Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] page file melding (geheugen raakt op)*

Pagina: 1
Acties:

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
Hallo allemaal,

1e belangrijkste probleem.
ik heb net een nieuwe laptop aangeschaft met vista ultimate 32 bit.
als ik de page file uitzet krijg ik een melding dat ik bijna geen geheugen meer over heb.
dit gebeurde mij tijdens het spel battlefield 2142.
mijn collega heeft dit probleem ook met zijn systeem.
wij hebben beide 4 gb aan werkgeheugen dus zou je zeggen dat dat voldoende moet zijn.

2e probleempje
als vista opstart gaat mijn bluetooth module uit ik wil graag hebben dat de module aanstaat omdat ik een bluetooth muis gebruik (logitech mx1000)
en ja voordat vista opstart brand het lampje van de bluetooth module wel.
ik gok dat er ergens in het register wat moet wijzigen ik weet alleen niet waar.
in de bluetooth software kan ik het ook niet terug vinden.

mijn systeem:
acer aspire 8920G-934G64BN

Type processor: core 2 duo t9300
Harde schijf (GB): 640
Intern geheugen (MB): 4096
Videokaart type: nVidia GeForce 9650M GS
Beeldscherm grootte (inch): 18,4
Partnumber: LX.AP70U.012
Tablet PC: laptop PC
Uitvoering: T9300
Kloksnelheid (Mhz): 2500
Intern geheugen (max.): 8192 MB
Beeldscherm type: TFT
Beeldscherm resolutie: 1920 x 1080
Videogeheugen: 512 MB DDR3, totaal tot 1280 MB
Videokaart model: videokaart
Ingebouwde webcam: Ja
Geluid: High Definition Audio
Luidsprekers: intern
Snelheid harde schijf (rpm): 5400
Media station: cardreader, BD-ROM / DVD±RW DL
Aansluitingen: Bluetooth, HDMI, ethernet, Gigabit ethernet, IR, modem, USB 2.0, Wireless LAN

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:20
Heb je een reden waarom je pagefile uit staat? Je hebt sowieso geen 4GB RAM beschikbaar binnen vista x86, misschien een x64 variant erop met de pagefile gewoon aan?

(Zie: Windows Clients - Vista FAQ)

Je schakelt je pagefile uit, hebt vista x86 wat niet alle geheugen kan aanspreken en een graka die ook nog eens langs zijn eigen geheugen RAM snoept indien nodig en klaagt vervolgens dat je geheugen vol is en je hier foutmeldingen over krijgt |:(

Met betrekking tot je muis, wanneer werkt hij wel weer? Zodra je een programma opstart oid? Zo ja, dit programma automatisch opstarten als je computer boot.

[ Voor 64% gewijzigd door asfaloth_arwen op 04-08-2008 14:23 ]

Specs

• dezejongeman
asfaloth_arwen schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:18:
Heb je een reden waarom je pagefile uit staat?
ja, want dan kan windows niet lopen swapen naar hdd dat scheelt uiteindelijk weer performance.
dat ik niet het voledige geheugen tot beschikking heb in x86 weet ik maar dat zou inhouden dat ik buiten vista om ongeveer 2,3gb overhoud mijn vista neemt +- 1gb.
dat zou dus voldoende moeten zijn battlefield 2142.

mbt tot de muis die doet het zodra ik de bluetooth module met de knop weer aandruk.
die gaat dus uit zodra windows opstart

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet je pagefile maar weer aan op de system defaults en laat 'm lekker staan.
Windows kan dat geheugen beter beheren dan jij denkt te kunnen doen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:20
with ^^ zie: RAM, Virtual Memory, Pagefile and all that stuff en [XP] Veel RAM: wel of geen pagefile?

[ Voor 17% gewijzigd door asfaloth_arwen op 04-08-2008 14:36 ]

Specs

• dezejongeman
is er ook een mogelijkheid om een ramdrive te maken die in de niet te addreseren ramdrive te zetten is?
dan heb je namelijk wel 4 gb tot beschikking en dit zou theoretisch wel performance op moeten leveren.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik zou een pagefile instellen met een vaste grootte, dat is meestal sneller. Probeer eerst eens 2GB. Als je daarna nog steeds die foutmelding krijgt, probeer je 4GB.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dezejongeman schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:35:
is er ook een mogelijkheid om een ramdrive te maken die in de niet te addreseren ramdrive te zetten is?
dan heb je namelijk wel 4 gb tot beschikking en dit zou theoretisch wel performance op moeten leveren.
Lees je eigen tekst er nog eens op na en spot de beredeneringsfout?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1