[Ervaringen] Samsung laptops - nieuw in Nederland

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 22:29
Sorry het was Starmick :)

Hoe komt hij aan die niet standaard versie?

Starmick beschikt die laptop over een azerty keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:19
Over vrijgeven van informatie gesproken...
Kan tegenwoordig nog ergens een degelijke productbrochure/catalogus opgevraagd danwel gedownload worden?
Wel leuk en aardig zo'n website waar je de notebooks één voor één kunt bekijken maar ik vond die tabellen die 'vroeger' achterin elke brochure te vinden waren en je in één oogopslag alle verschillen en overeenkomsten liet zien enorm handig...

Zoiets als op pagina 61 van deze catalogus bijvoorbeeld...

Verwijderd

Nee niet dat ik weet. Ik was bij Media markt in Rotterdam Alexandrium en volgens mij hebben ze alleen qwerty toetsenborden daar. En mijn laptop staat inderdaad niet op samsung.nl :P

Verwijderd

Vandaag de Samsung R510 AS01NL binnen gekregen. En ik moeten zeggen de eerste indrukken zijn uitstekend.

De laptop ziet er fantastisch uit, is best snel (ik geloof iets van 3,9 vista pi), is nog best slank en draait als een zonnetje (met weinig geluid en warmte)..

Later meer.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:52:
Vandaag de Samsung R510 AS01NL binnen gekregen. En ik moeten zeggen de eerste indrukken zijn uitstekend.

De laptop ziet er fantastisch uit, is best snel (ik geloof iets van 3,9 vista pi), is nog best slank en draait als een zonnetje (met weinig geluid en warmte)..

Later meer.....
Gisteren ook mijn AS01NL opgehaald bij ALL MALL in Zutphen. Keurig afgehandeld, binnen 2 dagen na bestelling. Inderdaad machtig laptopje. Kleuren nog een beetje flets maar dat moet wel bij te stellen zijn hoop ik.
Nog wel ff hdmi kabel kopen om hem aan mijn samsung 46A656 te hangen. Overigens kan ik hem nog niet registreren op de samsung-site (nog geen link aanwezig naar notebook-registratie), Ook jammer van het (nog) ontbreken van een blu-ray speler in deze serie. Misschien kan ik die later nog wel inbouwen iplv dvd-speler??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cflink schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:37:
[...]

Ja daar baal ik zelf dus ook van nu het zo loopt (zoals ik in mijn bericht al aangaf), maar ik had verwacht dat ie met een week terug zou zijn en had geen tijd (of zin) om langs de MM te gaan. |:(
een reparatie bij Acer duurt minimaal 2weken.
een reparatie bij Sony met geluk 3 weken.
Toshiba idem 2 weken.
Dan heb ik nog niet gehad over de verzendtijd tijd (opsturen en terugsturen minimaal 4 dagen totaal)

Dus hoezo denk je dat Samsung dan in 1 week klaar is? Zelfs een waterkoker duurt 2 weken reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:52:
Vandaag de Samsung R510 AS01NL binnen gekregen [...] (ik geloof iets van 3,9 vista pi[...]
de performance index van Vista is zo hoog als de laagste score van een onderdeel. Bij laptops zegt het dus meer over de gaming performance dan iets anders (videobewerking, rendering, office applicaties, database queryverwerking, etc.).

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Samsung R560 P8400 9600GT review met veel benchmarks:
http://www.notebookjournal.de/tests/630/1

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 05-09-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:43

Wekkie

Yeah

Die ziet er ook veelbelovend uit! Maar ook deze is - voor zover ik nu kan zien - nog niet in Nederland te krijgen :'(

Edit: Wel in twee smaken te vinden op geizhals.de; met P8400 zoals in de review voor €999 en met P7350 voor €888 allebei met de 9600M GT!

Is dus wel jammer. Op de Q210 na zijn de interessantste modellen hier nog niet te krijgen! (Q310 en deze twee R560's)

[ Voor 46% gewijzigd door Wekkie op 05-09-2008 20:54 ]

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Inderdaad niet slecht maar de Acer 5930 heeft dezelfde specificaties, wordt daar beter getest en is hier 100 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Philflow schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:00:
[...]

Inderdaad niet slecht maar de Acer 5930 heeft dezelfde specificaties, wordt daar beter getest en is hier 100 euro goedkoper.
De Acer 5930 is echter wel 3 á 400 gram zwaarder wat in ieder geval voor mij een enorm minpunt is. Daarnaast staat de Samsung Q210 voor €999 op geizhals.de terwijl hij hier in Nederland voor zo'n €840 te krijgen is. Dus (wat mij verbaast) lijken de prijzen hier, iig van Samsung laptops, lager uit te vallen.

Verder houdt de R560 het aldus notebookjournal.de ruim een uur langer uit op de accu dan de Acer, dus ik vind de Samsung toch aantrekkelijker!

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wekkie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:09:
[...]
Dus (wat mij verbaast) lijken de prijzen hier, iig van Samsung laptops, lager uit te vallen.
Kan me voorstellen dat je de Samsung dan interessanter vind. Scherm van de Acer is wel wat beter geloof ik.

Trouwens, laptops zijn in nederland vaak goedkoper dan in duitsland. Verbaasde mij ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 05-09-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:27
Hier sinds kort ook een R510, erg tevreden over! Echter, af en toe "klikt" ie. Is op willekeurige momenten(meestal wel als er niet op gewerkt wordt). Is een behoorlijk harde tik. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Is waarschijnlijk zgn clicking sound (head parking) van de hard disk. Kan worden uitgeschakeld door NHC o.a.. Details ken ik niet maar is te vinden op NBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCTHAB88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-11-2008
Ik heb even een paar vraagjes over de R510-AS01NL die ik maandag binnenkrijg, aangezien een paar mensen hem al hebben.

- Is het zo dat er 2 videokaarten inzitten? 1 integrated van Intel voor op de accu, en 1 Nvidia 9200 256mb voor op de netspanning.
- Heeft de laptop ondersteuning voor DDR3 geheugen? Want er zit geloof ik standaard DDR2 in maar ik las dat deze types DDR3 zouden kunnen hebben.
- Heeft dit type ook de Intel WLAN kaart die (theoretisch) 450mbit zou halen met de (draft) N ? Of 300mbit?
- Is de 1.3 MP camera beetje goed, en niet onbelangrijk de microfoon die ernaast zit? Dit wil nog wel eens enorm gaar zijn op laptops.
- en kan iemand misschien al wat praktijk uurtjes noemen van de accu ipv 4 of 5 uur dat ik overal bij specs lees.
- hoeveel USB poorten heeft hij nou? 3 of 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Iemand enig id waar je de drivers kunt vinden van de mediamarkt versie van de R510 FS04NL?

op de site van samsung staat deze niet bij namelijk. En welke driver is van de muis?

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Chip.de heeft ook een review van de R560 online staan :) (Ik las op een Duits forum dat die site vrij pro-Dell was, en inderdaad, in de slot alinea wordt de Studio 15 als alternatief aangeprezen terwijl zoals PhilFlow hierboven al aangeeft de Acer 5930 een veel logischere keus is.Zo komt de Studio 15 qua grafische performance niet in de buurt van een laptop met een 9600M GT.)

In ieder geval is de R560 erg interessant dus ik hoop dat 'ie hier ook snel op de markt verschijnt. Vind het erg jammer dat Samsung hier niet meteen het hele spectrum aan laptops heeft geintroduceerd! Ik hoop in ieder geval dat de rest nog volgt..

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:24

Amiet01

Master_A

Iemand enig idee wanneer de q210 met de p8400 proc uitkomt in Nederland.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geklik heb ik soms ook, lijkt bij mij uit de cd/dvd -lade te komen.

Nogmaals een verzoekje hoe krijg je op de R510 MM versie XP geinstalleerd, booten van de cd gaat maar daarna moet ik in het welkom scherm komen van XP maar dan reboot deze weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xp x86 kan ik nu instaleren in de BIOS stond Large Disk Access Mode op Dos ipv Other en AHCI stond Enabled deze op disabled gezet dan gaat XP x86 wel goed maar bij x64 gaat deze steeds rebooten voordat deze het welkomst scherm moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:52
Klopt, XP x64 werkt niet omdat de 64bit cd geen sata drivers in zich heeft voor de satacontroller in de R510. Ik ben nog steeds opzoek naar die driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Takenzo schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:35:
.....Ik zal vanavond 3dMark06 wel proberen.
Moreno schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:45:
Ik zal zometeen eens 3Dmark 06 draaien op mijn r510
Zou de trotse eigenaar van een R510 misschien alsnog zijn type en 3DMark06 score willen posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sigmund_Freud schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:24:
Iemand enig id waar je de drivers kunt vinden van de mediamarkt versie van de R510 FS04NL?

op de site van samsung staat deze niet bij namelijk. En welke driver is van de muis?
Ik heb die van de FS01 genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de trotse eigenaar van een R510 misschien alsnog zijn type en 3DMark06 score willen posten? :)
1758 3d marks op de R510FS04 van de MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Amiet01 schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:08:
Iemand enig idee wanneer de q210 met de p8400 proc uitkomt in Nederland.
Volgens mij laat Samsung hier helemaal niks over los. Ik heb zowel navraag gedaan bij webshops over de Q310 en de R560 maar er is een compleet gebrek aan informatie.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Wekkie schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:34:
[...]

Volgens mij laat Samsung hier helemaal niks over los. Ik heb zowel navraag gedaan bij webshops over de Q310 en de R560 maar er is een compleet gebrek aan informatie.
Volgens Dixons (zowel website als winkelmedewerker) komt de Q210 met P8400 processor op 12-09-2008 uit en is hij bij hun leverbaar. Nou hoop ik dat deze datum gewoon vast staat en ik hem vrijdag gewoon binnen kan krijgen.
Als deze niet beschikbaar is dan denk ik er toch aan om de versie met P7350 bij de Mediamarkt te gaan kopen. Zal het erg veel verschil maken die twee processoren? Sowieso wil ik er 1080p content vloeiend mee af kunnen spelen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan zelfs met de 510 die ik bij MediaMarkt gehaald heb. Gisteren toevallig getest. Documentaire Earth van BBC afgespeeld op mijn Sharp LC37X20E via HDMI. Scherp beeldje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Amiet01 schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:46:
[...]

Volgens Dixons (zowel website als winkelmedewerker) komt de Q210 met P8400 processor op 12-09-2008 uit en is hij bij hun leverbaar. Nou hoop ik dat deze datum gewoon vast staat en ik hem vrijdag gewoon binnen kan krijgen.
Als deze niet beschikbaar is dan denk ik er toch aan om de versie met P7350 bij de Mediamarkt te gaan kopen. Zal het erg veel verschil maken die twee processoren? Sowieso wil ik er 1080p content vloeiend mee af kunnen spelen.
Oké! Krijgt in ieder geval de Q210 wat liefde hier in ons kikkerlandje :D

Met allebei de processors moet 1080p content goed te doen zijn (en vergeet sowieso de 9200M GS niet!) En eigenlijk is het verschil in performance tussen de P7350 en de P8400 helemaal niet zo heel groot. Ga maar na, zelfde FSB (1066 MHz) en zelfde hoeveelheid cache (3 MB). Het verschil is dus de kloksnelheid, in dit geval een verschil van 266 MHz. In zekere zin dus geen dealbreaker maar: 266 MHz is altijd mooi meegenomen! :)

Edit: Op de dixons site staat de config met P8400 voor €900. Dit is dus ongeveer €60 meer voor die betere processor, een GB extra RAM en een 320GB ipv 250GB HDD. Lijkt me wel de moeite waard! (Overigens staat er ook dat 'ie alleen maar met 802.11g komt, moet wel een fout zijn.. Dus hopelijk kloppen de gunstigere specs wel ;))

[ Voor 13% gewijzigd door Wekkie op 08-09-2008 20:29 ]

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Wekkie schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:25:
[...]

Oké! Krijgt in ieder geval de Q210 wat liefde hier in ons kikkerlandje :D

Met allebei de processors moet 1080p content goed te doen zijn (en vergeet sowieso de 9200M GS niet!) En eigenlijk is het verschil in performance tussen de P7350 en de P8400 helemaal niet zo heel groot. Ga maar na, zelfde FSB (1066 MHz) en zelfde hoeveelheid cache (3 MB). Het verschil is dus de kloksnelheid, in dit geval een verschil van 266 MHz. In zekere zin dus geen dealbreaker maar: 266 MHz is altijd mooi meegenomen! :)

Edit: Op de dixons site staat de config met P8400 voor €900. Dit is dus ongeveer €60 meer voor die betere processor, een GB extra RAM en een 320GB ipv 250GB HDD. Lijkt me wel de moeite waard! (Overigens staat er ook dat 'ie alleen maar met 802.11g komt, moet wel een fout zijn.. Dus hopelijk kloppen de gunstigere specs wel ;))
Ja maar de Mediamarkt verkoopt de versie met P7350 én met 4GB RAM, terwijl dit idd 3GB zou moeten zijn.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Was de Mediamarkt prijs niet €888? Of kost hij nou minder? (Die site is erg matig /spuit11)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
wat raden jullie mij nu aan? nu begin ik te twijfeln.
een acer 5930G of een kleine 12" samsung?
specs zijn bijna het zelfe, op de videokaart na.

Wat te doen:
Dagenlijk school 1,5uur reizen.
> internet, office, games, video (films) aan tv.
> muziek, Autocad en andere tekenprogrammas/stimulatie.

Enige voordeel van de samsung:
kleiner + lichter, langere accu duur?
mischien een te klein scherm voor autocad en dergelijke?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

huh een 15 inch game monster van 3 kilo of een 12 inch portable van 2 kilo?

Bedoel je misschien een andere Acer?
Als je serieuze spellen wilt spelen is de Acer 5930G perfect (9600GT met GDDR3 RAM).

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 08-09-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
Philflow schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:41:
huh een 15 inch game monster van 3 kilo of een 12 inch portable van 2 kilo?

Bedoel je misschien een andere Acer?
Als je serieuze spellen wilt spelen is de Acer 5930G perfect (9600GT met GDDR3 RAM).
Daar zit dus nog mijn keuze
> iets zwaarder model > groter lomper
> makelijk te vervoeren (toch 3uur per dag openbaar vervoer) maar iets kleiner scherm..dus ga je toch snel thuis achter een vaste pc zitten.
Dus keuze tussen; vervoersgemak / gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 19:58
Ik zit zelf ook een beetje met het DDR3 gebeuren. Hebben de samsung laptops, de R510 en de Q210, hier nou wel of geen ondersteuning voor?

De R560 wordt in Duitsland gewoon geadverteerd met DDR3, maar zoals hierboven al gezegd kan niemand vertellen wanneer en óf deze in NL leverbaar wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ralphfx schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:19:
Ik zit zelf ook een beetje met het DDR3 gebeuren. Hebben de samsung laptops, de R510 en de Q210, hier nou wel of geen ondersteuning voor?
Niet. De RAM is gewoon DDR2. DDR2 en DDR3 zijn niet compatibel. Bovendien levert het nauwlijks prestatie verbetering op voor het geheugen. Minder dan 5%.
De R560 wordt in Duitsland gewoon geadverteerd met DDR3, maar zoals hierboven al gezegd kan niemand vertellen wanneer en óf deze in NL leverbaar wordt..
Klopt ja DDR3 RAM en daarnaaast heeft de 9600GT videokaart heeft dan 512MB DDR3 RAM. Dat is 20% sneller dan een 9600GT met DDR2 RAM.
Maar helaas weet ik niet zeker of alle R560's deze videokaart zullen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 08-09-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justfuelmyfire
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 09:44
Wekkie schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:23:
Was de Mediamarkt prijs niet €888? Of kost hij nou minder? (Die site is erg matig /spuit11)
Ik was laatst bij de MM, op het bordje stond inderdaad €888 maar de verkoper zei dat over de prijs te onderhandelen was. Dit aangezien de prijs bij de introductie lager was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
justfuelmyfire schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:11:
[...]

Ik was laatst bij de MM, op het bordje stond inderdaad €888 maar de verkoper zei dat over de prijs te onderhandelen was. Dit aangezien de prijs bij de introductie lager was.
klopt, klasgenoot kreeg er 20euro af en kreeg een muis + sleeve erbij na een beetje zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:09:
[...]

een reparatie bij Acer duurt minimaal 2weken.
een reparatie bij Sony met geluk 3 weken.
Toshiba idem 2 weken.
Dan heb ik nog niet gehad over de verzendtijd tijd (opsturen en terugsturen minimaal 4 dagen totaal)

Dus hoezo denk je dat Samsung dan in 1 week klaar is? Zelfs een waterkoker duurt 2 weken reparatie.
Kennelijk nog geen ervaring met MSI? Ik heb daar 2 keer een notebook naar toegestuurd (lees: laten ophalen en terugbrengen met UPS, gratis) en deze kwamen beide keren binnen 5 dagen gerepareerd terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Nordlys op 09-09-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh4dow bedankt voor de info was er al bang voor dat dit t was, echt raar dat ze die bij Samsung niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag voor iedereen die de R710 al heeft. In deze laptop zit toch gewoon bluetooth? Want mijn laptop wil op een of andere manier mijn mobiel niet vinden omdat bluetooth apparaat niet ingeschakeld is...is dit standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik heb hier niemand gehoord over de R510 FA/FS04, ik weet niet welke benaming de juiste is gezien ze beide in de Folder van CDRomLand vermeld staan en het mij lijkt dat het allebei dezelfde modellen zijn.

De specificaties van de bovengenoemde laptop zijn mijns inzien toch wel het overwegen waard:
- Intel Core 2 Duo T5750 (2,0GHz, 2MB Cache, 667MHz FSB)
- 4GB RAM Geheugen
- 320GB Harde Schijf
- Nvidia GeForce 9200G, 256MB

Ik heb dit model verder vrijwel nergens kunnen vinden, en het lijkt inmiddels ook van de CDromLand site verwijdert te zijn, (vriend van mij had het etalage model).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• PCTHAB88
  • Laatst online: 03-11-2008
Vandaag de R510-FS01 binnegekregen, even mijn eerste indruk

+ Zeer stil!
+ Lekker snel
+ Simpel maar toch ook mooi
+ Goede ingebouwde camera
+ Handige ingebouwde backupmogelijkheid (maakt aan begin een backup)
+ Handige FN knoppen op F toetsen (Batt. Status, WLAN, Profiel switchen)

- Geluid vind ik nogal aan de zachte kant
- Rare scrolldown gedeelte op touchpad

Het geluid vind ik tot nu toe het hinderlijkst.. als ik een film erop start (AVI/WMVHD) is het geluid echt zacht en hij staat volluit

iemand anders hier ook last van ?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

JunkieXP schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:36:...
Ik heb dit model verder vrijwel nergens kunnen vinden, en het lijkt inmiddels ook van de CDromLand site verwijdert te zijn, (vriend van mij had het etalage model).
Ik was voor mijn broer aan het uitzoeken
hier hebben ze dat model nog op de site staan

Ik zit met af te vragen of hij voor deze moet gaan. Als ik het goed begrijp geen bluetooth en geen wifi-n? Klopt dat? Zijn er verder nog verschillen?

vreemd dat ie niet op de samsung site staat

[ Voor 29% gewijzigd door jeanj op 10-09-2008 01:15 ]

Everything is better with Bluetooth

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:02:
Nee, All-Mall heeft nu ook de specs aangepast. Blijkbaar is de distributeur idd de weg flink kwijt. Erg slordig! Heb net besteld. Zodra hij binnen is kunnen jullie wel een reviewtje + wat foto's verwachten. Uitgebreide benchmarks gaat denk ik niet werken (hij is voor mijn zus...).

Maar goed als alles goed gaat heb ik maandag of dinsdag de R510-AS01NL
Het is mij niet helemaal duidelijk welke processor er nu in de R510 AS01 zit: de P of de T. Kun je dit nog laten weten?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:29:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk welke processor er nu in de R510 AS01 zit: de P of de T. Kun je dit nog laten weten?
Bij de distri hieronder is het een P, lijkt me ook logisch is een nieuwer type.
http://www.wave-computers...s&Level2=Notebooks+Intel&

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Spice schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:02:
[...]

Bij de distri hieronder is het een P, lijkt me ook logisch is een nieuwer type.
http://www.wave-computers...s&Level2=Notebooks+Intel&
Bij de distri die jij aangeeft, staat juist een T5750 bij de R510 AS01!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:13:
[...]

Bij de distri die jij aangeeft, staat juist een T5750 bij de R510 AS01!
hmm, lezen is dus ook een kunst :X . Bij samsung zelf wel een P7350. :o

8)7 Tsja, ik wel natuurlijk ook graag weten. :?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Vrijwel alle distributeurs hebben verkeerde specs doorgegeven. Ik heb hier met diverse winkels contact over gehad en allemaal zeggen ze dat de distributeur hier fout zat.

Er is in de R510 AS01 dus een P7350 en geen T5750 (heb hem hier staan dus ik heb het gechecked)..

Verwijderd

Sinds dik twee weken ben ik in het bezit van de Q210. Eerst even over de prijs, dan kom ik later nog eens terug op mijn ervaringen. Ik heb hem bij de Mediamarkt in Roermond gekocht. Probleem was dat ik in de week ná de introductie de Q210 wilde kopen. Toen ik naar de Q210 liep werd net het prijskaartje gewisseld van 999,- naar 1099,-!! Toen de verkoper vroeg of ik interesse had zei ik: "nu zeker niet meer". Na een korte discussie heb ik hem toch kunnen kopen voor de introductieprijs van 888,-. Eergisteren was ik weer bij de Mediamarkt. Er staat nog altijd 1099,- op de Q210! Gewoon zeggen dat je hem alleen maar meeneemt voor 888,- Doen ze gegarandeerd.
Iets over de specs. In de winkel stond op het kaartje dat er een P8400 en een HD van 350GB in zit.
Thuis blijkt dat het een P7350 en een HD van 320 GB is. RAM klopt: 4GB. Grafische kaart klopt ook: NVidia 9200.

Wordt vervolgd.

Verwijderd

Enkele dagen geleden de R710 AS02 besteld via All Mall, waar volgens hun site een GeForce 9600 in zou zitten. De samsung site laat de AS02 zien met 2 mogelijke kaarten, de 9300M of de 9600M GT. Aangezien er al meerdere keren in dit forum is vermeld dat shops verkeerde specs listen toch even een check bij All Mall.

Wat blijkt, All Mall heeft de 9300 binnen gekregen. Nadat zij met de distributeur gebeld hadden wist deze te vertellen dat enkel de 9300 modellen binnen nederland te leveren zijn. Na zelf met een handjevol andere shops gebeld te hebben werd mij wel duidelijk dat eigenlijk niemand echt licht in de duisternis kon werpen. Ondanks dat All Mall met Samsung zou bellen heb ik dit zelf ook maar even gedaan. De beste man op de Samsung support afdeling had op zijn specificatie lijst dat de AS02 enkel met een 9600M GT van 256Mb te leveren is?!? Ik heb hem vriendelijk uitgelegd dat dit wat lastig zal gaan kijkende naar de specs van deze kaart. Ook wist hij niet dat hun eigen site 2 kaarten als optie laat zien, dus ik heb hem maar even geholpen naar de specs pagina op hun eigen site (hij had zelf eerst wat moeite deze te vinden). Gelukkig werd hierdoor de verwarring duidelijk en hij zou een interne mail sturen om te proberen e.e.a. op te helderen. Lijkt me opzich niet vreemd dat alle shops hier hun eigen lijn trekken als Samsung zelf gemengde signalen geeft.

Ik wacht op dit moment van nieuws van of All Mall of Samsung. Ik hou jullie op de hoogte.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
erikvanhoutert schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:59:
[...]

Daar zit dus nog mijn keuze
> iets zwaarder model > groter lomper
> makelijk te vervoeren (toch 3uur per dag openbaar vervoer) maar iets kleiner scherm..dus ga je toch snel thuis achter een vaste pc zitten.
Dus keuze tussen; vervoersgemak / gebruiksgemak.
Er is ook nog een midden weg. :)
De Acer Aspire 5920 met een Geforce 8600. Deze haalt een accutijdsduur van rond de 3 uur.

• Amiet01

Amiet01

Master_A

ik krijg morgen waarschijnlijk mijn q210 binnen van de dixons. Had vandaag nl een mailtje gekregen dat het pakket is verzonden. Ik hoop dat ik wel de versie krijg die zij op de site hebben staan (met p8400) want als ik het zo hoor worden winkels vaak niet goed geinformeerd over de specs.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Q210 van Mediamarkt: het vervolg (deel 2).
Na de Q210 uitgepakt te hebben, heb ik direct de installatieprocedure doorlopen volgens de bijgevoegde beschrijvingen. Dit klopte allemaal perfect. De laatste stap was het maken van een complete backup met de door Samsung bijgeleverde software. Daarna kon de fun beginnen. Toch heb ik ergens een fout gemaakt. Ondanks dat er weinig trialtroep op stond heb ik toch een paar zaken op willen ruimen, o.a. de 60 dagen-trial van Office 2007 (omdat ik nog een officiëele licentie van Office Home and Student had liggen). Via Controlpanel de Office-trial verwijderd..... en toen ging het bij de volgende keer opstarten mis. Zoals eerder door iemand in dit topic aangegeven kwam er ook bij mij een BSOD en rebootte de Q210 in een eindeloze lus. Mijn laatste redding was de eerder gemaakte backup terugzetten. En jullie snappen het al: ook dat bracht niet de oplossing. Dode notebook dus.
Vandaar een tip (ik weet trouwens niet of dit mogelijk is): vóór je nog maar iets doet als je de Q210 uit de doos haalt én je hebt ervaring met het maken van een image van de harde schijf m.b.v. een boot-CD, maak dan een backup van de systeem-partitie (C). Lukt het niet om bijv. te booten met een BartPE-CD, zet dan de bios-parameter "AHCI" TIJDELIJK op "disable".
Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Amiet01 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:46:
ik krijg morgen waarschijnlijk mijn q210 binnen van de dixons. Had vandaag nl een mailtje gekregen dat het pakket is verzonden. Ik hoop dat ik wel de versie krijg die zij op de site hebben staan (met p8400) want als ik het zo hoor worden winkels vaak niet goed geinformeerd over de specs.
En, heb je hem ontvangen? :D (Ik kijk uit naar je bevindingen, maak er een mooie mini-review van!)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 07:17:
Mijn Q210 van Mediamarkt: het vervolg (deel 2).
...
Oei. Bewijst maar weer eens dat al die voorgeinstalleerde meuk nergens goed voor is..

[ Voor 4% gewijzigd door Wekkie op 12-09-2008 19:45 ]

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Wekkie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:44:
[...]
En, heb je hem ontvangen? :D (Ik kijk uit naar je bevindingen, maak er een mooie mini-review van!)

[...]

Oei. Bewijst maar weer eens dat al die voorgeinstalleerde meuk nergens goed voor is..
Nou ik heb em sinds één uur binnen. Wat een geweldig mooi apparaat is het, lekker licht en werkt gewoon perfect. Ik zal zondag als ik tijd heb een mini-review plaatsen. Moet nu de hele laptop eerst helemaal klaarstomen met alle software die ik nodig heb. Wat ik trouwens wel vind is dat Aero op een DirectX 10 kaart met veel schermen open niet zo soepel werkt. Dit terwijl er een 9200M met 256MB dedicated geheugen in zit. Kan ik ergens mss nieuwere drivers voor de videokaart downen? Misschien dat het daaraan ligt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Amiet01 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:15:
[...]Kan ik ergens mss nieuwere drivers voor de videokaart downen? Misschien dat het daaraan ligt.
Laatste nvidia drivers www.laptopvideo2go.com
Aero zou toch wel soepel moeten draaien met die kaart zou ik denken.
En zit de P8400 erin?

[ Voor 94% gewijzigd door Philflow op 12-09-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Amiet01 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:15:
[...]

Nou ik heb em sinds één uur binnen. Wat een geweldig mooi apparaat is het, lekker licht en werkt gewoon perfect. Ik zal zondag als ik tijd heb een mini-review plaatsen. Moet nu de hele laptop eerst helemaal klaarstomen met alle software die ik nodig heb. Wat ik trouwens wel vind is dat Aero op een DirectX 10 kaart met veel schermen open niet zo soepel werkt. Dit terwijl er een 9200M met 256MB dedicated geheugen in zit. Kan ik ergens mss nieuwere drivers voor de videokaart downen? Misschien dat het daaraan ligt.
Hier staan wat dingen op de site van Samsung en er is ook altijd nog laptopvideo2go. Ik kijk uit naar je verslag :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:19
Wekkie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:44:
Zie je, dan was mijn zorg over het ontbreken van een meegeleverde Vista disk toch niet onterecht.
Ik ben trouwens aan het wachten op de R610...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Philflow schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:19:
[...]

Laatste nvidia drivers www.laptopvideo2go.com
Aero zou toch wel soepel moeten draaien met die kaart zou ik denken.
En zit de P8400 erin?
De P8400 zit erin evenals 4GB RAM :). Ik zal wel ff op die site kijken, maar kun je gewoon elke driver pakken voor vista? Want in de inf staat de 9200M van de nieuwste driver er niet bij.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Amiet01 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:39:
[...]
De P8400 zit erin evenals 4GB RAM :). Ik zal wel ff op die site kijken, maar kun je gewoon elke driver pakken voor vista? Want in de inf staat de 9200M van de nieuwste driver er niet bij.
Dan moet je de modded .inf pakken daar staat de 9200 wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
Morgen ga ik de Q210 halen denk ik. Zou ik 'm dan bij de Mediamarkt halen voor 888euro of bij de dixons voor 999euro? Zijn de verschillen zo groot om toch bij de dixons te kopen?

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bij Dixons is ie 898,- met P8400:
pricewatch: Samsung Q210 AS04

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Amiet01 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:39:
[...]

Ik ben ook geinteresseerd in je 3dmark06 score :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Q210 van Mediamarkt: het vervolg (deel 3).
Het restoren van de complete backup m.b.v. de Samsung software werkte dus niet. Met als resultaat een Q210 die steeds rebootte. Omdat er geen recovery-DVD mee wordt geleverd en ook geen Vista-DVD wist ik niet wat te doen. Vandaar mijn besluit om de complete harde schijf te formatteren en de Q210 compleet opnieuw te installeren. Omdat mijn desktop-PC voorzien is van Vista Ultimate was dit ook mijn keuze voor de Q210. Ondertussen dat mijn bestelling hiervoor uitstond, levering zou een dag duren, heb ik ondertussen wat onderzoek gedaan naar de indeling van de harddisk van de Q210 en alvast alle drivers en programma´s van de laatste stand van de website van Samsung gedownload. De harddisk wordt dus standaard uitgeleverd met een verborgen partitie t.b.v. de backup van Samsung. Aangezien mijn BartPE-CD wel opstartte, maar steeds weer rebootte, heb ik wat op internet gezocht naar problemen hiermee. Al vlug kwam ik er achter dat de Bios-setting AHCI hier roet in het eten gooide. Staat deze nl. op enable, dan vindt er geen IDE-emulatie van de harddisk plaats, maar kan de software d.m.v. bepaalde drivers communiceren mat SATA-componenten, zoals de harddisk en de DVD-drive van de Q210. Alleen BartPE schijnt hiermee niet overweg te kunnen. Zet je echter deze AHCI op disable, dan werkt het wel. Maar let op! Installeer je eerst Vista en zet je pas in een later stadium de AHCI op enable, dan zal Vista je regelmatig een BSOD bezorgen. Na dit allemaal uitgezocht te hebben heb ik dus eerst met AHCI op disable de BartPE-CD gestart en m.b.v. schijfbeheer hierin de complete harde schijf gewist, opnieuw ingedeeld in 2 partities en geformatteerd. Daarna opnieuw opgestart, AHCI op enable gezet en de inmiddels gearriveerde Vista Ultimate geinstalleerd. De volgende stap was alle drivers van Samsung installeren: zonder enig probleem. Toen de 3 Samsung softwarepakketjes Easy Battery, Easy Display en Play Camera geinstalleerd (de overige software interesseerde me niet, en al zeker niet de backup-software). Ook dit ging zonder problemen. Af en toe een backup gemaakt van de complete C-partitie naar de D-partitie m.b.v. Windows Vista Ultimate Backup (en deze backup later naar een externe harddisk gekopieerd). En zie daar: een Q210, al twee weken perfect draaiend met een schone installatie van Vista Ultimate, zonder storingen, zonder BSOD´s. Kortom een super laptopje, zonder enige meuk.
De score van deze configuratie: Processor 4,9, RAM 5,9, Grafisch 4,4, Grafisch voor spellen 5,1, Vaste schijf 5,2. De harde schijf is trouwens een Fujitsu MHZ2320BH. Uit dit nummer komt ook de capaciteit van 320GB naar voren. Het enigste wat ik miste uit de oorspronkelijke installatie van Samsung was het haarscherpe demofilmpje. Maar ook daarover niet getreurd: even een bezoekje aan de Mediamarkt, met een geheugenstikkie, en dat filmpje gewoon van een Q210 showmodelletje geleend.....
Tot slot een vraag: weet iemand of de Q210 kan booten vanaf een USB-stick. Ik vind wel de settings hiervoor in de Bios, maar hier staat N/A achter (not available?) en kan deze niet wijzigen.
Voor degenen die nog twijfelen over de aankoop van een Q210: je krijgt er echt geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Misschien eerst USB insteken en dan aanzetten. De BIOS kan die dan oppikken en zo zou er wat verschijnen in de bios als bootkeuze.
Ik geloof niet dat bios die meteen kan lezen na booten en je usb stick pas insteekt. Het is geen windows hoor die tussendoor kan herkennen, maar bios die eerst van te voren drives moet inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

MrDummy schreef op zondag 14 september 2008 @ 00:55:
Misschien eerst USB insteken en dan aanzetten. De BIOS kan die dan oppikken en zo zou er wat verschijnen in de bios als bootkeuze.
En terwijl je hem aanzet gelijk escape indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op zondag 14 september 2008 @ 00:55:
Ik geloof niet dat bios die meteen kan lezen na booten en je usb stick pas insteekt. Het is geen windows hoor die tussendoor kan herkennen, maar bios die eerst van te voren drives moet inlezen.
Nog zo laat wakker met zo'n goede tip. Bedankt! _/-\o_
Punt is dat ik bij andere systemen al vaak vanaf USB opgestart heb maar daar nooit iets voor hebben moeten wijzigen in de Bios.
Maar het werkt perfect. Kon me dat eigenlijk al niet voorstellen van de huidige generatie PC's/laptops.
Ik ga verder experimenteren met mijn Q210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 14 september 2008 @ 09:50:
[...]

En terwijl je hem aanzet gelijk escape indrukken.
F2 bij de Q210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

@Medronho: Zou jij ook 3DMark06 eens kunnen draaien en je score posten? :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Op advies van Medronho ben ik nu ook bezig Vista Ultimate erop te installeren. Sowieso zijn veel van de drivers en software op de Samsung site nieuwer dan de versie die erop stond. Op deze manier heb je ook gewoon meer controle over wat je wel of niet wilt.
Later vandaag meer hierover. Ik hoop ook dat het me vandaag lukt om de 3DMark 2006 te draaien. Moet namelijk nog wel wat dingen voor de studie doen :p.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mooie prijzen hangen er aan sommige van de laptops zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Laatst online: 07-09 02:49
Ik draai sinds een tijdje Vista Business 64 bit op m'n Q210, maar lijk het niet echt stabiel te krijgen. Nouja, in principe werkt alles goed, maar enkel als ik de laptop open doe na een tijdje, zie ik even een load-icoontje (in Vista zo'n cirkeltje) en vervolgens valt de laptop uit en start deze zichzelf opnieuw op. Het gebeurt willekeurig lijkt het, ik kan er in ieder geval geen patroon in ontdekken. Zowel bij het ontwaken uit de sleep functie als het gewoon openen van het lid als de laptop nog actief is lijkt het te triggeren..soms.

Hebben meer mensen hier last van met de Q210 icm Vista x64? Zo nee, welke drivers hebben jullie gebruikt? Als jullie een x64 driverpack online kunnen zetten zou ik hier erg dankbaar voor zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkie schreef op zondag 14 september 2008 @ 13:27:
@Medronho: Zou jij ook 3DMark06 eens kunnen draaien en je score posten? :)
Tjonge Wekkie, daar vraag je iets aan een a-gamer. Maar ok, omdat iedereen elkaar hier zo goed helpt doe ik mee en heb ik de Basic versie van 3DMark06 gedownload en gedraaid. Het zegt me helemaal niets maar mijn Q210 komt op een score van 2155. Kun je daar iets mee?

Wat betreft Milenco met zijn spontane reboot. Ik heb geen ervaring met de 64bit versie maar lees eens mijn eerdere ervaring met de AHCI-instelling in de Bios. Kan dat niet de aanleiding van jouw (van de Q210 natuurlijk.....) probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:05:
[...]
Tjonge Wekkie, daar vraag je iets aan een a-gamer. Maar ok, omdat iedereen elkaar hier zo goed helpt doe ik mee en heb ik de Basic versie van 3DMark06 gedownload en gedraaid. Het zegt me helemaal niets maar mijn Q210 komt op een score van 2155. Kun je daar iets mee?
Dankjewel! Daar kan ik zeker wat mee :) 2155 is een hele nette score voor een systeem met 9200m GS en betekent in feite dat de Q210 in staat is om zelfs de meest recente spellen te spelen (maar dan wel met de settings op 'low'). Niet slecht voor een 12.1" laptop toch? :9 Ik neem aan dat je de config met P7350 hebt?

Dan ben ik namelijk benieuwd of Amiet01, met P8400, een hogere score haalt en hoeveel het verschil dan is (hoewel het voor game prestaties overigens weinig zal schelen, die CPU, maar ik vraag me af hoe dat terug te zien is in een 3DMark score).

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ben nu bezig 3DMark06 te downen, maar mijn internetverbinding is erg klote (Alice). Over ongeveer een uurtje is ie klaar. Wat me wel opvalt is het volgende. Als je Flip3D gebruikt is het soms de eerste keer dat je het drukt erg haperend. Doe je het daarna nog een paar keer dan is ie gewoon weer normaal snel. Ik vind het voor een dx10 9200 kaart wel langzaam. De drivers op Laptopvideo2go zijn ook niet echt beter te noemen. Weet iemand wat de beste driver is op Laptopvideo2go?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Laatst online: 07-09 02:49
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:05:
[...]

Wat betreft Milenco met zijn spontane reboot. Ik heb geen ervaring met de 64bit versie maar lees eens mijn eerdere ervaring met de AHCI-instelling in de Bios. Kan dat niet de aanleiding van jouw (van de Q210 natuurlijk.....) probleem zijn?
Bedankt voor de tip. AHCI stond hier uit, heb hem nu enabled en in Vista mbv de knowledge base het spul weer bootend gekregen. Uit jouw verhaal maak ik op dat in deze situatie meer BSOD's zouden moeten komen..ik wacht het even af. Ik had sowieso geen last van BSOD's, maar de laptop rebootte 'spontaan' na het openen van het lid (restart at BSOD uiteraard uitgezet en er is hierover niets te vinden in de system logs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb dus net 3DMark06 geïnstalleerd en kom op een score van in totaal 2084. De instellingen staan gewoon op de standaard. @1280x800; SM2.0 score 776; HDR/SM3.0 score 733; CPU score 2047. Het is wel een stuk lager dan de vorige 3DMark score post (weet niet wie em had gepost).

BTW, mijn Vista Index is in totaal 4.4. Dit wordt veroorzaakt door de lage score van de bureaublad prestaties voor Aero. De score voor grafische weergave in spellen is 5.1. Is dit normaal of hoort het niet hoger te zijn?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:48
Net de Samsung R510 AS02 besteld, ik hoop dat hij van de week binnenkomt. Ik heb dit model nog niet zoveel voor zien komen in dit topic, dus mochten jullie vragen hebben stel ze gerust.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkie schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:12:
[...]

Dankjewel! Daar kan ik zeker wat mee :) 2155 is een hele nette score voor een systeem met 9200m GS en betekent in feite dat de Q210 in staat is om zelfs de meest recente spellen te spelen (maar dan wel met de settings op 'low'). Niet slecht voor een 12.1" laptop toch? :9 Ik neem aan dat je de config met P7350 hebt?

Dan ben ik namelijk benieuwd of Amiet01, met P8400, een hogere score haalt en hoeveel het verschil dan is (hoewel het voor game prestaties overigens weinig zal schelen, die CPU, maar ik vraag me af hoe dat terug te zien is in een 3DMark score).
Ik heb inderdaad de P7350 (2GHz). De P8400 is 2,26GHz. Echt veel zal het dus niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amiet01 schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:22:
Ik heb dus net 3DMark06 geïnstalleerd en kom op een score van in totaal 2084. De instellingen staan gewoon op de standaard. @1280x800; SM2.0 score 776; HDR/SM3.0 score 733; CPU score 2047. Het is wel een stuk lager dan de vorige 3DMark score post (weet niet wie em had gepost).

BTW, mijn Vista Index is in totaal 4.4. Dit wordt veroorzaakt door de lage score van de bureaublad prestaties voor Aero. De score voor grafische weergave in spellen is 5.1. Is dit normaal of hoort het niet hoger te zijn?
De 4.4 en de 5.1 zijn identiek bij mij, zie mijn eerdere verhaal. Even terzijde en ter vergelijk: in mijn buro-PC heb ik een EVGA 7800GS met 256MB DDR3 RAM. Deze scoort voor Grafisch een 5,9 (is volgens mij het maximum in Vista) en voor Grafische weergave in spellen 5.7.

Waar kan de totaalscore trouwens (2084) nog meer van af hangen? Misschien van lopende processen die niets met 3DMark van doen hebben (ik zeg maar wat......).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

@Medronho
Hoe is jou Aero performance? Gaat het constant soepel of gaat het af en toe toch wel langzaam? Welke drivers gebruik je precies? Zijn er ook drivers op Laptopvideo2go zonder dat je de inf moet vervangen (dus dat de 9200M automatisch wordt herkend).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ik zoek een vervanger voor mijn drie jaar oude multimedia laptop. 17", 6600 geforce, 1gb ram en intel 1,73 mhz. Was op zoek naar een desktop, zelf samenstellen.

Deze laptops zien er wel goed uit. Hoe is het met spellen? Kun je de laatste spellen op "high" spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Amiet01 schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:22:

Best vreemd dat je lager scoort dan Medronho, idd. Dit moet haast wel met je drivers te maken hebben (en je moet geen andere applicaties draaien tijdens de test).

De 3DMark score hangt af van je CPU en je GPU, maar gezien jullie GPU gelijk is en je een betere CPU hebt zou je logischerwijs op een hogere score uit moeten komen. Nu is het verschil overigens niet echt groot, indien de CPU hetzelfde was zou ik het niet opmerkelijk vinden maar nu verbaast het me wel. En ook dat je Aero af en toe lagged zou niet horen (lijkt me). Even afwachten welke drivers Medronho gebruikt, dus!

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Medronho kan jij misschien nog vertellen welke drivers jij allemaal gebruikt? Ik gebruik alle nieuwste drivers van de Samsung site van de Q210-AS01. Ik heb ook die Nvidia drivers gebruikt, maar heb deze nu geupdate naar 177.66 van Laptopvideo2go zonder modded inf. In beide gevallen heb ik hetzelfde Aero probleem. Het lijkt erop dat de videokaart eerst héél laag geklokt is, en als je de videokaart een aantal keren aanspoort om te werken (of als ik een hardware accellerated video heb afgespeeld die dus gebruik maakt van je videokaart) dan doet ie het daarna normaal zoals ie het hoort te doen. Kan ik dat ergens uitzetten dat de videokaart zo langzaam is?

Edit:
Ik ben erachter waarom de videokaart zo doet. Als er geen beroep op de grafische kaart wordt gemaakt, gaan de clock speeds omlaag (core 169.0 en memory 100.0 MHz) en wanneer deze gebruikt wordt gaan ze pas op stock speed draaien. Weet iemand waar ik die lage instellingen kan veranderen, aangezien ik in Rivatuner niet in dat tabblad kan komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Amiet01 op 16-09-2008 20:43 ]

Master_A

Verwijderd

Effe weg geweest.
Aero loopt zeer soepel bij mij. Totaal geen haperingen. Ik gebruik ook de laatste driver (en patch!) van de Samsung site. Een paar dingetjes ter info: in rust is de CPU-belasting 3 á 4%, ik heb geen applicaties lopen, ik heb geen virusscanner o.i.d. draaien. Gewoon een schoon geinstalleerde Q210 met Vista Ultimate en alle drivers van de Samsung site. Op de onderkant van mijn Q210 staat dat die van mij een AS03 is, wat ook klopt. Qua drivers maakt dat volgens mij niet uit. Ik heb geen aanleiding om third party drivers te installeren/testen. Het ding loopt gewoon als een zonnetje.
In het NVIDIA configuratiescherm heb ik niets gewijzigd t.o.v. de standaardinstellingen.
Amiet01: Heb je daar al eens gekeken hoe e.e.a. is ingesteld?

Tja, wat kan ik nog meer zeggen?

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 00:21:
Effe weg geweest.
Aero loopt zeer soepel bij mij. Totaal geen haperingen. Ik gebruik ook de laatste driver (en patch!) van de Samsung site. Een paar dingetjes ter info: in rust is de CPU-belasting 3 á 4%, ik heb geen applicaties lopen, ik heb geen virusscanner o.i.d. draaien. Gewoon een schoon geinstalleerde Q210 met Vista Ultimate en alle drivers van de Samsung site. Op de onderkant van mijn Q210 staat dat die van mij een AS03 is, wat ook klopt. Qua drivers maakt dat volgens mij niet uit. Ik heb geen aanleiding om third party drivers te installeren/testen. Het ding loopt gewoon als een zonnetje.
In het NVIDIA configuratiescherm heb ik niets gewijzigd t.o.v. de standaardinstellingen.
Amiet01: Heb je daar al eens gekeken hoe e.e.a. is ingesteld?

Tja, wat kan ik nog meer zeggen?
Zou je misschien GPU-Z kunnen downen en mij kunnen vertellen wat jou clock speeds dan zijn in het sensor tabblad als je niets doet met Aero of iets dergelijks (dus geen beroep doen op graka). Bij mij gaan ze dus zo laag als ik aangaf in mijn vorige post. Als ik Flip3D dan herhaaldelijk gebruik gaan de clock speeds naar de hoogste fabrieksinstelling.

Edit:
Ik krijg die patch niet geïnstalleerd. Als ik die patch probeer te openen gebeurd er niets. Heeft deze laptop nou trouwens ook een interne graphics van Intel? Er staat namelijk ook een driver bij op de Samsung site.

[ Voor 8% gewijzigd door Amiet01 op 17-09-2008 01:55 ]

Master_A

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Amiet01 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 01:27:
[...]

Zou je misschien GPU-Z kunnen downen en mij kunnen vertellen wat jou clock speeds dan zijn in het sensor tabblad als je niets doet met Aero of iets dergelijks (dus geen beroep doen op graka). Bij mij gaan ze dus zo laag als ik aangaf in mijn vorige post. Als ik Flip3D dan herhaaldelijk gebruik gaan de clock speeds naar de hoogste fabrieksinstelling.

Edit:
Ik krijg die patch niet geïnstalleerd. Als ik die patch probeer te openen gebeurd er niets. Heeft deze laptop nou trouwens ook een interne graphics van Intel? Er staat namelijk ook een driver bij op de Samsung site.
Misschien moet je op zoek gaan naar 'powersaving' settings ofzo? Voor zover ik begrijp komen veel situaties die te maken hebben met teruggeschroefde kloksnelheden daar vandaan. Ik weet niet precies waar je dit zal kunnen vinden, ik vermoed dat je ergens bij je batterij-indicator moet wezen. Er moet daar een instelling zijn die er voor zorgt dat je laptop niet meteen terug klokt.

Edit: Ik geloof dus dat je hier moet wezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekkie op 17-09-2008 17:21 ]

I've got a feeling...

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:52
Ik gebruik zelf Notebook Hardware Control voor de energie instellingen van mijn R510. Daarmee kun je erg veel instellingen doen om het energie verbruik te minimaliseren.

http://www.pbus-167.com

[ Voor 27% gewijzigd door sh4dow op 17-09-2008 15:48 ]

Verwijderd

Amiet01 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 01:27:
[...]

Edit:
GPU-Z gedraaid. Onder het sensor tabblad staat, als ik niets doe, resp. 529 en 702 MHz.
Dit verandert alleen als ik op accu overga. Dan gaat het na verloop van tijd naar de 169/100 MHz.
Ga ik op accu grafisch werken dan stijgen deze waardes weer (naar 529/702 MHz).

Die patch gaf bij mij een melding dat hij succesvol geinstalleerd was, ik vind dat versienummer echter nergens terug (bij de drivers etc.).

Als er een 9200GS in zit neem ik niet aan dat er ook nog een interne graphics van Intel in zit.
Dan zou Everest o.i.d. die wel vinden. In de bios vindt ik ook niets hierover.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 00:00 ]

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
Hi weten jullie dat komt de q210 ook met bleuray drive erin?
want dan zou die voor mij compleet zijn.

• Philflow

Philflow

guidosda schreef op donderdag 18 september 2008 @ 08:53:
Hi weten jullie dat komt de q210 ook met bleuray drive erin?
want dan zou die voor mij compleet zijn.
Een bluray drive met een 1280*800 schermpje? ik denk dat je lang kunt wachten.
Maar er 1 zelf inzetten moet niet te moeilijk zijn volgens mij. Ze zijn alleen nog erg duur.

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
Hi

Is ook meer van hdmi en dan op mijn full hd tv :)
moet toch nieuw laptop en dan met bleuray kan ik weer is echt genieten :)

• Tynos
Zo vandaag heb ik ´m ook gekocht hoor. Bij Dixons voor €899,- Ik heb er nog een sleeve bij gekregen. Dit had ik netjes gevraagd, omdat de laptop al zo duur was.
Kleine review van de laptop:

Als eerste je kan erom twisten, maar dit is echt een mooi dingetje om te zien. Niet veel laptops zien er zo goed afgewerkt uit. Hij is daarbij ook lekker compact en licht.
Eerste keer opstarten:
Fijne windows installatie. In welke taal je windows wilt hebben en hoe groot je de partities wilt hebben van de harde schijf(HD), worden daarbij o.a. gevraagd.
Daarna moest er een soort van backup worden gemaakt van de HD. Dat duurde wel een kwartiertje, maar dat maakt natuurlijk niet uit, want dat is eens en nooit weer.
Eerst internet erop gezet. Dat ging alle maal heel soepeltjes.
Daarna alles geinstalleerd, wat ik wilde installeren. Office professional, avast home edition, enz enz.

Ik merk bij deze (zware) applicaties, dat de laptop aan de linkerkant wat warmte uitstoot. Dat vind ik alleen maar prettig als je wat koude handen krijgt. Het geluid wat de laptop produceerd is nagenoeg niet aanwezig. Wel merkte ik dat toen ik de dvd van office erin deed, dat er wat mechanische geluiden aan te pas kwamen, maar dit is niet hinderlijk. Ook kun je er voor kiezen om de dvd-brander/speler eruit te halen om (nog meer) gewicht te besparen. Dit vind ik helemaal niet nodig, want het is al zo'n lichte laptop.

Hoelang de batterij meegaat kan ik nog niet bepalen, maar dit zit wel goed neem ik aan. In het begin met applicaties installeren gaat de laptop wat minder lang mee op een volle batterij, maar bij normaal gebruik zou ik wel verwachten dat deze wel (minstends) 3uur mee zal gaan.

Ik meende me nog te herrineren dat iemand op dit forum zei dat de behuizing slap aanvoelt. Daar ben ik het niet mee eens, dit voelt juist solide aan.

Tot nu toe ben ik helemaal tevreden over mijn aankoop van deze laptop. Als iemand niet eens is met de kleine review, gewoon even een comment plaatsen.

Verwijderd

@Tynos: de backup maken is geen probleem. Maar volgens mij is het nog niemand gelukt om deze succesvol terug te zetten. Of wel?

@Guidosda & @Philflow: bleuray, bluray? Wat is het nu eigenlijk?
Volgens mij is het officieel Blu-ray!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Weet iemand hoe je snel in Windows de bluetooth kunt in- en uitschakelen. Kan namelijk geen knop ofzo vinden. Ook de knop fn+wireless is alleen voor de WLAN. Meestal kun je bij andere laptops hiermee ook de bluetooth uitschakelen.

Master_A

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Tynos schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:09:
Kleine review van de laptop:
[...]
Ik merk bij deze (zware) applicaties, dat de laptop aan de linkerkant wat warmte uitstoot. Dat vind ik alleen maar prettig als je wat koude handen krijgt.
[...]
ik snap dat je enthousiast bent over je aanschaf, maar je kan het ook overdrijven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 18-09-2008 21:12 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mede door de positieve ervaringen hier, ga ik binnenkort ook voor de Q210 (Dixons versie).
Ik moet alleen nog even kijken of 'ie een beetje soepel in mijn tas past. Ik leen nu telkens de MSI Wind van mijn vriendin, en die past er eigenlijk precies in. Paar cm speling aan alle kanten, dus die extra 2 inches zullen erom spannen :P Mocht gisteren een andere 12" laptop in mijn tas stoppen bij Dixons aangezien ze de Q210 niet hadden, en die paste wel. Dat was echter zonder tasje.

Voor Thanatos: Is het spelen van Bioshock nog een beetje gelukt op de Q210 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ken. schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:44:
Mede door de positieve ervaringen hier, ga ik binnenkort ook voor de Q210 (Dixons versie).
Ik moet alleen nog even kijken of 'ie een beetje soepel in mijn tas past. Ik leen nu telkens de MSI Wind van mijn vriendin, en die past er eigenlijk precies in. Paar cm speling aan alle kanten, dus die extra 2 inches zullen erom spannen :P Mocht gisteren een andere 12" laptop in mijn tas stoppen bij Dixons aangezien ze de Q210 niet hadden, en die paste wel. Dat was echter zonder tasje.

Voor Thanatos: Is het spelen van Bioshock nog een beetje gelukt op de Q210 ?
Ik heb tot nu toe een paar spellen gespeeld en moet zeggen dat ik de Q210 had onderschat. Ik heb Call of Duty 4 de eerste paar levels gespeeld en het loopt best wel ok (wel op een reso van 720x480 oid en alles op hoogst). Heb nu ook Race Driver GRID geprobeerd met een reso van 1024x768. Moest wel alles op low zetten, maar dan werkt ie nu ook goed. Straks de settings proberen te optimaliseren. Assasins Creed alles op low en 1280x800 werkt goed. Op lagere reso en de settings eentje hoger zetten ging niet, omdat het dan namelijk wel ging haperen. Wat ik nog wil proberen is GTA IV als ie uit is (gaat ie waarschijnlijk nooit kunnen draaien), vandaag HL2 Orange en SC Double Agent. Ik vind het toch knap dat een low-end kaart dit allemaal nog redelijk kan draaien met sommige spellen zelfs op hogere settings. To be continued.

BTW:
Gamen op accu gaat bij mij niet. Zoals ik eerder had vermeld over de powersavings van de laptop zorgt het ervoor dat de videokaart niet hoger klokt dan een bepaalde instelling. Ik hoop dat er een Rivatuner komt met ondersteuning voor de 9200M GS.

@Medronho
Ik vind het vaag dat jou kaart op batterij wel klokt naar de hoogst mogelijke instelling. Dit terwijl ik met het testen ook een schone install had met alle Samsung drivers van de site. Ik heb trouwens ook dat Driver Detective zegt dat mijn Intel chipset drivers out of date zijn, maar ik kan nergens de drivers vinden voor onze chipset (op de Samsung site na dan). Kent er iemand een site waar ik deze wel kan vinden. Op de Intel site kan ik namelijk ook niets vinden.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
MrJayMan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:12:
[...]

ik snap dat je enthousiast bent over je aanschaf, maar je kan het ook overdrijven ;)
Overal een voordeel uit halen toch :)

Vandaag al twee uur lang college gevolgd met deze laptop. En de indicatie geeft nu 59% aan. Met gewoon Office word aan. Ben dus al dik tevreden over de batterijduur van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

De Q210-AS04NL (dus met P8400/4GB/320GB/9200MGS) is ook beschikbaar op dynabyte.nl. Ik vind het best apart dat deze config tot nu toe alleen bij Dixons en (nu dus) deze winkel te bestellen is, en niet bij de 'normale' webshops.
Tynos schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:08:
[...]

Overal een voordeel uit halen toch :)

Vandaag al twee uur lang college gevolgd met deze laptop. En de indicatie geeft nu 59% aan. Met gewoon Office word aan. Ben dus al dik tevreden over de batterijduur van de laptop.
Dat zijn nog eens goede berichten! Was dit met wifi aan of uit?

@Amiet01: Balen van je probleem (ik zie dat je er ook een apart topic over hebt geopend). Misschien kan een andere eigenaar van de Q210-AS04NL berichten of hij/zij ook last heeft van een per definitie teruggeklokte videokaart op de accu? Zou toch wel zo tof zijn als gamen ook lukt zonder stopcontact..

[ Voor 18% gewijzigd door Wekkie op 19-09-2008 11:44 ]

I've got a feeling...

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste