Ik heb dus een sinds kort een Scythe Mugen, omdat ik vond dat mijn Arctic Freezer 7 Pro te veel lawaai maakte. Ook heb ik mij laten vertellen dat dit 1 van de beste luchtkoelers is en mijn E6750 dus onder de temps van de AF7 zou moeten brengen.
Nou was mijn CPU met de AF7 Pro altijd zo'n 40 graden idle en 45/50graden stressed op 3600mhz met een Vcore van 1.4625.
Ik zat mezelf dus al helemaal lekker te maken over hoe koel het nu zou moeten zijn en hoeveel verder ik zou kunnen klokken, blijkt dat hij met de Mugen op de stock snelheid en frequentie gewoon warmer wordt dan overgeklokt met een AF7 Pro.
Mijn vraag aan jullie is dus, hoe is dit te verklaren?
Alles zit in een goede kast, de CM690, ik heb een 120mm intake, een 120mm exhaust fan, allebei op 1200rpm, en dan natuurlijk de Mugen zelf die ook rond de 1200RPM draait.
De koeler zit goed vast, alle pennetjes zijn goed door het moederbord (P5N-E sli) gedrukt.
De gebruikte koelpasta is de CoolerMaster HTK-002.
Plaatje van de temps met Mugen
Plaatje van de Temps met AF7 Pro
Plaatje van de kast
Nou was mijn CPU met de AF7 Pro altijd zo'n 40 graden idle en 45/50graden stressed op 3600mhz met een Vcore van 1.4625.
Ik zat mezelf dus al helemaal lekker te maken over hoe koel het nu zou moeten zijn en hoeveel verder ik zou kunnen klokken, blijkt dat hij met de Mugen op de stock snelheid en frequentie gewoon warmer wordt dan overgeklokt met een AF7 Pro.
Mijn vraag aan jullie is dus, hoe is dit te verklaren?
Alles zit in een goede kast, de CM690, ik heb een 120mm intake, een 120mm exhaust fan, allebei op 1200rpm, en dan natuurlijk de Mugen zelf die ook rond de 1200RPM draait.
De koeler zit goed vast, alle pennetjes zijn goed door het moederbord (P5N-E sli) gedrukt.
De gebruikte koelpasta is de CoolerMaster HTK-002.
Plaatje van de temps met Mugen
Plaatje van de Temps met AF7 Pro
Plaatje van de kast