Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

600 euro per maand, wat lease jij?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.332 views

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 09:04

Meneer iCy

swarma

Ik rij zelf een Kia Cee'D SportyWagon met de 1.4 motor want voor die paar pk's hoef je de 1.6 echt niet te nemen, mits je een trekhaak heb en gebruikt. De 1.4 is vlot zat

Auto rijdt zeer goed, maar de vering is inderdaad slap.

[ Voor 14% gewijzigd door Meneer iCy op 29-07-2008 13:45 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die netto / bruto bedragen met eigen bijdrage en bijtelling zijn leuk, maar volgens mij heeft je werkgever daar weinig mee te maken.
volgens mij (tenzij dat dus gewijzigd is) gaat het zo : jij betaald via je loonstrook aan de belasting je bijtelling en aan je baas je eigen bijdrage.
Vervolgens ga je 1x per jaar met je belastingaangifte je eigen bijdrage als aftrekpost opvoeren.

Tijd voor een nieuwe sig..

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 14:48
Alfa Romeo Mi-To, dat is wel een gave auto zeg :)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

is een Volvo V50 niet iets, of valt die niet in die prijscategorie?

nevermind, zie dat dat al is voorgesteld....

dan zou ik denk ik richting focus gaan denken :)

[ Voor 44% gewijzigd door kamstra op 29-07-2008 15:30 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Koffie schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:49:
Die netto / bruto bedragen met eigen bijdrage en bijtelling zijn leuk, maar volgens mij heeft je werkgever daar weinig mee te maken.
volgens mij (tenzij dat dus gewijzigd is) gaat het zo : jij betaald via je loonstrook aan de belasting je bijtelling en aan je baas je eigen bijdrage.
Vervolgens ga je 1x per jaar met je belastingaangifte je eigen bijdrage als aftrekpost opvoeren.
Tegenwoordig hoef je niks meer bij de fiscus op te geven en is het inderdaad al gelijk met je maandloon verwerkt.

Echter de berekeningen geven wel aan hoeveel het je per maand kost.

wijze woorden

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Ik vind een auto kopen persoonlijk. Er zijn dus automerken waar ik me wel prettig bij voel, en merken waar ik me niet prettig bij voel. Image denk ik of zo...

Niet prettige merken kunnen de beste auto's bouwen. Maar dan nog zal ik ze niet rijden. Gewoon op basis van emotie. Zo zal ik ook op basis van emotie wel eerder voor voorkeursmerken kiezen.

Lijstje van niet prettige merken:
Nissan
Alpha Romeo
Mitsubishi
Peugeot

Maar goed das allemaal redelijk offtopic. Ik ga eerst maar eens op vakantie en daarnaa eens wat proefritten maken

Edit:
Grrr de auto moet een diesel zijn bij 40.000 per jaar :(
Dat veranderd de zaak wel even.

[ Voor 6% gewijzigd door 911GT2 op 30-07-2008 16:08 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind een diesel eigenlijk veel relaxter rijden, lekker veel koppel onderin, schakellui rijden... Of bedoel je "Grrr" omdat je nu opnieuw moet beginnen te zoeken? Dit zat er wel dik in natuurlijk he? Met 40k km per jaar is benzine bijzonder onrendabel.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49
Je kan ook nog LPG gaan rijden.. maar dat mag niet altijd. Als het mag is benzine niet eens zo'n rare keus.

UNOX: The worst operating system

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 15:54

Beaves

Usque ad Finem

Diesel rijdt inderdaad fijn, alleen wordt de keuze minder vergeleken met een benzine doordat de staat diesels maar vies vindt en daardoor diesels veel duurder maakt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat het een diesel moet zijn zit er inderdaad dik in. Daar moet je jezelf altijd op voorbereiden.
Nou zou ik niet eens een benzine auto WILLEN hebben als ik 40.000 km per jaar als parameter meekrijg.
Dan sta je elke dag wel te tanken ;)

Dieselwagens rijden inderdaad erg fijn en ik vind dat turbogeluid echt verslavend ;)

Nu zal je je moeten richten op de wat goedkopere auto's, omdat een dieselmotor duurder is. Als je wat opties erbij wilt hebben (wat meestal wel het geval is) dan zit je waarschijnlijk zo aan die 600 euro.

Iniedergeval veel succes met je zoektocht, meestal is dat het leukste, als de wagen er eenmaal is, dan is het leuke er vanaf ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• 911GT2
Ja die skoda is toch ineens erg aantrekkelijk, net als een leon.

Maar goed diesel rijdt idd wel ok. En ach ik mag ook niet klagen, tis een 'gratis' auto... Nu rij ik nog een duure 2,5 l V6 ;) dus ik zal het verschil wel gaan merken...

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

Wok

Dakloos...

Nu je gedwongen bent een diesel te kiezen, wil ik nogmaals de Hyundai i30 CW en de Kia Cee'd SW naar voren schuiven :) Ik heb een tijdje geleden proefgereden met een i30 met de 115pk 1.6 diesel: domweg een toppertje! Stil, vlot en soepel :)

Aangezien je geen Peugeot wilt rijden, kom je als alternatief weer uit bij de Ford Focus. Die heeft dezelfde (imo heerlijke) 1.6 HDiF van PSA onder de kap.Gewoon een prachtige machine is dat, hoewel die diesel van Hyundai/Kia er weinig tot niet voor onder doet :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
911GT2 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:31:
Ja die skoda is toch ineens erg aantrekkelijk, net als een leon.

Maar goed diesel rijdt idd wel ok. En ach ik mag ook niet klagen, tis een 'gratis' auto... Nu rij ik nog een duure 2,5 l V6 ;) dus ik zal het verschil wel gaan merken...
Gratis zou ik het niet noemen. Je levert bruto loon in EN je moet bijtelling betalen, wat in 4 jaar ook een behoorlijk bedrag is.
Of je het verschil merkt is maar net hoeveel prive km je maakt en wat je km vergoeding is als je geen lease auto neemt.

[ Voor 11% gewijzigd door Kurios op 30-07-2008 22:46 ]

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Wok schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:32:
Nu je gedwongen bent een diesel te kiezen, wil ik nogmaals de Hyundai i30 CW en de Kia Cee'd SW naar voren schuiven :) Ik heb een tijdje geleden proefgereden met een i30 met de 115pk 1.6 diesel: domweg een toppertje! Stil, vlot en soepel :)

Aangezien je geen Peugeot wilt rijden, kom je als alternatief weer uit bij de Ford Focus. Die heeft dezelfde (imo heerlijke) 1.6 HDiF van PSA onder de kap.Gewoon een prachtige machine is dat, hoewel die diesel van Hyundai/Kia er weinig tot niet voor onder doet :)
Ik heb de 2.0 HDI 90PK versie gehad in een 307 break, en ik vond hem irritant traag op gasrespons, supersmalle (2500-3500 rpm) band waarop hij wil leveren. Cruisen vond ik wel heel erg fijn. Weinig toeren, daardoor rustig. De 127PK versie van de 2.0 heb ik kort gereden in een 407, maar alleen downtown alkmaar, dus niet echt kunnen ervaren of de deftigere turbo hem heel anders maakt.

Nu ik Toyota ervaren heb wil ik ook voor geen goud terug naar het zompige van de versnellingsbak en pedalen van Peugeot. (en dus ook Citroen)... (Ik heb de 307 nog een keer gereden nadat ik een paar 1000 in de Avensis had gereden.. the horror)

Ik zou iig een proefrit gaan maken in een Auris... Kweenie of de Verso lukt binnen je budget, aangezien je eigenlijk een stationachtige wil.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49
Ik heb ook een tijdje naar de Cee'd gekeken voordat ik ineens hybride mocht gaan leasen van INGcarlease (deze zaten tot voor kort niet in het assortiment).

Ik kan beamen dat de Cee'd (en dus ook de i30 aangezien deze nagenoeg hetzelfde zijn) een ontzettend fijne wagen is. Ik pas er met mijn 1.91 prima in en hij rijdt werkelijk zalig. Ik heb in totaal 3x proef gereden in het ding...en als er niet ineens een 14% autootje stond te lonken had ik de Cee'd genomen ! (dan in mijn geval de 1.4 LPG versie).

UNOX: The worst operating system

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ronald schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:00:
[...]

Ik heb de 2.0 HDI 90PK versie gehad in een 307 break, en ik vond hem irritant traag op gasrespons, supersmalle (2500-3500 rpm) band waarop hij wil leveren. Cruisen vond ik wel heel erg fijn. Weinig toeren, daardoor rustig. De 127PK versie van de 2.0 heb ik kort gereden in een 407, maar alleen downtown alkmaar, dus niet echt kunnen ervaren of de deftigere turbo hem heel anders maakt.
De HDI motoren zijn bijn mijn weten één generatie ouder dan de HDiF motor waar de 1.6 op gebasseerd is. Ik heb deze 1.6 motor ook gehad in mijn 307 destijds en kan beamen dat dit inderdaad een uitstekende motor is. (dat was ook zo'n beetje het enige goede aan de auto :X)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Ronald
Question Mark schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 08:00:
[...]
De HDI motoren zijn bijn mijn weten één generatie ouder dan de HDiF motor waar de 1.6 op gebasseerd is. Ik heb deze 1.6 motor ook gehad in mijn 307 destijds en kan beamen dat dit inderdaad een uitstekende motor is. (dat was ook zo'n beetje het enige goede aan de auto :X)
Nu dacht ik dat die F op de intercooler sloeg. Nu had ik het even fout met de gedachte dat de 2.0 en de 1.6 uit dezelfde serie komen, maar das dus niet waar. De 2.0 is Ford/PSA DW, en de 1.6 is uit de Ford/PSA DLD serie motoren. De huidige 2.0 is weer een andere serie (FORD/PSA ZSD).. geweldigdus, want dan kan ik niet oordelen over deze motoren ;-)

Dat idee van "generatie" is overigens vaak wat overtrokken... ze draaien nog wel eens aan de knop van de turbo boost tegenwoordig (vandaar dat het chiptunen van die turbo diesels zo geweldig werkt)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• 911GT2
Kurios schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:45:
[...]

Gratis zou ik het niet noemen. Je levert bruto loon in EN je moet bijtelling betalen, wat in 4 jaar ook een behoorlijk bedrag is.
Of je het verschil merkt is maar net hoeveel prive km je maakt en wat je km vergoeding is als je geen lease auto neemt.
Ik bedoelde ook niet letterlijk gratis. Maar hoe meer km's ik privé maak hoe gunstiger het wordt.

Dat van de bijtelling snap ik. Maar waarom lever ik bruto loon in volgens jou?

Nieuwe lijst met auto's. Prijzen even gebaseerd op de site van direct lease.
KM 40.000 per jaar. looptijd 42 maanden. Brandstof diesel. Vervangen vervoer budget. Geen winterbanden. Eigen risico 500. Direct lease kiest de dealer.

Kom ik op de volgende auto's, en prijzen.

KIA Cee'd Sporty Wagon 1.6 CRDi VGT X-tra (5d) 85kw - € 613
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT HP DynamicVersion (5d) 85kw - € 619
Volkswagen Golf Variant Nieuw model 1.9TDI 77kW DRF Comfortline (5d) 77kw - € 690(!)
Volkswagen Golf 1.9TDI 66kW DRF Comfortline (5d) 66kw - € 630
Skoda Octavia Combi Classic 1.9 TDi (5d) 77kw - € 637
Ford Focus Wagon 1.6 TDCi Trend Wagon 100 pk DPF (5d) 74kw - € 662(!)
Ford Focus Coupe 1.6 TDCi Trend 100 pk DPF (5d) 74kw - € 657
Opel Astra Stationwagon 1.7 CDTi Essentia 81 Kw (5d) 81kw - € 640
Peugeot 308 SW X-line 1.6 HDiF 16V 110 (5d) 80kw € 638
SEAT Altea 1.9 TDi DRF Reference (5d) 77kw - € 672(!)
SEAT Leon 1.9 TDI DRF Ecomotive 25 Edition I (5d) 77kw - € 636

Voor de te dure opties aangegeven met een (!) heb ik meteen een alternatief gepalt van dezelfde fabrikant. Helaas niet altijd als station wagen. Waarbij opvalt dat bij VW het verschil in prijs tussen de variant en de hatchback behoorlijk is. Terwijl dat voor ford te verwaarlozen is.

Waarbij ik eerlijk ben en moet zeggen dat de astra en 308 nog steeds behoorlijk in het nadeel zijn. Ik ga ze echter wel allemaal bekijken.

[ Voor 56% gewijzigd door 911GT2 op 31-07-2008 09:11 ]

• Ronald
911GT2 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 08:37:
[...]
Ik bedoelde ook niet letterlijk gratis. Maar hoe meer km's ik privé maak hoe gunstiger het wordt.

Dat van de bijtelling snap ik. Maar waarom lever ik bruto loon in volgens jou?
Het is niet super ongebruikelijk om zowel het leasebudget bruto bij je loon te krijgen, en daarnaast een kilometervergoeding te krijgen voor de prive wagen. In mijn geval (Prive 2e hands Avensis op LPG) is het prive rijden tussen de 1500 en 2500 euro op jaarbasis voordeliger dan auto-van-de-zaak. En dat inclusief me prive rijden :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Oke hier een "Skoda Octavia Combi 1.6 MPI Elegance op GasFX" owner. Ik heb een kleine van 20 maanden. En geloof me, wil je ruimte, weinig onderhoud, comfortabel rijden met een sportief tintje (ja die 1.6 kan toch altijd nog max. 187 km/u) en je houd van praktische luxe. Dan zou ik mij geen andere auto durven te wensen. En hou vooral de prijs ook in de gaten, want die is natuurlijk behoorlijk laag in vergelijking met andere merken als je kijkt naar welke fabrieks af optie er bij zitten. Voor 26.800 fiscaalwaarde (catalogus waarde is rond 31.000) heb je in iedergeval het volgende:

Elegance uitvoering van de 1.6 (Dit is de luxeste uitvoering met veel opties kijk in de brouchure voor een overzicht)
Sportpakket (klein leerpakket, sportstuur en sportstoelen)
Privacy glas (donkere ramen achter, erg fijn voor je kleine en zit er verdomd goed uit)
Automatisch dimmende buitenspiegels en binnenspiegel
Metallic lak
16 inch velgen
GasFX installatie (70 liter tank waar je 500 km op kunt rijden) op de reservewiel plek
Pioneer AVICD3-BT met 2 Alpine hoofdsteunschermpjes. Leuk als je kleine ouder dan een jaar is. Achterin een filmpje (pieter post rulez) en voorin gewoon kunnen navigeren.
Vaste trekhaak
Hulpverenset (is nodig in combinatie met trekhaak en de gasinstallatie)
MaxiDOT computerschermpje

En dat alles in de onderstaande kleur

Afbeeldingslocatie: http://www.carspider.cz/photos/vozy/001065a.jpg

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26

iMars

Full time prutser

911GT2 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:42:
[...]
Ik vind een auto kopen persoonlijk. Er zijn dus automerken waar ik me wel prettig bij voel, en merken waar ik me niet prettig bij voel. Image denk ik of zo...

Niet prettige merken kunnen de beste auto's bouwen. Maar dan nog zal ik ze niet rijden. Gewoon op basis van emotie. Zo zal ik ook op basis van emotie wel eerder voor voorkeursmerken kiezen.

[...]
Ik begrijp je stelling wel. Ik heb dat met BMW's en Mercedes's. Zal die merken nooit willen hebben (op de X5 na dan, dat is de enige die ik wel mooi vind en zou willen bereiden).

In de buurt waar ik woon zie ik veel jonge *buitelandse* gastjes in peperdure bolides rijden, 99% BMW en Mercedes, daar wil ik me niet mee associeren.

Ik zelf ben voor de Honda Civic Hybride gegaan. Mooie wagen, ruim, luxe, comfortable en niet duur!

Koop hier mijn P1 reader :)

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11 20:23

Fisico

by Fabian

Wel erg een opsomtopic waarin zo'n beetje de hele prijslijst van de autoweek wordt besproken zonder echt discussie te hebben. Plaatsjes zoeken kan iedereen. Dit topic gaat dicht.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.