Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Informatie over kloksnelheden of prijzen wilde Patla niet geven, maar hij deed wel uit de doeken dat de nog dit jaar uit te komen cpu's uit de serie allemaal quadcores zijn, 6Mb cache aan boord hebben en een tdp van 75W hebben.
->Hopelijk komt er 6MB cache in

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
heeft een typo: san-funtionaliteit ipv san-funCtionaliteit...
tenzij dat ding veel leuker in gebruik is geworden ofzo
When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3
Verwijderd
Moet zijn: zouEr gingen al langer geruchten dat het Japanse bedrijf een nieuwe versie van de Nintendo DS uit zo brengen
In: nieuws: Nintendo onthult nieuwe DSi
Mede hierdoor zou het tijdstip voor de introductie van de Sjanghai naar voren kunnen worden gehaald: van het eerste kwartaal van 2009 naar het vierde kwartaal van dit jaar.
Sjanghai -> Shanghai
Pagina:
nieuws: IBM introduceert bladecenters met san-functionaliteit
Laatste regel van de tekst:
Ook Lotus Notus van IBM, Oracle-databases en SAP-bedrijfssoftware vereisen een gedeelde opslagmogelijkheid.
Zou (denk ik) "Notes" moeten zijn. Dus een letter 'e' i.p.v. 'u'.
Look at it this way... in a million years, who's gonna care?
Verwijderd
Ik zal niet zeggen dat het fout is maar dacht dat eerst dat het om HighDef ging, is HDD niet beter? Vanwege WD kan je wel snappen dat het hardeschijven gaat maar toch.
in de eerste alinea staat Osstenrijk, neem aan dat Oostenrijk wordt bedoeld
[ Voor 4% gewijzigd door Frunz op 02-10-2008 18:51 ]
Skull_One schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:25:
...Lotus Notus...

We riepen vroegah altijd Klotus met Lotus
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
In de tekst "in drie lang stukken" mist de "e".Duurt lang...
Hoewel we slechts een beperkt deel van de campaign konden spelen, viel op dat het aantal cutscenes enorm is toegenomen. Het stuk van Act 1 dat we konden spelen was grofweg opgedeeld in drie lang stukken, van elkaar gescheiden door tussenfilmpjes.
[ Voor 10% gewijzigd door baskabas op 02-10-2008 20:18 . Reden: Link toegevoegd ]
(twee punten op het eind)Bij het automatisch in- of uitzoomen wordt ook de sluitertijd en het diafragma aangepast..
Sommige omgevingen
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Laatste regel:
"..., volgens de oprichter van Mptunes en eerder Mp3.com.
"
Dat 'Mptunes' moet volgens mij 'Mp3tunes' zijn. Dus met een '3' erin.
... en nu zelf even een koffie pakken...
Eigenlijk niet alleen op dit artikel van toepassing, maar ook meer algemeen op tweakers.net, is het wel of niet gebruiken van een kapitaal in 3d / 3D.
Volgens het groene boekje is het '3D', dus mét kapitaal.
Jullie gebruiken de onderkast 'd' echter wel (zover ik kan zien) consequent, dus wellicht hebben jullie daar een eigen richtlijn voor. Maar die klopt dan niet met het groene boekje...
Verwijderd
Skull_One, het klopt dat we op Tweakers.net veel termen iets anders schrijven dan het Groene (of Witte) Boekje voorschrijft. We schrijven inderdaad veel termen met onderkastletters omdat dat een rustiger tekstbeeld oplevert. Goed om te lezen dat we dat in ieder geval wel consequent doen!
Ik vermoedde al zoiets vanwege het feit dat het consequent 'fout' gebruikt wordt. Ben het ook wel (deels) mee eens. Bedankt voor de uiteenzetting.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:13:
Skull_One, het klopt dat we op Tweakers.net veel termen iets anders schrijven dan het Groene (of Witte) boekje voorschrijft. We schrijven inderdaad veel termen met onderkastletters omdat dat een rustiger tekstbeeld oplevert. Goed om te lezen dat we dat in ieder geval wel consequent doen!
Als aanvulling op die Mp3tunes-correctie van zoeven...
De bedrijfsnaam wordt geschreven als "MP3tunes". De 'P' is dus ook een kapitaal. Aangezien het een eigen naam is, zou het beter zijn het ook zo te schrijven.
Sorry, ik voel me wel een 'kommadingeser' vanmorgen zeg... Toch maar nóg een koffie pakken dan maar...
Dat zie ik, maar "Volgens" staat ook in een link, die bij gebrek aan een URL terug naar de voorpagina van Tweakers verwijst, wat me niet de bedoeling lijkt.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:52:
[...]
De code, inclusief de link, staat iets verderop, onder 'R4850-T2D512-kaart'
Sommige fout worden vergeten.
Daar is op zich niks mis mee, maar onder die vlag zou je iPhone als Iphone moeten schrijven.Rataplan schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:47:
Zelfde verhaal: ook eigennamen worden (tamelijk rigide) van extra hoofdletters ontdaan. Het beroep loopt nog
Overigens schrijven jullie zowel T-mobile als T-Mobile...
En als 3d een 'rustiger beeld' oproept dan 3D, waarom schrijven jullie dan wel 3G? Dan zou je dat ook gewoon als '3g' moeten schrijven.
Zomaar wat constateringen. Het is ook niet echt makkelijk allemaal, ook niet om te implementeren. Maar een makkelijke regel is in ieder geval wel de huisstijlschrijfwijze van het bedrijf/product in kwestie te hanteren en daar niet eigen regels op los te laten. Het zijn per slot van rekening 'eigen namen'.
Op zich zijn er best wat simpele regels te bedenken die consequent toegepast kunnen worden. Dat maakt het leven van een redacteur wat makkelijker. Nederlands is sowieso al lastig genoeg.
Het zijn alleen maar mijn twee centen, het is jullie feestje!

Navigatie FAQ
GPS-muis
[snip] Nadat er een verbdinging verbinding is gemaakt met de GPS-muis zal het navigatie-programma de GPS-muis moeten vinden en kunnen gebruiken.
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
"De verwachting is dat de opvolger van de mobiele HD 3000-lijn nog dit jaar beschikbaar ter beschikking van notebookfabrikanten wordt gesteld, meldt Guru3d."
Die zin loopt niet helemaal lekker. Iets is beschikbaar, of wordt beschikbaar gesteld.
"De verwachting is dat de opvolger van de mobiele HD 3000-lijn nog dit jaar voor notebookfabriekanten beschikaar wordt gesteld, meldt Guru3d." Zoiets loopt beter mijns inziens
Moet natuurlijk Omdat zijnOmat geen enkele fabrikant dit al gerealiseerd heeft en Asus voorlopig kennelijk liever met stickers waarschuwt, zou dat een indicatie kunnen zijn dat het scheiden van de spanningen niet zo eenvoudig is.
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
mogelijkheid aan het menu is toegevoegd om direct te film af te laten spelen.
moet natuurlijk de film zijn
nieuws:Hitachi toont camcorder die hd-beeld draadloos naar tv verstuurt
Draadloze hd-video-standaarden als wdhi, wireless hdmi en uwb lijken vooralsnog kansrijker.
de tag zegt Wireless Home Digital Interface -> whdi
[ Voor 41% gewijzigd door donzz op 03-10-2008 19:31 . Reden: nog een gevonden ]
alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen
Mist er niet een woord in die zin? 'twijfel geweest' of zo, hij loopt zo namelijk niet zo lekker volgens mij.en hoewel er veel andere goede doelen worden aangedragen die zeker de moeite waard zijn, is er eigenlijk nooit twijfel:
[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 03-10-2008 23:49 ]
Dit moet waarschijnlijk onder andere zijn.Met dit programma is het mogelijk om andere andere de muziekcollectie te beheren
Onderzoekers van het Max Planck Instituut voor polymeeronderzoek en de Duitse tak van Sony hebben een techniek ontwikkeld om buidbare beeldschermen te maken.
Moet Buigbare zijn.
cheerz
En daarnaast zijn het flexibele displays die goedkoper zijn geworden, dus vziw mag de komma uit de titel weg.
Ik ga er van uit, dat er grafiek moet staan. Zoals het er nu staat, wordt er iemand van adel gegenereerd.Een analyse van deze bestanden door de onderzoekers liet verschillende zaken zien. Zo kon een graaf gegenereerd worden die laat zien hoe het relatienetwerk van een gebruiker er uitziet.
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Nou nee: Wikipedia: Graaf (wiskunde).Arthas schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:07:
nieuws: Chinese Skype logt onversleuteld chat- en persoonsgegevens
[...]
Ik ga er van uit, dat er grafiek moet staan. Zoals het er nu staat, wordt er iemand van adel gegenereerd.
My bad, toch niet altijd opgelet met wiskunde. Ik had alleen de Van Dale erop nageslagen en daar kwam deze uitleg niet in voor.
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
"De Iron Man blu-ray, die op dinsdag 1 oktober uitkwam"
1 oktober was toch echt woensdag, anders heb ik mijn verjaardag een dag te laat gevierd

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
- ondernemingenMicrosoft-topman Steve Ballmer zei tijdens een bijeenkomst voor grote bedrijven in Parijs ook al dat ondermeningen best kunnen wachten op Windows 7 om hun pc's met XP te vervangen.
Verwijderd
Drie keer zoveel klanten als verwacht zouden ...Drie keer zoveel klanten dan verwacht zouden ...
of
Drie keer meer klanten dan verwacht zouden ...

Verwijderd
een => aanYahoo zou vanaf deze week advertenties van Google gaan tonen een gebruikers uit Noord-Amerika, maar ...
Verwijderd
moet zijn:The GNOME Mobile platform is the technological heart of numerous Linux-based mobile device platforms including Maemo, the ACCESS Linux Platform, the LiMo reference platform, Ubuntu Mobile, Moblin and Poky. Internationalisation
Thanks to members of the worldwide GNOME Translation Project, GNOME 2.24 offers support for 45 languages with at least 80 percent of strings translated, including the user and administration manuals for many languages.
The GNOME Mobile platform is the technological heart of numerous Linux-based mobile device platforms including Maemo, the ACCESS Linux Platform, the LiMo reference platform, Ubuntu Mobile, Moblin and Poky.
Internationalisation
Thanks to members of the worldwide GNOME Translation Project, GNOME 2.24 offers support for 45 languages with at least 80 percent of strings translated, including the user and administration manuals for many languages.
[ Voor 53% gewijzigd door blackTIE op 05-10-2008 15:57 ]
Ik zag het zelf niet maar werd er hier door deze gebruiker op attent gemaakt. Zie ook mijn reply aldaar.
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Met de nieuwe chipset zou de Macbook een flinke prestatiewinst kunnen boeken ten opzichte van de GMA3100-ipg in de huidige uitvoering van de laptop.
GMA 3100 igp
Hier staat wat
nieuws: Privacy-schandaal T-Mobile Duitsland breidt zich uit
Lijkt me niet helemaal juist?
Daar staat het typenr als DFI R2RS (1e alinea), terwijl dit een DFI T2RS is (eigenlijk is het de DFI P45 T2RS Plus, om het volledige typenr aan te houden).
Watt(er) is een nietbestaande eenheid. De eenheid is namelijk vermogen, uitgedrukt in Watt.Als videokaart had Viss een Asus HD4870X2 ingeprikt, terwijl een 1200-watter van PC & Power Cooling voor de stroomvoorziening zorgde.
Dit is wel wat onduidelijk zo, denk je niet?
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 06-10-2008 17:43 ]
Er mist een hoofletter na 18 en er staat laptos4u.nl waar dus een p mist."18 mei heb ik een laptop besteld bij laptops4u.nl en deze laptop zou binnen 5 werkdagen geleverd worden. Op 25 juni is dan na vele pogingen om laptos4u.nl te bereiken de order geannuleerd. Tot nu toe heb ik nog steeds het bedrag van 1050 euro niet terug",
"Vooral bij topdrukte zouden mensen met valse zo het land binnen kunnen glippen."
Met valse... wat?
Verwijderd
Zoals het in het artikel staat klopt het; als een zin met een getal begint vervalt de hoofdletter.Er mist een hoofletter na 18
http://taal.web-log.nl/ta...6/11/hoofdletter_na_.html
Er staat wel een foutje in het artikel op nieuws: Wereldrecord 1M-benchmark Superpi in Nederlandse handen
In de zin Opmerkelijk is dat Viss een niet-gemodificeerde DFI Lanparty P45-R2RS-moederbord gebruikte zou gemodificeerde volgens mij zonder e moeten. Dus een niet-gemodificeerd moederbord in plaats van een niet-gemodificeerde moederbord
Volgens mij is het PC Power & Cooling in plaats van PC & Power Cooling....terwijl een 1200-watter van PC & Power Cooling voor de stroomvoorziening zorgde...
Ballistix...twee Crucial Balistic PC2-8500-reepjes van 1GB...
Dubbel L en een X op het eind.
http://www.crucial.com/ballistix/
PC Power & Cooling...terwijl een 1200-watter van PC & Power Cooling voor de stroomvoorziening zorgde.
http://www.pcpower.com/
3DMark06Voor een stabiele testrun van 3Dmark 2006...
Desnoods met een kleine M i.p.v. een hoofdletter, maar in ieder geval niet 2006, maar 06.
http://www.futuremark.com/products/3dmark06/
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Die viel mij net ook nog op, is die tijdens de discussie over de hoofdletter er tussendoor geglipt ?Wiethoofd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:29:
nieuws: Webshop Laptops4u vraagt faillissement aan
[...]
Er mist een hoofletter na 18 en er staat laptos4u.nl waar dus een p mist.
Edit:
Oh wacht, dat is gewoon incl. foutje gekwoot. Ik zou zeggen, verkloot de kwoot, want staat niet zo netjes op de FP
[ Voor 12% gewijzigd door u_nix_we_all op 06-10-2008 20:42 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
Quadreo moet Quadro zijn....8GB geheugen en een Quadreo FX-videokaart van Nvidia die het 17"-beeldscherm aanstuurt....
moet dat zijnGoogle is traditioneel een gesloten boek is wat betreft hetgeen zich binnen de datacentra van het bedrijf afspeelt.
[ Voor 11% gewijzigd door Darude1234 op 06-10-2008 21:27 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Tees op 06-10-2008 21:29 ]
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"
Het is David Gilmour ipv GilmoureVolgens de coalitie, die verder onder meer de Kaiser Chiefs, David Gilmoure en Robbie Williams tot zijn leden mag rekenen,
Of gewoon de 2de "is" compleet weghalen, imho iets makkelijker te lezen. Maar tis aan de nieuwsschrijvert die het gaat wijzigen.COMPUTERNERDNR1 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:26:
nieuws: Googles datacentra goedkoop dankzij groene technologieën
"Google is traditioneel een gesloten boek is wat betreft hetgeen zich binnen de datacentra van het bedrijf afspeelt."
moet dat zijn
nieuws: Muzikanten willen controle over copyrights terug van labels
"Volgens Jazz Summers, manager van The Verve, is dat vergelijkbaar met een situatie waarin de bank na afbetaling van de hypotheek eigenschap van een huis claimt."
Welke eigenschap?
Loopt de de openingszin van de broodtekst niet.
Dit is m:
Google is traditioneel een gesloten boek is wat betreft hetgeen zich binnen de datacentra van het bedrijf afspeelt.
Verwijderd
gewordenEen reden voor het afbreken van de sponsoring en waarom er zoveel excuses waren verzonnen in plaats van het gewoon even te laten weten is ons nooit duidelijk te worden.
Nieuwe PS3 blijkt uitgerust met kleinere flash-chip
nieuws: Nieuwe PS3 blijkt uitgerust met kleinere flash-chip
in de inleiding staat dat de chip nu verschilt van 256 Megabyte naar 128 megabit, moet dit zo ?
in de een-na-laatste alinea staat NXP verkeerd geschreven. (NPX ipv NXP)
Zie aldaar, is sowieso een inhoudelijke vraag dus apart topic is dan zeker gerechtvaardigdHyperBart schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:20:
vergeten dat hier het topci was voor spelfoutjes en dergelijke, had dus al apart topic gemaakt:
Nieuwe PS3 blijkt uitgerust met kleinere flash-chip
nieuws: Nieuwe PS3 blijkt uitgerust met kleinere flash-chip
in de inleiding staat dat de chip nu verschilt van 256 Megabyte naar 128 megabit, moet dit zo ?
NXP gefikst
'teveel' -> 'te veel'Vlak voordat Manchester met een proef van start ging werd de apparatuur namelijk opnieuw ingesteld omdat er teveel personen er ten onrechte niet doorheen mochten
Als er 'de' British Board of Film Classification staat, moet het dan niet 'die' zijn?De release van het spel werd in het Verenigd Koninkrijk tegengehouden door de British Board of Film Classification, dat het spel te gewelddadig vond.
Eén select aantal zalBegin november zal de machine al geplaatst kunnen worden, waarna een select aantal wetenschappers de supercomputer zullen testen.
Deze tikfout is nog niet gecorrigeerd.r00n schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:44:
nieuws: Wereldrecord 1M-benchmark Superpi in Nederlandse handen
"...twee Crucial Balistic PC2-8500-reepjes van 1GB..."
Ballistix
Dubbel L en een X op het eind.
http://www.crucial.com/ballistix/
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Zou het niet beter zijn als de titel "Sonim introduceert telefoon voor wie valt en niet kan opstaan" wordt ?
Want nu leest het zo vreemd...
Zie de topicstart over vermeldingen van deze zogenaamde fout.
Nu wel.
Het is in ieder geval niet verkeerd. Stijlzaken mag je in een los topic zetten.HyperBart schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:06:
nieuws: Sonim introduceert telefoon voor wie valt en niet op kan staan
Zou het niet beter zijn als de titel "Sonim introduceert telefoon voor wie valt en niet kan opstaan" wordt ?
Want nu leest het zo vreemd...
Naast het groene datacentrumpje:
Het lage verbruik is voornamelijk bereikt door de energieconsumptie van het de datacentra zelf terug te dringen.
poll: Snelheidsbeperking voor tieners in auto
Eén van de opties:
Ja, als dat het aantal verkeerdoden verkeersdoden onder tieners doet afnemen
[ Voor 3% gewijzigd door Ma.rkus.nl op 08-10-2008 00:07 . Reden: wel goed verbeteren natuurlijk O-) ]
¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯ ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯
Verwijderd
eerste-generatie- iPhones,
die spatie hoort daar niet?
De mutliplayer-modus
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Thx voor de oplettendheid :-)
[ Voor 43% gewijzigd door Paul Hulsebosch op 08-10-2008 10:47 ]
Nieuws van woensdag 8 oktober
Vodafone introduceert Blackberry's touchsreentoestel in Nederland
Ik wil wel zo een touchsreentoestel
Mist een C'tje vrees ik

Vreemd is wel dat op het artikel zelf de titel juist staat, ik zou denken dat het dezelfde database en dus zelfde titels zijn ?
[ Voor 38% gewijzigd door HyperBart op 08-10-2008 11:21 ]
Dit topic is gesloten.
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- Opmerkingen over de inhoud van de teksten,
- Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven,
- Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- Meldingen waar discussie over mogelijk is.