Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank maar die had ik al in de startpost.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Titelfix :)

edit: mijn eerste reactie trouwens: vet vet vet!! _o_

[ Voor 72% gewijzigd door Remy op 27-08-2008 08:23 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:13

Arfman

Drome!

Mrrrggg ... had ik nu maar een jaar gewacht om mijn D70 te vervangen voor een D80 :'(
Maarja .. heb ik weer iets om voor te sparen .. wat een prachtapparaat :o

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 10:40
Dit wordt -als de reviews goed zijn- mijn volgende camera als m'n D70 de geest geeft. Een hele mooie stap vooruit voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk, dát zijn de upgrades... alle weakpoints van de D80 zijn netjes aangepakt, en een paar _vette_ features toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Volgens mij heeft nikon nu een zeer goede line up staan, van D60 tot D3 zijn ze allemaal erg goed. Petje af voor Nikon.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 15:24
Alleen zijn nu in de 'goedkope' serie de nummertjes op. Of men moet nog met een D20 en D30 komen, maar die zullen vast niet interessant zijn :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 18:56
D90 sample images:

http://imaging.nikon.com/...camera/slr/d90/sample.htm

Zien er goed uit!!

Echter ga ik wel doorsparen voor de D300 of D3. Heb nu de D40 en D60 gehad, en ben het instap / middensegment uitgegroeid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Test-video'tje van de D90: http://www.chasejarvisandfriends.com/ :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga toch kijken of ik deze prachtige body kan bemachtigen. Denk alleen dat ik wel even wacht want hoe mooi deze ook is, ik vind 'm qua prijs voorlopig erg dicht in de buurt van de D300 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De D90 filmfunctie is trouwens een ietwat teleurstellend...
> All subjects in focus are kept on the same plane (ie. don't move out of the focus area, because there's no AF tracking).

> Lighting conditions are kept constant (because you'd manually have to compensate for changing light, which is what a video camera does automatically).
Leuke gimmick, maar of het dus echt bruikbaar is, is nog even de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
Henk schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:34:
De D90 filmfunctie is trouwens een ietwat teleurstellend...

Goh, ik denk dat het best wel meevalt als je verwachtingen niet té hoog gespannen zijn. De voorbeeldfilmpjes zien er in ieder geval al leuk uit. Lijkt me ook leuk om bijv. sommige macrotaferelen te filmen: een jufferlarve die vervelt, insecten die insecten opeten. Lijken me allemaal zaken die wel te volgen zijn op statief en MF.

Het geeft ook een indicatie voor wat binnen een jaar zal mogelijk zijn op misschien de D400...

[ Voor 7% gewijzigd door FLuKee op 27-08-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Toevallig is het jarenlang zo geweest dat je met profi film/videocamera's ook niet kon autofocussen ;)

Ik denk dat dit prima bruikbaar is voor kleine (of wat langere) clips: zogauw je het een beetje in de vingers hebt zijn er echt koele video's mee te maken. Alle lenzen kan je ervoor gebruiken, je kan DOF regelen, een nette frame rate van 24fps...gaat goedkomen met de sales van deze body :9

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 15:43
Sta op het punt om mijn 1ste dslr aan te schaffen. Twijfel nu tussen nog ff wachten tot ongeveer december voor de D90 of nu de D80 te kopen.......

Hoe snel zijn de prijsdalingen bij Nikon?

Too many freaks, not enough circuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remy schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:42:
[...]
Toevallig is het jarenlang zo geweest dat je met profi film/videocamera's ook niet kon autofocussen ;)
Profi filmcamera's hebben wel íets andere zoekers/handling dan dSLR's enzo
Ik denk dat dit prima bruikbaar is voor kleine (of wat langere) clips: zogauw je het een beetje in de vingers hebt zijn er echt koele video's mee te maken. Alle lenzen kan je ervoor gebruiken, je kan DOF regelen, een nette frame rate van 24fps...gaat goedkomen met de sales van deze body :9
Dus omdat er een halfbakken filmfeature inzit, gaat het goedkomen met de sales? Ik mag toch hopen dat de mensen zich daar niet al te blind op staren, want dan komen waarschijnlijk nogal bedrogen uit. Dan liever het relaxte LCD en de fatsoenlijke sensor als verkoop-argumenten, want dat zijn imho échte verbeteringen tov de D80. En natuurlijk zal jan consument zich ook blindstaren op het 'filmfunctie' kaartje. Maar je kunt er de donder op zeggen dat na tien minuten filmen de volgende reactie zich openbaart, om daarna nooit meer te filmen met de D90:

"Mijn filmpjes zijn onscherp..."

Nope, ik blijf het zien als een gimmick... de kopers komen er vanzelf achter dat het filmen met deze dSLR lang zo makkelijk niet is als met hun sony Handycam, en maar beperkte toepassingen heeft.

Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat filmen in dSLR's geen toekomst heeft, maar de implementatie zoals Nikon deze in de D90 heeft zitten, is gewoon nog niet volwassen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 27-08-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook niet volwassen maar het is een leuke, aandacht trekkende extra. De kwaliteit van de sample clips is heel behoorlijk en waar vind je voor deze prijs nou een video camera met verwisselbare lenzen die ook nog 's prachtige foto's kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Dus omdat er een halfbakken filmfeature inzit, gaat het goedkomen met de sales?
Nee, sowieso vanwege de verbeteringen tov de D80: maar ook het video-gebeuren zal veel kopers trekken. Beperkte toepassing is voldoende om het toepasbaar te maken voor journalisten, semi-pro's en hobbyisten die naast het fotograferen een filmpje moeten of willen maken met dezelfde cam. Dat heeft Nikon goed door en zet dit daarom niet zomaar op de markt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 14:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is die video nou ook met de D90 geschoten, of is het alleen een video óver de D90?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Journalisten zie ik eerder met D300's en D3's lopen...

Ik heb het idee dat Nikon het filmen in de D90 net zoiets ziet als wat ik toen ervaarde met het hele liveview verhaal in de 1DIII en 40D: Leuke gimmick, je gebruikt het twee keer, en daarna heb je het wel gezien... Zal ook een beetje van je werkgebied afhangen, maar zolang het niet de functies heeft die een zoeker je wel biedt, en dan bedoel ik met name autofocus, zie ik er de meerwaarde maar heel beperkt van. Datzelfde geldt voor dit filmen... de microfoon, lage resolutie, niet-lichtmeting en MF zijn te beperkend om dit als volwaardige functie te zien of reden om de cam te kopen.

@Wijnands: voor die prijs een videocamera vinden die alle bovenstaande functies moet missen, is niet zo heel moeilijk... Als de foto's dan toch bijzaak worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

DPReview heeft het nochtans gewoon over "exposure is fully automatic in movie mode (though exposure compensation settings are honored)." Dus ik gok dat de belichting wel gewoon wordt aangepast, tijdens het filmen? AF zou leuk zijn geweest, maar zo lang contrast detect zo traag is als het met huidige Liveview systemen is, is het eerder iets waar je je aan gaat ergeren dan dat het nuttig is. Opzich geen verkeerde keuze om AF dan maar helemaal achterwege te laten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 15-04 11:53

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

PietPrecies schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:48:
Sta op het punt om mijn 1ste dslr aan te schaffen. Twijfel nu tussen nog ff wachten tot ongeveer december voor de D90 of nu de D80 te kopen.......

Hoe snel zijn de prijsdalingen bij Nikon?
nou, in de eerste maand van haar bestaan is de D700 van 2699 naar 2258 gezakt. Dat vind ik behoorlijk voor een eerste maand.

Maar ik denk dat je drie maanden moet wachten voordat je hem aanschaft. Dat geeft je tijd om de reviews te zien, de tekortkomingen, kinderziektes e.d.

OF je stelt een prijs vast en koopt hem zodra hij die prijs heeft.....

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05 00:38
Vette specs hoor! Ik denk dat dit 'm gaat worden, maar dan het liefst in combinatie met de 18-200 VR en vóór ik op reis ga (16 november).
De kit adviesprijs met de 18-200 slaat nu in ieder geval nergens op, de lens is los te koop voor 523 euro en in de kit kost ie 696. Ben erg benieuwd voor hoeveel ie in de winkel komt te liggen, en vooral wat daar van over is na 1,5 maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
en wat de prijs wordt van een 18-105 lens los...

en wat is de kwaliteit ervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 10:37

ReseTTim

Chocolate addicted

Vhond schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:16:
en wat de prijs wordt van een 18-105 lens los...

en wat is de kwaliteit ervan ?
ik las op de frontpage dat de 18-105 ong. vergelijkbaar is met de 18-135mm..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:26
De D90 krijgt een adviesprijs van 1039 euro
Nikon D300 ligt rond de € 1300 ( ~click~ ) en zal begin Okt. (als de D90 body uitkomt) waarschijnlijk al iets gedaald zijn.
Dus zo'n € 200 verschil tussen beide...
Moeilijke keuze dan, D300 of D90.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

D90 spul staat inmiddels in de Pricewatch, nu is het alleen nog ff wachten tot er binnenkort automatisch prijzen aan gekoppeld zullen worden :)

http://tweakers.net/price...83=&scoreMin=0&scoreMax=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wobcat schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:29:
De D90 krijgt een adviesprijs van 1039 euro
Nikon D300 ligt rond de € 1300 ( ~click~~ ) en zal begin Okt. (als de D90 body uitkomt) waarschijnlijk al iets gedaald zijn.
Dus zo'n € 200 verschil tussen beide...
Moeilijke keuze dan, D300 of D90.
Introductieprijs, adviesprijs en uiteindelijke prijs in de winkel zijn daarom vaak ook hele verschillende dingen :) De D90 zal snel genoeg in prijs droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Orion84 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:08:
[...]

Is die video nou ook met de D90 geschoten, of is het alleen een video óver de D90?
Over, in dit geval. Wordt blijkbaar goed gewaardeerd door die dude :) Maar es wat video-sites afstruinen naar de eerste video's die gemaakt zijn met het ding, ben benieuwd naar de kwaliteit ervan.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Henk schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:11:
Ik heb het idee dat Nikon het filmen in de D90 net zoiets ziet als wat ik toen ervaarde met het hele liveview verhaal in de 1DIII en 40D: Leuke gimmick, je gebruikt het twee keer, en daarna heb je het wel gezien... Zal ook een beetje van je werkgebied afhangen, maar zolang het niet de functies heeft die een zoeker je wel biedt, en dan bedoel ik met name autofocus, zie ik er de meerwaarde maar heel beperkt van. Datzelfde geldt voor dit filmen... de microfoon, lage resolutie, niet-lichtmeting en MF zijn te beperkend om dit als volwaardige functie te zien of reden om de cam te kopen.
maar je reageert nu wel heel erg vanuit je eigen perspectief. ik zie voor de filmfunctie van deze camera voldoende mogelijkheden. zo'n camera biedt bijv. aankomende filmmakers mogelijkheden die een betaalbare videocamera niet biedt.

ik vind het iig een positieve ontwikkeling en je moet ergens beginnen. de eerste autofocus camera's/lenzen waren ook niet geweldig en liveview en contrast autofocus (waar wellicht wel de toekomst ligt) wordt ook steeds beter. zelf zal ik deze camera niet kopen, maar wanneer ik nog op de kunstacademie had gezeten, was dat een heel ander verhaal geweest en wanneer er een four-thirds camera komt met een vergelijkbare filmfunctie is de kans groot dat ik die koop.
Henk schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:11:
@Wijnands: voor die prijs een videocamera vinden die alle bovenstaande functies moet missen, is niet zo heel moeilijk... Als de foto's dan toch bijzaak worden ;)
probeer voor die prijs maar eens een videocamera te vinden met een vergelijkbare sensorgrootte en met verwisselbare objectieven. het is maar waar je prioriteiten liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Jongens, ik neem aan dat je wel handmatig kunt focussen tijdens het filmen?

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lateef schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:47:
[...]

maar je reageert nu wel heel erg vanuit je eigen perspectief.
Deels wel ja ;)
ik zie voor de filmfunctie van deze camera voldoende mogelijkheden. zo'n camera biedt bijv. aankomende filmmakers mogelijkheden die een betaalbare videocamera niet biedt.

ik vind het iig een positieve ontwikkeling en je moet ergens beginnen. de eerste autofocus camera's/lenzen waren ook niet geweldig en liveview en contrast autofocus (waar wellicht wel de toekomst ligt) wordt ook steeds beter
Maar nu zeg je feitelijk dus wat ik ook zeg: het is nu redelijk teleurstellend, maar dat wil niet zeggen dat het geen toekomst heeft.
zelf zal ik deze camera niet kopen, maar wanneer ik nog op de kunstacademie had gezeten, was dat een heel ander verhaal geweest en wanneer er een four-thirds camera komt met een vergelijkbare filmfunctie is de kans groot dat ik die koop.

[...]

probeer voor die prijs maar eens een videocamera te vinden met een vergelijkbare sensorgrootte en met verwisselbare objectieven. het is maar waar je prioriteiten liggen....
Dat is ook zeker een sterk punt, aan de andere kant zijn er zat 720p camera's te vinden die beter presteren voor minder geld. De imho ideale toepassing van een filmfunctie zou zijn zoals sony bijvoorbeeld ook liveview heeft geimplementeerd. Een 2e sensor, waarbij je autofocus-unit gewoon blijft werken. Alleen heeft sony ook voor die liveview implementatie nog wat concessies moeten doen, zoals een kleinere zoeker, en dat zijn schoonheidsfoutjes die ook nog even weggepoetst moeten worden ;)

Voorlopig blivjen het voor mij vertalingen van compact-features die weinig toevoegen. Ik zou er iig mijn camera nog niet op uitzoeken, eerder vermijden als dat zulke concessies als bijvoorbeeld de sony's met zich meebrengt. Maar dat wil niet zeggen dat dat niet kan veranderen :)
Stormbringer schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:52:
Jongens, ik neem aan dat je wel handmatig kunt focussen tijdens het filmen?
Jup, maar dat wordt dus redelijk gokwerk, zeker met sneller glas. Je spiegel wordt opgeklapt tijdens het filmen, dus het enige dat je hebt is het (bewegende) beeld op je LCD. Dat is opzich een prima LCD, maar of je er echt fijn op scherp kunt stellen, vraag ik me even af ;) Met bijvoorbeeld de liveview van Canon kan je inzoomen op je LCD, waardoor je preciezer scherp kunt stellen, maar op het moment dat je dus aan het filmen bent... kun je je dan nog focussen op wat je framed? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 27-08-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:46

ThunderNet

Flits!

Mjah nadeel van dedicated videocamera's voor leuk geld is dat je er ook een zeer zeer dure 35mm adapter + matglas moet bijkopen wil je leuk met dof kunnen spelen. :) Ik vraag me alleen nog steeds af hoe het is om te filmen met een fototoestel in de hand, qua grip lijkt het me namelijk niet ideaal.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Remy schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:41:
[...]
Over, in dit geval. Wordt blijkbaar goed gewaardeerd door die dude :) Maar es wat video-sites afstruinen naar de eerste video's die gemaakt zijn met het ding, ben benieuwd naar de kwaliteit ervan.
Ik kan vanavond wel 3 filmpjes mailen die ik tijdens de presentatie heb gehad. Uploaden naar youtube heeft geen zin want die doet aan resizing dus als jij hem in zijn volledige resolutie kan hosten dan kan krijg je ze vanavond van me. Ik hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Op DPReview staat al een vergelijk tussen de D80 en D90, en het lijkt inderdaad een hele verbetering!

Wat ik me meer afvraag is: Wat zijn de verschillen tussen de D90 en de D300?
Met de euro-prijs van de D90 kun je al bijna een D300 kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

EgMaf schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:45:
Op DPReview staat al een vergelijk tussen de D80 en D90, en het lijkt inderdaad een hele verbetering!

Wat ik me meer afvraag is: Wat zijn de verschillen tussen de D90 en de D300?
Met de euro-prijs van de D90 kun je al bijna een D300 kopen...
Mjah D90 prijs gaat snel zakken. Kijk naar de introprijs van de D300. :) Dus kijk over een maandje weer eens naar de prijzen. Daarnaast heeft de D90 ook zaken die een D300 niet heeft. Zoals een AUTO modus, en SCENE modi.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 14:21

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

ThunderNet schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:58:
Mjah nadeel van dedicated videocamera's voor leuk geld is dat je er ook een zeer zeer dure 35mm adapter + matglas moet bijkopen wil je leuk met dof kunnen spelen. :) Ik vraag me alleen nog steeds af hoe het is om te filmen met een fototoestel in de hand, qua grip lijkt het me namelijk niet ideaal.
Het is denk ik niet echt moeilijk om een schoudersteun voor de D90 te maken wat de grip volgens mij erg ten goede zou komen. Tijdens mijn laatste vakantie zei ik nog tegen mijn vriendin dat het wel leuk zou zijn als er een dSLR uit zou komen die ook video op kan nemen zodat je een wijd arsenaal aan lenzen kunt gebruiken in combinatie met de grote sensor wat het filmen in slecht licht en het spelen met DoF een feest zou moeten maken. Met de D90 is een gedeelte van deze droom min of meer waar geworden, hoewel er nog een paar missers zijn:
  • MF, snap niet meteen waarom contrast-detect-AF niet mogelijk is. Zo goed als iedere consumenten video camera gebruikt contrast-detect-AF.
  • vast LCD-scherm. Als het uitklapbaar en draaibaar zou zijn geweest, werd het een klap een stuk bruikbaarder. Hoewel ik nu wel een markt zie voor kleine 720p schermpjes die op de HDMI-uitgang kunnen worden aangesloten ;)
  • Geen microfoon ingang....
De video-opname-functie kan van de D90 een succesnummer maken mits de video die hij kan schieten van hoge kwaliteit is niet onder doet voor de huidige generaties HD-camera's van Canon (HF-100/HV-30). Voor het geluid kan ik immers nog altijd eventueel mijn minidisc-speler gebruiken.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ThunderNet schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:58:
De gewone videocamera's zijn ook veranderd van formaat, volgde die dingen niet zo maar ze zijn sinds de tape de deur uit zijn ze een stuk gekrompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als iemand al nederlandse winkels ziet waar je kan voorinschrijven hoor ik dat graag, kan ik de topicstart bijwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Laatst online: 04-05 21:23

RBH

Ik geloof dat ik hier wel mee wil spelen. :) Die moviefunctie dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wijnands schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:53:
Als iemand al nederlandse winkels ziet waar je kan voorinschrijven hoor ik dat graag, kan ik de topicstart bijwerken
Volgens onze eigen Pricewatch heeft Cameraland.nl hem in elk geval staan, ik gok dat er de komende dagen wel meer shops zullen verschijnen.

Even gecheckt bij cameraland en daar is ie inderdaad al bestelbaar, zo te zien. Body: http://www.cameraland.nl/...com_virtuemart/Itemid,26/
Alle kits hebben ze daar ook al staan. En ik zie ook een nieuwe D300 Kit, met de nieuwe 18-105 VR :)

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 27-08-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Dusss, iedere volgende dslr met film is "keihard gejat van Nikon".
Toch vind ik 24fps best weinig.
Meeste compactjes schieten minimaal 30.
Mijn profetie over filmmodi is dit:
Sony gaat er waarschijnlijk overheen met FullHD, want dat wordt hard gepushed door Sony. Panasonic en Olympus nemen een parrallelweg met m4/3, en Canon volgt gedwee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

24fps is nu eenmaal de standaard. 720p HD materiaal is standaard 24fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Hmm, om te zeggen dat je het te weinig fps vindt, vind ik een beetje te kort door de bocht hoor.. Je mag blij zijn dat ze een filmfunctie hebben weten in de bouwen in een dSLR. En dan ook nog (as said before) op standaard HD kwaliteit, ik zeg; petje af. :) Al had je zo'n filmfunctie natuurlijk al wel aan kunnen zien komen door Live View e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Alle reguliere films ter wereld worden op 24fps gefilmd, dus best weinig, ach 8)7

Als je de output wil beoordelen van de D90, hier zijn 2 filmpjes:

http://crew.tweakers.net/Remy/d90videos/D90_Movie_01.avi
(13MB)

http://crew.tweakers.net/Remy/d90videos/D90_Movie_03.avi
(27MB)

edit: met dank aan Mobyrick trouwens _o_

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 27-08-2008 15:51 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En hier staan nog wat filmpjes:
http://chsvimg.nikon.com/...ng/lineup/d90/en/d-movie/

Zo te zien zijn die van dezelfde scenes die ook al te zien waren in dat filmpje over de D90, door die fotocrew :)

Edit: die twee HD avi's zien er qua beeldkwaliteit iig erg fijn uit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 27-08-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels heeft Nikon meer samples online staan.

http://chsvimg.nikon.com/...eup/d90/en/sample-images/

Dame rechtsonder en de straatscene op de 3e rij zijn op iso3200 geschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijg je straks wel het gezanik of jij niet illegaal events staat te filmen met je dSLR... heb je dát weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Henk schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:44:
Krijg je straks wel het gezanik of jij niet illegaal events staat te filmen met je dSLR... heb je dát weer :+
:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Wow... die beeldkwaliteit ziet er eigenlijk best wel goed uit....

* Ralph Smeets hoopt dat Nikon stiekem werkt aan een contrast-detect AF-mode voor de film-mode....

[ Voor 5% gewijzigd door Ralph Smeets op 27-08-2008 15:52 ]

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 18:01
Zit die er niet in dan?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28443

Potver, dit zeg ik niet snel over Nikon, maar ik ben impressed! Hier blijft Canon toch weer achter met de introductie van de 50D. Veel mensen hadden toch wel verwacht dat deze camera ook een movie feature zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik meende uiteraard voor de film-mode. Voor het schieten van foto's in livemode zit die er uiteraard in ;)

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 18:01
digifotopro:
Tijdens het filmen klapt de spiegel omhoog, waardoor je de optische zoeker en de 11-punts autofocus niet meer kunt gebruiken. Kaderen gaat via het lcd-scherm en voor het scherpstellen zul je terug moeten vallen op het langzame contrast-AF, of handmatige scherpstelling.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ralph Smeets schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:52:
[...]

Ik meende uiteraard voor de film-mode. Voor het schieten van foto's in livemode zit die er uiteraard in ;)
Nee, zit er niet in:
Although you can't autofocus whilst recording movie clips, before you actually start the clip you can pre-set any of the Picture Controls, white balance, exposure compensation and so on (giving a lot of creative control over the 'look' of the movie) and the image stabilization works with VR lenses. Exposure is fully automatic in movie mode (though exposure compensation settings are honored).

There are several limitations to be aware of, however; as mentioned there's no autofocus whilst recording clips, and there is a time limit to a single clip (5 minutes for a 1280 x 720 movie, 20 minutes for others).

We've had a play with this function on our pre-production camera though we're not able to publish any output yet we can report that the quality of the 720p movie clips seems very good - we'll cover this in-depth when we publish our full review.
De contrast-AF werkt alleen voor Live View, niet voor de movie mode.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 12:30
Contrast AF werkt óók in D-movie mode, maar 'eenmalig', dus je activeert de moviemode, stelt scherp, en that's it. De focus veranderd niet als je inzoomt of beweegt (heb het zelf kunnen uitproberen).

Maar goed, bij Nikon zelf waren ze daar vorige week tijdens de persconferentie blijkbaar ook niet helemaal uit. Na een opmerking er over krijg je dan te horen dat het wel aan het pre productiemodel zal liggen...

[ Voor 4% gewijzigd door Xtuv op 27-08-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
De D90 is verkrijgbaar vanaf eind september voor een adviesverkoopprijs van EUR 899.
Bron: Site nikon.

Klinkt al beter dan die duizend-en-nog-wat €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 09:46

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Voor mij is het duidelijk dat deze jongen m'n D50 zo rond maart / april 2009 gaat opvolgen. Hopelijk hebben we dan ook iets van een cash-back actie voor de volgende zomervakantie, dat zou het sparen een stuk makkelijker maken ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Remy schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:54:
[...]
Nee, zit er niet in:

[...]
De contrast-AF werkt alleen voor Live View, niet voor de movie mode.
Zeg ik toch ook ;)

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 15:43
FLuKee schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:04:
[...]

Bron: Site nikon.

Klinkt al beter dan die duizend-en-nog-wat €.
Dat is de adviesprijs in Belgie ;(

Too many freaks, not enough circuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PietPrecies schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:09:
[...]

Dat is de adviesprijs in Belgie ;(
Alsof dat zulke afstanden zijn ;) En vaak is in belgie het spul eerder wat duurder dan hier, dan andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Remy schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:19:
[...]
Alle reguliere films ter wereld worden op 24fps gefilmd, dus best weinig, ach 8)7

Als je de output wil beoordelen van de D90, hier zijn 2 filmpjes:

http://crew.tweakers.net/Remy/d90videos/D90_Movie_01.avi
(13MB)

http://crew.tweakers.net/Remy/d90videos/D90_Movie_03.avi
(27MB)

edit: met dank aan Mobyrick trouwens _o_
Graag gedaan, vanavond komt er nog een filmpje bij
Xtuv schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:59:
Contrast AF werkt óók in D-movie mode, maar 'eenmalig', dus je activeert de moviemode, stelt scherp, en that's it. De focus veranderd niet als je inzoomt of beweegt (heb het zelf kunnen uitproberen).

Maar goed, bij Nikon zelf waren ze daar vorige week tijdens de persconferentie blijkbaar ook niet helemaal uit. Na een opmerking er over krijg je dan te horen dat het wel aan het pre productiemodel zal liggen...
Was jij die gast die de tv aan het aanpassen was? Zo ja dan ben je handenmodel in de foto's die ik in mijn artikel heb gezet. Ik was die lange gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:12:
[...]

Alsof dat zulke afstanden zijn ;) En vaak is in belgie het spul eerder wat duurder dan hier, dan andersom...
Verander nikon.be in nikon.nl en die prijs staat er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Mobyrick schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:12:
Was jij die gast die de tv aan het aanpassen was? Zo ja dan ben je handenmodel in de foto's die ik in mijn artikel heb gezet. Ik was die lange gast.
Yup, c'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Het concept is geniaal vind ik. Net een aantal filmpjes bekeken en het lijkt me echt heel fijn werken. :) Op het moment dat Canon zoiets uitbrengt ga ik het kopen. dSLR en HD filmen in één.. It's almost to good to be true. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geweldig zo'n movie mode, nu nog enkel op de D90, straks op alle dSLR's. :)

Jammer dat de microfoon aansluiting ontbreekt, dat maakt de filmfunctie voor mij waardeloos.

[ Voor 3% gewijzigd door -DarkShadow- op 27-08-2008 17:18 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb de filmpjes ook bekeken en het ziet er niet verkeerd uit. Maar inderdaad, geen geluid dat opgenomen wordt. Dat maakt het voor mij ook minder aantrekkelijk. Los van de filmfunctie, is de nieuwe sensor en ISO dat verbeterd is wel iets wat van pas komt. Plus een groter schermpje, wat nooit weg is. Hoe groter, hoe beter. (vind ik dan). Maar de D90 ga ik pas kopen wanneer mijn D80 op de schroothoop ligt. Dus als 't even meezit hoef ik hem nooit te kopen :P Maar tis wel een mooie opvolger van de D80. Zeer zekers. Verder heb ik er niet op hoeven te wachten omdat je altijd het verschil houdt in aanschafprijs. Dat is niet zo gek, want de D90 is net nieuw, de D80 is opgevolgd en dus eol. 485 nieuw tegen 899 blijft toch een verschil van 400 euro die je in een objectief kan stoppen.

Dus zelfs al had ik nu nog geen D80 gehad en stond ik nu voor mijn eerste dSLR keuze, dan was het de D90 niet geworden. Ik kan zo'n hoog bedrag voor een toestel alleen niet verantwoorden voor waar ik hem voor ga gebruiken, namelijk hobbymatig en op amateurniveau. Voor mensen die een body met glas als gereedschap zien is 't natuurlijk een ander verhaal. Dan doe je immers een investering om zodoende geld te verdienen/winst te maken. (door goede foto's af te leveren).

Een D300 kost nu 1300 euro, een 40D 719 los. En de D90 gaat dus een adviesprijs van 900 meekrijgen. Dan kan ie nu mooi de strijd aangaan met de 40D. Of verwachten jullie dat Canon de 50D ook een 900 adviesprijs mee gaat geven straks? Ben benieuwd iig wat er in de toekomst ons te wachten staat nu de filmfunctie in een dSLR is gezet. Want als ik de berichten dus goed volg moet zowel de liveview als deze filmfunctie dus nog volwassen worden en uit de kinderschoenen komen. Tis iig wèl mooi dat de functies er al zijn, ookal is het nog niet een volwaardig gerijpte feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik hoor bij sommige filmpjes toch wel degelijk geluid hoor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Klopt, hij neemt wel degelijk geluid op, maar een aansluiting voor een externe, wellicht betere, microfoon ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

tomtom137 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:59:
Klopt, hij neemt wel degelijk geluid op, maar een aansluiting voor een externe, wellicht betere, microfoon ontbreekt.
Aha. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
tomtom137 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:59:
Wat inderdaad erg jammer is...

Weet iemand hoe die GPS aansluiting te gebruiken is?

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, met een speciale GPS dongle van Nikon, die je op je hotshoe kan klikken :)

Staat volgens mij ook wel toegelicht in de DPReview artikelen? En in ons eigen nieuwsbericht staat ook een foto van die constructie :)

[ Voor 26% gewijzigd door Orion84 op 27-08-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

In de topicstart staat dat de D90 body vanaf oktober leverbaar is, maar net als de kit zal dat ws. al 19 sept zijn, over 3,5 week al (oa via cameranu zo blijkt). Lekker vlot van Nikon moet ik zeggen: de tijd tussen aankondiging en daadwerkelijke beschikbaarheid wordt steeds kleiner.

Met deze moviemode komen er veel meer creatieve mogelijkheden voor fotografen: oa bij bruiloften dat een DVDtje gevuld kan worden met zowel foto's als video van dezelfde maker! Daarnaast interactieve dingen van plekken met zowel video als foto vanuit hetzelfde systeem. Sweetness :9

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 15-04 11:53

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Leuk dingetje, die GPS ontvanger. Vraag me af hoeveel hij kost.

Afbeeldingslocatie: http://www.nikonusa.com/Assets/Photography-Accessories/Miscellaneous/25396-GP-1-GPS-Unit/Views/353_25396_GP-1-GPS-Unit_front.jpg

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Remy schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:52:
Met deze moviemode komen er veel meer creatieve mogelijkheden voor fotografen: oa bij bruiloften dat een DVDtje gevuld kan worden met zowel foto's als video van dezelfde maker! Daarnaast interactieve dingen van plekken met zowel video als foto vanuit hetzelfde systeem. Sweetness :9
Exact mijn gedacht, zodra Canon hiermee komt ga ik het aanschaffen. :) (Mits te betalen uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Shark.Bait schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:46:
Leuk dingetje, die GPS ontvanger. Vraag me af hoeveel hij kost.

[afbeelding]
Zo te zien is het gps-"slot" een gecombineerde voor de draadontspanner én de gps. En kun je ook nog beiden gebruiken door de draadontspanner op de gps-unit aan te sluiten. Althans :P daar lijkt het wel op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Externe GPS apparaten maken gebruik van de 10-pins I/O-poort maar de D90 heeft deze niet dus deze is aan te sluiten via de afstandsbedieningaansluiting. Een prijs was nog niet bekend gemaakt en weet ik dus ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:44
Erg goede set van Nikon, hiermee kunnen ze aan de consumentenkant wel eens wat marktaandeel van Canon afsnoepen. Het argument om een Canon te nemen omdat deze Liveview heeft valt weg en de filmfunctie is een punt wat mensen eerder richting de Nikon zal brengen. Zeker als ze net overstappen vanaf een compactcamera.

Het is ook een grote pre dat ze het scherm en de sensor van de D300 hebben genomen voor de D80. Ik heb de D300 nu een week en dat is echt geweldig en een grote vooruitgang vanaf de D80.

Het blijft jammer dat ze de D60 niet hebben voorzien van Liveview, want dan hadden ze nog een betere lijn gehad. Misschien tijd voor een D60x??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46

CyBeRSPiN

sinds 2001

De D90 is voorlopig nog te stevig geprijsd om te concurreren met de 450D, maar het slaat zeker een mooie brug naar de D300, die voor velen toch echt te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
CyBeRSPiN schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:54:
De D90 is voorlopig nog te stevig geprijsd om te concurreren met de 450D, maar het slaat zeker een mooie brug naar de D300, die voor velen toch echt te duur is.
Gelukkig kan de D90 prima concurreren met de 40D én 50D.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Alsof de duivel ermee speelt geeft onze D70 vandaag opeens kuren, hij slaat de meeste foto's op als JQG :?
Eind september is nog wel ver weg enneh de vakantie was al duur genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 16:30
hjs schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:09:
Alsof de duivel ermee speelt geeft onze D70 vandaag opeens kuren, hij slaat de meeste foto's op als JQG :?
Eind september is nog wel ver weg enneh de vakantie was al duur genoeg :(
www.lenen.nl ? ;)

Ik moet zeggen, ik heb nu een D300 maar ben toch wel een beetje jaloers op die filmfunctie zeg...vooral het feit dat je met lichtsterke lenzen kunt werken maakt het filmen heel leuk. Jammer dat ie dan weer niet autofocust...maar ja er moet wel wat te verbeteren zijn voor de volgende versies :)
Het is wel opvallend dat Nikon de laatste tijd steeds voor loopt op Canon, kwa specs, volgens mij hebben ze goed geinvesteerd in de SLR ontwikkeling bij Nikon. Nu nog een leuke midrange lenzen lijn (16-85 F/4 VR bijv) en dan ben ik helemaal gelukkig...

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het is inderdaad jammer dat er nog geen F4 lenzen zijn voor het hele bereik. Voor een hoop mensen zou dat een alternatief zijn. De 2.8 lenzen zijn vaak te duur en de lenzen met wisselend diaframa wil je eigenlijk ook niet. Een F4 lens zou in dat geval perfect zijn,

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
M@cer schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:44:
Het blijft jammer dat ze de D60 niet hebben voorzien van Liveview, want dan hadden ze nog een betere lijn gehad. Misschien tijd voor een D60x??
Kom kom, Liveview is best een aardige feature maar het is zeker geen geschenk uit de hemel... ;) De informatie die je mist uit je zoeker :|

• Remy

Remy

Imaging Resource heeft z'n D90samples al online staan, snelle jongens. De kwaliteit is behoorlijk goed! :o

LinkedIn
Instagram

• FLuKee
tomtom137 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:35:
[...]

Kom kom, Liveview is best een aardige feature maar het is zeker geen geschenk uit de hemel... ;) De informatie die je mist uit je zoeker :|
Zoals steeds: hangt af van waar je mee bezig bent: voor macrofotografie bijvoorbeeld is liveview echt wel een geschenk uit de hemel. Zo simpel is het. Dat het voor "gewone" fotografie weinig meerwaarde biedt kan ik zeker begrijpen.

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 11:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

M@cer schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:28:
Het is inderdaad jammer dat er nog geen F4 lenzen zijn voor het hele bereik. Voor een hoop mensen zou dat een alternatief zijn. De 2.8 lenzen zijn vaak te duur en de lenzen met wisselend diaframa wil je eigenlijk ook niet. Een F4 lens zou in dat geval perfect zijn,
daar heeft Canon inderdaad nog een voorsprong, die heeft over het bereik van 17 t/m 200 mm (zoom) en zelfs 300mm prima alternatieven.

Wat het 'voorlopen' van Nikon betreft; het is steeds stapje voor stapje wat innovaties betreft en daar heeft Nikon nu een klein streepje voor; uiteindelijk gaat het bij foto's maken echter nog steeds om beeldkwaliteit en wat dat betreft zijn de verschillen marginaal of liever gezegd, te verwaarlozen. Het is even wachten wie er een echte 'break through' bereikt op dit gebied om serieus veel fotografen naar 'hun' kant te trekken.

Uiteindelijk alleen maar goed voor ons, de kopers dus :)

• M@cer
tomtom137 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:35:
[...]

Dat snap ik, maar voor veel mensen die overstappen vanaf een compactcamera en nog niet bekend zijn met een Spiegelreflex is er een verkoopargument minder om voor de Canon te kiezen (met Liveview) ipv de Nikon.

Elke leek die naar de winkel gaat en voor het eerst een DSLR in z'n handen krijgt zal de opmerking plaatsen of ze niet gewoon door het schermpje kunnen kijken om een foto te maken.

Ach kom op... als ik zelfs een willekeurige partymiep in nog geen halve minuut heb uitgelegd dat ze dáár door dat glaasje moet kijken, zó aan de lens moet draaien om te zoomen en op dát knopje moet drukken om een foto te maken...

dSLR's zijn gewoon iets anders dan compacts. Face it.

Anders kunnen we ook de lenzen wel weer motorisch laten zoomen... :X

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 28-08-2008 09:16 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 16:25

Chiron

Moderator Discord
Woei.. ik zat aanvankelijk met een d300 in m'n hoofd, maar als de d90 net zo goed presteert op het gebied van ruis dan moet ik er toch nog even over nadenken :D

Staat er al ergens een tabel met een vergelijking tussen de d300 en d90?

En met die filmfunctie kan ik mooi m'n antieke F4 80-200 schuifzoom uit het stof trekken, volgens mij werkt een schuifzoom met filmen echt veel fijner dan een aparte zoom en focusring :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:23
Staat er al ergens een tabel met een vergelijking tussen de d300 en d90?
foto's kan je al vergelijken: Imaging Resource Comparometer

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Henk schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:15:
Ach kom op... als ik zelfs een willekeurige partymiep in nog geen halve minuut heb uitgelegd dat ze dáár door dat glaasje moet kijken, zó aan de lens moet draaien om te zoomen en op dát knopje moet drukken om een foto te maken...

Pentax heeft daar in z'n recente KAF2 mount wel contacten voor zitten :+

• thalyric
  • Laatst online: 01-04 12:58

thalyric

God

Henk schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:15:

gelijk heb je

• Remy

Remy

Meer video's (Flash):

http://eyevio.jp/movie/159276 (50mm f/1.4)
http://eyevio.jp/movie/159288 (50mm f/1.4)
http://eyevio.jp/movie/159289 (18-200 VR)
http://eyevio.jp/movie/159292 (60mm Micro)

:)

LinkedIn
Instagram

Orion84 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:32:
[...]

Pentax heeft daar in z'n recente KAF2 mount wel contacten voor zitten :+
Dat vind ik dan ook dood-eng :P Niet alleen omdat je vage knopjes op de body krijgt, maar veel meer dat je kans hebt op een focus-by-wire systeem zoals in de Canon 85L, maar dan dus zoom-by-wire. Ik _huiver_ echt bij de gedachte... :X

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-05 14:31
Blijkbaar wordt de sensor toch niet helemaal frame-per-frame uitgelezen. Bij snelle bewegingen van links naar rechts of andersom komt je beeld / onderwerp "schuin" te staan. Valt vooral op bij het filmpje met de 18-200: de vrachtwagen die voorbijrijdt of het gewiebel met de camera.
Maakt het iets minder leuk voor filmpjes met snelle beweging :/

• Remy

Remy

Blijkbaar wordt de sensor toch niet helemaal frame-per-frame uitgelezen. Bij snelle bewegingen van links naar rechts of andersom komt je beeld / onderwerp "schuin" te staan. Valt vooral op bij het filmpje met de 18-200: de vrachtwagen die voorbijrijdt of het gewiebel met de camera.
Komt door de CMOS: die scant van boven naar beneden net als CRT's. CCD's pakken beeld in 1 keer, die hebben daar geen last van.

Sport/snelle actiefilmpjes wordt wat minder makkelijk zo ja.

LinkedIn
Instagram

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Arrigi schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:34:
[...]
Komt dat niet door de flashconversie?

[ Voor 4% gewijzigd door bouwfraude op 28-08-2008 19:55 . Reden: geen AF fine tuning ]

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste