Verkijk je aub niet op passthrough. VMware ondersteund dit alleen voor bepaalde kaarten (zie een reply van mij ergens hierboven).Zerobase schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:17:
- Zowel motherboard als CPU ondersteunen Intel VT-D. Mijn huidige motherboard ondersteunt dit niet (Gigabyte GA-P965-DS4 met Core 2 Duo E6600 CPU) en ik wil juist hardware direct kunnen aanbieden aan verschillende VM's. De melding 'Host does not support passthrough configuration' moet hiermee eindelijk verleden tijd zijn.
Een vraag over het Asus bord:
In de manual die ik gedownload heb staat dat het bord virtualisatietechnieken ondersteunt en in de bios is een optie om VT-D aan te zetten. Is er iemand die ESXi op dit bord draait en die kan bevestigen dat je ook daadwerkelijk randapparatuur passthrough kunt aanbieden aan een VM?
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is welke soorten randapparatuur je wel/niet passthrough kunt aanbieden aan een VM. Ik ben bekend met de manier waarop het werkt bij IBM (Power 5 / 6), maar hoe gaat ESXi hier mee om (Losse disken, seriele poorten enz)?
Disken, seriele/parallelle poorten enz worden niet ondersteund. Andere apparaten worden dus niet gegarandeerd. Als het werkt heb je mazzel, maar ga er aub niet van uit dat je zomaar elk device kan passthrough'en. De kans dat het niet werkt is groter dan dat het wel werkt. Als passthrough belangrijk is zal je naar een andere oplossing moeten kijken.Supported devices include the Intel 82598 10 Gigabit Ethernet controller and Broadcom
57710 and 57711 10 Gigabit Ethernet controllers. VMDirectPath is experimentally supported for storage I/O
devices with QLogic QLA25xx 8Gb Fibre Channel, Emulex LPe12000 8Gb Fibre Channel, and LSI 3442e‐R and
3801e (1068 chip based) 3Gb SAS adapters.
[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 08-05-2010 12:27 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.