IIyama Pro 451 probleem

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 3.388 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:49
"Op mijn aankoopsbon staat dat ik binnen 14 dagen na het aankoopsdatum moet ruilen, en daarna wordt het doorgestuurd na de fabricant ter beoordeling en reparatie."

Dat klopt niet, de winkelier is altijd verantwoordelijk voor garantieafhandeling.
Hier gaan geen uitzonderingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 19:43 schreef star het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje:
Ik heb dus aan IIyama geschreven en over mijn klachten verteld. Ook dat mijn monitor al twee keer vergeefs is "gereparreerd" , dat ik deze monitor dus graag tegen een ander model wil inruilen.
Hun antwoord was:
Dat de hoeken af en toe nog eens verkleuren klopt. Er is alleen een aanpassing uitgevoerd (indien deze vanuit de fabriek nog niet aanwezig was) zodat alleen de tussentijd langer wordt.
De verkleuring treed kortstondig op omdat de interne temperatuurmeting een software-reset nodig heeft, deze meting staat in combinatie met de beam-landing correctie die op zijn beurt dan weer de oorzaak van de verkleuring is.
Indien u een andere monitor wenst, dient u met de dealer contact op te nemen, wij kunnen niet direct iets met u doen daar u met de dealer een koopovereenkomst hebt(zie tweakers en koopovereenkomsten op dezelfde site).

Op mijn aankoopsbon staat dat ik binnen 14 dagen na het aankoopsdatum moet ruilen, en daarna wordt het doorgestuurd na de fabricant ter beoordeling en reparatie.
Maar dat het euvel dus niet verholpen kan worden is duidelijk. Dus ik weet niet zo echt wat ik met hun aantwoord moet. Ze horen toch gewwon een produkt te leveren dat zonder mankementen is?
Anybody?
Wat iiyama zegt, klopt. De leverancier/winkelier is er verantwoordelijk voor om een goed werkend product af te leveren. Ze proberen zich er bij jou dus uit te bluffen. Niet intrappen, dit is winkels eigen.
Ook heb je niks te maken met hun zogenaamde "voorwaarden". De Nederlandse wet stelt de consument daarbij in het gelijk. Je hebt simpelweg recht op een goed werkend product.
Koopovereenkomst houdt in: Consument koopt een product, winkelier levert die, waarna de consument zich verplicht het bedrag te betalen en de winkelier zich verplicht om een product zonder mankementen te leveren.

Zie ook dit topic eens: [topic=148525/1/30]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het topis gelesen. Klinkt heel leuk, maar in de praktijk is toch de consument de dupe. En nee ich heb geen rechtsverzekering en ook geen geld voor een advokaat. :'(
En ik was bij de dealer en natuurlijk stuurt hij me door naar IIyama, en IIyama zegt dan dat de monitor nou eenmaal zo is de dat er verder niets aan te doen is, en dat het dus niets eens een klacht is want de monitor is nou eenmaal zo.
Hun verklaaring:
De verkleuring treed kortstondig op omdat de interne temperatuurmeting een software-reset nodig heeft, deze meting staat in combinatie met de beam-landing correctie die op zijn beurt dan weer de oorzaak van de verkleuring is.

Maar ja da st ik nu....
Wat kan je daar nog zeggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 15:17 schreef star het volgende:
ik heb het topis gelesen. Klinkt heel leuk, maar in de praktijk is toch de consument de dupe. En nee ich heb geen rechtsverzekering en ook geen geld voor een advokaat. :'(
En ik was bij de dealer en natuurlijk stuurt hij me door naar IIyama, en IIyama zegt dan dat de monitor nou eenmaal zo is de dat er verder niets aan te doen is, en dat het dus niets eens een klacht is want de monitor is nou eenmaal zo.
Hun verklaaring:

Maar ja da st ik nu....
Wat kan je daar nog zeggen? :?
Dan is er ook nog Rechtsbijstand. Als je geen (te) groot eigen vermogen hebt, heb je recht op rechtsbijstand tegen een kleine eigen bijdrage (inkomen afhankelijk). Zowiezo heb je recht op een eerste gesprek.
Je wint zo'n zaak zeer waarschijnlijk. Je mag redelijk wat verwachten voor dat geld. Een winkelier mag je niet zomaar "naar huis sturen".

http://www.bvr.rechtsbijstand.net/ . Bel voor een gesprek, zou ik zeggen :)
ik heb het topis gelesen. Klinkt heel leuk, maar in de praktijk is toch de consument de dupe.
Dan heb je toch echt niet goed gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 21:32 schreef Zeurkop het volgende:

[..]

Ik van iiyama? fout, ze hebben mij in het verleden zo goed geholpen (een studieproject over beeldbuizen, daarbij met een 8,9 voor afgestudeerd) dat ik er alleen maar positief over kan zijn en hun een wederdienst schuldig ben.
Over specs kun je je laten informeren bij je dealer, deze worden normaal altijd vrijgegeven als je ernaar vraagt(doe dit dus ook eens bij je Philips en schrik niet).

Oja, laat je toetsenbord ook eens nakijken!

Succes verder!
Dus jij bent hun een wederdienst schuldig? Dus je weet donders goed dat ze slechte monitoren leveren omdat je daar stage ofzo hebt gelopen.en vind je het gek dan je een 8.9 krijgt als je goede dingen over hun zegt? goede reclame voor hun...preies dan slaag je wel, ga je aan het werk bij een bedrijf en kan je er geen snars van wordt je onslagen, beland je op straat en ga je uit frustratie iiyama monitoren door ramen gooien...vervolgens beland je in de bak waar ze alleen maar afgedankte iiyama monitoren hebben en je leven eindigd er ook nog achter..damn zo'n leven wil ik echt niet.... je post alleen maar berichten in deze topic als je nu gewoon 1 keer er neer zet wat je ervan vind in plaats van tig keer replyen van dit is goed en iiyma is zo goed etc etc....
En in de specs van iiyama staat echt niet dat de letters horen te trillen, beeld verkleeurd, instelling niet opgeslagen worden, monitor pas na 5 minuten aansprings als hij in standbye is geweest...

en mijn typefouten komen gewoon doordat ik zo pissed was, volgende week ga ik mijn omruilen dus ben nu nie tmeer pissed ...damn, toch nog veel spel fouten.. iiyama is niet goed voor je gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 20:14 schreef hawkeye007 het volgende:

[..]

Dus jij bent hun een wederdienst schuldig? Dus je weet donders goed dat ze slechte monitoren leveren omdat je daar stage ofzo hebt gelopen.en vind je het gek dan je een 8.9 krijgt als je goede dingen over hun zegt? goede reclame voor hun...preies dan slaag je wel, ga je aan het werk bij een bedrijf en kan je er geen snars van wordt je onslagen, beland je op straat en ga je uit frustratie iiyama monitoren door ramen gooien...vervolgens beland je in de bak waar ze alleen maar afgedankte iiyama monitoren hebben en je leven eindigd er ook nog achter..damn zo'n leven wil ik echt niet.... je post alleen maar berichten in deze topic als je nu gewoon 1 keer er neer zet wat je ervan vind in plaats van tig keer replyen van dit is goed en iiyma is zo goed etc etc....
En in de specs van iiyama staat echt niet dat de letters horen te trillen, beeld verkleeurd, instelling niet opgeslagen worden, monitor pas na 5 minuten aansprings als hij in standbye is geweest...

en mijn typefouten komen gewoon doordat ik zo pissed was, volgende week ga ik mijn omruilen dus ben nu nie tmeer pissed ...damn, toch nog veel spel fouten.. iiyama is niet goed voor je gezondheid.
Als je nou eens heel goed de topic leest van begin tot het eind en heel goed op mn reacties let, dan zie dat er over de reacties eerst navraag gedaan is voordat ik maar iets schreef. Jij schrijft overal rond dat iiyama slecht is zonder dat je goed wilt lezen/luisteren.
In mijn ogen ben je de grootste droplul (menings-uiting) die een beetje in de markt probeert te zieken. Ik denk zelfs dat ze blij zijn dat ze jouw niet meer als klant hebben. Breng maar weer lekker terug. Succes met je nieuwe monitor, nu heb je meer tijd voor je studie, kan je zorgen dat er iets meer van je in de wereld terecht komt.
Oja, dat cijfer, kreeg ik niet van hun hoor, was een cijfer voor het verslag in combinatie met een praktijk object. (Ontwikkeling van de vlakke beeldbuis met als hoofd-ontwerp een nieuwe afbuigspoel ontwikkelen voor deze buizen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou dat heb je niet goed je best gedaan bij dat ontwerpen..

monitoren zien er niet uit.

discussie gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 21:24 schreef Zeurkop het volgende:

[..]

Als je nou eens heel goed de topic leest van begin tot het eind en heel goed op mn reacties let, dan zie dat er over de reacties eerst navraag gedaan is voordat ik maar iets schreef. Jij schrijft overal rond dat iiyama slecht is zonder dat je goed wilt lezen/luisteren.
In mijn ogen ben je de grootste droplul (menings-uiting) die een beetje in de markt probeert te zieken. Ik denk zelfs dat ze blij zijn dat ze jouw niet meer als klant hebben. Breng maar weer lekker terug. Succes met je nieuwe monitor, nu heb je meer tijd voor je studie, kan je zorgen dat er iets meer van je in de wereld terecht komt.
Oja, dat cijfer, kreeg ik niet van hun hoor, was een cijfer voor het verslag in combinatie met een praktijk object. (Ontwikkeling van de vlakke beeldbuis met als hoofd-ontwerp een nieuwe afbuigspoel ontwikkelen voor deze buizen )
Jij bent gewoon een eikel die niet inziet dat iiyama kut monitoren maak momenteel en veel mensen er last van hebben. IK BETAAL GEEN 1400 GULDEN VOOR TRILLENDE LETTERS EN DAN ALS IK BEL ZEGGEN ZE DAT HET ZO HOORT EN EINDE VERHAAL.

dat is toch geen manier van zaken doen?
Die instelling die JIJ hebt is precies hetzelfde als die homo's bij Iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer een bericht van ook een "droplul" die inderdaad een lul is omdat die NOOIT deze k*t monitor had moeten kopen. (zo, dat lucht op)
Vanochtend zou voor de 2e keer mijn gerepareerde monitor gebracht worden. Ik zat in mijn auto naar werk (had geregeld dat iemand anders de monitor in ontvangst kon nemen) en werd gebeld door EC Chain (de vervoerder). Er was een probleem, want de monitor kon echt niet 's ochtends gebracht worden. Om een lang verhaal kort te maken; na enkele telefoontjes heb ik deze middag vrij moeten nemen om mijn monitor in ontvangst te nemen. Hij staat nu net een uurtje aan en heb last van hele vage plekken in de hoeken en de bovenkant van mijn scherm loopt uit in 2 puntjes die ik niet weg kan krijgen via het menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu een dag later en alle klachten die ik voor de 2e reparatie had zijn weer terug (menu werkt niet meer en _hele_ grote vlekken in de hoeken). :(
Voor mij zijn er geen andere opties meer dan dat ik een nieuwe monitor krijg. Mocht Iiyama daar moeilijk over doen, dan zit er niets anders op dan de rechtbijstandverzekering in te schakelen en/of de consumentenbond.
Gaat Tweakers hier ook nog aandacht aan besteden? Wat extra druk op Iiyama kunnen de gedupeerden wel gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
Heeft de vmp510/vmp512 ook dat soort problemen met een gf [ik heb een gf2 gts], ik was er over aan het denken om er een te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die volgens mij niet, mar wel ietwat geometrieproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Hoi,

Ik heb een deel van deze topic gelezen want hij is ook zooo lang dat ik deze niet helemaal wil en kan lezen.
Ik wordt er echt depressief van in jullie plaats als ik lees wat er allemaal scheef kan lopen, zelfs als je betaald voor een PRO monitor van een Oh toch zo'n bekend en goed Iiyama merk.
Het is echt een schande dat dit zo moet verlopen en afgehandeld wordt door Teleplan en Iiyama aan de gedupeerde klanten.
Dit probleem en deze Topic begint stilaan over de hele Benelux bekend te worden en toch vind ik het onvoorstelbaar dat er nog geen gerechterlijke of een of andere vorm van stappen zijn ondernomen.
Kan "gathering tweakers" of andere na deze lange topic geen enkele motivatie putten om de gedupeerden waar voor zijn geld aan te prijzen of is het in deze wereld dan toch ieder voor zich.
Tot zover deze lezing van Moris :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net gebeld door Iiyama en ze willen nu precies uitzoeken hoe het komt dat ik na 2 reparaties nog steeds problemen heb. Als je het aan mij vraagt loopt Teleplan de boel te belazeren omdat het wel heel toevallig moet zijn dat ik na reparatie nog dezelfde klachten heb. De man van Iiyama heeft in detail uitgelegd hoe die monitoren technisch werken, en wat er fout is met sommige monitoren en wat ze tijdens een reparatie fixen. Ik kom dan tot de conclusie dat mijn monitor helemaal niet gerepareerd is :(.
Hij komt in ieder geval woensdag langs om te kijken wat er aan de hand is, en als die nog steeds kapot is krijg ik een andere/nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Welk serienummer heeft nu geen problemen, ik wil het wel ff weten...

Ik gaat er gewoon weer 1 bestellen, en ik check hem in de winkel of ie goed is, issie goed neem ik hem mee, anders gaat ie weer DOA :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het schijnt vananaf 50059....

maar daar is ook nog niet alles zeker over, als je de posts leest enzo.

veel suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Laatst online: 16:34

alm

Op maandag 22 oktober 2001 14:56 schreef Schipper het volgende:
De man van Iiyama heeft in detail uitgelegd hoe die monitoren technisch werken, en wat er fout is met sommige monitoren en wat ze tijdens een reparatie fixen. Ik kom dan tot de conclusie dat mijn monitor helemaal niet gerepareerd is :(.
Hij komt in ieder geval woensdag langs om te kijken wat er aan de hand is, en als die nog steeds kapot is krijg ik een andere/nieuwe.
Als je meer info hebt over wat er aan de klachten gedaan wordt (zoals trillende letters) dan ben ik erg geïnteresseerd.

Mijn monitor is ter 'reparatie' geweest bij Teleplan en de letters trillen nog steeds. Bovendien is het beeld aan de bovenzijde niet recht meer (het loopt een beetje krom naar boven). Het 'calibreren' (donkerder en lichter worden van het beeld) is wel minder geworden (ofwel het gebeurt minder frequent). Ik ben niet helemaal zeker wat ik nu moet doen. Als het flikkeren van de letters niet gefixed kan worden, dan wil ik eigenlijk m'n monitor omruilen voor een ander merk en type. Mijn monitor is nu iets ouder dan twee maanden, zou dat dan nog zonder problemen moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 22:51 schreef alm het volgende:

[..]

Als je meer info hebt over wat er aan de klachten gedaan wordt (zoals trillende letters) dan ben ik erg geïnteresseerd.

Mijn monitor is ter 'reparatie' geweest bij Teleplan en de letters trillen nog steeds. Bovendien is het beeld aan de bovenzijde niet recht meer (het loopt een beetje krom naar boven). Het 'calibreren' (donkerder en lichter worden van het beeld) is wel minder geworden (ofwel het gebeurt minder frequent). Ik ben niet helemaal zeker wat ik nu moet doen. Als het flikkeren van de letters niet gefixed kan worden, dan wil ik eigenlijk m'n monitor omruilen voor een ander merk en type. Mijn monitor is nu iets ouder dan twee maanden, zou dat dan nog zonder problemen moeten kunnen?
Mijn klachten zijn moeilijk te specificeren omdat mijn monitor gewoon kapot is. De verkleuringen in de hoeken beslaan bijna mijn hele scherm en daardoor zou ik de eventueel wazige letters niet eens kunnen zien. Verder is het beeld compleet vervormd door bollingen aan alle kanten. Ik kan dit ook niet verhelpen doordat mijn instellingen menu niet werkt. Wat ook vreemd is, is dat het beeld aan de beide zijden aan de bovenkant uitloopt in een punt die ik (toen mijn menu nog werkte) niet kon wegwerken:
code:
1
2
3
4
5
_______
\     /
|     |
|     |
-------

Het probleem van de verkleuringen is een fabricage-probleem wat simpel opgelost kan worden door een modificatie. Dat is bij mij nu dus 2 keer gedaan, en heeft niet geholpen. Daar moet dus iets anders aan de hand zijn.

Het zonder problemen omruilen van je monitor kan nu niet meer, dat had je binnen een week bij je leverancier moeten doen (DOA). Nu ben je als hulpeloze klant in de klauwen gevallen van Iiyama en Teleplan... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omruilen kan langer hoor. Ik heb ook 3 weken gewacht en toen kreeg ook ik ook nieuwe van iiyama. Niet dat het veel uitmaakte, maar toch:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 21:37
Nou ik heb m'n monitor eindelijk ook weer terug. Maar het probleem is er nog steeds...
Zucht het lijkt ongerepareerd... Gaan we weer belle belle zeiken zeiken wachten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk iets positiefs: Vanmiddag is iemand van Iiyama op mijn werk langsgeweest om naar mijn monitor te kijken. Ik had het Nokia Monitor Test Tool klaarstaan en hij heeft ongeveer een minuut naar de monitor gekeken voordat die zei dat die inderdaad dood was. Hij had al een vervangende monitor bij zich met serienummer 50056833 met productiedatum april 2001 (NCW). Deze heeft nu een paar uur aangestaan en tot nu toe doet die het perfect (afkloppen). Wel weet ik bijna 100% zeker dat die al eerder gebruikt is doordat het menu op Nederlands stond (ik laat hem altijd op Engels staan) en toen ik als eerste een factory reset heb gedaan, versprong het beeld (lijkt me vreemd voor een monitor die nieuw vanaf de fabriek komt). Maar ik ben in ieder geval blij dat ik nu achter mijn PC kan zitten zonder dat ik ik het idee heb dat ik aan de LSD zit doordat ik in allerlei kleuren vage vlekken voor me zie.

Even nog wat dingen die ik opgevangen heb tijdens zijn aanwezigheid:
- Ik kreeg het idee dat Iiyama deze thread volgt (is volgens mij al eerder gezegd)
- Volgens de man heeft het serienummer niets te maken met de kwaliteit van de monitor (een monitor uit januari kan het dus beter doen dan eentje uit juli)
- Er zijn maar een tiental mensen die echt grote problemen hebben met dit type monitor (die dus niet na 1 reparatie gefixed zijn).

Nog een vraag; is bij iemand bekend hoe je in het verborgen menu kunt komen van dit type monitor (ik heb de search al gebruikt, maar nog geen werkende oplossing gevonden) en zo ja, kan je daar ook zien hoe lang de monitor al aangestaan heeft?
Bij mijn printer is dat er bijvoorbeeld wel (# printjes), en het lijkt mij logisch dat het voor een reparatie interessant is om te kijken hoe lang de monitor aangestaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy_verberne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb ook een A902MT en ook last van een trillend beeld. Dat gebeurd meestal pas als ie een tijdje aan staat. Mijn vragen zijn:
1) Zijn er mensen waarbij dit probleem is verholpen nadat de monitor door Teleplan was gerepareerd?
2) Zijn er mensen die de monitor in een slechtere staat terugkregen nadat zij hem ter reperatie hadden meegegeven?

Het mag duidelijk zijn dat ik nog twijfel of ik mijn monitor nu wel of niet ter reperatie zal aanbieden aan Teleplan.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:48

Diamon

The Weird One

Op vrijdag 26 oktober 2001 08:21 schreef andy_verberne het volgende:
Ik heb ook een A902MT en ook last van een trillend beeld. Dat gebeurd meestal pas als ie een tijdje aan staat. Mijn vragen zijn:
1) Zijn er mensen waarbij dit probleem is verholpen nadat de monitor door Teleplan was gerepareerd?
2) Zijn er mensen die de monitor in een slechtere staat terugkregen nadat zij hem ter reperatie hadden meegegeven?

Het mag duidelijk zijn dat ik nog twijfel of ik mijn monitor nu wel of niet ter reperatie zal aanbieden aan Teleplan.
:?
1. ik heb een ander model.
2. mijn monitor behuizing zat vol met barsten, en beschadigingen op de coating toen die bij Teleplan weg kwam.

Euhmmmmm, mocht je zelf een vervangende monitor hebben, dan kun je es met iiyama bellen, en d'r opstaan dat iiyama hem zelf repareert.
Of gewoon de monitor door Teleplan ophalen, en :Z tot dat je hem weer terug hebt.
Dan afw8en of het probleem gefixt is.

Ps, voor de iiyama gast die op zijn werk dit draadje moet volgen:
Wanneer heeft Teleplan de EXIT bereikt.
Staan ze al bij de achterdeur, of komen ze net bij de directie weg voor een functioneringsgesprek en staan ze weer bij de ingang.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 18:15
Op vrijdag 26 oktober 2001 10:27 schreef Diamon het volgende:

2. mijn monitor behuizing zat vol met barsten, en beschadigingen op de coating toen die bij Teleplan weg kwam.
en wat hebben ze er bij jou aan gedaan?
bij mij is het ook gebeurt en ik laat het er absoluut niet bij zitten!
ik wil een krasvrije monitor terug! (ze komen hem nl halen maandag voor een 2e reparatie).

Ik vraag me trouwens af hoe ze beschadigingen aan de coating gaan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 27 oktober 2001 00:46 schreef Harry B het volgende:

[..]

en wat hebben ze er bij jou aan gedaan?
bij mij is het ook gebeurt en ik laat het er absoluut niet bij zitten!
ik wil een krasvrije monitor terug! (ze komen hem nl halen maandag voor een 2e reparatie).

Ik vraag me trouwens af hoe ze beschadigingen aan de coating gaan repareren.
Ik heb het er ook niet bij laten zitten.
Toen ik ze belde om de beschadingingen door te geven, en te melden dat hij nog net zo defect was als daarvoor, zouden ze hem weer ophalen.
Die telefoon miep zei dat d'r een geheel nieuw binnenwerk in zou komen.
Gezien d'r een nieuwe buis in moet, om de coating te "repareren" en een nieuwe behuizing om de barsten te "repareren", zou ik niet in aanmerking komen voor een nieuwe monitor omdat de reparatie kosten lager zijn dan een nieuwe monitor :?.

Nieuw binnenwerk en nieuwe behuizing, is met mijn nuchterverstand gewoon een nieuwe monitor leveren.

Krijg nu dus een nieuwe monitor, na wat aandringen.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg m'n geld terug...

moet alleen nog langs de dealer maar wil eerst een andere monitor...philips denk ik.

dan m'n geld ophalen....

ik heb totaal 2 keer gerepareerd (hielp niet)...toen 2 keer een NIEUWE Monitor...doet nog niet. laatste serienummer is 50073xxx
DUS SERIENUMMER ZEGT NIKS !!!!!

kut iiyama. |:( ;( :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, ik heb ook een 902 maar die lijkt oke te zijn, alleen knipperen de kleurtjes soms. Mijn broer heeft er ook een, en ook die is goed.
Hiervoor had ik een 450, en die leek alleen wat scherper te zijn.
Maar waar is die nokia tool te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het helaas ook. Ik heb net een boze emailtje gestuurd. Denk je een fatsoenlijke monitor te kopen is het gewoon een kutding!
Weet er iemand of teruggave van geld ook mogelijk is?

Ik hoor het allemaal nog wel

mzzzlllll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook die monitor al sinds mei 2001... Ik heb ook veel last van trillende letters, instellingen die niet bewaard worden en het scheve beeld dat vanzelf gaat op de 1 of andere manier... Maar omdat ik zoveel negatiefs hoor hier over teleplan durfde ik em eigenlijk niet op te sturen, daarom heb ik via iiyama.nl mn problemen door gegeven maar na 2 dagen nog steeds nix gehoord >:(

jullie horen het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

Op donderdag 01 november 2001 12:32 schreef Gubbo het volgende:
Maar omdat ik zoveel negatiefs hoor hier over teleplan durfde ik em eigenlijk niet op te sturen, daarom heb ik via iiyama.nl mn problemen door gegeven maar na 2 dagen nog steeds nix gehoord >:(
Via www.iiyama.nl kom je gewoon bij Teleplan terecht... Niet bij Iiyama zelf dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:34
Lekker vrolijk nieuws allmaal, nu ik net een iiyama MA 201D heb besteld... :( (Ik verwacht 'm een dezer dagen te kunnen ophalen! :9~ )

Iemand dergelijke problemen met deze monitor??

Ik heb zelf wat monitoren bekeken, maar deze iiyama geeft naar mijn mening echt een geweldig beeld. Ik gebruik nog steeds een Trust Precision Viewer 17", maar er zijn weinig monitoren (op die nieuwe iiyama na dan) die bij de kwaliteit van dit ding in de buurt komen. En dat vind ik opzich redelijk vreemd. Veel mensen vinden Trust een waardeloos merk, en de monitor was 400 gulden, toen ik 'm 3 jaar geleden kocht... :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00
Is dat niet de vmp510?
Die heb ik afgelopen maandag gekocht.
Geweldige monitor, lekker scherp op 1280x1024 32 bit
refresh 100 hz.
hiervoor heb ik 3 jaar de vmp 400 gehad ook een hele goeie monitor.
Ik heb nooit last gehad met Iiyama (afkloppen)

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben gebeld door Teleplan, jammer genoeg :(, en ze komen de monitor volgende week vrijdag ophalen.

Toen ik vroeg hoelang het gaat duren zei de vrouw: "Minimaal 10 dagen maar daar gaan we vaak overheen met een dag of wat...". Toen ik vroeg hoelaat ze kwamen zei de vrouw: "tussen 9 en 1 maar vaak zijn onze couriers te laat dus ga er maar vanuit dat het later word."

Errug onprofessioneel dus allemaal |:(

Maar zal ik foto's nemen van de monitor zoals hij eruit zag VOOR dat hij naar teleplan ging of is dat overdreven, ik zit hier aan te denken omdat verschilllende mensen al een beschadigde monitor terug kregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja meteen ff een vraag, als ik verschillende games speel moet ik vaak steeds de maten van mn scherm aanpassen, die staan dat scheef of te klein of te groot. Dit hoort toch niet????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 09:12 schreef Gubbo het volgende:
Ohja meteen ff een vraag, als ik verschillende games speel moet ik vaak steeds de maten van mn scherm aanpassen, die staan dat scheef of te klein of te groot. Dit hoort toch niet????
idd niet, monitor hoort dat de onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

Op vrijdag 02 november 2001 09:10 schreef Gubbo het volgende:
Maar zal ik foto's nemen van de monitor zoals hij eruit zag VOOR dat hij naar teleplan ging of is dat overdreven, ik zit hier aan te denken omdat verschilllende mensen al een beschadigde monitor terug kregen...
Het is nooit weg om foto's te hebben... Sta je sterker als er wat mocht zijn.
Misschien een goed idee om zelf eerst even contact op te nemen met de transporteur, EC Chain, op nummer 0345-545080 om te vragen of de afspraak vast staat. Teleplan maakt bij afspraken nogal eens wat fouten. Het schijnt erg moeilijk te zijn om geen fouten te maken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Ja, bel ik met Teleplan over de status van me monitor, kunnen ze hem niet in het systeem vinden.
Bel ik de volgende dag weer, zeggen ze dat hij nog bij EC Chain staat :?.

T'sja, tis toch al 2 weken geleden dat de monitor opgehaald is, dus ga d'r maar vanuit dat het een smoes was.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Mijn monitor is nu toch al zo'n 6 maanden oud (VMP 451) en hij is nog 0x omgeruild, en doet het eigenlijk perfect. Sinds ik mijn Iiyama heb, heb ik ook nog voor 4 kenissen een Iiyama monitor gekocht, en die doen het allemaal zeer goed, en die mensen zijn zeer tevreden. Dus ik vind toch echt dat Iiyama goede monitoren maakt. Ik snap dat het erg frustrerend is als je geen goede monitor krijgt, en het moeite kost om wel een goede te krijgen. Maar kom dan niet met loze opmerkingen als: Iiyama sucks en al. Het komt megaveel voor dat er ergens een productiefout in zit, en ja, het is dan meestal niet gelijk opgelost, maar dat wil niet zeggen dat het merk op zich niet deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wou toch nog even zeggen dat ik vandaág m'n geld terug heb gekregen.....1400 piek.
ik heb daarvoor een Philips Brilliance 109P gekocht voo rhetzelfde bedrag.

Deze heb ik aangesloten en hij werkte direct perfect, hoefde niks in te stellen...alles haarscherp tot in de randen...

mijn discussie omtrent iiyama gesloten, ik hoef er nooit meer 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 18:11 schreef msturm10 het volgende:
Mijn monitor is nu toch al zo'n 6 maanden oud (VMP 451) en hij is nog 0x omgeruild, en doet het eigenlijk perfect. Sinds ik mijn Iiyama heb, heb ik ook nog voor 4 kenissen een Iiyama monitor gekocht, en die doen het allemaal zeer goed, en die mensen zijn zeer tevreden. Dus ik vind toch echt dat Iiyama goede monitoren maakt. Ik snap dat het erg frustrerend is als je geen goede monitor krijgt, en het moeite kost om wel een goede te krijgen. Maar kom dan niet met loze opmerkingen als: Iiyama sucks en al. Het komt megaveel voor dat er ergens een productiefout in zit, en ja, het is dan meestal niet gelijk opgelost, maar dat wil niet zeggen dat het merk op zich niet deugt.
Het productie foutje is de ergste nog niet, maar he feit dat iiyama daar NIET volwassen mee omgaat en de klant dus niet serieus neemt, maakt het dus een kut bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 17:22 schreef hawkeye007 het volgende:
ik wou toch nog even zeggen dat ik vandaág m'n geld terug heb gekregen.....1400 piek.

Deze heb ik aangesloten en hij werkte direct perfect, hoefde niks in te stellen...alles haarscherp tot in de randen...

verander even je sig. :_)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 17:22 schreef hawkeye007 het volgende:

Hoe lang had je die monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
HCC dagen
Hal7 Stand B010

Om eens lekker klachten te gaan indienen en vergeet niet je monitor mee tenemen...Ik volg dit topic al heel lang! En ik :r dus op die Ilyama Dingen! Wou er eentje kopen maar...ik ga nu wel over op LG ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

ben er ook nog steeds niet af, de OSD instellingen van deze blijven wel opgeslagen maar het beeld schuift nog steeds heen en weer :?

Teleplan ben ik ook zat omdat ze mij al meerdere keren hebben laten zitten :(

Ik doe het mooi via IIyama zelf, die brengen mij een nieuwe en dan gaat de oude terug.
Dus maar weer eens een mailtje sturen

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 13:33

Allardie

AT..

Hebben alle 451's die in de pricewatch staan die problemen?

ik zie de s900mt1 (715 piek) gewoon flatsquare
de a902mt 1100 piek diamondtron

heeft die s900 ook zo veel problemen? of ligt het vooral in de diamondtron reeks???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 13:33

Allardie

AT..

up^ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hij is maandag opgehaald door EC Chain, mn 1e tegenslag was dat eigenlijk al omdat de afspraak op vrijdag stond:( Verder kreeg ik een half brakke 17" als leen monitor, en konden ze verder niet zeggen waaneer de reparatie klaar zou zijn :(:(:(:(

Nu maar hopen dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2024
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:44 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zonder duidelijke motivatie en gefundeerde mening vergallen dit forum. Denk eens na voor je iets roept.
Zal ik eens voor je meedenken:
IIYAMA ontwikkelt een monitor. Deze monitor verkoopt erg goed. Na een tijd komen de klachten omdat een aantal modellen een bug hebben in de vorm van een slechte temperatuursensor. (De nachtmerrie van elke zichzelf respecterende fabrikant mag ik je zeggen). IIYAMA werkt met teleplan en uit ervaring moet ik zeggen dat zij erg keurig, accuraat en netjes werken. Teleplan is ingeregeld op een aantal calls per tijd. Nu komt het probleem: teleplan kan alle klachten niet aan en IIYAMA duidelijk ook niet. Begrijpelijk imo.
En dan gebeurd iets wat ik niet kan bevatten: het door bijna iedereen gerespecteerde bedrijf IIYAMA wordt in een klap tot op de grond afgefikt door sukkels als jij. Leveren ze ineens klote monitoren? Nee! Er zit een bug in een serie monitoren, that's all. En als we nu met zun allen gaan lopen schoppen en de technische dienst gaan bellen, lopen schandalen etc dan zal het omruilproces heus niet sneller verlopen. Ik wacht dus nog een maand voor ik mijn storing aanmeld, tot de druk een beetje van de ketel is.
Voor de rest moet ik je zeggen dat IIYAMA perfecte kwaliteit levert voor een heel schappelijke prijs (en ik heb er al heel wat verkocht!!). Jammer dat er nog steeds mensen zijn die zich laten leiden door dit soort negatieve geluiden.

Amen. ;)
Ik vind dat deze mensen allemaal in hun recht staan om te schoppen, klagen en zelfs schelden...

Ik kijk nu al anderhalf jaar tegen een vervormde 450 aan en erger me nog steeds :r
En ja m'n monitor is ook al 3 keer terug geweest.
Het is afgedaan met ja meneer er mag maximaal 3mm afwijking zijn en klaar ben je.

Als je monitoren verkoopt en wil blijven verkopen zou ik maar eens een ander merk erbij nemen...
Kun je misscien ook gelijk die tekst onderaan je site weglaten:
Belangrijk: een LCD display kan fouten vertonen in de vorm van dode pixels of niet goed functionerende pixels. De verantwoordelijkheid in deze kwestie ligt bij de fabrikant.

Volgens mij kunnen ze beter kleerhangers gaan ontwikkelen!

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Op zaterdag 10 november 2001 19:38 schreef Allardie het volgende:
Hebben alle 451's die in de pricewatch staan die problemen?

ik zie de s900mt1 (715 piek) gewoon flatsquare
de a902mt 1100 piek diamondtron

heeft die s900 ook zo veel problemen? of ligt het vooral in de diamondtron reeks???
Nee, problemen waren allen bij Vision Master Pro 451, en in de huidige modellen zijn er helemaal geen problemen meer voor zover ik weet.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Op donderdag 15 november 2001 19:11 schreef msturm10 het volgende:

[..]

Nee, problemen waren allen bij Vision Master Pro 451, en in de huidige modellen zijn er helemaal geen problemen meer voor zover ik weet.
Das dus ook kennenlijk niet waar, die geven net zo hard de problemen...

Verwijderd

Das dus ook kennenlijk niet waar, die geven net zo hard de problemen...
Klopt als een monitor.... (8> ik heb er 2 staan, 1tje bijna een jaar oud, de andere moet nog 3 weken worden. Maar wat me opviel is dat het vooral bij warmte optreedt, dus heb ik voor de grap in de oudere een klein koelertje geplaats. TADA, geen problemen meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
ej...
op de HCC is een Iiyama benelux stand, in hal7 geloof ik.
als jullie nou eens met zijn allen daar verhaal gaan halen?

zomaar ideetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 18:15
werkt niet, staan waarschijnlijk toch mensen die er niets mee kunnen behalve doormailen naar een collega op het hoofdkantoor ofzo.

plus, ik denk dat je het op een drukke beurs wel kan vergeten, je motiveert ze niet om iets voor je te doen als je komt "zeuren" over je monitor als zij het gigantisch druk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het heeft me wat moeite en tijd gekost om de gehele topic te lezen maar ik heb er nog iets aan toe te voegen...ik had luchtbellen in mijn monitorglas.............nou heb ik die topic gelezen en ik wacht inmiddels al 7 weken op mijn monitor en weet dus niet of ik ook last heb van al die euvels.....hoop van niet...de service van Teleplan is trouwens belabberd.

Heb net opgehangen en mijn monitor komt niet 2 weken geleden, niet vorige week maar door ziekte ga ik deze week eindelijk gebelt worden...joepie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het nummer van TELEPLAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 14:55 schreef Gubbo het volgende:
Weet iemand het nummer van TELEPLAN?
ja hoor dat is 024-3721880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 10:20 schreef James_Watt het volgende:

[..]

Ik vind dat deze mensen allemaal in hun recht staan om te schoppen, klagen en zelfs schelden...

Ik kijk nu al anderhalf jaar tegen een vervormde 450 aan en erger me nog steeds :r
En ja m'n monitor is ook al 3 keer terug geweest.
Het is afgedaan met ja meneer er mag maximaal 3mm afwijking zijn en klaar ben je.

Als je monitoren verkoopt en wil blijven verkopen zou ik maar eens een ander merk erbij nemen...
Kun je misscien ook gelijk die tekst onderaan je site weglaten:
Belangrijk: een LCD display kan fouten vertonen in de vorm van dode pixels of niet goed functionerende pixels. De verantwoordelijkheid in deze kwestie ligt bij de fabrikant.

Volgens mij kunnen ze beter kleerhangers gaan ontwikkelen!
Je hebt in je eerste alinea helemaal gelijk. Maar blijf dan wel in den redelijke. Ik snap niet waarom een merk dat het ene moment de hemel in wordt geprezen naar aanleiding van een lullige bug finaal op dit forum de grond in gefikt kan worden. Dan is er iets niet helemaal lekker. Punt.

Teleplan is inderdaad niet de meest optimale oplossing. Zal ik niet tegenspreken. Maar welke merken maken nog meer gebruik van Teleplan? Weet jij het? Zou je kunnen verbazen.

Wat is dat nou weer voor onzin? Ik verkoop IIYAMA, tot volledige tevredenheid van mijn klantenkring, tot nu toe slechts een defect gehad dat netjes is opgelost door teleplan. (en ja, ik was even heel erg huiverig).
En waarom zou ik de tekst weghalen? Is gewoon een reele disclaimer. Ik snap trouwens niet waar je je mee bemoeit. Ik run mijn zaak op mijn manier, en wil je bestaansrecht hebben in deze verpeste markt moet je een kwalitatief goed product leveren. Ik hou het al 5 jaar vol. Evenaar jij me? Goed, weten we dat ook weer. Ik dank U. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, net mn monitor teruggebracht binnen 8 dagen bij Powerline, voor de bekende problemen(trillende letters, instellingen vergeten, niet mooi uitlijnen, 'smily' bovenkant), kan k dus niet een nieuwe meekrijgen want alle 3 de exemplaren in de winkel hadden dit probleem!!! Deze monitoren waren gemaakt in juni, het serienummer weet k niet maar toen waren er dus nog problemen. Als iemand eens kon vertellen of hij een recent vervaardigde 451 heeft gekocht die t wel goed deed of iemand die weet vanaf wanneer ze wel goed zijn, dat zou mooi wezen. Toen k iiyama had gebeld zeiden ze trouwens dat t een fout in de batch van de temperatuursensor was die in een loop raakt, maar dat dat inmiddels was verholpen...we zullen zien...k krijg als t goed is de eerste week van december een nieuwe 451 uit een serie die powerline nu nieuw bij iiyama gaat bestellen. K ben benieuwd! k zal t hier wel melden...

O, en k denk dat jullie wel willen weten wat powerline vind van tweakers...de td daar:'tweakers...dat zijn een stelletje wannabees die denken dat ze alles weten!' (gequote..)

succes allemaal met iiyama want t is verder een prima maker van monitoren met kwaliteit...alleen met dit model is t dus goed fout gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Er zijn er dus geen 1 die wel goed is, ik heb de monitor op de HCC zelfs gek zien doen...

Ik snap er geen fuck meer van nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je welk serienummer en van welke maand deze monitor was op de hcc? anders kun je natuurlijk r niets van zeggen of t nu wel goed is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 01 december 2001 22:36 schreef KDZ het volgende:
Er zijn er dus geen 1 die wel goed is, ik heb de monitor op de HCC zelfs gek zien doen...

Ik snap er geen fuck meer van nu :(
Nou, ik snap het wel (echt waar :?)

Op de HCC waren een aantal stands, die hadden de monitoren opgestapelt.
Opzich nixs op tegen natuurlijk, maar wat hadden ze gedaan:
De geluidsboxen (die Bose dingen enzo) op de hoek neergezet, waar ook de monitoren opgestapelt stonden |:(
Ik hoop echt dat niemand die monitoren gekocht heeft, die dicht/dichtst bij die boxen stonden.

D'r was zelfs 1 stand bij, waarbij ze +/- 20 cm vanaf stond.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen problemen met m'n 451, heb hem vorig jaar op de HCC gekocht. Manu-date is van Sept 2000. 1024x768, maar 1600x1220 pakt hij ook... Zie voor de rest van config hieronder.

Ik hoop dat hij het blijft doen, want zo'n lange topic had ik nog nooit gezien.

Succes iedereen die probs heeft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:00

syserr

kangoeroe

hmm, mijne op de afgelopen HCC gekocht bij FunPrice (ja, ik weet et, maar ze waren nou eenmaal de goedkoopste op dat moment bij mijn weten..) en heb er niet direct zware problemen mee... misschien is et handig als er iemand es ff een lijstje maakt met welke problemen hoe wanneer en waarom etc (eventueel met serienummers en data etc!?) op treden want deze thread wordt wel erg lang en onoverzichtelijk...

edit:

waar zie ik de manufacturing date!?

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals jullie zien ben ik nog steeds bezig mijn monitor terug te krijgen...dat kost nogal wat moeite want je je kent het wel....."we begrijpen er niks van meneer, hij had al lang bij u moeten zijn" en deze "meneer u gaat teruggebeld worden door de vervoerder, ik beloof het u, want de monitor is niet meer bij ons" (alsof het dan niet meer hun probleem is).

En nu heb ik dus de vervoerder aan de lijn gehad (EC Chain), ook hier was het "meneer onze excuses, we snappen er niks van, hij is hier maar hij had al lang bij u moeten zijn" ...

Het komt er dus op neer dat ik al 3 weken bezig ben deze monitor terug te krijgen, maar deze vrijdag zou hij echt worden teruggebracht beloofde een medewerker van de afdeling logistiek....en zo geschiede het dus niet want vrijdag geen monitor....ik bellen, jullie raden het al dus ik ga het niet nog een keer vertellen maar maandag zou ie dan bezorgd worden....maandag niks en zojuist heb ik weer gebeld en nu komt ie morgen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

Mensen zijn nu eenmaal conservatief/behoudend van aard. Maar het valt me op dat op dit forum velen veelal RETE-conservatief zijn. Bij de minste geringste tegenstand op hun favoriete merk krijg je alweer de termen IIYAMA RULEZ en PLEXTOR RULEZ als dooddoeners naar je hoofd geslingerd.

Maar kijk nu eens naar de feiten. Je kunt in dit geval toch alleen maar concluderen dat er een bar en barslecht product op de markt is gezet. Dit forum dient er juist voor dergelijke blunders naar voren te brengen en potentiële kopers erop te wijzen.

Op aanraden van enkele "insiders" kocht ik in 97 ook een Iiyama. Zelfs in de lichtste stand bleef het beeld vrij donker en van scherpte in de hoeken kon geen sprake zijn. Ik was blij dat ik m schappelijk kon doorverkopen en sinds 98 staat hier een loepscherpe destijds schappelijk geprijsde Philips te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 11:15 schreef Sweet het volgende:
Mensen zijn nu eenmaal conservatief/behoudend van aard. Maar het valt me op dat op dit forum velen veelal RETE-conservatief zijn. Bij de minste geringste tegenstand op hun favoriete merk krijg je alweer de termen IIYAMA RULEZ en PLEXTOR RULEZ als dooddoeners naar je hoofd geslingerd.

Maar kijk nu eens naar de feiten. Je kunt in dit geval toch alleen maar concluderen dat er een bar en barslecht product op de markt is gezet. Dit forum dient er juist voor dergelijke blunders naar voren te brengen en potentiële kopers erop te wijzen.

Op aanraden van enkele "insiders" kocht ik in 97 ook een Iiyama. Zelfs in de lichtste stand bleef het beeld vrij donker en van scherpte in de hoeken kon geen sprake zijn. Ik was blij dat ik m schappelijk kon doorverkopen en sinds 98 staat hier een loepscherpe destijds schappelijk geprijsde Philips te draaien.
wat wil je nu eigenlijk zeggen, ik volg je standpunt niet helemaal? het gaat hier over 1 model, namelijk de VM 451 pro, en niet over alle Iiyama monitoren, de topic heet zoals je ziet Iiyama Pro 451 probleem

btw... als je monitor niet goed was waarom heb je hem dan niet terug gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet

Sweet

kerStens,

Ik geloof dat het Iiyama geval dat ik in 97 kocht niet de Pro 451 was, maar ik kan me vergissen.

Voor jou dan nog eens de crux van het verhaal. Als mensen elkaar na beginnen te praten door te stellen dat merk X of Y zo ontzettend goed is, dan wil de kritische noot wel eens verloren gaan. Pas als echt blijkt dat het merk (zoals nu, maar volgens mij al veel eerder) grote steken begint te laten vallen, dan is het al te laat en moeten velen constateren dat ze een kat in de zak gekocht hebben.

Comprende kerStens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet

Sweet

kerStens,

Ik wil niet flauw doen hoor, maar je vraagt me net waarom ik destijds die monitor niet heb teruggebracht. Nu zit ik net de items hierboven te lezen en daar zeg uitgerekend jij dat je al ruim 3 weken op dat weggebrachte ding zit te wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 14:17 schreef Sweet het volgende:
kerStens,

Ik wil niet flauw doen hoor, maar je vraagt me net waarom ik destijds die monitor niet heb teruggebracht. Nu zit ik net de items hierboven te lezen en daar zeg uitgerekend jij dat je al ruim 3 weken op dat weggebrachte ding zit te wachten :-)
Dus als jij ergens iets koopt en andere zeggen dat het slechts is of een slechte service is dan neem jij dat gewoon aan....heb je geen eigen mening?

En daarnaast moet ik tevens opmerken dat naar mijn mening Iiyama een slechte serie heeft gemaakt (waarbij ik nogmaals refereer naar de titel van deze topic :Z ), echter de reden waarom ik nog steeds op mijn monitor wacht zit hem in het feit dat Iiyama de service bij Teleplan heeft neergelegd en deze die niet goed uitvoeren.

Maar laten we de kern van de topic niet uit het oog verliezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet

Sweet

Op dinsdag 04 december 2001 16:18 schreef KerStens het volgende:

[..]

Dus als jij ergens iets koopt en andere zeggen dat het slechts is of een slechte service is dan neem jij dat gewoon aan....heb je geen eigen mening?
Als ik ervan overtuigd ben dat de personen in kwestie geen commerciële motieven hebben en dat de klacht door meerdere mensen herhaald is, dan ja, dan neem ik dat aan.

Dat heeft niets met het wel of niet hebben van een mening te maken. Hoe stel je je dat dan voor? Moet ik eerst zelf alle mogelijke monitoren geprobeerd hebben om een mening over een product te vormen. Dat zal toch echt niet gaan. En daarom is dit forum ook zo mooi. Kunnen we gezamenlijk de troep eruit filteren zonder dat de commercie daar invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de 451 en heb de volgende probleempjes :

- eens in de zoveel tijd knippert het scherm van donker
naar licht (zoals iedereen heeft)
- heb sinds een korte tijd linksboven en rechtsboven
van die gekke lijntjes die niet recht zijn maar golfend.
Iemand ook dat probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi hoi hoi :( ik heb hem terug...en wat denk je...er zit een nieuwe glasplaat in maar nu heb ik verkleuringen in mijn linker en rechterbovenhoek, ben nu aan het bellen met TD van Iiyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweet

Sweet

Terugbrengen en geld terug vragen.

Philips of Sony kopen, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ook ik heb een 451. Ook ik heb last van dat verspringen van intensiteit, en heel af en toe van een trillend beeld. Dit alles is niet eens zo erg.
Wel heb ik het volgende erbij: als Windows de monitor standby gezet heeft, en opnieuw inschakelt (na bewegen van de muis), dan maakt de monitor een tril-geluid (net alsof er iets resoneert binnenin). Als ik hem dan uit en weer aan zet, is het over. (Als oplossing laat ik hem nooit meer standby zetten, en zet hem maar helemaal uit als ik het ding een paar uur niet gebruik). Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 13:14 schreef Typhoon het volgende:
Ja, ook ik heb een 451. Ook ik heb last van dat verspringen van intensiteit, en heel af en toe van een trillend beeld. Dit alles is niet eens zo erg.
Wel heb ik het volgende erbij: als Windows de monitor standby gezet heeft, en opnieuw inschakelt (na bewegen van de muis), dan maakt de monitor een tril-geluid (net alsof er iets resoneert binnenin). Als ik hem dan uit en weer aan zet, is het over. (Als oplossing laat ik hem nooit meer standby zetten, en zet hem maar helemaal uit als ik het ding een paar uur niet gebruik). Zijn er meer mensen met dit probleem?
Dat van de trillingen uit de stand by modus is volgens mij geen probleem, dat hoort zo, kijk maar in de boekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als het een paar seconden duurt. Dit is een ander (harder) geluid, en dat houdt alleen op na uit- en inschakelen, anders gaat het vrolijk door (de eerste paar keer minuten lang, tot ik het niet meer aan kon horen) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb met de TD gesproken, ik moet alles op papier zetten en dan gaan ze de klacht in behandeling nemen...wat een feest joh, weer wachten :r maar heb net van een vriend van mij gehoord dat hij hetzelfde heeft, met dezelfde monitor dus we gaan onze klachten bundelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:21

KrL

Foto foto..

Rare vind ik dat alle reviews laaiend enthousiast zijn over het ding.. En dattie vaak als beste uit de test komt..
Grr.. Ik dacht het helemaal te weten, leek de ideale monitor en nou lees ik dit.. Durf hem niet goed meer te kopen hoewel natuurlijk de kans bestaat dat ik net WEL een goede te pakken krijg..

Wat raden jullie aan ?
-Bestellen en bidden..
-Eerst goed bekijken in de winkel ? Of bestaat de kans dat er later alsnog problemen komen ?
-Of moet ik hem maar helemaal vergeten en een andere 19" nemen ? Wat zou dan een goed alternatief zijn, de 915FT van LG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik ook benieuwd naar. Heeft Iiyama inmiddels de problemen onder controle met een nieuwe serie? (als dat tenminste kan, ik heb geen idee :?)
Was van plan om een 451 te kopen, maar door deze topic ben ik toch maar ff een aantal alternatieven gaan bekijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 10:14 schreef raglam het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar. Heeft Iiyama inmiddels de problemen onder controle met een nieuwe serie? (als dat tenminste kan, ik heb geen idee :?)
Was van plan om een 451 te kopen, maar door deze topic ben ik toch maar ff een aantal alternatieven gaan bekijken! :)
Ik heb sinds Aug. ook een 451, in de winkel goed bekeken, was niks mis mee. Mijn computer staat zo`n 6 uur per dag aan en ik heb nog steeds geen last van problemen. Er zitten brakken tussen, maar ook goeie kennelijk... succesmet kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syserr

syserr

kangoeroe

idd mijne heb ik nu ook iets meer dan een maandje en alhoewel het lastig is dmv uitgebreide OSD je beeld perfect te krijgen heb ik verder nergens last van... :)

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuckin'!

Na 3 maanden heb ik hem terug! En weet je wat?!

-- VETTE vaste verkleuringen in alle hoeken. (Rood, Geel en Blauw/Paars)
-- Nog steeds het degauss-achtige probleem.
-- Windows herkent hem alleen tot 75mhz... ;(

Ik haat dit. Fuckin' IIyama was altijd zo goed. Andere monitor doet het perfect.. Maar idd. lijkt wel goedkopere hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 11:37 schreef timotee het volgende:
Fuckin'!

Na 3 maanden heb ik hem terug! En weet je wat?!

-- VETTE vaste verkleuringen in alle hoeken. (Rood, Geel en Blauw/Paars)
-- Nog steeds het degauss-achtige probleem.
-- Windows herkent hem alleen tot 75mhz... ;(

Ik haat dit. Fuckin' IIyama was altijd zo goed. Andere monitor doet het perfect.. Maar idd. lijkt wel goedkopere hardware...
he dat komt mij bekend voor, die verkleuringen kan je proberen te verhelpen met kleur helderheid in het menu.

btw ik heb die van mij terug gebracht naar Iiyama, ik heb ze gezegt dat ik geen zaken meer doe met Teleplan, bleek dat ze hem bij Teleplan gemolt hebben tijdens de reparatie en ik krijg dus een deze woensdag een nieuwe want ze hadden niet meer op voorraad.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat dit uitzonderingen zijn. De meeste monitoren doen het denk ik goed. Die van mij(nog) wel.

Succes iedereen met z'n brakke monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net, zoals afgesproken met Iiyama, een nieuwe gekregen :) en zoals het er nu uitziet doet die het prima.

Mijn advies aan iedereen is:

DOE ALLEEN ZAKEN MET IIYAMA WANT DIE KOMEN HUN AFSPRAKEN NA!

succes iedereen, mocht iemand nog iets willen weten...let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 12:40 schreef KerStens het volgende:
heb net, zoals afgesproken met Iiyama, een nieuwe gekregen :) en zoals het er nu uitziet doet die het prima.

Mijn advies aan iedereen is:

DOE ALLEEN ZAKEN MET IIYAMA WANT DIE KOMEN HUN AFSPRAKEN NA!

succes iedereen, mocht iemand nog iets willen weten...let me know
Zoals ik al zij om 12:40.....zoals het er nu uitziet doet die het prima >> daar is nu echter een einde aangekomen....hij flikkert soms heel erg, net of ie op 50 mhz draait :( Morgen Iiyama weer bellen...

Hij is uit augustus van dit jaar (week 35) en als ik het goed heb waren er meer mensen met een monitor uit augustus, en die waren ook brak :r

Verwijderd

Ik heb sinds vorig weekend ook deze monitor en ik heb het idee dat de in de voet ingebouwde boxen alleen aan de rechterkant geluid produceren. Is dit alleen typisch voor mijn monitor of is dit algemeen een feit. Wil de boxen wel gewoon gebruiken als front boxen en een kabeltje aanleggen naar mijn stereo en de boxen daarvan gebruiken voor de 'back' boxen.

Verwijderd

Hmmmm... klote...
Heb er vorige maand 20 van die pro 451 buizen bij een klant neergezet.
Ze hadden alleen echter wel dat die hoeken donker waren maar dat was via het menu in de monitor op te lossen.
Nu maar hopen dat het een goede batch is want anders komen er heel wat van die dingen terug. :(
Bij iiyama dan natuurlijk. >:)

• syserr

syserr

kangoeroe

na het doorleen van een aantal pagina's uit dit enorm lange topic zie ik dat het haast aan de productieweek moet liggen of je monitor wel of niet goed is!? misschien dat iemand dan een keer een soort van miniadatbaseje kan schrijven waarin je kan opnemen uit welke week je monitor is en of ie wel of geen problemen heeft!?

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 11:30 schreef syserr het volgende:
na het doorleen van een aantal pagina's uit dit enorm lange topic zie ik dat het haast aan de productieweek moet liggen of je monitor wel of niet goed is!? misschien dat iemand dan een keer een soort van miniadatbaseje kan schrijven waarin je kan opnemen uit welke week je monitor is en of ie wel of geen problemen heeft!?
dat was ook bij mij opgekomen...misschien moet ik daar maar een topic voor beginnen. Met het proggie Powerstrip kan je zien in welke week hij is gemaakt.

Verwijderd

Ik heb ook de a902mt serienr: 5004xxxx NCW

mijn eerste probleem was dat het beeld een afwijking vertoonde, heb teleplan gebeld hebben hem opgehaald en 10 dagen later heb ik de monitor terug gekregen, natuurlijk nog steeds met afwijking dus opnieuw gebeld, monitor weg voor 2 weken, weer terug gekregen, het beeld nog steeds krom plus dat links het beeld ongelooflijk scherp is , en rechts helemaal onscherp, (je werd gewoon misselijk als je er naar keek).

Toen weer gebeld, binnen 2 dagen opgehaald, 3 weken lang hoor ik niets, dus bel ik maar weer, blijkt dat mijn monitor nog steeds ongerepareerd daar stond. Er was nu een nieuwe chef voor de technische dienst en die vertelde me dat het meteen gerepareerd werd, 3 dagen later had ik hem weer terug en .............. helemaal onscherp!!!! plus nog steeds krom beeld! weer gebeld, en ze hebben hem gister weer opgehaald, hij zou nu persoonlijk door de chef gerepareerd worden.

wachten dan maar weer.

huidige problemen:

trillende letters
beeld is ontzettend krom
totaal onscherp

Verwijderd

van al deze problemen heb ik nooit last gehad, wel dat ik eerst een Ilyama kocht kwam hij dood aan, maar wel met een week een nieuwe PRO 451 en ook op een Asus v770 dus geforce maar altijd kwaliteits beeld, geen raar geflikker of dattie in de hoeken verkleurt. Ilyama is TOP!

Verwijderd

ik ben deze reply gemaakt n.a.v. het idee van syserr in de topic "IIyama Pro 451 probleem" een registratie te maken.

mijn vraag is dan ook aan iedereen die een IIyama Pro 451 (A902MT) heeft om effe te kijken wanneer zijn of haar monitor is gemaakt. het staat achter op de monitor en er zijn ook proggies zoals Powerstrip waarmee je het tot op de week nauwkeurig kunt bepalen.

Dan kunnen we eens kijken of daar idd een lijn in zit zodat we dit collectief, voor de mensen die willen, bij Iiyama kunnen aankaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:21

KrL

Foto foto..

Ik ga zeer binnenkort toch maar deze monitor halen..
Als k een goede te pakken krijg is ie gewoon precies wat k hebben wil.. Maar ik ga wel vragen of ik em eerst in de winkel even een half uurtje mag bekijken.. Dus uit doos halen, installeren en staren maar :)

Kan iemand me vertellen waar ik precies op moet letten ?
Ik heb de hele thread laatst gelezen maar ben daarin zoveel leed tegengekomen dat ik t allemaal niet meer precies weet..
Trillende letters, onscherpte, kromme zijkanten, verkleurde hoeken etc ?! Wat was hiervan met instellen weg te krijgen enzo ? En uit welke maanden moet ik alvast zeker NIET hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je nog even....wat doet het wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

Op donderdag 20 december 2001 16:58 schreef KerStens het volgende:
ik ben deze reply gemaakt n.a.v. het idee van syserr in de topic "IIyama Pro 451 probleem" een registratie te maken.

mijn vraag is dan ook aan iedereen die een IIyama Pro 451 (A902MT) heeft om effe te kijken wanneer zijn of haar monitor is gemaakt. het staat achter op de monitor en er zijn ook proggies zoals Powerstrip waarmee je het tot op de week nauwkeurig kunt bepalen.

Dan kunnen we eens kijken of daar idd een lijn in zit zodat we dit collectief, voor de mensen die willen, bij Iiyama kunnen aankaarten
Lijkt me een heel goed idee om zo'n database te maken. Mijn monitor heeft ook nog steeds problemen...

Belangrijke gegevens voor de database zijn:
Model (Pro451, Pro453, etc), Serienummer, Productiedatum, Waar het is aangeschaft en hoe ze daar met problemen omgaan, Omschrijving van de klachten (zo uitgebreid mogelijk), Of de monitor al naar Teleplan is geweest, Of deze reparatie enige verbetering heeft gebracht, Hoe vaak de monitor al weg is geweest, Of de monitor naar Iiyama zelf is geweest, Of reparatie door Iiyama verbetering heeft gebracht, Hoe lang de reparatie heeft geduurd, Wat voor monitor er te leen is aangeboden, etc...

Kortom, genoeg info om te verzamelen om een goed beeld te krijgen. Als het er komt dan zal ik het zeker invullen. Het makkelijkste is natuurlijk een online database, zodat het makkelijk ingevuld kan worden. Een samenvatting zou te raadplegen moeten zijn.

Misschien kan Tweakers.net iets opzetten of daarbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het serienummer maakt (volgens Iiyama) niets uit. Ik heb dit zelf ook ondervonden. Een hoog serienummer wil niet zeggen dat die geen problemen heeft en andersom. Lees hier een eerder bericht hier over (mijn bericht bovenaan)

Verwijderd

Ik heb vanmiddag een Iiyama Vision Master Pro451 (A902MT
) besteld.
Nu las ik in dit topic diversen problemen met deze monitor zijn. Daar werd ik natuurlijk niet erg vrolijk van en ik zit sterk te denken om deze order te annuleren. Het werd mij echter niet geheel duidelijk (en ook niet uit de search) of dat dit probleem nog steeds speelt.
Dus mijn vraag :
Weten jullie misschien of dit probleem ondertussen is opgelost? Of speelt dit nog steeds?

Ik heb natuurlijk weinig zin om 1200 piek neer te tellen voor een brakke monitor.

Verwijderd

neem daarom lg.
die heeft geen problemen en heeft ook geen lijntjes :)
Dan weet je het toch wel.
Heeft ook meer hertz

Verwijderd

[topic=362862/1/50]
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.