Sorry het was Starmick 
Hoe komt hij aan die niet standaard versie?
Starmick beschikt die laptop over een azerty keyboard?
Hoe komt hij aan die niet standaard versie?
Starmick beschikt die laptop over een azerty keyboard?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Gisteren ook mijn AS01NL opgehaald bij ALL MALL in Zutphen. Keurig afgehandeld, binnen 2 dagen na bestelling. Inderdaad machtig laptopje. Kleuren nog een beetje flets maar dat moet wel bij te stellen zijn hoop ik.Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:52:
Vandaag de Samsung R510 AS01NL binnen gekregen. En ik moeten zeggen de eerste indrukken zijn uitstekend.
De laptop ziet er fantastisch uit, is best snel (ik geloof iets van 3,9 vista pi), is nog best slank en draait als een zonnetje (met weinig geluid en warmte)..
Later meer.....
Verwijderd
een reparatie bij Acer duurt minimaal 2weken.cflink schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:37:
[...]
Ja daar baal ik zelf dus ook van nu het zo loopt (zoals ik in mijn bericht al aangaf), maar ik had verwacht dat ie met een week terug zou zijn en had geen tijd (of zin) om langs de MM te gaan.
de performance index van Vista is zo hoog als de laagste score van een onderdeel. Bij laptops zegt het dus meer over de gaming performance dan iets anders (videobewerking, rendering, office applicaties, database queryverwerking, etc.).Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:52:
Vandaag de Samsung R510 AS01NL binnen gekregen [...] (ik geloof iets van 3,9 vista pi[...]
d:)b
[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 05-09-2008 19:29 ]
Die ziet er ook veelbelovend uit! Maar ook deze is - voor zover ik nu kan zien - nog niet in Nederland te krijgenPhilflow schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:29:
Samsung R560 P8400 9600GT review met veel benchmarks:
http://www.notebookjournal.de/tests/630/1
[ Voor 46% gewijzigd door Wekkie op 05-09-2008 20:54 ]
I've got a feeling...
Inderdaad niet slecht maar de Acer 5930 heeft dezelfde specificaties, wordt daar beter getest en is hier 100 euro goedkoper.Wekkie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:47:
[...]
en met P7350 voor €888 allebei met de 9600M GT!
De Acer 5930 is echter wel 3 á 400 gram zwaarder wat in ieder geval voor mij een enorm minpunt is. Daarnaast staat de Samsung Q210 voor €999 op geizhals.de terwijl hij hier in Nederland voor zo'n €840 te krijgen is. Dus (wat mij verbaast) lijken de prijzen hier, iig van Samsung laptops, lager uit te vallen.Philflow schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:00:
[...]
Inderdaad niet slecht maar de Acer 5930 heeft dezelfde specificaties, wordt daar beter getest en is hier 100 euro goedkoper.
I've got a feeling...
Kan me voorstellen dat je de Samsung dan interessanter vind. Scherm van de Acer is wel wat beter geloof ik.Wekkie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:09:
[...]
Dus (wat mij verbaast) lijken de prijzen hier, iig van Samsung laptops, lager uit te vallen.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 05-09-2008 21:13 ]
Ignorance is bliss
I've got a feeling...
Master_A
Verwijderd
Verwijderd
Takenzo schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:35:
.....Ik zal vanavond 3dMark06 wel proberen.
Zou de trotse eigenaar van een R510 misschien alsnog zijn type en 3DMark06 score willen posten?Moreno schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:45:
Ik zal zometeen eens 3Dmark 06 draaien op mijn r510
Verwijderd
Ik heb die van de FS01 genomen.Sigmund_Freud schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:24:
Iemand enig id waar je de drivers kunt vinden van de mediamarkt versie van de R510 FS04NL?
op de site van samsung staat deze niet bij namelijk. En welke driver is van de muis?
Volgens mij laat Samsung hier helemaal niks over los. Ik heb zowel navraag gedaan bij webshops over de Q310 en de R560 maar er is een compleet gebrek aan informatie.Amiet01 schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:08:
Iemand enig idee wanneer de q210 met de p8400 proc uitkomt in Nederland.
I've got a feeling...
Volgens Dixons (zowel website als winkelmedewerker) komt de Q210 met P8400 processor op 12-09-2008 uit en is hij bij hun leverbaar. Nou hoop ik dat deze datum gewoon vast staat en ik hem vrijdag gewoon binnen kan krijgen.Wekkie schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:34:
[...]
Volgens mij laat Samsung hier helemaal niks over los. Ik heb zowel navraag gedaan bij webshops over de Q310 en de R560 maar er is een compleet gebrek aan informatie.
Master_A
Verwijderd
Oké! Krijgt in ieder geval de Q210 wat liefde hier in ons kikkerlandjeAmiet01 schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:46:
[...]
Volgens Dixons (zowel website als winkelmedewerker) komt de Q210 met P8400 processor op 12-09-2008 uit en is hij bij hun leverbaar. Nou hoop ik dat deze datum gewoon vast staat en ik hem vrijdag gewoon binnen kan krijgen.
Als deze niet beschikbaar is dan denk ik er toch aan om de versie met P7350 bij de Mediamarkt te gaan kopen. Zal het erg veel verschil maken die twee processoren? Sowieso wil ik er 1080p content vloeiend mee af kunnen spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Wekkie op 08-09-2008 20:29 ]
I've got a feeling...
Ja maar de Mediamarkt verkoopt de versie met P7350 én met 4GB RAM, terwijl dit idd 3GB zou moeten zijn.Wekkie schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:25:
[...]
Oké! Krijgt in ieder geval de Q210 wat liefde hier in ons kikkerlandje
Met allebei de processors moet 1080p content goed te doen zijn (en vergeet sowieso de 9200M GS niet!) En eigenlijk is het verschil in performance tussen de P7350 en de P8400 helemaal niet zo heel groot. Ga maar na, zelfde FSB (1066 MHz) en zelfde hoeveelheid cache (3 MB). Het verschil is dus de kloksnelheid, in dit geval een verschil van 266 MHz. In zekere zin dus geen dealbreaker maar: 266 MHz is altijd mooi meegenomen!
Edit: Op de dixons site staat de config met P8400 voor €900. Dit is dus ongeveer €60 meer voor die betere processor, een GB extra RAM en een 320GB ipv 250GB HDD. Lijkt me wel de moeite waard! (Overigens staat er ook dat 'ie alleen maar met 802.11g komt, moet wel een fout zijn.. Dus hopelijk kloppen de gunstigere specs wel)
Master_A
I've got a feeling...
[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 08-09-2008 21:42 ]
Daar zit dus nog mijn keuzePhilflow schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:41:
huh een 15 inch game monster van 3 kilo of een 12 inch portable van 2 kilo?
Bedoel je misschien een andere Acer?
Als je serieuze spellen wilt spelen is de Acer 5930G perfect (9600GT met GDDR3 RAM).
Niet. De RAM is gewoon DDR2. DDR2 en DDR3 zijn niet compatibel. Bovendien levert het nauwlijks prestatie verbetering op voor het geheugen. Minder dan 5%.Ralphfx schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:19:
Ik zit zelf ook een beetje met het DDR3 gebeuren. Hebben de samsung laptops, de R510 en de Q210, hier nou wel of geen ondersteuning voor?
Klopt ja DDR3 RAM en daarnaaast heeft de 9600GT videokaart heeft dan 512MB DDR3 RAM. Dat is 20% sneller dan een 9600GT met DDR2 RAM.De R560 wordt in Duitsland gewoon geadverteerd met DDR3, maar zoals hierboven al gezegd kan niemand vertellen wanneer en óf deze in NL leverbaar wordt..
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 08-09-2008 22:58 ]
Ik was laatst bij de MM, op het bordje stond inderdaad €888 maar de verkoper zei dat over de prijs te onderhandelen was. Dit aangezien de prijs bij de introductie lager was.Wekkie schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:23:
Was de Mediamarkt prijs niet €888? Of kost hij nou minder? (Die site is erg matig /spuit11)
klopt, klasgenoot kreeg er 20euro af en kreeg een muis + sleeve erbij na een beetje zeurenjustfuelmyfire schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:11:
[...]
Ik was laatst bij de MM, op het bordje stond inderdaad €888 maar de verkoper zei dat over de prijs te onderhandelen was. Dit aangezien de prijs bij de introductie lager was.
Kennelijk nog geen ervaring met MSI? Ik heb daar 2 keer een notebook naar toegestuurd (lees: laten ophalen en terugbrengen met UPS, gratis) en deze kwamen beide keren binnen 5 dagen gerepareerd terug.Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:09:
[...]
een reparatie bij Acer duurt minimaal 2weken.
een reparatie bij Sony met geluk 3 weken.
Toshiba idem 2 weken.
Dan heb ik nog niet gehad over de verzendtijd tijd (opsturen en terugsturen minimaal 4 dagen totaal)
Dus hoezo denk je dat Samsung dan in 1 week klaar is? Zelfs een waterkoker duurt 2 weken reparatie.
[ Voor 4% gewijzigd door Nordlys op 09-09-2008 18:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Ik was voor mijn broer aan het uitzoekenJunkieXP schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:36:...
Ik heb dit model verder vrijwel nergens kunnen vinden, en het lijkt inmiddels ook van de CDromLand site verwijdert te zijn, (vriend van mij had het etalage model).
[ Voor 29% gewijzigd door jeanj op 10-09-2008 01:15 ]
Everything is better with Bluetooth
Verwijderd
Het is mij niet helemaal duidelijk welke processor er nu in de R510 AS01 zit: de P of de T. Kun je dit nog laten weten?Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:02:
Nee, All-Mall heeft nu ook de specs aangepast. Blijkbaar is de distributeur idd de weg flink kwijt. Erg slordig! Heb net besteld. Zodra hij binnen is kunnen jullie wel een reviewtje + wat foto's verwachten. Uitgebreide benchmarks gaat denk ik niet werken (hij is voor mijn zus...).
Maar goed als alles goed gaat heb ik maandag of dinsdag de R510-AS01NL
Bij de distri hieronder is het een P, lijkt me ook logisch is een nieuwer type.Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:29:
[...]
Het is mij niet helemaal duidelijk welke processor er nu in de R510 AS01 zit: de P of de T. Kun je dit nog laten weten?
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Bij de distri die jij aangeeft, staat juist een T5750 bij de R510 AS01!Spice schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:02:
[...]
Bij de distri hieronder is het een P, lijkt me ook logisch is een nieuwer type.
http://www.wave-computers...s&Level2=Notebooks+Intel&
hmm, lezen is dus ook een kunstVerwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:13:
[...]
Bij de distri die jij aangeeft, staat juist een T5750 bij de R510 AS01!
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Er is ook nog een midden weg.erikvanhoutert schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:59:
[...]
Daar zit dus nog mijn keuze
> iets zwaarder model > groter lomper
> makelijk te vervoeren (toch 3uur per dag openbaar vervoer) maar iets kleiner scherm..dus ga je toch snel thuis achter een vaste pc zitten.
Dus keuze tussen; vervoersgemak / gebruiksgemak.
Master_A
Verwijderd
En, heb je hem ontvangen?Amiet01 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:46:
ik krijg morgen waarschijnlijk mijn q210 binnen van de dixons. Had vandaag nl een mailtje gekregen dat het pakket is verzonden. Ik hoop dat ik wel de versie krijg die zij op de site hebben staan (met p8400) want als ik het zo hoor worden winkels vaak niet goed geinformeerd over de specs.
Oei. Bewijst maar weer eens dat al die voorgeinstalleerde meuk nergens goed voor is..Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 07:17:
Mijn Q210 van Mediamarkt: het vervolg (deel 2).
...
[ Voor 4% gewijzigd door Wekkie op 12-09-2008 19:45 ]
I've got a feeling...
Nou ik heb em sinds één uur binnen. Wat een geweldig mooi apparaat is het, lekker licht en werkt gewoon perfect. Ik zal zondag als ik tijd heb een mini-review plaatsen. Moet nu de hele laptop eerst helemaal klaarstomen met alle software die ik nodig heb. Wat ik trouwens wel vind is dat Aero op een DirectX 10 kaart met veel schermen open niet zo soepel werkt. Dit terwijl er een 9200M met 256MB dedicated geheugen in zit. Kan ik ergens mss nieuwere drivers voor de videokaart downen? Misschien dat het daaraan ligt.Wekkie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:44:
[...]
En, heb je hem ontvangen?(Ik kijk uit naar je bevindingen, maak er een mooie mini-review van!)
[...]
Oei. Bewijst maar weer eens dat al die voorgeinstalleerde meuk nergens goed voor is..
Master_A
Laatste nvidia drivers www.laptopvideo2go.comAmiet01 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:15:
[...]Kan ik ergens mss nieuwere drivers voor de videokaart downen? Misschien dat het daaraan ligt.
[ Voor 94% gewijzigd door Philflow op 12-09-2008 20:20 ]
Hier staan wat dingen op de site van Samsung en er is ook altijd nog laptopvideo2go. Ik kijk uit naar je verslagAmiet01 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:15:
[...]
Nou ik heb em sinds één uur binnen. Wat een geweldig mooi apparaat is het, lekker licht en werkt gewoon perfect. Ik zal zondag als ik tijd heb een mini-review plaatsen. Moet nu de hele laptop eerst helemaal klaarstomen met alle software die ik nodig heb. Wat ik trouwens wel vind is dat Aero op een DirectX 10 kaart met veel schermen open niet zo soepel werkt. Dit terwijl er een 9200M met 256MB dedicated geheugen in zit. Kan ik ergens mss nieuwere drivers voor de videokaart downen? Misschien dat het daaraan ligt.
I've got a feeling...
Zie je, dan was mijn zorg over het ontbreken van een meegeleverde Vista disk toch niet onterecht.Wekkie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:44:
Oei. Bewijst maar weer eens dat al die voorgeinstalleerde meuk nergens goed voor is..
De P8400 zit erin evenals 4GB RAMPhilflow schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:19:
[...]
Laatste nvidia drivers www.laptopvideo2go.com
Aero zou toch wel soepel moeten draaien met die kaart zou ik denken.
En zit de P8400 erin?
Master_A
Dan moet je de modded .inf pakken daar staat de 9200 wel in.Amiet01 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:39:
[...]
De P8400 zit erin evenals 4GB RAM. Ik zal wel ff op die site kijken, maar kun je gewoon elke driver pakken voor vista? Want in de inf staat de 9200M van de nieuwste driver er niet bij.
Neem risico's in wat jij geloofd
Ik ben ook geinteresseerd in je 3dmark06 scoreAmiet01 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:39:
[...]
De P8400 zit erin evenals 4GB RAM. Ik zal wel ff op die site kijken, maar kun je gewoon elke driver pakken voor vista? Want in de inf staat de 9200M van de nieuwste driver er niet bij.
I've got a feeling...
Verwijderd
En terwijl je hem aanzet gelijk escape indrukken.MrDummy schreef op zondag 14 september 2008 @ 00:55:
Misschien eerst USB insteken en dan aanzetten. De BIOS kan die dan oppikken en zo zou er wat verschijnen in de bios als bootkeuze.
Verwijderd
Nog zo laat wakker met zo'n goede tip. Bedankt!MrDummy schreef op zondag 14 september 2008 @ 00:55:
Misschien eerst USB insteken en dan aanzetten. De BIOS kan die dan oppikken en zo zou er wat verschijnen in de bios als bootkeuze.
Ik geloof niet dat bios die meteen kan lezen na booten en je usb stick pas insteekt. Het is geen windows hoor die tussendoor kan herkennen, maar bios die eerst van te voren drives moet inlezen.
Verwijderd
F2 bij de Q210.Philflow schreef op zondag 14 september 2008 @ 09:50:
[...]
En terwijl je hem aanzet gelijk escape indrukken.
I've got a feeling...
Master_A
Verwijderd
Tjonge Wekkie, daar vraag je iets aan een a-gamer. Maar ok, omdat iedereen elkaar hier zo goed helpt doe ik mee en heb ik de Basic versie van 3DMark06 gedownload en gedraaid. Het zegt me helemaal niets maar mijn Q210 komt op een score van 2155. Kun je daar iets mee?Wekkie schreef op zondag 14 september 2008 @ 13:27:
@Medronho: Zou jij ook 3DMark06 eens kunnen draaien en je score posten?
Dankjewel! Daar kan ik zeker wat meeVerwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:05:
[...]
Tjonge Wekkie, daar vraag je iets aan een a-gamer. Maar ok, omdat iedereen elkaar hier zo goed helpt doe ik mee en heb ik de Basic versie van 3DMark06 gedownload en gedraaid. Het zegt me helemaal niets maar mijn Q210 komt op een score van 2155. Kun je daar iets mee?
I've got a feeling...
Master_A
Bedankt voor de tip. AHCI stond hier uit, heb hem nu enabled en in Vista mbv de knowledge base het spul weer bootend gekregen. Uit jouw verhaal maak ik op dat in deze situatie meer BSOD's zouden moeten komen..ik wacht het even af. Ik had sowieso geen last van BSOD's, maar de laptop rebootte 'spontaan' na het openen van het lid (restart at BSOD uiteraard uitgezet en er is hierover niets te vinden in de system logs).Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:05:
[...]
Tjonge Wekkie, daar vraag je iets aan een a-gamer. Maar ok, omdat iedereen elkaar hier zo goed helpt doe ik mee en heb ik de Basic versie van 3DMark06 gedownload en gedraaid. Het zegt me helemaal niets maar mijn Q210 komt op een score van 2155. Kun je daar iets mee?
Wat betreft Milenco met zijn spontane reboot. Ik heb geen ervaring met de 64bit versie maar lees eens mijn eerdere ervaring met de AHCI-instelling in de Bios. Kan dat niet de aanleiding van jouw (van de Q210 natuurlijk.....) probleem zijn?
Master_A
Verwijderd
Ik heb inderdaad de P7350 (2GHz). De P8400 is 2,26GHz. Echt veel zal het dus niet uitmaken.Wekkie schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:12:
[...]
Dankjewel! Daar kan ik zeker wat mee2155 is een hele nette score voor een systeem met 9200m GS en betekent in feite dat de Q210 in staat is om zelfs de meest recente spellen te spelen (maar dan wel met de settings op 'low'). Niet slecht voor een 12.1" laptop toch?
Ik neem aan dat je de config met P7350 hebt?
Dan ben ik namelijk benieuwd of Amiet01, met P8400, een hogere score haalt en hoeveel het verschil dan is (hoewel het voor game prestaties overigens weinig zal schelen, die CPU, maar ik vraag me af hoe dat terug te zien is in een 3DMark score).
Verwijderd
De 4.4 en de 5.1 zijn identiek bij mij, zie mijn eerdere verhaal. Even terzijde en ter vergelijk: in mijn buro-PC heb ik een EVGA 7800GS met 256MB DDR3 RAM. Deze scoort voor Grafisch een 5,9 (is volgens mij het maximum in Vista) en voor Grafische weergave in spellen 5.7.Amiet01 schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:22:
Ik heb dus net 3DMark06 geïnstalleerd en kom op een score van in totaal 2084. De instellingen staan gewoon op de standaard. @1280x800; SM2.0 score 776; HDR/SM3.0 score 733; CPU score 2047. Het is wel een stuk lager dan de vorige 3DMark score post (weet niet wie em had gepost).
BTW, mijn Vista Index is in totaal 4.4. Dit wordt veroorzaakt door de lage score van de bureaublad prestaties voor Aero. De score voor grafische weergave in spellen is 5.1. Is dit normaal of hoort het niet hoger te zijn?
Master_A
Best vreemd dat je lager scoort dan Medronho, idd. Dit moet haast wel met je drivers te maken hebben (en je moet geen andere applicaties draaien tijdens de test).Amiet01 schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:22:
Ik heb dus net 3DMark06 geïnstalleerd en kom op een score van in totaal 2084. De instellingen staan gewoon op de standaard. @1280x800; SM2.0 score 776; HDR/SM3.0 score 733; CPU score 2047. Het is wel een stuk lager dan de vorige 3DMark score post (weet niet wie em had gepost).
BTW, mijn Vista Index is in totaal 4.4. Dit wordt veroorzaakt door de lage score van de bureaublad prestaties voor Aero. De score voor grafische weergave in spellen is 5.1. Is dit normaal of hoort het niet hoger te zijn?
I've got a feeling...
[ Voor 21% gewijzigd door Amiet01 op 16-09-2008 20:43 ]
Master_A
Verwijderd
Zou je misschien GPU-Z kunnen downen en mij kunnen vertellen wat jou clock speeds dan zijn in het sensor tabblad als je niets doet met Aero of iets dergelijks (dus geen beroep doen op graka). Bij mij gaan ze dus zo laag als ik aangaf in mijn vorige post. Als ik Flip3D dan herhaaldelijk gebruik gaan de clock speeds naar de hoogste fabrieksinstelling.Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 00:21:
Effe weg geweest.
Aero loopt zeer soepel bij mij. Totaal geen haperingen. Ik gebruik ook de laatste driver (en patch!) van de Samsung site. Een paar dingetjes ter info: in rust is de CPU-belasting 3 á 4%, ik heb geen applicaties lopen, ik heb geen virusscanner o.i.d. draaien. Gewoon een schoon geinstalleerde Q210 met Vista Ultimate en alle drivers van de Samsung site. Op de onderkant van mijn Q210 staat dat die van mij een AS03 is, wat ook klopt. Qua drivers maakt dat volgens mij niet uit. Ik heb geen aanleiding om third party drivers te installeren/testen. Het ding loopt gewoon als een zonnetje.
In het NVIDIA configuratiescherm heb ik niets gewijzigd t.o.v. de standaardinstellingen.
Amiet01: Heb je daar al eens gekeken hoe e.e.a. is ingesteld?
Tja, wat kan ik nog meer zeggen?
[ Voor 8% gewijzigd door Amiet01 op 17-09-2008 01:55 ]
Master_A
Misschien moet je op zoek gaan naar 'powersaving' settings ofzo? Voor zover ik begrijp komen veel situaties die te maken hebben met teruggeschroefde kloksnelheden daar vandaan. Ik weet niet precies waar je dit zal kunnen vinden, ik vermoed dat je ergens bij je batterij-indicator moet wezen. Er moet daar een instelling zijn die er voor zorgt dat je laptop niet meteen terug klokt.Amiet01 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 01:27:
[...]
Zou je misschien GPU-Z kunnen downen en mij kunnen vertellen wat jou clock speeds dan zijn in het sensor tabblad als je niets doet met Aero of iets dergelijks (dus geen beroep doen op graka). Bij mij gaan ze dus zo laag als ik aangaf in mijn vorige post. Als ik Flip3D dan herhaaldelijk gebruik gaan de clock speeds naar de hoogste fabrieksinstelling.
Edit:
Ik krijg die patch niet geïnstalleerd. Als ik die patch probeer te openen gebeurd er niets. Heeft deze laptop nou trouwens ook een interne graphics van Intel? Er staat namelijk ook een driver bij op de Samsung site.
[ Voor 5% gewijzigd door Wekkie op 17-09-2008 17:21 ]
I've got a feeling...
[ Voor 27% gewijzigd door sh4dow op 17-09-2008 15:48 ]
Verwijderd
GPU-Z gedraaid. Onder het sensor tabblad staat, als ik niets doe, resp. 529 en 702 MHz.Amiet01 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 01:27:
[...]
Zou je misschien GPU-Z kunnen downen en mij kunnen vertellen wat jou clock speeds dan zijn in het sensor tabblad als je niets doet met Aero of iets dergelijks (dus geen beroep doen op graka). Bij mij gaan ze dus zo laag als ik aangaf in mijn vorige post. Als ik Flip3D dan herhaaldelijk gebruik gaan de clock speeds naar de hoogste fabrieksinstelling.
Edit:
Ik krijg die patch niet geïnstalleerd. Als ik die patch probeer te openen gebeurd er niets. Heeft deze laptop nou trouwens ook een interne graphics van Intel? Er staat namelijk ook een driver bij op de Samsung site.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 00:00 ]
Een bluray drive met een 1280*800 schermpje? ik denk dat je lang kunt wachten.guidosda schreef op donderdag 18 september 2008 @ 08:53:
Hi weten jullie dat komt de q210 ook met bleuray drive erin?
want dan zou die voor mij compleet zijn.
Verwijderd
Master_A
ik snap dat je enthousiast bent over je aanschaf, maar je kan het ook overdrijvenTynos schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:09:
Kleine review van de laptop:
[...]
Ik merk bij deze (zware) applicaties, dat de laptop aan de linkerkant wat warmte uitstoot. Dat vind ik alleen maar prettig als je wat koude handen krijgt.
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 18-09-2008 21:12 ]
d:)b
Ik heb tot nu toe een paar spellen gespeeld en moet zeggen dat ik de Q210 had onderschat. Ik heb Call of Duty 4 de eerste paar levels gespeeld en het loopt best wel ok (wel op een reso van 720x480 oid en alles op hoogst). Heb nu ook Race Driver GRID geprobeerd met een reso van 1024x768. Moest wel alles op low zetten, maar dan werkt ie nu ook goed. Straks de settings proberen te optimaliseren. Assasins Creed alles op low en 1280x800 werkt goed. Op lagere reso en de settings eentje hoger zetten ging niet, omdat het dan namelijk wel ging haperen. Wat ik nog wil proberen is GTA IV als ie uit is (gaat ie waarschijnlijk nooit kunnen draaien), vandaag HL2 Orange en SC Double Agent. Ik vind het toch knap dat een low-end kaart dit allemaal nog redelijk kan draaien met sommige spellen zelfs op hogere settings. To be continued.Ken. schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:44:
Mede door de positieve ervaringen hier, ga ik binnenkort ook voor de Q210 (Dixons versie).
Ik moet alleen nog even kijken of 'ie een beetje soepel in mijn tas past. Ik leen nu telkens de MSI Wind van mijn vriendin, en die past er eigenlijk precies in. Paar cm speling aan alle kanten, dus die extra 2 inches zullen erom spannenMocht gisteren een andere 12" laptop in mijn tas stoppen bij Dixons aangezien ze de Q210 niet hadden, en die paste wel. Dat was echter zonder tasje.
Voor Thanatos: Is het spelen van Bioshock nog een beetje gelukt op de Q210 ?
Master_A
Overal een voordeel uit halen tochMrJayMan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:12:
[...]
ik snap dat je enthousiast bent over je aanschaf, maar je kan het ook overdrijven
Dat zijn nog eens goede berichten! Was dit met wifi aan of uit?Tynos schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:08:
[...]
Overal een voordeel uit halen toch
Vandaag al twee uur lang college gevolgd met deze laptop. En de indicatie geeft nu 59% aan. Met gewoon Office word aan. Ben dus al dik tevreden over de batterijduur van de laptop.
[ Voor 18% gewijzigd door Wekkie op 19-09-2008 11:44 ]
I've got a feeling...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq