[NBBG] Allround Notebook - september 2008

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
Ja ik heb hem al binnen, gisteren alleen geen tijd gehad om ermee te spelen :( . Mn eerste indruk :
Je ziet wel ergens dat het compall design is maar ach, met laptops was toch dat het niet het uiterlijk telde haha :D . Echt lelijk is niet die maar ook niet speciaal. Het 1680*1050 scherm is mooi, niet te klein gewoon goed. Je hebt ook voldoende ruimte op je toetsenbord.( ik heb van mn werk een 12/13" HP tablet). Kortom gewoon goed apparaat. Hij scoort btw 4.8 met vista , vond ik persoonlijk erg hoog voor een laptop.

Een fatsoenlijke revieuw review (fatsoenlijk dus :z )komt nog.

[ Voor 3% gewijzigd door FDMK op 09-10-2008 11:13 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties, ik ben inmiddels de trotse bezitter van de x57vm.

Mijn eerste indruk is dan ook erg positief:
- helder scherm (bij mij is de resolutie toch echt 1440*900)
- goede prestaties, ik scoorde een 5.0 bij de Vista classificatie, niet slecht voor een laptop dacht ik.

Enig minpuntje wat ik gevonden heb: het touchpad kun je omtoveren tot een multimedia bedieningspaneeltje, met een play/pause knop en vooruit achteruit etc. Je doet dit doormiddel van het rechtsboven aantikken van het touchpad. Hierdoor lichten onder het touchpad de symbolen voor play/pause etc op (erg mooi!). Het nadeel is dat je ook wel eens tijdens het 'muizen' op de touchpad per ongeluk rechtsboven klikt. Je hebt dit snel genoeg door, want de 'muisfunctie' werkt dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke aansluiting heeft hij nu die X57M? Toch hdmi?

Ik vind hem nergens op de website van mediamarkt...kan je een link posten?

Hoe zit het met het onboard sound? Is dat beetje vol van klank?
Krijg je er software bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een hdmi aansluiting op.
Ik weet niet of hij op de website van mediamarkt staat. hij was in de mediamarkt zwolle onderdeel van de acties met 25% korting. weet niet of ze hem nu nog verkopen. onboard sound weet ik zo niet, volgens mij vergelijkbaar met de m50vm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:50
Voor mensen die er in geintresseerd zijn. Vanaf gisteren zijn er 10 dagen lang koopjes bij dell.nl. En morgen komt de Studio 17 langs, mooi dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

En ik heb vandaag op azerty gekeken en zag dat de Asus N50 nu een levertijd heeft van 2-3 dagen, wat betekent dat hij eindelijk uit is en ik de mijne zeer binnenkort krijg :))

[ Voor 3% gewijzigd door Murk op 15-10-2008 19:19 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:54
Is die video van de N50 nou beter dan die van de M50?
En kun je concluderen dat de N50 sneller is dan de M50?

Thanks in advance,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
DustSpinner schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:06:
Is die video van de N50 nou beter dan die van de M50?
En kun je concluderen dat de N50 sneller is dan de M50?

Thanks in advance,
Ik had al een keer een tabelletje gemaakt met de twee naast elkaar.
Tabel

Hier zie je dus dat hij inderdaad sneller is, maar het nadeel heeft van het scherm.
Maar ik zie Asus ervoor aan om nog wel een versie met een 1440 of 1680 scherm uit te brengen, en dan is het echt een super ding.

Op Notebookcheck.net > FAQ > VGA benchmarks kan je videokaarten van laptops met elkaar vergelijken.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Daarnaast heeft de m50 een Intel chipset en de n50 een SiS chipset.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Blisterin_Bull schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:49:
Daarnaast heeft de m50 een Intel chipset en de n50 een SiS chipset.
Jij bent even flink in de war met iets anders

Mobile Intel® PM45 Express Chipset

http://www.asus.com/news_show.aspx?id=12872

En de m50Vm ook een PM45

http://www.asus.com/produ...83&l1=5&l2=74&l3=616&l4=0

[Oja en mijn N50 komt morgen zegt Azerty _/-\o_ ]

[ Voor 19% gewijzigd door Murk op 16-10-2008 21:46 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18
Ik wil graag de s97v van friesland computer willen bestellen met T9400, 4GB en een jaar extra garantie voor 1120 euris maar ik kan er zo weinig reviews van vinden op internet. Heeft iemand al zon s97v bij hun besteld? Hoe zit het met de behuizing? is die degelijk? En zou het lang duren voordat hij wordt geleverd, hij wordt namelijk op maat gemaakt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Nu online

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Murk schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:37:
[...]

Jij bent even flink in de war met iets anders

http://www.asus.com/news_show.aspx?id=12872
* Blisterin_Bull blamespricewatch (klik de specs link.

[ Voor 3% gewijzigd door Blisterin_Bull op 16-10-2008 22:47 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Blisterin_Bull schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:45:
[...]

* Blisterin_Bull blamespricewatch (klik de specs link.
Azo.. das mooi slordig dat daar SiS staat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Laatst online: 28-08 01:55

DNB

Jippo00 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:46:
Ik wil graag de s97v van friesland computer willen bestellen met T9400, 4GB en een jaar extra garantie voor 1120 euris maar ik kan er zo weinig reviews van vinden op internet. Heeft iemand al zon s97v bij hun besteld? Hoe zit het met de behuizing? is die degelijk? En zou het lang duren voordat hij wordt geleverd, hij wordt namelijk op maat gemaakt zeg maar.
Ik zit dit bericht te tikken op mijn s97v van friesland computers. Levertijd is niet zo lang, van wat ik weet hebben ze de laptops afgelopen woensdag binnengekregen bij FC zelf. Daarna ergens het spul ingebouwd en donderdag verzonden. En vanmorgen(vrijdag) had ik hem in huis.

Nou is dit mijn eerste laptop, dus verschrikkelijk veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet, alleen wat met laptops van anderen, maar het voelt voor mij allemaal solide aan, en het ziet er ook nog eens goed uit (is persoonlijk natuurlijk). Alleen is hij vrij zwaar vind ik (ongeveer 3 kilo).

Behalve dat ben ik ech dik tevreden :) Meer plaatjes staan ook hier: http://www.allegro.pl/ite...20_7200_bt_s96s_fl90.html Als ik heel veel zin heb en een fototoestel kan vinden kan ik wel kijken of ik wat plaatjes kan schieten, want veel is er niet te vinden nee, zelfs een PDFje van de manual niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

DeNeusbeer schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:32:
[...]

Ik zit dit bericht te tikken op mijn s97v van friesland computers. Levertijd is niet zo lang, van wat ik weet hebben ze de laptops afgelopen woensdag binnengekregen bij FC zelf. Daarna ergens het spul ingebouwd en donderdag verzonden. En vanmorgen(vrijdag) had ik hem in huis.
Toevallig :P Ik heb mijn N50 deze ochtend binnengekregen =D

Ben er echt blij mee :) Ziet er prachtig uit imho, en er zat een leuke positieve verrassing bij qua grafische kaart..

volgens mij hoorde het een 9650M GS te zijn right? Nou, er stond een sticker op de laptop met 9650M GT, waarbij ik dacht "rustig aan, geen overhaaste conclusies trekken, is vast een verkeerde stickert ;( ".

WAT BLIJKT nou tot mijn grote verbazing; in het Introductiecentrum, bij Apparaatbeheer, alsmede bij Nvidia Configuratiescherm staat OOK 9650M GT 8)7 :D :D

Dit is een fantastisch verrassinkje :) Ik kan niet wachten om hem uit te testen met gamen, maar eerst even alle crap verwijderen die erop staat, mijn data mappen erop pleuren en syncen met me vaste computer, nog wat vista aanpassingen uit pc blaadjes eroverheen pleuren en draadloze netwerk configgen. Maar * Murk happy *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Nu online

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je een paar close-up foto's maken, met name van het toetsenbord? Ik ben namelijk VS-Internationaal indeling gewend.
En bij apparaatbeheer kijken welk scherm erin zit (hardware-ID)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertLitjens
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb vandaag ook mijn S97v van Friesland Computers binnen gekregen. Ziet er erg mooi uit, ik heb hem met P9500, BlueRay, 4 GB geheugen. Ben nu Windows Vista aan het installeren, maar zover ben ik erg tevreden. Je hoort veel slechte dingen over de communicatie met Friesland Computers maar daar heb ik totaal geen last van gehad, netjes binnen een dag reactie (hij was wat verlaat geleverd omdat er in eerste instantie verkeerde adapters bij zaten) en keurig afgehandeld. Ik zal binnenkort een wat uitgebreidere review proberen te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:23

b_buster

Ojajoh?

GeertLitjens schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:36:
Ik heb vandaag ook mijn S97v van Friesland Computers binnen gekregen. Ziet er erg mooi uit, ik heb hem met P9500, BlueRay, 4 GB geheugen. Ben nu Windows Vista aan het installeren, maar zover ben ik erg tevreden. Je hoort veel slechte dingen over de communicatie met Friesland Computers maar daar heb ik totaal geen last van gehad, netjes binnen een dag reactie (hij was wat verlaat geleverd omdat er in eerste instantie verkeerde adapters bij zaten) en keurig afgehandeld. Ik zal binnenkort een wat uitgebreidere review proberen te plaatsen
Ik heb andere ervaringen met FCB, zie shopreview.

Ik had trouwens ook de keus om daar een S97 te bestellen, maar ben toch maar voor de L50VN gegaan. De M50VM is trouwens End-of-life ondertussen.

[ Voor 23% gewijzigd door b_buster op 18-10-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18
Ik had contact gehad via de mail met FCB en hij was op voorraad dus hij zou snel verzonden kunnen worden. Maar is er misschien een winkel waar is deze s serie kan bekijken. Ben bij de MM geweest en heb de M50 bekeken maar ben er niet echt van onder de indruk. Vind het een beetje lelijk design. Is de s serie hiermee vergelijkbaar of helemaal niet. De foto's op internet zijn niet echt geweldig namelijk. Ben een Vaio gewend maar ik weet niet of dit een eerlijke vergelijking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murk schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:49:
[...]

Toevallig :P Ik heb mijn N50 deze ochtend binnengekregen =D

Ben er echt blij mee :) Ziet er prachtig uit imho, en er zat een leuke positieve verrassing bij qua grafische kaart..

volgens mij hoorde het een 9650M GS te zijn right? Nou, er stond een sticker op de laptop met 9650M GT, waarbij ik dacht "rustig aan, geen overhaaste conclusies trekken, is vast een verkeerde stickert ;( ".

WAT BLIJKT nou tot mijn grote verbazing; in het Introductiecentrum, bij Apparaatbeheer, alsmede bij Nvidia Configuratiescherm staat OOK 9650M GT 8)7 :D :D

Dit is een fantastisch verrassinkje :) Ik kan niet wachten om hem uit te testen met gamen, maar eerst even alle crap verwijderen die erop staat, mijn data mappen erop pleuren en syncen met me vaste computer, nog wat vista aanpassingen uit pc blaadjes eroverheen pleuren en draadloze netwerk configgen. Maar * Murk happy *O*
Gisteren mijn Asus L50Vn gaan halen bij PC Megastore en ik heb bij apparaatbeheer gekeken, blijkt dat ik ook een 9650M GT heb ipv een GS! Verder echt helemaal tevreden van, perfecte afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
Nice! :D
Ik heb mijn N50 ook op order staan, dus hopelijk komt mijne ook met die aangename verassing :D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:06:
[...]

Gisteren mijn Asus L50Vn gaan halen bij PC Megastore en ik heb bij apparaatbeheer gekeken, blijkt dat ik ook een 9650M GT heb ipv een GS! Verder echt helemaal tevreden van, perfecte afwerking.
dat maakt mij erg nieuwsgierig,wat voor scores haal je mnet deze kaart en ik ben wel benieuwt of het een ddr2 of 3 kaart is die erin zit.

Graag hoor ik van jullie,wat de scores zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik ben sinds kort ook aan het rondkijken voor een laptop. Ik ben een vrij actieve gamer maar als student zijnde heb ik geen geld voor zowel een desktop als een laptop. En een laptop komt in de loop van mijn studie toch goed van pas. Dus ik ben in principe wel op zoek naar een mooi systeem waar ik de huidige games redelijk mee kan spelen(voorlopig met name world of warcraft, maar in de toekomst ook zeker zwaardere games). Mijn budget ligt ook rond de € 1200, dus ik kwam uit bij de allround notebook. In de loop van de toekomst schaf ik misschien ook een beeldscherm aan die ik op de laptop kan aansluiten. Nu zag ik dit topic en de M50 ziet er zeker niet verkeerd uit. Maar nu wordt in de laatste pagina's van deze topic ook de L50 genoemd. En ik heb deze even opgezocht, en zover ik het zie heeft deze laptop iets beter specs voor een iets hogere prijs. Dus deze heeft zeker ook mijn interesse gewekt. Worden hier ook nog bepaalde accessoires bijgeleverd? Of zijn er op dit moment bepaalde ontwikkeling aan de gang en kan ik misschien nog beter heel even wachten voordat ik een laptop aanschaf. Zou ik misschien op de al eerder vernoemde G50V-A1 moeten wachten: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4612 Zover ik begrijp is deze nog niet verkrijbaar in Nederland.

De L50 maakt gebruik van een Geforce 9650 GS, nu las ik op notebookcheck dat het verbruik van deze videokaart vrij hoog was en deze daarom voornamelijk in 17'' laptops teruggevonden zou worden. Kan dit als een nadeel voor de L50 worden gezien? Is daarnaast een hogere resolutie beter(1440x900 vs 1650x1080)? Of hoe moet ik dit zien?

[ Voor 11% gewijzigd door Kereltje88 op 19-10-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

De N50 komt mogelijk nog met een beeldscherm van 1440x900, momenteel is hij 1280x800 (maar ik vind het zelf een prima formaat). En er zit een 9650M GT in 8)7 in plaats van een GS. Ja ik weet, er staat overal GS, maar ik heb er toch echt eentje met een GT ^^

(Ik vermoed dat het bij alle laptops zo is, dat de GS niet meer geleverd wordt oid. Who knows.)

Voor de mensen die informatie en foto's willen over de n50 die zullen even moeten wachten, ik heb een paar tentamens deze week en ik moet veel leren omdat ik een beetje slecht heb lopen plannen, dus heb alle tijd hard nodig (zojuist mijn boek dichtgeslagen omdat me ogen dichtvallen..). Zal vrijdagmiddag eens wat met me laptop gaan doen want veel is er nog niet van gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Murk op 20-10-2008 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Zeker een leuk systeem, maar de GPU is hier zoveel belangrijker dan de CPU!
En met je GPU zit je goed :)

> Nvidia GeForce 9700M-GT w/ 512MB GDDR3

Hier ook een interessante test van verschillende CPU's, dan zie bijvoorbeeld dat de hoger geklokte CPU's niet veel meer extra's oplevert.
Ik heb niet gekeken of je op dat systeem een ander CPU kan selecteren, maar als ik de volgende test doorlees, dan zou ik van dat test uitgaande voor een P8600 gaan, absoluut! Dat scheelt ook weer enorm wat centjes :)

CPU TEST

edit: maar eeuh. waar koop je die in Nederland :) Rond gekeken maar ik hem niet zo snel ergens tegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Fermion op 20-10-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNeusbeer schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:32:
[...]

Nou is dit mijn eerste laptop, dus verschrikkelijk veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet, alleen wat met laptops van anderen, maar het voelt voor mij allemaal solide aan, en het ziet er ook nog eens goed uit (is persoonlijk natuurlijk). Alleen is hij vrij zwaar vind ik (ongeveer 3 kilo).

Behalve dat ben ik ech dik tevreden :) Meer plaatjes staan ook hier: http://www.allegro.pl/ite...20_7200_bt_s96s_fl90.html Als ik heel veel zin heb en een fototoestel kan vinden kan ik wel kijken of ik wat plaatjes kan schieten, want veel is er niet te vinden nee, zelfs een PDFje van de manual niet online.
Is dit nu dezelfde laptop als de 15A28+ van BTO? Deze zou gebaseerd zijn op de Z97V van Asmobile (wat een naam). Er zit een prijsverschil van 300 euro in maar ik kan geen specificatieverschillen vinden tussen de S97v en de Z97v.
Ziet de S97v die jullie hebben er hetzelfde uit als de Z97V? Ik heb het idee dat er meer typenummers bestaan dan er laptops zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Fermion schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:50:

Hier ook een interessante test van verschillende CPU's, dan zie bijvoorbeeld dat de hoger geklokte CPU's niet veel meer extra's oplevert.
Ik heb niet gekeken of je op dat systeem een ander CPU kan selecteren, maar als ik de volgende test doorlees, dan zou ik van dat test uitgaande voor een P8600 gaan, absoluut! Dat scheelt ook weer enorm wat centjes :)

CPU TEST

edit: maar eeuh. waar koop je die in Nederland :) Rond gekeken maar ik hem niet zo snel ergens tegen.
Een paar dingetjes over die laptop:

- Accu duurt 2 uur op accu-spaar modus als je op het web surft, ter vergelijking: mijn asus n50 heb ik uitgetest, daarmee kan ik 4,5 uur surfen voordat hij begint te piepen. Dus als je met dat ding gaat gamen is een adapter altijd nodig. Maar sommige mensen hebben daar geen moeite mee :)
- Er zitten geen Home/End/Page Up/Page Down toetsen op het toetsenbord. Ik weet niet hoe ze het verzinnen omdat dat weg te laten maar voor mij is dat een groot minpunt, ik gebruik Home en End zo vaak bij het typen van teksten dat dit echt onmisbaar is, en page up en page down vind ik nog altijd relaxt om door lange pagina's te scrollen.
- Omgerekend naar euro's (vanaf dollars) is het 1218.77 euro. Reken daar nog wat gierigheid's premies bij en dat wordt 1300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'dutchman22', ja de 15A28+ is identiek aan de S97V. Het verschil tussen de S97V en de Z97 zit hem volgens mij in de kleur van de deksel:

- S97V: grijs
- Z97V: zwart

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hi Murk,

Misschien vind je de tijd om te reageren op deze vraagjes:

- Hoe is de kwaliteit van het beeldscherm van de Asus N50?
- Hoe veel lawaai maakt het apparaat, is hij redelijk stil?
- Er zit een e-staa aansluiting vooraan de laptop. Wordt dat niet onhandig om daarop een externe harddisk op aan te sluiten, of is de kabel daarvoor goed om te leiden?
- Zit er nog aardige software bij of vooral overbodige dingen?

Deze laptop staat nu bovenaan mijn wensenlijst.
Wilde eerst voor de Sony FW21 gaan, maar deze Asus komt ook erg goed over.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:50:

CPU TEST

Er komt meen ik ook al een g50vt aan met 9800gs,die nog net wat sneller moet zijn,wel met lagere reso,maar das juist niet zo erg vin ik dan persoonlijk,dan kan je wel op high detail gamen,op de native resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
OK, gevonden:
Maar is hem niet helemaal.
Scherm is oa 1280 x 800 pixels :'(

Asus G50V-EP042K
€1.498,06 incl.BTW

Asus G50V-EP042K

[ Voor 28% gewijzigd door Fermion op 20-10-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

trillion schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:31:
Hi Murk,

Misschien vind je de tijd om te reageren op deze vraagjes:

- Hoe is de kwaliteit van het beeldscherm van de Asus N50?
- Hoe veel lawaai maakt het apparaat, is hij redelijk stil?
- Er zit een e-staa aansluiting vooraan de laptop. Wordt dat niet onhandig om daarop een externe harddisk op aan te sluiten, of is de kabel daarvoor goed om te leiden?
- Zit er nog aardige software bij of vooral overbodige dingen?

Deze laptop staat nu bovenaan mijn wensenlijst.
Wilde eerst voor de Sony FW21 gaan, maar deze Asus komt ook erg goed over.

Thanks.
Okay letz goo
  • - Kwaliteit beeldscherm is voor mij drie dingen: hoe het beeldscherm bevestigd is aan de laptop, hoe de helderheid/intensiteit is, en de inkijkhoek.
    * Het beeldscherm is solide bevestigd en bij het openen en dichtdoen hoor ik geen enkel geluidje of kraakje, zit dus helemaal snor.
    * De helderheid/intensiteit oogt op het eerste blik gewoon goed, ik heb al een klein spelletje erop gespeeld (warsow) en dat zag er goed uit, maar ik ga het nog testen met zware games; daarvoor moet je hoe dan ook tot vrijdag middag wachten als je dat echt weten wilt.
    *De inkijkhoek heb ik net even bekeken, en als ik meer dan een meter naar rechts of links ga wordt het beeld wat vervormd qua kleur, dat is wel goed. Naar boven is echter een ander verhaal, als ik pakweg 50 centimeter omhoog ga worden de kleuren vreemd, niet dat dat een logische positie is om naar je beeldscherm te kijken, maar ik denk ik meld het maar even. Merk je verder overigens niets van als je gewoon laptopt :P.
  • Lawaai? Lawaai? Ik hoor heel weinig geluid eigenlijk :). Ook tijdens of na het spelen van een game hoor ik niet die bekende stofzuiger die het geheel moet koelen, hij blijft vrij stil moet ik zeggen. En nu ik mijn desktop aan heb hoor ik hem al helemaal amper, en ik heb dure zalman cpu/gpu koelers in mijn desktop die 'stil' behoren te zijn ;( :> . Geluid zit dik in orde dus.
  • Die E-Sata tja, ik weet niet wat ik daar over zeggen moet. Zit pontificaal aan de voorkant ja, maar afhankelijk van de flexibiliteit van zo'n kabel die daar in gaat kan je hem natuurlijk naar links leiden en daar dan je disk plaatsen, en dan kan je met je armen eroverheen en merk je er niks van (denk ik, ik kan het niet uittesten).
  • Aardige software.. nou, bij de eerste keer opstarten kwam norton weer in beeld "HOI KOOP NU ONZE ANTI-VIRUSBEVEILIGING DAT IS AANBEVOLEN IS HEEL GOED JA PROBEER NOU MAAR JA DOE MAAR JA DOEN JA" (okay dat is overdreven), waar ik schijtziek van wordt, je kan dat venster niet anders afsluiten dan via taakbeheer > proces beëindigen, als je dat menu volgt KUN je alleen maar norton installeren, maar dat is een ander verhaal.
    Op de laptop staat nog aantal asus applicaties, Splendid Utility, LifeFrame, Asus Copyprotect, SmartLogon Manager, Protector Suite Software (daar kan je vingerafdrukken instellen) waar ik niet verder op in ga.
    CD/DVD's die er verder bij zitten; Cyberlink Power2Go 6.0, Nero 8 Essentials, N50 Driver & Utility v1.0, WINDVD BD/HD 2CH v1.0 (op sticker op achterkant van het hoesje staat dat je die moet installen voordat je een Blu-ray/HD DVD film gaat afspelen), en een Asus Recovery DVD.
dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
Fermion schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:50:
OK, gevonden:

Asus G50V-EP042K
€1.498,06 incl.BTW

Asus G50V-EP042K
Dit is een ander model, degene die ik bedoelde is de Asus G50V-A1. Maar misschien is dit model niet verkrijgbaar in Nederland, en krijgen wij bovenstaand model?

Kan iemand al iets meer vertellen over de Asus L50? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:40:
'dutchman22', ja de 15A28+ is identiek aan de S97V. Het verschil tussen de S97V en de Z97 zit hem volgens mij in de kleur van de deksel:

- S97V: grijs
- Z97V: zwart

Correct me if I'm wrong.
Ah bedankt! Dat zou het zomaar kunnen zijn. Ik had nog niet aan zoiets gedacht.

Het prijsverschil zal wel puur aan de winkel liggen. Ook tussen eventuele upgrades zit een flink verschil: Het prijsverschil tussen de T5750 en de P9500 varieert bijvoorbeeld van 219 tot 328 euro(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Thanks Murk,

Hele mooie uitleg. Kan ik echt wat mee.
Wordt denk ik dan toch deze Asus. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Fermion schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:50:
OK, gevonden:

Asus G50V-EP042K
€1.498,06 incl.BTW

Asus G50V-EP042K
Wat is er toch met die 1280x800 pixels, ik vind het gewoon een superformaat hoor ik weet niet 8)7 Hoe groter het beeldscherm hoe logger..

Maarja ik wilde eigenlijk eerst voor een 12" gaan omdat dat nog veel handiger is in vervoer, maar in dat formaat wordt het al gauw heel duur als je goeie producten onder de motorkap wilt, dus daarom werd het maar een 15". :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:46
Omdat je op die resolutie te grote puntjes hebt, niet voor iedereen, maar wel voor een aantal.
Waaronder ik, ik zou 1280 wel kopen op 13/14 inch, maar niet op 15,4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchman, je moet naar het model kijken. Bij de een betaal je voor de upgrade van bijv. de T5750 naar de P9500, bij het andere model betaal je het bedrag voor de processor zelf, dus geen upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:31
Murk schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:09:
[...]

Wat is er toch met die 1280x800 pixels, ik vind het gewoon een superformaat hoor ik weet niet 8)7 Hoe groter het beeldscherm hoe logger..
Google voor de grap eens op Resolutie en Grootte. Dat zijn 2 verschillende dingen. De resolutie zegt iets over de scherpte en "digitale" ruimte op je scherm. De grootte zegt iets over het fysieke formaat. Een 15,4" scherm is en blijft een 15,4" scherm, of dat nou 1280x800 of 1680x1050 pixels zijn.

Over de G50V-A1, dat is een Amerikaans model. In Europa hebben all Asus laptops een xxyyyx-code er achter geplakt. (x= letter, y= cijfer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

GENETX schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:41:
[...]

Google voor de grap eens op Resolutie en Grootte. Dat zijn 2 verschillende dingen. De resolutie zegt iets over de scherpte en "digitale" ruimte op je scherm. De grootte zegt iets over het fysieke formaat. Een 15,4" scherm is en blijft een 15,4" scherm, of dat nou 1280x800 of 1680x1050 pixels zijn.
Mja okay.. nou dus bij mij zou het dus minder scherp zijn dan bij een 1440x900 resolutie scherm. Klinkt best logisch.

Maar hoe zit het dan met mijn 19" TFT beeldscherm waar ik nu naar kijk, waar de resolutie op 1280x1024 staat? Dat zou dus nog veel 'onscherper' (om het maar even in mijn goetste nederlands te zeggen) moeten zijn dan een 15,4" op 1280x800 right?

Vind het in ieder geval niet onscherp oid. Maar het zal wel :+

[ Voor 5% gewijzigd door Murk op 20-10-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die zou inderdaad wat minder scherp moeten zijn. Voor de meesten is het geen probleem en bij games juist handig omdat je de resolutie dan niet naar beneden hoeft te gooien wat op een TFT scherm minder mooi is.

Echter zou ik de ruimte wel willen op een volgende laptop. ik photoshop wel wat, ik schrijf code en bouw schema's voor elektrotechnische schakelingen. Dan is het wel lekker als je wat meer ruimte hebt op je scherm om 1 overzicht te hebben.

Echt onscherp is het ook niet overigens. Voor sommigen is juist een scherm met een hoge resolutie niet te doen omdat de tekst ook klein wordt. Het gaat bij de meesten echter om de ruimte zoals het naast elkaar zetten van 2 stukken tekst.

[ Voor 21% gewijzigd door GENETX op 20-10-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Yes I know what you mean, de ruimte is misschien wel een heikel punt, however voor mij dient mijn laptop vooral om van te genieten (films kijken, games spelen en internetten waar ik maar wil) en zo nu en dan wat werk erop verrichten voor opdrachten e.d.

Ik weet niet of die grotere resolutie echt een slok op een borrel is maar es ist mir egal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
GENETX schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:41:
[...]

Over de G50V-A1, dat is een Amerikaans model. In Europa hebben all Asus laptops een xxyyyx-code er achter geplakt. (x= letter, y= cijfer)
Op ,mijn dekstop werk ik nu met een 1680*1050 @ 20". Ik weet het, als dat een 15" scherm zou zijn geweest dat heb je een vergroot glas nodig. Maar daarin tegen staat een scherm van je laptop over het algemeen wat dichter bij je.

Tja, ik ben gewoon gek op hoge resoluties :) De ander wilt een Intel extreme of een 9800M-GTX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
@b_buster en mini_co: Zouden jullie wat feedback kunnen geven over jullie ervaring tot nu toe met de L50?

Ik ben namelijk op dit moment zelf zwaar aan het twijfelen tussen de M50, N50 en L50. Een groot twijfelpunt is de resolutie. De meeste tijd zit ik op het moment achter een desktop, 19'' TFT scherm met een 1440x900 resolutie. Deze resolutie bevalt mij prima. Nu bied de M50 deze resolutie, en de N50 een iets lagere resolutie. Maar de N50 heeft een beter videokaart te bieden, helemaal wanneer het blijkt dat in alle N50's een 9650 GT zit i.p.v. een 9650 GS, dit is een hele verbetering vergeleken met de 9600 GS van de M50. Kun je hier wat meer feedback opgeven murk? Is het ddr2 of ddr3? De L50 tenslotte heeft een betere processor en een betere videokaart vergeleken met de M50 voor een iets hogere prijs. Alleen de resolutie is zeer hoog 1650x1080. Daarnaast hoor ik dat voor gamen een lagere resolutie vaak geprefereerd wordt? Maar waarom worden de gamer laptops van tegenwoordig allemaal met een hoge resolutie voorzien? 1650x1080 of hoger? Ik ben zeer benieuwd of de N50 daadwerkelijk nog met een 1440x900 resolutie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_buster

b_buster

Ojajoh?

Kereltje88 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:35:
@b_buster en mini_co: Zouden jullie wat feedback kunnen geven over jullie ervaring tot nu toe met de L50?

Ik ben namelijk op dit moment zelf zwaar aan het twijfelen tussen de M50, N50 en L50. Een groot twijfelpunt is de resolutie. De meeste tijd zit ik op het moment achter een desktop, 19'' TFT scherm met een 1440x900 resolutie. Deze resolutie bevalt mij prima. Nu bied de M50 deze resolutie, en de N50 een iets lagere resolutie. Maar de N50 heeft een beter videokaart te bieden, helemaal wanneer het blijkt dat in alle N50's een 9650 GT zit i.p.v. een 9650 GS, dit is een hele verbetering vergeleken met de 9600 GS van de M50. Kun je hier wat meer feedback opgeven murk? Is het ddr2 of ddr3? De L50 tenslotte heeft een betere processor en een betere videokaart vergeleken met de M50 voor een iets hogere prijs. Alleen de resolutie is zeer hoog 1650x1080. Daarnaast hoor ik dat voor gamen een lagere resolutie vaak geprefereerd wordt? Maar waarom worden de gamer laptops van tegenwoordig allemaal met een hoge resolutie voorzien? 1650x1080 of hoger? Ik ben zeer benieuwd of de N50 daadwerkelijk nog met een 1440x900 resolutie komt.
Als het goed is krijg ik hem morgen binnen. Met 1680x1050 heb ik al ervaring op m'n acer travelmate 8100 en dat bevalt me prima (naja, nu is die laptop kapot vandaar de aanschaf van de asus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:41:
dutchman, je moet naar het model kijken. Bij de een betaal je voor de upgrade van bijv. de T5750 naar de P9500, bij het andere model betaal je het bedrag voor de processor zelf, dus geen upgrade!
Ja dat klopt. In dat geval had ik er de prijs die de winkel voor de T5750 rekent afgehaald. Dus de ene rekent bijvoorbeeld 328 euro voor een upgrade en de andere 308-89=219 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Kereltje88 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:35:

Goed dat je vraag of ik wat meer achter die grafische kaart aan wil zitten. Want ik vind dit er maar een beetje vreemd uitzien wat GPU-Z mij laat zien.

link
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/my.php?image=naamlooslh5.png

Die pixel fillrate van 1.1 vind ik ook zo vaag. Zelfs mijn ati x1650pro in deze comp heeft 2.4 GPixels/s

Bij tabblad sensors staat GPU COre Clock op 169 MHZ, en GPU Memory clock op 100mhz.. wtf??

DIt is op full load, want Warsow staat aan.

Wtf?

Is die ingebouwde nvidia 9100 chip nu actief ofzo? Ik vond al dat warsow zo veel haperde net toen ik speelde :S

En ja de energieinstellingen staan op high performance, maar kzal nog es kijke naar settings

Net deed ik een restart met de laptop in het stopcontact en energieschema op high performance, en na het opstarten stonden de clocks op 550 voor gpu en nog wat. Maar na het spelen van een spel is dat 275/250.. Lekker logisch :|

[ Voor 19% gewijzigd door Murk op 21-10-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
Ik heb net mijn N50 binnen.
Ben er tot nu toe erg tevreden over moet ik zeggen.
Ben er alleen nog niet achter hoe je het touchpad veranderd in zo'n multimedia ding.
Tot nu toe ronduit positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Dustspinner kan jij eens kijken naar je videokaart? Download gpu-z en maak screenshot van wat je in het hoofdvenster ziet als het mogelijk is. Thanks.

Btw touchpad kan je niet in een 'multimedia ding' veranderen, die functie heeft hij niet.

Misschien moesten we maar eens een apart topic maken voor de N50.

Edit: Asus heeft eindelijk zijn pagina over de N50 geupdate.
http://www.asus.com/produ...=0&model=2566&modelmenu=2

[ Voor 60% gewijzigd door Murk op 22-10-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Murk schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:18:
Dustspinner kan jij eens kijken naar je videokaart? Download gpu-z en maak screenshot van wat je in het hoofdvenster ziet als het mogelijk is. Thanks.

Btw touchpad kan je niet in een 'multimedia ding' veranderen, die functie heeft hij niet.

Let goed op het model naam, ik ging hier ook de mist in.

Er zijn twee modellen wat volgens mij hier en daar met elkaar wordt verward:

De twee modellen:

Asus N50VN-FP001C
Asus L50VN-AK002C >>> Link naar Asus site

[ Voor 255% gewijzigd door Fermion op 22-10-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
Zijn er al eigenaars van de L50, N50 of M50 die al iets meer kunnen vertellen over deze laptops? Ik ben nog steeds aan het twijfelen, ik neig nu meer naar de L50. Buster_b en mini_co hoe bevalt de L50, zit bij jullie er ook een Geforce 9650 GT in i.p.v. een GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Kereltje88 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:22:
Zijn er al eigenaars van de L50, N50 of M50 die al iets meer kunnen vertellen over deze laptops? Ik ben nog steeds aan het twijfelen, ik neig nu meer naar de L50. Buster_b en mini_co hoe bevalt de L50, zit bij jullie er ook een Geforce 9650 GT in i.p.v. een GS?
Volgens de site van Asus zit er in:
Video Graphics & Memory: NVIDIA® GeForce® 9650M GT, with 1GB VRAM

L50Vn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zouden de eigenaars van een N50 eens een foto kunnen posten...om te zien hoe hij er uitziet???

Ik kan nergens een echt bewonderen...

Dus gewoon een paar foto's ...zou leuk zijn.

Dank

Brecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou vandaag de N50VN binnen moeten krijgen.
Mocht ik tijd hebben plaats ik wat fotos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Fermion schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:58:
[...]

Let goed op het model naam, ik ging hier ook de mist in.

Er zijn twee modellen wat volgens mij hier en daar met elkaar wordt verward:

De twee modellen:

Asus N50VN-FP001C
Asus L50VN-AK002C >>> Link naar Asus site
Ik ben niet helemaal van gisteren

De N50Vn-FP001C (toch wel een redelijk groot verschil met L50Vn-AK002C..)heeft ook een 9650M GT. Klik maar eens in de link in mijn post (die jij gequote hebt).

[ Voor 9% gewijzigd door Murk op 23-10-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikhad gehoopt dat er iemand was,met een L50 of n50 die kan aangeven wat de prestaties zijn van hun 9650gt,maar helaas,is er nog niemand naar voren gekomen,die deze informatie wil delen.
Ik wacht met smart op deze info,vooral omdat er zo weinig nog over bekend is,hoe deze laptops metg de 9650GT presteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

We willen allemaal wel weten hoe iets presteert, voordat we het kopen.

En de mensen die het wel kopen zonder deze kennis wagen dus een gok.

En soms hebben ze even wat tijd nodig om andere dingen te doen die voorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murk schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:59:
We willen allemaal wel weten hoe iets presteert, voordat we het kopen.

En de mensen die het wel kopen zonder deze kennis wagen dus een gok.

En soms hebben ze even wat tijd nodig om andere dingen te doen die voorgaan.
Tja wat kan ik hiervan zeggen,ik bedoelde alleen,dat ik het jammer vind,maar natuurlijk zullen ze andere verplichtingen ect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Ik wacht ook met smart op de review van de BTO. Die zou op de FP verschijnen toch?
Wat de N50 en L50 betreft zijn er meerdere mensen die deze onlangs hebben aangeschaft, dus een review komt vanzelf.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorkick schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:12:
Ik wacht ook met smart op de review van de BTO. Die zou op de FP verschijnen toch?
Wat de N50 en L50 betreft zijn er meerdere mensen die deze onlangs hebben aangeschaft, dus een review komt vanzelf.
Je bedoelt de 15A28+? Waar heb je dat gehoord? Ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:37:
[...]

Je bedoelt de 15A28+? Waar heb je dat gehoord? Ben ik ook wel benieuwd naar.
In een message in dit board.
Paar messages daarvoor wordt duidelijk dat hij het over de BTO heeft.
Dit is de laptops: bol.com
Echt mooi laptopje met mooie specs.
Is opzich een mooie show-off, deze BTO tegen de N50

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

yorkick schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:59:
[...]

Show-off?

Qua looks en qua specs laat de N50 die BTO achter zich, en de prijs is hetzelfde. Zie ik niet echt een show-off in :P Ok het scherm is 1680x1050 dat is misschien een pluspunt.

[ Voor 4% gewijzigd door Murk op 23-10-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Murk schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:47:
[...]

Show-off?

Qua looks en qua specs laat de N50 die BTO achter zich, en de prijs is hetzelfde. Zie ik niet echt een show-off in :P Ok het scherm is 1680x1050 dat is misschien een pluspunt.
Even per verschillende onderdeel diegene die wint:

CPU: BTO
Memory: gelijk
Scherm: BTO
Videokaart: Asus
Hardeschijf: BTO (7200rpm) tegen de 5400 van asus.

Looks zijn persoonlijk, maar zelf vind ik de asus mooier, waardoor ik het best een mooie show-off vindt ;)
Maar hoe kom je erbij dat de N50 de BTO achter zich laat.
Vooral de HDD, die vaak een bottleneck is, vind ik een sterk pluspunt samen met het scherm.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:46
Waar bij ook een verschil is dat de asus wordt geleverd met Premium windows en BTO met Basic (volgens de bol.com site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ok, de BTO heeft een beter scherm en een betere HDD en een betere CPU. Maar de N50 heeft duidelijk de betere graka, een Blu-ray speler en Vista Premium ipv Basic (weet niet wat dat laatste boeit maar ach, dat maakt de stand teminste 3-3 :P ). En ik vind het persoonlijk belangrijk dat het een welbekend merk is, en dat je het model kan checken op google. Google die BTO maar eens, zie nergens iets van reviews? (edit: ik had GoT overgeslagen.. [Ervaringen] BTO 17W24+ / BTO 15W25+ en BTO 15V125+ - Deel 2)

In the end is de BTO dan wel sneller in windows en met het laden van vanalles, en is het beeld wat mooier, maar met een mindere ingame-prestatie.

Ik had niet voor de BTO gekozen mocht ik destijds daarmee al bekend geweest zijn.

Btw ik weet nu nog wat te zeggen;
Die hdd en cpu zijn sneller maar:
De HDD wordt warmer, maakt meer geluid en verbruikt meer stroom, en de CPU wordt ook warmer en verbruikt meer stroom. Zijn tegenstander in de 'show-off' is heerlijk stil en kan 2 uur lang mee gegamed worden zonder stroomsnoertje B)

Afwegingen, afwegingen en nog eens afwegingen.

[ Voor 31% gewijzigd door Murk op 23-10-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Ik geef je ook geen ongelijk, want zelf ben ik een asusfanboy :P !
Maar de punten die jij noemt zijn voor veel mensen minder belangrijk dan voor een goed scherm.
Blu-ray heb je nog niet zoveel aan, en de verschillen van die vista's zijn inderdaag ook niet schrikwekkend.
Ik ben erg benieuwd naar de grafische prestaties van beide laptops, want ik denk dat dat er om spant ivm de betere graka van de N50, en de betere cpu/hdd van de BTO.
Dus laten we met smart wachten op reviews:).

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
yorkick schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:15:
Ik geef je ook geen ongelijk, want zelf ben ik een asusfanboy :P !
Maar de punten die jij noemt zijn voor veel mensen minder belangrijk dan voor een goed scherm.
Blu-ray heb je nog niet zoveel aan, en de verschillen van die vista's zijn inderdaag ook niet schrikwekkend.
Ik ben erg benieuwd naar de grafische prestaties van beide laptops, want ik denk dat dat er om spant ivm de betere graka van de N50, en de betere cpu/hdd van de BTO.
Dus laten we met smart wachten op reviews:).
Hoe goed is de scherm van BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
Murk schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:18:

Sorry, ik was van de week even druk met iets anders.
Hier mijn screenshot van GPU-Z. Ik heb de N50VN-FPCnogwat

Afbeeldingslocatie: http://xs232.xs.to/xs232/08435/gpu-zn50685.jpg.xs.jpg
Laten we inderdaad maar eens een appart topic aanmaken voor de N50.

Even over de prestaties.
Ben van Flightsim 2004 nog niet echt onder de indruk van de AA. Maar dat schijnt bij alle Nvidia kaarten zonder Nhancer zo te zijn. Ben een ex-ATI gebruiker, en dit is eigenlijk mijn eerste Nvidia kaart.
Ga straks wat games instaleren. Heb nu eindelijk tijd voor mn laptop... :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Wel... de knoop is door, mijn Asus L50VN-AK002C is besteld. brrr.. niet eerder via een web winkel zo'n dure aankoop gedaan.

Gekocht bij pcmegastore en ik ben afgegaan op de ervaringen van de Pricewatch users, dan scoort pcmegastore gewoon goed.

De reden voor aanschaf:

- Dit topic :)

Merk Asus
CPU: T9400 Dual-Core
Gewoon snel, BTO zal wat sneller zijn, maar dat verschil merk je niet CPU test Notebookcheck

GPU: 9650M-GT 1GB
Snel genoeg voor wat ik wil.
Specs volgens Asus

Geheugen: 4GB DDR2 800 MHz SDRAM
Ik weet het, het OS ziet maar 3.1 GB. Maar je zit toch lekker ruim.
(geen idee of het systeem in de toekomst 4GB modules ondersteunt, voor 2x 4GB)
Volgens intel ondersteunt het max 8GB. Of dat 4GB per module is?

Scherm: 1650*150
Prima resolutie. In het verleden gewerkt met 1600x1200 @ 14" dat ging toen al prima.

Blue-Ray, erg fijn. Want dat wordt gewoon de standaard

Tja, alles wat aan het apparaat zit en hangt.
Ik ben wel benieuwd naar de build, looks en feel. Ik heb GEEN idee wat mij te wachten staat.

Ik laat je weten wat ik ervan vindt zodra ik hem binnen heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Fermion op 25-10-2008 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorkick schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:59:
[...]

Oh, maar dat is dus de 15C27+ Niet de 15A28+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Fermion schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:56:
Geheugen: 4GB DDR2 800 MHz SDRAM
Ik weet het, het OS ziet maar 3.1 GB. Maar je zit toch lekker ruim.
(geen idee of het systeem in de toekomst 4GB modules ondersteunt, voor 2x 4GB)
Volgens intel ondersteunt het max 8GB. Of dat 4GB per module is?
Je kan er altijd x64 op gooien. De drivers zullen wel beschikbaar zijn en de code die je krijgt werkt met zowel de x86 als x64 versie weet ik uit eigen ervaring met mijn F3Sc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_buster

b_buster

Ojajoh?

...
Ik ben wel benieuwd naar de build, looks en feel. Ik heb GEEN idee wat mij te wachten staat.

Ik laat je weten wat ik ervan vindt zodra ik hem binnen heb.
Ik heb hem ondertussen al een paar dagen en ben zeer tevreden daarover. Heel vet scherm, mooie witte ledjes, handig dichtklappen van het scherm (geen schuifje oid) en een numeriek toetsenbord. Met het touchpad kan ik iets minder overweg, deze was op m'n acer beter.

btw, mocht er iemand graag benchmarks willen zien: Die wil ik wel draaien, maar zeg even in welke je geinteresseerd bent (3dmark, pcmark, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

DustSpinner schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:29:
[...]

Sorry, ik was van de week even druk met iets anders.
Hier mijn screenshot van GPU-Z. Ik heb de N50VN-FPCnogwat

[afbeelding]
Laten we inderdaad maar eens een appart topic aanmaken voor de N50.

Even over de prestaties.
Ben van Flightsim 2004 nog niet echt onder de indruk van de AA. Maar dat schijnt bij alle Nvidia kaarten zonder Nhancer zo te zijn. Ben een ex-ATI gebruiker, en dit is eigenlijk mijn eerste Nvidia kaart.
Ga straks wat games instaleren. Heb nu eindelijk tijd voor mn laptop... :) :+
Nhancer? Ik ben ook net als jij meer avn de Ati kant :P Geen idee waar je het nu dus over hebt :+

Kheb gister Battlefield 2 erop gezet (kan nog geen internet op me laptop aanzetten omdat ons draadloos netwerk het niet doet, de antenne is pleite dankzij zuslief), en met alle instellingen op High gespeelt. Opzich heel soepel, sommige punten is het wat haperig maar dat komt doordat het BF2 is en het is de ongepatchte versie, out of the box dus (en dat wil wat zeggen bij EA games).

Maar in de lucht met vliegtuig ging het zeeer soepel, en kon alles van mijlenver aanzien komen en scherp ook :o Op mijn desktop lagg ik dan de pleuris dus ik vind het alvast een goeie binnenkomer.

Khad ook 3Dmark06 gerund maarja ik wist niet dat je internet nodig had om die score te laten zien, dus was voor jan met de korte achternaam. Ging ERG langzaam bij de cpu test btw, maar dat is geloof ik standaard.

Anyway een ervaringen topic heb ik aangemaakt :) [Ervaringen] Asus N50 (ik verplaats de tekst uit deze post daar naar toe, kunnen we daar verder blaten hokay? :>

[ Voor 32% gewijzigd door Murk op 25-10-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
b_buster schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:35:
[...]

Ik heb hem ondertussen al een paar dagen en ben zeer tevreden daarover. Heel vet scherm, mooie witte ledjes, handig dichtklappen van het scherm (geen schuifje oid) en een numeriek toetsenbord. Met het touchpad kan ik iets minder overweg, deze was op m'n acer beter.

btw, mocht er iemand graag benchmarks willen zien: Die wil ik wel draaien, maar zeg even in welke je geinteresseerd bent (3dmark, pcmark, etc)
Cool :) witte ledjes.
Ik heb wel een paar vraagjes voor je!

Ik ben wel benieuwd naar SuperPi, 1M.
Hoe sluit de klep dan, met Magneetjes?
Zit er een page up/down op?
3dmark, svp.

Touchpad is toch wel alleen als je in de buurt geen muis hebt liggen :)

EDIT:
Hier een link naar een site waar ze een hogere resolutie foto's hebben van de L50Vn:

3 foto's van de L50Vn

[ Voor 12% gewijzigd door Fermion op 25-10-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_buster

b_buster

Ojajoh?

SuperPi, 1M: 18 seconden
3dmark Vantage: P1300 3d marks (Bij gpu staat trouwens 'generic vga'??)
De klep heeft volgens mij geen magneetjes, het scharnier gaat op het laatste stukje gewoon niet zo stroef.

pgup/pgdown:

Afbeeldingslocatie: http://www.joostvenema.nl/fora/L50_numeriek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
b_buster schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:03:
SuperPi, 1M: 18 seconden
3dmark Vantage: P1300 3d marks (Bij gpu staat trouwens 'generic vga'??)
De klep heeft volgens mij geen magneetjes, het scharnier gaat op het laatste stukje gewoon niet zo stroef.

pgup/pgdown:
Bedankt, ziet er goed uit !

EDIT:
Is je palm steun plastic, rubber of ruber coated plastic?

[ Voor 8% gewijzigd door Fermion op 25-10-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_buster

b_buster

Ojajoh?

Fermion schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:19:
[...]

Bedankt, ziet er goed uit !

EDIT:
Is je palm steun plastic, rubber of ruber coated plastic?
Geen idee wat het precies is, maar het heeft nog het meest weg van kunstleer. Ik wil er morgen wel even een foto van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17

mikeya

:o

Ik ben inmiddels ook al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop.
Nu twijfel ik erg tussen de N50-vn en de L50-vn.
Ben al de hele avond specificaties aan het doorspitten, dus de cijfers en termen beginnen een beetje door elkaar heen te dansen nu.
Maar het verschil tussen die 2 laptops is volgens mij enkel het design en een snellere CPU(9400) voor de L50-vn.
Is dat een verschil van 150-200 euro waard?
De Asus website vermeld trouwens geen DDR2 of 3 dus dat is wel vervelend, maar ik neem aan dat welke het ook is gewoon voor beide modellen geld.

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
mikeya schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:27:
Ik ben inmiddels ook al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop.
Nu twijfel ik erg tussen de N50-vn en de L50-vn.
Ben al de hele avond specificaties aan het doorspitten, dus de cijfers en termen beginnen een beetje door elkaar heen te dansen nu.
Maar het verschil tussen die 2 laptops is volgens mij enkel het design en een snellere CPU(9400) voor de L50-vn.
Is dat een verschil van 150-200 euro waard?
De Asus website vermeld trouwens geen DDR2 of 3 dus dat is wel vervelend, maar ik neem aan dat welke het ook is gewoon voor beide modellen geld.
Naah, de verschillen zijn wat groter dat alleen een snellere CPU :), maar een P8600 is niet veel langzamer dan een T9400, het verschil is eigenlijk vrijwel verwaarloosbaar. Persoonlijk, ik zou ook liever voor een P8600 zijn gegaan. Maar de resolutie van het de LCD scherm was mijn grooteste drijfveer geweest om voor dit model te gaan. Persoonlijk vindt ik de uiterlijk van de L50VN fraaier!

De belangrijkste verschillende technische kenmerken zijn OA:

N50VN : L50VN
CPU: P8600 > T9400
LCD: 1280 x 800 > 1650 x 1050
HD: 320GB > 500GB
USB: 3x > 4x
CAM: 2.0MP < 1.3MP

EDIT:
Ik ben ook benieuwd of de 9650M GT DDR 3 geheugen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Ik was ook eens aan het kijken wat voor 800 euro het beste is dat je kan krijgen. Ik vind het belangrijk dat er een snelle CPU in zit, veel geheugen (4GB) en een redelijk goede videokaart (waar ik in ieder geval CoD4 en PES2009 op kan spelen).

Toen kwam ik uit bij de Acer Aspire 5930-734G32MN (790 euro)
  • Intel Core 2 Duo P7350
  • 4GB geheugen
  • Geforce 9600M GT
  • 320GB HD
  • Blu-ray
Die blijkt nu niet leverbaar meer en dus ging ik verder op zoek. Ben nu uitgekomen bij de Toshiba Satellite A300-1A9 (850 euro)
  • Intel Core 2 Duo T8300
  • 4GB geheugen
  • Radeon HD3650
  • 500GB
Echter vind ik deze Toshiba al iets minder dan de Acer. Weten jullie nog meer laptops die met deze eisen in aanmerking komen?

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Je hebt inderdaad die Toshiba, goeie hardware voor die prijs.
Je hebt ook nog wel wat andere acers die daar in de buurt komen denk ik.
Verder heb je nog de MSI GX600P.
Hier ook net een ervaringstopic over geopend.

Maar waarom toch de meeste tweakers die verstand hebben van laptops voor een Asus gaan komt door de bouwkwaliteit en service/garantie. Dus die afweging moet je ook maken. Succes!

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Ik ben een student en heb toevallig deze HP dv7-1199ed laptop op Wehkamp gezien:

Het grote voordeel van de aankoop bij wehkamp is dat ik dan ook in termijnen kan betalen.

Volgens mij voldoet deze laptop aan alle eisen.

Snelle processor:
( processor: Intel® Centrino® 2 processortechnologie (Intel® Core™2 Duo P8400)

Goeie videocard:
grafische kaart: NVIDIA GeForce 9600M GT; tot 2302 Mb total grafisch geheugen (512 Mb dedicated)

En ook nog 17 INCH.

Dat zijn 3 belangrijkste eisen van mij.

Hoe zien jullie deze laptop? wat is jullie mening over aankoop van een laptop bij Wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
kardox schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:24:
Ik ben een student en heb toevallig deze HP dv7-1199ed laptop op Wehkamp gezien:

Het grote voordeel van de aankoop bij wehkamp is dat ik dan ook in termijnen kan betalen.

Volgens mij voldoet deze laptop aan alle eisen.

Snelle processor:
( processor: Intel® Centrino® 2 processortechnologie (Intel® Core™2 Duo P8400)

Goeie videocard:
grafische kaart: NVIDIA GeForce 9600M GT; tot 2302 Mb total grafisch geheugen (512 Mb dedicated)

En ook nog 17 INCH.

Dat zijn 3 belangrijkste eisen van mij.

Hoe zien jullie deze laptop? wat is jullie mening over aankoop van een laptop bij Wehkamp.
En jij weet hoe lomp dat is? Denk eens goed na of je iedere dag een 17" laptop naar school wilt nemen. Een 15,4" (zoals mijn eigen laptop) pas nog net in mijn rugtas en ik zou zelf absoluut niet groter willen (eerder kleiner). Just my 2 cents. De meeste studenten zitten er iig niet op te wachten om een bakbeest mee te sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica