• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Muthas schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:59:
Je moet het er ook via iTunes inzetten, album art gaat bij iTunes namelijk niet via ID3 maar via een front.jpg in de folder van het muziekbestand ;)
Dus ik moet de .mp3's + de .jpg in iTunes kopiëren... Ik ga het even testen... Sorry dat ik een beetje newby over kom ;)

[ Voor 6% gewijzigd door nvidia op 11-09-2008 19:09 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Muthas schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:59:
Je moet het er ook via iTunes inzetten, album art gaat bij iTunes namelijk niet via ID3 maar via een front.jpg in de folder van het muziekbestand ;)
Euh, andersom. front.jpg's zijn prachtige files die meestal veel te klein zijn en terug te vinden zijn in illegaal gedownloade mp3-albums.

iTunes stopt ze of in de ID3 of in een aparte Album Art folder (tbv het niet 20x dupliceren van dezelfde data).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• nvidia
CyBeR schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:09:
Euh, andersom. front.jpg's zijn prachtige files die meestal veel te klein zijn en terug te vinden zijn in illegaal gedownloade mp3-albums.

iTunes stopt ze of in de ID3 of in een aparte Album Art folder (tbv het niet 20x dupliceren van dezelfde data).
Het lukt met niet echt goed. Ik heb hier een aantal albums staan. Nu ik open een map met een album in. Ik selecteer de .mp3's + .jpg en dan sleep ik ze naar iTunes, muziek komt erin maar geen cover...

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
nvidia schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:11:
[...]

Het lukt met niet echt goed. Ik heb hier een aantal albums staan. Nu ik open een map met een album in. Ik selecteer de .mp3's + .jpg en dan sleep ik ze naar iTunes, muziek komt erin maar geen cover...
Handigste is je muziek (MP3's) in iTunes te slepen daarna als het in iTunes staat selecteer je het hele album of het betreffende nummer. Dan druk je cmd + i (Mac) of denk ctrl + i (Windows) dan krijg je een venster en daar staat dan een venstertje met Illustratie en daar sleep je het JPG bestandje in. Dan moet het werken.

(Je kan ook rechtermuisknop doen en dan ga je naar Info, daar zie je dan ook Illustratie staan, waar je het gewenste plaatje in kan dumpen)

• nvidia
Ninety schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:32:
[...]

Handigste is je muziek (MP3's) in iTunes te slepen daarna als het in iTunes staat selecteer je het hele album of het betreffende nummer. Dan druk je cmd + i (Mac) of denk ctrl + i (Windows) dan krijg je een venster en daar staat dan een venstertje met Illustratie en daar sleep je het JPG bestandje in. Dan moet het werken.

(Je kan ook rechtermuisknop doen en dan ga je naar Info, daar zie je dan ook Illustratie staan, waar je het gewenste plaatje in kan dumpen)
Bedankt zo werkt het perfect!!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05

xiD

12345

Ik heb vanmorgen ook mn 2g binnen gekregen, hij werkt perfect alleen als ik op het genius icoontje klik tijden het luisteren van een nummer krijg ik de melding 'Genius-afspeellijsten zijnuitgeschakeld, schakel ze in via iTunes'. Genius staat in iTunes aan en kan het daar ook gewoon gebruiken. Iemand enig idee hoe ik het kan activeren op mn Touch?

67890

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30
xiD schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:01:
Ik heb vanmorgen ook mn 2g binnen gekregen, hij werkt perfect alleen als ik op het genius icoontje klik tijden het luisteren van een nummer krijg ik de melding 'Genius-afspeellijsten zijnuitgeschakeld, schakel ze in via iTunes'. Genius staat in iTunes aan en kan het daar ook gewoon gebruiken. Iemand enig idee hoe ik het kan activeren op mn Touch?
Op MacRumors las ik dat iemand dat had gefixed door de Genius playlist in iTunes naar de iPod touch toe te slepen. Maar ik heb zelf geen iPod touch (en de iPhone moet nog de update krijgen) dus ik zou niet weten of dat echt werkt :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mjl schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:47:
[...]

Leuk ...
http://www.apple.com/nl/ipodtouch/features/nike.html

Als het inderdaad bluetooth is zouden ze eens contact moeten opnemen met Nintendo en gaan combineren met Wii Fit ( Wii Fit + Nike + iPOD ;) )

Maarre dan zouden we dus via een jailbreak deze bluetooth chip wellicht ook voor andere toepassingen kunnen gebruiken .... GPS bijvoorbeeld !
Misschien wel een leuk weetje. Het is een bluetooth chip.
Take-aparts are always cool, but the dissection of the iPod Touch 2g is especially interesting because it reveals that the device actually has an on-board Bluetooth chip! Although this is likely what is powering the built-in Nike+ support, this particular chipset supports EDR and -- if we're really lucky -- could potentially support A2DP for wireless stereo headphones.
bron: http://www.tuaw.com/2008/...bled-nano-and-ipod-touch/

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 16:26
Waarom hebben hier 2 mensen al de nieuwe versie!?

Hoe bevalt 'ie? Foto's..?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
zijn die nieuwe ipod touch ook gewoon in de apple store te koop of moet het echt via internet?

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:04
ik ben vandaag bij MacHouse in Amsterdam langsgeweest maar die kregen 'm pas volgende week donderdag binnen. Daarom maar online besteld en die is (als het goed gaat) morgen binnen, dat is toch zes dagen eerder dan bij de Apple retailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
xiD schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:01:
wanneer had je hem besteld ??

ik heb die van mij woensdag besteld kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD

xiD

12345

Ik heb hem woensdag ochtend rond 11 uur besteld. Woensdag avond kreeg ik mail dat hij verzonden was. En hij werd donderdag om 11 uur 's ochtends afgeleverd.

De verwachte datum was tussen 12 en 17 september, ik stond ook raar te kijken :)

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:15:
[...]

Op MacRumors las ik dat iemand dat had gefixed door de Genius playlist in iTunes naar de iPod touch toe te slepen. Maar ik heb zelf geen iPod touch (en de iPhone moet nog de update krijgen) dus ik zou niet weten of dat echt werkt :)
Gewoon na inschakelen van Genius in iTunes de iPod opnieuw synchroniseren; zichtbaar wordt niets overgezet, maar Genius werkt daarna (tenminste bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD

xiD

12345

@Hoedje:
Daar dacht ik ook aan maar dat wilde niet volgens mij, zal het straks nog een keer proberen.

@PPC4Ever:
Verder heb ik al een paar keer gesynct na het inschakelen van genius, ik sync mn muziek wel altijd handmatig dus misschien wil het daarom niet.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
xiD schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:18:
Ik heb hem woensdag ochtend rond 11 uur besteld. Woensdag avond kreeg ik mail dat hij verzonden was. En hij werd donderdag om 11 uur 's ochtends afgeleverd.

De verwachte datum was tussen 12 en 17 september, ik stond ook raar te kijken :)
ik 12 uur en heb nog niet ontvangen dat hij verstuurd was. heb een 32 gig besteld + kabeltjes voor aan de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de nieuwe touch via de online store bestelt kan je dan beroepen op je garantie via een premium reseller?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Vinden de huidige ipod touch mensen dat deze nieuwe versie iets heeft wat ze ook willen hebben? Ik zit nu namelijk met keuze om tweede hands een ipod touch 32gig 1g te kopen of een 16gig 2g. Ongeveer voor hetzelfde bedrag...

Speakertje en volume knopje vind ik niet zo'n toegevoegde waarde. Platter en de bluetooth chippie waar misschien nog toffe software voor uitkomt wel.

Waar ook geen echte uitsluitsel van is. Is de nieuwe ipod touch nu echt sneller? Dus dat we misschien sommige spellen wel op de 2g kunnen spelen en op de 1g niet. Of zijn ze echt identiek.

Daarnaast is de firmware 2.1 standaard op de 2g. Op de 1g moet je dat erbij hacken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00
Ik heb sinds deze namiddag de iPod Touch 8GB.
Het is m'n eerste Touch en ben er momenteel nog wat mee aan het spelen.

Eerste ondervinding is WiFi deze lukt nog niet zo schitterend bij mij.

Andere ondervindingen post ik later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Liquid schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:27:
Daarnaast is de firmware 2.1 standaard op de 2g. Op de 1g moet je dat erbij hacken?
Het laatste is niet al te moeilijk, en valt gewoon wel (illegaal) te bemachtigen.

Verder heb ik ervaring met 1.1.4 en 2.0.1 en ik ben blij dat de 1.1.4 van mij is en de 2.0.1 van m'n broertje. Wat een hel: de programma's starten wel sneller op, maar wi-fi gaat niet uit tijdens standby, toetsenbord reageert langzamer, appstore is niet zo goed als de installer in een jailbroken 1.1.4 en je moet jezelf afvragen hoeveel opslag je denkt nodig te hebben. Als ik jou was zou ik voor de 32GB gaan, puur voor de firmware en de opslag, en wat jij noemde aan "extra's" bij de 2G vind jij net als ik geen nuttige extra's.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadConnection
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 22:50
En de achterkant van de touch is nu aluminium inplaats van dat krasgevoelige plastic ??
of heb ik dat verkeerd begrepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
BadConnection schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:49:
En de achterkant van de touch is nu aluminium inplaats van dat krasgevoelige plastic ??
beide gevallen krasgevoelig aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat het type nummer van de nieuwe Touch (8GB) MA623ZD/A is. Of is dat toch de oude versie. Ga hem namelijk volgende week aanschaffen en wil natuurlijk wel het nieuwste model hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:48:
[...]

Het laatste is niet al te moeilijk, en valt gewoon wel (illegaal) te bemachtigen.

Verder heb ik ervaring met 1.1.4 en 2.0.1 en ik ben blij dat de 1.1.4 van mij is en de 2.0.1 van m'n broertje. Wat een hel: de programma's starten wel sneller op, maar wi-fi gaat niet uit tijdens standby, toetsenbord reageert langzamer, appstore is niet zo goed als de installer in een jailbroken 1.1.4 en je moet jezelf afvragen hoeveel opslag je denkt nodig te hebben. Als ik jou was zou ik voor de 32GB gaan, puur voor de firmware en de opslag, en wat jij noemde aan "extra's" bij de 2G vind jij net als ik geen nuttige extra's.
Hmm volgens mijn vriend (waarvan ik het kan kopen), staat er firmware 2.0 op, dus geen 1.1.4.

Ik las nu wel net dat de 2g nu wel mic input accepteert. Dat is wel weer een voordeel mocht er ooit voip software komen.

Oh en de accu is nu 36 ipv 22 uur. Twijfel twijfel... 32 gig, dan kan ik al mijn muziek erop zetten (niet dat ik ze altijd luister, maar het kàn dan wel :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Liquid op 12-09-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:10:
Klopt het dat het type nummer van de nieuwe Touch (8GB) MA623ZD/A is. Of is dat toch de oude versie. Ga hem namelijk volgende week aanschaffen en wil natuurlijk wel het nieuwste model hebben.
Het is de oude versie en dan ook nog eens de V1 (zie het gedikgedrukte in de quote)
Liquid schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:15:
Hmm volgens mijn vriend (waarvan ik het kan kopen), staat er firmware 2.0 op, dus geen 1.1.4.
dan maakt het dus geen verschil :+
Ik las nu wel net dat de 2g nu wel mic input accepteert. Dat is wel weer een voordeel mocht er ooit voip software komen :P
zie ook: nieuws: T-Mobile Duitsland laat voip-applicatie voor iPhone verbieden die is er dus al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
BadConnection schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:49:
Wiethoofd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:51:
[...]

beide gevallen krasgevoelig aluminium.
Apple gebruikt al sinds jaar en dag voor de iPod roestvrijstaal voor de achterkant. Dat is ook goed te recyclen. Het is bewerkt zodat het zo mooi spiegelt en zo makkelijk krast :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:17:
Het is de oude versie en dan ook nog eens de V1 (zie het gedikgedrukte in de quote)
De A staat voor V1 dan staat de B die ik zie voor V2, maar dat is dus zoals jij het zegt een 2e versie van de eerste generatie. Is de MB528 die ik ook zie dan de nieuwe versie, ik zie het namelijk nergens duidelijk aangegeven worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:54
Geachte heer/mevrouw,

Via deze weg delen wij u mede dat de releasedatum van het door u gereserveerde artikel is verplaatst door de leverancier. De releasedatum van de Ipod Touch is verlaat van 12 september 2008 naar 19 september 2008. Wij zullen uw order op de dag van release bij u aanbieden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dixons

Weet iemand waar ik hem al wel kan krijgen? Ik heb geen zin om een week te wachten :P
Ik ben op zoek naar de Touch 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
link_AJ schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:55:
Weet iemand waar ik hem al wel kan krijgen? Ik heb geen zin om een week te wachten :P
Ik ben op zoek naar de Touch 32GB
De 1G of de 2G? en de pricewatch al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_AJ
De 2G van 32GB
Wat is de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
rechtstreeks bestellen bij apple
Wat is de pricewatch?
http://tweakers.net/pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_AJ
Dus het ligt alleen aan Dixons dat hij uitgesteld is? Het is niet overal in Nederland zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
link_AJ schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:29:
Dus het ligt alleen aan Dixons dat hij uitgesteld is? Het is niet overal in Nederland zo?
De 2G is net 3 dagen geleden geïntroduceerd en zal dus nog extra geproduceerd moeten worden om überhaupt geleverd te kunnen worden. Voor zover ik weet heeft geen enkele winkel de 2G op dit moment op voorraad.

Direct bij Apple bestellen kan natuurlijk ook en je kan er 2 regels tekst in laten graveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_AJ
Ok bedankt, ik baal gewoon een beetje dat Dixons hem een week later krijgt :P Ik had gehoopt dat ik hem morgen in huis zou hebben. Ik heb altijd te weinig geduld met dit soort dingen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamart EINDHOVEN heeft ze binnen.....

8 gb liggen er wel een paar 16 gb heb ik vanmiddag op gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:58
Ja ik dus ook het Dixons verhaal dus hier maar even gecheckt of het alleen bij Dixons was. Maar de 32gb versie blijkt dus een lastig verhaal te zijn, de 8 en de 16 gb versie lijken wel gewoon goed op voorraad te zijn, of zit ik er nu helemaal naast?. Had hem echt graag vandaag willen hebben, maarja bij Dixons heb ik al via iDeal betaalt, dus als ik hem annuleer kan ik weer een week op mijn geld wachten waarschijnlijk.... Balen zeg. En ik expres niet bij de apple store besteld omdat ze daar 2 dagen nodig hadden om mijn vooruitbetaling te accepteren + 1 tot 3 dagen levertijd, dacht ik hem zo nog in het weekend binnen te hebben... Nou ja, iemand ervaring met terugstorten van geld bij dixons online winkel?

edit: Net gekeken bij onder andere bol.com en mp3shop.nl maar zie dat iedereen een probleem heeft met die 36gb 2g... Tja, als die 1st generation nou stukken goedkoper was had ik die zelfs genomen, maar dat scheelt ook maar een paar tientjes...

[ Voor 15% gewijzigd door Soepstengel op 12-09-2008 22:25 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Verwijderd

tadaaaa :) ik heb hem:P

http://img502.imageshack.us/img502/3541/dscf0054gj8.jpg

http://img362.imageshack.us/img362/6100/dscf0052wt8.jpg

http://img206.imageshack.us/img206/147/dscf0053wq4.jpg

Leuk dat je hem hebt en het zijn mooie plaatjes. Ze zijn alleen wel erg groot. Maak even versies van 600 pixels breed en link dan naar het origineel. Ik heb er voorlopig maar even linkjes van gemaakt :)

[ Voor 165% gewijzigd door Hoedje op 13-09-2008 10:51 ]

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:32

rammes

koekebakker 1e klas

gaaf! maar maak ff kleine plaatjes.

Ik zou het doen!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 15:18

DR161

is sarcasminist

vraagje aan degene die al de 2g hebben,als je met je koptelefoon muziek luistert en je haalt hem eruit gaat hij dan net als alle andere ipods op pauze of gaat hij dan op de speaker over?
Heb er namelijk een hekel aan als mn mp3 speler zomaar op de speaker kan xD en zet mijn nano nu ook altijd op pauze door koptelefoon eruit te halen zodat hij lekker op hold kan blijven.

pssst geld kopen?

• Hoedje
DR161 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:04:
vraagje aan degene die al de 2g hebben,als je met je koptelefoon muziek luistert en je haalt hem eruit gaat hij dan net als alle andere ipods op pauze of gaat hij dan op de speaker over?
Heb er namelijk een hekel aan als mn mp3 speler zomaar op de speaker kan xD en zet mijn nano nu ook altijd op pauze door koptelefoon eruit te halen zodat hij lekker op hold kan blijven.
De iPhone gaat dan op pauze. Het lijkt me dat de iPod touch 2G ook zo werkt. Het is namelijk al een aantal generaties iPods het geval dat de iPod op pauze springt als je de oordopjes eruit haalt :)

• Wiethoofd
Hoedje schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:52:
De iPhone gaat dan op pauze. Het lijkt me dat de iPod touch 2G ook zo werkt. Het is namelijk al een aantal generaties iPods het geval dat de iPod op pauze springt als je de oordopjes eruit haalt :)
Jou iPhone heeft het en mijn iPod Touch 1G V2 (of net andersom+) heeft dezelfde functie. Wel handig, maar af en toe ook niet als je net even je boxjes aan wilt sluiten oid. Twee keer home in standby geeft dan wel handig de play knop weer terug :D

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Weet iemand toevallig waar je in Eindhoven ergens een iPod touch 2G 16GB kunt kopen? De MediaMarkt daar heeft 'm al niet meer, en de Apple-reseller in de Heuvelgalerie krijgt 'm pas op dinsdag, zeggen ze.

• Hoedje
Donenzone schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:57:
Weet iemand toevallig waar je in Eindhoven ergens een iPod touch 2G 16GB kunt kopen? De MediaMarkt daar heeft 'm al niet meer, en de Apple-reseller in de Heuvelgalerie krijgt 'm pas op dinsdag, zeggen ze.
Dat is niet helemaal de bedoeling :) . Dit topic is bedoeld voor de technische aspecten te bespreken, niet de verkrijgbaarheid of levertijd. Je kunt evt. kijken in Levertijd Apple producten Deel 5.

Verwijderd

WPA encryptie valt erg vaak weg en dan heb je geen wifi meer....

en de batterij tijd is absurd kort....

2.1 en 2.1.1

op apple.com discussion board staan deze klachten ook erg vaak.

quotes:

"
I'm seeing a change too.

I've been using my first gen touch since it came out mainly listening to it at night with the timer set to sleep after 30 mins. I could get a week out of the battery using it like this. Past two mornings the battery was almost empty (<10%) coming off a full charge.

That makes battery life now at about 1 hour of playing music (screen off) + 6 hours sleep mode. "

en

"i think I'm having the same problem with my new 16GB, 2nd generation iPod touch. My iPhone connects without any problem to my home WiFi station but not the new iPod touch. I've tried entering the password maybe six or eight times and still no go (says it is "Unable to join the network..."). I tried restarting the base station and power cycling the touch but that didn't work either. Then I tried re-configuring my iPhone (using the same settings as for the touch) and the iPhone connected on the first attempt. This is happening on a WPA/WPA2 protected network running on a Belkin Wireless G basestation)."

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mivacron
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08-2021
De agenda functie in de ipod touch, is het vriendelijk bruikbaar net als een PDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
mivacron schreef op zondag 14 september 2008 @ 09:57:
De agenda functie in de ipod touch, is het vriendelijk bruikbaar net als een PDA?
Ik vind van wel, ik heb hier een Touch Diamond en op beiden staat mijn agenda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij modern.nl zijn de nieuwe ipod beschikbaar en tegen goede prijzen en zonder verzendkosten. Ik heb net de 32gb Ipod touch besteld en ze zijn op voorraad, die van mij wordt as dinsdag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
De 16gb is pas leverbaar vanaf 10-10 bij modern.nl......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel toch stilletjes over een Touch, terwijl ik in eerste instantie een Nano zou kopen.

Het ding heeft gewoon zoveel meer features en mogelijke gebruiksdoeleinden (tot games aan toe) dat het wel aantrekkelijk wordt voor een paar tientjes meer.

Hoe is de kwaliteit van youtube op een touch? Ik kijk namelijk nogal vaak youtube als ontspanning, en het lijkt me de ideale yt device om bvb in bed nog wat te kijken. Is het echt heel wat minder dan de reguliere (desktop) youtube? (want iPods ondesteunen geen flash, dus het lijkt mij dat het over een speciale manier van youtube videos kijken gaat).

Ik heb een budget van liefst minder dan 200, maar 219 valt nog wel over na te denken. Probleem is alleen dat je dan slechts over 8 GB beschikt, terwijl je voor 189 al een 16 GB nano hebt.

Op een nano lijkt 8 GB me geen probleem, maar is 8 GB op een touch niet vrij krap? Enkele appjes of games en je bent zo al een GB kwijt, of niet? Laat de Touch dan ook ideaal zijn voor video en dan gaat het helemaal snel met dat opslagvolume. Een 16 GB touch zit er echter niet in. (279 euro)

Ik heb wel al gedacht om eerst de nano te kopen, en dan ooit eens een Touch te laten meebrengen uit de USA, dat kan ook... Dan heb je een 16 GB Touch voor minder dan wat hier een 8 GB moet kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Youtube gaat via een speciale applicatie, en de kwaliteit van het filmpje hangt af van de kwaliteit van het filmpje (klinkt stom, maar klopt wel). Het zijn gewoon de normale filmpjes die je op Youtube kunt zien, maar dan op een kleiner schermpje.

Verder: een app kost bijna geen ruimte, een MB tot ongeveer 10MB, spellen kunnen nog iets groter zijn.

Video's op je iPod hangt ook af van de kwaliteit waar je ze op omzet, je kan iets mindere kwaliteit omzetten en dan zit je aan 200MB per video (van 1,5 uur) of je zet em op goede kwaliteit om en dan kan het 300 tot 400MB zijn.

Je zou evt nog iets langer door kunnen sparen en toch voor de 16GB gaan als je echt die opslagruimte wilt hebben, maar de Touch is zoveel beter dan een Nano:
1. touchscreen
2. geen click wheel (kan ik iig niet mee overweg)
3. wi-fi wat de nano niet heeft
4. 3,5" scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik heb zelf al jaar en dag een 8GB Touch en ik moet zeggen dat dat meer dan sufficiënt is om mee te werken. Okay, mijn library is niet heel groot (maar 5GB), maar dat is dan ook echt alleen muziek die ik echt luister en niet die ik al heel lang heb.
Ik heb dan mijn library erop, een aantal podcastjes (die tikken ook aan) en een boel apps en ik heb nog 1GB over. :)

Stel jouw library is groter, dan kan je altijd playlistjes maken en om de week een andere playlist erop zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank
Je zou evt nog iets langer door kunnen sparen en toch voor de 16GB gaan als je echt die opslagruimte wilt hebben, maar de Touch is zoveel beter dan een Nano:
Click wheel is voor mij geen probleem, vind het prima.

Groter scherm is inderdaad leuk, want alleen muziek begint na een tijdje ook te vervelen.

@RnB : Ik kom van een 2 Gb Nano (dus ik werk inderdaad met playlists of toch één sync playlist die ik regelmatig leegmaak en vul met andere muziek. Weet dus wat het is, die beperkte opslag) Het is inderdaad niet echt een probleem (zelfs met alleen maar 2 Gb voor muziek) maar aangezien je toch even vooruit wil met een nieuwe iPod en genoeg 'ademruimte' wil hebben, was ik me toch die bedenkingen aan het maken.

Anyhow, Touch of Nano dus... Heb nog wel even tijd, want vooraleer deze hier in de rekken liggen.. Zal nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Wat is het verschil eigenlijk bij ipod touch v1 /a of /b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
A was de eerste versie, bij B stonden de apps van de januari-upgrade er al op (die kon je bijkopen voor 18 uero, tegenwoordig heeft elke iPod deze apps wel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Ah thnx. Ik dacht even dat er ook nog iets van hardware verschil was vanwege de volledig andere model nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritssvt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 15:42
Apple komt ook met nieuwe oordopjes, ik wil misschien de nieuwe iPod Touch gaan kopen, moet je dan even wachten totdat de nieuwe oordopjes er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:44

Thermometer

Whoop Whoop!

offtopic:
Pfft, iemand had een pagina terug de winkel modern.nl gelinkt omdat daar de ipod touch 2G op vooraad was voor maar 200 euro (de 8gb versie). Had daar besteld en werd gebeld dat ze het pas op 10 oktober kunnen leveren.. Terwijl er bij hen "op vooraad" stond. heb natuurlijk mijn bestelling geannuleerd maar vind het geen stijl. Mensen lokken ze met een foute vooraad indicatie en hopen ze dat mensen niet annuleren en wachten tot oktober. Weet iemand een site die de iTouch 8gb 2G nog op vooraad heeft?

Jammer dat je bij de 2G geen oordopjes met microfoon+remote, of de in-ear er bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 02:24:
tadaaaa :) ik heb hem:P

http://img502.imageshack.us/img502/3541/dscf0054gj8.jpg

http://img362.imageshack.us/img362/6100/dscf0052wt8.jpg

http://img206.imageshack.us/img206/147/dscf0053wq4.jpg

[mbr]Leuk dat je hem hebt en het zijn mooie plaatjes. Ze zijn alleen wel erg groot. Maak even versies van 600 pixels breed en link dan naar het origineel. Ik heb er voorlopig maar even linkjes van gemaakt :)[/]
ehhhhhhhhh,
watisdat voor radio-app in het scherm van de 1ste foto? :?
waar is die te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritssvt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 15:42
weet iemand of de 'oude' hoesjes voor de nieuwe iPod Touch bruikbaar zijn? Hij is wel dunner namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:50:
[...]

ehhhhhhhhh,
watisdat voor radio-app in het scherm van de 1ste foto? :?
waar is die te vinden?
Het staat er boven joh. :>
Maar hij schijnt niet helemaal naar behoren te werken en wat functies te missen, om daar nou voor te betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort het probleem dat bij nieuw toegevoegde albums de albumillustratie op de iPod zelf als een zwart vlak wordt weergegeven. Heb al geprobeerd om het hele album te wissen en dan opnieuw toe te voegen, maar het blijft een zwart vlak. In de verticale lijst zie je overigens wel de afbeelding, maar zodra ik mijn iPod kantel of een nummer afspeel (schermvullend beeld) is het één groot zwart vlak... iemand enig idee hoe dit te verhelpen valt?

Mijn iPod staat op 'handmatig' en wordt zowel gebruikt onder windows als op macosx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
waarschijnlijk een corrupte jpg. Makkelijk te testen is om in iTunes de jgp te slepen naar het info scherm als daar als preview ook een zwart vlak of witvlak. Dan weet je dat het aan het plaatje ligt. Zelfs albuminfo op halen van iTunes zelf kan soms corrupte afbeelding op de touch opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:47
Wiethoofd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:48:
[...]

Firmware 2.1 hoef je niet illegaal te bemachtigen, deze kan je gewoon installeren op je 1e generatie iPod Touch. (Bij mij in ieder geval).

Ik vind de nieuwe firmware wel fijn, ik heb er echter nog niet veel gebruik van gemaakt. Volgens mij is het lettertype, de grootte of de vetheid van de album titels veranderd (Ik kan me niet echt herinneren hoe het er eerst uit zag) als je door je albums scrollt, en onder 'Nummer' staat nu ook het album en de artiets onder de titel van het liedje.
Verder vind ik die Genius afspeellijsten veel handiger dan ik had verwacht, hij vindt vaak onverwacht leuke liedjes, waar je op dat moment toch 'in de mood' voor bent. Goede update weer ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Sebastiaannn op 15-09-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Sebastiaannn schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:31:
Firmware 2.1 hoef je niet illegaal te bemachtigen, deze kan je gewoon installeren op je 1e generatie iPod Touch. (Bij mij in ieder geval).
Je kan 2.1 gratis installeren als je 2.0 gekocht hebt.

Mocht je nog 1.1.4 op je touch hebben staan en 2.1 willen installeren ben je weer 8 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in de buurt hebben ze de 8GB Touch (1G) afgeprijsd wegens EOL. Ze zullen nog met onverkochte stock zitten waarschijnlijk. De 8GB kost dan 199. Vind ik op zich niet echt een goede deal, want die 20 euro meer betaal ik wel voor externe volumecontrol en dunner ontwerp.

Maar misschien kan je nog een koopje loswringen indien het je niet uitmaakt welke touch je koopt, dus je kan het best eens vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:19:
waarschijnlijk een corrupte jpg. Makkelijk te testen is om in iTunes de jgp te slepen naar het info scherm als daar als preview ook een zwart vlak of witvlak. Dan weet je dat het aan het plaatje ligt. Zelfs albuminfo op halen van iTunes zelf kan soms corrupte afbeelding op de touch opleveren.
Zoiets had ik zelf ook bedacht, maar als het bij meerdere albums gebeurt is het dan nog steeds mogelijk? Ik sla de jpgs niet op, maar doe kopieren plakken vanaf internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
tijdens het doorspitten van oude topics kwam er steeds boven dat bij het gebruik van de equalizer het geluid gaat ruisen en dat het geluid over het algemeen ook niet helemaal geweldig is... Is dit nogsteeds zo bij de V2 en dan nu de 2G? hebben ze daar iets aan gedaan of is het nog hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:16:
[...]

Zoiets had ik zelf ook bedacht, maar als het bij meerdere albums gebeurt is het dan nog steeds mogelijk? Ik sla de jpgs niet op, maar doe kopieren plakken vanaf internet.
Ik heb het juist als ik het doe copy pasten van internet of opslaan van het internet. Tegenwoordig haal ik ze eerst even door photoshop en sla het dan als cover.jpg op. Tot nu toe is de methode succesvol geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Ik krijg mijn Touch van de eerste generatie maar niet geupdate naar 2.1
Ik heb de 1.1.4 update wel gekocht. De 2.0 komt van een torrent omdat die hier zo mooi op het forum stond. Maar nu krijg ik dus 2.1 er niet op. Die heb ik wel gekocht, maar hij komt er maar niet op.
Volgens de iTunes store moet ik de iPod gewoon aangesloten laten, en dan zou hij vanzelf willen updaten. Maar ik zie dat dus echt niet gebeuren. Iemand een idee hiervoor?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Er is een knop, waar erbij staat dat er een nieuwe update beschikbaar is. Bij algemeen van je ipod...
En heb niet 2.0 gekocht ipv 1.1.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Is je iTunes al versie 8.0, zo nee, update die, zo ja, klik in iTunes op bijwerken.
darkpluisje schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:34:
tijdens het doorspitten van oude topics kwam er steeds boven dat bij het gebruik van de equalizer het geluid gaat ruisen en dat het geluid over het algemeen ook niet helemaal geweldig is... Is dit nogsteeds zo bij de V2 en dan nu de 2G? hebben ze daar iets aan gedaan of is het nog hetzelfde?
De kwaliteit van de equalizers is dusdanig slecht dat de geluidskwaliteit van je muziek alleen maar achteruit gaat. Ook weet ik niet met welke oordopjes dit test, of dat dit getest is. Ikzelf heb met de iPod oortjes maar heel even getest en die meteen ook weer weggedaan omdat deze inferieur zijn aan de Sony Ericsson in-ear oordopjes. Hierna heb ik nog de Creative EP-630 gebruikt, en deze ruisen van zichzelf al zodra er iets van spanning op de audiojack komt te staan. Dit laatste doet zich bij mij alleen voor als ik de 630 aan m'n iPod heb, en niet aan m'n computer, dus het ligt hem niet aan de oortjes. (1.1.4 V2 Jailbroken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Murcielago schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:58:
Ik krijg mijn Touch van de eerste generatie maar niet geupdate naar 2.1
Ik heb de 1.1.4 update wel gekocht. De 2.0 komt van een torrent omdat die hier zo mooi op het forum stond. Maar nu krijg ik dus 2.1 er niet op. Die heb ik wel gekocht, maar hij komt er maar niet op.
Volgens de iTunes store moet ik de iPod gewoon aangesloten laten, en dan zou hij vanzelf willen updaten. Maar ik zie dat dus echt niet gebeuren. Iemand een idee hiervoor?
Zelfde probleem hier. Itunes geeft aan dat ik geen updatenodig heb en dat 2.0 de latste versie is.
Ook mijn 2.0 is niet helemaal legaal :-)

Hoe komen we aan een ispw bestand van 2.1???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
i-beast-a schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:40:
Zelfde probleem hier. Itunes geeft aan dat ik geen updatenodig heb en dat 2.0 de latste versie is.
Update je iTunes naar 8.0 en als het goed is moet je meteen een melding krijgen dat je 2.1 kunt installeren/downloaden/bijwerken
Er is met google en op torrentsites genoeg te vinden :+

Verder is het zo: 2.0 op je iPod gezet, al dan niet illegaal verkregen geeft een gratis update naar 2.1. Heb je daarentegen nooit 2.0 op je iPod gehad dan moet je gewoon betalen voor 2.1 (of je zoekt een 2.0 firmware ispw zet die er op, update naar iTunes 8 en zet 2.1 er op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Wiethoofd schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:44:
[...]

Update je iTunes naar 8.0 en als het goed is moet je meteen een melding krijgen dat je 2.1 kunt installeren/downloaden/bijwerken

[...]

Er is met google en op torrentsites genoeg te vinden :+

Verder is het zo: 2.0 op je iPod gezet, al dan niet illegaal verkregen geeft een gratis update naar 2.1. Heb je daarentegen nooit 2.0 op je iPod gehad dan moet je gewoon betalen voor 2.1 (of je zoekt een 2.0 firmware ispw zet die er op, update naar iTunes 8 en zet 2.1 er op)
Toch klopt er iets niet. Ik heb itunes 8 op mijn laptoppie staan. Mijn ipod heeft 2.0 welke ik als ispw van inet had geplukt en dat draait prima. Maar als ik klik op "update zoeken" dan krijg ik te zien dat ik de laatste versie al heb ?!?!?! weird....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
i-beast-a schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:58:
Toch klopt er iets niet. Ik heb itunes 8 op mijn laptoppie staan. Mijn ipod heeft 2.0 welke ik als ispw van inet had geplukt en dat draait prima. Maar als ik klik op "update zoeken" dan krijg ik te zien dat ik de laatste versie al heb ?!?!?! weird....
Ben je wel ingelogd met je iTunes account? Dan zoekt ie aan de hand van je iTunes acc naar updates etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:15:
[...]

Het staat er boven joh. :>
Maar hij schijnt niet helemaal naar behoren te werken en wat functies te missen, om daar nou voor te betalen..
Tuurlijk heb ik gezien wat er boven staat; maar waar (welk genre) kan ik em vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die 'remote' app een poos geleden al eens getracht te gebruiken maar zonder suuc6.
Nu met iTunes 8 en firmware 2.1 maar weer ns een nieuwe pogng gedaan...... nada noppes... :(
Ik krijg binnen iTunes nergens de mogelijkheid om de code van de touch in te toetsen.
tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:34:
Ik heb die 'remote' app een poos geleden al eens getracht te gebruiken maar zonder suuc6.
Nu met iTunes 8 en firmware 2.1 maar weer ns een nieuwe pogng gedaan...... nada noppes... :(
Ik krijg binnen iTunes nergens de mogelijkheid om de code van de touch in te toetsen.
tips?
ipod aansluiten via usb terwijl itunes draait... laten herkennen....

programma op ipod starten..

en onder ipod icoon in itunes komt dat een nieuw tabblad met pagina waar je die code in kan voeren....

radio programma heet allRADIO (IETS VAN 80 CENT)
met studio brussel :) dus geen geblaat van een 3fm'er met pet ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:49:
[...]

en onder ipod icoon in itunes komt dat een nieuw tabblad met pagina waar je die code in kan voeren....

Bij mij werkte het ook niet, ik dacht, 'nou, laat ik het nog eens proberen'. En ja hoor, hij deed het spontaan. Toevallig op dezelfde manier waarop jij het deed, dus ik zou dat eens proberen bootje32ft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:47
Wiethoofd schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:36:
[...]

Je kan 2.1 gratis installeren als je 2.0 gekocht hebt.

Mocht je nog 1.1.4 op je touch hebben staan en 2.1 willen installeren ben je weer 8 euro kwijt.
Oh het ging nog steeds over een gratis ritje op de update trein 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
i-beast-a schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:40:
[...]

Ik heb iTunes versie 8.0. En ook de update gekocht. Als ik die opnieuw aanklik via de website, dan krijg ik in iTunes de melding dat ik em al heb gekocht en of ik die dan opnieuw wil downloaden.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:49:
[...]

_/-\o_ of het nu aan itunes 8 icm 2.1 ligt of iets anders (ik had hiervoor dus elke mogelijke combi/volgorde gebruikt die je maar kan bedenken zonder resultaat)...... maar HET WERKT.
thx :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:22

mjl

Ugh

i-beast-a schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:58:
[...]

Er zijn ispw's in omloop van een beta/test versie van 2.0, deze kunnen niet ge-update worden!

Er staan diverse links naar andere (bonafide) ispw's in dit topic, probeer die eens zou ik zeggen...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
32 gig is eindelijk binnen :D

Dit voegt natuurlijk weinig toe, geef dan meteen wat eerste impressies o.i.d. :)

[ Voor 61% gewijzigd door Hoedje op 16-09-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:50
ik heb de laatste tijd het probleem dat mijn ipod zomaar uitvalt. als ik hem op de normale manier uitzet springt hij zelf weer even aan op het apple logo en valt dan weer uit en start dan weer opnieuw op enz. net zolang tot de batt leeg is. ik kan hem wel normaal gebruiken als ie muziek speelt maar voor de rest valt hij vaak uit en krijg ik soms ineens het "uizetten" beeld. Ik heb hem particulier van een onbekende overgekocht. En heb hem laatst een keer laten vallen, nu ben ik op zoek naar een particulier ipod reparateur in omgeving groningen.. iemand die wat weer ??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je kan op de applesite kijken naar apple resellers etc. Verder zou je eerst kunnen proberen de firmware er opnieuw op te zetten, grote kans dat het een softwarematige fout is die je met een herstel weer herstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Hele gekke vraag maar kan ik mijn toekomstige ipod toch 32 gb nog ergens anders laten graveren? Ik haal hem namelijk uit de winkel en ik wel er toch wel wat op hebben. En nee, bij apple gaat het niet, ik wil er japanse characters op hebben namelijk en blijkbaar kan hun machine dat niet aan, iets met de software ofzo 8)7 Vreemd eigenlijk, want in de japanse apple store kan het wel, lijkt mij gewoon een software update... Anyway, iemand tips waar ik dat zou kunnen laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Soepstengel schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:20:
Anyway, iemand tips waar ik dat zou kunnen laten doen?
Je zou een juwelier kunnen vragen, verder: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=graveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ja daar had ik ook al aan zitten denken maarja een juwelier graveert alleen juwelen dacht ik zo, maar ik kan het in ieder geval proberen, ik ben ten slotte een betalende klant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Over anderhalve maand ga ik naar Australie voor een dik half jaar en om af en toe de tijd te doden ga ik ook een Ipod kopen. De keus is op de Touch gevallen echter moet ik nog behoorlijk wat gaan leren van Limewire en Itunes voordat ik er daadwerkelijk wat muziek op ga krijgen. Wat ik even zeker wil weten is het volgende. Wanneer ik de touch 2de generatie koop dan zitten alle nieuwe snufjes erop, koop ik een 1ste generatie dan kan ik deze updaten middels bepaalde handelingen om dezelfde functies te krijgen als de nieuwe. Aangezien ik niet echt een wizzer ben lijkt het me dan wijs om meteen de 2de generatie aan te schaffen, agree??

Verder twijfel ik over 8GB of 16GB, ik wil op de Ipod games,muziek en veel cabaret gaan zetten zoasl de conferences van Youp, Najib en weet ik het allemaal wie nog meer. Ik kan echter totaal niet in schatten hoeveel plek dat allemaal in gaat nemen, wijs zal dan waarschijnlijk zijn om de 16GB aan te schaffen zodat ik zeker safe zit..

• Wiethoofd
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:59:
Wanneer ik de touch 2de generatie koop dan zitten alle nieuwe snufjes erop, koop ik een 1ste generatie dan kan ik deze updaten middels bepaalde handelingen om dezelfde functies te krijgen als de nieuwe.
De 2de generatie heeft volume knoppen, bluetoothchip voor nike+, dit heeft de eerste generatie niet.
Aangezien ik niet echt een wizzer ben lijkt het me dan wijs om meteen de 2de generatie aan te schaffen, agree??
Gemak dient de mens ;)
Verder twijfel ik over 8GB of 16GB, ik wil op de Ipod games,muziek en veel cabaret gaan zetten zoasl de conferences van Youp, Najib en weet ik het allemaal wie nog meer.
Als de conferances als audio zijn kan je op 8GB genoeg kwijt, wil je ze als video er op, dan kan de 8GB al snel te weinig worden als je er ook nog muziek naast wilt hebben.
Ik kan echter totaal niet in schatten hoeveel plek dat allemaal in gaat nemen, wijs zal dan waarschijnlijk zijn om de 16GB aan te schaffen zodat ik zeker safe zit..
Mocht je het geld hebben, ga dan voor een 16GB 2de generatie, je zit dan dubbel safe (software matig en ivm opslagruimte)

{edit}
compleet vergeten een link naar m'n review te plaatsten:
productreview: Apple iPod Touch V2 16GB Zwart review door Wiethoofd
Aan de comments te lezen kan hij er mee door :+
Verdorie, ik dacht dat ik al een goede had, maar dit is kwalitatief inderdaad 1 van de beste van 2008 zou ik zeggen. Goed gedaan!

[ Voor 16% gewijzigd door Wiethoofd op 17-09-2008 00:12 ]

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
echt typisch, heb sinds gister ipod touch 8gb 2nd gen en na ff in standby gehad te hebben werkte die totaal niet meer, door in recovery mode te gaan en er toen weer uit wou die wel weer aan de gang. Is dit een freak accident of is er iets mis mee?

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Hallo,

Over anderhalve maand ga ik naar Australie voor een dik half jaar en om af en toe de tijd te doden ga ik ook een Ipod kopen. De keus is op de Touch gevallen echter moet ik nog behoorlijk wat gaan leren van Limewire en Itunes voordat ik er daadwerkelijk wat muziek op ga krijgen. Wat ik even zeker wil weten is het volgende. Wanneer ik de touch 2de generatie koop dan zitten alle nieuwe snufjes erop, koop ik een 1ste generatie dan kan ik deze updaten middels bepaalde handelingen om dezelfde functies te krijgen als de nieuwe. Aangezien ik niet echt een wizzer ben lijkt het me dan wijs om meteen de 2de generatie aan te schaffen, agree??

Verder twijfel ik over 8GB of 16GB, ik wil op de Ipod games,muziek en veel cabaret gaan zetten zoasl de conferences van Youp, Najib en weet ik het allemaal wie nog meer. Ik kan echter totaal niet in schatten hoeveel plek dat allemaal in gaat nemen, wijs zal dan waarschijnlijk zijn om de 16GB aan te schaffen zodat ik zeker safe zit..
ik ben zelf ook youp van het hek fan en heb ook al zijn conferences bij me. Als ik ze op me telefoon wil zetten (320x240/30fps) (samsung f480) dan ben ik met beeld en geluid bij elkaar zown 350mb kwijt. Op mijn mp3 speler haal ik het geluid eronderuit, en dan nemen ze nog maar 30mb in beslag

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:22

mjl

Ugh

Hallo,

Hangt een beetje van de ge-encodeerde kwaliteit af (bitrate). 384kbits/s (2pass) MP4 en max 480x372 kost ongeveer 160-170 MB per 45 minuten met het geluid op 128 kbits.

Als je het kunt betalen neem dan lekker de 32GB versie! Anders inderdaad minimaal 16GB.

Houd er rekening mee dat het systeem, MP3-tjes en eventuele software ook ruimte in neemt. Dat verlies is natuurlijk relatief minder bij een grotere opslag capaciteit.

[ Voor 5% gewijzigd door mjl op 17-09-2008 14:14 ]

-------

Verwijderd

mn scherm begint te kraken :/

als ik in het midden druk hoor je allemaal plastic kraken, zacthjes, maar toch ....

• MrAcid
  • Niet online
Het is een iPod touch hè.. Niet een iPod push.

Verwijderd

MrAcid schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:15:
Het is een iPod touch hè.. Niet een iPod push.
ik denk dat er lijm ofzo los zit...

zwaar irritant weer.

zal morgen apple eens bellen en anders gewoon bij mediamarkt omruilen.

• RnB
  • Nu online

RnB

Had in eerste instantie Genius uitgeschakeld, want ik vond het maar niks dat er shit naar Apple gestuurd werd en ik was een beetje sceptisch over de werking.
Nu heb ik het sinds gister toch maar aangezet wegens nieuwsgierigheid en verrek.. dat werkt toch wel erg lekker zeg! Net in de trein en de bus natuurlijk mijn iPod aan en ik was wel in de mood voor datgene wat ik luisterde, maar het was een single, dus ik zou weer naar hetzelfde moeten zoeken als ik weer iets wilde luisteren wat in datzelfde straatje staat..
Dus maar even op het geniuslogootje geklikt en BAMMM, na twee seconden heb je alle nummers die ongeveer hetzelfde zijn als dat liedje wat je luisterde omdat je daarvoor in de mood was.

GE-WEL-DIG! :)

Verwijderd

ja genius werkt best goed, hoor opeens allemaal goede nummers die ik nog nooit heb gehood :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook Apple Media Devices Beleid.