Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03-2023

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/toppie.jpg
[br]
Sharp, een Japans bedrijf, opgericht in 1912, heeft z'n naam afgeleid van een van zijn eerste uitvindingingen, de Ever-Ready Sharp Pencil.

De naam Aquos is een samenvoeging van Aqua en Quality, water (vloeibare kristallen) en kwaliteit.

De LCD TV's worden vrijwel volledig door Sharp zelf geproduceerd en geassembleerd. Om tegemoet te komen aan de sterk groeiende vraag naar LCD schermen worden enorme complexen uit de grond gestamd. De nieuwste fabriek, vanaf 2010 operationeel, zal een productiecapaciteit van maximaal 72000 panelen per maand dragen. Sharp's eerste fabriek produceert 60000 units. Een tweede fabriek, die in 2006 naast de eerste werd gebouwd, produceert 15000 units. Dit productie verschil komt door de verschillende generaties en afmetingen van het gebruikte materiaal gebruikt voor LCD schermen. In 2007 heeft Sharp een fabriek in Torun, Polen, geopend om de Europese markt van LCD's te voorzien.
Met 15% marktaandeel schommelt het bedrijf rond de 4de positie in de wereldwijde LCD markt.
Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/kameyama.jpg[br]Sharp fabriek in Japan; de 'Kameyama plant I en II' met zonnepanelen op het dak, voor een mileubewust karakter.

Sharp AQUOS modellen (2007)
Klik op modelnaam voor pricewatch link

AQUOS Premium

HD1 serie

Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/52hd1e.jpg
[br]

AQUOS FullHD Slim-line design

XL2 serie

Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/46xl2e.jpg
[br]
X20 serie

Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/52x20e.jpg
[br]

AQUOS HD Ready

RD2 serie

Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/32rd2e.jpg
[br]
WD1 serie

Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/32wd1e.jpg
[br]
AD5 serie

Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/42ad5e.jpg
[br]

AQUOS afwijkende formaten

A1 serie
[br]
S5 serie
AQUOS 108"

Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/108inch.jpg
[br]

Oude modellen, niet meer in het Sharp assortiment

Nieuwe modellen aangekondigd in Juli 2008

• LC-19D1E
Specs: pc-aansluiting, 1 hdmi-poort,
1366x768 pixels, contrast: 1500:1, helderheid 300cd/m2.
Verkrijgbaar in zwart en wit. hier 399,- (vanaf 23 07 2008 leverbaar)
[br]
Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/37xl8e.jpg
XL8 serie
Specs 32'' en 37'' XL8E (afbeelding): 8 bit ASV Panel, 3 HDMI poorten, 1080p, contrast: 10,000:1, response: < 6ms en Freeview tuner.

(bron) en (bron)

Wat hier nog ontbreekt:
-Info over de G-Serie (tweakers artikel) : prijs/beschikbaarheid ?
-Betekenis afkortingen
- Interessante Linkjes
[br]
[br]

Specs van de AQUOS FullHD Series op een rijtje

ModelX20EXL1EXL2EX8EXL8EHD1E
Formaat32-37-42-46-5246-5242-46-524632-37 46-52
FullHD (1080p)jajajajajaja
FullHD + 24pjaneeja?jaja
100hzneeQuickShoot Techjaneejaja
Sharp Pixel SystemIIII + TruDIIIIIIIII
RBG Plusjajajaja?RBG Plus II
10 bit beeldprocesnee?jajajanee
Verkrijgbaarokt '07juli '07okt '07aug '08'07
Response4 ms [br](32"- 37": 6ms)4 ms4 ms6 ms6 ms4 ms
Paneel contrast2.000 : 12.000 : 12.000 : 11.500 : 12.000 : 13.000 : 1
Helderheid450450450450450450
PC in (D-sub 15pin)jajajajaxga/hdmija
Component in111111
S-Video in111111
HDMI 1.33x2x3x3x3x2x
Scart2x2x2x2x2x2x
TunerDVB-TDVB-TDVB-TDVB-TDVB-TDVB-T/C/S
Geluid2x15w2x15w2x15w2x15w2x10w2x15w+sub
Aquos linkja?ja?jaja
Slim-line Framejamediumjajajaja
Verbruik52":270W [br](32":132W)52":305W52":317W245W37":170W52":335W
ExtrasAction Mode160Gb hd-recorder

Volledig overzicht: Sharp LCD TV Catalogus 2007 - PDF
[br]
IPS, S-PVA panelen of TN panelen?
Sharp produceert z'n eigen type; TN panelen.
De panelen worden Pure Black Multi Pixel ASV (Advanced Super View) TFT LCD Panels genoemd.
In die naam worden twee vooroordelen van TN type panelen aangepakt; zwart waardes en inkijkhoek.
Deze nadelen worden door Sharp opgelost door slimme en nauwkeurige methodes. Met de AQUOS serie belooft Sharp een inkijk hoek van 176 graden, wat net zo geweldig is als S-PVA panelen. Ook de zwart waardes en het dynamische contrast zijn geweldig; in de 2007 modellen 15.000:1.

Sharp spreekt bij de Special Edition serie over een "Next-Generation 10-Bit (1.07 billion colours) ASV LCD Panel from Sharps Kameyama factory, producing 27000:1 Dynamic Contrast Ratio and 4ms response time, Five-wavelength Backlight System and HDMI v1.3 inputs with x.v.Color"
Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/5wave.jpg
TN panelen staan erom bekend goedkoop te kunnen worden geproduceerd en een geweldige response-rate te hebben, maar gaan doorgaans maar tot 6 bit kleurendiepte.
(S-)IPS en (S-)PVA panelen hebben tot 8 bit (16.7 miljoen kleuren) en soms zelfs 10 bit kleur. Om dit te compenseren gebruikt Sharp een Multi-Wavelength backlight techniek: "RGB Plus". Naast blauw, groen en rood, wordt het kleuren spectrum uitgebreid met karmozijnrood en een vette groen, hierdoor kunnen toch diepe, rijke kleuren geleverd worden.
  • RGB Plus four Wavelength: XL2, XL1 en X20 Series
  • RGB Plus MultiWavelength: HD1 Series.
De nieuwe Europese modellen hebben volgens de omschrijving een 8 bit paneel, waarmee Sharp aangeeft een goeie kleurweergave te garanderen.

Sony is begin dit jaar een samenwerkingsverband aangegaan, waardoor de panelen in 2010 ook in de Bravia serie gebruikt zullen worden naast de S-LCD panelen van Samsung.
Pioneer zal de panelen gaan gebruiken (tweakers artikel) en ook Toshiba zou sinds kort al gebruik maken van deze panelen.

IFA 2007:

Sharp kondigt de XL2E en X20E serie aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/ifa2007.jpg

CES 2008:

-Sharp toont een reeks nieuwe AQUOS modellen, alle met een Slim-line frame en verschillende opties zoals 'AQUOS Net' , een ethernet poort op de TV, om online services te verlenen, zoals een helpdesk, Widgets en Video-on-demand.
Deze nieuwe modellen zijn nog niet voor de Europese markt bevestigd. tweakers artikel en Sharp pers bericht

Acties
2 +1 = 3 jaar garantie.
"Bij aanschaf van een Sharp AQUOS LCD TV heeft u standaard recht op 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum.
Deze garantietermijn kunt u gratis met 1 jaar verlengen"

linkje

Toevoegingen, aanpassingen, ervaringen e.d. brand maar los!

[br]Aapassingen over het uiterlijk van deze post misschien beter via een DirectMessage.

[ Voor 127% gewijzigd door madwurmz op 26-09-2008 00:38 . Reden: aanpassing: lopende acties aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
Ik ben ruim een jaar bezig met mijn HDTV keuze en heb me in allerlei merken verdiept.
Nu wil ik sowieso een nieuwe generatie LCD én 100hz dus volg ik elke aankondiging...
Heb al een korte periode een Toshiba 46ZF355 gehad maar omdat die te veel bromde is ie retour gegaan. Daarmee voorlopig ook even genoeg gehad van web-shops...

Nu had ik wat gegevens over Sharp op een rijtje en dit in Pick's Sharp tv topic gepost en eigenlijk was al die info best een topic start waard.. Hier dan, met de goedkeuring van Koeitje, mijn eerste T.net topicstart :)

Na alle promoties van Sharp te hebben gelezen ben ik benieuwd naar gebruikers ervaringen met kleur-weergave en zwart waardes, dus ja nogmaals, brand maar los :P

edit: De 32" uit de nieuwste serie is deze week in de pricewatch opgenomen (linkje in TopicStart).
Voor de belgische tweakers: (linkje) het 37" model voor de NL prijs van het 32" model.

edit2:
Ik ben vandaag naar RAF geweest om de 32"XL8E te bekijken en met andere merken vergeleken. Altijd lastig om om basis van wat er in een winkdel staat te 'keuren' . Panasonic en Philips stonden ernaast voor honderden eurootjes goedkoper, en toch allemaal geen verkeerd beeld met de HD bron.
Niet dat de Sharp eruit sprong, ookal had Raf eea aan kleuren aangepast, instellingen zijn maar instellingen.. Ik heb hem gekocht.
Thuis even snel (moet nog naar kantoor vandaag) geinstalleerd , een doe-het-zelf pootje was even puzzelen, nu digitenne gechecked en vanavond de PS3 aansluiten. Ben blij dat er weer iets aan flat-screen staat hier. Ik laat nog wel horen wat de bevindingen zijn, maar tot nu toe : geweldig!

[ Voor 44% gewijzigd door madwurmz op 29-07-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268765

De Sharp LC46XL2E bij de mediamarkt vergeleken met andere modellen en sprong er echt uit in beeldkwaliteit alleen de veel duurdere sony X3500 had een vergelijkbaar plaatje.

Maar nu vraag ik me af voor degene die dit toestel of een ander XL2E model heeft aangeschaft of men de beeldinstellingen standaard heeft laten staan of andere instellingen heeft gekozen om tot het best mogelijk beeldkwaliteit te komen.
Ik heb bijv. OPC uitgeschakeld omdat dit het beeld veel te donker maakte.
De AV mode bij tv via upc digitaal op dynamisch gezet en voor de dvd bron de AV mode op PC gezet welk de beste kleuren geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:38
Heb sinds eergisteren de 32AD5E en alhoewel het geen topper uit de serie is ben ik toch redelijk blij met het resultaat.
Ik krijg alleen op enkele zenders nog wel redelijk blokkerige beelden, zelfs met digitale tv. Had het gevoel dat het op mijn oude Philips breedbeeldbuis toch een stukje scherper was. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Heb trouwens nog niet met de instellingen lopen prutsen door tijdgebrek, dus kan evt. nog wel goed komen :P

Misschien toch maar tijd om wat duurdere SCART kabels te gaan halen, ipv de standaar MM dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor beeldinstellingen is dit een goede site:
http://www.avforums.com/f...ead.php?t=605801&page=106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269663

Ik ben zelf geïnteresseerd in de LC37XL8E (is 100Hz), Op dit moment hebben Correct Electronics en RAF de primeur en verkopen deze tv voor euro 1499,- , volgens de verkoper(correct E) hebben zij hem een paar weken eerder dan andere winkels en mochten ze er nog geen reclame voor maken.

Ik weet alleen niet hoe goed deze TV met 24p omgaat en of de 100Hz vs 50Hz echt de moeite en het geld waard is?

Uiterlijk zal het zelfde zijn als de x20 die o.a. bij MM te bezichtigen is. Uit de handleiding haal ik dat er een CI aansluiting/sleuf in zit, wat bijna nergens vermeld word en waar we in Nederland voor zover ik weet niet veel aan hebben op dit moment (misschien Digitene!) http://esupport.sharp.at/html/om/DataOutputDetail.php?TemplateLang=nl&ID=12187

Misschien heeft iemand wat aan deze info!
Gr,
Michiel

Specificaties
Beeld
16:9 Advanced Super View Black-TFT-LCD-Panel met
6.220.800 Pixels
94 cm Beeldscherm diagonaal
16:9 Beeldverhouding
Resolutie 1920 (H) x 1080 (V)
Helderheid 450 cd/m²
Contrastratio 2.000:1 (dynamisch 10.000:1)
Inkijkhoek H 176°/ V 176°
Sharp Pixel System III
4 Wavelenght backlight systeem voor natuurlijke kleuren (RGB Plus)
Zeer snelle responstijd < 6 ms
OPC
Aquos Link
Tuner
Digitale terrestrial tuner
Analoge tuner
Slim superdun design
Geluid
Digitale Versterker 2 x 10 watt
SRS TruSurround XT
Nicam/ IGR Stereo-/ Twee Kanalen Systeem
Auto volume controle
Clear voice techniek
Bediening
Automatische zendersortering
Digitaal beeldschermmenu in 22 talen
Multi-Text (Top, List, Flof)
2000 pagina’s geheugen
Progressive Scan / Digital stilstaand beeld / Beeld in tekst functie
Geheugen voor 999 zenders
Universele afstandsbediening
Aansluitingen
HDMI x3 (1x aan zijkant)
Scart x2
Component-Ingang (Y/ Cb/ Cr)
AV-/ S-Video-Ingang
AV-uitgang
PC-Ingang (XGA)/HDMI
RS-232C
Hoofdtelefoon Ingang
Audio uit
Ontvangst
PAL B/G, D/K, I
Secam B/G, D/K, L/L
NTSC via AV/PAL 50/60 Hz
NICAM/A2 / IGR Stereo-/ tweekanalensysteem
PLL Synthesizer-Hyperband Kabeltuner
Overige
Opgenomen vermogen:170W
Standby: <1 W
Netspaning: 220-240 V, 50Hz
Gebruiksaanwijzing in 17 talen
Afmetingen (zonder voet)
(B): 898 mm (898) (H): 638 mm (581) (D): 276 mm (94.6)

Gewicht (netto)
21 kg zonder voet

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 269663 op 01-08-2008 13:33 . Reden: Worden vergeten en twee lege regels toe gevoegd voor het overzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
Ik heb de 32XL8E bij RAF gekocht.
Zoals ik hierboven al schreef vind ik het lastig te vergelijken met andere merken, maar ik heb deze gekocht omdat ik sowieso geen model uit een vorige generatie wil hebben..
De nogal hoge prijs is voor mij persoonlijk geen probleem en een maatje groter kan ik niet gebruiken want ik koop in december de nieuwe 46" Bravia 100hz erbij en dan moet deze Sharp boven mijn bed gaan passen.

100Hz werking werd in de winkel wel gedemonstreerd maar dit was een pre-fab filmpje dus niet echt veelzeggend. Nu eenmaal thuis ziet bewegend beeld er iig heel goed uit met de PS3 (GTA en Soul Calibur IV gespeeld). Geen haperingen, ghosting of trails..
TV kijk ik via Digitenne. Als ik 100Hz uitzet zie ik zo snel geen verschil, nu op Eurosport bewegen die auto's gewoon soepel. Playstation zonder 100hz heb ik nog niet geprobeerd..

Het signaal van Digitenne wordt boven de 24 inch wel behoorlijk zichtbaar opgeblazen, maar met aangepaste instellingen ben ik toch best verrast over het resultaat. Misschien kan ik dit ook nog verbeteren als ik mijn externe decoder omruil voor een kaartje om direct in de tv te proppen.

De kleur instellingen hadden wel iets uitgebreider gemogen, nu komt het neer op een samenspel van instellingen om bijvoorbeeld het rood minder vel te maken. De 7 verschillende modes, waarvan er 6 zijn aan te passen, bieden wat dat betreft wel uitkomst.

Ik had geen materiaal om de 24p functie te ervaren.

Verder gebruik ik de AB van mijn Onkyo versterker en door de HDMI-CEC ondersteuning kan ik hiermee de tv aan en uit zetten maar ook volume, input en kanalen kiezen dmv de AQUOS link icm de Sharp AB code.

Een klein nadeeltje als laatste, de backlight-bleed.
Ik ken schermen waar dit onregelmatig, in verschillende hoeken zichtbaar is. Op mijn scherm is het alleen een beetje rechtsboven en alleen als het in een donkere ruimte, op een zwart scherm staat. Ik denk dat ik hiermee gelukkig moet zijn, zeg maar 'net niet perfect' ...
fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/tv1.jpg

De camera geeft een ander beeld dan mijn kijk ervaring: met deze foto's zou je kunnen denken dat de bleed ook over de gehele linker en rechterkant aanwezig is maar dit is niet het geval. Althans niet zichtbaar met het menselijke oog ... Backlight bleed problemen gaan natuurlijk alleen over de zichtbare onregelmatigheden in een paneel.

fotootje met paar seconden shutter-speed:
Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/sharp/tv2.jpg

Edit:

Expirimenten met photoshop (laptop, DVI naar HDMI) onthullen geen banding problemen.
Een gradient wordt netjes van kleur naar kleur weergegeven.
Als ik nauwkeurig observeer is er wel ruimte voor verbetering, vergeleken met mijn MacBook Pro zie ik bij verschillende kleuren andere resultaten. Blauw blijft bijvoorbeeld heel mooi vloeiend, maar paars en rood hebben meer moeite dan mijn laptop scherm. Mijn laptop heeft duidelijk een andere techniek want waar een gradatie op de tv wordt 'gebroken' wordt op mijn laptop een kleur-verschil zichtbaar. bijvoorbeeld van licht paars naar donker paars gaat op de tv in stappen maar op de laptop gaat dat van licht paars naar donker blauw.
Dit lijkt mij dus geen banding probleem maar een resultaat van de 4 wavelength backlight, wat mij doet realiseren dat ik ook met de tv instellingen kan pielen om beter resultaat te krijgen, maar mijn conclusie is dat het er goed uitziet.
O.a. dit documentje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.madwurmz.com/stuff/low-res-banding.jpg
Dit plaatje is hier verkleint en gecomprimeerd dus is niet te herbruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door madwurmz op 02-08-2008 13:24 . Reden: toelichting op foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Hebben meer mensen problemen met verticale banden over het beeld bij hun Sharp tv? Ik heb het vnl. bij Discovery Channel en dan via digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
Kan je misschien een fotootje hiervan toevoegen? Ik ben benieuwd hoe dit eruit ziet..

Geinspireerd door deze forum-thread over LCD banding issues heb ik aan mijn post hierboven een stukje toegevoegd.
B-Force schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:35:
Hebben meer mensen problemen met verticale banden over het beeld bij hun Sharp tv? Ik heb het vnl. bij Discovery Channel en dan via digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij NOS Journaal bij de nieuwslezer zie ik als je heel scherp kijkt wel eens verticale streeping wat opvalt bij de ogen van de nieuwslezer maar bij andere programma's daar geen last van dus zal iets met die uitzendingen te maken hebben?
Zou men bij Sharp geen lijsten hebben voor de beste beeldinstellingen voor met bijv. upc mediabox digitaal, dvd, analoog, blue ray..ik merk wel dat de standaard fabrieks instelling niet de beste zijn maar dat is ook niet zo gek omdat bijv. in de V.S, Japan, etc. weer hele andere kleurinstellingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
Verticale streeping in de ogen van de nieuwslezer? wtf? ;)
Streeping, wat is dat eigenlijk? :P Kan toch geen banding zijn, die zijn namelijk zichtbaar over grote kleurvlakken, over het hele scherm.
Misschien staat je scherpte iets te hoog waardoor details een extra randje krijgen..?

En die lijsten bij Sharp, die zouden dan wel heel uitgebreid moeten zijn, een mooi idee, maar in de praktijk een onmogelijke klus. De kwaliteit van de ene uitzending is niet hetzelfde als de andere. Niet alleen per uitzending maar ook per kanaal zijn de kleuren anders.. Heel opvallend voorbeeld is de beeldscherpte van nederlandse opnames, vergeleken met Amerikaanse.. En ook: de kleuren van The Simpsons op Veronica zijn veel beter dan die op ComedyCentral.
Dan zou 1 instelling voor de hele mediabox geen uitkomst bieden...
Sharp zal show-modellen wel calibreren afhankelijk van het materiaal, maar bijvoorbeeld Raf (officiele leverancier) doet dit met hun showmodellen op het oog.
Anoniem: 268765 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:47:
Bij NOS Journaal bij de nieuwslezer zie ik als je heel scherp kijkt wel eens verticale streeping wat opvalt bij de ogen van de nieuwslezer maar bij andere programma's daar geen last van dus zal iets met die uitzendingen te maken hebben?
Zou men bij Sharp geen lijsten hebben voor de beste beeldinstellingen voor met bijv. upc mediabox digitaal, dvd, analoog, blue ray..ik merk wel dat de standaard fabrieks instelling niet de beste zijn maar dat is ook niet zo gek omdat bijv. in de V.S, Japan, etc. weer hele andere kleurinstellingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad de scherpte stond veel te hoog daarom zou ik ook graag zien dat bezitters van 2E modellen hier hun instellingen eens prijs geven zodat we kunnen gaan vergelijken om tot een ideaal plaatje te komen.
De fabrieks instellingen doen de TV namelijk ernstig tekort.
De onderstaande instellingen heb ik van iemand via een andere site en ga ik eens proberen of dit natuurgetrouwe kleuren geeft.
achtergrond verlichting door OPC aan min -8 max +8
Kleurtemp mid.laag (komt het dichts bij D65 waarde)
100Hz aan
Filmmodus uit
actief contrast uit
3DY/C snel
Contrast +32
Helderheid -3
Kleur -4
Tint +4
Scherpte -2
Het zwart is dan echt zwart, overdag zeker en je hebt geen last van hinderlijke reflecties!

Op http://files.sharp.nl/pdat/testlc42xl2e.pdf staat trouwens een mooi testraport. 8)

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 268765 op 04-08-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Instellingen van een TV zijn ook afhankelijk van de omgeving waar in gekeken word, bijvoorbeeld meer of minder licht. Voor overdag en avond zou je al verschillende instellingen kunnen definiëren.

Ik hoop dat de LC37Xl8E snel officieel uitkomt en dat er door concurrentie en paar honderd euro van de prijs af kan (bv bij een internet verkoper), ik vind het een mooie TV, en weet dat er +/- 300 verschil zit tussen een 50Hz en 100Hz tv ook bij andere merken. Even wachten maar wat de markt gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Ik ben van plan om een vga naar hdmi kabel te kopen om een beter beeld te krijgen op mijn sharp wanneer ik mijn laptop aansluit. Ik gebruik nu gewoon een s-video kabel om dit te doen.

Mijn vraag is dat een positief effect zal hebben aangezien mijn laptop geen digitale dvi aansluiting heeft? En hoe groot zal dit effect zijn.

EDIT:
Begin nu door te krijgen dat vga naar hdmi kabel niet mogelijk is. Iemand een andere oplossing voor een beter beeld?

[ Voor 16% gewijzigd door Johny Cash op 15-08-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Johny Cash schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:16:
Begin nu door te krijgen dat vga naar hdmi kabel niet mogelijk is. Iemand een andere oplossing voor een beter beeld?
Of het een beter effect geeft weet ik niet 100%, maar mijn Sharp 32x20e heeft een vga aansluiting met een 3.5mm audio aansluiting ernaast, (idem een hdmi met ook een audio aansluiting, voor dvi naar hdmi) om een pc met een vga to vga kabel aan te sluiten. Deze zie ik op ebay onder 10 euro, inclusief een net zo lange audio kabel, inclusief bezorging, voor de 3 meter versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht gewoon een RGB-kabel of RGB/DVI kabel

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 268765 op 15-08-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een S-video kabel heeft maar 4 draden en geeft alleen de kleur en helderheid door, een VGA kabel daarentegen heeft 15 draden en geeft alle primaire kleuren (R,G,B) door met nog een hoop andere informatie. VGA heeft ook de mogelijkheid om hogere resoluties door te geven.

Heeft je computer een DVI aansluiting (=digitaal) dan kun je het beste een DVI -> HDMI kabel gebruiker anders VGA -> VGA Kabel, Aangezien de computer digital is en VGA niet en de LCD wel, moet er van digitaal naar analoog naar digitaal omgezet worden (kwaliteitsverlies), maar ik denk nog altijd beter dan een S-video kabel.

Hoe de Sharp Aquos LC line hier mee omgaat moet ik nog zien ( Ik wacht nog steeds dat de LC37XL8E iets in prijs daalt)
Is er iemand die al ervaring heeft met de interne analoge tuner en het omzetten van SD (analoog) materiaal naar digitaal via de VGA of Coax in van de Sharp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Ik ben aan het kijken voor een 32'' LCD TV. Gisteren kwam ik de Sharp LC32D44E tegen. Ik was wel tevreden over het beeld. Ik vraag me af waarom dit type niet in deze lijst staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504

Wat doe ik fout, wat is niet mogelijk, wie weet hier meer van.
Ik krijg met geen mogelijkheid via de digitale audio (out) geluid naar mijn Home video systeem.
De tv is de LC-46 HD1E. Alles is ingesteld via het menu met Aansluitingen->Geluidscomponenten-> HiFi/AV-versterker en de Home Cinema is de Sony DAV-DZ860W (geweldig setje).
Nu heb ik de zaak aangesloten (voor het geluid) op de Samsung 360 HD-tuner. Maar ja, mijn PS3 naar de TV geeft (kan niet) surround geluid geven.
Geruchten gaan, dat de Digital audio (out) alleen werkt met de ingebouwde CI-module !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Als ik mijn vorige post even mag herzien middels een reply: Voor mij wordt het sowieso geen LC32D44E. Maar vanmiddag ben ik wel de Sharp LC32RD8 tegen gekomen. Deze heeft 100 Hz techniek aan boord. En dat merk je echt.

Dit type is nog niet zo lang op de markt. Dat kan goed kloppen, want in de pricewatch staat hij er ook nog niet tussen. In dit topic evenmin.

Zijn er toch al mensen met een Sharp LC32RD8? Ik hoor graag jullie meningen. Persoonlijk vond ik de beeldkwaliteti echt top. Er werd een Blu-Ray DVD afgespeeld, en was mooi om te zien. Ik vroeg de verkoper om even te switchen naar een normale TV uitzending. En ook toen verbaasde ik me van de beeldkwaliteit. Het signaal was analoog, dus met digitaal kan het alleen maar beter worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
De LC-32RD8E die je noemt stond niet op Sharp's overzichts-pagina, maar via hun search functie is 'ie wel te vinden.. (linkje)
Aan de benaming te zien heb je een opvolger van de 32RD2E op het oog.
Inderdaad waarschijnlijk heel nieuw.
Hun FullHD 32inch en 37inch staan ook nog niet op hun overzichts-pagina, maar die is met een pers-bericht aangekondigd waardoor hij in deze topic is opgenomen.

Op die manier wordt het lastig om de openings-post volledig en compleet te houden :X
Sharp aankondigingen genoeg maar we willen hier alleen de Europese modellen terug zien natuurlijk..

Ik zie hem op internet tussen de 600 en 700 euro en dat met 100hz techniek dat klinkt wel leuk!
Waar heb je de LC-32RD8E gezien?
Buffalo schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:44:
Als ik mijn vorige post even mag herzien middels een reply: Voor mij wordt het sowieso geen LC32D44E. Maar vanmiddag ben ik wel de Sharp LC32RD8 tegen gekomen. Deze heeft 100 Hz techniek aan boord. En dat merk je echt.

Dit type is nog niet zo lang op de markt. Dat kan goed kloppen, want in de pricewatch staat hij er ook nog niet tussen. In dit topic evenmin.

Zijn er toch al mensen met een Sharp LC32RD8? Ik hoor graag jullie meningen. Persoonlijk vond ik de beeldkwaliteti echt top. Er werd een Blu-Ray DVD afgespeeld, en was mooi om te zien. Ik vroeg de verkoper om even te switchen naar een normale TV uitzending. En ook toen verbaasde ik me van de beeldkwaliteit. Het signaal was analoog, dus met digitaal kan het alleen maar beter worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
madwurmz schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:51:
De LC-32RD8E die je noemt stond niet op Sharp's overzichts-pagina, maar via hun search functie is 'ie wel te vinden.. (linkje)
Aan de benaming te zien heb je een opvolger van de 32RD2E op het oog.
Inderdaad waarschijnlijk heel nieuw.
Hun FullHD 32inch en 37inch staan ook nog niet op hun overzichts-pagina, maar die is met een pers-bericht aangekondigd waardoor hij in deze topic is opgenomen.

Op die manier wordt het lastig om de openings-post volledig en compleet te houden :X
Sharp aankondigingen genoeg maar we willen hier alleen de Europese modellen terug zien natuurlijk..

Ik zie hem op internet tussen de 600 en 700 euro en dat met 100hz techniek dat klinkt wel leuk!
Waar heb je de LC-32RD8E gezien?

[...]
Het zal inderdaad dan een opvolger zijn van de 32RD2E. Zal daar eens wat van opzoeken. Ik was de RD8E inderdaad ook niet op Sharp website tegengekomen, maar wel bij de handleidingen.

Ik heb de 32RD8E vanmiddag gezien bij Correct in Rotterdam voor 799 euro Sharp LC-32RD8E. Zou best wel eens zo kunnen zijn dat dit type er minder dan een week hangt. Maar dat heb ik eigenlijk niet gevraagd. De verkoper zij alleen dat het een nieuw type was. En ik ging daarbij eigenlijk vanuit dat de 32RD8E pas een maand ofzo te koop was. Maar dit is dus denk ik niet zo.

Als ik zo de beginpost zie, is het dan zo dat RD serie het 'vlaggenschip' is van de HD Ready's van Sharp? Of is het toeval dat deze serie boven aan staat onder het HD Ready kopje?

[ Voor 9% gewijzigd door Buffalo op 17-08-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
Buffalo schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:37:
[...]
Als ik zo de beginpost zie, is het dan zo dat RD serie het 'vlaggenschip' is van de HD Ready's van Sharp? Of is het toeval dat deze serie boven aan staat onder het HD Ready kopje?
Ja. Dat is idd het topmodel volgens de product pagina. Topmodel voor de HDReady serie.
Aan de verschillende techieken kan soms worden herleid hoe nieuw het model is, en waar het in de serie hoort, maar bij dit model staat niets over de "Sharp Pixel System" versie en ook wordt er niets over de gebruikte "RGB Plus" techniek genoemd.
Ik verwacht binnenkort wel een nieuwe pdf te vinden met alle nieuwe modellen, omdat ze flink blijven huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
madwurmz schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:36:
[...]

Ja. Dat is idd het topmodel volgens de product pagina. Topmodel voor de HDReady serie.
Aan de verschillende techieken kan soms worden herleid hoe nieuw het model is, en waar het in de serie hoort, maar bij dit model staat niets over de "Sharp Pixel System" versie en ook wordt er niets over de gebruikte "RGB Plus" techniek genoemd.
Ik verwacht binnenkort wel een nieuwe pdf te vinden met alle nieuwe modellen, omdat ze flink blijven huishouden.
Dat van die productpagina had ik nog niet gezien. Wordt idd letterlijk gezegd dat de RD8E het topmodel is.

Zou het trouwens echt zo zijn dat de RD8E de opvolger van de RD2E is? De RD2E staat namelijk nu nog voor 999 euro in de pricewatch! Je zou toch zeggen dat een nieuw type toch wel de zelfde op een hogere introductieprijs heeft als zijn voorganger.

Ik wacht ieder geval ook nog nieuwe berichten van de RD8E, maar wat ik vanmiddag gezien heb vond ik veelbelovend. En wat je ziet blijft toch persoonlijk vind ik. Nu kijk ik nog op een klein Philips 32 cm tv'tje (Beeldbuis). Dus in feite is alles beter dan dat :P

[ Voor 4% gewijzigd door Buffalo op 17-08-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou graag zien, dat er iemand reageert op mijn vraag. Nu raakt hij ondergesneeuwd in een ander item. :| Vandaar dat ik de vraag nog maar eens stel. Of nog beter is het misschien om de vraag te plaasten in een ander Forum-item van Sharp. 8) Mijn vraag was:

Ik krijg met geen mogelijkheid via de digitale audio (out) geluid naar mijn Home video systeem.
De tv is de LC-46 HD1E. Alles is ingesteld via het menu met Aansluitingen->Geluidscomponenten-> HiFi/AV-versterker en de Home Cinema is de Sony DAV-DZ860W (geweldig setje).
Nu heb ik de zaak aangesloten (voor het geluid) op de Samsung 360 HD-tuner. Maar ja, mijn PS3 naar de TV geeft (kan niet) surround geluid geven.
Geruchten gaan, dat de Digital audio (out) alleen werkt met de ingebouwde CI-module !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
Dat Sony systeem ziet er wel spannend uit, maar ik zie niet zo 1 2 3 wat het allemaal kan.
Ik zou willen zeggen : laat de input (de ps3 bijvoorbeeld) eerst naar de versterker lopen en dan vanuit de versterker met HDMI naar de tv. Maar ik weet niet precies hoe dat Sony apparaat werkt.. En ook snap ik niet wat je bedoelt met die Samsung 360 HD-tuner... ?

Mijn bronnen (PS3, laptop, iPhoneDock, Media player) gaan iig eerst via een receiver. Die heeft geen scart voor mijn Digitenne-kastje, dus die gaat direct naar de tv maar het geluid alsnog via digitale optisch kabeltje naar de versterker.

Ohja, dat gerucht wat je noemt was een bevestigd feit voor mijn vorige Toshiba FullHD LCD , dus daar kan het ook gewoon aan liggen..

Ik heb even in je manual gekeken en er staat zoals je al zegt:
" Aansluitingen->Geluidscomponenten-> HiFi/AV-versterker " dus daar ben je goed bezig..
Ook iets input toewijzen gedaan?
"TV menu > Aansluitingen > Diversen > Dig. audio-ingang toewijzen”

De specs van je TV vind ik wel heel vet trouwens, met die harde schijf. Ik hoop niet voor je dat het kapot is oid.. Hoelang heb je hem al?
Anoniem: 222504 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:11:
Ik zou graag zien, dat er iemand reageert op mijn vraag. Nu raakt hij ondergesneeuwd in een ander item. :| Vandaar dat ik de vraag nog maar eens stel. Of nog beter is het misschien om de vraag te plaasten in een ander Forum-item van Sharp. 8) Mijn vraag was:

[ Voor 23% gewijzigd door madwurmz op 18-08-2008 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

madwurmz schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 01:48:
Dat Sony systeem ziet er wel spannend uit, maar ik zie niet zo 1 2 3 wat het allemaal kan.
Ik zou willen zeggen : laat de input (de ps3 bijvoorbeeld) eerst naar de versterker lopen en dan vanuit de versterker met HDMI naar de tv. Maar ik weet niet precies hoe dat Sony apparaat werkt.. En ook snap ik niet wat je bedoelt met die Samsung 360 HD-tuner... ?

Mijn bronnen (PS3, laptop, iPhoneDock, Media player) gaan iig eerst via een receiver. Die heeft geen scart voor mijn Digitenne-kastje, dus die gaat direct naar de tv maar het geluid alsnog via digitale optisch kabeltje naar de versterker.

Ohja, dat gerucht wat je noemt was een bevestigd feit voor mijn vorige Toshiba FullHD LCD , dus daar kan het ook gewoon aan liggen..

Ik heb even in je manual gekeken en er staat zoals je al zegt:
" Aansluitingen->Geluidscomponenten-> HiFi/AV-versterker " dus daar ben je goed bezig..
Ook iets input toewijzen gedaan?
"TV menu > Aansluitingen > Diversen > Dig. audio-ingang toewijzen”

De specs van je TV vind ik wel heel vet trouwens, met die harde schijf. Ik hoop niet voor je dat het kapot is oid.. Hoelang heb je hem al?

[...]
Allereerst Madwurmz bedankt voor je poging mijn vragen te beantwoorden, alleen de antwoorden zullen denk ik toch moeten komen van mensen die ook de Sharp LC-46 HD1E. (half jaar in mijn bezit) Deze TV heeft 2 HDMI + 2 Scarts ingangen en o.a. 1 Digital audio in-out (tulp) .
Dan wil je daarop aansluiten, de PS3 (1 HDMI en 1 optisch) vervolgens de digitale HD-kabelontvanger DCB-H360R (Samsung 1 HDMI en 1 optisch) en de Sony DVD Home Theatre system DAV-DZ860W (1 HDMI + 1 optisch + 1 digital in tulp). Alles heeft ook Scarts.
Mijn probleem is nu, wat is de allerhoogste kwaliteit en de beste mogelijkheid om dit op elkaar aan te sluiten. DAT IS EEN GEWELDIGE PUZZEL. Teken het maar eens uit. De PS3 kan ik niet aansluiten via HDMI op de Sony geluidsinstallatie, want dan heb ik geen HDMI meer naar mijn Sharp TV. Mijn kabeltuner moet met de HDMI naar de tv en mijn PS3 ook met de HDMI naar de TV.
Hoe krijg ik nu het beste geluid ? IK DACHT MET DE Audio digital tulp van de TV naar mijn Home Video. maar dat werkt niet. ? (Oh ja, voor on screen menu van de Sony Home theatre setje gebruik ik de scart verbinding met de TV, hiermee kan ik eventueel ook gewone DVD bekijken). Dit setje kan trouwens wel 1080P upscalen ! De enige oplossing voor mij is nu optische verbindingen van de Sony naar de PS3 en de HD-kabelontvanger. Maar dat moet dan wel te switchen zijn (Naast alle soorten kabels, dus ook nog een schakelbox kopen). DIT IS TOCH NIET LEUK MEER ! Daarnaast kun je op deze manier NIET RECHTSTREEKS OPNEMEN en het geluid + teletekst van je TV bedienen.
SCHIET MIJ MAAR LEK. Wat een ramp. Over de Sharp TV niets dan goeds !!! Het is de enige TV die alles in de loop van de tijd zijn systeem kan updaten...inclusief de CI-modules !!!!!(+HD).
Dit is alleen nog mogelijk bij de Loewe Opta !! Bij de Loewe zijn ze al weer bij update nr 6.x !

Wie durft zijn visie over het bovenstaande te geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271631

Ik heb dezelfde TV en vergelijkbare problemen met aansluiten.
Gek word je d'r van... Denk je een perfecte TV te hebben en dan gooien al die kabeltjes weer roet in het eten omdat het net niet lukt zoal je zou willen.
Ander probleem is nog dat de audio-out geen surround is...
Dus helaas heb ik geen pasklare oplossing voor je. De oplossing met de switch lijkt me inderdaad het handigste.
Ik ben zelf iedere keer kabels aan het omprikken maar ja dat houdt ook een keer op.
Verder ook niks dan lof over de kwaliteit van de Sharp TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Al een oplossing kunnen vinden?

Ik twijfel tussen de

Toshiba 42WLT68
JVC LT-42DV8BG
Sharp LC-42XL2E
Grundig LXW 102-8735

Het is bedoeld voor Gamen en HD-Serie's/Films

Hoe kan ik mijn keus makkelijker maken want ze zien er alle 3 super uit qua design. Verder zitten de prijzen dichtbij elkaar, pfff zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Versteegrob schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 02:05:
Al een oplossing kunnen vinden?

Ik twijfel tussen de

Toshiba 42WLT68
JVC LT-42DV8BG
Sharp LC-42XL2E
Grundig LXW 102-8735

Het is bedoeld voor Gamen en HD-Serie's/Films

Hoe kan ik mijn keus makkelijker maken want ze zien er alle 3 super uit qua design. Verder zitten de prijzen dichtbij elkaar, pfff zo moeilijk.
ga ze bekijken bij de plaatselijke Mediamarkt en kijk dan ook goed naar de isntellingen en aansluitingen van de tv's, deze staan soms niet goed afgesteld, waardoor het beeld minder mooi is dan het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Banding! Incident of Sharp probleem?

Verschillende recensies gelezen over verschillende Sharp modellen o.a.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/sharp-lc42b20e-review-20080715122.htm
http://www.hdtvtest.co.uk/Sharp-LC42XL2E/

hier word als een van de negatieve aspecten banding genoemd

“ LCD panel has uneven brightness, or “banding” *
* Indicates issues which may be specific to our review sample”

Zie onderstaande voorbeelden op Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=kV5iv5TIT-M
http://www.youtube.com/watch?v=autIbrNzeio

Er worden ook wel uitspraken gedaan als:

Sharp kan geen 2 de zelfde TV’s maken, maar els je een goed exemplaar heb behoord Sharp tot de beste
Wat denken jullie Als Sharp bezitters, geïnteresseerde!
  • Incidenteel probleem, niet iets om je zorgen over te maken?
  • Iets om rekening mee te houden, het komt heel vaak voor?
  • Hoe is dit in verhouding tot andere merken?
Elke reactie is op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
ik heb zelf de 32ad5e en ik heb geen last van banding. waar ik wel last van heb is dat het beeld bij bepaalde zenders (vooral discovery channel) opgedeeld lijkt in verticale banden van +/- 0.5 cm breed. dit lijkt me echter aan het signaal liggen, want andere zenders hebben hier geen last van. (kijk trouwens digitale tv, heerlijk scherp, vooral NL 1,2 en 3)...
als je hem trouwens bij een gewone winkel haalt, dus geen webshop, kan je hem altijd makkelijk retouren lijkt me, dus als je dan evt last hebt van banding, kan je terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje voor je Reactie en advies, nog meer mensen die hier iets zinnigs over te zeggen hebben

Anoniem: 118028

Ik heb sinds een aantal weken een Sharp LC-42X20E in de woonkamer hangen, ik ben zeer tevreden over deze televisie. Alleen staat er links onderaan in beeld een klein digitaal klokje, deze zal ik vast ergens zelf aangezet hebben maar ik krijg deze met geen mogelijkheid meer weg. Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Verder vind het lastig dat ik elke keer als ik televisie (digitaal) ga kijken, de zoom van mijn televisie moet zetten op panorama (anders ziet het beeld van mijn digitale televisiegids er niet uit). Kan ik dit ook eenmalig instellen?

Link naar de handleiding Zie pagina 31 (pagina 33 PDF) voor eerste vraag en 29 (pagina 31 PDF) voor tweede vraag, Ik neem aan dat je een externe decoder hebt voor digitale TV, deze kan vaak ingesteld worden op 4:3 of 16:9

>>>>> Handleiding <<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
Die eerste youtube clip is wel een heel duidelijk gevalletje.
Ik heb een van de nieuwste modellen, de LC-32XL8E en ookal vind ik het niet echt tof te bekennen, heb ik ook banding.. Moet wel zeggen dat ik erg miereneukerig ben, iemand anders zou het waarschijnlijk niet hebben ontdekt.
Ik had deze fotoos gemaakt, om backlight bleed te zien met met camera op lange sluitertijd, en merkte in photoshop de donkere vertikale band bijna in het midden van het scherm. Het viel dus pas op na contrast versterken door lange sluitertijd en later met photoshop.... Het is tijdens gewoon kijken niet zichtbaar. Toch, al met al ..

Er schijnt ooit een Sharp serie terug geroepen te zijn, nadat ontdekt was dat er twee band sporen op elk scherm zaten.. Het verhaal was toen, dat er een beschermende laag op de lopende banden ontbrak..

Verder nog steeds blij met m'n toestel, maar kan nu wel uit ervaring zeggen dat 1080p op 32 inch nergens voor nodig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Dit topic gaat wel specifiek over de XD1 serie, maar ik stel m'n vraag maar hier omdat dit het meest recente AQUOS topic is, waar waarschijnlijk de meeste sharp kenners te vinden zijn.

Laat maar, de tv die ik bedoelde is niet meer beschikbaar.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 15-09-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:06

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik had van de week een Samsung tv (full-HD) gehaald, maar die bleek defect. Nu heb ik die in kunnen ruilen voor een Sharp LC-32RD8E.

* Zeror is weer blij. :D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik krijg het niet voor elkaar om bovengenoemde tv op mn PC aan te sluiten. Ik heb een 2x Radeon HD3870 in mn PC zitten. Dus ik sluit de tv aan met een monitor-kabel die ik nog had liggen, maar ik krijg er geen beeld op. Kanaal EXT-4 (van de PC) geeft aan "geen bereik".

Edit:

Al voor elkaar. Moet beter kijken voortaan :P

Nu nog de fullscreen per applicatie goed krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 09-09-2008 16:51 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vraagje

Heb nu mijn pc met dvi - hdmi aangesloten op me nieuwe sharp tv (42XL2E)
Beeld is geweldig alleen het geluid heb ik nog niet aan de praat gekregen.

Ben bij de mycom geweest en heb hier de volgende spullen gekocht

Digitale Audio Coax Kabel
Audio Coax convertor

Maar hoe krijg ik nou met deze kabel geluid van me computer op me tv.
Heb trouwens de X-FI geluidskaart van Creative in me computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Kan dat niet gewoon met een audiokabeltje, zo eentje met een 3,5mm plug erop? :S

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 15-09-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Idd gelukt maar volgens mycom had ik perse een dure kabel nodig van 30 euro grrr maar heb gelukkig geluid. Volgende maand komt me audioset binnen dus dan kan ik echt genieten!

Wat een vette tv zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net de lc-37XL8E gekocht
Als ik in de handleiding kijk zie ik dat alleen de aangegeven Vesa resoluties worden geaccepteerd
BV 1400x1050 bij 60 Hz via de RGB VGA aansluiting, als er andere resoluties van de pc afkomstig zijn kan hij dit signaal niet aan. Ik den dat ook voor andere Sharp TV's geld, kijk dus in de handleiding

• B-Force
Anoniem: 269663 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:24:
Net de lc-37XL8E gekocht
Als ik in de handleiding kijk zie ik dat alleen de aangegeven Vesa resoluties worden geaccepteerd
BV 1400x1050 bij 60 Hz via de RGB VGA aansluiting, als er andere resoluties van de pc afkomstig zijn kan hij dit signaal niet aan. Ik den dat ook voor andere Sharp TV's geld, kijk dus in de handleiding
ik heb gewoon een hdmi kabel aangesloten en alles werkte in een keer: beeld en geluid. ziet er aardig uit moet ik zeggen, vooral 720p rips :D

• Wackmack
Hoe hebben jullie de kleurinstelling op de LC-42XL2E ?

Gebruiken jullie vaak de optie, film, pc, spelcomputer, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Instellen blijft lastig van een TV, elke TV heeft zijn zwakheden, bv RED PUSH, het teveel aan rood om huid tinten beter over te laten komen met als gevolg dat rood weer te rood kan zijn.

Ik heb zelf de LC-37XL8E, en heb geen(of weinig) ervaring met andere types, Alle info over instellingen van dit type en andere zijn welkom.
Dan kunnen we allemaal nog wat leren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Een topic (duits) met wat instellingen:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-140-1202.html
Zelf een 32X20E, analoog Ziggo, en altijd op "gebruiker" stand, met;
opc uit
achtergr. verl. +5
contrast +28
helderh. +4
kleur -7
tint +3
scherpte +4
onder geavanceerd:
kleurtemp. midden-hoog
film modus uit
actief contr. uit
3d standaard

Het service menu in:
Servicemenü X20:

- den Netzstecker im laufenden Betrieb ziehen
- Am TV die Eingangswahltaste und Lautstärke "Minus" gleichzeitig drücken und gedrückt halten, und dabei das Netzkabel wieder einstecken
- wenn links oben das kleine blaue Kästchen erscheint Tasten loslassen
- jetzt am TV Lautstärke "Minus" und Programm "Minus" gleichzeitig drücken und das Servicemenü erscheint
- Für Schrift auf schwarzem Hintergrund einfach die Eingangswahltaste auf der Fernbedienung drücken
- Navigieren durch die (ich glaube 33) Seiten, mit Programm, Lautstärke und OK Button auf der Fernbedienung

Zum verlassen des Servicemenüs, einfach den Netzstecker ziehen und normal wieder einstecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb een vraagje over een scart aansluiting.

De aansluiting voor mijn digitale tv van tele2 zit op EXT 2(digital out)
De aansluiting voor mijn dvd speler zit op EXT 3 (3 tulp geluids verbinding)

Echter hoe krijg ik hierbij geluid van mijn receiver onder deze aansluiting?
Heb natuurlijk nu gewoon tv geluid maar als ik een dvd kijk wil ik genieten van DTS geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi,

DTS is digital net zoals bv Dolby Digital, er zal dus een digitale verbinding moeten komen tussen de bron (bv DVD speler) en versterker, de versterker moet dan een digitale ingang hebben en dvd en digitale uitgang. Termen die gebruikt worden zijn bijvoorbeeld: Digitaal coax of optische, SP/DIF , Toslink .

Zoek maar eens op het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:46
Ik heb sinds enkele dagen een Sharp 46X8 en ben er zeer over te spreken, hiervoor had ik de Sharp 42XD1 maar kon deze verkopen voor een goede prijs en heb nu dus voor slechts € 949- de 46X8 gekocht bij Pixmania.

De voordelen van deze tv tegenover me oude 42XD1 zijn:

TV is een slimline model, is denk ik maar zo'n 8 cm diep
24P True cinema
10Bit

Misschien handig voor in het schema in de topicstart, De 46X8 toont ook 24P oftewel 24Hz.

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 00:12
In de startpost wordt gemeld dat de HD1E-serie de mogelijkheid heeft om 24P weer te geven. Echter ik kan het in geen enkele specificatie terugvinden.
Is deze mogelijkheid erin gekomen, na een software-update of is het fout gemeld.

Is 24P trouwens een echte must-have ?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38764

Kan iemand mij de verschillen vertellen tussen de 42X20E en de 42XL2E?
Als ik ze vergelijk op kieskeurig zie ik alleen dat de XL2E 100hz is en de X20E niet.

Voor mij is het ook belangrijk dat sport er goed uit ziet. Zijn hier mensen die ervaring hebben met de X20E en bijv. een potje voetbal?

Het prijsverschil tussen beide tv's is zo'n 300 euro. Voor alleen 100hz wellicht een beetje veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 22:34

Mentalist

[avdD]

Buffalo schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:44:
Ik ben wat aan het rondkijken, overweeg ook een 32LG3000 maar het stomme is dat die geen tulp audio out heeft volgens de specs. (volgens de specs heeft een enkele LG tulp audio out, zelfs het topmodel niet, knulligheid ten top)

Daardoor kijk ik ook naar de Sharp LC32D44E, ook omdat we nu ook een Sharp hebben denk ik. Samsung is me te vaag met 100.00 verschillende types.

De RD8 is echter zomaar 150 euro duurder dan de D44E, da's toch een boel. Dan aan de andere kant: bij de RD8 staat "Auto sound controle, nivelleert geluidsniveau bij reclame uitzendingen", bij de D44E staat alleen "Auto volume control " en ik weet niet of dat hetzelfde is.. Want die gloeiend harde reclame is wel erg irritant, als het dempen van reclame echt werkt dan wil ik daar wel 150 euro voor overwegen.

Weer een ander punt van overweging is dat in de TS staat dat Sharp TN-panelen gebruikt.. Ze kunnen er wel mee goochelen, maar dan vraag ik me toch af of het met TN niet gewoon zo is dat het kut is en kut blijft. Doffe kleuren enzo.

[edit]
Zie nu ook dat er eindelijk een 32" Plasma bestaat waardoor plasma weer in de running komt, maar garantie daarop schijnt problematisch te zijn in NL.. Er is eigenlijk gewoon teveel keuze. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 10-12-2008 06:15 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:15

PK

Hallo, in het Duitse blad "Video" is de 37xl8e getest. De Beeldkwaliteit is volgens dit blad een van de hoogste op de markt. De geluidskwaliteit is echter onder de maat. Hoe ervaren de eigenaren dit? Ik wil dit scherm gaan kopen. De prijs is 859 euro dat vind ik nog net ff iets te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Topicstarter
Ik had een 32"XL8E maar die is twee weken tijdens een inbraak gestolen..
Omdat ik eigenlijk al vanaf september wacht op de nieuwe Sony toestellen en nu dus een nieuw toestel ga kopen , ben ik van plan Sharp achter mij te laten..

Het was een geweldig ding, maar full HD op een 32 inch is achteraf gezien niet de extra centen waard.
Full HD op 32" nodigde mij uit om heel dichtbij te gaan zitten, alleen dan was het strakke detail zichtbaar, wat ivm speaker-opstelling en zitbank eigenlijk niet de bedoeling is :/
Verder echt niks te klagen over kleur-instellingen, zwart-weergave, backlight-bleeding, en ghosting ...
Ik was helemaal bij maar ik ga nu toch voor Sony minimaal 40", fullHD, 200hz.

Toen ik de start-post van dit topic maakte, verwachte ik veel meer Sharp nieuws, maar dat bleef een beetje uit... Nu ik over ga op een ander merk is het natuurlijk aan iedereen vrij om mijn start postover te nemen en voort tezetten, daar kan een T.net Helper wel bij assisteren denk ik zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

madwurmz schreef op zondag 28 december 2008 @ 06:53:
Ik had een 32"XL8E maar die is twee weken tijdens een inbraak gestolen..
Omdat ik eigenlijk al vanaf september wacht op de nieuwe Sony toestellen en nu dus een nieuw toestel ga kopen , ben ik van plan Sharp achter mij te laten..

Het was een geweldig ding, maar full HD op een 32 inch is achteraf gezien niet de extra centen waard.
Full HD op 32" nodigde mij uit om heel dichtbij te gaan zitten, alleen dan was het strakke detail zichtbaar, wat ivm speaker-opstelling en zitbank eigenlijk niet de bedoeling is :/
Verder echt niks te klagen over kleur-instellingen, zwart-weergave, backlight-bleeding, en ghosting ...
Ik was helemaal bij maar ik ga nu toch voor Sony minimaal 40", fullHD, 200hz.

Toen ik de start-post van dit topic maakte, verwachte ik veel meer Sharp nieuws, maar dat bleef een beetje uit... Nu ik over ga op een ander merk is het natuurlijk aan iedereen vrij om mijn start postover te nemen en voort tezetten, daar kan een T.net Helper wel bij assisteren denk ik zo :D
Ook totaal logisch ..
"ik ben niet tevreden over FullHD op een [Sharp] 32", dus ga ik maar over op een 40" Sony..." 8)7

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290326

Kan er iemand tests vinden voor de Sharp D44e serie?V Ik kan ze nergens te zien krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10-2024
De sharp lc32sb25e... wie o wie weet hier wat van>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
we hebben de lc-32rd8e gekocht naar veel kijken praten met verkopers nog meer kijken, vond ik deze kwa prijs etc etc voor MIJ de beste keus .
naar altijd crt(Philips breedbeeld 100mhz) te hebben gekeken, is dit echt geweldig
alleen nog zoeken naar de fijnste instellingen want dat kijkt wel, anders zo'n LCD 100mhz scherm
hoe hebben jullie de instellingen staan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrim123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02-2013
Hi

Hier iemand die ook een sharp heeft als tv (42 LCD) en de bij behorende BD/HDD recorder van 500GB, heb de nieuwste versie gekocht een paar weken geleden, waarschijnlijk niet te koop in nederland, vooral de BD/HHD die is zeker nog niet te koop buiten japan.
Heeft iets van 3 HDMI en computer RBG en nog meer vage ingangen, zal het model later opzoeken.
heb 7 ingangen voor externe media

Ik ben zeer onder de indruk van deze LCD en recorder erg makkelijk in gebruik, ook als je niet japans kan lezen. Ik heb dus wel al de mogelijkheden zoals in het start topic wordt vermeld. LAN aansluit zal hier werken voor internet tv. enz.. De TV is in het engels te zetten maar niet alles gaat naar engels. Ook heb je nog steeds a japanse afstands bediening

Sharp is hier ook al een tijdje nummer 1 als beste TV kuch japan merk kuch en ook de tv kanalen zijn HD hier niet allemaal 1080 maar 50% wel. ik ben ook ook van plan pay TV te nemen van BBTV of E2 dan heb ik 20 a 40 HD kanalen er bij.

En vriend rade mij aan om een sharp te kopen omdat deze gewoon de beste is. Ik ben zelf zeer gek op tv en audio en ja dit is wel een perfecte set. Alleen redelijk duur de BD/HDD kost even duur als de tv.

Ik woon in Tokyo : ) maar dat zal wel duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287528

Bericht van 16juli, maar nog niks van gezien op het forum: de nieuwe LED's van Sharp.

Sharp lanceert de tweede generatie LCD HDTV met Full LED backlight. De nieuwe AQUOS LE700E- en LE600E-serie zijn volgens de fabrikant ongeëvenaard doordat de LED’s niet alleen aan de rand maar achter het gehele paneel aanwezig zijn. Deze Full LED Backlight technologie verbetert de beeldkwaliteit op meerdere aspecten, zoals een zeer hoog contrast, zeer lage reflectie en rijkere kleuren. De Full HD LCD HD TV’s zijn eind augustus 2009 beschikbaar in beeldmaten 32-inch (81 cm), 40-inch (102cm) , 46-inch (117cm) tot en met 52-inch (132 cm).

In navolging op de XS1-serie, richt Sharp zich in 2009 op LED Backlight technologie. Eind augustus 2009 introduceert Sharp twee nieuwe series Full HD LED-modellen: de LE600 en LE700 (met 100 Hz). Deze LED LCD TV’s van Sharp onderscheiden zich op drie aspecten: een ultieme beeldkwaliteit, uiterst zuinige energieprestaties en design.

De energieprestaties zijn volgens Sharp zeer vooruitstrevend en behoren tot de zuinigste op de markt. Zo zijn zowel de LE700E- als de LE600E-serie inmiddels bekroond met het EU-Ecolabel, getest volgens de laatste strenge criteria.

Sharp focust met de LED LCD TV’s op zeven milieuaspecten, waardoor het energieverbruik sterk wordt gereduceerd. Een belangrijk aspect is de Eco-knop op de afstandsbediening waarmee het energieverbruik met één druk op de knop tot wel 40% afneemt. Bovendien geeft de AAN/UIT knop op de TV gebruikers de mogelijkheid om de TV daadwerkelijk uit te zetten zodat het energieverbruik van de TV gereduceerd wordt tot 0 watt. Andere belangrijk aspecten van de nieuwe LE-700E- en LE-600E-serie zijn een zeer fraai ontwerp en een hoogwaardige afwerking.

“LED is volgens Sharp dé technologie van de toekomst voor LCD TV. LED backlight biedt veel voordelen voor consumenten, waaronder een superieure beeldkwaliteit en extreem zuinige energieprestaties”, aldus Evert Jan van Schuppen, Managing Director van Sharp Electronics Benelux bv. “Na de introductie van de XS1-serie, ons topmodel, wordt LED door de introductie van de LE-series toegankelijk voor een grote groep consumenten. Net als bij de XS1-serie zijn de LED’s achter het gehele LCD-paneel geplaatst. Dit houdt in dat gebruikers kunnen genieten van een megacontrast in combinatie met zeer rijke kleuren. Bovendien bespaart de consument geld door het lage energieverbruik. Het beste van twee werelden!”
Over het ontwerp: “Er is veel aandacht besteed aan het AQUOS design. De toestellen lijken één geheel door de strakke overgang van het paneel naar het frame. De glazen voet en het slanke frame in combinatie met een subtiel kleurenaccent maken het toestel af. ”

Verder zijn de LE700E- en LE600E voorzien van diverse aansluitmogelijkheden. De LE700E-serie heeft 4 HDMI-ingangen, een USB-poort voor weergave van foto’s of het afspelen van muziekbestanden, 2 SCART-aansluitingen, een componenten (YUV) en een RS232-ingang. De LE600E-serie heeft 3 HDMI-ingangen, 1 USB-poort, 2 SCART-aansluitingen, een componenten (YUV) en een RS232-ingang. Een aantal aansluitingen zijn bevestigd aan de zijkant van de LCD TV’s wat deze modellen extra gebruiksvriendelijk maakt.

Sharp LE700E en LE600E prijs en beschikbaarheid
De LE600E-serie is vanaf eind augustus 2009 beschikbaar in de volgende modellen:
• Sharp Aquos LC-32LE600E 32 inch (81 cm)
• Sharp Aquos LC-40LE600E 40 inch (102 cm)
• Sharp Aquos LC-46LE600E 46 inch (117 cm)
De LE700-serie is ook vanaf eind augustus 2009 beschikbaar in de modellen:
• Sharp Aquos LC-32LE700E 32 inch (81 cm)
• Sharp Aquos LC-40LE700E 40 inch (102 cm)
• Sharp Aquos LC-46LE700E 46 inch (117 cm)
• Sharp Aquos LC-52LE700E 52 inch (132 cm)
De prijzen zijn momenteel nog niet bekend.

Link: http://www.hdtvnieuws.nl/...le600e-led-hdtv-20090716/

600-serie: Prijzen in de UK (van de sharp site), vergeleken met Philips prijzen in de UK (van de Philips online shop in de UK).
LC32LE600: £749 (Philips 32pfl8404H: £799)
LC40LE600: £1099 (Philips 42pfl8404H: £1199)
LC46LE600: £1399 (Philips 47pfl8404H: £1499)

LC32LE700: £949
LC40LE700: £1299
LC46LE700: £1599
LC52LE700: £1899

Prijzen zijn natuurlijk een indicatie, maar de Sharp 600-serie lijkt op het niveau van de 8000 serie van Philips te liggen en de Sharp 700-serie er 200 pond boven (ruwweg €150-€200 hier in NL?).

Jammergenoeg geen 37inch variant, voor mij persoonlijk is dat toch de perfecte tussenmaat.

Edit: ik weet niet zeker of het in dit topic kan, ik zie nu net "LCD" er voor staan. Nieuw topic openen of hier laten?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 287528 op 17-08-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

Ik heb es rond zitten neuzen. Nu lijkt voor mij de 32" variant mij een prima toestel. Maar nu is m'n vraag, ga je het verschil tussen 50 en 10 HZ echt zien?

Anoniem: 336798

ja, dat zie je zeker D-rez..

tussen 100hz en 200hz zal je het verschil niet snel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Anoniem: 336798 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:22:
ja, dat zie je zeker D-rez..

tussen 100hz en 200hz zal je het verschil niet snel zien
Volgens mij zijn die 100Hz en hoger meer marketing, dan werkelijke refreshrates. Overigens wil dat niet zeggen dat je geen verschil zou zien.

In de tijd van CRT werd 100Hz geintroduceerd omdat 50Hz een knipperend beeld kon geven. Volgens mij konden ze niet twee keer hetzelfde beeld tonen, omdat je meestal met een interlaced signaal zat.

Tegenwoordig heb je nu steeds vaker een progressief signaal, maar moet er vaak gecompenseerd worden voor de tekortkomingen van de LCD techniek.

En verder is niet iedereen even blij met de algoritmes die toegepast worden. Zo hoor ik steeds vaker dat mensen bij een Philips LCD de Natural Motion juist uit zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Zelf heb ik de LC-LE700E aangeschaft voor de slaapkamer. Zeer scherp en mooi beeld, zolang je er recht voor blijft zitten/liggen.

Heeft iemand al een CI (non-plus) Cam module beprobeerd in het Ziggo gebied?

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:39
Anoniem: 268765 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:47:
Hmm dat verschijnsel heb ik dus ook. Vooral bij bijvoorbeeld bij logo's van de zenders valt het op. Ik zal eens met de scherpte gaan spelen om te kijken of dit het probleem verhelpt. Ik heb btw een Sharp LC-32XL8E.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05 17:55
Er is 24 september een Duitse firmware (2.08) uitgekomen voor de 320 LED serie.
Ik heb zelf sinds kort de 22LE320E. Het is behoorlijk suf dat, in USB mode, zo'n beetje elk Full HD bestand 'platgeslagen' wordt tot ongeveer 800 pixels hoogte, terwijl de breedte dan altijd naar 1920 pixels gaat.
Ben benieuwd wat de winkel er van zegt, mijn exemplaar zit op 2.04. De release history in de download gaat maar tot 2.04; dus da's lekker duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:18
nvm.
Nieuw topic geopend.

[ Voor 94% gewijzigd door Mutatie op 26-03-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Waar ?

Linkje misschien ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik heb vorige week een Sharp LE630E gekocht! Prachtige tv en natuurlijk veel beter dan de overhypte Samsungs! Ik wil de tv nu aansluiten op mijn reciever (JVC RX 5052) via de digital audio out. Ik krijg echter de volgende melding:

"Overschakelen: mislukt tv luidsprekers actief"

Heeft iemand enig idee wat hiervan een mogelijk oorzaak is? Op mijn reciever staat ook 'analoog' wat niet lijkt te kloppen. Dit terwijl de aansluiting wel in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Bij deze nog twee plaatjes van de achterkant van de reciever en tv:

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/8800/sharple630e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/1357/jvcjr5052.jpg

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 22:30
Waarom lees ik nergens ervaringen over de: LC-60LE635E
Dit lijkt me echt DE tv op dit moment, geen fancy technieken maar wel echt een mooi paneel met super contrast en 60" tegen een spotprijs.

Reviews kan ik ook nergens op het net vinden :(
Zijn er mensen die wel een goede review gevonden hebben of er één aangeschaft hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zijn er al mensen met de Sharp LC-60LE635E? Raar dat je zo weinig over de TV leest terwijl alles goed lijkt, vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Vandaag viel bij ons de folder over voor "UPC Digitale Kabel TV en Radio" in de bus. De folder belooft digitale tv voor alle abbonees (zonder CI/CI+ module (?)) . De gebruikte TV moet geschikt zijn en zo kom ik erachter dat er nieuwe firmware komt voor een aantal 2011 modellen.
De vereiste firmwareversie 0.14.98.1 voor de 40LE630 kan ik vandaag op de Sharp site nog niet vinden. Da's dan wel weer een beetje jammer...

http://www.upc.nl/klanten...gitale-kabel-tv-en-radio/

De lijst bevat vandaag de modelnummers LC-*140E, -*240E en -*630E.

Onze LC-22LE320E ga ik straks eerst eens proberen. :)

Bij het zoeken op het net naar de firmware kom ik het volgende document tegen:

CI+ zertifizierte TV Geräte UPC Österreich von Sharp:
Stand: 15. März 2013
Modell Nr. Software Version Plattform
LC-32LE140E 0.6.4 MB62
LC-22LE240E 0.6.4 MB62
LC-22DV240E 0.6.4 MB62
LC-24LE240E 0.6.4 MB62
LC-32LE240E 0.6.4 MB62
LC-40LE240E 0.6.4 MB62
LC-32LS140E 0.6.4 MB62
LC-22LS240E 0.6.4 MB62
LC-32LS240E 0.6.4 MB62
LC-40LS240E 0.6.4 MB62
LC-22DS240E 0.6.4 MB62
LC-24LS240E 0.6.4 MB62
LC-32LE630E 0.14.98.1 TV550R2
LC-40LE630E 0.14.98.1 TV550R2
LC-46LE630E 0.14.98.1 TV550R2
LC-32LU630E 0.14.98.1 TV550R2
LC-40LU630E 0.14.98.1 TV550R2
LC-46LU630E 0.14.98.1 TV550R2
LC-32LX630E 0.14.98.1 TV550R2
LC-40LX630E 0.14.98.1 TV550R2
LC-46LX630E 0.14.98.1 TV550R2

http://www.upc.at/pdf/zer...raete_Sharp_Maerz2013.pdf

Onze Sharps doen nu digitale tv zonder de CI+ sloten :9

[ Voor 41% gewijzigd door biomass op 18-05-2013 21:36 . Reden: 2 series gecertificeerd in Oostenrijk, en de analoge zenders gedag gezegd ]

Anoniem: 342876

Ik heb een Sharp LC-39LE752E. Nou wil een narrowcastingwebsite tonen in de browser, maar deze toont ie niet goed qua formaat. Ik wil graag de zoom op 50% zetten. Hoe kom ik in de tool van de browser om deze settings te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:41
In juni van dit jaar een SHARP LC 42 LD 264 FHD 100Hz gekocht.
Vanwege een verhuizing heeft die lang in de doos gezeten, en nu pas sinds 3 maanden staat die, slechts 6 keer aangehad ongeveer.

Start ik hem vandaag op, ziet het er zo uit.
Zonder dat er kabels in zitten, lijkt me einde oefening?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/f2712fc0369382feaf3848538f02866a.jpg

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:30
Een flinke bump...

Vandaag was ik aan het kijken of ik voor m'n LE630E ook een firmware update kon vinden. Dit heb ik in het verleden al vaker gedaan via de search van de tv zelf, maar dan werd nooit wat gevonden.

Tot m'n 'verbazing' liep m'n tv behoorlijk achter en kon ik zowaar versie 0.14.101.0 downloaden & installeren (ik zat nog ergens op 0.10.???.0).
Installatie verliep soepel en zie dat deze ook is geslaagd door het software versienummer te checken en ook zie ik enkele nieuwe opties bij de instellingen.

M'n hoop was eigenlijk dat de Aquos Net+ nu ook eindelijk weer eens ging werken. Toen we de TV enkele jaren gelden hebben aangeschaft (ik vermoed zo'n 7 a 8 jaar geleden) werkte dit redelijk, maar was het aanbod 'apps' redelijk beperkt vergeleken met vrienden die een equivalent hadden van Philips.

Helaas blijft de TV na de update nog steeds hangen op het 'Verbinding maken' scherm.

Ik vermoed dat de servers offline zijn gehaald (of in ieder geval voor dit oude type), maar kan hier niet echt zinnige informatie over vinden op internet. Iemand hier die dit kan bevestigen?

Op zich zit ik er niet heel erg mee, maar zou leuk zijn als ik het toch werkend kan maken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
@Jan_V Geen idee, ik heb mijn LE630 aangesloten op een KODI media center, en van Aquos Net+ heb ik alleen een gebruiksovereenkomst op het scherm gehad waar ik 'Afsluiten' heb ik geklikt. Bij mij zit er geen UTP kabel in de TV. In de handleidingen die nog online te vinden zijn op sharp.nl staat ook niet veel in?

Het zal wel niet zo simpel zijn dat de TV niet probeert met DHCP een IP te krijgen?
Als ik google zie ik dat dat de software met SSL certifcaten werkt, en dat de support voor Aquos Net ergens in 2015-2016 is gestopt voor bepaalde (alle?) modellen. Staat de systeemtijd van de TV goed? Bij een verkeerde systeem tijd krijg je geen verbinding met SSL.

b.v.: https://www.google.com/search?q=sharp+aquos+net+discontinued
Pagina: 1