Psile upgrade videokaart dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

• Martijn71
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik wil graag een beetje redelijke videokaart in mijn nexus psile stoppen. Die heeft nog een vrij pci-express slot. Maar wat kan ik er technisch gezien nog instoppen? Zodra de videokaart een beetje recent is en presteert, heb ik een 6-pins voedingskabeltje nodig en die heb ik niet. Er zijn wel converters voor 2 x 4-pins kabel naar 6-pins kabel, maar ik heb maar 1 vrije 4-pins kabel. Daarnaast lees ik ook vaak dat er minimaal 400 of 500 watt nodig is, maar op mijn voeding staat 12 volt, 10 ampere en 120 watt :?

Kan iemand mij adviseren welke (liefst zo recent mogelijke) videokaart nog gebruikt kan worden zonder dat er extra stroom voor nodig is en zonder dat ik mijn voeding hoef te upgraden? Het liefst heb ik hem natuurlijk Directx10 compatible, maar directx 9 is echt het minimum.

Alvast hartelijk dank voor je reactie.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Martijn71 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:31:

Ik wil graag een beetje redelijke videokaart in mijn nexus psile stoppen. Die heeft nog een vrij pci-express slot. Maar wat kan ik er technisch gezien nog instoppen?
PMG FAQ » PCI, PCI-X en PCIe, wat zijn de verschillen? » Kopje 'Compatibiliteit' onder 'PCIe'
Zodra de videokaart een beetje recent is en presteert, heb ik een 6-pins voedingskabeltje nodig en die heb ik niet. Er zijn wel converters voor 2 x 4-pins kabel naar 6-pins kabel, maar ik heb maar 1 vrije 4-pins kabel. Daarnaast lees ik ook vaak dat er minimaal 400 of 500 watt nodig is, maar op mijn voeding staat 12 volt, 10 ampere en 120 watt :?
Dat houdt slechts in dat de voeding 120W levert over enkel de 12V-lijn.
Zie bijvoorbeeld Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 voor meer informatie.

Voor de rest: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Martijn71
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06-2021
Bedankt voor je linkjes, maar die had ik al gelezen. Misschien had ik mijn vraag anders moeten formuleren, b.v.:

Heeft iemand hier toevallig een psile met 120 watt voeding en een pci-express videokaart zonder 6-pins voedingskabeltje die directx 9 compatible is? Zo ja, wat voor videokaart gebruik je dan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit kun je zelf toch ook uitzoeken. Hoeveel trekt je systeem nu? Hoeveel headroom heb je dus bij een 120W voeding? Zoek dan gewoon een kaart dat maximaal zoveel trekt. Je gaat niet veel keuze hebben, dat moge al duidelijk zijn. Maar dat mag je toch echt zelf uitzoeken - en hoe je dat kan staat gewoon in Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.