[OS] Wat doe jij na een frisse (XP) installatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hey,

Ik vraag me heel vaak af, of ik na een frisse installatie niet iets ben vergeten. Ook ben ik benieuwd naar de software die jullie hebben en installeren, en naar de drivers. Ik wil jullie daarom vragen een lijstje te maken met datgene wat jullie doen/uitvoeren na een frisse XP-installatie. Zo helpt de een de ander, en omgekeerd. ;)

Ik doe hetvolgende:

Taalbalk verwijderen. -irritant!
Desktopitems weergeven
Desktopresolutie veranderen. -logisch
Snelstarten-werkbalk Activeren. -makkelijk
nVidia Drivers Installeren -logisch
Intel-Chipset Drivers installeren -weet eigenlijk niet waarom, maar doe het toch.
ETHERNET-poort-drivers installeren -anders geen internet :X
Firefox/IE7 Installeren -IE6= :|
Winamp Installeren -gratis en goed
WLM Installeren
Geluidsdrivers
Schijfdefragmentatie uitvoeren voor de OS-schijf.
NOD32 Antivirus Installeren
ANtivirus-database updaten
Antivirus-scan uitvoeren
WINRAR Installeren
K-Lite Codecpack Installeren.

Ethernet
XboX360 Controller
Intel Chipset
TV-Kaart
Adobe Reader
Office 2003
Framework .Net 2.0
PhysX Drivers
Fraps

Ben ik misschien wat belangrijks vergeten?

Wat doen jullie zoal? ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 1e wat ik doe .. nog voor het installeren van videodrivers, is het uninstallen van MSN Messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Je bedoelt neem ik aan de standaard Messenger? Dat is iets anders dan MSN messenger, of Windows Live Messenger. Ik vind de standaard Messenger juist handig; mocht WLM/MSN het niet doen, dan ga ik windows messender gebruiken. |:( met tegenzin ja, maar wat moet, moet.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wordt dit niet een gigantisch opsomtopic?

Handige programmaatjes eropgooien als WinRAR / 7-Zip, MagicISO, AVG, WinAmp. En nog een ris progsels om de temperatuur van de pc in de gaten te houden natuurlijk. Je bent tweaker of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Jejking schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:15:
Wordt dit niet een gigantisch opsomtopic?

Handige programmaatjes eropgooien als WinRAR / 7-Zip, MagicISO, AVG, WinAmp. En nog een ris progsels om de temperatuur van de pc in de gaten te houden natuurlijk. Je bent tweaker of niet.
Dit is geen opsomtopic, maar een leertopic. 7Zip en WINRAR zijn vrijwel hetzelfde; WinRAR kan ook 7Zip fils extracten. En de temps; die heb je als het goed is na een overclock al in de gaten gehouden, dus na het stressen weet je wat de temps zijn, wat betekend dat je je er geen zorgen meer hoeft over te maken na de hand.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:15:
Je bedoelt neem ik aan de standaard Messenger? Dat is iets anders dan MSN messenger, of Windows Live Messenger. Ik vind de standaard Messenger juist handig; mocht WLM/MSN het niet doen, dan ga ik windows messender gebruiken. |:( met tegenzin ja, maar wat moet, moet.
Nee. Ik bedoel die IM client die de hele wereld schijnt te gebruiken. Bekend onder kortweg 'MSN'.
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Hoppakee.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Hey leuk idee want dit vraag ik me dus ook altijd af :*)

Ik heb altijd een heel (zou het bijna een ritueel willen noemen) als een verse instal erop staat.
Maar dat is vooral om XP in te stellen.

Wat ik altijd doe: (zal nogwel wat bij ge-edit worden want ik weet zo niet alles)

* Weergave op klassiek.
* Alle updates bijwerken
* Alle drivers installeren
* Een 15 tal register aanpassingen.
* Defragmenteren voordat verdere software erop gaat.

En de software:

* Office 2003
* Nero 8 Reloaded
* DVD Shrink
* DVD Decrypter
* Power DVD
* Adobe Reader
* MSN
* MSN Plus
* Windows Commander
* FotoEdit Deluxe
* Ad-Aware
* WinZip
* WinRar
* uTorrent
* BearShare
* Nokia Software voor mn telefoon

En de tooltjes/plug-ins:

Java
Flash
FolderSize
XP Power Toys
HotKey CD-Eject
Auto IE Refresher
XP Plus Aquarium Screensaver

[ Voor 17% gewijzigd door crack_en_hack op 10-08-2008 00:30 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:18:
[...]
Nee. Ik bedoel die IM client die de hele wereld schijnt te gebruiken. Bekend onder kortweg 'MSN'.
Zo dit heb je snel ge-edit. Dat het 'troep' is, is ook lekker onderbouwd :X

Ik knal juist de laatste Live Messenger er op. Niet omdat het nou zulke perfecte software is, maar het werkt goed genoeg voor mij. Verder Office, Winrar, Winamp, VLC.... zo kan ik nog wel even doorgaan. En natuurlijk resolutie instellen e.d.

Mmmh grote kans dat het zo wel een opsomtopic gaat worden. Valt er niets te discussieren of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas81
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08-2024
Wat ik meestal doe na een clean install (heb afgelopen twee jaar zeker 30 clean installs gedaan voor mijzelf en familie :S) is eerst alle drivers installeren, updates binnenhalen, schijf opruimen, defragmenteren..en dan een image maken. Scheelt zoveel tijd voor de volgende keren. Vooral voor familie :P elke keer of ik "even" de computer kan doen....

en de rest is erg persoonlijk..dus...dat was het..

[edit]

zal nog even toevoegen wat ik zelf allemaal doe dan.
- alle performance tweaks voor de os die ik belangrijk vind. Ik hou van snel, niet zozeer van eye-candy
- scratch disk..of..virtual memory aanpassen, op andere partitie zetten (draai trouwens met 8GB ram..)
- alle programma's installeren die ik gebruik (CS3, Lightroom, Office)
- weer alle updates binnen halen...om vervolgens weer een image te maken.

ik eindig dus met twee clean install images, een lege, alleen os en updates, en een basic, dus os + standaard programma's. Winamp, itunes, msn, winrar etc. zijn regelmatig updates van, dus die haal ik wel binnen als het weer eens nodig is.

De reden dat ik voor mijzelf ook twee images maak, is omdat er soms wel eens iets fouts gaat met installeren van sofware ofzo..of een of andere f*ck up van mn OS ofzo...dan is een image terug zetten veel sneller dan weer eens een clean install...

[ Voor 53% gewijzigd door lucas81 op 10-08-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die taalbalk, heb ik nooit last van: zet ik al uit bij de installatie zelf.

@crack & hack: welke registeraanpassingen:

En ik verwijder altijd Windows Messenger, met dat scriptje van HlpDsk, maar Live Messenger installeer ik altijd :)

Voor de rest: ik gebruik nu Vista, dus er zijn een aantal dignen die niet meer moeten.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 16:54
het zoveelste wat installeer jij op een nieuw systeem topic :+

Wat ik doe na een frisse installatie??
Een bak koffie inschenken :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 21:03
Als ik er aan denk, schakel ik ook nog wat onnodige services uit. Dat je je drivers moet installeren, is nogal logisch dus die hoeven eigenlijk niet apart opgesomd te worden. Virusscanner wordt uiteraard als eerste geïnstalleerd. Verder installeer ik eigenlijk alleen maar de programma's wanneer ik ze nodig heb. Zoals Filezilla (gratis ftp programma), IZArc (gebruik ik net iets liever dan 7zip, ondersteunt ook meer formaten), ... Maar ik vrees dat dit uiteindelijk toch een gigantisch opsomtopic zal worden en dat iederen zijn "eigen" programma's zal preferen boven die van aan ander. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
- Resolutie aanpassen naar native
- Drivers installen
- Quick Launch uit, taalbalk uit
(- Soms domain joinen)
- Software installen
|--- Microsoft Update
|--- Office
|--- Firefox
|--- Windows Live (Photo Gallery, Writer, Messenger)
|--- Visual Studio 2008
`--- Photoshop en Acrobat CS 3

Zou het zo verder even niet weten, dankzij m'n roaming profile hou ik de meeste settings nu :)

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 10-08-2008 00:31 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te vergeten:

Explorer ->

* Klassieke weergave
* Systeembestanden weergeven
* Bestandextensies weergeven
* Configuratiescherm weergeven in Deze computer
* Verborgen bestanden weergeven

Beeld -> statusbalk weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noork schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:23:
Zo dit heb je snel ge-edit. Dat het 'troep' is, is ook lekker onderbouwd :X
OK. Speciaal voor jou: het is troep! MSN, Live, en alle andere incarnaties.

Onderbouwing is niet nodig. Het is mijn persoonlijke mening.
En het is dus het 1e wat verdwijnt van de PC. Daarna installen van drivers en apps.

Als ik persé iemand moet spreken die alleen MSN gebruikt dan pak ik wel Miranda.
Kan ik gelijk ook nog via ICQ communiceren.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 07:16
Wat doe jij na een frisse XP installatie?
- Laatste nVidia drivers installeren
- En dan niks, alle andere instellingen/drivers/programma's/virusscanners/etc zijn netjes geslipstreamd in de CD DVD. :+

Edit:
En voor de MSN discussie: Ook ik verwijder de standaard Windows Messenger, en flikker er aMSN op, mocht ik het ooit moeten gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door AndriesLouw op 10-08-2008 00:38 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Snake schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:27:
@crack & hack: welke registeraanpassingen:
Waar ik zo snel ff op kom:
  • Outlook Adresboek lokatie veranderen
  • IE Favorieten lokatie veranderen
  • Snelheid breedbandverbinding verhogen
  • Prullenbak hernoemen
  • Veilige modus toevoegen aan opstartmenu
  • XP kernel in RAM-geheugen
  • Aantal downloads Internet Explorer verhogen
  • Diskperf uitschakelen
  • Uitklap snelheid van het startmenu versnellen

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:05

Twazerty

AVCHDCoder developer

Niet Xp maar vista bij mij:

Eerst alle drivers
Alles updaten
Daemon tools
Winrar
Firefox
Office
Nero
CoreAVC
Avisynth
TMPGEnc 4.0 XPress
Combined-Community-Codec-Pack
ffdshow
matroska splitter
Media Player Classic
Media Player Classic Home cinema
Nero Showtime
Powerdvd
Windvd
Nog een hoop videoedeting programma's en download programma's
MSN Messenger

En nog veel meer.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens vind ik het altijd zo'n overdreven gedoe dat mensen spreken van Bit Rot of andere traagheden nadat een installatie een tijdje mee is gegaan. Dan doe je toch echt rare dingen imo. Mijn huidige installatie van Windows is een paar jaar ouder dan mijn hardware. Ik heb hem zelfs overgezet van een Singlecore AMD/VIA/IDE/AGP systeem naar een Dualcore Intel/SATA/PCI-E systeem. Zonder herinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
AndriesLouw schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:36:
Wat doe jij na een frisse XP installatie?
- Laatste nVidia drivers installeren
- En dan niks, alle andere instellingen/drivers/programma's/virusscanners/etc zijn netjes geslipstreamd in de CD DVD. :+

Edit:
En voor de MSN discussie: Ook ik verwijder de standaard Windows Messenger, en flikker er aMSN op, mocht ik het ooit moeten gebruiken.
Laten we t niet hebben over programma's als nLite. O-) Dat gaat me tever, maar ik ben ook bezig met het aanpassen van mijn XP-ISO, zodat ik zo snel mogelijk klaar ben.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 07:16
@HlpDsK:
Ik denk niet dat dat de reden is voor een herinstallatie, ik herinstalleer meestal bij hardware-updates (nieuw mobo of HD).

Edit: Oké, ik kan niet lezen, jij herinstalleert dus niet bij hardware-updates.

[ Voor 25% gewijzigd door AndriesLouw op 10-08-2008 00:43 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:22
Eigenlijk maak ik altijd een unattended slipstream versie met nLite waarbij ik Service Pack 3 integreer.

Zodra ik Windows voor de eerste keer boot plug in mijn USB stick in en installeer ik alle drivers (chipset, videokaart, geluidskaart, muis drivers, webcam drivers, dual-core optimizer, firefox 3, .net framework 2.0 en teamspeak 2.0).

Daarna doe ik updates installeren en dan pas reboot ik (ik reboot dus niet tussen elke driverinstall door, doe ik later pas). Na het rebooten stel ik mijn videodrivers, geluidskaartdrivers (X-Fi) en logitech muisdrivers in naar wens en zet ik dual-screen aan (extend desktop).

Vervolgens ga ik windows aanpassen naar smaak. Dat betekent het startmenu veranderen (dingen weghalen, meer items in de list zetten, andere dingen toevoegen), zet ik de taalbalk rechtsonderin op hide, zet ik "extensies van bekende bestanden verbergen" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Oow nee, ben vergeten om SP3 te installeren. :O

Moet dat nog doen, en voor de rest: .Net 2.0 , maar wat nog meer? En waarom moet je eigenlijk deze dingen installeren? .Net 1.1 , 3.0 en 2.0 toch? :?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndriesLouw schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:41:
@HlpDsK:
Ik denk niet dat dat de reden is voor een herinstallatie, ik herinstalleer meestal bij hardware-updates (nieuw mobo of HD).
Dat kan. Maar zoals ik boven aangeef is het geen noodzaak. Ik heb mijn OS behouden met een to-taal ander moederbord, CPU, I/O-systeem, graphics, en HAL.

Het kan geen kwaad om je OS eens te herinstallen maar ik vind het zo'n gedoe. Zeker als je daarna echt een kleine 100 progamma's kunt gaan herinstallen. En tweaks. En settings van ál die programma's. Enz.

Voor je goed en wel klaar bent, zijn er ook weken voorbij. Het is te doen als je maar een paar apps hebt maar dat is in mijn geval dus niet zo. Mijn huidige hardware is van 2 jaar geleden, en mijn OS install is van 5 jaar geleden :P

En de snelheidswinst moet ik nog terugzien van een versie install vergeleken met een goed onderhouden oude installatie. Ik merk het iig niet.

Ik maak overigens ook netjes mijn images na een verse install of voor en na grote veranderingen. Maar ik maak sowieso regelmatig images als onderdeel van mijn backups.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndriesLouw schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:41:
@HlpDsK:

Edit: Oké, ik kan niet lezen, jij herinstalleert dus niet bij hardware-updates.
Je bedoelt om telkens op een nieuwe instal de nieuwe drivers te kunnen installeren. Om zeker te zijn dat je indien er toch problemen optreden, het niet kan resulteren uit verouderde drivers die slecht ge-uninstalled zijn.

edit: moeilijke zin, omdat ik niet wil insinueren dat het wegnemen en toevoegen van drivers voor verwisselde hardware onder xp per se een probleem moet zijn...

Daar is een goede oplossing voor: kale image, met software. Scheelt je weer een paar uur, en drivers zijn in no time toegevoegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kale image wil nog wel eens niet booten als de HAL en andere zaken wezenlijk anders zijn.

Bij upgrades maak ik ook een image. Maar dat is dan zodat ik in het ergste geval mijn oude config weer in elkaar kan zetten en een image terug kan zetten. Om dan te beraden hoe ik wél de boel aan de praat kan krijgen. Dat heb ik overigens nog niet meegemaakt want ik doe vantevoren goed mijn huiswerk en anders is er nog wel een andere PC om wat op te zoeken mocht dat echt nodig zijn. Zovaak verander ik toch niet van mobo of zo.

Wat ik vroeger wel eens deed in een bedrijfsomgeving: machine installeren, en dan sysprep draaien. Bij de reboot niet de sysprep draaien maar ghost. Dan heb je een image dat bij terugghosten en reboot meteen sysprep gaat draaien en probeert de juiste controllers en zo te installeren. Dat werkt heel aardig voor images waarvan je met enige mate van zekerheid kunt zeggen dat ze terecht gaan komen op machines met soortgelijke hardware. Dát scheelt je pas echt bakken tijd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Zowieso gaat het vaste pakketje software erop. Dat is dan voornamelijk voor de basis behoeftes (internet, email, video en audio).

Firefox, Thunderbird, VLC, Paint.NET, MS Visual Studio, Silverlight, Flash, laatste .NET, laatste updates.

De rest komt er op en zoek ik pas op als ik behoefte aan die software heb. Ik weet precies welke software ik heb en waar ik het in de cdcollectie kan vinden :P

Als ik ooit Ubuntu nog opnieuw gaat installeren exporteer ik gewoon de huidige softwarelijst naar een DVD, en backup ik mijn /home en gaat de nieuwe Ubuntu erop en importeer ik de software weer.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:34:
[...]
OK. Speciaal voor jou: ik vind het is troep! MSN, Live, en alle andere incarnaties.

Onderbouwing is niet nodig. Het is mijn persoonlijke mening...blabla
Okay, heel fijn voor jou, maar de formulering kan best anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herinstalleer zelden, maar als het dan moet:

Vista + updates
Drivers + instellingen zoals resolutie etc
Vista in domein zetten
KIS + updates
Office (kan niet leven zonder Outlook) + updates, Acrobat Reader
Winrar
Firefox, Opera, Putty, Ultraedit (Webdev)
Moony (ISDN monitor),
Live messenger + Skype (Sociaal proberen te zijn)
VLC, Winamp, Steam, Utorrent (voor de ontspanning)
Virtual PC (voor XP die ik af en toe nodig heb)

Verder heb ik eigenlijk weinig nodig, alle documenten staan op de server dus hoef geen backup terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Sysprep moet ik inderdaad nog eens van naderbij bekijken. Ooit een poging gedaan om te snappen wat het deed, maar ben er niet echt wijzer uit geworden. Ik heb idd op meerdere plaatsen gelezen dat het een erg efficënte tool kan zijn.

Bij mij trouwens iets 'moderner' ogende software dan die gare VLC die voelt als win 98 software.

Gomplayer _/-\o_

Het donkergrijs past ook mooi bij het donkergrijs van het Zune XP theme, daarbij zet ik live messenger en live mail ook in donkergrijs, en alles past mooi samen. Zeker nu opera ook een standaard grijs/antraciet theme heeft.

Dus opera, gomplayer (voor ALLE video, stukken beter dan die vlc geloof me) Het werkt gewoon, en geen twee instances van uw software voor slechts één video, en dergelijke.
iTunes en de standaard tools. Geen winamp/firefox/vlc voor mij. Alternativo toestanden... :s

Trouwens, voor zover ik weet komt de 'live' messenger (msn dus) niet standaard bij een xp instal. De windows messenger dan weer wel, maar dat is iets anders. Wordt nooit gebruikt, staat niet in de weg, zie niet in wat het kwaad kan dat die daar staat te staan. Heb er geen last van in elk geval. En uninstallen is nog niet zo simpel meen ik mij te herinneren

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noork schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:58:
Okay, heel fijn voor jou, maar de formulering kan best anders.
Voor mij is het troep. Klaar. Verdere discussie daarover is ook niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:51:
Dat kale image wil nog wel eens niet booten als de HAL en andere zaken wezenlijk anders zijn.
Sinds Windows Vista maakt dat niet meer uit... het OS is daadwerkelijk HAL-onafhankelijk geworden.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genosha
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-02 21:22
Kort samengevat:
  • Resolutie naar hoogst mogelijke
  • Windows theme + startmenu in klassiek
  • Netwerk connectie in orde maken
  • Alle drivers installeren
  • Windows updaten / service pack installeren (Géén IE7)
  • Onnodige iconen en zut verwijderen (WMP/IE/WinMessenger)
Vervolgens:
  • FireFox installeren (afhankelijk van systeem ook Thunderbird)
  • WinAmp/WinRAR/LiveMessenger
  • Office
  • Adobe Creative Suite (of onderdelen daarvan)
  • Volledige Microsoft update i.v.m. Office
  • AVG (Resident Shield / Auto Scan uit)
  • FTD/GrabIT/sabNZB
  • Xvid/DivX/AC3 Codex
  • Nero Burning Rom (noem maar een versie)
Dat was het zo beetje. Ik gebruik eens in de 300 jaar een Spyware tool en die wordt dan gewoon weer geïnstalleerd en na gebruik verwijderd. IE7 word niet meegesleept in Windows update omdat ik het gewoon een schijt browser vind en zonde van me HDD space als IE6 ook gewoon werkt om Windows mee te updaten. De software is vrij standaard, kijk toch zelden tot nooit video op de PC dus niet nodig om alle codec-meuk te installeren. Plug-ins zoals Flash/Shockwave/Java komen wel wanneer een website er om vraagt.

Al moet ik zeggen... ik doe weinig herinstallaties. Mijn XP-pc draaid al sinds juni 2006 en weinig tot geen foutmeldingen sinds ik McAfee vervangen heb door AVG. Af en toe een virusscannetje erover en een defragje en het blijft als een treintje doorlopen.

Periodieke herinstallatie is naar mijn mening alles behalve nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:00:
[...]
Sinds Windows Vista maakt dat niet meer uit... het OS is daadwerkelijk HAL-onafhankelijk geworden.
Kijk dat wist ik niet. Ik draai XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik gooi daarbij de kleinere programmaatjes allemaal op de Windows-partitie van 40GB. Voor de rest heb ik een aparte partitie van 660 die ik opvul met spellen en de rest van de meuk. Blijft je Windows praktisch altijd lekker snel van, zou het ten zeerste aanraden :)
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:00:
[...]

Voor mij is het troep. Klaar. Verdere discussie daarover is ook niet nodig ;)
Is ook niet nodig (gebruik die meuk ook liever niet dan wel) maar het gaat om de formulering. Mening < feit, mening =/= feit. Da's het enige waar hij op doelt, wat MSN is zal em biet zijn geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het dan ook niet voor niks er uit geedit. Als er dan vervolgens toch op terug gekomen wordt dan kun je het ook krijgen zoals je het graag hebben wilt. Troep. Vooral blijven happen op de semantiek. Blijkbaar is het niet duidelijk wanneer ik zeg dat er geen verdere discussie over hoeft te zijn. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:38

MsG

Forumzwerver

Ik doe sowieso nog altijd tijdens installatie de NL toetsenbord weg te gooien, zodat je die verspring frustratie niet krijgt. In Windows zelf druk ik op 5 X shift zodat je die beperkingscrap krijgt, dan klik ik op die instellingen knoppen van het scherm wat je dan krijgt en vink alle sneltoetsen uit.

En zo snel mogelijk wgapatch zodat ik kan updaten :P, maar handiger vind ik tegenwoordig om alles al klaar te hebben zodat je offline al beter beveiligd bent, aangezien ik een keer het sasservirus kreeg via de windowsupdate.com site bij een nieuw systeem. De servicepacks download ik altijd los via de downloadsectie van de MS-site, dat installeert ietsje sneller.

Gebruikt iemand trouwens wel eens de manier via "Wizard bestanden en instellingen overzetten" ipv from scratch alles overnieuw doen? Zo ja, werkt dat een beetje?

[ Voor 47% gewijzigd door MsG op 10-08-2008 01:59 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Op XP zet ik alle eye candy uit: klassiek thema, klassiek configuratiescherm, win95 opstart geluid 8) , effecten wel aan.

Op Vista ga ik op Vista Basic omdat daar het klassieke thema niet past bij de iconen en de eyecandy en interface in het startmenu en configuratiescherm niet te veranderen is.

Op Ubuntu gaat Compiz Fusion en alles aan.
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:59:
Bij mij trouwens iets 'moderner' ogende software dan die gare VLC die voelt als win 98 software.
Je weet dat VLC player skins heeft en er dus ook zo:
Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0049/Untitled_1.png
uit kan zien?

[ Voor 34% gewijzigd door Sebazzz op 10-08-2008 08:15 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 02:22:
[...]

Je weet dat VLC player skins heeft en er dus ook zo:
[afbeelding]
uit kan zien?
Ja prima, maar waarom staan er dan bij het afspelen van één video twee tabs in de taakbalk?
Waarom is het programma een jungle van settings? (daarbij vind ik uw skin ook niet uitblinken in elegantie eigenlijk, een grote contrastloze zwarte blob met te simplistische subvenster. Een videoplayer moet voor mij één venster zijn, simpel as that)

In gomplayer had ik meteen gevonden hoe ik bij het simultaan openen van meerdere video's de vorige video niet sloot, meteen enkele mouseclicks aangepast naar hoe ik liefst met een videoplayer werk (double click: fullscreen), enzomeer. De muisinstellingen waren meteen zoals ik ze gewoon was van bsplayer (dat in vergelijking met gomplayer nog niet eens in de schaduw mag staan.)

Ik installeer om de één of andere manier geen codecs meer (heb dat codec gedoe nooit gesnapt), gewoon gomplayer en het 'werkt'. Ik heb ook Quicktime geinstalleerd staan (komt nu eenmaal met iTunes mee) maar daarna kan ik ook quicktime video in gomplayer afspelen.

En ziedaar waarom vlc totaal nutteloos is voor mij. Meer nog omdat ik voor muziek nooit zoiets zou gebruiken, geef me maar een dedicated programma daarvoor, in mijn geval iTunes (waar ik nooit meer van afstap)

Echt, in een tijdperk waar voor elk stuk software meerdere goede alternatieven bestaan heb ik 0,0 geduld en begrip voor VLC. Bij gebrek aan beter heb ik het een mac ooit even gebruikt, daarna een paar dagen op m'n pc, totdat ik Gomplayer had gevonden. Waarom het mezelf moeilijk maken met software die ik gevoelsmatig niet graag gebruik en vervelend vind, als ik de voor mij ideale player kan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.gomlab.com/ginclude/img/download_img_gomplayer.gif

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:32:
Niet te vergeten:

Explorer ->

* Klassieke weergave
* Systeembestanden weergeven
* Bestandextensies weergeven
* Configuratiescherm weergeven in Deze computer
* Verborgen bestanden weergeven

Beeld -> statusbalk weergeven
EENSCH!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk doe ik alleen het strikt noodzakelijke:
virusscanner installeren, windows update aanzetten, en verder niets.

er zijn een hoop dingen die nog moeten gebeuren, maar die doe ik wel als ik het voor de eerste keer tegen kom. voor sommige dingen is dat binnen 3 minuten (bekende extensies verbergen :x ), voor andere dingen misschienw wel helemaal nooit. had ik het ook niet nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel dingen die mensen hier neer zetten kunnen veel makkelijker met nlite gedaan worden, je gaat er een uurtje voor zitten om alle opties bij langs te gaan en je krijgt een mooie image die je voortaan kunt gebruiken :)

Software die ik mijd als het even kan wat ik zo kan bedenken:

Nero - wat een ongelofelijke troep, enorm veel register keys en andere nutteloze crap wat niets met het branden te maken heeft, Nero gaat enorm in je systeem zitten wat voor mijn gevoel de boel vertraagd. Bloatware dus. imgburn.com is wat dat betreft een verademing.

Windows Media Player - Ook bloatware, met buttons die niets met video of audio te maken heeft behalve reclame voor MS wat ik niet weg kan krijgen (nah ja heb er al een paar jaar niet meer bezig gehouden, zou de situatie nu niet weten of willen weten). Ook een groter risico bij het uitvoeren van onveilige bestanden vanwege de leuke Microsoft audio/video formaten die het toelaten. Ik gebruik zelf bsplayer.org. Omdat het, voorzover ik weet, de enige speler is die borderless video's in een window kan afspelen maar met de control panel optioneel zichtbaar op een positie waar jij wilt (niet attached aan de videoscherm dus).

Internet Explorer - Wil ik zo min mogelijk gebruiken, ook versie 7 voelt gewoon 'log' in gebruik aan. Veiligheid natuurlijk ook, met name omdat het in Windows geïntrigeerd zit. En een beetje uit protest, vanwege de webstandaarden, het zou voor een heleboel mensen tijd en geld schelen als er 1 standaard zou komen. Firefox 2 voor mij, ja geen 3 want die is fucked up bij mij met 90-100% cpu bij flash animaties.

Waar ik nog zou willen:
Alternatief voor Adobe Reader, hoewel iets beter en sneller geworden blijft het bloatware en enorm resource vretend en voelt 'log' aan allemaal in de navigatie etc. Nah ja heb wel alternatieven geprobeerd maar niet echt iets waar ik 100% tevreden mee ben, dus daarom nog steeds Adobe Reader.

nah ja /verveel, tijd om te gaan slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Na de installatie doe ik altijd een dansje en bedank ik Microsoft voor de goede zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 04:37:
Waar ik nog zou willen:
Alternatief voor Adobe Reader, hoewel iets beter en sneller geworden blijft het bloatware en enorm resource vretend en voelt 'log' aan allemaal in de navigatie etc. Nah ja heb wel alternatieven geprobeerd maar niet echt iets waar ik 100% tevreden mee ben, dus daarom nog steeds Adobe Reader.

nah ja /verveel, tijd om te gaan slapen :P
Foxit Reader al geprobeerd? Ik wel en ben er niet meer van af gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:13
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 02:38:
[...]

Ja prima, maar waarom staan er dan bij het afspelen van één video twee tabs in de taakbalk?
Waarom is het programma een jungle van settings? (daarbij vind ik uw skin ook niet uitblinken in elegantie eigenlijk, een grote contrastloze zwarte blob met te simplistische subvenster. Een videoplayer moet voor mij één venster zijn, simpel as that)

In gomplayer had ik meteen gevonden hoe ik bij het simultaan openen van meerdere video's de vorige video niet sloot, meteen enkele mouseclicks aangepast naar hoe ik liefst met een videoplayer werk (double click: fullscreen), enzomeer. De muisinstellingen waren meteen zoals ik ze gewoon was van bsplayer (dat in vergelijking met gomplayer nog niet eens in de schaduw mag staan.)

Ik installeer om de één of andere manier geen codecs meer (heb dat codec gedoe nooit gesnapt), gewoon gomplayer en het 'werkt'. Ik heb ook Quicktime geinstalleerd staan (komt nu eenmaal met iTunes mee) maar daarna kan ik ook quicktime video in gomplayer afspelen.

En ziedaar waarom vlc totaal nutteloos is voor mij. Meer nog omdat ik voor muziek nooit zoiets zou gebruiken, geef me maar een dedicated programma daarvoor, in mijn geval iTunes (waar ik nooit meer van afstap)

Echt, in een tijdperk waar voor elk stuk software meerdere goede alternatieven bestaan heb ik 0,0 geduld en begrip voor VLC. Bij gebrek aan beter heb ik het een mac ooit even gebruikt, daarna een paar dagen op m'n pc, totdat ik Gomplayer had gevonden. Waarom het mezelf moeilijk maken met software die ik gevoelsmatig niet graag gebruik en vervelend vind, als ik de voor mij ideale player kan gebruiken.

[afbeelding]
Het kan zijn dat ik dronken ben nu ik dit lees maar om eerlijk te zijn implodeerde ik gewoon, een dubbelklik voor fullscreen is wat vlc doet, een codec pack heb ik ook niet nodig, en die instellingen????
Out of the box werkt het ook gewoon, dat ie er lelijk uitziet?
Nou en, lekker back to basic, gewoon die standaard interface, het makkelijkste wat er is.
Als VLC gewoon in staat gesteld als standaard wmv en andere meuk player dan start ie ook gewoon met 1 scherm.
Als je VLC normaal start krijg je normaal (tenminste bij mij) het playlist scherm erbij, dat vind ik ook best handig en van daaruit kun je ook 1 film of meerdere afleveringen ergens van selecteren

Het is geen flame ofzo en het kan ook je eigen ervaring zijn zoals je zegt en je hoeft ook geen geduld op te brengen om vlc in te stellen maar dat ding doet ook gewoon wat je wil.

En om ff ontopic te gaan:

Ik installeer een Avast, Zonealarm Pro en daarna:

drivers
VIA 4in1
Total Commander
OpenOffice
Office 2007
Cubase
WLM

En daarna vind ik het best geweest totdat ik weer dingen tegenkom om te installen.

[subAls je trouwens in Deventer woont kun je je ook inhouden als een agent tegen je zegt van: ja maar dat is een overtreding van de wet en jij antwoord: jamaar, je bent zelf een overtreding van de wet ;( ;( ;( ;(

Ik was het trouwens dit keer niet[/sub]

[ Voor 5% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 10-08-2008 06:21 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@ Hierboven:
Waarom installeer je OOo én MS Office?
FreddyFish schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 05:23:
[...]

Foxit Reader al geprobeerd? Ik wel en ben er niet meer van af gestapt.
Inderdaad.

Ik heb het ook aangeraden aan iedereen om mee heen en ken niemand meer die dat afgrijselijke bloatware Adobe Reader gebruikt.

Overigens doe ik niets na een installatie.

Om het half jaar maak ik een verse unattende dvd met alle SP's en hotfixes, alle driverpacks, plus een hele uitgebreide WPI, waar mijn programma's en reg-tweaks als default staan, zodat ik niets hoef te doen.

Het mooie van zo'n unattended cd is dat, als je er eenmaal eentje in elkaar gedraaid hebt, je het alleen maar bij hoeft te houden, wat echt maar heel weinig werk is.

Het heeft me echt uuuuuren gescheeld tot nu toe :)

(En het mooie van WPI is, dat ik altijd nog dingen extra kan installeren of juist niet met paar klikjes :) )
offtopic:
Overigens ben ik nu bezig met een super unattended dvd, zodat je kan kiezen of je XP, Vista, Ubuntu of OSX wil installeren :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 10-08-2008 08:30 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 02:38:
[...]

[afbeelding]
Offtopic: Ik gebruik zelf VLC en vind het relatief makkelijk om mee te werken. Ik zal GOMplayer anders ook eens proberen en dan zeggen wat ik ervan vind. Het is toch voornamelijk een voorkeur en dat is eigenlijk ook wel goed dat niet iedereen hetzelfde gebruikt.
Ik heb GOM player getest en hij speelt inderdaad sommige filmpjes die ik op dit moment niet zo goed afspeel op VLC wel goed af. Ik zal het nog eens verder testen.
Qua settings en uiterlijk/skins ben ik niet te kieskeurig, hoe minimaler hoe beter.

Ik zat inderdaad ook aan een unattended install cd te denken, dat scheelt weer een hoop settings achteraf.

Zelf kies ik sowieso voor een klassiek thema en een settings dat zo dicht mogelijk bij windows 2000 komt(ik kwam dan ook van 2000 naar XP).
Voor de rest wat standaard programma's in willekeurige volgorde:

firefox werkt naar mijn gevoel iets beter dan IE
MS office 2003 gewend aan MS office(ik weet dat open office ook nog bestaat)
Winrar handig en naar mijn mening 1 van de volledigere compressie tools
VLC player
Evil Player voor de muziek(minder resources in gebruik)
Daemon tools
uTorrent
Rainlandar bijhouden van m'n agenda, werkt alleen niet echt met nokia suite
KeePas Password Safe handig voor me passwords
VirtualBox handig als ik even een nieuwe unattended install cd wil testen en optimaliseren

[ Voor 12% gewijzigd door 455451n op 11-08-2008 19:31 . Reden: even de redenen erbij gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:55
Damocles.NL schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 05:06:
Na de installatie doe ik altijd een dansje en bedank ik Microsoft voor de goede zorgen.
Me 2
edit: en daarna natuurlijk alle updates + virusscanner en andere mikmak erbij :)

[ Voor 16% gewijzigd door RetroTycoon op 10-08-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de eerste dingen die ik na een clean install van XP doe (nu al behoorlijk lang geleden) is Systeemherstel in z'n geheel uitschakelen, een dom en vaak schadelijk tooltje dat ook nog eens binnen de kortste keren topzwaar wordt. In plaats daarvan maak ik een image, ga dan verder met de installatie, als die klaar is, for the time being, maak ik ook daar een image van en die vervang ik ongeveer wekelijks door een nieuwe. Werkt perfect, is zo af en toe een echte butt saver en draagt ook actief bij aan je beveiliging, al heeft dat er, strict genomen, niets mee te maken.

Eens in de zoveel tijd ga ik terug naar m'n kale image en actualiseer die waar het gaat om updates van Windows, drivers en beveiliging. Op die manier hoef je eigenlijk nooit XP opnieuw te installeren. Vitale onderdelen, zoals Outlook Express en nog een paar andere, heb ik op een andere partitie gezet zodat je nooit data kwijt bent, wat er ook gebeurt met de partitie van het OS.

Trouwens (béétje off-topic), wat me het meest verbaast bij mensen bij wie ik zo af en toe de troep mag opruimen, is de totale chaos op de C-schijf. Daar wordt, gezellig bij het OS, maar van alles op gepleurd, niet in de laatste plaats omdat Microsoft dat zelf aanmoedigt met zoiets lulligs als 'Mijn Documenten'. Dan gaan ze wat rommelen met systeemherstel en o jee, daar heb je die spyware weer....rara, hoe kan dat toch.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:13
anandus schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 08:26:
@ Hierboven:
Waarom installeer je OOo én MS Office?
m'n vriendin is daar eigenlijk zo'n beetje de hoofdoorzaak van

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Laatst online: 28-09 12:53
Drivers, VLC, Office, PDF, Updates installeren :P , FireFox, Live Messenger, WinRar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik vergeet eigenlijk altijd wel wat dingen, maar wat ik meestal wel installeer:
Media Player Classic met een goed Codec Pack
Thunderbird/Firefox, met mijn oude profielen
Foobar2000, lekker kleine, lichte mediaplayer

De rest eigenlijk pas als ik het nodig heb.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Voordat ik installeer download ik altijd een nieuwe windows CD, pas ik deze aan zodat mijn legale key's erop werken, en je hebt direct alle hotfixes + Sp's en nieuwste versies van de standard software.

Perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:51

rCk

Damocles.NL schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 05:06:
_/-\o_ _/-\o_

Maar ik hoor jullie praten over registry tweaks? Tweaks zoals?
En zijn ze het echt waard qua performance?
Zo ja, kan iemand me linken of een dm sturen met welke.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:44

vr6-only

Blub Blub

Elk halfjaar maak ik een nieuwe image met alle standaard programma's die ik gebruik.
Dit doe ik zodat mijn image up to date is. Echter heb ik de afgelopen 4 jaar, maar 2 keer een image terug gedraaid. Door de jaren heen word je er ervaren in en is een image maken zo gebeurd (20 min of zo).

Image bevat:

XP pro + SP3
Antivirus (NOD32)
Office 2003
Adobe CS
Firefox + add ons en plugins
onderhoud tools (ccleaner, perfectdisk e.d.)
Nieuwste drivers
brandprogramma
Converter programma's
usenet programma's
P2P programma's
Wat persoonlijke instellingen (skin, achtergrond etc)

Zo nu en dan komt er een programma bij die ik af en toe gebruik. Die neem ik niet op in mijn image, maar installeer ik achteraf.

Wat tweaks enzo betreft. Ik wijzig geen registers. PC is zo snel zat.

Ik ben nu bezig om een Vista image te maken.....

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 10-08-2008 13:57 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vr6-only schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:55:
Elk halfjaar maak ik een nieuwe image met alle standaard programma's die ik gebruik.
Dit doe ik zodat mijn image up to date is. Echter heb ik de afgelopen 4 jaar, maar 2 keer een image terug gedraaid.
Lekker zinvol dan :)

Kun je dan niet beter een post-setup script in elkaar draaien die je telkens bijwerkt?
Scheelt je een boel re-imaging gedoe.
Dan trek je je losse software telkens vanaf een share naar binnen ofzo - desnoods een USB disk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rCk schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:55:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Bvd
http://kadaitcha.cx/xp/performance.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou ook zelf kunnen zoeken op het forum, er zijn ongeveer zes grote topics met allerlei tweaks en dergelijke voor unattended setups van XP geweest:
[search=unattended XP OEM CD]

[XP] Unattended CD Project deel 4 staat nota bene nog in de topiclist van de afgelopen drie dagen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Taalbalk verwijderen. -irritant
...
Snelstarten-werkbalk Activeren. -makkelijk
!
Huh? Snelstarten staat op je taakbalk. Ik maak de taakbalk juist altijd meteen twee rijen hoog na de installatie.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:04:
[...]

Huh? Snelstarten staat op je taakbalk. Ik maak de taakbalk juist altijd meteen twee rijen hoog na de installatie.
>:) Lees eens goed; taaLbalk verwijderen, dat irritante NL-vakje die rechts naast het klokje staat.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
XP SP3
Nieuwe chipsetdriver
Alle andere drivers
Windows messenger verwijderen
Total Commander
Windows update
Office2007
Winrar
Firefox
MailwasherPro
EAC
Burrrn
Alcohol120%
Pidgin
Snagit
DUmeter
Grabit
Checdisk+Defrag
NOD32
Prime draaien om te zien dat de boel stabiel is :)

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Zullen we dit niet laten verworden tot een opsomtopic?
Neerzetten wat je installeert - ok, maar motiveer je keuze en doe dat beargumenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

salimrmaf schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:09:
[...]

>:) Lees eens goed; taaLbalk verwijderen, dat irritante NL-vakje die rechts naast het klokje staat.
Ah taalbalk, was vergeten dat die ook nog bestond ;), die heb ik nooit omdat ik bij de installatie het nl-toetsenbord al weggooi.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:11:
Trouwens (béétje off-topic), wat me het meest verbaast bij mensen bij wie ik zo af en toe de troep mag opruimen, is de totale chaos op de C-schijf. Daar wordt, gezellig bij het OS, maar van alles op gepleurd, niet in de laatste plaats omdat Microsoft dat zelf aanmoedigt met zoiets lulligs als 'Mijn Documenten'. Dan gaan ze wat rommelen met systeemherstel en o jee, daar heb je die spyware weer....rara, hoe kan dat toch.... 8)7
Gelukkig bestaat er nu Vista :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:32:
Niet te vergeten:

Explorer ->

* Klassieke weergave
Grappig, ik zet juist in m'n Windows Server 2003 VM (daar werk ik in) de themes service aan en installeer de XP Royale theme. In Server 2008 installeer ik ook als een van de eerste dingen de Aero feature.

Op m'n laptop (Vista) installeer ik Daemon Tools, SQL Server (2005, maar volgende keer 2008), Visual Studio 2008 Team Edition, Windows Live Messenger, Office 2007 Ultimate + OCS Client, Paint.Net, Expression Studio, Notepad++, Reflector, Google Earth, Firefox, IE Developer Toolbar, Adobe Reader, Symantec Antivirus Corporate, WM Device Center, Virtual PC, CCleaner, Dell Quickset voor de audiobuttons en SetPoint voor m'n muisjes.

Dan nog een heleboel instellingen, zoals domein joinen, Outlook archives terugzetten, muisbuttons instellen etc.

Drivers gaan gelukkig bijna allemaal vanzelf.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Na Windows-install deed ik altijd eerst:
- NOD32 installeren, eerder installeer ik de netwerkkaartdriver niet :P
- Drivers
- Meest recente SP installeren
- resterende updates d'r overheen gooiden
- Heeeeeeel wat (zowel startbalk als explorer) layout instellingen aanpassen, met name startmenu krijgt een total make-over
- autoupdate/firewall uit, het beruchte vinkje om ipv reset een bsod te krijgen en nog een aantal instellingen aanpassen.
- Office installeren
- Overige meuk: winrar, mp3gain, winamp, ffdshow + nog een hele lange lijst programma's installeren

Maar nú is het lijstje wat korter daar ik:
- alle (althans, tot vlak na release SP3) updates heb geslipstreamed in de installatie cd van Windows
- Daarnaast staat op diezelfde cd Office 2007 incl alle updates die automatisch tijdens Windows z'n eerste start geinstalleerd wordt.
- Tevens worden tijdens die 1e start mbv reg-files al wat instellingen aangepast.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:02:
[...]
Gelukkig bestaat er nu Vista :)
Mwah....als dat de kant is die we opgaan zie ik het somber in voor Microsoft. Een OS moet doen waar het voor bedoeld is: een systeem besturen. That's it, meer hoeft echt niet. Vista daarentegen zit vol met het soort proletensjiek dat de boel alleen maar onnodig zwaar maakt. Als je alle overbodige prut eruit sloopt hou je iets over wat t.o.v. XP nauwelijks enige meerwaarde heeft. En dat is dan ook de reden waarom de meeste mensen die serieus met computers bezig zijn nog steeds XP gebruiken; Vista is net zo'n doodgeboren kindje als destijds ME...misschien (en hopelijk) wordt het weer wat met Windows7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Overigens, hier kan je (onderaan de openingspost) een Registry Tweaks collection downloaden (ik weet niet of je geregistreerd moet zijn).

In de 7-zip zitten een aantal .reg bestanden, en in de .reg-bestanden staat in comments uitgelegd wat wat doet.
Handigste is om gewoon te deleten wat je niet nodig hebt, en dan houd je een .reg-bestand over met alle tweaks die je nodig hebt.

Als je dan Windows hebt geïnstalleerd, hoef je alleen maar te dubbelklikken op je custom .reg-bestandje en presto! :)
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:45:
[...]
...usual kortzichtige Vista-rant...
offtopic:
Hoho, Vista doet precies goed waar jij over klaagt bij XP!
Naast het feit dat het een stuk steviger is tegen spyware en troep (want niet iedereen is automatisch admin enzo) houdt het de C-schijf heel schoon. Niet alleen door goede user-management, maar ook door niet standaard naar program files te schrijven, maar een virtual storage aan te houden! :)

Schijf blijft schoon, computer is veiliger, als je dat goed doorhebt en dan Vista met XP vergelijkt is XP behoorlijk onbeholpen. Je mag vinden wat je wil, maar Vista pakt wel onder andere precies de punten aan waar jij over klaagt!
Als je zegt dat Vista na verwijderen van overbodige prut geen meerwaarde heeft t.o.v. XP dan weet je duidelijk niet waar je het over hebt. Nofi.

En ja, Vista is wat zwaarder (en moderner) dan XP, maar als je XP met Win95 vergelijkt is XP ook onnodig zwaar :z

Maarrrr.... Dit topic is niet om daarover te discussiëren, er zijn genoeg topics waar dat wel kan. Dus laten we maar ontopic blijven :)

[ Voor 52% gewijzigd door anandus op 19-04-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, anandus, ieder z'n mening :)

Maar zó off-topic is het nu ook weer niet, het gaat immers om de vraag wat je installeert na een clean-install, en waarom, of waarom niet. De 'moeilijkheid' is dat die vraag heel boeiend is in deze GoT-omgeving maar in de praktijk van alledag nauwelijks terzake doet: het gros van de mensen koopt spul waarop het OS met alle toeters en bellen vóór-geïnstalleerd is en gaat dan vrolijk aan de slag, zonder enig idee, met alle gevolgen vandien.

Jij hebt het over beveiliging: als je kijkt naar b.v. de HijackThis logjes op de verschillende forums dan maakt het niets uit of je XP of Vista gebruikt, mensen weten hun troep toch wel binnen te halen. Hetzelfde geldt voor het schoon houden van je systeem, breek me de bek niet open: ik heb al achter heel wat Vista-bakken gezeten waarop het een hopeloze puinhoop was.

Het punt is: snap je een beetje waar je mee bezig bent, kies je bewust voor bepaalde software, heb je liever de ene firewall of virusscanner dan de andere, begrijp je de risico's van internet met al z'n varianten? Zo ja, dan zijn minimale middelen voor onderhoud van een systeem al voldoende, zo nee, dan kun je zo'n systeem helemaal vol storten met schoonmaaktooltjes en beveiligingssoftware maar bij de huidige stand van zaken zul je altijd tegen ongeveer dezelfde rotzooi blijven aanlopen, welke Windows je ook neemt.

IWat is binnen dit kader het nut, of het risico, van een steeds verdergaande automatisering in besturingssystemen die tegelijkertijd steeds zwaarder en ondoorzichtiger worden? Kun je weer off-topic noemen, je kunt ook het kader waarbinnen een vraag relevant is wat uitbreiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik ben het alleen niet eens met je 'ondoorzichtig' argument.

Al was het maar vanwege Aero Glass wat juist wel doorzichtig is :+
offtopic:
Maar nu even serieus: ondertussen is vanwege alle poeha rond Vista behoorlijk veel van de interne werking door mensen als Russinovich uit de doeken gedaan, dus om nou te zeggen dat veel van de werking van Vista nog steeds één 'black box' is lijkt me sterk overdreven.

Als er één OS is van Microsoft wat zo kort in z'n levensduur al zo grondig doorgespit is dan is het Vista wel.

En nu graag weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

PC uit, opnieuw opstarten met live cd en met fdisk formateren naar xfs

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Bvd
Ik doe altijd deze sowieso, Mijn pc werkt er sneller door en het loopt allemaal wat soepeler:

Outlook Adresboek lokatie veranderen - puur gemak en handig na een format dat je niet alle kwijt ben
IE Favorieten lokatie veranderen - puur gemak en handig na een format dat je niet alle kwijt ben
Snelheid breedbandverbinding verhogen - De naam zegt het al
Prullenbak hernoemen - Just for fun :+
Veilige modus toevoegen aan opstartmenu - handig
XP kernel in RAM-geheugen - werkt veel sneller
Aantal downloads Internet Explorer verhogen - Hiermee kom je van dat rare maximaal 3 downloads tegelijk af
Diskperf uitschakelen - werkt veel sneller
Uitklap snelheid van het startmenu versnellen - De standaard uitklap snelheid erger in me altijd groen en geel aan, na deze tweak niet meer ;)

En ik doe er nog een paar die vooral helpen met sneller opstarten en afsluiten...

Hoe je ze kan instellen vind je hier:

http://www.microsoft.com/...en_trucs_windowsxp_1.aspx

Als je in de link (1.aspx) het getal vervangt naar 2, 3, 4 enz enz... heb je 12 pagina's met dit soort tweaks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mijn acties zijn ongeveer als volgt:

• XP installeren
Na de eerste reboot een image maken (True Image)
• Alle standaard drivers installeren zoals video, audio, netwerk etc. maar bij voorkeur nog geen software.
• netwerkinstellingen invoeren
• Irritante systeemherstel uitschakelen
Tweede (incremental) image maken
• Servicepacks neerhalen en installeren
Derde incremental image maken
• Belangrijke software installeren:
• TweakUI installeren
• 'Mijn documenten' verplaatsen naar de D-partitie.
• Favorieten verplaatsen naar de D-partitie
• Outlook Express instellen zoals accounts aanmaken of importeren. Verder de map met mails verplaatsen naar de D-partitie
De paar voorgaande stappen zijn voor als ik in de toekomst een image terug ga plaatsen zodat ik niet meer alle belangrijke zaken van m'n C-partitie hoef te kopiëren oid.
• Nero, Office en nog wat 'altijd' gebruikte software installeren
Weer een incremental image maken

Daarna meer 'tijdelijke' programma's installeren zoals soms games of programma's die ik in de loop van de tijd een keer nodig heb, die installeer ik dan op die momenten. Maar doe dat vaker en je bak raakt aardig vol.

Een keer nieuwe drivers over oude drivers installeren vind ik niet zo'n punt. Dus kunnen de drivers vrij vroeg in de installatieprocedure worden uitgevoerd.
De laatst genoemde image is voor mij de belangrijkste. Die image plaats ik vaak terug als ik op een gegeven moment het trage, vervuilde karakter van m'n pc weer beu ben. Image terugplaatsen en alle standaard benodigde software staat erop.

Mocht ik op een gegeven moment bepaalde software niet meer 'standaard' hebben of er wijzigingen in aanbrengen (zoals bij nieuwere releases), dan wil ik op een gegeven moment wel eens de image daarvoor terugplaatsen, nieuwe standaard software installeren en de laatste image vervangen door een nieuwe.

Mocht ik op een gegeven moment helemaal 'from scratch' willen beginnen, dan hoef ik niet heel XP opnieuw te installeren, al die vragen over tijdzones e.d. te beantwoorden want dan gaat de eerste image teruggeplaatst worden. Dat heeft direct ook ander nut. Want na een paar keer echt opnieuw installeren van XP gaat hij mekkeren dat je het te vaak gedaan hebt en moet je bellen met Microsoft om een nieuwe code te krijgen nadat je uitgelegd hebt dat je XP toch wel eens in de zoveel tijd opnieuw moet installeren omdat het hele register e.d. vervuild raakt na diverse programma's te hebben geinstalleerd en gedeinstalleerd (ach.... who am I telling.... dat weet je zelf ook wel)

[ Voor 4% gewijzigd door WFvN op 11-08-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WFvN schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:35:
Mijn acties zijn ongeveer als volgt:

• XP installeren
Na de eerste reboot een image maken (True Image)
• Alle standaard drivers installeren zoals video, audio, netwerk etc. maar bij voorkeur nog geen software.
• netwerkinstellingen invoeren
• Irritante systeemherstel uitschakelen
Tweede (incremental) image maken
• Servicepacks neerhalen en installeren
Derde incremental image maken
Ik bespaar je drie images :
[XP] Unattended CD Project deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Het principe ken ik, het topic niet. Ik ga daar denk ik ook maar eens snuffelen om te zien of me dat lukt en of het bevalt. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind discrete images wel fijn eigenlijk. En zo lang duurt het niet om ze te maken.
Ze zijn mss wat star, maar dat absolute heeft ook zijn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan in ieder geval al je default drivers, Servicepack en instellingen doorvoeren met een redelijk standaard unattended install.
Als je zo vaak als je de indruk wekt aan het herinstalleren gaat is dat topic toch echt de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Wat is zo'n beetje de beste unattended XP-CD? Ik zie dat veel mensen hierover praten; ik had niet verwacht dat zoveel mensen dit deden.

-WMP11
-IE7
-Flash Player
-.Net 1.1, 2.0, 3.1
-DirectX
-SP3? En de updates tot nu toe.

Wat nog meer?

En ik zie ook dat de meeste mensen Adobe Reader als PDF-reader hebben; probeer eens Foxit Reader.

Veel sneller, en kleiner. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SalimRMAF op 12-08-2008 00:02 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:35:
Mocht ik op een gegeven moment helemaal 'from scratch' willen beginnen, dan hoef ik niet heel XP opnieuw te installeren, al die vragen over tijdzones e.d. te beantwoorden want dan gaat de eerste image teruggeplaatst worden. Dat heeft direct ook ander nut. Want na een paar keer echt opnieuw installeren van XP gaat hij mekkeren dat je het te vaak gedaan hebt en moet je bellen met Microsoft om een nieuwe code te krijgen nadat je uitgelegd hebt dat je XP toch wel eens in de zoveel tijd opnieuw moet installeren omdat het hele register e.d. vervuild raakt na diverse programma's te hebben geinstalleerd en gedeinstalleerd (ach.... who am I telling.... dat weet je zelf ook wel)
Dat hangt er toch vanaf hóé je XP opnieuw installeert: juist omdat je dit probleem creëert wanneer je via internet registreert en activeert kun je het m.i. beter via die automatische telefoon van Microsoft doen, duurt wat langer en is misschien wat omslachtiger maar je kunt dan wel XP onbeperkt herinstalleren zonder dat je ooit een nieuwe code hoeft aan te vragen.
Zelf heb ik XP op die manier heel wat keer vanaf de bootable CD geïnstalleerd en nog nooit een probleem gehad met registratie/activatie (een vriend van me heeft eens een legale CD met Windows XP erop weggeflikkerd omdat ie dacht dat het ding wegens opraken van de codes niet meer bruikbaar was....toch jammer :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 07:26:
Dat hangt er toch vanaf hóé je XP opnieuw installeert: juist omdat je dit probleem creëert wanneer je via internet registreert en activeert kun je het m.i. beter via die automatische telefoon van Microsoft doen, duurt wat langer en is misschien wat omslachtiger maar je kunt dan wel XP onbeperkt herinstalleren zonder dat je ooit een nieuwe code hoeft aan te vragen.
Hm.... ik meende te begrijpen dat je dan dus aan de telefoon moest gaan hangen om te registreren. Dat klopt dus niet. Handig om te weten voor de volgende keer.

Dat neemt niet weg dat ik met het terugplaatsen van m'n eerste image sneller klaar ben dan jij met je nieuwe installatie van XP met die 'automatische telefoon'
(een vriend van me heeft eens een legale CD met Windows XP erop weggeflikkerd omdat ie dacht dat het ding wegens opraken van de codes niet meer bruikbaar was....toch jammer :+ ).
Kneus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 07:51:
[...]
Dat neemt niet weg dat ik met het terugplaatsen van m'n eerste image sneller klaar ben dan jij met je nieuwe installatie van XP met die 'automatische telefoon'
....mag ik mezelf dan even quoten? ;)
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:11:
Eén van de eerste dingen die ik na een clean install van XP doe (nu al behoorlijk lang geleden) is Systeemherstel in z'n geheel uitschakelen, een dom en vaak schadelijk tooltje dat ook nog eens binnen de kortste keren topzwaar wordt. In plaats daarvan maak ik een image, ga dan verder met de installatie, als die klaar is, for the time being, maak ik ook daar een image van en die vervang ik ongeveer wekelijks door een nieuwe. Werkt perfect, is zo af en toe een echte butt saver en draagt ook actief bij aan je beveiliging, al heeft dat er, strict genomen, niets mee te maken.

Eens in de zoveel tijd ga ik terug naar m'n kale image en actualiseer die waar het gaat om updates van Windows, drivers en beveiliging. Op die manier hoef je eigenlijk nooit XP opnieuw te installeren. Vitale onderdelen, zoals Outlook Express en nog een paar andere, heb ik op een andere partitie gezet zodat je nooit data kwijt bent, wat er ook gebeurt met de partitie van het OS.
De reden dat ik XP in de loop der jaren toch vaker heb moeten herinstalleren heeft met wat andere dingen te maken, zoals hardware crashes, wegraken van de image en dat soort ongein |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxit gaf met sommige PDFs fouten. Tegenwoordig start Adobe vlugger dan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
salimrmaf schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:01:
Wat is zo'n beetje de beste unattended XP-CD? Ik zie dat veel mensen hierover praten; ik had niet verwacht dat zoveel mensen dit deden.
Ik heb net even een uitgebreide post gedaan wat ik erin heb zitten:
anandus in "[XP] Unattended CD Project deel 4"

Overigens bestaat een ´beste´ unattended cd niet echt, maar je kan wel proberen om hem zo compleet mogelijk te maken voor het beoogde publiek.
En er zijn bij unattended installaties meerdere wegen die naar Rome leiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darude1234
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 15:37

Moeilijk he? ontopic in het juiste forum reageren.

[ Voor 79% gewijzigd door alt-92 op 13-08-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 10:05
Ook niet te vergeten; "Security Center" en "Themes" services op disabled zetten.

En RMB op my computer, advanced, performance settings, adjust for best performance

[ Voor 34% gewijzigd door JasperE op 13-08-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:40
* Eigenschappen deze computer - tabblad geavanceerd - prestaties - instellen op prestaties

* Eigenschappen Deze computer - tabblad geavanceerd - fouten melden - helemaal uitschakelen

* Verkenner preview toestanden uitschakelen:
regsvr32 /u shimgvw.dll
regsvr32 /u shmedia.dll
(voorkomt een hoop ergernis als je dikwijls met video files werkt)

* Programma's: opera, irfanview, ffdshow, media player classic

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22

uppie8374

Sousousou

Ik zie hier dat een hoop mensen andere videospelers installeren. Zelf ben ik nog steeds allerlei players aan het testen. Momenteel heb ik zowel Media Player Classic, VLC, als GOM player er op staan. Allemaal zo zijn voor en nadelen.

Maar wat ik me nu afvroeg is of er nog verschil zit in de kwaliteit van decodering tussen de programma's. Laatst was ik bij mijn eigen pc-boer en die vertelde me dat hij iets van powerdvd of weet ik het wat gebruikt omdat die software beter decodeert dan een programma als windows media player.

Zeker nu ik een vrij groot scherm aan mijn pc heb hangen vind ik het wel belangrijk om het maximale uit mijn software te halen.

Rebuilding knowledge database

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is een vraag die je het beste na wat eigen onderzoek (en testwerk) zelf kan beantwoorden, immers wat jij goed vindt hoef ik weer niet goed te vinden ;)

En eigenlijk heeft dat ook geen betrekking tot dit topic - dan kun je beter in een daarvoor geschikt forumonderdeel zelf een topic over openen nadat je uiteraard eerst de search hebt geraadpleegd of er niet al een dergelijk topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:29:
[...]

Foxit gaf ooit fout meldingen met sommige PDFs. Tegenwoordig start Adobe sowieso veel sneller op dan toen.
Ik krijg ineens een notificatie van tweakers omdat jij me hebt gequote, terwijl dat jaren geleden was.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZL9rkG7.jpg

Wat gebeurd er? :D

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:48:
Overigens, hier kan je (onderaan de openingspost) een Registry Tweaks collection downloaden (ik weet niet of je geregistreerd moet zijn).
Hoi Anandus, ik kreeg een melding dat je link in je bericht naar een website leidt die volgens de databse van Kaspersky besmette bestanden bevat. De URL staat in die database bekend als een gevaarlijke URL.
Ook kon de echtheid van het certificaat niet bevestigd worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

SalimRMAF schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:14:
[...]

Ik krijg ineens een notificatie van tweakers omdat jij me hebt gequote, terwijl dat jaren geleden was.

[afbeelding]

Wat gebeurd er? :D
Deze middag hebben ze een nieuwe iteratie online gegooid + update van een pakket en dat ging niet zoals gepland :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:53:
[...]

Hoi Anandus, ik kreeg een melding dat je link in je bericht naar een website leidt die volgens de databse van Kaspersky besmette bestanden bevat. De URL staat in die database bekend als een gevaarlijke URL.
Ook kon de echtheid van het certificaat niet bevestigd worden.
Link verwijderd, maar het is iets van 8 jaar geleden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:53:
[...]
Link verwijderd, maar het is iets van 8 jaar geleden :P
Dankje, ja dat klopt, die site bestond allang niet meer zag ik ook.
Ik klikte er op en kreeg die melding, ik snap goed hoor dat jij daar geen besmette link had geplaatst.
Maar die URL verwijst nu ergens anders heen dan 8 jaar geleden, dat domein zal dan wel te koop staan denk ik :), maar toch mooi dat je m hebt verwijderd, je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Dat we allemaal nog leven. :D

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Upgraden naar Windows 10 is nu het antwoord I gues.

/▌

Pagina: 1