Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je het dopje al geprobeerd uit te blazen / zuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ja blazen heb ik al geprobeerd maar uitzuigen? Kan dat gewoon met een stofzuiger?:P:S

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met je mond, lijkt me verstandiger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Dat ga ik even proberen en misschien is dat wel iets verstandiger he :)
Ik laat het nog wel even weten hoe dat gegaan is!

edit: Net even geprobeerd om hem 'leeg te zuigen' maar dat verandert niet echt veel helaas :(
Blazen wil dus ook niet. Is het dan gewoon kansloos en moet ik even langs de Dixons?

[ Voor 42% gewijzigd door Vincitore op 18-03-2009 21:38 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 15:18

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Poetsen met een Vochtige (niet natte) doch schone tandenborstel was bij mij de Key tot hervatting van Succes :p.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
JunkieXP schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:16:
Poetsen met een Vochtige (niet natte) doch schone tandenborstel was bij mij de Key tot hervatting van Succes :p.
Dat lijkt mij een hele rare methode maar als het werkt dan is dat wel grappig :P
Daarnaast.. hoe ben je er op gekomen om het zo te doen? :9~

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Infinitytron schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:23:
[...]
Dat lijkt mij een hele rare methode maar als het werkt dan is dat wel grappig :P
Daarnaast.. hoe ben je er op gekomen om het zo te doen? :9~
Had het in een review gelezen waarin iemand een dergelijk probleem had en dat met zuigen en poetsen had opgelost, je moet er idd niet diep filosofisch over nadenken want iemand die z'n oordopjes poetst spoort niet :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
JunkieXP schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:47:
[...]

Had het in een review gelezen waarin iemand een dergelijk probleem had en dat met zuigen en poetsen had opgelost, je moet er idd niet diep filosofisch over nadenken want iemand die z'n oordopjes poetst spoort niet :p.
Maar wat denk jij over mijn oordopjes?
edit: Net even geprobeerd om hem 'leeg te zuigen' maar dat verandert niet echt veel helaas :(
Blazen wil dus ook niet. Is het dan gewoon kansloos en moet ik even langs de Dixons?
Is het kansloos om verder iets te proberen en maar eens zien wat Dixons te zeggen heeft?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Infinitytron schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:10:
[...]

Maar wat denk jij over mijn oordopjes?
Ik heb met mijn methode 2 maal een setje EP630's gereanimeerd, afgaande op het feit dat de EP830 niet heel erg verschilt van hiervoorgenoemde zou ik zeker nog een paar keer zuigen en een keer poetsen.

PS. Bij het zuigen moet je wel zorgen dat hij afsluit, ik weet niet in hoevere de EP830 losse componenten zijn, maar bij de EP630 zat het dopjes deel los van het driver deel zeg maar, dan moet je wel even zorgen dat de seal er is anders zuig je de lucht van buiten af naar binnen terwijl je juist echt uit de dopjes moet zuigen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
JunkieXP schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:27:
[...]

Ik heb met mijn methode 2 maal een setje EP630's gereanimeerd, afgaande op het feit dat de EP830 niet heel erg verschilt van hiervoorgenoemde zou ik zeker nog een paar keer zuigen en een keer poetsen.

PS. Bij het zuigen moet je wel zorgen dat hij afsluit, ik weet niet in hoevere de EP830 losse componenten zijn, maar bij de EP630 zat het dopjes deel los van het driver deel zeg maar, dan moet je wel even zorgen dat de seal er is anders zuig je de lucht van buiten af naar binnen terwijl je juist echt uit de dopjes moet zuigen zeg maar.
Dat blazen en zuigen op zo'n dopje werkt niet. Het "poetsen" van de dopjes gaat ook niet lukken omdat ik niet echt een schone tandeborstel heb. Ik ga morgen wel ff langs Dixons ofzo:)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ik ben gisteren langs de Dixons geweest en ze gaven me gewoon een nieuw set oordopjes mee. Dus ben weer de trotse eigenaar van een nieuwe set EP-830's :D

Hiervoor had ik de EP-630 en daar had ik hetzelfde probleem mee, en had dat ook verteld aan de Dixons kerel. Maar de verkoper deed wel raar toen ik dat zei. Het kwam er op neer dat het wel heel verdacht was dat het nu weer gebeurde... maar kreeg toch nieuwe mee:)

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 21:16

Roytoch

Nietes

Ik had ook het balansprobleem maar heb dit theoretisch gezien opgelost door het 'gaasje' weg te halen bij het dopje. Nadeel: het geluid van de andere kant, waar het gaasje er nog wél is, klinkt veel doffer.

Vraag: heeft het gaasje enig nut met het mooier maken van het geluid? Of klinkt de andere kant doffer omdat deze óók vies is?

Zo maar even in een stillere ruimte dan dit gaan luisteren dan...

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 20:00
roy.ahuis schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:48:
Ik had ook het balansprobleem maar heb dit theoretisch gezien opgelost door het 'gaasje' weg te halen bij het dopje. Nadeel: het geluid van de andere kant, waar het gaasje er nog wél is, klinkt veel doffer.

Vraag: heeft het gaasje enig nut met het mooier maken van het geluid? Of klinkt de andere kant doffer omdat deze óók vies is?

Zo maar even in een stillere ruimte dan dit gaan luisteren dan...
wellicht dat het een acoustische filter is
en zo'n filter heeft een heel groot effect op het geluid (bij de Phonak PFE dopjes dan)

[ Voor 7% gewijzigd door andyy op 29-05-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyranys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
En ja hoor... alweer zijn mijn Creative dopjes stuk. Ik heb nu al twee EP-630's versleten en nu dus een EP-830. Het geluid van die dingen vind ik echt prima, veel beter dan normale oordopjes, maar de duurzaamheid is echt slecht. Ook nu is er weer een slecht contact ontstaan bij de jack plug waardoor het rechterkanaal de hele tijd wegvalt. Ook had ik al een keer het dunne draadje per ongeluk doorgeknipt toen ik een beetje te snel de trap af liep en het draadje ergens bleef steken.

Na gemaild te hebben met bol.com bleek dat ik de garantie bij Creative zelf moest aankaarten. Dat bleek heel erg lastig te zijn, want zonder serienummer (had ik niet meer liggen en staat uiteraard niet op de dopjes zelf) is het daar zowat onmogelijk om een e-mail te sturen, en een telefoonnummer kon ik al helemaal niet vinden. Gelukkig heb ik dan contact kunnen maken via de Privacy Policy afdeling, en tegelijk ben ik ook via de forums aan een (internationaal) telefoonnummer kunnen geraken. Ondertussen heb ik dus een RMA nummer zodat ik de dopjes kan terugsturen naar Creative en zo hopelijk herstelde of nieuwe dopjes krijg.

Echter is mijn vertrouwen in deze dopjes nu zo goed als weg, want in drie jaar tijd heb ik dus drie paar dopjes versleten. Da's zo'n 120 euro denk ik. Ik heb nu dus maar besloten om te investeren in wat betere dopjes die dan naar alle waarschijnlijkheid beter klinken en hopelijk een stuk langer meegaan, dus ik heb vandaag na redelijk wat research een paar Westone UM1's besteld via www.earphonesolutions.com voor 108 euro inclusief extra foamies van shure (die zwarte olijfvormige).

Ik ben alleen benieuwd hoe het met de bas zal zitten met die UM1's. De Creative EP-830's geven best wel bas, en bij de UM1's schijnt dat wat minder te zijn, maar rechtstreekse vergelijkingen kan ik nergens vinden aangezien de UM1's een redelijke prijsklasse hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
MarcoC schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:49:
Ik hoor overal ruis, dus ik erger me er niet meer aan ;) . Zeker met in-ear oordopjes hoor je elk apparaat ruizen, laptops voorop. HD-ledjes zijn in ieder geval overbodig met oordopjes.

Je fullsize headphones hebben waarschijnlijk een hogere impedantie (of moet ik lagere gevoeligheid zeggen SirNobax :o ) wat de ruis wegfiltert ja.
SirNobax schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:44:
[...]
Impedantie staat echt volledig los van het 'hard/zacht' verhaal. Hmmm, even kijken of het beter kan uitleggen: (iirc)
Een MP3 speler (en het meeste andere non-hifi aperatuur) is gemaakt voor Ohmages tussen de 16 en 32Ohm, dat is de 'sweetspot' waar de (mini)versterker het meeste Ampere op de 3.5mm aansluiting kan zetten. Meer Ampere betekend niet 'harder geluid' maar het zorgt ervoor dat vooral de lage tonen fatsoenlijk worden weergegeven.
Sluit je een 250 Ohm Headphone aan op je mp3 speler, zal het echt ruk klinken, ongeacht hoeveel je met de EQ ga rotzooien. Gewoon omdat het te weinig vermogen levert om die 250 Ohm van genoeg prik te voorzien.

Andersom precies hetzelfde, heb je een te laag Ohmage oordoppen op je mp3 speler, dan klinkt het ook kil en schel. Een probleem wat bij de G4 iPods bekend was, ze konden niet goed met 16 Ohm om. En klonken ze dus met merendeel van de oordoppen schel, en bassloos.
Dit topic is echt goed :D Ik heb dus hetzelfde ruisprobleem als Marcoc met de ep830 (hiervoor ook met ep630). Omdat ik eerst dacht dat het mijn laptop lag, heb ik een externe Creative X-fi usb geluidskaart gekocht. Dit filterde alleen de HDD-geluiden weg, maar de ruis bleef. Ook met mijn Sony NW-A810 mp3-speler heb ik ruis. Nu heb ik laatst de ep830 aangesloten op Sansa Clip mp3-speler en daar was het geluid geruisloos.

Mijn vraag: Als ik de creative Aurvana koop, houdt het geruis dan op icm de creative x-fi? Omdat de Aurvana een Impedantie van 48Ohm hebben vs 16Ohm voor de ep830?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140032

Om even terug te komen op de EP-630. Op e-bay kan je die nu echt voor een prikje kopen hoor. Kosten incl. verzendkosten nauwelijks 10 euro.
Kijk eens op Objectnummer: 200352439318. Ze worden verstuurd vanuit de UK, dus geen invoerkosten of zo.
Niet in blisterverpakking, maar OEM zakje. En ook niet het standaard Y-kabeltje, maar zo'n in-je-nek kabeltje.
Wel een rechte 3.5mm plug.

Heb er net 1-tje binnen als reserve eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:58
en istie echt? want 4gbp is wel heel laag, maar iedereen is tevreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb ook al heel lang de EP-630 (ook ooit bij Dixons gekocht voor €18,85) en ze doen het nog prima.
Nu wil ik ook de EP-830 kopen en zag ook nog dat er ondertussen een EP-630i bestaat.
Heeft iemand daar al ervaring mee?

De EP-630 en Sennheiser CX-300 zijn volgens mij weer afgeleid van de Sharp MD33 (welke ik ook nog ergens heb liggen).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 00:31:
en istie echt? want 4gbp is wel heel laag, maar iedereen is tevreden..
Volgens mij zijn ze echt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:30
Dit is wel handige site om te checken of ze echt of nep zijn.

http://fakeheadphones.com...830-not-possible/05/2009/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 20:13

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Het gaat om de EP630 op ebay, niet de EP830. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Anoniem: 140032 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 00:20:
Om even terug te komen op de EP-630. Op e-bay kan je die nu echt voor een prikje kopen hoor. Kosten incl. verzendkosten nauwelijks 10 euro.
Kijk eens op Objectnummer: 200352439318. Ze worden verstuurd vanuit de UK, dus geen invoerkosten of zo.
Niet in blisterverpakking, maar OEM zakje. En ook niet het standaard Y-kabeltje, maar zo'n in-je-nek kabeltje.
Wel een rechte 3.5mm plug.

Heb er net 1-tje binnen als reserve eigenlijk.
ofterwijl, je hebt een namaak gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
DevilsProphet schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:14:
Het gaat om de EP630 op ebay, niet de EP830. ;)
Mja omdat dit topic over de RP-830's ging.

EP-630's > http://fakeheadphones.com...a-touch-of-color/05/2009/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens die website zijn ze inderdaad fake. :?

Nog een waarschuwing over die website trouwens, hij is traag als dikke stront en bracht mijn krachtige CAD systeem helemaal op de knieën. Fraaie prestatie ! ! ! :(

Maareuh, 't is niet omdat er kleine verschillen zijn tussen de oortjes dat de ene echt is en de andere fake. Het is heel goed mogelijk dat Creative een andere fabrikant gevonden heeft voor OEM-oortjes die na de lancering van de EP-830 goedkoop gebundeld worden met MP3 spelertjes.

Zei hij hoopvol.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 140032 op 21-06-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anoniem: 140032 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:38:
Volgens die website zijn ze inderdaad fake. :?

Nog een waarschuwing over die website trouwens, hij is traag als dikke stront en bracht mijn krachtige CAD systeem helemaal op de knieën. Fraaie prestatie ! ! ! :(
Mooi genaaid dus. :+ Daarom koop ik dat soort dingen liever in de winkel.

Klopt, het laatste stukje moet ie laden ofzo, weet niet waarom. Maar als je gewoon geduldig wacht, is er niets aan de hand.

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 21-06-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308134

Dit zijn mijn eerste paar oortjes die wat waard zijn, hiervoor heb ik altijd een stel Sony's gebruikt. Ben zeer onder de indruk van het geluid. Het is zeker vergeleken met wat ik eerder heb gehad een hele opluchting om het volume rond de 1 tot 5 uit 25 al goed te horen (Dit is zowel op de Creative Zen als de Zen Stone Plus) terwijl dit eerder rond de 20 pas goed te horen was, zeker in de trein.
Wat nu al wel een irritatie is, is dat ik nu al één van die kleine sleeves kwijt ben. Ik pas de middelgrote dopjes nog aardig, maar de kleine zaten toch stukken beter. Ik heb geïnformeerd bij verschillende winkels, en daar is me verteld dat er geen nieuwe sleeves te verkrijgen zijn. Nouja, niet zo'n probleem natuurlijk, als er maar iets anders is dat past. Iemand ervaring hiermee? Ik heb ergens in dit topic gelezen dat een type senheiser dopjes erop past, maar die kon ik ook nergens vinden. Iemand enig idee welk ander type dopjes hierop past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:40

Slapstick

Me, myself or I

Anoniem: 308134 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:02:
Dit zijn mijn eerste paar oortjes die wat waard zijn, hiervoor heb ik altijd een stel Sony's gebruikt. Ben zeer onder de indruk van het geluid. Het is zeker vergeleken met wat ik eerder heb gehad een hele opluchting om het volume rond de 1 tot 5 uit 25 al goed te horen (Dit is zowel op de Creative Zen als de Zen Stone Plus) terwijl dit eerder rond de 20 pas goed te horen was, zeker in de trein.
Wat nu al wel een irritatie is, is dat ik nu al één van die kleine sleeves kwijt ben. Ik pas de middelgrote dopjes nog aardig, maar de kleine zaten toch stukken beter. Ik heb geïnformeerd bij verschillende winkels, en daar is me verteld dat er geen nieuwe sleeves te verkrijgen zijn. Nouja, niet zo'n probleem natuurlijk, als er maar iets anders is dat past. Iemand ervaring hiermee? Ik heb ergens in dit topic gelezen dat een type senheiser dopjes erop past, maar die kon ik ook nergens vinden. Iemand enig idee welk ander type dopjes hierop past?
Mijn LG Arena oordopjes pasten er op :o. Maar er zijn wel bedrijven die die sleeves kunnen leveren. Ook ergens in dit topic gelezen dacht ik. Op ebay vind je vast wel een paar hints!

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Anoniem: 308134 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:02:
http://www.complyfoam.com...7D400/Model/EP%7B48%7D830
bij compabillity staan alle oordopjes met dezelfde diameter nozzle, en op eBay zijn ze verkrijgbaar (zowel de comply tips als de silicone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:42
Vandaag moesten mijn EP830 er na ruim 11 maanden trouwe dienst ook opgeven; draadbreuk bij de connector. Ik heb twee dingen geleerd; draadbreuk is niet leuk, en de draadjes van Creative zijn zo onmogelijk dun dat 't praktisch onmogelijk te solderen is met een normale soldeerbout/-pistool.

Wat wel apart was is dat de connector van de EP630 veel langer is en 't rubberen hoesje om 't ding heen is ook een heel stuk steviger, dat zou op zich wel verklaren waarom m'n EP630 't langer hebben uitgehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308134

Dat rubberen hoesje van de EP-830 is enorm crap, zit nu al los bij mij. Je kan hem er gewoon afschuiven, en dat lijkt me niet de bedoeling. Slapstick en andyy: Bedankt, ik heb eerst op eBay gezocht, maar daarna iets dichter bij huis gaan zoeken: Op Marktplaats wordt er genoeg aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:35
Beste Tweakers,

Gezien het eigenlijk een algemene vraag over in-ear oordoppen is en ik van plan ben om deze oordoppen aan te schaffen, plaats ik hier mijn vraag.
Ik ben namelijk benieuwd hoe die in-ear oordoppen nou precies in je oor moeten zitten. Want moeten het oordopjes zelf en de sleeve erop naar elkaar toeschuiven voor een geluiddichte doorgang van buitenaf of...? Want ik snap het niet.
Ook al handleidingen van enkele populaire in-ear oordoppen opgezocht, maar niet gevonden, helaas.

Ik hoop dat iemand me kan helpen voor ik tot kopen overga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
RHPJS schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:00:
Beste Tweakers,

Gezien het eigenlijk een algemene vraag over in-ear oordoppen is en ik van plan ben om deze oordoppen aan te schaffen, plaats ik hier mijn vraag.
Ik ben namelijk benieuwd hoe die in-ear oordoppen nou precies in je oor moeten zitten. Want moeten het oordopjes zelf en de sleeve erop naar elkaar toeschuiven voor een geluiddichte doorgang van buitenaf of...? Want ik snap het niet.
Ook al handleidingen van enkele populaire in-ear oordoppen opgezocht, maar niet gevonden, helaas.

Ik hoop dat iemand me kan helpen voor ik tot kopen overga.
Je plaatst die tips in je oor, het vormt zich naar je oorgang en sluit (lucht) af en het dempt dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Is er ergens een video van? Heb me rotgezocht. En zo communiceren over dit onderwerp is nogal lastig. Maar ik denk wel dat ik je begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:41
Niks lastigs aan, gewoon de sleeves op de oordopjes stoppen en dan met sleeve en al de oordopjes in je oor proppen :P . Makkelijker is het als je een klein beetje aan je oorlel trekt waardoor je gehoorgang net iets groter wordt :$ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Oké, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 10:10
Zaken die gaan over het afhandelen van de garantie horen niet thuis in PMD. Daarvoor kun je eventueel in Shopping Forum terecht.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 15-07-2009 12:10 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Nadat mn philips dopjes er mee zijn opgehouden, en ook mijn ipod oortjes ( na 5! jaar ) heb ik vandaag deze besteld bij de dixons.
Als het goed is heb ik ze morgen in huis, de ervaringen in dit topic zijn iig erg goed.

Wat bedoelen jullie met inspelen? met bijv een Noise audio file, hang je de dopjes dan gewoon een paar uur aan je laptop ? of mp3 speler?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Maakt allemaal niet uit, als het maar enkele uren heeft kunnen inspelen, net zoals een auto enkele kilometers moet doen voor hij pas lekker gaat. Je kan vanaf het begin direct luisteren naar liedjes met je oortjes. Alhoewel het een schok zal zijn ("zooo slecht, dat kan toch niet?"), kan je perfect de evolutie van hoe goed je oortjes beginnen te klinken volgen, en uiteindelijk zal je moeten zeggen: ze klinken inderdaad beter dan in het begin!

[ Voor 50% gewijzigd door RuddyMysterious op 12-08-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Nou helaas ben ik gisteren in de plaatselijke AH mijn de siliconen plugjes kwijt geraakt (de middelste maat). Nu heb ik ook thuis even de kleine en grote plugs getest en ik twijfel nu eigenlijk hoe ik de doppen moet dragen.

De kleinste zitten naar mijn idee te diep wat me niet bevorderlijk voor het gehoor lijkt omdat het geluid dan 'hard overkomt', daarnaast sluiten ze de gehoorgang niet af. De grote zitten daarentegen beter, niet diep en sluiten eigenlijk al aan het begin van mijn gehoorgang het zaakje af.

Mijn vraag is dus, hoe moet je ze dragen? De middelste maat sloot namelijk ook redelijk af, maar ik kon nog wel het verkeer om me heen horen wat ook wel weer veilig is. Iemand tips?

Zijn de pludgjes eventueel na te bestellen, ik heb Creative al gemailed, maar ik ben altijd ongeduldig met antwoord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ze zouden zoveel mogelijk geluid moeten dempen, zonder dat ze makkelijk uit je oren kunnen vallen. Bij mij gingen de grote dopjes niet dip genoeg in mijn oorkanaal, en de kleine waren te smal om op de bedoelde diepte deftig het geluid te kunnen afsluiten. Bij jou is het dus een strijd tussen medium en groot. Jammer dat je geen medium dopjes meer hebt om te kunnen vergelijken met hoe de grote dopjes zitten, want een herinnering is ook niet altijd feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ik weet niet wat het is met mij en de EP-830 oordopjes.
Gisteren merkte ik dat hij niet meer het normale geluidsniveau had als de dag er voor. Links is nu sowieso veel harder dan rechts en ik moet het niveau voor de volume van 12-13 naar 26-27 opschroeven om op hetzelfde niveau te komen als eerst.

Ben een hele tijd terug ook al bij de Dixons geweest met hetzelfde probleem. Toen was de ene kant beduidend zachter als de andere, en was dus niet meer prettig muziek luisteren.
Ligt het probleem telkens bij mij, "verstoppen" de oordopjes of is het gewoon elke keer pech hebben?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Zelfde euvel hier. Ik heb gewoon contact opgenomen met creative en die hebben mijn oordopjes onder RMA vervangen. Gingen wel 3 weken overheen trouwens.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
ok, ligt niet aan mij dus! :P
Ik was toen naar de Dixons in Groningen gegaan en daar omgeruild voor een nieuw setje. Maar heb nu dus weer hetzelfde probleem. Misschien de bon maar eens opzoeken en dan weer ruilen :S

Edit Vandaag bij de Dixons geweest en die man die daar werkte, dacht dat er maar 1 jaar garantie op zat. Ik had ergens gelezen 2 jaar dus had mazzel. Want heb hem nu sinds 1 jaar en 1 week :P

Hij invoeren bij de garantiezooi en kreeg zo een nieuw setje mee! :D
Zal ze morgen even uittesten en dan kan ik mooi weer muziek luisteren!

Ik moet zeggen dat ze bij de Dixons niet moeilijk doen, dit is nu al mijn 2e keer dat ik hem terug breng en krijg elke keer nieuwe mee. Dus dit is mijn 3e paar en dat voor €27 :P

[ Voor 55% gewijzigd door Vincitore op 02-10-2009 21:05 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Een vraagje: voor het sporten maak ik gebruik van de EP-635 versie. Dat is een EP-630 met een in-line cord, of hoe noem je zoiets. Erg fijn om je MP3 speler aan op te hangen. Nu heb ik bij mijn X-Fi ook EP-830 ontvangen, maar ik heb nog nergens de EP-835 (of iets dergelijks) kunnen vinden. Zo'n draagkoord is toch wel erg fijn. Weet iemand of deze nog uit gaat komen/uitgekomen is en waar ik hem dan zou kunnen vinden?

Verder ben ik eigenlijk op zoek naar een verlengsnoertje voor een koptelefoon van maximaal 50cm en niet met van die dikke pluggen. Ik weet dat Sony soms verlengsnoertjes meeleverde met zijn koptelefoons, maar ik heb er nog geen losse kunnen vinden en de snoertjes die soms in combi met een koptelefoon verkocht worden zijn te duur om alleen de koptelefoon te kopen voor het snoertje... (lees meer dan €50,-). Weet iemand een shopje waar ik dunnen verlengsnoertjes kan vinden?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
http://www.dealextreme.co...jack%20male%20to%20female of http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=male+to+female+jack is ideaal voor een goedkoop verlengkabeltje :) Sony levert/leverde ze soms mee ja, met modellen die 'gesplitst' kunnen worden voor gebruik in mobiele telefoons of gebruik met een afstandsbediening in de kabel van de speler.

Vanochtend begaf het linker kanaal van mijn EP-630's het (kaput @ jack), wat onderhand wel mocht ook. Ik zit nu met de EP-830 in m'n oren en het klinkt behoorlijk goed, zeker wanneer ik rekening houd met 't feit dat ze pas een uur max gespeeld hebben. Ze voelen inderdaad een stuk degelijker aan, en ze zitten iets beter heb ik het idee, maar dat kan ook komen omdat ze behoorlijk veel nieuwer zijn dan mijn EP-630.

Het is wel een beetje naar dat ik met die iets betere oordopjes ook iets beter hoor dat m'n AAC q .45 muziek op m'n telefoon niet perfect is. En FLAC is niet echt portable ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb onlangs ook een setje EP-830's besteld, maar ik vind ze minder lekker zitten m'n EP-630's. Hiervan ik ook keurig een nieuw setje meebesteld heb nadat het linker kanaal door het vele in en uit een audio-aansluiting halen hoorbaar zachter begon te klinken.

Beide setjes met een splitter aan m'n iPod en computer gehangen en beide tegelijk in laten spelen, qua geluid klinken ze beide vrijwel hetzelfde al lijkt het wel alsof de EP-830 een groter bereik heeft.

Grootste 'irritatie' aan de 830 is dat het L/R aan de binnenkant in het rubber staat waar de 630 dit duidelijk in het wit aan de buitenkant heeft.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:44:
Ik heb onlangs ook een setje EP-830's besteld, maar ik vind ze minder lekker zitten m'n EP-630's. Hiervan ik ook keurig een nieuw setje meebesteld heb nadat het linker kanaal door het vele in en uit een audio-aansluiting halen hoorbaar zachter begon te klinken.
Dat zachter klinken had ik ook last van ja. Het duurde even totdat ik doorhad dat het niet mijn oren of vuil in de dopjes, maar een gare aanlsluiting was :P

Nu is 'ie gebroken @ jack...
Beide setjes met een splitter aan m'n iPod en computer gehangen en beide tegelijk in laten spelen, qua geluid klinken ze beide vrijwel hetzelfde al lijkt het wel alsof de EP-830 een groter bereik heeft.

Grootste 'irritatie' aan de 830 is dat het L/R aan de binnenkant in het rubber staat waar de 630 dit duidelijk in het wit aan de buitenkant heeft.
Hmm dat tegelijk testen kan ik ook nog even doen (met de EP-630 op rechts :+), wat betreft het links/rechts... Onthoud gewoon dat 'Creative' aan de buitenkant moet staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

TheZeroorez schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:55:
Onthoud gewoon dat 'Creative' aan de buitenkant moet staan :)
en naar voren moet 'wijzen' :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Laatst online: 01-07-2023
ElCondor schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:22:
Een vraagje: voor het sporten maak ik gebruik van de EP-635 versie. Dat is een EP-630 met een in-line cord, of hoe noem je zoiets. Erg fijn om je MP3 speler aan op te hangen. Nu heb ik bij mijn X-Fi ook EP-830 ontvangen, maar ik heb nog nergens de EP-835 (of iets dergelijks) kunnen vinden. Zo'n draagkoord is toch wel erg fijn. Weet iemand of deze nog uit gaat komen/uitgekomen is en waar ik hem dan zou kunnen vinden?
Ben ik ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:40
Toch flink wat 630-s die de geest geven. Die van mij is gisteren ook van de een op de andere seconden gesneuveld. Linkerkanaal geeft alleen nog zachtjes was bas weer. Dacht in eerste instantie dat mijn oor het was en de 2e gedachte was, dat mijn mp3speler de geest had gegeven. Gelukkig was het dus de 630.

Iemand had het hier over "reanimeren"? Hoe werkt dat?

Heb in de tussentijd de Aurvana besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:19
Heb echt een haat-liefde verhouding met de Creative EP-630/830. :P

Al twee jaar terug de EP-630 gekocht en toen in een jaar een paar keer kabelbreuk gehad. Uiteindelijk was ik er zat van en maar omgeruild voor de nieuwe EP-830. Hardstikke mooi maar hetzelfde euvel: kabelbreuk (ongelijke geluidsverdeling L/R). Inmiddels is de garantie volgens mij wel verlopen en ik heb sowieso geen zin meer in die oordopjes. Het klonk prima, maar als je langere tijd van huis bent en halverwege je reis sneuvelen je oordopjes ben je nog verder van huis (haha :+). :X

Moet wel zeggen dat ik een relatief 'ruwe' gebruiker ben: elke dag fiets ik 'n flink eind met oordopjes in, en dat schuurt en beweegt dan dus ook alle kanten op. Maar voila, dat ik beweeg tijdens 't gebruiken van m'n oordopjes moet toch niet betekenen dat in-ears out of the question zijn. :+

Nu is m'n oog gevallen op de de Metro.Fi serie van Ultimate Ears, die begint bij 30 euro en zou nog veel beter moeten klinken. Maar mocht iemand nog tips hebben voor 't reanimeren van de 830's houd ik me aanbevolen. ;)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Ik heb vandaag de EP-830's gekocht. Ik zat eerst nog te twijfelen om de CX-400 II's van sennheiser te kopen, maar voor de 23euro van creative moest ik het gewoon proberen :9 Het is in principe toch voor wintersport.
Ik heb ze nu op. Ik moet zeggen klinken in eerste instantie best aardig!!
Ik had hier voor een paar Koss in ears, maar ik denk dat deze wel beter zijn en helemaal de pas vorm :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Vandaag de EP-830 binnen gekregen. Wat een verschil met de standaard oordopjes van mijn iPhone. Nu nog even inspelen, en dan is het gaan met die banaan. :).

Ben wel geen in-ears meer gewend, blijf mij altijd een beetje irriteren aan het het feit dat als ik ook maar tegen de draden aan blaas dat ik dat terughoor in de oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Sinds een week Creative 830 i.p.v. senheisser 260 of zo.
Wereld van verschil, positief dan he.

Moest enorm wennen aan echte in ear dopjes, vreemd gevoel, maar nu ben ik eraan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 14:13
Hoi,

Ik heb momenteel Sennheiser CX-500's (destijds gekocht voor 28 euro). Die zijn aan het overlijden. De opvolger kost 70(!) euro. Ik vroeg me af hoe deze Creatives zijn in vergelijking. Is het vergelijkbaar of echt een stap achteruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Als je een reviews en reacties leest is de opvolger van de CX500 wel iets beter. Maar voor 23euro is de EP-830 wel het proberen waard. Ik zat te twijfelen om de CX400 te nemen, maar voor minder dan de helft van de prijs ben ik toch wel tevreden over de EP-830

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Inmiddels is mijn EP-830 ook aan het sneuvelen. Heeft het helaas nog geen jaar volgehouden, toch wel een teleurstelling aangezien ik het echt top dingen vind, prachtig geluid en helmaal voor het geld dat je aan kwijt bent. Wederom het balance probleem, de linker produceerd aanzienlijk minder volume dan de rechter en dit klinkt dan ook totaal niet lekker. Voor deze zo'n anderhalf jaar de EP-630 gehad die ook een balance probleem had gekregen. Gedurende het bijna jaar dat ik de EP-830 gebruikt heb netjes in de kast laten liggen en het balance probleem heeft zichzelf opgelost... huh? kan dat? blijkbaar... Het algehele is wel achteruit gegaan maar ze zijn weer helemaal in balans, dat wel! Creative maar eens een mailtje gestuurd over de EP-830's.. zit immers nog garantie op en ik heb ze altijd super netjes gebruikt. Een paar weken geleden is het rubberen dingetje bij de plug pas los gaan zitten, wat bij de meeste mensen hier soms al na een dag los zit. Maargoed, wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mijn EP-830 hebben al tape rond de jack plug, en een van de rubbers is stuk (en de ander kwijt).

De EP-630 was toch wel een stukje robuuster volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
TheZeroorez schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:28:
Mijn EP-830 hebben al tape rond de jack plug, en een van de rubbers is stuk (en de ander kwijt).

De EP-630 was toch wel een stukje robuuster volgens mij.
De EP-630 lijkt inderdaad heel wat beter in elkaar te steken als het aankomt op bouwkwaliteit. Al heb ik de dopjes er nog altijd netjes op zitten. Was aan het begin alleen bang dat de EP-630 vrij snel en kabelbreuk zou hebben aangezien er wat ruimte zit tussen het rubber en de kabel bij de plug. Dit is echter nog steeds niet gebeurd, dus wat dat betreft prima. Tape heb ik er bij de EP-830 nog maar niet op gedaan, contact gehad met Creative en allerlei gegevens doorgegeven i.v.m. garantie enzo.

Btw, ik was van mijn EP-630's ook een dopje kwijtgeraakt, Mediamarkt verkoopt ze wel los, zijn alleen oorspronkelijk bedoeld voor senheisser maar zijn qua vorm precies hetzelfde en passen perfect. Mocht je nog op zoek zijn naar vervangers zou ik er zeker even een kijkje nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoHa
  • Laatst online: 19-06 11:59
Gisteren merkte ik dat me EP-830 net als velen hier voor me last hadden van een minder geluidsvolume aan de linkerkant.

Dus toen maar eens geprobeerd om te blazen/zuigen, wat geen effect had.
Echter nmet een "natte" tandenborstel schuren werkte wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:58
Ik heb 2 jaar de Creative EP630 met volle tevredenheid gehad maar het kabeltje is aan je jackplug en oortjes beginnen scheuren na m elke dag te gebruiken. Nu wil ik er nieuwe en ben ik de Creative EP830 tegengekomen.
Ik twijfel er niet aan dat hun geluidskwaliteit goed genoeg voor me zal zijn, maar gaan ze lang mee? Hoe zit het met de jackplug? Is de bouwkwaliteit beter dan de EP630?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ik heb geen EP630's gehad maar ik kan je deze EP830 niet aanraden. Het geluid was gezien de prijs dik ok voor mij, maar de bouwkwaliteit is om van te huilen.

Na enkele maanden begon het linker oordopje het niet meer te doen. Heel irritant.

Als je dan ziet hoeveel mensen in dit topic hier ook last van hebben gehad dan vraag ik me echt af hoe Creative deze op de markt heeft durven brengen en waarom mensen deze nog kopen :|

Dus als ik jou was zocht ik even naar een alternatief met een gelijke prijs of spaarde ik door voor duurdere dopjes waar je langer plezier van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Laatst online: 10:58
Ok bedankt voor de waarschuwing. Dan zoek ik nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Heb je een aanrader voor rond de 50e? Of die Bose In-Ears? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:25

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Nuforce EM-6 heb ik zelf nadat mijn 630's overleden. En naar volle tevredenheid, strakker en warmer is de beste omschrijving voor de verbetering t.o.v. de Creative's. Voor 34 euro incl verzenden van eBay gehaald. Nederlandse importeurs zijn een beetje aan de dure kant namelijk. :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racingfreak
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 08:31
Na 14 maanden gebruik van m'n EP-630 had ik eergisteren dat eruit mijn linker bijna geen geluid meer kwam, heb dan ook maar even met tandenborstel schoongemaakt. En hij doet het weer als of ie nieuw is, dus bedankt voor de tip.

Core I5 4690k 4.2 Ghz - 8GB DDR3 1600 - Gigabyte Z97MX-Gaming 5 - Sapphire 7870 xt | Steam: Kardet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:00
Iemand die weet of je nieuwe dopjes voor je EP-630 ergens kunt krijgen? Die dingen gaan telkens los bij mij en ik heb alleen nog 2 grote over (en 1 kleine en 1 medium). Echt vervelend terwijl ik ze nog niet zo lang heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
MaartenFM schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:32:
Iemand die weet of je nieuwe dopjes voor je EP-630 ergens kunt krijgen? Die dingen gaan telkens los bij mij en ik heb alleen nog 2 grote over (en 1 kleine en 1 medium). Echt vervelend terwijl ik ze nog niet zo lang heb.
Je zou eens een bezoekje aan MediaMarkt moeten brengen. Ik ben bij veel winkels geweest en ging er vanuit dat MediaMarkt dit niet zou hebben maar niets is minder waar. Strikt gezien zijn het geen dopjes voor Creative maar voor Sennheiser maar aangezien ze mij qua vorm precies hetzelfde leken heb ik ze toch maar meegenomen. Een pure gok maar een goede bleek later, ze passen precies en ik ben er nog altijd geen kwijt geraakt (inmiddels ruim een half jaar gebruikt). Het leuke is dat ik door MediaMarkt nu van alle formaten nog 3 setjes achter de hand heb, ik kan er nog wel een keer eentje verliezen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
EP-830 net binnen gekregen. Wel wat helderder dan de EP-630, bass ervaar ik tot nu toe wat minder diep maar ze zijn nog aan het 'inspelen.' Sowieso kan ik niet goed met de EP-630 vergelijken want 1 dop is de treble kwijt geraakt. (2e paar met dat probleem trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Laatst online: 15-08-2023
Heb zelf momenteel de EP-630 én de EP-830 in huis (dacht dat ik mijn EP-630's ergens verloren had, maar heb ze alsnog terug gevonden).

Ik sluit me aan bij veel anderen hieer dat de EP-830 toch nét iets beter klinken dan de EP-630's. Toch gebruik ik m'n EP-630's ook nog heel vaak bij het sporten. Deze zitten namelijk een stuk fijner bij mij en blijven ook iets makkelijker zitten.

Ik vind de EP-830's er wel mooier uitzien en een stuk steviger aanvoelen! Zouden ik nú nog eens moeten kiezen of ik de EP-830 pak of de EP-630 pak, zou ik de EP-830 pakken. Ze zitten wel in mijn ogen iets minder comfortabel, maar geluid/design/degelijkheid is gewoon een stuk beter :) . En de prijs ligt maar enkele euro's hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 11:34
Ik heb sinds kort ook kabelbreuk.. spijtige zaak :( hoor links helemaal niks meer. Dus zo zijn ze niet meer te gebruiken.
Enige kans als ik Creative eens ga mailen?
Aangezien het blijkbaar een vaker voorkomen fenomeen is. Kabelbreuk bij connector, en dan aan linkerkant niks meer horen..

*haalt zn oude witte 630's maar uit de kast..*

[ Voor 10% gewijzigd door PieterAelse op 22-02-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja als je nog garantie hebt, heb je zeker kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Heb hetzelfde gehad, rma gestuurd en nieuwe verpakking thuis gekregen :)
Nu dat nieuwe setje hetzelfde euvel begint te vertonen (begint met dat rubber dingetje bij de connector dat je kunt verschuiven) heb ik er maar een stukje krimpkous omheen gedaan. Houdt het goed tot nu toe.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Heb hem gekregen bij mijn Zen X-Fi die ik anderhalfjaar geleden in Amerika heb gekocht :P
Dus van garantie kan ik niet echt spreken denk ik.
Al vind ik zit zelf toch vallen onder slechte kwaliteit/ontwerpfout/productiefout.
Wat ikzelf van een merk als Creative toch niet verwacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Je kan het op z'n minst indienen he, gewoon kijken wat ze zeggen.
Het viel mij trouwens ook tegen hoe snel die kabelbreuk optreedt (ongeveer een half jaar) maar gelukkig deden ze niet moeilijk met vervangen.
Wellicht zeggen ze dat je simpelweg je bon van de X-Fi kan gebruiken om hem als rma in te dienen, je kan het immers zien alsof een deel van je X-Fi kapot is gegaan. Dat jij de oortjes als extraatje beschouwt maakt dan niet zoveel uit :P .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Ik heb even mailtje gestuurd ja.
Met de strekking dat het vaker voorkomt ook, en ik het toch wel slechte zaak vind en hoop dat ik een nieuwe krijg. Al m'n andere Creative spullen werken perfect. (en toen ik ze ging opsommen kwam k op best wel een lijstje :P..)
Even afwachten dus! kijken wat de response wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
Ik ben toch maar even afgezien van mijn RMA aanvraag. Had eerst de aanvraag al bijna voltooid maar toen kwam ik ook maar eens op het idee ze eens aan een grote schoonmaak te onderwerpen. Resultaat; perfect geluid als vanouds... Had Creative me de aanvraag bijna in rekening mogen brengen aangezien het dus eigenlijk geen fout aan het product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hier zijn de EP-630's vanmorgen stuk gegaan. Treble was al helemaal naar de knoppen, vooral links, maar nu heeft recht intern een kabel breuk. Denk dat ik die behuizing binnenkort openvijl/schuur en kijk of het contact herstelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Ik krijg iig geen nieuwe! Had mail terug, en omdat het jaar garantie al voorbij was gingen ze sowieso niks doen.
Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 03:50

erhan12

PMD

ik vroeg me af welke een betere/hardere bassweergave heeft, de 630 of 830?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

harder: 630. Beter 830

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 20:57
Ik ben laatste mijn Sennheiser CX500 kwijtgeraakt. Had deze toen voor 25 euro gekocht bij computerland. Ik zie echter dat deze nu niet meer worden verkocht (in ieder geval niet meer voor die prijs), dus ben ik gaan kijken naar andere dopjes. Uiteindelijk ben ik bij de EP-830 gekomen. Nu vraag ik mij af hoe deze in vergelijking zijn met de CX500 van Sennheiser. Iemand hier enige ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
Mijn Creatives EP-630 zijn deze week overleden. Sindsdien gebruik ik mijn EP-830 die ik hier nog heb liggen. Na een tijdje went het ook wel hoe deze in je oor zitten :) . Helemaal niet zo onprettig als ik eerst vond.

Heb bovendien ook nog Arctic Sound dopjes hier liggen. Deze falen echter enorm hard door een gat in de achterkant van de dopjes waardoor ze enorm gaan ruisen bij het kleinste beetje wind buiten. Dus vandaar dat ik gewoon m'n EP-830 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 11:41
Waarom gebruikte je de EP-630 als je de EP-830 ook hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

MarcoC schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:15:
Ik heb ook nog ergens een setje EP-830's rondslingeren, maar de EP-630 vind ik zoveel lekkerder zitten, d'r valt zelfs mee in slaap te vallen als je ze in hebt zitten, dat is me nog nooit gelukt met de EP-830 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Oh gaat prima hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
MarcoC schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:15:
Wiethoofd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:20:
[...]

Ik heb ook nog ergens een setje EP-830's rondslingeren, maar de EP-630 vind ik zoveel lekkerder zitten, d'r valt zelfs mee in slaap te vallen als je ze in hebt zitten, dat is me nog nooit gelukt met de EP-830 :P
Dit is precies dé reden. Ze zaten zo ongelofelijk lekker. Het maakte niks uit of je er muts/helm whatever over had, je voelde ze niet. Je had ze er in en ze vielen er gewoon niet uit. Ook na heel lang dragen voelde je niks

En ik ben vaak genoeg met die dingen in slaap gevallen en ze bleven de hele nacht erin zitten zonder dat ik er last van had (nu was dat natuurlijk niet de bedoeling, alleen om even aan te geven hoe lekker ze zaten).

Bij de EP-830 voel ik vaak wel wat na een tijdje. Ook als ik iets over m'n oren heb voelt het veel minder fijn. Soms hoor ik zelfs minder omdat ze dan scheef in m'n oor geduwt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 19:05
Ik heb de EP-830 ook aangeschaft ter vervanging van een slijtende EP-630... maar ik word er niet blij van.

De pasvorm is voor mijn mutantenoren zo beroerd dat ze met grote doppen wel goed passen maar altijd scheef zitten waardoor de bas gewoon niet te horen is. Met de middelmaat doppen dan weer wel maar dat is net te klein en komt nog niet in de buurt van de EP-630 (als willekeurig testnummer met vette beat :') "Thievery Corporation - Le Monde" gebruikt, speler is een Sansa Clip+ niet dat het nu uitmaakt).

Los daarvan vind ik ze lomp groot vergeleken met de 630; de trekontlasting is wel goed stevig maar steekt te ver uit.

Ik geloof wel dat ze beter geluid kunnen produceren maar dan moet de pasvorm wel aansluiten bij de oren... voor mij persoonlijk werken ze niet, heb er nog niet van kunnen genieten. Ik ga dan ook snel de EP-630 weer bestellen... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 20:57
Cascade schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:23:
Ik heb de EP-830 ook aangeschaft ter vervanging van een slijtende EP-630... maar ik word er niet blij van.

De pasvorm is voor mijn mutantenoren zo beroerd dat ze met grote doppen wel goed passen maar altijd scheef zitten waardoor de bas gewoon niet te horen is. Met de middelmaat doppen dan weer wel maar dat is net te klein en komt nog niet in de buurt van de EP-630 (als willekeurig testnummer met vette beat :') "Thievery Corporation - Le Monde" gebruikt, speler is een Sansa Clip+ niet dat het nu uitmaakt).

Los daarvan vind ik ze lomp groot vergeleken met de 630; de trekontlasting is wel goed stevig maar steekt te ver uit.

Ik geloof wel dat ze beter geluid kunnen produceren maar dan moet de pasvorm wel aansluiten bij de oren... voor mij persoonlijk werken ze niet, heb er nog niet van kunnen genieten. Ik ga dan ook snel de EP-630 weer bestellen... :$
EP-830 overkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 19:05
Nee, sorry. Wel bedankt voor het aanbod. Ik ga proberen ze te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 11:45

BD1

Weet iemand waar je de EP-830 kan kopen voor een redelijke prijs: €20-30? Bij veel winkels zijn ze namelijk niet op voorraad. Ik heb zelfs het gevoel dat ze uit productie mijn genomen.

Edit: Inmiddels heb ik al een EP-830 weten te bemachtigen. Bij de Dynabyte in Arnhem hadden ze er nog eentje liggen en die heb ik voor €19,99 meegenomen :)

[ Voor 30% gewijzigd door BD1 op 19-07-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Jammer aan deze doppen vergeleken met 630 is toch wel dat je er niet mee kan slapen. :P Als mijn combi paar van 630's waarvan bij beide de helft stuk is niet meer werkt ga ik dat wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik wil deze ook kopen, maar ik heb nog een vraagje. Ik lees op verschillende sites dat je ze eerst moet inspelen. Moet ik dan white-noise of pink-noise gebruiken ? Of is iedere mp3 goed ? En hoe lang ?
Dank U :9

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

Cornelisjuh schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:29:
Ik wil deze ook kopen, maar ik heb nog een vraagje. Ik lees op verschillende sites dat je ze eerst moet inspelen. Moet ik dan white-noise of pink-noise gebruiken ? Of is iedere mp3 goed ? En hoe lang ?
Dank U :9
Ik heb zelf pink-noise gebruikt, maar wellicht is white-noise ook goed. Op deze site kun je allerlei wave-files vinden met verschillende noises: http://www.burninwave.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
En hoe lang ? Ik las ergens 24 uur, is dat te veel of te weinig ?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1

BD1

Cornelisjuh schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:41:
En hoe lang ? Ik las ergens 24 uur, is dat te veel of te weinig ?
Zelf heb ik ze een nachtje laten inspelen met pinknoise, maar als je natuurlijk gewoon zelf muziek luistert worden ze ook ingespeeld. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit: het geluid komt er toch wel uit, alleen je zult merken dat het na verloop van tijd beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Mooi, ik heb ze vanmiddag op bol.com besteld (Dixons had ze niet meer :'( )
Ik hoop dat ze beter zijn als die bij mijn iPod zaten, je moest het geluid zo hard zetten om de omgeving niet meer te horen dan ik na 5 minuten oorpijn kreeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Geniale oordopjes, vorige week ging mijn eerste setje stuk na iets meer dan een jaar intensienf gebruik (bij de jack was het contact gaar).

Heb nieuwe gekocht, en 3x gebruikt. Gisteren de zak van een hoodie laten zitten en in de was gesmeten. Vanochtend waren mijn dopjes kwijt. Oh, nee toch? !@#*!*$!*%*$. Even de trui van de waslijn gehaald, en ze klinken nog prima :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Dopjes kwijtraken is, na het gaar gaan van de kabel wat ik ook heb nu, het 2e wat jammer is :P
Toch nog opzoek naar een nieuw setje voor 20,- :)
Meen dat ik laatst zag dat hij bij Dixons voor die prijs te bestellen was? Prijzen in pricewatch nu zijn wat duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Laatst online: 09:47
Echt geniaal dat ik hier nog even een bezoekje breng, terwijl ik op zoek ben naar een koptelefoon die mijn EP-830 moet vervangen, in verband met.....het dood gaan van het linker oordopje. Even een natte tandenborstel erbij, poetsen maar. Gelijk het rechter dopje ook gedaan en hij doet het weer perfect. En die van mij is toch al ruim 2 jaar oud en hij is al een keer gerepareerd voor een kabelbreuk.

@ Pieterke: Volgens Kieskeurig heb je voor onder de 30 euro een nieuw setje EP-830's. Voor de rest weet ik niet echt iets wat beter is in de prijsklasse.

Buiten dat kun je nieuwe dopjes halen bij de Mediamarkt. Die van Sennheiser schijnen precies hetzelfde te zijn. EN een natte tandenborstel doet dus blijkbaar ook wonderen
Pagina: 1 2 3 Laatste