Nou ja morgen op de post maandag bij Orange bedoel je
na 6 uur word het niet opgehaald, maar goed zal mrogen ochtend brief schrijven en gelijk op de post doen en dan zien we wel wat ze zeggen. Zo niet dan heb ik pech gehad.
Ja moet echt per brief. Soms werkt een fax, maar zou ik niet op gokken.WeAreLegion schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:42:
Moet dat opzeggen echt perse per brief? Of kan het ook via de telefoon als je de juiste argumenten gebruik? Want 3 september is nog al kort dag eerlijk gezegt. Iemand een idee?
Hoorde van KS dat TV kijken via Orange World gaat vervallen. Het wordt wel steeds minder.
Ja ik heb ook een computer.
Mooi, weer een reden (achteraf) dat het goed is om op te zeggen.CyberJoe schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:56:
[...]
Ja moet echt per brief. Soms werkt een fax, maar zou ik niet op gokken.
Hoorde van KS dat TV kijken via Orange World gaat vervallen. Het wordt wel steeds minder.
Klopt, ze bellen nu zelf alle orange music 35 klanten die gebruik hebben gemaakt van die tv. ik ben althans gebeldCyberJoe schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:56:
[...]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Hoop dat ze mij niet vergeten te bellen dan, anders kan ik altijd nog om die reden opzeggen na 3 september als ze mijn brieven niet accepteren...
BastiaanN schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:26:
[...]
Klopt, ze bellen nu zelf alle orange music 35 klanten die gebruik hebben gemaakt van die tv. ik ben althans gebeld
ja ze hebben mij ook al tig keer gebeld. Hebben ook orange music. Contract is per 6 augustus contractvrij oftewel ..kan met 3 maanden opzegtermijn opzeggen. Ze proberen je een flex abbonement aan te smeren onder het motto dat het een eenmalig aanbod is waarbij je je beltegoed kan behouden ( naar relax is ook mogelijk maar dan zonder behoud beltegoed) dit is natuurlijk gewoon een standaard optie bij orange klanten. Je kan altijd overstappen naar een flex abbo met behoud van bel tegoed.
Ook probeerde ze eerst ons een nieuw toestel aan te smeren met 2 jarig abbonement alsof het een speciaal aanbod is. HEt is niet meer dan een standaard verlenging dus ik zou er niet op ingaan en rustig de mogelijkheden bekijken. Stap zeker niet direct over naar relax want dan ben je je resterende beltegoed kwijt.
Als je dus wil verlengen kan dat, om een indruk te krijgen van de tarieven gewoon ff op de t-mobile shop website kijken. ze hanteren de zelfde prijzen. Let ook op dat als je een internet bundel activeert op je nieuwe abbonement je extra toestelkorting krijgt. Dit vermeldt de gemiddelde medewerker ook niet uit zich/haar zelf
Ook probeerde ze eerst ons een nieuw toestel aan te smeren met 2 jarig abbonement alsof het een speciaal aanbod is. HEt is niet meer dan een standaard verlenging dus ik zou er niet op ingaan en rustig de mogelijkheden bekijken. Stap zeker niet direct over naar relax want dan ben je je resterende beltegoed kwijt.
Als je dus wil verlengen kan dat, om een indruk te krijgen van de tarieven gewoon ff op de t-mobile shop website kijken. ze hanteren de zelfde prijzen. Let ook op dat als je een internet bundel activeert op je nieuwe abbonement je extra toestelkorting krijgt. Dit vermeldt de gemiddelde medewerker ook niet uit zich/haar zelf
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Afgelopen weekend de opzegbrief verstuurd en net even gebeld met 1200 of de brief was binnengekomen. Bij het noemen van "opzegbrief" kreeg ik gelijk de opmerking "jammer dat u weggaat, wat is de reden daarvoor"? Toen ik zei dat ik wilde opzeggen vanwege het stopzetten van webmail en over wilde stappen naar T-Mobile met een iPhone was de reactie "maar dan regelen we dat toch? Daar zit ik hier voor"
Kortom, het was geen probleem. De iPhone wordt z.s.m. opgestuurd samen met een T-Mobile sim en een bevestigingsbrief. De datum van omzetten van het nummer wordt per sms verstuurd, dat zal rond 15 september liggen.
Wauw, dat ging soepeltjes!

BTW: behoud van het beltegoed kon alleen bij het abo van €45 (of hoger)
Maargoed, dat verdien ik wel weer terug door een deel via http://www.thoorn.nl/beltegoed/ terug te halen en de rest via de verkoop van m'n in februari aangeschafte zwaar gesubsidieerde HTC Touch Cruise.
Wauw, dat ging soepeltjes!
BTW: behoud van het beltegoed kon alleen bij het abo van €45 (of hoger)

[ Voor 17% gewijzigd door Tourniquet op 29-08-2008 18:47 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Tof! Ik weet nog niet of ik over wil naar T-Mobile of niet, dus voor mij heeft zoiets geen zin. Plus ik wil zelf een leuke mobiel uitzoeken en het liefst geen gesimlockte
Dan maar getouwtrek met Orange. Nog geen mail gehad over de voortgang (zou ik woensdag al ontvangen!), dus ik ga zo nog maar eens even bellen en dan morgen de fax nogmaals versturen.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
het is géén verlenging. je krijgt een compleet nieuw contract en sim. in mijn geval met start datum 11-09-2008 en duurt tot 11-09-2009 terwijl mijn orange contract nog zou lopen tot 23-01-2010amsterdammertje schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:54:
ja ze hebben mij ook al tig keer gebeld. Hebben ook orange music. Contract is per 6 augustus contractvrij oftewel ..kan met 3 maanden opzegtermijn opzeggen. Ze proberen je een flex abbonement aan te smeren onder het motto dat het een eenmalig aanbod is waarbij je je beltegoed kan behouden ( naar relax is ook mogelijk maar dan zonder behoud beltegoed) dit is natuurlijk gewoon een standaard optie bij orange klanten. Je kan altijd overstappen naar een flex abbo met behoud van bel tegoed.
Ik heb het contract namelijk al binnen
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Dat is heel mooi maar wij vinden het flex geen volwaardig alternatief voor orange aangezien flex per minuut toch een stuk duurder is. Relax met een flinke bundel komt het meest in de buurt in ons geval maar dan zouden we 70 euro aan beltegoed kwijt zijn. Voordeligst vooralsnog voor ons is overstappen naar telfort 280 inc internet. Dan hebben we voor 36 euro internet, 60 sms'jes en 280 belminuten. Echter kan dat pas over 3 maanden. Denk dat ik daarom voorlopig maar orange per eerste mogelijkheid over 3 maanden laat omzetten naar prepaid en dan rustig eens zal kijken.BastiaanN schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:30:
[...]
het is géén verlenging. je krijgt een compleet nieuw contract en sim. in mijn geval met start datum 11-09-2008 en duurt tot 11-09-2009 terwijl mijn orange contract nog zou lopen tot 23-01-2010Ik kon hier overigens ook gewoon een toestel gratis uitzoeken die bij verlenging bijv. 100 euro zou kosten.
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Verwijderd
Ook maar even naar de klantenservice gebeld omtreft de status van mijn opzegging, waarvoor ik exact een week geleden een brief over verstuurd heb. Het blijkt dat momenteel mijn abo zoals gevraagd wel naar Prepaid omgezet zal worden, maar pas aan het einde van mijn contract. Daar heb ik veel aan >.<
(Zelf maak ik overigens actief gebruik van Orange World en ik heb in het begin van m'n abo ook een webmailadres gekregen, welke ik toen enkele malen gebruikt heb.)
De (overigens behulpzame) meneer aan de telefoon zou contact opnemen met de betreffende afdeling; het enige dat hij erover wist wat dat Orange een lijst had van de meest actieve webmailgebruikers, waar ik blijkbaar niet tussen sta. Als dat later echt wordt gebruikt als argument voor het niet stopzetten van mijn contract, dan zal ik ze nog eens duidelijk op hun AV wijzen. Ik had immers een webmailaccount en kan die nu ongevraagd niet meer gebruiken; dan maakt het niks uit of ik hem veel of weinig gebruikt heb.
(Zelf maak ik overigens actief gebruik van Orange World en ik heb in het begin van m'n abo ook een webmailadres gekregen, welke ik toen enkele malen gebruikt heb.)
De (overigens behulpzame) meneer aan de telefoon zou contact opnemen met de betreffende afdeling; het enige dat hij erover wist wat dat Orange een lijst had van de meest actieve webmailgebruikers, waar ik blijkbaar niet tussen sta. Als dat later echt wordt gebruikt als argument voor het niet stopzetten van mijn contract, dan zal ik ze nog eens duidelijk op hun AV wijzen. Ik had immers een webmailaccount en kan die nu ongevraagd niet meer gebruiken; dan maakt het niks uit of ik hem veel of weinig gebruikt heb.
Ik ben ook gebeld omdat ik orange music abbo heb..
Ik mag alles, kostenloos opzeggen, sim only abbo met behoud van tegoed, nieuw abbo met nieuwe telefoon enz.
Weet nog niet wat ik ga doen.. moet eerst de opties es bekijken..
Ik mag alles, kostenloos opzeggen, sim only abbo met behoud van tegoed, nieuw abbo met nieuwe telefoon enz.
Weet nog niet wat ik ga doen.. moet eerst de opties es bekijken..
Vind het overigens toch frapant dat mensen (ook al geven ze aan dat idd de AV veranderd zijn) afgewezen worden...
Hoe kan je dan je recht halen?
On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)
Mijn abonnement wordt eind deze maand omgezet naar prepaid. Ik vind het jammer, na ruim 8 jaar Dutchtone/Orange, maar dat is het gevolg van de overname door T-Mobile. Van alle diensten van de afgelopen jaren ben ik een van de eerste enthousiaste gebruikers geweest, maar als er geen nieuwe diensten meer worden geintroduceerd en bestaande worden uitgefaseerd, dan stopt het voor mij ook

Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Heb het idee dat ze het je gewoon zo moeilijk mogelijk willen maken (ontmoedigingsbeleid). Toen ik vroeg naar het opheffen van worldTV werd gezegd dat ik daardoor kon overstappen naar T-Mobile. Ik gaf aan dat daardoor van mijn contract af zou kunnen, maar daar werd mooi omheen gepraat (het werd niet ontkent) en mij de indruk gegeven dat ik alleen maar naar T-Mobile kon. Beetje misleidend. Ik denk dat je het gezeur over webmail ook zo moet zien. Maar als een KS niet echt eerlijk is voel ik me genept en wil ik ASAP weg bij zo'n bedrijf, nu bij Orange/T-Mobile dus. Ik weet wel dat het ergens anders het zelfde kan zijn.BadBert schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:07:
Vind het overigens toch frapant dat mensen (ook al geven ze aan dat idd de AV veranderd zijn) afgewezen worden...
En ik had ook al jaren Orange (3 mobieltjes lang) en was er tevreden mee, totdat T-Mobile het ging uitkleden.
[ Voor 6% gewijzigd door CyberJoe op 01-09-2008 16:57 ]
Naja, dus als ik dan nu weer een afwijzing krijg? want ik wilde minimaal 1 dienst laten activeren, wat nu ineens niet meer kan (wijziging av dus).
Hoe kan ik dan toch "gelijk krijgen" en mijn abo over laten sluiten? (ik kan overigens wel bij tmobile tot tevredenheid terecht). Beetje brieven blijven schrijven? Of is er iets waarmee ik zou kunnen "dreigen"?
Hoe kan ik dan toch "gelijk krijgen" en mijn abo over laten sluiten? (ik kan overigens wel bij tmobile tot tevredenheid terecht). Beetje brieven blijven schrijven? Of is er iets waarmee ik zou kunnen "dreigen"?
Ik heb ook een brief gehad dat mijn abonnement afloopt op 10 Mei 2008. Ik gebeld dat blijkt dus 5 oktober te zijn. Nu heb ik bij T-Mobile "verlengt" en heb de iPhone binnen EN een T-Mobile sim kaart (met een ander 06-nummer). Maar de ingangs datum van dit abonnement is 10-November-2008. Dat is de datum waarop mijn contract zou aflopen. Is er wel een mogelijkheid om toch eerder naar T-Mobile te gaan? Ik wil namelijk wel mijn iPhone direct kunnen gebruiken en een Duo-Sim hebben.BastiaanN schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:30:
[...]
het is géén verlenging. je krijgt een compleet nieuw contract en sim. in mijn geval met start datum 11-09-2008 en duurt tot 11-09-2009 terwijl mijn orange contract nog zou lopen tot 23-01-2010Ik kon hier overigens ook gewoon een toestel gratis uitzoeken die bij verlenging bijv. 100 euro zou kosten.
Hoe heb jij dat gedaan dat je toch "direct" kunt overstappen?
Bij mij meldde de klantenservice dat ik voor de nummerportering even de klantenservice kon bellen als ik de iPhone en sim allebei binnen had. Hoe lang heb je op de iPhone moeten wachten?VicSmurf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:20:
[...]
Ik heb ook een brief gehad dat mijn abonnement afloopt op 10 Mei 2008. Ik gebeld dat blijkt dus 5 oktober te zijn. Nu heb ik bij T-Mobile "verlengt" en heb de iPhone binnen EN een T-Mobile sim kaart (met een ander 06-nummer). Maar de ingangs datum van dit abonnement is 10-November-2008. Dat is de datum waarop mijn contract zou aflopen. Is er wel een mogelijkheid om toch eerder naar T-Mobile te gaan? Ik wil namelijk wel mijn iPhone direct kunnen gebruiken en een Duo-Sim hebben.
Hoe heb jij dat gedaan dat je toch "direct" kunt overstappen?
Update:
Ik had mijn 2e opzegging verstuurd.
Word ik zojuist gebeld door een medewerker van de KS.
Die deelt mij vrolijk mee dat het abbo is beeindigt op de 29e
Het nummer word omgezet naar prepaid maar de 107 euro reeds opgebouwd tegoed ben ik kwijt.
Ik heb telefonisch medegedeeld dat ik hiermee niet accoord ga.
Ook verwacht ik nog de schriftelijke bevestiging.
Ze konden me wel een nieuw abbo geven met behoud van beltegoed.
Ik heb in mijn 2e brief voor opzegging duidelijk gesteld:
Orange pleegt contractbreuk --> ik kan opzeggen.
Nummer omzetten naar prepaid met behoud van reeds opgespaarde tegoed.
Ik heb de zaak reeds aanhangig gemaakt bij de rechtsbijstand.
Vervolg zal ik weer posten
Ik had mijn 2e opzegging verstuurd.
Word ik zojuist gebeld door een medewerker van de KS.
Die deelt mij vrolijk mee dat het abbo is beeindigt op de 29e
Het nummer word omgezet naar prepaid maar de 107 euro reeds opgebouwd tegoed ben ik kwijt.
Ik heb telefonisch medegedeeld dat ik hiermee niet accoord ga.
Ook verwacht ik nog de schriftelijke bevestiging.
Ze konden me wel een nieuw abbo geven met behoud van beltegoed.
Ik heb in mijn 2e brief voor opzegging duidelijk gesteld:
Orange pleegt contractbreuk --> ik kan opzeggen.
Nummer omzetten naar prepaid met behoud van reeds opgespaarde tegoed.
Ik heb de zaak reeds aanhangig gemaakt bij de rechtsbijstand.
Vervolg zal ik weer posten
nou, met een ander abo (tmobile, met behoud van tegoed) ben ik al blij 
Ben wel benieuwd of je je tegoed mag houden uiteindelijk
alleen als je overstapt naar t-mobile flex. Als je naar relax overstapt ben je je tegoed kwijt. Sms te geod vervalt in beide gevallenBadBert schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:18:
nou, met een ander abo (tmobile, met behoud van tegoed) ben ik al blij
Ik denk het niet. Je mag het tegoed gebruiken zolang het contract loopt. Dat het tegoed meegenomen kan worden naar de volgende maand, is onderdeel van je contract / abonnement. Als jij dat contract laat ontbinden, vervalt je recht op het tegoed.BadBert schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:18:
Je hebt maandelijks een belbundel gekocht en betaald en die kun je benutten onder de voorwaarden waar je tot voor kort mee akkoord ging. Omzetten naar prepaid beltegoed na afloop van het contract is geen recht onder die voorwaarden.
Ik begrijp dat het vervelend voor je is, maar ik vrees dat je rechtsbijstandsverzekering hier niet bij zal helpen. Mocht je het tegoed toch kunnen behouden, al dan niet op verzoek van de rechtsbijstand, dan is dat zeer coulant van Orange.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dat was ook de planning (overstappen naar flex), sms tegoed heb ik niet, want het gaat uit 1 bundel!alleen als je overstapt naar t-mobile flex. Als je naar relax overstapt ben je je tegoed kwijt. Sms te geod vervalt in beide gevallen
Zojuist gebeld met de KS,
Mijn abbo word z.s.m. omgezet naar prepaid, en als het goed is met behoud van mijn opgespaarde tegoed..
De man die ik aan de lijn had wist niet beter dan dat je je tegoed meeneemt..
Ik heb het hem er voor de zekerheid nog extra bij laten zetten..
Nu afwachtten op reactie..
Mijn abbo word z.s.m. omgezet naar prepaid, en als het goed is met behoud van mijn opgespaarde tegoed..
De man die ik aan de lijn had wist niet beter dan dat je je tegoed meeneemt..
Ik heb het hem er voor de zekerheid nog extra bij laten zetten..
Nu afwachtten op reactie..
Ik heb inmiddels bevestiging van m'n opzegging binnen en daar staat duidelijk in dat het tegoed vervalt.
Verwijderd
Heb op 25 aug bevestiging gekregen van Orange dat mijn opzegging was geaccepteerd (vanwege webmail) en dat m'n nummer per 2 september vrij zou zijn voor portatie.
Heb op de 25e dus een Tmob abbo afgesloten met aanvraag van nummerbehoud. Je voelt hem al aankomen: gisteren heeft Orange m'n nummer uit de lucht geplukt en Tmob heeft het niet overgenomen.
KS van Tmob gebeld: Orange zou m'n portatie-verzoek hebben afgewezen want de gevraagde datum van 2 september lag binnen de opzegtermijn????? Hierover ben ik nooit geinformeerd door T-mobile!!!
Om een lang verhaal kort te maken: heb een nieuw verzoek bij Tmob moeten indienen (heb 't gefaxt) voor portatie en re-activatie van m'n oude 06-nummer, zodat ik gedurende portatie gewoon bereikbaar ben op dat oude nummer. Zou 3 weken kunnen duren?
Heeft iemand een tip om dit proces goed te volgen en eventueel te kunnen versnellen?
Heb geen zin om voor deze korte periode nieuwe visite-kaartjes te moeten drukken enzo...
Thanks!
Heb op de 25e dus een Tmob abbo afgesloten met aanvraag van nummerbehoud. Je voelt hem al aankomen: gisteren heeft Orange m'n nummer uit de lucht geplukt en Tmob heeft het niet overgenomen.
KS van Tmob gebeld: Orange zou m'n portatie-verzoek hebben afgewezen want de gevraagde datum van 2 september lag binnen de opzegtermijn????? Hierover ben ik nooit geinformeerd door T-mobile!!!
Om een lang verhaal kort te maken: heb een nieuw verzoek bij Tmob moeten indienen (heb 't gefaxt) voor portatie en re-activatie van m'n oude 06-nummer, zodat ik gedurende portatie gewoon bereikbaar ben op dat oude nummer. Zou 3 weken kunnen duren?
Heeft iemand een tip om dit proces goed te volgen en eventueel te kunnen versnellen?
Heb geen zin om voor deze korte periode nieuwe visite-kaartjes te moeten drukken enzo...
Thanks!
Die snap ik ff niet... 2 september lag binnen de opzegtermijn, en ze hebben je nummer niet overgenomen?Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:38:KS van Tmob gebeld: Orange zou m'n portatie-verzoek hebben afgewezen want de gevraagde datum van 2 september lag binnen de opzegtermijn????? Hierover ben ik nooit geinformeerd door T-mobile!!!
Dan zou dat toch normaal juist WEL moeten gebeuren?
Overigens zijn dit soort processen vaak niet te versnellen... helaas.
Verwijderd
Inderdaad: afmeldingsbrief van Orange meldt 9 feb 2008 (BadBert schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:19:
[...]
Die snap ik ff niet... 2 september lag binnen de opzegtermijn, en ze hebben je nummer niet overgenomen?
Dan zou dat toch normaal juist WEL moeten gebeuren?
Overigens zijn dit soort processen vaak niet te versnellen... helaas.
Stelletje lutsers....
Orange kan je nummer toch direct weer activeren (desnoods als prepaid) en T-mobile moet dan binnen 10 dagen meewerken aan verzoek tot nummerportering.
Verwijderd
Her-activatie moet worden aangevraagd door T-mobile, heb ik dan ook in m'n fax aangevraagdkoen schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:07:
Orange kan je nummer toch direct weer activeren (desnoods als prepaid) en T-mobile moet dan binnen 10 dagen meewerken aan verzoek tot nummerportering.
Verwijderd
Ik ben nu ook na mijn 2e brief ( die van joosie200 ) afgewezen.
Hierin zeiden ze eigenlijk hetzelfde als in de 1e brief. ik zou niet in aanmerking komen omdat ik geen geregistreerd gebruiker ben van Orange Webmail. hierover heeft ook overleg met de OPTA plaatsgevonden, zo staat het erin.
wat moet ik nu doen? moet ik er verder op in gaan want ik ben het er niet mee eens. ik heb ervoor getekend dat ik gedurende mijn contractduur gebruik kan maken van de Orange Webmail dienst, en die gaat nu weg! contractbreuk dus:s of moet ik het hele zooitje maar met tegenzin accepteren?!
kan misschien nog een derde brief opsturen of ik kan vragen om mijn abbo om te zetten naar t-mobile, maar wil eigenlijk niet naar t-mobile.
alvst bedankt voor de hulp!;)
Hierin zeiden ze eigenlijk hetzelfde als in de 1e brief. ik zou niet in aanmerking komen omdat ik geen geregistreerd gebruiker ben van Orange Webmail. hierover heeft ook overleg met de OPTA plaatsgevonden, zo staat het erin.
wat moet ik nu doen? moet ik er verder op in gaan want ik ben het er niet mee eens. ik heb ervoor getekend dat ik gedurende mijn contractduur gebruik kan maken van de Orange Webmail dienst, en die gaat nu weg! contractbreuk dus:s of moet ik het hele zooitje maar met tegenzin accepteren?!
kan misschien nog een derde brief opsturen of ik kan vragen om mijn abbo om te zetten naar t-mobile, maar wil eigenlijk niet naar t-mobile.
alvst bedankt voor de hulp!;)
Ik heb dus hetzelfde als Pinda1991... precies dezelfde afwijzing.
Ik heb overigens WEL om omsluiting naar tmobile (flex) gevraagd, maar ook dat verzoek wordt dus afgewezen.
Ik meen me te herinneren dat er ook een wet is (burgerlijk wetboek ofzo) over AV's... maar kan daar ff niets over vinden.
Ik heb het ook niet met het besluit van orange eens, en het is heel simpel eigenlijk ook gewoon zo: AV is AV... wijziging in mijn nadeel is wijziging in mijn nadeel en DUS opzeg mogelijkheid.
IK wilde de dienst aanvragen, maar kreeg van tmobileshop medewerker dus te horen dat dit niet meer kan... dit is dus NIET conform de AV.
Wie weet er meer? Of wie weet de volgende stap?
Consumentenbond? Rechtsbijstand?
Lekker makkelijk als een organisatie gewoonweg "nee" zegt, en er mee weg kan komen... lijkt me niet de bedoeling van regels en wetten (en av's dus). HULLUP
Ik heb overigens WEL om omsluiting naar tmobile (flex) gevraagd, maar ook dat verzoek wordt dus afgewezen.
Ik meen me te herinneren dat er ook een wet is (burgerlijk wetboek ofzo) over AV's... maar kan daar ff niets over vinden.
Ik heb het ook niet met het besluit van orange eens, en het is heel simpel eigenlijk ook gewoon zo: AV is AV... wijziging in mijn nadeel is wijziging in mijn nadeel en DUS opzeg mogelijkheid.
IK wilde de dienst aanvragen, maar kreeg van tmobileshop medewerker dus te horen dat dit niet meer kan... dit is dus NIET conform de AV.
Wie weet er meer? Of wie weet de volgende stap?
Consumentenbond? Rechtsbijstand?
Lekker makkelijk als een organisatie gewoonweg "nee" zegt, en er mee weg kan komen... lijkt me niet de bedoeling van regels en wetten (en av's dus). HULLUP
[ Voor 6% gewijzigd door BadBert op 03-09-2008 17:15 ]
Ik heb nog geen reactie op mijn 2de brief. A.s. zaterdag is het 2 weken terug dat ik hem verstuurde. Ik moest bij mijn 1ste brief welgeteld 2 weken wachten totdat de brief van Orange met daarin hun afwijzende reactie op de mat plofte. Verder, tja, stug ontmoedigingsbeleid en maar nee verkopen. Blijf zo lang mogelijk afwijzend reageren en het leeuwendeel van de mensen die reageerden stoppen er dan maar mee vanuit frustratie.
En mocht het zo zijn dat ook ik inderdaad een afwijzing krijg, dan maar voorbrengen voor de geschillencommissie. Bedoel, je kunt als telecomprovider wel doodleuk vermelden: wij vinden zus en zo, u zus en zo en dus heeft u geen recht op ontbinding. Makkelijk praten, zij zijn de enige die het moeten toestaan. Dus tijd om er maar een 3de, onafhankelijke partij bij te betrekken. Bij de geschillencommissie is de uitslag bindend voor jou als Orange. Maarja, dan weet je tenminste ook direct hoe en wat.
30 dagen na de ontvangst van de inhoudelijke reactie van Orange kun je nog de zaak aanhangig maken bij de geschillencommissie. Met als adresgegevens:
Geschillencommissie telecommunicatie
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
Ik ga het iig wel doen. Zodat het voor eens en altijd duidelijk wordt dat telco's hun AV duidelijk dienen te onderbouwen/onderschrijven. Want echt, als Orange er enkel dit had bij gezet "De klant kan slechts aanspraak maken op dit recht van beëindiging indien de Klant er gebruik van maakte en de wijziging per saldo een verslechtering voor de Klant tot gevolg heeft” hadden ze volkomen gelijk.
Maar ze hebben het: "indien de Klant er gebruik van maakte" niet in staan, dus kunnen ze je ook geen nee verkopen omdat je er geen gebruik van maakte. Dat is iig mijn redenering en ik meen het, ik ben bereid een brief te sturen naar de geschillencommissie. Ben tevreden met Orange, ben er niet voor niets al 7 jaar klant, maar dit slaat imo echt alles. En neen, ik ben niet een verwend kreng dat voor een duppie op de eerste rang wil zitten en altijd maar zijn recht moet halen. Maar gimme me a break, de reden die ze opgeven is niet conform hun eigen AV.
En mocht het zo zijn dat ook ik inderdaad een afwijzing krijg, dan maar voorbrengen voor de geschillencommissie. Bedoel, je kunt als telecomprovider wel doodleuk vermelden: wij vinden zus en zo, u zus en zo en dus heeft u geen recht op ontbinding. Makkelijk praten, zij zijn de enige die het moeten toestaan. Dus tijd om er maar een 3de, onafhankelijke partij bij te betrekken. Bij de geschillencommissie is de uitslag bindend voor jou als Orange. Maarja, dan weet je tenminste ook direct hoe en wat.
30 dagen na de ontvangst van de inhoudelijke reactie van Orange kun je nog de zaak aanhangig maken bij de geschillencommissie. Met als adresgegevens:
Geschillencommissie telecommunicatie
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
Ik ga het iig wel doen. Zodat het voor eens en altijd duidelijk wordt dat telco's hun AV duidelijk dienen te onderbouwen/onderschrijven. Want echt, als Orange er enkel dit had bij gezet "De klant kan slechts aanspraak maken op dit recht van beëindiging indien de Klant er gebruik van maakte en de wijziging per saldo een verslechtering voor de Klant tot gevolg heeft” hadden ze volkomen gelijk.
Maar ze hebben het: "indien de Klant er gebruik van maakte" niet in staan, dus kunnen ze je ook geen nee verkopen omdat je er geen gebruik van maakte. Dat is iig mijn redenering en ik meen het, ik ben bereid een brief te sturen naar de geschillencommissie. Ben tevreden met Orange, ben er niet voor niets al 7 jaar klant, maar dit slaat imo echt alles. En neen, ik ben niet een verwend kreng dat voor een duppie op de eerste rang wil zitten en altijd maar zijn recht moet halen. Maar gimme me a break, de reden die ze opgeven is niet conform hun eigen AV.
Nou ik heb mijn 2e afwijzing ook binnen, met daarin ook de verwijzing naar de OPTA.
Kan nergens wat terugvinden van de OPTA.
Heb 30 minuten aan de lijn gehangen met de KS die arme jongen kon niks betekenen. Hij heeft een nieuwe case aangemaakt waarin nog expliciet een verwijzing staat naar de AV 2.1 2.3 en 7.8
Ga morgen weer bellen want ik verwacht dat zij op een aangemaakte case snel reageren.
Zo niet dan ga ik de geschillencommisie inschakelen.
Kan nergens wat terugvinden van de OPTA.
Heb 30 minuten aan de lijn gehangen met de KS die arme jongen kon niks betekenen. Hij heeft een nieuwe case aangemaakt waarin nog expliciet een verwijzing staat naar de AV 2.1 2.3 en 7.8
Ga morgen weer bellen want ik verwacht dat zij op een aangemaakte case snel reageren.
Zo niet dan ga ik de geschillencommisie inschakelen.
Ik heb vandaag ook mijn 2de afwijzing gekregen en ook dat ze overleg hadden gehad met de OPTA. Kreeg vandaag tevens een brief binnen van TMobile-Orange, dat ivm met de wijziging van Orange Music, ik mijn contract per 1 oktober 2008, kostenloos kan beeindigen. Het rare is dat ik vorige week vrijdag daarover contact gehad heb met de KS en die zeiden dat ze van niets wisten, dat er wijzigingen op komst waren in het Orange Music abbo. Wat ben ik blij dat ik per 1 oktober bij die toko weg ben.
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
Ik doe mee met de geschillencommissie als ze de mijne ook afwijzen: maak het nou spannend! Zij wijzigen eenzijdig het contract, daar kies ik toch niet voor?! Ik verlies een dienst waar ik misschien wel gebruik van had willen maken, dat bepalen zij toch zeker niet voor mij? Dat wordt zo gauw ik het weet (van de afwijziging) even de KS een bezoekje brengen (via de telefoon, uiteraard).
Hoe dan ook, ik ga het ook aanmelden bij de geschillencommissie, daar zitten verder geen kosten e.d. aan verbonden toch (je weet het nooit)? Anders is de rechtbijstand ook een optie toch (gebruik ik die ook eens, het wordt nu een principe kwestie)?
Kijk, dat ik geen aanspraak maak op Orange Music: OK! Maar deze webmail dienst kon ik wel gebruiken (ondanks Orange World voor één dag) als ik wilde, nu dus niet meer. Dat ik er geen gebruik van heb gemaakt is niet relevant. Maar goed, bedrijfsmatig snap ik het enerzijds wel (gewoon stug volhouden en de klant stopt wel) en anderzijds niet (slechte ervaring met telco-provider en dús met T-Mobile). Als dit zo blijft weet ik in ieder geval naar welke provider ik niet ga (T-Mobile dus), waarom zou ik als ze gaan fuseren? Straks gebeurt precies hetzelfde bij T-Mobile, dat gaat dus niet gebeuren!
Hoe dan ook, ik ga het ook aanmelden bij de geschillencommissie, daar zitten verder geen kosten e.d. aan verbonden toch (je weet het nooit)? Anders is de rechtbijstand ook een optie toch (gebruik ik die ook eens, het wordt nu een principe kwestie)?
Kijk, dat ik geen aanspraak maak op Orange Music: OK! Maar deze webmail dienst kon ik wel gebruiken (ondanks Orange World voor één dag) als ik wilde, nu dus niet meer. Dat ik er geen gebruik van heb gemaakt is niet relevant. Maar goed, bedrijfsmatig snap ik het enerzijds wel (gewoon stug volhouden en de klant stopt wel) en anderzijds niet (slechte ervaring met telco-provider en dús met T-Mobile). Als dit zo blijft weet ik in ieder geval naar welke provider ik niet ga (T-Mobile dus), waarom zou ik als ze gaan fuseren? Straks gebeurt precies hetzelfde bij T-Mobile, dat gaat dus niet gebeuren!
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Je zou een nieuwe brief kunnen schrijven i.v.m. het stopzetten van de volgende dienst: Orange World TV stopt er nl. ook mee per 1 oktober .
http://orange.t-mobile.nl/diensten/tv_op_je_mobiel/
Het kan natuurlijk zijn dat ze dan ook alleen opzeggingen accepteren van gebruikers van TV , maar volgens mij kunnen ze daar toch niet mee wegkomen , zo langzamerhand verdwijnen er steeds meer diensten , straks kan je alleen nog maar bellen...
Ik vind het op zich wel jammer dat al die extra's verdwijnen, straks ben je genoodzaakt om voor elke extra dienst een apart abonnement af te sluiten, Orange was eigenlijk de enige waar alles uit een bundel ging , dus wat je niet opbelde , kon je voor andere dingen gebruiken.
http://orange.t-mobile.nl/diensten/tv_op_je_mobiel/
Het kan natuurlijk zijn dat ze dan ook alleen opzeggingen accepteren van gebruikers van TV , maar volgens mij kunnen ze daar toch niet mee wegkomen , zo langzamerhand verdwijnen er steeds meer diensten , straks kan je alleen nog maar bellen...
Ik vind het op zich wel jammer dat al die extra's verdwijnen, straks ben je genoodzaakt om voor elke extra dienst een apart abonnement af te sluiten, Orange was eigenlijk de enige waar alles uit een bundel ging , dus wat je niet opbelde , kon je voor andere dingen gebruiken.
Verwijderd
Bij mij maken ze het nog leuker; ze durven gewoon te stellen dat ik geen recht heb op opzegging, aangezien ik in hun systeem geen geregistreerd gebruiker van webmail ben. Dat terwijl ik in het begin van mijn contract wel degelijk een webaccount heb aangemaakt, welke ik toen voor de test tweemaal gebruikt heb. Nog even voor de zekerheid overigens: het webmail account betreft de dienst die geactiveerd kon worden via Mijn Orange (oid), waarmee je een emailadres in de vorm van "06-nummer@orange.nl" kreeg? (welke je later eventueel in een ander alias kon veranderen.)
Na ontvangst van de brief met bovenstaande reactie van Orange nam ik eerst telefonisch contact op met de klantenservice. De heren daar konden tot tweemaal toe (de eerste keer zou ik doorverbonden worden, maar viel na 30s de lijn gewoon stil) weinig voor me betekenen en raadden mij aan om weer schriftelijk mijn reactie op te stellen. =')
Diezelfde dag dus maar een brief opgesteld, waarin ik hun duidelijk maak dat ik wel degelijk een geregistreerd gebruiker van webmail zou moeten zijn, waardoor ik wel recht op vervroegde beëindiging van mijn contract zou moeten hebben (overigens vind ik ook dat mensen die geen gebruik van webmail nu recht op opzegging hebben, maar dat terzijde). Ik ben benieuwd wat Orange's reactie is, hoewel ik er niet veel van verwacht.
Indien Orange wederom met een afwijzende reactie komt, zal ik ook overwegen om het bij de geschillencommissie aan te kaarten. In de AV van Orange meende ik echter wel gelezen te hebben dat de kosten van het proces op naam van de klant waren. Aangezien ik niet kan bewijzen dat ik van Orange Webmail gebruik heb gemaakt, zal ik dan wellicht dezelfde redenering als jullie moeten gebruiken.
Na ontvangst van de brief met bovenstaande reactie van Orange nam ik eerst telefonisch contact op met de klantenservice. De heren daar konden tot tweemaal toe (de eerste keer zou ik doorverbonden worden, maar viel na 30s de lijn gewoon stil) weinig voor me betekenen en raadden mij aan om weer schriftelijk mijn reactie op te stellen. =')
Diezelfde dag dus maar een brief opgesteld, waarin ik hun duidelijk maak dat ik wel degelijk een geregistreerd gebruiker van webmail zou moeten zijn, waardoor ik wel recht op vervroegde beëindiging van mijn contract zou moeten hebben (overigens vind ik ook dat mensen die geen gebruik van webmail nu recht op opzegging hebben, maar dat terzijde). Ik ben benieuwd wat Orange's reactie is, hoewel ik er niet veel van verwacht.
Indien Orange wederom met een afwijzende reactie komt, zal ik ook overwegen om het bij de geschillencommissie aan te kaarten. In de AV van Orange meende ik echter wel gelezen te hebben dat de kosten van het proces op naam van de klant waren. Aangezien ik niet kan bewijzen dat ik van Orange Webmail gebruik heb gemaakt, zal ik dan wellicht dezelfde redenering als jullie moeten gebruiken.
Als ik zo de reacties lees zal dat voor mij weinig anders inhouden dan dat ook ik een afwijzing zal krijgen op mijn 2de brief. Er staat in de AV onder het laatste kopje: "Geschillencommissie" wel dat er een bepaald bedrag mee gemoeid is. Uiteraard vermelden ze niet welk bedrag dat is. Maar gezien het "dè" telecommunicatie geschillencommissie betreft ga ik er eens op googlen. Wie weet valt zodoende te achterhalen hoeveel je moet neerleggen voor de proceskosten. Want @NGamer: inderdaad, makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker!
[/tegenovergestelde van de Belastingdienst
]
Dan heb je je aangemeld voor webmail, heb je bovendien hem een aantal keer gebruikt en dan ben je nog niet genoeg geregistreerd actief gebruiker
En ik ben het eens met tv doc. Eerst webmail, dadelijk wijzigingen in Orange Music Abbo's, vervolgens maar Orange World stop zetten en als we dan toch bezig zijn heffen we alle diensten op en geven we de bestaande klanten alleen de keuze uit: opzeggen en naar t-mobile of anders je contract uitzitten.
Serieus, zo extreem heb ik het nog niet meegemaakt in korte tijd. Zal wel van doen hebben met dat er een nieuwe wind waait sinds T-mobile Orange overnam. Althans, dat denk ik dan, gezien er geen andere logische verklaring voor te vinden valt.
Edit:
Gevonden.. Hmm, 50 euro dus. Nuja, dat is 2 maanden het reguliere abonnement en 4 maanden het kortingsabonnement. Dat vind ik iig nog enigszins redelijk, zeker wanneer je je bedenkt dat je, wanneer je in het gelijk wordt gesteld en je mag ontbinden, je zodoende geen afkoopsom aan Orange hoeft te betalen die vast meer zal bedragen dan 50 euro
Dan heb je je aangemeld voor webmail, heb je bovendien hem een aantal keer gebruikt en dan ben je nog niet genoeg geregistreerd actief gebruiker
Edit:
Gevonden.. Hmm, 50 euro dus. Nuja, dat is 2 maanden het reguliere abonnement en 4 maanden het kortingsabonnement. Dat vind ik iig nog enigszins redelijk, zeker wanneer je je bedenkt dat je, wanneer je in het gelijk wordt gesteld en je mag ontbinden, je zodoende geen afkoopsom aan Orange hoeft te betalen die vast meer zal bedragen dan 50 euro
[ Voor 17% gewijzigd door Joosie200 op 03-09-2008 22:39 ]
Ik ga vandaag nog een brief op de post doen, met ook de vraag of ze evt kunnen bellen.
In deze brief stel ik nogmaals dat volgens de AV, bla bla, en dat ook zij zich aan hun eigen av moeten houden. Ze moeten zich aan de regels houden, punt.
Ik zeg in deze brief ook dat als zij wederom geen gehoor geven aan mijn verzoek, ik de geschillencommissie in zal schakelen, of mijn rechtsbijstand!
In deze brief stel ik nogmaals dat volgens de AV, bla bla, en dat ook zij zich aan hun eigen av moeten houden. Ze moeten zich aan de regels houden, punt.
Ik zeg in deze brief ook dat als zij wederom geen gehoor geven aan mijn verzoek, ik de geschillencommissie in zal schakelen, of mijn rechtsbijstand!
Het kan dus ook anders en dat zal waarschijnlijk bij meerder mensen met een Orange Music abonnemnet gaan gebeuren. Ik heb een brief gekregen van t-mobile & orange dat ze de diensten behoorende bij Orange Music 35 per 1 okt. gaan veranderen. Ik kan opzeggen voor 1 oktober.
Ik had echter net een nieuw contract afgesloten bij Telfort maar dat gaat pas half novermber in en ik moet eerst eens uitzoeken hoe snel dit aangepast kan worden allemaal! (bij telfort)
Ik had echter net een nieuw contract afgesloten bij Telfort maar dat gaat pas half novermber in en ik moet eerst eens uitzoeken hoe snel dit aangepast kan worden allemaal! (bij telfort)
zo heb vannochtend even gebeld met de Consuwijzer ik heb maandag om 9.00 een telefonische afspraak met iemand van de OPTA. Kijken wat ze te vertellen hebben.
Ik vind het gewoon hondsbrutale manier van behandelen. Bij hoeveel mensen is het nu gelukt die geen actieve gebruiker waren van deze dienst?
Ik vind het gewoon hondsbrutale manier van behandelen. Bij hoeveel mensen is het nu gelukt die geen actieve gebruiker waren van deze dienst?
Sjonson, hou ons op de hoogte! ben benieuwd!
Nou brief netjes op tijd op de post gedaan, maar gisteren ff gebeld.
Staat nog net in het systeem, maar dat kan 10 dagen duren. Misschien nog ff wachten.
Ik dacht maar ff een fax te sturen met nogmaals de brief. Alleen gaat de fax wel over, maar wordt niet verzonden. Als of er geen fax aan de telefoonlijn hangt...
To be continued...
Staat nog net in het systeem, maar dat kan 10 dagen duren. Misschien nog ff wachten.
Ik dacht maar ff een fax te sturen met nogmaals de brief. Alleen gaat de fax wel over, maar wordt niet verzonden. Als of er geen fax aan de telefoonlijn hangt...
To be continued...
@sjonson, wat zei de consuwijzer dan?
Ik doe vandaag mijn 3e brief op de post. In deze brief vertel ik duidelijk dat ze zich aan hun eigen AV moeten houden, en de reden van niet akkoord gaan (geen actief gebruiker) staat nergens omschreven, alleen de mogelijkheid van opzeggen bij "verslechtering voor de klant".
Ik heb ze ook gevraagd om als ze bovenstaand nogmaals als reden voor afwijzing aandienen, de een officieel rechtsgeldig document moeten aanleveren waar dit in staat, waar ik ook voor getekend heb mbt mijn contract. Dit is echter alleen de AV, dus dat lukt ze nooit.
Ook heb ik het feit aangehaald dat er nu nog meer diensten worden geschrapt!
En ik was geen actief gebruiker nee, maar kwam er wel achter DAT de diensten kwamen te vervallen doen ik de nota bene zelf aan wilde melden via tmobile shop!
Ik doe vandaag mijn 3e brief op de post. In deze brief vertel ik duidelijk dat ze zich aan hun eigen AV moeten houden, en de reden van niet akkoord gaan (geen actief gebruiker) staat nergens omschreven, alleen de mogelijkheid van opzeggen bij "verslechtering voor de klant".
Ik heb ze ook gevraagd om als ze bovenstaand nogmaals als reden voor afwijzing aandienen, de een officieel rechtsgeldig document moeten aanleveren waar dit in staat, waar ik ook voor getekend heb mbt mijn contract. Dit is echter alleen de AV, dus dat lukt ze nooit.
En ik was geen actief gebruiker nee, maar kwam er wel achter DAT de diensten kwamen te vervallen doen ik de nota bene zelf aan wilde melden via tmobile shop!
Hier ook een tweede afwijzing...
'volgens onze gegevens was u geen geregistreerde gebruiker van Orange Webmail. Het stopzetten van deze dienst heeft voor u derhalve geen directe gevolgen.'
Natuurlijk heeft het wél gevolgen: ik was van plan webmail te gaan gebruiken, en dat kan niet meer...
now what
Ze blijven het natuurlijk volhouden, maar puur uit principe heb ik precies hetzelfde!
'volgens onze gegevens was u geen geregistreerde gebruiker van Orange Webmail. Het stopzetten van deze dienst heeft voor u derhalve geen directe gevolgen.'
Natuurlijk heeft het wél gevolgen: ik was van plan webmail te gaan gebruiken, en dat kan niet meer...
now what
Ze blijven het natuurlijk volhouden, maar puur uit principe heb ik precies hetzelfde!
Ik heb ook een afwijzing gehad (met Opta verhaal) en heb meteen KS gebeld. Ik zei (en dat klopt ook) dat ik bij het afsluiten van het abbo al bedacht had om webmail te gaan gebruiken in de toekomst vanwege mijn werk. De dame van KS zei dat ze erachter aan zou gaan en terug zou bellen. Ik heb ook gemeld dat het niet uitmaakt wat de OPTA er van vindt, maar dat de verandering van AV genoeg is om op te zeggen. Ik zeg anders op vanwege OrangeTV. Ik ben benieuwd. Ik vraag me af of de KS ook dit topic leest. Of ben ik dan paranoia?

Laat ff weten als ze terug gebeld hebben.
Ik heb in mijn brief ook staan dat het niet relevant is wat de opta vind.
EDIT: misschien dat ik ook beter kan bellen? of gewoon die brief opsturen?
Ik heb in mijn brief ook staan dat het niet relevant is wat de opta vind.
EDIT: misschien dat ik ook beter kan bellen? of gewoon die brief opsturen?
[ Voor 25% gewijzigd door BadBert op 04-09-2008 11:07 ]
Weet iemand toevallig nog een ander faxnummer van orange?
0648996345 werkt niet meer... Al tig keer geprobeerd, maar krijg geen gehoor. Lijkt aslof er geen fax meer aan hangt...
0648996345 werkt niet meer... Al tig keer geprobeerd, maar krijg geen gehoor. Lijkt aslof er geen fax meer aan hangt...
@tandarts: dat kan eventueel wel (geen fax). Officieel moet je het schrijven hierover ook via brief doen.
Binnen een week was hij binnen!Tourniquet schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:40:
[...]
Bij mij meldde de klantenservice dat ik voor de nummerportering even de klantenservice kon bellen als ik de iPhone en sim allebei binnen had. Hoe lang heb je op de iPhone moeten wachten?
UPDATE: Ik ben net gebeld door iemand van T-Mobile om mijn Orange Sim te activeren in de iPhone
Stappen die ik moet doen:
1) Orange SIM in de iPhone stoppen (het toestel uit laten!)
2) iPhone aan PC koppelen (iTunes moet geinstalleerd zijn)
3) Wachten tot het iPhone icoon verschijnt in iTunes
Volgens mij zei ze dat ik deze stappen nogmaals moest herhalen
[ Voor 34% gewijzigd door VicSmurf op 04-09-2008 14:36 ]
Verwijderd
na gister mijn 2e afwijzing te hebben gekregen, heb ik een op de site van de OPTA gekeken. Ik heb hier in klacht ingediend, heb ze het hele verhaal verteld en dat ik na mijn 2e brief weer ben afgewezen. Ik zou binnen 6 werkdagen een reactie krijgen, dus ik houd jullie hiervan op de hoogte.
Mja heb net brief 3 van joosie200 ingevuld en uitgeprint, dus die gaat zometeen ook op de post!
en heeft iemand van jullie al de 3e brief opgestuurd?
Mja heb net brief 3 van joosie200 ingevuld en uitgeprint, dus die gaat zometeen ook op de post!
en heeft iemand van jullie al de 3e brief opgestuurd?
Zojuist dezelfde afwijzing ontvangen. Ook met dat opta geneuzel
en vooral de tekst "dit heeft geen direct gevolg" vond ik sterk.
Dat het geen direct gevolg heeft, betekent niet dat het geen gevolg heeft ..
Ik ga mijn vervolgbrief maar eens sturen.
Net ook even gebeld, en mij werd verteld dat ik dan maar een klachtenbrief moest sturen.
Wij stonden niet op de lijst om de mogelijkheid te krijgen op te zeggen.
en vooral de tekst "dit heeft geen direct gevolg" vond ik sterk.
Dat het geen direct gevolg heeft, betekent niet dat het geen gevolg heeft ..
Ik ga mijn vervolgbrief maar eens sturen.
Net ook even gebeld, en mij werd verteld dat ik dan maar een klachtenbrief moest sturen.
Wij stonden niet op de lijst om de mogelijkheid te krijgen op te zeggen.
[ Voor 24% gewijzigd door whitehouse op 04-09-2008 16:59 ]
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
En ook hier ligt dezelfde brief met daarin direct gevolg, Opta enzo. Mijn eerste gedachte bij het lezen van de brief was:
1) autoriteits drogreden
2) begrijpend lezen
3) de aanhouder wint.
ad 1: Hierover heeft ook overleg met OPTA plaatsgevonden. Leuk voor ze, maarrre.. wat heeft Orange/T-mobile gevraagd aan de OPTA in zake van onze brieven. Welk antwoord kreeg Orange/T-mobile van de OPTA terug. En: omdat er overleg plaatsgevonden heeft met de OPTA bevestigd dat dus hun beslissing. Yeah right, autoriteitsdrogreden tot en met. Omdat de OPTA de toezichtshouder/waakhond op de mobiele telecommunicatie markt is hebben ze met hun mening altijd gelijk.
ad 2: Ze hebben geeneens mijn brief gelezen. Ze herhalen bovendien hun eigen standpunt. Dus kom eens met een inhoudelijke reactie i.p.v. nietszeggende zinnen om je zodoende maar te woord te staan
ad 3: Zolang je maar vaak genoeg je standpunt herhaald druipt de klant vanzelf ooit wel een keer af. Ze willen ook geeneens begrijpen waarom ik van mening ben wèl aanspraak te kunnen maken en het enige wat zij kunnen zeggen is steevast: nee, wij vinden van niet dat u aanspraak mag maken. Helaas, tot ziens!
Pff.. toen Orange nog Orange was kreeg je ongetwijfeld ook zo'n antwoord maar bleven ze tenminste niet in hun eigen schulp zitten en steevast vasthouden aan hun eigen mening. Orange had nog in jouw mening kunnen komen en je zodoende een comprosis aangeboden. (niet opzeggen maar je 2de jaar uitzitten tegen dezelfde 50% korting die je in jaar 1 hebt bijv)
Maargoed, tis nog niet zover dat ik naar de geschillencommissie ga. Eerst mijn 3de brief actualiseren, aanpassen, wat inkorten en duidelijker maken. Als ook daarop zo'n automatisch niets zeggend antwoord komt zonder dat men ingaat op de inhoud van mijn brief dan volgt er een brief op die naar de geschillencommissie toe gaat. Dan maar 50 euro voor proceskosten neertellen, mij een zorg, gaat mij om een onafhankelijke (voor zover je daarvan kunt spreken eh
) partij die met diens uitspraak mij en Orange verplicht zich daar aan te houden.
1) autoriteits drogreden
2) begrijpend lezen
3) de aanhouder wint.
ad 1: Hierover heeft ook overleg met OPTA plaatsgevonden. Leuk voor ze, maarrre.. wat heeft Orange/T-mobile gevraagd aan de OPTA in zake van onze brieven. Welk antwoord kreeg Orange/T-mobile van de OPTA terug. En: omdat er overleg plaatsgevonden heeft met de OPTA bevestigd dat dus hun beslissing. Yeah right, autoriteitsdrogreden tot en met. Omdat de OPTA de toezichtshouder/waakhond op de mobiele telecommunicatie markt is hebben ze met hun mening altijd gelijk.

ad 2: Ze hebben geeneens mijn brief gelezen. Ze herhalen bovendien hun eigen standpunt. Dus kom eens met een inhoudelijke reactie i.p.v. nietszeggende zinnen om je zodoende maar te woord te staan
ad 3: Zolang je maar vaak genoeg je standpunt herhaald druipt de klant vanzelf ooit wel een keer af. Ze willen ook geeneens begrijpen waarom ik van mening ben wèl aanspraak te kunnen maken en het enige wat zij kunnen zeggen is steevast: nee, wij vinden van niet dat u aanspraak mag maken. Helaas, tot ziens!
Pff.. toen Orange nog Orange was kreeg je ongetwijfeld ook zo'n antwoord maar bleven ze tenminste niet in hun eigen schulp zitten en steevast vasthouden aan hun eigen mening. Orange had nog in jouw mening kunnen komen en je zodoende een comprosis aangeboden. (niet opzeggen maar je 2de jaar uitzitten tegen dezelfde 50% korting die je in jaar 1 hebt bijv)
Maargoed, tis nog niet zover dat ik naar de geschillencommissie ga. Eerst mijn 3de brief actualiseren, aanpassen, wat inkorten en duidelijker maken. Als ook daarop zo'n automatisch niets zeggend antwoord komt zonder dat men ingaat op de inhoud van mijn brief dan volgt er een brief op die naar de geschillencommissie toe gaat. Dan maar 50 euro voor proceskosten neertellen, mij een zorg, gaat mij om een onafhankelijke (voor zover je daarvan kunt spreken eh
op zich wel grappig .
stel, ik zou niet meer betalen (en bellen) voor het abonnement, omdat Orange het contract heeft gewijzigd, zouden ze mij dus een incasso bureau op mijn nek sturen. Orange is het die aanpassingen doet op het contract. Hoezo inconsequent...
stel, ik zou niet meer betalen (en bellen) voor het abonnement, omdat Orange het contract heeft gewijzigd, zouden ze mij dus een incasso bureau op mijn nek sturen. Orange is het die aanpassingen doet op het contract. Hoezo inconsequent...
Zo, brief iets aangepast en verduidelijkt. Echt, als Orange ook op deze brief zo'n kort en nietszeggende brief terugsturen zoals vandaag dan begrijp ik ze echt niet meer. Sluwe tactiek enzo, nergens op ingaan en maar afwimpelen, maar je kunt daarop van mij wel mooi een zaak bij de geschillencommissie terugverwachten. Want als ze ook op deze 3de brief niet reageren dan is dat kennelijk het enige waar ze allicht naar willen luisteren. Ik vraag me nu ook af of het überhaupt verstandig is, stel dat ik mijn abbo mocht opzeggen voortijdig, bij t-mobile dan maar een reflex 300 sim only met 100 smsjes voor 11 euro af te sluiten.
Tis immers 1 hetzelfde bedrijf/organisatie. Dus als zij zo omgaan met hun klanten dan hoeft het voor mij niet. Dan maar Vodafone voor 8,95 euro per maand waarbij ik 25 smsjes inlever, mijn beltegoed waarschijnlijk niet kan opvragen e.d. Dat liever dan zo'n telco waarbij je met geen mogelijkheid weg komt want in hun ogen heb je nooit het recht op te zeggen (op het in achtnemen van de opzegtermijn en bij normale beëindiging van je abbo na)
Tis immers 1 hetzelfde bedrijf/organisatie. Dus als zij zo omgaan met hun klanten dan hoeft het voor mij niet. Dan maar Vodafone voor 8,95 euro per maand waarbij ik 25 smsjes inlever, mijn beltegoed waarschijnlijk niet kan opvragen e.d. Dat liever dan zo'n telco waarbij je met geen mogelijkheid weg komt want in hun ogen heb je nooit het recht op te zeggen (op het in achtnemen van de opzegtermijn en bij normale beëindiging van je abbo na)
De meneer van de consuwijzer, was het volledig met mijn verhaal eens, echter kon hij niet spreken namens/voor de opta. Vandaar ook de telefonische afspraak, ik hoor het maandag allemaal. Misschien laat ik de betaling wel stop zetten. A-sociaal gedrag vraagt om A-sociaal gedrag.BadBert schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:54:
@sjonson, wat zei de consuwijzer dan?
Ik wilde overstappen naar t-mobile iphone abbo maar dat gaat dus nu ook niet meer gebeuren.
Verwijderd
Heb ook brief gehad van T mobile dat ik per 1 oktober kosteloos kan opzeggen.
Heb Orange Music abo.
Weet iemand ook wat er met je beltegoed gebeurd als je opzeg, ik heb nog circa 75,00 euro
beltegoed.
Heb Orange Music abo.
Weet iemand ook wat er met je beltegoed gebeurd als je opzeg, ik heb nog circa 75,00 euro
beltegoed.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 20:48 ]
Verwijderd
Ik zou je brief toch proberen wat korter en minder dubbelzinnig te maken. Ik snap heel goed dat je zo duidelijk mogelijk probeert te maken dat jij recht hebt op opzegging (waar ik het mee eens ben), maar daardoor wordt je beargumentatie langdradig en soms dubbel, wat je onderbouwing wat afzwakt. De beste redenatie is immers kort maar krachtigJoosie200 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:23:
Zo, brief iets aangepast en verduidelijkt. Echt, als Orange ook op deze brief zo'n kort en nietszeggende brief terugsturen zoals vandaag dan begrijp ik ze echt niet meer. Sluwe tactiek enzo, nergens op ingaan en maar afwimpelen, maar je kunt daarop van mij wel mooi een zaak bij de geschillencommissie terugverwachten. Want als ze ook op deze 3de brief niet reageren dan is dat kennelijk het enige waar ze allicht naar willen luisteren. Ik vraag me nu ook af of het überhaupt verstandig is, stel dat ik mijn abbo mocht opzeggen voortijdig, bij t-mobile dan maar een reflex 300 sim only met 100 smsjes voor 11 euro af te sluiten.
Verder ben ik het met je eens dat Orange niet met deze simpele ontkennen totdat de klant afhaakt techniek ongestraft mag blijven doorgaan. Vermoedelijk lezen de heren daar jouw brief zo snel mogelijk door, controleren ze even in de computer of je voor Webmail geregistreerd was en kiezen daarna één van de twee antwoordbrieven (een confirmerende of afwijzende). Ik vraag me echter af of dat bij Vodafone ed anders is.
Overigens vind ik het wel vreemd dat de kosten van de geschillencommissie altijd op naam van de klant zijn. Het lijkt mij logischer dat de verliezende partij de kosten moet betalen.
@Abirth,
Je hebt drie mogelijkheden met betrekking tot je beltegoed:
1) Je zegt je abonnement volledig op: je beltegoed vervalt dan.
2) Je zet je abonnement om naar Orange Prepaid: indien je al voor 2008 Orange-klant was, wordt je beltegoed omgezet in Prepaid tegoed. Zoniet, dan vervalt je beltegoed ook.
3) Je zet je abonnement over naar een T-Mobile abonnement. In het geval van T-Mobile Flex mag je je beltegoed meenemen. Bij Relax vervalt het.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 21:08 ]
@Ngamer:
Je hebt een punt, is dit wellicht beter? Teruggebracht naar 2 A4's. Ergens is het wel zo eerlijk inderdaad dat de verliezende partij de proceskosten moet betalen ja. Tenminste, dat is toch wel zo gebruikelijk meende ik bij normale civiele zaken. Maarja, google maar eens op die geschillencommissie. Er staat toch echt 50 euro.
Verder heb ik ook het gevoel dat het zo gaat. Mijn brief komt binnen, wordt ingescanned. Wordt vlug doorgenomen door een medewerker, die overlegt met zijn meerdere en kiest vervolgens voor dezelfde standaard afwijzende brief die ik dan retour krijg. Maar zoals ik al zei, als een 3de brief geen verandering zal brengen, dan maar echt naar de geschillencommissie toe. Ongeacht of ik nu wel of niet proceskosten zelf moet betalen.
Je hebt een punt, is dit wellicht beter? Teruggebracht naar 2 A4's. Ergens is het wel zo eerlijk inderdaad dat de verliezende partij de proceskosten moet betalen ja. Tenminste, dat is toch wel zo gebruikelijk meende ik bij normale civiele zaken. Maarja, google maar eens op die geschillencommissie. Er staat toch echt 50 euro.
Verder heb ik ook het gevoel dat het zo gaat. Mijn brief komt binnen, wordt ingescanned. Wordt vlug doorgenomen door een medewerker, die overlegt met zijn meerdere en kiest vervolgens voor dezelfde standaard afwijzende brief die ik dan retour krijg. Maar zoals ik al zei, als een 3de brief geen verandering zal brengen, dan maar echt naar de geschillencommissie toe. Ongeacht of ik nu wel of niet proceskosten zelf moet betalen.
Vorige week mijn verzoek tot ontbinding van contract de deur uit gedaan en vandaag al bevestiging ontvangen dat ze akkoord gaan. En dat per 18 september. Keurig met maar één brief. Maar ja, ik was dan ook actief gebruiker van webmail, als je het versturen en ontvangen van een stuk of 5 mails actief noemt dan.
Het begint steeds meer te lijken op volkomen willekeur; ik hoop dat alle vervolgstappen van de 'afgewezene' hierboven succes hebben want medelijden kan ik niet hebben met bedrijven als deze.
Het begint steeds meer te lijken op volkomen willekeur; ik hoop dat alle vervolgstappen van de 'afgewezene' hierboven succes hebben want medelijden kan ik niet hebben met bedrijven als deze.
Hmm, vandaag de tweede afwijzing gehad... ik heb mijn brief woensdag 27 augustus verzonden, nu dus een afwijzing, stuk sneller dan de eerste keer.... ook met OPTA-geneuzel. Ben wel benieuwd naar het gesprek met de OPTA, Sjonson 
Mijn vader kreeg vandaag een sms binnen dat Orange het jammer vindt dat hij z'n abo wil beëindigen, zijn opzegbrief is eergisteren de deur uitgegaan (!)...
Mijn vader kreeg vandaag een sms binnen dat Orange het jammer vindt dat hij z'n abo wil beëindigen, zijn opzegbrief is eergisteren de deur uitgegaan (!)...
We are shaping the future
En inclusief al je persoonlijke gegevens...Joosie200 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:42:
@Ngamer:
Je hebt een punt, is dit wellicht beter? Teruggebracht naar 2 A4's.
Check againHelsie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:38:
[...]
En inclusief al je persoonlijke gegevens...
Enfin, Orange is nog niet van mij en mijn brieven af
De derde opzegbrief ligt inmiddels voor m'n neus, krabbeltje eronder en verzenden maar.
Misschien is het wel een idee om samen, met een groep, bij de geschillencommissie een klacht in te dienen (en misschien verder te gaan ook), scheelt wel in de kosten :-)
Misschien is het wel een idee om samen, met een groep, bij de geschillencommissie een klacht in te dienen (en misschien verder te gaan ook), scheelt wel in de kosten :-)
We are shaping the future
Geen idee of dat mogelijk is, maar gezien: samen sta je sterk en wanneer je met meerdere mensen bij eenzelfde commissie aandringt op hetzelfde punt dat het zodoende meer gewicht in de schaal legt. Ik ben er wel voor in. Heb alleen geen idee hoe je zoiets dan collectief moet aanpakken. Aangezien je voor jezelf een geschil moet aanmelden. Al zou het natuurlijk fijn zijn als er bijvoorbeeld 5 meedoen, zodat je elk nog 10 euro hoeft te betalen. Maar ik betwijfel of dat mogelijk is.
Ik doe in ieder geval ook mee, als we er met een grote groep wat aan willen gaan doen...
Dus noteer mij ook maar!
Ik ga de 3e brief van joosie ook nog ff verwerken in mijn eigen brief (waar nodig) en dan de boel toch maar opsturen.
EDIT: ik heb overigens ook een reactie gekregen van een juridisch adviseur (uit mijn directe omgeving) en deze concludeert (ook na het lezen van dit topic, mijn brieven, av en reacties van orange) dat "wij" in ons recht staan! Ook reactie via de consumentenbond concludeert dit. Deze informatie heb ik ook verwerkt in mijn brief.
Dus noteer mij ook maar!
Ik ga de 3e brief van joosie ook nog ff verwerken in mijn eigen brief (waar nodig) en dan de boel toch maar opsturen.
EDIT: ik heb overigens ook een reactie gekregen van een juridisch adviseur (uit mijn directe omgeving) en deze concludeert (ook na het lezen van dit topic, mijn brieven, av en reacties van orange) dat "wij" in ons recht staan! Ook reactie via de consumentenbond concludeert dit. Deze informatie heb ik ook verwerkt in mijn brief.
[ Voor 41% gewijzigd door BadBert op 05-09-2008 09:29 ]
Ik denk dat ik ook maar vast moet beginnen met een 3de brief, indien het mogelijk is sluit ik mij ook aan bij de mensen die naar de geschillencommissie willen stappen. Ik zal ook eens even kijken of ik de rechtsbijstand kan bereiken en wat zij dan in deze te melden hebben.
Ik ga vanmiddag even bellen of er al wat bekend is, zo ja dan hoop ik voor ze dat ie goedkeurend en niet afwijzend is, maar ik vrees het ergste.
EDIT: Ik denk alleen wel dat mijn 3de brief in de vorm van een klacht gaat zijn, waarin ik ze voor de laatste keer de mogelijkheid geef mij in het gelijk te stellen (lees: de regels te volgen die zijzelf hebben opgesteld).
Ik ga vanmiddag even bellen of er al wat bekend is, zo ja dan hoop ik voor ze dat ie goedkeurend en niet afwijzend is, maar ik vrees het ergste.
EDIT: Ik denk alleen wel dat mijn 3de brief in de vorm van een klacht gaat zijn, waarin ik ze voor de laatste keer de mogelijkheid geef mij in het gelijk te stellen (lees: de regels te volgen die zijzelf hebben opgesteld).
[ Voor 20% gewijzigd door Arjan90 op 05-09-2008 09:53 ]
@Sp!tF!re:
ik heb ze in de laatste brief ook de laatste kans gegeven, anders laat ik juridische stappen ondernemen. Juridisch gezien staan we gewoon in ons recht, dus dan moeten ze geen nee blijven verkopen. Ook orange moet zich gewoon aan de regels (nog belangrijker: hun AV) houden.
Laat ff weten wat je rechtsbijstand er van vind!!!
ik heb ze in de laatste brief ook de laatste kans gegeven, anders laat ik juridische stappen ondernemen. Juridisch gezien staan we gewoon in ons recht, dus dan moeten ze geen nee blijven verkopen. Ook orange moet zich gewoon aan de regels (nog belangrijker: hun AV) houden.
Laat ff weten wat je rechtsbijstand er van vind!!!
Ik zal maandag in elk geval laten weten wat de opta hier van vind.
Als er mensen zijn die inderdaad een gerechtsdocument hebben waarin staat dat wij in ons recht staan hoor ik dat uiteraard graag. Want met brieven waarin wij aangeven dat wij vinden dat wij in ons recht staan, gaan die mensen van KS toch niet akkoord. Want zij hebben in hun draaiboek staan dat ze niet akkoord moeten gaan. Als we een gerechtelijk document hebben dan heb je iets meer om op te staan.
Ik zal als ik een positief antwoord ontvang van de opta, de opta ook verzoeken om dit zwart op wit neer te zetten.
Als er mensen zijn die inderdaad een gerechtsdocument hebben waarin staat dat wij in ons recht staan hoor ik dat uiteraard graag. Want met brieven waarin wij aangeven dat wij vinden dat wij in ons recht staan, gaan die mensen van KS toch niet akkoord. Want zij hebben in hun draaiboek staan dat ze niet akkoord moeten gaan. Als we een gerechtelijk document hebben dan heb je iets meer om op te staan.
Ik zal als ik een positief antwoord ontvang van de opta, de opta ook verzoeken om dit zwart op wit neer te zetten.
Mijn derde brief is op de bus gedaan. Daarin niks over geschillencommissie of juridische stappen. Maar zodra er wederom een 3de afwijzing binnenkomt krijgen ze van mij een brief met daarin de aankondiging dat ik het aanhanging maak bij de geschillencommissie. Daarin zal ik dus pas aangeven wat mijn vervolg stap is. De geschillencommissie zegt ook op hun website dat je eerst er met degene waarmee je verschilt van mening er toch moet proberen er uit te komen. Lukt dat niet, werken ze niet mee, dan pas geschillencommissie of juridische stappen.
Verder blijf ik er van overtuigd dat wij het bij het rechte eind hebben. Want nogmaals, als Orange/T-mobile je zonodig geen aanspraak wil laten maken op de ontbindingsregeling, dan hadden ze in de Algemene Voorwaarden expliciet moeten verwoorden: “De klant kan slechts aanspraak maken op dit recht van beëindiging indien de Klant er gebruik van maakte en de wijziging per saldo een verslechtering voor de Klant tot gevolg heeft” En ik zie toch echt nergens in de AV die ik heb iets staan over: indien de Klant er gebruik van maakte.
Dus zoals ik al zei, had Orange dat in hun AV opgenomen dan hadden ze volkomen gelijk gehad. Maar de afwijzende reden is niet conform hun eigen AV zoals die wij hebben gekregen bij het aangaan van een overeenkomst in de vorm van een abonnement, sim only of prepaid. En dat is ook waarom ik er op door ga en niet stop tot ze toegeven dat ze zich niet achter hun AV kunnen verschuilen. Bedoel, ik ben niet uit op ontbinding, want ik ben tevreden met Orange toen het nog Orange was.
Daarnaast blijft Orange voor mij het voordeligst. Alles uit 1 bundel, goedkoper als T-mobile flex en goedkoper als Vodafone/KPN met alleen daar in ruil voor een minder goed netwerk. Met daarnaast onbeperkt meenemen van je overgebleven belbundel. En dan ook nog dat internetten uit je bundel gaat en niet apart boven je bedrag per maand komt. Echt, als ik de kans krijg wil ik het uitspelen op: het 2de jaar ook 50% korting op het abonnementsgeld per maand. Dan blijf ik voor 12,50 per maand bellen tegen de Orange 25 tarieven. Ben alleen benieuwd welk voorstel na de uitspraak van de geschillencommissie waarin ik in het voordeel wordt gesteld ik zal krijgen van Orange though. Gok niet dat ze zoiets zullen aanbieden. Dan zal de reactie eerder zijn: hmpf, lastige irritante klant, ga maar lekker ontbinden en foetsie!
Verder blijf ik er van overtuigd dat wij het bij het rechte eind hebben. Want nogmaals, als Orange/T-mobile je zonodig geen aanspraak wil laten maken op de ontbindingsregeling, dan hadden ze in de Algemene Voorwaarden expliciet moeten verwoorden: “De klant kan slechts aanspraak maken op dit recht van beëindiging indien de Klant er gebruik van maakte en de wijziging per saldo een verslechtering voor de Klant tot gevolg heeft” En ik zie toch echt nergens in de AV die ik heb iets staan over: indien de Klant er gebruik van maakte.
Dus zoals ik al zei, had Orange dat in hun AV opgenomen dan hadden ze volkomen gelijk gehad. Maar de afwijzende reden is niet conform hun eigen AV zoals die wij hebben gekregen bij het aangaan van een overeenkomst in de vorm van een abonnement, sim only of prepaid. En dat is ook waarom ik er op door ga en niet stop tot ze toegeven dat ze zich niet achter hun AV kunnen verschuilen. Bedoel, ik ben niet uit op ontbinding, want ik ben tevreden met Orange toen het nog Orange was.
Daarnaast blijft Orange voor mij het voordeligst. Alles uit 1 bundel, goedkoper als T-mobile flex en goedkoper als Vodafone/KPN met alleen daar in ruil voor een minder goed netwerk. Met daarnaast onbeperkt meenemen van je overgebleven belbundel. En dan ook nog dat internetten uit je bundel gaat en niet apart boven je bedrag per maand komt. Echt, als ik de kans krijg wil ik het uitspelen op: het 2de jaar ook 50% korting op het abonnementsgeld per maand. Dan blijf ik voor 12,50 per maand bellen tegen de Orange 25 tarieven. Ben alleen benieuwd welk voorstel na de uitspraak van de geschillencommissie waarin ik in het voordeel wordt gesteld ik zal krijgen van Orange though. Gok niet dat ze zoiets zullen aanbieden. Dan zal de reactie eerder zijn: hmpf, lastige irritante klant, ga maar lekker ontbinden en foetsie!
Lastige irritante klant? Ja dat zullen ze wel denken ja...
Echter zijn we geen lastige irritante klanten, maar mensen die gewoon volgens de regels hun recht willen halen...
Ik ga niet nog eens wachten met aangeven van de geschillencommissie en juridische stappen, 2x afwijzen (en bij de 2e keer een instantie noemen, OPTA) is genoeg, met instanties smijten kan ik ook
Echter zijn we geen lastige irritante klanten, maar mensen die gewoon volgens de regels hun recht willen halen...
Ik ga niet nog eens wachten met aangeven van de geschillencommissie en juridische stappen, 2x afwijzen (en bij de 2e keer een instantie noemen, OPTA) is genoeg, met instanties smijten kan ik ook
Eum, de av IS zo'n document...Sjonson schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:11:
Als er mensen zijn die inderdaad een gerechtsdocument hebben waarin staat dat wij in ons recht staan hoor ik dat uiteraard graag. Want met brieven waarin wij aangeven dat wij vinden dat wij in ons recht staan, gaan die mensen van KS toch niet akkoord. Want zij hebben in hun draaiboek staan dat ze niet akkoord moeten gaan. Als we een gerechtelijk document hebben dan heb je iets meer om op te staan
[ Voor 42% gewijzigd door BadBert op 05-09-2008 12:35 ]
Mijn 2de fax is nu opeens nooit aangekomen (ben gebeld door hoofd afdeling KS), terwijl mij verzekerd was dat hij aangekomen was. Desbetreffende persoon zou wel vaker dat soort uitspraken doen, maar daar heb ik natuurlijk niets aan.
Mijn 2de brief gaat dus aangepast worden, ik ga een aangepaste brief schrijven waarin ik ook ga klagen (beleefd, uiteraard).
Ik ga nu even de papieren voor de rechtsbijstand gegevens opzoeken en dan ga ik even informeren!
Mijn 2de brief gaat dus aangepast worden, ik ga een aangepaste brief schrijven waarin ik ook ga klagen (beleefd, uiteraard).
Ik ga nu even de papieren voor de rechtsbijstand gegevens opzoeken en dan ga ik even informeren!
Die informatie willen we dus allemaal wel weten, de rechtspersoon waar ik mee gesproken heb was op vakantie, dus kon zelf even niet uitzoeken wat ik aan kan halen, maar hij wist wel dat we gelijk hadden.
Mocht je dus iets concreets weten, meld dat hier even dan, dan kunnen we gewoon met zijn allen bellen!
Mocht je dus iets concreets weten, meld dat hier even dan, dan kunnen we gewoon met zijn allen bellen!
Misschien een tip, er zijn hier mensen die hun betaling willen stop zetten. Orange mag dan wel heel erg vervelend zijn, maar als je dit doet is dat ook zeer vervelend voor jezelf en een toekomstig telefoon abonnement.
Voor degene die doorvechten tot het einde: Succes!
Voor degene die doorvechten tot het einde: Succes!
Dat is ook de reden dat ik de betaling niet stop zet, want dan moet je ook stoppen met dat abo gebruiken... En dat abo moet ik wel gebruiken natuurlijk 
Plus: ik wil wel mijn huidige nummer en tegoed mee nemen naar tmobile flex (wat ik een prima abo vind)
Plus: ik wil wel mijn huidige nummer en tegoed mee nemen naar tmobile flex (wat ik een prima abo vind)
[ Voor 25% gewijzigd door BadBert op 05-09-2008 13:31 ]
ik weet dat de AV een document is wat gerechtelijk is. Alleen als je dit aankaart bij de KS dan blijven ze alsnog stug het draaiboek volgen. Ik weet ook zeker dat dit ook gebeurt bij Correspondentie. Ze gooien inderdaad iets te makkelijk met de term OPTA etc..BadBert schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:34:
Lastige irritante klant? Ja dat zullen ze wel denken ja...
[...]
Eum, de av IS zo'n document...
Net contact gehad met de rechtsbijstand, hij geeft aan dat wij inderdaad in ons recht staan. Het feit dat wij geen geregistreerd gebruiker zijn van de webmail dienst is niet relevant, daar wij hier wel het recht toe hadden.
Mijn 2de 2de brief (jah, tweede, tweede) gaat dus directer zijn dan degene die ik eerst heb verstuurd en die dus niet is aangekomen. Aangeraden werd mij bovendien om via de rechtsbijstand de geschillencommissie in te schakelen, zou het zover komen. Vooralsnog was aangeven dat ik naar de rechtsbijstand zou stappen indien er geen verdere maatregelen zouden worden genomen genoeg.
EDIT: Leuk detail over de FAX wat volgens sommigen niet mag en wat volgens anderen weer wel mag, de man die mij vanmiddag heeft gebeld gaf mij het faxnummer nogmaals ter controle of het klopte (ofwel, het mag gewoon).
Mijn 2de 2de brief (jah, tweede, tweede) gaat dus directer zijn dan degene die ik eerst heb verstuurd en die dus niet is aangekomen. Aangeraden werd mij bovendien om via de rechtsbijstand de geschillencommissie in te schakelen, zou het zover komen. Vooralsnog was aangeven dat ik naar de rechtsbijstand zou stappen indien er geen verdere maatregelen zouden worden genomen genoeg.
EDIT: Leuk detail over de FAX wat volgens sommigen niet mag en wat volgens anderen weer wel mag, de man die mij vanmiddag heeft gebeld gaf mij het faxnummer nogmaals ter controle of het klopte (ofwel, het mag gewoon).
[ Voor 15% gewijzigd door Arjan90 op 05-09-2008 13:35 ]
Mooi, ik heb ook aangegeven dat ik naar de RB stap als ze niet akkoord gaan, en dat ga ik dus doen ook!
Is er geen rechtelijk document (dat we met burgerlijk wetboek nummers kunnen smijten) waarin dit vastgelegd staat? Als je met het burgerlijk wetboek gaat gooien, dan hebben veel instanties wel zoiets van: ow, die weet waar hij het over heeft... toch maar fatsoenlijk afhandelen dus!
Is er geen rechtelijk document (dat we met burgerlijk wetboek nummers kunnen smijten) waarin dit vastgelegd staat? Als je met het burgerlijk wetboek gaat gooien, dan hebben veel instanties wel zoiets van: ow, die weet waar hij het over heeft... toch maar fatsoenlijk afhandelen dus!
mooi!!
Dan weet ik dat ik in elk geval in me recht sta:P en dat ik al deze energie niet voor niets verbruik.
Helaas heb ik geen rechtsbijstand(woon nog thuis) dus ik weet niet of de rechtsbijstand van mijn ouders ook geld voor mij.
Dan weet ik dat ik in elk geval in me recht sta:P en dat ik al deze energie niet voor niets verbruik.
Helaas heb ik geen rechtsbijstand(woon nog thuis) dus ik weet niet of de rechtsbijstand van mijn ouders ook geld voor mij.
Vaak hebben "ouders" een gezins-rechtsbijstand
dat was bij mij thuis iig wel zo.
Ooit eens gebruik van moeten maken, en sindsdien gezworen er zelf ook 1 af te sluiten, en dat heb ik dus (gelukkig) ook gedaan.
Hoop dat orange slim genoeg is om gewoon akkoord te gaan nu... als een aantal mensen "dreigen" met rechtsbijstand moeten ze toch wel snappen dat het serieus is, of niet?
Ooit eens gebruik van moeten maken, en sindsdien gezworen er zelf ook 1 af te sluiten, en dat heb ik dus (gelukkig) ook gedaan.
Hoop dat orange slim genoeg is om gewoon akkoord te gaan nu... als een aantal mensen "dreigen" met rechtsbijstand moeten ze toch wel snappen dat het serieus is, of niet?
Ik wil dus brief 3 sturen, misschien slim om rechtsbijstand te noemen en dat rechtsbijstand dus ook aan mij zijde staat?
heb ik iig wel gedaan!
Heb ook de consumentenbond genoemd (had ik al contact mee gehad)
Heb ook de consumentenbond genoemd (had ik al contact mee gehad)
Klopt ik had een maandje geleden al besloten dat ik ook een rechtsbijstand wilde hebben, aangezien ik net een huis gekocht heb, en ik dus misschien hulp nodig heb als de bouwer dingen verzaakt!BadBert schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:53:
Vaak hebben "ouders" een gezins-rechtsbijstanddat was bij mij thuis iig wel zo.
Ik zit te twijfelen of ik weer eens contact op zal nemen met de KS of gewoon een brief ga versturen.(niet aangetekend)
Zie hier mijn brief:
Orange opzegbrief nummero 2
Net 2 A4tjes, volgens mij kort en krachtig genoeg, het is voor mij uiteraard wel een 2de brief omdat de eerste 2de brief nooit is aangekomen, maar misschien dat jullie hem deels ook kunnen gebruiken voor de derde (en laatste) brief. Voor mij is dit dus al mijn laatste, ik heb geen zin in verder getouwtrek.
EDIT: Opslaan als
Orange opzegbrief nummero 2
Net 2 A4tjes, volgens mij kort en krachtig genoeg, het is voor mij uiteraard wel een 2de brief omdat de eerste 2de brief nooit is aangekomen, maar misschien dat jullie hem deels ook kunnen gebruiken voor de derde (en laatste) brief. Voor mij is dit dus al mijn laatste, ik heb geen zin in verder getouwtrek.
EDIT: Opslaan als
Ehm, typo in je brief: Nederlandse Recht ( niet Rechts).
Verder geen Opta verhaal of noteren van het feit dat Rechtsbijstand is geraadpleegd en dat deze jou gelijk geeft?
Verder geen Opta verhaal of noteren van het feit dat Rechtsbijstand is geraadpleegd en dat deze jou gelijk geeft?
Opta verhaal heb ik officieel nog niet te horen gekregen en de rechtsbijstand raadplegen lijkt me nog niet van toepassing. Of denk je van wel? Enkel aangeven: "Mijn contact bij de rechtsbijstand geeft aan dat ik in mijn recht staat"? Dit kan iedereen wel zeggen en voegt m.i. niet echt wat toe, of denk jij van wel?whitehouse schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:13:
Ehm, typo in je brief: Nederlandse Recht ( niet Rechts).
EDIT: Brief ook aangepast met typfout, verder lijkt hij goed volgens mij
[ Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 05-09-2008 14:21 ]
Ik zal het wel degelijk melden. Onder het mom van "ik heb contact gehad met mijn rechtsbijstandsverzekering en die adviseerde mij om als wij er gezamelijk niet uitkomen de geschillencommisie in te schakelen". Alleen dan iets netter.
ik heb het ook netjes vermeld, dat mochten ze de boel nu wederom niet goedkeuren, ik genoodzaakt ben mijn rechtsbijstand in te schakelen en/of de geschillencommissie.
lijkt me duidelijk
lijkt me duidelijk
Zo contact gehad met de OPTA. Ik heb bijna het gevoel dat de opta gewoon in dienst is van de KS.
Deze dame gaf aan dat orange inderdaad contact heeft gehad met de OPTA over de kwestie van het verdwijnen van de dienst Orange Webmail. Allereerst hebben zij contact gehad over het feit dat er helemaal geen communicatie plaats zou gaan vinden over deze wijziging. Daarna hebben ze het ook nog over de inhoud gehad. De opta heeft gezegd dat mensen die geen actieve gebruiker zijn van deze dienst dat voor deze mensen de algemene voorwaarden niet ten nadele gewijzigd zijn. Over de specifieke case ik had er gebruik willen maken zei de dame in kwestie " Als ik u was zal ik dan contact opnemen met de Rechtsbijstand".
Kortom aan de opta heb je dus helemaal niks! Ach heb voor het weekend uitgezocht of ik onder de polis(rechtsbijstand) van mijn ouders val. Dus die gaan we morgen maar eens bellen.
Deze dame gaf aan dat orange inderdaad contact heeft gehad met de OPTA over de kwestie van het verdwijnen van de dienst Orange Webmail. Allereerst hebben zij contact gehad over het feit dat er helemaal geen communicatie plaats zou gaan vinden over deze wijziging. Daarna hebben ze het ook nog over de inhoud gehad. De opta heeft gezegd dat mensen die geen actieve gebruiker zijn van deze dienst dat voor deze mensen de algemene voorwaarden niet ten nadele gewijzigd zijn. Over de specifieke case ik had er gebruik willen maken zei de dame in kwestie " Als ik u was zal ik dan contact opnemen met de Rechtsbijstand".
Kortom aan de opta heb je dus helemaal niks! Ach heb voor het weekend uitgezocht of ik onder de polis(rechtsbijstand) van mijn ouders val. Dus die gaan we morgen maar eens bellen.
Dat was stiekum ook wel te verwachten. Rechtsbijstand zal de regels wel weten, hou ons op de hoogte!
EDIT:
misschien is het wat, dat als iemand zijn rechtsbijstand of de geschillencommissie al inschakelt, hij het case nummer post?
Misschien loont het voor anderen om dit aan te geven, dat er al een zaak loopt/gelopen heeft.
EDIT:
misschien is het wat, dat als iemand zijn rechtsbijstand of de geschillencommissie al inschakelt, hij het case nummer post?
Misschien loont het voor anderen om dit aan te geven, dat er al een zaak loopt/gelopen heeft.
[ Voor 53% gewijzigd door BadBert op 08-09-2008 12:20 ]
Mijn fax gaat zo verstuurd worden. Zal ze morgen meteen bellen met de vraag of de fax is aangekomen: ik wil dat gezeik niet nog eens!
Over de OPTA: raar verhaal hoor, ik heb het recht toch? Ik kan het alleen niet meer gebruiken doordat ze de dienst hebben gewijzigd. Ach, ze zullen mijn brief ongetwijfeld afwijzen, maar goed
Over de OPTA: raar verhaal hoor, ik heb het recht toch? Ik kan het alleen niet meer gebruiken doordat ze de dienst hebben gewijzigd. Ach, ze zullen mijn brief ongetwijfeld afwijzen, maar goed
Daarom zei de opta ook dat de persoon in kwestie de rechtsbijstand moest raadplegen 
Er staat namelijk nergens genoemd dat je al gebruiker moet zijn, je het recht ontnemen van gebruik is al verslechtering! DUS orange heeft pech.
Als ze mijn 3e brief niet accepteren, bel ik de rechtsbijstand denk ik.
Daar zijn de kosten voor de verliezende partij
(buiten mijn eigen risico)
En die analyseren eerst de zaak, alvorens hem aan te nemen (en vertellen dan mij het eventuele aanwezige risico van verliezen)
Er staat namelijk nergens genoemd dat je al gebruiker moet zijn, je het recht ontnemen van gebruik is al verslechtering! DUS orange heeft pech.
Als ze mijn 3e brief niet accepteren, bel ik de rechtsbijstand denk ik.
Daar zijn de kosten voor de verliezende partij
En die analyseren eerst de zaak, alvorens hem aan te nemen (en vertellen dan mij het eventuele aanwezige risico van verliezen)
Dat is ook weer zo, bij mij zou de rechtsbijstand inderdaad ook de schade opnemen (ik heb geen eigen risico) en dan alles analyseren.
Inmiddels ook mijn 3de brief op de post gedaan. Inderdaad zoals @hierboven aangeeft een raar verhaal van de OPTA, maar imo heb ik niets met de OPTA te maken maar met Orange.Het blijft gewoon een verslechtering, hoe je het ook bekijkt. Nu heb ik geluk dat is een Music abbo heb, dus ben er per 1 oktober sowieso vanaf, maar het is voor mij nu een principezaak geworden. Orange probeert hier wel erg makkelijk onder hun verplichtingen uit te willen komen.
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
Net een faxnummer doorgekregen (duurde even, volgens de KS medewerker kon het niet en volgens mij wel: hij heeft het nagevraagd en toen bleek het wel te kunnen - lekker puh
- dus ik heb hem gekregen): 0648996005 is het huidige nummer, volgens mij is dat anders dan het eerder aangegeven nummer?
Hoe dan ook, ik ga even faxen!
Hoe dan ook, ik ga even faxen!
offtopic:
En daarna Dell bellen, man ik blijf bezig
En daarna Dell bellen, man ik blijf bezig
Zojuist een mailtje ontvangen van Consuwijzer en die zeggen het volgende:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 3 september 2008. Uit uw e-mail komt naar voren dat Orange een bepaalde dienst uit het pakket heeft geschrapt. Orange weigert uw verzoek tot opzegging omdat u nooit gebruik van deze dienst heeft gemaakt. U vraagt ConsuWijzer of dit mag.
Een aanbieder mag niet zomaar de algemene voorwaarden wijzigen. De aanbieder moet wijzigingen in de algemene voorwaarden minimaal vier weken van tevoren bekend maken. Als een wijziging voor u als consument - op welk punt dan ook - nadelig is, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen. De aanbieder moet u actief wijzen op deze mogelijkheid. De aanbieder moet de abonnee ook op de hoogte stellen van de inhoud van de voorgenomen wijziging.
In dit geval gaat om de afschaffing van een dienst waarvan maar een beperkte groep klanten van Orange gebruik maakt. Dat deze dienst is komen te vervallen is alleen voor deze groep klanten nadelig. Daarom mogen alleen deze klanten het abonnement kosteloos opzeggen.
Wanneer u deze afweging van Orange niet accepteert, kunt u de volgende stappen ondernemen:
• Schrijf uw aanbieder (nogmaals) een (aangetekende) brief waarin u inhoudelijk uw klacht aangeeft. Stel een redelijke termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders vier weken) waarbinnen uw klacht afgehandeld moet zijn. Geef aan welke vervolgstappen u onderneemt (Geschillencommissie, juridische procedure) als uw aanbieder niet aan uw verzoek tegemoet komt. Ook voor een aanbieder kost dit extra tijd en geld, zij zijn er daarom bij gebaat om het probleem, zonder tussenkomst van de geschillencommissie of de rechter, op te lossen. Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl.
• Indien uw klacht niet juist wordt afgehandeld, dan kunt u binnen een maand uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie. Deze commissie doet een bindende uitspraak in het geschil. In de algemene voorwaarden kunt u vinden bij welke geschillencommissie u terecht kunt met uw klacht. Meer informatie over de procedure en de voorwaarden vindt u op www.geschillencommissie.nl. Het aanhangig maken van een geschil bij de Geschillencommissie ontslaat u overigens niet van uw eventuele betalingsverplichting ten opzichte van de aanbieder.
• Wilt u liever niet naar deze commissie stappen dan kunt u overwegen om een gerechtelijke procedure te beginnen tegen de betrokken aanbieder. In dat geval adviseren wij u eerst juridisch advies in te winnen over uw specifieke rechtspositie en eventuele mogelijkheden tot het verkrijgen van schadevergoeding bijvoorbeeld bij een rechtswinkel, juridisch loket (tel: 0900-8020 10 ct. p.m. of website: www.juridischloket.nl), of -indien van toepassing- via uw rechtsbijstandverzekering.
Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer ....... Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
Dus volgens mij kun je, ongeacht of je wel of niet gebruik maakt van webmail, gewoon opzeggen.
Hartelijk dank voor uw e-mail van 3 september 2008. Uit uw e-mail komt naar voren dat Orange een bepaalde dienst uit het pakket heeft geschrapt. Orange weigert uw verzoek tot opzegging omdat u nooit gebruik van deze dienst heeft gemaakt. U vraagt ConsuWijzer of dit mag.
Een aanbieder mag niet zomaar de algemene voorwaarden wijzigen. De aanbieder moet wijzigingen in de algemene voorwaarden minimaal vier weken van tevoren bekend maken. Als een wijziging voor u als consument - op welk punt dan ook - nadelig is, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen. De aanbieder moet u actief wijzen op deze mogelijkheid. De aanbieder moet de abonnee ook op de hoogte stellen van de inhoud van de voorgenomen wijziging.
In dit geval gaat om de afschaffing van een dienst waarvan maar een beperkte groep klanten van Orange gebruik maakt. Dat deze dienst is komen te vervallen is alleen voor deze groep klanten nadelig. Daarom mogen alleen deze klanten het abonnement kosteloos opzeggen.
Wanneer u deze afweging van Orange niet accepteert, kunt u de volgende stappen ondernemen:
• Schrijf uw aanbieder (nogmaals) een (aangetekende) brief waarin u inhoudelijk uw klacht aangeeft. Stel een redelijke termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders vier weken) waarbinnen uw klacht afgehandeld moet zijn. Geef aan welke vervolgstappen u onderneemt (Geschillencommissie, juridische procedure) als uw aanbieder niet aan uw verzoek tegemoet komt. Ook voor een aanbieder kost dit extra tijd en geld, zij zijn er daarom bij gebaat om het probleem, zonder tussenkomst van de geschillencommissie of de rechter, op te lossen. Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl.
• Indien uw klacht niet juist wordt afgehandeld, dan kunt u binnen een maand uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie. Deze commissie doet een bindende uitspraak in het geschil. In de algemene voorwaarden kunt u vinden bij welke geschillencommissie u terecht kunt met uw klacht. Meer informatie over de procedure en de voorwaarden vindt u op www.geschillencommissie.nl. Het aanhangig maken van een geschil bij de Geschillencommissie ontslaat u overigens niet van uw eventuele betalingsverplichting ten opzichte van de aanbieder.
• Wilt u liever niet naar deze commissie stappen dan kunt u overwegen om een gerechtelijke procedure te beginnen tegen de betrokken aanbieder. In dat geval adviseren wij u eerst juridisch advies in te winnen over uw specifieke rechtspositie en eventuele mogelijkheden tot het verkrijgen van schadevergoeding bijvoorbeeld bij een rechtswinkel, juridisch loket (tel: 0900-8020 10 ct. p.m. of website: www.juridischloket.nl), of -indien van toepassing- via uw rechtsbijstandverzekering.
Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer ....... Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
Dus volgens mij kun je, ongeacht of je wel of niet gebruik maakt van webmail, gewoon opzeggen.
Zij geven inhoudelijk óók al geen advies, in feite hebben we ook daar dus helemaal niets aan. Toch bedankt voor de moeite, het mailtje op zich geeft namelijk wel mogelijkheden aan. Ik hoop dat mijn 2de brief gewoon geaccepteerd wordt, ik denk echter niet dat ik een 3de ga versturen. Ik ben het oneens met Orange, ik was van plan mijn tariefplan te verhogen (ivm meer bellen en internet willen gebruiken, waarbij de webmail dienst dus zou horen) maar dat staat nu op een laag pitje, we zullen zien wat ze zeggen.
Nou, volgens mij zeggen ze iets heel anders:timbry schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:21:
Dus.... (hoewel webmail en internet zat gebruikt werd volgens mij)In dit geval gaat om de afschaffing van een dienst waarvan maar een beperkte groep klanten van Orange gebruik maakt. Dat deze dienst is komen te vervallen is alleen voor deze groep klanten nadelig. Daarom mogen alleen deze klanten het abonnement kosteloos opzeggen
Maar goed, volgens mij, en mijn juridish adviseur maakt het dus NIET uit of je actief gebruiker was, aangezien je het RECHT hebt om die diensten te kunnen gebruiken, en het nergens in de AV beschreven staat. Dus als de dienst vervalt, en al HAD je er gebruik van willen GAAN maken, is het al nadelig...
[ Voor 3% gewijzigd door BadBert op 09-09-2008 08:47 ]