Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wanneer een snelheidsverhoging van Het Net?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 12:24
Ik volg al een tijdje het topic over de snelheidsverhogingen van de KPN in de hoop daar iets te lezen over Het Net.
Ik had gehoopt dat die verhogingen ook voor abbo's van Het Net zou gelden want de Planet abbo's gingen ook omhoog. Helaas niets minder waar en ik ben dus ook behoorlijk teleurgesteld. Ik vroeg mij af of hier mogelijk wat mensen zitten die wat 'dichter bij het vuur' zitten zeg maar die daar iets over kunnen zeggen.

Ik blijf overigens graag bij Het Net vanwege de gratis toegang tot nieuwsgroepen en het bellen over ADSL. Het is dus niet zo dat ik overweeg om over te stappen (al was het maar dat ik bang ben dat er dan weer allerlei zaken fout gaan en je uren aan de telefoon hangt).

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Nouja, ik denk niet dat t gaat gebeuren.
Waar KPN en Planet elkaar volledig overlapten, staat Het Net er min of meer buiten. Daarnaast is Het Net bedoelt als budget-provider, dus een hogere snelheid zal er niet echt bij passen.

PSN: djmurcielago

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:55

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Tussen nu en 2010 moet Het Net (net als onder andere Planet) gaan verdwijnen als zelfstandig merk, dus het is nog maar de vraag of je voor die tijd nog een snelheidsverhoging mag verwachten.

En daarbij biedt KPN niet meer snelheid voor je geld dan dat Het Net nu doet.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Verwijderd

ik had ook al eens gehoord dat HetNet volgend jaar op zou gaan in Telfort!? al weet ik het niet zeker natuurlijk...

• Ferret
RedFox schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:14:En daarbij biedt KPN niet meer snelheid voor je geld dan dat Het Net nu doet.
KPN heeft toch onlangs alle snelheden omhoog gegooit? Ze bieden nu 3, 8 en tot 20 Mb abbo's aan terwijl HetNet alleen maar abbo's heeft van 1,5 en 4 Mb.

• Murcielago
Nouja, voorlopig zijn er geen plannen oom de snelheid te verhogen. Ze hebben er ook weinig reden toe.

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ferret schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:41:
[...]

KPN heeft toch onlangs alle snelheden omhoog gegooit? Ze bieden nu 3, 8 en tot 20 Mb abbo's aan terwijl HetNet alleen maar abbo's heeft van 1,5 en 4 Mb.
Het Net biedt 1,5 voor 20 euro en 4 mb voor 25 euro aan. Voor 20 euro krijg je niks bij KPN, die beginnen pas bij 25 euro voor 3mb.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:41
Ik ben afgelopen maand (1 augustus) toevallig overgegaan van provider. We hadden altijd hetnet, echter dit was nog eén van de eerste abbonomenten in Nederland en was dus vrij prijzig. Ik ben overgestapt op de telfort aanbieding (20 mbit + VOIP voor 30 euro per maand). Ik was ook bang dat het mis zou gaan, maar internet was zelfs 2 dagen eerder dan gepland in werking. Alleen telefonie liet op zich wachten, maar dit was een fout van KPN zelf, en het wachten duurde 'maar' 3 dagen. Dus dat viel nog erg mee.

Je argument om bij hetnet te blijven vanwege de problemen lijkt me nogal 'ouderwets'. Aangezien zowel telfort als hetnet van KPN zijn, lijkt me dit niet zo'n bijzonder moeiijke klus voor de provider. Je argument om te blijven bij het net voor de gratis nieuwsgroepen functionaliteit vind ik persoonlijk een flut argument, aangezien de retentie van het net erg beperkt is (7 dagen zeg ik uit mijn hoofd).

Mijn advies is dus, probeer gewoon is een andere provider (als Telfort of Alice), die zijn erg goedkoop, en dan kan je dus makkelijk overstappen naar een account van bijvoorbeeld eweka. Hiermee behaal je veel hogere snelheden met nieuwsgroepen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Murcielago
Als je overstapt, let er dan wel ff op hoe lang je contract bij HetNet nog loopt. Vraag 2 tot 1,5 maand voor het einde Telfort aan, en geeft bij Het Net aan dat het signaal behouden moet blijven voor een andere provider. Dan gaat het gewoon goed. Zeg wel schriftelijk op.

• Ferret
Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

Over het overstappen; misschien word ik nog 'achtervolgd' door eerdere slecht ervaringen en is dit wellicht niet meer zo.

Over die nieuwsgroepen en het 'flut' argument; een account bij Eweka is niet gratis dus dat zou je weer bij je abbo moeten optellen. Ik betaal nu 35 euro voor 4 Mb en als ik naar het Telfort ga, ben ik 30 euro kwijt plus 10 euro aan Eweka. Duurder dus maar wel een hogere snelheid...
Kwa retentie vind ik HetNet prima, ik zorg ervoor dat ik altijd iets op tijd binnen heb en ik heb nog nooit iets gehad wat maar eenmalig voorbij komt en waar je dus ineens een hoge retentie voor nodig hebt. Maar goed, da's persoonlijk.

Thanks voor de tips!

• Ferret
*schop*

Kennelijk is het tot Het Net doorgedrongen dat ze meemoeten en wat blijkt? De snelheden worden (of zijn, dat is me nog niet helemaal duidelijk) verdubbeld! :)

Verwijderd

Ferret schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:22:
*schop*

Kennelijk is het tot Het Net doorgedrongen dat ze meemoeten en wat blijkt? De snelheden worden (of zijn, dat is me nog niet helemaal duidelijk) verdubbeld! :)
Nou ja meemoeten.
Hetnet is onderdeel van kpn, inmiddels.
De snelheden worden hetzelfde als die van het kpn abonnement afgaande van het snel surfen en bellen abonnement, voor dezelfde prijs.
Voor nieuwe abonnees is dit nu, bestaande klanten krijgen dit begin 2009.
Laat maar beter dan nooit :)
De berichtgeving op de hetnet site is slecht het staat er zelfs niet op(afgezien van een banner)nogal vreemd weer.

• Gaaiz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11 18:14
Ik was inderdaad ook zeer blij toen ik plots las dat de snelheden werder verhoogd (per toeval eergister op de website gekeken uit verveling..) Het blijkt echter nog wel een paar maandjes te duren voordat dit voor bestaande klanten werkt...

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 20:31
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:28:
ik had ook al eens gehoord dat HetNet volgend jaar op zou gaan in Telfort!? al weet ik het niet zeker natuurlijk...
Het opgaan klopt wel, het Telfort gedeelte moet echter KPN zijn. Dit zal (volgens planning) in 2009 gebeuren.

Sommige bestaande (IPB) klanten hebben al verhoging van de snelheid ontvangen maar de precieze uitrol is inderdaad nog steeds vaag.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:02:
[...]

Nou ja meemoeten.
Hetnet is onderdeel van kpn, inmiddels.
De snelheden worden hetzelfde als die van het kpn abonnement afgaande van het snel surfen en bellen abonnement, voor dezelfde prijs.
Het Net wordt nu wel een stuk goedkoper met zijn snelste abonnement dan KPN. Met alleen Internet is het verschil 10 euro, met bellen is het verschil zelfs 15 euro voor dezelfde snelheid.

Overigens wel opvallend dat ze vooralsnog alleen het snelle abbonement verhogen, Instap Surfen steekt er nu wel erg schril bij af.

Verwijderd

Hetnet is echt zo`n provider die de kantjes er vanaf loopt.
Zo ervaar ik het in ieder geval.
Nu ook weer, begin 2009 zou de snelheid verhoogt worden.
Oke, dat het niet 1 januari gebeurt..inmiddels is de vakantie wel weer voorbij hetnet! :/

• Jim423
  • Laatst online: 30-11 22:35
We zouden een brief moeten krijgen maar ik heb nog niks gehad.
Wachten gewoon af dus .. :/

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

nu op de 18-01 nog steeds niks gehoord hier in limburg... hetnet zal wel via de mail laten weten wanneer ze de snelheid eindelijk eens opschroeven... (zou tussen half januari en half februari gebeuren...)

• Ferret
Het is hier in Amsterdam ook oorverdovend stil... :|

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:57:
Hetnet is echt zo`n provider die de kantjes er vanaf loopt.
Zo ervaar ik het in ieder geval.
Nu ook weer, begin 2009 zou de snelheid verhoogt worden.
Oke, dat het niet 1 januari gebeurt..inmiddels is de vakantie wel weer voorbij hetnet! :/
Kansloze opmerking, waarop is dit gebaseerd ?

HetNet heeft aangegeven de snelheid te verhogen.
Er is een periode genoemd, en die is niet voorbij.

Als je na die periode nog geen update hebt ontvangen kan je wellicht een ticket openen.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Upgrades van HetNet SnelSurfen(&Bellen) worden uitgevoerd tussen half januari en eind februari. Dit gaat stapsgewijs.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Hier een KPN ( voormalig Planet ) basis abbo, had wel verwacht omdat ziggo zo omhoog ging dat ze er ook wel wat gingen toevoegen maar tot op heden helaas nog niks over gelezen oid.

Denk binnekort maar overstap op kabel :) , adsl gaat toch "deaud"

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-11 11:11
Volgens het tweakers.net nieuwsbericht (nieuws: Het Net verdubbelt in stilte internetsnelheden) zullen bestaande klanten pas vanaf februari worden omgezet.
Helaas duurt dat nog even een half maandje.

Verwijderd

vandaag de brief ontvangen en ze melden dat het overzetten tussen nu en ''medio maart'' zal plaatsvinden.

• kw4h
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:29:
vandaag de brief ontvangen en ze melden dat het overzetten tussen nu en ''medio maart'' zal plaatsvinden.
Ik vandaag ook. Ben benieuwd. Ben ook wel nieuwsgierig hoe die procedure precies werkt? Worden klanten alphabetisch afgelopen of is het willekeurig?
Mocht het alphabetisch zijn komt dat in mijn geval goed uit :P

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:54
Waarschijnlijk per wijkcentrale verhogen ze alle profielen van, 4096/256 naar 8000/1024.

Net als voorgaande verhogingen kan het allemaal in een aantal dagen gefixt zijn, en ik ga er ook van uit dat dat zo is, maar waarschijnlijk geven ze zichzelf wat tijd voor als er eventuele problemen ontstaan.

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47
Hier in het Noord-Limburg ben ik ook aant wachten op de verhoging! Ik ga ervan uit dat ik uiterlijk in de eerste twee weken van februari een 8mbit verbinding zie verschijnen!

[ Voor 76% gewijzigd door Fuske op 21-01-2009 09:52 ]

• kw4h
Axelfoley007 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:27:
Waarschijnlijk per wijkcentrale verhogen ze alle profielen van, 4096/256 naar 8000/1024.

Net als voorgaande verhogingen kan het allemaal in een aantal dagen gefixt zijn, en ik ga er ook van uit dat dat zo is, maar waarschijnlijk geven ze zichzelf wat tijd voor als er eventuele problemen ontstaan.
Heh, stom dat ik daar nooit over heb nagedacht. Weer wat geleerd!

Zal de routert de komende dagen in de gaten houden. :)

Verwijderd

kw4h schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:55:
[...]

Heh, stom dat ik daar nooit over heb nagedacht. Weer wat geleerd!

Zal de routert de komende dagen in de gaten houden. :)
...en nu maar hopen dat ze onder in het land beginnen ;)

• Ferret
En ik hoop dat ze in Amsterdam beginnen.... :9

Is dat niet ergens na te kijken welke centrales gedaan zijn?

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:08
Ik ben al sinds december bij Alice voor internet en telefonie, maar kreeg gister een brief van HetNet dat de snelheidsverhogingen maximaal begin maart doorgevoerd zijn... Woon in Zuid_limburg

• kw4h
ApexAlpha schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:09:
Ik ben al sinds december bij Alice voor internet en telefonie, maar kreeg gister een brief van HetNet dat de snelheidsverhogingen maximaal begin maart doorgevoerd zijn... Woon in Zuid_limburg
Ze zijn in ieder geval grondig met het versturen van brieven ;)

Verwijderd

Ferret schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:42:
En ik hoop dat ze in Amsterdam beginnen.... :9

Is dat niet ergens na te kijken welke centrales gedaan zijn?
Is dat niet deze website: http://adslcentrale.nl/? (werkt hier alleen in Windows Internet Explorer)

• Axelfoley007
die site was oorspronkelijk voor iets anders bedoeld, en ik denk niet dat je daar kan kijken wanneer je centrale geüpgrade is.Het enigste wat je kan doen is elke ochtend even de stroom van het modem halen en dan even kijken wat je intrain waarden zijn.

• Ferret
Volgens de brief hoef je helemaal niks te doen (en da's maar goed ook want ik ben echt niet van plan om elke dag de stroom er af te halen, kom op zeg....)

• Yippie
Ferret schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:56:
Volgens de brief hoef je helemaal niks te doen (en da's maar goed ook want ik ben echt niet van plan om elke dag de stroom er af te halen, kom op zeg....)
Tuurlijk hoeft dat niet, ze rebooten hem regelmatig wanneer nodig nu ook al op afstand.
Neem aan dat ze zelf ook testen nadat ze een centrale opwaarderen om mogelijke problemen op lange termijn te voorkomen

• Axelfoley007
Zou kunnen, maar toen ik vroeger bij Hetnet zat moest ik toch echt zelf mijn modem uit en weer aan doen om de nieuwe intrain waarden te krijgen, kan misschien aan het type modem liggen.

Ik merkte dat mij lijn toen ineens instabiel en traag was, dus even modem uit en weer aangedaan en toen begreep ik pas dat mijn snelheid verhoogd was, destijds was het van 1mbit naar 1,6 mbit.

• kw4h
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 7.767
*O*

Verwijderd

Yippie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:10:
[...]

Tuurlijk hoeft dat niet, ze rebooten hem regelmatig wanneer nodig nu ook al op afstand.
Neem aan dat ze zelf ook testen nadat ze een centrale opwaarderen om mogelijke problemen op lange termijn te voorkomen
Maar kunnen ze dat ook als je niet het modem van hetnet gebruikt maar je eigen ADSL2+ Modem & Router?

• kw4h
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:43:
[...]

Maar kunnen ze dat ook als je niet het modem van hetnet gebruikt maar je eigen ADSL2+ Modem & Router?
Nee dat dan weer niet voor zover ik weet. Alleen als je een experia-box van Het Net gebruikt (voor Internet plus Bellen). Je hebt dan ook een stuk minder rechten op je router, en ik vindt dat soms persoonlijk erg irritant.

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Hier inmiddels ook (8002 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)) , Regio Zaandam.
Het rare is echter dat ik nu wel met 1Mbit up kan loaden, maar m'n download gaat nog steeds niet harder dan 4Mbit :? .

• kw4h
RedFox schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:48:
[...]

Hier inmiddels ook (8002 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)) , Regio Zaandam.
Het rare is echter dat ik nu wel met 1Mbit up kan loaden, maar m'n download gaat nog steeds niet harder dan 4Mbit :? .
Hmm, dat probleem heb ik ook. Ben benieuwd waar dat aan ligt.

edit: RedFox - zou je kunnen kijken hoever je van je centrale afzit? http://www.speedtest.nl/ADSL/

[ Voor 11% gewijzigd door kw4h op 24-01-2009 15:20 ]

Verwijderd

hm, hier in zuidlimburg (sittard-stein) nog niks....

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11 15:49
hier in yerseke (zeeland) ook nog helemaal niets veranderd :(

• Ferret
Yeseterror schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:04:
hier in yerseke (zeeland) ook nog helemaal niets veranderd :(
Ik snap je ongeduld maar om er nu boos over te worden.... We komen allemaal aan de beurt ;)

• Axelfoley007
@Kw4h

Hoogst waarschijnlijk worden alle profielen aangepast en daarna word de snelheid omhoog gebracht (de rem/cap van rond de 425kb/sec), dit doen ze om te kijken of het netwerk niet insane gaat door de hogere belasting, de upload krijg je gelijk omdat daar geen grote belasting achter zit.

• Yippie
In het log van de EB zie ik dit:
Jan 23 09:07:17 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 13081 kbit/s, upstream: 1033 kbit/s; output Power Down: 20.5 dBm, Up: 12.5 dBm; line Attenuation Down: 16.5 dB, Up: 7.0 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 8.0 dB)
Dat betekent dus dat ze gisterenochtend de upload hebben opengezet en de download aan het voorbereiden zijn. Hij is al ingetraind op 1Mb hoger dan voorheen, maar download is nog steeds gecapped op 4Mb ( heb ITV dus 2x4Mb gereserveerd ). Zal niet veel langer meer duren tenzij ze technische problemen ondervinden nadat ze iedereen hebben opgewaardeerd.

Wel super, net een meting gedaan, en upload is 4x sneller.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/396945146.png

En ik heb de EB dus zelf niet gereset :
Jan 23 09:06:55 xDSL linestate down

[ Voor 0% gewijzigd door Yippie op 24-01-2009 20:08 . Reden: typo ]

Verwijderd

nee hoor hier nog op de oude snelheid...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/397067391.png

hoop dat ze morgen of maandag ons ook omschakelen...

• Jim423
Heb de brief, nog geen verandering in snelheid helaas.
Regio Flevoland hier :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Ik vind deze verhoging maar "magertjes" ze kunnen ook niet veel meer wat de centrales zitten al op hun max. Kpn zou beter hun upload eens kunnen bijstellen naar 3 mb in plaats van die arme 1mb die nu als max geboden wordt :|

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 01:13:
Ik vind deze verhoging maar "magertjes" ze kunnen ook niet veel meer wat de centrales zitten al op hun max. Kpn zou beter hun upload eens kunnen bijstellen naar 3 mb in plaats van die arme 1mb die nu als max geboden wordt :|
magertjes???? dubbelle download en 4 x de upload en dat vind jij mager???

• Ferret
Hier ook nog de oude snelheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/397251814.png

Maar ja, het is dan ook weekend.... :+

/edit: Hm... ik ervaar wel hele vreemde snelheidswisselingen als ik iets download met newsleecher. Zouden ze er dan toch mee bezig zijn?....

[ Voor 29% gewijzigd door Ferret op 25-01-2009 09:32 ]

Verwijderd

/edit: Hm... ik ervaar wel hele vreemde snelheidswisselingen als ik iets download met newsleecher. Zouden ze er dan toch mee bezig zijn?....
merk ik ook ja...

verster staat mijn modem nog steeds op:
Downstream Rate: 4100 kbps
Upstream Rate: 256 kbps

afwachten maar ...

Verwijderd

Yippie schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:06:
In het log van de EB zie ik dit:

[...]

Dat betekent dus dat ze gisterenochtend de upload hebben opengezet en de download aan het voorbereiden zijn. Hij is al ingetraind op 1Mb hoger dan voorheen, maar download is nog steeds gecapped op 4Mb ( heb ITV dus 2x4Mb gereserveerd ). Zal niet veel langer meer duren tenzij ze technische problemen ondervinden nadat ze iedereen hebben opgewaardeerd.

Wel super, net een meting gedaan, en upload is 4x sneller.
[afbeelding]

En ik heb de EB dus zelf niet gereset :

[...]
792 KiBit, dat zou natuurlijk 1024 moeten zijn, en 130kb/s upload snelheid, theoretisch.
Dat dat 120 of 110kb/s word, oke, maar het word wellicht nog wat beter.
Hier nog de oude snelheid.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/397461720.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 17:31 . Reden: Speedtest result toegevoegd ]

Verwijderd

Snelheden hier zijn ook nog onveranderd gebleven:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/397401134.png

Verwijderd

harryslinger schreef op zondag 25 januari 2009 @ 04:08:
[...]

magertjes???? dubbelle download en 4 x de upload en dat vind jij mager???
In het geval van deze snelheidsverhoging zal ik inderdaad niet zeggen dat hij dunnetjes is. maar er word niks gedaan verder aan de overige snelheden, daar doelde ik op met de upload. iemand die al het snelste abbonoment heeft kán simpelweg niet sneller, daarom zou het kpn sieren als daar de upload eens werd versenld naar 3 mb.

• Ferret
Nu iedereen hier z'n snelheid gaat posten :+ heb ik een vraagje over die plaatjes van speedtest.net. Wat is die 'Distance' aanduiding rechtsonderin? Bij mij staat ' > 50 mi ' maar wat is ' mi '? En bij anderen zie ik ' ~ 50 mi ' of ' ~ 100 mi '.

• Yippie
<kleiner dan ~ gelijk aan > groter dan ( zoals hun het hanteren dan )
MI is de afkorting van Mile, maar in ons geval is het dus KM.

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 13:28

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:03:
[...]

In het geval van deze snelheidsverhoging zal ik inderdaad niet zeggen dat hij dunnetjes is. maar er word niks gedaan verder aan de overige snelheden, daar doelde ik op met de upload. iemand die al het snelste abbonoment heeft kán simpelweg niet sneller, daarom zou het kpn sieren als daar de upload eens werd versenld naar 3 mb.
Bij Adsl2(+) kan de upload niet hoger dan 1 mb.
Voor hoger moet je over naar kabel of glasvezel.

• Ferret
Yippie schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:39:
<kleiner dan ~ gelijk aan > groter dan ( zoals hun het hanteren dan )
MI is de afkorting van Mile, maar in ons geval is het dus KM.
Dus jij wil zeggen dat ' ~ 100 mi ' hetzelfde is als ' ongeveer een afstand van 100 mijl '.... Dat lijkt me erg sterk hoor aangezien 1 mijl gelijk staat aan 1,6 kilometer....

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11 22:38
Ben benieuwd wanneer de verhoging doorgevoerd wordt. Heb ergens gelezen 2 februari maar kan het niet meer terugvinden. Het lijkt me logisch dat ze van te voren een datum/tijdstip aangeven, zodat je rekening kan houden met een eventuele downtime (?).

[ Voor 13% gewijzigd door Sander H op 26-01-2009 14:38 ]

Verwijderd

Sander H schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:34:
Ben benieuwd wanneer de verhoging voor iedereen doorgevoerd wordt. Heb ergens gelezen 2 februari maar kan het niet meer terugvinden. Het lijkt me logisch dat ze van te voren een datum/tijdstip aangeven, zodat je rekening kan houden met een eventuele downtime (?).
sommige hebben al de 4x hogere upload, maar nog niemand de 8mb download..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:02:
[...]

sommige hebben al de 4x hogere upload, maar nog niemand de 8mb download..
Hier nog helaas geen verandering :(

• Yippie
Ferret schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:33:
[...]

Dus jij wil zeggen dat ' ~ 100 mi ' hetzelfde is als ' ongeveer een afstand van 100 mijl '.... Dat lijkt me erg sterk hoor aangezien 1 mijl gelijk staat aan 1,6 kilometer....
Nee dat doe ik niet, daarom staat er ook nog wat bij tussen haakjes.
Dit komt waarschijnlijk door de plaatsbepaling dienst die ze gebruiken
How does Speedtest.net know where I am?
Your location is determined based on your IP address. Speedtest.net uses GeoIP databases from MaxMind to position you on the map and determine your closest server. You can learn more about the MaxMind GeoIP databases here.

• Jim423
Ferret schreef op zondag 25 januari 2009 @ 09:16:
Hier ook af toe ook Could not connects.

• Sander H
Ik heb hier nu ook een upload van ~88kb/s, voorheen ~25kb/s :)

Verwijderd

Sander H schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:39:
Ik heb hier nu ook een upload van ~88kb/s, voorheen ~25kb/s :)
In welke streek woon je ?

• Jim423
88 KB/s is wel traag, zou eigenlijk minstens 100 moeten zijn...
Is je download ook al aangepast ? En natuurlijk zelfde vraag als hierboven :)

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47
Noord-Limburg (Maasbree, nabij Venlo) Nog geen veranderingen tot zo ver.

• Sander H
Zuid-Holland.
Jim423 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:52:
88 KB/s is wel traag, zou eigenlijk minstens 100 moeten zijn...
Is je download ook al aangepast ? En natuurlijk zelfde vraag als hierboven :)
Ik doe de speedtest straks nog een keer als ik m'n router gereset heb, misschien is het dan rond de 100..

Download is nog hetzelfde.

Edit: upload gaat geleidelijk omhoog, inmiddels 92.

[ Voor 6% gewijzigd door Sander H op 27-01-2009 11:18 ]

Verwijderd

Ik ben zelf woonachtig in Gelderland, maar zelfs na het resetten van de router heb ik geen verandering opgemerkt tot nu toe...Zal wel nog even moeten wachten helaas... :'(

Verwijderd

Hallo, ik ben ook abbonee van HetNet.

Wat ik merk de laaste dagen is dat mijn verbinding heel erg stabiel is, hij blijft namelijk constant op de 430 kb inplaats van schommelingen. Voorheen had ik altijd schommelingen namelijk van 415/430 kb en dat is niet meer zo.

Met newsleecher merk ik ook dat mijn verbinding erg stabiel is constant download ik met 430 kb met 3 draadjes. Ik vermoed dat het niet lang meer gaat duren voordat de verhoging komt.

Wat ik niet snap is dat veel mensen een brief kregen met daarin stond dat de snelheid verhoging tussen nu en medio maart is, terwijl ik ook een brief kreeg dat er een snelheid aan zit te komen maar er niet bij stond vermeld waarneer ze die verhoging gaan invoeren. Misschien dat ze bij mijn regio dan beginnen.

Groet,

XpreZ.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hier ook Zuid-Holland en upgrade gekregen. Oude abbo was 4 MBit down, geen idee wat het up was.
DSL Status : Up
DSL Modulation Mode : ADSL2+
DSL Path Mode : INTERLEAVED
Downstream Rate : 7498 Kbps
Upstream Rate : 1031 Kbps
Downstream Margin : 15 db
Upstream Margin : 10 db
Downstream Line Attenuation : 16
Upstream Line Attenuation : 8
Downstream Transmit Power : 0
Upstream Transmit Power : 0
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/398750112.png

Speedtest.nl:
Download: 739.1 KByte/sec (=5913 kbps)
Upload: 93.2 KByte/sec (=746 kbps)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Deze speedtest kun je ook best eens proberen voor je downstream:

http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php

Verwijderd

Nou, hier nog steeds geen verandering en ook niet in de upload

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:11:
Nou, hier nog steeds geen verandering en ook niet in de upload
De verbinding hier schommelt wel degelijk bij het downloaden tussen 375 KB/s en 430 KB/s. Hier ook nog steeds geen verandering opgemerkt in up- en downstream...

Verwijderd

Aan m'n router te zien, zijn zowel m'n up en download snelheden verhoogt. Maar ik merk er alleen maar wat van bij m'n upload. Bij downloaden gaat het nog steeds zo rond de 425 kb/s. Iemand enig idee, hoe dat komt? (dat het dus in de router al veranderd is, maar nog niet te merken is)

O ik woon trouwens in de provincie Utrecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 12:57 ]

Verwijderd

Ik denk dat HetNet haar klanten gewoon aan het lijntje blijft houden ik vind het ergens best schandalig

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En ik denk dat je wat meer geduld moet hebben. De brief had het over eind maart, omdat ze niet kunnen garanderen dat geheel Nederland in 1x over gaat en per wanneer. Ze zijn er nog mee bezig.

Overigens geeft http://speedtest.bbned.nl/ toch nu wat andere waarden:
Your current bandwidth reading is: 3.48 Mbps which means you can download at 445.06 KB/sec. from our servers.
Het kan zijn dat er iemand nu zit te downloaden, of dat de snelheid is ingezakt.

De upload lijkt niet veranderd te zijn, de download iets:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/399343380.png

Is het ook mogelijk dat je modem overnieuw verbinding moet leggen om de hogere bandbreedte op te pikken?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Jim423
Toen ik Snel Surfen kreeg ipv Instap Surfen was die ook vanaf afstand gereboot. Zelf hoefde ik dus niks te doen.
Gewoon opeens had ik 427 KB/s.

Verwijderd

hier in t zuiden nog steeds niks...

Verwijderd

Hier in Soest (utrecht) is in m'n modem de snelheid aangepast, alleen met speedtest is nog (bijna) geen verschil in download merkbaar.
De upload is nu bijna 4x zo snel.

Verwijderd

hoe kan je zien dat je snelheid in de modem is aangepast?

• Jim423
Je gaat naar 10.0.0.138 (gokje) in je browser.
Dan kijk je bij Bandwidth. Ik weet niet welke modem je hebt maar dit is zo bij speedtouch 5xx.

Verwijderd

Jim423 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:12:
Je gaat naar 10.0.0.138 (gokje) in je browser.
Dan kijk je bij Bandwidth. Ik weet niet welke modem je hebt maar dit is zo bij speedtouch 5xx.
of als je geen modem van hetnet hebt gekregen (dus een eigen ADSL-modem/router van linksys, D-link, Netgear, ect), is het waarschijnlijk 192.168.1.1 of 192.168.2.1 of 192.168.1.254

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 18:45 ]

• Yippie
Als het een Speedtouch betreft, tik in http://speedtouch.lan

Anders ( universele oplossing ) check wat het IP is van je gateway, en tik die in IE.

Verwijderd

nu 8 dagen geleden dat de eerste aansluitingen naar de upload van 1mb zijn gegaan.. hier nog steeds niks.. ik vraag me toch af hoe moeilijk het kan zijn om iedereen om te zetten.. moet toch in een paar dagen gebeurt kunnen zijn..?

• Jim423
Medio maart word er aangegeven ;)
Dus ik ga pas klagen als ik 1 april nog niet omgezet ben :)

Verwijderd

Dit schiet echt niet op...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/402658971.png

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zonder vergelijking met wat het vroeger was en wat voor abbonnement je hebt, schiet het inderdaad niet op nee...

☻/
/▌

• Ferret
Hier in Amsterdam ook nog geen verandering. Wat ik echter zo lees hier en daar blijft de snelheid naar de nieuwsservers van Het Net afgeknepen op 4 Mb. Ik ben dus erg benieuwd wat dat gaat doen hier als ik ge-upgrade ben. Misschien eens stiekumpjes kijken naar een payserver....

Verwijderd

Motrax schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:19:
Zonder vergelijking met wat het vroeger was en wat voor abbonnement je hebt, schiet het inderdaad niet op nee...
Nou, wat dat toevoegt weet ik ook niet :S Ik heb een Snel Surfen abo met 4 mbit/s downstream en 256 kbit/s upstream...

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat er meerdere abonnementen en snelheden bestaan ;)

Apart... hier vroeger 4 MBit down, geen idee wat up, ook Snel Surfen. Nu in de praktijk ook iets van jouw download tussen de 3500-3800 kb/s, maar de upload ging van ongeveer 20 Kbb/s naar 800-900 kb/s. Zo te zien aan de upload zit je nog aan de oude snelheid.

Bij mij is de download nog niet veel beter geworden, maar ik zal nog eens een keer thuis kijken wat het nu is.

☻/
/▌

Verwijderd

Motrax schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:23:
Dat er meerdere abonnementen en snelheden bestaan ;)

Apart... hier vroeger 4 MBit down, geen idee wat up, ook Snel Surfen. Nu in de praktijk ook iets van jouw download tussen de 3500-3800 kb/s, maar de upload ging van ongeveer 20 Kbb/s naar 800-900 kb/s. Zo te zien aan de upload zit je nog aan de oude snelheid.

Bij mij is de download nog niet veel beter geworden, maar ik zal nog eens een keer thuis kijken wat het nu is.
In welke streek/stad woon je als ik vragen mag ?

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hehe, dat ben ik dan weer vergeten te melden. Ik ben er ook achter gekomen dat je een aantal keer al in dit onderwerp hebt gereageerd ;)

Zuid-Holland. En iemand anders meldde het zelfde over Z-H. Tot nu toe ook nog iemand over Utrecht dat de verhoging is doorgevoerd.

☻/
/▌

Verwijderd

Zou Adslcentrale dan toch enigszins betrouwbaar zijn ? Zouden ze dan daadwerkelijk up to date zijn? Het gekke is dat er gisteren stond dat de centrale, waarop ik aangesloten ben, al geupgrade is, terwijl dat nu weer terug is genomen... :S

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=kaartje

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=lijst

• Jim423
Lelystad Zuid (lls-z) is al geupgrade :S
Da's vreemd. Helaas zit ik op lls-c.

• rrrrrrrrr
  • Laatst online: 19-11 12:24
Ik kijk net even en mijn upload is verviervoudigd, terwijl ik niet eens in aanmerking zou komen voor deze aanpassing omdat ik een instapabbo heb.

Wel heb ik enige tijd geleden een link aangeklikt waardoor mijn up/downstream zou worden vervijfvoudigd voor €5 meer per maand.

Mijn downstream van 1,5 MB is echter gelijk gebleven :(

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/402957006.png

[ Voor 12% gewijzigd door rrrrrrrrr op 02-02-2009 21:05 ]

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:16:
Zou Adslcentrale dan toch enigszins betrouwbaar zijn ? Zouden ze dan daadwerkelijk up to date zijn? Het gekke is dat er gisteren stond dat de centrale, waarop ik aangesloten ben, al geupgrade is, terwijl dat nu weer terug is genomen... :S

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=kaartje

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=lijst
ADSL Centrales die volgens onze bezoekers de ADSL snelheidsverhoging (2008) inmiddels ondergaan hebben:
Het is volgens mij dus een oude lijst. Onze centrale staat er ook als geupgrade tussen. Maar die is nog niet geupgrade.

• Yippie
Die lijst is van de vorige upgrade en heeft niks met deze upgrade te maken
Pagina: 1 2 3 Laatste