Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:41
Inleiding
Tot een jaar of twee geleden stond Creative nooit zo bekend om hun oordopjes. De oordopjes die ze al hadden waren toch meer oordopjes om bij hun MP3-speler te leveren. Dat veranderde met de komst van de Creative EP-630.

De Creative EP-630 oordopjes kwamen op een goed moment op de markt. De in-ear oordopjes wonnen populariteit bij de grote massa, maar goede oordopjes waren toen nog wel rond de €50. De EP-630 viel op door de uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding: goedkoper dan de (haast) identieke tweelingbroer CX300 en andere concurrenten, maar wél een minstens even goede geluidskwaliteit. Dit zorgde ervoor dat deze succesvolle oordopjes enorm geprezen werden. Zelf heb ik daar aan meegedaan, want door mijn toedoen heeft Creative minstens zes nieuwe klanten erbij gekregen.

Tot eergisteren was ik ook een trouwe gebruiker van de EP-630 oordopjes, totdat mijn kat de kabel doormidden beet :{ . Nou zijn mijn oordopjes wel eens vaker kapot gegaan (kabelbreuk) en deze werden vaak genoeg vervangen onder garantie. Maar dat is nu helaas niet meer aan de orde vrees ik. Mijn eerste gedachte: nieuwe kopen :+ . Ik had ze zelfs al besteld, totdat ik ineens een wonder mocht aanschouwen 8) .

Creative EP-830
De Creative EP-830 is de opvolger van de EP-630, ditmaal zonder Sennheiser-tweelingbroer. Laat ik maar openen met een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://images.hk.creative.com/images/products/large/17398_1.png
Mij vielen ten eerste de volgende twee dingen op:
  • De oordopjes zien er chiquer uit.
  • Ze zijn groter.
Wat specificaties:
FeatureDescription
Driver Units:9mm Neodymium magnet
Frequency Response:6Hz-23kHz
Impedance:16ohms
Sensitivity (1kHz):106dB/mW
Cord Length:1.2m Oxygen-Free Copper cable
Net Weight:9g (without packaging)

Na enig rondzoeken las ik ook dat de EP-830 geleverd wordt met een zwart opberghoesje voor je oordopjes. Ik vs. kat: 1-1. 8)

Afbeeldingslocatie: http://images.sg.creative.com/images/inline/products/ep830/thumbs3.gif

Het volgende aspect; de prijs. In eerste instantie ontdekte ik ze bij MP3shop, waar de oordopjes maar liefst €53 kosten :o . Dat was me iets te gortig, aangezien de EP-630 voor gemiddeld €30 van eigenaar verwisselt. Een tweede winkel was een stuk gunstiger met de prijs, bij de loakale Dixons was hij €27, wat toch bijna twee keer zo goedkoop is als MP3shop (wat een winstmarges moeten ze daar hebben :o ). Na mijn stage gelijk aangeschaft, en wat doe je dan als Tweaker? Meteen een topic op GoT openen natuurlijk 8) . Ik ben helaas geen echte Tweaker, want ik voldoe niet aan mijn zelfgestelde Tweaker-eisen, ik besloot ze toch eerst maar eventjes netjes te testen ;) .

Ervaringen
Nadat ik had rondgezocht op internet kon ik weinig reacties vinden. Als ik ze al kon vinden sprak men over het algemeen over een gebalanceerdere bas, rijker geluid en minder "muddy" middentonen in vergelijking met de EP-630. Klinkt goed.

Nadat ik de oordopjes had uitgepakt viel mij het volgende op: de oordopjes voelen een stuk steviger aan, evenals het kabeltje. Dat lijkt me vrij positief. Nadat ik de oordopjes had nigedaan viel me nog iets positiefs op, ze zitten extreem comfortabel. Ik had nooit zoveel problemen met het draagcomfort van de EP-630, maar de EP-830 zit echt wel een tikje lekkerder :).

Vervolgens wat muziek afgespeeld, en dat klonkt, zoals verwacht, waardeloos 8)7 . We moeten natuurlijk eerst even inspelen ;) . Het is jammer dat mijn EP-630 zijn overleden, aangezien ik nu niet echt een goede vergelijking kan maken, maar als ik afga op mijn gevoel zeg ik dat de EP-830 inderdaad een stukje beter zijn. Het is net alsof de bitrate van mijn muziek allemaal iets van 30/40 kbit omhoog is gegaan, de bass is wat subtieler en de middentonen klinken wat zuiverder.

Ik ben vooralsnog erg blij met mijn aankoop, en ik denk dat niemand eigenlijk nog de EP-630 moet kopen. Deze oordopjes zijn net zo duur, maar zijn steviger, worden geleverd met een opberghoesje én hebben ook nog eens beter geluid. Tot zover mijn verhaal, nu die van jullie O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:25

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Woei, deze gaan ook mijn EP-630 vervangen. :) Twee vraagjes, zou je een vergelijkingstabelletje samen met wat (detail)foto's in de OP kunnen zetten? Zou 't wel afmaken. ;)

//uiteindelijk voor de Nuforce EM-6 gegaan. Aanrader.

[ Voor 14% gewijzigd door Goudvis op 23-01-2010 15:15 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

Yep,.prima oortjes de EP-830, heb ze al een tijdje. Op m'n Cowow D2 klinken ze briljant...
prijs/kwaliteit een topper!!...

Edit: zijn nog steeds in de aanbieding bij DIXONS 24,95 door koop je niks beters voor.
Sennheiser kloon denk het wel CX500 ook in m'n bezit ik vind ze indentiek in sound.
Maar wel een stuk goedkoper

Mobiel zijn de oortjes geniaal..weinig tot geen last van wind/buiten geluiden. Pasvorm is goed.
In huis gebruik ik de PX100 toch net beter..

;)

[ Voor 64% gewijzigd door silitek op 02-08-2008 18:38 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Hmmm, wel jammer dat het 'beentje' waar de draad doorloopt van hard plastic is, ik vond dat flexibele rubber wel slim/handig bij de EP-630.

Nu nog afwachten tot er een Aurvana vervanger komt, hoewel de EP630 zeker wel mooi klonken (lekker donker :D), hebben de Aurvana's toch meer 'mijn geluid'. (en een veeel betere seal/omgevingsgeluidsreductie bij mij)

[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 03-08-2008 10:47 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Interessant. Jammer dat je ze vantevoren niet kunt beluisteren voordat je ze koopt. Na een miskoop gedaan te hebben met de EP-630 (en daarna een zucht van verlichting te hebben geslaakt bij de aankoop van een (nieuwe) PX100) is mijn vertrouwen in in-ears helemaal weg, maar als ik dit zo hoor dan is er wellicht nog hoop. De voordelen zijn toch ook wel evident, namelijk het gewicht en het gemak waarmee je ze meeneemt.

Toch even azijnpissen: ik blijf het een ongelooflijk gemis vinden dat je deze dingen altijd moet kopen zonder dat je ze eerst hebt kunnen beluisteren. En een frequentierespons tot 6 Hz is natuurlijk nogal absurd voor een hoofdtelefoon, ik geloof niet dat een beweging van 6 Hz van een membraanpje van ~0,05 cm2 ook maar íets in je oor uitricht :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Toevalig zijn mijn EP-630 dingen een paar dagen terug ook kapot gegaan. Vond ze fijn en ze waren tenminste nog een beetje betaalbaar (bijna alle andere in-ears zijn 50-60 euro, dat is me echt te veel).
Ik ga deze ook maar halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

ik ga deze ook maar kopen, heb de 630 altijd met veel plezier gedragen.. Echter heb ik nog een vraag, zijn er ergens ook gewoon losse rubbertjes te koop voor de 630/830? Ik heb op mijn oude 630 nu geen rubberdopjes meer zitten en zit niet altijd even fijn ;)

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 11:36
Hmm klinkt interessant. Kunnen de oordoppen ook hard met weinig input, want volgens mij levert mijn Nokia N82 niet geweldig veel vermogen op de 3,5mm jack.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Impedantie van 16 Ohm, dat is wel zo'n beetje het laagste wat je kunt vinden. Lage weerstand, harder geluid ;). En ze zijn ook nog eens in-ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102013

Hoe loopt de draad eigenlijk? Is het een Y-kabel of een J-kabel zoals bij de CX300...

Ik heb op dit moment de CX300 en ik vind het ontzettend handig dat ik de oordopjes gewoon uit m'n oren kan halen en om m'n nek te laten hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Symmetrische Y-kabel met een rechte plug :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
MarcoC schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:59:
Impedantie van 16 Ohm, dat is wel zo'n beetje het laagste wat je kunt vinden. Lage weerstand, harder geluid. En ze zijn ook nog eens in-ear.
Euh ..... nee, niet echt.

Volgens die 'regel' zouden mijn 6 Ohm speakers helemaal snoeihard gaan, en mijn 48 Ohm Aurvana's zouden bijna geen geluid geven zonder speciale versterker.
Ohm geeft aan hoe makkelijk ze aan te sturen zijn. (en even voor de compleetheid: De meeste MP3 spelers zijn "gemaakt" voor 32 Ohm, niet dat het verder veel uitmaakt)

Je moet kijken naar "Sensitivity" uitgedrukt in dB per miliWatt. Meer dB = harder.

Creative EP-630, 16 Ohm, 106 dB/mW
Creative EP-830, 16 Ohm, 106 dB/mW
Creative Aurvana, 48 Ohm, 115 dB/mW

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 19-06 14:07

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mochten mijn 630s ooit stuk gaan, is dit een interessante optie. Ik ben zeer tevreden met mijn 630's die aan mijn Creative Zen Microphoto hangen. Nooit meer anders dan in-ear al zou je mij dat nu vragen. Het filtert het omgevingsgeluid gigantisch en zorgt voor een zeer zuiver geluid. Het is genieten in de trein met al die bellende mensen om je heen.

Veel mensen snappen alleen niet dat ik ze dus met de oordopjes in bijna niet kan horen, ook al staat het volume heel laag. "Zet dat ding dan ook zachter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233768

Hann1BaL schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:50:
Veel mensen snappen alleen niet dat ik ze dus met de oordopjes in bijna niet kan horen, ook al staat het volume heel laag. "Zet dat ding dan ook zachter"
Komt me bekend voor ja :P Hoewel ik mensen nu wel een stuk beter kan verstaan met In Ears dan eerst lijkt het wel. Of mensen praten harder als ik die dingen in heb.

Maar dit lijken me wel leuke oordopjes voor wanneer die EP-630 die ik nu heb het begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
SirNobax schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:45:
[...]

Euh ..... nee, niet echt.

Volgens die 'regel' zouden mijn 6 Ohm speakers helemaal snoeihard gaan, en mijn 48 Ohm Aurvana's zouden bijna geen geluid geven zonder speciale versterker.
Ohm geeft aan hoe makkelijk ze aan te sturen zijn. (en even voor de compleetheid: De meeste MP3 spelers zijn "gemaakt" voor 32 Ohm, niet dat het verder veel uitmaakt)

Je moet kijken naar "Sensitivity" uitgedrukt in dB per miliWatt. Meer dB = harder.

Hmm, dit wist ik niet. Ik baseerde mijn conclusie op het feit dat oordopjes met een hogere impedantie bij mij altijd zachter waren. Excuses-moi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 17:11

^^0nMe

Got Babana's?

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook maar een setje besteld en vandaag laten bezorgen (prima service van dixons trouwens). Na twee uurtjes ermee gespeeld te hebben zijn dit mijn ervaringen:

Zonder inspelen klinken ze best redelijk, gedetailleerd met een aardige bass. Wel voelt het een beetje 'kil' aan, mijn fullsize Philips SHP895 klinkt stukken warmer. Na een kleine aanpassing (S-size earbuds passen mij beter) zitten de dopjes echt heerlijk, je voelt ze totaal niet. Qua looks zien ze er degelijk uit, maar het onderscheid tussen L/R had van mij wel wat duidelijker gemogen. Nu is dat een piepkleine afdruk in het zwarte rubber.

Voor €27 verwachtte ik echter wel wat onvolkomenheden en dat blijkt ook wel:

Het materiaal van de kabels is een wat ruwere rubbersoort waardoor je bij beweging de kabel hoort schuren tegen je lichaam. Niet geschikt dus voor het sporten imho. Verder heb ik momenteel even niet de beschikking over een betere geluidsbron, maar op mijn iPod Shuffle, Nintendo DS en PC hoor ik een hele lichte ruis op de achtergrond (ligt misschien aan de impedantie van 16 Ohm ?), wat vooral opvalt bij de overgang tussen songs.

Ondanks de minpuntjes is het voor mij wel toch een goede aankoop. Ik verwacht dat de dopjes na inspelen nog wat beter gaan klinken en gebruik ze voornamelijk in het OV voor de geluidsisolatie. Later doe ik na het inspelen nog wel een test met de Meizu of Sony MD van mijn broertje.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Die ruis is denk ik van je speler, ik heb nog nooit een bron gehoord die geen (lichte) ruis produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Het is sowieso technisch onmogelijk dat een luidspreker ruis introduceert. Een luidspreker is immers passief. Hij zal alleen weergeven wat er aan signaal in wordt gestopt. Daar kan best resonantie, vervorming, 'slissen' of whatever bij zitten, maar een échte ruis zónder dat er een signaalbron op is aangesloten kan nooit (tenzij je het hebt over actieve luidsprekers, maar dat is een heel ander verhaal).

[ Voor 11% gewijzigd door nare man op 06-08-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 17:11

^^0nMe

Got Babana's?

MarcoC schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:46:
Die ruis is denk ik van je speler, ik heb nog nooit een bron gehoord die geen (lichte) ruis produceert.
Het geluid is te vergelijken met speakers die je bijna vol open hebt staan en je even niks afspeelt. Behalve dat ik in dit geval met de dopjes het volume niet eens op de helft van het maximum heb staan. Met mijn fullsize headphone heb ik ook geen (waarneembare) ruis op de 3 bronnen, waardoor ik vermoed dat die het geluidsniveau van de ruis dempt en je het pas hoort wanneer je het volume te hoog zet. Ik heb verder geen diepgaande kennis over audio, maar heb wel gemerkt dat ik een heel gevoelige gehoor heb, dus het zou kunnen dat de meeste mensen helemaal geen last hebben van die ruis.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik hoor overal ruis, dus ik erger me er niet meer aan ;) . Zeker met in-ear oordopjes hoor je elk apparaat ruizen, laptops voorop. HD-ledjes zijn in ieder geval overbodig met oordopjes.

Je fullsize headphones hebben waarschijnlijk een hogere impedantie (of moet ik lagere gevoeligheid zeggen SirNobax :o ) wat de ruis wegfiltert ja.

[ Voor 25% gewijzigd door MarcoC op 06-08-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
MarcoC schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:49:
Ik hoor overal ruis, dus ik erger me er niet meer aan ;) . Zeker met in-ear oordopjes hoor je elk apparaat ruizen, laptops voorop. HD-ledjes zijn in ieder geval overbodig met oordopjes.
Als je nog eens een ruisloze muziek-experience wil hebben, kan je eens kijken naar de HDD MP3 spelers van Creative. De Creative Zen: Vision serie hebben allen een SNR (signal to noise ratio, hoog is beter) van ~97dB, terwijl de meeste andere spelers, inclusief de oudere iPods (nieuwe weet ik niet) rond de 80dB zitten. Hoewel je niet blind op die cijfertjes af kan gaan, kan ik je wel zeggen, dat met de meeste oordopjes een Zen: Vision (M/W) helemaal "pitch-black" stil is. Het moet 's avonds echt he-le-maal stil zijn en dan moet ik echt moeite doen, om slechts een zuchtje van ruis in mijn 115dB/mW Aurvana's te horen.
Mischien dat de recente Zen's ook zo'n hoog SNR hebben, maar daar ben ik niet bekend mee.
Je fullsize headphones hebben waarschijnlijk een hogere impedantie (of moet ik lagere gevoeligheid zeggen SirNobax ) [...]
JA >:) .

Impedantie staat echt volledig los van het 'hard/zacht' verhaal. Hmmm, even kijken of het beter kan uitleggen: (iirc)
Een MP3 speler (en het meeste andere non-hifi aperatuur) is gemaakt voor Ohmages tussen de 16 en 32Ohm, dat is de 'sweetspot' waar de (mini)versterker het meeste Ampere op de 3.5mm aansluiting kan zetten. Meer Ampere betekend niet 'harder geluid' maar het zorgt ervoor dat vooral de lage tonen fatsoenlijk worden weergegeven.
Sluit je een 250 Ohm Headphone aan op je mp3 speler, zal het echt ruk klinken, ongeacht hoeveel je met de EQ ga rotzooien. Gewoon omdat het te weinig vermogen levert om die 250 Ohm van genoeg prik te voorzien.

Andersom precies hetzelfde, heb je een te laag Ohmage oordoppen op je mp3 speler, dan klinkt het ook kil en schel. Een probleem wat bij de G4 iPods bekend was, ze konden niet goed met 16 Ohm om. En klonken ze dus met merendeel van de oordoppen schel, en bassloos.

Snappez Vous? Dus voorlopig geen Impedance/sensitivity mix-ups hoor ;) .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

SirNobax schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:45:
[...]

Waarbij ik graag nog wil nuanceren dat een speaker met hoge impedantie ook een lager maximaal vermogen voor de versterker betekent. Dus 1/3e van het vermogen als de impendantie 3x zo hoog wordt.

Gelukkig is 9db erbij equivalent aan 8x zoveel vermogen, dus netto zijn die Aurvana's nog wel efficienter :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Toch gaat dat vaak niet helemaal lineair zoals jij suggereert. Het zal zelden voorkomen dat een versterker die rated is op 2x50 W aan 8 ohm, 2x 100 W aan 4 ohm kan leveren, meestal ligt het dan lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 11:17
SirNobax schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:44:
[...]

Als je nog eens een ruisloze muziek-experience wil hebben, kan je eens kijken naar de HDD MP3 spelers van Creative. De Creative Zen: Vision serie hebben allen een SNR (signal to noise ratio, hoog is beter) van ~97dB, terwijl de meeste andere spelers, inclusief de oudere iPods (nieuwe weet ik niet) rond de 80dB zitten. Hoewel je niet blind op die cijfertjes af kan gaan, kan ik je wel zeggen, dat met de meeste oordopjes een Zen: Vision (M/W) helemaal "pitch-black" stil is. Het moet 's avonds echt he-le-maal stil zijn en dan moet ik echt moeite doen, om slechts een zuchtje van ruis in mijn 115dB/mW Aurvana's te horen.
Mischien dat de recente Zen's ook zo'n hoog SNR hebben, maar daar ben ik niet bekend mee.
Je zegt zelf al dat je niet blind op de cijfertjes af moet gaan. Dat zou ik ook zeker niet doen, aangezien het cijfer wat jij noemt een claim is van Creative ;). De SNR van de Creative Zen: Vision M is echt maar marginaal beter dan van een iPod 5G, iPod nano en iPod shuffle (en we zijn inmiddels alweer twee generaties aan spelers verder). Zie deze testresultaten: http://reviews.cnet.com/4520-11297_7-6510133-2.html.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 09-08-2008 11:50 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87922

^^0nMe schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:44:
Qua looks zien ze er degelijk uit, maar het onderscheid tussen L/R had van mij wel wat duidelijker gemogen. Nu is dat een piepkleine afdruk in het zwarte rubber.
Daar hoef je maar 1 keer naar te zoeken. Daarna is het gewoon er voor zorgen dat het creative logo aan de voorkant zit. Dan zit L/R meteen goed.

Ik heb ze ook sinds vandaag, had ze ook bij Dixons besteld.
Het zijn mijn eerste in-ears, en het is wel ff wennen. Je kunt ze eigenlijk alleen zitten in de trein of bus gebruiken. Lopend/bewegend komen er een hoop bijgeluiden via de kabeltjes naar mijn oren. Of doe ik iets verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102013

ik heb ze vandaag bij de dixons gehaald in de kalvertoren, ik stond aan de kassa en er stond toch een schoonheid naast me..... bleek dat het elize was!

maar goed...., voor 27 euro kan er weinig misgaan denk ik.... ik heb ze nog niet ingespeeld, ik denk dat ik nog heel erg moet wennen dat ik de oordopjes niet meer om m'n nek kan laten hangen zoals bij de cx300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lucky bastard :o

offtopic:
Heuh, zit er geen Dixons meer in Enschede? Aldus Dixons.nl niet :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:09:
Lucky bastard :o

offtopic:
Heuh, zit er geen Dixons meer in Enschede? Aldus Dixons.nl niet :?
offtopic:
Zou goed kunnen, die in almelo is ook al over de kop.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:10
Ik heb ook de EP-830 besteld bij Dixons, online.
Snel en gratis geleverd (2 dagen), daarvoor kun je niet naar de winkel rijden. (benzinekosten, parkeren e.d.).

De dopjes zien er prima uit.
Ik heb ze vergeleken met de Sennheiser CX300 die ik hier in huis heb.
De siliconen sleeves zijn hetzelfde als van de CX300 en ze passen onderling dus ook.

Het geluid klinkt prima, misschien moeten ze nog ingespeeld worden.
Ik kan zo op het gehoor het verschil met de CX300 nauwelijks horen.

De kabel is rubberachtig en vrijwel gelijk aan de CX300, ook hier weinig verschil. De plug is wel anders namelijk recht ipv haaks.
Wel handig is het meegeleverde opbergtasje. Zo is de kans op beschadigen gering. Beter dan zo los te laten slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Bevallen de dopjes nog steeds? Ik ga er denk ik wat aanschaffen voor mijn Nokia N82, de standaard dopjes hebben teveel prut er aan hangen en de geluidskwaliteit is wel redelijk, maar kan beter.

Edit: Zijn de Dixons dopjes identiek aan die in de PW? Daar liggen de prijzen namelijk gauw 10-15 euro hoger dan bij de Dixons. Ik denk dat ik het er maar op gok en een setje bestel.

[ Voor 32% gewijzigd door NoepZor op 27-08-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
NoepZor schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:40:
Bevallen de dopjes nog steeds? Ik ga er denk ik wat aanschaffen voor mijn Nokia N82, de standaard dopjes hebben teveel prut er aan hangen en de geluidskwaliteit is wel redelijk, maar kan beter.

Edit: Zijn de Dixons dopjes identiek aan die in de PW? Daar liggen de prijzen namelijk gauw 10-15 euro hoger dan bij de Dixons. Ik denk dat ik het er maar op gok en een setje bestel.
Ze doen het prima.
Er is nauwelijks verschil met de CX300 te ontdekken.
Ik denk als ik dubbelblind zou moeten luisteren ik niet kan bepalen of het om de EP-830 of CX300 gaat.
De sleeves kun je ook uitwisselen het is dezelfde maat. (ook 3 verschillende maten).

Kortom, geen slechte koop, en Dixons is er niet duur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

nare man schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:59:
Toch even azijnpissen: ik blijf het een ongelooflijk gemis vinden dat je deze dingen altijd moet kopen zonder dat je ze eerst hebt kunnen beluisteren.
Lijkt me vies, dopjes die 24 voorgangers ook al in hun oor gehad heeft, weer in mijn oor stoppen. Blegh?

• nare man
Nik schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:59:
[...]

Lijkt me vies, dopjes die 24 voorgangers ook al in hun oor gehad heeft, weer in mijn oor stoppen. Blegh?
Ja, dat is ook heel vies, daarom kan het ook niet :P

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:42
Voor de liefhebber, een (te snel) gemaakte foto van de EP-830 naast de (opgebruikte en kapotte) EP-630, excuses voor de kwaliteit maar ik had te maken met net niet lege accu's, wellicht komt poging #2 nog een keer als er animo voor is.

Hoe dan ook, de bovenste plug is van de 630, die eronder de 830, de plug is ietsje korter, maar er zit een wat langer flexibel stuk aan, wat bij mij al vrij erg aan het slijten is. Vervolgens zie je de 830 en de 630 van twee kanten.

Afbeeldingslocatie: http://xs230.xs.to/xs230/08354/dsc_0356978.jpg.xs.jpg(Klik voor fullsize)

De kabel van de 830 is net wat dunner dan die van de 630 en lijkt wat gladder waardoor je wat minder geluiden hoort van de kabel die langs je kleding schuurt. De oortjes zelf zijn wat groter waardoor ze wat meer uitsteken uit je oren, de siliconen(?) opzetstukjes zijn qua vorm vrijwel identiek maar lijken wel gemaakt van een wat minder gladde stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Heb de dopjes binnen, bass is al redelijk oke. De hoge en middentonen zijn helaas nog een beetje dof, maarja ze spelen nu net 15 mins, dus dat komt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:46
Wel grappig net deze topic zie, net nu ik een 630 heb gekocht voor 22 euro :^), naja moet zelf wennen aan dat in ear, moet nog uitvinden, hoe diep je moet gaan, en welke maat beste voor mijn oren zijn.

Altijd gewoon standaard vorm gehad, jammer nu van nieuwere type hoor. Maar ach, zo blijf je bezig.

Wel fijn dat Creative toch afwijkt met hun prijzen ivm Seinheizer etc.

Ik heb ze nu een kleine maand, en ik ben zeer tevreden over de aanschaf.
Het was inderdaad even wennen in het begin, aan het in-ear. Na een paar dagen gebruik heb je geen last meer van bijgeluiden uit de kabeltjes. Ik rol deze ook altijd op, en bewaar, als ik de headset niet gebruik, hem in het bijgeleverde buideltje.

Geluid is ook perfect, je merkt pas hoe goed bijgeluid afgescherm wordt, als je ze weer uit je oren haalt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 22:45
de creatives ken i kniet, maar ik gebruik al jaren in-ears, veeel verschillende types gehad, vooral Shures.
Mijn tip tegen kabelgeluiden: stop het Y-stuk achter in je kraag, dan komen de twee dunne draadjes met de phones uit je shirt/jas (ziet er niet vreemd uit vind ik) en dan ben je van alle geluiden die via de hoofdkabel komen af.
Extra voordelen zijn dat de zaak niet verschuift en aan een kant gaat trekken, en bovendien kun je als je ze uit hebt ze gewoon op je sleutelbeen laten rusten, net als een J-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
^^0nMe schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:44:
Verder heb ik momenteel even niet de beschikking over een betere geluidsbron, maar op mijn iPod Shuffle, Nintendo DS en PC hoor ik een hele lichte ruis op de achtergrond (ligt misschien aan de impedantie van 16 Ohm ?), wat vooral opvalt bij de overgang tussen songs.
Misschien zit ik er wel helemaal naast maar zou dit niet eenzelfde soort ruis zijn die je hoort als je een schelp tegen je oor houdt?
Mij is verteld/wijs gemaakt dat dit het ruisen van je bloed door de aders is...
Ik zou me kunnen voorstellen dat je dan met in-ears ook zo'n soort ruis hoort....

In ieder geval hoor ik ook ruis met mijn Ep-630 tussen nummers door of op de DS als er even geen geluid is...

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 12:04
Ik heb ze net ook gekocht ter vervanging van mijn CX-300. Geluid is top. Ik heb ook de 630 liggen en die vind ik scheller dan deze. Voor die 27 euro bij de Dixons is het echt een koopje.

Coïtus ergo sum

• Nutral
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

die ruis krijg je bij apparaten die niet een goed zuiverkanaal uitgeven. vooral in-ear oordopjes zijn er gevoelig voor. bij mijn laptop heb ik wel ruis maar bij mijn versterker en pc niet. omdat die beter afgeschermd zijn. omdat in-ear oordopjes zo weinig stroom nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb ze inmiddels ook bij dixons gehaald. Echt een wereld van verschil met gewone oordopjes van Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoorde ruis in combinatie met mijn iPod Touch eigenlijk alleen de eerste 2/3 keer dat ik de dopjes gebruikte.
Dat komt denk ik ook, dat ik nu zo gewend aan de dopjes ben, dat ik het volume nog maar op 60% heb staan in tegenstelling tot de 90% bij gewone dopjes. Verder is er toch altijd wel omgevingsgeluid, dus dan valt de ruis ook niet meer zo op.
Er zijn eigenlijk weinig plekken waar het nog echt stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Ik kan inmiddels ook m'n eerste negatieve ervaring met de EP-830 melden, de rubberen stukjes 'kabelgeleider' aan het eind van de connector zijn bij mij nu na een maand gebruik al los van de connector zelf. De connector van de EP-630 heeft een wat minder grof stukje rubber, waardoor deze er niet zo snel last van heeft. Wel jammer, ik vrees dat m'n kabel er nu vroeg of laat ook aan zal gaan door kabelbreuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb het rubberen dingetje dat om de jack zit na een dag bezit al los getrokken. Zat vrij vast in mijn X-Fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Rammelende rubber is inderdaad beetje irritant, maar op de fiets hoor ik dat eigenlijk zelden, meer het gesuis van de wind om de oren, maar dat is ook logisch. Het kabeltje kun je ook vrij makkelijk wegduwen, dus dat schuren valt wel mee.

Zelf hoor ik van alles bij mijn Zen Stone. Heb het idee dat ik de interne mechanica(chip etc) hoor. Als een nieuw nummer opgezet wordt hoor ik iets wat bijna op een doffe klik lijkt en nog allerhande bijgeluidjes, maar verder niet echt storend, dat ligt sowieso ook meer aan de Zen Stone.

Heb wel al bijna onder een auto gelegen omdat ik deze niet hoorde aankomen.
Het is ook grappig als mensen tegen me praten. Dan zie ik alleen wat lippen bewegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Leftblank schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:15:
Ik kan inmiddels ook m'n eerste negatieve ervaring met de EP-830 melden, de rubberen stukjes 'kabelgeleider' aan het eind van de connector zijn bij mij nu na een maand gebruik al los van de connector zelf. De connector van de EP-630 heeft een wat minder grof stukje rubber, waardoor deze er niet zo snel last van heeft. Wel jammer, ik vrees dat m'n kabel er nu vroeg of laat ook aan zal gaan door kabelbreuk...
De tweede meld zich met hetzelfde probleem. Na 2 weken gebruik had ik hier al last van :'( Vermoedelijk valt het niet onder de garantie omdat het moeilijk is te bewijzen dat het hier om een constructiefout gaat die betrekking heeft tot de dikte en type rubber om de connnector.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Nummer 3 meldt zich hier ook!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik vroeg me af hoe het zit met de geluidskwaliteit tov de standaard ipod oordopjes. Of is dat appels met peren vergelijken doordat die van de Ipod niet inear zijn??. Ik wil misschien deze inear dopjes aanschaffen maar ik heb echt geen idee of ik er dan op voorruit ga :).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Veel diepere en gecontroleerdere laagweergave is het grote voordeel. Je kan het een beetje vergelijken met het stevige laag dat je bij een openluchtconcert kan horen. Maar dan niet perse zo hard.

Nadeel is dat ze soms wat scheller kunnen klinken soms.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

ronwiel schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:16:
Ik vroeg me af hoe het zit met de geluidskwaliteit tov de standaard ipod oordopjes. Of is dat appels met peren vergelijken doordat die van de Ipod niet inear zijn??. Ik wil misschien deze inear dopjes aanschaffen maar ik heb echt geen idee of ik er dan op voorruit ga :).
Je gaat er best wel op vooruit. Ik heb zelf een ipod touch. De Apple oortjes vond ik gewoon niet goed klinken, juist die vond ik te schel. Daarnaast moet je de ipod best hard zetten om de muziek redelijk vol te kunnen horen. Hierdoor hebben andere meer last van je als je muziek luistert.
De EP-830's klinken inderdaad veel voller. Het is even wennen in het begin, maar als je ze eenmaal gewend bent wil je niets anders meer. In de trein kan ik nu lekker wegdromen met de muziek, zonder al te veel last van mijn omgeving te hebben. Andersom hebben ze ook geen last meer van mij, aangezien het volume op ongeveer 60% kan.

Dus die witte dopjes ga ik echt niet meer gebruiken.

En voor dat geld zijn het toch leuke dopjes. Ik bewaar ze altijd in het bijgeleverde buideltje als ik niet luister, en bij mij zijn ze nog steeds als nieuw, op de soepelere kabel na. Geen last van loslatend rubber bij de connector.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:08
Hmm ik vind het ook top dingen maar wordt de kabel dus wel soepeler? want ik vind hem idd erg stug =S (heb ze namelijk net 2 dagen) hoop dat dat wel beter wordt want het is eigenlijk niets zo =O

Always look on the bright side of life.

• Ronwiel
  • Niet online
Ik heb ook maar een setje gehaald! En ze bevallen nu al veel beter!!! Idd een veel betere basweergave en m'n iPod hoeft ook niet meer op zo'n gigantisch volume, wat denk ik toch beter is voor m'n oren :) (het scheelt ook dat beide kanten het goed doen itt de iPod oordopjes ;)).

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:47
ronwiel schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:24:
Ik heb ook maar een setje gehaald! En ze bevallen nu al veel beter!!! Idd een veel betere basweergave en m'n iPod hoeft ook niet meer op zo'n gigantisch volume, wat denk ik toch beter is voor m'n oren :) (het scheelt ook dat beide kanten het goed doen itt de iPod oordopjes ;)).
Haha, je bedoelt dat je het volume bijna uit kunt zetten. Zelfs in de trein heb ik het geluid bijna uitstaan en soms vind ik het dan nog wat hard (als ik het volume helemaal uitdraai hoor ik nog steeds muziek, dus daar zit iets fout) Ik ben er verder wel blij mee, alleen ze moeten nog wel ff inspelen.

• Egg
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Episch ongeluk.. Ik heb in een poging mijn oordopjes te repareren, een setje Bose triple port in-ears naar de galamiezen geholpen...

Dus heb ik naar aanleiding van dit topic heb ik zojuist een setje Creative EP-830 gekocht.
Wat me opvalt is dat ze werkelijk 2x harder kunnen, en dat omgevingsgeluid nihil verklaard kan worden (kan gevaarlijk zijn..)
Over de geluidskwaliteit kan ik nog niets zeggen, ik ga ze eerst fatsoenlijk inwijden.. Ik hoop dat ze op een behoorlijk vol niveau komen, met voldoende bass. Ze kraken in ieder geval niet, en ik las het eerder.. die van mij hebben ook een zachte ruis op de achtergrond, maar dat hoor je na een tijdje toch niet meer.

Geen slecht gespendeerde 26 imho (Dixons Bezuidenhout, Den Haag).. Was überhaupt de eerste keer dat ik bij de dixons shopte :P

(Indirect) bedankt voor de info hier in ieder geval!

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48844

Al tweemaal heb ik de oordopjes terug moeten brengen, omdat één helft het niet doet. Soms werkt het wel, als ik aan de voorkant een beetje ga draaien, zodat hij contact maakt (denk ik, zit buitenkantje nog over).

Kan ik dit niet zelf oplossen zonder mijn oordopjes weer 3 weken kwijt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je al geprobeerd de dopjes uit te blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48844

RoD schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:58:
Heb je al geprobeerd de dopjes uit te blazen?
Nee, maar soms hoor ik geluid als ik de kabel een beetje verdraai aan de kant van het contact, dus daar zit de "kabelbreuk?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zou kunnen ja. De uiteinden zijn altijd gevoeliger voor kabelbreuk, dus het lijkt me een reeële optie. In dat geval is er niets anders te doen dan garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
€ 12,50 bij ibood voor de 630 :9
http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 16-06 17:53

MikeVM

- Baloo -

ik heb vandaag mijn EP-630's ontvangen..

dit is mijn eerste in-ears die je in de gehoorgang brengt, daarvoor had ik altijd Sennheiser's van 15euro
op ibood was de advertentie, en ik heb er maar direct 2sets gekocht, kwam op 15 euro per set thuisgeleverd!

eerste conclusie: "Wat heb ik gemist de laatste jaren, ik heb nog nooit zo zuiver geluid gehoord. dit is fenomenaal." (en dit voor 15 euro :D )

maar mijn tweede gedachte is al direct een probleem: het inbrengen! na het lezen van diveserse topics hier op tweakers, weet ik al hoe ik het moet doen.

maar als ik ze er in duw, dan word het rubber naar achter geduwd zodat het plastiek (binnenin) tegen mijn gehoorgang aanschuurt, dit is alleen bij het inbrengen, eens ze goed zitten, schuren ze niet meer.
maar mijn oor doet wel pijn van het inbrengen.
ook heb ik het gevoel dat ik een constante overdruk creër in mijn oor.
is dit normaal?

btw ik gebruik voorlopig de kleinste rubbers, omdat ik het gevoel heb dat ik de grotere er niet in krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeVM op 23-10-2008 23:56 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellow_feet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 12:53

yellow_feet

Opperwijsneus

*Minor kick

Het gevoel van de constante overdruk in je oren klinkt bekend, en is voor mij ook de reden dat ik ze (de 630's) niet langer dan een uur of twee kan dragen (wat überhaupt niet aan te bevelen is met welke hoofdtelefoon dan ook). Wat bij mij nog wel eens wil helpen is de rubbertjes wat bevochtigen en als je de oortjes eenmaal in hebt gedaan gewoon nog even wat ronddraaien in je oor.
De vraag is, als je last hebt van het indoen, of je de juiste richting van je gehoorgang instuurt. Je zou ook kunnen proberen alsnog met de grotere (medium) rubbertjes het te proberen, de kleinste zorgen namelijk in mijn geval dat de apparaten in zijn geheel te diep in mijn oren verdwijnen en ook de gehoorgang irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Toen ik in de supermarkt liep toen ben ik 1 van mijn rubbers kwijtgeraakt van de EP-830's :(
Volgens mij had ik de middelste grootte, en nu heb ik daar dus nog maar 1 van. Is het ook mogelijk om deze dopjes los te kopen? Of moet ik de kleinere/grotere variant erop zetten?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Infinitytron schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:06:
Toen ik in de supermarkt liep toen ben ik 1 van mijn rubbers kwijtgeraakt van de EP-830's :(
Volgens mij had ik de middelste grootte, en nu heb ik daar dus nog maar 1 van. Is het ook mogelijk om deze dopjes los te kopen? Of moet ik de kleinere/grotere variant erop zetten?
Bump :+

En nu ben ik er alweer 1 kwijtgeraakt. Ik wou op de fiets stappen, wou wegfietsen en muziek in doen... En nu is me 'middel' grootte dopje ook al kwijt.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 10:10
Infinitytron schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:20:
[...]

Bump :+

En nu ben ik er alweer 1 kwijtgeraakt. Ik wou op de fiets stappen, wou wegfietsen en muziek in doen... En nu is me 'middel' grootte dopje ook al kwijt.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Had laatst ook in de supermarkt dat ik er eentje afstootte, alleen ik wist hem nog op te rapen :) .
Nu heb ik ze met een drupje lijm vastgezet.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ja ik had ook nog even gezocht maar niet meer teruggevonden :(

Ik dacht even snel contact op te nemen via email met Creative... Maar dat is dus niet mogelijk :(
Als je een product moet selecteren dan staat de EP-830 er niet bij, alleen de EP 635. Dus misschien dat ik morgen wel even langs de Dixons ga om te vragen hoe en wat.

Maar ze zijn ook niet los te koop zo te zien op Inet :(

edit:

Net even op Ebay geloerd en daar staat wel wat op :D
Ze kosten €1 nu, met €3 verzendkosten :P Dus in totaal €4, dat is niet zo slecht lijkt me toch?

http://cgi.ebay.nl/Small-...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Dit zijn dezelfde toch?

[ Voor 36% gewijzigd door Vincitore op 09-12-2008 16:57 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 10:10
Infinitytron schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:33:
Ja ik had ook nog even gezocht maar niet meer teruggevonden :(

Ik dacht even snel contact op te nemen via email met Creative... Maar dat is dus niet mogelijk :(
Als je een product moet selecteren dan staat de EP-830 er niet bij, alleen de EP 635. Dus misschien dat ik morgen wel even langs de Dixons ga om te vragen hoe en wat.

Maar ze zijn ook niet los te koop zo te zien op Inet :(

edit:

Net even op Ebay geloerd en daar staat wel wat op :D
Ze kosten €1 nu, met €3 verzendkosten :P Dus in totaal €4, dat is niet zo slecht lijkt me toch?

http://cgi.ebay.nl/Small-...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Dit zijn dezelfde toch?
Ja zien er wel hetzelfde uit :) . Lijkt me idd geen slechte deal, zonder goed passende earbuds heb je gewoon een stuk minder isolatie en comfort.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ja klopt... ik denk dat ik ze maar ga bestellen via Ebay. Want nu is het echt stom, had een maatje S aan de ene kant en een maatje M aan de andere kant. Maar een M is toch echt veel te groot voor me oor :P

Ze kosten nu $2 en het opsturen $3.79. Al met al een goed bod, want je krijgt er nu maar liefst 3 paar van hetzelfde formaat(in mijn geval dus S). Dus je kan er nog wel wat kwijtraken :P

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 16-06 20:13

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

MarcoC schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:37:
Inleiding
Tot eergisteren was ik ook een trouwe gebruiker van de EP-630 oordopjes, totdat mijn kat de kabel doormidden beet :{ .
Hahahaha! Mijn kat heeft m'n sennheiser CX300 dopjes kapot gemaakt, ook de kabel doorgebeten. Nu heb ik een stel EP630's. Toeval? ;) Sindsdien steek ik m'n dopjes in zo'n geel hulsel van een kinder surprise, net groot genoeg en vrij veilig tegen druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Die katten van tegenwoordig ook :X. Maar in een houder van een kinder surprise, dat is weer eens wat nieuws!
Bij de EP-830 is een reistasje meegeleverd waar je de oordopjes in kan doen, alleen gebruik deze echt nooit zowat. Moet je alles weer loskoppelen van je mp3-speler, veel te veel gedoe:S

Stats

• MarcoC
Ik gebruik die pouche altijd, vanwege de eerder genoemde reden :') .

• Vincitore
En wat is die eerder genoemde reden?

Stats

• NoepZor
Katten die kabels doorbijten....

Nieuwe slagzin wordt zeker: EP-830, Niet voor de poes.

:P

[ Voor 4% gewijzigd door NoepZor op 11-12-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:49
'k Heb vandaag deze oordopjes binnen gekregen als vervanging voor mijn Sennheisser CX300. Deze begon het te begeven, het linker oordopje klonk erg dof terwijl aan het rechter oordopje de rubberen kabel op drie plaatsen was gescheurd 8)7. Aangezien deze goedkoper zijn en de lage tonen wat minder een zooitje schijnen te worden en de bouwkwaliteit als degelijk wordt omschreven ben ik voor de Creatives gegaan.
Mijn eerste indruk: Ze zijn een stuk groter dan de CX300, ze steken een stukje verder uit m'n oor dan ik gewend ben, maar het kan nog best. Ze lijken me erg stevig, wat goed uitkomt omdat ik niet het type ben wat elke keer z'n oordopjes netjes oprolt en in het bijgeleverde beschermhoesje stop.

Over de geluidskwaliteit ben ik nu al aardig tevreden, ondanks dat ie pas 4 uur aan het spelen is. Ben blij dat ie alleen nog maar beter gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik hoor aan de rechterkant erg weinig geluid, heel zachtjes gaat het. Linkerdopje produceert wel gewoon geluid. Kan het zijn dat het rechterdopje verstopt is met smeer? Of moet dat niets uitmaken voor de geluidsproductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 12:04
Anoniem: 102013 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:04:
ik heb ze vandaag bij de dixons gehaald in de kalvertoren, ik stond aan de kassa en er stond toch een schoonheid naast me..... bleek dat het elize was!

maar goed...., voor 27 euro kan er weinig misgaan denk ik.... ik heb ze nog niet ingespeeld, ik denk dat ik nog heel erg moet wennen dat ik de oordopjes niet meer om m'n nek kan laten hangen zoals bij de cx300
Ik heb ze nu al een paar maanden, maar kan ook niet wennen aan het feit dat je ze niet om je nek kan hangen. Ook de kabel is stroef en in een soort twist. Ik denk dat ik weer CX300's ga kopen.

Over het geluid ben ik wel tevreden, ook is de bouw kwaliteit uitstekend.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 10:05
EP-830 voor 16 dollar en gratis verzonden

maybe de moeite voor mensen die deze oordopjes nog willen hebben?

[ Voor 29% gewijzigd door Reloader op 13-01-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Reloader schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:33:
EP-830 voor 16 dollar en gratis verzonden

maybe de moeite voor mensen die deze oordopjes nog willen hebben?
Bedankt voor de tip, maar dat is ongeveer de helft van de huidige (goedkoopste) winkelprijs, dit klinkt heel erg naar fake, zoals ook met de Sennheiser CX300 aan de gang is. Ik zou de gok zelf niet nemen denk ik, ook tegen de normale prijs zijn ze zeker de moeite waard en dan weet je iig wat de kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Het rubberen hoesje van de 3,5mm connector is bij mij ook los (naast dat andere dingetje), kan die twee losse dingetjes nu zo het snoertje opschuiven. Wat dat betreft is de bouwkwaliteit niet erg goed. Een voordeel is wel dat als ik het rubberen hoesje iets omhoog schuif hij zonder problemen in mijn iPhone past :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Leftblank schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:45:
[...]

Bedankt voor de tip, maar dat is ongeveer de helft van de huidige (goedkoopste) winkelprijs, dit klinkt heel erg naar fake, zoals ook met de Sennheiser CX300 aan de gang is. Ik zou de gok zelf niet nemen denk ik, ook tegen de normale prijs zijn ze zeker de moeite waard en dan weet je iig wat de kwaliteit is.
ik laat t wel weten ALS (lol) ze binnen komen :)

heb die sennheiser ook bij een dubieuze veilig gekocht voor een achterlijke prijs van 7 euro ofzo.. kan er me geen bult aan vallen en mischien spelen ze nog best leuk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik zit ook naar de EP630 en EP830 te kijken. Ik heb net even deze thread gelezen en zag dus dat er 1 iemand was die zei dat de EP630 scheller klinkt. Zijn er nog meer mensen die beiden hebben gehoord en het verschil kunnen omschrijven?

Ik zit nu te twijfelen: 2 tientjes voor de EP630 of 3 tientjes voor de EP830. Ik ben zelf een leek en heb ook nog eens geen beste oren :) Denken jullie dat ik het verschil ga merken?

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 13-01-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Philflow schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:58:
Ik zit ook naar de EP630 en EP830 te kijken. Ik heb net even deze thread gelezen en zag dus dat er 1 iemand was die zei dat de EP630 scheller klinkt. Zijn er nog meer mensen die beiden hebben gehoord en het verschil kunnen omschrijven?

Ik zit nu te twijfelen: 2 tientjes voor de EP630 of 3 tientjes voor de EP830. Ik ben zelf een leek en heb ook nog eens geen beste oren :) Denken jullie dat ik het verschil ga merken?
Ik heb ze zelf helaas niet tegelijk kunnen uitproberen ivm m'n EP630 die waren overleden, maar de verschillen zijn niet heel groot. De EP630 heeft wat meer nadruk op de lage tonen terwijl de EP-830 - volgens mij - wat gebalanceerder is, al heeft ook die nog een vrij sterke bassweergave. Het verschil zul je vast wel horen, of je het 't extra geld waard vind is een andere vraag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Philflow schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:58:

Ik vind de EP-830 wel beter, maar het verschil is niet groot. Wel zit de EP-830 veel comfortabeler, en de rubberen sleeves gaan er ook minder snel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MarcoC schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:54:
[...]
Ik vind de EP-830 wel beter, maar het verschil is niet groot. Wel zit de EP-830 veel comfortabeler, en de rubberen sleeves gaan er ook minder snel vanaf.
Daarentegen vind ik de bouwkwaliteit van de EP-830 wel om te huilen in vergelijking. Geluid is beter! maar de bouwkwaliteit tegenover de EP-630 is echt om te huilen. Mijn EP-830(tweede set!) begint na een maand alweer kapot te gaan..... Ik ben benieuwd wanneer hij afgeschreven is...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244731

Spam stellen we niet zo op prijs.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 21-01-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Leftblank schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:45:
[...]

zijn binnen, origineel klinken super :) k schrok wel toen de ebayer ineens van ebay af was maarja.. het is gearriveerd :)

vind alleen het geluid in je oor als de kabels bewegen een beetje vervelend :(

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 21-01-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Mijn Sennheiser PX100 heeft kabelbreuk opgelopen, dus ik ben nu op zoek naar vervanging. Iemand die de EP630/EP830 kan vergelijken met deze koptelefoon?
Kan de EP830 er een beetje tegenop boksen, want ik wil namelijk niet terug naar slechtere geluidskwaliteit: ik erger me nu al mateloos aan mijn meegeleverde oordopjes.....
Ik houd zelf wel van een beetje detail en strakke (dus niet overpowering) bas. Ik luister vooral naar pop/rock: van Radiohead tot Rage Against the Machine tot Bruce Springsteen.

Edit:
Ik heb daarnaast een tijdje de Koss KSC75 (in de USA trouwens echt voor 8 dollar te krijgen) gehad, gekocht in NL, 30 euro (!!). Op head-fi waren ze lyrisch over de Kossjes, maar vooral door de absurd hoge kwaliteits/prijs verhouding. Helaas overleed t ding op een gegeven moment, maar het waren echt supergoede koptelefoons, vergelijkbaar met de PX100, maar dan wat gedetailleerder, ietsje minder soundstage (helaas) en ietsje minder strakke bas. De hoge en middentonen waren dan wel erg strak. Ik vond ze ook minder "forgiving": als er lage bitrate mp3tjes werden afgespeeld, hoorde je dat beter dan op de PX100, wat ik eigenlijk zie als een positief punt. Zelfs voor 30 euro zijn het echt goede dingen, wat ook blijkt uit de vele Koss KSC75 "praise" threads op Head-Fi.

Dus nu de vraag of de EP830's een beetje in de buurt komen, hoewel Silitik op de eerste pagina daar een beetje over twijfelt:
silitek schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:22:
Sennheiser kloon denk het wel CX500 ook in m'n bezit ik vind ze indentiek in sound.
Maar wel een stuk goedkoper

Mobiel zijn de oortjes geniaal..weinig tot geen last van wind/buiten geluiden. Pasvorm is goed.
In huis gebruik ik de PX100 toch net beter..

;)
Hieruit concludeer ik EP830 == CX500?? Dat zou echt super zijn: EP830, +/- 30 euro; CX500, +/- 80 euro...to good to be true?
Maar dat de PX100 toch wat beter klinkt, zou ik wel jammer vinden, hoewel EP830 natuurlijk lekkerder is in lawaaieriger omgevingen.

Toch nog wat gevonden:

"the 630 is muddy as hell, sold it already. i own the 830 now and i can say its a lot better. upfront mids, clear highs, and finally controlled bass. the sound is very similar to px100(i know these are not iem but they have a resemblance), some might find it flat and very natural. If your a bass freak, 630 will sound more fun. if you want balance and purity go for the 830. btw 830's looks is another plus, design is kinda sophisticated i must say." op: http://www.head-fi.org/fo...creative-ep-830-a-349907/
Klinkt goed voor een IEM voor deze prijs, 30 euro :)

Ik neig er steeds meer naar om ze te kopen: iemand die weet of de lokale Dixons ze nog steeds voor 24,95 verkopen, of verschilt dit per stad (ik woon in Nijmegen :p)?
Oja, zijn de EP830s ook een beetje geschikt voor gamen? Dus is de soundstage een beetje ok en kan die ontploffingen goede punch meegeven?

Dus kortgezegd:
- EP830 vs PX100 of CX300 (ervan uitgaande dat PX100 beter klinkt dan CX300): kan de EP830 een beetje meekomen?
- zijn er misschien wel betere alternatieven voor de prijs?
En (minder belangrijk):
- zijn ze geschikt voor gamen?

Edit:
Ben vandaag naar de stad geweest voor EP-830s, maar ze waren nergens te krijgen. Alleen bij de Dixons, maar ze verkochten ze weer voor 35 euro i.p.v. de eerder genoemde 24 euro.

Tijdens mijn zoektocht bij Paradigit uitgekomen en daar hadden ze CX300 oordoppen voor 20 euro, goedkoper dan bij de pricewatch. Tja, voor dat geld kan ik ze niet laten liggen, aangezien het verschil tussen EP-830 en CX300 miniem schijnt te zijn.
Waarschijnlijk moet ik me wel opmaken voor een teleurstelling aangezien ik erg gewend ben aan mijn PX100 en zal het verschil in soundstage bijvoorbeeld erg groot zijn (IEM vs normale headphones). De PX100 is waarschijnlijk weer over een week of 3/4 terug, want ik heb nog garantie. Ik denk dat als ie terug is, ik de PX100 voor thuisgebruik inzet en de CX300 voor onderweg.

Maar ja eerst maar eens beetje luisteren en daarna inbranden die hap 8)

[ Voor 93% gewijzigd door vogelaarke135 op 28-01-2009 15:05 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag de EP630 weer even gebruikt in plaads van de soundmagic pl30 dopjes. Qua draagcomfort wel iets beter, maar wat valt dat geluid vies tegen zeg. Heel erg rommelig, veel te zwaar. Nu zijn de pl30 dopjes qua bass niet al te sterk, maar het mid en hoog is zoveel beter dat ik het gemis aan bass voor lief neem.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 20:00
Gisae schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:34:
Ik heb vandaag de EP630 weer even gebruikt in plaads van de soundmagic pl30 dopjes. Qua draagcomfort wel iets beter, maar wat valt dat geluid vies tegen zeg. Heel erg rommelig, veel te zwaar. Nu zijn de pl30 dopjes qua bass niet al te sterk, maar het mid en hoog is zoveel beter dat ik het gemis aan bass voor lief neem.
bass kan je toe laten nemen door de fate mod toe te passen. wel krijg je dan enorm veel last van ruis door wind als je bijv fietst.
en ik heb na een tijdje andere dopjes geluisterd te hebben (oa westone UM1, Ultimate ears super.fi 5 pro) ook de PL-30 weer geprobeerd en wat klinkt die DOF :P
alsof ik met die andere dopjes luister maar dan met een een plakbandje over de nozzle geplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 20:57
Zit nu ook te twijfelen tussen de Ep630 of de Ep830. Beide zijn op ebay best goedkoop te vinden (de originele). De Ep630 voor 9 dollar en de Ep830 voor 16 dollar.
Geld verschil waard? Of is de EP630 misschien zelfs beter dan de EP830?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je al reviews gelezen? Dat lijkt mij de eerste stap namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
barzi schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:32:
Zit nu ook te twijfelen tussen de Ep630 of de Ep830. Beide zijn op ebay best goedkoop te vinden (de originele). De Ep630 voor 9 dollar en de Ep830 voor 16 dollar.
Geld verschil waard? Of is de EP630 misschien zelfs beter dan de EP830?
'De originele'? Als je bedenkt dat de EP830 voor minimaal 25 euro in de winkels ligt en de EP630 voor rond de 15, lijkt het me vrij sterk dat je voor zo'n bizar lage prijs 'the real deal' binnen zult halen. De kwaliteit van namaak hoeft niet per se slecht te zijn, maar je loopt wel een risico natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 20:57
Ah oke, er staat wel overal Genuine bij, dusja. Zitten de EP630 in zo'n verpakking?:

Afbeeldingslocatie: http://i5.ebayimg.com/03/i/001/30/45/11c8_1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
barzi schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:31:
Ah oke, er staat wel overal Genuine bij, dusja. Zitten de EP630 in zo'n verpakking?:

[afbeelding]
Nee, dit is niet de originele verpakking.
Je kunt misschien veel dingen goed en voordelig kopen via Ebay, maar oordopjes vallen daar niet onder.
Er is (helaas) teveel namaak in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij Sennheiser hoor je ook heel veel over fakes. Ik zou het gewoon niet doen. Betaal gewoon een paar euro's meer in een fatsoenlijke winkel. Heb je ook meer zekerheid met garantie, en de zekerheid van "the real deal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanduhr46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Hallo,

Heb zojuist ook een bezoekje gebracht aan Dixons en de EP 830 oordopjes aangeschaft als vervanger voor mijn overleden EP 630... deze hebben het na 2 jaar gebruik ( :o ) begeven... het bekende balance probleem, de linker geeft aanzienlijk minder geluid dan de rechter, wat ik toch als uitermate storend ervaar. Vandaar dat mijn keuze op de nieuwe EP 830 is gevallen, na het lezen van alle overwegend positieve ervaringen van vorige posters. Mijn eerste indrukken zijn zeker niet verkeerd, kan nog niet veel zeggen over de geluidskwaliteit (eerst nog flink inspelen e.d. al klinken ze nu al heel aardig). Kan wel zeggen dat ze beter zitten dan de EP 630 die ik altijd al fijn vond zitten.

Binnenkort meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Vandaag ben ik mijn EP-830 verloren, ze zaten in mijn rugzak welke ik heb laten liggen in de trein (par accident, uiteraard).

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Na een tijdje EP-630 oordopjes geleend te hebben omdat ik mijn EP-830 kwijt was, heb ik nu weer nieuwe EP-830 gekocht. Wat is de geluidskwaliteit van deze doppen toch heerlijk :9 . Als je het een tijdje met minder hebt moeten doen ben je gewoon weer opnieuw blij met de geluidskwaliteit O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 12:13
barzi schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:31:

[afbeelding]
Zelfs vanuit Creative uit Polen (garantie) worden niet zo verstuurd. Die worden verstuurd in een bubbeltjes envelop met de standaard verpakking. Zoek trouwens je serienummer, staat normaal in het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
sanduhr46 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:14:
Hallo,

Heb zojuist ook een bezoekje gebracht aan Dixons en de EP 830 oordopjes aangeschaft als vervanger voor mijn overleden EP 630... deze hebben het na 2 jaar gebruik ( :o ) begeven... het bekende balance probleem, de linker geeft aanzienlijk minder geluid dan de rechter, wat ik toch als uitermate storend ervaar.
Toen ik vandaag op het balkon, van het zonnetje aan het genieten was viel mij iets op aan mijn oordopjes. Ik heb ook een het balance probleem, maar dan met de EP-830. Links produceert aanzienlijk minder geluid dan de rechterkant. Normaal luister ik alleen op de fiets, maar daar hoorde ik het niet. En vandaag met een rustigere omgeving viel het me ineens op :(. Is hij gewoon verstopt of is dit het eerder genoemde balance probleem? En valt dit onder de garantie?

Stats

Pagina: 1 2 3 Laatste