Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:18
Ik heb zojuist ook even een briefje gefaxed.
Misschien kan ik heb vanmiddag beter ook nog even aangetekend op de post doen.

Nu even rustig afwachten.
Ik laat het resultaat hier weer horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:26:
Ik wil eigenlijk gewoon eerst een orange prepaid kaart met mijn overgebleven saldo en huidige telefoonnummer, dat opbellen, en dan naar Vodafone. Die prepaid Orange kaart kan ik dan ieder willekeurig moment laten omzetten naar een Vodafone abo.
Volgens mij wat Sp!F!re zegt dus. B)
Ik hoef niet in tussentijd met Vodafone prepaid te bellen...
Welk deel van "beltegoed wordt niet meegenomen" snap je niet? :P en nee ook niet als je hier specifiek om vraagt.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

BastiaanN schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:31:
[...]

Welk deel van "beltegoed wordt niet meegenomen" snap je niet? :P en nee ook niet als je hier specifiek om vraagt.
Joosie200 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:07:
[...]

Dat moet je altijd zelf vermelden. Niet vermeld >> dan wordt het niet meegenomen.

Verder geldt het verhaal: omzetten naar prepaid met behoud van nummer en beltegoed, dat laatste geldt alleen voor abbonees die voor 2004 al bij Orange zaten.
Vandaar, en ik ben al vanaf 1999 lid. Jammer dat ik het 10-jarig jubileum niet ga halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 17:43

BadBert

Mini powah

Mijn brief gaat vandaag op de post.
Ik vraag niet om opzegging, maar of ik mijn orange dus vroegtijdig kan migreren naar tmobile flex, dat is met behoud van beltegoed.

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
Ik heb mijn brief vorige week verstuurd, maar ben vergeten te vermelden dat ik graag vanwege nummer behoud naar prepaid omgezet wil worden. Kan ik hiervoor gewoon bij de helpdesk terecht? Of bellen jullie voor meer info naar een specifiek nummer?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Net even gebeld met de KS en ik krijg wel m'n tegoed op een prepaid. Alleen nu twijfel ik weer omdat ik straks ook kan verlengen met extra korting op m'n mobiel vanwege opgebouwde klantwaarde. Als straks blijkt dat ik beter ergens anders de SE X1 kan kopen (vanwege prijs of betere dekking/3G) zit ik alleen met een opzegtermijn van 3 maanden. Neig steeds meer naar toch maar afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Ik heb via via gehoord dat als je vraagt om portering (zoals ik gedaan heb) van orange naar tmobile flex, dat ze binnen 1 week akkoord gaan! Tegoed gaat dan mee.
Tegen mij werd gezegd dat als je niet lang genoeg bij orange zit (zoals al eerder genoemd) en omzet naar prepaid, je het tegoed WEL kwijt bent...

Beetje raar dat verschillende mensen verschillende info geven.

Mijn aanvraag voor omzetting naar tmobile is gister voor 5 uur gepost, dus komt daar vandaag binnen.
Dan hopen dat ze alles accepteren, heb er onder andere instaan dat ik zelf wil bepalen wanneer ik de boel laat omzetten, ivm vakantie... ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07

-ET-

Phone Home

BadBert schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:46:
Tegen mij werd gezegd dat als je niet lang genoeg bij orange zit (zoals al eerder genoemd) en omzet naar prepaid, je het tegoed WEL kwijt bent...
Wat is lang genoeg. Ik ben al ruim 5 jaar klant bij Orange maar nu toch opgezegd en gevraagd om omtezetten naar pre-paid. Dus dan zou ik kans hebben dat het tegoed gewoon meegaat?

Overigens zaterdag de brief aangetekend verstuurd. En die was gisteren afgeleverd. Dus ik ben benieuwd wanneer ik wat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Ze hadden het in dit topic dacht ik over van voor 1999...(te lui om terug te lezen :P )

Mijn brief is overigens niet aangetekend verstuurd, heb geen slechte ervaring daarmee, dus moet goedkomen hoop ik.
Wat ik dus gehoord heb is dat het omzetten naar prepaid minder snel afgehandeld wordt als het omzetten naar tmobile flex. Of dit echt zo is, moet blijken natuurlijk.
Ik hou jullie hier op de hoogte

(ik heb in mijn brief overigens vermeld dat ze mij ook mogen bellen hierover... zullen ze waarschijnlijk niet doen, maar je weet nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik ben vanaf 2000 klant en krijg het overgebleven tegoed op een prepaid kaartje. Daar kan ik de periode tot halverwege oktober (release Xperia X1) wel mee overbruggen. Nu nog kiezen of ik het eigenlijk wel wil O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadBert schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:48:
Ze hadden het in dit topic dacht ik over van voor 1999...(te lui om terug te lezen :P )

Mijn brief is overigens niet aangetekend verstuurd, heb geen slechte ervaring daarmee, dus moet goedkomen hoop ik.
Wat ik dus gehoord heb is dat het omzetten naar prepaid minder snel afgehandeld wordt als het omzetten naar tmobile flex. Of dit echt zo is, moet blijken natuurlijk.
Ik hou jullie hier op de hoogte

(ik heb in mijn brief overigens vermeld dat ze mij ook mogen bellen hierover... zullen ze waarschijnlijk niet doen, maar je weet nooit)
Teruglezen hoeft ook niet, daarvoor bestaat rechtsboven de Quicksearch functie ;)

Anyway, genoemde persoon vermeldde dat klanten van voor 2004 hun tegoed over kunnen laten zetten, wat dus wel lijkt te kloppen. Zelf nog geen eens een jaar klant, dus ik zal me beltegoed dan maar incashen voordat ik mijn abo overzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

@Ngamer: thnx voor de info ;)
Ik laat mijn abo overzetten naar tmobile flex, dat is zowiezo met behoud van tegoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik heb de 7e van deze maand een brief gestuurd naar orange met het verzoek mijn abonnement te beeindigen nav. het wijzigen van de voorwaarden. Tot op heden niks gehoord, dus vandaag maar eens gebeld met de klantenservice. Dame zag dat de brief ontvangen was, maar kon er nog niks over zeggen. De brief zou nog in behandeling zijn, waarschijnlijk is er gewoon nog niet naar gekeken. Ze zou me as. vrijdag gaan terugbellen, ik ben benieuwd.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
Tot wanneer is het inzenden van deze brief mogelijk?
Ik wil mijn vriendin overhalen naar Vodafone, MET behoud van nummer,
maar ze zit nog 'vast' aan Orange tot en met februari.
we hebben 'afkopen' al besproken, maar dat kost dus 7 * 50,- = 350 euri.
haar 'orange'-telefoon is trouwens gejat, onverzekerd.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• J0entje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-08 20:23
whitehouse schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:00:
Tot 3 september volgens mij.

Edit: (staat ook in het eerste bericht)

[ Voor 4% gewijzigd door J0entje op 21-08-2008 12:33 ]

• whitehouse
whitehouse schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:00:
ik lees zojuist dat dit alleen van toepassing is als je ook een Orange Webmail account hebt.
In mijn geval is dat niet zo, dus zal deze brief niet tot het gewenste resultaat leiden :'(

• J0entje
whitehouse schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:42:
[...]

ik lees zojuist dat dit alleen van toepassing is als je ook een Orange Webmail account hebt.
In mijn geval is dat niet zo, dus zal deze brief niet tot het gewenste resultaat leiden :'(
Je zou eventueel kunnen proberen het te stellen op het feit dat je tijdens het afsluiten van het contract er wel van plan was om gebruik van te maken. Maar dus nu niet meer mogelijk is.

Verwijderd

[...]

Dat heb ik ook gedaan, ik heb nooit orange webmail gebruikt maar gesteld dat ik het zojuist wilde gaan gebruiken. Gister op de fax gedaan en nou maar afwachten. Denk dat ik begin volgende week bel hoe het er mee staat en dan laat ik het hier weten

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]

Maar in dat geval niet getreurt, je kunt je je dan beroepen op artikel 2.1 en artikel 2.3. Orange heeft inderdaad het recht tussentijd diensten zoals deze te wijzigen dan wel te beeindigen. Maar Orange moet dan wel de klanten erop attenderen. Ook dat is gebeurd (zie beginpost/opening post) Echter, jij als klant wordt hierdoor benadeeld en dan mag je opzeggen. Dat staat in 2.3 namelijk: leidt de wijziging van diensten tot een verslechtering/nadeel voor de klant dan heb je het recht op te zeggen. Ongeacht of je nu wel of niet gebruik van Orange Webmail maakte.

Ik heb daarom ook alvast een 2de briefopzet klaar liggen (die ik al gepost heb in dit topic) mocht ik, omdat ik net zoals jou ook geen Orange Webmail account heb, dus nul op ´t rekest krijgen. Ofwel: neen, daar geven wij geen gehoor aan. Ze hebben er gehoor aan te geven, want ik hou Orange simpelweg aan hun eigen algemene voorwaarden ;) En dat geldt in jouw situatie net zo.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03
Mijn aanvraag is afgewezen wegens geen gebruik van de dienst, 2de brief wordt zo maar even gefaxt, eerst opstellen!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• BadBert

BadBert

Mini powah

@Sp!tf!ire:
wanneer heb je je brief opgestuurd, en heb je ze daar al gewezen op de algemene voorwaarden (zoals in de 2e brief hier als voorbeeld wordt gedaan?).
Ik heb dat namelijk direct in mijn 1e brief vermeld!

• J0entje
BadBert schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:30:
@Sp!tf!ire:
wanneer heb je je brief opgestuurd, en heb je ze daar al gewezen op de algemene voorwaarden (zoals in de 2e brief hier als voorbeeld wordt gedaan?).
Ik heb dat namelijk direct in mijn 1e brief vermeld!
Had hier net ook even na gekeken in het forum wanneer hij het zou hebben verstuurd. En ik gok rond 11 aug.? Ook ik heb het 11 aug. verstuurd. Alleen niet met de fax. 12 aug. hebben ze het ontvangen. Heb ik bevestiging van(had ik namelijk over gebeld paar dagen later). Ben benieuwd als ik reactie heb. Ben nog niet thuis geweest. En hoop snel reactie te hebben. Ik heb wel gebruik gemaakt van de dienst.

• Joosie200
  • Niet online
Ik ben over een half uur thuis en ik heb ong. rond dezelfde tijd als Spitfire de brief verstuurd. Rond 9 augustus. Dat was de onaangetekende brief. Ik denk dat ik hetzelfde antwoord zal krijgen te zien in de brief. En eerlijk gezegd verwacht ik niets anders dan een dergelijk antwoord. Maar akkoord ermee gaan doe ik niet, want zij hebben zich aan hun eigen AV te houden punt. Gaat dus me niet meer om wel of geen gebruik maken van de dienst maar om ´t principe, je houden aan de geldende spelregels aka algemene voorwaarden. Spitfire, ik zou dus gewoon een 2de brief er achteraan faxen. Moet jezelf weten, maar ik zou wel weten wat te doen.

• J0entje
Mijn contract is beindigd met de eerste brief zonder vermelding van artikel 2.1 en 2.3. De brief moet ik alleen nog krijgen. Hij is vandaag verzonden.

Ben trouwens goed geholpen. Werd door verbonden met een van de mensen die me er ook iets over mocht vertellen. Ze kon zien dat het contract werd beindigd alleen de data nog niet per wanneer. Dat staat in de brief.

Suc6 allen

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Welk abonnement had jij al ik vragen mag? Toevallig het music abo met standaard orange world erbij? Had ergens in dit topic gelezen dat webmail onderdeel uitmaakte van orange world.

[ Voor 1% gewijzigd door Backpacker op 21-08-2008 20:39 . Reden: typfoutje ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• J0entje
Backpacker schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:20:
Welk abonnement had jij al ik vragen mag? Toevallig het music abo met standaard orange world erbij? Had ergens in dit topic gelezen dat als webmail onderdeel uitmaakte van orange world.
Ik had een Orange 25 abbo. En heb eigenlijk maar 2x intensief gebruik van gemaakt. Afgelopen vakantie nog. En een keer ervoor. Exacte data weet ik niet.

Verwijderd

Ze schijnen inderdaad te controleren op het gebruik van Orange World om vast te stellen of je in aanmerking komt voor contract beëindiging. Zelf heb ik dat direct al bij het begin van mijn contract geactiveerd, dus mijn opzegging moet geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik zie dit topic nu pas, maar dit komt als geroepen! Ik heb al eerder naar manieren gezocht om van m'n huidige abo (loopt nog tot februari 2010) af te kunnen om over te kunnen stappen naar T-Mobile met de iPhone, maar nu moet dat lukken! Ik heb momenteel Orange 20 met Orange World geactiveerd en ik heb zelfs m'n orange.nl adres wel eens gebruikt om foto's vanaf m'n mobiel te mailen. Ik verwacht daarom geen problemen. Dit weekend gaat de brief op de bus, ik ga verzoeken om omzetting naar prepaid met nummerbehoud, ik hoop wel dat m'n huidige beltegoed blijft staan. :?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Als het ze te doen is om Orange World of niet, bij mij op orange.t-mobile.nl en dan mijn account staat het geregistreerd als: "Orange World voor een dag". En ookal is dat dus slechts sporadisch, af en toe voor 1 dag dus, gebruik ik Orange World dus wel :P Maar ik heb iig nog geen brief mogen ontvangen. Ben erg benieuwd hoe Orange dus zal reageren op mijn brief. Bij afwijzing sta ik klaar met een 2de brief, dus of ze 't nu willen of niet: dat abbo wordt beeindigd zowaar ik Joosie200 heet :9. En ze hoeven niet te denken dat ze mij als klant verliezen. Want hierna neem ik een T-mobile relax sim only 300 met gratis 100 smsjes voor 1 jaar à 11 euro. En daar T-mobile Orange overgenomen heeft blijf ik dus bij dezelfde organisatie. Dus afwijzen heeft in weze geeneens nut, daar ik niet van plan ben weg te gaan, maar wel de overstap wil maken van Orange >> T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

@Joosie200
Daarom heb ik ook gevraagd om portering naar tmobile :)
Plus ik heb delen van brief 2 (waarna het dus wel zou goedgekeurd worden) gelijk in brief 1 vermeld.
Ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg (heb erin gezet dat ze ook kunnen bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb dus de 2de brief al gefaxt gisteren, ik heb contact gehad met de KS (telefonisch) om te vragen hoe het zat met de status. De afwijzing zelf heb ik dus nog niet per post ontvangen, maar ik weet het zo al wel :9 De man in kwestie snapte er overigens helemaal niets van ("Ik zie iets van webmail opzegging, ik snap er niets van!"), kun je nagaan hoe goed de KS van Orange het zelf weet.

De 2de brief is in ieder geval gefaxt met daarin een verwijzing naar hun eigen voorwaarden, gebaseerd op de brief die hier eerder in het topic staat (waarom het wiel opnieuw uitvinden, ik heb hem alleen bijgeschaafd voor mezelf).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Weird!
Ik werd vanmorgen gebeld door de klantenservice van Orange dat ik vandaag een brief zou ontvangen waarin mijn verzoek tot opzeggen zou worden afgewezen, maar dat moest ik negeren volgende de dame aan de telefoon. Ik zou komende week namelijk een brief ontvangen dat ik blijkbaar wel kan opzeggen met daarin ook een datum van de beeindiging van mijn contract. Ik heb de brief inderdaad in de bus gehad, maar is dus achterhaald bljikbaar. Ik begrijp niet hoe dit in elkaar steekt, ik wacht eerst de volgende brief maar eens af. Ik hoop dat de beeindiging wel snel komt en niet over x maanden, anders ga ik er maar weer achteraan...
(Ik heb het een beetje gehad met telecomabonnementen, ik heb nog nooit gehad dat aanpassingen/opzeggingen zonder problemen verliepen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ff met KS gebeld: heb telefonische bevestiging dat m'n aangetekende brief van vorige week maandag (11 augustus) is ontvangen en geaccepteerd.
Officele bevestigings-brief is onderweg, m'n nummer is vanaf 2 september beschikbaar voor portatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

en had jij wel of geen echt gebruik gemaakt van orange world?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadBert schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:29:
en had jij wel of geen echt gebruik gemaakt van orange world?
Ik had dit wel geactiveerd (Orange World), maar meer dan een test-mailtje heb ik er nooit mee verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Was orange world een gratis iets? of moest je daar voor betalen?
want ik herinner me toch echt iets dat ik online dat aangemeld had... (via die weg moest je ook je mmsjes lezen die je niet kon ontvangen dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadBert schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:42:
Was orange world een gratis iets? of moest je daar voor betalen?
want ik herinner me toch echt iets dat ik online dat aangemeld had... (via die weg moest je ook je mmsjes lezen die je niet kon ontvangen dacht ik)
Was niet gratis, nee. Is een extra bundel (€ 6,- voor 25Mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Net gebeld, mijn opzegging is goedgekeurd, per 18-9 (= einde van de lopende maand) en ik ontvang nog een schriftelijke bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb ook maar gebeld om te achterhalen wat de status is van mijn brief. Kreeg ik te horen dat mijn verzoek afgewezen is en er een brief verstuurd is die ik met enkele dagen hoor te ontvangen. Daarin zal dit dan wel staan:

"Onlangs hebben wij uw opzegbrief ontvangen.In uw brief verzoekt u ons per direct uw contract te beeindigen met als reden het stopzetten van de dienst Orange Webmail per 15 mei jl.
Uit onze gegevens blijkt echter dat u niet aangemeld stond voor de dient Orange webmail.De beeindiging van deze dienst heeft voor u dus ook geen nadelige consequenties.Wij zien dan ook geen reden om aan uw verzoek te voldoen."

Akkoord, ik stond idd niet aangemeld voor de dienst Orange Webmail. Maar ik blijf erbij dat het wel degelijk, ookal maakte je er geen gebruik van, het per saldo een verslechtering is voor ons als klant. Ik wacht de afwijsbrief af en dan stuur ik de 2de brief er naar toe. Want om hetgeen waarom zij mijn brief nu afwijzen in een andere context te zetten:

Volgens hun standpunt zou in het denkbeeldige geval dat als ik geen gebruik had gemaakt van bijvoorbeeld mijn belbundel, en die dienst zou worden opgeheven, ik dus het contract niet had kunnen ontbinden. En dat is natuurlijk kul. Want je sluit een overeenkomst af, waarin je de mogelijkheid hebt om te bellen/smsen/via Orange world te internetten en zodoende via webmail een account aan te maken. Eerst werd die dienst je wel aangeboden maar ging je er niet op in. Nu wordt ie niet meer aangeboden en kun je dus nooit er meer gebruik van maken.

Ofwel: bij het aangaan van mijn abbo kreeg ik de beschikking over 4 diensten: bellen via 't Orange netwerk, smsen via 't Orange netwerk, internetten via 't Orange netwerk en emails sturen via 't Orange netwerk. Bij 't begin had ik de beschikking over 4 stuks, nu nog slechts over 3 stuks. Hoe kan Orange daar nu geen verslechtering in zien? :S :| Kijk, dat ze jou als klant simpel afpoeieren met zo'n antwoord snap ik. Standaard procedure voor iedere telco. Want zoals de klantenservice medewerker tegen mij ook al zei: "Ja, maar dan kan iedereen zijn/haar abonnement opzeggen naar aanleiding van dit" Daar heb ik geen boodschap aan, zij horen zich te houden aan de spelregels die zij zelf hebben opgesteld. Klaar.

Enfin, to be continued. Tweede ronde :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Hier ook een afwijzing vanwege het niet actief gebruik maken van de webmail service.

Heb Orange world ooit wel eens geactiveerd gehad, maar nooit echt gebruik van gemaakt.

Omdat mijn abo toch maar loopt tot jan-2009 en ik eerst nog ga verhuizen (en dus geen geld heb voor gadgets) ga ik gewoon het contract niet verlengen.

De rest van jullie : Success :D

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:11
Vandaag gebeld met de KS of ze mijn opzegbrief ontvangen hadden. Ze hadden m 12 augustus ontvangen en er is inmiddels een brief onderweg naar mij met een afwijzing. Ik maakte ook geen gebruik van webmail. Nieuwe brief ligt al klaar en die gaat de deur uit, zodra ik m'n brief ontvangen heb. 8)

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tweede brief is de deur uit. Met exact dezelfde tekst als anderen in dat andere topic hadden gebruikt. Na xx weken las je bij velen een bericht dat Orange daarna wel akkoord ging. Maarja, afwachten maar. Twee weken na mijn 1ste brief ontving ik een reactie. Dus nu wacht ik ook weer twee weken. Als die ook weer afwijzend is, dan maar bezwaar aantekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCWs
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-09 16:09
Ik heb een tweejarig abbonement vanaf nov-07. Sta op het punt om de brief de deur uit te doen heb alleen 2 vragen;

- Mijn telefoon een HTC3600 is gesimlocked door Orange, en graag wil ik deze dan ook (met behoud van garantie) laten unlocken. Heb ik recht op de de unlock-code van Orange als ik nu mijn abbo beeindig? Tijdelijk gebruik met prepaid is prima, maar als ik terug in Nederland ben wil ik graag (in nood) mijn telefoon met een ander abbo kunnen gebruiken.
- Krijg je als je je nummer laat omzetten naar prepaid een nieuwe simkaart, of kan je je huidige simkaart blijven gebruiken? Wil graag mijn huidige sim-kaart blijven gebruiken, ben namelijk voor driekwart jaar op reis door Azië en Australië, en heb voorlopig dus niet echt makkelijk de kans om een nieuw simkaartje op te halen...

Iemand een idee??

[ Voor 9% gewijzigd door DCWs op 24-08-2008 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0entje
DCWs schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 08:31:
Ik heb een tweejarig abbonement vanaf nov-07. Sta op het punt om de brief de deur uit te doen heb alleen 2 vragen;

- Mijn telefoon een HTC3600 is gesimlocked door Orange, en graag wil ik deze dan ook (met behoud van garantie) laten unlocken. Heb ik recht op de de unlock-code van Orange als ik nu mijn abbo beeindig? Tijdelijk gebruik met prepaid is prima, maar als ik terug in Nederland ben wil ik graag (in nood) mijn telefoon met een ander abbo kunnen gebruiken.
- Krijg je als je je nummer laat omzetten naar prepaid een nieuwe simkaart, of kan je je huidige simkaart blijven gebruiken? Wil graag mijn huidige sim-kaart blijven gebruiken, ben namelijk voor driekwart jaar op reis door Azië en Australië, en heb voorlopig dus niet echt makkelijk de kans om een nieuw simkaartje op te halen...

Iemand een idee??
Je eerste vraag zou ik zo geen antwoord op weten. Wat ik wel weet is dat naar 1 jaar je telefoon gratis mag unlocken(bij mijn weten).

Als je van abbo laat overzetten naar prepaid kun je gewoon je huidige simkaart behouden. Maar het beltegoed wat je had op je abbo zal hoogswaarschijnlijk vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Zijn er ook mensen die de 2 brieven hebben gecombineerd, deze hebben opgestuurd, en waarmee Orange gelijk akkoord is gegaan? (ik sta op het punt het abonnement op te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Heb wel de 1e 2 brieven gecombineerd, maar nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0entje
whitehouse schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:14:
Zijn er ook mensen die de 2 brieven hebben gecombineerd, deze hebben opgestuurd, en waarmee Orange gelijk akkoord is gegaan? (ik sta op het punt het abonnement op te zeggen ;)
Gewoon proberen. Reactie moet je wel even op wachten. Heb zelf poosje geleden gebeld. Ze hadden die van 12 aug. ontvangen en gebeld op 21. Toen konden ze me vertellen dat het beindigt werd. En dat de brief opgestuurd was. Maar tot heden nog niet ontvangen. Nog maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
Ik heb net ook maar even gebeld, in eerste instantie zei ze dat het geweigerd was, omdat ik er geen gebruik van gemaakt zou hebben. Ben echter wel fanatiek gebruiker van orange world, dus wellicht dat ze ook echt op het gebruik van webmail controleren. Maar de brief zou vandaag opgestuurd zijn, dus wacht nog even af wat ik toegestuurd krijg.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
Zo, ik heb gisteren gebeld en mijn contract is ook opgezegd. Wel lekker zo. Volgende maand ff een iPhone scoren.

Oh ja, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de Webmail dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L-VIS schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:39:
Zo, ik heb gisteren gebeld en mijn contract is ook opgezegd. Wel lekker zo. Volgende maand ff een iPhone scoren.

Oh ja, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de Webmail dienst.
En is het gelukt met je eerste brief? Of heb je aan de telefoon wat gezegd wat hielp?
We can use your help ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ik kreeg vandaag 2 brieven binnen dat ik geen gebruik maakte van webmail (vreemd want ik had wel orange world) en dat het dus niet in behandeling genomen wordt. Dan nu maar de 2de brief erachteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0entje
-ET- schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:42:
Ik kreeg vandaag 2 brieven binnen dat ik geen gebruik maakte van webmail (vreemd want ik had wel orange world) en dat het dus niet in behandeling genomen wordt. Dan nu maar de 2de brief erachteraan.
Orange word betekend niet direct dat je ook gebruik maakt van Orange Webmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Brief is gepost. Ik heb in 2004 gebruik gemaakt van het orange.nl adres om een foto vanaf m'n mobiel door te mailen. Zouden ze dat voldoende 'actief gebruik' vinden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Bevestiging van beëindiging binnen, eea verloopt per 18-9. Mooi :)
Echt een opsteker, aangezien ik wegens een storing niet gebeld kan worden (wel zelf bellen)... Probleem was bekend bij Orange (zeiden ze), maar toch moesten ze allerlei persoonlijke info hebben (nummer waarvanaf ik getest had, merk van mijn gsm, etc....). Ben benieuwd (ging volgens de kerel aan de lijn over de regio Breda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Zo 2de brief is klaar. Met de verwijzing naar artikelen 2.1 en 2.3 die gaat zo aangetekend verstuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:44:
[...]

En is het gelukt met je eerste brief? Of heb je aan de telefoon wat gezegd wat hielp?
We can use your help ;)
Oh sorry, ik heb meerdere malen gepost in dit topic, is voor mij wel makkelijk bij te houden, maar dus niet voor iedereen ;) .

Nee was mijn eerste brief, nooit (of niet wat ik me kan herinneren) gebruik gemaakt van de Webmail dienst, en gewoon aan de telefoon gevraagd hoe en wat het er voor stond. Niks bijzonders dus eigenlijk. Brief bestond eigenlijk uit twee regels:
  1. Ik wil opzeggen bla bla om die bla bla reden
  2. Met vertrouwen zie ik uw antwoord tegemoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Nou, ik wordt 5 minuten geleden gebeld door een orange medewerker... Hij begint met de vraag of mijn Orange Music 35 abonnement bevalt..

Ik zeg dus dat het prima bevalt, en daarna begint hij over dat ze het online tv kijken e.d. gaan stopzetten en omdat ze dat heel vervelend vinden ze me nu de gelegenheid geven om mijn 2-jarig abonnement (die ik eind januari 2008 heb afgesloten) per direct op te zeggen en gratis te porteren naar t-mobile met behoud van beltegoed en nieuw toestel of het abonnement kosteloos kan opzeggen...

wtf? :?

En nee ik heb nog geen brief gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
Heb net mijn brief gefaxt, ik heb al Orange Music sinds oktober 2007 maar mij mogen ze ook wel bellen voor portering of opzeggen. Dubbele bevestiging zou wel fijn zijn.

Maar blijkbaar gaan ze dus nog meer diensten stop zetten. Wel logisch aangezien ze alles samen gaan voegen en het liefst dus alles naar T-Mobile halen.

Hebben ze je nog een goed aanbod gedaan of alleen een aanbod tot stopzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Wetterhahn schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:32:
Hebben ze je nog een goed aanbod gedaan of alleen een aanbod tot stopzetten?
Lees en gij zult vinden ;)

per direct op te zeggen en gratis te porteren naar t-mobile met behoud van beltegoed en nieuw toestel of het abonnement kosteloos kan opzeggen...

Dus opzeggen en naar t-mobile met beltegoed + nieuw toestel
Of opzeggen en das dat.
L-VIS schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:33:
Ik heb gisteren nog gebeld met Orange. Ze zeiden tegen mij dat er wordt gecontroleerd of je er ACTIEF gebruik van maakt. Nu geloof ik zelf daar niet zo heel veel van, denk dat het puur ontmoedigen is. Dus een brief is onderweg. Opzegtermijn is wel gewoon drie maanden.
Kennelijk wel. Want hoe anders heeft Orange mijn verzoek afgewezen? Omdat zij inderdaad gecontroleerd hebben of ik er gebruik van maakte. Tis dus echt geen ontmoedigen. Al willen ze natuurlijk maar wat graag orange klanten afschrikken door dit bericht zodat zij het er bij laten zitten. Zoals die man aan de telefoon toen ook bij mij zei. "Maar meneer, dan kan iedereen opzeggen!" (en dat willen we niet, want we willen zoveel mogelijk klanten nog zo lang mogelijk aan hun contract houden zodat wij nog zolang als 't kan veel inkomsten generen) Ja hehe, maarja, AV zijn AV. Dus... ik blijf mooi afwachten.

Eerlijkheidshalve maakt het me geen biet uit wat de uitkomst is. Voor mij persoonlijk een situatie "niet geschoten is altijd mis / nee heb je, ja kun je krijgen". Dus geen man over boord wanneer ik gewoon mijn abbo moet uitzitten. Want sim only is ook niet alles. Fijn dat je een laag maandbedrag hebt en daarvoor veel belminuten/smsjes krijgt. Maar is 't ook zo fijn dat je kosten bovenop je maandelijkse bedrag krijgt voor bellen naar service nummers en vanuit/naar/in 't buitenland? Ik bel vaak naar het buitenland omdat mijn ouders daar wonen, dus sim only is bij lange na niet zo geschikt als ik eerst voor ogen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou net KS gebeld van Orange (20-08 fax gestuurd met opzeggen om AV blabla) en mijn abonnement stopt 26 sept. Nooit orange world laat staan webmail gebruikt. Medewerker probeerde aanbiedingen te doen voor t-mobile zodat ik nog eerder kon overstappen, maar ik wil graag de HTC Touch Pro en aangezien T-mobile die toestellen totaal vernaggeld gaat dat het niet worden.

Gewoon blijven doorzetten dus als ie in eerste instantie wordt afgewezen! (raar dat ze per klant er anders mee omgaan).

Ik wens jullie succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En waarom krijg ik dan eentje aan de telefoon van de KS die mij, als enige als ik de berichten hier mag geloven, dus afpoeiert met: "Als u er echt niet mee eens bent, kunt u bezwaar aan tekenen" Je moet dus maar net die ene KS medewerker treffen die meewerkt als in, great minds think alike. Fijn dat je zo bent overgeleverd aan de willekeur, de een krijgt van de KS te horen dat zijn abbo wordt gestopt, de ander niet. Lekkere klantenservice dan, als medewerker A en B 2 verschillende antwoorden geven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
10 augustus brief verstuurd, vandaag bevestiging van opzegging ontvangen :) Heb wel altijd Orange world gehad en in het verleden hoogstwaarschijnlijk ook wel eens die webmaildienst gebruikt.

Nu lekker naar Vodafone, daarmee heb ik tenminste bereik in m'n nieuwe huis.

[edit]
Owja.. krijg m'n tegoed trouwens niet op een prepaykaart ondanks dat ik dat wel als voorkeur aan had gegeven. Waarschijnlijk is dit omdat ik bij m'n laatste verlenging een nieuwe stijl abonnement heb gekregen.

[ Voor 29% gewijzigd door Bigs op 26-08-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
BastiaanN schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:27:
Nou, ik wordt 5 minuten geleden gebeld door een orange medewerker... Hij begint met de vraag of mijn Orange Music 35 abonnement bevalt..

Ik zeg dus dat het prima bevalt, en daarna begint hij over dat ze het online tv kijken e.d. gaan stopzetten en omdat ze dat heel vervelend vinden ze me nu de gelegenheid geven om mijn 2-jarig abonnement (die ik eind januari 2008 heb afgesloten) per direct op te zeggen en gratis te porteren naar t-mobile met behoud van beltegoed en nieuw toestel of het abonnement kosteloos kan opzeggen...

wtf? :?

En nee ik heb nog geen brief gestuurd
Blijkbaar dus geen onzin. Mijn nummer is nu geporteerd naar een t-mobile sim-only (flex 20) van 16,50 in de maand incl onbeperkt internet.

* BastiaanN tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Samenvatting van mijn 'case':
7-8 brief gepost naar orange (niet aangetekend) waarin ik aangeef te willen opzeggen
20-8 gebeld met klantenservice, vraag naar status; brief is in behandeling, ik zou 22-8 teruggebeld worden
22-8 wordt gebeld door klantenservice; ik zal eerst een afwijzende brief ontvangen, maar zal
volgende week een bevestigende brief ontvangen, of ik de eerste wil negeren. :?
22-8 Inderdaad afwijsbrief ontvangen (ik zou geen webmail gebruiken*), genegeerd zoals bevolen :)
26-8 brief ontvangen dat mijn abonnement eind komende maand afgesloten wordt

*: met email heb ik inderdaad nooit actief iets mee gedaan, ik was wel actief orange world (data over gprs voor iPhone) gebruiker voor 5,- per maand (binnen de bundel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:23:
En waarom krijg ik dan eentje aan de telefoon van de KS die mij, als enige als ik de berichten hier mag geloven, dus afpoeiert met: "Als u er echt niet mee eens bent, kunt u bezwaar aan tekenen" Je moet dus maar net die ene KS medewerker treffen die meewerkt als in, great minds think alike. Fijn dat je zo bent overgeleverd aan de willekeur, de een krijgt van de KS te horen dat zijn abbo wordt gestopt, de ander niet. Lekkere klantenservice dan, als medewerker A en B 2 verschillende antwoorden geven :/
Bij mij lag het niet aan de KS medewerker, want hij zag alleen in het systeem dat mijn abonnement stopgezet zou worden. Dat was dus al geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

estorino schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:19:
Samenvatting van mijn 'case':
7-8 brief gepost naar orange (niet aangetekend) waarin ik aangeef te willen opzeggen
20-8 gebeld met klantenservice, vraag naar status; brief is in behandeling, ik zou 22-8 teruggebeld worden
22-8 wordt gebeld door klantenservice; ik zal eerst een afwijzende brief ontvangen, maar zal
volgende week een bevestigende brief ontvangen, of ik de eerste wil negeren. :?
22-8 Inderdaad afwijsbrief ontvangen (ik zou geen webmail gebruiken*), genegeerd zoals bevolen :)
26-8 brief ontvangen dat mijn abonnement eind komende maand afgesloten wordt

*: met email heb ik inderdaad nooit actief iets mee gedaan, ik was wel actief orange world (data over gprs voor iPhone) gebruiker voor 5,- per maand (binnen de bundel).
Een opmerkelijk verhaal; wellicht heeft degene die als eerste jouw brief in handen kreeg de verkeerde conclusie getrokken? In elk geval wel goed om te horen dat de dingen die de klantenservice vermeldde ook daadwerkelijk zo blijken te zijn.

Ik heb zaterdag mijn opzegbrief op de post gedaan (altijd Orange World gebruikt en in het begin ook een alias voor m'n webmail geregistreerd). Ik ben benieuwd of het bij mij soepeltjes verloopt, gezien bovenstaande reacties. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Net contact gehad, het was allemaal raar en ze ging het navragen bij Correspondence (is nu alleen dicht, natuurlijk). Per fax opzeggen kon absoluut niet, terwijl ik daar de vorige keer wel gewoon een reactie op kreeg (de eerste afwijzing). Ze wist alleen niets van een wijziging van voorwaarden, toen ik over de webmail vertelde zei ze 'Oh ja, daar weet ik wel iets van'. Correspondence regelt dat verder, ofzoiets.

Hoe dan ook, ik zou ervan te horen krijgen per mail (telefonisch ben ik slechter bereikbaar ivm werk), het was in ieder geval een aardige mevrouw die het allemaal even heeft uitgezocht. Zeker geschikt wat mij betreft, tenminste iemand die je helpt (or so it seems). En ik heb zulke slechte verhalen over Orange KS gehoord :/ Ik heb er niet veel problemen mee, ze helpen me in ieder geval wel! :)

We zullen zien hoe het nu gaat..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Hier mijn brief die morgen de deur uit gaat:

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik mijn abonnement op Orange Nederland N.V. met de eerst mogelijke datum opzeggen. Ik verzoek u mij een bevestiging te sturen met de daarin vermelde einddatum van het abonnement.

Mijn gegevens zijn.
XXXXXXXX

Reden van Opzegging:
Orange Webmail dienst gestaakt en dus wijziging van voorwaarden

Bij het afsluiten van mijn abonnement kreeg ik de mogelijkheid de dienst Orange Webmail af te nemen van Orange. Dit maakte deel uit van het contract die ik aanging. Nu Orange de Webmail dienst heeft afgesloten, heeft het eenzijdig het contract opengebroken en ben ik gerechtigd het contract te beëindigen. Zie ook de Algemene Voorwaarden hoofdstuk 2.3 en 7.8. Hierin staat het volgende:

2.3.
Orange heeft het recht de Algemene Voorwaarden, een (reeds gesloten) Overeenkomst, een Dienst en de door haar gehanteerde tarieven te allen tijde te wijzigen. Orange zal haar Klanten hiervan steeds tijdig op de hoogte stellen. Bij een wijziging van de Algemene Voorwaarden of tarieven kan de Klant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe Algemene Voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door Orange ontvangen te zijn.

7.8.
De Klant kan van de Diensten gebruik maken binnen het dekkingsgebied van het Netwerk en de netwerken van de Roaming partners van Orange
.

Voor mij betekent voor mij dat ik de dienst niet meer kan afnemen, terwijl deze wel in het af te nemen diensten - pakket zat. Dit is dus een contractbreuk.

Ik verwacht u voldoende te hebben geïnformeerd. Bij eventuele vragen kunt u contact met mij opnemen.

Handtekening,

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hmm, ik heb vandaag ook een afwijzing gekregen, ben het er dus mooi niet mee eens. Morgen Joosie200 in "Wijziging dienst webmail Orange> Opzeggi..." maar even op de bus doen, en met de KS bellen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
whitehouse schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:16:
Hier mijn brief die morgen de deur uit gaat:
[...]
Jeetje wat een brief, alsof ze na 100 opzeggingen nog niet weten waar je het over hebt. Zeker aangezien ze je ook nog een brief of SMS hebben gestuurd om je te attenderen op de wijzigingen en mogelijkheid tot opzeggen :+

Mijn brief was als volgt:
Bij deze wil ik graag aangeven dat ik ontevreden ben met de recente wijzigingen in uw dienstverlening. Ik ga niet akkoord met de wijzigingen in onze overeenkomst en daarom wil ik mijn telefoonabonnement voor bovenstaand telefoonnummer vroegtijdig beëindigen.
En daarna nog wat over nummerportering en hoe ik een jarenlang een tevreden Orange klant ben geweest (wat ook zo was natuurlijk). Het hele 'Orange Webmail' heb ik niet eens genoemd :)

[ Voor 49% gewijzigd door Bigs op 26-08-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
En nog het leukste: ik kreeg een mail van een tevredenheidsonderzoek over de dienstverlening. Nu kreeg ik mijn opzegbevestiging en blijkbaar houden ze mijn nummer niet langer actief dan de beëindigingsdatum. Hier ben ik het niet mee eens (ik wil dat het langer beschikbaar blijft, aangezien ik niet weet wanneer Vodafone kan gaan porteren. Ik meen gelezen te hebben dat ze het nummer een maand beschikbaar moeten houden?) en heb dat tevredenheidsonderzoek gebruikt om een 'telefonische reactie om eea zsm opgelost te krijgen' te versieren. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Helsie schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:46:
En nog het leukste: ik kreeg een mail van een tevredenheidsonderzoek over de dienstverlening. Nu kreeg ik mijn opzegbevestiging en blijkbaar houden ze mijn nummer niet langer actief dan de beëindigingsdatum. Hier ben ik het niet mee eens (ik wil dat het langer beschikbaar blijft, aangezien ik niet weet wanneer Vodafone kan gaan porteren. Ik meen gelezen te hebben dat ze het nummer een maand beschikbaar moeten houden?) en heb dat tevredenheidsonderzoek gebruikt om een 'telefonische reactie om eea zsm opgelost te krijgen' te versieren. Ben benieuwd.
Je kunt toch vragen om omzetting naar prepaid met nummerbehoud? Dan kun je op elk gewenst tijdstip het nummer laten porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Tourniquet schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:03:
[...]

Je kunt toch vragen om omzetting naar prepaid met nummerbehoud? Dan kun je op elk gewenst tijdstip het nummer laten porteren.
Ik vrees dat ik daar nu te laat voor ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:27
woei per 2 oktober ben ik er vanaf. In de brief stond alleen 10 februari, ik bellen hadden ze van 2-10 10-2 gemaakt tja :P

iPhone here I come, alleen nu de vraag:
welke van de 2
witte hadden sneller barstjes afaik
zwarte krast sneller

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Ik wacht nog max 2 weken voor ik ff ga bellen, ik heb wel gelijk de av beschreven in mijn 1e brief (combi van 1e en 2e dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
Weet iemand nu hoe het precies zit met de mensen die gebeld zijn over Orange Music. Ik heb namelijk zelf ook Orange Music echter ik ben (nog) niet gebeld door orange. Ik zit echter erg te twijfelen of ik niet ook voro 3 september moet gaan opzeggen, echter als deze veranderingen in Music zeker zijn ga lijkt het me veel waarschijnlijker dat dat ik gaan opzeggen aangezien ik op het moment best tevreden ben met Orange Music. Het moet echter natuurlijk niet zo zijn dat internet enzo ineens wegvalt uit het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm misschien ook maar doen. Ik weet niet of ik lid was van webmail volgens mij wel. Maar proberen kan altijd wel of je er onderuit kan komen. Zal ze vanmiddag wel eens bellen en kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:18
cable-one schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:48:
Ik heb zojuist ook even een briefje gefaxed.
Misschien kan ik heb vanmiddag beter ook nog even aangetekend op de post doen.

Nu even rustig afwachten.
Ik laat het resultaat hier weer horen :)
Mijn vezoek is dus afgewezen.
Volgens de klantenservice is dit per post aan mij medegedeeld.
Tot op heden heb ik nog niks mogen ontvangen.

Ik heb de mooie voorbeeldbrief van Joosie200 nu gebruikt en ga weer afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd allemaal, mijn brief is ontvangen op 11 Augustus en is nog steeds in behandeling, men kon mij nog niks zeggen, terwijl hier toch al mensen zijn die wel degelijk al bericht hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier ook een afwijzing in de bus vandaag, omdat ik geen actief gebruiker was van webmail (klopt)
Ik vind het erg vreemd dat sommige mensen hier er wél makkelijk vanaf komen ondanks dat ze geen webmail gebruikten... morgen doe ik een tweede brief op de post, met verwijzing naar hun eigen AV, het was ook té mooi geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Hier hetzelfde als deejayV.
Morgen gaat de (in dit topic geposte) 2e brief op de bus.
Av is av, en een wijziging hierin is een wijziging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Heb eerder vandaag de KS gebeld en verteld dat ik een afwijzing heb gehad, en delen uit eerdergenoemde brief aangehaald. Het antwoord wat ik kreeg was "Meneer dat is een onzinvergelijking, uw belbundel is onderdeel van uw abonnement en zal dus nooit komen te vervallen. Ik ga hierover verder met u niet in discussie." - Mevrouw was kennelijk chagrijnig.

Heb zojuist een tweede opzegbrief op de bus gedaan, die van hierboven, ik ben benieuwd wat ze bij Orange te zeggen hebben.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
@Alex):

Daarin geeft die KS medewerkster dus toch aan dat Orange dus fout zit? Want als dat een onzinvergelijking is, is de reden die Orange zelf aanvoert voor de afwijzing ook een onzinvergelijking. Want 't gaat helemaal niet om het wel of niet gebruik maken van een dienst. Het gaat erom dat je met Orange overeengekomen bent een bepaalde abonnement bij hen af te nemen tegen de geldende spelregels. En met dat abonnement krijg je van Orange de mogelijkheid om te bellen/smsen/internetten/mmsen/emails te versturen. Je tekent dus voor al die mogelijkheden. Nu valt 1 van die mogelijkheden weg en los van de vraag over wel of geen gebruik, heb je zodoende dus te maken met nog steeds dezelfde spelregels maar met een contract wat feitelijk uitgekleed wordt. En dat is niet waar je je die overeenkomst voor aangegaan bent.

Als Orange dus het lef heeft om op mijn 2de brief ook een afwijzend antwoord te geven dan ga ik een lange 3de brief ervan maken. Dan zal ik ze heel duidelijk uitleggen waarom ik van mening ben dat ik wel degelijk recht heb op ontbinding. Want zeg nu zelf, hoe kun je nu geen verslechtering zien in 't volgende?

Aangegane overeenkomst:

Pietje Puk kan (let op het woordgebruik) 1) bellen, 2) smsjes versturen, 3) mmsjes versturen, 4) emails versturen en 5) 't internet op.

Tussentijds gedurende je contract:

Pietje Puk kan 1) bellen, 2) smsjes versturen, 3) mmsjes versturen en 4) 't internet op. Emails versturen is helaas niet meer mogelijk.

Als je van 5 naar 4 gaat is er mijn inziens toch echt wel sprake van verslechtering, dus ben je als klant gerechtigd volgens artikel 2.3 op te zeggen. Lijkt mij een knip en klaar verhaal. Iets met aan 't verstand brengen en horen wat ze willen horen....

Want nergens in die uitgeprinte AV staat ook maar dat je enkel recht hebt op ontbinden wanneer je er gebruik van maakt. Er staat, "de klant kan slechts aanspraak maken op dit recht van beëindiging indien de wijziging per saldo een verslechtering voor de Klant tot gevolg heeft". Wat is daar nu zo moeilijk aan om te snappen wat er staat 8)7 Als het nadeling uitvalt voor je heb je dus recht op ontbinding. Begrijpend lezen is ook een vak apart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik wil eigenlijk ook wel van me abbo af, maar is het verstandig om ze te bellen of toch gewoon maar brief te sturen aangezien het al de 27ste is? Ik heb wel eens gebruik gemaakt van Orange World namelijk om te mailen en dat zou nu dus niet meer kunnen nou ja niet via hun althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Hij moet voor de 29ste binnen zijn. Dus schrijven, opsturen en wel aangetekend. Dan issie voor de 29ste bij hen binnen en kun jij aannemelijk maken via de track & trace code dat ze jouw brief in behandeling moeten nemen. En stel je krijgt, net zoals ik, nee als antwoord. Dan kun je vervolgens daar tegenin bezwaar gaan, een klacht indienen noem het maar. Zolang de 1ste brief maar bij Orange op de 29ste binnen is maakt het niet uit hoelang de uitkomst op zich laat wachten. Dus doen als je wilt, maar dan moet je 't snel doen en aangetekend versturen. Anders mis je de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Joosie200 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:26:
Hij moet voor de 29ste binnen zijn.
"Uw schriftelijke opzegging dient vóór 3 september 2008 door Orange klantenservice te zijn ontvangen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tourniquet schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:45:
[...]

"Uw schriftelijke opzegging dient vóór 3 september 2008 door Orange klantenservice te zijn ontvangen"
Oh, hmm, waarom dacht ik dan 29 augustus :X |:(

Maar enfin, ik heb al een 3de brief klaar. En die is heel wollig en heel langdradig. Voor wie het lef heeft hem van A tot Z door te lezen: klik!. Echt, als zij na deze brief nog niet snappen waarom het voor mij heel duidelijk is dat er een verslechtering opgetreden heeft dan vind ik het maar een amateuristisch zooitje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:41:
[...]

Oh, hmm, waarom dacht ik dan 29 augustus :X |:(

Maar enfin, ik heb al een 3de brief klaar. En die is heel wollig en heel langdradig. Voor wie het lef heeft hem van A tot Z door te lezen: klik!. Echt, als zij na deze brief nog niet snappen waarom het voor mij heel duidelijk is dat er een verslechtering opgetreden heeft dan vind ik het maar een amateuristisch zooitje :/
Ik heb hem gelezen. Ben het volledig met je (argumenten) eens. Ik hoop wel dat de lengte van de brief en de herhalingen die erin staan het doel (krachtig helder maken waarom je die mening hebt) niet verstoren.
(En er staan ook wat foutjes in qua grammatica ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Helsie schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:08:
[...]

Ik heb hem gelezen. Ben het volledig met je (argumenten) eens. Ik hoop wel dat de lengte van de brief en de herhalingen die erin staan het doel (krachtig helder maken waarom je die mening hebt) niet verstoren.
Ik ben me ervan bewust dat ik inderdaad veel herhaal in die brief, maar dat stop ik onder de noemer "extra benadrukken" eh :+ En foutjes in grammatica kan ook kloppen ja. Dat merk ik wel vaker, dan heb ik een bepaalde zinsopbouw in gedachte en dan typ ik het. Vervolgens lees ik dan wat er staat en dan staat het grammaticaal helemaal kris kras door elkaar :P Maar enfin, als Orange met een 2de afwijzing komt kunnen ze zich hier onderuit proberen te praten.

Ik wacht met veel plezier af. Tis nu een principe geworden voor mezelf. En ik hou wel van getouwtrek om regeltjes zoals AV's enzo. Zelfs al schiet ik er niks mee op, dan heb je het iig geprobeerd en is het een mooie afwisseling in de vorm van bezigheidstherapie geweest :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:24:
[...]

Ik ben me ervan bewust dat ik inderdaad veel herhaal in die brief, maar dat stop ik onder de noemer "extra benadrukken" eh :+ En foutjes in grammatica kan ook kloppen ja. Dat merk ik wel vaker, dan heb ik een bepaalde zinsopbouw in gedachte en dan typ ik het. Vervolgens lees ik dan wat er staat en dan staat het grammaticaal helemaal kris kras door elkaar :P Maar enfin, als Orange met een 2de afwijzing komt kunnen ze zich hier onderuit proberen te praten.

Ik wacht met veel plezier af. Tis nu een principe geworden voor mezelf. En ik hou wel van getouwtrek om regeltjes zoals AV's enzo. Zelfs al schiet ik er niks mee op, dan heb je het iig geprobeerd en is het een mooie afwisseling in de vorm van bezigheidstherapie geweest :9
Ik vind het ook mooi om te volgen; het is dat ze me meteen gehoorzaamd hebben met de opzegging, maar anders had ik zeker een vergelijkbare strijd gevoerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Helsie schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:08:
[...]

Als die brief niet van een advocatenkantoor komt gaan ze hem volgens mij echt niet helemaal lezen ;)

• BadBert

BadBert

Mini powah

Ik heb de 2e brief klaar liggen, wel wat aangepast naar mijn situatie.
Ben benieuwd...

• J0entje
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:23:
Vreemd allemaal, mijn brief is ontvangen op 11 Augustus en is nog steeds in behandeling, men kon mij nog niks zeggen, terwijl hier toch al mensen zijn die wel degelijk al bericht hebben 8)7
Die van mij hebben ze 12 aug ontvangen. Heb afgelopen dinsdag bericht gekregen via de post dat hij is geaccepteerd. 24 sept. ben ik van abbo af:P. Alleen moet ik wel 10 dagen daarvoor een nieuw provider hebben, het wordt niet omgezet naar prepaid! Met behouden van BTG. Maar dat is al langer zo.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

J0entje schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:26:
[...]

(...)Alleen moet ik wel 10 dagen daarvoor een nieuw provider hebben, het wordt niet omgezet naar prepaid! Met behouden van BTG. Maar dat is al langer zo.
Hoe bedoel je wordt niet omgezet naar PP, dat kan toch gewoon? Had je daar wel om verzocht in je brief?

• J0entje
Tourniquet schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:32:
[...]

Hoe bedoel je wordt niet omgezet naar PP, dat kan toch gewoon? Had je daar wel om verzocht in je brief?
Dat had ik zeker vermeldt, maar ze doen het niet. Wil namelijk ook nummerbehoud. Alleen moet ik dus 10 voor de 24 sept. een nieuw provider hebben om nummerhoud kunnen te doen. Daarna wordt het ook echt stop gezet.

• BadBert

BadBert

Mini powah

waren er nu trouwens mensen die NA de 2e brief het wel voor elkaar kregen, ondanks dat ze GEEN geregistreerde gebruiker zijn van de webmail?

na mijn werk gaat de brief de deur uit... Had wel vrij snel reactie op de 1e brief.

• Joosie200
  • Niet online
@Badbert:

Wel bij dat andere forum van telecomvergelijker o.i.d. Ik had iig na 2 weken na opsturen een reactie op mijn brief. Dus ik ga nu ook weer uit dat ik met 14 dagen een reactie zal ontvangen. Kortom: a.s. zaterdag nog een weekje afwachten hoop ik.

• Makusu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05-2020
Die van mij is ook gewoon opgezegd, had orange music.
Per 5 september, en ook hier de fout dat in de brief 9 mei 2008 stond. Gister bij een t-mobile store geweest, en ze zouden het eerst niet om laten zetten naar PP, maar die jongen heeft voor mij geregeld dat dat wel gaat gebeuren. Heb ik iig nog even de tijd om een nieuw abbo'tje te zoeken

Gebruikte webmail ook niet echt actief, maar orange world wel erg actief.

• WeAreLegion
  • Niet online
Moet dat opzeggen echt perse per brief? Of kan het ook via de telefoon als je de juiste argumenten gebruik? Want 3 september is nog al kort dag eerlijk gezegt. Iemand een idee?

• Bigs
  • Niet online
WeAreLegion schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:42:
Moet dat opzeggen echt perse per brief? Of kan het ook via de telefoon als je de juiste argumenten gebruik? Want 3 september is nog al kort dag eerlijk gezegt. Iemand een idee?
Vandaag op de post, morgen bij Orange, toch? Lijkt me dat dat voor 3 september nog wel moet lukken :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste