Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Opvagne naar router gepushte config

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:12
Even eerst een motivering waarom dit topic hier gezet wordt door mij:

In netwerken past het volgens mij niet, gezien het feit dat het software-matig is en er bepaalde ingebakken software aan te pas komt die eventueel moet reverse engineerd moet worden.

Misschien wordt het wat duidelijker als alles hier staat.

ik word binnenkort klant bij Dommel (\[België] Dommel xDSL en telefonie).
Nu is het zo dat de VoIP instellingen door hen niet bekend gemaakt worden, maar deze toch handig en makkelijk zouden zijn, gezien het feit dat ik hier nog enkel SIP-phones heb staan die niet direct aan te sluiten zijn op een PSTN-kabel.

Nu is er bij het pakket een CD inbegrepen met configuratiesoftware.. Eens geïsntalleerd bevat een mapje in program files heel wat dll-bestanden en een exe.

Ik heb al wat gezocht, geprobeerd hier en daar wat via notepad te openen (ik ben ook maar een leek op dit gebied, ik krijg wel .NET en Java op school, maar dat is nog steeds erg basis vind ik...) maar daar krijg je natuurlijk wat jibrish...

Is er ergens een manier op in de SSH-DLL oid die in de map stond wat dingen op te halen ?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:58

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je de config zelf naar je modem moet pushen, dan kun je die gewoon snifferen.
Niet iets dat je zelf niet had kunnen vinden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

HyperBart, volgens wat ik gelezen heb op Userbase worden de settings vanuit dommel over internet gepusht naar je router. Dat is ook de reden dat je het programma niet moet laten aanstaan voor het krijgen van de settings (die overigens wel wat op zich kunnen laten wachten naar wat ik heb gelezen). Je kan dus eigenlijk weinig doen om de settings te bemachtigen. Misschien je verdiepen in de firmware van de Siemens-router (die dacht ik closed source was). Maar ik zou niet weten hoe je die dingen gaat opvangen. Misschien zijn ze wel te lezen als je truukjes uithaalt met SSH (dacht dat jij dat al eens geprobeerd had), maar dan heb je misschien een op andere user en pass nodig met de rechten (die user is er volgens mij wel).

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 09:53
Ik moet bekennen dat ik als Nederlander volstrekt niet bekend ben met Dommel en dus ook geen idee heb welk modem zij gebruiken. Ik denk echter toch voldoende te weten om jouw uitleg in twijfel te trekken ;) Hoezo eigenwijs

Allereerst, weet je zeker dat het gaat om VoiP en niet VoDSL?

Als het inderdaad VoiP is, dan zou je inderdaad ergens de gegevens uit moeten kunnen plukken. Waarschijnlijk dat dat modem wel met SIP verbinding maakt en verder de standaard codec's gebruikt.

Ik denk echter niet dat de informatie die jij zoekt op die CD staat. Van veel ATA's (Analogue Telephone Adapters) weet ik dat je er een url in kan opgeven waarvandaan zij hun instellingen automatisch downloaden en updaten. Zelfs firmware update kan vaak via die URL geregeld worden.

_Als_ de cd dus al dit soort info bevat, dan zal het die URL zijn. Daar zou ik dus ook naar zoeken als ik jouw was. De meeste kans heb je in de exe zelf.

Ik verwacht echter dat je hem ook daar niet zult vinden. Grote kans dat al in de fabriek in plaats van het flashen van de normale firmware, de Dommel firmware erin geflashed is. Met dus de URL die jij wilt weten. Als dat inderdaad zo is, dan gaat het verdomde lastig worden, afhankelijk van hoe goed dat ding is dichtgetimmerd en hoe slim ze bij Dommel zijn. Bovendien kun je dan ook nog geintjes verwachten als het blokkeren van die URL in de firewall van het modem, zodat alleen het modem zelf erbij kan en het blokkeren van andere modems / het blokkeren van de URL voor andere modems.

Als het om een URL gaat en Dommel heeft hem redelijk dichtgetimmerd, dan gaat het neerkomen op het uitlezen van de NVRAM. Direct op de chip of via een JTAG interface bijvoorbeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Nijn op 11-08-2008 20:14 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Nou.. wat het met software engineering te maken heeft is me een raadsel. Zelf wil je ook niet gaan ontwikkelen dus een topic voor in Programming is het ook niet. Als je na reverse engineering wat wil gaan aanpassen dan zou het eventueel in Programming kunnen, maar niet in SEA.

Ik hoop dat je doorhebt dat met notepad een dll of exe te openen je niet zo veel te zien krijgt :P. Als de software je settings doorpush naar je modem via het netwerk dan zou je met een sniffer kunnen kijken wat er over de lijn wordt gestuurd maar als dit een volledige firmware is dan ben ik bang dat je er niks aan zal hebben. En zoals al aangegeven worden dit soort settings vaak remote opgehaald en zeer waarschijnlijk doet je modem VoDSL en geen Voip (dat doen de meeste van dit soort gecombineerde modems).

Voor hulp het sniffen van je netwerk moet je hier niet zijn :) Lees even de policy door of ze dit bij Netwerken wel willen hebben. Controleer voor de zekerheid wel of ze bij Dommel daadwerkelijk Voip gebruiken i.p.v. VoDSL. Met een beetje geluk "vind" iemand het admin wachtwoord van het modem. Hier in NL is zoiets vergelijksbaars gebeurd met de modems van Alice. Dat wachtwoord ligt nu op straat zodat alle settings zijn uit te lezen (en aan te passen).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.