
moet
+ Custom Tacics
+ Custom Tactics
worden
Staat nog steeds? Hoort volgens mij wel hier thuis, is iig überhaupt nog geen reactie op gekomenPatriot schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:52:
In reviews: Tweakers.net 10 jaar: de hostinggeschiedenis 2005 - 2008
Onder Celeron Loadbalancers:
[... al snel verdeelde deze loadbalancers alle requests ...]
Daar mist een n.
Hierin staat de volgende zin:
Daar moet volgens mij gewoon ontstaat staanHet verweer van Google was dat met het drastisch verkleinen van de afbeeldingen in feite een nieuwe afbeelding onstaat, die niet meer onder het oorspronkelijke auteursrecht valt.
The answer is 42.
Dit topic is gesloten.
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- Opmerkingen over de inhoud van de teksten,
- Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven,
- Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- Meldingen waar discussie over mogelijk is.