Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-06 14:42
Mr. Detonator schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:38:
Ik ben er nou hard over aan t denken om een frex stuur + flippers + pedalen te gaan kopen...

heb inmiddels al bijna m'n tweede stuurtje versleten (dfp), en wil toch wel eens wat ''meer''..

en zo'n g25 vind ik te weinig knoppen op t stuur zitten

eerst effe wat sparen
Bedoel je "HET" frex stuur? review-> http://www.youtube.com/watch?v=tcqOE-FSnFI

das zonder stuur dus alleen het stuurhuis en control stuff al meer dan 1000 euro....dat gaat mij zelfs te ver O-)
Wel het beste stuur op de markt momenteel, mag ook wel voor dat geld;)

een add-on op de logitech dfp is een betere optie denk :P denk er wel aan dat je een "oude dfp" moet hebben.

8)

[ Voor 3% gewijzigd door Splendiddd op 08-09-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152481

Zou je dat nou nog merken of je een stuur van 400 euro hebt of een van 1400 euro?
En.. zou je er ook harder van gaan?
Lijkt me lullig om een stuur van 1400 euro te hebben en dan verslagen worden die met keyboard rijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:01
Anoniem: 152481 schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:35:

Lijkt me lullig om een stuur van 1400 euro te hebben en dan verslagen worden die met keyboard rijdt..
het gaat mij om het plezier wat ik er zelf aan beleefd...er zullen heus wel gasten zijn die me met toetsenbord/controller verslaan :P
Zou je dat nou nog merken of je een stuur van 400 euro hebt of een van 1400 euro?
harder ga je er niet van, maar met een stuur van 400euro ga je ook niet harder dan met een stuur van 100euro

ligt er maar net aan waar je de grens trekt

[edit] zo'n frex stuur is natuurlijk wel een ''lifetime investment'' :)

[ Voor 40% gewijzigd door Mr. Detonator op 08-09-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171349

Goeie vraag , als je idd alleen gaat voor snelheid dan denk ik ook dat het verschil er nooit zal komen , mij lijkt het meer gaaf hoe meer gevoel erin hoe leuker , zo te zien zijn race spellen het meest uitgebreid geworden kwa controls en als leuk vindt dan ga je daar voor .
p.s je hebt een goed stuur vanaf 200(of minder hoe je het maar bekijkt) en een stuur van 1600 of meer met stoel etc , hoe je het maar wilt(en kan betalen ).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 171349 op 08-09-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

As seen in the review, t maakt misschien een tiende uit maar gewoon een realistischere ervaring. En ik denk dat het klopt, een goed racestuur is een goed racestuur en daar valt in laptimes weinig mee te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jejking schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:53:
As seen in the review, t maakt misschien een tiende uit maar gewoon een realistischere ervaring. En ik denk dat het klopt, een goed racestuur is een goed racestuur en daar valt in laptimes weinig mee te verbeteren.
Tja vanaf waar begint een goed race stuur , heb een MOMO raciing en het blijkt dat het vorige model (rode MOMO) beter is , maar een vriend heeft ooit een Thrustmaster F1 gekocht en wauw dat moest volgens mij het topmodel zijn van Thrusmaster maar noway dat je daar een lekker gevoel in kan krijgen en snel mee kan rijden , kan het mis hebben .

ik denk dat Logitech voor het begin echt pas waardig werkt .

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 171349 op 08-09-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
Anoniem: 171349 schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:24:
[...]

Zo te zien heb jij het lekker voor elkaar met zo'n setup , helaas heb ik er de ruimte niet voor en ook het geld nog even niet ,

....
lol zo kan het natuurlijk ook als je ruimte te kort komt haha:

http://www.youtube.com/watch?v=RqZsW-uU5B4&NR=1

"transformer race sim"

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ehum dames, voor racesim hardware hebben wij een eigen topic hier.
Check de topic start maar voor het topic.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Ik zie in de topic start bij systeem vereisten een sterretje achter Windows Vista staan. Ik zie echter nergens de verklaring voor het sterretje?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:08
Bart© schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:14:
Ik zie in de topic start bij systeem vereisten een sterretje achter Windows Vista staan. Ik zie echter nergens de verklaring voor het sterretje?
http://www.gtr-evolution.com/support.htm

voila

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

FF een vraag , als ik Race07 wil rijden met de WTCC 07 , en kies voor de BMW 320si E90 , is elke willekeurige BMW op dat moment even snel kwa capiciteiten of zijn dan de auto's van Andy Priaulx en Jorg Muller(omdat ze destijds de snelste waren ) beter afgesteld vanaf begin ?

Hopelijk vanaf de 15 ook Evolution in NL te koop want duurt wel iets te lang nadat het al te spelen valt , en nee koop het niet via Steam , Steam is het gewoon ff nog niet .

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06
vandaag de Race07 incl GTR Evolution gekocht voor 42 eur obij MediaMarkt.

ik heb 1 vraag, volgens mij zit er een bug in.

je kan toggelen tussen mirrors met toets "K" op je keybord. maar dat werk niet , zodra ik "K" indruk dan lijkt alles zich wel 10 keer sneller af te spelen. als ik daf ff mijn gas aan tik sta ik in een fractie van de sec. 500m verderop
rijders on track die vliegen ook mega snel voorbij. lijkt wel fast fordward x 10

.druk je "K" weer in is alles normaal...

murky123 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:07:

je kan toggelen tussen mirrors met toets "K" op je keybord. maar dat werk niet , zodra ik "K" indruk dan lijkt alles zich wel 10 keer sneller af te spelen. als ik daf ff mijn gas aan tik sta ik in een fractie van de sec. 500m verderop
rijders on track die vliegen ook mega snel voorbij. lijkt wel fast fordward x 10

:) lol , vreemd verhaal , verhaal is niet vreemd maar das zeker niet normaal lijkt mij .

• Splendiddd
Anoniem: 171349 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 21:35:
FF een vraag , als ik Race07 wil rijden met de WTCC 07 , en kies voor de BMW 320si E90 , is elke willekeurige BMW op dat moment even snel kwa capiciteiten of zijn dan de auto's van Andy Priaulx en Jorg Muller(omdat ze destijds de snelste waren ) beter afgesteld vanaf begin ?
Naar mijn mening zijn ze hetzelfde...alleen cosmetisch zijn ze anders :/

Dat is ook zo in GTR2 (volgens mijn league members)

8)

[ Voor 14% gewijzigd door Splendiddd op 13-09-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

jbbrans

Voor gtr2 had ik een programma (gracer van blimey) voor de lcd van mijn G15 toetsenbord. Ik dacht dat ook wel zou werken voor race, maar helaas niet.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

In de .plr file staat het shared memory op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 08:02
murky123 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:07:

Dat is 'time acceleration' ;) Mirrors kan je met 1 of 2 veranderen, of anders in het controls menu een eigen knop geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
jbbrans schreef op zondag 14 september 2008 @ 01:31:
Voor gtr2 had ik een programma (gracer van blimey) voor de lcd van mijn G15 toetsenbord. Ik dacht dat ook wel zou werken voor race, maar helaas niet.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

In de .plr file staat het shared memory op 1.
Kijk ff op simtools.de daar hebben ze wel een app voor je lcd (ook voor de g15)
is gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update van mijn verhaal op pagina 7:
Ik heb iets gevonden waardoor de feel van het spel iig een stuk beter is: ik heb de G25 settings genomen en nu heb ik ineens veeeel beter gevoel van het asfalt.

Vreemd dat er bij de 'preset' settings geen Red Momo Force staat alleen andere momo.
Maar goed, effe oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Anoniem: 152481 schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:44:
Update van mijn verhaal op pagina 7:
Ik heb iets gevonden waardoor de feel van het spel iig een stuk beter is: ik heb de G25 settings genomen en nu heb ik ineens veeeel beter gevoel van het asfalt.

Vreemd dat er bij de 'preset' settings geen Red Momo Force staat alleen andere momo.
Maar goed, effe oefenen :)
Toen ik de rode MOMO nog had vond ik dat ook kut, en heb ik ook de G25 setting genomen.
Tegenwoordig heb ik het Porsche wheel, en die voelt geweldig met de Fanatec settings *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GAIAjohan schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:44:
[...]

Toen ik de rode MOMO nog had vond ik dat ook kut, en heb ik ook de G25 setting genomen.
Tegenwoordig heb ik het Porsche wheel, en die voelt geweldig met de Fanatec settings *O*
Zit er lag op die draadloze pedalen?
En wat voor mij super belangrijk is: gaan de pedalen heel zwaar net oals bij de G25, of heel licht zoals bij de rode momo?
En nog een vraag: er zitten geen flippers aan het stuur of lijkt dat maar?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 152481 op 16-09-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Anoniem: 152481 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:06:
[...]

Zit er lag op die draadloze pedalen?
En wat voor mij super belangrijk is: gaan de pedalen heel zwaar net oals bij de G25, of heel licht zoals bij de rode momo?
En nog een vraag: er zitten geen flippers aan het stuur of lijkt dat maar?
Je kan de pedalen ook met een draadje aansluiten, maar ik heb niet het gevoel dat de pedalen laggen.

De pedalen gaan iets zwaarder dan de MOMO, en gaan weer lichter dan de G25. :)

En nee, er zitten niet echte flippers errachter. meer een soort van uitstekende knopjes die niet opvallen.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 16-09-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demo op steam verkrijgbaar , 1 circuit en 1 auto peugot .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 171349 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 07:55:
Demo op steam verkrijgbaar , 1 circuit en 1 auto peugot .
Zeg er dan wel bij van wat ;)
Any way de demo is van STCC - The Game, en je kan rijden in een Peugeot 308 op de baan Mantrop park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
met race07 ( gtr-evo ) rijd ik altijd met de nosecam zegmaar. maar is het dan ook mogelijk om een achteruitkijkspiegel te krijgen?

ik mis een beetje interactie zo met " aanvallers " van achteren. ik zie niets omdat ik geen spiegels heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
murky123 schreef op zondag 21 september 2008 @ 10:50:
met race07 ( gtr-evo ) rijd ik altijd met de nosecam zegmaar. maar is het dan ook mogelijk om een achteruitkijkspiegel te krijgen?

ik mis een beetje interactie zo met " aanvallers " van achteren. ik zie niets omdat ik geen spiegels heb.
Ga naar options -> visual settings -> en zet rear view mirrors op virtual :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
yep, je hebt helemaal gelijk. top..

ik dacht dat het alleen kon op "real" en "of"

edit:
ik vraag me af of SLI en/of Crossfire werkt met dit spel.
ik heb het net zelf wel geprobeerd SLI, maar merk weinig tot geen verschil.
terwijl er wel SLI support is volgens mij.

niet dat ik het nodig heb, ik heb met 1 kaart al een prima framerate met AA op level 6, reso 1680*1050 32bit, en alle auto's zichtbaar.

als ik veel auto's in beeld heb zit ik rond de 50 en als ik weinig auto's in beeld heb zon 120 frames

is er nog iemand die weinig verschil merkt of juist wel.

[ Voor 74% gewijzigd door murky123 op 21-09-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 00:45
SLI is sowieso een verschijnsel dat je vooral in je portemonnee merkt en niet zozeer in prestaties. ;)

Gisteren eerste keer online geweest. Monza met een man of 25. Stond halverwege grid en maar lekker uiterst rechts gehouden om niet geramd te worden. :) Terechte vrees want het werd destruction derby. Op het einde van eerste ronde zat ik al op plek 6, maar dan nog een paar keer van de baan gegaan. Maar dikke, vette fun. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Noel op 21-09-2008 20:27 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
inderdaad kun je vaak een grote crash verwachten als je een online race rijd ( public servers )

gisteravond ook een server opgezocht met een lage ping. mannetje of 15 . nordschleife.

redelijk de qualificatie doorstaan. ik had nog 25 minuten. eindelijk de race van start, ook nu weer een grote crash. die ik gelukkig kon ontwijken.
alleen nu op het 2de lange stuk waar je volgas in 5 en 6 kan maakte ik een klein foutje waardoor ik wat grip/snelheid verloor. word ik volgas aangetikt van achteren, mijn wagen compleet uit balans met een flinke schuiver op snelheid als gevolg. damage is unrepairable. race over.

dat zon 3 keer meegemaakt. dan ben je eigenlijk ruim een uur kwijt met de qualificaties om intotaal net 2,5 rondje race gereden te hebben.
dat vind ik wel 1 van de mindere dingen van online (public)

verders zoek ik nog iets van een addon zodat ik bijvoorbeeld op een 2de monitor/scherm de temp kan uitlezen van de banden, remmen live tijdens rijden. weet iemand zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
murky123 schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:31:

verders zoek ik nog iets van een addon zodat ik bijvoorbeeld op een 2de monitor/scherm de temp kan uitlezen van de banden, remmen live tijdens rijden. weet iemand zoiets?
Check deze thread op racesimcentral (komt nog uit) is 1 van de betere tools, gebruik het ook altijd in gtr2/gtl.

http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=327155

http://www.veloceprod.fr/p/GTRE-MotecAdd_75pc_Progress.jpg

Verder is er nog gtr-pd ofzo maar dat werkt slecht en ziet er ook niet uit.

Simtools is tot nu toe de beste die gewoon werkt. www.sim-tools.de

Cheers

;)

[ Voor 8% gewijzigd door Splendiddd op 22-09-2008 22:05 ]

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 21:59

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb een vraag je ik speel nu al een paar dagen GTR evo en ik snap niet waar om mijn remmen steeds slappen worden naar maten de race duurd. In GTR kon je vroeger de koel gaten instellen zodat ze op de juiste temp blijven. Alleen in dit spel vindt ik niets waar mee ik er voor kan zorgen dat ze niet warm lopen en gaan faden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan regelen. Op zandfoort heb ik het al na 7 rondjes dat je na het recht stuk al veel eerder moet remmen om de bocht goed te halen.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:31

Mystikal

It never hurts to help!

Dark Angel schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:25:
Ik heb een vraag je ik speel nu al een paar dagen GTR evo en ik snap niet waar om mijn remmen steeds slappen worden naar maten de race duurd. In GTR kon je vroeger de koel gaten instellen zodat ze op de juiste temp blijven. Alleen in dit spel vindt ik niets waar mee ik er voor kan zorgen dat ze niet warm lopen en gaan faden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan regelen. Op zandfoort heb ik het al na 7 rondjes dat je na het recht stuk al veel eerder moet remmen om de bocht goed te halen.
Weet je zeker dat het niet aan de banden ligt?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:10
Dark Angel schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:25:

Brake duct is gewoon in te stellen hoor, net als bij GTR2 ;) Weet je zeker dat je de remmen niet gewoon blokkeert? Dit kan je voorkomen door brake pressure te verlagen of gewoon minder hard op de rem trappen

[ Voor 9% gewijzigd door glnk op 26-09-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Omdat ik er zelf naar uit keek en misschien wat andere mensen ook, je kunt nu de templates van de overige auto's downloaden. Leuk voor de mensen die hun Aston, R8 etc even willen pimpen :)

Downloaden kan hier.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
hoe doen jullie dat:

je kan een leuke tijd rijden op een circuit. en je wilt in je vriendenkring wat tijden vergelijken.
kan je ergens een rondje wat je gereden hebt opslaan?
en dat weer doorsturen naar iemand anders.

ook heb ik op een baan een record gereden, maar als ik in het hoofdmenu die baan weer kies staat gewoon de oude fictive tijd als record en niet mijn tijd?? hoe zit dat?

waar slaat race07 of GTR evo dan je ronde tijden op.
de replay is ook maar max 180 seconden.

er is niet echt een menu waar jou tijden opgeslagen worden.

je kan wel wat vinden wat in je profile word opgeslagen, maar daar worden alleen echte races vanuit kampioenschappen opgeslagen volgens mij.
niet een tijd die je met een timetrial doet ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
murky123 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:17:
hoe doen jullie dat:

je kan een leuke tijd rijden op een circuit. en je wilt in je vriendenkring wat tijden vergelijken.
kan je ergens een rondje wat je gereden hebt opslaan?
en dat weer doorsturen naar iemand anders.

ook heb ik op een baan een record gereden, maar als ik in het hoofdmenu die baan weer kies staat gewoon de oude fictive tijd als record en niet mijn tijd?? hoe zit dat?

waar slaat race07 of GTR evo dan je ronde tijden op.
de replay is ook maar max 180 seconden.

er is niet echt een menu waar jou tijden opgeslagen worden.

je kan wel wat vinden wat in je profile word opgeslagen, maar daar worden alleen echte races vanuit kampioenschappen opgeslagen volgens mij.
niet een tijd die je met een timetrial doet ofzo
- Al je hotlaps worden opgeslagen in de replay folder, je kunt ze ingame bekijken (Replay Theather vanuit het hoofdmenu) en je kunt ze in de Steam folder vinden om bijv. te versturen. (Steam/SteamApps/*jouwnaam*/race07/replaydata)

- In je profiel worden al je rondetijden bijgehouden (Profile->Records uit m'n hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
welke hotlaps worden dan opgeslagen?

Race Event
Time Attack
Practice Mode
Championship mode

want : gister weer diverse rondjes gereden in race event, championship e.d. maar er is niets opgeslagen
en mijn brands hatch ronde tijden waren wel sneller dan wat er al opgeslagen was.

ik wil bijvoorbeeld dus mijn tijden op brands hatch verbeteren en die tijden opslaan om aan een ander door te kunnen geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het spel nu ook net en na een snelle blik mis ik toch wat , ik dacht dat alles wat GTR2 aan wagens en circuits had + idem Race07 ( behalve Ferarri en nog een merk vanwege te dure rechten oid) erin zou zitten , maar dat zit dus toch anders , mis de Porches /lambo , en circuits als Enna en Spa . en waarschijnlijk nog veel meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Anoniem: 171349 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:54:
Heb het spel nu ook net en na een snelle blik mis ik toch wat , ik dacht dat alles wat GTR2 aan wagens en circuits had + idem Race07 ( behalve Ferarri en nog een merk vanwege te dure rechten oid) erin zou zitten , maar dat zit dus toch anders , mis de Porches /lambo , en circuits als Enna en Spa . en waarschijnlijk nog veel meer .
Dan heb je niet op de GTR Evo website gekeken. Tevens staat daar duidelijk aangegeven wat er in zit. Verder heeft Simbin aangegeven circuit en wagen conversies van GTR2 naar Evo goed te keuren :). Echter van Evo naar GTR2 mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 21:59

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb het spel nu een aantal dagen gespeeld en ik vindt het echt leuk rijden.
Had tot vanmiddag alleen de beschikking over een PS2 gamepad en dat reed al aardig.
Nu heb ik zojuist een G25 gekocht en de belevenis is echt veel beter geworden. _/-\o_

Ik heb alleen 1 vraagje over het rijden met de G25 Je kan bij de auto's zien wat voor soort versnellings bak er in zit een H bak of sequentiele versnellingsbak. Ik heb alleen nog een auto gevonden waar ik de flippers kan gebruiken en dat de R8. bij andere autos waar ook seq..bak staat gaat hij toch over naar de H bak. Hoe kan dat. Want me broer kan niet goed werken met 1 hand en zou graag alle auto's met de filpers bedienen en als dat niet kan wel met de waar het staat aan gegeven.

Weet 1 van jullie wat wij fout doen?

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 00:45
afaik staat het standaard ingesteld dat de flippers werken ongeacht het soort bak er in zit. Ik kan me niet herinneren dat ik iets moest instellen. Maar je kan alvast de controls eens nalopen. Zien dat de flippers ingesteld staan.

Net zalig liggen online racen op Nordschleife. Race van 3 rondjes. Had nog wat succesvol liggen klooien met mijn Aston Martin DBR9 setup. In rondje 2 knal ik er nieuwe persoonlijke besttijd van 6:39,7 uit. :) En dan zeggen dat ik laatst nog last had om 6:45 te halen. :) Kan soms snel gaan met de juiste setup.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
STCC zou gereleased zijn. Je kan hem idd kopen. Maar aangezien ik Evo heb gepre-ordered zou ik hem gratis moeten klrijgen./ Hoe staat echter nog niet in my games... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

GAIAjohan schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:25:
STCC zou gereleased zijn. Je kan hem idd kopen. Maar aangezien ik Evo heb gepre-ordered zou ik hem gratis moeten klrijgen./ Hoe staat echter nog niet in my games... ;(
Volgens mij, maar pin me er niet op vast, las ik op racedepartment dat je hem gewoon via Steam moet bestellen en dat je dan verder het betalen niet te zien krijgt ofzo. Zoiets was het volgens mij.

Erg grappige circuits trouwens bij STCC, lekker met een C30 rond raggen op de baan :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

GAIAjohan schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:25:
Ik had evo ook gepre-orderd via steam en hij staat er nu wel bij :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ghostrider schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:46:
[...]

Ik had evo ook gepre-orderd via steam en hij staat er nu wel bij :)
Hier ook, alleen is mijn HDD vlak na het installeren kapot gegaan. Naja kapot.. Hij leest enorm langzaam, 2,4MB/s is de max nu. Dus gamen zit er even niet in :(. Zelfs internetten gaat bij tijd en wijle lastig. Bv Youtube. Zit nu maar ff op mn latopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 10:29

seninha

god's right foot

Ik heb sinds vandaag GTR evolution in huis.Nu heb ik deze tot nu toe zo ingesteld als ik het wil.
Alleen het stuur krijg ik niet goed.

Probleem is namelijk dat als ik aan het rijden ben het stuur voelt alsof deze steeds naar links of rechts wilt "vallen" .
Ik moet dus steeds mn best doen om deze in het midden te krijgen.

Ben Rfactor gewend maar ook GTR2 en daar heb ik dit probleem nooit gehad.
(rij met een zwarte Momo stuur)

heb al wat instellingen veranderd maar daar kom ik ook niet uit.

Dus al iemand een tip heeft waar ik moet wezen hoor ik het graag

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
seninha schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:46:
Ik heb sinds vandaag GTR evolution in huis.Nu heb ik deze tot nu toe zo ingesteld als ik het wil.

Probleem is namelijk dat als ik aan het rijden ben het stuur voelt alsof deze steeds naar links of rechts wilt "vallen" .

Zoek naar iets wat 'reverse force feedback' heet. En zet dat aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 10:29

seninha

god's right foot

Yep.dat was het.Bedankt :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

seninha schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:46:

Waarschijnlijk zit er wel ergens in het spel de optie je forcefeedback om te draaien, anders moet je het met de driver van je stuurtje doen.
[edit]Te laat :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Weet iemand of het mogelijk is om in een lan het veld verder op te vullen met AI auto's? Dus stel je voor we rijden met 3 man in een LAN, kunnen we dan toch met 24 auto's over het veld denderen? Dat lijkt mij namelijk wel een extra dimensie toevoegen aan het geheel.
Ik heb het over Raceo7 icm GTR-EVO.

Ik ben er inmiddels achter.. het kan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 12-11-2008 13:12 . Reden: Antwoord zelf gevonden... ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 22:57
Even een vraagje mbt de G25 met dit spel, weet iemand waar je kan aanpassen, dat als je de H shifter in neutraal stand zet, dat het ook in het spel neutraal is? Ik weet dat het ergens in een bestand moet aanpassen, maar waar/welke weet ik niet!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Ergens in het menu zit een optie genaamd "hold button for gear". Zet dat aan, en de wagen zal automatisch in neutraal gaan wanneer er geen versnelling is geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Vandaag besloten om het spel toch maar aan te schaffen via Steam. Nu zit ik met een paar vragen.
Kan ik mijn huidige profiel overzetten naar de legale versie?
Zijn er nog veel mensen die online racen?
Ik hoor ook dat er bepaalde online seizoenen zijn. Ik lees ook veel op Racedepartmental.com. Zijn er ook Got people die meedoen aan die kampioenschappen?

Hoe moeilijk/makkelijk is het om een eigen skin te maken voor je auto. Of zijn er mensen die dat willen doen? (Ik weet niet hoeveel tijd erin gaat zitten?).

Goed, ik vind het nog steeds een heerlijk spel in ieder geval. Al zou ik graag nog wat willen bijleren over setups. Ik heb al wat manuals gelezen, maar ik blijf met een vraag zitten waar ik nog geen antwoord op heb.
Als ik veel rechterbochten heb (Zandvoort), wat moet ik dan specifiek aan de linkerkant (of rechterkant) aanpassen aan mijn auto zodat ik harder door de rechterbochten kan? Bandenspanning, rijhoogte, rubbers, ?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 22:57
Benotti schreef op donderdag 27 november 2008 @ 01:04:
Ergens in het menu zit een optie genaamd "hold button for gear". Zet dat aan, en de wagen zal automatisch in neutraal gaan wanneer er geen versnelling is geselecteerd.
Late reactie, maar is gelukt! Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Misschien enigzins offtopc maar goed. Ik zoek al een tijdje een GTR(2)/Evo desktop theme voor WinXP.
Ik heb nu zo'n beetje alle online race communities wel gehad maar dit soort 'extraatjes' heb ik niet kunnen vinden.
Weet iemand of zoiets al bestaat of, nog beter, een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
die uitbreiding STCC het zweedse kampionschap. is dat alleen via steam te verkrijgen?
of kan je die ook gewoon op een PC-DVD-ROM kopen, zo ja.. waardan?

ik wil een fysieke dvd ervan kopen en niet via STEAM..

ik kan nergens deze uitbreiding vinden in een gameshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Zover ik van googelen wijzer wordt, wordt de DVD versie alleen in Zweden verkocht.
Hier o.a: http://www.ginza.se/produ...aspx?itemIdentifier=51317 (Of ie op voorraad is en of ze ook naar het buitenland verzenden weet ik niet, mijn zweeds is niet zo goed. :+)
http://english.megastore....Product.vm?itemid=1993780 (Wel een engelstalig versie van de site gelukkig, alleen hier niet op voorraad)

[ Voor 4% gewijzigd door SR8 op 05-02-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ze hebben het ook over de zweedse regio, regio 2.. dat heeft natuurlijk met de dvd te maken..
levert dat geen problemen op met een nederlandse regio? welke regio hebben we in nederland eigenlijk..
als hij niet op vooraad is maakt mij niet zoveel uit.. ik wil er best wel een weekje of 2 op wachten eventueel

regio 2 moet het volgens wikipedia gewoon doen in heel europa , toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Als je STCC op DVD koopt krijg je weer Race07 erbij.. En das natuurlijk niet leuk als je Race07 al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Ik heb al een tijdje GTR-EVO en daar zit race07 ook in.. tja, wat moet je dan..
ik wil graag alle circuits erbij hebben zodat ik meer auto's en meer circuits tot mijn beschikking hebt..

ik heb het niet zo op downloads kopen via steam oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
murky123 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:53:
Ik heb al een tijdje GTR-EVO en daar zit race07 ook in.. tja, wat moet je dan..
ik wil graag alle circuits erbij hebben zodat ik meer auto's en meer circuits tot mijn beschikking hebt..

ik heb het niet zo op downloads kopen via steam oid..
Via Steam loopt het gewoon perfect. , ik heb GTR Evo via Steam gekocht, (want ik had R07al) en heb STCC gratis van Simbin gekregen omdat ik GTR Evo had gepre-ordered :). Weet niet wat jouw beweegredenen zijn om geen aankoop via Steam te doen, maar het is mij goed bevallen met de Race franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
PS.
wat is jullie time attack op brandshatch 07 met de WTCC extreme auto? .. wel pro dan he...

ik kom niet verder dan 1.21.21 met een BMW e90 (eelcohoogeveen)

hebben jullie nog een goede setup, ik wil toch een 1.20 blank rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Wat zijn nu alle addons voor Race07 op een rijtje? Kan dit namelijk moeilijk vinden op google

Wat ook vreemd is dat de adviesprijs van Race07 44,95 is en als je bij sommige zoeksites kijkt, sommige winkels hem aanbieden voor 9,99 en 19,99.... 25 euro onder de prijs van bol.com. Waarschijnlijk vergissen ze zich in het andere RACE spel van deze firma en hebben ze het verkeerde plaatje erbij staan, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
GTR Evo en STCC

45euro is absurd :) Die winkels hopen gewoon op iemand die niet weet dat GTR Evo + Race07 = 45euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Ik las ook iets over GTR1 en 2? Wat is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Anoniem: 244101 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:45:
Ik las ook iets over GTR1 en 2? Wat is dat dan?
Dat zijn oudere games. Eigenlijk is GTR1 gewoon obsolete, dus niet meer kopen. GTR2 is wel nice en zijn zeer veel goede mods voor te krijgen. Alleen deze is nauwelijks meer te vinden in de winkels.

Wikipedia: SimBin Studios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
volgensmij had ik eind vorig jaar iets van 30 euro betaald voor GTR-evo bij de mediamarkt. en GTR-evo is incl race07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
murky123 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:02:
volgensmij had ik eind vorig jaar iets van 30 euro betaald voor GTR-evo bij de mediamarkt. en GTR-evo is incl race07
Hmm dan zijn er grote verschillen. GTR Evo kost hier 45euro in de Mediamarkt. En 54euro!! in de FRS. (Groningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
morgen loop ik wel ff naar binnen bij de MM in alphen aan den rijn.. ze prijzen wel eens vaken dvd's per ongeluk verkeerd.. misschien toen ook het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
er is een update geweest voor race07 en/of GTR-evo

nu onthoud hij niet meer mijn instelling hoe mijn zicht is zeg maar
ik zijn altijd met nosecam. dus vanaf de bumper zegmaar. maar iedere keer begint het in de auto zelf.

dit s erg vervelend. iemand nog meer?

hoe kan ik zorgen dat hij wel mijn instelling bewaard??

ook al mijn gesavede timeattacks vind ie niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

GAIAjohan schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:57:
[...]

Dat zijn oudere games. Eigenlijk is GTR1 gewoon obsolete, dus niet meer kopen. GTR2 is wel nice en zijn zeer veel goede mods voor te krijgen. Alleen deze is nauwelijks meer te vinden in de winkels.

Wikipedia: SimBin Studios
GTR1 helemaal grijs gespeeld, GTR2 vond ik iets minder realistisch (iets makkelijker) vergis ik mij trouwens of bevat GTR evolution een stuk minder banen/GT autos ?

je hebt ook nog GT legends...als je eens lekker wil raggen in een oude bak :9

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 11-02-2009 22:09 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

murky123 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:20:
er is een update geweest voor race07 en/of GTR-evo

nu onthoud hij niet meer mijn instelling hoe mijn zicht is zeg maar
ik zijn altijd met nosecam. dus vanaf de bumper zegmaar. maar iedere keer begint het in de auto zelf.

dit s erg vervelend. iemand nog meer?

hoe kan ik zorgen dat hij wel mijn instelling bewaard??

ook al mijn gesavede timeattacks vind ie niet meer
Ik gok erop dat je deze instelling in het Options-panel ergens kan wijzigen. Zal waarschijnlijk een naam hebben als ''Cameraview''. Moet je even goed de instellingen nalopen.

Edit: heb even voor je gekeken in rFactor. Daar heet het ''Default view'' die staat op ''cockpit''.

[ Voor 7% gewijzigd door Jejking op 11-02-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ghostrider schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:05:
[...]

GTR1 helemaal grijs gespeeld, GTR2 vond ik iets minder realistisch (iets makkelijker) vergis ik mij trouwens of bevat GTR evolution een stuk minder banen/GT autos ?

je hebt ook nog GT legends...als je eens lekker wil raggen in een oude bak :9
Ik heb ze allemaal. Heb zelf GTL het meest gespeeld. Maar vind nu Evo toch een heel stuk beter. Evo heeft meer auto's dan de anderen uit de serie, en circuits, het zijn r niet superveel, maar niet minder volgens mij... En er zijn genoeg te downloaden.

Qua GTR2 doe ik eigenlijk alleen nog maar de Power n Glory mod. En die heeft voor mij GTL nu wel vervangen..

GTR2 was makkelijker dan GTR1 behalve op de limiet. Ik kan er eigenlijk niet bij hoe je GTR1 realistischer kunt vinden aangezien de hoeveelheid grip op lage snelheden idioot laag was. Tevens leveren die banden zoveel grip dat je niet supermakkelijk in de rondte gaat. Maar in GTR2 gaat dat niet makkelijk genoeg denk ik..
Wat mij betreft is de bandenphysics van GTR Evo verreweg de winnaar.

Nu kan je GTR Evo tenminstye ook starten als je STCC start (door laatste update). STCC heeft een veel mooiere interface (verreweg de mooiste van de Race07/Evo/STCC serie. Dus ik start voortaan STCC op :P

@Murky

Afbeeldingslocatie: http://xs136.xs.to/xs136/09073/def_view467.jpg.xs.jpg
Staat onder options->Game settings
plaatje is clickable

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 11-02-2009 22:58 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gisteravond had ik nog even GT legends geinstalleerd....reboot en klabam \system32\driversfsync02.sys kon niet gecontroleerd worden. Hele VisteX64 de soep in :{

Gelukkig heb ik de andere GTR evo en aanhang onder steam...maar die ^@& starforce :( grrr

Asus Zenbook i7 256gb

• GAIAjohan
Ghostrider schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:42:
Gisteravond had ik nog even GT legends geinstalleerd....reboot en klabam \system32\driversfsync02.sys kon niet gecontroleerd worden. Hele VisteX64 de soep in :{

Gelukkig heb ik de andere GTR evo en aanhang onder steam...maar die ^@& starforce :( grrr
http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=7135

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

dankje, werkt perfect nu 8) nu kan ik ook GTR2 straffeloos installeren?

Asus Zenbook i7 256gb

• GAIAjohan
Ghostrider schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:32:
[...]

dankje, werkt perfect nu 8) nu kan ik ook GTR2 straffeloos installeren?
GTR2 moet gewoon werken in Vista. Alleen even in admin mode draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

ER is een update voor de steamversie met verschillende bug fixes en andere verbeteringen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
weet iemand een beetje bij welk toerental je goed kan shiften ( schakelen ) bij de wtcc extreme auto's

dus waar het maximale beschikbare paardenkrachten bij een bepaald toerental is.
het doortrekken tot de rev limit is zonde van je acceleratie vermogen

ik zoek dit voor bijvoorbeeld de lacetti extreme ( ben nu bezig op brno , time-attacks )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Dat staat in de specs van je auto wanneer je maximumkoppel is bij de hoeveelheid toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
dat ligt bij 4500 rpm volgens de carinfo als je daar kijkt bij de gegevens van de lacetti extrem. lijkt me erg laag
als ik bij 4500rpm ga schakelen zit ik al in zijn 6 bij 150 km/u

850nm bij 4500rpm.. ( max torque )

[ Voor 8% gewijzigd door murky123 op 03-03-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Snap ik maar het gaat erom dat je weet wanneer de piek is. Als je terugschakeld probeer ik zelf te zorgen dat mijn toeren niet te ver onder die piek komt. Op rechte stukken heb je weinig weerstand dus heb je niet zoveel koppel nodig. Bij het uitkomen van een bocht bijvoorbeeld wel. Zorg dus dat je dan in de buurt van die piek zit als je gas gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ik schakel bij hoogte pk's en meestal val je dan goed in de powerband terug.
powerband = tussen hoogste koppel en hoogste pk's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
bij de wtcc bmw 320si is het 275bhp@8300rpm, zulke dingen zijn handig om te weten ivm het short/normal shiften bij bochten idd.
ik dacht dit ook wel ergens online te kunnen vinden voor de extreme auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik ben nu al de gehele avond bezig om een servertje te maken ..( niet dedicated , gewoon ingame hosten)
netjes de firewall in XP uitgezet.
de juiste porten voor tcp en udp open gezet op mijn d-link router dir-635

bij portforwarding rules moet ik invullen een naam en een ip adres ( ip van mijn pc ). en voor TCP heb ik "48942-48957" opengezet en voor UDP heb ik "26900-26907" opengezet..

krijg het maar niet voorelkaar ping blijft ongv 5000 en er kan niet gejoined worden

via google genoeg problemen gevonden maar 99% is engels en dat snap ik niet zo, als die technische termen.
ik ben niet zo heel erg thuis in dat router gedoe

wie heeft hints/tips voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Pleur de firewall geheel uit in je router. Doe ik ook als ik host.
Als ik poorten open kan ik niet joinen en anderen wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
hoe host jij dan? dedicated server via steam of gewoon hosten via ingame menu.

lijkt me niet de voorkeur hebben om alle firewalls uit te zetten + de poorten open.
lukt het bij jou anders ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ik doe dmv dedicated server. Ik host soms en dan eens.

En als ik de firewall uit heb staan alle poorten open ;). Maar anders gaat mijn router zeuren over hackerflood en bla. (Veel verbindingen enzo)

Maar anders sluit mijn router de verbinding af vanwege mogelijke hackerattack. Daarom firewall uit.

En ik was zojuist STCC aan het doen. De race op mantorp in het kampioenschap..
:{
Hoe bedoel je een close kwalificatie?
Afbeeldingslocatie: http://xs137.xs.to/xs137/09103/close_racing692.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
idd een close kwalificatie.. wel stoer..
zelf rijd ik nog geen kampionschappen.
voorlopig eerst time-attacks. vele rondjes maken per circuit. baankennis opdoen, auto's leren kennen

dat doe ik met een aantal collega's ( samen een kleine competitie opgezet, elke maand een nieuw circuit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
kan je beter free practice doen.

Time attack zorgt ervoor dat bepaalde waarden uitgeschakeld of aangepast worden voor snellere rondetijden. Hierdoor krijg je niet een juist gevoel over de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
zon dedicated server krijg ik ook niet voor elkaar
ik heb een statisch ip adres aangemaakt.
de juiste poorten voor steam opgengezet op de router
de juiste poorten voor race07 opengezet op de router
firewall XP uitgezet
en nog steeds een ping van 5000

volgens deze handleidingen:

http://portforward.com/networking/static-xp.htm
http://portforward.com/en...f_Life_2_Steam_Server.htm
omdat ik een D-link dir-635 heb
het begint nu redelijk frustrerend verhaal te worden om eer server op te zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
murky123 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:53:
zon dedicated server krijg ik ook niet voor elkaar
ik heb een statisch ip adres aangemaakt.
de juiste poorten voor steam opgengezet op de router
de juiste poorten voor race07 opengezet op de router
firewall XP uitgezet
en nog steeds een ping van 5000

volgens deze handleidingen:

http://portforward.com/networking/static-xp.htm
http://portforward.com/en...f_Life_2_Steam_Server.htm
omdat ik een D-link dir-635 heb
het begint nu redelijk frustrerend verhaal te worden om eer server op te zetten :?
Zoals ik zei zet ik de firewall van het modem/router geheel uit. De windows firewall is geen enkel probleem als die aan/uit staat.

Probeer dat anders maar eens. Mogelijk dat jouw router ook zeurt over een hackerflood, en je m daaroim uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 13:17

MikeVM

- Baloo -

Hey iedereen,

ik heb gisteren voor het eerst GTRevolution gespeeld (eerste simulator ook), en ik heb alles hulp afgezet, zoals traction control en dergelijke, alleen heb ik automatisch schakelen opgezet.

daarna zette ik opponents difficulty op 85%, is het dan normaal dat ik mijn eerste race met gemak won.
het enigste probleem dat ik heb is dat ik niet van de baan mag afgaan, voor de rest kan ik hun heeeel makkelijk inhalen, ook heb ik meer power ter beschikking op de rechte stukken. en in de bochten moet ik alleen erop letten dat ik niet spin.

Is dit normaal dat het zo makkelijk is?

BTW, mag ik vol op het rempedaal drukken, of moet ik dit ook moduleren zodat ik niet slip?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Op 85% vind ik dat vrij normaal. Je kan namelijk ook boven 100% gaan hè ;).

Als ik jou was zou ik ook zelf gaan schakelen, dan word je nml nog sneller :).

Je moet zorgen dat je wielen niet blokkeren tijdens het remmen, dat zorgt namelijk voor een langere remweg. Bovendien kan je bij teveel rembalans aan de voorkant door het blokkeren van de voorwielen rechtdoor glijden, en bij teveel rembalans aan de achterkant en dus de achterwielen blokkeren kan het een oncontroleerbare auto worden (met name met achterwielaandrijvers).
hierbij moet je zover gaan met de rembalans tot wat jij prettig vindt.

Ik vin het prettigst met achterwielaandrijvers dat de voorwielen het snelste blokkeren. (echt op het randje dus)

Met voorwielaandrijvers prefereer ik dat de achterwielen blokkeren. Een voorwielaandrijver kan je dmv de voorwielaandrijving nog uit de slip trekken ;) Bovendien kan dit een hogere bochtensnelheid opleveren.
http://www.youtube.com/watch?v=QCYx4Lu340Y&fmt=22 <--bekijk dat filmpje eens op 1:48 ;)

[ Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 06-03-2009 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Zeer duidelijk en mooie info, ik heb het altijd wel willen weten over die rembalans,

ben ook F1 fan, en vroeg me ook al het werkelijke nut van rembalans af. nu kan ik zelf voelen hoe het gaat...

kan ik ook aan iets merken dat ze blokkeren, kan ik dat horen, of is dat puur gokken. bijvoorbeeld rempedaal halfweg induwen.

passen jullie die rembalans tijdens de race ook aan, of is dat echt voor pro's.

dat manueel schakelen lukt niet bij mij, ik weet bij andere racegames, dat ik niet de hersencapaciteit heb om te schakelen en na te denken over de race.

het opschakelen gaat altijd goed, maar het terugschakelen zit ik altijd in een te lage versnelling. maar dat komt wsl door de paddles, misschien lukt dit wel met de H shifter, maar dan is upshiften weer wat moeilijker.

en vanaf welk niveau moet ik gaan denken aan multiplayer mode? of kan ik ook tegenstanders zoeken van mijn skill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MikeVM schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 02:39:
Zeer duidelijk en mooie info, ik heb het altijd wel willen weten over die rembalans,

ben ook F1 fan, en vroeg me ook al het werkelijke nut van rembalans af. nu kan ik zelf voelen hoe het gaat...

kan ik ook aan iets merken dat ze blokkeren, kan ik dat horen, of is dat puur gokken. bijvoorbeeld rempedaal halfweg induwen.

passen jullie die rembalans tijdens de race ook aan, of is dat echt voor pro's.

dat manueel schakelen lukt niet bij mij, ik weet bij andere racegames, dat ik niet de hersencapaciteit heb om te schakelen en na te denken over de race.

het opschakelen gaat altijd goed, maar het terugschakelen zit ik altijd in een te lage versnelling. maar dat komt wsl door de paddles, misschien lukt dit wel met de H shifter, maar dan is upshiften weer wat moeilijker.

en vanaf welk niveau moet ik gaan denken aan multiplayer mode? of kan ik ook tegenstanders zoeken van mijn skill?
Je voelt de Force feedback lichter worden, je hoort het ook aan de banden.

Rembalans pas ik soms aan, aangezien slijtage de voor of achterbanden kan verslechteren, bovendien kan minder gewicht in de benzinetank de balans van de auto verstoren.

Schakelen is wennen, maar echt als je het daarna kan helpt het veel. En je kan altijd multiplayer proberen. Zitten vast wel meer beginners tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
GAIAjohan schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:59:
[...]

Zoals ik zei zet ik de firewall van het modem/router geheel uit. De windows firewall is geen enkel probleem als die aan/uit staat.

Probeer dat anders maar eens. Mogelijk dat jouw router ook zeurt over een hackerflood, en je m daaroim uit moet zetten.
op mijn router is het niet een simpel vinkje aan of uit mijn firewall.
meerdere opties in:
- NAT Endpoint Filtering :
Endpoint Independent
UDP Endpoint Filtering: Address Restricted
Port And Address Restricted

Endpoint Independent
TCP Endpoint Filtering: Address Restricted
Port And Address Restricted
- Anti-Spoof checking
- DMZ Host
- Non-UDP/TCP/ICMP LAN Sessions
- Application Level Gateway (ALG) Configuration :
PPTP :
PPPoE :
IPSec (VPN) :
RTSP :
Windows/MSN Messenger : (automatically disabled if UPnP is enabled)
FTP :
H.323 (NetMeeting) :
SIP :
Wake-On-LAN :
MMS :

overal opties / vinkjes om aan of uit te zetten o.i.d. als je daar niet te veel verstand van hebt..
ik weet dus niet wat aan of uit is, alles in de firewall staat nu gewoon default..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dan weet ik t niet. Ik heb ook wel veel losse vinkjes aar ook 1 vinkje om de hele firewall plat te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Kan iemand me het werkelijke verschil tussen GTRe en STCC uitleggen, is het alleen verschillende classes en cars, of is er nog meer verschillend?

en waarom kan ik in GTRe geen multiplayer optie vinden. heeft dit spel geen multiplayer, of komt het omdat ik geen centjes heb ingestoken aan de GTRe automaat voor het spel?
als ik eens zeker ben dat ik het spel zal blijven spelen, dan zal ik het wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GTRe kan gewoon online (staat ook gewoon in de startpost trouwens). Het zal wel aan je ilegale versie liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 07-03-2009 13:30 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Je hebt Race07

Dus Race07 is de basis

2 uitbreidingen
GTR Evo en STCC

Dit zijn kinderen van Race07

GTR Evo heeft GT wagens, Nordschleife, WTCC Extreme en wat straatwagens
STCC heeft het Swedish Touring Car Championship met de bij-klasse Camaro Cup, en de circuits die erbij horen.

En met Evo kan je gewoon online

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 08-03-2009 00:17 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste