Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zou iemand een mooie openingspost willen/kunnen maken voor de Palm Pre? Is zojuist aangekondigd op de CES.
http://www.palm.com/us/products/phones/pre/index.html

Zie ook engadget.com Ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
De Palm Tre draait op Palm OS en is een EVDO telefoon, alleen geschikt voor de VS. Deze zal dus in zijn huidige vorm niet in Europa bruikbaar zijn. Een Europese variant zal er wellicht komen, maar waneer? Bovendien is dit dan denk ik ook eerst een Palm OS toestel.

Wat betreft de Treo Pro:
- Volgens de manual zou je een inkomende oproep het zwijgen op kunnen leggen (dus niet wegdrukken, maar alleen het geluid uitzetten en het telefoontje laten doorlopen tot ie naar voice mail gaat na 5 x overgaan) door op een lettertoets te drukken of op de volumeknop. Dit werkt bij mij niet, het geluid blijft gewoon aan. Hebben jullie dit ook? Weten jullie hoe dit te verhelpen is? Ik kan het wel doen door de knop aan de bovenkant om te zetten, maar ik wil het liever met een simpele keypress kunnen doen zonder gelijk al het geluid uit te zetten. Ik vergeet namelijk regelmatig de knop terug te zetten en mis dan de volgende oproepen ook;)
- Welke browser gebruiken jullie? Ik heb Opera 9.5 Omnia geprobeerd, maar die schaalt niet goed, waardoor ik kan blijven slepen. De ingebouwde IE vind ik erg slecht in bediendingsmogelijkheden.
- Ik heb mijn oude versie van TCPM geprobeerd, maar die geeft een crash error bij opstarten. Welke player gebruiken jullie, werkt die goed?
- Ik heb SPB Pocket Plus 4.0.3 geinstalleerd, een public beta die geschikt is voor 320x320 schermen. In de task manager daarvan is Active Sync echter niet zichtbaar om te sluiten, terwijl die in de ingebouwde task manager wel open blijkt te staan. De ingebouwde taskmanager is echter alleen zichtbaar in het today screen, niet als ik in een app zit. Dan is het kruisje gewoon sluiten, tap & hold brengt dan niet de taskmanager naar boven, wat bij SPB wel gebeurt. Hoe hebben jullie dit staan?
- Hoe komt het uberhaupt dat AS steeds opstart? Ik heb mijn exchange server ingevuld en kan daarmee inderdaad mijn mail ophalen. Het schedule heb ik op manual gezet. Op mijn HTC devices zorgde dit ervoor dat AS niet uit zichzelf opstartte, alleen als ik dat actief deed. Nu echter start AS wel steeds automatisch op. Hoe is dit te verhelpen?
- Waar hebben jullie je screenprotector vandaan en hoe bevalt die?
- MSVC werkt prima, wel de namen enigszins Engels uitspreken, maar pakt de contacten en commands prima op.

Ik ben verder erg tevreden over het toestel, ben aardig bedreven in het eenhandig sms-en en typen en de Palm modificaties (screensaver, shortcuts van de hardware buttons etc) vind ik erg plezierig. Hoewel de specs qua RAM en processor vergelijkbaar zijn met mijn Vario III, vind ik de Palm duidelijk sneller en vooral veel stabieler. Erg tevreden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

koksie schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:22:
De Palm Tre draait op Palm OS en is een EVDO telefoon, alleen geschikt voor de VS. Deze zal dus in zijn huidige vorm niet in Europa bruikbaar zijn. Een Europese variant zal er wellicht komen, maar waneer? Bovendien is dit dan denk ik ook eerst een Palm OS toestel.
Het is geen PalmOS phone, het is een Palm WebOS phone, dit is een totaal nieuw OS :)
En er zijn al sterke geruchten voor een GSM versie voor buiten de US.

Palm Pre

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 09-01-2009 18:25 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

koksie schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:22:
Wat betreft de Treo Pro:
- Volgens de manual zou je een inkomende oproep het zwijgen op kunnen leggen (dus niet wegdrukken, maar alleen het geluid uitzetten en het telefoontje laten doorlopen tot ie naar voice mail gaat na 5 x overgaan) door op een lettertoets te drukken of op de volumeknop. Dit werkt bij mij niet, het geluid blijft gewoon aan. Hebben jullie dit ook? Weten jullie hoe dit te verhelpen is? Ik kan het wel doen door de knop aan de bovenkant om te zetten, maar ik wil het liever met een simpele keypress kunnen doen zonder gelijk al het geluid uit te zetten. Ik vergeet namelijk regelmatig de knop terug te zetten en mis dan de volgende oproepen ook;)
dit is een bekende bug dat het tegenstrijdig is met de manual. Op het forum treocentral.com is dit ook al uitvoerig behandeld. Hopen dat er een update voor beschikbaar komt net als met de bluetooth-wisselgesprek-bug daar was een maandje na de release al een bugfix voor.
- Welke browser gebruiken jullie? Ik heb Opera 9.5 Omnia geprobeerd, maar die schaalt niet goed, waardoor ik kan blijven slepen. De ingebouwde IE vind ik erg slecht in bediendingsmogelijkheden.
Ik heb Opera Mobile 9.51 beta build 1718_a hier draaien. Stukken beter dan dat crappy IE.Schaalt en zoomt prima op het 320x320 scherm. Het programma claimt vingervriendelijk te zijn maar de knopjes voor bookmark, home etc. is vaak toch nog pielen met de nagel.
- Ik heb SPB Pocket Plus 4.0.3 geinstalleerd, een public beta die geschikt is voor 320x320 schermen. In de task manager daarvan is Active Sync echter niet zichtbaar om te sluiten, terwijl die in de ingebouwde task manager wel open blijkt te staan. De ingebouwde taskmanager is echter alleen zichtbaar in het today screen, niet als ik in een app zit. Dan is het kruisje gewoon sluiten, tap & hold brengt dan niet de taskmanager naar boven, wat bij SPB wel gebeurt. Hoe hebben jullie dit staan?
Ik heb SPB mobile shell 2.1 draaien en die werkt prima op het 320x320 scherm. Ik heb geen verschillen tussen de SPB taskmanager en de meegeleverde taskmanger. Deze lopen altijd synchroon bij mij.
- Hoe komt het uberhaupt dat AS steeds opstart? Ik heb mijn exchange server ingevuld en kan daarmee inderdaad mijn mail ophalen. Het schedule heb ik op manual gezet. Op mijn HTC devices zorgde dit ervoor dat AS niet uit zichzelf opstartte, alleen als ik dat actief deed. Nu echter start AS wel steeds automatisch op. Hoe is dit te verhelpen?
geen idee maar het is idd waar dat als je account op manual staat AS toch wordt gestart, beetje vaag maar niet echt storend.
- Waar hebben jullie je screenprotector vandaan en hoe bevalt die?
geen screenprotector hier, enkel de leather-hard-case van Palm, daar gaat i in bij het ruige werk. Ik heb hem nu 3 maanden en het scherm is nog compleet krasvrij

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wie heeft allemaal de RealVGA fix gedraaid?

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de 128dpi en 96dpi modi. Op 96dpi is alles wat kleiner (fijn!), zoals dat je 4x4 iconen in het Programs/Settings menu hebt, ipv 3x3.

Nadelen:
- Helaas is het bel-scherm dan wat irritanter, het past niet 100% in het scherm
- Sommige software gaat het slecht mee om (1-Calc, superhandig rekenprogramma).
- De twee "software" knopjes onderin worden ook wat kleiner, is het net wat listiger "Contacts"/"Internet"/"Menu" te kiezen.
- Het batterij-icoontje is nutteloos (klein), maar dit is wel te verhelpen met een fix.

Verder blijft het wel een super-fijne telefoon. De bediening is echt super en de snelheid ligt erg hoog (gevoelsmatig, t.o.v. andere HTC topmodellen).

Heb geen screenprotector, maar ook nog geen krassen (na een maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Geen gebruiker van RealVGA hier. Wordt je resoluatie dan hoger/gecompirmeerd? edit: en als ik het zo lees op het XDA-forum ga ik niet het risico lopen een hard-reset te moeten uitvoeren omdat mijn scherm zwart blijft. Mij te tricky.

of er zijn weinig gebruikers of er zijn weinig problemen als je ziet hoeveel replies hier zijn en in de HTC fora. Terwijl de PTP niets in functionaliteit onderdoet voor deze populaire toestellen.

[ Voor 21% gewijzigd door aardbeix15 op 29-01-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Ik heb gemerkt dat Palm gewoon niet op het normale lijstje van telefoons staat. Lang niet alle bekende webshops verkopen Palm, heb ook even moeten zoeken naar een aantrekkelijke aanbieding voor een PTP.

RealVGA zorgt er voor dat de resolutie optimaal gebruikt wordt. Bij 96dpi zijn alle letters haarscherp, maar ook iets kleiner (door de relatief hoge resolutie van 320x320 bij een relatief klein scherm).

Een probleem is dat niet alle alle applicaties goed met "Square VGA"-resoluties (zoals 320x320) om kunnen gaan.

Qua hard-reset is er volgens mij weinig risico. Je moet wel een soft-reset uitvoeren.
Het enige dat gebeurt is dat er een aantal DLL's geïnstalleerd worden (m.n. voor plaatjes/iconen), deze worden dan gebruikt ipv de normale 128dpi DLL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zelf heb ik real VGA een poosje gedraaid (oude versie) maar omdat ik rare verschijnselen had met batterij verbruik (waarschijnlijk niet gerelateerd aan realVGA) heb ik een hard reset gedaan en weer vanilla gegaan..

Ik moet zeggen dat RVGA wel handig was maar ik het nog niet echt mis en ik geen tijd genomen heb het opnieuw te instaleren...
Op het treocentral.com forum zijn er volgens mij best veel gebruikers van RVGA en vallen de problemen ermee idd mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Ik vond deze laatst:
MyBeacon

Hiermee kun je de Palm knop laten oplichten wanneer je nieuwe SMS/MMS/Voicemail/Mail hebt. Werkt door middel van een simpel scriptje, dat aangestuurd wordt door middel van MortScript.

Mocht het scriptie in eerste instantie niet werken, haal dan de regels rondom de FlexEMC weg uit het .mscr file'tje (zie reacties op TreoCentral).

Daarnaast zou ik ook een shortcut in je StartUp map zetten, zodat het scriptie weer automatisch geladen wordt na een reboot van je PTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

eindelijk iets om die verrekte beacon aan de praat te krijgen. Echter met nieuwe ongelezen mail werkt het nog niet bij mij. Enkel bij Voicemail/SMS/gemiste oproep.....

Gewoon kopieeren in de \windows\startup\ werkt prima... voorlopig echter na een eerste keer opstarten nieuwe dingen daarna dan werkt het ineens nier meer...

edit1:
beetje verder lopen prutsen. Het werkt wel met nieuw mail maar wat niet goed werkt is het plaatsen van het script in de Windows Startup folder. Enkel na handmatig activeren doet i het soms even.

edit2:
weer verder lopen prutsen, nu met niet aangepast script (flexmail incl., gaf toch geen fouten bij mij) en een snelkoppeling (.lnk) in de windows startup folder. Nu lijkt het de eerste keer goed te werken (dus ongelezen e-mail geeft een beacon) ff kijken of het ook de tweede mail (nadat deze is gelezen goed werk),

Voor de SPB-MS gebruikers geldt dat er een cassettebandje (zie ook topic op treocentral wordt getoond om aan te geven dat er iets ongelezen is. Blijkbaar leest SPB-MS daar ook uit.

edit3:
ja hoor ik ben er uit. voor nieuwe mail geldt dat deze als ze in standby komen en je hoort wel je evt. ingestelde geluidje maar je haal het toestel niet uit standby dan gaat i niet aan. Lijtk me een beetje buggy nog, voor SMS en voicemail geldt dit niet omdat de PTP dan altijd het hele scherm aangooit.

ben benieuwd of het niet een ontzettende batterijzuiper is. Anders gaat het er weer van af.

edit4:
Heb het er weer afgegooit. Zowiezo omdat het niet werkte ales het toestel op de auto-pincode was gesprongen. MyBeacon voor nieuwe email ging dan pas weer werken na het pin-unlocken van het toestel. Voor vociemail werkte het wel. Echter ik heb die ene dag dat ik het had draaien een drietal vastlopers/scherm werkt niet toestel werkt wel/sneeuw op scherm gehad en had zo vermoeden dat dat door dit scriptje kwam. Staat natuurlijk ook de gehele tijd te loopen en te schrijven in je register.

[ Voor 82% gewijzigd door aardbeix15 op 09-02-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde even reageren op het beginnen met een nieuwe SMS bij de PTP.

De hierboven omschreven methode is veel te omslachtig en het kan vééél makkelijker.

Stel je wil Henk Stubbe een sms sturen.. doe dan het volgende:
  • In het Today scherm begin je de naam van Henk in te typen, je ziet dat hij dan tevoorschijn komt.
  • Selecteer de naam .. druk op Palm toets en zie daar staat "Send Text Message"
  • En je kunt gelijk beginnen met typen van je sms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag treo pro gekocht. wat een verademing ten opzichte van 3 kapotte xperias. supertoestel dit. Dit verdient meer aandacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De Palm Treo Pro heeft er in mijn ogen een concurrent bij: de HTC Snap

De grootste verschillen tussen de HTC Snap en de Palm Treo Pro zijn:
CPU: Palm Treo Pro bevat Qualcomm MSM7201A 400MHz CPU, de HTC Snap een Qualcomm MSM 7225 528 MHz
RAM: Palm Treo Pro bevat 256MB aan RAM, de HTC Snap bevat 192MB aan RAM
Intern geheugen: Palm Treo Pro bevat 128MB aan intern geheugen, de HTC Snap bevat 256MB aan intern geheugen
Screen: Palm Treo Pro bevat een 2,5" touchscreen, de HTC Snap bevat een 2,4" non-touchscreen
Prijs: Palm Treo Pro kost zo'n 410,- euro, de HTC Snap kost zo'n 330,- euro

Een erg mooi en goed alternatief dat niet onderdoet voor de Palm Treo Pro en voor mensen die geen
touchscreen eisen eigenlijk een beter toestel is, wat ook nog is stukken goedkoper is dan de Pro...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

CLB schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:45:
De Palm Treo Pro heeft er in mijn ogen een concurrent bij: de HTC Snap

De grootste verschillen tussen de HTC Snap en de Palm Treo Pro zijn:
CPU: Palm Treo Pro bevat Qualcomm MSM7201A 400MHz CPU, de HTC Snap een Qualcomm MSM 7225 528 MHz
RAM: Palm Treo Pro bevat 256MB aan RAM, de HTC Snap bevat 192MB aan RAM
Intern geheugen: Palm Treo Pro bevat 128MB aan intern geheugen, de HTC Snap bevat 256MB aan intern geheugen
Screen: Palm Treo Pro bevat een 2,5" touchscreen, de HTC Snap bevat een 2,4" non-touchscreen
Prijs: Palm Treo Pro kost zo'n 410,- euro, de HTC Snap kost zo'n 330,- euro

Een erg mooi en goed alternatief dat niet onderdoet voor de Palm Treo Pro en voor mensen die geen
touchscreen eisen eigenlijk een beter toestel is, wat ook nog is stukken goedkoper is dan de Pro...
waarom is het eigenlijk een beter toestel? ik zie er zovel plus als min punten tussen staan en geen touchscreen zal voor veel mensen een showstopper zijn..

ik denk dat de aankondiging van de palm Pre een grotere concurent voor de Pro is (iig voor de kenners, leken zullen dit nog niet meegekregen hebben..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Omdat ik zeg dat mensen die geen touchscreen hoeven, wel 'n snellere processor krijgen en dat heeft alleen maar voordelen. Ook is hij 80 euro goedkoper! Natuurlijk zijn er betere alternatieven, maar die zitten niet in dezelfde prijsklasse.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Als je ziet wat de Palm Treo Pro met de processor doet, is die snellere processor helemaal niet nodig.
Dat HTC met de TouchFlo hun touch screen telefoons (of SonyEricsson's Xperia) traag maakt, heeft geen effect op de PTP. Door het wat basalere uiterlijk (WM Default UI) voelt de PTP sneller aan dan de high-end HTC's.

Daarnaast is geen touch screen toch wel een showstopper voor heel veel applicaties. TomTom zal niet ondersteund worden, verder is het aanbod van WM6Pro applicaties groter dan die van WM6Standard.

Die HTC Snap concurreert eerder met de HTC S740, waarbij het uitschuiftoetsenbord is vervangen voor de Palm-style (of Blackberry stijl) van 't toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Speed24 schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:09:
Als je ziet wat de Palm Treo Pro met de processor doet, is die snellere processor helemaal niet nodig.
Dat HTC met de TouchFlo hun touch screen telefoons (of SonyEricsson's Xperia) traag maakt, heeft geen effect op de PTP. Door het wat basalere uiterlijk (WM Default UI) voelt de PTP sneller aan dan de high-end HTC's.

Daarnaast is geen touch screen toch wel een showstopper voor heel veel applicaties. TomTom zal niet ondersteund worden, verder is het aanbod van WM6Pro applicaties groter dan die van WM6Standard.

Die HTC Snap concurreert eerder met de HTC S740, waarbij het uitschuiftoetsenbord is vervangen voor de Palm-style (of Blackberry stijl) van 't toetsenbord.
zo dacht ik er ook over idd.. en sneller proc is ook sneller je batterij leeg.. elk voordeel heeft zijn nadeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Even een hele domme vraag, maar hoe zit je dit toestel uit? :?
Ik zet mijn telefoon op vakantie voornamelijk uit om opladen te voorkomen maar een harde uitknop heb ik nog niet gevonden op dit apparaat. Moet ik dan inde comm manager alles uitzetten om stroomverbruik te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Om stroom te sparen kun je idd die dingen uitzetten, plus de screensaver en de helderheid van het scherm omlaag schroeven.

Er zijn wel utilities om de telefoon echt uit te zetten ( zoeken ). Of de accu er (even) uit :)

Echt uit is natuurlijk wel het beste, standby staan kost ook gewoon stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Tsja, heel apart van dit apparaat :/ Waarom zit er niet gewoon een aan/uit knop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Omdat Palm te allen tijde wil dat je je Treo kan gebruiken, als je 'm 'uit' zet gaat ie dus op flightmodus, maar kan je nog wel de agenda en dergelijke gebruiken. Heel logisch vind ik het ook niet, maar dat was zo'n beetje de verklaring die ik ooit een keer ergens tegen ben gekomen erover :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Dit vond ik ook nog ergens:

De aan/uit knop lang ingedrukt houden: gsm gaat uit (tringeling geluidje en phone off).
Vervolgens kort op de aan/uit knop drukken: pda gaat ook uit.

Maar volgens zet je hiermee alleen de telefoon uit en met de tweede actie het scherm.
Ik weet niet zeker of er dan nog zaken standby staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Trin1ty schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:10:
Dit vond ik ook nog ergens:

De aan/uit knop lang ingedrukt houden: gsm gaat uit (tringeling geluidje en phone off).
Vervolgens kort op de aan/uit knop drukken: pda gaat ook uit.

Maar volgens zet je hiermee alleen de telefoon uit en met de tweede actie het scherm.
Ik weet niet zeker of er dan nog zaken standby staan
PDA's/smart phones staan dan altijd in een standby stand en doen nog steeds hun agenda functie etc.
Daar zijn ze immers voor bedoeld.

Wil je hem 100% uitzetten moet je gewoon de batterij eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als internet browser, safari geinstaleerd, wat mij betreft overtreft deze opera. heb ook netfront browser geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:24:
[...]

PDA's/smart phones staan dan altijd in een standby stand en doen nog steeds hun agenda functie etc.
Daar zijn ze immers voor bedoeld.

Wil je hem 100% uitzetten moet je gewoon de batterij eruit trekken.
Lekker handig... zou nice zijn als hiervoor gewoon een optie UITDOEN bestond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:12:
[...]

Lekker handig... zou nice zijn als hiervoor gewoon een optie UITDOEN bestond. :)
Met welk doel?

Een PDA/smartphone heeft juist als doel dat hij je waarschuwd als er iets in je agenda staat waar een alert voor is.. dus moet er altijd wel iets in de achtergrond draaien om dat te checken..

Je kan een smartphone natuurlijk wel in airplane mode draaien dan draait alleen het PDA gedeelte nog maar en als je hem dan 'uit' zet verbruikt hij amper stroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:03
Klopt, nadat ik mijn SIM kaart uit mijn Treo 650 had gehaald heeft ie het nog weken gedaan in PDA modus, dus zonder telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik gebruik sinds de launch met heel veel plezier de Treo Pro, tot een week of 2 terug. De accu houd het opeens niet langer dan een uur of 10 vol zonder te bellen. Ik heb hem al helemaal leeggegooid en naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar helaas. Vanochtend om 09.00 ging hij uit de houder, en nu ligt hij naast mij, levenloos. Ik doe niks anders dan eerst en heb geen andere programma's draaien. Iemand enig idee? Kan een accu van de ene op de andere dag kapot gaan?

Vodafone netwerk overigens met HSDPA connectie

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 23-06-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:19:
[...]

Met welk doel?

Een PDA/smartphone heeft juist als doel dat hij je waarschuwd als er iets in je agenda staat waar een alert voor is.. dus moet er altijd wel iets in de achtergrond draaien om dat te checken..

Je kan een smartphone natuurlijk wel in airplane mode draaien dan draait alleen het PDA gedeelte nog maar en als je hem dan 'uit' zet verbruikt hij amper stroom...
Ieder zijn wensen. Je benaderd het vanuit een pda perspectief. Dat begrijp ik wel. Het is alleen niet om het stroom maar ik vind gewoon dat je altijd je apparaten uit moet kunnen doen. Ik hoef niet altijd een PDA apparaat aan te hebben. Dat is een uitgangspunt die Palm heeft genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:34:
Ik gebruik sinds de launch met heel veel plezier de Treo Pro, tot een week of 2 terug. De accu houd het opeens niet langer dan een uur of 10 vol zonder te bellen. Ik heb hem al helemaal leeggegooid en naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar helaas. Vanochtend om 09.00 ging hij uit de houder, en nu ligt hij naast mij, levenloos. Ik doe niks anders dan eerst en heb geen andere programma's draaien. Iemand enig idee? Kan een accu van de ene op de andere dag kapot gaan?

Vodafone netwerk overigens met HSDPA connectie
ik had het op een gegeven moment nog erger, maar een harde reset deed wonderen... dus gewoon een stukje rogue software in mijn geval... geen idee wat het bij jou kan zijn..
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 18:19:
[...]

Ieder zijn wensen. Je benaderd het vanuit een pda perspectief. Dat begrijp ik wel. Het is alleen niet om het stroom maar ik vind gewoon dat je altijd je apparaten uit moet kunnen doen. Ik hoef niet altijd een PDA apparaat aan te hebben. Dat is een uitgangspunt die Palm heeft genomen...
Wat is het voordeel daar dan van?

Je kan ook gewoon de batterij eruit halen, dan heb je ook je doel berijkt... ik denk dat er weinig gebruikers zoals jou zijn dus zal palm (of wat voor smartphone/PDA maker dan ook) die feature aan gaan bieden..

[ Voor 29% gewijzigd door ToolkiT op 26-06-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

iemand ervaring met de Seidio 3500mah (!) batterij? Ik heb dit monster op ebay gekocht na de goede reviews op treocentral. Je tostel wordt 4mm dikker maar dat heb ik wel over voor de brute powerwinst. Ik verwacht hem binnekort binnen. Zeker omdat de PTP me zo goed bevalt en ik er nog wel even mee ga doen vond ik deze investering wel waard (53 euro incl verzendkosten vanuit de states).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

hij is binnen en ligt aan de lader :) hij is wat dikker maar dat boeit me echt niet, zal binnnkort de prestaties van dit 3500 mah monster met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

aardbeix15 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:45:
hij is binnen en ligt aan de lader :) hij is wat dikker maar dat boeit me echt niet, zal binnnkort de prestaties van dit 3500 mah monster met jullie delen.
heb je foto's hoe dat eruit ziet?
Uit de US gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

ToolkiT schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:33:
[...]

heb je foto's hoe dat eruit ziet?
Uit de US gehaald?
via Ebay uit de US

http://www.wmexperts.com/...mah-battery-palm-treo-pro

ik moet je zeggen dat ik nu al wel onder de indruk ben. Vanochtend 50 min. TomTom+scherm aan+GPS+bluetooth en dan 3% inleveren 8)7

volgens het doosje van de batterij moet ik hem eerst nog een aantal keer 'charge full' doen voordat de capaciteit max is. ff afwachten dus maar eerste indrukken zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13
goed bezig ;-)

Maar ik ben sinds vandaag ook in 't bezit van de Treo Pro (opvolging van de 650) en vraag me af of ik kan upgraden naar Windows Mobile 6.5
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Palm Treo gekocht. Ik ben er erg blij mee, maar wat irritant dat er niet een gewone mini USB kabel bij geleverd wordt. Nu moet ik dus een extra lader kopen terwijl ik al zo veel mini usb laders heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:58:
Ik heb vandaag de Palm Treo gekocht. Ik ben er erg blij mee, maar wat irritant dat er niet een gewone mini USB kabel bij geleverd wordt. Nu moet ik dus een extra lader kopen terwijl ik al zo veel mini usb laders heb.
:? hoe heb je hem dan gekocht. In de offciele box die ik van Palm kreeg zat gewoon een losse micro-USB kabel + lader-unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aardbeix15 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:02:
[...]

:? hoe heb je hem dan gekocht. In de offciele box die ik van Palm kreeg zat gewoon een losse micro-USB kabel + lader-unit.
Ik heb ook een micro USB aansluiting met kabeltje. Maar ik heb verschillende mini USB adapters, maar niet één micro USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:46:
[...]

Ik heb ook een micro USB aansluiting met kabeltje. Maar ik heb verschillende mini USB adapters, maar niet één micro USB.
heb je geen adaptor erbij gekregen waarmee je de USB plug in kan steken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:20:
[...]

heb je geen adaptor erbij gekregen waarmee je de USB plug in kan steken ?
Nee, ben net naar de computerwinkel geweest, de schade valt mee €13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:07:
[...]

Nee, ben net naar de computerwinkel geweest, de schade valt mee €13.
http://www.palm.com/nl/nl...pro/pdf/Pro_Datasheet.pdf

"WAT VINDT U IN DE DOOS? ·
Treo™ Pro smartphone by Palm ·
Verwijderbare en oplaadbare batterij ·
AC-oplader (100-240 volt, voedingskabel van 1 A) ·
USB-synchronisatiekabel ·
Stereoheadset (3,5 mm) ·
Gebruikershandleiding"

de oplader hoort er dus wel bij te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Treo pro gaat nogal snel op 'standby'. Ik kan niet vinden hoe ik die tijd kan verlengen, het zit ém niet in de optie verlichting. Weet iemand hoe ik de tijd voordat de Treo op 'standby' gaat kan verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:32:
De Treo pro gaat nogal snel op 'standby'. Ik kan niet vinden hoe ik die tijd kan verlengen, het zit ém niet in de optie verlichting. Weet iemand hoe ik de tijd voordat de Treo op 'standby' gaat kan verlengen?
in 'Power'dus niet in 'Backlight' dat gaat over verlichting e.d.
'On battery power' tijd verlengen bij 'Turn off device if not used for', kan van 1 minuut to 5 minuut of helemaal nooit/handmatig. (o.b.v. engelstalige WM)

Pagina: 1 2 Laatste