Effe topic maken over Tmap Next. Vermits ik moeite heb met de leerstof, wil ik wel eens weten hoe anderen door de leerstof geraakt zijn.
Volgens de leeswijzer moet ik de volgende hoofdstukken studeren :
Hoofdstuk 1-2-3-4-6-7-10-12-14-15
Hoofdstuk 1 : Essenties Tmap, ken ik al. Dat is niet zo moeilijk.
Hoofdstuk 2 + 3 : V-model + Faseringsmodel : Kan ik tekenen en in grote lijnen uitleggen. 1 volle dag blokken en dat zat er al in.
Hoofdstuk 4 : Gewoon wat uitleg over een aantal zaken die later aan bod komen.
Hoofdstuk 5 : Voor Testmanagers(dus niet voor mij) (--> Tmap Next Advanced)
Dus ik moet nu aan Hoofdstuk 6 beginnen.
Pff, Hoofdstuk 6 dat is bijna 200blz. Dit legt in detail het faseringsmodel uit. En dat is gene poespas se! Ik ben eraan begonnen en na een uurke draait mijn hoofd al langs alle kanten. Ik weet al niet meer wat ik geblokt heb! Hoe pak ik dit hoofdstuk het beste aan? Ik kan dat moeilijk vanbuiten gaan blokken? Achteraan het boek van Tmap staat een opsomming van alle puntjes van Planning, Beheer, ... (Faseringsmodel). Die zal ik al maar vanbuiten blokken, daar zit je al een uur of 2 aan... Dat lijkt me de kern van de zaak al. Nu nog de uitleg over al die begrippen ..
Volgens de leeswijzer moet ik de volgende hoofdstukken studeren :
Hoofdstuk 1-2-3-4-6-7-10-12-14-15
Hoofdstuk 1 : Essenties Tmap, ken ik al. Dat is niet zo moeilijk.
Hoofdstuk 2 + 3 : V-model + Faseringsmodel : Kan ik tekenen en in grote lijnen uitleggen. 1 volle dag blokken en dat zat er al in.
Hoofdstuk 4 : Gewoon wat uitleg over een aantal zaken die later aan bod komen.
Hoofdstuk 5 : Voor Testmanagers(dus niet voor mij) (--> Tmap Next Advanced)
Dus ik moet nu aan Hoofdstuk 6 beginnen.
Pff, Hoofdstuk 6 dat is bijna 200blz. Dit legt in detail het faseringsmodel uit. En dat is gene poespas se! Ik ben eraan begonnen en na een uurke draait mijn hoofd al langs alle kanten. Ik weet al niet meer wat ik geblokt heb! Hoe pak ik dit hoofdstuk het beste aan? Ik kan dat moeilijk vanbuiten gaan blokken? Achteraan het boek van Tmap staat een opsomming van alle puntjes van Planning, Beheer, ... (Faseringsmodel). Die zal ik al maar vanbuiten blokken, daar zit je al een uur of 2 aan... Dat lijkt me de kern van de zaak al. Nu nog de uitleg over al die begrippen ..
[ Voor 10% gewijzigd door makila op 19-08-2008 23:02 ]