[Ervaringen] Samsung laptops - nieuw in Nederland

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem vandaag opgehaald hoor. Hartstikke mooi ding zeg. Maar thuis wel een behoorlijk tegenvaller gemerkt:
Ik had namelijk hier al eens gelezen dat het misschien wel makkelijk was om de originele harde schijf eerst te klonen om daar op terug te kunnen vallen. Dus ik eerst externe schijf leeg gemaakt, HDClone gebrand op een schijfje om daarvan te kunnen booten en een backup gemaakt. Kom ik er bij het opstarten achter dat ze verdomme bij Dynabyte al mijn computer hadden opgestart en alles voor mij al geinstalleerd hadden. Nu zit ik dus met een Nederlandse Windows (terwijl ik perse Engels wil) en 2 gelijke partities van zo'n 140GB. Dat laatste is wel makkelijk opgelost, maar die Nederlandse Windows wil ik dus echt niet.
Als ik die herstel mogelijkheid gebruik, krijg ik dan wederom de keuze of is het echt over en uit en moet ik mijn Vista DVD gaan gebruiken om alles opnieuw te installeren?

Mocht iemand dus graag die iso van een NL Vista na 1 keer opstarten (nog voor alle updates etc) willen, zeg het maar, dan upload ik hem naar Rapidshare (is 2x DVD5, niet 1 van DVD9 want daar is het net te groot voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:28
Ooit van Vista language pack gehoord wat je gewoon via de automatische updates kan binnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S_tef schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:56:
Ooit van Vista language pack gehoord wat je gewoon via de automatische updates kan binnen halen?
Misschien dat ik de opmerking verkeerd opvat, maar ik vind die toon redelijk ongegrond. Zeker gezien de laptop met Home Premium kwam en niet met Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou dat ding gewoon terug brengen en omruilen voor eentje die nog niet is aan geweest. Want wie weet is het wel een model wat terug gebracht is door een klant om wat voor reden dan ook of een ex-showmodel.

Bij het herstellen krijg je die taalkeuze niet meer, da's een eenmalinge optie bij de eerste keer aan zetten. De andere talen worden dan namelijk verwijderd. En inderdaad, bij home premium kan je niet zomaar de taal veranderen met zo'n MUI pack dus zit je bij jouw specifieke laptop vast aan een NL vista (tenzij je zelf opnieuw gaat installeren met een vista dvd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:22:
Nou ik heb hem vandaag opgehaald hoor. Hartstikke mooi ding zeg. Maar thuis wel een behoorlijk tegenvaller gemerkt:
Ik had namelijk hier al eens gelezen dat het misschien wel makkelijk was om de originele harde schijf eerst te klonen om daar op terug te kunnen vallen. Dus ik eerst externe schijf leeg gemaakt, HDClone gebrand op een schijfje om daarvan te kunnen booten en een backup gemaakt. Kom ik er bij het opstarten achter dat ze verdomme bij Dynabyte al mijn computer hadden opgestart en alles voor mij al geinstalleerd hadden.
Ik was degene die verzuimt heeft om een backup van de niet-geinstalleerde Q210 te maken. In een backup daarvan ben ik dus nog altijd geinteresseerd. Maar wat jou betreft moet ik sick nick gelijk geven. Ik zou er mee teruggaan. De vraag is of ze je nog geloven. Hoe zat hij eigenlijk verpakt toen je hem thuis uitpakte? Het moet toch te zien zijn geweest of hij al eens uit de doos is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:17:
[...]

Misschien dat ik de opmerking verkeerd opvat, maar ik vind die toon redelijk ongegrond. Zeker gezien de laptop met Home Premium kwam en niet met Ultimate.
Mmm sorry mijn fout, inderdaad niet zomaar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjsa, ik moet jullie wel gelijk geven over het feit dat het een model kan zijn die iemand anders heeft terug gebracht. Echter, ik ben twee dagen terug in NL om vrienden en familie te bezoeken en ik had dat ding op de website besteld om op te halen en te gebruiken. Ik moet morgen weer terug naar huis (Malta) en ik heb tot nu geen gebreken ontdekt. Dus ik denk dat ik hem gewoon houd en over een paar dagen formatteer en mijn eigen Vista installeer met deze code.

Die backup die ik heb staat dus op naam 'PC-Gebruiker' verder geen updates of software geinstalleerd of verwijderd. Ik zal hem inpakken en uploaden voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:18
Misschien is Vistalizator iets ?
Heb het zelf nog niet gebruikt, dus ik heb geen idee of het werkt en wat voor verdere gevolgen het kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein reviewtje over de service van Samsung..
Dit zal ik met mijn verhaal vertellen ;)

Ik heb een Samsung R510-FS04, hartstikke leuk..
Maar na het dingetje een beetje uitgeprobeerd te hebben, ben ik erachter gekomen dat het beeldscherm onderin lichter is dan bovenkant en dat de harde schijf nu al bad sectors heeft. Ook gaat mijn DVD Speler gewoon open (nogal irritand onder het branden)

Op de mooie grote sticker op het apparaat staat 48-uurs service, dus ik bellen met Samsung..
Ja hoor meneer hij word opgehaald en komt allemaal in orde.
Maar na een week nog geen bericht over het ophalen..
Dus ik weer bellen met Samsung, waar een of andere gozer met zwaar accent zegt dat het nog wel komt..
Nu had ik het voordeel dat ik bij een Computer Winkel stage loop, en mijn baas met de leverancier gebeld heeft..
Die vervolgens met Samsung bellen en ja hoor, ineens stond UPS voor de deur..
Omdat het niet gegaan was zoals normaal, had ik een telefoon nummer gekregen van een medewerker van het reparatiecentrum waarop ik elke dag kon bellen zonder keuze menu's enz. (weet niet of dit standaard is)

Na een week niks gehoord te hebben (48-uurs service toch? ) had ik maar eventjes gebeld..
Daar werd mij verteld dat de reparatie op Hold is gezet omdat de onderdelen niet binnen waren..
Uiteindelijk heeft dat 5 weken geduurt, maar goed nu is de laptop weer goed.. dacht ik..

Heel netjes is het beeldscherm en de harde schijf vervangen, maar er is een 5400RPM schijf geplaatst in plaats van een 7200RPM.
Nu is dat niet eens zo erg, maar de nieuwe harde schijf ratelt de hele tijd maar door, terwijl de andere stil was (wel met bad sectors, maar goed)..
Maar wat nog het ergste was is dat mijn laptop nu hele leuke krassen heeft op de buitenkant, wat ironisch genoeg volgens samsung ook nog een krasbestendig was..

Opnieuw met Samsung gebeld, en die meneer kon mij vertellen dat hij 's middag terug zou bellen met een antwoord..
Maar hell no geen telefoontje terug dus..
Volgende dag weer gebeld, alweer de situatie uitgelegd en na vijf minuten stilte (50 cent ;( ) werd mij verteld dat die jongen geen antwoord kon geven en dat het doorgestuurd werd naar het escalatie team.. :+

Nu maar weer afwachten..

Owja, het beeldscherm bleek dus niet kapot te zijn maar de kijkhoek is dus gewoon kut (waarom die vervangen is weet ik dan ook niet 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:24

Amiet01

Master_A

Je had gewoon moeten gaan naar de plek waar je em hebt gekocht. Dan moeten ze hem binnen 8 dagen verplicht omruilen tegen een andere. Of geld terug. Jammer dat het allemaal zo heeft moeten gaan dan.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vind die R510 AS02 steeds verleidelijker om te halen. Andere laptops bieden mij toch niet echt de juiste hoveelheid garantie (Acer), cleane behuizing (Toshiba Satellite), prijs/kwaliteit verhouding (Sony, wel goed maar duur), accu duur (Asus..), geen videokaart (goedkopere Lenovo Thinkpad) enzovoort. Kom toch elke keer bij deze Samsung uit die 'best of all worlds' blijkt te bieden. Echter zit ik nog met wat twijfels..

Ik zag dat er geen vergrendeling zit op het scherm. Is dit een minpunt, pluspunt of gewoon niet hinderlijk? Mijn gevoel zegt eigenlijk dat het scherm elke keer open gaat al wil je die in een tas doen of zo, of is de behuizing (schanieren) stug genoeg?

Ook vraag ik mij af hoe makkelijk het is om XP te installeren.. Drivers zijn zo te verkrijgen geloof ik, maar ik las wat dat niet alles werkt. Misschien verwar ik dit met Vista 64-bit. Maar zijn er nog nadelen, of punten waar ik op moet letten, als ik XP ga gebruiken dan wel installeren?

Ook zou ik graag XP er ook naast willen draaien aangezien wij op onze opleiding (HBO elektrotechniek) nog wel eens oude programma's gebruiken die al amper draaien op XP. Op Vista heb ik dan m'n sterktste twijfels of dat goed gaat komen. Hoe zijn jullie ervaringen hier mee? Zijn er dan dingen die niet werken, dingen om even op te letten enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31
Vandaag ontvangen: de Mycom folder met de Samsung R610 in de aanbieding (wat ik nog steeds niet echt een 'superconcurrerende' prijs zoals aangekondigd door Samsung vind maar ja)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbjg
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-07 21:21
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:38:
Even een klein reviewtje over de service van Samsung..
Dit zal ik met mijn verhaal vertellen ;)

Ik heb een Samsung R510-FS04, hartstikke leuk..
Maar na het dingetje een beetje uitgeprobeerd te hebben, ben ik erachter gekomen dat het beeldscherm onderin lichter is dan bovenkant en dat de harde schijf nu al bad sectors heeft. Ook gaat mijn DVD Speler gewoon open (nogal irritand onder het branden)

Op de mooie grote sticker op het apparaat staat 48-uurs service, dus ik bellen met Samsung..
Ja hoor meneer hij word opgehaald en komt allemaal in orde.
Maar na een week nog geen bericht over het ophalen..
Dus ik weer bellen met Samsung, waar een of andere gozer met zwaar accent zegt dat het nog wel komt..
Nu had ik het voordeel dat ik bij een Computer Winkel stage loop, en mijn baas met de leverancier gebeld heeft..
Die vervolgens met Samsung bellen en ja hoor, ineens stond UPS voor de deur..
Omdat het niet gegaan was zoals normaal, had ik een telefoon nummer gekregen van een medewerker van het reparatiecentrum waarop ik elke dag kon bellen zonder keuze menu's enz. (weet niet of dit standaard is)

Na een week niks gehoord te hebben (48-uurs service toch? ) had ik maar eventjes gebeld..
Daar werd mij verteld dat de reparatie op Hold is gezet omdat de onderdelen niet binnen waren..
Uiteindelijk heeft dat 5 weken geduurt, maar goed nu is de laptop weer goed.. dacht ik..

Heel netjes is het beeldscherm en de harde schijf vervangen, maar er is een 5400RPM schijf geplaatst in plaats van een 7200RPM.
Nu is dat niet eens zo erg, maar de nieuwe harde schijf ratelt de hele tijd maar door, terwijl de andere stil was (wel met bad sectors, maar goed)..
Maar wat nog het ergste was is dat mijn laptop nu hele leuke krassen heeft op de buitenkant, wat ironisch genoeg volgens samsung ook nog een krasbestendig was..

Opnieuw met Samsung gebeld, en die meneer kon mij vertellen dat hij 's middag terug zou bellen met een antwoord..
Maar hell no geen telefoontje terug dus..
Volgende dag weer gebeld, alweer de situatie uitgelegd en na vijf minuten stilte (50 cent ;( ) werd mij verteld dat die jongen geen antwoord kon geven en dat het doorgestuurd werd naar het escalatie team.. :+

Nu maar weer afwachten..

Owja, het beeldscherm bleek dus niet kapot te zijn maar de kijkhoek is dus gewoon kut (waarom die vervangen is weet ik dan ook niet 8)7 )
Vrijwel dezelfde situatie heb ik.
Ook een R510-FS04, echter na drie dagen in mijn bezit te hebben gehad was toch wel duidelijk dat de harddisk meer geluid produceerde (zachte klikken en zo nu en dan een verschrikkelijk harde klak) dan normaal.
Over dat klikken vond ik meerdere berichten op internet en daarna heb ik besloten om hem te laten ophalen.
Dit gebeurde in mijn geval zeer snel en gaf mij hoop op een snelle afwikkeling van mijn probleem.
Ik had een complete omschrijving van het probleem bij de laptop gedaan maar toch duurde het een week voor er besloten werd om een nieuwe harddisk te bestellen.
Inmiddels ben ik alweer bijna een week aan het wachten op een vervolg van de reparatie.
Regelmatig bellen helpt niet, ook niet naar de reparatiedienst waar men inderdaad zo het telefoonnummer van doorgeeft.
Ik heb deze laptop nu bijna drie weken geleden gekocht en daarvan is hij al twee weken in reparatie. Alleen voor een andere harddisk !!!
Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.

Op het antwoord van amiet01 (Je had gewoon moeten gaan naar de plek waar je em hebt gekocht. Dan moeten ze hem binnen 8 dagen verplicht omruilen tegen een andere. Of geld terug. Jammer dat het allemaal zo heeft moeten gaan dan.) kan ik het volgende mededelen:

De winkel is helaas niet wettelijk verplicht om hem te ruilen (zie consuwijzer.nl). Men is wel verplicht een passende oplossing aan te bieden. Sommige winkels doen niet moeilijk en ruilen hem inderdaad om, maar ze zijn het niet verplicht. Als passende service wordt meestal een reparatie aangeboden. Ik ben namelijk ook met mijn laptop teruggeweest naar de MM, maar omruilen, ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbjg
Net nadat ik mijn ongenoegen over de service had uitgesproken (zie vorige post), kreeg ik een telefoontje.
De harddisk die vervangen moest worden is niet meer leverbaar.
Ik kreeg nu de mogelijkheid om te kiezen voor of een nieuwe laptop, of mijn geld terug.
Voor beide optie valt natuurlijk wat te zeggen, maar uiteindelijk heb ik toch besloten voor de nieuwe laptop te gaan.
Men verwacht dat deze binnen een week geleverd kan worden. Ik hoop dat dit waar is.
Of het hetzelfde type of een vergelijkbaar type wordt was nog niet bekend.

Tot zover toch een nette afhandeling van de gehele situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat vele hier problemen hebben met de Samsung R510 FS04, ik heb die ook maar ik heb nog geen problemen gehad met de harde schijf, klak geluiden, etc.

Ik ben zelfs zeer tevreden over de laptop, ik heb er windows xp erop staan (alle drivers + software staan gewoon op site voor windows xp), koeling is gewoon kei goed, hij is fluisterstil (ja, hdd ook, hoewel die van fujitsu siemens is). Ik begrijp niet waarom ze bij de reparatie van de hdd gewoon geen Samsung harddisk erin doen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbjg
Voordat ik hem terugstuurde vond ik het ook een fijne laptop om mee te werken.
Zeer stil (op die harddisk na) en inderdaad een prima koeling.
Ik vond het dan ook vervelend dat ik hem al na drie dagen moest opsturen.
De harddisk die er bij mij inzat was een Samsung HM320JI. Als je wat rondkijkt op internet dan vind je meerdere meldingen van die klik/klak geluiden.
Ik ben dan ook reuze benieuwd of de nieuwe laptop die ik ga krijgen een R510-FS04 is of niet.
Wel opvallend dat er bij jou een Fujitsu Siemens inzit terwijl Samsung zelf harddisks produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

For the record: Klik geluiden worden veroorzaakt door head parking en kunnen bij ieder merk voorkomen. Er zijn ook oplossingen beschikbaar. (meer)

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 24-10-2008 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbjg
Philflow schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:14:
For the record: Klik geluiden worden veroorzaakt door head parking en kunnen bij ieder merk voorkomen. Er zijn ook oplossingen beschikbaar. (meer)
Dat is inderdaad zo, maar een geluid wat te omschrijven is, en net zo luid is al het tikken met een lepel op de rand van een tafel is zeer zeker geen parking van de heads. Het feit dat Samsung dus de harddisk van mijn laptop ook wilde vervangen geeft aan dat er toch iets mis mee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs ben ik in de Media Markt een Samsung R10 tegengekomen. De laptop had 4GB aan geheugen maar wel een 32-bit Vista. Naar mijn weten is dit niet mogelijk want 4GB wordt niet ondersteund bij een 32-bit OS.

Toch stond er in het apparaatbeheer dat het en 32 bit is, tot mijn verbazing. Kan iemand dit misschien verklaren? Want toen ik het aan een van de verkopers vroeg (ha-ha) wist hij het ook niet. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
wat wil je dan verklaard hebben?
Het kan dus inderdad niet, 4 gig gebruiken in een 32 bit OS. Vista zal netjes aangeven dat er 4 gig in zit, mar als je in de task manager kijkt zal je zien de er maar net iets meer dan 3 in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 11:35
Heeft iemand al ervaring met de R610 serie? o.a. bij Mycom is de R610AS02NL al leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbjg
vdbjg schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:11:
Voordat ik hem terugstuurde vond ik het ook een fijne laptop om mee te werken.
Zeer stil (op die harddisk na) en inderdaad een prima koeling.
Ik vond het dan ook vervelend dat ik hem al na drie dagen moest opsturen.
De harddisk die er bij mij inzat was een Samsung HM320JI. Als je wat rondkijkt op internet dan vind je meerdere meldingen van die klik/klak geluiden.
Ik ben dan ook reuze benieuwd of de nieuwe laptop die ik ga krijgen een R510-FS04 is of niet.
Wel opvallend dat er bij jou een Fujitsu Siemens inzit terwijl Samsung zelf harddisks produceert.
Gisteren heb ik dan eindelijk de laptop mogen ontvangen. Helaas geen nieuwe zoals mij werd toegezegd, maar wel met een nieuwe harddisk. Natuurlijk eerst even gecontroleerd wat er nu voor harddisk inzat, en dat bleek een Fujitsu te zijn. De gehele avond bezig geweest met het systeem en naast de bekende head parking klikjes (zeer zacht) heb ik deze keer geen angstaanjagende 'klakken' gehoord. Ga natuurlijk wel de komende week alles goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O-) Ha die notebook-minnende medemensen, O-)
Heb nu een pc, het wordt een oud beestje.
Overweeg een notebook aan te schaffen.

Kom dan terecht bij Samsung omdat:
- het een stille laptop is
- zuinig met energie omgaat
- de prijs wel gunstig blijkt te zijn

Nu twijfel ik tussen de R510 en 7(8)7 de P560.
Mijn voorkeur gaat uit naar een zuinige processor zoals de P8400. <+:)

Wie heeft ervaringen met deze laptops en waarin verschillen ze van elkaar.

Thanx,
Roeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
Mooi werk die Samsung Laptops, zag ze staan in de MM. Ik ben wel geinteresseerd in de R510 FS01 alleen krijg ik de specs niet helder. Dan wordt weer verwezen naar R510 FS03, dan weer zonder wireless-N dan weer met en dan weer zonder bluetooth en dan weer met.

Is er iemand die het apparaat heeft gekocht (via internet of winkel) en mij zijn specs kan melden? Of iemand die uberhaupt weet hoe het zit :)

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
Loek, ik heb het even voor je nagekeken en volgens mij kijk je naar de R510-AS03NL, er bestaat voor zover ik kan zien geen FS03NL.

R510-FS01NL:

Processor: T5750 (2GHz, 667MHz, 2MB)
3GB RAM (2+1GB)
GeForce Go 9200M GS 256MB
250GB HDD (5400rpm)
Analoog modem, gigabit ethernet, 802.11a/b/g/n, bluetooth

R510-AS03NL:

Processor: P7350 (2GHz, 1066MHz, 3MB)
3GB RAM (2+1)
GeForce Go 9200M GS 512MB
320GB HDD (5400rpm)
Analoog modem, gigabit ethernet, 802.11a/b/g/n, bluetooth

Ik weet niet wat het prijsverschil is, maar ik zou zeker voorkeur voor de AS03NL hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Hey Arnoud, waar heb je dit nagekeken? Bedankt voor je reactie iig. Ik kan die R510-AS03NL niet terug vinden op nederlandse sites, maar gezien de specs zal die boven mijn budget liggen. Hij staat in ieder geval niet hier:

http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=8&y=11

Die R510-FS03 vind je bijvoorbeeld hier (overgenomen uit de pricewatch):

http://www.zercom.eu/inde...2552&f=1&h=1&s=1&a=124196

"Samsung R510-FS03 15.4inch T5750 3GB 250GB Windows Vista Home Premium Edition | NP-R510-FS03NL"

Toch vreemd he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
weet iemand waar ik de Samsung Eclipse Q310 kan halen? Ben namenljik op zoek naar een 13.1 of 14.1inch laptop die een betere videokaart heeft. Of weet iemand een ander alternatief? 12" vind ik net te klein voor mijn schoolwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Loek Rots schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:52:
Hey Arnoud, waar heb je dit nagekeken? Bedankt voor je reactie iig. Ik kan die R510-AS03NL niet terug vinden op nederlandse sites, maar gezien de specs zal die boven mijn budget liggen.
Ik heb zo mijn bronnen 8)

Maar inderdaad, je hebt gelijk, er is ook een R510-FS03NL. Deze heeft de volgende specificaties:

Processor: T5750 (2GHz, 667MHz, 2MB)
3GB RAM (2+1GB)
GeForce Go 9200M GS 256MB
250GB HDD (5400rpm)
Analoog modem, gigabit ethernet, 802.11a/b/g, bluetooth

Deze is dus identiek aan de FS01NL met het verschil dat deze geen wireless-N heeft.

Hou wel rekening mee dat sommige modellen alleen via de MediaMarkt verkocht worden, en deze staan niet op de Samsung website tussen de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
kijk, dat is nog eens verheldering! Ik ben juist op zoek naar het model mét bluetooth en mét wireless-N..

zag ook een mooie aanbieding bij de BCC, maar deze heeft dus ook weer geen wireless-N.

http://www.bcc.nl/is-bin/...pTo=BrowseStandardCatalog

Vertellen jouw bronnen ook waar de FS01NL te koop is voor een nette prijs? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Loek Rots schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:50:
kijk, dat is nog eens verheldering! Ik ben juist op zoek naar het model mét bluetooth en mét wireless-N..

zag ook een mooie aanbieding bij de BCC, maar deze heeft dus ook weer geen wireless-N.

http://www.bcc.nl/is-bin/...pTo=BrowseStandardCatalog

Vertellen jouw bronnen ook waar de FS01NL te koop is voor een nette prijs? :D
De R510-FS04NL heeft inderdaad geen wireless-N. De rest van de specificaties op die pagina lijkt zo ook te kloppen. Hij heeft 256MB graphic memory.

Specificaties kan ik je aan helpen, prijzen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
erikvanhoutert schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 06:39:
weet iemand waar ik de Samsung Eclipse Q310 kan halen? Ben namenljik op zoek naar een 13.1 of 14.1inch laptop die een betere videokaart heeft. Of weet iemand een ander alternatief? 12" vind ik net te klein voor mijn schoolwerk.
De Q310 wordt niet in Nederland verkocht, dus daarvoor zul je naar het buitenland moeten uitwijken.

Samsung heeft binnenkort de X360 en X460 in 13- en 14-inch uitvoering, maar die ligt toch wel in een hele andere prijscategorie dan de Q210.

De resolutie van het scherm van de Q210 is wel 1280x800 (WXGA), hetzelfde als de 13, 14 en 15-inch modellen van Samsung. Evenveel informatie, kleinere pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Q210 gekocht bij Dynabyte, was de laatste :-)

Ben er erg tevreden mee, top computertje,
het enige waar ik last van heb is dat de dvd/cdrom drive steeds uit zichzelf onaangekondigd openspringt.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
arnoud_h schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:44:
[...]

De R510-FS04NL heeft inderdaad geen wireless-N. De rest van de specificaties op die pagina lijkt zo ook te kloppen. Hij heeft 256MB graphic memory.

Specificaties kan ik je aan helpen, prijzen niet ;)
Het is natuurlijk wel zonde om geen wireless-N laptopje te kopen als je ook investeert in een dure, maar goede draadloze router (d-link dir-665). Ben je het hiermee eens? Wellicht mogelijk om zelf wireless-N erin te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbjg
vdbjg schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:09:
[...]

Gisteren heb ik dan eindelijk de laptop mogen ontvangen. Helaas geen nieuwe zoals mij werd toegezegd, maar wel met een nieuwe harddisk. Natuurlijk eerst even gecontroleerd wat er nu voor harddisk inzat, en dat bleek een Fujitsu te zijn. De gehele avond bezig geweest met het systeem en naast de bekende head parking klikjes (zeer zacht) heb ik deze keer geen angstaanjagende 'klakken' gehoord. Ga natuurlijk wel de komende week alles goed in de gaten houden.
Helaas is de laptop gisteren wederom omgehaald voor reparatie. Het andere probleem wat zich voordeed naast het 'klakken'van de harddisk had men niet opgelost. Het was namelijk niet mogelijk om goede DVD's te branden. Hier kwam ik achter omdat ik geen backup kon maken met de Samsung Recovery Solution software. Telkens tijdens het verificatie process gaf het systeem aan dat de DVD niet goed was. Ik had verscheidene media geprobeerd maar niets hielp. Meer onderzoek resulteerde in het feit dat de speler met lezen zelfs langzamer was dan met branden. Hij kwam niet hoger dan een 2 speed. Ik had het probleem met branden al aangegeven tijdens de eerste reparatie maar daar is dus niets mee gedaan.
De laptop is nu dus weer terug ( 2x in 4 weken ) . Ik heb direct contact opgenomen met de reparatie service om voor de reparatie al wat dingen te regelen. Er is nu afgesproken dat als de defecte laptop compleet is ontvangen er door Samsung met mij contact wordt opgenomen om een en ander verder af te handelen.
Ben dus benieuwd naar volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:52:
Ik heb een Q210 gekocht bij Dynabyte, was de laatste :-)

Ben er erg tevreden mee, top computertje,
het enige waar ik last van heb is dat de dvd/cdrom drive steeds uit zichzelf onaangekondigd openspringt.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Iemand een idee?
Haha, ik heb dat ook wel eens. Of als je de cd/dvd spelert dichtdoet dat ie dan na 5 seconden weer uitgaat. Gewoon een beetje meer kracht gebruiken om dat ding dicht te drukken en dan blijft hij bij mij wel weer dicht.

Ik ben nu extra blij met mijn Q210, van het weekend Red Alert 3 geprobeerd te draaien en het speelde super vloeiend op 1280x800 zonder AA en met de details op medium met de textures op high :D

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

arnoud_h schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:49:
[...]
De Q310 wordt niet in Nederland verkocht, dus daarvoor zul je naar het buitenland moeten uitwijken.
Computerpirates verkoopt wel de Q310 UK import modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pluspuntje van de Samsung Eclipse Q310 is het in donkerrood/terra gekleurde onderrand en dat vind ik echt een puntje op de I waard.

Erg smaakvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmsen schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:55:
[...]

Haha, ik heb dat ook wel eens. Of als je de cd/dvd spelert dichtdoet dat ie dan na 5 seconden weer uitgaat. Gewoon een beetje meer kracht gebruiken om dat ding dicht te drukken en dan blijft hij bij mij wel weer dicht.

Ik ben nu extra blij met mijn Q210, van het weekend Red Alert 3 geprobeerd te draaien en het speelde super vloeiend op 1280x800 zonder AA en met de details op medium met de textures op high :D
Ik speel games op 1440*900 als ik praat over RA serie.

Pak eens een stevige titel zoals Crysis op hoogst ;)

Hangt erg af van factoren. het verschil tussen lowest en highest textures maakt hier geen zier uit, maar shadows en pixel shaders als mede vertex shaders gaan hard op hun gat qua performance.
Als ik kaal speel kan ik gamen op 1440x900, maar wil ik alles op hoogst ga maar denken aan de 800x500 resolutie.

Togo videokaarten zijn niet gemaakt energie te slurpen en om hoog te ranken in benchmarks, maar om energie te besparen en dat betekend ook concessies doen.

En ik had toch gelijk. Voor 7 uur per dag het systeem aan vergeleken met mijn laptop (Acer Aspire 7520g) en mijn oude desktop spaar ik 8 (acht) kWh per week uit want ik houd het bij. Dat is een lekkere 100 euro per jaar. Ja, ik heb nog zo'n 17 inch koelkast :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Ik heb nog steeds geen R510 FS-01 mét bluetooth en mét wireless-N gevonden... wordt veelal doorgelinkt naar de R510 FS-03 en uit navraag bij webshops blijkt dat deze geen bluetooth heeft..

Als iemand de R510 FS-01 of FS-03 ergens tegen komt mét Wireless-N en Bluetooth.. wil die mij dan even tippen? Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom veel Samsung notebooks R510 modellen tegen,
van FS01 tot FS08, alleen welke uitvoering is nou de beste? Iemand een idee?

Hier nog een linkje van de FS08, met bluetooth:
http://www.modern.nl/Comp...AMSUNG-Laptop-R510-FS08NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Die FS08 heeft geen wireless-N, minpuntje.

Ik heb mijn pijlen nu ook gericht op de AS01, net 50 euri duurder, maar wel bluetooth en wireless-N aan boord en een iets sterkere processor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcmistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 12:41
Nu bij MM: de Samsung R610-AS04. Met 2GHz P7350 (3Mb cache) en Nvidia 9200 met 512MB geheugen voor € 799,-. Lijkt mij een mooie prijs als de specs kloppen..?

De AS03 variant is een stuk minder en staat voor € 749,- in de pricewatch!

Wie is al bij Media Markt langs geweest en kan bovenstaande bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31
pcmistral schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:44:
Nu bij MM: de Samsung R610-AS04. Met 2GHz P7350 (3Mb cache) en Nvidia 9200 met 512MB geheugen voor € 799,-. Lijkt mij een mooie prijs als de specs kloppen..?

De AS03 variant is een stuk minder en staat voor € 749,- in de pricewatch!

Wie is al bij Media Markt langs geweest en kan bovenstaande bevestigen?
Ik vind de prijzen nog steeds niet 'concurrerend' genoeg.
Dan geef ik liever iets meer uit voor een in mijn ogen mooiere Sony Vaio 16"-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
pcmistral schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:44:
De R610-AS04NL heeft inderdaad een 2.0GHz P7350 (3MB cache) en de 512MB GeForce 9200M GS. Verder met bluetooth, wireless-N, 320GB HD en 4GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die grafische kaart laat me twijfelen ...

Overzicht performance grafische kaarten in laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:43

Wekkie

Yeah

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 01:39:
Die grafische kaart laat me twijfelen ...

Overzicht performance grafische kaarten in laptops
Die tabel maakt gebruik van gegevens van notebookcheck. Die site staat bekend als niet erg accuraat. De 9200M GS is geen topkaart maar nieuwe games zullen met lage settings nog speelbaar zijn (En het verschil met de 9300M GS of de HD 3450/3470 is niet echt heel groot). Als je serieus wilt gamen dan zou ik gaan kijken naar een laptop met een 9600M GT, voor af en toe een spelletje moet de 9200 wel volstaan!

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

En aangezien je voor 799,- ook een laptop met 9600GT 512MB kunt kopen is dat een betere keus voor de gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Ik word er bijna gek van! Denk ik eindelijk de juiste laptop te hebben gevonden bij een goede zaak (Azerty), zijn de specs weer anders dan het standaard model.

De R510-AS01 heeft een P7350 processor (pricewatch: Samsung R510 AS01), maar volgens azerty (http://www.azerty.nl/prod...t5750-250gb-3gb-15-4.html) een T5750. Navraag bij Azerty bevestigt dit..

Hoe kan dit nu weer? Waarom is een typenummer nu niet gewoon een typenummer met overal de zelfde specs. Er zijn wat mij betreft al voldoende typenummers, dus waarom daar binnen nog weer onderscheid gaan maken. Zo weet je toch ook nooit wat je koopt???

(lichtelijk gefrustreerd ja :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:07:
En aangezien je voor 799,- ook een laptop met 9600GT 512MB kunt kopen is dat een betere keus voor de gamer.
Waar vind jij zulke laptops dan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Loek Rots schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:34:
Ik word er bijna gek van! Denk ik eindelijk de juiste laptop te hebben gevonden bij een goede zaak (Azerty), zijn de specs weer anders dan het standaard model.

De R510-AS01 heeft een P7350 processor (pricewatch: Samsung R510 AS01), maar volgens azerty (http://www.azerty.nl/prod...t5750-250gb-3gb-15-4.html) een T5750. Navraag bij Azerty bevestigt dit..

Hoe kan dit nu weer? Waarom is een typenummer nu niet gewoon een typenummer met overal de zelfde specs. Er zijn wat mij betreft al voldoende typenummers, dus waarom daar binnen nog weer onderscheid gaan maken. Zo weet je toch ook nooit wat je koopt???

Ik snap je frustatie. Toen we de data voor het eerst invoerden (lang voor de introductie) hadden we de data van de laptops van 1 distri. Na het verschijnen van de specs op de samsung website zijn sommigen aangepast (en deze dus verkeerd) en vervangen door de gegevens van Samsung. De cpu is nu aangepast. Je kan dit of andere (mogelijke) fouten in de Pricewatch altijd melden bij het meldpunt -> reviews: Tweakers.net FAQ

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:48

TMC

Toen ik deze laptop bij de Media Markt zag, dacht ik te constateren dat het toetsenbord van de R510 groter is dan van andere 15,4" laptops. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Spice schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:02:
[...]

Ik snap je frustatie. Toen we de data voor het eerst invoerden (lang voor de introductie) hadden we de data van de laptops van 1 distri. Na het verschijnen van de specs op de samsung website zijn sommigen aangepast (en deze dus verkeerd) en vervangen door de gegevens van Samsung. De cpu is nu aangepast. Je kan dit of andere (mogelijke) fouten in de Pricewatch altijd melden bij het meldpunt -> reviews: Tweakers.net FAQ
Bedankt voor je reactie... maar... wacht even: wat is nu het uitgangspunt als zelfs de gegevens van de samsung website niet blijken te kloppen???

Op de site van azerty staat in de titel vermeld een T5750, in de specs een T7350. Op de samsungwebsite staat een T7350 en nu staat, door jouw wijziging, bij tweakers weer een T5750...

Waar is de bron en hoe komen we nu ooit achter de juiste gegevens en weet de consument nu echt wat hij koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Briljant, nog een toevoeging: uit nader navraag bij Azerty blijkt tevens dat er ook geen bluetooth in de AS01 zit??

Ze kunnen helaas de laptop daar niet echt testen, en gaan af op informatie van de leverancier (wel telefonisch gecheckt).

Overigens krijg ik heel snel en netjes antwoord bij Azerty. Complimenten, maar goed: als die laptop én een mindere processor heeft én blijkt toch geen bluetooth te hebben, dan ga ik hem toch echt niet kopen.

Ik ga zo maar eens een mail naar samsung sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de P560 en de R510 met een P8400 processor?
Wie heeft er ervaring met de P560?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Loek Rots schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:34:

Klopt niet volgens mij. De Samsung site geeft gewoon een P7350 voor AS01 aan. Ik heb ook gemaild naar Azerty over de AS04, die zou een P5800 bevatten (Bestaat die uberhaubt wel?) Kreeg ik terug dat dit de info was van de leverancier.. Tegelijkertijd stond er ook als CD/DVD drive een Nvidia 9200M GS :p Ofwel, de informatie van de leverancier is zeer brak (in vergelijking met samsung website). Uiteindelijk heb ik de R510 AS02 besteld, want die heeft wel de juiste info (P8400). Heb hem inmiddels ook binnen, en de info is nu gewoon correct.

Bluetooth zit volgens mij gewoon op m'n AS02. Bij Devices Manager staat gewoon een Broadcom 2045 Bluetooth 2.0 + EDR USB device. Testen kan ik het niet, want ik heb geen enkel bluetooth apparaat.. Ik zou wel verwachten dat AS01 ook gewoon bluetooth heeft.. maar kan ook niet zo zijn..

Over het toetsenbord; de toetsen lijken erg groot nu je het zegt. Hoewel, ze zijn even groot als m'n Logitech UltraX flat keyboard. Dus geen probleem met typen, dat gaat gewoon heel goed. Touchpad kan je uitzetten in het geval dat je veel moet typen en soms met je duim over touchpad zit (dat is soms heel irritant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Om het nog gekker te maken zag ik vandaag 2 R510s bij de Mediamarkt met totaal verschillende behuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Philflow schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:14:
Om het nog gekker te maken zag ik vandaag 2 R510s bij de Mediamarkt met totaal verschillende behuizingen.
Waarin verschilden de behuizingen dan?

Heb je niet een R505 gezien met een AMD processor? Die is helemaal zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Hans1990 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:46:
[...]

Klopt niet volgens mij. De Samsung site geeft gewoon een P7350 voor AS01 aan. Ik heb ook gemaild naar Azerty over de AS04, die zou een P5800 bevatten (Bestaat die uberhaubt wel?) Kreeg ik terug dat dit de info was van de leverancier.. Tegelijkertijd stond er ook als CD/DVD drive een Nvidia 9200M GS :p Ofwel, de informatie van de leverancier is zeer brak (in vergelijking met samsung website). Uiteindelijk heb ik de R510 AS02 besteld, want die heeft wel de juiste info (P8400). Heb hem inmiddels ook binnen, en de info is nu gewoon correct.

Bluetooth zit volgens mij gewoon op m'n AS02. Bij Devices Manager staat gewoon een Broadcom 2045 Bluetooth 2.0 + EDR USB device. Testen kan ik het niet, want ik heb geen enkel bluetooth apparaat.. Ik zou wel verwachten dat AS01 ook gewoon bluetooth heeft.. maar kan ook niet zo zijn..
De AS02NL (en voor zover ik kan zien alle AS0xNL modellen) hebben Bluetooth 2.0 + EDR.

De AS01NL heeft inderdaad een P7350 processor.

De AS04NL heeft een T5800 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

arnoud_h schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:43:
[...]
Waarin verschilden de behuizingen dan?
Volgens het bordje was het een R510, zwart inderdaad, andere vorm dacht ik ook. Op de CPU heb ik niet gelet.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 07-11-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azortje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:03
Maandag (3 november) heb ik bij salland automatisering de q210 besteld met een levertijd van 1 tot 5 werkdagen. Maar vandaag kreeg ik het volgende bericht:

" Vandaag hebben wij een bericht van onze leveranciers ontvangen over over uw bestelling. De Samsung laptop is in prijs gestegen. De prijs is met € 47.- duurder geworden. Aangezien dat onze winstmarge zeer laag zijn, kunnen wij zulke prijs stijgingen nooit op onze rekening nemen.

Bij deze vragen wij u om te kijken naar een alternatief laptop, of dat u akkoord gaat met dit prijs stijging."

Is dit een normale gang van zaken of moet ik hier niet mee akkoord gaan?
Ik heb de laptop daar besteld om de lage prijs en heb de levertijd maar voor lief genomen.
Na deze prijsstijging is hij zelfs bij wehkamp goedkoper en had ik hem veel beter bij een ander bedrijf
kunnen bestellen die binnen 1 dag leverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

azortje schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:53:
Is dit een normale gang van zaken of moet ik hier niet mee akkoord gaan?
Volgens mij moeten ze gewoon leveren voor de afgesproken prijs, je hebt immers al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Hoe het zit met het leveren onder die voorwaarden weet ik niet, maar ik weet wel dat de prijzen door de gewijzigde dollarkoers inderdaad omhoog zijn gegaan voor de meeste modellen.

Maar het mailtje van de verkoper is in mooi Nederlands opgesteld zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Hey Azortje, even checken in de algemene voorwaarden (daarmee ga je immers akkoord bij een bestelling). Als over prijsstijgingen niets is vermeld, dan voet bij stuk houden. Het is hun verantwoordelijkheid om goede afspraken te maken met de leverancier over bestellingen die geplaatst zijn in de week voor een prijsverhoging door deze leverancier.

beste Arnoud, werk jij wellicht bij een leverancier of samsung? Dat weet ik namelijk dat ik kan afgaan op jouw reacties..

Onderstaande reactie kreeg ik weer van databyte:
Wij betrekken onze informatie rechtstreeks van Samsung. Wij leveren Nederlandse modellen d.w.z. geen import die kunnen afwijken van specificaties.

De specificaties vanuit Samsung zijn gelijk aan die van ons zie onderstaande link naar Samsung.
Link is dus naar de AS01 mét P7350 en mét Bluetooth, iets wat er volgens Azerty beiden niet inzit. Zou Azerty dan werken met grijze import?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2023
Ik heb ook gemerkt dat de prijzen omhoog zijn gegaan. Ik heb bij Databyte de R610-AS03 besteld, voor de prijsstijging. Maar bij mij hadden ze een wat subtielere manier om de order te annuleren. Ze hebben me geïnformeerd dat de levertijd niet 2 weken, maar 6 weken zou zijn. En het heeft gewerkt, want ik kan zo lang niet wachten. Nu is deze laptop ongeveer even duur als zijn tegenhanger, de AS04. Die is nu direct van de Mediamarkt op te halen.

De levertijd staat echter op de Databyte site nog steeds op 2 weken. Om 'technische' redenen. Daarom geloof ik dat ze van de order af wilden.

Azortje, als je tevreden bent met je keuze en de levertijd zou ik niet akkoord gaan. Ze hebben volgens mij het recht niet om voor bestaande orders de prijs omhoog te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Loek Rots schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:51:
beste Arnoud, werk jij wellicht bij een leverancier of samsung? Dat weet ik namelijk dat ik kan afgaan op jouw reacties..

[...]

Link is dus naar de AS01 mét P7350 en mét Bluetooth, iets wat er volgens Azerty beiden niet inzit. Zou Azerty dan werken met grijze import?
Over de eerste vraag: geen commentaar, maar zie mijn profiel. ;)

De tweede vraag: De specs die je noemt kloppen voor dat model. Ik denk niet dat Azerty aan grijze import doen (want waar moet je NL modellen vandaan halen behalve vanuit Nederland?). Als Azerty de R510-AS01NL verkoopt en ook levert zul je gewoon dezelfde specificaties krijgen die jij noemt. Er bestaan geen meerdere varianten van de AS01NL. Het is gemeld, en ik hoop dat Azerty de specificaties binnenkort aanpast op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Loek Rots schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:51:
Hey Azortje, even checken in de algemene voorwaarden (daarmee ga je immers akkoord bij een bestelling). Als over prijsstijgingen niets is vermeld, dan voet bij stuk houden. Het is hun verantwoordelijkheid om goede afspraken te maken met de leverancier over bestellingen die geplaatst zijn in de week voor een prijsverhoging door deze leverancier.

[...]

Nu je het zegt, op m'n doos stond wel iets van Gistron. Zal dus wel een tussen leverancier zijn of zo. Op de stikker van de doos staat wel gewoon Commun. Intel 802.11agn + BT (BlueTooth dus), en op gistron.com ook (zowel voor AS01 en AS02). Overigens zie ik daar ook een R505 staan. Typfout, of nieuw model/design ?

Merk trouwens op dat Azerty op gebied van notebook sectie naar mijn mening erg onsecuur is met gegevens. Als je filtert op 15.4" scherm krijg je maar 10 laptops ofzo, terwijl het er veel meer moeten zijn. In dat geval kijk ik liever naar model type. Maar goed, Azerty reviewen doe ik ergens anders wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De R505 is de enige AMD variant die Samsung op dit moment (low profile) verkoopt.

De R505-FS02NL heeft de volgende specs:

Processor: AMD Turion™ X2 Dual-Core Processor RM-72 (2.1GHz, 1MB)
Main Chipset: AMD M770 + SB700
3GB (DDR2 / 1GB x 1 + 2GB x 1 )
15.4" WXGA (1280 x 800) Gloss
ATI Mobility Radeon HD3470 512MB DDR2
320GB HD
Atheros 802.11b/g
Bluetooth 2.0 + EDR
Super Multi Dual Layer ODD
1.3MP webcam

De R505-FS01NL verschilt op de volgende punten:

2GB RAM (1x 2GB)
256MB video RAM
160GB HD
geen bluetooth

[ Voor 11% gewijzigd door arnoud_h op 07-11-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe goed is de P560?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
Hm. Zou iemand mij exact de verschillen kunnen vertellen tussen de R610-AS03 en de R610-AS04? Ik lees boven dat ie een betere (toch?) processor heeft. Maar is er nog meer anders? En waarom staat de AS04 niet in pricewatch? Is de Mediamarkt de enige die deze notebook heeft?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele weken de R510 AS05NL, gekocht bij de MM.
Fijn apparaat, fijne specs:

Processor :
Omschrijving Intel® Core 2 Duo P8400 (2,26 GHz)
Kloksnelheid 2x 2266 MHz
Level 2 Cache 2x 1536 KB
Bussnelheid 1066 MHz (Quadpumped)
max. stroomverbruik 25 Watt
Core Spanning 1 Volt - 1,25 Volt
Bouwvorm mFC-PGA
Socket P

Geheugen:
beschikbaar 4096 MB
SO-DIMM Slots 2, reeds bezet
Type DDR2

Chipset :
Intel® PM45

Display:
Zichtbaar beeld 15,4 inch
Resolutie 1280x800 pixels
Beeldverhouding 16:10 formaat
Type WXGA, Glare

Grafisch:
Grafische chip GeForce Go 9200M GS
Geheugen 512 MB aanwezig

Harddisk :
320 GB, 5400 rpm, 7Pin SATA

Cardreader:
SD, SDHC, MMC

1,3 Megapixels Webcam

Connectiviteit:
Gigabit-LAN, WLAN (300 Mbps, IEEE 802.11a/b/g/n)

Aansluitingen:
3 x USB 2.0
1 x RJ-45
1 x RJ-11
1 x HDMI
1 x VGA
1 x Line-Out
1 x Expresscard 54
Bluetooth

Gewicht 2,7 kg

Formaat (BxHxD) 358 x 39 x 269 mm

Garantieperiode 24 maanden

Ik begrijp alleen niet waarom dit typenummer nauwelijks terug te vinden is op internet. Ook de Samsungsite zelf, meldt niets over dit model.
Wellicht exclusief voor MM?

Dit model was te koop voor 899 Euro, ben zeer tevreden:
Lekker snel en nauwelijks hoorbaar..
Dit model heeft schijnbaar alle specs die forummers hier zochten in een 15,4 inch laptop.

Ook werd de vraag gesteld of het niet kunnen vergrendelen van de deksel/scherm geen problemen oplevert.
De scharnieren doen het werk, vergrendeling is absoluut niet nodig. Persoonlijk irriteer ik me mateloos aan de vergrendelingknopjes.. (less is more!)

Het toetsenbord is heeft alle ruimte, grote knoppen, heerlijk in gebruik.
De behuizing voelt zeer degelijk aan..

Ik heb verschillende merken en modellen met dezelfde specs vergeleken, en de Samsung AS05NLkwam er in alles beter uit! (prijs-kwaliteit, specs, service/garantie, gewicht en degelijkheid.)

Absolute aanrader!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 12:07 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Michiel schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:55:
Hm. Zou iemand mij exact de verschillen kunnen vertellen tussen de R610-AS03 en de R610-AS04? Ik lees boven dat ie een betere (toch?) processor heeft. Maar is er nog meer anders? En waarom staat de AS04 niet in pricewatch? Is de Mediamarkt de enige die deze notebook heeft?
Er zijn inderdaad Samsung modellen die alleen bij de Mediamarkt verkocht worden en niet aan het distributiekanaal worden geleverd. Als het model niet op de Samsung site staat is het vaak een MM-only model.

De verschillen/overeenkomsten tussen de AS02NL, AS03NL en AS04NL zijn:

R610-AS02NLR610-AS03NLR610-AS04NL
P7350, 2GHzT5800, 2GHzP7350, 2GHz
4GB RAM3GB RAM4GB RAM
GeForce 9200M GS 512MBGeForce 9200M GS 512MBGeForce 9200M GS 512MB
BluRay driveDVDRW DL DVDRW DL
320GB HD 320GB HD 320GB HD
Intel 802.11a/b/g/n Intel 802.11a/b/g/n Intel 802.11a/b/g/n
Bluetooth 2.0 +EDR Bluetooth 2.0 +EDR Bluetooth 2.0 +EDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:03:

Ik begrijp alleen niet waarom dit typenummer nauwelijks terug te vinden is op internet. Ook de Samsungsite zelf, meldt niets over dit model.
Wellicht exclusief voor MM?
Zie hier de specs op de Samsung site + overige uitgebreide info :)
Overigens was de NP-R510-AS05NL een paar weken geleden bij de MM € 849,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
arnoud_h schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:08:
[...]

Er zijn inderdaad Samsung modellen die alleen bij de Mediamarkt verkocht worden en niet aan het distributiekanaal worden geleverd. Als het model niet op de Samsung site staat is het vaak een MM-only model.
Het vreemde is, de AS04 staat wel op de Samsung site en de AS03 niet. :-)
De verschillen/overeenkomsten tussen de AS02NL, AS03NL en AS04NL zijn:

R610-AS02NLR610-AS03NLR610-AS04NL
P7350, 2GHzT5800, 2GHzP7350, 2GHz
4GB RAM3GB RAM4GB RAM
GeForce 9200M GS 512MBGeForce 9200M GS 512MBGeForce 9200M GS 512MB
BluRay driveDVDRW DL DVDRW DL
320GB HD 320GB HD 320GB HD
Intel 802.11a/b/g/n Intel 802.11a/b/g/n Intel 802.11a/b/g/n
Bluetooth 2.0 +EDR Bluetooth 2.0 +EDR Bluetooth 2.0 +EDR
Aha, da's duidelijk, bedankt. De AS02 is dus beter dan de AS04 he, da's tegenintuitief. Een bluray drive. Hm. Maar wel meteen een stuk duurder bij de meeste winkels. Ik heb weer wat om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michiel schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:11:
[...]
Het vreemde is, de AS04 staat wel op de Samsung site en de AS03 niet. :-)
[...]
Aha, da's duidelijk, bedankt. De AS02 is dus beter dan de AS04 he, da's tegenintuitief. Een bluray drive. Hm. Maar wel meteen een stuk duurder bij de meeste winkels. Ik heb weer wat om over na te denken.
Bij MyCom is de R610-AS02NL € 899,-. Goedkoper heb ik hem (nog) niet kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcmistral
Heeft de R610-AS02NL een blu ray brander en speler in zich, of alleen een speler? De Samsung-site is hier niet echt duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Aanbieding bij de BCC:
Samsung R510 FS08
C2D T5800
4GB
320GB HD
9200 GS 256MB
bluetooth
€629 :) Is dit een mooie prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Heeft iemand hier ook de Samsung nc10? de netbook.
En heeft diegene er ook 2gb geheugen ingeprikt?
Kan je dan ook wat benchmarks draaien om te kijken of het ook uit maakt bij games hoeveel shared geheugen je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

EdwardvGelder schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:48:
Heeft iemand hier ook de Samsung nc10? de netbook.
Die heeft een aparte thread. Even zoeken graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Philflow schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:51:
[...]

Die heeft een aparte thread. Even zoeken graag.
Weet ik, maar ik dacht ik vraag het hier (ook) even omdat hier vast ook wel mensen met de nc-10 zitten.
Misschien dat de mensen die hem wel met 2gb hebben hier zitten en niet in die andere thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
o rey schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:38:
Aanbieding bij de BCC:
Samsung R510 FS08
C2D T5800
4GB
320GB HD
9200 GS 256MB
bluetooth
€629 :) Is dit een mooie prijs?
Mooie prijs. Ik wacht nog tot Q1 2009. Maar misschien wordt dat wel December. laat de aanbiedingen maar komen. :9~
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:03:

Absolute aanrader!
Hoe is de warmte bij het spelen van spelen. En welke spellen speel je?

[ Voor 30% gewijzigd door Cabo op 09-11-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de warmte bij het spelen van spellen. En welke spellen speel je?
De warmte valt me alleszins mee, natuurlijk komt er bij het spelen van zwaardere spellen meer warmte vrij, maar zoals ik het kan beoordelen niet overdreven. Het zwaarste spel dat ik speel is FEAR Combat. Ik ben geen gamefreak, dus ik weet niet of deze info voor jou voldoende is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
pcmistral schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:25:
Heeft de R610-AS02NL een blu ray brander en speler in zich, of alleen een speler? De Samsung-site is hier niet echt duidelijk in.
Ik ben hier ook zeer benieuwd naar. Zou het een blu-ray-speler / dvd-brander kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Michiel schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:54:
[...]

Ik ben hier ook zeer benieuwd naar. Zou het een blu-ray-speler / dvd-brander kunnen zijn?
Het is een Blu-Ray speler, en verder staan op de lade de volgende logo's:
  • DVD multi recorder
  • Compact Disc Rewritable
  • DVD+R DL
Nog een opmerking voor de niet oplettende gebruiker: de Blu-Ray player software staat af-fabriek nog niet op de interne harde schijf, de bijgeleverde CyberLink Hi-Def Suite moet nog worden geinstalleerd voordat je Blu-Ray films kunt bekijken.

[ Voor 40% gewijzigd door arnoud_h op 12-11-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung R510-AS serie is zitten bekijken alleen is het mij niet helemaal duidelijk welke nou de beste is. Volgens de vergelijking van kieskeurig lijkt mij de AS02 het beste, terwijl de AS05 overal veel duurder staat aangegeven en minder goed lijkt.. Wat denken jullie?

Vergelijking:
http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=samsung+r510+as

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:52:
Ik heb de Samsung R510-AS serie is zitten bekijken alleen is het mij niet helemaal duidelijk welke nou de beste is. Volgens de vergelijking van kieskeurig lijkt mij de AS02 het beste, terwijl de AS05 overal veel duurder staat aangegeven en minder goed lijkt.. Wat denken jullie?
Het enige verschil tussen de twee is dat de AS02NL 3GB RAM en een 250GB HD heeft, en de AS05NL 4GB en een 320GB HD. Ze hebben beide 512MB gDDR2 videoRAM. Je moet zelf beslissen of je daar het prijsverschil voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoud_h schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:10:
[...]

Het enige verschil tussen de twee is dat de AS02NL 3GB RAM en een 250GB HD heeft, en de AS05NL 4GB en een 320GB HD. Ze hebben beide 512MB gDDR2 videoRAM. Je moet zelf beslissen of je daar het prijsverschil voor over hebt.
Na verder zoeken was ik daar ook achter gekomen maar dat van die videokaart is niet zo volgens mij hoor?

De AS02:
Grafische processor nVIDIA GeForce Go 9200M GS (Ext. Graphic)
Grafisch geheugen 256 MB gDDR2 (Ext. Graphic)

De AS05:
Grafisch geheugen 512 MB gDDR2 (Ext. Graphic)

Bron: http://www.samsung.com/nl...s&model_cd=NP-R510-AS05NL

Dus de videokaart zit ook een verschil in volgens Samsung, hoeveel denk jij dat die extra 256 mb uitmaakt bij het spelen van games? En ben jij de AS05 al tegen gekomen op een goede webshop, ik niet namelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:52:
[...]
Dus de videokaart zit ook een verschil in volgens Samsung, hoeveel denk jij dat die extra 256 mb uitmaakt bij het spelen van games?
Zero. Waarom ze een 9200GS uitrusten met 512MB is mij sowieso een raadsel.

• Hans1990
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:52:
[...]

Na verder zoeken was ik daar ook achter gekomen maar dat van die videokaart is niet zo volgens mij hoor?

De AS02:
Grafisch geheugen 256 MB gDDR2 (Ext. Graphic)

De AS05:
Grafisch geheugen 512 MB gDDR2 (Ext. Graphic)

Bron: http://www.samsung.com/nl...s&model_cd=NP-R510-AS05NL

Dus de videokaart zit ook een verschil in volgens Samsung, hoeveel denk jij dat die extra 256 mb uitmaakt bij het spelen van games? En ben jij de AS05 al tegen gekomen op een goede webshop, ik niet namelijk?
Ik heb een AS02, en de nvidia software vertelt mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/729phpLZBe1a.png

Echter, er is gewoon ~3GB (2965MB) systeemgeheugen beschikbaar, dus ik vraag mij af waar die 1277MB shared geheugen vandaan komt :p. Overigens is 512MB al meer dan zat. Ik heb hier gelezen dat het NFS Underground (2?) net niet vol out trekt; dat redt m'n ouwe Radeon 9800 pro met 128MB geheugen makkelijk. Wilt maar even zeggen hoeveel overkill deze geheugen capaciteit eigenlijk is.

Trouwens, klopt het dat deze laptop relatief groot is voor 15"? Ik wou hem laatst meenemen in m'n eastpak campus rugtus, maar die bleek een laptopvak van 29cm hoog (breedte van laptop dus) te hebben. Op samsung.com staat 35.8cm. Beetje erg vervelend zo..

[ Voor 8% gewijzigd door Hans1990 op 13-11-2008 09:59 ]

Verwijderd

P560 AA03 versus P560 AA02

Wil laptop aanschaffen maar twijfel:

P560 AA02: P8600, Intel Mobile GM 45, intel GMA X4500 met 512 mb, 4096 mb ddr2,
P560 AA03: P8400, GMA X4500HD met 384 mb, 3072MB DDR3

AA02 is 80 euro duurder.

Wie kan mij adviseren?

Thanx

• Philflow

Philflow

Hans TMT, wat wil je ermee gaan doen? (welke applicaties en hoe intensief)

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 13-11-2008 12:17 ]

Verwijderd

Hoi Philflow

Muziek opnemen en bewerken,
Boekhouding, internet,
film kijken, games

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:24:
Hoi Philflow

Muziek opnemen en bewerken,
Boekhouding, internet,
film kijken, games
Voor alle doeleinden zijn beide laptops prima geschikt en onltopen ze elkaar nauwelijks.

Moderne 3D games kan je echter met beide laptops vergeten. De intel videokaart is niet geschikt voor gamen.

• Philflow

Philflow

Hans TMT je kunt dan beter de goedkopere nemen. Die CPU is namelijk meer dan snel genoeg, en 4GB heeft nauwelijks waarde in Vista 32 bits.

Wat o rey zegt klopt, voor echte games zijn deze laptops niet geschikt.

PS. ik zie trouwens dat de P560 AA03 730 euro kost in de pricewatch. Ik vind dat best veel geld voor de specs. Ik zou zeker even goed vergelijken met andere modellen en merken.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 13-11-2008 13:04 ]

Verwijderd

Philflow / O Rey,
Dank voor jullie reacties.

In reviews staat dat de laptop stil is en de accu-tijd lang is/zuinige laptop.
Hoe is dat dan bij andere merken met vergelijkbare specificaties?

Geloof dat het een onboard videokaart is, die zou volgens intel samen kunnen werken met een aparte videokaart.

• Philflow

Philflow

Als je hem koopt voor de lange accutijd dan is het een goede keus. als je er echt op wil gamen niet. Een andere videokaart erbij gaat niet lukken.

Een alternatief met betere game prestaties: pricewatch: Asus X59SL-AP263C Maar die heeft zeer waarschijnlijk minder accu tijd.

Ps je zou met jouw gebruik overigens prima voor eem mindere CPU kunnen gaan. Een P7350 of T5850 is meer dan genoeg.

[ Voor 58% gewijzigd door Philflow op 13-11-2008 13:31 ]

• arnoud_h
Philflow schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:59:
PS. ik zie trouwens dat de P560 AA03 730 euro kost in de pricewatch. Ik vind dat best veel geld voor de specs. Ik zou zeker even goed vergelijken met andere modellen en merken.
De P-serie is vooral voor de zakelijke markt gedacht en dingen als bijvoorbeeld de docking connector en de gebruikte materialen drijven de prijs inderdaad op. Een R510 met dezelfde specificaties en dezelfde batterij (alle Samsung notebooks gebruiken dezelfde batterij) zal een stukje goedkoper zijn. En dan heb je ook nog de optie om eentje te kopen met een betere videokaart (de R510-AS** modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hier nog een mooie uitgebreide review van de R510 http://www.notebookjourna..._r510_aura_t5800_driton/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcmistral
Philflow schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:27:
Als je hem koopt voor de lange accutijd dan is het een goede keus. als je er echt op wil gamen niet. Een andere videokaart erbij gaat niet lukken.

Een alternatief met betere game prestaties: pricewatch: Asus X59SL-AP263C Maar die heeft zeer waarschijnlijk minder accu tijd.

Ps je zou met jouw gebruik overigens prima voor eem mindere CPU kunnen gaan. Een P7350 of T5850 is meer dan genoeg.
De AsusX59 zou ik zelf nooit aanschaffen. De chipset van Sis is erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Hoe aardig is die 9200 GS chipset eigenlijk? Ik heb van m'n werk een cadeaubon gekregen voor BCC ter waarde van 225,-. Als ik dat combineer met die aanbiedingen vanwege hun 50e winkel is zo'n Samsung R510-FS04 of een Samsung R610-AS02 (niet in de aanbieding) wel erg aantrekkelijk. Ik zou 'em voornamelijk op school willen gebruiken, en thuis voor eventueel wat fotobewerking (photoshop/lightroom), en eventueel 'n spelletje (eve online...). Of kan ik beter kijken naar een Acer met bijv. een HD3650 videokaart? Ik heb al eens wat charts bekeken op tomshardware, en beide kaarten zitten eigenlijk vrij onderaan in het segment. Mijn huidige, en niet meer al te recente X1950XT presteert nog beter :X
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste