Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zerobase schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:17:
- Zowel motherboard als CPU ondersteunen Intel VT-D. Mijn huidige motherboard ondersteunt dit niet (Gigabyte GA-P965-DS4 met Core 2 Duo E6600 CPU) en ik wil juist hardware direct kunnen aanbieden aan verschillende VM's. De melding 'Host does not support passthrough configuration' moet hiermee eindelijk verleden tijd zijn.
Een vraag over het Asus bord:
In de manual die ik gedownload heb staat dat het bord virtualisatietechnieken ondersteunt en in de bios is een optie om VT-D aan te zetten. Is er iemand die ESXi op dit bord draait en die kan bevestigen dat je ook daadwerkelijk randapparatuur passthrough kunt aanbieden aan een VM?

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is welke soorten randapparatuur je wel/niet passthrough kunt aanbieden aan een VM. Ik ben bekend met de manier waarop het werkt bij IBM (Power 5 / 6), maar hoe gaat ESXi hier mee om (Losse disken, seriele poorten enz)?
Verkijk je aub niet op passthrough. VMware ondersteund dit alleen voor bepaalde kaarten (zie een reply van mij ergens hierboven).
Supported devices include the Intel 82598 10 Gigabit Ethernet controller and Broadcom
57710 and 57711 10 Gigabit Ethernet controllers. VMDirectPath is experimentally supported for storage I/O
devices with QLogic QLA25xx 8Gb Fibre Channel, Emulex LPe12000 8Gb Fibre Channel, and LSI 3442e‐R and
3801e (1068 chip based) 3Gb SAS adapters.
Disken, seriele/parallelle poorten enz worden niet ondersteund. Andere apparaten worden dus niet gegarandeerd. Als het werkt heb je mazzel, maar ga er aub niet van uit dat je zomaar elk device kan passthrough'en. De kans dat het niet werkt is groter dan dat het wel werkt. Als passthrough belangrijk is zal je naar een andere oplossing moeten kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 08-05-2010 12:27 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Na enig zoeken op internet heb ik voor elkaar wat ik wil, namelijk een RAW disk mappen naar een VM.

De situatie: Onboard 6-poorts SATA controller. Aan poort 1 hangt de disk waarop ESXi is geinstalleerd (met de datastore), de 2e poort bevat een disk die ik 1-op-1 wil doormappen naar een VM.

De gevolgde stappen:

- Aanzetten SSH (Zie DEZE link). Is niet perse nodig, maar wel makkelijk, kun je tenminste remote inloggen.
- Toewijzen lokale SATA device als RAW device aan een VM (Zie DEZE link; Stukje naar beneden scrollen)

Belangrijk is dat je bij het uitvoeren van de 2e stap de VM waar je de disk aan wilt toewijzen uit zet, anders komt ESXi met een licentie error over hotplugging en wordt de disk niet toegevoegd.

Hierna je VM booten en voila, een disk erbij die je vervolgens naar believen kunt indelen.

Ik ga evengoed nieuwe hardware kopen (al is het maar vanwege de extra performance). Ik kan in ieder geval mijn NAS virtualiseren zonder voor de nas-disken vmdk's te hoeven maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Zerobase op 09-05-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In navolging van mijn eerdere bericht(en), ik zit nog steeds met het processor dilemma. Ik heb een kleine selectie gemaakt aan processoren, relevante technische details en hun prijzen. Het punt is dat ik dus nu een Athlon 250 heb (geen L3 cache, wel klein verbruik). Ik zou graag upgraden naar iets beters maar de kwestie die me vooral zit is of de L3 cache veel invloed heeft op virtualisatie of dat het performance-wise meeschaalt met de al gepubliceerde data. Ik neig zelf nogal naar de 600e of 705e, suggesties?

AMD Athlon II X2 250	3GHz	45watt	0MB	21.67	10.84	€ 57,00
AMD Athlon II X3 400e	2,2GHz	45watt 	0MB	19.57	6.53	€ 59,98
AMD Athlon II X4 600E	2,2GHz	45watt 	0MB	20.46	5.11	€ 101,40
AMD Phenom II X3 705E	2,5GHz	65watt	6MB	26.00	8,67	€ 110,90
AMD Phenom II X4 905E	2,5GHz	65watt	6MB	26.00	6.50	€ 146,40

Passtrough werkt eigenlijk zodra er een entry te vinden is in /vmfs/devices/disks/vml.blahblahblahblah. Dit komt omdat het commando waarmee je zon vmdk maakt enkel dat accepteert als geldig doel. Ik krijg ook de indruk dat dit met AHCI chipsets altijd werkt (toch al zeker met sata_sil en de intel ich7)

[ Voor 16% gewijzigd door analog_ op 22-05-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 00:13
Ik heb dit topic helemaal doorgespit en ik lees dat er eigenlijk 2 opties zijn.

Optie 1: Zelfbouw server samenstellen en opbouwen, hier moet je goed opletten wat voor hardware je neemt. De kosten komen zo rond de 800-900 euro uit.

Optie 2: Een HP of Dell server aanschaffen en zelf eventueel geheugen en/of disken erin plaatsen. Aangezien je een HP/Dell server hebt werken de meeste standaard met vSphere of ESXI.

Ik lees van sommige mensen dat Optie 2 een stuk goedkoper kan zijn dan optie 1. Ik heb hier even na gezocht maar ik kan nergens goedkopere HP en/of Dell servers vinden. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee of oplossing om een Areca 1210 te kunnen uitlezen in ESXi of een mail te kunnen laten sturen als raidset down gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 16:54
@vakantieman, als je niet te veeleisend bent met wat er op moet kunnen draaien, zou je ook kunnen kijken naar een 2e hands HP DC7600 (of 7900).
Kosten vrijwel niks, en ESXi 4 draait daar probleemloos op :)

* B1tneuker heeft er zelf ook eentje staan, volgepropt met geheugen en gaan met die banaan.
Beestje kan nog aardig wat dingetjes tegelijk draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Mr.SiS schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:18:
[...]

In navolging van mijn eerdere bericht(en), ik zit nog steeds met het processor dilemma. Ik heb een kleine selectie gemaakt aan processoren, relevante technische details en hun prijzen. Het punt is dat ik dus nu een Athlon 250 heb (geen L3 cache, wel klein verbruik). Ik zou graag upgraden naar iets beters maar de kwestie die me vooral zit is of de L3 cache veel invloed heeft op virtualisatie of dat het performance-wise meeschaalt met de al gepubliceerde data. Ik neig zelf nogal naar de 600e of 705e, suggesties?

AMD Athlon II X2 250	3GHz	45watt	0MB	€ 57,00
AMD Athlon II X3 400e	2,2GHz	45watt 	0MB	€ 59,98
AMD Athlon II X4 600E	2,2GHz	45watt 	0MB	€ 101,40
AMD Phenom II X3 705E	2,5GHz	65watt	6MB	€ 110,90
AMD Phenom II X4 905E	2,5GHz	65watt	6MB	€ 146,40
Even een filosofie van mijn kant, TDW is slecht 1 manier om naar het energieverbruik te kijken, echter is dat een gemiddelde waarde.

Als je mijn link bekijkt, Wikipedia: List of CPU power dissipation, zie je dat sommige Phenoms een betere efficientie hebben dan Athlons. (TDP to clock speed ratio)

Ik kan me heel goed voorstellen dat een Athlon veel harder moet werken onder ESX en daardoor onzuiniger zal zijn dan een Phenom.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Saab schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:21:
[...]

Even een filosofie van mijn kant, TDW is slecht 1 manier om naar het energieverbruik te kijken, echter is dat een gemiddelde waarde.

Als je mijn link bekijkt, Wikipedia: List of CPU power dissipation, zie je dat sommige Phenoms een betere efficientie hebben dan Athlons. (TDP to clock speed ratio)

Ik kan me heel goed voorstellen dat een Athlon veel harder moet werken onder ESX en daardoor onzuiniger zal zijn dan een Phenom.
Dit gaat enkel op voor Athlons die meer dan 65 watt verbruiken (en op een TDW hoger dan ~24 uitkomen) en Phenoms die zelf minder dan 65 watt verbruiken (onbestaande, eventueel in de nieuwe reeks die net geannonceerd is). Ik heb het lijstje aangepast en de 705e lijkt wel een veel minder interessante deal nu en de 605e lijkt wel het parade paardje met vier cores en 45 watt.

[ Voor 14% gewijzigd door analog_ op 22-05-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:17:
iemand een idee of oplossing om een Areca 1210 te kunnen uitlezen in ESXi of een mail te kunnen laten sturen als raidset down gaat
iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Als de status door vmware in hardware monitoring te lezen is kan je er een event aanhangen bij een failure.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 11:08

eagle00789

Est. November 2005

weet iemand hier of ESXi gaat draaien op een DX2000 van HP??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 20:35
Weet iemand toevallig of het draaien van ESXi op een USB stick invloed heeft op data overdracht van hardeschijven ?

(USB stick is de hardware in dit verhaal ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:18

Ethirty

Who...me?

Waarom zou dat invloed hebben? ESXi wordt in het geheugen geladen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:36
Heeft er iemand nog ervaring met recente hardware en zelfbouw whitebox?

Ik zoek een moederbord met een Intel dual of quad core processor en min. 16 Gb aan geheugen van het merk Asus, Gigabyte of Intel.
Vind het heel lastig omdat alle whitelists op internet hopeloos achter lopen en geen enkel model van mijn leverancier hierin vermeld is.

Zou mooi zijn als de SATA controller en de Netwerkcontroller beide volledig ondersteund worden.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort een testserver te kopen, om thuis ESXi op te draaien. Belangrijkste voorwaarde is dat ik veel virtuele machines tegelijkertijd kan draaien, bij voorkeur ben ik dus op zoek naar een machine met meer dan 8GB. Voor iets meer dan 800 euro, kun je een HP Proliant ML 150 G6 kopen, en die ondersteunt max. 24GB. Enige nadeel is echter dat die server blijkbaar enorm veel lawaai maakt; en aangezien ik van plan ben om hem in mijn woonkamer te zetten, is dat wel een probleempunt. Kan er hier iemand een (stille) desktop-pc aanraden die minstens 16GB ondersteunt (en bij voorkeur ook niet overdreven duur is :) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

AEZscf schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:29:
Heeft er iemand nog ervaring met recente hardware en zelfbouw whitebox?

Ik zoek een moederbord met een Intel dual of quad core processor en min. 16 Gb aan geheugen van het merk Asus, Gigabyte of Intel.
Vind het heel lastig omdat alle whitelists op internet hopeloos achter lopen en geen enkel model van mijn leverancier hierin vermeld is.

Zou mooi zijn als de SATA controller en de Netwerkcontroller beide volledig ondersteund worden.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Zie mijn specs (signature): Intel DQ45CB. Draait hier met een Intel Q9550 quad core, 16GB geheugen en werkende NIC en sata controller. Draait al ruim een jaar vlekkeloos, dus ik denk dat je kan stellen dat dit wel een werkende combinatie is :)

@erikvt : deze server is zeer stil, Hij staat in een hoekje en vanaf een meter ofzo hoor je hem niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 14-08-2010 19:10 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:04
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:00:
Ik ben van plan om binnenkort een testserver te kopen, om thuis ESXi op te draaien. Belangrijkste voorwaarde is dat ik veel virtuele machines tegelijkertijd kan draaien, bij voorkeur ben ik dus op zoek naar een machine met meer dan 8GB. Voor iets meer dan 800 euro, kun je een HP Proliant ML 150 G6 kopen, en die ondersteunt max. 24GB. Enige nadeel is echter dat die server blijkbaar enorm veel lawaai maakt; en aangezien ik van plan ben om hem in mijn woonkamer te zetten, is dat wel een probleempunt. Kan er hier iemand een (stille) desktop-pc aanraden die minstens 16GB ondersteunt (en bij voorkeur ook niet overdreven duur is :) )?
HP dc7900, heb hem zelf ook, draai er ESXi (4.1), XenServer, Hyper-V op, alle hardware wordt native ondersteund ook :9~

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powershell schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:26:
HP dc7900, heb hem zelf ook, draai er ESXi (4.1), XenServer, Hyper-V op, alle hardware wordt native ondersteund ook :9~
Bedankt voor de tip! Bij MaxICT is die server tweedehands verkrijgbaar (met 2GB geheugen) voor 315 euro excl; ideaal :)

De HP dc7900 is blijkbaar verkrijgbaar in 3 modellen: Ultra-slim Desktop (max. slechts 8 GB geheugen?) en in Small Form Factor of Convertible Minitower (beiden max 16GB?). Welk model heb jij?

By default wordt er een HDD van 160GB meegeleverd. Heb jij nog interne storage toegevoegd (ik vraag me af of dat in die SFF uberhaupt wel mogelijk is); of gebruik je externe storage? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:05:
[...]

Bedankt voor de tip! Bij MaxICT is die server tweedehands verkrijgbaar (met 2GB geheugen) voor 315 euro excl; ideaal :)

De HP dc7900 is blijkbaar verkrijgbaar in 3 modellen: Ultra-slim Desktop (max. slechts 8 GB geheugen?) en in Small Form Factor of Convertible Minitower (beiden max 16GB?). Welk model heb jij?

By default wordt er een HDD van 160GB meegeleverd. Heb jij nog interne storage toegevoegd (ik vraag me af of dat in die SFF uberhaupt wel mogelijk is); of gebruik je externe storage? Thx!
ik heb de SFF. ik heb er zelf een 2e hdd ingebouwd daar is ook gewoon plek voor onder de dvdspeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
Omdat er hier ook interesse is in vSphere Hypervisor en Hyper-V: De HP ProLiant ML110g6 is zeer betaalbaar in de volgende bundelaanbieding: 506667-421-bun1

Link

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Mooi goedkoop spul voor thuis, maar is Dell daarin niet veel goedkoper dan HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hans_lenze schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:28:
Omdat er hier ook interesse is in vSphere Hypervisor en Hyper-V: De HP ProLiant ML110g6 is zeer betaalbaar in de volgende bundelaanbieding: 506667-421-bun1

Link
Mooie aanbieding. Alleen erg jammer dat er max. 8GB geheugen kan ingeplugd worden; had wel wat meer mogen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:06:
Mooie aanbieding. Alleen erg jammer dat er max. 8GB geheugen kan ingeplugd worden; had wel wat meer mogen zijn...
Volgens de Intel specs kan de geheugen controller maximaal 32GB aan. Volgens de productinfo PDF van HP kan hij maximaal 16GB aan. Op het VMUG forum zijn er een aantal mensen die er meer dan 8GB in hebben gestopt dus ik heb hoop.

Ik heb er één besteld en ga kijken of er ik 12GB in kan stoppen, dat vind ik wel een mooie hoeveelheid (8GB kit bijkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
heb je een linkje naar dat topic ?
Ik heb een ML115g5 en ML110G6, de 110g6 nog niet getest met vsphere de limiet van 8gb is wel een probleem zeker als je wat met windows 2008 en exchange wilt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:34
hans_lenze schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:30:
[...]

Volgens de Intel specs kan de geheugen controller maximaal 32GB aan. Volgens de productinfo PDF van HP kan hij maximaal 16GB aan. Op het VMUG forum zijn er een aantal mensen die er meer dan 8GB in hebben gestopt dus ik heb hoop.

Ik heb er één besteld en ga kijken of er ik 12GB in kan stoppen, dat vind ik wel een mooie hoeveelheid (8GB kit bijkopen).
HIer ben ik ook benieuwd naar, heb je hier al meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx11
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 18:11
Mrk87 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:36:
[...]

volgens replies op techhead.co.uk zou het moeten werken :)

http://www.techhead.co.uk...n-work-or-home-lab-server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
thnx voor je linkje! Ga hem volgende week bestellen en even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Inmiddels staat er hier een ML110g6 vrolijk te zoemen met 12GB en een SSD. Ten opzichte van mijn vorige bouwsel (i3 530 + 8GB zelfbouw) heeft hij echt meer performance voor een lagere prijs.

Vandaag wat zitten prutsen met een vSphere 4.1 cluster met drie ESXi nodes, een 2008 r2 vCenter server en een 2008 r2 AD/SQL/BE2010 machine. Dankzij de SSD is het allemaal heerlijk snel.

Er staat fysiek 2008 r2 op met VMware Workstation (zodra ESXi ook linked clones doet gaan we die weer gebruiken. Linked clones schelen veel ruimte op de kleine SSD). Als shared storage gebruik ik services for NFS op de fysieke host. Todo is nog het dempen van de kast want in vergelijking met een Antec P180 is het toch maar een herrieschopper.

Edit2: Wat jullie natuurlijk het meest interesseert: ESXi 4.1 herkent alle hardware zonder geklooi nadat de SATA controller in het BIOS op AHCI is gezet. USB connector op het moederbord is makkelijk voor een stickje.

[ Voor 27% gewijzigd door hans_lenze op 29-08-2010 00:44 . Reden: Spelvaudjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
hans_lenze schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:36:
Inmiddels staat er hier een ML110g6 vrolijk te zoemen met 12GB en een SSD. Ten opzichte van mijn vorige bouwsel (i3 530 + 8GB zelfbouw) heeft hij echt meer performance voor een lagere prijs.

Vandaag wat zitten prutsen met een vSphere 4.1 cluster met drie ESXi nodes, een 2008 r2 vCenter server en een 2008 r2 AD/SQL/BE2010 machine. Dankzij de SSD is het allemaal heerlijk snel.

Er staat fysiek 2008 r2 op met VMware Workstation (zodra ESXi ook linked clones doet gaan we die weer gebruiken. Linked clones schelen veel ruimte op de kleine SSD). Als shared storage gebruik ik services for NFS op de fysieke host. Todo is nog het dempen van de kast want in vergelijking met een Antec P180 is het toch maar een herrieschopper.

Edit2: Wat jullie natuurlijk het meest interesseert: ESXi 4.1 herkent alle hardware zonder geklooi nadat de SATA controller in het BIOS op AHCI is gezet. USB connector op het moederbord is makkelijk voor een stickje.
Dankjewel voor je ervaring! Ik heb er ook 1 besteld maar ben nog op zoek naar een 8gb kitje. Welke heb jij gebruikt hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:42

StM

Goed... Inmiddels zie ik door de raidcontrollers de disks niet meer. Om een 1 of andere reden is het zeer lastig om goede informatie te vinden.

Ik heb een privé server met een Supermicro PDSMI+ bord en 2 disken. Momenteel draait hier gewoon linux op met software raid en xen voor virtualisatie. Ik zit al langere tijd te kijken naar ESXi echter is het zoeken van een goede raidcontroller heel wat minder simpel als dat ik verwacht had...

Ik zoek een simpele 2 ports controller (raid 1) met hardware health support in ESXi. Als ik het goed begrepen heb moeten hiervoor CIM providers geleverd worden door de kaart leverancier. Naar wat ik terug kan vinden is LSI de enigste met die dit heeft?

Mijn oog viel initieel op een Areca ARC-1200 maar hoewel Areca wel VMWare ESXi drivers heeft, hebben die ik zoverre ik terug kan vinden geen CIM providers bij zich?

Toen ik naar LSI kaarten ging zoeken raakte ik aardig verdwaalt aangezien ze 1 amper in Nederland leverbaar zijn en 2 op internet lees ik op zn zachts gezegd geen positieve verhalen.

Ik hoef geen super performance maar 150 - 200 mbyte/sec lezen en 100+ schrijven moet toch wel haalbaar zijn? Dat haalde ik met mn software raid zelfs zonder problemen....

Kan iemand me een bepaalde controller adviseren die én goed werkt onder ESXi én die netjes de raid status doorgeeft? En dat voor maximaal een euro of 300. (Liever wat minder..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou dan toch voor een LSI gaan.. desnoods via Dell OEM als Perc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:42

StM

Kan je toevallig een bepaalde kaart aanraden? Ik zat zelf te kijken naar de LSI 9211-4i maar die heeft een omvormkabeltje nodig van mini-sas naar sata ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Mrk87 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:54:
Dankjewel voor je ervaring! Ik heb er ook 1 besteld maar ben nog op zoek naar een 8gb kitje. Welke heb jij gebruikt hiervoor?
Een Geil dual channel setje (non-ECC). Kan hem nu niet meer vinden op de site van Alternate.
Alternate artikel nr IDIF83J7 ziet er wel OK uit. Twee euro duurder dan wat ik heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 22:49
Site.to.Make schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:45:
Goed... Inmiddels zie ik door de raidcontrollers de disks niet meer. Om een 1 of andere reden is het zeer lastig om goede informatie te vinden.

Ik heb een privé server met een Supermicro PDSMI+ bord en 2 disken. Momenteel draait hier gewoon linux op met software raid en xen voor virtualisatie. Ik zit al langere tijd te kijken naar ESXi echter is het zoeken van een goede raidcontroller heel wat minder simpel als dat ik verwacht had...

Ik zoek een simpele 2 ports controller (raid 1) met hardware health support in ESXi. Als ik het goed begrepen heb moeten hiervoor CIM providers geleverd worden door de kaart leverancier. Naar wat ik terug kan vinden is LSI de enigste met die dit heeft?

Mijn oog viel initieel op een Areca ARC-1200 maar hoewel Areca wel VMWare ESXi drivers heeft, hebben die ik zoverre ik terug kan vinden geen CIM providers bij zich?

Toen ik naar LSI kaarten ging zoeken raakte ik aardig verdwaalt aangezien ze 1 amper in Nederland leverbaar zijn en 2 op internet lees ik op zn zachts gezegd geen positieve verhalen.

Ik hoef geen super performance maar 150 - 200 mbyte/sec lezen en 100+ schrijven moet toch wel haalbaar zijn? Dat haalde ik met mn software raid zelfs zonder problemen....

Kan iemand me een bepaalde controller adviseren die én goed werkt onder ESXi én die netjes de raid status doorgeeft? En dat voor maximaal een euro of 300. (Liever wat minder..)
Ik heb nog een nieuwe LSI kaart liggen (onder het IBM label) het is er zo 1:
http://www.redbooks.ibm.com/abstracts/tips0054.html#br10i
Je hebt in raid 1 absoluut geen 100+ schrijven met 2 diskjes maar het is wel retestabiel onder ESXi en ESXi laat keurig je raid status zien onder de VI Client

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Site.to.Make schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:12:
Kan je toevallig een bepaalde kaart aanraden? Ik zat zelf te kijken naar de LSI 9211-4i maar die heeft een omvormkabeltje nodig van mini-sas naar sata ofzo?
Ik heb hier nog twee PERC i5's liggen. Beide met een hard pin mod en bbu. Werken per-fect.

Zijn hier niet meer nodig omdat ik mijn ESXi's over NFS heb lopen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik wil mezelf een beetje gaan verdiepen in VMWare. Het gaat me er totaal niet om om veel systemen tegelijk te draaien ik wil enkel een beetje rotzooien met vmotion/ha en dergelijke.
Ik zat te denken aan 2 x Dell Optiplex SX280 met 2 gigabit geheugen. Mijn NAS doet NFS dus ik kan daarop mijn datastore aanmaken. Kan ik VMWare dan op een USB stikje draaien of moet ik er toch nog een sata diskje in stoppen?
Gaat dit werken of mis ik iets cruciaals. Die server werkt wel met vmware daar ben ik al wel achter.

• UltraSub
USB stick is genoeg. NFS datastore werkt perfect. Alleen lijkt 2 gigabit geheugen me wat weinig, maar goed ;)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik verwacht dat ik er enkel debian clients op ga draaien. Als ik die maar 256 Mbit geheugen toewijs moet dat allemaal wel gaan werken.

[ Voor 7% gewijzigd door TrailBlazer op 02-09-2010 10:41 ]

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 22:58
met bytes mischien wel ja

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:06:
[...]

Mooie aanbieding. Alleen erg jammer dat er max. 8GB geheugen kan ingeplugd worden;[...]
hans_lenze schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:30:
[...]

[...]
Mrk87 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:36:
[...]

Heel simpel:
Standard Memory
SATA Models:
2GB or 4 GB of PC3-10600E DDR3 UDIMM running up to 1333MHz with memory kits installed.
Standard Memory with Optional Memory
Up to 8GB of memory is available with the installation of standard and optional memory, 4x 2 GB PC3-10600E un-buffered ECC DDR3 SDRAM DIMM Memory kits.
http://h18004.www1.hp.com...div/13477_div.HTML#Memory
4x4GB past er in en wordt ondersteund.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 02-09-2010 12:29 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• UltraSub
TrailBlazer schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:38:
Ik verwacht dat ik er enkel debian clients op ga draaien. Als ik die maar 256 Mbit geheugen toewijs moet dat allemaal wel gaan werken.
Ik denk dat zelfs Debian niet met 32KB (32 kilobyte) ram gaat werken... :+

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

256 Mbit is 32 MByte en dat gaat wel werken hoor. Maar ja ik had het fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx11
ben zelf sinds een paar dagen ook een eigenaar van een ml110 g6 met 12 gb geheugen :)
Deze is bedoeld als testserver om thuis het een en ander te kunnen testen op vm's dmv esx
ben me alleen nog aan het oriënteren wat het beste performed qua opslag

of een ssd
of een hardware raid oplossing met sata schijven.

iemand hier al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
misterx11 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:38:
ben zelf sinds een paar dagen ook een eigenaar van een ml110 g6 met 12 gb geheugen :)
Deze is bedoeld als testserver om thuis het een en ander te kunnen testen op vm's dmv esx

of een ssd

iemand hier al ervaringen mee?
Wat heeft je dat +/- gekost een ML110 G6 + 12 GB geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx11
the-edge schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:58:
[...]

zo rond de 750,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

misterx11 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:38:

of een ssd
Dus SSD, wat is je budget is een betere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx11
PcDealer schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:56:
[...]

Dus SSD, wat is je budget is een betere vraag.
aangezien het voor thuis is is het budget niet oneindig :+
Zat zelf te denken aan rond de 250 /300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
the-edge schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:58:
Net geen 550 euro. (350 euro voor de ML110g6 met Xeon X3430 + 4GB en 185 euro voor een 8GB geheugen setje)
misterx11 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:25:
aangezien het voor thuis is is het budget niet oneindig :+
Zat zelf te denken aan rond de 250 /300 euro.
Ik heb bewust gekozen voor een SSD voor de OS + database VMDK's en een normale harde schijf waar de data VMDK's en ISO's op staan. Leek mij kosten efficienter en tot nu toe bevalt het nog prima.

Een paar GB's extra vond ik belangrijker dan de allersnelste SSD dus ik heb een Kingston SSDNow V 128GB gehaald. Snel genoeg om een drietal ESXi servers, een 2008 32bit vCenter en een 2008 32bit backup server lekker op te draaien met op het vSphere cluster een tweetal 2008 32bit machines (SQL en DC/file/print)

Als host OS gebruik ik Server 2008 met VMware Workstation. Zodra VMware Hypervisor ook met linked clones overweg kan ga ik weer overstappen. Kans hierop lijkt me klein...

[ Voor 71% gewijzigd door hans_lenze op 08-09-2010 17:56 . Reden: Meer antwoorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

16 september ga ik naar de VMware View 4.5, vSphere 4.1 en vCenter 4.1 launch in Amerongen, misschien is Linked Clones dan ook van toepassing.

• hans_lenze
PcDealer schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:39:
16 september ga ik naar de VMware View 4.5, vSphere 4.1 en vCenter 4.1 launch in Amerongen, misschien is Linked Clones dan ook van toepassing.
Helaas... Ik heb al een paar migraties gedaan naar 4.1 en een testomgeving gebouwd. Linked Clones zitten er niet in...

Maar: mocht je nog wat leuks horen qua features en dergelijke, ik hoor het graag!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

hans_lenze schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:33:
[...]

Maar: mocht je nog wat leuks horen qua features en dergelijke, ik hoor het graag!
Bevestiging ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:58
Met veel belangstelling dit topic aan het volgen. Ben zeer geinteresseerd in een ML110G6, zoals al een paar keer hier vermeld. Zit te twijfelen tussen zelfbouw, intel i3 of i5 cpu met intel desktopboard en pico PSU of een ML110G6. Weet iemand wat het stroomverbruik van de ML110 is?, aangezien ik stroomverbruik ook beetje wil inperken. Huide "server" verbruikt zon 150 W (e2140 cpu, asus p5le board 5xsata disk). VMware server 1.0.10 op server 2003x64, met 3 vm's terwijl performance met 3vms aan trage kant is.
Uiteindelijke bedoeling is om ESX4i vanaf usb te draaien met 3~4 vm's en in de buurt van 50~70W uit te komen.

Reactie + opmerkingen/suggesties zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

lammerts schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:23:
[...]Weet iemand wat het stroomverbruik van de ML110 is?, aangezien ik stroomverbruik ook beetje wil inperken.
Denk zo'n 40W. Collega van mij heeft een ML110 G6 besteld met 2x2GB en 2x250GB sata. Zal mijn Voltcraft Energy Monitor er op aansluiten :)
Huide "server" verbruikt zon 150 W (e2140 cpu, asus p5le board 5xsata disk). VMware server 1.0.10 op server 2003x64, met 3 vm's terwijl performance met 3vms aan trage kant is.
[...]
Reactie + opmerkingen/suggesties zijn welkom
Hoeveel ram heb je?

[ Voor 41% gewijzigd door PcDealer op 26-09-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
Ik heb 4Gb mem in mn systeem (HP pavilion a6110nl) zitten. Door systeem beperkingen kan ik max 3.6Gb gebruiken. 2x1Tb disk in raid 1 op promise tx4300 controller. Ik draai vmserver 1.0.10 op Windows Server 2003 x64. Vervolgens 2x 2003 server met 1gb mem en 1 x xp client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Hoe kan ik eigenlijk het stroomverbruik meten? En hoe is het om te rekenen in euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

the-edge schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:14:
Hoe kan ik eigenlijk het stroomverbruik meten? En hoe is het om te rekenen in euro's?
Met een energiemeter en dan je kWh prijs opzoeken en daarmee vermenigvuldigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
the-edge schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:14:
En als je geen KWh meter hebt, geeft dit een aardige indicatie:
http://www.thermaltake.outervision.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
Het gaat hier om geadviseerde Power Supply capaciteit, waarmee dus ook alles op te starten is. Ik heb het even ingevoerd o.b.v. mijn eigen gegevens en dan komt de site uit op 277W. Dit is dus het type power supply wat je erin zou moeten hangen om alles aan de draai te krijgen. Eenmaal up en running neemt vermogen af.
In mijn situatie zie ik energie meter tot 230W schieten bij opstarten, daarna zakt ie terug naar 130-150W.

Maar dit alles is even off-topic :-) (weer terug naar de basis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

UltraSub schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:41:
[...]

En als je geen KWh meter hebt, geeft dit een aardige indicatie:
http://www.thermaltake.outervision.com/
Anders http://h18000.www1.hp.com...nline/HPPowerAdvisor.html maar de ML110 G5 is de laatste die er bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
Collega van mij vanavond meting gedaan met onlangs aangeschafte ML110G6 (x3430, 4Gbmem, 250Gb SATA) met daarop VM ESX4i. Doet +- 55 W idle met 1 Vm aktief, 62W bij copy opdracht en 90W bij 100% CPU load (stress test). Nette waardes als zeg ik zelf. Met beetje tweaken en tunen moet 40-45W Idle wel haalbaar zijn volgens mij.
[small]Gemeten met Cresta Meter. [/small]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

lammerts schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:03:
Collega van mij vanavond meting gedaan met onlangs aangeschafte ML110G6 (x3430, 4Gbmem, 250Gb SATA) met daarop VM ESX4i. Doet +- 55 W idle met 1 Vm aktief, 62W bij copy opdracht en 90W bij 100% CPU load (stress test). Nette waardes als zeg ik zelf. Met beetje tweaken en tunen moet 40-45W Idle wel haalbaar zijn volgens mij.
[small]Gemeten met Cresta Meter. [/small]
ML110 G6 van collega is nog niet binnen. Is uitverkocht.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

in plaats van te gaan hobbyen met ouwe meuk kan ik natuurlijk ook gewoon 2 keer een ml110g6 kopen. Hoeveel kost een geheugen upgrade naar 4 GB? Stroomverbruik boeit me niet zo het is puur een leeromgeving voor me namelijk.

• hans_lenze
Een geheugen upgrade naar 4GB kost niets als je de 506667-421-bun1 koopt. Daar zit al 4GB bij (2x 2GB modules).

Kijk even in de pricewatch voor de verschillende bedrijven die hem nog op voorraad hebben. Ze kosten zo'n 350 euro per machine.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

hans_lenze schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:27:
Een geheugen upgrade naar 4GB kost niets als je de 506667-421-bun1 koopt. Daar zit al 4GB bij (2x 2GB modules).
Die is dus vandaag binnengekomen voor collega. Maar hij was er vandaag niet. Morgen verwacht ik wel en dan op de energiemeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z55xino
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 10:04
Ik zit hier met een redelijk oude bak, namelijk een Intel D945GCLF2 Atom 330. Is er al een mogelijkheid om deze te draaien op de onboard NIC? Of moet het echt een PCI NIC worden?

Ik heb er nu ESXI 3.5 op staan maar hij geeft dus geen IP aan of uberhaupt een netwerkkaart.

[ Voor 24% gewijzigd door z55xino op 05-10-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
z55xino schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:28:
Ik zit hier met een redelijk oude bak, namelijk een Intel Atom 330. Is er al een mogelijkheid om deze te draaien op de onboard NIC? Of moet het echt een PCI NIC worden?

Ik heb er nu ESXI 3.5 op staan maar hij geeft dus geen IP aan of uberhaupt een netwerkkaart.
Heb je de HCL al doorgenomen met je apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z55xino
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 10:04
the-edge schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:04:
[...]

Heb je de HCL al doorgenomen met je apparatuur?
Jep, dit staat er sowieso niet tussen.
Maar ik vroeg me af of iemand er iets op weet.

Correctie in eerste post: Intel D945GCLF2

Ik heb al een aantal posts gezien in dit topic over hetzelfde bordje alleen geen succes, maar misschien was er al iets op gevonden.

Realtek RTL8111C PCI-E Gigabit Ethernet LAN schijnt het te zijn o_o

[ Voor 25% gewijzigd door z55xino op 05-10-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Standaard worden de realtek netwerkkaarten niet ondersteund, maar met een 'oem.tgz' kun je hiervoor wel driver toevoegen.

Op http://www.vm-help.com/esx40i/customize_oem_tgz.php verschillende drivers hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hmm toch te lang getwijfeld met die bundel Nu zijn ze weer duurder. Komt vast nog wel zoiets langs binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
TrailBlazer schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:10:
hmm toch te lang getwijfeld met die bundel Nu zijn ze weer duurder. Komt vast nog wel zoiets langs binnenkort
Of zelf bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powershell schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:17:
ik heb de SFF. ik heb er zelf een 2e hdd ingebouwd daar is ook gewoon plek voor onder de dvdspeler :)
Ik heb nu ondertussen een HP DC7900 SFF gekocht; werkt echt prima, nog eens bedankt voor de gouden tip :)

Welk type HDD heb jij er bijgestoken (daar onder de dvdspeler)?

Ik veronderstel dat je er ook nog geheugen hebt bijgestoken: Welk merk? De mijne werd standaard met 4GB opgeleverd, maar ik ben toch van plan om dat uit te breiden naar 16GB. Dat officiele HP-geheugen is veel te duur, maar met andere merken zal het ook wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:03:
[...]

Ik heb nu ondertussen een HP DC7900 SFF gekocht; werkt echt prima, nog eens bedankt voor de gouden tip :)
Ik heb hem ook :)
Dat officiele HP-geheugen is veel te duur, maar met andere merken zal het ook wel lukken denk ik.
Samsung, Hynix, Elpida, zijn merken die HP gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een HP ML110 g6 (met Xeon X3430 processor) de VMware hypervisor 4.1 client geeft aan dat hyperthreading op disabled staat.

In het bios staat deze echter gewoon aan, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Die optie moet je aanzetten onder vmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:04:
Ik heb sinds kort een HP ML110 g6 (met Xeon X3430 processor) de VMware hypervisor 4.1 client geeft aan dat hyperthreading op disabled staat.

In het bios staat deze echter gewoon aan, iemand enig idee?
jup, die cpu ondersteund geen HT ;)

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=42927

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ dat kan natuurlijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uuh das duidelijk :)

Ik heb wel nog iets anders: De CPU en rear fan draaien continu op vol vermogen (4064RPM) terwijl de temp sensors niet boven de 32 graden uitkomen. Zodra ik vmware reboot dan blijven de fans een aantal uren op 1600RPM staan, waarna ze opeens op vol vermogen overgaan. (zonder dat de temp boven de 31/32 graden komt)

Kan ik dit ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
bios setting :? mischien het nieuwste bios erop flashen (30 september uitgebracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het wijs dan meteen de firmware van de lights-out 100 mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:58:
Is het wijs dan meteen de firmware van de lights-out 100 mee te nemen?
altijd wijs om alles te updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

..... nadat je gegoogled hebt op eventuele problemen met de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
DukeBox schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:44:
[...]

..... nadat je gegoogled hebt op eventuele problemen met de nieuwe versie.
uiteraard het 'first through the minefield' principe dient wel gehanteerd worden :+

(maar das standaard :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren het bios en de lights-out 100 geflashed met de laatste versies. probleem opgelost. het toerental loopt nu langzaam op als de server warm wordt tot ongeveer 2100rpm i.p.v. van niets naar vol vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Voor degenen onder ons die (deels) met echt oude meuk zelf een server in elkaar willen schroeven:
een PCI Diamond Stealth 2000 Pro geeft een PSOD bij installeren met 3.5u5 en een fout in een van de python scripts bij installeren met 3.5u3.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag een ML110 G6 ontvangen, heb hem gelijk uitgebreid met 2 Western Digital 1TB sata schijfjes.. (SSD ging mij net een stap te ver..;))

Ik ga morgen een kitje bestellen om het geheel uit te breiden naar 12Gb.

Vraag is, de software RAID wordt niet herkend door XenServer of ESXI. Welke RAID controller (met sata ondersteuning) voor de beide WD's raden jullie mij aan?

Ik heb nog een losse sata Hitachi 2TB en de "oude" WD 250Gb schijf liggen, kan ik hier nog iets mee in de configuratie?

Groet,
Eric

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:10:
Vrijdag een ML110 G6 ontvangen, heb hem gelijk uitgebreid met 2 Western Digital 1TB schijfjes.. (SSD ging mij net een stap te ver..;))

Ik ga morgen een kitje bestellen om het geheel uit te breiden naar 12Gb.

Vraag is, de software RAID wordt niet herkend door XenServer of ESXI. Welke RAID controller voor de beide WD's raden jullie mij aan?

Ik heb nog een losse Hitachi 2TB en de "oude" WD 250Gb schijf liggen, kan ik hier nog iets mee in de configuratie?

Groet,
Eric
De Dell Perc 5/i via ebay ?, in dit topic al vaker langsgekomen. Heeft wel wat extra cooling nodig in een ml110
Loopt hier ook een topic over met veel nuttige info: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1271141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Thijs,

Het gaat over sata schijven, dit was ik nog vergeten te melden.. volgens mij ondersteunt de 5i alleen sas..

eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Iedere SAS controller kan ook SATA. Het is wel zo dat een mix niet altijd aangeraden wordt en soms laat de controller het niet toe (zonder imposer boards) VD's te maken met een mix van SATA/SAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Controllers voor de ML110 G6 zie hier:
http://h18004.www1.hp.com...HTML#Additional%20Options

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Niet online
De hp controllers zijn wel prijzig.

Het valt mij trouwens op dat de ml110g6 volgens de overview nu maximum 16gb support, dat was tot voorkort in de hp documentatie max 8gb.

Mijn desktop pc is sinds kort ook een ml110g6 met W7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Thijs B schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:16:
[...]
Het valt mij trouwens op dat de ml110g6 volgens de overview nu maximum 16gb support, dat was tot voorkort in de hp documentatie max 8gb.
Check eerdere discussie PcDealer in "[Ervaringen] hardware voor VMware ESXi*" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een splinternieuwe (hp ML110g6) , 4gb modules ddr3 pikt de server mooi niet. (ik dacht deze even uit te breiden tot 12gb met twee van 4gb en twee van 2gb. Of ik doe iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb twee HP 4GB 2Rx4 PC3-10600R (partnumber 500203-561) deze zouden samen met een 2GB module een 10 gb moeten vormen. 2x 4gb in de 1a 3b slot, 1x 2gb in het 2c slot, slot 4d blijft leeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Interessant. Ik heb een Geil 8GB DDR3 kit gekocht en hem er zonder nadenken in geprikt. Doen de modules het wel afzonderlijk? (Dus één module insteken, opstarten en testen. Afsluiten en volgende inprikken en testen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik heb een vraag, gewoon een check vraag, gaat dit goed werken?

#ProductPrijsSubtotaal
2Kingston ValueRAM KVR1333D3E9SK2/8G€ 129,-€ 258,-
1Asus M4A88TD-V EVO€ 78,87€ 78,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 336,87

Samen met (is er al, zit nu op DDR2 bordje, en 8GB mem)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel PRO/1000 PT Dual Port Server Adapter (2x1000Mbps, PCI-e 4x)€ 150,54€ 150,54
1AMD Phenom II X4 810€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 150,54

Nog eventjes sparen, maar dan is het weer zover,een dikke upgrade! Heb niks negatiefs kunnen vinden over de combinatie met ESXi.

Met nog een klein vraagje, werkt usb passthrough? Dat is een must (virtueel mijn printer, en ups word uitgelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
Weet iemand toevallig desktop cpu/mobo combinaties welke werken met vmdirectpath naar een dell perc 6/i? Ik heb een topic gestart maar dacht post hier ook gezien het over ervaringen in hardware voor esxi gaat.

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 01:16

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:10:
Vrijdag een ML110 G6 ontvangen, ...
Vraag is, de software RAID wordt niet herkend door XenServer of ESXI. Welke RAID controller (met sata ondersteuning) voor de beide WD's raden jullie mij aan?
Ik ben ook nieuwsgierig naar een goede RAID (1, 5) controller voor deze server die door zowel de HP als VMware wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

HP P400 geloof ik.Goed en goedkoop.

• Zwelgje
Microkid schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:14:
HP P400 geloof ik.Goed en goedkoop.
ik weet wel zeker dat die werkt :)

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste