Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij hoor je niet, ik heb helemaal geen last van dode pixels. Maar het kan soms wel storend zijn. Net als vuil op je scherm wat dan ook nog vastgekoekt zit.

Toch lijkt het er wel een beetje op dat als iemand problemen heeft, of iets uitlegt wat zijn vroegere problemen waren en daar wat over vertelt dat dit niet mag van bepaalde mensen omdat ZIJ er geen last van hebben.
Het lijkt mij dat we op een forum zitten en zo nu en dan naar een oplossing zoeken, die voor mij vooral nu is om XP er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:22:
Ik ga nu eens dat getik van de HDD oplossen

En ik begrijp toch echt niet waarom jullie klagen over één dood pixeltje.
Ik had geen dood, maar juist een bijzonder levendig pixeltje, in de zin dat 'ie altijd groen scheen. En dat zie je steeds bij weergave van donkere schermen. Dat gaat echt ergeren. Ik heb er mijn bureaubladachtergrond voor aangepast om het niet steeds te zien. Juist omdat het zo'n klein schermpje is, denk ik dat het meer opvalt, want volgens mij zijn pixels voor grote en kleine schermen van hetzelfde formaat. Maar na een tijdje raak je eraan gewend. Ik begon er net aan te wennen toen 'ie ineens verdween.

En ík :+ heb weer geen last van een getikte HD 8)7 dus iedere Wind z'n meug zullen we maar zeggen ;)

Nog één keer een liefdesverklaring voor dit geweldige dingetje. I love my WIND *; . Jongens dit apparaatje hadden ze veel eerder moeten uitvinden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:46

TMC

Ik heb enige interesse in deze laptop, alleen zou ik hem graag een keer in het echt willen bekijken. Weet iemand welke winkel(keten) deze laptop fysiek heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft nou niemand hier het scroll touchpad probleem??
Op het msi forum heeft iedereen er last van en hier niemand behalve ik?

(dus het niet kunnen "slide scrollen" met je touchpad?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-04 09:26
TMC schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:46:
Ik heb enige interesse in deze laptop, alleen zou ik hem graag een keer in het echt willen bekijken. Weet iemand welke winkel(keten) deze laptop fysiek heeft staan?
zag een roze bij de mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 19:50
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:03:

Nope geen problemen hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
hier ook geen problemen :)

wel andere problemen onder vista, dus gebruik ik nu probleemloos XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22

Heb je misschien een 6-cells geïmporteerd met de touchpad van het andere merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driver geinstalleerd, en goed ingesteld?
http://www.synaptics.com/support/drive.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 22:54
De atom cpu is mijns inziens een 64 bit en kan er dan ook Windows XP 64 bit op geïnstalleerd worden??

Wie kent de 64 bit versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
tedkroon schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:46:
De atom cpu is mijns inziens een 64 bit en kan er dan ook Windows XP 64 bit op geïnstalleerd worden??

Wie kent de 64 bit versie?
Nee hij mist een instructieset. En had per toeval gisteren verkeerde DVD erin gedaan. 64-Bit werkte idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wt1nsw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-12-2024
TMC schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:46:
Eigenlijk is dit een vraag voor het forum Beschikbaarheid en levertijden Netbooks + accessoires

Dus de verdere info is eigenlijk offtopic!!!
De GAMMA heeft laatst een aanbieding van de Akoya gehad. Misschien hebben ze er nog 1tje liggen.
Even vragen aan de info balie, want bij ons hadden ze ook nergens te kijk staan.

Of misschien bij de Kijkshop.
Maar ik weet niet of ze daar in de vitrine liggen of alleen via de webshop te verkrijgen zijn.
P.S. Nog 1 zwarte voor €384,- en 1 rose voor €406,- op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, de MSI Wind die ik bezit heeft weer XP en nergens problemen mee. Wel hoor ik heel af en toe zo'n klik... vooral bij het opstarten, maar niet zo erg wat ik onder ubuntu had.

Ik heb netjes van alles kunnen installeren en heb niet te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Vanmiddag ff de MSI Wind in de handen gehad...wat is dat ding kleeeeeeeeeein. De 7" EEE is net wat kleiner, maar wat zit daar een belachelijk klein mini scherm op :o

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wt1nsw
PIXEL GARANTIE ???

Als je pixel garantie wil dan kun je dit notebook ook via de Kijkshop Webwinkel bestellen.
Deze (web)winkel bied de koper een "afkoelingsperiode" aan!!!
Dit wil dus eigenlijk zeggen dat, als een product van de Kijkshop je niet bevalt, je dit binnen 7 dagen terug kunt brengen zonder opgaaf van redenen.

Kijk, en dat is nou interessant!!!
Want volgens mij valt 1 defecte pixel BUITEN de garantie. Ik geloof dat je er een stuk of 5 defect moet hebben voordat een leverancier een scherm vervangt.
Dus met 1 of 2 defecte pixels zit je spreekwoordelijk mooi met de gebakken pixels te kijken....

Trouwens, bij de Kijkshop is de zwarte Wind zelfs €9,50 goedkoper als bij 4Launch, dus het is de moeite waard om hier iets te bestellen.
De kosten om het terug te sturen zijn wel voor jezelf maar dan ben je wel van je defecte pixel af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Is dit geheugen geschikt om in de wind te plaatsen? (en is t beetje een goedkoop voor dit geheugen?)

http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

Heb eigenlijk nog nooit geheugen voor een laptop gekocht... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bericht mag ook wel minder schreeuwerig laten overkomen en wat je zegt is ook een beetje standaard.
Jammer dat je dus niet nog meer in verdiept hebt.
Vaak is de garantie vanaf 6 pixels en ja vaak betaal je ervoor. Daarbij is het ook nog, heb je het binnen 7 dagen? Kan je het sowieso opsturen i.v.m de wet voor kopen op afstand.

En dit is bij iedere webwinkel wat je ook maar koopt (volgens hun regeltjes), EN het geldt ook alleen maar voor het kopen via internet. Hiermee is Kijkshop dus helemaal geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wt1nsw
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 02:26:
[...]

Je bericht mag ook wel minder schreeuwerig laten overkomen en wat je zegt is ook een beetje standaard.
Jammer dat je dus niet nog meer in verdiept hebt.
Vaak is de garantie vanaf 6 pixels en ja vaak betaal je ervoor. Daarbij is het ook nog, heb je het binnen 7 dagen? Kan je het sowieso opsturen i.v.m de wet voor kopen op afstand.

En dit is bij iedere webwinkel wat je ook maar koopt (volgens hun regeltjes), EN het geldt ook alleen maar voor het kopen via internet. Hiermee is Kijkshop dus helemaal geen uitzondering.
Oke, schreeuwerig is aangepast...
Kun je een link geven met wat je zegt "wet voor kopen op afstand", want als ik het niet weet dan weten meerdere mensen het niet, toch?
Dus een linkje zou handig zijn.

Verder, de kijkshop is bij mij wel een uitzondering omdat ze in winkel wel binnen 7 dagen zonder problemen een artikel terug nemen, zonder opgaaf van redenen. Dit heb ik bij een computershop toch nog nooit mee gemaakt.
Dat dit 'binnen 7 dagen terug nemen van artikelen zonder opgaaf van redenen' bij elke webshop geld, is voor mij nieuw.

Ik ben helaas een Nerd en weet niet zoveel van de rechten van de consument af, van computers weet ik des te meer ....
Heb je een site/link voor mij/iedereen waar dit helemaal uitgelegd wordt?
Ik denk dat iedereen en vooral onze Pixel Defect Leden hier heel erg blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
google is uw vrind, voor iedereen ;)

omdat ik in goede bui ben, linkje en linkje en voor de juristen onder ons: linkje

extra info wat in het Levertijden topic thuishoort: geld niet voor op maat gemaakte producten, dus als je een Athec zelf samenstelt KAN het zo zijn dat je hem niet terg mag sturen (tenzij defect oid)

zo, en nu weer terug ontopic :)

[ Voor 35% gewijzigd door b.art op 12-08-2008 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Weet iemand misschien welk typenummer die 6-cells accu's hebben? de 3-cells hebben 'bty-s11' erop staan.. maar die is ook al nergens los te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff iets anders, over de zwarte wind ben ik super tevreden, maar dat witte mapje wat erbij is geleverd is wel iest minder..

- een zwarte wind, en een wit tasje/mapje.... zover ik weet zit bij de Akoya wel een zwart mapje

- Ik mis een handvat aan het tasje.... is me al bijna 2x uit de takken gevallen, je wilt er natuurlijk ook niet te hard in knijpen.

Ik heb nu dus een ander laptoptasje besteld met een handvat, is voor mij een stuk makkelijker omdat ik vaak naar klanten ga en meestal meerdere dingen tegelijk in de handen heb.

Moet wel zeggen dat er weinig tot heeeeeel weinig keuze is als je een vervangend laptoptasje zoekt met een handvat.
De enige (betaalbare) die in aanmerking komt is de Targus Fusion, deze is volgens websites geschikt tot 12,1 " en is dus 5 cm breeder als het WIND mapje.....

Heeft als voordeel dat de adapter erbij past (kan handig zijn als je de hele dag onderweg bent en er nog geen 6-cell's accu beschikbaar is )

De targus fusion is helaas niet zwart, maar grijs met antraciet , maar zoals eerder gezegt, er is weinig keuze

Afbeeldingslocatie: http://www.umpcshop.be/images/product/image.php?id=50165&dimensionid=17&shopid=281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Voor 15 euro kan je ook het medion tasje kopen op medionshop.nl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk om te zien , hier werden onze winds/clones gemaakt..

voooorzichtig met die boor

Afbeeldingslocatie: http://www.madboxpc.com/wp-content/gallery/cache/1015__280x210_DSC_0037.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.madboxpc.com/wp-content/gallery/cache/1033__280x210_DSC_0125.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.madboxpc.com/wp-content/gallery/cache/1014__280x210_DSC_0020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.madboxpc.com/wp-content/gallery/cache/1021__280x210_DSC_0063.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*ge-edit* te offtopic ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Niet alleen offtopic maar ook overbodig als je het mij vraagt.. Wind/kloon gebruikers merken hier namelijk helemaal nix van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:12:
Voor 15 euro kan je ook het medion tasje kopen op medionshop.nl :+
Weet ik , maar heeft die dan wel een handvat ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:24:
[...]

Weet ik , maar heeft die dan wel een handvat ????
Nee, eigenlijk is het maar een hoes, maar gewoon stevig, i.t.t. de Windhoes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Cooler_King schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:43:
[...]

Nee, eigenlijk is het maar een hoes, maar gewoon stevig, i.t.t. de Windhoes :P
Nou ik heb dat medion tasje maar ik ben erg blij met het onderzoekje van snikhaas naar tassen want ik ga die tas denk ik ook bestellen!
Dat medion mapje is leuk maar er kan werkelijk niets anders in dan de laptop zelf.
Vd week de stekker enz erbij geprobeerd te doen, gaat wel maar dan komt de tas zo onder druk te staan dat ik bang ben om mn laptop te beschadigen, plus het ziet er niet meer uit.

ff offtopic, kan t niet laten: Roze windje voor mn vriendin is onderweg, eindelijk! :P Ben benieuwd naar de evt subtiele verschillen tussen de twee, zal als ie er is ff een foto maken met beide naast elkaar.

[edit]

@ Mr Clean, als je nog meeleest, in het vorige topic zei je interne bluetooth kaartjes gekocht te hebben om in de akoya te gaan zetten, hoe is dat afgelopen?
Heb je ze ook zo moeten inbouwen of is er toch een slot voor?
http://forum.msi-wind.de/viewtopic.php?f=36&t=549

[ Voor 14% gewijzigd door ElayZ op 12-08-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

ElayZ schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:58:
[...]

Nou ik heb dat medion tasje maar ik ben erg blij met het onderzoekje van snikhaas naar tassen want ik ga die tas denk ik ook bestellen!
Dat medion mapje is leuk maar er kan werkelijk niets anders in dan de laptop zelf.
Vd week de stekker enz erbij geprobeerd te doen, gaat wel maar dan komt de tas zo onder druk te staan dat ik bang ben om mn laptop te beschadigen, plus het ziet er niet meer uit.
Hier op eBay heb je ook nog een hele mooie, en waarin je ook al je extra's kwijt kunt zondat dat het gelijk een 15 inch-tas wordt.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Er is weer een aantal nieuwe drivers uit die je kunt downloaden van de MSI Wind-site:
- WLan drivers for Windows XP 32bit en voor Linux;
- Webcamdivers voor Linux.

Ik lees nogal eens over mensen die problemen hebben met WLan. Wellicht is hier jullie probleem mee opgelost?

En het lijkt dat er een oplossing gaat komen voor stevigere accu's voor de MSI Wind, lees dit.

[ Voor 19% gewijzigd door wvexeltweakers op 12-08-2008 20:02 . Reden: aanvulling ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:03:
[...]

Hier op eBay heb je ook nog een hele mooie, en waarin je ook al je extra's kwijt kunt zondat dat het gelijk een 15 inch-tas wordt.
Hee, die heb ik ook besteld. Waren wat problemen met de levering, maar zou vrijdag binnen moeten zijn. Als 'ie er is maken we wel wat plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:19:
[...]

Hee, die heb ik ook besteld. Waren wat problemen met de levering, maar zou vrijdag binnen moeten zijn. Als 'ie er is maken we wel wat plaatjes.
Laatste bericht heb ik 6 augustus gehad. Er zouden nog 2 aanpassingen zijn gemaakt (handvat en een sluiting aan de flap). Wanneer zou die van jou verstuurd zijn? En hoe weet je dat 'ie er vrijdag moet zijn?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:24:
[...]

Laatste bericht heb ik 6 augustus gehad. Er zouden nog 2 aanpassingen zijn gemaakt (handvat en een sluiting aan de flap). Wanneer zou die van jou verstuurd zijn? En hoe weet je dat 'ie er vrijdag moet zijn?
Heb op 24/7 gekocht, met paypal betaald. Kreeg een mail dat 'ie op 4/8 is verstuurd, met een track/trace achtige code van USPS. Omdat ik daar alleen zie dat 'ie aangeboden is heb ik nog een mail gestuurd, en ik de reactie stond dat 'ie er vrijdag zou moeten zijn. Track/trace van USPS zou niet goed werken voor buitenland zendingen..... Hopelijk klopthet verhaal. Hij bood ook aan een gedeelte van de verzendkosten terug te storten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:45:
[...]

Ik had geen dood, maar juist een bijzonder levendig pixeltje, in de zin dat 'ie altijd groen scheen. En dat zie je steeds bij weergave van donkere schermen. Dat gaat echt ergeren. Ik heb er mijn bureaubladachtergrond voor aangepast om het niet steeds te zien. Juist omdat het zo'n klein schermpje is, denk ik dat het meer opvalt, want volgens mij zijn pixels voor grote en kleine schermen van hetzelfde formaat. Maar na een tijdje raak je eraan gewend. Ik begon er net aan te wennen toen 'ie ineens verdween.
Een groene pixel kan wel ergerlijk zijn. De pixels zijn trouwens kleiner dan de meeste schermen hoor. Dat heet pixeldichtheid zoals bv HDTV's die dezelfde resolutie hebben of het nu een 32 of 50 inch is.
En ík :+ heb weer geen last van een getikte HD 8)7 dus iedere Wind z'n meug zullen we maar zeggen ;)
Medion Akoya ;)

En als iemand mij met een antwoord op mijn eerder gestelde vraag kan voorzien ben ik helemaal tevreden!
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:22:
Ik ga nu eens dat getik van de HDD oplossen, wat kan ik daar het best voor gebruiken? HDD scan? En wat moet ik dan precies instellen? Het getik hoeft niet per se te verdwijnen, het moet gewoon wat minder voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:41:
Er is weer een aantal nieuwe drivers uit die je kunt downloaden van de MSI Wind-site:
- WLan drivers for Windows XP 32bit en voor Linux;
- Webcamdivers voor Linux.

Ik lees nogal eens over mensen die problemen hebben met WLan. Wellicht is hier jullie probleem mee opgelost?

En het lijkt dat er een oplossing gaat komen voor stevigere accu's voor de MSI Wind, lees dit.
Die lost het inderdaad gelijk op, de WLan driver voor XP.

Hmm ik heb helaas af en toe nog getik wat met hddscan niet opgelost is. Gisteren nergens last van en vandaag al paar keer gehoord.
Is er geen ander software om te gebruiken? Die ene, maar die heb ik ooit op een andere laptop gebruikt en was daar niet echt tevreden over.
Vind het gewoon raar dat hij het onder XP gewoon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:51:
[...]

Die lost het inderdaad gelijk op, de WLan driver voor XP.

Hmm ik heb helaas af en toe nog getik wat met hddscan niet opgelost is. Gisteren nergens last van en vandaag al paar keer gehoord.
Is er geen ander software om te gebruiken? Die ene, maar die heb ik ooit op een andere laptop gebruikt en was daar niet echt tevreden over.
Vind het gewoon raar dat hij het onder XP gewoon heeft.
Was't deze niet: http://hdparm-win32.dyndns.org/hdparm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm deze ken ik nog niet. Ik weet ook niet of iemand deze heeft gebruikt? Want ik heb nu hddscan, maar die moet ik iedere keer opnieuw instellen.
Omdat ik zo'n tik hoorde ging ik maar kijken merkte ik dat dus op dat ik dat weer moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verzoekje: Ik zou graag goede foto's willen zien van de zwarte Wind.

Op internet heb ik alleen de standaard publicatie foto's kunnen vinden, in het echt zien producten er soms dan weer net wat anders uit. Iemand een linkje of zelf een zwarte Wind? dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notebook hardware control gebruik ik voor die hdd tikken en die moet ge nie elke keer instellen
nhc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu NHC geinstalleerd en heb er nu geen problemen mee (had ik dus wel op me andere laptop, startte niet automatisch op en geen HD temperatuur te zien).
Werkt inderdaad goed gelukkig en hoor sindsdien (dus ook na reboot) niets meer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets raars met wireless gisteren;

hij maakte opeens geen verbinding meer met de router.
De Akoya probeert 2 minuten verbinding te maken en geeft niet eens een foutmelding of een andere tekst, hij sluit het connecten gewoon af.
voorheen totaal geen problemen
na het updaten van de driver, resetten van router etc etc zelfs opnieuw fabrieksinstellingen van de akoya herstellen.....geen verbinding.

bleek dat de laptop de sleutel van de wap beveiliging niet meer herkende oid.
heb de beveiliging nu op wep staan en alles loopt weer zoals het hoort.

iemand ook al een keer last gehad van het niet meer herkennen van de sleutel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:01

Tuxie

En WeL nU!

wvexeltweakers schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:24:
[...]

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:33:
[...]

Heb op 24/7 gekocht, met paypal betaald. Kreeg een mail dat 'ie op 4/8 is verstuurd, met een track/trace achtige code van USPS. Omdat ik daar alleen zie dat 'ie aangeboden is heb ik nog een mail gestuurd, en ik de reactie stond dat 'ie er vrijdag zou moeten zijn. Track/trace van USPS zou niet goed werken voor buitenland zendingen..... Hopelijk klopthet verhaal. Hij bood ook aan een gedeelte van de verzendkosten terug te storten....
Kunnen jullie nu eens kappen met dat gezeik over tasjes, handvaten, levertijden en verzendkosten? Dit is het MSI-Wind topic, geen levertijden en laptoptasje topic. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
XP Professional SP3 geinstalleerd. Net even een 1080p trailer geprobeerd TheGreatestGame_HD_AVC.mp4. Kan gewoon vloeiend afgespeeld worden. Dit lukte in Vista niet. XP is merkbaar sneller ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie nu eens kappen met dat gezeik over tasjes, handvaten, levertijden en verzendkosten? Dit is het MSI-Wind topic, geen levertijden en laptoptasje topic.
:o 8)7 :'( ;(

Ik heb een tas van ebay gekocht zojuist }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook >:) 8)7
Zondag besteld op Ebay, deze ochtend geleverd _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Don3k schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:58:
XP Professional SP3 geinstalleerd. Net even een 1080p trailer geprobeerd TheGreatestGame_HD_AVC.mp4. Kan gewoon vloeiend afgespeeld worden. Dit lukte in Vista niet. XP is merkbaar sneller ook.
XP is ook (stuk) sneller met afsluiten en opstarten vanuit slaapstand...
De opstarttijd met een schone start scheelt niet veel... XP Home SP3 is zeg 5sec sneller dan Tiny Vista
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:09:
[...]

:o 8)7 :'( ;(

Ik heb een tas van ebay gekocht zojuist }:O
En ik een bluetooth muis uit Hongkong.. tis eentje die je kunt opladen met usb...
** lekker boeiend, en info waar geen tweaker wat mee kan.. **
maar met linkje tikkeltje interesanter en bruikbaarder voor andere tweakers:
1000 DPI Mini Bluetooth Wireless Optical 5D Mouse

dit is een forum, geen blog ;)

[ Voor 17% gewijzigd door b.art op 13-08-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Toevallig iemand die kan testen of de nieuwe driver voor Linux er voor zorgt dat packet capture/injection nu werkt in Backtrack?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Tuxie schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:36:
Kunnen jullie nu eens kappen met dat gezeik over tasjes, handvaten, levertijden en verzendkosten? Dit is het MSI-Wind topic, geen levertijden en laptoptasje topic. :/
@ Tuxie: ook een "tweaker" kan zich gedragen, en hoeft niet gelijk naar te gaan doen tegen andere posters, ook al is het in zijn/haar ogen niet helemaal on-topic of interessant. Zo heb jij op 3 augustus het volgende gepost:

"Ik heb hier KDE 4.1 met plasma draaien. vind alleen de performance nog niet optimaal. Heb de laatste intel (xfree86-video-intel) drivers gecompileerd, maar bijvoorbeeld bij het opstarten van KDe zie ik van die vage strepen op de achtergrond bij het inloggen (inlogscherm lijkt niet 1024x600 te zijn, daarachter dus de strepen) en af en toe zie ik die ook bij het gebruik van applicaties. Heb composite en aiglx uitgezet, maar schijnt nog niet zo te helpen. in glxgears haal ik ongeveer 480 - 515 frames per second. Vraag me af of dit optimaal is....."

En dat vind ik nu helemaal niet boeiend, maar zo is dat met ervaringen. De een vindt dit interessant, en iemand anders weer niet. Ook ervaringen over goede transportmiddelen voor je Wind horen daar wat mij betreft bij. Zo kun je andere Wind/kloon-eigenaren de weg wijzen naar alternatieven.

Dus graag wat meer begrip voor anderen....
;)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede opbergtas is ook belangrijk, goed beschermen van de spullen waar je blij mee bent,...
Zit er zelf ook een tijd naar te zoeken
als het gesprek maar niet te veel gaat naar: "ik vind de roze tas toch iets mooier"
( no offence naar de roze-wind owners ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh4d0wman schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:43:
Toevallig iemand die kan testen of de nieuwe driver voor Linux er voor zorgt dat packet capture/injection nu werkt in Backtrack?
zou ik ook wel es willen weten. Ik heb een tijdje met de Live USB versie geprobeerd maar daarmee lukt het dus inderdaad niet (Akoya)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:01

Tuxie

En WeL nU!

wvexeltweakers schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:15:
[...]

@ Tuxie: ook een "tweaker" kan zich gedragen, en hoeft niet gelijk naar te gaan doen tegen andere posters, ook al is het in zijn/haar ogen niet helemaal on-topic of interessant. Zo heb jij op 3 augustus het volgende gepost:

"Ik heb hier KDE 4.1 met plasma draaien. vind alleen de performance nog niet optimaal. Heb de laatste intel (xfree86-video-intel) drivers gecompileerd, maar bijvoorbeeld bij het opstarten van KDe zie ik van die vage strepen op de achtergrond bij het inloggen (inlogscherm lijkt niet 1024x600 te zijn, daarachter dus de strepen) en af en toe zie ik die ook bij het gebruik van applicaties. Heb composite en aiglx uitgezet, maar schijnt nog niet zo te helpen. in glxgears haal ik ongeveer 480 - 515 frames per second. Vraag me af of dit optimaal is....."

En dat vind ik nu helemaal niet boeiend, maar zo is dat met ervaringen. De een vindt dit interessant, en iemand anders weer niet. Ook ervaringen over goede transportmiddelen voor je Wind horen daar wat mij betreft bij. Zo kun je andere Wind/kloon-eigenaren de weg wijzen naar alternatieven.

Dus graag wat meer begrip voor anderen....
;)
Sorry hoor, maar deze vergelijking is werkelijk waar te dom voor woorden. Wat jou betreft mag je dus dit hele topic volgooien met het zoeken naar laptoptasjes, hoe je het beste met aceton kunt omgaan en welke muismat het beste kleurt bij de MSI Wind? Denk je nu echt dat dit de doelgroep van tweakers.net is? En dat vergelijk jij met een concrete vraag waarin ik vertel de stappen die ik ondernomen heb om iets werkend te krijgen en of de uitkomst bij anderen hetzelfde is? Dat is nu de bedoeling van een ervaringentopic. Verder mag best het een en ander off-topic, maar tegenwoordig gaat het meer structureel die kant op en dat vind ik gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
b.art schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:35:
maar met linkje tikkeltje interesanter en bruikbaarder voor andere tweakers:
1000 DPI Mini Bluetooth Wireless Optical 5D Mouse
Doet me sterk denken aan mijn Trust *kuch kuch* bluetooth lasermouse. Iets duurder, maar na de verzendkosten vrijwel de zelfde prijs.

Als tasje heb ik het tasje van mijn Compaq Contura Aero gepakt. Zelfde maat, maar met een zijvakje van binnen voor bijv de voeding. Op de een of andere manier worden die dingen vaak vergeten bij tasjes!

Verder ben ik benieuwd naar ervaringen met de 6-cells modellen, omdat die een --naar het schijnt-- inferieure trackpad hebben.

Nu moet ik m'n Eee 701 8G nog kwijt zien te raken voor ze die dingen gratis bij de uitgang van de Mediamarkt gaan weggeven!!!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Tuxie schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:27:
[...]

Sorry hoor, maar deze vergelijking is werkelijk waar te dom voor woorden. Wat jou betreft mag je dus dit hele topic volgooien met het zoeken naar laptoptasjes, hoe je het beste met aceton kunt omgaan en welke muismat het beste kleurt bij de MSI Wind? Denk je nu echt dat dit de doelgroep van tweakers.net is? En dat vergelijk jij met een concrete vraag waarin ik vertel de stappen die ik ondernomen heb om iets werkend te krijgen en of de uitkomst bij anderen hetzelfde is? Dat is nu de bedoeling van een ervaringentopic. Verder mag best het een en ander off-topic, maar tegenwoordig gaat het meer structureel die kant op en dat vind ik gewoon jammer.
Ik stoor mij er niet aan, ik vond het juist best interessant om te weten welke ervaringen er zijn met laptoptassen....dat zijn toch ook ervaringen die bij de Wind horen...goed het gedoe over levertijden en Jeeeeaah die van mij is ook binnen vind wel storend...plaats dan gelijk een goede en complete review...wat nog niemand van de gebruikers hier heeft gedaan (is verder ook niet erg, maar dat zou het wat compenseren). Maar om weer terug te komen op de tasjes...netbooks zijn ultra mobiel, dus je wilt hem ook overal (goed verpakt en beschermt) mee heen nemen, er ik heb zelf ook al gekeken...er is gewoon vrij weinig keuze in dit segment...12.1 is het kleinste wat je regulier kan krijgen, en dat is al moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuxie schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:27:
[...]

Ik stoor me er (Net zoals StraightOn) helemaal niet aan...integendeel. lijkt me best handig om wat info te vergaren over passende tasjes omdat deze nog vrij schaars zijn. Wat jou probleem is weet ik niet maar ik denk dat het zeiken over andermans berichten meer OFFTOPIC is dan berichten over laptoptasjes, gebruik van aceton etc...

Komaan...back ontopic please! _/-\o_

ONTOPIC: heeft iemand een idee over updated drivers voor de WLAN van de AKOYA...ik krijg op tijdens connectie met de accesspoint van mijn ouders constant dropouts...(wanneer ik op mijn eigen AP zit werkt alles zonder problemen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Roze Wind van mn vriendin vandaag binnen gekregen maar krijg bluetooth met geen mogelijkheid aan de praat... Bij de bluetooth instellingen blijft hij maar zeggen 'Bluetooth is niet gereed'

Ook als ik op bluetooth informatie uitwisseling klik dan blijft ie een hele tijd zoeken en zegt dan 'bluetooth is niet gestart'

Zie ik iets stoms over t hoofd?

Verder mensen met een medion die denken "laat ik de logo's er eens met aceton af gaan halen":
NIET DOEN!!!!!!! Ik heb t gedaan en je blijft t zien, wordt f***ing LELIJK. Spijt als haren op mn hoofd dat ik t gedaan heb! :( Op t grijze gedeelte gaat t er prima vanaf maar op t zwarte wordt het echt lelijk...

Verder moet ik zeggen dat de wind toch net ff wat netter en fijner is afgewerkt dan de akoya. Zit m in piepkleine verschillen maar als ik de wind in handen had gehad voordat ik de akoya had dan had ik de akoya nooit gekocht en voor de echte wind gegaan...

Als er mensen intresse hebben wil ik wel foto's maken van de 2 naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
ElayZ schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:13:
Roze Wind van mn vriendin vandaag binnen gekregen maar krijg bluetooth met geen mogelijkheid aan de praat... Bij de bluetooth instellingen blijft hij maar zeggen 'Bluetooth is niet gereed'

Ook als ik op bluetooth informatie uitwisseling klik dan blijft ie een hele tijd zoeken en zegt dan 'bluetooth is niet gestart'

Heb je toevallig FN+F11 gedrukt ( aantal keer voordat het bluetooth lampje gaat branden ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Don3k schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:18:
[...]

Heb je toevallig FN+F11 gedrukt ( aantal keer voordat het bluetooth lampje gaat branden ) ?
:P |:( Ik wist wel dat het zoiets stoms was... haha bedankt voor je snelle reply!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Verder mensen met een medion die denken "laat ik de logo's er eens met aceton af gaan halen":
NIET DOEN!!!!!!! Ik heb t gedaan en je blijft t zien, wordt f***ing LELIJK. Spijt als haren op mn hoofd dat ik t gedaan heb! :( Op t grijze gedeelte gaat t er prima vanaf maar op t zwarte wordt het echt lelijk...
heb je het niet eerst geprobeerd op de achterkant ?:)
bij mijn witte akoya heb ik logo'tje boven toetsenbord keurig weg kunnen halen met nagellakremover van vriendin.. moest wel ff beetje boenen btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
b.art schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:35:
[...]

heb je het niet eerst geprobeerd op de achterkant ?:)
bij mijn witte akoya heb ik logo'tje boven toetsenbord keurig weg kunnen halen met nagellakremover van vriendin.. moest wel ff beetje boenen btw..
Ja heb wel eerst voorzichtig geprobeerd, en de logotjes bij het toetsenbord zijn er inderdaad prima vanaf gegaan maar die aan de buitenkant op de zwarte kap zitten die blijf je zien, vooral het Akoya, medion is er wel netjes vanaf. Ook het E1210 blijf je zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
ElayZ schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:22:
[...]

:P |:( Ik wist wel dat het zoiets stoms was... haha bedankt voor je snelle reply!!!
Geef niks... ik zocht er de eerste keer ook naar :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 19:50
Over tasjes gesproken, ik heb dit gevalletje besteld, en hij past slechts met Heel Veel moeite. Zeker als ik een grotere batterij erbij koop past het zeker niet meer.
Niet aan te raden dus voor de Wind, hoewel het wel echt een mooi kwaliteitstasje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder moet ik zeggen dat de wind toch net ff wat netter en fijner is afgewerkt dan de akoya. Zit m in piepkleine verschillen maar als ik de wind in handen had gehad voordat ik de akoya had dan had ik de akoya nooit gekocht en voor de echte wind gegaan...

Als er mensen intresse hebben wil ik wel foto's maken van de 2 naast elkaar.
Graag, dat wil ik wel eens zien beide naast elkaar. En ik ben blij dat ik de Wind heb en hem ook gewoon zo laat zoals hij nu is qua uiterlijk en innerlijk. Ok, was eerst niet echt blij, maar dat kwam door problemen met ubuntu op mijn Windje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:30:
[...]

ONTOPIC: heeft iemand een idee over updated drivers voor de WLAN van de AKOYA...ik krijg op tijdens connectie met de accesspoint van mijn ouders constant dropouts...(wanneer ik op mijn eigen AP zit werkt alles zonder problemen...)
Dit kan aan de router liggen, heb zelf een linksys wl150, en heb op de forum van de linksys een update gevonden in de vorm van het handmatig aanpassen van een aantal wireless settings in de router..hierdoor zou de stabiliteit van de verbinding worden verbeterd......
Nu werkt alles prima, zowel op de wind als op de acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:03:
[...]

Graag, dat wil ik wel eens zien beide naast elkaar. En ik ben blij dat ik de Wind heb en hem ook gewoon zo laat zoals hij nu is qua uiterlijk en innerlijk. Ok, was eerst niet echt blij, maar dat kwam door problemen met ubuntu op mijn Windje.
Oké here goes, Wind VS Akoya:

klikkerdeklik voor grote pic

Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/Eloy/Wind.vs.Akoya/thumbs/Wind.vs.Akoya.thumbs001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/Eloy/Wind.vs.Akoya/thumbs/Wind.vs.Akoya.thumbs002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/Eloy/Wind.vs.Akoya/thumbs/Wind.vs.Akoya.thumbs003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/Eloy/Wind.vs.Akoya/thumbs/Wind.vs.Akoya.thumbs004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/Eloy/Wind.vs.Akoya/thumbs/Wind.vs.Akoya.thumbs008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/Eloy/Wind.vs.Akoya/thumbs/Wind.vs.Akoya.thumbs009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/Eloy/Wind.vs.Akoya/thumbs/Wind.vs.Akoya.thumbs010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/Eloy/Wind.vs.Akoya/thumbs/Wind.vs.Akoya.thumbs013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/Eloy/Wind.vs.Akoya/thumbs/Wind.vs.Akoya.thumbs015.jpg
Zoek de 7 verschillen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 20:16
Linker is wit/roze, rechter zwart.
Linker heeft een ballonnetje open staan op het scherm, rechter niet.
En de vijf verschillen die in dit topic in de openingspost genoemd worden.
Krijg ik nu een koekje?

[ Voor 3% gewijzigd door Dancing_Animal op 13-08-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-09 12:44
Jammer dat je de witte Akoya niet hebt om het nog net ietsjes beter te kunnen vergelijken.
Maar het is inderdaad waar, de Wind is net ietjes mooier afgewerkt. Ik heb ook een beetje spijt dat ik niet net paar dagen langer hebt gewacht op de Wind. Maar echter is de Akoya verder ook goed op zo op te werken.

Ik heb bij mijn Akoya ook de logo's eraf gehaald. Het is waar wat jij zegt dat je op de voorkant (de kap) het verschil ziet, maar bij mij is het echter alleen in glans en dit is als je schuin kijkt pas goed te zien anders valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet inderdaad de verschillen, dank je voor de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Vandaag merkte ik voor het eerst op in Ubuntu dat wanneer de headphones zijn ingestoken, de speaker ook nog altijd geluid bleef produceren 8)7 . Even gegoogled en uiteindelijk heb ik de volgende regel toegevoegd aan /etc/modprobe.d/alsa-base:

options snd-hda-intel model=targa-dig

Daarna is front te muten en blijven de headphones werken! Dus voor mensen die hetzelfde probleem hebben, daarmee fix je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
zircondan schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:54:
Jammer dat je de witte Akoya niet hebt om het nog net ietsjes beter te kunnen vergelijken.
Maar het is inderdaad waar, de Wind is net ietjes mooier afgewerkt. Ik heb ook een beetje spijt dat ik niet net paar dagen langer hebt gewacht op de Wind. Maar echter is de Akoya verder ook goed op zo op te werken.

Ik heb bij mijn Akoya ook de logo's eraf gehaald. Het is waar wat jij zegt dat je op de voorkant (de kap) het verschil ziet, maar bij mij is het echter alleen in glans en dit is als je schuin kijkt pas goed te zien anders valt het reuze mee.
Ja ik ben verder ook tevreden met de akoya hoor, tis vrijwel praktisch dezelfde laptop.

Maar ik baal toch een beetje van mn eigen ongeduld... Ik denk uiteindelijk wel dat ik beter ff op mn tanden had kunnen bijten en de medion terug moeten leggen en toch voor de wind had moeten gaan. :+

Want het scheelt met de gammakoya maar een week dat ik m eerder had dan dat de winds leverbaar werden. En nu zit ik met een laptop met een lelijk, er niet goed af te krijgen logo erop... Magoed, achteraf gelul... het spreekwoord over iets met een schone zaak gaat maar weer mooi eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
je kunt wel blijven wachten dan, want volgende week komt er altijd een betere..
nee, ik ben wel happy met mijn Akoya...

ik snap alleen niet waarom ik geen XP professional kan installeren... krijg tijdens installatie steeds blauwscherm... meer mensen last van?

[ Voor 57% gewijzigd door b.art op 13-08-2008 23:13 ]

• zircondan
Ik heb hier ook last van. Al verschillende versies geprobeert..

Is dit een Akoya only probleem? Want ik wil toch wel graag Pro op mijn Akoya hebben. Ik zal eens dieper duiken. Iets zegt mij dat het een driver probleem is..maar ja ..welke :p

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 02:29

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Voordat ik een MSI wind aanschaf ff een tweetal vragen:

1. Kun je ook met het muispad gedeelte gewoon scrolllen? (dat je niet perse de balk vast moet houden aan de zijkant van je pagina?)

2. Als je er een extern beeldscherm of tv op aansluit via de vga-poort wat is dan de maximale resolutie?

Wellicht dat er iemand dit getest heeft of zou willen testen?

die van hen is mooi....

• m3nno
  • Laatst online: 05-03-2024
sjorsfeenema schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 01:17:

1. Kun je ook met het muispad gedeelte gewoon scrolllen? (dat je niet perse de balk vast moet houden aan de zijkant van je pagina?)

2. Als je er een extern beeldscherm of tv op aansluit via de vga-poort wat is dan de maximale resolutie?

Even zoeken in de topics O-)
Is meerdere malen vermeld :9

Verwijderd

Poster van de roze Wind laptop,
waar heb je deze aangeschaft?
Ik zie hem nog nergens op voorraad

• b.art
zircondan schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 01:06:
Ik heb hier ook last van. Al verschillende versies geprobeert..

Is dit een Akoya only probleem? Want ik wil toch wel graag Pro op mijn Akoya hebben. Ik zal eens dieper duiken. Iets zegt mij dat het een driver probleem is..maar ja ..welke :p
ja dat zegt mijn gevoel ook.. maar wel raar.. zelfs volledige legale versies pakt die niet :)
zal medion deze driver erin gebakken hebben?
ik heb btw nog niet een update geprobeerd, dus vanuit windows de setup starten.. morgen ff proberen :)

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 07:53:
voor dit soort vragen hebben we dus het levertijden topic :)

Verwijderd

* delete * zat weer te zwetsen

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 10:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:30:
Ik ook >:) 8)7
Zondag besteld op Ebay, deze ochtend geleverd _/-\o_ _/-\o_
Is het deze "Sling Bag - HP 2133 Mini-Note" dewelke je bestelt hebt op ebay en bevat deze een handvat ? Op de foto's is er geen sprake van een handvat .

thx

• ElayZ

Met muispad kun je gewoon scrollen ja.

Maximale resolutie kun je instellen, ik heb een Full HD tv en 1080 resolutie kan ie zo weergeven.
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 07:53:
Bij dunnet, was hij iig op voorraad, maandagavond om 21:00 besteld, woensdag in huis.

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Ey check dit:

http://www.4launch.nl/nie...33medion/nieuwsbrief.html

4Launch adverteerd met de Medion Akoya 1210, met een 1m3MP webcam....

was dat niet een 0,3MP webcam die het minder goed deed dan die in de MSI Wind ?

• Cooler_King
Inderdaad.. dat moet wel een fout zijn.

• Tomas_
  • Laatst online: 13:26
het is een eendags knaller, dat zou betekenen dat ie daarna duurder zou zijn!

• GR1221
  • Laatst online: 27-09 06:51
Zal me niks verbazen als dat een fout is, stukje staat vol fouten.

Verwijderd

er is wat onduidelijkheid over 2 soorten touchpads die msi heeft ingebouwd. first batch van MSI heeft de Synaptic touchpads en de 2e batch heeft de Sentelic touchpads.
De link die ik onder zet is voor de nieuwe 6 Cell U100s. maar ik heb ook mensen met een 3cell versie gehoord die niet kunnen sliden maar moeten toetsen in de zone.

de Sentelic heeft geen sliderscroll maar een zone waar je op moet toetsen ( niet sliden ) in de hoeken zodat de pagina scrollt. De Synaptic heeft sliders rechts en onder als "zones"

Ik weet niet hoe het met de clones zit, ik heb een medion en die heeft sliders

een aantal mensen zijn hier helemaal niet blij mee die niet kunnen sliden en wilden dit wel weten voor de koop dus handig om even op te letten.
De hele discussie over de touchpads: http://forums.msiwind.net...ptic-touchpads-t2133.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 14:10 ]

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:40:
Ey check dit:

http://www.4launch.nl/nie...33medion/nieuwsbrief.html

4Launch adverteerd met de Medion Akoya 1210, met een 1m3MP webcam....

was dat niet een 0,3MP webcam die het minder goed deed dan die in de MSI Wind ?
Bovendien is de MSI Wind daar wat goedkoper. Ik kreeg hem ook in mijn mail en vond het een giller.

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:25:
[...]

Is het deze "Sling Bag - HP 2133 Mini-Note" dewelke je bestelt hebt op ebay en bevat deze een handvat ? Op de foto's is er geen sprake van een handvat .

thx
Kun je de door jou bestelde tas aanraden?
Fotootje misschien??

Thanx :> :>

Samsung S23 Ultra 256GB

Verwijderd

Ik heb een akoya mini en nu wordt mijn sd kaart niet meer herkend. Eerst was dit geen probleem. Sd kaart is niet defect want in andere laptop geen probleem.
Weet iemand raad? :?

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:45:
[...]

Kun je de door jou bestelde tas aanraden?
Fotootje misschien??

Thanx :> :>
Ik heb de Lowepro SLIM FACTOR S Brown Computer 12" Notebook Bag besteld bij sellnsend (US) op Ebay. Is een messenger tas voor een 12" notebook en komt in 3 kleuren. Mijn Akoya past er precies in (in de door Medion meegeleverde tas). Er zijn 2 zakjes voor accesoires die iets groter mochten zijn (stroom adaptor in 1 zakje, muis + hspda modem + nog wat andere kleine onderdelen in het andere), aan de achterkant is nog een plaats voorzien voor wat documenten. Ik ben zeker tevreden van het tasje. In webwinkels in Belgie was het ongeveer dezelfde prijs voor dit tasje maar zoals gezegd besteld en betaald op zondag en woensdag rond 10h30 geleverd door UPS. Aan te raden ....

Hier is de link naar de messengerbags in de webwinkel De 12" tasjes staan onderaan de pagina. :9~

Verwijderd

Ik heb dringend advies nodig. Ik zou graag het oosters taalpakket installeren, maar daar heb ik de Windows DVD voor nodig! Ik wil geen geld uitgeven aan een externe DVD-lezer enkel voor dit. Ik weet niet eens zeker of ik de juiste dvd heb (Recovery Disc? Er zit niets anders XP gerelateerd in de doos). Normaal staan alle gegevens van deze DVD toch op de recovery drive? Waarom vond Medion het dan zo'n goed idee om hier niets aan te doen?

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:05:
Ik heb dringend advies nodig. Ik zou graag het oosters taalpakket installeren, maar daar heb ik de Windows DVD voor nodig! Ik wil geen geld uitgeven aan een externe DVD-lezer enkel voor dit. Ik weet niet eens zeker of ik de juiste dvd heb (Recovery Disc? Er zit niets anders XP gerelateerd in de doos). Normaal staan alle gegevens van deze DVD toch op de recovery drive? Waarom vond Medion het dan zo'n goed idee om hier niets aan te doen?
Misschien begrijp ik je vraag niet goed en is dit niet wat je bedoelt, maar als ik Windows Update draai krijg ik een lijst met talen die ik kan kiezen om te installeren.
Wellicht kun je daarmee uit de voeten?

Samsung S23 Ultra 256GB

• zircondan
@Stabby.

Maak een ISO van je Windows DVD en zet die op je medion..
Met Daemontools mounten en voila :).

Verwijderd

Is de recovery DVD dan wel de juiste? Want normaal gezien staat de inhoud daarvan toch op de recovery drive? Er zit geen andere Windows DVD in de doos...

• Heppie1983
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
offtopic:
Ik ben inmidels al een paar weken zeer tevreden met mijn Medion Akoya. Voordat ik besloten had om voor de Akoya te gaan had ik een zwarte Wind besteld bij electronicagigant.nl en vooruitbetaald. Nadat ik die bestelling geannuleerd had, kreeg ik te horen dat ik binnen 14 dagen mijn geld teruggestort zou krijgen maar na 16 dagen was dit nog niet het geval. Heb toen meerdere malen contact gezocht en meerdere malen heb ik een mail gekregen vanz e dat het dezelfde dag nog gestort zou worden. Nu, na drie weken en 3 mailtjes verder met loze beloftes, is er nog steeds niets gestort. Wat kan ik hieraan doen behalve aangifte bij de politie? Is dat echt mijn enige optie?Alvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heppie1983 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:22:
offtopic:
Ik ben inmidels al een paar weken zeer tevreden met mijn Medion Akoya. Voordat ik besloten had om voor de Akoya te gaan had ik een zwarte Wind besteld bij electronicagigant.nl en vooruitbetaald. Nadat ik die bestelling geannuleerd had, kreeg ik te horen dat ik binnen 14 dagen mijn geld teruggestort zou krijgen maar na 16 dagen was dit nog niet het geval. Heb toen meerdere malen contact gezocht en meerdere malen heb ik een mail gekregen vanz e dat het dezelfde dag nog gestort zou worden. Nu, na drie weken en 3 mailtjes verder met loze beloftes, is er nog steeds niets gestort. Wat kan ik hieraan doen behalve aangifte bij de politie? Is dat echt mijn enige optie?Alvast bedankt voor de tips.
Dit kan beter in het shopping forum, maar goed...

offtopic:
1. Waarom staat je Direct Messages niet aan? Sorry, maar via prive is het beter advies geven, dan hier zwaar offtopic te gaan. Dat communiceert dan 100x beter, maar ja wie ben ik.

Voor eventuele problemen is dit misschien handig:
www.trosradar.nl
www.internetoplichting.nl

Vertel daar gewoon je verhaal of google eventueel en kijk of ze vele negatieve publiciteit hebben gehad. Stel ook een ultimatum van nog 1 week om te betalen en als je het geld dan nog niet hebt en je hoort niets, dan aangifte doen en vermeld dit ook.
Je hebt tijdig geannuleerd en ze moeten gewoon daaraan voldoen.

Maar dit komt mij bekend voor, ik heb ze 2x gemaild met de vraag over de MSI Wind of ze iets wisten, maar nooit van die mensen een reactie gekregen.
Toen was mijn besluit om daar sowieso nooit wat te bestellen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heppie1983
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
offtopic:
Bedankt voor je reactie! Ik heb mijn DM functie ook maar meteen aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
Ik zie net dat de wind voor 429,- in de digitale folder van paradigit staat, das toch een scherpe prijs, als ik het even uit mijn hoofd doe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Sinds kort heb ik 2 externe 2,5 inch hard disks eraan hangen. Allebei USB powered. Wat ik raar vind, als ik de laptop afsluit blijven ze nog gewoon doordraaien. Pas als ik de netadapter eruit haalt vallen ze uit. Krijgen ze dan geen of te weinig stroom?

Ook als ik ze aankoppel start 1 niet helemaal goed blijft hij in een loop hangen bij het aandrijven van de motor. Pas na het af en aankoppellen van de USB kabel doet hij het weer goed. Maar om dit elke keer te doen. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
Don3k schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:01:
Sinds kort heb ik 2 externe 2,5 inch hard disks eraan hangen. Allebei USB powered. Wat ik raar vind, als ik de laptop afsluit blijven ze nog gewoon doordraaien. Pas als ik de netadapter eruit haalt vallen ze uit. Krijgen ze dan geen of te weinig stroom?

Ook als ik ze aankoppel start 1 niet helemaal goed blijft hij in een loop hangen bij het aandrijven van de motor. Pas na het af en aankoppellen van de USB kabel doet hij het weer goed. Maar om dit elke keer te doen. Iemand een oplossing?
misschien kun je in apparaatbeheer zeggen dat windows ze mag uitschakelen om stroom te besparen, misschien gaan ze dan wel uit...

mijn bluetooth dongle blijft ook door knipperen wanneer de laptop uitstaat, totdat ik netstroom eraf haalt.. beetje irri..

sluit je ze allebei links aan, of eentje links en eentje rechts? kan me voorstellen dat de linker poorten gezamelijk x vermogen hebben die ze samen moeten delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
tedkroon schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:39:
Ik heb van een andere MSI Wind gebruiker al gelezen dat hij geconstateerd had dat de fan los zat en het geratel opgelost had door de schroefjes vast te zetten. Dus bodemkap eraf en vastschroeven!!
Tijdje was het weg. Vanochtend is het geluid weer terug. En alles zit vast =.=
b.art schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:24:
[...]

misschien kun je in apparaatbeheer zeggen dat windows ze mag uitschakelen om stroom te besparen, misschien gaan ze dan wel uit...

sluit je ze allebei links aan, of eentje links en eentje rechts? kan me voorstellen dat de linker poorten gezamelijk x vermogen hebben die ze samen moeten delen..
Die opries staan hier al overal aan. Een sluit ik links en de ander rechts aan.

[ Voor 39% gewijzigd door Don3k op 15-08-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik las ook dat iemand de fan smeerde met een lube.
ik had het zelf eerder gecopied uit een ander forum voor iemand die daar probs mee had.

ff zoeken.......

hier is de post:
" i noticed that the fan makes sound as "tic tic tic tic"
i removed it and apply WD40 on the rotor, plus tape-pads where it screws for less vibrations...
the silence returns "

dus niet echt vastschroeven maar een soort dempings/trilling padjes onder monteren

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:39:
dus niet echt vastschroeven maar een soort dempings/trilling padjes onder monteren
Hmm, dit is due tussen de fan en behuizing in. Zal het nog eens proberen. Had het al gelezen, alleen verkeerd begrepen. Heb een deel van de bovenkant met aantal lagen ductape geplakt. Merkbaar stiller tijdje omdat ik hem heb verzwaard denk ik. Maar jouw oplossing lijkt logischer.
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic