Viel mij gisteren pas op. Maar de tempraturen van mijn cores verschillen nogal.
Via google zie ik dat een verschil van paar graden normaal is. Maar een verschil van 15 graden??? Ik kon daar weinig informatie over vinden hoe het daar nou mee zit. En of ik mij zorgen moet gaan maken.
Wat ik al gedaan heb:
- Veel gegoogled.
- Temperatuur met Real Temp/Core Temp/Everest gecontroleerd
- Coolpasta en heatsink opnieuw er op. (blijkbaar kan een niet goed gemonteerde heatsink dit soort resultaat opleveren.
- Gecontroleerd of de sensorengoed werken. (zie screenshot dat ze goed werken)
Ik heb ff Prime95 een 15min laten draaien. En de maximale temperatuur dat ik zag was 58. Het verschil met de core temperaturen waren wel iets minder. Maar nog steeds erg veel(10c) verschil er tussen.
Is dit iets waar ik mij zorgen om moet maken? Temperaturen lijken normaal. 30 idle.
Systeem is niet overgeclockt.
Proc: E8400 stock cooler
Moederbord: P5QL-E
Ram: OCZ 2GB
Via google zie ik dat een verschil van paar graden normaal is. Maar een verschil van 15 graden??? Ik kon daar weinig informatie over vinden hoe het daar nou mee zit. En of ik mij zorgen moet gaan maken.
Wat ik al gedaan heb:
- Veel gegoogled.
- Temperatuur met Real Temp/Core Temp/Everest gecontroleerd
- Coolpasta en heatsink opnieuw er op. (blijkbaar kan een niet goed gemonteerde heatsink dit soort resultaat opleveren.
- Gecontroleerd of de sensorengoed werken. (zie screenshot dat ze goed werken)
Ik heb ff Prime95 een 15min laten draaien. En de maximale temperatuur dat ik zag was 58. Het verschil met de core temperaturen waren wel iets minder. Maar nog steeds erg veel(10c) verschil er tussen.
Is dit iets waar ik mij zorgen om moet maken? Temperaturen lijken normaal. 30 idle.
Systeem is niet overgeclockt.
Proc: E8400 stock cooler
Moederbord: P5QL-E
Ram: OCZ 2GB
Juniper RWD