[Ervaringen] Samsung laptops - nieuw in Nederland

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

In 3d mark 06 scoort de HD3650 zo'n 3500, de 9200M scoort zo'n 1500
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Van een 9200M moet je geen hele gigantische prestatie's verwachten.. Het is fijn dat Windows Aero soepel werkt, en de 3D preview in bepaalde ontwerp programma's (denk aan Ultiboard en zo) zonder problemen werken. Ik heb er Live for Speed op kunnen draaien, weliswaar komt de FPS dan niet veel hoger dan 60 a 70. Ik heb nog geen andere spellen geprobeerd.. Ik wou nog een keer morrowind proberen, maar ik denk niet dat het echt goed gaat lopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans1990 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:58:
[...]

Ik heb een AS02, en de nvidia software vertelt mij:
[afbeelding]

Echter, er is gewoon ~3GB (2965MB) systeemgeheugen beschikbaar, dus ik vraag mij af waar die 1277MB shared geheugen vandaan komt :p. Overigens is 512MB al meer dan zat. Ik heb hier gelezen dat het NFS Underground (2?) net niet vol out trekt; dat redt m'n ouwe Radeon 9800 pro met 128MB geheugen makkelijk. Wilt maar even zeggen hoeveel overkill deze geheugen capaciteit eigenlijk is.

Trouwens, klopt het dat deze laptop relatief groot is voor 15"? Ik wou hem laatst meenemen in m'n eastpak campus rugtus, maar die bleek een laptopvak van 29cm hoog (breedte van laptop dus) te hebben. Op samsung.com staat 35.8cm. Beetje erg vervelend zo..
Hallo Hans1990,

Ik zit er ook aan te denken om de R510 - AS02 aan te schaffen. Alleen zou jij mij wat meer over dit model kunnen vertellen;
  • Hoe snel is die Intel Core 2 Duo P8400 processor?
  • Wat zijn de cijfers die Windows Vista index geeft?
  • Hoe presteert die over het algemeen met programma's zoals adobe, microsoft office enz.?
  • Hoe presteert die met games, welke games heb jij al geprobeerd?
  • Past deze 15.4 inch met een laptopsleeve in een normale Eastpak rugtas?
  • En wat bevalt je wel en wat bevalt je niet, kortom zou jij dit model aanraden?
Alvast bedankt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:48

TMC

Ik heb interesse in deze laptop, en vraag me af wat jullie vind het scherm vinden? Ik krijg de indruk dat het scherm redelijk helder is maar dat het wit niet echt wit is, maar meer geel. Vind het alleen lastig om hierover te oordelen in een winkel verlicht met TL-balken. :P

[ Voor 19% gewijzigd door TMC op 18-11-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

TMC schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:19:
Ik heb interesse in deze laptop, en vraag me af wat jullie vind het scherm vinden?
Hier is een review van het scherm van de R510: http://www.notebookjourna..._r510_aura_t5800_driton/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

In de UK kun je de R560 bestellen met 9600GT 512MB DDR3 RAM voor 782 euro. Lijkt me een scherpe prijs. Enige nadeel is een pond tekentje op het toetsenbord. Garantie is wereldwijd. Alleen weet ik niet hoe het zit met verzendkosten maar ik neem aan dat dat wel meevalt. Invoerrechten zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag even bij de Media Markt geweest.
Deze week notebook countdown actie; Samsung R510-AS05 voor €764-,

lijkt mij een mooie prijs voor een laptop met die specs. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
Dat is zeker een nette prijs. Welke MM was dat? Of is het een landelijke actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azortje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:03
Kan iemand mij vertellen waar ik een leuke sleeve haal voor mijn q210?
Er is erg weinig aanbod van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
Philflow schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:21:
In de UK kun je de R560 bestellen met 9600GT 512MB DDR3 RAM voor 782 euro. Lijkt me een scherpe prijs. Enige nadeel is een pond tekentje op het toetsenbord. Garantie is wereldwijd. Alleen weet ik niet hoe het zit met verzendkosten maar ik neem aan dat dat wel meevalt. Invoerrechten zijn er niet.
Hou er wel rekening mee dat je op een UK model maar één jaar garantie hebt, op een Nederlands model heb je er twee...

Verwijderd

Loek Rots schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:42:
Dat is zeker een nette prijs. Welke MM was dat? Of is het een landelijke actie?
Media Markt in Utrecht, ik heb hem gisteravond gehaald en had het laatste exemplaar uit de voorraad :X .

De verkoper zei dit model vliegt eruit, lijkt mij ook logisch voor een laptop met die specs en voor zo'n prijs :9

Het is volgens mij een landelijke actie, aan te raden om deze week dus even te kijken bij de MM bij jou in de buurt ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2008 13:15 ]

• EvtK
Hey JimE,

Ik gaat het vanavond meteen ff checken!

edit: gekocht! 777 euri, 10tje verschil (raar?)

maar perfect deal, circa 110 euri goedkoper als de goedkoopste internetwinkel!

[ Voor 56% gewijzigd door EvtK op 20-11-2008 21:13 ]

• Michiel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2023
Ik heb bij de Mediamarkt de R610-AS04NL gekocht. Ook tijdens die Notebook Countdown week. 738 euro. Niet een slechte prijs, denk ik. arnoud_h, bedankt voor je hulp!

En het is een mooi ding, hoor. Zit zelfs een modem in! Ben benieuwd of ik dat ding ooit kan gebruiken. ;-)

Anyway, ik ga er binnenkort Linux Gentoo op zetten. Ik probeer jullie op de hoogte te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die al een Samsung notebook hebben gekocht met de bijgeleverde Samsung Recovery Solution software?

Hebben mensen daar zelf al gebruik van gemaakt voor het maken van back-ups en eventueel restoren van deze back-ups?

En wat is de mening over de manier waarop de gebruiker door de eerste setup van de computer wordt geleidt? En dan vooral de verplichte partitionering/back-up stappen die je moet doorlopen voordat je aan de slag kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Dag Arnoud,

Nog geen gebruik hoeven te maken van de backup software. Ik vond het verplichte proces in het begin niet vervelend. Handig dat er een backup wordt gemaakt zodat je altijd terug kan naar de originele configuratie.

Ik heb nog wel een andere vraag. Het valt mij op dat het scherm aan de onderkant heel iets last heeft van backlight bleeding. In vergelijking met een jaar oudere dell laptop is het scherm véél mooier, zwart is echt zwart in vergelijk met die dell. Alleen de dell lekt over hele onderkant wat, waardoor het zwart wat grijs wordt, terwijl de samsung echt in het midden aan de onderkant wat meer licht doorlaat. Dit is voornamelijk te zien als de kamer donker is en je een zwarte achtergrond hebt. Is dit iets wat gewoon hoort, of reden om de laptop terug te brengen en om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Loek Rots schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:36:
Ik heb nog wel een andere vraag. Het valt mij op dat het scherm aan de onderkant heel iets last heeft van backlight bleeding. In vergelijking met een jaar oudere dell laptop is het scherm véél mooier, zwart is echt zwart in vergelijk met die dell. Alleen de dell lekt over hele onderkant wat, waardoor het zwart wat grijs wordt, terwijl de samsung echt in het midden aan de onderkant wat meer licht doorlaat. Dit is voornamelijk te zien als de kamer donker is en je een zwarte achtergrond hebt. Is dit iets wat gewoon hoort, of reden om de laptop terug te brengen en om te ruilen?
Ik heb even in een donker kamertje naar een R510-FS05NL gekeken, en met de helderheid vol open krijg ik het scherm ook niet effen zwart. Het lijkt wel afhankelijk van de inkijkhoek van het scherm. Als ik 'm achterover kantel zodat de onderkant zwart is, is de bovenste helft het weer niet meer...

Hoe ver heb je de helderheid open staan? Ik denk dat in een volledig duistere omgeving dat vol open in ieder geval teveel licht geeft om het een effen zwart te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
precies.. ik heb hetzelfde..

achja, ik denk dat dit het optimaal haalbare is. ik heb gedacht om hem terug te brengen, maar tis eigenlijk een te mooi apparaat om weg te doen. Dan dat beetje bleeding maar op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoud_h schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:51:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die al een Samsung notebook hebben gekocht met de bijgeleverde Samsung Recovery Solution
Kijk maar eens even terug binnen dit Topic, dan zie je wat voor problemen ik hiermee gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:27:
[...]
Kijk maar eens even terug binnen dit Topic, dan zie je wat voor problemen ik hiermee gehad heb.
Oh ja, jouw bericht had ik al eens gezien.

Voor mensen die er in geïnteresseerd zijn: als je de Samsung helpdesk belt kunnen ze je een Vista Restore DVD leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoud_h schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:39:
[...]

Oh ja, jouw bericht had ik al eens gezien.

Voor mensen die er in geïnteresseerd zijn: als je de Samsung helpdesk belt kunnen ze je een Vista Restore DVD leveren...
Bedankt voor de tip!
Ik ben, na formatteren van de harde schijf, compleet opnieuw begonnen met Vista Ultimate: Vista complete Backup werkt perfect. Zelfs de restore hiervan getest en dit gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:20
Hey,

ik heb sinds vandaag ook een R710.

Het is mijn allereerste laptop die ik in gebruik neem.

Ik vroeg me af waar je eingelijk chipsetdrivers en drivers kan vinden voor je hardware???

Die van mijn nvidia kaart zal wel lukken denk ik maar waar vind je die intel chipset drivers en dewelke zijn dat?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Astratuner schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:20:
Hey,
ik heb sinds vandaag ook een R710.
Het is mijn allereerste laptop die ik in gebruik neem.
Ik vroeg me af waar je eingelijk chipsetdrivers en drivers kan vinden voor je hardware???
Die van mijn nvidia kaart zal wel lukken denk ik maar waar vind je die intel chipset drivers en dewelke zijn dat?
Alvast bedankt!
Zomaar een raar idee, maar wat dacht je van de website van Samsung? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Beste mensen,

Ik heb de R510-AS05 een paar dagen in gebruik en ik moet zeggen: ik vind het een heerlijk apparaat. Mijn telefoon er even aangehangen met bluetooth.. mooi werk hoor.

Wel vraag ik me af of het met de accuduur goed gaat.. ik heb het idee dat ie wel snel leeg is (2,5 uur?). Wat zijn ervaringen hiermee?

Kan je zwaardere accu's aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
arnoud_h schreef op zondag 23 november 2008 @ 00:00:
[...]

Zomaar een raar idee, maar wat dacht je van de website van Samsung? ;)
Merci, maar ik vraag me ook af of die wel echt up to date wordt gehouden?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vaak staan er nieuwere drivers bij de fabrikant van onderdelen, Intel bijvoorbeeld. Nieuwste Nvidia op laptopvideo2go.com

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 23-11-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2023
Ik heb geprobeerd Linux Gentoo op mijn nieuwe R610-AS04 te installeren. Ik dacht dat er een Core 2 Duo in zat, dus ik koos een 64 bits Linux. Dat ging een paar keer fout. Toen zag ik pas de sticker: Intel Centrino 2 inside!

Wat is hier nu ineens aan de hand? Er hoort toch echt een Intel Core 2 Duo P7350 in te zitten? Is dat niet een betere processor dan een Intel Centrino 2?

Wat denken jullie hiervan?

Update: Wacht eens even. Linux ontdekt wel 2 Intel Core 2 Duo CPU's in de laptop. Valt die CPU soms onder de naam Centrino? Ik voel me een beetje stom.

Nou, dan snap ik nog steeds niet waarom ik geen 64 bits kernel kan laden. Core 2 Duo is toch 64 bits?

[ Voor 27% gewijzigd door Michiel op 23-11-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Michel,

Leuk dat je ons schrijft over je linux ervaringen.
Wil het graag installeren.

Hou ons op de hoogte.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@Michiel, Centrino 2 is het platform, P7350 Core 2 Duo is de CPU.
Wikipedia: Centrino

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 23-11-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Mensen,

mag ik jullie eens vragen over hoe jullie met de batterij omgaan.

Wat is het beste om ze lang gade te slaan?

Als ik nu veel gebruik maak van de laptop en hem telkens 2x per dag te moeten opladen, is het dan niet beter dat ik op netspanning werkt?

En bv. 1x per maand de batterij toch nog eens gebruik?

Hoe doen jullie het?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je altijd in de buurt van netspanning werkt kun je het beste de accu eruit halen, op 40% opladen en in een afgesloten zakje in de koelkast leggen (niet vriezen!). Minstens een keer per 2 maanden een volle cycle maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
De batterij in een koelkast van 3 à 7° plaatsen? Zo dat is ook de eerste keer dat ik dit hoor :P .

En dan telkens opgebruiken en weer opladen en dan terug in de frigo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Bedankt voor de link! _/-\o_

Edit:

Nog iets dat me opvalt:

Als ik de stekker in de contactdoos steek dan trekt die altijd enorme vonken.

Dat de AC adapter dan warm wordt is normaal maar van dat vonken trekken??? :?

[ Voor 78% gewijzigd door Astratuner op 24-11-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 14:20
Philflow schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:50:
Als je altijd in de buurt van netspanning werkt kun je het beste de accu eruit halen, op 40% opladen en in een afgesloten zakje in de koelkast leggen (niet vriezen!). Minstens een keer per 2 maanden een volle cycle maken.
Wat een grote onzin is dit! Lekker die accu erop laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

JobX schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:53:
[...]
Wat een grote onzin is dit! Lekker die accu erop laten zitten.
Kan ook, maar als je je accu er op laat zitten gaat ie gewoon minder lang mee. Ieder zijn ding.

PS. JobX ik denk dat jij deze tabel wel interessant gaat vinden: Wikipedia: Lithium-ion battery :
"Storing a Li-ion battery at the correct temperature and charge makes all the difference in maintaining its storage capacity." :*)

[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 25-11-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week de Samsung R610 AS04 gehaald bij MM. Hoefde zelf nog geen 100euro bij te betalen, aangezien mn vorige net voor de garantie kapot ging en ik dankzij die fijne verzekeringen die MM er bij verkoopt, een nieuwe mocht uitzoeken. Dus ben van een 3 jaar oude Fujitsu Siemens naar deze splinternieuwe Samsung gegaan. En ik moet zeggen: toppie!

De R610 heeft een 16inch beeldscherm. Ik moet er even aan wennen, hij lijkt zo breed en plat. Maar vergeleken met mn oude 15,4 inch, scheelt het aan ze zijkant 1 cm breder, en onder/boven 1cm korter. Wel kristalhelder beeld. Wit waar het wit moet zijn, en zwart waar het zwart moet zijn.

Ik heb er nog niet zoveel mee gedaan, dus kan nog niet veel zeggen over mijn bevindingen. Maar een pluspunt vind ik hij ontzettend stil is. Nu was mn FS dat ook al, maar dit slaat echt alles. Je zou vergeten dat je hem aan hebt staan. Mn vriendin heeft een Acer, en die hoor je aan de andere kant van de kamer, af en toe is het net een vliegtuig wat opstijgt.

Verder blijft hij ook lekker koel, mn FS werd echt heel heet en kon ik bijna niet op mn blote been hebben liggen en bezorgde me af en toe zweethanden. De Samsung wordt nauwelijks warm.

Nadeel vind ik het geluid. Hoewel het echt een mooi helder geluid is, is het vrij zacht en soft. Zelfs op de hoogste stand is het geluid maar half vergeleken bij mn oude FS, maar goed, die had een ingebouwde subwoofer, mag ik ook niet vergelijken ms. Dus dat wordt echt een 2.1 setje er aan hangen wil je lekker naar muziek luisteren. Of is er een andere mogelijkheid om het geluid wat op te krikken?

Nog een voordeel vind ik het nummerieke toetsenbord aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Deze week eindelijk de Samsung X360-AA02NL binnen gekregen. Dit is het topmodel met de solid state harddrive.

Ik heb er nog niet zo veel mee kunnen doen, maar heb net wel eventjes een paar tests mee gedraaid van de SSD, hier zijn de resultaten:

PCMark Vantage HDD suite:

HDD Test Suite18703,00
HDD 1122,84
HDD - Windows Defender122,841 MB/s
HDD 2118,71
HDD - gaming118,705 MB/s
HDD 3151,87
HDD - importing pictures to Windows Photo Gallery151,875 MB/s
HDD 495,49
HDD - Windows Vista startup95,492 MB/s
HDD 558,49
HDD - video editing using Windows Movie Maker58,494 MB/s
HDD 689,45
HDD - Windows Media Center89,454 MB/s
HDD 754,66
HDD - adding music to Windows Media Player54,660 MB/s
HDD 854,92
HDD - application loading54,918 MB/s

En de tests van HD Tune Pro:

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/arnoud/plaatjes/file-test-32MB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/arnoud/plaatjes/read-test.jpg

Dat viel in ieder geval al niet tegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkhout
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:50
arnoud_h schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:39:
[...]

Hallo Arnoud,

Kun je mij vertellen hoe je die Vista Restore dvd hebt gekregen, ik heb de helpdesk gebeld maar die vertelde mij dat ze geen restore dvd leveren. Moest ik maar bij Microsoft vragen.

Peet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de trialversie van Office niet aan de gang. Hij heeft het even een paar dagen gedaan. Maar hij blijft gewoon op slot nu. De activeringswizard werkt wel, ik kreeg ook de melding dat ik kon gebruiken tot eind februari, maar nu is het iedere keer als ik het gebruik dat ik de melding krijg dat ik moet activeren. Doe ik dat, dan is het na het voltooien van de wizard weer mis, ook al zegt hij dat activeren gelukt is. Ik download een activeringscode via internet en installeer die tijdens de activering.
-
Ik kon trouwens 2,5 uur ong met de accu op energiebesparend nivo. Ik heb continue zitten surfen op internet, muziek gedownload en Vista wat zitten te verkennen.
-
Ik ben nog steeds erg tevreden over de laptop. Wat een haarscherp beeld heeft de R610 AS04. Alleen het geluid.. de surround sound is mooi, geluid gaat van links naar rechts en van voor naar achter om je oren, maar voor de rest is het erruugg soft allemaal. Ik denk dat als ik een film wil kijken, hem moet aansluiten op een setje boxen. Zit er dan ook aan te denken om speciale boxen voor aan je laptop te kopen. Al vrees ik dat dat ook tegen zal vallen. Aangezien ik het geluid met koptelefoon ook al niet om over naar huis te schrijven vind. (En ik heb echt al alle mogelijke softwarematige instellingen geprobeerd.) Maar ja.. alles beter dan die 2 kleine ***boxjes....

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

Zijn er hier mensen die last hebben van een niet goed werkende Easy Speedup Manager?
Wanneer ik met FN+F8 kies voor silent mode en speed mode, dan schakeld de Vista power manager netjes over op de juiste setting, echter wanneer ik kies voor normal mode dan doet hij niks.

Het betreft hier Windows Vista Business + SP1 Engelse versie, die ik zelf geinstalleerd heb, met daarna natuurlijk de nodige Samsung software. Overigens werkte het bij de standaard geleverde en voor geinstalleerde Vista installatie van Samsung zelf wel goed, alleen heb ik aan deze installatie niet zoveel, omdat het nederlands is :X en de Home editie met gebrek aan remote desktop |:(

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De X460 is inmiddels leverbaar. Mooie laptop. Review: http://www.trustedreviews...g-X460-14-1in-Notebook/p1
De prijsverschillen met engeland zijn flink. Maar liefst 325 euro.
In NL 1350 euro: pricewatch: Samsung X460 AS03
In UK 1025 euro: http://www.dabs.com/productview.aspx?quicklinx=58RC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
is het mogelijk om andere speakertjes in de laptop te laten monteren.

het geluid van de laptop is wel echt om te huilen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Loek Rots schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:24:
is het mogelijk om andere speakertjes in de laptop te laten monteren.

het geluid van de laptop is wel echt om te huilen namelijk
Heb je al geprobeerd om EDS uit te zetten en de equalizer te veranderen? Op- de Samsung NC10 scheelt dat veel.

• Astratuner
Hey,

zijn er nog bij wie het is opgevallen dat als je de stekker in het contact steekt dat er dan vonken worden getrokken?

Dat kan toch niet goed zijn, straks zijn de contactpunten ingebrand en daar gaat alles wat de dat contact komt te staan?

Komt mss omdat er een grote condensator in dat voedingsbakje inzit? Want als ik de stekker uittrek dan blijft het lang branden vooralleer het langzaam uitgaat.

• EvtK
@ philflow:

waar zitten de instellingen voor die equalizer, kan het niet vinden??

@ astratuner:

vonkt hier ook. Ik doet altijd eerst de adapter in stopcontact alvorens ik de laptop aansluit.

• Philflow

Philflow

Loek Rots schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:00:
@ philflow:
waar zitten de instellingen voor die equalizer, kan het niet vinden??
Bij mij zit dat bij configuratie scherm > Realtek audio.

• EvtK
hmmm daar heb ik gekeken, maar heb ik geen optie om de equalizer aan te passen. Ik zal eens op zoek gaan naar de meest recente drivers..

• EvtK
mooi, dat scheelt een hoop!

Nu de laatste versie van de drivers van realtek erop gezet en de equalizer ingesteld op 'laag'.. dan komt er best goed geluid uit. Alleen nog niet zo hard..

Overigens is dat hele samsung EDC verhaal verdwenen.. maar dat boeit me eigenlijk niet.

thnx for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde net vertellen dat ik uitgevonden had dat als je EDC uitschakelt je geluid er op vooruit gaat. AL is het nog steeds niet 'hard', wel zuiverder. Heb met de equalizer gesleuteld van Winamp gestoeid en dat scheelde ook al wat. Die andere zal ik ook nog ff nakijken. Ik zit er over te denken om zo'n geluidssysteempje van JBL te kopen wat je op je laptop kunt klikken. Want dit is nog steeds geen fijn mp3tjes luisteren of film kijken.

Verder springen bij mij de vonken er ook uit als ik de stekker in het stopcontact plaats. Lampje blijft ook nabranden en geeft dan ook een piepgeluid. Hou maar eens tegen je oor als je het niet hoort. Dit is niet het geval als je de laptop aan hebt. Afijn, hij wordt iig niet heef oid, mn oude fujitsu adapter kon je soms amper aanraken.

Dan vraag ik me nog af, heeft het beeldscherm een speciale behandeling ondergaan of is het van speciaal materiaal? Ik heb het nog niet eens keer hoeven schoonmaken, zelfs geen pluisjes die er aan kleven. Mn oude fujitsu moest ik om de 3 dagen schoonmaken omdat er zoveel stof en aanslag op zat. Een aanslag van spikkeltjes, die naar ik me wel eens heb laten vertellen ontstaan als je je laptop te snel dichtklapt en door de nawarmte ontstaan. Deze laptop klap ik ook altijd gelijk dicht, maar het beeldscherm blijft heerlijk schoon.

Maarehhhh.... wat is het hier stil. Of lopen er elders draadjes over verschillende samsung laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:18:
Maarehhhh.... wat is het hier stil. Of lopen er elders draadjes over verschillende samsung laptops?
Er is alleen een draadje over de NC10. Daar komen ook EDS en wat equalizer instellingen aan bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, dan ga ik daar ook even gluren :)

Ik heb trouwens nog een opmerking over de R610- AS04. Bij mij gaat af en toe spontaan de dvd-drive open. Geen pijl op te trekken wanneer. Ik raak ook niet toevallig iets aan oid. Want het is ook al eens voorgekomen dat ik boven was, en beneden kwam en de drive opeens open stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siraic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08 11:57
Mijn vriendin heeft ook een Samsung laptop gekocht (R510 AS01) Er mooi ding, en enorm stil!
Enige was dat er geen recovery disk bijgeleverd was, en partities opnieuw indelen is dus niet echt iets makkelijks. Lang naar een oplossing gezocht, maar uiteindelijk met gparted gedaan. Kon nergens een goede optie vinden om de C-schijf kleiner te krijgen (was standaard 114 GB, met windows kon dit terug gebracht worden tot 64, maar ik wil em gewoon 30 gig groot hebben, programma's en documenten komen toch op andere schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de MM in Zoetermeer hebben ze nu de Samsung R510 FS 04 NL voor € 622,-
  • nVidia GeForce 9200M GS 256MB
  • Intel Core 2 Duo T5750
  • 4GB DDR2
  • 320GB harde schijf
  • 15" TFT beeldscherm
  • Webcam
  • Vista HP
  • Bluetooth
  • HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de Q210 met P8400 processor, 320gb disk en 4 GB RAM aanschaffen,
maar ik kan alleen maar de langzamere P7350 versie met kleinere disk (250gb geloof ik?) en 3GB RAM vinden.

Ik heb dit hele draadje door gespit, maar ik zie door de serienummers het bos nietmeer.
AS02,AS03, en daar dan ook nog weer verschillende variaties van.. Ikke niemeer weten! 8)7

Weet iemand waar je die goeie versie voor een mooie prijs/levertijd kunt vinden?

[update]
Na een hoop zoeken schijnen er in het tweakers.net pricewatch schema een boel verschillende Q210's op 1 hoop te staan, want in de lijst ben ik 2 verwijzingen 1 verwijzing naar de 320gb/P8400 versie tegen gekomen. Alleen is een wel met 3gb en de ander met 4gb.

De 2 shops shop die ze verkopen zijn verkoopt is:
Dynabyte - 899,95 euro.
- Verkoopt Q210-AS04NL met 320gb disk, 4gb RAM, en P8400 CPU.
- Schijnbaar met gratis laser printer en copy van Far Cry 2 (PC) erbij.
- Niet op voorraad, 5 dagen levertijd.

Max ICT - 848,45 euro.
- Verkoopt Q210-AS01 met 320gb disk, 3gb RAM, en P8400 CPU.
- Als ik de website moet geloven hebben ze er nog 150 op voorraad.

Normaalgesproken 51,5 euro verschil om 4gb RAM te krijgen ipv 3gb. (Printer en game daar gelaten)
Maar daar komt bij mij ook nog bij dat MaxICT het zou moeten versturen, en dynabyte hier om de hoek zit.
Dus feitenlijk voor mij 42,- euro verschil.

edit:
Max ICT heeft op mijn check email gereageerd dat het ook bij hun om de tragere versie gaat. Helaas.

Is die 1gb, laserprinter, en Farcry2 en het makkenlijk terug kunnen,
het waard om voor die prijs hier om de hoek te gaan? :?

Ik kan proberen om die printer en game om te wisselen voor een tasje,
maar Dynabyte zijn nogal een stel dozenschuivers, dus ik denk niet dat daar beweging in te krijgen is. :')

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ook maar een andere vraag. ;)

4gb RAM ipv. 3gb is eigenlijk een beetje nutteloos omdat een 32bit systeem toch maar iets van 3,12gb kan zien geloof ik. Maar... Een P7350 ipv. een P8400 processor is nogal een verschil toch? Iets van 12% denk ik? Of is het verschil tussen de twee processors mischien verwaarloosbaar, en moet je niet blind op de kloksnelheid afgaan?

Ik snap ook echt niet waarom nederland nou zulke rotmodelletjes heeft vergeleken met andere landen.
250gb HDD, 3gb RAM, 2Ghz CPU vs. 320gb HDD, 4gb RAM, 2.26Ghz CPU.
Het voeld zowat of je het als hollander moet doen met goedkopere meuk dat ze elders niet moeten. :')

Ik zag een stukje terug in een post van n maand oud dat Dixons de Q210"pro" versie ook verkocht, maar daar zijn ze inmiddels in geen velden of wegen te bekennen, niet op pricewatch en niet op hun eigen site. Wat is daarmee gebeurd? Gewoon op? Er was ook nog iemand die de Q210pro bij amsterdam arena gekocht had, maar die shopnaam kan ik niet meer vinden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:40:
Een P7350 ipv. een P8400 processor is nogal een verschil toch? Iets van 12% denk ik? Of is het verschil tussen de twee processors mischien verwaarloosbaar, en moet je niet blind op de kloksnelheid afgaan?
Dat verschil merk je uitsluitend wanneer je de CPU voor 100% belast. Voor de messte gebruikers zal dit zelden voorkomen met een P7350. Sterker nog, met een 1.6Ghz Core 2 Duo zal het zelden gebeuren.

Met ctrl-alt-del kun je zien hoe je je CPU belast.

Tip: In de UK zijn Samsung laptops goedkoper en de pond staat zeer laag. Voorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 30-12-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een beetje office prutten zal die CPU niet belast worden, maar dan kan ik net zo goed een goedkopere netbook nemen. Ik wil graag nog een beetje casual gaming op dit apparaat, dus ik denk dat dan die 12% wel een rol gaat spelen. ;)

En natuurlijk is die in je voorbeeld een stuk goedkoper, die is namenlijk nog erger dan de P7350,
want die heeft een T5750. (Thermal Design 35w en maar 2Ghz en 2mb cache)
Heeft de UK ook een soort pricewatch site mischien? Bij een willekeurig buitenlands bedrijf 800 euro neertellen vind ik namenlijk een beetje riskant. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 16:10
Heb hier een r510 heerlijk apparaat.
Maar als ik een andere OS probeer te instaleren ( XP, Ubuntu ) reboot hij tijdens de installatie.
Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:30:
Ik wil graag nog een beetje casual gaming op dit apparaat, dus ik denk dat dan die 12% wel een rol gaat spelen. ;)
In games is de GPU de bottleneck. Een T5750 heeft voldoende power voor games. Je gaat dus geen 12% merken.
PS. UK heeft pricerunner.co.uk, Kelkoo.co.uk, Google shopping en Nextag.co.uk

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 31-12-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvriesema
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:56
DJ-Promo schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:22:
Heb hier een r510 heerlijk apparaat.
Maar als ik een andere OS probeer te instaleren ( XP, Ubuntu ) reboot hij tijdens de installatie.
Meer mensen dit probleem?
Hier geen problemen mee gehad tijdens het installeren van Ubuntu. Wel dat onder Ubuntu het dimmen van het scherm niet goed werkt. De slider in het menu is er wel, maar die heeft geen effect. De Fn knoppen werken ook niet. Diverse oplossingen op het Ubuntu forum geprobeerd, maar geen enkele mochten baten. Ik ga straks OpenSuse proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:09:
[...]

In games is de GPU de bottleneck. Een T5750 heeft voldoende power voor games. Je gaat dus geen 12% merken.
PS. UK heeft pricerunner.co.uk, Kelkoo.co.uk, Google shopping en Nextag.co.uk
Daar kan ik wat mee. d:)b Bedankt!
Er zijn alleen niet veel UK shops die europees leveren denk ik? :')
Alleen amazon doet het en die is net zo duur als hier.

En die 260Mhz verschil zal ik ook niet merken als ik HD films (720p, mischien zelfs 1080p) probeer te kijken?
De 70gb disk verschil zou ik dan ook maar voor lief moeten nemen denk ik..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R610 AS04: Ik heb hem nu 1 maand en 2 dagen en nu al last van slijtage op het toetsenbord. Je kunt precies zien en voelen welke toetsen het meest gebruikt worden. Meer mensen last van? Bij mn oude fujitsu had ik daar ook wel last van, maar nog niet zó snel!

En nee... ik heb géén lange nagels! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:45:
[...]
En die 260Mhz verschil zal ik ook niet merken als ik HD films (720p, mischien zelfs 1080p) probeer te kijken?
Dat ga je niet merken. 1080p afspelen wordt versneld door de Nvidia GPU. Een 1.4Ghz C2D met Intel X4500 kan zelfs al 100% vloeiend 1080p afspelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 31-12-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 31 december 2008 @ 21:31:
[...]
Dat ga je niet merken. 1080p afspelen wordt versneld door de Nvidia GPU. Een 1.4Ghz C2D met Intel X4500 kan zelfs al 100% vloeiend 1080p afspelen.
Hebben die 9200m chips dan al truemovie accelleratie? Ik dacht dat dat pas later bij Nvidia geintroduceerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 23:26:
[...]
Hebben die 9200m chips dan al truemovie accelleratie? Ik dacht dat dat pas later bij Nvidia geintroduceerd is?
Nvidia 9300 met een Atom kan 1080p aan (Asus N10), ik ga er vanuit dat de 9200 het ook kan, met de juiste player. Maar misschien is het beter dan een eigenaar reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows media player gaat hier altijd als eerste het raam uit. :')
VLC of MP classic doet het nog altijd vele malen beter vind ik.

MaxICT heeft inmiddels bevestigd dat ze niet hadden wat hun site adverteerde,
dus ik heb mijn hoop gevestigd op dynabyte, die bieden hem ook nog aan onder de P8400 vlag.
Welliswaar met 3gb maar die .2gb die er nog bij zou kunnen intereseerd me niet zo.
Ze reageren alleen niet op mijn mail die al een dag of 4 geleden gestuurd is, maar dat zal wel met de feestdagen temaken hebben. Hoor ik komende maandag nog niets, dan bel ik ze wel even.
Blijkt het dat dynabyte de boel ook door de war aan het gooien is,
dan wordt het toch maar behelpen met 260Mhz CPU, 70gb HDD, en 1gb RAM minder. :')
Nogsteeds niet slecht, maar wel jammer (wellicht wel accu zuiniger, geen idee).

Ik heb gezocht in de UK waar ze ze volop hebben (ook de mooie Q310) voor een zeer mooie prijs (710 euro),
maar geen van hen verstuurd naar nederland dus dat feestje blijft helaas ook uit..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 01:36:
Ik heb gezocht in de UK waar ze ze volop hebben (ook de mooie Q310) voor een zeer mooie prijs (710 euro),
maar geen van hen verstuurd naar nederland dus dat feestje blijft helaas ook uit..
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=333447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das een interesant draadje. :)

Een britse vriend raadde me een wnkel aan genaamd Play.com die de Q310 verkoopt (dat model wilde ik eigenlijk nog liever dan Q210 maar die is in nederland in geen enkele vorm tekoop) maar die winkel heeft wel zon belachelijke exchange rate op hun britse ponden dat het daar geen zin heeft. Ze bieden hem aan voor maar 679,99GBP, je zou zeggen dat dat op het moment uit zou komen rond de 710 euro, maar hun euro knop (rechts boven) converteerd het naar een niet te slikken bedrag van 951,99 euro! Zomaar even 242 euro dr bovenop.. En schijnbaar is dat volgens die vriend van mij nog normaal ook dat ze dat doen in britse winkels.. Het leek nog zo mooi. :')

Ik zal dat draadje eens bekijken, en zien wat die knakkers bij de dynabyte nou eigenlijk verkopen.
Bedankt voor de draadspot.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beep.
Ik wou even zeggen dat de Q210-AS05NL nu ook op tweakers.net pricewatch tevinden is. ;)
pricewatch: Samsung Q210-AS05NL

De UK shops in dat draadje zijn trouwens ook op weinig uitgelopen. Helaas.
Dat ging allemaal meer over notebooks in et algemeen, veel van de shops hadden geen samsung.

Maar ik heb net het foldertje van Dynabyte gezien, daar stond de P8400 versie ook in.
Morgen dus eventje bellen met die mensen. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:24:
[...]
En schijnbaar is dat volgens die vriend van mij nog normaal ook dat ze dat doen in britse winkels.. Het leek nog zo mooi. :')
Je kunt ook in britse ponden betalen, dan heb je het maximale voordeel. Gewoon met creditcard of via bank overschrijving.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 01:35:
De UK shops in dat draadje zijn trouwens ook op weinig uitgelopen. Helaas.
Er staan minstens 3 winkels vernoemd die zonder problemen Samsung laptops naar nederland sturen. Maar misschien wil je liever in nederland bestellen, kan ik me best voor stellen. Ik zelf heb liever 250 euro korting :)

[ Voor 47% gewijzigd door Philflow op 02-01-2009 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag iedereen,

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een Windows Vista CD voor de R510 laptop bij de Samsung Klantenservice? Ik heb deze laptop vorige week gekocht, maar de partities verkeerd ingedeeld. Ik wou eigenlijk helemaal geen tweede partitie.

Nu heb ik de klantenservice tweemaail gebeld. Eerste keer was het absoluut niet mogelijk een installatie cd voor mijn Vista licentie te krijgen. De tweede keer werd er gewoon opgehangen.

Ik baal van de Samsung service.. Graag hulp hierbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij is je probleem ook op te lossen met Gparted (gratis) of Acronis Disk Director (trial). Je kunt dan met behulp van een bootable CD de partities aan passen. (ik gebruik zelf de volledige versie van Acronis en daar kan het zeker mee)

Verder had ik gehoord dat je voor een kleine vergoeding bij Microsoft een Vista installatie cd kunt bestellen onder vermelding van je licentie nummer. Ik heb dit nooit zelf geprobeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 02-01-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 07:33:
[...]

Je kunt ook in britse ponden betalen, dan heb je het maximale voordeel. Gewoon met creditcard of via bank overschrijving.
Wordt de conversie niet door de site zelf bepaald dan? Play.com hanteerd een conversie van 1.4 euro per pound. Dat vind ik persoonlijk vrij bizarre, aangezien de rating op 1.03 euro per pound staat momenteel. :')

Overclockers.co.uk had nog et een en ander, maar die gaf geen conversie prijs aan, dus ik weet niet wat dat nu eigenlijk zal kosten uiteindelijk.
[...]

Er staan minstens 3 winkels vernoemd die zonder problemen Samsung laptops naar nederland sturen. Maar misschien wil je liever in nederland bestellen, kan ik me best voor stellen. Ik zelf heb liever 250 euro korting :)
Naast OC.co.uk verder alleen maar sites waar de voorraad op 0 stond, dus dat leek me zoiso al geen strak plan. Of zijn er inmiddels weer meer winkels met voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:23:
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een Windows Vista CD voor de R510 laptop bij de Samsung Klantenservice? Ik heb deze laptop vorige week gekocht, maar de partities verkeerd ingedeeld. Ik wou eigenlijk helemaal geen tweede partitie.
Als je een bootable CD of USB stick hebt met een partition manager kun je de twee (C en D) partities wissen, daarna weer één nieuwe aanmaken. Daarna herstarten met F4 ingedrukt (tijdens het BIOS scherm) om de Samsung Recovery Solution op te starten, en daar je initiële backup terugzetten. Zolang je maar niet de verborgen 10GB partitie op de schijf wist natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:36:
[...]
Wordt de conversie niet door de site zelf bepaald dan?
Nee. Als je in ponden betaald heb je niets te maken met conversie rates.
Laptopsdirect.co.uk heeft Q210 en Q310 ruim op voorraad.
PS. en er zullen vast wel meer sites zijn die naar nederland versturen, kwestie van vragen denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 02-01-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoud_h schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:33:
[...]

Als je een bootable CD of USB stick hebt met een partition manager kun je de twee (C en D) partities wissen, daarna weer één nieuwe aanmaken. Daarna herstarten met F4 ingedrukt (tijdens het BIOS scherm) om de Samsung Recovery Solution op te starten, en daar je initiële backup terugzetten. Zolang je maar niet de verborgen 10GB partitie op de schijf wist natuurlijk!
Dus in andere woorden:

Opstarten met een windows XP cd die ik nog heb en daarmee de C:/ en D;/ schijven wissen, en opnieuw een partitie maken met de grootte van de C:/ en D:/ bij elkaar. Zoiets dacht ik zelf dus ook.

Maar het probleem is volgens mij dan, er is 1 fysieke schijf de c:/ schijf. Als ik die schijf wis wordt dan de verborgen partitie ook niet gewist? Of wordt dan alleen de "partitie c:/" gewist, en wordt de verborgen partitie helemaal met rust gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Naomi, ik zal het nog een keer zeggen, daarna zal ik mijn mond houden :) Met Gparted live cd kun je gewoon de grootte van partities veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:49:
[...]
Nee. Als je in ponden betaald heb je niets te maken met conversie rates.
Laptopsdirect.co.uk heeft Q210 en Q310 ruim op voorraad.
PS. en er zullen vast wel meer sites zijn die naar nederland versturen, kwestie van vragen denk ik.
Laptopsdirect.co.uk heeft schijnbaar niet zulke beste recenties. Dat stond in dat webshop linkje een paar posts terug. Dus dat vertrouwde ik niet zogoed.

Ik had van een britse vriend wat goede britse computershops gevraagd, maar geen van allen boden het standaard aan, en het vermelden van een simpel email adresje om vragen te stellen wordt tegenwoordig helaas ook vrij zeldsaam.

Maar Overclockers.co.uk heeft ook de Q210 en Q310 voor een mooie prijs, EN die bied standaard DHL euro transport aan, dus geen nood. ;)

Ik heb de shop nog wel even gemaild hoe het precies zal werken met de standaard 2 jaar pickup en return garantie, die samsung in nederland bij alle modellen hanteerd. Het zou namenlijk rottig zijn als dat vervalt omdat ik hem importeer. Ook heb ik ze nog over de 0 pixel garantie gevraagd. Dit schijnt samsung ook te doen, maar de site van samsung is dermate droevig dat ik daar niks kan vinden over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^Volgens mij heb je 1 jaar internationale garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:08:
^Volgens mij heb je 1 jaar internationale garantie.
De meeste nederlandse Q210 verkopers geven aan dat je 2 jaar pickup en return garantie hebt, 1 jaar voor de accu. :) Ik meen zelfs dat samsung een 0 dode pixel garantie heeft op de Q serie, maar dat durf ik niet zeker te zeggen (Ik heb zoveel kleine notebooks bekeken dat het duizeld.) Ik zal nog eens door hun website peddelen, maar ik kan er grotendeels geen touw aanvast knopen bij hun. :P
[edit]
Zo, nu fiets ik er in een keer in. 8)7
"Notebook 2 jaar (batterijen & accessoires 1 jaar)"
Alleen geen info over import enzo. Even verder graven.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:14:
[...]
De meeste nederlandse Q210 verkopers geven aan dat je 2 jaar pickup en return garantie hebt, 1 jaar voor de accu. :)
Op nederlandse Q210s ja, niet op UK modellen. Je hebt dus 1 jaar garantie hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 02-01-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:24:
[...]
Op nederlandse Q210s ja, niet op UK modellen. Je hebt dus 1 jaar garantie hier.
Dat is best jammer. Uit welke bron heb je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ diverse bronnen. o.a. Notebookreview en ook op computerpirates.com kun je zien dat de UK modellen 1 jaar garantie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:34:
^ diverse bronnen. o.a. Notebookreview en ook op computerpirates.com kun je zien dat de UK modellen 1 jaar garantie hebben.
Oh ok, dan doe ik het maar met een jaartje minder. Zelfs al ploft de harddrive na n jaar, dan issie met een nieuwe drive nogsteeds goedkoper. :p Nog wel steeds (ophaal) service bij een nederlands servicepunt? Of moet je de hele toestand naar een UK service punt sturen?

edit:
Sorry, ik ben zelf scheel. B) Van de samsung.com/uk/ site:
"Warranty: 1 Year International Collect and Return"
Issie in een jaar kapot, komen ze hem lekker ophalen.

Wat doen de meeste mensen met de standaard installatie van hun samsungetje?
Raggen jullie de HDD leeg inclusief partities voor een schone install, of zit er bij samsung niet zoveel rotzooi op?
Ik heb eens een HP laptop gehad, en de rotzooi die daarop zat was niet te vreten (buddy, norton trialprut, allerlei videoplayers, alles volgestouwd met snelkoppelingen naar hun winkels).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Q310 gekocht bij overclockers.co.uk -linkje-
Tot dusver een hele mooie prijs van £715,55 inclusief verzenden met DHL, en dat ZOU 743,60 euro moeten zijn. Welke conversie rate mastercard gebruikt moet ik nog zien, maar zal vast nietveel schelen.
Best netjes toch?

Zijn er hier toevallig nogmeer Q310 eigenaren?

Weet iemand of er dode pixels bij de Q serie notebooks voorkomen, en hoe samsung hiermee omgaat?
Ik ben namenlijk wel een beetje bang dat er mischien een dooie pixel op mijn nieuwe Q310 zit,
en ik heb dat apparaat in de UK gekocht dus dat zou mischien wel eens lastig op te lossen zijn..

Helaas heeft OC.co.uk geen extra accu voor deze notebook, en pricewatch kent de Q310 niet.
Weet iemand mischien of je in nederland een extra accu, mischien de 9cell upgrade, kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zeker een mooie deal. Bij Computerpirates kost ie 1015. Tel uit je winst :)
Volgens mij is de accu duur al heel goed, misschien heb je geen 9 cel nodig. Als je hem toch nodig hebt is ebay de beste plaats denk ik.
In dit forum zijn er aardig wat Q310 owners: http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=1011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 04 januari 2009 @ 07:58:
Zeker een mooie deal. Bij Computerpirates kost ie 1015. Tel uit je winst :)
Damn, die lusten hem wel zeg. ;) Nu ben ik bijna bang dat het voor 750 niet goed kan zijn. :+
Volgens mij is de accu duur al heel goed, misschien heb je geen 9 cel nodig. Als je hem toch nodig hebt is ebay de beste plaats denk ik.
Accuduur van de 6cell pack is gemiddeld 4:30 uur met wifi aan en scherm op 50% bright een beetje surfen,
en iets van 2:30 uur als je een DVDtje speeld op 100% bright met wireless toestanden uit.

Niet zo heel fout zou je zeggen, maar ik ga er waarschijnlijk ook een boel op gamen.
Als die daarmee dan al na anderhalf uur is uitgepiest, dat zou ik zonde vinden. ;)
Ik zal eerst eens zien hoelang het blijft draaien met een lang potje gamen,
maar als het daadwerkenlijk de accu leegzuipt met GPU en CPU volle bak,
scherm op 100% en DVD drive draaiend (mischien zelfs wifi aan als ik wil multiplayen),
dan zal ik wel moeten. :>
In dit forum zijn er aardig wat Q310 owners: http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=1011
Toevallig, ik zat daar net een review topic te lezen:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=293783
Ik sta toch wel even te kijken dat dat ding gewoon grid en farcry 2 loopt te kachelen.
Veel pit in dit kleine beestje. ;)

Ik ben er alleen nog niet achter waar de speakers nou gebleven zijn.
Bij de Q210 zitten ze namenlijk links en rechts van het keyboard,
maar het keyboard in de Q310 bestrijkt vrijwel de gehele breedte van de notebook.

Over keyboards gesproken, bij UK bordjes valt weinig vreemds te verwachten neem ik aan?
Alleen een pond tekentje op de 5 ipv. een euro tekentje gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:31:
[...]
Over keyboards gesproken, bij UK bordjes valt weinig vreemds te verwachten neem ik aan?
De kans bestaat dat boven de 2 het aanhalingsteken staat (en het apestaartje boven de enkele kwoot). En nog her en der wat dingen zoals de \ ` | # op andere plekken. Maar zolang je blind de toetsen weet te vinden kun je altijd de toetsenbord indeling op US Internationaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 00:31:
[...]
Wikipedia: Keyboard layout

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 05-01-2009 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat wordt een beetje remappen denk ik. ;)
Die quote op de 2 vind ik in het bijzonder vervelend voor als je moet coden.

Ik bedenk me net ook dat die britten zon vreemd stekker geval hebben.
Hoe moet dat nou met de lader die erbij zit? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:26:
Ik bedenk me net ook dat die britten zon vreemd stekker geval hebben.
Hoe moet dat nou met de lader die erbij zit? |:(
Je kan een snoertje van 1,50 erin prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:43:
[...]Je kan een snoertje van 1,50 erin prikken.
Als ik geluk heb, vreet de powerbrick een standaard PSU stekker, daarvan heb ik er genoeg om een oliefant mee op te hangen, en ook van de "figure 8" variant heb ik er nog een liggen van mijn externe HDD, maar met een beetje pech is het een in de UK best populaire "cloverleaf" stekker en die kun je niet zo makkenlijk kopen. Vandaar dat ik me een beetje zorgen maak.

Die brick zal wel 230v vreten denk ik, het is immers voor een mobiele PC voor reizigers,
moet wel een beetje universeel blijven. Nu alleen die eindkabel nog. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
jeetje, de tweakers van tegenwoordig kunnen zelf geen stekker aan een snoertje zetten? :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.stc-digikrant.nl/hv2006/leer-eenheden/elec3/stekker%20aarde.JPG

http://www.stc-digikrant....age_tafelcontactdoos.html

Oh, en in de UK komt ook gewoon 230V uit het stopcontact hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door arnoud_h op 05-01-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:42:
[...]
Als ik geluk heb, vreet de powerbrick een standaard PSU stekker,
Ik heb vandaag de HP 2230s uit de UK binnen gekregen en daar kan gewoon zo'n dertien in een dozijn kabeltje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoud_h schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:53:
jeetje, de tweakers van tegenwoordig kunnen zelf geen stekker aan een snoertje zetten? :-)

[afbeelding]

http://www.stc-digikrant....age_tafelcontactdoos.html

Oh, en in de UK komt ook gewoon 230V uit het stopcontact hoor.
Ga jij de kabel bij je splinternieuwe notebook aan gort knippen? Ikke niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:18
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:44:
Weet iemand mischien of je in nederland een extra accu, mischien de 9cell upgrade, kan kopen?
Toen ik zelf op jacht was naar een Q310 heb ik van Computerpirates te horen gekregen dat de 9cells accu niet geleverd kan worden door Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

maniac2003 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:21:
[...]
Toen ik zelf op jacht was naar een Q310 heb ik an Computerpirates te horen gekregen dat de 9cells accu niet geleverd kan worden door Samsung.
een 2e accutje erbij is wel goedkoop zie ik: http://cgi.ebay.nl/New-Or...7&_trksid=p3286.m63.l1177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow dat is inderdaad goedkoop!

Alleen jammer dat ik net bericht gekregen heb dat ze bij OC.co.uk opeens uitverkocht zijn (+10 op voorraad toen ik hem bestelde....). Dus als ik geen andere leverancier kan vinden voor de Q310, dan kan et mischien nog lang wachten zijn.. :( Wordt best ziek van die webshops die hun voorraad indicators gewoon altijd op voorraad laten ztaan tot er wat verkocht wordt... |:(

UPDATE
Gisteren zei hun support team nog dat de Q310 niet op voorraad was en dat ze ook niet wisten wanneer ze weer wel op voorraad zouden komen, en nu krijg ik vandaag tussen de boterhammen door even dit mailtje:
Dear Customer, Your Order has been packed and is in the process of being shipped.
----------------------------------------------------------
Goods Shipped:
£609.99 x 1 - Samsung Q310 Intel Core 2 Duo P8400 2.26GHz 13.3" Laptop - Vista Home Premium (NP-Q310-AS$2UK)

----------------------------------------------------------
Goods Shipped By: DHL Europlus.
Consignment Number: JD############.

Please put your consignment number into the 'track your shipment' box on the top left side of http://www.dhl.co.uk
Een "bestelling verzonden" emailtje met tracking nummer erbij! 8)7
Werken die mensen van de webshop en die van het warenhuis compleet langs elkaar ofzo?
Gisteren zei mijn bestelstatus nog "printed at warehouse" en het artikel geen voorraad (nogsteeds overgens).
Er zal daar wel iets flink mis gegaan zijn tussen verkoop en opslag?
Ik hoop iig wel dat ze mijn bestelde Q310 verstuurd hebben, en niet een doos potloden of een koelkast ofzo..
Een ding weet ik wel zeker, het is allemaal zeer verwarrend bij die shop, en dat is niet best voor mijn zenuwen als er daar zo met mijn 750 euro gespeeld word.. :(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Ik heb de samsung r510- as05 nu bijna 2 maanden in bezit, bevalt heel goed. Ik heb alleen het idee dat de behuizing soms onder spanning staat. Iemand ervaringen hiermee?

Als ik aan stekker van de adapter draai die in de laptop zit hoor ik soms ook een soort gekraak/geknetter. Niet goed lijkt me toch?

[ Voor 28% gewijzigd door EvtK op 11-01-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:39:
[...]
Een ding weet ik wel zeker, het is allemaal zeer verwarrend bij die shop, en dat is niet best voor mijn zenuwen als er daar zo met mijn 750 euro gespeeld word.. :(
Geen beste communicatie maar ik zou me geen zorgen maken over Overclockers als ik alle ervaringen lees.
Hoe gaat het met je pakketje? wordt ie bijna afgeleverd?

Verzoekje: Zodra die binnen is kun je dan even kijken met PC Wizard 2008 wat voor merk het display is?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste