IIyama Pro 451 probleem

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.398 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook een vmp451. Zelfde probleem: de hoekjes verkleuren knipperend, een paar keer per dag. Heel zeker een probleem in de elektronica. Ik sluit uit dat het iets te maken heeft met AMD/Intel, of een te zwakke PSU.

Ik weet nog twee vmp451's staan met uiteenlopende configuraties, en hetzelfde probleem. Het moet een grove flater geweest zijn van een ontwerper.

Heeft er nog iemand last van instellingen die zomaar verloren gaan? Ik bedoel dat je beeld na het opstarten veel te smal/te breed is? Of droomde ik dat?

En vinden jullie ook dat de geluidsversterking onmogelijk veel ruist?

Een paar dagen geleden is de mijne opgehaald door TP. Ik ben benieuwd.

Heeft nu al iemand contact opgenomen met de consumentenbond?

VMP451 Serienummer 5002****
Matrox G450 op ASUS CUSL2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:03

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 04 augustus 2001 17:42 schreef ElmoDePelmo het volgende:
Ik heb dus ook een 451 19" a902mt met ser# 5003...
en na een week al had ik een rooie gloed aan de linkerkant van het beeld.
Super irritant, vooral met een witte achtergrond. Links is wit, rechts
is rood getint.
Ik heb een VMP 410, en ik had die rode gloed rechts boven.
Monitor is naar Teleplan geweest (2x), maar nixs gevonden.
Monitor heb ik nu weer (terug van iiyama), en nu zie ik links onder (2/3 beeld) een blauwe gloed.
Ik heb gebruik gemaakt van een BNC en een D-Sub kabel.
Denk dat ik maandag es effe naar iiyama bel.

Ps, zal het niet es tijd worden dat er een modja/adje zich mee gaat bemoeien.
Want sommige gebruikers weten niet hoe ze zich moeten gedragen.

Als je commentaar hebt over een bedrijf, doe het dan onderbouwt, en niet als een kip zonder kop.
En ook alleen als je persoonelijke ervaringen met dat bedrijf/service/product hebt

* Diamon baalt daar flink van :(

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik zie aan het aantal postings toch regelmatig het serienummer beginnen met 500...
Zou dit nu een slechte serie zijn? In ieder geval, volgende week heb ik mijn sony, bye bye iiyama........>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle modellen beginnen met 500.....

Ik heb een mailtje gestuurd naar TD of ze BNC kabeltje op wilden sturen.
Wellicht verhelpt dat (een beetje) het wazige gebied bovenaan m'n scherm.
Raar trouwens dat ze dat niet standaard erbij leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn een paar weken laten ophalen en vandaag kwam hij terug...

Laat de koerier hem uit zijn handen vallen (de doos was aan de onderkant open) Dit was toen hij hem bij mij thuis van de grond tilde dus het viel wel mee met de smak dus ik dacht ik test hem even of hij het doet.

Hij deed het dus de koerier vertrok...bij een betere inspectie zit er een barst in de voet....

ik teleplan gebelt en wacht nu telefoontje af...ze helpen wel vriendelijk en goed tot nu toe.....

De vette vingerafdrukken die ik op mijn beeldscherm zag te zien waren geen vingerafdrukken maar dikke beschadegingen...

krijg nu hoop ik een nieuwe.

Het probleem van de hoeken die lichter en donkerder worden is ook niet opgelost :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 20:18 schreef Reaper® het volgende:
vraagje aan diegene die een GF(2) aan hun VMP451 hebben hangen....
Geef eens een eerlijke mening over de 2D kwaliteit van je videokaart bij een res. van 1280x1024.
Ik draai nu over het algemeen op 1600*1200. Ik heb in alle resoluties last van twee horizontale strepen op bovenste en onderste helft die één pixel hoog die 'anders' zijn, net alsof dat een dode rij is. Maar volgens mij is dat in DOS/Linux niet zo, ik zal 't checken als ik thuis kom. Niet vervelend, je ziet het al snel niet meer. Voor de rest drie keer last gehad van knipperende hoekjes (heb hem sinds november 2000 ofzo). Hèhè, mag ik ook ns een keertje geluk hebben :)
Ben erg tevreden met de 451...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie allemaal geen spijt als haren op je kop, dat je een IIyama hebt gekocht?
Nee! Ben superblij met dat ding :)
Maja, die van mij werkt dan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 12:20 schreef L0ci het volgende:

[..]

Ik draai nu over het algemeen op 1600*1200. Ik heb in alle resoluties last van twee horizontale strepen op bovenste en onderste helft die één pixel hoog die 'anders' zijn, net alsof dat een dode rij is. Maar volgens mij is dat in DOS/Linux niet zo, ik zal 't checken als ik thuis kom. Niet vervelend, je ziet het al snel niet meer. Voor de rest drie keer last gehad van knipperende hoekjes (heb hem sinds november 2000 ofzo). Hèhè, mag ik ook ns een keertje geluk hebben :)
Ben erg tevreden met de 451...
Die strepen zijn normaal hoor!!! Dat hebben namelijk alle platte schermen, het is om de beeldlijnen bij elkaar te houden ofzo. Heel normaal dus, na een tijdje merk je ze niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 19:41 schreef Rico het volgende:
Ach Reaper je moet je niet van iedereen iets aantrekken.
Sommigen vinden een brak beeld al mooi, omdat ze van een noname 14" naar een iiyama vmp451 zijn gegaan.
Maar het is gewoon bekend dat er problemen zijn met de vmp451. Iiyama weet dit ook, maar weten blijkbaar ook niet wat ze ermee aan moeten. En dan sturen ze je maar naar teleplan...die haalt dan je monitor op en brengt hem daarna net zo weer terug.
En dan moet je als gebruiker Iiyama de lucht in prijzen.
Iedereen maakt fouten en Iiyama nu ook, maar wel hele erge op dit moment.
Net alsof je een nieuwe auto koopt die aldoor stottert en afslaat...zegt de dealer...ja hallo maar u moet ook alleen benzine van de Texaco erin doen. Nou dan wordt je vrolijk zeg...iedereen kan op elk merk rijden, maar jij in je dure bak alleen op texaco. Is toch te gek voor woorden?
Zeker 50% van de gebruikers heeft een kaart met een Nvidia chipset en alleen de Iiyama heeft daar problemen mee. Dan licht het probleem toch bij Iiyama en dat mogen ze na ruim een half jaar wel eens goed oplossen.
Straks maken ze nog een monitor die het niet doet met een microsoft product...nou lachen zeg.
Sjeezus wat een domme vergelijking. Nou leg ik het je nog eenmaal uit. Iiyama levert een slechte monitor en besteed de service uit aan teleplan. Teleplan is in deze de beperkende factor omdat de service niet toereikend is. WORDT WAKKER ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 08:41

Rico

Wie dit leest is gek....

Wordt jij nou eens wakker.
Die omruilaktie voor de 902MT hebben ze NIET aan teleplan uitbesteed maar aan een ander bedrijf.
En ik heb al 2 monitoren gehad die door de TD van Iiyama waren afgeregeld en die waren ook niet goed.
En als een bedrijf iets niet aankan dan is dat hun probleem en niet die van de klant.

Ga jij nou maar je monitoren opslaan tot de druk van de ketel is. Zullen je klanten leuk vinden.
Je verkoopt ook wel erg veel moet ik zeggen...alleen Iiyama....ook niet raar dat je het zo voor ze opneemt, want je verkoopt niks anders. Ja een hoop onzin.
En je hebt niet eens een winkel maar je bent een dozenschuiver.
Hou je bezig met je "zaak" en laat ons over de VMP451 en eventuele oplossingen door discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 13:17 schreef Rico het volgende:
Die omruilaktie voor de 902MT hebben ze NIET aan teleplan uitbesteed maar aan een ander bedrijf.
En ik heb al 2 monitoren gehad die door de TD van Iiyama waren afgeregeld en die waren ook niet goed.
En als een bedrijf iets niet aankan dan is dat hun probleem en niet die van de klant.

Ga jij nou maar je monitoren opslaan tot de druk van de ketel is. Zullen je klanten leuk vinden.
Je verkoopt ook wel erg veel moet ik zeggen...alleen Iiyama....ook niet raar dat je het zo voor ze opneemt, want je verkoopt niks anders. Ja een hoop onzin.
Hou je bezig met je "zaak" en laat ons over de VMP451 en eventuele oplossingen door discussieren.
zo is het maar net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm iets van easy change volgens mij
ff kijken op mijn factuur

volgens mij toch wel, maar ik kan het zo snel niet vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:51

Flexx

This side up

Als Iiyama van de fout afweet waarom worden ze dan nog verkocht zonder waarschuwing erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer dom geblaat. Hoe kun jij uit mijn betoog halen dat ik een dozenschuiver ben? Je neemt dat aan dus ik stel voor dat je je uitspraken wat nuanceert. Nogmaals, je kent mij waarschijnlijk niet, ik jou ook niet. Laten we dat zo houden.

En ik ben ruimer gesorteerd dan alleen monitoren hoor. Welk gedeelte van "Under construction" begrijp jij niet?
Ter info: hardware leveren is voor mij puur bijzaak.

Maar ja, jij weet het schijnbaar zo goed. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
designflaw??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ach bij HADECOM kun je alleen onder rembours etc kopen. Dus geen winkel.
Maar als hardware maar bijzaak is bemoei je dan ook niet met deze hardware.
Je geeft nooit antwoord op mijn vragen of enigzins nuttige info hier.
Ga gewoon je Iiyama's verkopen en ga de andere dingen doen waar je zo goed in bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Idd, als je weet dat er een fout in kan zitten ga je ze toch niet verkopen ? Of verkoop ze dan met een waarschuwing erop dat hij eventueel een fout in kan zitten.
En het feit dat je weet dat er een fout in zit en toch verkoopen is volgens mij nog verboden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en toch doen ze het.

het schijnt dat de productie vanaf 50058 ofzo goed is.
maar die zijn hier nog niet echt verkrijgbaar.

staat ergens eenstukje terug in ene mailtje van servicewest@iiyama.com

ofzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren dus een mailtje naar Iiyama gestuurd met de vraag of ze me een USB-hubje en een BNC-kabel op konden sturen.
De USB-hub mis ik nu met de vmp450,maar heb wel tig usb-apparaten.
En ik had om een BNC kabel gevraagd,omdat ik dacht dat daardoor wellicht het beeld wat scherper zou worden.
Vanochtend telefoon....:
Ik was er niet,dus werd aan mijn vrouw doorgegeven dat ze niets meer voor me deden.
Er werd niet meer omgeruild,niets opgestuurd en moest maar met de monitor naar Oude Meer komen als ik (nog)problemen had.
Lekker dan,wat een service !!!
Ik dacht dat ik 3 jaar on-site garantie had...???

Even nog een vraagje aan andere 19" gebruikers:
Controleer eens of je scherm overal scherp is,en doe dat ook eens met bv. Nokia test.
Er wordt zo vaak beweerd dat een 19" onmogelijk een goede convergentie kan hebben,nou ik geloof er geen zak van.Dan zou elke 19" wel ergens een "wazige" plek moeten hebben.
Als dat zo zou wezen zou toch niemand meer een 19" kopen ?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Heel de linker kant van mijn scherm is onscherp. En de letters over heel het scherm staat te trillen alsof ze het koud hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou reaper dan met z'n allen naar Oude Meer toe.
Lijkt me wel een leuk idee eigenlijk.
Zijn aardig wat mensen hier die nog steeds een probleem met hun 451 hebben. Moet toch te organiseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 23:08 schreef Rico het volgende:
Zijn aardig wat mensen hier die nog steeds een probleem met hun 451 hebben. Moet toch te organiseren zijn.
Jep, als zo'n actie op poten wordt gezet doe ik zeker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik doe ook mee. Btw over het vraagje mbt een 19" monitor en onscherpte, ik heb een 19" monitor en heb nergens op het beeld onscherpe plekken ('k heb trouwens geen iiyama)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik staar nu z'n 1 1/2 week naar een VMP450 schermpie. Ik moet zeggen dat deze vele malen beter is dan de VMP451 die eerst een 2-tal keren gerepareerd is en daarna 2 keer vervangen is voor een andere 451.

De instellingen van de 450 worden gelukkig nu wel onthouden en de convergentie is echt stukken (lees tig keer)beter, geen kromme lijnen meer die niet recht te krijgen zijn maar gewoon een normaal rechthoekig fullscreen. Alleen de scherpte is niet super in 2D maar dat kan heel goed komen door mijn GF3 kaart die volgens een test op ik meen Anandtech over het algemeen toch weer matige 2D prestaties neerzet.
Een andere opmerking die heel veel mensen vergeten is dat diamondtron-achtige schermen een verloop van binnen naar buiten hebben in dotpitch. En dat alle randen minder scherp zijn dan het centrum van het scherm. Dus een perfecte scherpe 19" met zo'n type beeldbuis kan gewoon imo niet. Tel daar die brakke 2D van de GF'sen bij op en voila behoorlijk wazig beeld in de hoekies en randen. Dus ook al heb je een goede 2D kaart dan nog is het beeld in het midden scherper dan in de hoeken en randen.

Ik ben nu gewoon tevreden over mijn Iiyama vmp 450 en was trouwens dat in en uitpakken van die vmp451 behoorlijk zat geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Ik ben nou via mijn verzekering bezig (rechtsbijstand en verhaal verzekering), ik vind 4x omruilen en nog niet goed wel genoeg. Ze hebben hun kans gehad. Desnoots komt er een rechtzaak... Ik ben het nu echt goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 23:08 schreef Rico het volgende:
Ik doe ook mee. Ik ben het me flexx eens dat de letters het koud hebben :)
als je gewoon in windows zit te werken dan valt het trillen van het beeld wel mee. (alleen letters vallen op) maar als je eens eventjes een spelletje speelt en dan teruggaat naar windows dan schitterd het scherm of het gewoon op 60hz refresh staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-08 11:32

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Ik heb ondertussen een upgrade kunnen doen van dat Iiyama 451 brol dat ik had... Dit dank ik aan de winkel waar ik dat stuk brol heb gekocht!

De winkel heeft de Iiyama kunnen inruilen bij Iiyama zelf, dus niet bij TelePlan! Ze verwezen hem aanvankelijk natuurlijk door naar TelePlan, maar hij weigerde daarheen te bellen... Bij Iiyama duurde het 5 minuten aan de telefoon en 2 dagen stond er een werkend nieuw scherm voor de deur.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eerst van plan om de 451 te kopen bij m'n nieuwe systeem, totdat ik per ongeluk op deze omvangrijke thread stuitte.

Heb me helemaal de t*ring gelezen aan reviews en uitslagen van tests de afgelopen dagen en uiteindelijk heb ik een Philips 109P20 besteld. Wel ietsje duurder, maar ik heb geen zin om 200 piek te besparen op een monitor om vervolgens met een brak barrel te worden opgescheept. Ik ken iemand anders die een 451 heeft zonder problemen, maar na wat ik hier heb gelezen ga ik het risico niet nemen.

Ik kan iedereen hetzelfde aanraden; eis gewoon je geld terug (dit is je goed recht na 2 keer omruilen!), leg er iets bij en koop een goede monitor (de Philips is een aanrader, maar de Sony A420 is ook niks mis mee).

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, nu ben ik echt pissed :( dus let niet op m'n typefouten :)

ik weer bellen, monitor staat voor de 2e keer bij teleplan, was nog niet terug
want ik wilde eerst wel es weten wat er aan gebeurd was. Ik wil een TD-er spreken. Jozef, wat een klus.
Die telefoonmiep wilde absoluut niet dat ze me door ging
verbinden. Blijkt ineens dat de print in de voet kapot is?! Wat?!
die klacht had ik helemaal niet (maar klopt wel met de productiefout?)

ik zei "stel nou dat dezelfde klacht terugkomt als hij hier staat -
wat moet ik dan doen?", zei: "weer bellen, dan staat ie open voor
discussie met de techneut". ik: "maar na de eerste keer had ik dezelfde
klacht ook weer, dus dan stond 'ie toen ook al open voor discussie met de techneut"
(haha GOTYA!). Ja het is toch herhaling van de geschiedenis.
Hielp niet echt. Ging ze doen alsof ik doof was en de tekst
woord voor woord mij de reparatie-tekst voorlezen
(zo van "U-KUHUNT-DE-KLEEUUU-REN-REIN-HEID-ZELLLUUUFF-IN-STELLEN")

Nou het lukte dus niet. Ik zei van "ok stuur em terug, dan zullen we wel
zien wat het wordt", daar zou ik over gebeld worden zegt ze (ja trut, verbind
me dan gelijk ff door met die chick die erover gaat.... niet dus).

op 't argument van de productiefout kreeg ik gelijk zo'n "ja hoor es, daar weten
wij allemaal niets van"-reactie.

IK BEN KWAAD.

-h-

ps. ik ga m'n winkel maar es bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is nou de reden waarom ik teleplan niet durf te bellen...........

die lui sucken!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 07 augustus 2001 15:26 schreef Nephilium het volgende:
dat is nou de reden waarom ik teleplan niet durf te bellen...........

die lui sucken!!!!!
tja ik er dus vandaag ook maar naartoe gebeld (like je hebt een keus)... En maar meteen direct de naam van het allereerste vrouwtje gevraagt, vanaf nu alles rechtstreeks via haar regelen en als het gekloot wordt dan mag zij het mooi oplossen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Mandy' had ik gisteren en die was dus wel bezig voor mij om me door te verbinden met iemand die er "verstand van heeft" (lukte niet). Dus ik zou vandaag terugbellen.
'Mandy' zei dat ik naar haar moest vragen. 'Angelique' van vandaag wilde ff niet doorverbinden met Mandy en al helemaaaaaal niet met de TD...

M'n winkel heeft met Iiyama gebeld en die zeggen dat deze serie helemaal
geen fout heeft, maar dat het gaat om een 17" (a702 ofzo?)...

-h-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen hier met de IIyama Vision Master Pro 450. Beeldscherm is super vlak, maar user-interface SUX ASS! Telkens, als ik van resolutie/refresh rate verander, zit moet ik vet knoeien om het beeldscherm gecentreerd te krijgen. Contrast en Brightness staat zowat op max. en toch niet licht genoeg :-(

Heb ook een DELL P990, niet super vlak beeld, maar 't centreerd wel altijd perfect netjes voor me. Bovendien, vet vriendelijk userinterface. Kost ook maar 800 piek, terwijl de IIyama 1300 guldens koste. Jesus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Iiyama heeft wel vet winst gemaakt met die 451. Je koopt begin dit jaar voor 1500,- een 451 en die doet het zo kut dat ze hem omruilen voor een gebruikte 452 van nog geen 1000,-

Dat is 500,- extra winst per monitor op de winst die ze er al op gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou luitjes ik heb gelukkig (nog) geen probs met mijn Iiyama VM Pro 451... :)
En hoop deze ook niet te krijgen. Ik vind het heel errug K** voor jullie.
Maar ik heb deze threat ook gelezen voordat ik ging bestellen, maar ik wist dat er ook positieve reacties waren en qua design is dit gewoon echt een toppertje, voor mij was het wel duidelijk... :9.
Ik ga ook niet zitten janken als er zo'n dingetje onderin loopt te knipperen, een maat van me heeft dat ook, maar dat valt niet eens echt op en dat is ook maar een paar seconden.
Tuurlijk je wilt waar voor je geld, maar met een Iiyama monitor heb je al gauw waar voor je geld. Ik ben er heel blij mee. :Y)

Iedereen met probs veel Suc6 toegewenst.
Greetz, Dizzy Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een iiyama...heb nu een ctx...snap je de hint ? meer voor minder met andere worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 18:52 schreef phatmann het volgende:
ik had een iiyama...heb nu een ctx...snap je de hint ? meer voor minder met andere worden :)
G-sus, wat een nuttige bijdrage, net zoals deze reply van mezelf............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 18:44 schreef dizzystef het volgende:
Nou luitjes ik heb gelukkig (nog) geen probs met mijn Iiyama VM Pro 451... :)
En hoop deze ook niet te krijgen. Ik vind het heel errug K** voor jullie.
Maar ik heb deze threat ook gelezen voordat ik ging bestellen, maar ik wist dat er ook positieve reacties waren en qua design is dit gewoon echt een toppertje, voor mij was het wel duidelijk... :9.
Ik ga ook niet zitten janken als er zo'n dingetje onderin loopt te knipperen, een maat van me heeft dat ook, maar dat valt niet eens echt op en dat is ook maar een paar seconden.
Tuurlijk je wilt waar voor je geld, maar met een Iiyama monitor heb je al gauw waar voor je geld. Ik ben er heel blij mee. :Y)

Iedereen met probs veel Suc6 toegewenst.
Greetz, Dizzy Stef
Kijk eens heel dicht op je beeldscherm. Zie je de letters niet trillen? zo ja dan heb jij ook probleempjes :)
Zo nee dat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, als het probleem na twee keer omruilen *nog* niet is opgelost, gewoon je geld terugvragen/eisen, dat is je goed recht. Je kunt dan toch beter een andere monitor aanschaffen, er zijn genoeg goede alternatieven (philips, sony, samsung) voor dezelfde prijs of iets meer. Het heeft weinig zin om een monitor tien keer om te ruilen, ik zou 'm waarschijnlijk allang bij IIyama naar binnen hebben gekegeld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg m`n VmPRO452 Donderdag terug na twee weken. Ben reuzebenieuw (n.a.v verhalen gehoord te hebben van Teleplan) of ie Uberhaupt gerepareerd is, geloof er geen moer meer van na bijna 300 discussies alleen over Teleplan. Ik heb er erg weinig vertrouwen in maarja ik zie wel hoe of wat en uiteraard hou ik jullie ook op de hoogte. Ik heb n.l geen zin om weer eens 2 weken m`n "mooi" 19" scherm kwijt te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nephilium,niet iedereen heeft trillende letertjes hoor.
Ik had het ook,maar dat lag aan m'n Radeon.
Nu nergens meer last van,bijhalve dan dat de convergentie niet goed is(dus niet scherp).
Zijn er nog mensen die met me mee willen naar Oude Meer ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 09:11 schreef Reaper® het volgende:
Nephilium,niet iedereen heeft trillende letertjes hoor.
Ik had het ook,maar dat lag aan m'n Radeon.
Nu nergens meer last van,bijhalve dan dat de convergentie niet goed is(dus niet scherp).
Zijn er nog mensen die met me mee willen naar Oude Meer ? >:)
Er is een shimmering patch voor radeon. Is een driver bugje ofzo. Maar ja die helpt hier niet ;)
Ik heb hetzelfde probleem met mijn g200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Als ik de 451 nog had gehad was ik zeker meegegaan.
Maar email anders breekijzer eens.
Wie weet wil hij het wel behandelen...en als de media erbij komt dan is alles mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
mm ik heb hier veel schik met me sony e400 ik wou bijna ook die monitor halen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 10:52 schreef Rico het volgende:
Als ik de 451 nog had gehad was ik zeker meegegaan.
Maar email anders breekijzer eens.
Wie weet wil hij het wel behandelen...en als de media erbij komt dan is alles mogelijk.
Ik ga zeker wel mee....
hmm breekijzer mailen misschien helemaal niet zo'n slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
ja vraag breekijzer er zijn echt veel mensen met dit probleem !!! maybe regelt hij de problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breekijzer zal hier niet op ingaan denk ik.
Ik wil wel wat regelen:
Als iedereen die mee wil naar Oude Meer (iiyama dus),het even aan mij door geeft regel ik een afspraak.
Dan moeten de TD-ers van Iiyama maar een dag hiervoor uittrekken,en ons uit de problemen helpen.
Dus iedereen die niet tevreden is met z'n Iiyama en wiens monitor al tig maal is omgeruild en met z'n monitor mee wil naar Oude Meer,post het hier ff of mail me op
r.vrossink@chello.nl

Mochten we er dan nog niet uitkomen na/tijdens ons "bezoek",kunnen we altijd nog Breekijzer inschakelen ofzo...

Willen de mensen die mij mailen ook even hun "nickname" vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 14:05 schreef Reaper® het volgende:
Breekijzer zal hier niet op ingaan denk ik.
Ik wil wel wat regelen:
Als iedereen die mee wil naar Oude Meer (iiyama dus),het even aan mij door geeft regel ik een afspraak.
Dan moeten de TD-ers van Iiyama maar een dag hiervoor uittrekken,en ons uit de problemen helpen.
Dus iedereen die niet tevreden is met z'n Iiyama en wiens monitor al tig maal is omgeruild en met z'n monitor mee wil naar Oude Meer,post het hier ff of mail me op
r.vrossink@chello.nl

Mochten we er dan nog niet uitkomen na/tijdens ons "bezoek",kunnen we altijd nog Breekijzer inschakelen ofzo...

Willen de mensen die mij mailen ook even hun "nickname" vermelden.
Ondanks ik absoluut geen problemen heb heb ik wel interesse. Laten we dan ZATERDAG doen want dan zijn de meeste van ons wel vrij denk ik.
Let wel op, met een breekijzer maak je enorme gaten in je monitor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook: [topic=200075]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Ik heb een VMP 410.
Deze is 2 keer bij Teleplan geweest, en het probleem was nog steeds aanwezig.
Toen is die voor de 3-de keer door iiyama op gehaald.

Heb hem nu weer (denk haast een nieuwe monitor) maar zie nu links (2/3 van het scherm) een blauwe gloed.
En daar komt ook bij, ik zie verticale strepen.
Deze lopen van onder geheel door naar boven.

Op dit moment, ben ik iiyama toch aardig zat.
Ondanks dat ze wel goede service hebben (dus geen Teleplan)

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Ze hebben totaal geen service, ze schuiven hun probleemen naar een ander bedrijf (Teleplan) als je Iiyama opbelt krijg je het telefoonnummer van Teleplan maar je krijgt niemand van Iiyama zelf te spreeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 08:58 schreef Zeurkop het volgende:

[..]

Ondanks ik absoluut geen problemen heb heb ik wel interesse. Laten we dan ZATERDAG doen want dan zijn de meeste van ons wel vrij denk ik.
Let wel op, met een breekijzer maak je enorme gaten in je monitor hoor.
:? Geen probleem en dan toch naar Iiyama gaan, dan zullen ze je zeker serieus nemen (NOT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan hier niet eens een slot op?
deze topic hangt me mijlen ver de strot uit :r ik bedoel scheld die lui verrot of ga er heen kortom.. doe wat! dat gezwets hier word niemand wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat nou voor lul-opmerking?
Als het je niet aanstaat,loop je deze thread toch voorbij,laat staan dat je domme reacties gaat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je nu verrot schelden maar dat doe ik niet.... in plaats daarvan lach ik je vriendelijk toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 21:56 schreef loekos het volgende:
Kan hier niet eens een slot op?
deze topic hangt me mijlen ver de strot uit :r ik bedoel scheld die lui verrot of ga er heen kortom.. doe wat! dat gezwets hier word niemand wijzer van.
ga toch eens wat nuttigs posten.
Er zijn hier mensne met problemen en er komen ook steeds andere mensen bij met problemen en we overleggen ook over verdere stappen dus hou je muil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:22 schreef Nephilium het volgende:

[..]

Er zijn hier mensne met problemen
Ja dat heb ik in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:28 schreef loekos het volgende:

[..]

Ja dat heb ik in de gaten.
Nou dan loop dan niet zo dom te lullen.
Koop voor ons een nieuwe monitor en het zijt je vergeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahum... ok voor jullie allemaal een fonkel nieuwe monitor!!! maarehhh wat voor merk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eizo ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog maar 2 mensen die mee willen naar OudeMeer.Is de rest bang voor een rechtstreekse confrontatie of zijn alle problemen nu ineens verdwenen ? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 18:15
ben niet bang voor een confrontatie, lees dit pas net :)

ik heb een beetje last van trillende letters maar weer verschrikkelijk last van het verkleuren van mijn beeld (verschieten van licht naar donker), dat gebeurd regelmatig.
Is dit ook een veelvoorkomend probleem?

en zo ja, wanneer gaan we >:)

mail me maar: Buur@xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:54
Helaas zit ik zelf binnenkort even in het buitenland, anders had ik graag meegegaan ;)
Wil er iemand daar voor mij die Wilco H. misschien een flinke lel verkopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch bedankt allemaal om dit nog eens aan te halen, kom net uit vakantie en zie dat dit topic nog steeds actief is... dus ga ik mij een ander merk halen :-) Heb trouwens genoeg gelezen over IIyama.

Wat misschien helpt is een aangetekende brief naar IIyama zelf met de waarschuwing dat je stappen zal ondernemen. Je kan best allemaal een schrijven.

Heb ik met nokia gedaan, die gaven me direkt een nieuwe. Aangezien het mijne uit serie was kreeg ik het nieuwe model met speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:25 schreef Sadness het volgende:
Wat misschien helpt is een aangetekende brief naar IIyama zelf met de waarschuwing dat je stappen zal ondernemen. Je kan best allemaal een schrijven.
Heb ik al 2x gedaan, krijg geen reactie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
  • Laatst online: 09-04 21:37
Even nog een vraagje aan andere 19" gebruikers:
Controleer eens of je scherm overal scherp is,en doe dat ook eens met bv. Nokia test.
Er wordt zo vaak beweerd dat een 19" onmogelijk een goede convergentie kan hebben,nou ik geloof er geen zak van.Dan zou elke 19" wel ergens een "wazige" plek moeten hebben.
Als dat zo zou wezen zou toch niemand meer een 19" kopen ?!?!?
Dat probleem heb ik niet met mijn Pro 451...
Ook dat trillen als ik dicht op mijn beeldscherm kijk heb ik niet...

Alleen dat f*kking schaduw probleem heb ik. En ik weet niet of dat door de videokaart komt of niet. Op een Voodoo 5 en een Geforce256 doet ie dat. Zowel op Intel systemen als AMD systemen. Helaas heb ik geen Matrox om mee te vergelijken...
Maar ik bang dat dit misschien niet aan mijn monitor ligt. En daarom wil ik deze monitor niet inruilen omdat hij verder goed is en dat ik misschien een brakke terug krijg.

Zo ziet het er dus uit (gepaintshopt):
Afbeeldingslocatie: http://www.diskette.f2s.com/Iiyamaprob.png

Dit wordt erger als ik de "Video" instelling op het beeldscherm op Picture of Movie zet ipv Text.

Ik lees dat niemand ditzelfde probleem heeft...
Iemand ideeën? Toch brakke videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook s chaduwenen met mijn vorige vmp 451 en nog veel meer problemen dan ik nu heb.

nu heb ik geen last van schaduwen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
mooi dan ga ik die teleplan lui weer belle, want ze hebben nog niet gereageerd op mijn e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 18:54
ik zal wel stom zijn, maar waar zit die schaduw op het plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben begonnen met deze ellende.
Deze posting loopt nu al zolang, ik denk met de crash van de server zou deze al ver over de 1000 postings zijn gegaan.
Ik heb nu 4 451 gehad, en de laatste was eindelijk goed.
Deze is door Iiyama zelf thuisbezorgd.
Als je problemen heb, dan moet je ECHT Iiyama zelf bellen, en vragen naar Arnoud van de Technische Dienst.
Deze heeft me toen echt goed geholpen.
Teleplan is een supergroot "slecht"ongeinterreseerd reparatiebedrijf die vestigingen over de hele wereld heeft, je krijgt er nooit een goede service, het moet allemaal snel.
Ze hebben natuurlijk al zoveel 451 binnen gehad dat ze daar inmiddels denken, daar heb je er weer een.
Iiyama moet absoluut stoppen met deze waardeloze prutsers.
Ik heb al eens een 451 monitor terug gekregen waarvan de achterkap niet hoorde op de rest van de monitor (kleurverschil).
Het serienummer in bios van de monitor, kunnen ze natuurlijk ook zo veranderen, zodat de serial in de bios overeenkomt met de serial op de achterzijde.
Kortom Teleplan is een ABSOLUUT waardeloos bedrijf, als je duure monitor terug komt van Teleplan is hij of hetzelfde of slechter!!!!!
Arnoud----> Mocht je dit lezen, neem dit op met de directie van Iiyama, want dit gaat Iiyama zeer veel geld kosten, en je trouwe klanten gaan over op Philips en Sony.
Het wordt nu tijd dat Iiyama de bezitters van de 451 zelf eens gaan helpen(zonder Teleplan), zodat ze eindelijk eens voor hen 1400 gulden een deugdelijke monitor krijgen en service verlenen zoals het hoort bij een merk als Iiyama die toch wel een naam hoog te houden heeft.
Als Iiyama nu nog zijn naam in ere wil houden, neem alle 451 terug, en geef deze mensen een nieuwe 451/452 zonder bugs.
Alles draait alleen maar om geld, de bezitter wordt bij deze zeer zwaar in de steek gelaten.

Na 4 monitoren ben ik nu geholpen, als ik dit alles had geweten, dan had ik er nooit aan begonnen, kortom als je nu nog een monitor wil kopen, zou ik zeker geen risico lopen, en een ander merk kiezen.

DAT WAS HET ReNe

P.S. Ik zou nu zeker de Consumentenbond inschakelen, wijs hun op deze posting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

link Teleplan: http://archief.ad.nl/?text=teleplan&selc=ED%3AAD+archief%2CDAT%3A3mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Ik had er een TNT2Ultra inhangen, en heb er effe een S3 ViRGE DX 4Mb kaartje ingepropt.
Zie geen verschil vergeleken met de TNT2, mbt mijn VMP 410 kuren.

En nu weer mijn TNT2 erin proppen, 800x600 is :'(

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 17:03 schreef rbrand2 het volgende:
Ik ben begonnen met deze ellende.
Deze posting loopt nu al zolang, ik denk met de crash van de server zou deze al ver over de 1000 postings zijn gegaan.
Ik heb nu 4 451 gehad, en de laatste was eindelijk goed.
Deze is door Iiyama zelf thuisbezorgd.
Als je problemen heb, dan moet je ECHT Iiyama zelf bellen, en vragen naar Arnoud van de Technische Dienst.
Deze heeft me toen echt goed geholpen.
Teleplan is een supergroot "slecht"ongeinterreseerd reparatiebedrijf die vestigingen over de hele wereld heeft, je krijgt er nooit een goede service, het moet allemaal snel.
Ze hebben natuurlijk al zoveel 451 binnen gehad dat ze daar inmiddels denken, daar heb je er weer een.
Iiyama moet absoluut stoppen met deze waardeloze prutsers.
Ik heb al eens een 451 monitor terug gekregen waarvan de achterkap niet hoorde op de rest van de monitor (kleurverschil).
Het serienummer in bios van de monitor, kunnen ze natuurlijk ook zo veranderen, zodat de serial in de bios overeenkomt met de serial op de achterzijde.
Kortom Teleplan is een ABSOLUUT waardeloos bedrijf, als je duure monitor terug komt van Teleplan is hij of hetzelfde of slechter!!!!!
Arnoud----> Mocht je dit lezen, neem dit op met de directie van Iiyama, want dit gaat Iiyama zeer veel geld kosten, en je trouwe klanten gaan over op Philips en Sony.
Het wordt nu tijd dat Iiyama de bezitters van de 451 zelf eens gaan helpen(zonder Teleplan), zodat ze eindelijk eens voor hen 1400 gulden een deugdelijke monitor krijgen en service verlenen zoals het hoort bij een merk als Iiyama die toch wel een naam hoog te houden heeft.
Als Iiyama nu nog zijn naam in ere wil houden, neem alle 451 terug, en geef deze mensen een nieuwe 451/452 zonder bugs.
Alles draait alleen maar om geld, de bezitter wordt bij deze zeer zwaar in de steek gelaten.

Na 4 monitoren ben ik nu geholpen, als ik dit alles had geweten, dan had ik er nooit aan begonnen, kortom als je nu nog een monitor wil kopen, zou ik zeker geen risico lopen, en een ander merk kiezen.

DAT WAS HET ReNe

P.S. Ik zou nu zeker de Consumentenbond inschakelen, wijs hun op deze posting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

link Teleplan: http://archief.ad.nl/?text=teleplan&selc=ED%3AAD+archief%2CDAT%3A3mnd
iiyama doet zelf ook al niets meer. Ik heb nu mijn tweede monitor en die is ook niet goed en arnould zelf zei ga maar naar Teleplan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Lekkere 3 jaar onsite garantie is dat niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 20:13 schreef Flexx het volgende:
Lekkere 3 jaar onsite garantie is dat niet |:(
hngr ja.....jij had toch ongeveer hetzelfde verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gisteren m`n vmpro 452 terug krijgen van Teleplan. Ik uitdrukkelijk verteld dat dit pas na twee uur kon, tot 16.45uur gewacht toen teleplan gebeld. was iets mis gegaan ze zouden garanderen dat ik em de volgende dag terug zou hebben op de afgesproken tijd. Weer eens tot 16.45uur gewacht, weer gebeld (inmiddels gepikeerd) kreeg ik als "excuus" dat de transporteur (EC CHAIN) in de file had gestaan enz, achter een horde van vakantie terug komende mensen! Terwijl mij toch heel duidelijk beloofd was dat ik hem vandaag ZEKER terug zou krijgen NOT :( Dus dat wordt weer wachten tot maandag :( En dan maar HOPEN dat ie gemaakt is maar ten aanzien van al de postings hier geloof ik daar maar weinig van. Een collega van me heeft pasgeleden een vmpro 411 gekocht en die heeft ook al klachten met wazige plekken :( Ik ga eens kijken wat mijn rechten zijn als consument want dit pik ik absoluut niet. Ik vindt het zeker geen slecht idee om Iiyama zelf eens een bezoekje te brengen, jammer dat er zo weinig gegadigden voor zijn. Ik denk een betere oplossing is om massaal kontakt op te nemen met bv. de Consumentenbond. ombudsman, breekijzer enz. Met een grote groep sta je altijd sterker :) Ik wacht nu even af tot maandag, is ie niet goed stuur ik eerst een boze (maar beleefde) brief naar Iiyama, reageren die niet of verwijzen ze me naar Teleplan, neem ik andere maatregelen. Het lijkt er de laatste tijd op dat de rollen van "Klant is koning" omgedraaid zijn en daar moeten wij als consument maar genoegen mee nemen?! NOWAY :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 jaar onsite.....hmm ja,maar als je teveel "zeurt",zoals Nephilium en ondergetekende wordt je monitor niet meer gerepareerd/omgeruild en moet je zelf maar langskomen bij hun.
Volgens mij kan en Teleplan en Iiyama de regen klachten gewoon niet aan,en sturen ze mensen met een kluitje in het riet.
Ik ben er in ieder geval wel achter dat de Iiyama-monitoren veel convergentie-problemen hebben.Dit merk je pas goed vanaf een resolutie vanaf 1280x960.En dat geld niet alleen voor de 451,maar dus ook voor de 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nou mensen niet meer te helpen of af te poeieren omdat ze teveel "zeuren" vindt ik geen enkel excuus :( Je betaald een hoop zuur verdiend geld voor een product waarvan je verwacht dat het goed is. Bovendien snap ik uberhaupt niet dat dit allemaal zomaar gebeurd, wat schieten ze d`r mee op als bedrijf:? Wat je nu krijgt als bedrijf zijnde is een zeer negatieve imago waar Iiyama in het verleden toch zeker niet mee is begonnen, ik heb zelf een Iiyama aangeschaft vanwege hun toen (voordat ik die problemen hier tegen kwam) goede reputatie. Wat je nu krijgt is een negatieve "mond op mond reclame" wat Iiyama zeker niet ten goede zal komen. Ik zal naar aanzien van m`n eigen troubles met Iiyama cq Teleplan nooit iemand meer aanbevelen om aan Iiyama te beginnen. Lopen ze wel mooi veel inkomsten mis. Reken maar uit, ik ken veel mensen die met computers ed. omgaan, laat staan de mensen die deze topics lezen en die vertellen dat ook weer door, zo krijg je een soort "kettingreactie" van pure negatieve dingen over Iiyama. Hele stomme move van Iiyama, ze moeten de "rotte appels" daar d`r uit stampen die de boel lopen te verzieken----> Teleplan e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dit probleem ding staan, en ik heb idd ook dezelfde klachten:( maar ik bel pas over een paar maanden anders blijf ik van die kut dingen terug krijgen. daar zit ik niet op te w8en.....

maarja VOOR MIJ NOOIT MEER IIYAMA:r

KUTMERK!!! (srry werd ff emotioneel :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 22:00 schreef Gubbo het volgende:
Ik heb ook dit probleem ding staan, en ik heb idd ook dezelfde klachten:( maar ik bel pas over een paar maanden anders blijf ik van die kut dingen terug krijgen. daar zit ik niet op te w8en.....

maarja VOOR MIJ NOOIT MEER IIYAMA:r

Zoals dit bijvoorbeeld en terecht....Ze hebben 2 opties: Of fatsoenlijk repareren of een nieuwe die WEL goed is! Punt uit! Het is mijn portomonnee waar ze mee lopen te klooien :(

KUTMERK!!! (srry werd ff emotioneel :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 451 in dec 2000 gekocht, in de eerste maanden niet veel gebruikt maar toen ik er wat langer achterzat traden ook bij mij de hier bekende problemen op. Ook onthoudt mijn monitor de resolutie niet, gaat ie op standby en je haal hem eruit dan staat het beeld ineens samengedrukt met twee grote zwarte ruimtes links en rechts.
Moet ik hem elke keer uitzetten en weer aan want anders gaat het niet weg.

3 weken geleden begon ie ook ineens te stinken, ik had echt het idee dat ie stond te fikken, er kwam nog een beetje rook uit ook. Dus weer naar Teletroep en na een week weer terug gekregen. Hij stonk niet meer maar alle andere klachten waren nog niet opgelost. Wat ook fijn is dat je niet eens te horen krijgt wat ze nou aan de monitor gedaan hebben, als je belt naar ze komen ze met een verhaal over "diverse zaken vervangen en langdurig getest", dat testen wordt zeker gedaan door een blinde! Daar komt dan ook nog bij dat de vervoersdienst geen stratenboekjes kan lezen en je gewoon voor jan l#l laat zitten wachten omdat ze het adres niet kunnen vinden. Bij de tweede reparatie had Teletroep het huisnummer verkeerd doorgegeven, 69 ipv 96, die bezorger was ook niet echt slim, in de straat zijn maar drie bedrijfspanden, nr 92, 94 en 96. Had ie effe moeten doordenken, maar nee hoor, gewoon niet afleveren en Teletroep belt dan ook niet even om een nieuwe afspraak te maken, ze wachten net zolang tot je zelf belt.

Het idee om Iiyama een bezoekje te brengen is opzichzelf niet zo gek, maar laten we dan de monitoren thuis laten staan en eerst eens kijken of ze bereid zijn om te praten. Mocht het gesprek niet in ons voordeel uitpakken dan kunnen we terplekke beloven dat we er met zijn allen voor zorgen dat heel nederland op de hoogte gebracht wordt van deze wantoestanden, dan zoeken we de media op en eventueel de ombudsman. Breekijzer heb ik al een email gestuurd om te vragen of ze er iets in zien, dat duurt 4 weken voordat je antwoord krijgt.

Nou genoeg maar weer, me vingers zijn blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Op vrijdag 10 augustus 2001 20:14 schreef Nephilium het volgende:

[..]

hngr ja.....jij had toch ongeveer hetzelfde verhaal?
Mijn verhaal.

3 januari dit jaar kocht ik voor fl. 1475,- bij Mycom te Rotterdam de Iiyama A902MT VM pro 451. Eerste 3 weken was alles goed alleen de hoekjes knipperde, ik dacht dat het kwam doordat hij nieuw was.
1e maand voorbij en nog steeds dat knipperen, ik bel met Iiyama en zij gingen mijn monitor omruilen voor een andere "gebruikte" monitor. In mei had ik die dan en deze deed precies hetzelfde maar ook deze onthield hij de instellingen van het menu niet. Ik weer bellen en deze keer gingen ze hem repareren via Teleplan ookwel EC Chain B.V.
Na een maand ofzo had ik hem weer terug en weer niet goed Hoeken knipperde letters bibberde onscherp over heel het scherm en als hij een uurtje aanstond ging het beeld storen ( net als in Jurassic Park als die gast zijn hand op die monitor legt ) en ook deze onthield niks uit het menu , weer repareren weer die monitor een lange tijd weg. Toen ik hem weer terug kreeg leek hij beter (slechter kon niet) maar de linker kant van het scherm is nu heel onscherp de hoeken knipperen en als zij dat doen wordt het scherm groter en weer kleiner en de letters bibberen nogsteeds en ik heb hem bijna op zijn lichtst staan Contrast 100% en Brightness op 90% en nog is hij donker.

En dan willen ze mijn monitor van 1475,- omruilen voor een oudere monitor die nog geen 1000,- kost en geen 2x Sub-D en geen USB hub heeft. Dan ben ik minstens 500,- piek kwijt en heb een monitor die ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkagain
Op vrijdag 10 augustus 2001 16:29 schreef Smirnoff het volgende:
ik zal wel stom zijn, maar waar zit die schaduw op het plaatje?
Zie je het niet? Nah ja ik zie het wel, maar dat is waarschijnlijk dubbel zo duidelijk omdat mijn beeldscher, dat gezeik heeft.
Down het plaatje ff en zoom ff in ofso dan zie je het wel. Vooral duidelijk bij die verticale lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja,en ik heb dus na 4 vmp451's versleten te hebben nu een vmp450.
En ik moet zeggen dat het de beste monitor is die ik ook van Iiyama heb gehad.
Geen verkleurde hoeken meer,niet meer automatisch degaussen(licht/donker),de instellingen onthoud ie goed(moet wel 10 min opwarmen,daarna perfect).
Ook springt deze 450 gelijk aan,als je em uit standby haald....de 451's deden daar soms wel 30 sec over !
Maar ja net als de 451 is deze ook weer onscherp.
Ik had Iiyama nog verzocht om een BNC te leveren,wellicht dat het beeld daarmee wat beter zou worden,maar nee hoor.
Ze deden niks meer voor me.Ook de USB-hub kreeg ik niet,die ik eigenlijk wel mis ivm boel usb-devices.
En dat terwijl ik een goedkopere monitor heb aangenomen.(nieuwprijs scheelde destijds 150,-).
Wellicht als ze die kabel en hub wel hadden opgestuurd,en de beeldkwaliteit was daarmee een stukkie beter geworden(wat ik wel denk met BNC),dan waren ze weer een "zeikerd" kwijt....maar ja...niet doen he.
Dus nu blijf ik maar doorzeiken,want voor een dikke 1400 piek verwacht ik wel een monitor die over z'n gehele 19" scherp is !!!
Kortom Iiyama is nog niet van me af... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 15-09 05:34
ik vindt het typisch dat dit topic, dat al deel 2 is zelfs, al zoveel mensen met dezelfde problemen telt.

ik denk dat de consumenten bond hiet bij kan helpen en als ik jullie was zou ik die zeker aanspreken.

je wordt een slecht produkt verkocht en vervolgens krijg je nog slechte service ook.

ik moet zeggen...ik ben blij dat jullie er last van hebben, daarom heb ik deze monitor niet gekocht en zal ik ook geen andere Iiyama meer halen.

Iiyama = :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
hier ben ik weer... ik ben eigenwijs geweest en heb wèl de A902MT gekocht, ik heb hem net gehaald en ik heb er tot nu toe nog geen spijt van...haarscherp beeld en **kwijl** zeer hoge refresh rates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou nog niet afgelopen?
Ik dacht dat het probleem al was verholpen. En dat ze nu alleen nog nieuwe modellen verkochten die het probleem NIET meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Op zaterdag 11 augustus 2001 15:54 schreef pornking het volgende:
Is het nou nog niet afgelopen?
Ik dacht dat het probleem al was verholpen. En dat ze nu alleen nog nieuwe modellen verkochten die het probleem NIET meer hebben.
Die hebben ze ook maar de personen met de A902MT hebben daar niet veel aan, want die zitten nog wel met het probleem. En Iiyama doet er in mijn geval niks meer aan. Ik mag het "zelf" op gaan lossen, of ik kan een ouder model van hun krijgen zonder 2x de Sub-D aansluisting en geen USB hub en ik krijg in dat geval ook geen geld terug ookal is die oudere monitor veel goedkoper.

Ik ben nu via mijn verzekering (rechstbijstand en verhaal verzekering) bezig, en als het moet komt er een rechtzaak.

BTW, een dode pixel is toch ook niet acceptabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
BTW: Ik gebruik wel de drivers die je op de site van Iiyama kan downen..misschien dat dit verschil maakt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een VMP 453 (foutje van de winkel :) ) en deze heeft de problemen helemaal niet.... Geen lettertjes die trillen, geen vlekken ook geen wazige grijze hoeken.
Voor zover ik weet is dit toch ook een VMP 451, maar dan met DVI?

Misschien heeft IIyama toch wat ontdekt en verbeterd in dit model? kweetniehoor....

Ik gebruik ook de drivers van de site en dat gaat prima. Wat ik wel merk is dat het beeld bij resolutie aanpassing niet helemaal gecentreerd wordt en dus bijgesteld moet worden, maar dat onthoud hij verder wel goed.
Over deze monitor ben ik helemaal tevreden, maar ik begrijp jullie frustratie ook heel goed. Misschien iets erbij leggen en omruilen voor een 453?
Dit natuurlijk alleen als het :r -en over IIyama gestopt kan worden...

Wat ik nog wel kwijt wil is dat dit soort threads een hoop mensen helpt bij het beslissen over een (toch wel) grote aankoop, en dat vind ik een goede zaak ondanks het geleuter van mensen die alleen maar zeggen "ik heb een blabla en die is veeeeeeeel beter"
Iedereen met 451 problemen: sterkte en als ik kan helpen, just vraag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds maar 2 mensen die mee willen naar Oude Meer.
Heeft nu iedereen plotseling een goede monitor,of vind iedereen het nu wel best?
Dus nog een keer voor de mensen die er misschien overheen gelezen hebben:
Is je monitor tig x gerepareerd cq omgeruild en nog niet in orde,me dan ff op
r.vrossink@chello.nl
Dan kunnen we een dag afspreken en met z'n allen naar OudeMeer rijden,om daar ons recht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op zondag 12 augustus 2001 16:09 schreef Reaper® het volgende:
Dan kunnen we een dag afspreken en met z'n allen naar OudeMeer rijden,om daar ons recht te halen.
Euhmmmm, ik heb problemen, maar voel er weinig voor om mijn recht daar te halen.
Dat werkt meestal afrechts, als je met een groep komt.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:04 schreef Flexx het volgende:

[..]

BTW, een dode pixel is toch ook niet acceptabel ?
Ik heb ook een dode pixel op mijn Pro 451 en volgens IIyama mag dat. Pas bij 3 dode pixels gaan ze er wat aan doen, de schooiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 18:43 schreef Diamon het volgende:

[..]

Euhmmmm, ik heb problemen, maar voel er weinig voor om mijn recht daar te halen.
Dat werkt meestal afrechts, als je met een groep komt.
Ik bedoel ook niet met z'n allen daar troubles te gaan maken.
De bedoeling is om een afspraak te maken met Iiyama Oude Meer,en dat dan iedereen z'n monitor meeneemt zodat de Iiyama-boys kunnen zien wat er mis is en ons direct van onze problemen afhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
  • Laatst online: 10-09-2022
I'm in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zouden ze m'n 452 ophalen tussen 9:00 en 13:00h. Niemand gezien. Om 13:30h gebeld. Ze hadden de monitor niet ingepland. Ze vroegen of ze hem morgen konden halen. Ik zei 'nee, dan ben ik op vakantie. Stuur maar een koerier want ik wil dat hij vandaag wordt opgehaald.' Toen moest meneer even overleggen met z'n baas. Nu komt er vanmiddag een koerier langs als het goed is. Afwachten maar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand dit topic al eens gemaild naar Iiyama?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx

Flexx

This side up

Iiyama weet van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net m`n 452 terug gehad na drie dagen zeiken wanneer ze plan waren hem eens terug te komen brengen :( Ik had ook hetzelfde probleem met de Fa EC Chain, tot twee keer toe verteld na een bepaalde tijd komen brengen en tot twee keer toe mis gegaan. Maar goed, ik heb hem net aangesloten en het "lijkt" alsof de problemen verholpen zijn. Als ik aan de achterkant van de monitor kijk, hebben ze iets met de signaalkabel gedaan, d`r zit ook een klein groen stickertje op. Wel is het nog steeds dezelfde serienummer. Hij is ontieglijk helder en de resolutie staat op 1024x768 op 60hz :? Ik laat em nog ff warmdraaien en dan wijzig ik de resolutie en verversings frequentie, eens kijken wat ie dan doet. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:47 schreef Reaper® het volgende:
Ik heb nog maar 2 mensen die mee willen naar OudeMeer.Is de rest bang voor een rechtstreekse confrontatie of zijn alle problemen nu ineens verdwenen ? :7
Das dus het grote probleem, iedereen windt zich hier ontzettend op, maar als het op actie uitdraaid is ineens niemand meer daar. Stelletje loosers. (Zo, en lees nu nog maar eens mijn replies op dit onderwerp). |:(

Kortom: m.i. is de gemiddelde tweaker op dit forum een dusdanige sukkel dat hij/zij een brakke monitor verdiend!!

Let's flame me!
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.