Mijn Palm is binnen! Bedankt voor de hulp!
Totnutoe bevalt de Palm erg goed. Ik kwam van een oude QTek 8300 (/HTC) met alleen een numeriek toetsenbord en geen touch screen.
Dan is de Palm toch echt wel sneller qua bediening. Het toetsenbord went snel, de sneltoetsen zijn super handig. En de verborgen sneltoetsen zijn echt ideaal, bijv. "opt" (witte knopje) + WindowsToets = file manager.
De Palm voelt in z'n algemeenheid ook erg snel aan. Veel sneller dan andere nieuwe HTC's of de Xperia.
Beetje jammer van sommige interfaces van WM6.1, een nieuwe SMS aanmaken is nogal dom gedaan. Verwijderen gaat te makkelijk (kan dat niet omgewisseld worden?).
Heb ook wat applicaties gevonden die totnutoe erg goed werken, en handig zijn:
-
HomeScreen++ (batterijstatus in %'en op je hoofdscherm)
-
Advanced Configuration Tool - Makkelijk instellingen zetten (ipv zelf registersleutels aanpassen).
Heb bijv. Threaded SMS meteen uitgezet, dat werkte echt niet lekker.
- Het alarm heb ik vervangen door
G-Alarm. Kreeg geen eigen MP3's als alarm ingesteld, dus maar overstapt op een freeware programma'tje.
Ik ben nog aan het stoeien met RealVGA. Ik krijg de andere DPI-instellingen niet doorgevoerd.
Het verschil is wel groot, vergeleken met bijv de Xperia / Diamond / Touch is het start menu gigantisch groot. Ook de iconen bij Programs zijn veel te groot (3x3 grid, kan makkelijk 4x4 zijn ... of liever list view).
Wat betreft filmpjes ben ik nog wel tevreden. Ik zet m'n filmpjes om met behulp van PocketDivxEncoder (naar 320x320 max), dan zijn ze goed te spelen. CorePlayer geeft aan bij de benchmark (typische dvdrip xvid op 320x200 ofzo) dat het op max 200% kan lopen. Dat geeft aan dat er genoeg snelheid in zit voor het vloeiend afspelen van filmpjes
Over het algemeen: ideaal apparaat! Fijne combinatie tussen touch screen en toetsenbord.
Ik heb wel een concrete vraag:
Hoe type je makkelijk een smiley in een SMS? Die staan ongeveer onderaan in het lijstje van de alt-karakters.
[
Voor 8% gewijzigd door
Speed24 op 03-01-2009 15:55
]