Hoi, ben nieuw in het OC'en en koelen.
Ik heb voor een nieuw systeem het volgende gekocht.
moederbord: GA-EP35-DS3P
cpu: E8500 + Scythe Mugen 1000 met retention kit.
geheugen: 4GB OCZ PC8000
Zonder overclock is er niet veel aan de hand behalve dat wanneer ik de CPU fan in het BIOS
op 1200RPM zet de pc lijkt te vibreren. Dit lijkt van de Mugen af te komen.
Dus ik heb deze nu rond de 800/900RPM staan en de CPU blijft rond de 42 graden.
De vibraties zijn niet merkbaar rond dit lagere toerental. Wel, wanneer ik mijn hand op de case laat rusten voel ik een zeer lichte vibratie dat in frequentie verloopt.
Anyhow, ik heb de CPU lichtjes proberen over te clocken door 8.5*400Mhz = CPU 3.4GHz.
Dit resulteert in 70 graden van de CPU gemeten in het BIOS. Niet goed!
Nu heb ik de retentionkit geinstalleerd en heb de koperen plaat + de plastic ringetjes die de
heatsink moeten verhogen zodat ze geen contact maken met de capasitors gebruikt.
De retention kit en koeler kunnen er maar op 1 manier op. En toch heb ik het idee dat er iets niet goed zit, gezien de vibraties, hoge temperatuur na licht OC'en.
En het blok lijkt niet echt uitgelijnd in relatie met de rand van het bord.
Zie foto's:

Heeft iemand misschien enig idee wat ik fout heb gedaan..
Ik heb voor een nieuw systeem het volgende gekocht.
moederbord: GA-EP35-DS3P
cpu: E8500 + Scythe Mugen 1000 met retention kit.
geheugen: 4GB OCZ PC8000
Zonder overclock is er niet veel aan de hand behalve dat wanneer ik de CPU fan in het BIOS
op 1200RPM zet de pc lijkt te vibreren. Dit lijkt van de Mugen af te komen.
Dus ik heb deze nu rond de 800/900RPM staan en de CPU blijft rond de 42 graden.
De vibraties zijn niet merkbaar rond dit lagere toerental. Wel, wanneer ik mijn hand op de case laat rusten voel ik een zeer lichte vibratie dat in frequentie verloopt.
Anyhow, ik heb de CPU lichtjes proberen over te clocken door 8.5*400Mhz = CPU 3.4GHz.
Dit resulteert in 70 graden van de CPU gemeten in het BIOS. Niet goed!
Nu heb ik de retentionkit geinstalleerd en heb de koperen plaat + de plastic ringetjes die de
heatsink moeten verhogen zodat ze geen contact maken met de capasitors gebruikt.
De retention kit en koeler kunnen er maar op 1 manier op. En toch heb ik het idee dat er iets niet goed zit, gezien de vibraties, hoge temperatuur na licht OC'en.
En het blok lijkt niet echt uitgelijnd in relatie met de rand van het bord.
Zie foto's:

Heeft iemand misschien enig idee wat ik fout heb gedaan..