Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268409

Topicstarter
Hallo,

Ik kon em nog niet niet vinden, daarom maak ik em maar aan: "Het Palm Treo Pro topic"

Best wel interessant toestel namelijk:

nieuws: Palm legt Treo Pro in september in de winkel

En wat plaatjes: http://www.engadgetmobile...ro-unboxing-and-hands-on/

Een review (NL): http://www.pocketinfo.nl/...palm-treo-pro-review.html

Plus zeer compleet qua specs, volgens mij het KONING APPARAAT voor de zakelijke gebruiker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269768

Ben ook aan een nieuwe toe. Had bijna de Samsung omia besteld maar had mijn bedenkingen over de aansluiting voor de lader achter een klepje aan de zijkant. Heb verder nooit een Palm gehad maar dit lijkt me een zeer goed toestel. Komt ie meteen in een NL versie uit en weet iemand al een datum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183559

Misschien leuk om te weten. Maar ik zag bij de vodafone winkels al reclame borden buiten op straat staan over dit apparaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
in deze unboxing video praat de spreker over laat-september in US en vroeg-september in de "rest van de wereld" ofwel Europa

http://mobilitytoday.com/articles/palm_treo_pro_unboxed.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Het lijkt me wel wat.... alleen het toetsenbord is echt een afknapper in mijn ogen. Op de T680 heb ik nu een lekker toetsenbord waartegen dit nieuwe mij echt niks lijkt. Binnenkort maar eens testen ergens.

[ Voor 12% gewijzigd door Apoca op 26-08-2008 21:02 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:43
wel een beetje jammer van de fixed focus camera, zelfs in een enterprise-omgeving heeft een variabele focuscamera voordelen, bijv. businesscard scanners of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvmeijer
  • Laatst online: 04-03 23:10

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Lijkt me een geweldig apparaat. Ik ga hem meteen nemen zodra hij uit is! Nu heb ik een Treo 750, en dat was al een klasse apparaat. Zeker nu WiFi, GPS en een 320x320 scherm aan boord zijn gekomen een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik vraag me alleen af of dat toetsenbord nou wat is, het zijn dezelfde kleine (pruts)toetsen als de centro, alleen staan ze iets verder uit elkaar. Maar de meeste reviews vinden de toetsen toch te klein en ze maken er toch nog foutjes mee.

Hier de meest uitgebreide review die ik kon vinden, van WMXperts

[ Voor 24% gewijzigd door bitpixl op 02-09-2008 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:45
Twijfel, twijfel...

Ik heb een tijdje de Treo 680 gebruikt (Palm OS) en heb ook de 750V gehad. Nu gebruik ik een Palm PDA (Tx) i.c.m. de LG Viewty. Maar ik wil toch weer terug naar 1 apparaat.

Ik overweeg de Nokia E71. Komt prima uit de reviews, maar ik zie toch op tegen het gebruik van Symbian. Toen kwam de Treo Pro. Specs zijn goed, maar helaas WM. Voordeel is een goede aansluting bij mail ed. op mijn werk, maar ik blijf het gewoon niet lekker werken vinden. Voor mij zou de Treo Pro met een nieuw Palm operating system het summum blijven. Maar dat zal waarschijnlijk pas volgend jaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Vandaag van Palm de pre-order mail gekregen. Voor 499 krijg je nu de Pro incl een 1GB SD-kaart die je in de pre-order kunt zetten bij Palm. Alleen nog niks over de release data.

Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/2992/26525810mx3.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Apoca op 03-09-2008 19:33 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:41
Uitlevering begint 3e week september.

Hopelijk ook snel leverbaar via andere kanalen, geen behoefte om de volle mep te betalen bij Palm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
Woeptiedoe een gratis geheugenkaartje van 5 euro :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Nou de prijzen in de pricewatch, en vooral die van Max ICT met 405 euro is nog wel te doen. Na de release zal de prijs toch wel binnen een maand onder de 400 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204

Deze telefoon is zwaar underrated denk ik maar de manier waarop Palm telefoontjes op de markt brengt is gewoon triest. Geen promo nix...Voor telefoons geldt over het algemeen: hoe meer gebruikers hoe beter.
Heeft iemand de telefoon al gekocht? Ik hoor erg verschillende gebruikersreacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 61204 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:24:
Deze telefoon is zwaar underrated denk ik maar de manier waarop Palm telefoontjes op de markt brengt is gewoon triest. Geen promo nix...Voor telefoons geldt over het algemeen: hoe meer gebruikers hoe beter.
Heeft iemand de telefoon al gekocht? Ik hoor erg verschillende gebruikersreacties.
ik krijg hem voor mijn werk zodra ik hem heb zal ik laten weten hoe hij bevalt...

(disclaimer: * ToolkiT is/was moderator bij visorcentral/treocentral dus misschien niet 100% objectief hoewel ik dat wel probeer te zijn)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pfff ook ik heb hem in bestelling maar het laatste nieuws is dat hij pas weer in de 3e week van oktober leverbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53

franssie

Save the albatross

grote dank voor dit topic: deze kende ik inderdaad nog niet maar ondanks mijn ongezonde maar wel gefundeerde afkeer van windows mobile ben ik nu wel erg aan het twijfelen;

Ik ben oud Palm gebruiker en deze telefoon heeft eigenlijk wel alles wat ik zoek in een PDAPhone ...
+ toetsenbord maar ook
+ een touch screen,
+ A-GPS (al werkt dat op mijn N95 niet altijd goed maar de tijd heeft niet stilgestaan laten we maar zeggen),
+ betere afmetingen dan de iPhone (die wel de beste user interface heeft, met afstand imho) en last but not least
+ best betaalbaar (zeker aangezien je bij de iPhone of EUR600 kwijt bent of er twee jaar aan vast zit).
Nadeel
- de micro-USB en
- windows (maar dat had ik al gezegd)
- beperkte camera (zeker als je die van de N95 gewend bent).

Maar eens een nachtje over slapen en morgen bestellen denk ik bang.

//beetje off-topic, misschien de topicstart wat grafischer en geordender maken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204

ToolkiT schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:41:
[...]

ik krijg hem voor mijn werk zodra ik hem heb zal ik laten weten hoe hij bevalt...

(disclaimer: * ToolkiT is/was moderator bij visorcentral/treocentral dus misschien niet 100% objectief hoewel ik dat wel probeer te zijn)
ik ben benieuwd. Ik heb veel uiteenlopende reviews gezien. Er zijn trouwens veel reviews die niet echt objectief zijn.
Maar het lijkt me het beste om echt de negatives en de positives te zien. 450 euro is toch weer wel wat geld over de balk en ik heb nog nooit zoveel geld besteed aan een telefoon maar deze lijkt echt alles in zich te hebben. Ik ben nog steeds benieuwd naar die batterijtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:12:
Ik vrees dat ik de topicstart heb geplaatst, maar ik weet echt niet hoe ik het zo mooi grafisch en uitgebreid kan maken. Dit is bijvoorbeeld mooi: Het Sony Ericsson Xperia X1 Topic - deel 2 _/-\o_

De Treo Pro heeft echt recht op ook zo'n mooie topicstart.. Misschien met wat hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Anoniem: 268409 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:48:
[...]

Ik vrees dat ik de topicstart heb geplaatst, maar ik weet echt niet hoe ik het zo mooi grafisch en uitgebreid kan maken. Dit is bijvoorbeeld mooi: Het Sony Ericsson Xperia X1 Topic - deel 2 _/-\o_

De Treo Pro heeft echt recht op ook zo'n mooie topicstart.. Misschien met wat hulp !
Bij elke post (niet je eigen dan) zie je het knopje [view] Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/view.gif staan, dan kan je de code zien waarmee de pagina is opgebouwd.
Om afbeeldingen te hosten kan je misschien een modje vragen of dat op de tweakers.net server kan (het is niet raar om een topic report over je eigen topic te maken, is ook een knopje voor linksboven Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif).

Er is maar één ding belangrijk : je kan het. . .
en het hoeft natuurlijk niet gelijk 100%, toch? De edit knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif is er niets voor niets.

(ik ga 'm denk ik wel kopen overigens, dankzij jouw topic).

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 03-10-2008 22:41 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-07 23:19
Gisteren heb ik bij vodafone een contract afgesloten met daarbij een Palm treo pro V.
Mijn vorige telefoon was een HTC S710.

Wat mij meevalt zijn het mooie grote touchscreen scherm.

Tegenvaller wellicht gewenning zijn de toetsjes onderaan het toestel.
De achterkant van het toestel is nogal vette vinger gevoellig.
Voor de rest uitermate tevreden.

Als jullie willen kan ik enkele foto's posten van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

franssie schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:12:
grote dank voor dit topic: deze kende ik inderdaad nog niet maar ondanks mijn ongezonde maar wel gefundeerde afkeer van windows mobile ben ik nu wel erg aan het twijfelen;

Ik ben oud Palm gebruiker en deze telefoon heeft eigenlijk wel alles wat ik zoek in een PDAPhone ...
+ toetsenbord maar ook
+ een touch screen,
+ A-GPS (al werkt dat op mijn N95 niet altijd goed maar de tijd heeft niet stilgestaan laten we maar zeggen),
+ betere afmetingen dan de iPhone (die wel de beste user interface heeft, met afstand imho) en last but not least
+ best betaalbaar (zeker aangezien je bij de iPhone of EUR600 kwijt bent of er twee jaar aan vast zit).
Nadeel
- de micro-USB en
- windows (maar dat had ik al gezegd)
- beperkte camera (zeker als je die van de N95 gewend bent).

Maar eens een nachtje over slapen en morgen bestellen denk ik bang.

Wat is het nadeel van micro USB?

Windows Mobile vind ik nog best een goed OS voor telefoons. Dat is, zolang je het met knoppen kan bedienen. De touchscreen variant die op PDA's en telefoons met Touchsscreen draait vind ik minder (telefoons zijn niet gemaakt om zo vaak te moeten klikken ;) ) Ik weet niet wat hier op draait, als het ongeveer hetzelfde werkt als de Windows Mobile op mijn Palm Treo V500 (maar dan met toegevoegde touchscreen wat je helaas nodig hebt in navigatiesoftware. Alleen Route66 werkt nog zonder touchscreen) dan lijkt het mij ook wel een leuk toestel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Marzman schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:13:
[...]

Wat is het nadeel van micro USB?
het is weinig voorhanden zodat je dus eigenlijk altijd een kabeltje mee moet nemen om te laden. Met een Nokia of een usb kan je altijd wel een lader vinden als je accu onverhoopt leeg raakt.
Windows Mobile vind ik nog best een goed OS voor telefoons. Dat is, zolang je het met knoppen kan bedienen. De touchscreen variant die op PDA's en telefoons met Touchsscreen draait vind ik minder (telefoons zijn niet gemaakt om zo vaak te moeten klikken ;) ) Ik weet niet wat hier op draait, als het ongeveer hetzelfde werkt als de Windows Mobile op mijn Palm Treo V500
het werkt ook wel, maar is het is zo in-consequent in gebruik. bij symbian (wat overigens een hel is om in te stellen zo onduiddelijk) zit tenminste annuleren wel steeds rechts en selecteren steeds links, bij wm05 die ik had wisselde dat steeds met onbedoelde effecten. Ronduit storend van WM vind ik dat het usb gebruik van je phone/datacard gewoon niet werkt.
(maar dan met toegevoegde touchscreen wat je helaas nodig hebt in navigatiesoftware. Alleen Route66 werkt nog zonder touchscreen) dan lijkt het mij ook wel een leuk toestel.
Sygic http://sygic.com/mobile/index.html werkt ook prima zonder touchscreen (op mijn N95). Kost EUR 80, - voor heel europa dacht ik, dan kan ik wel zonder tomtom. ( zie ook Het Sygic McGuider Topic )
Trouwens een palm zonder touchscreen vind ik geen palm,mijn palm IIIx O+

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 04-10-2008 16:41 . Reden: sygic topic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

voor diegenen die volgende week toevallig in London zijn:
http://www.blacksheeppub.net/

Als het mee zit krijg ik Media tickets via Treocentral.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb hem vorige week gehaald, en ben er erg tevreden mee. Ben voormalig treo 750V (ervoor MDA Pro) gebruiker, en Wireless en GPS er nu bij is echt een must. (320x320 resolutie tov de treo 750v trouwens ook).

Trouwens op marktplaats loopt iemand ze voor weinig te verkopen:

http://gsm-telecom.marktp...ebruikt.html?return=&df=1

Vertrouwde het eerst ook niet, maar schijnt een handelaar te zijn. Heb gebeld om langs te komen, eerst de telefoon en doos bekeken, vlakbij gepint, daarna eerst gevraagd of ik mijn simkaart erin mocht doen om te checken (simlockvrij), signaal deed het en gekocht. Niks mis mee :D. Het zijn vodafone branded toestelletjes. (Ik had hem trouwens voor duurder gehaald, dus misschien is het een typo).
.
Er zit standaard al navigatie software op, die de route via mobiel internet download, waarna je direct kunt navigeren. Heb data abbo dus gelijk getest, en werkt prima. Als hij het adres niet kan vinden dan navigeert hij je in ieder geval naar het centrum. Flitspalen geeft ie ook aan, handig :). (blijkt een trial versie te zijn XD)

Toetsenbordje is iets minder dan de 750V maar het gebruik is wel fijner vind ik.
Hoop dat dit een mooi topic mag worden!

[ Voor 44% gewijzigd door XthinkZ op 16-10-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
XthinkZ schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:32:
Ik heb hem vorige week gehaald, en ben er erg tevreden mee. Ben voormalig treo 750V (ervoor MDA Pro) gebruiker, en Wireless en GPS er nu bij is echt een must. (320x320 resolutie tov de treo 750v trouwens ook).

Trouwens op marktplaats loopt iemand ze voor weinig te verkopen:

http://gsm-telecom.marktp...ebruikt.html?return=&df=1

Vertrouwde het eerst ook niet, maar schijnt een handelaar te zijn. Heb gebeld om langs te komen, eerst de telefoon en doos bekeken, vlakbij gepint, daarna eerst gevraagd of ik mijn simkaart erin mocht doen om te checken (simlockvrij), signaal deed het en gekocht. Niks mis mee :D. Het zijn vodafone branded toestelletjes. (Ik had hem trouwens voor duurder gehaald, dus misschien is het een typo).
.
Er zit standaard al navigatie software op, die de route via mobiel internet download, waarna je direct kunt navigeren. Heb data abbo dus gelijk getest, en werkt prima. Als hij het adres niet kan vinden dan navigeert hij je in ieder geval naar het centrum. Flitspalen geeft ie ook aan, handig :).

Toetsenbordje is iets minder dan de 750V maar het gebruik is wel fijner vind ik.
Hoop dat dit een mooi topic mag worden!
Volgens mij klopt er van dit zaakje helemaal niets. De winkelwaarde bedraagt €499 en hij verkoopt ze voor €279 per stuk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 19:23
Miki schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:58:
[...]

Volgens mij klopt er van dit zaakje helemaal niets. De winkelwaarde bedraagt €499 en hij verkoopt ze voor €279 per stuk :?
vodafone branded he, dan zijn ze meestal los ook een heel stuk goedkoper. Maar ik ben met je eens dat dit inderdaad wel een erg groot verschil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hellboy123 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:56:
[...]

vodafone branded he, dan zijn ze meestal los ook een heel stuk goedkoper. Maar ik ben met je eens dat dit inderdaad wel een erg groot verschil is...
Die zijn goedkoper omdat het in combi met een contract gaat.. je betaald dus indirect via je abbo kosten...

btw zijn er nog mensen die specifieke vragen voor Palm hebben over de Treo Pro?
Vanavond heb ik hopelijk de kans die te stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ToolkiT schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:55:
[...]

Die zijn goedkoper omdat het in combi met een contract gaat.. je betaald dus indirect via je abbo kosten...
Nah - deze was simlock vrij dacht ik, een engelse treo op marktplaats is van de vrachtwagen gevallen en dit lijkt me eerder heling, hoeft niet maar het is wel wat verdacht.
btw zijn er nog mensen die specifieke vragen voor Palm hebben over de Treo Pro?
Vanavond heb ik hopelijk de kans die te stellen..
Het is al avond dus ik ben waarschijnlijk te laat, maar enige wat ik eigenlijk zou willen weten is of Palm nog wat met de interface van WM6.1 gedaan heeft (als in verbeterd). Ik was vroeger palm-fan vanwege de consequente user interface en die va WM6 vind ik wat ongedurig om het zo maar te zeggen (selecteer dan weer links en dan weer rechts, alsof ik dat steeds ga lezen, duh).

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 16-10-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Het zijn NL Treo's met NL OS.

Ik denk eerder dat die dingen icm een abbo zijn afgesloten, en daarna los worden doorverkocht zonder abbo. De treo's zijn standaard al simlockvrij.
Als je dus niks met die abbo's doet/alleen beltegoed gebruikt/doorverkoopt? Je alsnog winst maakt / gratis / goedkoop belt.

Vooral als handelaar. Maar ja echt veel winst is het niet, maar in grote aantallen toch veel geld.

Verder is de treo een heel vlot toestel, dus ben er erg blij mee. Je kan bijv bij de camera snel foto's achter elkaar schieten tot 30 foto's achter elkaar denk ik 3 foto's per seconde. (gewoon als voorbeeld).

Voor de mensen die hem met het goedkoopste abbo op afbetaling wilt hebben:

http://www.belcorrect.nl/palm-treo-pro-mobiele-telefoon.html (is altijd nog goedkoper dan los kopen, en je hebt er dan gratis maandelijks bel/sms tegoed bij).

[ Voor 16% gewijzigd door XthinkZ op 16-10-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

franssie schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:24:
[...]
Het is al avond dus ik ben waarschijnlijk te laat, maar enige wat ik eigenlijk zou willen weten is of Palm nog wat met de interface van WM6.1 gedaan heeft (als in verbeterd). Ik was vroeger palm-fan vanwege de consequente user interface en die va WM6 vind ik wat ongedurig om het zo maar te zeggen (selecteer dan weer links en dan weer rechts, alsof ik dat steeds ga lezen, duh).
Idd te laat, en er waren niet echt product experts aanwezig voor zover ik meekreeg (uberhaupt opmerkelijk weinig product promotie voor een product launch 8)7 )
Maar om je vraag te beantwoorden: ja dat doet palm meestal wel, ze proberen bijvoorbeeld het altijd zo te krijgen dat je het met 1hand kan bedienen (erg praktisch)

zie ook:
http://www.treocentral.com/content/Stories/1996-1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Eindelijk mijn Treo Pro binnen en hij ziet er erg slick uit :)

Mijn vrouw die een beetje technofoob is zei meteen: 'zo dat is een sexy treo' terwijl ze de rest van mijn PDAs/spartphones nooit wat aan vond..
Dus qua design zit het wel goed :)

Nu alleen ff wennen aan WM6, maar valt me op zich nog reuze mee tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

klinkt goed, ik heb hem besteld via mijn werk (de UK versie). Helaas 10 werkdagen levertijd maar goed dan kan ik me vast verheugen.

- Zit er trouwens een geheugenkaartje bij of helemaal niets?
- Daarnaast schijnen de microUSB kabeltjes van Palm te zijn aangepast (pin 2 en pin 3 zitten aan elkaar) zodat niet Palm kabels en autoladers het niet doen, iemand al geprobeerd?
- komt de geheugenkaart zonder software te hoeven installeren als 'removable disk' onder Windows?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

aardbeix15 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:45:
klinkt goed, ik heb hem besteld via mijn werk (de UK versie). Helaas 10 werkdagen levertijd maar goed dan kan ik me vast verheugen.

- Zit er trouwens een geheugenkaartje bij of helemaal niets?
- Daarnaast schijnen de microUSB kabeltjes van Palm te zijn aangepast (pin 2 en pin 3 zitten aan elkaar) zodat niet Palm kabels en autoladers het niet doen, iemand al geprobeerd?
- komt de geheugenkaart zonder software te hoeven installeren als 'removable disk' onder Windows?
bij de mijne (vodaphone UK) zat geen geheugenkaartje
als je de treo pro inplugt maakt hij zich bekent als USB drive en op die drive staat de instal van activesync etc.
Best slim gedaan dus, geen gedoe met CD die je verliest of niet bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Bij mij geen geheugenkaart (NL versie).
Ik gebruik een algemene microUSB kabel, icm een USB caradapter (1000mAh max, bij een 500mAh laad hij zo goed als niet op) en een universele houder. Hij laadt niet snel, maar het werkt wel.

Dat van die removable drive heb ik nog niet op gelet, ik gebruik namelijk een MicroUSB readeradapter om bestanden over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XthinkZ schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:54:

Ik gebruik een algemene microUSB kabel, icm een USB caradapter (1000mAh max, bij een 500mAh laad hij zo goed als niet op) en een universele houder. Hij laadt niet snel, maar het werkt wel.
Daar heb je trouwens een goed punt, je USB poort moet wel genoeg Amps geven om te laden, mijn (oude brakke) desktop laad hem bijvoorbeeld niet maar mijn laptop wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Ik ben een beetje in dubio of dit mijn nieuwe smartphone wordt. Ik heb nu een Nokia E51 waarbij ik de formfactor prettig vindt toch merk ik wel dat ondanks het een business telefoon de software uitermate belabberd is. De agenda en mail functies zijn werkelijk om te huilen. Zodoende wil ik weer een winmob toestel. Echter is de keuze toch behoorlijk als je even in het forum Windows Based Mobiles & PDA's kijkt.

Zijn hier mensen die hun keuze willen beargumenteren waarom ze voor een Treo Pro hebben gekozen ipv. toestel <vul merk in>.

Wat mij prettig lijkt zijn de volgende features:
  • ringer switch on/off
  • dedicated wifi switch
  • speaker aan de zijkant

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 27-10-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Het ENIGE wat mij tegenhoudt om deze Treo Pro te nemen zijn de wat negatieve comments over de keyboard.
Dat is nou juist het punt waarom ik deze zou nemen (heb nu een Diamond en een Diamond Pro is te dik).

Kan je nou echt niet snel typen op het keyboard of valt het juist wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Skillz schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:10:
Het ENIGE wat mij tegenhoudt om deze Treo Pro te nemen zijn de wat negatieve comments over de keyboard.
Dat is nou juist het punt waarom ik deze zou nemen (heb nu een Diamond en een Diamond Pro is te dik).

Kan je nou echt niet snel typen op het keyboard of valt het juist wel mee?
hangt er denk ik af van wat je gewend bent... vergeleken met een full size natuurlijk een stuk trager, maar vergeleken met mijn oude treo 650 viel het wel mee, en ik denk dat na een beetje oefenen dat je er best aan went...
Probeer eens een demo model in de winkel zou ik zeggen dan kan je het zelf ervaren..

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 27-10-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb ook iets gelezen over een "brom" op de achtergrond als je mp3's a h luisteren bent, is hier iets van waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Waarom ik de treo pro heb genomen:

- 320x320 resolutie tov 240x240 bij de treo 750v (internetten werkt net ff wat prettiger)
- Ingeboude GPS werkt goed met tomtom enz.
- Wireless lan, voor het makkelijk zoeken naar draadloze verbindingen en het gebruikte kanaal (wififofum)
- Met 1 hand kunnen typen en dingen kunnen uitvoeren
- Kleiner dan de MDA Pro (mijn toestel voor de treo 750v)
- Meer ruimte voor het installeren van programma's (128 MB Rom ipv 64 MB op de treo 750v)?
- Redelijk Sexy toestel voor een WM6 Phone ^_^
- langere accutijd (2 dagen ipv 1 dag met de treo 750v)

Brommen bij mp3 is me nog helemaal niet opgevallen. Maar ik luister ook geen mp3 met de headset, wel streamen via BT.

Toetsenbord wel wat onhandiger dan de 750v, maar het blijft handig.

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 27-10-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
XthinkZ schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:14:
Waarom ik de treo pro heb genomen:

- 320x320 resolutie tov 240x240 bij de treo 750v (internetten werkt net ff wat prettiger)
- Ingeboude GPS werkt goed met tomtom enz.
- Wireless lan, voor het makkelijk zoeken naar draadloze verbindingen en het gebruikte kanaal (wififofum)
- Met 1 hand kunnen typen en dingen kunnen uitvoeren
- Kleiner dan de MDA Pro (mijn toestel voor de treo 750v)
- Meer ruimte voor het installeren van programma's (128 MB Rom ipv 64 MB op de treo 750v)?
- Redelijk Sexy toestel voor een WM6 Phone ^_^
- langere accutijd (2 dagen ipv 1 dag met de treo 750v)

Brommen bij mp3 is me nog helemaal niet opgevallen. Maar ik luister ook geen mp3 met de headset, wel streamen via BT.

Toetsenbord wel wat onhandiger dan de 750v, maar het blijft handig.
Bedankt voor je ervaringen echter heb je je toestel vergeleken met oudere modellen. Heb je niet overwogen om te kijken naar een Touch Pro of Xperia 1 om maar iets op te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Miki schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:21:
[...]

Bedankt voor je ervaringen echter heb je je toestel vergeleken met oudere modellen. Heb je niet overwogen om te kijken naar een Touch Pro of Xperia 1 om maar iets op te noemen?
De reden dat ik niet geinteresseerd ben in de genoemde toestellen is omdat ik na de treo 750V alleen nog maar een toestel wilde die ik met 1 hand kan bedienen.

(Ik rijd veel, en soms is het wel heel handig als ik de telefoon uit de houder kan halen, en bijv. in tomtom met 1 hand een adres kan intypen).

Aangezien de Treo Pro een alles in 1 apparaat is die aan al mijn eisen voldoet, en ook lekker vlot is, heb ik voor dit toestel gekozen.

Ik heb 1 minpuntje, met The Core Personal Media Player (TCPMP) kan ik divx filmpjes toch niet lekket vloeiend afspelen. Op mijn MDA PRO kon ik gewoon een 700MB divx op een SD kaartje zetten en vloeiend afspelen.

[ Voor 12% gewijzigd door XthinkZ op 27-10-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Probeer eens met Coreplayer, dat is de doorontwikkelde versie van TCPMP, alleen helaas niet gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Skillz schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:53:
Probeer eens met Coreplayer, dat is de doorontwikkelde versie van TCPMP, alleen helaas niet gratis
Ook geprobeerd, maar hetzelfde probleem, ik denk gewoon dat de processor niet toereikend is, al had ik verwacht dat drie jaar na de MDA Pro het op elke ppc vloeiend zou werken, zonder dat ik alles moet hercoderen.

[ Voor 4% gewijzigd door XthinkZ op 27-10-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XthinkZ schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:58:
[...]

Ook geprobeerd, maar hetzelfde probleem, ik denk gewoon dat de processor niet toereikend is, al had ik verwacht dat drie jaar na de MDA Pro het op elke ppc vloeiend zou werken, zonder dat ik alles moet hercoderen.
Gebruik je hetzelfde memory kaartje?
Kan ook gewoon aan de throughput van je kaartje liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hharolds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03-2024
Hallo,

ik lees hier iets over a-gps.

Kan de Palm alleen navigeren via a-gps (internet verbinding nodig?) of kan hij ook stand-alone navigeren, zolas bijvoorbeeld een TomTom dat doet?

Alvast bedankt en gegroet,

Harold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

hharolds schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:41:
Hallo,

ik lees hier iets over a-gps.

Kan de Palm alleen navigeren via a-gps (internet verbinding nodig?) of kan hij ook stand-alone navigeren, zolas bijvoorbeeld een TomTom dat doet?

Alvast bedankt en gegroet,

Harold
Er zit een standalone GPS in dus dat kan ook, en hij kan positie bepalen dmv de telefoon 'cel' waar hij in zit, maar dat is uiteraard minder accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95359

Palm heeft een bluetooth patch gereleased die het volgende probleem verhelpt:
When using Bluetooth Car Kit or Bluetooth Headset, if a second incoming call is received and ignored, the audio of the first call is lost

Scenario:

If you are in an active call using bluetooth car kit or bluetooth headset and you receive a second incoming call and you let it ring or you ignore the incoming call, the call will be diverted to Voicemail.
The first call remains active but you can no longer hear the caller (the caller can still hear you). The audio has been lost.
If you answer the call and swap between calls or reject the call, the issue is not seen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Iemand al RealVGA + 96DPI al geprobeerd?

Hier en Hier heb je links voor meer info en de downloads. (RealVGA_11.CAB en ResPack96dpi.ARM.CAB)

Hier het topic over RealVGA op een Treo Pro

Over het keyboard, Ik snap dat het nog wel gaat als je de toppen van je duimen gebruikt om te typen, maar met 1 hand drukte ik toch wel heel vaak 2 toetsen tegelijk in :/

[ Voor 16% gewijzigd door bitpixl op 11-11-2008 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Skillz schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:14:

Hier en Hier heb je links voor meer info en de downloads. (RealVGA_11.CAB en ResPack96dpi.ARM.CAB)

Over het keyboard, Ik snap dat het nog wel gaat als je de toppen van je duimen gebruikt om te typen, maar met 1 hand drukte ik toch wel heel vaak 2 toetsen tegelijk in :/
Real VGA:
http://discussion.treocentral.com/showthread.php?t=167239
(zelf nog niet mee gespeeld, zal ik binnenkort eens doen..)

En qua toetsenbord, ik gebruik zelf de nagels van mijn duimen om toetsen in te drukken dat werkt voor mij goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Lukt dat ook met 1 hand? (Kan je je duim zo op de toetsen zetten en "soepel" typen?)

btw, sorry dat ik er zo over door zeur, maar ik heb geen mogelijkheid meer om dat te testen en ik hoef alleen maar ja te zeggen en ik heb een Treo Pro. Ik heb een "normale" hand met "normale" vingers btw ;)

[ Voor 55% gewijzigd door bitpixl op 11-11-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Skillz schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:13:
Lukt dat ook met 1 hand? (Kan je je duim zo op de toetsen zetten en "soepel" typen?)

btw, sorry dat ik er zo over door zeur, maar ik heb geen mogelijkheid meer om dat te testen en ik hoef alleen maar ja te zeggen en ik heb een Treo Pro. Ik heb een "normale" hand met "normale" vingers btw ;)
mij lukt dat heel aardig ja, maar ik heb ook een wat stompige duim (een Ceasar duim noemen sommige het) dus misschien dat het daar aan ligt..
Mijn treo 650 tikte iets lekkerder maar de pro is zeker te doen..
Je kan trouwens word prediction ook aan zetten dan hoef je vaak maar de eerste 2 a 3 letters van een woord in te tikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Skillz schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:14:

net real VGA geinstalleerd, ziet er wel slick uit, ben benieuwd of het veel problemen geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden: de Nederlandse versie (en dan de niet-Vodafone) is binnen twee weken te verwachten. Tevens zal er op de Palm-website een ROM-upgrade beschikbaar komen om de Engelse versie om te toveren in een Nederlandse.

Wat ik me zelf nog even afvraag of het $-teken op het toetsenbord vervangen zal zijn door het €-teken, daarom wacht ik liever toch nog even tot de Nederlandse versie in de winkel te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 268409 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:52:
Wat ik me zelf nog even afvraag of het $-teken op het toetsenbord vervangen zal zijn door het €-teken, daarom wacht ik liever toch nog even tot de Nederlandse versie in de winkel te koop is.
Denk niet dat dat gaat gebeuren, mijn UK PTP heeft ook een $ en geen £ op het tobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

is er iemand die de 'voicemail indicator beacon' al aan de gang heeft, en zo ja in combinatie met welke provider? Ik krijg hem met KPN zakelijk namelijk niet aan de slag. Palm zegt niets over provider-afhankelijkheid i.c.m. deze feature maar als ik wat Google dan zijn er verschillende mensen die hem wel of niet aan de praat krijgen.

De ' options' setting 'Illuminatie center key wehen voicemaol arrives' in de 'Phone'-applicatie is aangevinkt, volgens mij is dit alles om het aan de gang te krijgen maar ik zie echt geen (ook niet in het donker) oplichtende ring rond de center-key.

Mocht het relevant zijn, ik krijg wel SMS van KPN bij voicemail bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

aardbeix15 schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:34:
is er iemand die de 'voicemail indicator beacon' al aan de gang heeft, en zo ja in combinatie met welke provider? Ik krijg hem met KPN zakelijk namelijk niet aan de slag. Palm zegt niets over provider-afhankelijkheid i.c.m. deze feature maar als ik wat Google dan zijn er verschillende mensen die hem wel of niet aan de praat krijgen.

De ' options' setting 'Illuminatie center key wehen voicemaol arrives' in de 'Phone'-applicatie is aangevinkt, volgens mij is dit alles om het aan de gang te krijgen maar ik zie echt geen (ook niet in het donker) oplichtende ring rond de center-key.

Mocht het relevant zijn, ik krijg wel SMS van KPN bij voicemail bericht.
nope bij mij (vodafone UK) werkt het ook niet maar krijg ook wel SMS bij voicemail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

ToolkiT schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:43:
[...]

nope bij mij (vodafone UK) werkt het ook niet maar krijg ook wel SMS bij voicemail..
gaat dus om dit issue:

http://discussion.treocen...t=171921&highlight=beacon

ik heb net ff het voicemail menu van KPN NL doorlopen maar ook daar kan je enkel kiezen voor voicemail aan.uit geen andere features. mmm beetje beperkte functie blijkbaar die met een handjevol US-providers werkt die blijkbaar iets hebben aanstaan in hun netwerk.

Of iemand anders die het aan de praat heeft?

en als ik dan toch bezig ben heb ik nog een andere vraag over de TP, wellicht is het generiek Windows Mobile maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen;

heeft iemand succesvol Opera Mobile 9.51 beta draaien :?

Als ik het installeer (op storage card of in phone mem.) dan draait het de eerste maal prima. Sluit (dus echt sluiten) ik het progje en start ik het daarna weer op dan wordt wel de titlebar van Opra maar de rest van het scherm blijft het today scherm en ik kan niet met toetscombinaties Opera tot leven wekken.... ook het Opera slash-screen wordt niet getoond. Pas na een soft-reset start Opera weer (eenmalig). Iemand ervaring hiermee? Jammer want het is een geweldige browser maar lastig te gebruiken vor mij op dit moment.

min Palm Treo Pro is een UK Windows Mobile 6.1 Prof.
firmware 1.65.28.25

[ Voor 39% gewijzigd door aardbeix15 op 18-11-2008 07:35 ]

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

mmm weinig gebruikers van de Treo Pro zo te zien, iemand die nog wat kan toevoegen op mijn vragen?

• XthinkZ

XthinkZ

Opera werkte bij mij gewoon. 9.5 build 1401.

De Pocketinternet explorer op de treo voldoet eigenlijk best.

Vond het alleen een zwaar irritante browser op mijn treo. Snapte er niet veel van met dat in en uitzoomen en die grote irritante iconen onderin.

Dat voicemail gebeuren vind ik helaas niet zo interessant. Gebruik ten eerste geen voicemail, en als ik een telefoontje mis, dan krijg ik er gelijk een sms van met afzender. (ervanuitgaande dat men gewoon met nummermelder belt).

[ Voor 7% gewijzigd door XthinkZ op 20-11-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:46
Iemand anders ook al opgevallen dat de Treo Pro redelijk warm wordt als je 'm al wat langer aan het gebruiken bent? :P Niet ernstig natuurlijk, hij smelt niet aan je gezicht vast, maar hij wordt toch wel voelbaar warm(er dan andere telefoons).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Hahn schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:01:
Iemand anders ook al opgevallen dat de Treo Pro redelijk warm wordt als je 'm al wat langer aan het gebruiken bent? :P Niet ernstig natuurlijk, hij smelt niet aan je gezicht vast, maar hij wordt toch wel voelbaar warm(er dan andere telefoons).
daar heeft de mijne geen last van. Ik gebruik hem vaak langer met wifi aan, maar dan ook geen extra warmte. Veel (zware) applicaties heb ik nooit draaien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hahn schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:01:
maar 1x last van gehad, maar toen lag hij ook voor de fan van mijn laptop dus denk eerder dat het daar van kwam..

btw hebben jullie ook last van haarscheurtjes?
http://discussion.treocentral.com/showthread.php?t=173784

de mijne heeft het sinds kort bij de wifi knop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb er ook geen 'last' van, het viel me alleen op dat ie wat warmer wordt dan m'n vorige telefoons. Verder ben ik best tevreden met m'n Treo Pro, ik ontdek iedere keer weer dingen die ik niet wist, maar wel handig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Lol, nou je het zegt.

Bij mij ook rechtsboven de wifi button.

Eentje onder de camera button en twee rechtsboven.

Moet wel heel eerlijk zijn dat ik hem twee/drie keer heb laten vallen.
ToolkiT schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:31:
[...]

maar 1x last van gehad, maar toen lag hij ook voor de fan van mijn laptop dus denk eerder dat het daar van kwam..

btw hebben jullie ook last van haarscheurtjes?
http://discussion.treocentral.com/showthread.php?t=173784

de mijne heeft het sinds kort bij de wifi knop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Iemand trouwens al een cradle weten te bemachtigen? Overal waar ik kijk is dat ding nog niet verkrijgbaar of staat de levertijd op 2+ weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:47
Hoe blij is iedereen er nu mee?
Ik ben eigenlijk zwaar aan het twijfelen om mijn tytn ii te verkopen en voor de Pro te gaan.
Ik vond mijn treo 650 achteraf nog steeds het fijnste toestel, en verwacht dit nu weer terug te krijgen. Maar dan met windows mobile sausje.

Kortom, hoe blij is iedereen er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jopie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:13:
Hoe blij is iedereen er nu mee?
Ik ben eigenlijk zwaar aan het twijfelen om mijn tytn ii te verkopen en voor de Pro te gaan.
Ik vond mijn treo 650 achteraf nog steeds het fijnste toestel, en verwacht dit nu weer terug te krijgen. Maar dan met windows mobile sausje.

Kortom, hoe blij is iedereen er mee?
ik ben er wel blij mee eigenlijk, kwam ook van een 650 en WM6.1 was ff wennen en is zeker niet perfect, maar het heeft ook zijn voordelen..
Pas alleen op met 3rd party software en system tweaks.. moest gister een backup restoren want door de 'performance improvement' tweakt werd hij zo traag dat hij amper reageerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:57
Ik heb tot voor kort een iPhone 3G gehad, helaas werkte de provider niet mee en is het ding retour.
Nu heb ik de Palm Treo Pro op het oog, en vroeg me af. Levert palm een eigen tooltje mee of moet ik op zoek naar alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
...eigen tooltje voor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waar concurreert deze telefoon eigenlijk mee? Ik heb het idee dat er verder weinig merken zijn met deze Layout toetsenbord en een touchscreen? Ok, je hebt de Blackberry's natuurlijk maar als je hun mailsysteem niet gebruikt heeft dat ook weinig toegevoegde waarde. ZIjn er meer van dit soort modellen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Marzman schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:24:
Waar concurreert deze telefoon eigenlijk mee? Ik heb het idee dat er verder weinig merken zijn met deze Layout toetsenbord en een touchscreen? Ok, je hebt de Blackberry's natuurlijk maar als je hun mailsysteem niet gebruikt heeft dat ook weinig toegevoegde waarde. ZIjn er meer van dit soort modellen?
ik weet niet of deze allemaal in europa leverbaar zijn..

Maar vergelijkbare WM smartphones zijn:
http://store.wmexperts.co...hp?HTTP_REFERER_OVERRIDE=

verder concureert hij natuulijk met de IPhone en de nieuwe googlephone..

btw laatst werd mijn PTP ook erg warm...maar dat komt gelukkig niet vaak voor..

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 29-11-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:11
Sinds kort kijk ik ook naar Smartphones. Ik zal het toestel zowel zakelijk als prive gebruiken en zoek iets met een volledig toetsenbord zodat ik wat meer tekst kwijt kan. Als ik kijk naar eigenschappen, de prijs en reviews dan moet ik een keus maken tussen deze Palm Treo Pro en de HTC S740. De Palm heeft een touchscreen waarvan ik me afvraag of je dat nou in praktijk veel gebruikt en of dat het toestel niet kwetsbaar maakt. De HTC heeft een mooi breed toetsenbord. Verder hoor ik goede geluiden over de usability van de Palm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Poecillia schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:14:
Sinds kort kijk ik ook naar Smartphones. Ik zal het toestel zowel zakelijk als prive gebruiken en zoek iets met een volledig toetsenbord zodat ik wat meer tekst kwijt kan. Als ik kijk naar eigenschappen, de prijs en reviews dan moet ik een keus maken tussen deze Palm Treo Pro en de HTC S740. De Palm heeft een touchscreen waarvan ik me afvraag of je dat nou in praktijk veel gebruikt en of dat het toestel niet kwetsbaar maakt. De HTC heeft een mooi breed toetsenbord. Verder hoor ik goede geluiden over de usability van de Palm.
Grappig, ik kwam gisteren ook de HTC S740 tegen en twijfel tussen dezeflde toestellen. Ik denk dat het toch de HTC wordt omdat die ook een stukje goedkoper is bij de abonnementen waar ik aan zit te denken. Ik heb alleen juist het idee dat de HTC kwetsbaarder is (van de andere kant, van mijn huidige Palm is het scherm van de binnnenkant gebarsten dus dat is eigenlijk net zo kwetsbaar). De Palm Pro uit dit topic wordt ook gebouwd door HTC, ik denk dat de bouwkwaliteit niet heel veel zal verschillen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Poecillia schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:14:
touchscreen van palms zijn over het algemeen vrij solide maar voor de zekerheid plak ik er wel altijd een screen protector op tegen krassen.
De touchscreens zijn al jaren niet meer van glas, dus breken doen ze veel minder dan in de eerste generaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 20:13
Heb zelf een Treo Pro en bevalt zeer goed. Mooie vormgeving goede prestaties ook als telefoon.
Voordeel van de Palm t.o.v. de S740 is dat de palm win mobile 6.1 pro heeft en programma's als tomtom probleemloos draait. De S740 doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De niet pro Windows op mijn Palm Treo 500 draaide het wel, maar je kan er vervolgens niks mee omdat je geen touchscreen hebt. En dat is de enige bediening die TomTom er nog inbouwt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Nederlandse versie is vanaf heden ook leverbaar beste mensen!

http://www.pdashop.nl/product/58713/palm-treo-pro-nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:24:
Beste Marzman, helemaal mee eens!

Eigenlijk is er geen concurrentie voor dit toestel. Naar mijn weten heb je alleen de HP "koelkast" 914c, maar qua kwaliteit en gebruikersgemak is dat toestel niet te vergelijken met de Palm Treo Pro.

Voor wie houdt van het concept touchscreen + qwerty + WM6.1 is dit toestel nummer 1 !! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 268409 op 05-12-2008 09:46 . Reden: aanbiddings-smiley ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 268409 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:52:
De postbode brengt de Nederlandse versie hier net binnen en helaas..... het $-teken is niet vervangen door het €-teken en daarmee heeft het hele toetsenbord helemaal geen €-teken. Jammer, maar niet echt boeiend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 268409 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:09:
[...]

De postbode brengt de Nederlandse versie hier net binnen en helaas..... het $-teken is niet vervangen door het €-teken en daarmee heeft het hele toetsenbord helemaal geen €-teken. Jammer, maar niet echt boeiend..
ik had niet anders verwacht eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:47
maar op het moment dat je een dollar invoert, en op alt drukt krijg je toch wel een euro te zien?

Ik ben erg benieuwd hoe ie type. Heb nu een tytn ii, en erger me aan het toetsenbord.
Ook met een onscreen toetsenbord van resco is het niet geweldig, dus ik verwacht dat een Pro perfect is.
Ben ook een treo 650 gewend.
Alleen zie ik allemaal mooie toestellen met VGA resolutie verkocht worden, en de treo zit daar ver onder.
Dus kiezen, of invoer, of een goed bruikbaar scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jopie schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:09:
maar op het moment dat je een dollar invoert, en op alt drukt krijg je toch wel een euro te zien?
Om een € te maken werkt als volgt: Alt -> Fn + $ in plaats van Fn + $ voor een $ te maken. Kleine omweg, werkt eigenlijk dus prima.

Het toetsenbord werkt eigenlijk perfect. In het begin voelen de toetsjes misschien wat klein aan, maar al snel wen je aan het toetsenbord en kun je snel en foutloos typen.

Ik vind de kwaliteit van het beeld erg mooi, maar ik heb alleen de HP 914c als vergelijkingsmateriaal. Het scherm van de Palm heeft "iets" t.o.v. de HP wat het beeld mooier en helderder maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik ben aan het twijfelen tussen de HTC S740 en de Palm Treo Pro (zoals meerdere in dit topic :D ).

Hoe vinden jullie de bediening van de Palm tijdens bijvoorbeeld lopen? Is het te doen om tijdens het lopen een sms'je te tikken, of basis handelingen te verrichten?
Bediening met 1 hand is ook te doen?

En worden die fysieke knoppen voor "menu" e.d. gemist? Dus de twee knopjes links en rechts onder het scherm.
Op onderstaand plaatje worden ze gebruikt voor de optie "E-mail" en "Menu".
Afbeeldingslocatie: http://www.mobiletopsoft.com/images/news/palm_treo_750_wm6.jpg
Ik zag dit namelijk als negatief punt bij wat reviews, aangezien de 750 deze wel nog had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Speed24 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 10:59:
Ik ben aan het twijfelen tussen de HTC S740 en de Palm Treo Pro (zoals meerdere in dit topic :D ).

Hoe vinden jullie de bediening van de Palm tijdens bijvoorbeeld lopen? Is het te doen om tijdens het lopen een sms'je te tikken, of basis handelingen te verrichten?
Bediening met 1 hand is ook te doen?

En worden die fysieke knoppen voor "menu" e.d. gemist? Dus de twee knopjes links en rechts onder het scherm.
Op onderstaand plaatje worden ze gebruikt voor de optie "E-mail" en "Menu".
[afbeelding]
Ik zag dit namelijk als negatief punt bij wat reviews, aangezien de 750 deze wel nog had.
die knopen zijn er wel maar nu virtual buttons... echte knoppen zou wel iets pretiger zijn ivm feedback maar de knoppen op het scherm werken ook prima..

ik sms weinig lopend, maar dat moet zeker wel te doen zijn, bediening met 1 hand staat palm om bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

ToolkiT schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:07:
[...]

die knopen zijn er wel maar nu virtual buttons... echte knoppen zou wel iets pretiger zijn ivm feedback maar de knoppen op het scherm werken ook prima..

ik sms weinig lopend, maar dat moet zeker wel te doen zijn, bediening met 1 hand staat palm om bekend.
ik mis fysieke knoppen ook niet. De schermknoppen zijn goed gevoelig en werken intiuitief net zo goed als de fysieke. Bediening met één hand is de toen, ik doe het regelmatig in de file, maar tikfouten zijn natuurlijk wel sneller gemaakt dan maar goed alles is bereikbaar met je duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik sms en msn vaak rijdend in de auto, ook met 1 hand en dat gaat prima ! voor de bediening gebruik je dan enkel de fysieke toetsen plus de soft keys op het scherm - en niet van de rest van het touch screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 14:09

bruto

Druktemaker.

Ik heb net bij Vodafone mijn abbo verlengd, en de postbode gaat mij verblijden!
Ik heb nu 2 (!) Treo's 750v versleten, en ben echt mega Treo fan geworden.
Ben een zakelijke gebruiker die veel mail/agenda doet, maar wil echt GEEN blackberry.
Blij dat de Treo Pro er nu is, eindelijk wat nieuws. Niet dat de 750 op enig vlak voor mij tekort schoot maar wil wel eens wat anders. Ik meld mij weer als ik dat ding heb!

Kleine EDIT:
Welke software is aan te bevelen voor navigatie (buiten tomtom), en eventueel; datalogging? Ik wil mijn urenlijsten matchen aan de GPS data die ik uit de Treo wil toveren

[ Voor 18% gewijzigd door bruto op 16-12-2008 17:53 ]

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bruto schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:51:
Ik heb net bij Vodafone mijn abbo verlengd, en de postbode gaat mij verblijden!
Ik heb nu 2 (!) Treo's 750v versleten, en ben echt mega Treo fan geworden.
Ben een zakelijke gebruiker die veel mail/agenda doet, maar wil echt GEEN blackberry.
Blij dat de Treo Pro er nu is, eindelijk wat nieuws. Niet dat de 750 op enig vlak voor mij tekort schoot maar wil wel eens wat anders. Ik meld mij weer als ik dat ding heb!

Kleine EDIT:
Welke software is aan te bevelen voor navigatie (buiten tomtom), en eventueel; datalogging? Ik wil mijn urenlijsten matchen aan de GPS data die ik uit de Treo wil toveren
de PTP komt standaard met een demo van een nav progje maar de naam is me ontschoten geen idee of het wat is.. ik gebruik alleen af en toe googlemaps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark v Oostrum
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2020
ToolkiT schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:14:
[...]

de PTP komt standaard met een demo van een nav progje maar de naam is me ontschoten geen idee of het wat is.. ik gebruik alleen af en toe googlemaps..
De software heet Webraska.
Er staat inderdaad standaard een 14 dagen trail versie op de PTP.
Heb het verder nog niet gebruikt...

Ik heb inmiddels een kleine week de PTP.
Bevalt erg goed tot nu toe :)

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 14:09

bruto

Druktemaker.

Heren hierboven, bedankt voor de input. Dat Webraska ziet er niet echt tof uit, maar als het snel is dan is dat het belangrijkste. Ik zoek eigenlijk meer een progje waarmee ik GPS posities naar postcode kan loggen, voor mijn autologging. Wij werken in de ICT dienstverlening, en ik wil onze standaard tijdregistratie nog nauwkeuriger maken.

Zijn er mensen die van een Treo 750v afkomen en nu een PTP hebben? Ik ben erg benieuwd hoe de overstap is bevallen. Kan niet wachten ;-)

The more you know, the more you know you don't know.

• XthinkZ

XthinkZ

bruto schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:34:
Heren hierboven, bedankt voor de input. Dat Webraska ziet er niet echt tof uit, maar als het snel is dan is dat het belangrijkste. Ik zoek eigenlijk meer een progje waarmee ik GPS posities naar postcode kan loggen, voor mijn autologging. Wij werken in de ICT dienstverlening, en ik wil onze standaard tijdregistratie nog nauwkeuriger maken.

Zijn er mensen die van een Treo 750v afkomen en nu een PTP hebben? Ik ben erg benieuwd hoe de overstap is bevallen. Kan niet wachten ;-)
Probeer dit eens:
http://www.buddyway.com/

Ik ben van een MDA Pro naar 750v naar PTP gegaan, en ik miste dus bij de overstap van de MDA Pro voornamelijk het wireless gedeelte (ivm wififofum om wirelessproblemen te achterhalen).
De PTP heeft alles wat je nodig hebt, behalve vloeiend filmpjes bekijken.

Voor de rest kan ik niet zonder ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dit is wel een interesant filmpje over de history van de Palm treo reeks:
http://uk.youtube.com/watch?v=vmNMSUbtgH8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

XthinkZ schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:48:
[De PTP heeft alles wat je nodig hebt, behalve vloeiend filmpjes bekijken.

Voor de rest kan ik niet zonder ^^.
dit is daar wel een interesante discussie over:
http://discussion.treocentral.com/showthread.php?t=173211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Mijn Palm is binnen! Bedankt voor de hulp!

Totnutoe bevalt de Palm erg goed. Ik kwam van een oude QTek 8300 (/HTC) met alleen een numeriek toetsenbord en geen touch screen.
Dan is de Palm toch echt wel sneller qua bediening. Het toetsenbord went snel, de sneltoetsen zijn super handig. En de verborgen sneltoetsen zijn echt ideaal, bijv. "opt" (witte knopje) + WindowsToets = file manager.
De Palm voelt in z'n algemeenheid ook erg snel aan. Veel sneller dan andere nieuwe HTC's of de Xperia.

Beetje jammer van sommige interfaces van WM6.1, een nieuwe SMS aanmaken is nogal dom gedaan. Verwijderen gaat te makkelijk (kan dat niet omgewisseld worden?).

Heb ook wat applicaties gevonden die totnutoe erg goed werken, en handig zijn:
- HomeScreen++ (batterijstatus in %'en op je hoofdscherm)
- Advanced Configuration Tool - Makkelijk instellingen zetten (ipv zelf registersleutels aanpassen).
Heb bijv. Threaded SMS meteen uitgezet, dat werkte echt niet lekker.
- Het alarm heb ik vervangen door G-Alarm. Kreeg geen eigen MP3's als alarm ingesteld, dus maar overstapt op een freeware programma'tje.

Ik ben nog aan het stoeien met RealVGA. Ik krijg de andere DPI-instellingen niet doorgevoerd.
Het verschil is wel groot, vergeleken met bijv de Xperia / Diamond / Touch is het start menu gigantisch groot. Ook de iconen bij Programs zijn veel te groot (3x3 grid, kan makkelijk 4x4 zijn ... of liever list view).

Wat betreft filmpjes ben ik nog wel tevreden. Ik zet m'n filmpjes om met behulp van PocketDivxEncoder (naar 320x320 max), dan zijn ze goed te spelen. CorePlayer geeft aan bij de benchmark (typische dvdrip xvid op 320x200 ofzo) dat het op max 200% kan lopen. Dat geeft aan dat er genoeg snelheid in zit voor het vloeiend afspelen van filmpjes :)

Over het algemeen: ideaal apparaat! Fijne combinatie tussen touch screen en toetsenbord.

Ik heb wel een concrete vraag:
Hoe type je makkelijk een smiley in een SMS? Die staan ongeveer onderaan in het lijstje van de alt-karakters.

[ Voor 8% gewijzigd door Speed24 op 03-01-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:31
Speed24 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:07:
Beetje jammer van sommige interfaces van WM6.1, een nieuw aanmaken is nogal dom gedaan. Verwijderen gaat te makkelijk (kan dat niet omgewisseld worden?).
Dank voor je ervaringen! Snap alleen niet wat je met bovenstaande zin bedoeld. Wat voor een nieuwe wil je aanmaken?
De Palm voelt in z'n algemeenheid ook erg snel aan. Veel sneller dan andere nieuwe HTC's of de Xperia.
Goed om te weten, twijfel nog tussen de Palm, een HTC of de Xperia. Hoe heb je dat getest trouwens?
Hoe type je makkelijk een smiley in een SMS? Die staan ongeveer onderaan in het lijstje van de alt-karakters.
Hmmm... dat is in de Treo 500v toch beter geregeld!

[ Voor 16% gewijzigd door musicfreak op 03-01-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
musicfreak schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:33:
[...]

Dank voor je ervaringen! Snap alleen niet wat je met bovenstaande zin bedoeld. Wat voor een nieuwe wil je aanmaken?
[...]
Goed om te weten, twijfel nog tussen de Palm, een HTC of de Xperia. Hoe heb je dat getest trouwens?
[...]
Hmmm... dat is in de Treo 500v toch beter geregeld!
Sorry :)
In WM6.1 is het lastig om een nieuwe SMS aan te maken.
Je moet dan naar je inbox (hardwarematige knop) --> menu (soft key rechtsonder) --> nieuw (1x naar rechts met navigatie) --> SMS (1x naar beneden) --> enter (Palm knop).

Terwijl de laatste SMS verwijderen maar 2 knoppen kost (inbox--> delete), maar die gebruik ik 1x per jaar.

Ik heb nogal wat vrienden met HTC's en de Xperia. Heb met name de Xperia vergeleken ... daar merk je gewoon vertragingen in de menu's. Er zitten wat animaties in (X-Panel, dat 3D-gedeelte loopt echt schokkerig) die het geheel (relatief) traag laten aanvoelen.
Daarnaast zijn die extra shells (SPB Mobile Shell, zit op alle nieuwe HTC's en de Xperia) ook gewoon wat zwaarder. Ook hebben ze een hogere resolutie, dat zal ook wel schelen.

Bij de Palm is gekozen voor het uitschakelen van animaties, wat de snelheid ten goede komt.
In principe zou je natuurlijk ook die animaties uit kunnen schakelen op de andere telefoons, maar ik weer niet of de 100% touch screen toestellen dan nog zo goed te bedienen zijn.

Lijkt een beetje op Windows Vista Aero vs Windows XP Classic look, je of voor snelheid of voor uiterlijk ;)

Het scheelt ook dat de Palm vol zit met toetsen. Vooral als je vaak dezelfde acties uitvoert ben je gewoon veel sneller via 3 toetsen dan 3x ergens moeten klikken op het scherm.
Pagina: 1 2 Laatste