Wat ik hoor is een combi van dat de benodigde kennis weinig voorstelt in vergelijking met hoe ze het verkopen (en daardoor soms mensen oplevert die zichzelf groter denken dan ze zijn) en de afgelopen jaren ook gewoon hard achteruit zou zijn gegaan waardoor het nog weinig voorstelt.
En idd het aspect dat je hebt gekozen voor een bedrijf met slechte reputatie (wat mogelijk wat zegt over hoe je beslissingen maakt. Heb je dat bewust gedaan en zo ja waarom toch voor hun gekozen ipv beter bekend staande opties, of niet eens zo ver opgezocht dat je het tegen komt ondanks dat je het best makkelijk vind).
Het zal je vast niet meteen afschrijven en als je het goed uitlegd zal het vast wel goed komen, maar je loopt naar wat ik hoor toch wel een streepje achter met een EC-Council certificaat. Heb zelfs mensen gehoord die ze van de CV af hebben gehaald om die reden.
Stufferdt schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:17:
Niet om de algemene visie hier in twijfel te trekken. Maar ik heb IRL nog nooit een (soortgelijk) gesprek gehad over EC-council. Gemiddelde collega komt vaak toch niet verde dan ISC2 en ISACA als aanbieder. En SANS als "onbetaalbaar".
Zou toch jammer zijn dat mensen EC-council bewust links laten liggen terwijl het wellicht toch zeker meerwaarde voor ze kan hebben.

Heb die geluiden zowel IRL als online gehoord overigens. Zo onbekend is EC-Council in mijn ervaring niet. Of de reputatie verdiend is weet ik niet, ik probeer enkel even aan te geven wat ik om me heen hoor gezien dat de vraag was van @
Scoro. En persoonlijk is dat voor mij een reden om voor een andere partij te kiezen. Het is niet alsof EC-Council onvervangbaar is en bij andere partijen hoor ik niet zulke verhalen.
CompTIA is degene die vaak onbekend is, maar als men het kent zijn ze er vaak erg positief over. Over ISC2 en ISACA hoor ik vooral als "industriestandaard" en "beste voor je CV". Verder niet negatief over de stof, maar ook niet vol verassing positief. Gewoon normaal. Maar dat kan ook komen omdat ze zo bekend zijn en als de standaard worden gezien.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.