Je bedoelt de 15A28+? Waar heb je dat gehoord? Ben ik ook wel benieuwd naar.yorkick schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:12:
Ik wacht ook met smart op de review van de BTO. Die zou op de FP verschijnen toch?
Wat de N50 en L50 betreft zijn er meerdere mensen die deze onlangs hebben aangeschaft, dus een review komt vanzelf.
In een message in dit board.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:37:
[...]
Je bedoelt de 15A28+? Waar heb je dat gehoord? Ben ik ook wel benieuwd naar.
Paar messages daarvoor wordt duidelijk dat hij het over de BTO heeft.
Dit is de laptops: bol.com
Echt mooi laptopje met mooie specs.
Is opzich een mooie show-off, deze BTO tegen de N50
Show-off?yorkick schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:59:
[...]
In een message in dit board.
Qua looks en qua specs laat de N50 die BTO achter zich, en de prijs is hetzelfde. Zie ik niet echt een show-off in
[ Voor 4% gewijzigd door Murk op 23-10-2008 19:50 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Even per verschillende onderdeel diegene die wint:Murk schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:47:
[...]
Show-off?
Qua looks en qua specs laat de N50 die BTO achter zich, en de prijs is hetzelfde. Zie ik niet echt een show-off inOk het scherm is 1680x1050 dat is misschien een pluspunt.
CPU: BTO
Memory: gelijk
Scherm: BTO
Videokaart: Asus
Hardeschijf: BTO (7200rpm) tegen de 5400 van asus.
Looks zijn persoonlijk, maar zelf vind ik de asus mooier, waardoor ik het best een mooie show-off vindt
Maar hoe kom je erbij dat de N50 de BTO achter zich laat.
Vooral de HDD, die vaak een bottleneck is, vind ik een sterk pluspunt samen met het scherm.
Waar bij ook een verschil is dat de asus wordt geleverd met Premium windows en BTO met Basic (volgens de bol.com site).
Ok, de BTO heeft een beter scherm en een betere HDD en een betere CPU. Maar de N50 heeft duidelijk de betere graka, een Blu-ray speler en Vista Premium ipv Basic (weet niet wat dat laatste boeit maar ach, dat maakt de stand teminste 3-3
). En ik vind het persoonlijk belangrijk dat het een welbekend merk is, en dat je het model kan checken op google. Google die BTO maar eens, zie nergens iets van reviews? (edit: ik had GoT overgeslagen.. [Ervaringen] BTO 17W24+ / BTO 15W25+ en BTO 15V125+ - Deel 2)
In the end is de BTO dan wel sneller in windows en met het laden van vanalles, en is het beeld wat mooier, maar met een mindere ingame-prestatie.
Ik had niet voor de BTO gekozen mocht ik destijds daarmee al bekend geweest zijn.
Btw ik weet nu nog wat te zeggen;
Die hdd en cpu zijn sneller maar:
De HDD wordt warmer, maakt meer geluid en verbruikt meer stroom, en de CPU wordt ook warmer en verbruikt meer stroom. Zijn tegenstander in de 'show-off' is heerlijk stil en kan 2 uur lang mee gegamed worden zonder stroomsnoertje
Afwegingen, afwegingen en nog eens afwegingen.
In the end is de BTO dan wel sneller in windows en met het laden van vanalles, en is het beeld wat mooier, maar met een mindere ingame-prestatie.
Ik had niet voor de BTO gekozen mocht ik destijds daarmee al bekend geweest zijn.
Btw ik weet nu nog wat te zeggen;
Die hdd en cpu zijn sneller maar:
De HDD wordt warmer, maakt meer geluid en verbruikt meer stroom, en de CPU wordt ook warmer en verbruikt meer stroom. Zijn tegenstander in de 'show-off' is heerlijk stil en kan 2 uur lang mee gegamed worden zonder stroomsnoertje
Afwegingen, afwegingen en nog eens afwegingen.
[ Voor 31% gewijzigd door Murk op 23-10-2008 22:22 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Ik geef je ook geen ongelijk, want zelf ben ik een asusfanboy
!
Maar de punten die jij noemt zijn voor veel mensen minder belangrijk dan voor een goed scherm.
Blu-ray heb je nog niet zoveel aan, en de verschillen van die vista's zijn inderdaag ook niet schrikwekkend.
Ik ben erg benieuwd naar de grafische prestaties van beide laptops, want ik denk dat dat er om spant ivm de betere graka van de N50, en de betere cpu/hdd van de BTO.
Dus laten we met smart wachten op reviews:).
Maar de punten die jij noemt zijn voor veel mensen minder belangrijk dan voor een goed scherm.
Blu-ray heb je nog niet zoveel aan, en de verschillen van die vista's zijn inderdaag ook niet schrikwekkend.
Ik ben erg benieuwd naar de grafische prestaties van beide laptops, want ik denk dat dat er om spant ivm de betere graka van de N50, en de betere cpu/hdd van de BTO.
Hoe goed is de scherm van BTO?yorkick schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:15:
Ik geef je ook geen ongelijk, want zelf ben ik een asusfanboy!
Sorry, ik was van de week even druk met iets anders.Murk schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:18:
Dustspinner kan jij eens kijken naar je videokaart? Download gpu-z en maak screenshot van wat je in het hoofdvenster ziet als het mogelijk is. Thanks.
Btw touchpad kan je niet in een 'multimedia ding' veranderen, die functie heeft hij niet.
Misschien moesten we maar eens een apart topic maken voor de N50.
Edit: Asus heeft eindelijk zijn pagina over de N50 geupdate.
http://www.asus.com/produ...=0&model=2566&modelmenu=2
Hier mijn screenshot van GPU-Z. Ik heb de N50VN-FPCnogwat

Laten we inderdaad maar eens een appart topic aanmaken voor de N50.
Even over de prestaties.
Ben van Flightsim 2004 nog niet echt onder de indruk van de AA. Maar dat schijnt bij alle Nvidia kaarten zonder Nhancer zo te zijn. Ben een ex-ATI gebruiker, en dit is eigenlijk mijn eerste Nvidia kaart.
Ga straks wat games instaleren. Heb nu eindelijk tijd voor mn laptop...
Wel... de knoop is door, mijn Asus L50VN-AK002C is besteld. brrr.. niet eerder via een web winkel zo'n dure aankoop gedaan.
Gekocht bij pcmegastore en ik ben afgegaan op de ervaringen van de Pricewatch users, dan scoort pcmegastore gewoon goed.
De reden voor aanschaf:
- Dit topic
Merk Asus
CPU: T9400 Dual-Core
Gewoon snel, BTO zal wat sneller zijn, maar dat verschil merk je niet CPU test Notebookcheck
GPU: 9650M-GT 1GB
Snel genoeg voor wat ik wil.
Specs volgens Asus
Geheugen: 4GB DDR2 800 MHz SDRAM
Ik weet het, het OS ziet maar 3.1 GB. Maar je zit toch lekker ruim.
(geen idee of het systeem in de toekomst 4GB modules ondersteunt, voor 2x 4GB)
Volgens intel ondersteunt het max 8GB. Of dat 4GB per module is?
Mobile Intel® PM45 Express Chipset
Scherm: 1650*150
Prima resolutie. In het verleden gewerkt met 1600x1200 @ 14" dat ging toen al prima.
Blue-Ray, erg fijn. Want dat wordt gewoon de standaard
Tja, alles wat aan het apparaat zit en hangt.
Ik ben wel benieuwd naar de build, looks en feel. Ik heb GEEN idee wat mij te wachten staat.
Ik laat je weten wat ik ervan vindt zodra ik hem binnen heb.
Gekocht bij pcmegastore en ik ben afgegaan op de ervaringen van de Pricewatch users, dan scoort pcmegastore gewoon goed.
De reden voor aanschaf:
- Dit topic
Merk Asus
CPU: T9400 Dual-Core
Gewoon snel, BTO zal wat sneller zijn, maar dat verschil merk je niet CPU test Notebookcheck
GPU: 9650M-GT 1GB
Snel genoeg voor wat ik wil.
Specs volgens Asus
Scherm: 1650*150
Prima resolutie. In het verleden gewerkt met 1600x1200 @ 14" dat ging toen al prima.
Blue-Ray, erg fijn. Want dat wordt gewoon de standaard
Tja, alles wat aan het apparaat zit en hangt.
Ik ben wel benieuwd naar de build, looks en feel. Ik heb GEEN idee wat mij te wachten staat.
[ Voor 6% gewijzigd door Fermion op 25-10-2008 01:39 ]
Verwijderd
Oh, maar dat is dus de 15C27+ Niet de 15A28+.yorkick schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:59:
[...]
In een message in dit board.
Je kan er altijd x64 op gooien. De drivers zullen wel beschikbaar zijn en de code die je krijgt werkt met zowel de x86 als x64 versie weet ik uit eigen ervaring met mijn F3Sc.Fermion schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:56:
Ik heb hem ondertussen al een paar dagen en ben zeer tevreden daarover. Heel vet scherm, mooie witte ledjes, handig dichtklappen van het scherm (geen schuifje oid) en een numeriek toetsenbord. Met het touchpad kan ik iets minder overweg, deze was op m'n acer beter....
btw, mocht er iemand graag benchmarks willen zien: Die wil ik wel draaien, maar zeg even in welke je geinteresseerd bent (3dmark, pcmark, etc)
Nhancer? Ik ben ook net als jij meer avn de Ati kantDustSpinner schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:29:
[...]
Sorry, ik was van de week even druk met iets anders.
Hier mijn screenshot van GPU-Z. Ik heb de N50VN-FPCnogwat
[afbeelding]
Laten we inderdaad maar eens een appart topic aanmaken voor de N50.
Even over de prestaties.
Ben van Flightsim 2004 nog niet echt onder de indruk van de AA. Maar dat schijnt bij alle Nvidia kaarten zonder Nhancer zo te zijn. Ben een ex-ATI gebruiker, en dit is eigenlijk mijn eerste Nvidia kaart.
Ga straks wat games instaleren. Heb nu eindelijk tijd voor mn laptop...![]()
Kheb gister Battlefield 2 erop gezet (kan nog geen internet op me laptop aanzetten omdat ons draadloos netwerk het niet doet, de antenne is pleite dankzij zuslief), en met alle instellingen op High gespeelt. Opzich heel soepel, sommige punten is het wat haperig maar dat komt doordat het BF2 is en het is de ongepatchte versie, out of the box dus (en dat wil wat zeggen bij EA games).
Maar in de lucht met vliegtuig ging het zeeer soepel, en kon alles van mijlenver aanzien komen en scherp ook
Khad ook 3Dmark06 gerund maarja ik wist niet dat je internet nodig had om die score te laten zien, dus was voor jan met de korte achternaam. Ging ERG langzaam bij de cpu test btw, maar dat is geloof ik standaard.
Anyway een ervaringen topic heb ik aangemaakt
[ Voor 32% gewijzigd door Murk op 25-10-2008 14:14 ]
Coolb_buster schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:35:
[...]
Ik heb hem ondertussen al een paar dagen en ben zeer tevreden daarover. Heel vet scherm, mooie witte ledjes, handig dichtklappen van het scherm (geen schuifje oid) en een numeriek toetsenbord. Met het touchpad kan ik iets minder overweg, deze was op m'n acer beter.
btw, mocht er iemand graag benchmarks willen zien: Die wil ik wel draaien, maar zeg even in welke je geinteresseerd bent (3dmark, pcmark, etc)
Ik heb wel een paar vraagjes voor je!
Ik ben wel benieuwd naar SuperPi, 1M.
Hoe sluit de klep dan, met Magneetjes?
Zit er een page up/down op?
3dmark, svp.
Touchpad is toch wel alleen als je in de buurt geen muis hebt liggen
EDIT:
Hier een link naar een site waar ze een hogere resolutie foto's hebben van de L50Vn:
3 foto's van de L50Vn
[ Voor 12% gewijzigd door Fermion op 25-10-2008 23:18 ]
SuperPi, 1M: 18 seconden
3dmark Vantage: P1300 3d marks (Bij gpu staat trouwens 'generic vga'??)
De klep heeft volgens mij geen magneetjes, het scharnier gaat op het laatste stukje gewoon niet zo stroef.
pgup/pgdown:
De klep heeft volgens mij geen magneetjes, het scharnier gaat op het laatste stukje gewoon niet zo stroef.
pgup/pgdown:

Bedankt, ziet er goed uit !b_buster schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:03:
SuperPi, 1M: 18 seconden
pgup/pgdown:
EDIT:
Is je palm steun plastic, rubber of ruber coated plastic?
[ Voor 8% gewijzigd door Fermion op 25-10-2008 23:20 ]
Geen idee wat het precies is, maar het heeft nog het meest weg van kunstleer. Ik wil er morgen wel even een foto van maken..Fermion schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:19:
[...]
Bedankt, ziet er goed uit !
EDIT:
Is je palm steun plastic, rubber of ruber coated plastic?
Ik ben inmiddels ook al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop.
Nu twijfel ik erg tussen de N50-vn en de L50-vn.
Ben al de hele avond specificaties aan het doorspitten, dus de cijfers en termen beginnen een beetje door elkaar heen te dansen nu.
Maar het verschil tussen die 2 laptops is volgens mij enkel het design en een snellere CPU(9400) voor de L50-vn.
Is dat een verschil van 150-200 euro waard?
De Asus website vermeld trouwens geen DDR2 of 3 dus dat is wel vervelend, maar ik neem aan dat welke het ook is gewoon voor beide modellen geld.
Ben al de hele avond specificaties aan het doorspitten, dus de cijfers en termen beginnen een beetje door elkaar heen te dansen nu.
Maar het verschil tussen die 2 laptops is volgens mij enkel het design en een snellere CPU(9400) voor de L50-vn.
De Asus website vermeld trouwens geen DDR2 of 3 dus dat is wel vervelend, maar ik neem aan dat welke het ook is gewoon voor beide modellen geld.
Mike,
Naah, de verschillen zijn wat groter dat alleen een snellere CPUmikeya schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:27:
Ik ben inmiddels ook al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop.
De belangrijkste verschillende technische kenmerken zijn OA:
N50VN : L50VN
CPU: P8600 > T9400
LCD: 1280 x 800 > 1650 x 1050
HD: 320GB > 500GB
USB: 3x > 4x
CAM: 2.0MP < 1.3MP
EDIT:
Ik ben ook benieuwd of de 9650M GT DDR 3 geheugen heeft.
Ik was ook eens aan het kijken wat voor 800 euro het beste is dat je kan krijgen. Ik vind het belangrijk dat er een snelle CPU in zit, veel geheugen (4GB) en een redelijk goede videokaart (waar ik in ieder geval CoD4 en PES2009 op kan spelen).
Toen kwam ik uit bij de Acer Aspire 5930-734G32MN (790 euro)
Toen kwam ik uit bij de Acer Aspire 5930-734G32MN (790 euro)
- Intel Core 2 Duo P7350
- 4GB geheugen
- Geforce 9600M GT
- 320GB HD
- Blu-ray
- Intel Core 2 Duo T8300
- 4GB geheugen
- Radeon HD3650
- 500GB
Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Je hebt inderdaad die Toshiba, goeie hardware voor die prijs.
Je hebt ook nog wel wat andere acers die daar in de buurt komen denk ik.
Verder heb je nog de MSI GX600P.
Hier ook net een ervaringstopic over geopend.
Maar waarom toch de meeste tweakers die verstand hebben van laptops voor een Asus gaan komt door de bouwkwaliteit en service/garantie. Dus die afweging moet je ook maken. Succes!
Je hebt ook nog wel wat andere acers die daar in de buurt komen denk ik.
Verder heb je nog de MSI GX600P.
Hier ook net een ervaringstopic over geopend.
Maar waarom toch de meeste tweakers die verstand hebben van laptops voor een Asus gaan komt door de bouwkwaliteit en service/garantie. Dus die afweging moet je ook maken. Succes!
Ik ben een student en heb toevallig deze HP dv7-1199ed laptop op Wehkamp gezien:
Het grote voordeel van de aankoop bij wehkamp is dat ik dan ook in termijnen kan betalen.
Volgens mij voldoet deze laptop aan alle eisen.
Snelle processor:
( processor: Intel® Centrino® 2 processortechnologie (Intel® Core™2 Duo P8400)
Goeie videocard:
grafische kaart: NVIDIA GeForce 9600M GT; tot 2302 Mb total grafisch geheugen (512 Mb dedicated)
En ook nog 17 INCH.
Dat zijn 3 belangrijkste eisen van mij.
Hoe zien jullie deze laptop? wat is jullie mening over aankoop van een laptop bij Wehkamp.
Het grote voordeel van de aankoop bij wehkamp is dat ik dan ook in termijnen kan betalen.
Snelle processor:
Goeie videocard:
grafische kaart: NVIDIA GeForce 9600M GT; tot 2302 Mb total grafisch geheugen (512 Mb dedicated)
En ook nog 17 INCH.
Hoe zien jullie deze laptop? wat is jullie mening over aankoop van een laptop bij Wehkamp.
En jij weet hoe lomp dat is? Denk eens goed na of je iedere dag een 17" laptop naar school wilt nemen. Een 15,4" (zoals mijn eigen laptop) pas nog net in mijn rugtas en ik zou zelf absoluut niet groter willen (eerder kleiner). Just my 2 cents. De meeste studenten zitten er iig niet op te wachten om een bakbeest mee te sjouwen.kardox schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:24:
Ik ben een student en heb toevallig deze HP dv7-1199ed laptop op Wehkamp gezien:
Snelle processor:
Goeie videocard:
En ook nog 17 INCH.
En daar sluit ik me ook bij aan. Zie mijn signature en die is goed voor ca. 4kg. Prachtig spul, je wil er alleen niet elke dag mee zeulen tenzij je als student een auto hebt
17 inch is ook wat overdreven ja, alleen ik ben meer afgegaan op specs en prijs. Termijnen regeling is ideaal voor mij. Als ik 105 euro permaand betaal dan heb ik na 1 jaar afbetaald maar dan heb ik ongeveer 105 euro aan rente betaald.GENETX schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:30:
[...]
En jij weet hoe lomp dat is? Denk eens goed na of je iedere dag een 17" laptop naar school wilt nemen. Een 15,4" (zoals mijn eigen laptop) pas nog net in mijn rugtas en ik zou zelf absoluut niet groter willen (eerder kleiner). Just my 2 cents. De meeste studenten zitten er iig niet op te wachten om een bakbeest mee te sjouwen.
Is er ook een andere alternatief? 15.4 inch is ook acceptabel hier.
ze hebben ook nog 15.4 inch HP dv5-1160ed laptop
processor is wat minder maar verder ziet redelijk goed eruit qua specs en hij kost paar honderd euro goedkoper.
[ Voor 16% gewijzigd door kardox op 09-11-2008 13:05 ]
ops 2 keer zelfde bericht, kan niet meer verwijderen sry...
[ Voor 255% gewijzigd door kardox op 09-11-2008 13:03 ]
Als het scherm de laptop niet significant duurder maakt , maakt het toch niet uit? Desnoods zet je de laptop alsnog op 1200*800 oid.Regeneration schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:38:
[...]
Het zegt iets positief over de Asus*, maar niet zozeer iets negatiefs over de HP. 15.4" is voor een groot deel 1280 x 800, langzaam lijkt het te verschuiven naar 1440 x 900. Voor 17" is 1440 x 900 de meest voorkomende, maar dat zal wel (moeten) verschuiven naar een grotere resolutie van 1680 x 1050.
* Wat wel nog belangrijk is, is dat 1680 x 1050 een grote resolutie is op een klein schermpje. Daar moet je van houden. Sommige vinden het beeld namelijk erg klein worden, het beste om het te testen is gewoon naar een fysieke winkel gaan en er even mee spelen. Dus zeggen dat het 100% positief is, is het weer niet, sommige houden er namelijk gewoon niet van.
Ik heb namelijk mijn lichte twijfels namelijk over de resolutie van het scherm (BTW: nog geen ervaring mee), of het niet te grote resolutie is. In ieder geval is groter dan 1680 x 1050 op ~ 15,4" niet aan te raden daar moet je echt goed over nadenken en in de winkel bekijken of je dat prettig vind.
Wat is het verschil tussen deze laptop en de Dv7-1080ed ? die staat wel in de Pw. Ik zie een fingerprint reader op het plaatje, naar mij weten heeft alleen de dv7-1090ed versie die. Ook is de kleur anders (of dat is gewoon een andere bruine belichting). Iemand ?kardox schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:24:
Snelle processor:
Goeie videocard:
En ook nog 17 INCH.
edit: Trouwens, de dv7-1090ed heeft betere processor, en 2x grotere hdd's (320x2) voor 50 euro meer en 2 jaar garantie. Lijkt mij betere deal
[ Voor 6% gewijzigd door 6pack15 op 09-11-2008 18:41 ]
die is 150 euro duurder dan Dv7-1080ed en 100 euro duurder dan HP dv7-1199ed.6pack15 schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:11:
[...]
Wat is het verschil tussen deze laptop en de Dv7-1080ed ? die staat wel in de Pw. Ik zie een fingerprint reader op het plaatje, naar mij weten heeft alleen de dv7-1090ed versie die. Ook is de kleur anders (of dat is gewoon een andere bruine belichting). Iemand ?
edit: Trouwens, de dv7-1090ed heeft betere processor, en 2x grotere hdd's (320x2) voor 50 euro meer en 2 jaar garantie. Lijkt mij betere deal
pricewatch: HP Pavilion DV7-1090ed (FM284EA)
Hier is ie toch maar 50 euro duurder ? Of heb je een andere plaats waar die dv7-1199ed goedkoper word aangeboden ? En wat is het verschil nou dan ?
Hier is ie toch maar 50 euro duurder ? Of heb je een andere plaats waar die dv7-1199ed goedkoper word aangeboden ? En wat is het verschil nou dan ?
Ik ben zelf ook stilaan op zoek naar een nieuwe laptop (mijn 6 jaar oude Dell lijkt stilaan niet meer te reanimeren).
Dankzij deze NBBG heb ik heel veel geleerd, waarvoor dank. Ik twijfel op dit moment eigenlijk tussen 2 modellen: de ASUS N50Vn-FP001C zoals die hier toch wel regelmatig aangeprezen staat en eentje die hier eigenlijk nog onbesproken blijft: de HP HDX16.
Ik heb er zelf eentje proberen samen te stellen op de site van HP en kom tot de volgende configuratie & prijs:
OS Genuine Windows Vista Home Premium with Service Pack 1 (64-bit)
Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo Processor T9400 (2.53 GHz) edit
Display 16.0" diagonal High Definition HP Ultra BrightView Infinity Display (1920x1080p)
Memory 4GB DDR2 System Memory (2 Dimm)
Graphics card 512MB NVIDIA GeForce 9600M GT
Hard drive 400GB 5400RPM SATA Hard Drive with HP ProtectSmart Hard Drive Protection
Personalization Webcam + Fingerprint Reader with HP Imprint Finish (Fluid)
Keyboard HP Color Matching Keyboard
Networking Intel Next-Gen Wireless-N Mini-card with Bluetooth
Primary DVD/CD drive Blu-Ray ROM with SuperMulti DVD+/-R/RW Double Layer
Primary battery 6 Cell Lithium Ion Battery
Total: $1,798.99 (1,395.56 EUR)
De HP is inderdaad wel ongeveer 200 EUR duurder, maar als je dezelfde configuratie wil:
- processor P8600: -100$
- geen HD scherm: -175$
- 320GB harde schijf: -25$
dan kom je op 1499$ of 1160 EUR.
Wat denken jullie, wat zie ik over het hoofd? Dankjewel!
Dankzij deze NBBG heb ik heel veel geleerd, waarvoor dank. Ik twijfel op dit moment eigenlijk tussen 2 modellen: de ASUS N50Vn-FP001C zoals die hier toch wel regelmatig aangeprezen staat en eentje die hier eigenlijk nog onbesproken blijft: de HP HDX16.
Ik heb er zelf eentje proberen samen te stellen op de site van HP en kom tot de volgende configuratie & prijs:
OS Genuine Windows Vista Home Premium with Service Pack 1 (64-bit)
Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo Processor T9400 (2.53 GHz) edit
Display 16.0" diagonal High Definition HP Ultra BrightView Infinity Display (1920x1080p)
Memory 4GB DDR2 System Memory (2 Dimm)
Graphics card 512MB NVIDIA GeForce 9600M GT
Hard drive 400GB 5400RPM SATA Hard Drive with HP ProtectSmart Hard Drive Protection
Personalization Webcam + Fingerprint Reader with HP Imprint Finish (Fluid)
Keyboard HP Color Matching Keyboard
Networking Intel Next-Gen Wireless-N Mini-card with Bluetooth
Primary DVD/CD drive Blu-Ray ROM with SuperMulti DVD+/-R/RW Double Layer
Primary battery 6 Cell Lithium Ion Battery
Total: $1,798.99 (1,395.56 EUR)
De HP is inderdaad wel ongeveer 200 EUR duurder, maar als je dezelfde configuratie wil:
- processor P8600: -100$
- geen HD scherm: -175$
- 320GB harde schijf: -25$
dan kom je op 1499$ of 1160 EUR.
Wat denken jullie, wat zie ik over het hoofd? Dankjewel!
Dat klopt en dat kan ook wel, maar meestal lijkt me het wel zo dat een bijv. 15.4"scherm met een 1440 x 900 gemiddeld wel iets duurder dan een 1280 x 800.Dutch_Razor schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:32:
[...]
Als het scherm de laptop niet significant duurder maakt , maakt het toch niet uit? Desnoods zet je de laptop alsnog op 1200*800 oid.
hij is 50 euro duurder juist, heb een rekenfout gemaakt.6pack15 schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:15:
pricewatch: HP Pavilion DV7-1090ed (FM284EA)
verschil is zoals jij het noemt processor en wat meer ruimte...iedere geval hij blijft wel duurder! dat is verschil!
hmm... ik was weer veel te enthousiast, dat was het natuurlijk.6pack15 schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:55:
En waar stel jij je Hp laptop dan samen ? Dat is toch alleen voor amerika ?
Heb ondertussen mijn oog laten vallen op een dv7-1090eb of eventueel de hdx18-1050eb (woon in Belgie). De laatste heeft wel echt de specs die ik wil, maar om die nog in mijn rugzak te stoppen... (4kg en 43cm breed).
Anderzijds ga ik persoonlijk niet akkoord met de bewering dat een 17" scherm extreem groot is om mee te nemen. Ja, je moet erover nadenken, maar zo supergroot is dat nu ook weer niet. Mijn oude 15" Dell weegt ook ruim over de 3kg en die is 33cm breed, een 17" is gewoonlijk 38-39cm dus dat scheelt amper 5cm en niet hoger.
(Maar goed, dat is persoonlijke smaak waarschijnlijk, ik wil ook niet meer werken op een resolutie van 1024x768, dat is veel te veel scrollwerk).
Het lijkt niet veel, maar is het vaak wel. Van mijn Asus F3 15,4" kan ik zeggen dat het NET in mijn Eastpak tas past, 1cm breder of hoger en hij past gewoon niet meer.
Verwijderd
Hey,
Ik vond dit Toshiba systeem.
Toshiba Qosmio X300-12C
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-062696
# Display: 17", WXGA+ Resolutie 1440x900
# Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T9400 Dual-Core (2.53GHz)
# Bussnelheid: 1066MHz
# L2 Cache: 6MB
# Chipset: Intel PM45
# Geheugen: 4GB (2x2GB) PC8500 DDR3 SODIMM (Max.8GB)
# Videokaart: NVIDIA GeForce Go 9700M GTS 512MB DDR3 VRAM
# Harddisk: 320GB SATA 5400rpm
# Optische drive: 8x DVD-/+/RAM Dual-Layer
Niks mis mee, als ik hem vergelijk met een Asus L50 bijvoorbeeld.
Hoe staat Toshiba bekend qua service e.d.
grtz
Ik vond dit Toshiba systeem.
Toshiba Qosmio X300-12C
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-062696
# Display: 17", WXGA+ Resolutie 1440x900
# Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T9400 Dual-Core (2.53GHz)
# Bussnelheid: 1066MHz
# L2 Cache: 6MB
# Chipset: Intel PM45
# Geheugen: 4GB (2x2GB) PC8500 DDR3 SODIMM (Max.8GB)
# Videokaart: NVIDIA GeForce Go 9700M GTS 512MB DDR3 VRAM
# Harddisk: 320GB SATA 5400rpm
# Optische drive: 8x DVD-/+/RAM Dual-Layer
Niks mis mee, als ik hem vergelijk met een Asus L50 bijvoorbeeld.
Hoe staat Toshiba bekend qua service e.d.
grtz
Volgens mij minder goed dan asus,
minpunten tov asus
-duurder
-lagere resolutie
-kleinere hdd
-geen blu-ray
pluspunten tov asus:
-betere videokaart
En dit is een 17'', tegenover een 15,4'' Asus L50vn
maar opzich geen slechte deal lijkt me. Alleen weet ik niks van de bouwkwaliteit af
minpunten tov asus
-duurder
-lagere resolutie
-kleinere hdd
-geen blu-ray
pluspunten tov asus:
-betere videokaart
En dit is een 17'', tegenover een 15,4'' Asus L50vn
maar opzich geen slechte deal lijkt me. Alleen weet ik niks van de bouwkwaliteit af
Verwijderd
En heeft DDR3 werkgeheugen.
Dit geheugen is uit te breiden tot 8G, kan Vista hier iets mee?
Dit geheugen is uit te breiden tot 8G, kan Vista hier iets mee?
met 64bit dacht ik wel. Alleen zal je volgens mij hier geen donder van merken , behalve dat je portomonnee wat lichter word
Situatie
Alweer een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn oude beestje van 4 of 5 jaar oud (weet niet eens hoe oud ie is
) begon wat problemen te krijgen met de HD en inmiddels krijg ik de stroom ook niet meer goed aangesloten. Volgens mij is het contactje wat verbogen waardoor er weinig elektriciteit valt te verplaatsen...
Thuis heb ik een vaste pc staan waar ik regelmatig op game. Ik speel Company of Heroes, Battlefield 2, Counter-strike 1.6 en binnenkort wou ik beginnen met Fallout 3, maar mijn pc wil die niet afspelen. Daarnaast ben ik veel bezig met InDesign en Photoshop (vrij zware geheugen / processor programma's dus).
Mijn nieuwe laptop zal de vaste pc en mijn oude laptop moeten vervangen. Ik heb een 20" Samsung scherm op mijn bureau staan die ik wil gebruiken als ik thuis achter de computer moet kruipen. Ik ben student en moet veel heen en weer met de laptop dus 15,4" is echt de maximale schermdiagonaal die ik aankan.
Mijn idee
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de HP dv5-1160ed:
- Intel P7350
- 4GB RAM
- 320GB HD op 5400rpm SATA
- 15,4" scherm @ 1280 x 800
- Geforce 9600M GT
- 6 Cells Li-Ion accu
Op dit moment geprijsd op: EUR 859,-
Twijfels
Het is een laptop die naast specs ook goed in mijn budget past. Maar aan de andere kant vind ik m wat te glimmend en twijfel ik over de processor. Ik begrijp dat je voor dit geld nooit het nieuwste van het nieuwste kunt krijgen, maar toch. Ik vraag me af of ik er goed aan doe om een HP Pavillion te kopen, ben een vrij intensieve gebruiker en Pavillion ligt me een beetje hetzelfde in het gehoor als Packard Bell
Ook lees ik net hieronder vanalles over de Asus L50 en N50, volgens mij heb je met die (vooral de N50) net wat meer Bang voor je Bucks (2 jaar garantie, betere proc, leuk design).
edit: Ik heb de complete Notebook Buy Guide (waarvoor hulde!
) ook al doorgenomen en kwam toen al diverse laptops tegen. Echter is de pricewatch niet echt up to date. Kon maar weinig laptops vinden terwijl ik via andere zoekmethodes er veel meer vond.
Alweer een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn oude beestje van 4 of 5 jaar oud (weet niet eens hoe oud ie is

Thuis heb ik een vaste pc staan waar ik regelmatig op game. Ik speel Company of Heroes, Battlefield 2, Counter-strike 1.6 en binnenkort wou ik beginnen met Fallout 3, maar mijn pc wil die niet afspelen. Daarnaast ben ik veel bezig met InDesign en Photoshop (vrij zware geheugen / processor programma's dus).
Mijn nieuwe laptop zal de vaste pc en mijn oude laptop moeten vervangen. Ik heb een 20" Samsung scherm op mijn bureau staan die ik wil gebruiken als ik thuis achter de computer moet kruipen. Ik ben student en moet veel heen en weer met de laptop dus 15,4" is echt de maximale schermdiagonaal die ik aankan.
Mijn idee
- Intel P7350
- 4GB RAM
- Geforce 9600M GT
- 6 Cells Li-Ion accu
Twijfels
Het is een laptop die naast specs ook goed in mijn budget past. Maar aan de andere kant vind ik m wat te glimmend en twijfel ik over de processor. Ik begrijp dat je voor dit geld nooit het nieuwste van het nieuwste kunt krijgen, maar toch. Ik vraag me af of ik er goed aan doe om een HP Pavillion te kopen, ben een vrij intensieve gebruiker en Pavillion ligt me een beetje hetzelfde in het gehoor als Packard Bell
Ook lees ik net hieronder vanalles over de Asus L50 en N50, volgens mij heb je met die (vooral de N50) net wat meer Bang voor je Bucks (2 jaar garantie, betere proc, leuk design).
edit: Ik heb de complete Notebook Buy Guide (waarvoor hulde!
[ Voor 11% gewijzigd door marapuru op 18-11-2008 12:04 ]
Geforce 9600M GT/9650M GT zitten zo rond de 9500 GT voor desktops.
En de processor tja ik weet niet of je daar genoeg aan gaat hebben, valt op zich wel mee hoe hij presteert. http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Staat ook handig tussen hoe sommige desktop processors presteren vergeleken met de laptop varianten.
En de processor tja ik weet niet of je daar genoeg aan gaat hebben, valt op zich wel mee hoe hij presteert. http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Staat ook handig tussen hoe sommige desktop processors presteren vergeleken met de laptop varianten.
Ik zit momenteel in een luxe situatie en heb genoeg geld om een high-end 'gaming' laptop aan te schaffen.
Waarom een gaming laptop? Omdat ik vaak naar vrienden ga en daar ook wil kunnen gamen
Het moet echt max een 15inch zijn vanwege het meeslepen.
Maar goed vele sites doorgezocht, veel nieuwe merken leren kennen en uiteindelijk ben ik nu aan het twijfelen tussen deze 2 laptops:
- Alienware M15x met de NVidia 9800m GTX.
- Xxod XNi860tu met de NVidia 9800m GTS.
Over de Alienware: Vind ik persoonlijk de mooiste van de 2, mooi strak vormgegeven en kleiner.
Groot nadeel is echter dat er een productiefout is met de 'hinges' van het scherm, die breken schijnbaar na "X" tijd af. Er zijn op Notebookreview al iets van 24 meldingen over dit probleem...
Het geluid schijnt ook wat aan de magere kant te zijn. Verder heeft de M15x de GTX, wat een beest van een videokaart is
Verder kan je kiezen tussen de 1440 resolutie en 1920 resolutie en ben ik zelf juist voorstander voor de 1680 resolutie op een 15inch notebook.
Over de XXod: design is minder mooi (een stuk minder) en hij is bulky wat ik toch wel erg jammer vindt. Voordeel van een ruimere notebook is wel de betere airflow en schijnt de koeling uitstekend te zijn. Verder heeft deze laptop 2 speakertjes en een mini subwoofer wat waarschijnlijk een beter geluid zal opleveren t.o.v. de Alienware. Verder heeft deze laptop de in mijn ogen beste resolutie van 1680x1050 (op een 15 inch) en is hij een stuk goedkoper als de Alienware. In deze laptop zit de 9800m GTS die toch wel minder presteert als de GTX versie.
Het enige wat ik erop speel zal WoW zijn, maar dan wel graag alles op full details, vandaar de 9800 serie
Nu zit ik ook nog in mijn achterhoofd met de Apple Macbook Pro (design) en bijhorende 9600 kaart.
Heeft iemand deze laptop, met Windows erop en WoW? Ben namelijk erg benieuwd met welke settings dit nog soepel gaat. Nadeel van de MBP is de 1440 resolutie...
...choices...choices...
Update:
Heb net de Alienware en Xxod naast elkaar op foto's gezien en de Alienware valt af.
De MBP is mooi, maar de videokaart zal niet krachtig genoeg zijn om alles op full detail te zetten.
Dan blijft de Xxod XNi860tu over
Waarom een gaming laptop? Omdat ik vaak naar vrienden ga en daar ook wil kunnen gamen
Maar goed vele sites doorgezocht, veel nieuwe merken leren kennen en uiteindelijk ben ik nu aan het twijfelen tussen deze 2 laptops:
- Alienware M15x met de NVidia 9800m GTX.
- Xxod XNi860tu met de NVidia 9800m GTS.
Over de Alienware: Vind ik persoonlijk de mooiste van de 2, mooi strak vormgegeven en kleiner.
Groot nadeel is echter dat er een productiefout is met de 'hinges' van het scherm, die breken schijnbaar na "X" tijd af. Er zijn op Notebookreview al iets van 24 meldingen over dit probleem...

Over de XXod: design is minder mooi (een stuk minder) en hij is bulky wat ik toch wel erg jammer vindt. Voordeel van een ruimere notebook is wel de betere airflow en schijnt de koeling uitstekend te zijn. Verder heeft deze laptop 2 speakertjes en een mini subwoofer wat waarschijnlijk een beter geluid zal opleveren t.o.v. de Alienware. Verder heeft deze laptop de in mijn ogen beste resolutie van 1680x1050 (op een 15 inch) en is hij een stuk goedkoper als de Alienware. In deze laptop zit de 9800m GTS die toch wel minder presteert als de GTX versie.
Het enige wat ik erop speel zal WoW zijn, maar dan wel graag alles op full details, vandaar de 9800 serie
Nu zit ik ook nog in mijn achterhoofd met de Apple Macbook Pro (design) en bijhorende 9600 kaart.
Heeft iemand deze laptop, met Windows erop en WoW? Ben namelijk erg benieuwd met welke settings dit nog soepel gaat. Nadeel van de MBP is de 1440 resolutie...
...choices...choices...
Update:
Heb net de Alienware en Xxod naast elkaar op foto's gezien en de Alienware valt af.
De MBP is mooi, maar de videokaart zal niet krachtig genoeg zijn om alles op full detail te zetten.
Dan blijft de Xxod XNi860tu over
[ Voor 5% gewijzigd door bitpixl op 20-11-2008 12:25 ]
Ik zie geen choices choices hier. Je hebt nooit van ze leven die videokaarten nodig als je alleen WoW op maximum details wilt spelen. Een 'simpel' 9600gt'je doet dat ook met gemak, zelfs een hd3650 trekt dat wel. Beetje over de top als je het mij vraagt, maar als je nou wat high-end spellen zou spelen (gears of war, far cry2, crysis) dan is het begrijpelijk dat je een 9800m gt(x)s wilt. Maar voor WoW... heb je dat niet nodigSkillz schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:02:
...choices...choices...
Nou...sinds de implementatie van dynamic shadows in WoW (patch 3.x) gaat die regel niet meer op.
Ik lees overal reports, zelfs van mensen met SLI opstellingen in hun desktop dat ze nog steeds rond de 25-30 fps krijgen...(major city van WotLK)
Maar dat schijnt vooral een slechte implementatie van de dynamic shadows te komen en hopelijk komt er nog een patch/fix voor.
Ik heb zelf nu een mobility X1600 en een mobility HD3650 thuis, maar zodra de shadows aan gaan in WotLK area's heb ik met de HD3650 een fps van rond de 15.. en lager...
Doe ik de Shadows off dan zit mijn fps rond de 15 - 25.
Tis niet meer zoals vroegah nee
Ik lees overal reports, zelfs van mensen met SLI opstellingen in hun desktop dat ze nog steeds rond de 25-30 fps krijgen...(major city van WotLK)
Maar dat schijnt vooral een slechte implementatie van de dynamic shadows te komen en hopelijk komt er nog een patch/fix voor.
Ik heb zelf nu een mobility X1600 en een mobility HD3650 thuis, maar zodra de shadows aan gaan in WotLK area's heb ik met de HD3650 een fps van rond de 15.. en lager...
Doe ik de Shadows off dan zit mijn fps rond de 15 - 25.
Tis niet meer zoals vroegah nee
ohke, maar in theorie zouden die kaarten het nog steeds moeten kunnen draaien. Dat ze een of andere sjembek zon gare code hebben laten schrijven voor shadows dat je zelfs met een sli opstelling maar 25 fps haalt is dan klote. Maar ziet er nog steeds niet uit naar mijn mening
. Is een beetje hl2 vs crysis. hl2 is super geprogrammeerd (of geschreven, wat het ook is) en crysis heel slecht.
Dat begrijp ik, maar dan maakt het niet uit dat het een 15,4" laptop is van 3,4KGSkillz schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:02:
Het moet echt max een 15inch zijn vanwege het meeslepen.

17" laptops wegen nog minder en zijn uiteraard alleen qua inhoud wat groter
Je zou ook een [Ervaringen] Zepto Nox / Mythos - Deel 1 kunnen overwegen...
9650M GT zijn de beste GPU's die daarin te leveren zijn, maar 't gewicht, prestaties en de looks maken veel goed!
[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 21-11-2008 17:29 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Vergelijk : Asus L50VN-AK002C vs M70VN-7T024C
l50vn : specs kieskeurig
m70vn : Specs kieskeurig
Grote verschillen;
-1680x1080 vs 1920x1200
-15,4'' vs 17''
-T9400 vs P8600
Prijs verschil = +- 20 euro
Aardige tegenstander, alleen zit ik dan te denken. Het verschil tussen ''hd-ready'' en ''full-hd'' zal je niet merken op een 17''/15,4'' schermpje (misschien als je het op een hele grote tv afspeelt= 42''+ ) via HDMI. Gamen op zon resolutie is alleen maar zwaarder voor de videokaart, die DENK IK identiek is. Misschien zit er ook wel gddr3 geheugen op die m70 ipv de Gddr2 op de L50, maar dat weten wij niet( ik iig niet). Dus dan maak je geen gebruik van die hoge resolutie. De T9400 presteert wel ietwat beter dan P8600. En dan het het grote dilemma, kies je 17'' voor een groot scherm, of 15,4 voor een minder groot scherm, maar makkelijker vervoerbaar.
Maar voor mensen die een 17'' zoeken soortgelijke prestaties en zelfde looks is dit toch een hele mooie deal
l50vn : specs kieskeurig
m70vn : Specs kieskeurig
Grote verschillen;
-1680x1080 vs 1920x1200
-15,4'' vs 17''
-T9400 vs P8600
Prijs verschil = +- 20 euro
Aardige tegenstander, alleen zit ik dan te denken. Het verschil tussen ''hd-ready'' en ''full-hd'' zal je niet merken op een 17''/15,4'' schermpje (misschien als je het op een hele grote tv afspeelt= 42''+ ) via HDMI. Gamen op zon resolutie is alleen maar zwaarder voor de videokaart, die DENK IK identiek is. Misschien zit er ook wel gddr3 geheugen op die m70 ipv de Gddr2 op de L50, maar dat weten wij niet( ik iig niet). Dus dan maak je geen gebruik van die hoge resolutie. De T9400 presteert wel ietwat beter dan P8600. En dan het het grote dilemma, kies je 17'' voor een groot scherm, of 15,4 voor een minder groot scherm, maar makkelijker vervoerbaar.
Maar voor mensen die een 17'' zoeken soortgelijke prestaties en zelfde looks is dit toch een hele mooie deal
Rustig, rustig 
Deze week heb ik wat vrije dagen en misschien dat ik nog wat meer mensen op kan trommelen. Afhankelijk daarvan verwacht ik hem ergens volgende week (met geluk maandag, met pech het eind van de volgende week).
Deze week heb ik wat vrije dagen en misschien dat ik nog wat meer mensen op kan trommelen. Afhankelijk daarvan verwacht ik hem ergens volgende week (met geluk maandag, met pech het eind van de volgende week).
ohkee, doe maar lekker rustig aanGENETX schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:06:
Rustig, rustig
Ik merk dat er hier niemand eisen stelt aan de plaatsing van de ventilator! Ik vind het namelijk not-done dat de fan aan de zijkant zit, omdat daar namelijk een N52te ligt en ik heb geen behoefte aan zweethandjes!
Ik heb op de Asus site wel de L50 kunnen vinden en deze heeft helaas de ventilator aan de zijkant zitten. Weet iemand hoe dit bij de M50Vn (de Vm is niet meer leverbaar?) en de N50Vn zit?
Ik heb op de Asus site wel de L50 kunnen vinden en deze heeft helaas de ventilator aan de zijkant zitten. Weet iemand hoe dit bij de M50Vn (de Vm is niet meer leverbaar?) en de N50Vn zit?
Heb je deze uiteindelijk genomen? Want ik zoek namelijk ook een laptop, maar dan als desktop vervanger. ( liefst 17 inch dus. )[b]mrmali schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:55[/b]
- Intel P7350
- 4GB RAM
- Geforce 9600M GT
- 6 Cells Li-Ion accu
Het design van de HP's vind ik mooier dan die van ASUS, maar die heeft wel betere specs en 2 jaar garantie erop. Al is de Asus ook niet leijk natuurlijk. Zelf loop ik stage in een pc winkel, dus misschien kan ik daar korting regelen
Weet iemand trouwens of je veel verschil merkt met de T7350 en de P8400/8600 series?
@Genetix: Veel lof voor de NBBG! Dat maakt het allemaal zoveel makelijker!
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Ik heb een Dell Studio 17 in bestelling staan met de volgende specs:
-Intel P8400
-4GB RAM
-320GB HD 5400rpm
-17" @ 1440x900 WLED
-ATI 3650
Prijs: €764 (3% EPP korting, 10% coupon, 80 euro + Creative Zen Stone 2gb van actie)
Nu ben ik, na betaling (niet slim, daar ben ik me bewust van), alsnog gaan twijfelen of dit wel de ideale laptop voor mij is. 17" is namelijk niet essentieel voor mij (alhoewel het wel een desktop replacement is). Ik kan nog annuleren, al zit ik hier over te twijfelen. De eerder genoemde HP met onderstaande specs klinkt namelijk ook erg goed:
- Intel P7350
- 4GB RAM
- Geforce 9600M GT
Prijs: €859
Nu is mijn vraag: is de betere GPU in de HP die extra 100 euro waard? Daarbij komt ook nog het verschil qua processor, maar dat is redelijk marginaal volgens mij? Het doel van de laptop is voornamelijk gaming, maar uiteraard geen spellen die cutting edge hardware vragen. Voornamelijk veel spellen van een jaar of ouder, en veel RTS/TBS/RPG spul, wat uberhaupt niet heel veeleisend is. Rescource hogs zoals GTAIV, Crysis e.d. ga ik toch niet spelen.
Alvast bedankt!
-Intel P8400
-4GB RAM
-320GB HD 5400rpm
-17" @ 1440x900 WLED
-ATI 3650
Prijs: €764 (3% EPP korting, 10% coupon, 80 euro + Creative Zen Stone 2gb van actie)
Nu ben ik, na betaling (niet slim, daar ben ik me bewust van), alsnog gaan twijfelen of dit wel de ideale laptop voor mij is. 17" is namelijk niet essentieel voor mij (alhoewel het wel een desktop replacement is). Ik kan nog annuleren, al zit ik hier over te twijfelen. De eerder genoemde HP met onderstaande specs klinkt namelijk ook erg goed:
- Intel P7350
- 4GB RAM
- Geforce 9600M GT
Prijs: €859
Nu is mijn vraag: is de betere GPU in de HP die extra 100 euro waard? Daarbij komt ook nog het verschil qua processor, maar dat is redelijk marginaal volgens mij? Het doel van de laptop is voornamelijk gaming, maar uiteraard geen spellen die cutting edge hardware vragen. Voornamelijk veel spellen van een jaar of ouder, en veel RTS/TBS/RPG spul, wat uberhaupt niet heel veeleisend is. Rescource hogs zoals GTAIV, Crysis e.d. ga ik toch niet spelen.
Alvast bedankt!
Lijkt mij dat je met een 3650 het nogal aaradig doet.
Hier nog een klein overzicht voor de GPU's:
*knip* plaatjes uit je gmail mailbox werken niet, ten behoeve van eventueel misbruik verwijderd. Gebruik een image hosting site zoals www.xs.to
Hier nog een klein overzicht voor de GPU's:
*knip* plaatjes uit je gmail mailbox werken niet, ten behoeve van eventueel misbruik verwijderd. Gebruik een image hosting site zoals www.xs.to
[ Voor 45% gewijzigd door GENETX op 04-12-2008 15:20 ]
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Nou... In vergelijking met de GPU in de andere laptop (de GO9600M GT) wordt die toch weggeblazen:Eldariel schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:12:
Lijkt mij dat je met een 3650 het nogal aaradig doet.
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hmm ja. Dan kan je beter voor de HP gaanCLB schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:16:
[...]
Nou... In vergelijking met de GPU in de andere laptop (de GO9600M GT) wordt die toch weggeblazen:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Mja, is dat een nadeel? Zlefs voor DTR vind ik een 15,4" leuk zat en misschien nog wel beter. Is toch wat lekkerder als je even op de bank zit of in de zomer buiten.
Hmm ja dat is waar, Toen ik voor het eerst een 17'' scherm zag op een notebook dacht ik ook: WOW wat een HUGE scherm! Maar dat gaat wel weer over na een paar dagenGENETX schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:56:
Mja, is dat een nadeel? Zlefs voor DTR vind ik een 15,4" leuk zat en misschien nog wel beter. Is toch wat lekkerder als je even op de bank zit of in de zomer buiten.
Wel erg jammer dat er geen P8400 in zit....
Kan je zelf toch wel zoeken met behulp van de PriceWatch, Google, HP-sites...Eldariel schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:59:
Wel erg jammer dat er geen P8400 in zit....Iemand misschien een alternatief? ) liefst een HP of course...
Juh. Dom van mijCLB schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:03:
[...]
Kan je zelf toch wel zoeken met behulp van de PriceWatch, Google, HP-sites...
^^ Gaat aan de slag!
Heb nog geen notebook aangeschaft. Kan namelijk btw terugkrijgen, maar pas in het nieuwe kalender jaar... Even wachten dus nog. Denk ook dat ik me dan weer opnieuw ga oriënteren aangezien de ontwikkelingen best snel gaan natuurlijk..Eldariel schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:36:
[...]
Heb je deze uiteindelijk genomen? Want ik zoek namelijk ook een laptop, maar dan als desktop vervanger. ( liefst 17 inch dus. )
Het design van de HP's vind ik mooier dan die van ASUS, maar die heeft wel betere specs en 2 jaar garantie erop. Al is de Asus ook niet leijk natuurlijk. Zelf loop ik stage in een pc winkel, dus misschien kan ik daar korting regelen.
Weet iemand trouwens of je veel verschil merkt met de T7350 en de P8400/8600 series?
@Genetix: Veel lof voor de NBBG! Dat maakt het allemaal zoveel makelijker!
En wat ik heb gezien aan tests, daar komen de t7350 of de p8400 niet eens zo heel verschillend uit. Link heb ik even niet meer bij de hand, maar wel snel te vinden.
Verwijderd
Wat vinden jullie van de Acer Aspire 7730G-734G64MN ? Ik zoek een laptop rond deze prijs en qua prestaties is dit toch wel een topper of zijn er andere aanraders?
komt de nieuwe NBBG er al aan ? Ik wil nu toch een laptop gaan kopen, maar voordat ik dat doe wil ik nog even de nieuwe NBBG zien.. ookal heb ik wel een klein vermoeden welke laptops erin staan
Denk niet dat we de feestmaand over kunnen slaan, ik ben ook wel benieuwd zeker omdat er nu ook vaak aanbiedingen zijn.6pack15 schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:07:
komt de nieuwe NBBG er al aan ? Ik wil nu toch een laptop gaan kopen, maar voordat ik dat doe wil ik nog even de nieuwe NBBG zien.. ookal heb ik wel een klein vermoeden welke laptops erin staan
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
DaMarcus zou zijn deel donderdag af hebben, alleen heb ik hem nog niet gesproken. Ik hoop dat hij ergens vanmiddag online komt zodat we hem eindelijk kunnen afmaken.
Een tip voor iedereen die studeert aan de Universiteit Twente. Het Notebook Service Centrum heeft een nieuwe aanbieding gepland voor januari:
de HP Elitebook 8530w mobile workstation [link - specs]
Je krijgt voor € 1042,44 (incl. BTW):
- Intel® Core™2 Duo Processor T9400 (2,53Ghz, FSB 1066-MHz, 6 MB L2 cache)
- 4096 MB, 800 MHz DDR2 SDRAM (2 x 2.048 MB)
- 250 GB Seriële ATA (SATA) harde schijf (7.200 rpm)
- 15,4-inch WSXGA+ (1680 x 1050 resolutie)
- NVIDIA Quadro FX 770M; Tot 512 MB videogeheugen
En nog een hele load aan denkbare aansluitingen (waaronder e-sata
)
Aangezien mijn vriendin verloofde onlangs haar laptop getrasht heeft koop ik gewoon een nieuwe en schuif ik mijn 'oude' Inspiron 6400 door...
de HP Elitebook 8530w mobile workstation [link - specs]
Je krijgt voor € 1042,44 (incl. BTW):
- Intel® Core™2 Duo Processor T9400 (2,53Ghz, FSB 1066-MHz, 6 MB L2 cache)
- 4096 MB, 800 MHz DDR2 SDRAM (2 x 2.048 MB)
- 250 GB Seriële ATA (SATA) harde schijf (7.200 rpm)
- 15,4-inch WSXGA+ (1680 x 1050 resolutie)
- NVIDIA Quadro FX 770M; Tot 512 MB videogeheugen
En nog een hele load aan denkbare aansluitingen (waaronder e-sata
Aangezien mijn vriendin verloofde onlangs haar laptop getrasht heeft koop ik gewoon een nieuwe en schuif ik mijn 'oude' Inspiron 6400 door...
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Haha, je bent niet de enige die zich dat afvraagt, ik zit er ook met smart op te wachten. Hopelijk komen er ook 17" laptops in de categorie basis aan de orde dit keer...
Jongens relax! Jullie weten denk niet hoeveel werk het is... 17" zit er niet bij trouwens, als ik dat kwijt mag 
[CLB was ook gecontacteerd om 'n deel te schrijven, maar ik had helaas geen tijd]

[CLB was ook gecontacteerd om 'n deel te schrijven, maar ik had helaas geen tijd]
[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 17-12-2008 13:54 ]
Het komt het komt... Helaas heb ik deze week geen tijd en was het afgelopen weekend wat te laat toen ik de rest binnenkreeg... Ik hoop het echt komend weekend af te ronden. Mja, ik ben ook maar vrijwilliger en heb hiernaast ook echt nog een leven, een studie en een bijbaan
Daarom zei ik ook dat ik niet ongeduldig wil lijken, en dat ben ik dus ook niet. Ik zou er zelf ook nouwelijks tijd voor hebben, dus in dat opzicht vind ik het al knap dat dit vrijwillig gebeurt
Verwijderd
Hallo,
Ik heb het hele topic doorgelezen en vanaf het begin werd gezegd dat de resolutie van de n50 niet hoger kwam dan 1280x800.
Maar ik kijk naar de specs op de asus site en zie dat er bij display dit staat:
15.4" WXGA/WXGA+/WSXGA+ AI Light Sensor embedded
* WXGA (LED panel)
Begrijp ik hier nou uit dat er van de n50 serie nu ook een hogere resolutie verkrijgbaar is ? Of wat houdt dat sterretje in voor WXGA (Led panel).. Ik hoop toch niet wat ik denk dat het is..
Begrijp ik goed dat een display WSXGA+ dus wel een hogere resolutie is dan 1200x800???
spec link asus n50
spec link m50
Behalve de resolutie waren de rest van de specs toch hetzelfde op een paar extra poorten voor de m50 na?
Ik heb het hele topic doorgelezen en vanaf het begin werd gezegd dat de resolutie van de n50 niet hoger kwam dan 1280x800.
Maar ik kijk naar de specs op de asus site en zie dat er bij display dit staat:
15.4" WXGA/WXGA+/WSXGA+ AI Light Sensor embedded
* WXGA (LED panel)
Begrijp ik hier nou uit dat er van de n50 serie nu ook een hogere resolutie verkrijgbaar is ? Of wat houdt dat sterretje in voor WXGA (Led panel).. Ik hoop toch niet wat ik denk dat het is..
Begrijp ik goed dat een display WSXGA+ dus wel een hogere resolutie is dan 1200x800???
spec link asus n50
spec link m50
Behalve de resolutie waren de rest van de specs toch hetzelfde op een paar extra poorten voor de m50 na?
Er zijn altijd een beperkt aantal modellen. Dit zijn alle opties die mogelijk zijn met de behuizing en dergelijke... Maar het verleden heeft uitgewezen dat van elk type laptop maar 1 of 2 modellen worden uitgeleverd. Het model dat in NL te koop is dan wss ook de enige die ooit leverbaar zal zijn en dus die resolutie hebben omdat ze voor het nederlandse model iig geen beter scherm monteren. Misschien dat er in de VS een variant is met een ander scherm.
Genetx, heb je enige idee welke notebook in december het best er uit komt.
Zie door de bomen het bos niet meer. Zelf heb ik het idee dat de aus m50vm het beste bij me past oa door hdmi en spdif combi, die verder bijna nergens te vinden is.
Maar me vriendin vind hem niet mooi... die wil liefst sony.
Een nieuwe Nbbg kan misschien me keuze vermakelijken.
Zie door de bomen het bos niet meer. Zelf heb ik het idee dat de aus m50vm het beste bij me past oa door hdmi en spdif combi, die verder bijna nergens te vinden is.
Maar me vriendin vind hem niet mooi... die wil liefst sony.
Een nieuwe Nbbg kan misschien me keuze vermakelijken.
Ik wilde de nieuwe NBBG al lang de deur uit hebben, maar omstandigheden zorgen helaas voor oponthoud. DaMarcus zou deze NBBG van een refresh voorzien, toch heb ik zelf eens in de pw gezien. De M50Vn welke de opvolger van de Vm variant is maakte een beste kans eerlijk gezegd. Ook de L50Vn is een leuke, maar net iets te duur. Tsja, wederom lijkt Asus zeer goed uitgebalanceerde notebooks op de markt te gooien.
En de L50VN is nergens leverbaar, en de verwachte levertijd schuift maar op. Terwijl de M50 wel leverbaar is.GENETX schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:14:
Ik wilde de nieuwe NBBG al lang de deur uit hebben, maar omstandigheden zorgen helaas voor oponthoud. DaMarcus zou deze NBBG van een refresh voorzien, toch heb ik zelf eens in de pw gezien. De M50Vn welke de opvolger van de Vm variant is maakte een beste kans eerlijk gezegd. Ook de L50Vn is een leuke, maar net iets te duur. Tsja, wederom lijkt Asus zeer goed uitgebalanceerde notebooks op de markt te gooien.
Verwijderd
Zat er nou behalve tussen resolutie nog verschil tussen tussen de m50 en de n50 ?
Ik heb trouwens nog een forum gevonden link waar dit besproken wordt.
Daar wordt voglens mij gesproken over de n50 serie dat deze 1440x900 zou ondersteunen. Inderdaad zoals er staat "this is in Canada".
Kan iemand die net een n50nv heeft gekocht bevestigen of dit klopt ? Of dat deze alleen maar 1280x800 ondersteund.. Bedankt.
Kan iemand misschien mijn twijfel wegnemem over de keuze N50VN of de M50VN?!
Ik heb trouwens nog een forum gevonden link waar dit besproken wordt.
Daar wordt voglens mij gesproken over de n50 serie dat deze 1440x900 zou ondersteunen. Inderdaad zoals er staat "this is in Canada".
Kan iemand die net een n50nv heeft gekocht bevestigen of dit klopt ? Of dat deze alleen maar 1280x800 ondersteund.. Bedankt.
Kan iemand misschien mijn twijfel wegnemem over de keuze N50VN of de M50VN?!
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 17:26 ]
De M50Vn heeft een fan aan de zijkant, terwijl die bij de de N50VN aan de onderkant zitten denk ik. Ik zie ze iig niet zitten op de achterkant, noch aan de zijkant.
Daarnaast vind ik het uiterlijk van de M50Vn er mooier uit zien, de N50Vn doet een beetje lomp aan imho. Ook heeft de M50Vn een draaibare webcam en zit die van de N50Vn vast. Wel hebben ze beide een fingerprintreader en zit de FN-toets rechts van de ctrl-toets, waar bij oudere Asus-modellen de FN-toets wel een links kon zitten.
Wat mij verder op het eerste gezicht opvalt is dat er bij de N50Vn wel een e-sata aansluiting op zit, terwijl ik die bij de M50Vn niet kan vinden. Ik zou zeggen, kijk zelf eens rond op de site van asus (de 2 links hierboven) en oordeel zelf
Daarnaast vind ik het uiterlijk van de M50Vn er mooier uit zien, de N50Vn doet een beetje lomp aan imho. Ook heeft de M50Vn een draaibare webcam en zit die van de N50Vn vast. Wel hebben ze beide een fingerprintreader en zit de FN-toets rechts van de ctrl-toets, waar bij oudere Asus-modellen de FN-toets wel een links kon zitten.
Wat mij verder op het eerste gezicht opvalt is dat er bij de N50Vn wel een e-sata aansluiting op zit, terwijl ik die bij de M50Vn niet kan vinden. Ik zou zeggen, kijk zelf eens rond op de site van asus (de 2 links hierboven) en oordeel zelf
De M50 heeft ook eSata, volgens mij wel vooraan als ik me niet vergis... Het lijkt me verder niet handig om de fan alleen aan de onderkant te hebben van de notebook, ik ben bang dat de n50 je muis in deze koude dagen opwarmt (mits je rechtshandig bent)... Maar dit weet ik niet zeker.
Verwijderd
Oke.. Qua hardware specs zijn ze verder ongeveer hetzelfde.. Ik denk dat ik dan toch voor de M50Vn ga die resolutie is gewoon stukken beter..
Verder zijn er geen schrikbarende verschillen tussen de specs van deze 2 types toch ? Heeft er iemand toevallig de M50Vn in huis ? Kan die mij vertellen hoe het nu bevalt ?
Ik hoop als ik het beestje dan bestel dat er een GT kaart in zit ipv GS..
Verder zijn er geen schrikbarende verschillen tussen de specs van deze 2 types toch ? Heeft er iemand toevallig de M50Vn in huis ? Kan die mij vertellen hoe het nu bevalt ?
Ik hoop als ik het beestje dan bestel dat er een GT kaart in zit ipv GS..
Ik zou je neit zo focussen op die GPU, het kost alleen maar veel geld om er een betere in te hebben standaard.
Ik keek daar ook naar bij het aanschaffen van mijn laptop maar ik heb nog geen enkele keer een game gespeeld op het beestje(via rdp FM niet meegerekent
).
Ik keek daar ook naar bij het aanschaffen van mijn laptop maar ik heb nog geen enkele keer een game gespeeld op het beestje(via rdp FM niet meegerekent
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Ik ben voor de hp dv5-1160ed gegaan, design vond me vriendin mooi en ik de specs,
Heb een p7530 met 4 gig ram en de nvidia 9600M GT voor 849,-
Heb een p7530 met 4 gig ram en de nvidia 9600M GT voor 849,-
Het hangt er echt van af. Ik had hiervoor mijn laptop als DTR (studentspyros schreef op zondag 28 december 2008 @ 09:54:
Ik zou je neit zo focussen op die GPU, het kost alleen maar veel geld om er een betere in te hebben standaard.
Ik keek daar ook naar bij het aanschaffen van mijn laptop maar ik heb nog geen enkele keer een game gespeeld op het beestje(via rdp FM niet meegerekent).

Verwijderd
Het is zeker niet zo dat ik die laptop alleen maar voor gamen wil gebruiken in tegen deel. Maar zo af en toe zou ik er toch wel een leuke op willen spelen. Daarnaast ik heb mijn keuze min of meer al laten vallen op de M50nv.
Ik hoop alleen wat ik zo heb gelezen dat ik er niet eentje krijg van een oude voorraad maar van de nieuwe zodat ik voor hetzelfde geld toch een betere videokaart te pakken..
Ik hoop alleen wat ik zo heb gelezen dat ik er niet eentje krijg van een oude voorraad maar van de nieuwe zodat ik voor hetzelfde geld toch een betere videokaart te pakken..

Alle Vn's hebben de 9650M, de Vm is de oudere versie met de 9600M. Daarnaast heeft elke Asus notebook zijn hele code (APxxxx) nog achter de normale code. Dus je krijgt altijd de goede versie, anders kun je gewoon melden dat je diezelfde niet had besteld. Niks geen grappen met oudere hardware iig.
Verwijderd
Zover ik gelezen heb uit vorige reacties begreep ik dat er in sommige vn er een M9650 GT in zit ipv GS.. Helaas staan op diverse verkoopsites asus laptops met de M9650 GS versie. Bij een aantal klanten is thuis gebleken dat er toch een GT kaart in zit anders dan op de specificatie van de verkoop site staat aangegeven.
Dat is dus eigenlijk wat ik er mee bedoel. Als ik naar de winkel zelf op bel kunnen zij helaas niet zien welke kaart er in zit omdat zij vaak het product niet op voorraad hebben. Ook weten zij niks van deze specificatie verandering die wel op de asus site zelf staat aangegeven.
Bedankt voor het mee denken iig, maar jouw punt begrijp niet helemaal.
Dat is dus eigenlijk wat ik er mee bedoel. Als ik naar de winkel zelf op bel kunnen zij helaas niet zien welke kaart er in zit omdat zij vaak het product niet op voorraad hebben. Ook weten zij niks van deze specificatie verandering die wel op de asus site zelf staat aangegeven.
Bedankt voor het mee denken iig, maar jouw punt begrijp niet helemaal.
hallo,
Mede door de grotere accu gaat mijn voorkeur in eerste instantie uit naar de S97V-GT bij friesland-computers. Toch heb ik hier nog een aantal vragen over:
- hoelang gaat de accu mee?
- hoe zit het met het geluid (algemeen en fan)?
- hoe zit het met de degelijkheid ?
Mede door de prijs ben ik aan het overwegen om deze aan te schaffen.
Mede door de grotere accu gaat mijn voorkeur in eerste instantie uit naar de S97V-GT bij friesland-computers. Toch heb ik hier nog een aantal vragen over:
- hoelang gaat de accu mee?
- hoe zit het met het geluid (algemeen en fan)?
- hoe zit het met de degelijkheid ?
Mede door de prijs ben ik aan het overwegen om deze aan te schaffen.
Verwijderd
Hi Darow,
Kan je iets duidelijker aangeven over welke laptop je het nou hebt waarover je meer wilt weten ?
Kan je iets duidelijker aangeven over welke laptop je het nou hebt waarover je meer wilt weten ?
Ik bedoel deze: http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2640
Ik heb deze op dit moment zo samengesteld: P8600 cpu, 4 GB geheugen, 320 HDD 7200rpm en 2 GB intel Turbo memory. Uiteindelijk ben ik dan van plan om nog de installatie software (dit zijn de drivers neem ik aan?) erbij te pakken en dan kom ik op een prijs uit van: € 957,00.
Ik heb deze op dit moment zo samengesteld: P8600 cpu, 4 GB geheugen, 320 HDD 7200rpm en 2 GB intel Turbo memory. Uiteindelijk ben ik dan van plan om nog de installatie software (dit zijn de drivers neem ik aan?) erbij te pakken en dan kom ik op een prijs uit van: € 957,00.
Verwijderd
Beste tweakers,
Ik heb mijn oog laten vallen op de HP HDX 1060ED. Echter mijn vraag is of deze de meerprijs waard is tov de Asus M50Vn met betrekking tot de schermresolutie (1080p) en 16" formaat?
Ik heb mijn oog laten vallen op de HP HDX 1060ED. Echter mijn vraag is of deze de meerprijs waard is tov de Asus M50Vn met betrekking tot de schermresolutie (1080p) en 16" formaat?
Verwijderd
Beste Tweakers,
Ook ik heb sinds vandaag de laptop N50VN.. Waarom ik uiteindelijk deze gekozen heb en niet de M variant is hoofdzakelijk dat ik deze er een stuk beter uit vond zien. Inderdaad ben op het uiterlijk gevallen ondanks de beter resolutie van de M variant. Ik ben in ieder geval razend enthousiast echt een super ding op alle punten!!! Ik heb het beestje bij TakeItNow besteld voor prijs die in destijds in de Spits stond. Ook voor hen een dikke pluim!! Alles netjes afgehandeld goede klantenservice en gratis verzendkosten!!!
Daarbij heb ik ook nog een laptop tas van Asus mogen ontvangen en nu de klapper ook bij mij zit er een 9650m GT ipv GS ook al is het verschil klein.
Ik heb er verder nog geen spannende dingen op gedaan maar ik moet zeggen dat ik zeeeeeer tevreden ben.!
Als ik meer dingen weet dan laat ik het horen
Ook ik heb sinds vandaag de laptop N50VN.. Waarom ik uiteindelijk deze gekozen heb en niet de M variant is hoofdzakelijk dat ik deze er een stuk beter uit vond zien. Inderdaad ben op het uiterlijk gevallen ondanks de beter resolutie van de M variant. Ik ben in ieder geval razend enthousiast echt een super ding op alle punten!!! Ik heb het beestje bij TakeItNow besteld voor prijs die in destijds in de Spits stond. Ook voor hen een dikke pluim!! Alles netjes afgehandeld goede klantenservice en gratis verzendkosten!!!
Daarbij heb ik ook nog een laptop tas van Asus mogen ontvangen en nu de klapper ook bij mij zit er een 9650m GT ipv GS ook al is het verschil klein.

Ik heb er verder nog geen spannende dingen op gedaan maar ik moet zeggen dat ik zeeeeeer tevreden ben.!
Als ik meer dingen weet dan laat ik het horen
Verwijderd
Hey tweakers!
Mijn 1e post op Tweakers is geschiedenis
wegens diefstal ben ik genoodzaakt om binnenkort een nieuwe laptop aan te schaffen. Mijn budget ligt rond de 1000,- euro. Mijn werkzaamheden varieren van renderen, 3d tekenen tot simpel internetten. De laptop mag niet te groot zijn (<17"). Na enig speurwerk is mijn oog gevallen op deze 2 laptops:
https://www.dynabyte.nl/artikel/25185/
http://www.informatique.n...i?M=I&A=123403&spcall=yes
Kunnen jullie me misschien helpen bij het maken van de juiste keuze?
Als je nog een laptop kan vinden voor ongeveer dezelde prijs is het natuurlijk ook goed
Mijn 1e post op Tweakers is geschiedenis
wegens diefstal ben ik genoodzaakt om binnenkort een nieuwe laptop aan te schaffen. Mijn budget ligt rond de 1000,- euro. Mijn werkzaamheden varieren van renderen, 3d tekenen tot simpel internetten. De laptop mag niet te groot zijn (<17"). Na enig speurwerk is mijn oog gevallen op deze 2 laptops:
https://www.dynabyte.nl/artikel/25185/
http://www.informatique.n...i?M=I&A=123403&spcall=yes
Kunnen jullie me misschien helpen bij het maken van de juiste keuze?
Als je nog een laptop kan vinden voor ongeveer dezelde prijs is het natuurlijk ook goed
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 00:57 ]
De SlimDrive van mijn M50Vm heeft al langer moeilijk gedaan, maar nu is 'ie echt overleden.
Sony Optiarc BC-5500S
Dat ding is gruwelijk duur, vanwege het Blu-Ray waarschijnlijk. Nu heb ik maar gewoon een simpele (doch goeie) Samsung SN-S083B/BEBE besteld voor een paar tientjes, die ik er dan maar zelf in zet. Het lijkt allemaal standaard te zijn dus moet wel lukken.
In eerste instantie ging ik ervan uit dat je de gehele laptop terug moet sturen in geval van RMA, maar nu blijkt dat enkel de drive ook kan. Dus zodra ik die Samsung binnen heb stuur ik mijn huidige terug, afwachtend op een nieuwe, en zodra ik die heb kijk ik wel of ik 'm verkoop of hou (weer terug erin zet).
In de tussentijd kan ik eigenlijk niet zonder drive, en al helemaal niet zonder laptop dus vandaar deze manier.
Sony Optiarc BC-5500S

Dat ding is gruwelijk duur, vanwege het Blu-Ray waarschijnlijk. Nu heb ik maar gewoon een simpele (doch goeie) Samsung SN-S083B/BEBE besteld voor een paar tientjes, die ik er dan maar zelf in zet. Het lijkt allemaal standaard te zijn dus moet wel lukken.
In eerste instantie ging ik ervan uit dat je de gehele laptop terug moet sturen in geval van RMA, maar nu blijkt dat enkel de drive ook kan. Dus zodra ik die Samsung binnen heb stuur ik mijn huidige terug, afwachtend op een nieuwe, en zodra ik die heb kijk ik wel of ik 'm verkoop of hou (weer terug erin zet).
In de tussentijd kan ik eigenlijk niet zonder drive, en al helemaal niet zonder laptop dus vandaar deze manier.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Moet je dan ook verzendkosten betalen, of hoeft dat nu ook al niet meer? Het is iig een hele goede service van Asus inderdaad.
TNT komt 't ophalen (wel zelf inpakken), maar qua kosten weet ik 't eerlijk gezegd niet (nog geen bericht van), maar ik laat 't je weten!
Edit; Ik vergis me. TNT haalt alleen (complete) notebooks op, dus dit onderdeel daarvan moet ik gewoon zelf opsturen (en dus ook betalen lijkt me).
Edit; Ik vergis me. TNT haalt alleen (complete) notebooks op, dus dit onderdeel daarvan moet ik gewoon zelf opsturen (en dus ook betalen lijkt me).
[ Voor 48% gewijzigd door TommyGun op 28-05-2009 13:58 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Let op:
Het is toegestaan om zelf met andere laptops te komen en meningen te delen. Onderbouw dan wel je keuzes zodat andere gebruikers er ook wat aan hebben. Feedback over de Notebook BBG kan hier.
Het is toegestaan om zelf met andere laptops te komen en meningen te delen. Onderbouw dan wel je keuzes zodat andere gebruikers er ook wat aan hebben. Feedback over de Notebook BBG kan hier.