@Medronho: Welke resolutie is die 3dmark06 score? Op 300x200 kan ik ook een score van 8000 krijgen. Mijn score van 5564 3dmarks op de R710 was met resolutie van 1280x786 volgens mij.
Ow dus dat kan ook nog uitmaken? Ik heb em op standaard gedraaid op reso van 1280x800 en optimal flitering. Misschien moeten we ff allemaal dezelfde instelling gebruiken om goed te vergelijken?Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:49:
@Medronho: Welke resolutie is die 3dmark06 score? Op 300x200 kan ik ook een score van 8000 krijgen. Mijn score van 5564 3dmarks op de R710 was met resolutie van 1280x786 volgens mij.
Master_A
Sheesh.. dat klinkt goedAmiet01 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:13:
[...]
Ik heb tot nu toe een paar spellen gespeeld en moet zeggen dat ik de Q210 had onderschat. Ik heb Call of Duty 4 de eerste paar levels gespeeld en het loopt best wel ok (wel op een reso van 720x480 oid en alles op hoogst). Heb nu ook Race Driver GRID geprobeerd met een reso van 1024x768. Moest wel alles op low zetten, maar dan werkt ie nu ook goed. Straks de settings proberen te optimaliseren. Assasins Creed alles op low en 1280x800 werkt goed. Op lagere reso en de settings eentje hoger zetten ging niet, omdat het dan namelijk wel ging haperen. Wat ik nog wil proberen is GTA IV als ie uit is (gaat ie waarschijnlijk nooit kunnen draaien), vandaag HL2 Orange en SC Double Agent. Ik vind het toch knap dat een low-end kaart dit allemaal nog redelijk kan draaien met sommige spellen zelfs op hogere settings. To be continued.
Precies wat ik wilde horen eigenlijk en nog wat beter dan ik had verwacht zelfs. (AC @ 1280x800 bijv.. ok @ low, maar toch)
Verwijderd
Ik heb die ook op de standaard gedraaid van 1280 x 800.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:49:
Nog wat info over de Q310:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=293783
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 16:27 ]
Weet iemand nog hoe je snel bluetooth in-en uit kunt schakelen in windows? Volgens mij kan je em namelijk alleen in apparaatbeheer uitschakelen.
Master_A
Mijn ervaringen met de Samsung Q210:
Donderdag 18 sep bij Dixons.nl webshop besteld en betaald met iDeal.
Vrijdag binnen. Gelijk win2008 x64 erop geinstalleerd om de 4GB maximaal te benutten.
Voor meerdere apparaten zijn er geen drivers.
En het Marvell lankaartje is defect. Ik kan het wel op een switch aansluiten en data uitwisselen met andere computers maar ik kom het internet niet mee op.
Daarop de Samsung Easy Recovery gedraaid (terug naar de out-of-the-box meegeleverde Vista x86) en ook daar hetzelfde probleem.
Net met meerdere Dixon filialen gebeld of ik het kan omruilen voor een ander exemplaar. Geen enkel filiaal heeft het binnengekregen. Ze zijn ook pas sinds vorige week begonnen met Samsungs leveren dus de filialen zijn nog niet bevoorraad. Aankomende week nog maar eens rondbellen.
Tevens hoor ik de fan regelmatig aanspringen terwijl ik alleen aan het internetten ben
Verder is het een geweldige laptop.
Ik overwoog nog voor de Dell e4200 te gaan maar die kost met vergelijkbare specs een bizarre 600 euro meer
Donderdag 18 sep bij Dixons.nl webshop besteld en betaald met iDeal.
Vrijdag binnen. Gelijk win2008 x64 erop geinstalleerd om de 4GB maximaal te benutten.
Voor meerdere apparaten zijn er geen drivers.
En het Marvell lankaartje is defect. Ik kan het wel op een switch aansluiten en data uitwisselen met andere computers maar ik kom het internet niet mee op.
Daarop de Samsung Easy Recovery gedraaid (terug naar de out-of-the-box meegeleverde Vista x86) en ook daar hetzelfde probleem.
Net met meerdere Dixon filialen gebeld of ik het kan omruilen voor een ander exemplaar. Geen enkel filiaal heeft het binnengekregen. Ze zijn ook pas sinds vorige week begonnen met Samsungs leveren dus de filialen zijn nog niet bevoorraad. Aankomende week nog maar eens rondbellen.
Tevens hoor ik de fan regelmatig aanspringen terwijl ik alleen aan het internetten ben
Verder is het een geweldige laptop.
Ik overwoog nog voor de Dell e4200 te gaan maar die kost met vergelijkbare specs een bizarre 600 euro meer

Ik schakel het uit in de taakbalkAmiet01 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:01:
Weet iemand nog hoe je snel bluetooth in-en uit kunt schakelen in windows? Volgens mij kan je em namelijk alleen in apparaatbeheer uitschakelen.
Als ik dat zo lees dan lijkt me het niet een hardware probleem van je netwerkkaart maar een instelling in een router en/of firewall.Slashdotter schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:53:
ik heb zojuist op mijn q210-as04nl een 3d-mark06 score van 2075 gehaald op 1280x800, en op de accu. ik zie de gpu op zowel accu als lichtnet gewoon opschakelen (met gpu-z) als er 3d vereist is. het is een cleane samsung install (dus met vista home premium 32 bits)Wekkie schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:41:
kan een andere eigenaar van de Q210-AS04NL berichten of hij/zij ook last heeft van een per definitie teruggeklokte videokaart op de accu? Zou toch wel zo tof zijn als gamen ook lukt zonder stopcontact..
verder : heerlijk laptopje (vandaag gehaald bij dynabyte). voor een zuinige laptop wordt alleen de onderkant toch best nog wel warm...
En naar welke snelheden schakeld hij op? Op batterij wel volledig of minder dan als je em op het lichtnet hebt aangesloten?tech-no-logical schreef op zondag 21 september 2008 @ 02:22:
[...]
ik heb zojuist op mijn q210-as04nl een 3d-mark06 score van 2075 gehaald op 1280x800, en op de accu. ik zie de gpu op zowel accu als lichtnet gewoon opschakelen (met gpu-z) als er 3d vereist is. het is een cleane samsung install (dus met vista home premium 32 bits)
verder : heerlijk laptopje (vandaag gehaald bij dynabyte). voor een zuinige laptop wordt alleen de onderkant toch best nog wel warm...
Master_A
hij gaat naar 525/700/1300 (gpu/mem/shader) volgens gpu-z. zowel op accu als op lichtnet. qua games tot nu toe alleen civ4/bts gedraaid, en die doet het prima... als de gpu naar 100/100 zou switchen zou dat spel echt niet draaien...
Nee maar bij mij switched ie wel op accu, maar niet naar z'n hoogst. Slechts naar 500/450 (core/mem). Ik denk dat ik maar es ff wéér opnieuw een clean install ga doen.
Master_A
Ik weet niet zeker of de nieuwe Samsung NC10 - 10inch laptop/netbook in dit topic thuis hoort maar ik denk niet dat ie overgeslagen moet worden. Heb ditzelfde verhaal dan ook in algemene 7-11inch topic geplaatst.
Ik wil met zekerheid de Samsung NC10 gaan aanschaffen maar ben nog op zoek naar shops die m vanaf oktober gaan leveren. Kan je al ergens in NL pre-orderen? De pricewatch en google leveren nog weinig op. Heb m wel gevonden in de UK bij het welbekende play.com maar daar kost ie dan 329 pond maar zij maken daar helaas 462 euro (incl verzending dat wel) van terwijl gwk toch echt 382 eurie geeft.
Overigens op samsung.nl nog niks te vinden over deze nieuwe notebook/netbook.
Hier nog even de specs;
1.6GHz Intel Atom N270 processor
1GB RAM
10.2" screen (1024 x 600)
160GB HDD
Wi-Fi, Bluetooth, 1.3MP camera
3-in-1 card reader
3 usb poorten
2.9 pounds / 1.3 kg
6-cell battery (goed voor zo'n 5+ uur gebruik, op papier staat 8uur)
en wordt geleverd met Windows XP Home
kleuren: wit,zwart of blauw
het toetsenbord is vrijwel voorwaardig te noemen met een logische plek voor de toetsen (denk aan de Asus Eee pc 1000 die de rechter shift toets anders heeft geplaats).
Ik wil met zekerheid de Samsung NC10 gaan aanschaffen maar ben nog op zoek naar shops die m vanaf oktober gaan leveren. Kan je al ergens in NL pre-orderen? De pricewatch en google leveren nog weinig op. Heb m wel gevonden in de UK bij het welbekende play.com maar daar kost ie dan 329 pond maar zij maken daar helaas 462 euro (incl verzending dat wel) van terwijl gwk toch echt 382 eurie geeft.
Overigens op samsung.nl nog niks te vinden over deze nieuwe notebook/netbook.
Hier nog even de specs;
1.6GHz Intel Atom N270 processor
1GB RAM
10.2" screen (1024 x 600)
160GB HDD
Wi-Fi, Bluetooth, 1.3MP camera
3-in-1 card reader
3 usb poorten
2.9 pounds / 1.3 kg
6-cell battery (goed voor zo'n 5+ uur gebruik, op papier staat 8uur)
en wordt geleverd met Windows XP Home
kleuren: wit,zwart of blauw
het toetsenbord is vrijwel voorwaardig te noemen met een logische plek voor de toetsen (denk aan de Asus Eee pc 1000 die de rechter shift toets anders heeft geplaats).
Bij mij kan ik em niet uitschakelen in de taakbalk net als dat ik met mijn losse usb bluetooth stick kan doen.
Weet iemand trouwens hoe je instelt dat als je de linker en rechter muisknop van de touchpad indrukt, dat dat dan middelste muisknop is? Ik vind het namelijk erg handig als je een middelste muisknop functie hebt. De meeste laptops waar ik mee heb gewerkt hebben dat namelijk wel. Kan het ook nergens bij Synaptics instellen. Ook onthoudt de Synaptics software de instelling voor de muissnelheid niet. Na elke herstart staat hij weer op standaard. Nou hebben veel mensen als oplossing genoemd om gewoon de hele Synaptics software te verwijderen, maar kun je dan nog steeds functies gebruiken, zoals dubbelklikken en vasthouden om te slepen met edgemotion?
[ Voor 21% gewijzigd door Amiet01 op 21-09-2008 21:51 ]
Master_A
Verwijderd
Ik ben zelf erg geïnteresseerd in de Samsung R510 van de MM.
Nou houd ik er zelf nog wel eens van om na een jaar ofzo de boel te formatteren en opnieuw te installeren met de Windows installatie CD/DVD.
Nou kan ik echter alleen iets vinden over de Samsung Recovery..
Zit er wel of geen Vista installatie DVD bijgevoegd wanneer ik hem bij de MM koop ?
Alvast bedankt!
Nou houd ik er zelf nog wel eens van om na een jaar ofzo de boel te formatteren en opnieuw te installeren met de Windows installatie CD/DVD.
Nou kan ik echter alleen iets vinden over de Samsung Recovery..
Zit er wel of geen Vista installatie DVD bijgevoegd wanneer ik hem bij de MM koop ?
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 16:03 ]
Die vraag had ik ook en is al beantwoord eerder in dit topic (rechtsbovenin zit ook een "zoeken in dit topic" functie...Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:23:
[ Voor 55% gewijzigd door nobleone op 24-09-2008 22:31 ]
Inderdaad, vanaf novembert-town schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:36:
Nieuws voor de Belgische Tweakers:
Samsung notebooks komen naar België, startend met 5 modellen.
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=91923&mxp=122
Ook de netbook NC10
Verwijderd
Verkoopt de Mediamarkt de R510-FS04 (met 4GB RAM en 320GB HD) nog steeds?
En zo ja, tegen welke prijs? (ik las al dat afdingen nog weleens wilt helpen)
Scheelt me een ritje van 1,5 uur dus diegene die het me kan vertellen is heel erg lief
Scheelt me een ritje van 1,5 uur dus diegene die het me kan vertellen is heel erg lief
Het makkelijkst is even bellen, en vragen of ze je doorverbinden met de computer afdeling!Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:24:
Verwijderd
Ik heb weleens gebeld met de MediaMarkt maar voor prijs informatie moest ik altijd "maar even langskomen"o rey schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:46:
[...]
Het makkelijkst is even bellen, en vragen of ze je doorverbinden met de computer afdeling!
Verwijderd
Ik heb de R510-FS04NL gekocht bij de Media Markt een tijdje terug en na 2 weken viel spontaan de 5 toets er af. Zonder ook maar iets gedaan te hebben. Dus ik bellen naar Samsung, het was allemaal geen probleem en binnen 2 weken zou het geregeld worden.
Inmiddels zijn we 2 weken later en eindelijk hoor ik iets van ze en wel in de vorm van een rekening
.
Of ik even € 128.60 wil overmaken, anders doen ze er niets aan want dit valt niet in de garantie. Dit is toch belachelijk? Het gaat om het vervangen van 1 toets, die overigens zonder dat ik ook maar raar heb gegaan van de laptop afviel. Valt hier nog wat aan te doen?
Inmiddels zijn we 2 weken later en eindelijk hoor ik iets van ze en wel in de vorm van een rekening

Of ik even € 128.60 wil overmaken, anders doen ze er niets aan want dit valt niet in de garantie. Dit is toch belachelijk? Het gaat om het vervangen van 1 toets, die overigens zonder dat ik ook maar raar heb gegaan van de laptop afviel. Valt hier nog wat aan te doen?
Dat is inderdaad belachelijk. Niet mee accord gaan, je hebt immers garantie. En anders flink gaan klagen ook bij de mediamarkt. Slechte service zeg.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:34:
Verwijderd
Deze week is de Samsung R510 FS04 bij de MediaMarkt in Deventer te koop vor € 666,-Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:24:
Verwijderd
Rojasi bedankt!Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:02:
[...]
Deze week is de Samsung R510 FS04 bij de MediaMarkt in Deventer te koop vor € 666,-
Weet je toevallig ook wat de "oude/normale" prijs is, de laptop staat niet in de folder van deze week?
Mijn broer heeft de R04 en daar zit helaas geen Vista DVD bij (had ik trouwens niet verwacht. Is er een legale manier om aan een vista DVD te komen, ik (mijn broer) heb de licentie dus al? Enig idee voer de kosten die daar mee gepaard gaan?
Anders moet ik een torrent gaan zoeken......
Verder zie ik op dit moment 1 dead pixel. Weet iemand of dit onder de garantie valt?
Anders moet ik een torrent gaan zoeken......
offtopic:
Is dit wat MS wil, dat ik maar een torrent ga opzoeken om de DVD te downloaden, als ik geluk heb zit er gelijk een key gen bij. Ik heb vrijdag al mijn werk laptop omzeep geholpen en ook geen vista dvd of recovery die werkt.....
Is dit wat MS wil, dat ik maar een torrent ga opzoeken om de DVD te downloaden, als ik geluk heb zit er gelijk een key gen bij. Ik heb vrijdag al mijn werk laptop omzeep geholpen en ook geen vista dvd of recovery die werkt.....
Verder zie ik op dit moment 1 dead pixel. Weet iemand of dit onder de garantie valt?
[ Voor 7% gewijzigd door jeanj op 28-09-2008 00:14 ]
Everything is better with Bluetooth
Verwijderd
Dat is exact dezelfde prijs als de introductie aanbieding. Ik heb mijn exemplaar namelijk ook bij MM gekocht voor 666 euro.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:04:
[...]
Rojasi bedankt!![]()
Weet je toevallig ook wat de "oude/normale" prijs is, de laptop staat niet in de folder van deze week?
Amiet01: zijn je problemen inmiddels opgelost? 
Ik ben nogsteeds erg gecharmeerd door de Q210. Zijn er toevallig nog tweakers die hun ervaringen willen posten? (Altijd leuk!)
Ik wacht in ieder geval nog even op Apple's event op 14 oktober en tot die tijd ook eventuele nieuwe Dell machines/configs (de Studio 15 is inmiddels verkrijgbaar met Montevina) maar 't zou best wel eens een Samsung kunnen worden!
Toch, nogmaals, jammer dat we de Q310 en R560 moeten missen hier in Nederland...
Ik ben nogsteeds erg gecharmeerd door de Q210. Zijn er toevallig nog tweakers die hun ervaringen willen posten? (Altijd leuk!)
Ik wacht in ieder geval nog even op Apple's event op 14 oktober en tot die tijd ook eventuele nieuwe Dell machines/configs (de Studio 15 is inmiddels verkrijgbaar met Montevina) maar 't zou best wel eens een Samsung kunnen worden!
Toch, nogmaals, jammer dat we de Q310 en R560 moeten missen hier in Nederland...
I've got a feeling...
Nee mijn videokart problemen zijn nog steeds niet voorbij. Ik heb van alles geprobeerd om die powersaving voor de videokaart uit te schakelen, waarbij ik ook Samsung Batery Manager heb verwijderd, dingen in het register voor Powermizer heb aangepast en als laatste heb ik de Nvidia drivers compleet verwijderd, driversweeper eroverheen gehaald en de laatste versie van Samsung geïnstalleerd. Helpt allemaal niet.Wekkie schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:42:
Amiet01: zijn je problemen inmiddels opgelost?
Ook heb ik het probleem dat als ik de laptop via hdmi aansluit op de LCD, dat wanneer ik nu voor 1080p kies, dat het beeld dan wel naar 60 Hz gaat, maar het beeld terugschroeft naar 800x600. Dit probleem had ik echter eerst niet en ik weet niet waarom ik dat nu niet gefixt krijg. Zet ik em op 1080p24, dan zet de software hem automatisch op 23 Hz. Dit hoort naar mijn mening 24 Hz te zijn, aangezien ik elke 3-4 seconden judder zie. Elke keer wanneer ik de laptop opnieuw aansluit krijg ik dat hij op 23 Hz staat. Overigens vind ik ook dat het beeld van films er te flets uitziet op mijn LCD. Dit ligt zeker niet aan de tv aangezien het alleen gebeurt wanneer ik een Nvidia instelling tijdens het aangesloten zijn op de tv verander.
Begrijp me niet verkeerd het is een geweldige laptop. Alleen heb ik een aantal problemen wat betreft film en videokaart (die andere mensen volgens mij niet hebben). Ik denk dat het beste voor mij is om een dual-boot te maken en kijken of het probleem in een schone install nog steeds bestaat.
BTW. Weet iemand waar ik nieuwere chipset drivers kan halen dan die op de Samsung site? Ik kan ze namelijk niet eens op de Intel site vinden.
Master_A
Denk ik ook. Clean install en je weet het.Amiet01 schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:53:
[...]
Ik denk dat het beste voor mij is om een dual-boot te maken en kijken of het probleem in een schone install nog steeds bestaat.
Verwijderd
Die €666,- was de introductie prijs waarbij MediaMarkt de Samsunglaptops al eerder aanboodt. Volgens MediaMarkt zelf is de 'normale' prijs €749,-. Deze aanbieding staat op de laatste pagina van het aanbiedingenkrantje van filiaal Deventer.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:04:
[...]
Rojasi bedankt!![]()
Nog even een update hierover van mijn kant: Heb nu de 32bit versie van Vista Business geinstalleerd en hiermee gaat wel alles goed. Jammer dat ik zo niet de volledige 4GB kan gebruiken, maarja, liever dat dan een laptop die uitvalt.Milenco schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:54:
Ik draai sinds een tijdje Vista Business 64 bit op m'n Q210, maar lijk het niet echt stabiel te krijgen. Nouja, in principe werkt alles goed, maar enkel als ik de laptop open doe na een tijdje, zie ik even een load-icoontje (in Vista zo'n cirkeltje) en vervolgens valt de laptop uit en start deze zichzelf opnieuw op. Het gebeurt willekeurig lijkt het, ik kan er in ieder geval geen patroon in ontdekken. Zowel bij het ontwaken uit de sleep functie als het gewoon openen van het lid als de laptop nog actief is lijkt het te triggeren..soms.
Hebben meer mensen hier last van met de Q210 icm Vista x64? Zo nee, welke drivers hebben jullie gebruikt? Als jullie een x64 driverpack online kunnen zetten zou ik hier erg dankbaar voor zijn!
Ik keek vandaag eens naar de handleiding en het blijkt dat de Q210 ook ondersteuning heeft voor Intel Turbo Memory (bepaalde modellen). Kan ik ergens (waar?) zelf zo'n module kopen en in de laptop plaatsen? Ik zag onderaan namelijk een klepje met de tekst mini card staan. Is dit ook bedoeld voor deze modules, en zo nee, wat kan ik er wel allemaal in plaatsen (videokaart misschien?)?
Master_A
Nog even een vraag
In dit topic is te lezen dat de Q210 erg stil is bij een lage workload (office,msn,browsen etc) maar hoe is het volume (en temperatuur) als je de boel gaat stressen?
I've got a feeling...
Onder stress vind ik em ook erg stil, maar ik denk dat het een beetje persoonlijk is (ook omdat ik geen laptop hiervoor heb gehad).Wekkie schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:05:
Nog even een vraagIn dit topic is te lezen dat de Q210 erg stil is bij een lage workload (office,msn,browsen etc) maar hoe is het volume (en temperatuur) als je de boel gaat stressen?
Om het nog even over mijn grafische snelheid probleem te hebben. Ben er net met GPU-Z achter gekomen dat de PCI-Express op moment van lage snelheid op 1x staat ipv 16x. Gat de kloksnelheid naar z'n hoogst, dan staat ie wel op 16x. Overigens is dit ook wanneer Link State Management (oid) uitstaat.
Master_A
Kun je 'm niet in je BIOS vastzetten op 16x ofzo Amiet ?
Ik kan hier geen instelling over vinden in de BIOS. Is dit bij andere mensen ook het geval?Ken. schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:09:
Kun je 'm niet in je BIOS vastzetten op 16x ofzo Amiet ?
Heeft iemand trouwens nog een antwoord over mijn eerdere vraag over de mini-card slot?
Master_A
Verwijderd
Een heel andere tip: de optische drive in de Q210, de Toshiba-Samsung TS-L633A, heeft sporadisch problemen met het lezen van CD's/DVD's, zelfs retails. Bij één retail-DVD was dit bij mij reproduceerbaar. Dit zou opgelost moeten zijn met een nieuwe firmware, de versie 03. Deze is o.a. te downloaden op: X-Drivers.
Dit is een executable die alleen maar gestart hoeft te worden. Let op: er is een reboot noodzakelijk die automatisch wordt uitgevoerd. Het lijkt even er op dat het zaakje bevriest, maar heb geduld, na enkele minuten sluit de PC af en start opnieuw op. Met als resultaat een geupgrade optische drive! Daarbij wordt de bovengenoemde schijf nu foutloos gelezen.
Dit is een executable die alleen maar gestart hoeft te worden. Let op: er is een reboot noodzakelijk die automatisch wordt uitgevoerd. Het lijkt even er op dat het zaakje bevriest, maar heb geduld, na enkele minuten sluit de PC af en start opnieuw op. Met als resultaat een geupgrade optische drive! Daarbij wordt de bovengenoemde schijf nu foutloos gelezen.
Verwijderd
Bij de mediamarkt in Rijswijk (ZH) staat ie ook voor 666 Euro, actie vanwege heropening na verbouwing
Als ik hier lees dat ie al een tijdje voor dat bedrag te koop is vindt ik dit geen scherpe prijs.
Ben er nog niet achter welk type het is, de specs lijken op die van de R510 FS01 maar die heeft slechts een 250 GB HD
En die is in de pricewatch 695 Euro.
Ben er nog niet achter welk type het is, de specs lijken op die van de R510 FS01 maar die heeft slechts een 250 GB HD
Verwijderd
ik wil ook de samsung laptop van media markt halen, maar is windows xp installeren mogelijk?
ik zie op de website wel xp drivers van R510 FS01 & FS02, maar waarom is de model van media markt niet duidelijk?
je moet toch voor het installeren van xp de ahci drivers van samsung laptop hebben, die staan amper op de download sectie van samsung..
heeft iemand misschien ervaring met de samsung laptop van media markt & windows xp erop?
ik zie op de website wel xp drivers van R510 FS01 & FS02, maar waarom is de model van media markt niet duidelijk?
je moet toch voor het installeren van xp de ahci drivers van samsung laptop hebben, die staan amper op de download sectie van samsung..
heeft iemand misschien ervaring met de samsung laptop van media markt & windows xp erop?
Verwijderd
Ik heb Windows XP geinstalleerd op de 510 versie van MM en geen enkel probleem mee gehad. Ik draai nu weer Vista overigens.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:16:
ik wil ook de samsung laptop van media markt halen, maar is windows xp installeren mogelijk?
Ik ben benieuwd wat de prijzen van Samsung laptops dit weekend zijn. MM heeft een aanbieding van 25% korting op laptops. Maar ze zeggen niet "alle" laptops.
Op mijn Mediamarkt R510 draait XP ook perfect. Wel 32bit, x64 heb ik nog niet werkend gekregen.
Verwijderd
Klopt, MediaMarkt heeft kortingen op alle laptops, maar deze varieren in kortingspercentage. Maximum kortingspercentage is 25%... zo had ik me laten vertellen gisteravond in de MM.
Bij de MM in Breda is de kortingsactie vandaag begonnen!
Bij de MM in Breda is de kortingsactie vandaag begonnen!
Afgelopen woensdagavond had de MM in Breda echter geen enkele Samsung notebook meer. De verkoper wist ook niet of ze nog binnenkwamen.
Verwijderd
Gisteravond zag ik er twee staan op een kraampje, Aura R510 model... (breda)Grumsel schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:39:
Afgelopen woensdagavond had de MM in Breda echter geen enkele Samsung notebook meer. De verkoper wist ook niet of ze nog binnenkwamen.
Verwijderd
Bedankt voor de reactie.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:14:
[...]
Ik heb Windows XP geinstalleerd op de 510 versie van MM en geen enkel probleem mee gehad. Ik draai nu weer Vista overigens.
Ik heb gisteren de samsung laptop gehaald bij media markt & wat is die laptop toch snel & stil!
Eerst dacht ik van "wedde dat vista bagger gaat lopen op die laptop" maar ik heb me vergist want hij draait echt super.
Ik denk dat ik gewoon een dual-boot ga doen, vista samen met windows xp.
Ook de grafische kaart is zo slecht nog niet, ben allang blij dat die gta san andreas, nfs underground 2, halo 1, far cry & metal gear solid 1 draait (ook nog eens hoger dan de gemiddelde settings).
Verwijderd
ik ga vanavond proberen windows xp erop te zettensh4dow schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:02:
Op mijn Mediamarkt R510 draait XP ook perfect. Wel 32bit, x64 heb ik nog niet werkend gekregen.
heeft trouwens de sd-card reader geen drivers nodig? ik zie die niet eens op de website van samsung staan?
Ik weet niet wat ik heb gedaan of hoe het komt, maar de kloksnelheid gaat nu alleen terug naar 500/450 MHz. Ook gaat hij nu op accu naar de hoogste snelheid. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik iets had veranderd. Als ik erachter kom waar het aan lag zal ik het ff posten. Mijn Aero draait nu iig constant soepel
Master_A
Gaaf! Nu kun je eindelijk écht genieten van je laptopAmiet01 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:56:
Ik weet niet wat ik heb gedaan of hoe het komt, maar de kloksnelheid gaat nu alleen terug naar 500/450 MHz. Ook gaat hij nu op accu naar de hoogste snelheid. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik iets had veranderd. Als ik erachter kom waar het aan lag zal ik het ff posten. Mijn Aero draait nu iig constant soepel
I've got a feeling...
Verwijderd
Een vraagje:
Ik heb vanmiddag de R710 gekocht, en heb m inmiddels aangesloten op de televisie via HDMI.
Bij het bekijken van een filmpje krijg ik alleen audio uit mijn laptop en beeld op de LCD.
Weet iemand of je ook via de HDMI kabel audio kan versturen naar de LCD, met deze laptop?
edit: never mind, audio kan via HDMI kabel gewoon verstuurd worden, moest alleen even de instellingen veranderen van primaire geluids output
Ik heb vanmiddag de R710 gekocht, en heb m inmiddels aangesloten op de televisie via HDMI.
Bij het bekijken van een filmpje krijg ik alleen audio uit mijn laptop en beeld op de LCD.
Weet iemand of je ook via de HDMI kabel audio kan versturen naar de LCD, met deze laptop?
edit: never mind, audio kan via HDMI kabel gewoon verstuurd worden, moest alleen even de instellingen veranderen van primaire geluids output
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 19:39 ]
Nou het werkte wel eerst goed maar ben weer terug bij af. Zelfde verhaal weer als voorheen. Heb eigenlijk ook geen zin om alles opnieuw te installen, omdat ik alles nu helemaal perfect heb (op de videokaart na dan).
Master_A
Ik was net bij de MM in Breda om te kijken of ze nog een R510 hadden, het liefst een AS01 of een AS02. Volgens de eerste 2 verkopers hadden ze helemaal geen Samsung notebooks meer. De derde wist echter dat er net een lading R510's was binnengekomen en ging er 1 halen. Hij kwam terug met een R510-AS05NL, een type wat ik hier nog niet eerder ben tegen gekomen. De processor is dezelfde als die van de AS02 (een P8400), er zit echter 4GB geheugen in, er zit een 320GB harddisk in en hij heeft 512MB video geheugen. De prijs is 899 euro en dat was me net te veel...
Weet je toevallig of er een 9600M GT in zat of dat het (net als bij de andere modellen) een 9300M GS was? Indien 9600M GT is het helemaal geen slechte prijs namelijk!Grumsel schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:41:
Ik was net bij de MM in Breda om te kijken of ze nog een R510 hadden, het liefst een AS01 of een AS02. Volgens de eerste 2 verkopers hadden ze helemaal geen Samsung notebooks meer. De derde wist echter dat er net een lading R510's was binnengekomen en ging er 1 halen. Hij kwam terug met een R510-AS05NL, een type wat ik hier nog niet eerder ben tegen gekomen. De processor is dezelfde als die van de AS02 (een P8400), er zit echter 4GB geheugen in, er zit een 320GB harddisk in en hij heeft 512MB video geheugen. De prijs is 899 euro en dat was me net te veel...
I've got a feeling...
Voor zover ik kon zien (heb alleen de doos gezien) zat er een nVIDIA GeForce Go 9200M GS in, dezelfde als in de AS02 maar dan met dubbel geheugen.
Klopt, het verschil tussen de AS02NL en de AS05NL zit 'm in 3 vs 4GB RAM en 250 vs 320GB harddrive, verder zijn ze identiek.Grumsel schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 09:57:
Voor zover ik kon zien (heb alleen de doos gezien) zat er een nVIDIA GeForce Go 9200M GS in, dezelfde als in de AS02 maar dan met dubbel geheugen.
Verwijderd
De Samsung R510 presteert best goed met games
Ik speel Need For Speed Underground 2 met hoogste resolutie + details aller hoogst zo'n 20 FPS
(wel op Windows XP).
Ik speel Need For Speed Underground 2 met hoogste resolutie + details aller hoogst zo'n 20 FPS
Verwijderd
Iemand een idee OF en WANNEER de Q210 AS04NL op meer plaatsen te koop komt?
Nu staat ie in de pricewatch alleen bij Dynabyte voor 899,-.
Ik durf haast zeker te zeggen dat dit gewoon een 'foutje' is en dat het om de Q210 AS01NL gaat.....want zowel Dixons als de Mediamarkt/Saturn hebben verkeerd geadverteerd hiermee. Het bleken allemaal Q210 AS01 modellen te zijn ipv modellen die 4 gig memory en 320gh HD aan bord hadden.
Oh, ook nog nieuws over de Q310 misschien? Is die wel te koop in een van onze buurlanden?
Ik durf haast zeker te zeggen dat dit gewoon een 'foutje' is en dat het om de Q210 AS01NL gaat.....want zowel Dixons als de Mediamarkt/Saturn hebben verkeerd geadverteerd hiermee. Het bleken allemaal Q210 AS01 modellen te zijn ipv modellen die 4 gig memory en 320gh HD aan bord hadden.
Oh, ook nog nieuws over de Q310 misschien? Is die wel te koop in een van onze buurlanden?
Dat laatste over de Dixons is iig niet waar. Ben dit berichtje nu namelijk aan het tikken vanaf een Q210-AS04, en ja hij heeft 4 GB Ram en een P8400 dus het is echt. Ook staat er bij mij op de achterkant AS04 achter. Ik heb de laptop gepreordered via de Dixons site en kreeg hem netjes op 12-09 binnen.Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:26:
Iemand een idee OF en WANNEER de Q210 AS04NL op meer plaatsen te koop komt?
Edit:
Ik zie net dat hij bij de Dixons webwinkel tijdelijk is uitverkocht. Ik denk wel dat die van de Dynabyte zal kloppen hoor. Alleen bij de Mediamarkt heb ik slechts de AS01 gezien, maar misschien dat daar nu verandering in is gekomen.
[ Voor 11% gewijzigd door Amiet01 op 05-10-2008 14:57 ]
Master_A
Het Dynabyte model is geloof ik ook wel echt de AS04 hoor (Een tweaker heeft 'm daar namelijk gekocht: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30768571 )
Ik vind het ook vreemd dat alleen Dixons en Dynabyte deze lijken te verkopen. Misschien hebben die een soort groot-inkoopdeal me Samsung?
Ik vind het ook vreemd dat alleen Dixons en Dynabyte deze lijken te verkopen. Misschien hebben die een soort groot-inkoopdeal me Samsung?
I've got a feeling...
Ik heb me er ook maar een gekocht, wilde eerst een VAIO kopen maar voor 666 een Samsung R510 gescoord met 4 GB en 320 Gb HDD. Koopje dus
Verwijderd
Dan ga ik vandaag toch nog eens kijken bij de Dynabyte in Tilburg, die was om mysterieuze redenen afgelopen zaterdag middag dicht?!
mijn serienummer op de onderkant bevestigd ook nog dat het een as04nl is. vanwaar de gedachte dat dixons en dynabyte verkeerd adverteerden ?
ik heb zelf getwijfeld om te wachten op de q310, maar de specs zijn hetzelfde, en het grotere scherm heb ik iig niet nodig, 12" voldoet prima.
ik heb zelf getwijfeld om te wachten op de q310, maar de specs zijn hetzelfde, en het grotere scherm heb ik iig niet nodig, 12" voldoet prima.
Verwijderd
In het landelijke krantje van de MM staat ie nu:Wekkie schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 23:24:
[...]
Weet je toevallig of er een 9600M GT in zat of dat het (net als bij de andere modellen) een 9300M GS was? Indien 9600M GT is het helemaal geen slechte prijs namelijk!
R510 (deze NP-R510-AS05NL?) 15,4" voor 849 euro
Intel Centrino Core 2 Duo processor P8400 (2,26 GHz 3MB L2 Cache, 1066 MHz FSB)
Nvidia GeForce GO 9200 M 512 MB dedicated
4 GB Werkgeheugen
320 GB harde schijf
En in de BCC folder staat deze:
R510-FS04NL 15,4" voor 699 euro
Intel Core 2 Duo processor T5750
Nvidia GeForce GF 9200 M GS 256 MB
4 GB werkgeheugen
320 GB harde schijf
Verwijderd
Volgens mij had ik niet gezegd dat ik vermoedde dat de Dynabyte verkeerd adverteerde.tech-no-logical schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:06:
mijn serienummer op de onderkant bevestigd ook nog dat het een as04nl is. vanwaar de gedachte dat dixons en dynabyte verkeerd adverteerden ?
Ik had het over de Dixons en de Mediamarkt/Saturn.
Ik moet even eerlijk bekennen dat ik niet meer weet waardoor ik vermoedde dat de Dixons verkeerd adverteerde (misschien doordat ze nu uit de pricewatch zijn voor de as04nl), maar de Mediamarkt (Breda) en Saturn (Tilburg) kloppen gewoon de prijzen en specs niet met elkaar. De Saturn vermelde een AS04NL, maar in de winkel was het een AS01NL met een AS04NL prijs (van 899,-).
Al met al een enorme verwarring voor een 'normale' consument, terwijl het ook nog eens onduidelijk is waarom zo weinig retailers nog over AS04NL's beschikken?
Minder voorraad van de AS04NL? Wil Samsung misschien eerst zijn batch AS01NL's kwijt?
Volgens mij gaan we daar ook niet echt een antwoord op krijgen.
Maar ik wil wel een AS04NL en _niet_ een AS01NL
Dus straks eens langs de Dynabyte (in Tilburg) rennen!
Ik heb het videokaart probleem per direct opgelost. Ik heb een registerwaarde veranderd die ervoor zorgt dat de clocks altijd op z'n hoogst blijven staan. De temperatuur idle blijft rond de 50 graden dus dat lijkt me wel ok. Nu nog testen of het met gewoon desktop werken veel invloed heeft op de batterij. Denk het niet als de GPU niet (veel) wordt belast, aangezien het om desktopwerk gaat.
Master_A
Verwijderd
Ik heb sinds afgelopen zaterdag ook een R510. Gehaald bij de MM in Eindhoven, stond daar voor 623 Euro. Geen slechte prijs dacht ik voor zo'n laptop! Tot nu toe erg tevreden ermee! Super ding! Mooi beeld, snel, stil, geen troep geinstalleerd, gewoon top.
Alleen heb ook een probleem met de videokaart.. bij mij blijft de snelheid van core/mem op 530/410mhz hangen als ik een video afspeel. Als ie idle is, is de snelheid 170/100mhz. Of is dit bij iedereen zo? Want het geheugen moet toch op 700MHz draaien of niet?
Alleen heb ook een probleem met de videokaart.. bij mij blijft de snelheid van core/mem op 530/410mhz hangen als ik een video afspeel. Als ie idle is, is de snelheid 170/100mhz. Of is dit bij iedereen zo? Want het geheugen moet toch op 700MHz draaien of niet?
Welke registersleutel heb je daarvoor veranderd?Amiet01 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:32:
Ik heb het videokaart probleem per direct opgelost. Ik heb een registerwaarde veranderd die ervoor zorgt dat de clocks altijd op z'n hoogst blijven staan. De temperatuur idle blijft rond de 50 graden dus dat lijkt me wel ok. Nu nog testen of het met gewoon desktop werken veel invloed heeft op de batterij. Denk het niet als de GPU niet (veel) wordt belast, aangezien het om desktopwerk gaat.
Heb jij es even geluk dat ik dat net allemaal heb gefixed na lange tijdVerwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:34:
Ik heb sinds afgelopen zaterdag ook een R510. Gehaald bij de MM in Eindhoven, stond daar voor 623 Euro. Geen slechte prijs dacht ik voor zo'n laptop! Tot nu toe erg tevreden ermee! Super ding! Mooi beeld, snel, stil, geen troep geinstalleerd, gewoon top.
[...]
Welke registersleutel heb je daarvoor veranderd?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000
Hier zoeken naar de DWORD PerfLevelSrc. Standaard stond ie bij mij op 3333. Volgens een gebruiker op een forum moest je deze op 2222 zetten. Het blijkt dat dit klopt want bij mij blijven de clocks nu op z'n hoogst draaien. Hoop dat je er ook wat aan hebt, want ik vond het erg frustrerend dat mijn clocks zo laag waren dat Aero niet lekker draaide en dat ik op accu niet kon gamen, vanwege "half hoge" clocks.
Master_A
die key staat bij mij op 3333, en bij mij clocked-ie wel normaal. ik blijf t een rare issue vinden... ben wel benieuwd hoe het je batterijtijd beinvloedt.
hoe loopt aero eigenlijk 'niet lekker' op die lage clocks ? 't is mij (nog) niet opgevallen. ook bij de 170/100 clock werkt alles hier soepel,.
hoe loopt aero eigenlijk 'niet lekker' op die lage clocks ? 't is mij (nog) niet opgevallen. ook bij de 170/100 clock werkt alles hier soepel,.
Probeer op 170/100 maar drie of vier maximized windows te openen. Minimaliseer en maximaliseer van en naar de taakbalk en dan zie je dat de performance niet echt lekker is. Hapert een beetje zeg maar. Het is dan al helemaal erg wanneer je flip3D gebruikt. Dat gaat op die clocks helemaal langzaam. Maar bij mij gaat hij zelfs op netstroom naar een status van 170/100 terwijl dat mij niets uitmaakt. Op accu ging hij bij mij ook max 500/450, terwijl hij 529/702 kan. Dit vond ik zelf een belemmering, omdat je dan bijna nooit een game kan spelen zonder adapter.tech-no-logical schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:17:
die key staat bij mij op 3333, en bij mij clocked-ie wel normaal. ik blijf t een rare issue vinden... ben wel benieuwd hoe het je batterijtijd beinvloedt.
Wat bedoel je met bij mij clockt hij wel goed? Gaat hij op zowel netstroom als accu naar de hoogste stand? En hoe zit het met de clocks op alleen netstroom?
Master_A
Verwijderd
Ik heb die registerwaarde veranderd maar op de accu blijft ie op 250/270mhz hangen nu, en op netstroom op 530/400mhz..vaag! Uiteraard staat power management op 'hoge prestaties'. VaagAmiet01 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:31:
[...]
Heb jij es even geluk dat ik dat net allemaal heb gefixed na lange tijd. Registerwaarde:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000
Hier zoeken naar de DWORD PerfLevelSrc. Standaard stond ie bij mij op 3333. Volgens een gebruiker op een forum moest je deze op 2222 zetten. Het blijkt dat dit klopt want bij mij blijven de clocks nu op z'n hoogst draaien. Hoop dat je er ook wat aan hebt, want ik vond het erg frustrerend dat mijn clocks zo laag waren dat Aero niet lekker draaide en dat ik op accu niet kon gamen, vanwege "half hoge" clocks.
Ik gebruik de drivers van de Samsung site. Geen idee hoe het met de standaard drivers was, niet gekeken/getest.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2008 12:26 ]
gaat prima. hij klokt gelijk omhoog als ik dat doe, dus bij de eerste zie je een heel kleine hapering aan het begin van de animatie, en dan gaat-ie verder vloeiend. zelfde geldt voor flip3d. hij klokt naar de hoogste frequenties, en zakt daarna in drie stappen weer langzaam terug naar 170/100. zowel op netstroom als op de accu is de hoogste stand (530/700) gewoon beschikbaar, en wordt on demand gebruikt.Amiet01 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:35:
[...]
Probeer op 170/100 maar drie of vier maximized windows te openen. Minimaliseer en maximaliseer van en naar de taakbalk en dan zie je dat de performance niet echt lekker is.
het gedrag is in beide modi exact hetzelfde. heb je gpu-z al 's laten loggen terwijl je een fullscreen game speelt ? dan moet je nl in het log gewoon zien dat-ie naar de hoogste stand klokt (bij mij iig wel)Wat bedoel je met bij mij clockt hij wel goed? Gaat hij op zowel netstroom als accu naar de hoogste stand? En hoe zit het met de clocks op alleen netstroom?
Zelf ben ik op zoek naar een kleinere vervanging van mijn huidige notebook en de Q310 lijkt mij een prachtig apparaatje na de review gelezen te hebben op notebookreview.com[b]johnmachielsen schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:26:Oh, ook nog nieuws over de Q310 misschien? Is die wel te koop in een van onze buurlanden?
Computerpirates verkoopt een import Q310 vanuit Engeland, maar de garantie is een lastig verhaal. Computerpirates zegt vooralsnog "geen probleem, garantie loopt via Nederland", Samsung zegt "Dat durf ik niet met 100% zekerheid te garanderen"
Dus op dit moment probeer ik uit te vinden of de Q310 een EU Bloc garantie heeft, zodat je volgens de garantievoorwaarden van Samsung recht hebt op herstel.
De Q310 is in Duitsland (zie Duitse Samsung website voor dealers) en Engeland (bijv. Play.com) dus wel te koop.
Misschien dat ht trouwens uitmaakt wat de instellingen zijn van Powermizer. Die registerwaardes staan er gelijk onder (3 of 4 instellingen). Die waarden heb ik allemaal op 0 gezet (onthoudt of schrijf de standaardwaarden wel eerst op). Laat maar ff weten of het is gelukt.Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:24:
[...]
Ik heb die registerwaarde veranderd maar op de accu blijft ie op 250/270mhz hangen nu, en op netstroom op 530/400mhz..vaag! Uiteraard staat power management op 'hoge prestaties'. Vaag
Ik gebruik de drivers van de Samsung site. Geen idee hoe het met de standaard drivers was, niet gekeken/getest.
Master_A
Volgens de garantievoorwaarden heb je een nationale (in het land van aankoop) en een internationale garantie. Voor een in Nederland aangeschafte laptop heb je 2 jaar nationale garantie en 1 jaar internationale garantie.Computerpirates verkoopt een import Q310 vanuit Engeland, maar de garantie is een lastig verhaal. Computerpirates zegt vooralsnog "geen probleem, garantie loopt via Nederland", Samsung zegt "Dat durf ik niet met 100% zekerheid te garanderen"![]()
Dus op dit moment probeer ik uit te vinden of de Q310 een EU Bloc garantie heeft, zodat je volgens de garantievoorwaarden van Samsung recht hebt op herstel.
Nederland is het enigste land ter wereld waar die twee jaar nationale garantie wordt gegeven. Dus als je een laptop in de UK of Duitsland koopt heb je 1 jaar nationaal (in land van aankoop) en hetzelfde 1 jaar garantie in Nederland.
Het scherm van een Q310 heeft volgens mij dezelfde resolutie als de Q210, alleen de pixels zijn iets groter...
Als ik het goed begrijp ben jij het dus eens met de verklaring van Computerpirates dat de garantie geen probleem is, en dat ik 1 jaar garantie zou hebben zoals Computerpirates vermeld op de website ?
Wel vreemd dat de Samsung helpdesk dit niet bevestigd. Want mocht er wat gebeuren wil ik wel ergens terecht kunnen, en dat ik niet opgescheept wordt met flinke vrachtkosten om de notebook naar een buitenlands reparatiecentrum te verschepen.
Wel vreemd dat de Samsung helpdesk dit niet bevestigd. Want mocht er wat gebeuren wil ik wel ergens terecht kunnen, en dat ik niet opgescheept wordt met flinke vrachtkosten om de notebook naar een buitenlands reparatiecentrum te verschepen.
Iemand al geprobeerd om Company of Heroes te draaien op de R510?
Volgens mij is die 9200 echt bagger, maja gebruik hem toch voornamelijk voor school, etc
Trouwens, kan ook nergens mijn Nvidia instellingen zien, jah een heel karig menutje met een of 2 opties, moet ik daarna aparte drivers downloaden?
Volgens mij is die 9200 echt bagger, maja gebruik hem toch voornamelijk voor school, etc
Trouwens, kan ook nergens mijn Nvidia instellingen zien, jah een heel karig menutje met een of 2 opties, moet ik daarna aparte drivers downloaden?
[ Voor 32% gewijzigd door Aight! op 07-10-2008 23:46 ]
Zo staat het tenminste gedrukt in de garantievoorwaarden die bij de Samsung notebooks wordt bijgesloten.maniac2003 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:48:
Als ik het goed begrijp ben jij het dus eens met de verklaring van Computerpirates dat de garantie geen probleem is, en dat ik 1 jaar garantie zou hebben zoals Computerpirates vermeld op de website ?
Let er wel op dat de prijzen bij computerpirates excl. btw zijn. De Q310 komt incl. btw daar neer op 1015 euro. Vergeleken met de Q210-AS04nl betaal je dus ruim 100 euro meer voor alleen die extra 1,2".
I've got a feeling...
Verwijderd
Leuke topic dit. Ik volg het nu enige dagen en ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de Q210. Zelfs zo dat ik gister er één bij Dynabyte heb besteld. Echter ... pas vandaag schiet me iets te binnen: de internationale garantie. Volgens de website van Samsung betekent dit dat de garantie enkel in de EU en Zwitserland geldt. Kopt dit met de garantie voorwaarden die bij de laptop zit?
Want ik ga zeer zeer waarschijnlijk naar het Midden Oosten voor mijn werk en dan heb ik het idee dat ik misschien beter een Dell XPS M1330 kan hebben. Die hebben wereldwijde dekking namelijk.
Ook ben ik wel nieuwsgierig naar de gaming prestaties van de 9200M GS. Zijn die merkbaar beter dan de 8400m GS?
Want ik ga zeer zeer waarschijnlijk naar het Midden Oosten voor mijn werk en dan heb ik het idee dat ik misschien beter een Dell XPS M1330 kan hebben. Die hebben wereldwijde dekking namelijk.
Ook ben ik wel nieuwsgierig naar de gaming prestaties van de 9200M GS. Zijn die merkbaar beter dan de 8400m GS?
Verwijderd
Kan iemand misschien vertellen wat voor externe resoluties ondersteund worden door de Nvidia GeForce 9200M GS van de Q210 laptop?
Ik wil hem ook aan een mogelijk aan te schaffen Dell 24" of 27" monitor hangen als ik thuis werk, maar dan moet het wel een betere (hogere) resolutie ondersteunen dan het scherm van de laptop zelf.
Ik kan op de Nvidia site geen specs vinden bij de kaart, de knowledge base geeft daar ook al niks nuttigs terug.
Ik wil hem ook aan een mogelijk aan te schaffen Dell 24" of 27" monitor hangen als ik thuis werk, maar dan moet het wel een betere (hogere) resolutie ondersteunen dan het scherm van de laptop zelf.
Ik kan op de Nvidia site geen specs vinden bij de kaart, de knowledge base geeft daar ook al niks nuttigs terug.
Zeker weten ja? Ik had namelijk anders gehoord.Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:10:
beter een Dell XPS M1330 kan hebben. Die hebben wereldwijde dekking namelijk.
Volgens de bijgevoegde voorwaarden moet je als je niet in een van de landen woont die daarin vermeld worden (en daar staan geen Midden-Oosten landen tussen) je laptop bij een eventuele storing opsturen (op jouw kosten) naar het dichtstbijzijnde Internationale Garantiecenter voor reparatie.Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:10:
Leuke topic dit. Ik volg het nu enige dagen en ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de Q210. Zelfs zo dat ik gister er één bij Dynabyte heb besteld. Echter ... pas vandaag schiet me iets te binnen: de internationale garantie. Volgens de website van Samsung betekent dit dat de garantie enkel in de EU en Zwitserland geldt. Kopt dit met de garantie voorwaarden die bij de laptop zit?
De Q210 kan via de HDMI aansluiting in ieder geval tot full HD 1080p/i uitvoeren, dus een 24 of 27" scherm op 1920x1080 is geen probleem.Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:52:
Kan iemand misschien vertellen wat voor externe resoluties ondersteund worden door de Nvidia GeForce 9200M GS van de Q210 laptop?
Bedankt, dan zou de garantie dus geen probleem moeten zijn.arnoud_h schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:16:
[...]
Zo staat het tenminste gedrukt in de garantievoorwaarden die bij de Samsung notebooks wordt bijgesloten.
De prijzen zijn inderdaad ex. BTW, maar dat had ik gelukkig al doorWekkie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:59:
Let er wel op dat de prijzen bij computerpirates excl. btw zijn. De Q310 komt incl. btw daar neer op 1015 euro. Vergeleken met de Q210-AS04nl betaal je dus ruim 100 euro meer voor alleen die extra 1,2".
De AS04 zie ik bij Computerpirates niet staan wel de AS02 en die is even duur als de Q310. De Q210 AS01 heeft weer mindere specificaties jammergenoeg.
Verwijderd
Heb het net veranderd gehad, maakte niks uit ..Amiet01 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:56:
[...]
Misschien dat ht trouwens uitmaakt wat de instellingen zijn van Powermizer. Die registerwaardes staan er gelijk onder (3 of 4 instellingen). Die waarden heb ik allemaal op 0 gezet (onthoudt of schrijf de standaardwaarden wel eerst op). Laat maar ff weten of het is gelukt.
Ook de oude drivers terug gezet dmv systeemherstel.. ook daarop hetzelfde resultaat/symptoon
Grrr.... dan maar een reinstall denk ik!
Hoe klokt je kaart eigenlijk als je em op netstroom hebt en bijv. een spel gaat spelen? Dan moet hij namelijk wel naar z'n hoogst gaan.Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:21:
[...]
Heb het net veranderd gehad, maakte niks uit ..
Ook de oude drivers terug gezet dmv systeemherstel.. ook daarop hetzelfde resultaat/symptoon
Grrr.... dan maar een reinstall denk ik!
Helaas moet ik ook een fresh install gaan doen. Ik weet niet hoe het komt, maar als ik nu geluid uit mijn X-Fi 5.1 USB via SPDIF laat lopen hapert het geluid alleen maar op de versterker. Je hoort alleen kleine stukjes geluid. Het ligt niet aan de versterker of de ingang van de versterker, want de digitale decoder werkt wel goed. Dit is met al het geluid via SPDIF. Speel ik het echter via de hoofdtelefoon af dan is er niets aan de hand.
Als ik trouwens een dual boot maak en ik wil uiteindelijk het tweede OS weer verwijderen zonder compleet te formatteren, hoe doe ik dit dan? Ik wil die bootmanager dan ook weghebben die er komt als je een dualboot maakt.
Master_A
De AS04 is tot op heden alleen nog maar te koop bij Dixons (tijdelijk uitverkocht) en Dynabyte. Voor €900.maniac2003 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:53:
[...]
Bedankt, dan zou de garantie dus geen probleem moeten zijn.
[...]
De prijzen zijn inderdaad ex. BTW, maar dat had ik gelukkig al door![]()
De AS04 zie ik bij Computerpirates niet staan wel de AS02 en die is even duur als de Q310. De Q210 AS01 heeft weer mindere specificaties jammergenoeg.
Ik was zelf eerst ook meer geinteresseerd in de Q310. Maar als je erbij bedenkt dat je zo'n 2 á 300 gram extra gewicht hebt, wellicht iets mindere batterijduur (zelfde accu maar een groter scherm), identieke hardware en hetzelfde kwijt kan op je beeld omdat de resolutie hetzelfde is.. Dan blijft eigenlijk alleen de iets lagere dpi bij de Q310 een voordeel. Maar zo gek veel scheelt dat niet.
Overigens zou ik nu geen XPS M1330 met 8400GS nemen. Als je wat rondspeurt op internet (er is hier op GoT ook een topic over de 1330) dan lees je al snel over de hitte problemen die deze config heeft. Plus dat de 8400M GS ook nog eens last heeft van dat uitvallende-GPU-probleem van nVidia.
I've got a feeling...
Verwijderd
Op netstroom klokt ie op 530/410MHz. Het geheugen gaat ook niet hoger dan 410MHz ..Amiet01 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:07:
[...]
Hoe klokt je kaart eigenlijk als je em op netstroom hebt en bijv. een spel gaat spelen? Dan moet hij namelijk wel naar z'n hoogst gaan.
Net een fresh install gedaan van Ultimate.. ook 530/410MHz bij 3D
Kreeg de functie knoppen ook niet werkend op die nieuwe install, dus ben nu maar weer aant herstellen met Samsung Recovery. Pff.. dat ding hoort toch op 530/700MHz te werken? Of is dat gewoon niet het geval bij de R510 FS04NL .. ? Begin er nu wel aan te twijfelen..
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 19:49 ]
Misschien van Nvidia de drivers downloaden?
Normaal kan je altijd mega veel instellen bij die videokaarten, is dat op laptops beperkt of zo?
Normaal kan je altijd mega veel instellen bij die videokaarten, is dat op laptops beperkt of zo?
Verwijderd
de grafische kaart in de MM samsung r510 heeft wel een dikke bug bij far cry..
ik denk dat dit aan de drivers ligt, want bij andere games heb ik het probleem niet..
wanneer ik dus far cry speel is de omgeving zo'n negatief kleur & de poppetje is dan gewoon kleurrijk, hmmm..
anders loopt ie zeker wel goed met medium settings zo'n 80 FPS
ik denk dat dit aan de drivers ligt, want bij andere games heb ik het probleem niet..
wanneer ik dus far cry speel is de omgeving zo'n negatief kleur & de poppetje is dan gewoon kleurrijk, hmmm..
anders loopt ie zeker wel goed met medium settings zo'n 80 FPS
Verwijderd
Q210 besteld maandag. Hij is dinsdagavond bezorgd.
TNT zegt op mijn adres, maar klopt niet.
Is ook door ander persoon ondertekend.
Ik denk bij één van de 20 buren. Hopelijk hebben ze mijn Q210 intact gelaten en niet aangeraakt en kan ik hem morgen gebruiken!
TNT zegt op mijn adres, maar klopt niet.
Is ook door ander persoon ondertekend.
Ik denk bij één van de 20 buren. Hopelijk hebben ze mijn Q210 intact gelaten en niet aangeraakt en kan ik hem morgen gebruiken!
Verwijderd
Tsja ... ik ken meer dan genoeg mensen met een laptop waar die 8400M GS in zit, maar ik heb niemand horen klagen.Overigens zou ik nu geen XPS M1330 met 8400GS nemen. Als je wat rondspeurt op internet (er is hier op GoT ook een topic over de 1330) dan lees je al snel over de hitte problemen die deze config heeft. Plus dat de 8400M GS ook nog eens last heeft van dat uitvallende-GPU-probleem van nVidia.
Maar ik hoor ze wel over die processor pieptoon, warmte en fan geluid. Daar hoor ik hier in deze thread alleen maar het tegengestelde over bij die Samsung.
Ook heb ik even de Dell voorwaarden opgezocht ... en die zijn grappig:
Ten eerste valt die XPS M1330 er niet onder. En daarnaast is het redelijk wereldwijd, maar niet het Midden-Oosten. En nu ben ik er al een paar keer geweest: een laptop daar kopen is het tegenovergestelde ... garantie is enkel en alleen voor in de Golf.The Dell International Services Program offers the security of knowing you can receive service and support1 when you travel with your VostroTM , PrecsionTM , LatitudeTM , or InspironTM laptop outside your home country.
Ik heb dus besloten die Samsung af te nemen .... ik noem hem Sam
Vandaag heb ik bij de MediaMarkt de Q210 eens bekeken. Bij het gebruik van de Fn toets viel me op dat er geen OSD was en dat het beeldscherm niet gedimt kon worden, is dat normaal ?
De R510 bij de MM had wel OSD en het scherm dimde ook.
Verwijderd
Nee, dit is niet normaal. Bij mij werkt de Fn-toets perfect om de helderheid en het volume, inclusief OSD hiervoor, te regelen (Fn + één van de cursortoetsen). Hiervoor moet (volgens mij) wel de "Easy Display Manager" van Samsung geinstalleerd zijn. Dit is standaard het geval, anders vanaf hun site te downloaden.maniac2003 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:17:
Vandaag heb ik bij de MediaMarkt de Q210 eens bekeken. Bij het gebruik van de Fn toets viel me op dat er geen OSD was en dat het beeldscherm niet gedimt kon worden, is dat normaal ?
Bedankt 
Binnenkort ben ik hopelijk de trotse eigenaar van een Q310
EDIT:
Op notebookreview kwam ik een thread tegen over de temperatuur van de Q210/310.
Zijn er hier ook mensen die ontevreden zijn over de temperatuur en daarmee samenhangend de herrie die de fan produceerd ?
In de thread zie ik namelijk wel erg grote verschillen in temperatuur.
Binnenkort ben ik hopelijk de trotse eigenaar van een Q310
EDIT:
Op notebookreview kwam ik een thread tegen over de temperatuur van de Q210/310.
Zijn er hier ook mensen die ontevreden zijn over de temperatuur en daarmee samenhangend de herrie die de fan produceerd ?
In de thread zie ik namelijk wel erg grote verschillen in temperatuur.
[ Voor 70% gewijzigd door maniac2003 op 12-10-2008 16:55 ]
zelfs als de fan behoorlijk draait (en er een aardige bak warmte uit de linkerkant komt) moet ik moeite doen om 'm te horen. bij normaal gebruik hoor ik m alleen als ik m'n oor tegen de opening hou.
core temps op idle ~40C, gpu ~53C. geen klachten.
core temps op idle ~40C, gpu ~53C. geen klachten.
wrong quote
[ Voor 96% gewijzigd door Djankie op 13-10-2008 19:07 ]
Verwijderd
Is er hier iemand die ook een R510 FS04NL van de MediaMarkt heeft?
Zo ja, zou je dan met GPU-z even willen kijken wat je clockspeeds zijn als je een game speelt of 3dmarkt ofzo? Thanks! Mijn geheugen clockt namelijk niet hoger dan 410MHz, beetje vreemd..
Zo ja, zou je dan met GPU-z even willen kijken wat je clockspeeds zijn als je een game speelt of 3dmarkt ofzo? Thanks! Mijn geheugen clockt namelijk niet hoger dan 410MHz, beetje vreemd..