Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wanneer een snelheidsverhoging van Het Net?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:51

the mod man

iets van beeldmaker

Hier in drenthe nog geen snelheidsverhoging. abbo is 4mb down 256kb up bij speedtest 3480 tegen 211

I can't wait to shoot!

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
Jim423 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:27:
Toen ik Snel Surfen kreeg ipv Instap Surfen was die ook vanaf afstand gereboot. Zelf hoefde ik dus niks te doen.
Gewoon opeens had ik 427 KB/s.
bij een snelheidsverhoging, waarbij de nieuwe snelheid in het modem te zien is, heeft de modem al opnieuw verbinding gemaakt. Dit is echter 'fysieke' signaal. Het kan zijn dat het signaal verder op het netwerk 'administratief' nog niet verhoogd is, en dus nog geknepen wordt, dit gebeurd namelijk alleen op de downstream. Om deze snelheid omhoog te krijgen, zal waarschijnlijk wel opnieuw verbinding gemaakt moeten worden, om je 'sessie-gegevens' te vernieuwen.

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 22:22
In Breda is inmiddels ook de upload snelheid al verhoogt. Nu nog de download snelheid....

• rrrrrrrrr
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 12:24
Ik heb gisteren iets te hard geroepen, want nu is de downstream ook verhoogd...
Misschien gisteren ook wel, maar ik heb de modem gereset, zoals iedere avond.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/403573374.png

Verwijderd

Kijk ook eens op de help-pagina van HetNet waar de aankondigingen staan. De afgelopen 2 weken veel activiteit in onderhoud (upgrade?) van de centrales. Zo zouden afgelopen nacht (2-2-09 op 3-2-09) de volgende centrales bewerkt zijn: Vlissingen-Stenenbeer, Montfort, Tiel-Centrum, Terneuzen-Centrum, Veghel-Centrum, Venlo-Centrum, Woerden-Centrum, Terborg-Centrum, Twello, Veenendaal, Werkendam, Rosmalen.
Vorige week zag ik dat ze op sommige dagen 20 centrales zouden onderhouden. Bij regulier onderhoud worden de centrales vaak apart genoemd. Maar pin me er niet op vast.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:38:
Kijk ook eens op de help-pagina van HetNet waar de aankondigingen staan. De afgelopen 2 weken veel activiteit in onderhoud (upgrade?) van de centrales. Zo zouden afgelopen nacht (2-2-09 op 3-2-09) de volgende centrales bewerkt zijn: Vlissingen-Stenenbeer, Montfort, Tiel-Centrum, Terneuzen-Centrum, Veghel-Centrum, Venlo-Centrum, Woerden-Centrum, Terborg-Centrum, Twello, Veenendaal, Werkendam, Rosmalen.
Vorige week zag ik dat ze op sommige dagen 20 centrales zouden onderhouden. Bij regulier onderhoud worden de centrales vaak apart genoemd. Maar pin me er niet op vast.
Dat idee heb ik ook.
Link
Hier nog steeds de oude up en download snelheid maar de nieuwe snelheid komt er vanzelf :)

Verwijderd

Hier in Steenwijk nog niks gebeurt up 256 down 3500

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Ik merk weinig van de snelheidsverhoging. Wat moet ik nu doen?
Het kan zijn dat uw modem de nieuwe snelheidsverhoging pas ondersteunt als u de modem een keer uit en aan heeft gezet. Wacht in ieder geval 30 seconden tussen het uit en aanzetten van de modem.
Kijk is van de HetNet site :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/405392596.png

zuidlimburg sittard-stein nu de upload ook geupgrade :)

Verwijderd

notascold*

Had je de modem ook aan en uit gedaan? Of hoeft dat niet perse?

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11 22:38
Bij mij is de upload snelheid ook al enige tijd geleden aangepast, maar hij gaat nog steeds niet sneller dan ~760 kbs bij speedtest.net. Toch raar aangezien ik bij anderen waardes van bijna 900 zie :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:20:
notascold*

Had je de modem ook aan en uit gedaan? Of hoeft dat niet perse?
ik heb mijn modem ge-reboot maar ik heb een eigen Cisco modem. volgens mij kunnen ze hem bij hetnet/kpn zelf resetten als je hun modem gebruikt.
Sander H schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:58:
Bij mij is de upload snelheid ook al enige tijd geleden aangepast, maar hij gaat nog steeds niet sneller dan ~760 kbs bij speedtest.net. Toch raar aangezien ik bij anderen waardes van bijna 900 zie :?
kan aan de afstand van jou tot de centrale liggen.. al op meerdere tijdstippen geprobeerd en niet per ongeluk nog een downloadprogramma of torrents aan staan? of probeer eens een paar MB naar rapidshare te uploaden.. daar haal ik vanaf het begin dat ik ben omgeschakeld 115 KB/s..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 12:34 ]

Verwijderd

Vandaag is mijn snelheid ook verhoogd (In de modem staat nu 8mb en 1mb)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/407408459.png

Regio 026 > Arnhem

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:13 ]

• Jim423
Da's snel :)
Hier nog steeds niks. Maar ze werken van zuiden naar het noorden volgens mij :P

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Op dit moment op de help-pagina van HetNet veel plaatsen gemeld. Morgen (10-02) schijnt zo'n beetje de hele Achterhoek (waaronder mijn plaats) aan de beurt te zijn, dus ik houd de boel in de gaten.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 12:24
Doe eens een linkje naar die pagina als je wilt?

Verwijderd

Link: http://www.hetnet.nl/web/show/id=905895

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 13:46 ]

Verwijderd

Ferret schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 06:26:
Doe eens een linkje naar die pagina als je wilt?
http://www.hetnet.nl/web/show/id=905895

Ik dacht om 12 uur, ik zal mijn modem eens resetten, en jawel, zowel de up- als
downsnelheden zijn vanmorgen verhoogd. Dus het lijstje op die pagina is een goede
leidraad voor wanneer je aan de beurt bent.
Ik heb geen modem van HetNet maar een eigen Level1 Router.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/408082597.png
Snelheid is hier omhoog :) weliswaar verhoogd naar 6/0.8 mbit maar dat gaat hopelijk nog wat omhoog.
Heb zo`n idee van niet maarja :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:30:
[afbeelding]
Snelheid is hier omhoog :) weliswaar verhoogd naar 6/0.8 mbit maar dat gaat hopelijk nog wat omhoog.
Is jou upload en download snelheid beide vandaag veranderd of had je de nieuwe upload al?
Zit hier nog steeds met 4mb download snelheid terwijl upload alwel 1mb is. :)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:30:
[afbeelding]
Huh, planet ook omhoog gegaan? }:O

Verwijderd

thijszor schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:49:
[...]

Huh, planet ook omhoog gegaan? }:O
Geloof dat hetnet gebruikt maakt van het planet netwerk? :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:47:
[...]

Is jou upload en download snelheid beide vandaag veranderd of had je de nieuwe upload al?
Beiden vandaag en hetnet maakt gebruik van het kpn netwerk inderdaad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:59:
[...]

Beiden vandaag en hetnet maakt gebruik van het kpn netwerk inderdaad.
Okee.net even een modem reset gedaan maar nog steeds 4mb download.
Even geduld dus nog! ;)

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:04:
[...]

Okee.net even een modem reset gedaan maar nog steeds 4mb download.
Even geduld dus nog! ;)
Haha, jij ook uit Arnhem? Hier ook nog geen verandering, nog steeds 4mbit ;) Upload is inderdaad wel al aangepast...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/408153032.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 15:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:49:
[...]

Haha, jij ook uit Arnhem? Hier ook nog geen verandering, nog steeds 4mbit ;) Upload is inderdaad wel al aangepast...

[afbeelding]
Haha jaa klopt! 8) En nog steeds 4mb.. of eigenlijk 3.7mb want zit 1.2 km ongeveer van de centrale (De laar)

Verwijderd

sontax schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:48:
[...]

Volgens mij gebruikt Hetnet het Planet netwerk ja.
Want als ik op www.watismijnip.nl kijk zie ik het volgende:

"*Provider: planet.nl
*Hostname: ipXXXXXXXX.speed.planet.nl"

Verder haal ik netjes nu ongeveer 790 kb download en 90 kb upload. Dat is toch vrij netjes
Dat is wel netjes ja. Haal met mijn upload max. 110 kb maar dit schommelt heel erg. Ben benieuwd wat mijn download snelheid straks doet.

Edit: ik zie net trouwens dat ik niet op het planet netwerk zit? ip********.direct-adsl.nl :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 15:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:22:
[...]

Haha jaa klopt! 8) En nog steeds 4mb.. of eigenlijk 3.7mb want zit 1.2 km ongeveer van de centrale (De laar)
Oh, ik woon in Vredenburg..Welke bron gebruik je om de afstand tot de centrale te bepalen ? Speedtest.nl? BBned?

Volgens BBned ben ik 850 meter van de centrale in Rijkerswoerd verwijderd en volgens speedtest.nl 1.2 km...Maja even iets anders, ik maak gebruik van wireless en daar verlies je toch nog wat bandwidth hier en daar, met name als je best ver van de router af zit!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:32:
[...]

Oh, ik woon in Vredenburg..Welke bron gebruik je om de afstand tot de centrale te bepalen ? Speedtest.nl? BBned?

Volgens BBned ben ik 850 meter van de centrale in Rijkerswoerd verwijderd en volgens speedtest.nl 1.2 km...Maja even iets anders, ik maak gebruik van wireless en daar verlies je toch nog wat bandwidth hier en daar, met name als je best ver van de router af zit!
Woon zelf Elderveld maar zit op de centrale van de laar. 1127m > Arnhem-De Laar. Heb dit volgens
speedtest berekend. Als je op Rijkerswoerd centrale zit staat die op de mooieweg (als goed heb) en dat is dichtbij Vredenburg. :9 Zit zelf bedraad dus heb verder geen ervaring met draadloos! :+

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:12
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/408184644.png
Rucphen (0165)

• marco275
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:47:
[...]

Hier ook, dus download zal nog wel omhoog gaan denk ik.

• Jim423
Als je upload is aangepast komt je download er heel snel achteraan.
Waarschijnlijk is je modem al ingetrained op de nieuwe waarden, dat kun je in je modem bekijken :)

Verwijderd

Jim423 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:36:
Als je upload is aangepast komt je download er heel snel achteraan.
Waarschijnlijk is je modem al ingetrained op de nieuwe waarden, dat kun je in je modem bekijken :)
Dat klopt ...Upload is al wel aangepast, download nog niet alhoewel de modem al is ingetrained op de nieuwe waarden ;)
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) - 992 / 7616

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 22:17 ]

• Markicks
  • Laatst online: 30-11 14:34
Zie ik dit topic net voorbij komen, kan bijna niet geloven wat ik lees. Zou wel fijn zijn!

Ik zit in Ommen (Overijssel) en heb nog steeds de oude waardes.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/408448466.png

system setup

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/408467017.png
Stein-sittard 046

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 22:52 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/408672933.png

Betekent dit dat de snelheid al veranderd is? of hoe zit het precies?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 06:57:
[afbeelding]

Betekent dit dat de snelheid al veranderd is? of hoe zit het precies?
Er van uitgaande dat je een SnelSurfen Abo hebt met 4mbit downstream en 256 kbit upstream, is je upload aan je speedtest te zien, al aangepast naar 1mbit ;)

Verwijderd

Nog steeds 4mb downstream. De lijst op hetnet.nl word wel kleiner met onderhoud, dus hopen dat wij snel onze beloofde 8 mb krijgen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:32:
[...]

Er van uitgaande dat je een SnelSurfen Abo hebt met 4mbit downstream en 256 kbit upstream, is je upload aan je speedtest te zien, al aangepast naar 1mbit ;)
Oke bedankt ! ik heb dat abo ja :)
Nu de download snelheid nog

• Markicks
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:29:
Nog steeds 4mb downstream. De lijst op hetnet.nl word wel kleiner met onderhoud, dus hopen dat wij snel onze beloofde 8 mb krijgen :)
Zijn dit alle plaatsen die nog een snelheidsverhoging krijgen? Mijn plaats staat er namelijk niet bij.

system setup

Verwijderd

Markicks schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:38:
[...]

Zijn dit alle plaatsen die nog een snelheidsverhoging krijgen? Mijn plaats staat er namelijk niet bij.
Denk het niet.. Die plaatsen zijn ze mee bezig (geweest). De verhoging moet begin maart afgerond zijn.
Of je ook de nieuwe snelheid krijgt hangt af van je abbo. bij hetnet. :)

• Markicks
Dan krijg ik het ook nog wel, las net in het nieuwsbericht dat Snel Surfen er ook bij zat en dat is mijn pakket namelijk. Router ook al min. 30 sec uit gehad. Nog even geduld dus.

system setup

Verwijderd

Markicks schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:57:
Dan krijg ik het ook nog wel, las net in het nieuwsbericht dat Snel Surfen er ook bij zat en dat is mijn pakket namelijk. Router ook al min. 30 sec uit gehad. Nog even geduld dus.
als je in aanmerking komt moet je een brief (ongveer 2 weken geleden) van hetnet hebben gekregen mat daarin de aankondiging van de verhoging.

Verwijderd

Ik heb net in de modem gekeken van mijn speedtouch hij geeft aan dat de upload snelheid 900 kb is, maar als ik de speedtest doe geeft hij gewoon 220 kb aan ik heb de modem al gerest maar zonder resultaat

• Sander H
Het lijstje met plaatsnamen die voor morgen gepland staan is toegevoegd op de hetnet site. Ik sta er weer niet tussen, nog even wachten dus :P

• Ferret
Dan komt jouw centrale nog...

• Markicks
Vanmorgen zijn er weer heel wat plaatsen aan de beurt geweest, zo ook de mijne (Ommen). Alleen upload is tot nu toe aangepast, net als bij anderen zal de download nog wel komen.

system setup

Verwijderd

Markicks schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:43:
Vanmorgen zijn er weer heel wat plaatsen aan de beurt geweest, zo ook de mijne (Ommen). Alleen upload is tot nu toe aangepast, net als bij anderen zal de download nog wel komen.
Zullen ze eerst de upload snelheid verhogen en zodra iedereen dit heeft pas de download verhogen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:56:
[...]

Zullen ze eerst de upload snelheid verhogen en zodra iedereen dit heeft pas de download verhogen?
Nee, want er zijn streken waar de download ook al weken/dagenlang is verhoogd ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:01:
[...]

Nee, want er zijn streken waar de download ook al weken/dagenlang is verhoogd ;)
Ah okee.. Dan maar hopen dat de download snel verhoogd word! :)

Edit: iemand al de nieuwe downloadsnelheid? :) >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 14:25 ]

Verwijderd

Mijn downloadsnelheid is nog niet verhoogt, maar vanochtend is mijn upload wel verhoogt van 250 naar 1 mb:D ik zie ook dat in me modem al de nieuwe downloadsnelheid zit 8MB maar ik download er helaas nog nit mee

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:34:
Mijn downloadsnelheid is nog niet verhoogt, maar vanochtend is mijn upload wel verhoogt van 250 naar 1 mb:D ik zie ook dat in me modem al de nieuwe downloadsnelheid zit 8MB maar ik download er helaas nog nit mee
De upload is echt snel, alleen merk vandaag dat het downloaden van nieuwsgroepen niet stabiel is als voorheen. Steeds eraf gegooid. :P

Verwijderd

Motorzr wanneer is jou upload verhoogt en in welke regio woon je ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 14:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:37:
[...]

De upload is echt snel, alleen merk vandaag dat het downloaden van nieuwsgroepen niet stabiel is als voorheen. Steeds eraf gegooid. :P
Bij mij is de upload max 103 KB/s, meestal schommelt die tussen de 95-99 KB/s. Bij de upstream in de modem staat er 960 kbit/s, dat is zeker geen 1 Mbit :S Dus, wat versta jij onder snel ? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:41:
Motorzr wanneer is jou upload verhoogt en in welke regio woon je ?
Ik woon regio Arnhem en mijn upload is op 9 feb. verhoogd.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:43:
[...]

Bij mij is de upload max 103 KB/s, meestal schommelt die tussen de 95-99 KB/s. Bij de upstream in de modem staat er 960 kbit/s, dat is zeker geen 1 Mbit :S Dus, wat versta jij onder snel ? ;)
Nou oké het kan sneller, maar vergeleken met de snelheid hiervoor is het een grote verbetering. ;)
Ik haal met uploaden max 109 KB/s maar heb ook rond de 115 gezeten.

Overigens staan de volgende waardes in mijn modem: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.003.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 14:49 ]

Verwijderd

Waarom heb ik dan de volgende waarden ? :S

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

960 / 7616

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:52:

960 / 7616
Heb je al een modem reset gedaan? Ik heb eigenlijk geen idee waarom dit verschillend is. Kan het niet komen
doordat ik ook bel via hetnet? (Lijkt mij raar maar heb er verder geen verstand van :+ )

Verwijderd

nou het is wel degelijk snel de upload ik merk het vergleken met die zielige 250 wat je hiervoor had

Verwijderd

dit zijn mijn waarden, maar die waardes die verschillen wel is net stond down veel hoger

1.029 / 7.822

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:54:
[...]

Heb je al een modem reset gedaan? Ik heb eigenlijk geen idee waarom dit verschillend is. Kan het niet komen
doordat ik ook bel via hetnet? (Lijkt mij raar maar heb er verder geen verstand van :+ )
Al meerdere resets gedaan... :S Welke modem gebruik jij als ik vragen mag ?

Verwijderd

Ik gebruik de Speedtouch 510v4 ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:54:
nou het is wel degelijk snel de upload ik merk het vergleken met die zielige 250 wat je hiervoor had
Ja inderdaad. Vooral het versturen van emails met bijlages gaat stukken sneller! :)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:57:
[...]

Al meerdere resets gedaan... :S Welke modem gebruik jij als ik vragen mag ?
Ik gebruik de SpeedTouch 780.(Versie 7.4.5.1) Hebben er laatst een nieuwe neer gehangen omdat telefoon een vervelende echo had. Wat voor resets doe je? Stroom eraf of via de modem opnieuw starten?

• Markicks
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:52:

960 / 7616
Ik heb 7616/896 in de router staan, dus niet zo piepen. :P

Ben er allang blij mee, download moet nog steeds komen trouwens..

system setup

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:00:
[...]

Ik gebruik de SpeedTouch 780.(Versie 7.4.5.1) Hebben er laatst een nieuwe neer gehangen omdat telefoon een vervelende echo had. Wat voor resets doe je? Stroom eraf of via de modem opnieuw starten?
Allebei geprobeerd, maar laatste reset was al weer paar dagen geleden, geloof ik...Ik zal later op de dag weer eens proberen. Ik vind het vooral raar omdat de upstream eerst 992 kbps was..
Markicks schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:02:
[...]

Ik heb 7616/896 in de router staan, dus niet zo piepen. :P

Ben er allang blij mee, download moet nog steeds komen trouwens..
Haha, wil gewoon het maximale eruit halen ;)

Verwijderd

Als je een reset hebt gedaan moet je het maar even laten weten hier.
Ben wel benieuwd waarom ik zo hoog heb en jullie allemaal wat lager

Verwijderd

Bij mij staat 8003/1029...

Verwijderd

Hier ook. Alleen de upload klopt de download is nog 4mb ;)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je krijgt nooit de volle 8 MB down en 1 MB up. Dit heeft te maken met de afstand tot de wijkcentrale, de kwaliteit van de lijn enz.

De snelheid waarmee het modem is ingetraind is altijd iets lager dan de theoretische snelheid.

De snelheden die ConscienceX post zijn niet verkeerd en kunnen eigenlijk niet veel beter.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Waarom doen ze eingelijk eerst de upload en later pas de download ?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Motrax schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:40:
Je krijgt nooit de volle 8 MB down en 1 MB up. Dit heeft te maken met de afstand tot de wijkcentrale, de kwaliteit van de lijn enz.

De snelheid waarmee het modem is ingetraind is altijd iets lager dan de theoretische snelheid.

De snelheden die ConscienceX post zijn niet verkeerd en kunnen eigenlijk niet veel beter.
tuurlijk wel, idd heeft het te maken met afstand en kwaliteit, maar bij mensen waar dit goed is krijgen gewoon volle snelheid en in dat geval is theoretische snelheid de snelheid waar het modem op ingetraind is.
snelheid van ConscienceX heeft te maken met het type modem wat hij gebruikt, deze komt nagnoeg nooit boven 7616, adsl2+ modem zal betere resulaten vertonen.

Verwijderd

harryslinger schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 00:58:
[...]

tuurlijk wel, idd heeft het te maken met afstand en kwaliteit, maar bij mensen waar dit goed is krijgen gewoon volle snelheid en in dat geval is theoretische snelheid de snelheid waar het modem op ingetraind is.
snelheid van ConscienceX heeft te maken met het type modem wat hij gebruikt, deze komt nagnoeg nooit boven 7616, adsl2+ modem zal betere resulaten vertonen.
Juist, dat is dus al wat ik dacht en waarom ik me afvroeg wat voor modem MotoRZR had. Ik begon namelijk aan de prestaties van mijn modem te twijfelen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 20:12:
Waarom doen ze eingelijk eerst de upload en later pas de download ?
Net een modem reset gedaan en wat schept mijn verbazing? De download snelheid is verhoogd! :*)
Resultaat met SABnzbd+ : Download speed: 822.08 KB/s
Echter zegt mijn DUmeter dat ik max 7.1mb haal. :/

Resultaten met Speedtest.net:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/410725087.png

Ben zeer tevreden, al had ik liever gezien dat ik max. 7.5mb haalde maar we mogen niet klagen! :+
Volgens de snelheidscheck van andere providers kan ik op mijn adres max. 8mb halen. Dus nog netjes! :P

Nog meer mensen met de nieuwe download snelheid?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2009 09:37 ]

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-11 11:11
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:27:
[...]

Net een modem reset gedaan en wat schept mijn verbazing? De download snelheid is verhoogd! :*)
Resultaat met SABnzbd+ : Download speed: 822.08 KB/s
Echter zegt mijn DUmeter dat ik max 7.1mb haal. :/

Resultaten met Speedtest.net:
[afbeelding]

Ben zeer tevreden, al had ik liever gezien dat ik max. 7.5mb haalde maar we mogen niet klagen! :+
Volgens de snelheidscheck van andere providers kan ik op mijn adres max. 8mb halen. Dus nog netjes! :P

Nog meer mensen met de nieuwe download snelheid?
Net gerestart via de webinterface - en inderdaad ook nu 8mbit :)
edit: ik bedoel de daadwerkelijke snelheid, niet alleen wat de router meldt
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/410740636.png

edit2: okok, er komt nu maar 6mbit uit... maar hij pakt iig de nieuwe setting ipv te cappen op 4mbit

[ Voor 15% gewijzigd door kw4h op 14-02-2009 10:15 ]

Verwijderd

kw4h schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:13:
[...]

Net gerestart via de webinterface - en inderdaad ook nu 8mbit :)
edit: ik bedoel de daadwerkelijke snelheid, niet alleen wat de router meldt
[afbeelding]

edit2: okok, er komt nu maar 6mbit uit... maar hij pakt iig de nieuwe setting ipv te cappen op 4mbit
Indd.. Alles beter dan 4mb B)

• Markicks
Hier ook gereboot via webinterface, maar helaas nog de oude snelheid.

system setup

• Jim423
Hier ook nieuwe snelheid. Lelystad centraal centrale maar dat wisten jullie al ;)

1029 / 8006

Leuk zo voor de vakantie :)
Mn daadwerkelijke download is nog normaal alleen:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/410811043.png

[ Voor 32% gewijzigd door Jim423 op 14-02-2009 13:23 ]

Verwijderd

Jim423 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:16:
Hier ook nieuwe snelheid. Lelystad centraal centrale maar dat wisten jullie al ;)

1029 / 8006

Leuk zo voor de vakantie :)
Mn daadwerkelijke download is nog normaal alleen:

[afbeelding]
Dan zijn ze vandaag toch nog bezig met de upgrade. Vandaag is mijn download verhoogd. (Misschien gister al maar deed vanmorgen een modem reset) Nog even geduld dus! :9

• Ferret
Ik kan geen overzicht meer zien op de HelpDesk site van Het Net.... Da's balen want ik wil ook omhoog!! Ik ben potdomme de TS :+

Nou ja, geduld is een schone zaak.... :)

Verwijderd

in de loop van vandaag is hier in Soest (Utrecht) de download omhooggegaan :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/410947734.png
niet het maximale, maar dat kan aan het koper liggen.

• Jim423
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:35:
[...]

Dan zijn ze vandaag toch nog bezig met de upgrade. Vandaag is mijn download verhoogd. (Misschien gister al maar deed vanmorgen een modem reset) Nog even geduld dus! :9
Kan ook vrijdag zijn gebeurd, alleen toen was ik aan het LAN gamen met vrienden :)

Verwijderd

down nog steeds 4 hier in limburg..

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hier nog gewoon iets onder de 1,5mb die we moeten krijgen. Zou fijn zijn als we een snelheids verhoging kregen. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/411106749.png

[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 14-02-2009 22:56 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 19:56
Dan moet ik je helaas teleurstellen, de snelheidsverhoging geldt alleen voor Hetnet Snelsurfen abonnees. Als je een snelheidsverhoging wilt moet je overstappen naar Snelsurfen ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan stap ik gezien de problemen met hetnet nog liever over naar een andere provider als dat ik een duurde abbo bij hetnet afsluit. :+

• Jim423
Ja maar HetNet is wel superstabiel hier. In tegenstelling tot die tele2 prut van mensen verderop. Die liggen er om de week wel keer uit. Telfort schijnt ook wel vrij goed te zijn.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hier is het juist andersom, hetnet ligt er super vaak uit, of zakt compleet ineen met snelheid, of het complete signaal op de router valt weg. Dat soort geintjes allemaal. Mensen met @home hier in de wijk die hebben weer nergens last van. 8)7

• Sander H
Downloadsnelheid is hier (Zuid Holland) nu ook omhoog gegaan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/411342236.png

Nog niet optimaal, maar dat komt nog wel :)
Joopieboy schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:04:
Dan stap ik gezien de problemen met hetnet nog liever over naar een andere provider als dat ik een duurde abbo bij hetnet afsluit. :+
Ik zit nu 4,5 jaar bij hetnet het aantal keer dat internet er uit lag is op 1 hand te tellen :?

[ Voor 15% gewijzigd door Sander H op 15-02-2009 11:52 ]

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:33:
Hier is het juist andersom, hetnet ligt er super vaak uit, of zakt compleet ineen met snelheid, of het complete signaal op de router valt weg. Dat soort geintjes allemaal. Mensen met @home hier in de wijk die hebben weer nergens last van. 8)7
Hetnet draait hier al paar jaar zeer stabiel. Altijd internet én telefoon.
Hiervoor had ik Chello. Drama.. |:(
Jim423 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:15:
Ja maar HetNet is wel superstabiel hier. In tegenstelling tot die tele2 prut van mensen verderop. Die liggen er om de week wel keer uit. Telfort schijnt ook wel vrij goed te zijn.
Telfort is ook van KPN toch? Want ik meen ergens gehoord te hebben dat HetNet ook Telfort word/werd :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 12:33 ]

• Jim423
Telfort is KPN en Hetnet is dochterbedrijf van KPN.
@Joopie, luister niet naar wat andere mensen zeggen ;) die doen altijd net alsof alles zon en maneschijn is bij hun :)
Als jij veel last hebt van een onstabiele KPN lijn dan gaat een andere provider ISP niks uitmaken. Het is allemaal KPN. Waarschijnlijk is je koper naar de centrale gewoon slecht.
Hier inderdaad ook, ik denk 3x een dag zonder gezeten in die paar jaar. Internet dan.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/411715326.png

Mn internet is nog steeds 4 download. Zou het komen door vakantie ? En hoe zou het komen dat download nog niet omgeschakeld is ?

[ Voor 23% gewijzigd door Jim423 op 16-02-2009 00:36 ]

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Jim423 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:31:
Telfort is KPN en Hetnet is dochterbedrijf van KPN.
@Joopie, luister niet naar wat andere mensen zeggen ;) die doen altijd net alsof alles zon en maneschijn is bij hun :)
Als jij veel last hebt van een onstabiele KPN lijn dan gaat een andere provider ISP niks uitmaken. Het is allemaal KPN. Waarschijnlijk is je koper naar de centrale gewoon slecht.
Hier inderdaad ook, ik denk 3x een dag zonder gezeten in die paar jaar. Internet dan.

[afbeelding]

Mn internet is nog steeds 4 download. Zou het komen door vakantie ? En hoe zou het komen dat download nog niet omgeschakeld is ?
omdat er problemen zijn met het omschakelen van de download profielen, probleem is begin maart verholpen, en dan zijn als het goed is ook alle lijnen omgezet

• ruud20
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10-2017
Mijn snelheid (Leidschendam) is inmiddels ook verhoogd maar als ik mijn Tv aanzet ( heb interactieve TV van Het Net) zakt de snelheid weer naar het oude niveau. Meer mensen met dit probleem ??

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 19:56
Interactieve TV is volgensmij 4 mbit. Dus dat kan wel kloppen. Waarschijnlijk kan op jouw locatie alleen adsl 1 geleverd worden. De max daarvan is 8 mbit.

De overige 4mbit kon je eerst niet gebruiken voor internet en nu wel. Als je dan tv gaat kijken blijft er maar 8 - 4 = 4mbit over voor internet. Eerst merkte je dat niet en nu dus wel ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• corneia
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 20:50
Nadat ik het modem gereset heb is de snelheid wel mooi omhoog gegaan, maar sommige sites laden helemaal niet meer (www.canon.nl / www.dell.nl). Google.nl soms ook niet.

Als ik de internetverbinding controleer via de webinterface, mislukt deze test:
Verbinding naar gateway (195.190.250.7).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/411949591.png

Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Verwijderd

Hoe moet je je modem reseten? gewoon het knopje op je modem uitzetten toch en dan een halve minuut ofzo wachten en dan aanzetten?

• Ferret
Ik denk dat dit per router/modem verschilt dus ik zou zeggen; pak je handleiding of Google naar je merk/type en ga zoeken.

Voor de Experiaboxes kun je de router herstarten via de webinterface bijvoorbeeld.

Ik baal dat Het Net geen plaatsnamen meer noemt op hun Helpdeskpagina. Nu ben je geneigd om elke dag je router te herstarten maar dat kan natuurlijk niey de bedoeling zijn....

Verwijderd

Is er misschien iemand op de hoogte van de fair-use limiet van HETNET? nu met die 1 mb up ben ik flink torrents aan het seeden op een private tracker.. per maand zit ik op ongeveer 300GB down en 80GB up (voorheen ongeveer 30GB up) en nog nooit ergens last van gehad.. ik denk dat ik hiermee wel boven de 10x gemiddeld uit kom..?

dus, heeft er als eens iemand last gehad van het fair-use limiet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:36:
Is er misschien iemand op de hoogte van de fair-use limiet van HETNET? nu met die 1 mb up ben ik flink torrents aan het seeden op een private tracker.. per maand zit ik op ongeveer 300GB down en 80GB up (voorheen ongeveer 30GB up) en nog nooit ergens last van gehad.. ik denk dat ik hiermee wel boven de 10x gemiddeld uit kom..?

dus, heeft er als eens iemand last gehad van het fair-use limiet?
Ben hier niet van op de hoogte. Download zelf zo 300 á 400GB per maand en nooit klachten / gezeur gehad.
We zullen het vanzelf wel merken als HetNet moeilijk gaat doen! :+

• robvr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:47:
[...]

Ben hier niet van op de hoogte. Download zelf zo 300 á 400GB per maand en nooit klachten / gezeur gehad.
We zullen het vanzelf wel merken als HetNet moeilijk gaat doen! :+
HetNET kent geen Fair Use Policy.
Ze hebben geen datalimiet dus leef je uit

http://hetnet.nl/Surfen/SnelSurfen.htm
Pagina: 1 2 3 Laatste