Toon posts:

IIyama Pro 451 probleem

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.402 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 15:30 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Das dus het grote probleem, iedereen windt zich hier ontzettend op, maar als het op actie uitdraaid is ineens niemand meer daar. Stelletje loosers. (Zo, en lees nu nog maar eens mijn replies op dit onderwerp). |:(

Kortom: m.i. is de gemiddelde tweaker op dit forum een dusdanige sukkel dat hij/zij een brakke monitor verdiend!!

Let's flame me!
ik flame niet :)
/me gaat namelijk WEL mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 17:53

Flexx

This side up

Ik wil wel mee, maar dan moet ik eerst weten of het niet via mijn verzekering opgelost kan worden.

Wanneer wou je gaan ? Dan heb ik het er even met mijn ouders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik weet een nieuwe aktie!!!

WWW.HADECOM.NL verkoopt die mooie Iiyama monitoren en hij weet alles beter.
Dus niet met z'n allen naar Iiyama maar naar hem en dan alles bij hem dumpen. Hij geeft je dan een leenmonitor mee en dan regelt hij alles zodra de DRUK van de ketel is 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 16:29 schreef Rico het volgende:

Dus niet met z'n allen naar Iiyama maar naar hem en dan alles bij hem dumpen. Hij geeft je dan een leenmonitor mee en dan regelt hij alles zodra de DRUK van de ketel is 8-)
Het liefst geen iiyama monitor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar ligt Oude Meer eigenlijk ?
schijnt trouwens een winkel te wezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:36
Op maandag 13 augustus 2001 20:52 schreef Reaper® het volgende:
waar ligt Oude Meer eigenlijk ?
schijnt trouwens een winkel te wezen...
Bij Schiphol. En het is geen winkel. Ook koffie en een stoel kun je vergeten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ach Pieter Storms krijgt ook overal koffie los dus dat moet toch lukken?

Ik woon zelf in het hoge noorden maar wou best wel mee. Al was het maar voor de gezelligheid >:)
Zijn er nog mensen met Iiyama monitor uit het noorden die heengaan?
Kan die ook wel met mij meerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ik in België woon anders ging ik ook mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M`n 452 vandaag terug gehad (zie boven) ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat alhoewel het ergste toch wel weg is. Bepaalde plekken (adresbalk van IE) toch niet echt superscherp maar om hem weer terug te sturen na al die romslomp met ophalen brengen enz. lijkt me dat niet waard. Ik kijk het nu even aan en als ik m`n eigen helemaal kapot ga ergeren gaat ie gewoon weer terug. Mijn mening is nu: Koop voor dat geld een ander merk, zeker alleen voor de service wat ik nu achterkom :( Als ik dit voorhand wist had ik er wel 400 piek bijgelegd en dan een fatsoenlijke Trinitron monitor gekocht maarja dat is altijd achteraf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom uit het zuiden des lands (Brabant) wanneer zijn jullie van plan om te gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rico, helaas moet ik toch terugkomen op het verleden en mijn woorden van excuus terugnemen. Jij bent echt een klein miezerig pleurisventje die zich aftrekt op andermans leed! Jij hebt nu een ander merk, daar ben je blij mee, loop die andere toch niet zo op te naaien man! Word toch eens volwassen of duurt dat nog een jaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 10:41

Diamon

The Weird One

Op maandag 13 augustus 2001 21:19 schreef Rico het volgende:
Ach Pieter Storms krijgt ook overal koffie los dus dat moet toch lukken?

Ik woon zelf in het hoge noorden maar wou best wel mee. Al was het maar voor de gezelligheid >:)
Zijn er nog mensen met Iiyama monitor uit het noorden die heengaan?
Kan die ook wel met mij meerijden.
Woon in het noorden, Steenwijk.
al weet ik nog niet of ik mee/heen ga.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Hahah zie Zeurkop.
Moet je eens goed teruglezen.
De goede man viel mij aan en dan bijt ik wel van me af.
Jij zegt nooit iets normaal alleen maar zeuren....je doet je naam eer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 21:12 schreef biobak het volgende:

[..]

Bij Schiphol. En het is geen winkel. Ook koffie en een stoel kun je vergeten.....
Geen winkel....wat is het dan ? Kantoor ofzo ?

en het ligt bij Schiphol...hmm ik woon zelf in Zutphen.
Ik ben eigenlijk nog gek ook....ik heb GVD 3 jaar onsite garantie !
Waarom zou ik dan eigenlijk 3 uur of langer in de auto moeten zitten?
Of ik moet de brandstofkosten kunnen declareren bij Iiyama....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 23:10 schreef Reaper® het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk nog gek ook....ik heb GVD 3 jaar onsite garantie !
Waarom zou ik dan eigenlijk 3 uur of langer in de auto moeten zitten?
Of ik moet de brandstofkosten kunnen declareren bij Iiyama....
hehe ik moet uit enschede of uit Heerde komen :)
dat is ook zo pokke ver weg.
maar aangezien wij van eht probleme af willen zijn gaa nwij er gewoon heen.

/me baalt van de type fouten maar ik ben dronken dus dan mag het!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Op maandag 13 augustus 2001 23:10 schreef Reaper® het volgende:

[..]

Het is een kantoortje met daarbij een opslagruimte en een werkplaats. Daar zitten 4 zweterige, niet al te gastvrije mannetjes aan wat monitoren te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL
wat zullen ze zich aangesproken voelen....
ze volgen nml. ook dit topic. :)

En ja,anders ga ik wel samen met Nephilium,wij zijn tenslotte diegene die niet meer geholpen kunen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-10 13:19
Ik ben een van de weinige die geluk heeft gehad met de aankoop van een VMP451.

Ik heb 1x in de 2-3 weken last van knipperende hoekjes, maar dat is maar 1x ofzo, dus daar kom ik wel overheen.
Verder is het (als je een goede hebt ofzo) een perfect monitortje. Beeld is bij mij scherp en stabiel (ook al kijk ik op 1 cm afstand-> geen knipperende hoekjes). Instellingen blijven ook bewaard.

Ik heb alleen 1 bug ontdekt in die monitor. Als je gebruikt maakt van de speakertjes (doe ik soms wel eens als ik geen stereo in de buurt heb) werkt de volume regeling niet meer als de monitor in stand-by stand is geweest. Dan moet je eerst de monitor helemaal uit zetten, en weer aan. Dan staat het volume weer goed.

Ik weet niet hoe het komt dat ik een goede monitor heb, maar ik weet wel dat ik hem direct bij Iiyama heb gekocht (als bedrijf zijnde :) ). Misschien scheelt dat ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_sane
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik heb hetzelfde probleem met mijn IIYama Pro 452. Het komt maar heel soms voor, en ik weet niet precies waarom, misschien ligt m'n telefoon te dichtbij? Nou whatever, de oplossing is deze:
Toets de 'menu'-knop in, ga naar 'Landing' (of 'Kleur Reinheid' in het Nederlands), en verander de waarde van de hoek waar het donkerder is. Als je een goede waarde hebt gevonden, dan blijft het probleem als het goed is, weg. :D

Wat ik dan weer niet snap is dat mijn beeld soms ineens van de monitor 'afloopt'. Terwijl je toch een monitor heb gekocht die de instellingen per resolutie bewaart!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij snapt het dus echt niet. En als jij mijn betogen gelezen had, nee, echt gelezen dan had jij het misschien wel gesnapt. Maar okee, flame jij maar lekker verder. Erg volwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hela
Als er bij iiyama ineens 40 man op de stoep staan, dan bellen die gasten gewoon de politie en dan kunnen we weer naar huis :(

Wat is er nu technisch mis met onze 451 :?
Er gaan verhalen over een temp sensor in de voet, en de mon kan zelf zaken bijstellen? Is de voeding wel helemaal goed ontworpen??? (is zeer belangrijk in een mon.)

Die temp sensor is dat een ntc / ptc met een verkeerde waarde of zo???

Zou er een service-manual beschikbaar zijn?
Ik wordt eigenlijk steeds nieuwsgieriger

Het is wel een digitale mon. dat maakt reparatie niet makkelijk. Er zit geeneens een potmetertje in voor de focus. ;)

Er moet wel een passende oplossing komen vind ik, wil er best wat voor doen. :)
(alleen geen brieven schrijven)

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Op dinsdag 14 augustus 2001 09:09 schreef Reaper® het volgende:
LOL
wat zullen ze zich aangesproken voelen....
ze volgen nml. ook dit topic. :)
Mwah, boeit mij dat nou. 'k heb al genoeg gezeik gehad met m'n monitor, dus een iiyama wordt het toch nooit meer. Volgende keer neem ik wel (op hun aanraden) een Barco ;) Ik was veel te kritisch voor 1300 gulden :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:13 schreef cruger het volgende:
Hela
Als er bij iiyama ineens 40 man op de stoep staan, dan bellen die gasten gewoon de politie en dan kunnen we weer naar huis :(

Wat is er nu technisch mis met onze 451 :?
Er gaan verhalen over een temp sensor in de voet, en de mon kan zelf zaken bijstellen? Is de voeding wel helemaal goed ontworpen??? (is zeer belangrijk in een mon.)

Die temp sensor is dat een ntc / ptc met een verkeerde waarde of zo???

Zou er een service-manual beschikbaar zijn?
Ik wordt eigenlijk steeds nieuwsgieriger

Het is wel een digitale mon. dat maakt reparatie niet makkelijk. Er zit geeneens een potmetertje in voor de focus. ;)

Er moet wel een passende oplossing komen vind ik, wil er best wat voor doen. :)
(alleen geen brieven schrijven)
we maken ook een afspraak van te voren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 10:01 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Jij snapt het dus echt niet. En als jij mijn betogen gelezen had, nee, echt gelezen dan had jij het misschien wel gesnapt. Maar okee, flame jij maar lekker verder. Erg volwassen.
Nou, jij klonk ook erg "volwassen" dat je andere mensen gewoon een slechte monitor gunt.
Wat mij betreft vreet jij die iiyama dingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
Op dinsdag 14 augustus 2001 09:30 schreef msturm10 het volgende:
Ik ben een van de weinige die geluk heeft gehad met de aankoop van een VMP451.

Ik heb 1x in de 2-3 weken last van knipperende hoekjes, maar dat is maar 1x ofzo, dus daar kom ik wel overheen.
Verder is het (als je een goede hebt ofzo) een perfect monitortje. Beeld is bij mij scherp en stabiel (ook al kijk ik op 1 cm afstand-> geen knipperende hoekjes). Instellingen blijven ook bewaard.

Ik heb alleen 1 bug ontdekt in die monitor. Als je gebruikt maakt van de speakertjes (doe ik soms wel eens als ik geen stereo in de buurt heb) werkt de volume regeling niet meer als de monitor in stand-by stand is geweest. Dan moet je eerst de monitor helemaal uit zetten, en weer aan. Dan staat het volume weer goed.

Ik weet niet hoe het komt dat ik een goede monitor heb, maar ik weet wel dat ik hem direct bij Iiyama heb gekocht (als bedrijf zijnde :) ). Misschien scheelt dat ofzo :?
nee hoor ik heb hem bij grafi-call (leiden) vandaan en ik heb ook een perfecte monitor. hij kostte daar maar 1250 incl. BTW (1050 voor mij dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 13:57 schreef -=Eelco=- het volgende:

[..]

nee hoor ik heb hem bij grafi-call (leiden) vandaan en ik heb ook een perfecte monitor. hij kostte daar maar 1250 incl. BTW (1050 voor mij dus >:)
zou je het begin van je serienummer kunnen posten.
Ik zit nu zelf met 5004 en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
ik zit bij 5006 en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Ik 5005.

Probs:
  • Links en rechts onscherp.
  • Dode pixel.
  • Verspringt van grootte.
  • Knipper van kleur in de hoeken.
  • Onhoudt instellingen niet goed.
  • Brightnes en Contrast op 100% en nog donker.
  • USB Hub werkt niet.
  • Letters bibberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van iiyama het volgende antwoord gekregen mbt het wegvallen van de hoeken op de VMP 451

quote:

Hetgeen wat u omschrijft is ons niet wereld vreemd. Het knipperen van de hoeken kan voorkomen, dit heeft te maken met het resetten van de temperatuurmeting in de monitor. Tijdens de reset wordt de cornercorrectie tijdelijk uitgeschakeld (instelling van kleur reinheid). We kunnen alleen de tijdsduur vertragen al is de tijd ook afhankelijk van de omgevingstemperatuur.

Wilt u in aanmerking komen voor de procedure om de tijdsduur aan te passen dan kunt u contact opnemen met: 024-3790683.

Dus mensen je monitor is NIET defect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, maar dan nog. Dat knipperen kan ik
wel tegen, dat is een paar keer op een dag.

Maar die verkleuringen dan? Ik heb gewoon
een rooie gloed op de rechterhelft, en
die krijg je echt niet weg met de Landing.

morgen komt de moni weer terug,
maar ik zie het somber in... :'(

-hans-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 10:46 schreef DRG het volgende:
Ik heb van iiyama het volgende antwoord gekregen mbt het wegvallen van de hoeken op de VMP 451

quote:

Hetgeen wat u omschrijft is ons niet wereld vreemd. Het knipperen van de hoeken kan voorkomen, dit heeft te maken met het resetten van de temperatuurmeting in de monitor. Tijdens de reset wordt de cornercorrectie tijdelijk uitgeschakeld (instelling van kleur reinheid). We kunnen alleen de tijdsduur vertragen al is de tijd ook afhankelijk van de omgevingstemperatuur.

Wilt u in aanmerking komen voor de procedure om de tijdsduur aan te passen dan kunt u contact opnemen met: 024-3790683.

Dus mensen je monitor is NIET defect :)
Nu heb ik gehoord dat vanaf 50039901 je niet meer hoeft te bellen, deze zouden voor uitlevering al aangepast zijn. Tevens vertelde ze mij dat de meeste units in het land al aangepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een geluid uit een andere hoek.
Ik ben sinds begin januari 2001 in bezit van een IIyama VM pro 451.
Ik volg deze topic al geruime tijd, maar heb nog niet eerder gereageerd. De eerste 451 heb ik na 4 dagen bij mijn dealer in Zoetermeer omgeruild, aangezien ik niet tevreden was met de scherpte van de rechterzijde van het scherm.
Al snel bleek dat de scherpte van de nieuwe monitor (mijn huidige dus) ook niet echt geweldig is. De startbutton van Windows en het uitvouwende menu is niet echt scherp.
Ook rechtsboven komt het probleem van onscherpte voor.
Overigens heb ik geen last van de andere in deze thread genoemde problemen. De instellingen worden keurig onthouden. Enkele weken terug, tijdens het warme weer zag ik voor het eerst de hier gerapporteerde "knipperende hoekjes". Dit knipperen was echter na +- 10 seconden weg.
De USB hub met daaraan gekoppeld een scanner, een palm cradle en een printer is prima. Naar trillende letters moet ik echt zoeken.
Overigens draai ik altijd in 1280x1024 bij 80hz om een GeForceIImx.
Ik heb voor IIyama gekozen, omdat ik tervreden was over mijn IIyama 17" monitor die ik in 1997 heb gekocht. Deze monitor, geen diamondtron trouwens, is wel lekker scherp bij 1027x768.
Resumerend: Als je me vraagt ben je 100%tevreden met je monitor, dan ben ik dat niet, gezien de problemen met de scherpte en dat is toch het belangrijkste aspect van een monitor.
Deels heb ik spijt dat ik de onscherpte niet voor de koop in de winkel heb geconstateerd. Ik denk namelijk dat dit een algemeen probleem is. Ik wil niet het risico lopen een nog slechtere monitor terug te krijgen via Teleplan.
Ik wil echter wel meewerken aan een petitie of activiteiten richting Consumenbond of Tros Radar.
Ik vind het alleen teleurstellend dat de 'IIyama vrienden' in Oude Meer het zo ver laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 14:31 schreef Zeurkop het volgende:

[..]

Nu heb ik gehoord dat vanaf 50039901 je niet meer hoeft te bellen, deze zouden voor uitlevering al aangepast zijn. Tevens vertelde ze mij dat de meeste units in het land al aangepast zijn.
Als je dit topic goed volgt is het 50058 ofzo die pas echt goed "zouden" moeten zijn.

Ik zit nu nog steeds met een klote monitor die geen 1400 gulden waard is. En dat is een slechte zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Ik heb ook een Iiyama 451, maar helemaal geen last van knipperene hoeken en niet onthouden instellingen, gelukkig :)

Ik heb alleen een andere probleem :(
Rechts naast een lijn zit een rode waas, of soms ook een andere kleur, dat hangt een beetje van de kleur van de lijn af, dit heb ik pas sinds 2 dagen, maar het begint nu echt op te vallen (ik stoor me er aan)

Nu is er wel een instelling om een rode waas LINKS van een lijn weg te halen, maar het zit RECHTS, en die h-convergentie werkt niet..

Verder verdwijnt de waas naarmate je de refresh-rate en/of resolutie omlaag zet, maar ik heb niet een 19" omdat ik graag in 640x480x60hertz werk :)

De monmitor een flinke dreun verkopen wekt ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Bij de 1e en 2-de monitor had ik ook een rodegloed rechts boven.
Nu met de 3-de monitor heb ik een blauwe gloed links onder (2/3 v/h scherm).
Verder is er rechts boven nu mooie grijze waas, en zie verticalae strepen.

Bv, was de ramen en laat het gewoon opdrogen.
En nee, ben niet wezen poetsen, zit aan de binnenkant.

Morgen iiyama bellen.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
mischien liggen die kleurverschillen wel aan magnetisch veld is maar idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Echt niet, de 2 voedingen hangen +/- 40 onder de monitor, en er zit een 2cm dik eikenblad tussen.
1 van mijn boxen staat +/- 50cm van de monitor.

Heb d'r ook al een andere videokaart aangehad, maar dat helpt geen baal.

Ps, andere videokaart heeft geen Nvidia tjipshit

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 15:18 schreef Megafaz het volgende:
Even een geluid uit een andere hoek.
Ik ben sinds begin januari 2001 in bezit van een IIyama VM pro 451.
Ik volg deze topic al geruime tijd, maar heb nog niet eerder gereageerd. De eerste 451 heb ik na 4 dagen bij mijn dealer in Zoetermeer omgeruild, aangezien ik niet tevreden was met de scherpte van de rechterzijde van het scherm.
Al snel bleek dat de scherpte van de nieuwe monitor (mijn huidige dus) ook niet echt geweldig is. De startbutton van Windows en het uitvouwende menu is niet echt scherp.
Ook rechtsboven komt het probleem van onscherpte voor.
Overigens heb ik geen last van de andere in deze thread genoemde problemen. De instellingen worden keurig onthouden. Enkele weken terug, tijdens het warme weer zag ik voor het eerst de hier gerapporteerde "knipperende hoekjes". Dit knipperen was echter na +- 10 seconden weg.
De USB hub met daaraan gekoppeld een scanner, een palm cradle en een printer is prima. Naar trillende letters moet ik echt zoeken.
Overigens draai ik altijd in 1280x1024 bij 80hz om een GeForceIImx.
Ik heb voor IIyama gekozen, omdat ik tervreden was over mijn IIyama 17" monitor die ik in 1997 heb gekocht. Deze monitor, geen diamondtron trouwens, is wel lekker scherp bij 1027x768.
Resumerend: Als je me vraagt ben je 100%tevreden met je monitor, dan ben ik dat niet, gezien de problemen met de scherpte en dat is toch het belangrijkste aspect van een monitor.
Deels heb ik spijt dat ik de onscherpte niet voor de koop in de winkel heb geconstateerd. Ik denk namelijk dat dit een algemeen probleem is. Ik wil niet het risico lopen een nog slechtere monitor terug te krijgen via Teleplan.
Ik wil echter wel meewerken aan een petitie of activiteiten richting Consumenbond of Tros Radar.
Ik vind het alleen teleurstellend dat de 'IIyama vrienden' in Oude Meer het zo ver laten komen.
Deze actie stelt me teleur, je zegt zelf dat je over het algemeen tevreden bent. Waarom neem je niet gewoon even contact op met Oude Meer, misschien zijn ze wel bereid even de monitor te bekijken. Ik vind het zonde dat je je direct mee laat slepen zonder ervaring.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 21:50 schreef Zeurkop het volgende:

[..]

Deze actie stelt me teleur, je zegt zelf dat je over het algemeen tevreden bent. Waarom neem je niet gewoon even contact op met Oude Meer, misschien zijn ze wel bereid even de monitor te bekijken. Ik vind het zonde dat je je direct mee laat slepen zonder ervaring.
Waar zeg ik dat ik 'in het algemeen tevreden' ben?
Ik denk dat ik, vergeleken met de andere posters in deze groep, relatief weinig problemen met de 451 heb. Maar, zoals aangegeven ben ik over de scherpte niet tevreden.
Mijn ervaring met twee 451's en het feit dat het scherpteprobleem nog bij niemand naar volle tevredenheid is opgelost zorgen er inderdaad voor dat ik niet geloof dat dit definitief kan worden opgelost. Dit heeft niets met "meeslepen zonder ervaring" te maken.
Jammer maar helaas. Foute keuze gemaakt. Voortaan geen IIyama meer. Gelukkig worden de LCD panelen nu betaalbaar.

Verwijderd

Feit blijft dat we nu wel een monitor voor onze neus hebben staan van 1400 piek waar je niet tevreden over bent!
En het eigenlijk te schandelijk voor woorden dat men daar zegt dat ze niks meer voor je kunnen doen.
Wellicht duid dat erop dat alle modellen convergentieproblemen hebben en gewoon niet te fixen valt....
En ik denk dat heel veel mensen het niet eens opvallen,of het wel best vinden.
Tja,en dan stuiten ze ineens op een groepje tweakers die het er niet bij laten zitten.
3 jaar onsite = 3 jaar onsite...Ik blijf in ieder geval net zolang volhouden totdat ik of een goede monitor ontvang of m'n geld terug krijg.

Verwijderd

Misschien is het toch gewoon een kwestie van pech hebben dat je een monitor met de hier genoemde kwalen hebt getroffen.
Uit het feit dat ze het niet echt op kunnen lossen lijkt het m.i. toch op een basis constructiefout bij sommige VMP monitoren. Ik heb de VMP 451 Pro ook al een 3/4 jaar of zo maar heb behalve heel af en toe een knipperende hoek als het warm is en dat ie ineens een stuk lichter staat. Verder geen noemenswaardige problemen en een mooi scherp beeld ook aan de zijkanten. Ik heb trouwens wel gemerkt dat het soort kabel (en of je pinnetjes nog goed zitten) nogal kan schelen met beeldscherpte (ik gebruik nu zog. zwarte HQ kabel van 3 tientjes).
Misschien ook de moeite waard om eens te proberen?

Verwijderd

Dan heb ik wel heel vaak pech....
Ik heb nml. 4x een VMP 451 gehad en nu dan een VMP 450.
Allemaal onscherp,de ene links de ander bovenaan etc.
En ik heb nog gevraagd aan Iiyama om een BNC kabel,maar nee hoor.Zal wel teveel kosten...(misschien wel 10,- inkoop !!!)

Verwijderd

Reaper, jij MOET gewoon wel veel geluk in de liefde hebben dan... ;) want dit is wel erg veel pech.
Misschien iets heel anders, maar woon je misschien vlak bij een electriciteitsmast / GSM zender of zoiets? Ter info: bij ons op het bedrijf hebben iiyama's ook meer last van straling dan bijv. Philips. Maar dat uit zich meer in trillend beeld eigenlijk maar je weet nooit. (De bovenverdieping heeft hier allemaal TFT nu).
T'is Zomaar een suggestie hoor, niet dat je er veel mee kan waarschijnlijk.

PS wel een beetje flauw van iiyama over dat kabeltje idd.

• Flexx

Flexx

This side up

Reaper..Heb je nog wat geld bijgekregen ? AAngezien die 450 meer dan fl. 500,- geodkoper is dan de 451 toen je hem kocht.

Verwijderd

Reaper® is iid heel gelukkig in de liefde ! *D
...maar nee,ik woon niet in de buurt van electriciteitsmasten oid,daar ligt het niet aan.
Het is puur een convergentie probleem,te controleren met diverse proggies.(bv Nokia test)
De laatste 2 monitoren die ik kreeg zouden ook door de TD hoogst persoonlijk nagekeken zijn,maar volgens mij zijn ze niet al te kritisch daar.
Bij mij is gewoon de bovenste 10 cm v/h scherm onscherp,en valt vooral op als je naar je adresbalk kijkt.
Zoiets moet toch af te stellen zijn...?

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 14:09 schreef Flexx het volgende:
Reaper..Heb je nog wat geld bijgekregen ? AAngezien die 450 meer dan fl. 500,- geodkoper is dan de 451 toen je hem kocht.
ROFLMAO !!!!

was dat maar waar!
Toendertijd was de 451 geloof ik 150,- duurder dan de 450.(bij het bedrijf waar ik em vandaan heb).
Daarom heb ik Iiyama gevraagd om een losse USB-hub en een BNC kabeltje erbij te doen;
de hub omdat ik em eigenlijk wel mis,en de bnc-kabel voor verbetering beeldkwaliteit.
Nadat ik om bovenstaande per e-mail had verzocht,kreeg ik (of mijn vrouw eigenlijk),dat boze telefoontje dat ze niks meer voor me deden,en dat als ik nog problemen had maar naar Oude Meer moest komen.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 14:16 schreef Reaper® het volgende:
Reaper® is iid heel gelukkig in de liefde ! *D
...maar nee,ik woon niet in de buurt van electriciteitsmasten oid,daar ligt het niet aan.
Het is puur een convergentie probleem,te controleren met diverse proggies.(bv Nokia test)
De laatste 2 monitoren die ik kreeg zouden ook door de TD hoogst persoonlijk nagekeken zijn,maar volgens mij zijn ze niet al te kritisch daar.
Bij mij is gewoon de bovenste 10 cm v/h scherm onscherp,en valt vooral op als je naar je adresbalk kijkt.
Zoiets moet toch af te stellen zijn...?
Als t door de convergentie komt, dat je zo'n vage "onderkant" hebt, dan kunnen ze dat softwarematig oplossen. Alleen dat doen ze idd niet. Niet alleen bij iiyama trouwens :)

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

De lengte van dit topic is voor mij reden genoeg om geen Iiyama VMP 451 te nemen! Ik ga wel voor een Sony :P

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
dit is volgens mij al meer dan een half jaar algemeen bekend bij tweakers. (Dat de 451 probs heeft). Hoe je het op kan lossen: :? Maar dit is al heel lang bekend hoor!

edit:

OOOPsie, niet gekeken naar de eerste post :)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 15:02 schreef Barney het volgende:
De lengte van dit topic is voor mij reden genoeg om geen Iiyama VMP 451 te nemen! Ik ga wel voor een Sony :P
Een Sony heeft ook problemen. Ik heb een kennis met een GDM F520, die totaal niet te spreken is over dat ding. Dus weet waar je aan begint :P

Verwijderd

Mijn monitor vorige week terug gehad van teleplan. Nog steeds onscherp maar nu nog erger als voorheen. Ik had gisteren avond toch weer met de instellingen liggen klooien,
met name de brightness en contrast. Ik heb de contrast lager gezet (75) en de brightness op 60. dat scheelde stukken! De adresbalk van Internet explorer was voorheen niet te lezen zonder pijn aan m`n ogen te krijgen maar is nu weer scherp :) Het beeld is ietsje donkerder nu maar over het algemeen weer aardig goed. Zowieso goed zat om niet nog een keer terug te sturen naar teleplan. Ik had Iiyama gisteren ook persoonlijk een mailtje gestuurd met mijn klacht over teleplan e.d en ja hoor vanmorgen teleplan aan de lijn. Ze namen mijn klachten toch behoorlijk serieus en terecht, iedereen betaald z`n eigen scheel aan deze dingen dat moet gewoon goed zijn. Het is niet iets van een tientje mensen moeten daarvoor hard werken.Ik heb dan wel geen 451 maar een 452 derhalve zijn er ook enkele klachten over onscherpte bij de 411 en de 452 die ik heb. Het enigste wat ik als tip heb is probeer eens wat met je contrast als je dat al niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

!!! LET OP !!!

Ik heb een brief gehad van mijn verzekering en heb het advies gekregen om met mijn monitor terug naar de winkel te gaan en daar zeggen wat ik wil (geld terug of andere monitor) en niet hun met een idee laten komen van weer ruilen of dat ik maar bij Iiyama moet zijn, gewoon zeggen wat IK wil. En als ze weigeren kan ik een kanton rechter inschakelen (geen advocaat nodig) en hun aansprakelijk houden voor "wanprestaties".

Zijn er meer mensen die hier ook gebruik van willen maken ga dan naar de winkel waar je hem gekocht heb en leg uit wat er aan de hand is en dat je eventueel naar de kanton rechter stapt als zij het probleem niet oplossen.

Als we met meer mensen tegelijk gaan staan we zo sterk dat we niet kunnen verliezen.

!!! LET OP !!!

Ik ga morgen naar de winkel en laat jullie weten hoe het is gegaan en of ik actie onderneem en naar de kantonrechter stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 10:11

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Let wel op he! Jij zou dan de winkel beschuldigen van wanprestaties. Het probleem is nu net dat de winkels vaak wel hun best doen (ik ken al minstens 4 gevallen waar de winkel de 451 wel heeft willen wisselen tegen een Sony), maar dat de fout 100% bij Iiyama/Tele-trekt uw-Plan ligt.

Je kan trouwens altijd beter proberen alles onderhands te regelen dan naar een kantonrechter te stappen.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 10:07 schreef apa het volgende:
Let wel op he! Jij zou dan de winkel beschuldigen van wanprestaties. Het probleem is nu net dat de winkels vaak wel hun best doen , maar dat de fout 100% bij Iiyama/Tele-trekt uw-Plan ligt.
Fout, je bent een overeenkomst (de koop) aangegaan met de leverancier, niet met iiyama. Zie anders deze draad eens: [topic=148525/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apa

apa

Fout, je bent een overeenkomst (de koop) aangegaan met de leverancier, niet met iiyama. Zie anders deze draad eens: Garantie! en de winkelier moet dus niet zeuren
Had ik al gelezen hoor... Wat er in staat klopt gedeeltelijk wel. Maar jij spreekt over de winkel aanklagen wegens wanprestaties, en dat kan niet omdat zij daar niet aan schuldig zijn he; Iiyama is de schuldige aan wanprestaties, niet de winkel!

Wat niet klopt in het thread met de garantie is dat de producent zijn garantieperiode moet afstellen op de verwachte levensduur van de component. Als zij daar dus 1 jaar op zetten, dan mag je volgens de producent dus verwachten dat de component minstens 1 jaar blijft werken zonder problemen. Dit is de enige geldige aanduiding van verwachte levensduur die je krijgt; hoe zou je anders bewijzen dat je monitor zo'n 8 jaar zou moeten meegaan?! Dat is een zo goed als onmogelijke opgave.

Een winkel KAN inderdaad zelf een extra garantie geven, maar is daar zeker niet toe verplicht! Het is WEL waar dat jij je niets moet aantrekken van de producent als je een component in een winkel koopt. Jij moet je enkel aantrekken van de winkel waar jij het gekocht hebt. Winkels geven over het algemeen (maar dus niet altijd) een even lange garantie als de producent.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-10 20:42
Okay, ik lees nu al stil een hele poos mee, maar gisteren begon mijn monitor zo te flippen dat ik het goed zat ben.

Ik denk dat het beter is om "verhaal" te halen bij Iiyama dan bij de winkelier.
Of het verhaal halen gebeurd door een bezoekje, brief of kantonrechter, maakt voor mij niets uit.
Als we het samen doen kunnen we heel sterk staan.

in mijn ogen kan de winkelier er niets aan doen dat het product wat hij levert plotseling tegenvalt.
Hij verwacht ook van Iiyama een goed product te krijgen en krijgt ook een wanprestatie in zijn maag gesplitst, het probleem is al in de fabriek "begonnen" en dus niet door zijn nalatigheid.
De garantie loopt ook via Iiyama (Danwel door teleplan maar in opdracht van), dus dan kom je zoiezo bij Iiyama terecht.

Wat eigenlijk het slecht is:
Ik durf nu niet mijn monitor met problemen om te ruilen omdat ik bang ben om een nog rottere terug te krijgen :(.
da's toch niet normaal!
Ik betaal 1400,= piek voor deze monitor, als ik een kwalitatief mindere monitor en mindere service had gewild had ik wel een no-name die veel goedkoper is gekocht :(.

Hoe gaan we dit probleem aanpakken:?
Denk dat de tijd van praatjes nu wel lang genoeg heeft geduurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

Dat laatste is ook waar ik het meest mee zit :(
Mijn 451 heeft nog vrijwel geen last van de donkere hoekjes en het onscherpe beeld aan de zijkant, maar heeft wel de nare eigenschap om de OSD instellingen te vergeten.

Die van mij komt bij Norrod weg, hoe zijn de ervaringen met Norrod en de 451 ???
Als zij alles een beetje netjes oplossen wil ik ook wel ruilen.

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op vrijdag 17 augustus 2001 15:51 schreef Hagar het volgende:
Dat laatste is ook waar ik het meest mee zit :(
Mijn 451 heeft nog vrijwel geen last van de donkere hoekjes en het onscherpe beeld aan de zijkant, maar heeft wel de nare eigenschap om de OSD instellingen te vergeten.

Die van mij komt bij Norrod weg, hoe zijn de ervaringen met Norrod en de 451 ???
Als zij alles een beetje netjes oplossen wil ik ook wel ruilen.
Hagar, ik zit met hetzelfde probleem.
Mijn VMP410 gaat strax voor de 4-de keer weg.
Mocht hij daarna nog steeds weird doen, dan ben ik benieuwd wat Norrod gaat/kan/wil doen, om dit op te lossen.

Teleplan zal mijn monitor niet meer krijgen, deze gasten moeten eerst maar es een cursus communicatieve vaardigheden volgen.
Denk dat een technische opleiding ook wel handig zal zijn.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeton
instellingen vergeten, oh ja, dat doet die van mijn dus ook. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 11:22 schreef apa het volgende:

[..]

Had ik al gelezen hoor... Wat er in staat klopt gedeeltelijk wel. Maar jij spreekt over de winkel aanklagen wegens wanprestaties, en dat kan niet omdat zij daar niet aan schuldig zijn he; Iiyama is de schuldige aan wanprestaties, niet de winkel!

Wat niet klopt in het thread met de garantie is dat de producent zijn garantieperiode moet afstellen op de verwachte levensduur van de component. Als zij daar dus 1 jaar op zetten, dan mag je volgens de producent dus verwachten dat de component minstens 1 jaar blijft werken zonder problemen. Dit is de enige geldige aanduiding van verwachte levensduur die je krijgt; hoe zou je anders bewijzen dat je monitor zo'n 8 jaar zou moeten meegaan?! Dat is een zo goed als onmogelijke opgave.

Een winkel KAN inderdaad zelf een extra garantie geven, maar is daar zeker niet toe verplicht! Het is WEL waar dat jij je niets moet aantrekken van de producent als je een component in een winkel koopt. Jij moet je enkel aantrekken van de winkel waar jij het gekocht hebt. Winkels geven over het algemeen (maar dus niet altijd) een even lange garantie als de producent.
De grootste denk"fout" die consumenten maken is denken dat de winkelier er niks aan kan doen als men een gebrekkig product aanschaft. idd, de fabrikant heeft het product gefrabiceert, maar de leverancier daarentegen is verplicht om een goed functionerend product af te leveren waar de consument ook voor betaald. Dus je kunt wel degelijk de leverancier verpichten om een apparaat zonder gebreken te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

En voor de zoveelste keer.

Je koopt het artikel bij de winkelier niet bij de leverancier

Dus heb je alleen te maken met de winkelier.
Hoe zij het regelen met de leverancier is eigenlijk niet van belang voor de consument.

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 20:49 schreef Hagar het volgende:

Hoe zij het regelen met de leverancier is eigenlijk niet van belang voor de consument.
Da's dus pziez wat ik ook blijf zeggen :P Maarre, schreeuwen los je niks mee op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Oh, excuse me. Sir :)

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag blijft wel: Wat te doen ?

Alleen Nephilium zou mee willen naar Oude Meer.
Maar what about de 3 jaar onsite ??? Volgens mijn gegevens heb ik nog 2 1/2 jaar over van die garantie.En ik heb geen zin om 3-4 uur in de auto te moeten karren,omdat Iiyama zegt dat ik maar moet komen met m'n monitor.
Ik weet dan precies wat er gebeurt...dan wordt je gewoon als "leek" onder tafel geluld,zo van:helemaal niet onscherp hoor,valt binnen de specificaties,en beter kan het niet ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Als je als klant ontevreden bent hebben ze dat maar op te lossen toch?

Maar waar ik nog steeds mee zit is dat ik een oudere/slechtere monitor terug kan krijgen.

Is er nou eigenlijk al een aanpassing ontwikkeld die ervoor zorgt dat alle probs zijn opgelost.
Als dat niet zo is wacht ik het nog ff af.

Dan moeten we dus druk uit oefenen zodat ze daar een team op in zetten.

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Iyama 451. Maar volgende keer neem ik wel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 22-09 15:51

porn*

...take on the world!

Mijn VMP451 was onscherp vanaf de dag dat ik hem kocht, maar ging die week net op vakantie zodat de 8-dagen-omruilgarantie verliep. Ik belde dus met Aragorn en zei vertelden me dat ik het maar met Iiyama moest regelen.

Dus ik belde ze, blabla Teleplan. Juist. Monitor weg, kreeg netjes een leenmonitor (17" Diamondtron die overigens WEL een net beeld had) en Teleplan hield zich op zich keurig aan afspraak. MAAR ik was mijn monitor wel 3 WEKEN KWIJT! Bellen had geen zin ("uh volgens mij staatie bij de monteur", "hij wordt spoedig gerepareerd", "hij staat klaar om ingepakt te worden", "hij is als eerste aan de beurt" - jaja) maar uiteindelijk kreeg ik hem.
Er was een onderdeel vervangen vertelden ze me (waarschijnlijk de thermische sensor) en inderdaad had ik geen verkleuringen meer in de hoeken. JOEPIE dacht ik want ik had deze thread al lang gelezen. Toen gingen de letters na een uur weer trillen en deden alle andere klachten zich ook weer voor (onscherpte, soms verspringen in grootte, vage plek op msie adresbalk, etc).

Wederom bellen, nu met Iiyama zelf. Arnoud wist mij te vertellen dat dit door AMD-systemen kwam (of in ieder geval daardoor vaker voorkwam) maar door hem op een p3-450 en een p1-233 aan te sluiten werd mijn idee dat dat onzin was bevestigd. "Regel het maar met Teleplan". Nou daar ben je mooi klaar mee. WEER gebeld, WEER een afspraak gemaakt en deze keer kwamen ze hem niet helemaal goed na. Tussen 13:00 en 17:00 ophalen werd om 9:00 's ochtends (na een feestje de vorige dag - BAAH! :r Teleplan :r ). Maar ok, hij is weer weg. Hij is over 2 dagen inmiddels weer een week weg en dan zou ik hem terug moeten krijgen maar maandag toch nog maar even bellen...

* porn* duimt en als het nu niet goed is ga ik een klachtbrief schrijven naar de directie.

Als ze niet willen luisteren ga ik een artikel schrijven over deze zaak met een verwijzing naar dit topic, ik kan wel iets geplaatst krijgen bij het Financieel Dagblad en misschien ook wat andere kranten/bladen. Misschien dat ze daarvan schrikken.

Over die actie van Oude Meer: ik woon in Brabant en heb zelf geen auto dus dat zie ik niet zo zitten, bovendien is het meer dan 2 uur rijden en ik heb toch echt ON-SITE ( :r ) garantie dus dat ben ik ECHT niet van plan. Ik denk ook niet dat het veel zin heeft, ze kunnen gewoon de politie bellen en iedereen naar huis sturen. Bovendien kunnen ze JOU nog aanklagen ook als je iemand een blauw oog mept dus los ik het liever anders op... (al zou ik GRAAG heel de boel daar kort een klein slaan :( )

* porn* out...

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 21:25 schreef porn het volgende:
Mijn VMP451 was onscherp vanaf de dag dat ik hem kocht, maar ging die week net op vakantie zodat de 8-dagen-omruilgarantie verliep. Ik belde dus met Aragorn en zei vertelden me dat ik het maar met Iiyama moest regelen.

Dus ik belde ze, blabla Teleplan. Juist. Monitor weg, kreeg netjes een leenmonitor (17" Diamondtron die overigens WEL een net beeld had) en Teleplan hield zich op zich keurig aan afspraak. MAAR ik was mijn monitor wel 3 WEKEN KWIJT! Bellen had geen zin ("uh volgens mij staatie bij de monteur", "hij wordt spoedig gerepareerd", "hij staat klaar om ingepakt te worden", "hij is als eerste aan de beurt" - jaja) maar uiteindelijk kreeg ik hem.
Er was een onderdeel vervangen vertelden ze me (waarschijnlijk de thermische sensor) en inderdaad had ik geen verkleuringen meer in de hoeken. JOEPIE dacht ik want ik had deze thread al lang gelezen. Toen gingen de letters na een uur weer trillen en deden alle andere klachten zich ook weer voor (onscherpte, soms verspringen in grootte, vage plek op msie adresbalk, etc).

Wederom bellen, nu met Iiyama zelf. Arnoud wist mij te vertellen dat dit door AMD-systemen kwam (of in ieder geval daardoor vaker voorkwam) maar door hem op een p3-450 en een p1-233 aan te sluiten werd mijn idee dat dat onzin was bevestigd. "Regel het maar met Teleplan". Nou daar ben je mooi klaar mee. WEER gebeld, WEER een afspraak gemaakt en deze keer kwamen ze hem niet helemaal goed na. Tussen 13:00 en 17:00 ophalen werd om 9:00 's ochtends (na een feestje de vorige dag - BAAH! :r Teleplan :r ). Maar ok, hij is weer weg. Hij is over 2 dagen inmiddels weer een week weg en dan zou ik hem terug moeten krijgen maar maandag toch nog maar even bellen...

/me duimt en als het nu niet goed is ga ik een klachtbrief schrijven naar de directie.

Als ze niet willen luisteren ga ik een artikel schrijven over deze zaak met een verwijzing naar dit topic, ik kan wel iets geplaatst krijgen bij het Financieel Dagblad en misschien ook wat andere kranten/bladen. Misschien dat ze daarvan schrikken.

Over die actie van Oude Meer: ik woon in Brabant en heb zelf geen auto dus dat zie ik niet zo zitten, bovendien is het meer dan 2 uur rijden en ik heb toch echt ON-SITE ( :r ) garantie dus dat ben ik ECHT niet van plan. Ik denk ook niet dat het veel zin heeft, ze kunnen gewoon de politie bellen en iedereen naar huis sturen. Bovendien kunnen ze JOU nog aanklagen ook als je iemand een blauw oog mept dus los ik het liever anders op... (al zou ik GRAAG heel de boel daar kort een klein slaan :( )

/me out...
als we gaan, gaan we er niet heen om stennis te schoppen. We maken gewoon een afspraak dat we langs komen met onze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Leuk, jullie maken afspraak en staan daar met een zooi monitoren.
Wat denk je dat er dan gebeurt, zal me nixs verbazen als ze zeggen van: "Okay, zet ze hier neer, dan kijken we er vandaag na, en zullen ze gerepareerd terug sturen"

En daarvoor zal ik dus die kant opmoeten, guess not.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Hmmm het lijkt misschien vaag maar sinds ik win2k er op heb gezet en detonator 14.61 en iiyama drivers van mei dit jaar heb ik niet zo veel last meer van trillend beeld (wel op 75 hz 1600x1200@32, misschien maakt het wat uit) En echt af en toe eens een keertje dat de kleuren flikkeren.. (ok 75 hz is niet top maar raak er wel aan gewend.. zal pin 15 binnenkort wel ff weghalen zodat ik hogere freq. kan selecteren. Ik heb besloten me monitor maar te houden (ook omdat ik die 2 vga ingangen wel koel vind en ook gebruik om het beeld van me server op te krijgen :) scheelt weer ruimte voor een extra monitor :) )

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Hang er een BNC kabel aan, dan is je Hz bug ook weg.
Dat is bij mij wel het geval namelijk.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeton
Op zaterdag 18 augustus 2001 01:06 schreef Reaper® het volgende:
Vraag blijft wel: Wat te doen ?

Alleen Nephilium zou mee willen naar Oude Meer.
Maar what about de 3 jaar onsite ???
Dat is dus niet waar, ik wil ook mee (heb ik pas 2x gezegd, maakt niet uit :))
maar waar wonen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van me heeft ook de MA901U, ik geloof dat 't hierom gaat toch? of om de A902MT.
in elk geval geeft de MA901U in windows een zwarte balk aan de rechterzijde, goed te zien bij dvd films, en kleine trillende lijntjes bij hoge resoluties.

Videokaart al een keer vervangen, Hercules GF2 Ultra.

Kaart was kapot overigens, maar probleem is nu weer terug.

VAAG... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Flexx, ik denk dat dat niet zal gaan.

Als winkel lever je een apparaat, als deze niet deugt kun je deze binnen 8 dagen ruilen, wellicht binnen een maand.
maar buiten deze tijd moet je echt bij de fabrikant zijn want zij hebben dit apparaat gemaakt en niet de winkel.
winkels zijn slechts doorgeefluiken.
dus ben bang dat je met een kantonrechter wel erg ver gaat.

Koop gewoon een Eizo.8-)

zijn vaak op bestelling gewoon te koop.

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 01:49 schreef S_Gertsen het volgende:
Nou Flexx, ik denk dat dat niet zal gaan.

Als winkel lever je een apparaat, als deze niet deugt kun je deze binnen 8 dagen ruilen, wellicht binnen een maand.
maar buiten deze tijd moet je echt bij de fabrikant zijn want zij hebben dit apparaat gemaakt en niet de winkel.
winkels zijn slechts doorgeefluiken.
dus ben bang dat je met een kantonrechter wel erg ver gaat.

Koop gewoon een Eizo.8-)

zijn vaak op bestelling gewoon te koop.

Greetz.
Weer zo'n grandioze misvatting. Je hebt een overeenkomst gesloten met de leverancier NIET met de fabrikant. Jij betaalt voor een goed werkend product, waarna de leverancier is verplicht die te leveren,dat houdt de koop nou eenmaal in. ook na 1 maand . Je staat GVD compleet in je recht om een nieuwe te eisen van je leverancier. Een kantonrechter is - als het gaat om een bedrag boven de 400,= - zeker aan te raden.
Jij bent een leverancier/winkelier zeker?

Ik wordt zo moe van elke keer deze misvatting :Z :Z
Het zit er wel erg diep in he ..............

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

BNC gaat moeilijk he.. die zit er niet op ;) Maar pin 15 afbreken is geen punt is zo gedaan..

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over winkelier/fabrikant:

mijn winkel vertelde dat ik, doordat ik mijn monitor
heb geregistreerd (kaart of via internet), de monitor
aan mij overgedragen is. Dus er is geen sprake
meer van een koopovereenkomst+het hele verhaal.
Komt nog bij dat de winkel geen defecte monitoren
terugneemt.

We zitten dus in een echte kut-situatie.

-hans-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 19:41 schreef ElmoDePelmo het volgende:
Even over winkelier/fabrikant:

mijn winkel vertelde dat ik, doordat ik mijn monitor
heb geregistreerd (kaart of via internet), de monitor
aan mij overgedragen is. Dus er is geen sprake
meer van een koopovereenkomst+het hele verhaal.
Komt nog bij dat de winkel geen defecte monitoren
terugneemt.

We zitten dus in een echte kut-situatie.

-hans-
Die winkelier is grandioos aan het bluffen. Je hebt net zoveel rechten als bij aankoop in een "echte" winkel.

Die zogenaamde registratiekaart dient er alleen maar voor, om het voor de fabrikant makkelijk te maken met welke klant/monitor ze te maken hebben. Puur database werk, verder heeft het niks te maken met jouw rechten.

Als je iets aanschaft, zij het via internet of een reguliere winkel, is er ALTIJD sprake van een koopovereenkomst. Jij hebt betaald voor een product, de winkelier heeft het product geleverd. Jij hebt er een bon/e-mail van. Dus: KOOPOVEREENKOMST. Een e-mail is daarbij net zo rechtsgeldig als een papiertje.

Conclusie: Die winkelier lult uit z'n bezwete nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Op vrijdag 17 augustus 2001 20:49 schreef Hagar het volgende:

Ik vond het weer tijd worden om mezelf te qouten :)

Dit is nog steeds van toepassing, het gaat (ook al heb je geen garantie bij de winkel zelf) nog steeds via de winkelier. Zij zouden (normaal gesproken) contact moeten hebben met de leverancier, het is hun taak te bemiddelen tussen klant en kloot.

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Welke e-mail adressen zijn er bekend van IIYAMA?
Kan ik weer ff me ei kwijt :)

Veel klachten sturen zowel digitaal als op papier kan ook een hoop doen. Er is vast wel een antwoordnummer voor hun geregistreerd :)

Als we dit hier massaal gaan doen moeten ze toch serieus met een goed voorstel gaan komen.

POWER TO THE PEOPLE

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Euhmmmm, weet niet hoe hun email server geconfigureerd is.
Maar als alle meels dat niet bekend is, naar de hamster gaan, dan zal deze flink balen :)

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apa

apa

De grootste denk"fout" die consumenten maken is denken dat de winkelier er niks aan kan doen als men een gebrekkig product aanschaft. idd, de fabrikant heeft het product gefrabiceert, maar de leverancier daarentegen is verplicht om een goed functionerend product af te leveren waar de consument ook voor betaald. Dus je kunt wel degelijk de leverancier verpichten om een apparaat zonder gebreken te leveren.
De winkelier is inderdaad verplicht jou een apparaat zonder gebreken te leveren... Daar heb ik nooit over getwist! MAAR: hoe bepaal je wanneer een apparaat gebreken vertoont of niet? Uiteindelijk kan enkel de fabrikant dat doen. Er zijn een aantal toleranties voor de kwaliteit van apparaten, en dat geldt zeker voor monitoren.

Als 1 pixel stuk is, dan ga wordt die door de fabrikant aanzien als perfect werkend. Zelfde bij 2 pixels... Wie bepaalt nu hoeveel pixels kapot mogen zijn opdat de monitor nog als goed wordt aanzien? -> de fabrikant!

Verder sprak jij over het aanklagen van je winkelier voor "wanprestaties". Dat kan niet omdat de winkelier geen wanprestaties heeft geleverd, maar wel de fabrikant of (hier) de technische dienst. Hooguit kan je van je winkelier je geld terug eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 09:01 schreef apa het volgende:

[..]

De winkelier is inderdaad verplicht jou een apparaat zonder gebreken te leveren... Daar heb ik nooit over getwist! MAAR: hoe bepaal je wanneer een apparaat gebreken vertoont of niet? Uiteindelijk kan enkel de fabrikant dat doen. Er zijn een aantal toleranties voor de kwaliteit van apparaten, en dat geldt zeker voor monitoren.

Als 1 pixel stuk is, dan ga wordt die door de fabrikant aanzien als perfect werkend. Zelfde bij 2 pixels... Wie bepaalt nu hoeveel pixels kapot mogen zijn opdat de monitor nog als goed wordt aanzien? -> de fabrikant!

Verder sprak jij over het aanklagen van je winkelier voor "wanprestaties". Dat kan niet omdat de winkelier geen wanprestaties heeft geleverd, maar wel de fabrikant of (hier) de technische dienst. Hooguit kan je van je winkelier je geld terug eisen.
Nee.

Als de monitor niet voldoet aan de verwachtingen die je ervan had (scheef beeld, dooie pixels, trillend beeld), dan kun je van de leverancier een andere eisen. Het is NIET aan de fabrikant om dat voor je vast te stellen. Jij had bij aankoop een bepaalde - redelijke - verwachting van het apparaat.

Het voldoet niet aan die verwachtingen dus een ander scherm van leverancier zonder die mankementen, of inderdaad ontbinding van de koop.

De winkelier heeft wel degelijk een wanprestatie geleverd, namelijk de levering van een gebrekkig product.
Hij is wettelijk verplicht een product te leveren zonder mankementen. Nogmaals: Je bent een koopovereenkomst aangegaan met de leverancier, niet met de fabrikant.

Ik begrijp wel waar je heen wilt hoor, eigenlijk kan in principe de winkelier er niks aan doen dat de fabrikant een gebrekkig product maakt. Maar daar heb je wettelijk gezien niks mee te maken. Dat klinkt hard, maar het is niet zo dat de consument dan maar de schade moet dragen. Jij hebt alleen met de winkelier te maken. De winkelier moet zijn distributeur bellen voor een nieuw product, die daarna de consument geleverd dient te worden, de distributeur moet het vervolgens verhalen op iiyama. Dat is de juiste volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Amen

Ik ben vandaag gebeld door teleplan :?

Moet ik daar nou op ingaan of is dat niet aan te raden.

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 14:14 schreef Hagar het volgende:
Amen

Ik ben vandaag gebeld door teleplan :?

Moet ik daar nou op ingaan of is dat niet aan te raden.
Hangt er natuurlijk helemaal van af wat je wil, hoe lang je t scherm al hebt, of je al contact hebt opgenomen met je leverancier, wat die gezegd heeft, wat Teleplan aangeboden heeft.
Ik zou wel gewoon uit goeie wil Teleplan een keer laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Ik ben in feb. van dit jaar al naar de winkel toe geweest voor die monitor en kreeg toen te horen dat ik bij de fabrikant moest zijn en nu 7 maanden later (bijna 9 na aankoop) gaat de winkel nog ff kijken of ze wat kunnen doen.

Dat noem ik een wanprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van deze thread heb ik afgezien van de aanschaf van de 451, in plaats daarvan heb ik een Philips 109P20 gekocht ([url="http://www2.ce-europe.philips.com/do/session/2270410/vsid/1219/cid/279038/cmpid/1165/url/http://www.ce-europe.philips.com/prd/product_details.jsp?BV_SessionID=@@@@2050685506.0998395153@@@@&BV_EngineID=callkfgkilibedbfjhcechm.0&product_id=14747[/urk]"]http://www2.ce-europe.philips.com/do/session/2270410/vsid/1219/cid/279038/cmpid/1165/url/http://www.ce-europe.philips.com/prd/product_details.jsp?BV_SessionID=@@@@2050685506.0998395153@@@@&BV_EngineID=callkfgkilibedbfjhcechm.0&product_id=14747[/urk])
Afbeeldingslocatie: http://www.ce-europe.philips.com/images/products/109p10_l.jpg

Ik ben heel erg tevreden over deze monitor, hij is hardstikke scherp en ook nog eens mooi vormgegeven. Hij is dan wel iets duurder dan die Iiyama, maar dan heb je ook wat. Vraag (lees : eis) je geld terug en koop dan gewoon een andere monitor, het heeft toch geen zin om je hieraan te blijven ergeren.

Iedereen succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie die test al gelezen dan op hardwarinfo.net ?http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=173

Stuurt Iiyama een testexemplaar en wat blijkt:
Convergentie is dus helemaal fucked up !!!
Is dus geen specifiek probleem van 19" modellen,daar het
om een 17" exemplaar gaat.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog steeds geen actie. Iedereen loopt te blaten dat ze eens een keer naar de oude meer moeten gaan. Buiten het feit dat dat m.i. helemaal niets oplost kan ik me niet voorstellen dat de gemiddelde tweakert daar de balls voor heeft. Een hoop geblaat in de ruimte dus.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 00:09 schreef www.hadecom.nl het volgende:
En nog steeds geen actie. Iedereen loopt te blaten dat ze eens een keer naar de oude meer moeten gaan. Buiten het feit dat dat m.i. helemaal niets oplost kan ik me niet voorstellen dat de gemiddelde tweakert daar de balls voor heeft. Een hoop geblaat in de ruimte dus.

:(
iedereen? Er zijn tot nu toe maar 2 mensen die bereid zijn om te gaan. Maar houd je eigenwijze commentaar voor je of weet jij een andere betere oplossing? Ik wil van deze klote monitor af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 11:12
Zou dat diamondtron gewoon niet goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kom op jongens nou weten we wel dat de 451 een probleem heeft. :Z

:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 11:32 schreef Koto1970 het volgende:
Ja kom op jongens nou weten we wel dat de 451 een probleem heeft. :Z

:r
Tot t moment waarop jij een probleem met een duur apparaat hebt. Es kijken hoe jij baalt en probeert je recht te halen.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Zo ik heb net na twee reparaties mijn monitor weer terug. Op zich ben ik in de eerste instantie redelijk tevreden (kijk of dit straks nog zo is - klop klop) want mijn wazig balk in msie (adresbalk) is scherp. Ook LIJKEN de letters niet tot nauwelijks nog te dansen. Vreemd is wel dat ik nu weer een convergentieprobleem heb, rechtsboven zie ik met een witte achtergrond dat er een duidelijke rode lijn in de rechterbovenhoek zichtbaar is... Minder :(

Maarja als de rest nou goed is neem ik dat wel voor lief, straks vern##k#n ze hem weer...

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Op woensdag 22 augustus 2001 00:41 schreef Nephilium het volgende:

iedereen? Er zijn tot nu toe maar 2 mensen die bereid zijn om te gaan. Maar houd je eigenwijze commentaar voor je of weet jij een andere betere oplossing? Ik wil van deze klote monitor af..
Waar ligt dat eigenlijk :?
Ik heb namelijk geen auto en de trein :?

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij vlak bij schiphol
Ik probeer de auto van me ouders te lene ;)
als student zijnde hebbie nietzoveel opties. Maar dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een duur apparaat. Ik heb de Vision Master Pro 450 en die was ook 1450 ballen. Maar die heb ik al sinds october 1999, nooit geen probleem gehad. :D

Maar ik vind gewoon dat er te veel wordt gezeurd over dit probleem, de 451 is gewoon een k*tmonitor , moet er daar nou 24 pagina's over gaan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Op woensdag 22 augustus 2001 14:12 schreef Koto1970 het volgende:
Ik heb ook een duur apparaat. Ik heb de Vision Master Pro 450 en die was ook 1450 ballen. Maar die heb ik al sinds october 1999, nooit geen probleem gehad. :D

Maar ik vind gewoon dat er te veel wordt gezeurd over dit probleem, de 451 is gewoon een k*tmonitor , moet er daar nou 24 pagina's over gaan. |:(
Hou gewoon je mond en verlaat deze thread ofzo. Ik :r een beetje van al die mensen die zeggen: "je moet niet zo zeuren" nadat je een apparaat van dik 1400 piek hebt gekocht.

Tot op heden ben ik trouwens tevreden over de reparatie! Ik heb mijn systeemspecificaties erbij gedaan en DUIDELIJK vermeld dat het probleem volgens Arnoud van Iiyama misschien veroorzaakt werd doordat het een AMD systeem is. Na vandaag een aantal uren met de monitor gewerkt te hebben moet ik zeggen dat de letters NIET meer trillen! :)

Kunnen ze toch nog iets bij NGP. Helaas heb ik nu in de rechterhoek een klein convergentieprobleem. Het beeld is daar een beetje minder scherp vergeleken met de rest. Het is wel weg te regelen maar dan wordt de rest weer ongescherp :z

Nouja ik kijk wel in hoeverre ik dit vervelend vind, tot nu toe worden mijn settings ook goed onthouden dus dat is wel positief. Ik hou jullie wel op de hoogte! Ik heb trouwens S/N 5004xxxx

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 00:41 schreef Nephilium het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, iedereen heeft een mening, maar actie ho maar. Hou dan je mond vind ik.

Maar dat nog niemand op het lumineuze idee is gekomen een aangetekende klachtenbrief met bijvoorbeeld een lijst met namen, serienummers en handtekeningen te sturen. Ik denk dat dat meer effect heeft dan dit domme geblaat.

Actie jongens. In principe sta je in je recht en hoef je dit niet te pikken. Maar een posting in deze megadraad lost niets op.

En waarom wil je van je monitor af. Is IIYAMA nu ineens niet goed meer. Roeleert je monitor niet meer en sucked 'ie big time omdat je een meeloper met de rest van deze GoT bent? Heb eens een eigen mening.

Desnoods wil ik me als IIYAMA dealer wel inzetten voor jullie. Jullie mogen een mail sturen naar iiyama.bug@hadecom.nl met daarin enkel je reply adres. Bij voldoende animo zal ik een standaard template maken waarin je dan je gegevens kwijt kunt. Ik stuur dat dan door naar IIYAMA en kijk wat daar uit gaat komen.

Zo genoeg meegedacht?
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.