Het Sharp LCD tv topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.275 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236300

Topicstarter
Sharp is momenteel weer behoorlijk in opkomst, zelf heb ik net een sharp LCD tv gekocht. De start van dit topic is bedoeld om vragen, klachten, complimenten adviesen etc te plaatsen over Sharp LCD tv's

Bij dezen haal ik de kop eraf.

Ik heb sinds 2 weken een Sharp LC32-WD1E, gekocht bij een speciaalzaak. Momenteel heb ik al mijn tweede toestel en zoals het er nu uitziet moet deze ook weer omgeruild worden voor een derde. Het probleem in het eerste toestel is dat er een vertikale balk van onder tot boven in een strakke lijn, lichter was als de rest van het beeld. Ik geloof dat dit banding heet. Toestel omgeruild en dit probleem zit inderdaad niet in dit toestel. Maarrrr......in dit toestel valt het behoorlijk op dat wanneer je donkere beelden hebt dat er aan de rechterzijde van het toestel een soort lichte waas zit. Net alsof daar licht doorheen komt. Heel irritant, zeker omdat dit al het tweede toestel is.

Maar ik wil het toestel ook niet helemaal afkraken, want het beeldje is voor de rest zeer strak. Ook de kleuren zijn zeer echt. En de geluidskwaliteit valt absoluut niet tegen. Ik ben benieuwd hoe het afloopt allemaal, want verder ben ik zeker tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Ik ga binnenkort voor de Sharp LC-42X20E :D Wat een fantastisch toestel! En wat een design! Ben compleet in love! Helaas is het toestel nog niet leverbaar... balen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 12:15
Afbeeldingslocatie: http://files.sharp.nl/pgfx/LCX20Eserie.jpg

Ik las net in de philips topic over een fullHD Sharp tv. Ik wou graag een fullHD, en nu is er een fullHD 32Inch.

Dit in dezelfde lijn als de 37 inch, het gaat hier om de LC-32X20E.

Iemand enig idee wanneer deze leverbaar zijn?

Klik, link Sharp
Klik, link kieskeurig

[ Voor 10% gewijzigd door J_star op 26-10-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mij laten vertellen dat ze op z'n vroegst 3 Nov. worden geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18
Weet iemand toevallig het verschil tussen de LC-46XL1E en de 46XL1E? Het enige wat ik terug kan vinden is dat de XL1E de HDMI poort op de zijkant mist (1 hdmi minder dus), maar het prijsverschil is toch vrij fors voor alleen een extra hdmi poort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je noemt twee keer hetzelfde scherm op... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
ik had sharp gemaild wanneer de nieuwe serie op de markt komt dit kreeg ik als reactie, niet de volledige brief:

De Sharp LC 32X20E EN LC 37X20E zijn vanaf Januari 2008 leverbaar. De meeste elektronica speciaalzaken verkopen onze producten, zoals bijvoorbeeld Expert, Scheer & Foppen, BCC, de Block, It’s, EP-winkels en Mediamarkt. Wij raden u aan om contact op te nemen met een van onze dealers en hier te informeren of zij het betreffende Sharp model verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 08:37
Lijkt een beetje onzinnig, full hd op een kleine 32 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat geldt dus alleen voor de kleinere modellen mag ik hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begin januari that is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
ja zoals die mail zegt gaat het om de 32 inch en 37 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heh gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
LordLynx schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:27:
Weet iemand toevallig het verschil tussen de LC-46XL1E en de 46XL1E? Het enige wat ik terug kan vinden is dat de XL1E de HDMI poort op de zijkant mist (1 hdmi minder dus), maar het prijsverschil is toch vrij fors voor alleen een extra hdmi poort....
Lekker snugger, ik bedoel natuurlijk de 46XL2E en de 46XL1E. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede vraag overigens! Kan op het net maar weinig hier over vinden. Ze hebben in elk geval beide 100Htz. Waarschijnlijk mist de XL1 de 24p optie en ontbreekt het 10bit kleurenschema ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139638

is het niet gewoon omdát het een nieuwe tv is, de prijs in het begin er hoog is? Neem aan dat ie naar verloop van tijd naar de prijs van de XL1E zal dalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Ik heb Sharp gemailed en gevraagd of de toestellen 24hz ondersteunen, en volgens Sharp doen ze dat beiden (ik wist toen niet dat ze verder zo weinig verschillenden, anders had ik de precieze verschillen ook gevraagd).

Zowel de XL1e als de XL2e zijn gloednieuwe modellen, dus ik verwacht niet dat de XL2 naar de prijs van de XL1 gaat dalen (iig zal het prijsverschil wel blijven bestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 17:40
Ik begreep dat de XD1 serie een vrij geringe inkijkhoek heeft. Is dat bij de nieuwe X20E serie beter ? Klinkt mij nl. nogal als een showstopper of valt dat wel mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, voor mij zal 't geen hol uit maken.. zit er toch altijd pal voor :9
Denk wel dat ze dat gefixed hebben hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Snutchz, heb jij nou de 42X20E? Zo ja, hoe bevalt ie je? Ik wil deze ook wel kopen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De X20 is pas volgende week leverbaar ;) Ik zit nog sterk te twijfelen tussen deze en
de Panasonic TH-42PY70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Heey ;) Ik heb net de 42X20E besteld, komt zaterdag binnen. Ziet er allemaal goed uit voor zover ik gelezen heb op http://www.avforums.com/f...hread.php?t=605801&page=9.

Redelijke prijs ook 1550 euro afgeleverd door Modern.nl. Het enigste wat een beetje jammer is is dat ie geen 1080P over component doet blijkbaar (Xbox 360 ). Ook die banding problemen waarmee de vorige modellen mee te maken hadden, zijn zo goed als verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Pick, als je een algemeen topic wil maken zoals de Samsung topics bijvoorbeeld....dan raad ik je aan eens een mooie topicstart neer te zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

We kijken nu 1080p van onze HTPC tijdelijk op de monitor van mijn workstation, een 24" Dell. Op twee meter afstand gaat er al behoorlijk wat detail verloren. Omdat de ruimte beperkt is, is een 32" tv/monitor echter de max, maar ik wil wel graag full HD kunnen blijven ervaren. Ik baalde al dat alle goede full HD tv's beschikbaar leken te zijn vanaf 37". De Sharp LC-32X20E komt precies op tijd. Ben erg benieuwd naar ervaringen!

Weet iemand wat voor een paneel erin zit (TN, S-IPS, PVA)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Ik heb dit weekend een Sharp LC-46XL2E besteld, moet over 2 weken geleverd worden. Ik zal hier mijn ervaringen posten (en misschien een topicstart in elkaar zetten als ik niet te druk ben met kijken ernaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024

swopdark

ja doe maar...

Ik zag dit weekend bij de BCC in Hilversum een Sharp LC-37X20E op Full HD een Blu-Ray promotiefilm showen.. damn zag er zeer netjes uit.. Ik was zelf bijna zover een Philips 37PFL9632 te kopen maar deze sharp is qua prijs en beeld ook zeker niet slecht.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben me ook aan het orienteren op een LCD tv, en Sharp is een goede kandidaat...
Vraag me alleen af hoe het zit met PIP, kan nergens wat terug vinden erover op de sharp site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238775

Iemand al een review van de LC-32X20E gezien?

Vraag me ook af hoe het met die pip zit, kan je bijvoorbeeld tussen TV/PC snel switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91834

Nou ik heb hem de 37" versie van de x20e.
Prima scherm op SD en HD invoer, zit nog wel ff te prutsen met de scherm instelling zoals kleur, contrast en saturnation. Ik vraag me af hoe dat nou precies werkt die pixel plus systeem, ik kan het nergens instellen dus ook niet uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:22:
Ben me ook aan het orienteren op een LCD tv, en Sharp is een goede kandidaat...
Vraag me alleen af hoe het zit met PIP, kan nergens wat terug vinden erover op de sharp site...
ik zit hier met de ab voor me neus en kom er ook niet helemaal uit.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238775

Ondersteunt geen PIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107558

Dit weekend een Sharp LC-42X20E gekocht, wat een geweldige tv, heel mooi rustig beeld, geen 100 Hz maar goed, wij zijn er blij mee.
In combo met de PS3 is het echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 09:35
Ik zit zelf te denken om deze te gaan halen LC-37X20E, dit omdat hij FULL-HD is en een aardige Contrastratio heeft.
Ik heb voor dit formaat gekozen omdat zij ongeveer 3,20 meter van de televisie zitten en dan is dit volgens mijn de beste keuze.
Nog een andere vraag zijn er al reviews bekend over deze tv in vergelijken met andere merken ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Gisteren de LC-37X20E besteld en als het goed is komt ie vandaag binnen.

Mocht er intresse zijn voor sommige om dingen te testen en of te bespreken over deze LCD dan hoor ik het wel.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:26
Anoniem: 107558 schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:16:
Dit weekend een Sharp LC-42X20E gekocht, wat een geweldige tv, heel mooi rustig beeld, geen 100 Hz maar goed, wij zijn er blij mee.
In combo met de PS3 is het echt mooi.
100hz heb je toch niets aan, want het is geen beeldbuis TV ;). Dit is echt zo'n marketing truckje. Mensen herinneren zich nog dat het kijken op een 100hz tv veel aangenamer was dan op een 50hz tv bij beeldbuizen. Bij LCD/Plasma is er helemaal geen sprake van 50hz/60hz en 100hz.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-05 14:35
Denizz schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:15:
[...]

100hz heb je toch niets aan, want het is geen beeldbuis TV ;). Dit is echt zo'n marketing truckje. Mensen herinneren zich nog dat het kijken op een 100hz tv veel aangenamer was dan op een 50hz tv bij beeldbuizen. Bij LCD/Plasma is er helemaal geen sprake van 50hz/60hz en 100hz.
Op veel sites zegt men dat 100hz zorgt voor minder ghosting. Jij vindt ghosting geen probleem en alleen marketing praat?
Ikzelf zal wel direct toegeven dat ik ook nog steeds vraagtekens hierbij heb, mijn LCD monitor geeft ook geen zichtbare ghosting (2ms exemplaar van Samsung) en die heeft ook geen 100hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04-2023
@Arie26

Heb jij voor dat je hem heb gekocht het toestel werkend gezien? Had namelijk zelf ook intresse in dit toestel maar vond het beeld kwa kleur en contrast tegenvallen. Als je een berg met sneeuw zag was de sneeuw meer grijs dan wit terwijl de LCD`s die er naast stonden wel witte sneeuw lieten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Kan iemand mij uitleggen wat ik met dat Ci slot kan doen? Ik heb zelf digitale kabel TV via Caiway, met een decoder van Humax. Kan ik nu mijn smartcard in een Ci-module stoppen en deze in de TV klikken? Of werkt dit alleen met airborn signalen zoals Digitenne enz????? Mijn TV is een LC32X20E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21173

Denizz schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:15:
[...]

Dat is niet waar. Een LCD heeft wel degelijk een refresh rate, anders zou ie toch geen beeld geven.
De meeste LCD's hebben 50 hz of 60 hz. Maar nu zijn er dus ook LCD's met 100 hz. Dit wordt gedaan door de tv zelf. De maakt een extra frame aan tussen elke 2 aangeleverde frames van het inputsignaal, waardoor je dus 100 hz krijgt.

Ik ben het wel met je eens dat het nut ervan heel erg afhangt van het inputsignaal.

Ik denk dat het voordeel van 100hz vooral te zien is bij analoge inputbronnen die 50 hz zijn zoals tv signaal, videorecorder / dvd via scart etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelissuh
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 08:31
Hallo,

Ik heb al in de handleiding (pdf) ontdekt dat de Sharp lc-37x20e 24hz als input accepteert (real time movie). Dit is al heel mooi, maar kan het scherm ook 24hz weergeven? Of wordt het signaal geconverteerd naar 50 of 60hz?

Gr. Nelissuh

[ Voor 3% gewijzigd door Nelissuh op 13-01-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelissuh
Anoniem: 82429 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:10:
Kan iemand mij uitleggen wat ik met dat Ci slot kan doen? Ik heb zelf digitale kabel TV via Caiway, met een decoder van Humax. Kan ik nu mijn smartcard in een Ci-module stoppen en deze in de TV klikken? Of werkt dit alleen met airborn signalen zoals Digitenne enz????? Mijn TV is een LC32X20E
De Ci module is voor DVB-T

DVB- Digital Video Broadcasting, dus digitale TV
T staat voor "Terresterial", of te wel "antenne op aarde".

De Ci module kan dus alleen gebruikt woorden voor signalen zoals Digitenne. Digitale kabel (Cable) is DVB-C, en digitale sateliet is DVB-S.

Verder zijn er nog een paar minder belangrijke DVB- protocollen, zoals DVB-H voor Handhelds (GSM's enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
IceClub schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:53:
@Arie26

Heb jij voor dat je hem heb gekocht het toestel werkend gezien? Had namelijk zelf ook intresse in dit toestel maar vond het beeld kwa kleur en contrast tegenvallen. Als je een berg met sneeuw zag was de sneeuw meer grijs dan wit terwijl de LCD`s die er naast stonden wel witte sneeuw lieten zien.
Ik heb er geen last van hoor, misschien een foute afstelling geweest heb hem zelf bekeken bij de plaatselijk groothandel MM en de BCC en was over het beeld en vooral het uiterlijk erg te spreken.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk, dat is een duidelijk verhaal over de Ci module. Toch vind ik links op het internet die vertellen dat het WEL met kabel kan, oa:

Alphacrypt CI module
Voor Digitale TV via de kabel voor C.

Deze module werkt icm de smartcard van uw kabelaanbieder perfect in de TwinhanDTV Cab-CI en andere ontvangers die een CI slot hebben. Voorzien van de laatste software versie V3.12

Getest op de volgende providers:
# @Home
# Caiway RTV
# Casema
# Delta
# KabelNoord
# Multikabel

Deze info heb ik dus van de site van een verkoper van deze kaart...

https://www.satshop.nl/ca..._info.php?products_id=251

of

http://www.bisco.nl/index...=viewProd&productId=27626
Nelissuh schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:58:
[...]

De Ci module is voor DVB-T

DVB- Digital Video Broadcasting, dus digitale TV
T staat voor "Terresterial", of te wel "antenne op aarde".

De Ci module kan dus alleen gebruikt woorden voor signalen zoals Digitenne. Digitale kabel (Cable) is DVB-C, en digitale sateliet is DVB-S.

Verder zijn er nog een paar minder belangrijke DVB- protocollen, zoals DVB-H voor Handhelds (GSM's enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Nelissuh schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:53:
Hallo,

Ik heb al in de handleiding (pdf) ontdekt dat de Sharp lc-37x20e 24hz als input accepteert (real time movie). Dit is al heel mooi, maar kan het scherm ook 24hz weergeven? Of wordt het signaal geconverteerd naar 50 of 60hz?

Gr. Nelissuh
Goede vraag, voor mij ook van belang aangezien ik deze TV ook op het oog heb.
Iemand al iets meer info?

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Het enige wat ik in de pdf kon vinden was dit:

Filmmodus
Deze functie kan automatisch een bron die gebaseerd
is op filmmateriaal (d.w.z. oorspronkelijk opgenomen
met 24/25 frames/seconde, afhankelijk van de verticale
frequentie) detecteren, waarna deze geanalyseerd
wordt en elk beeld zodanig wordt weergegeven dat
een beeldkwaliteit met hoge definitie wordt verkregen.

Verder staat op de Duitse site wel 24P genoemd:
http://www.sharp.de/php/p.php?par=18_540_no_1452

Ik ben nog net niet overtuigd.
Ik zat ook aan deze Sharp te denken. Mocht er buiten de garantie later een pixel overlijden dan valt dat misschien niet eens op vanwege de hoge resolutie (ik bedoel dan de FullHD modus op de "kleine" 32 inch)

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelissuh
Anoniem: 82429 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:58:
Kijk, dat is een duidelijk verhaal over de Ci module. Toch vind ik links op het internet die vertellen dat het WEL met kabel kan, oa:

Alphacrypt CI module
Voor Digitale TV via de kabel voor C.

Deze module werkt icm de smartcard van uw kabelaanbieder perfect in de TwinhanDTV Cab-CI en andere ontvangers die een CI slot hebben. Voorzien van de laatste software versie V3.12

[...]
Iets meer uitleg:

De CI module is niet de decoder.

De decoder zit in de TV ingebouwd. Als je in de handleiding kijkt zie je dat dit bij deze Sharp tv's een DVB-T decoder is. Dit is een apparaatje met een DVB-T antenne, gemaakt om DVB-T signalen te verwerken.

Sommige zenders zijn niet versleuteld. Deze kan je dus "gratis" kijken. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld Ned 1, 2 en 3. Voor deze zenders hoef je dus geen CA kaart en CI module te hebben.

Andere zenders, zoals de Nederlandse commerciële zenders, zijn versleuteld. Om deze zenders te kunnen kijken moet je decoder een code krijgen, je moet hier dus een abonnement op nemen. Bij dit abonnement krijg je een CA kaart. D.m.v. deze kaart 'ziet' je decoder welk abonnement je hebt, en krijgt hij de code door. Er zijn in Nederland verschillende pakketten te krijgen. Kijk hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-frequenties voor een overzicht.

Samengevat:
- Welk type signaal je kan ontvangen hangt af welk type decoder je hebt. Of dit een DVB-T, DVB-C of DVB-S decoder is,
- Al deze decoders kunnen voorzien zijn van een CI-module gleuf,
- Welke zenders je doorkrijgt is afhankelijk van het CA kaartje wat je in de CI module plaatst.

Meer info?Kijk eens in de handleiding:
http://files.sharp.nl/pma...7X20E-LC37X20S_eu1_nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelissuh
Trouwens, Sony (en ook enkele andere merken) hebben wel al verschillende modellen met een DVB-C decoder ingebouwd in het programma: http://www.hdtvnieuws.nl/...ucten/lcd-tv/720p/page/3/

Deze worden (zover als ik weet) nog niet ondersteund door de kabelbedrijven die digitale kabeltelevisie aanbieden. Dat deze tv's in staat zijn DVB-C te verwerken wil dus nog niet zeggen dat dit in Nederland ook werkt. Het irritante is dat er geen Europese afspraken zijn over uitzenden in DVB-C. Elke producent moet dus voor elk land speciale decoders bouwen. Dan valt Nederland als klein landje dus al snel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor je heldere uitleg. Nu weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158253

Ik las over deze Sharp 37X20E.
Wat voor pc-ingang heeft ie...VGA of USB? Ik kon met de zoekfunctie/google erover niet vinden...

Vast en zeker bedankt van uw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47

_Arthur

blub

Anoniem: 158253 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:38:
Ik las over deze Sharp 37X20E.
Wat voor pc-ingang heeft ie...VGA of USB? Ik kon met de zoekfunctie/google erover niet vinden...

Vast en zeker bedankt van uw reactie!
Staat gewoon op de Sharp website.

HDMI x3
Scart x2
Component-Ingang (Y/ Cb/ Cr), cia 15 pins sub
AV-/ S-Video-Ingang
AV-uitgang
PC-Ingang
RS-232C
Hoofdtelefoon Ingang
Audio uit
Common Interface voor de DVB-T tuner

Waarbij 'PC-Ingang' een VGA aansluiting is die maximaal 1280x1024 als resolutie accepteert.

En als je nog meer moeite doet dan lees je de handleiding: http://files.sharp.nl/pma...7X20E-LC37X20S_eu1_nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik al gezegd dat ik erg tevreden ben over mijn Sharp lc-32x20e? Sommigen vinden de TV te klein om ten volle te kunnen genoeten van Full HD maar dat vind ik onzin. Wij zitten vrij dicht op de TV en dan ziet het er ook nog geweldig uit. verder is ie helemaal niet klein vergeleken met de standaard TV die de meeste huishoudens in de kamer hebben staan. Wel vind ik dat de kijkhoek niet geweldig is. Zodra je een beetje vanaf de zijlijn kijkt worden de kleuren een stuk fletser. Maar daar staat onze bank gelukkig niet! 8) Wat mij betreft is deze 32 Inch full HD een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 23:44
Anoniem: 82429 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:46:
Heb ik al gezegd dat ik erg tevreden ben over mijn Sharp lc-32x20e? Sommigen vinden de TV te klein om ten volle te kunnen genoeten van Full HD maar dat vind ik onzin. Wij zitten vrij dicht op de TV en dan ziet het er ook nog geweldig uit. verder is ie helemaal niet klein vergeleken met de standaard TV die de meeste huishoudens in de kamer hebben staan. Wel vind ik dat de kijkhoek niet geweldig is. Zodra je een beetje vanaf de zijlijn kijkt worden de kleuren een stuk fletser. Maar daar staat onze bank gelukkig niet! 8) Wat mij betreft is deze 32 Inch full HD een aanrader!
Wat voor signaal gebruik je om tv te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225651

Ook ik vind de kijk hoek erg tegenvallen.(37x20e)
Zit ik op ruim twee meter iets schuin voor de LCD dan zie je al verschil.
Dus wat die 176 graden van sharp inhoud weet ik niet, misschien gebruiken ze een andere graden boog.
Twijfel nu nog of ik deze wel wil behouden.
Heb bij mijn vriend de Panasonic 94 cm LCD gezien, en echt deze heeft hier helemaal geen last van.
Hier geven ze 178 graden, kan me niet voorstellen dat die twee graden zoveel verschil maakt.

Heb al van alles geprobeerd met de instellingen maar krijg het niet weg.

Zal eerst nog een met Sharp bellen, kijken wat zij zeggen.
Is dit gewoon voor dit toestel, dan gaat ie terug.

Zou jammer zijn, vind het zwart en de kleueren en het design verder erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:39

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Gisteren bij de Mediamarkt de 46XL2e opgehaald, de "geen BTW' actie brachten de prijs interessant dichtbij de internetaanbieders.

Mijn indruk tot zover:
Het scherm is echt prachtig, mooi strak en zeer plat. Ik ben echt onder de indruk van het geluid, bij gewone TV uitzendingen heb je niet het idee dat je al je HiFi aan moet zetten om een beetje te genieten. In "surround" stand heb je echt wel een kamer vol geluid, al zal je met films van (HD)DVD/BR waarschijnlijk gebruik maken van je volledige surroundset.

Ik heb zelf totaal geen probleem met de kijkhoek, ik heb nog geen merkbaar verschil gemerkt in de kleuren vanaf de zijkant gezien tot waar het sowieso nog een beetje kijkbaar is (wie gaat er nou schuin TV kijken ;) ). Het zitgedeelte zit in mijn huis ongeveer 5 meter van het scherm af, dan zit je natuurlijk nog erg makkelijk in het goede gedeelte.

Tot nu toe alleen nog SD beelden bekeken, digitenne, kabel & Wii. Het ziet er al goed uit met deze bronnen, ik ben blij dat ik vanaf de bank de ondertiteling kan lezen zonder te hoeven knijpen met mijn ogen, mijn vorige tv was nog 25".

Vanavond vast en zeker nog verder spelen en uitproberen, ik denk dat ik nog wel wat kan spelen met contrast, kleurinstellingen en effecten.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250684

Wij hebben sinds een maand de Sharp LC-42X20E aangeschaft, we zijn er erg tevreden mee
We heb ook een CI module "conax" (digitenne) het beeld is erg goed van kwaliteit.
Er is een erg groot verschil in beeldkwaliteit of je een ci module gebruikt of een decoder kastje (scart)
Het geluid van de tv is vertraagd en radio doet het erg slecht. Ik heb contact gehad (16-1-2008) met sharp die wisten mij te vertellen dat het een bekend probleem is en ze hebben schijnbaar een update klaar liggen maar is nog in de test fase. deze (firmware) is met een usb Stick er op te zetten en zal over een maand te DL zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 09:13
Afgelopen maandag met de BTW-actie van Mediamarkt de LC-32X20E aangeschaft. Een prima TV.
Er wordt op vergelijkingssites veel geklaagd over het geluid. Het geluid klonk in eerste instantie ook alsof iedereen een blikke emmer over zijn hoofd had getrokken. Even in het menu spelen met de instellingen...et voila.... prima geluid.

De kijkhoek van 176 graden is er zeker, als je er niet recht voor zit lijkt er een soort lichte waas over het beeld te komen. Dus je kunt TV kijken vanaf de zijkant, maar er is daadwerkelijk een verschil in kwaliteit met als je er recht voor zit.

Nog geen FullHD mogen ervaren. Alleen een Wii via component aangesloten. (weinig verschil in beeldkwaliteit met scart overigens) Deze weekend maar eens een PS3 aanschaffen.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246234

heb zelf ook gekeken eerst naar philips. Zag deze sharp bij de MM staan, toch maar hiervoor gegaan. echt geweldig beeld!

Alleen heb ik nog een vraag aan de kenners, is de USB poort aan de zijkant van de tv ook voor ons te gebruiken (desnoods met bepaalde bestandsnamen oid) zodat foto's en filmpjes via de usb stick kunnen worden afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250684 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:08:
Wij hebben sinds een maand de Sharp LC-42X20E aangeschaft, we zijn er erg tevreden mee
We heb ook een CI module "conax" (digitenne) het beeld is erg goed van kwaliteit.
Er is een erg groot verschil in beeldkwaliteit of je een ci module gebruikt of een decoder kastje (scart)
Het geluid van de tv is vertraagd en radio doet het erg slecht. Ik heb contact gehad (16-1-2008) met sharp die wisten mij te vertellen dat het een bekend probleem is en ze hebben schijnbaar een update klaar liggen maar is nog in de test fase. deze (firmware) is met een usb Stick er op te zetten en zal over een maand te DL zijn.
Ik heb net even gekeken maar waar zit de functie om de firmware te updaten via een usb stick?
Dat gaat alleen via de digitale module die erin zit.
Kan er ook niets van in de handleiding vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222504

Ik weet niet of de LC-42X20E een USB aansluiting heeft, maar op de Duitse Site (PDF) staat een hele handleiding over hoe e.e.a. moet geschieden. (Eenvoudig is het niet)

http://www.sharp.de/softw...2_x20_software_update.pdf

In de handleidingen staat inderdaad niets over het updaten via een USB stick.
Toch kan dit blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:13
Ik heb de lc-32x20e. Als ik de digitale optische output wil gebruiken, dan kan ik bij sommige ingangen aangeven (in het opties menu) of deze uitgang PCM of Dolby Digital moet uitsturen. Als ik echter mij PS3 via HDMI aansluit dan is die optie opeens niet meer aanwezig in het TV-menu en komt er geen DD uit de optische uitgang. MIjn receiver zie dan alleen Dolby Surround. Hang ik de optische kabel rechtstreeks aan de PS3 (natuurlijk wel even de geluids-uitvoer instellingen in de ps3 aanpassen) dan krijgt mijn receiver wel DD binnen.

Is het iemand gelukt om het DD geluid dat via HDMI binnenkomt via de optische uitgang als DD uit te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223001

Weet iemand als het klopt dat Sharp bijna identieke beeldbuizen/binnenwerken gebruikt als Loewe? (bij de LCD modellen)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

nineball schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:18:
Ik heb de lc-32x20e. Als ik de digitale optische output wil gebruiken, dan kan ik bij sommige ingangen aangeven (in het opties menu) of deze uitgang PCM of Dolby Digital moet uitsturen. Als ik echter mij PS3 via HDMI aansluit dan is die optie opeens niet meer aanwezig in het TV-menu en komt er geen DD uit de optische uitgang. MIjn receiver zie dan alleen Dolby Surround. Hang ik de optische kabel rechtstreeks aan de PS3 (natuurlijk wel even de geluids-uitvoer instellingen in de ps3 aanpassen) dan krijgt mijn receiver wel DD binnen.

Is het iemand gelukt om het DD geluid dat via HDMI binnenkomt via de optische uitgang als DD uit te sturen?
Ik heb geen antwoord op je vraag over het DD geluid, maar heb jij net als de mensen hierboven last van de kijkhoek met dat model tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Anoniem: 223001 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:19:
Weet iemand als het klopt dat Sharp bijna identieke beeldbuizen/binnenwerken gebruikt als Loewe? (bij de LCD modellen)??
Of ze hetzelfde zijn weet ik niet, maar ik dacht wel dat Loewe panelen van Sharp gebruikt in hun tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:13
RickJansen schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:45:
[...]

Ik heb geen antwoord op je vraag over het DD geluid, maar heb jij net als de mensen hierboven last van de kijkhoek met dat model tv?
Is mij nog niet opgevallen. Nou moet ik zeggen dat ik de kijkhoek niet heb vergeleken met andere tv's, voor mij is de kijkhoek niet zo'n punt.

Ik heb net even heen en weer zitten schuiven voor de tv en het is inderdaad wel zo dat het zwart vrij snel een stukje minder zwart wordt als je onder een hoek van, zeg, 45 graden kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nineball schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:18:

Ja heb ik ook, helaas nog geen oplossing. Ik heb een 37" versie. Werkt niet bij XBOX360, DVD speler of PC. krijg alleen maar DD 2.0 kan het ook niet instellen. Draai wel de nieuwste image, wellicht dat de linux kernel een keer door iemand onder handen wordt genomen.

Ik dacht handig 8)7 mijn MCE, XBOX en DVD speler aan te sluiten via de TV en dan terug te leiden naar optisch.. dat was natuurlijk weer te mooi. :'( Mijn DVD speler genereerd een audio signaal via HDMI waar SHARP van in de war raakt, geen compatible audio signaal aangetroffen en hult zich dan in stilte. Gelukkig doet Philips daar niet moeilijk over en kan ik mijn geluid telijk (zonder vertraging) kwijt via digital coax. Al met al zou het mooi zijn als SHARP een oplossing had, zou toch nix te maken hebben met rechten ofzo? Geen HDCP contect stiekem via de optische DD 5.1 terug poorten?

naja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik wil binnenkort een 40/42 inch FULL HD scherm kopen. Nu heb ik de volgende schermen in gedachten:

- Samsung 40F86
- Samsung 40M86
- Sharp LC-42X20E
- Sharp LC-42XL2E

Ik heb ze inmiddels alle vier gezien en kunnen bewonderen met een 1080p film. Maar goed ik weet nog steeds niet welke beter is. Van Kieskeurig en vergelijk word ik ook niet wijzer van omdat de één de Samsung de hemel in prijst terwijl de ander het helemaal afkraakt. Dit is ook bij Sharp het geval. Nu ben ik bekend bij Samsung producten maar Sharp zegt mij vrij weinig. De XL2E is overigens ook nog eens vrij prijzig.

Hoe is de kwaliteit van deze tv's?
Is zwart ook echt zwart?
Ghosting?
Clouding?
Bleeding?
Dode pixels?
Garantie via Sharp?

Wie kan mij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255292

even een vraagje heb de lc37x20e had een prima beeld nu heeft er iemand aan zitten klooien er is gereset dus de mooie kleuren heb ik niet meer wie wil even aan mij doorgeven hoe ik de instellingen het beste kan zetten bij voorbaat mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 25-02 01:06
Anoniem: 181923 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:51:
Ik wil binnenkort een 40/42 inch FULL HD scherm kopen. Nu heb ik de volgende schermen in gedachten:

- Samsung 40F86
- Samsung 40M86
- Sharp LC-42X20E
- Sharp LC-42XL2E

Ik heb ze inmiddels alle vier gezien en kunnen bewonderen met een 1080p film. Maar goed ik weet nog steeds niet welke beter is. Van Kieskeurig en vergelijk word ik ook niet wijzer van omdat de één de Samsung de hemel in prijst terwijl de ander het helemaal afkraakt. Dit is ook bij Sharp het geval. Nu ben ik bekend bij Samsung producten maar Sharp zegt mij vrij weinig. De XL2E is overigens ook nog een vrij prijzig.

Hoe is de kwaliteit van deze tv's?
Is zwart ook echt zwart?
Ghosting?
Clouding?
Bleeding?
Dode pixels?
Garantie via Sharp?

Wie kan mij helpen? :)
Ik zit met hetzelfde probleem... ik wil of een - Sharp LC-42X20E of een - Sharp LC-42XL2E . De laatste is iets dunner en heeft iets meer opties. 100HZ en 24p geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252851

Hoe is de x20e met voetbal,geen naijl effect?
Anders neem ik de 100hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:57
LordLynx schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:41:
Ik heb dit weekend een Sharp LC-46XL2E besteld, moet over 2 weken geleverd worden. Ik zal hier mijn ervaringen posten (en misschien een topicstart in elkaar zetten als ik niet te druk ben met kijken ernaar :P
en, al genoeg gebruikerservaring om een review neer te kunnen zetten? Ik zit nu net te tweifelen om dit scherm te kopen. Verder staan bovenaan de Samsung F86 serie en de Toshiba Z-serie.

Ander advies is uiteraard ook gaarne welkom ;)

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Laatst online: 22-05 14:56
prijsverschil tussen Sharp LC-42XL2E en Sharp LC-46XL2E is nihil. Bij Correct BV € 100. Bij Redcoon geen. Best vaag. Dus als ik een sharp kies is het de 46" .
Ikzelf heb al de Samsung F86 weggeschreven ivm design. De Sharp en Toshiba XF of ZF serie is naar mijn mening vanwege dunne frame mooier.
Maar gezien opkomst nieuwe modellen ben ik bang dat ik weer voor een Sony of Philips ga kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:57
pang schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:46:
prijsverschil tussen Sharp LC-42XL2E en Sharp LC-46XL2E is nihil. Bij Correct BV € 100. Bij Redcoon geen. Best vaag. Dus als ik een sharp kies is het de 46" .
Ikzelf heb al de Samsung F86 weggeschreven ivm design. De Sharp en Toshiba XF of ZF serie is naar mijn mening vanwege dunne frame mooier.
Maar gezien opkomst nieuwe modellen ben ik bang dat ik weer voor een Sony of Philips ga kiezen.
Dat prijsverschil is inderdaad vreemd. Dit was mij ook al opgevallen.. :)

Waarom kies je dan voor een Sony of Philips? Wat zijn jouw argumenten hiervoor?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Laatst online: 22-05 14:56
Ik zou voor de sony kiezen puur omdat mijn vriendin er helemaal gek van is. Gezien de nieuwe modellen qua design en wat ze herbergen aan functies, zoals usb en ethernet, is het niet onaardig om af te wachten. Oh niet onbelangrijk. Ze hebben soms leuke acties met ps3 enzo :). Eind dit jaar had het weining gescheeld en ik had 40w2000 gekocht. Alleen door de o zo "vriendelijk" verkoper van Foka, die klanten in alle rust laat kijken(45 minuten) heb ik hem niet gehaald.
De twijfel bij sony is wel de dikte van de frame.
Philips levert veel techniek mee in hun lcd en ik ben benieuwd hoe de nieuwe modellen ogen. De twijfel is dat ik een harddisk recorder van hun heb en dat net na 1 jaar kapot is gegaan en de service was 0.

Ik ben benieuwd wanneer sharp met nieuwe modellen komen en dan kan ik wederom beginnen aan wikken en wegen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door pang op 26-03-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bij welke winkel kun je dit soort TV's goed vergelijken?
En dan bedoel ik dat de TV's van alle fabrikanten langs elkaar hangen, met hetzelfde inputsignaal (bij voorkeur digitale kabel TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik heb wel interesse in de LC-37X20E, maar bij de plaatselijke BCC staat hij enorm flets afgesteld ten opzichte van de Philips-televisies die ernaast staan. Nu kan ik stiekem wel de instellingen veranderen, maar ik heb geen idee wat goede waarden zijn voor dit toestel.

Kortom: hoe (met welke waarden) hebben jullie (bezitters van de LC-37X20E) je televisie ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Liep laatst tegen de LC52XL2E aan en vond dit toch wel heel erg mooi. Mooier dan de duurdere Philips en Sony tv's eigenlijk zelfs. Zitten er nu nog nadelen aan dit type want ik lees er weinig over helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201945

De voordelen kan ik je wel vertellen.

Slim-line model
3 jaar garantie
Sharp panelen, oa Sony en loewe gebruiken ook deze panelen.
Mooie LCD ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik vind het toch moeilijk vergelijken in het echt, geen enkele winkel hier heeft de 40X3500... laat staan de 46X3500 :( Toch met dinnetje besloten dan met 3 meter kijkafstand een 52" te groot zou worden...

Prijzen schelen enorm trouwens, BCC/Block vragen pakweg 2300e voor de 46" versie en 3000e voor de 52" versie terwijl de goedkoopste i-shop ze levert voor 1800 en 2500.... scheelt mij te veel dus ik zal hem online kopen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil m'n 42XD10E graag aan de meur ophangen, maar kan ik hier nou zo'n goedkope(re) universele Vogel steun aan hangen? Ik zie namelijk niet de schroefgaten die ik bij andere TV's wel heb gezien.

Dit is de achterkant van de TV:

Afbeeldingslocatie: http://wiljedatikinjemond.com/got/tv_achterkant.jpg

In de handleiding van de TV staat alleen het typenummer van een compatible Sharp steun, dus ik heb de handleiding daarvan gedownload, maar daar wordt ik niet veel wijzer van (zie daar niks wat op onze TV lijkt). Heeft iemand tips, zoals bijvoorbeeld de naam van de bevestigingsmethode voor deze TV, of een goeie, betaalbare muurbeugel?

[ Voor 8% gewijzigd door Bigs op 16-04-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Bigs schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:45:
Ik wil m'n 42XD10E graag aan de meur ophangen, maar kan ik hier nou zo'n goedkope(re) universele Vogel steun aan hangen? Ik zie namelijk niet de schroefgaten die ik bij andere TV's wel heb gezien.

Dit is de achterkant van de TV:

[afbeelding]

In de handleiding van de TV staat alleen het typenummer van een compatible Sharp steun, dus ik heb de handleiding daarvan gedownload, maar daar wordt ik niet veel wijzer van (zie daar niks wat op onze TV lijkt). Heeft iemand tips, zoals bijvoorbeeld de naam van de bevestigingsmethode voor deze TV, of een goeie, betaalbare muurbeugel?
Even voor de compleetheid het antwoord posten: De TV kan gewoon opgehangen worden aan een 200x200 VESA mount door de bovengenoemde schroeven te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Toevallig nog mensen ervaring met de LC46XL2E? Ik vind het vrij lastig beoordelen want geen enkele winkel heeft goed materiaal om erop uit te zenden (als ze em al hebben...). Tov. de Sony X serie is dit een stuk betaalbaarder en zover ik gelezen heb presteert de tv erg goed.

valt me sowieso op dat dit topic vrij weinig aandacht krijgt als je vergelijkt met de rest van de merken,waarom is dit??

[ Voor 18% gewijzigd door Cartman! op 08-05-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik heb geen idee.. Sharp is hier gewoon niet zo bekend volgens mij. Je ziet ze ook lang niet in alle winkels. Best jammer, want ze maken goeie spullen en in Japan zijn behoren ze volgens mij tot de top wat sales betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Ben van Dijk in Uden staan alle Sharp lcd's op een rijtje, daar hebben wij hem ook gehaald

http://www.benvandijk.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261580

Cartman! schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:46:
Toevallig nog mensen ervaring met de LC46XL2E? Ik vind het vrij lastig beoordelen want geen enkele winkel heeft goed materiaal om erop uit te zenden (als ze em al hebben...). Tov. de Sony X serie is dit een stuk betaalbaarder en zover ik gelezen heb presteert de tv erg goed.

valt me sowieso op dat dit topic vrij weinig aandacht krijgt als je vergelijkt met de rest van de merken,waarom is dit??
2 dagen geleden mijn LC46XL2E geleverd gekregen. Ik moet zeggen dat ik ruim een jaar heb gezocht naar de beste 46 inch LCD tv en dit is em dus geworden. Zo'n beetje alle opties die je wilt hebben zitten erop of eraan. Ik heb nog geen digitale televisie, maar zelfs de analoge uitzendingen zien er prima uit. Ook een Xbox360 eraan gehangen via de composite aansluiting, hierbij viel mij wel 1 ding op. Blijkbaar ondersteunt de tv geen 1080p via composite cable. Hoger dan 1080i lukt niet.
De Xbox 360 van mij heeft geen HDMI dus dat is geen optie. Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe ik dit alsnog voor elkaar kan krijgen.

Misschien is dit oud nieuws, maar ik zag dat je op www.Sharp.nl software-updates voor de tv kunt downloaden en met een usb-stick installeren op je tv. Dit heb ik zojuist gedaan, maar heb echter geen idee wat deze firmware-update daadwerkelijk heeft verbeterd. Wat "release notes" had ik wel gewaardeerd van meneer Sharp. De updates zijn er voor de XL2 en de X-series.

Als iemand mij vraagt: "Is deze Tv het prijskaartje ook waard?", dan is het antwoord JA. Hoewel ik wel een beetje baal dat de Xbox360 niet in 1080p wilt draaien, is er verder niets te zeiken over deze tv. 4ms en 100Hz zorgen ervoor dat (onder andere) een potje voetbal op tv zonder schaduw-effecten of watvoor andere nasleep dan ook wordt neergezet. Prima tv dus. Het design is overigens erg mooi. De omlijsting is erg dun en ziet er strak uit. Hij staat echter wel op een vaste voet, maar in de praktijk wil je de tv (bijna) niet draaien. Ik zou zeker aanraden om deze tv (Sharp LC46XL2E) te verkiezen boven een soortgelijke Sony of Philips tv. De prijs van de Sharp is aantrekkelijker en presteert minimaal net zo goed. Kies dus niet zomaar voor een merk als Sony of Philips omdat dat je bekender in de oren klinkt. Mijn tv heb ik overigens gekocht bij Steenweg in Utrecht (www.steenweg.nl). Daar staat ie ook in de winkel te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 13-05 22:27

Mooody

elmoody

Kan iemand zeggen hoe de lc-42xl2e zich verhoud tot de topmodellen van Philips? (9603)

Ik twijfel nog tussen deze, de Philips 42PFL9306 en de Toshiba 40zf355d.

Sommige testen beweren dat het geluid matig is en de beeldkwaliteit bij SD ook niet geweldig is i.v.m. andere merken.

o.a http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/Sharp_LC42XL2E.htm
The only really negative aspect of what is a largely competent performance is colour. No amount of tweaking could produce a colour that we were truly happy with. Whatever the setting, colours seemed over saturated or a little washed out.

The acoustic performance is average with no great perceivable benefit coming from Sharp's proprietary surround sound system.

[ Voor 120% gewijzigd door Mooody op 11-05-2008 19:35 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262693

Heb paar dagen gelden ook gekozen voor de Sharp LC46XL2E.
Prijs is zeer gunstig en doet zich zeker nog onder bij een Sony of Philips.

Moet alleen nog kijken hoe ik HD films ga afspelen.
Denk dat ik het via de PC ga doen via DVI --> HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03-2023

madwurmz

from Planet Verbs

Toshiba 46Zf355 in bezit gehad maar moeten vervangen omdat er vanuit de achterkant een brom hoorbaar was. Vervangen met het zelfde model maar heeft hetzelfde probleem.
Het brom geluid lijkt op dat van een trafo of dimmer.
Ik koos deze voor de 100hz techniek maar raakte hooked door het dunne frame.

Opzoek naar wat ik nu dan moet nemen.. Gelukkig is er daar Sharp met z'n 100hz en dunne frame (LC-46XL2E) . Kunnen gebruikers hiervan laten weten of deze lekker stil is? Toegegeven; Maar één andere tweaker heeft op zijn Toshiba de zelfde brom als mij ervaren.

Beetje opzoek naar meer info, ontdekte dat Sharp nu een actie heeft lopen
100 euro retour = gewoon leuk!
Maandag zal ik ff informeren of dit ook geld voor toestellen gekocht bij een internet-shop (Redcoon).
Verder ga ik informeren waar de nieuwe G-Series AQUOS models zijn gebleven..

Maar als iemand hier al iets over weet, doe maar ff posten!

en ja, als ik hiervoor ga, wil ik tzt wel helpen een beetje behoorlijke openings-post te flansen..

@ Rsport20 : 'nog' = 'niet'?

[ Voor 12% gewijzigd door madwurmz op 12-07-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 10:11
madwurmz schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:01:

Maandag zal ik ff informeren of dit ook geld voor toestellen gekocht bij een internet-shop (Redcoon).
Lijkt me wel, winkel kan zelf dat geld niet terugvragen dus dit wordt meestal aan de consument overgelaten.

Gister de LC-37B20E gekocht, wat een verademing als je van 55cm beeldbuisje naar een 94 cm LCD panneel gaat. Tot nu toe bevalt hij uitstekend alleen moet de HDMI nog even voor mekaar krijgen icm met een JVC D3 setje, iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Ik ga ook een LC-46XL2E aanschaffen.

ik heb even gezocht of die nieuwe G-serie al te koop is. De G-serie is een aparte lijn, apart omdat hij nog nergens te koop is maar wel bij Sharp in de database staat, dus in principe bij de leverancier te verkrijgen, en apart omdat de prijs rond de 7000 dollar ligt.
Er zit een pc-card in en een harde-schijf, een trendy apparaat dus, maar waarschijnlijk voorlopig nog niet op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534

Is idd 1 van de mooiste lcd's die er staan.. Alleen hou er rekening mee dat die net fors in prijs omlaag is gegaan. En dat er ook nog een cashbackactie geldt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

TV-Software LC/32/37/42/46/52 X20E – Software Update via USB

image en how-to pdf op
http://www.sharp.nl/softw...237424652_x20e_basis.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

De goedkoopste winkel op pricewatch is toevallig ook mijn persoonlijke voorkeur :D
Anoniem: 210534 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:11:
Is idd 1 van de mooiste lcd's die er staan.. Alleen hou er rekening mee dat die net fors in prijs omlaag is gegaan. En dat er ook nog een cashbackactie geldt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534

Bij redcoon??

Ik zou je aanraden om toch eventjes contact met mij op te nemen .. Denk dat ik je ook een goed aanbod kan doen.. En dan zit je niet met een importmodel :)

Het model is al een tijdje op de markt maar kan nog steeds de concurrentie makkelijk aan met de nieuwere modellen van Samsung en Sony.. En dan krijg je ook nog eens 4 jaar garantie op het scherm .. We hebben hier zo'n beetje alle modellen staan en merken ook dat veel mensen de Sharps preferen boven de Samsungs. Ze zijn ook wat degelijker gebouwd dan de Samsungs waar nog wel wat klachten mee zijn..

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 210534 op 14-07-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Quote uit de TV-Software LC/32/37/42/46/52 X20E

7. Na een succes volle Update verwijdert u en stekker uit het stopcontact
en vervolgens verwijdert u de USB Stick.

Hiermee is de Update beëindigd en kunt u de tv weer gebruiken.
Humpf , slecht geschreven zeg! En een stapje 8. zou netjes zijn: Stekker weer in het stopcontact ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Anoniem: 210534 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:21:
Bij redcoon??

Ik zou je aanraden om toch eventjes contact met mij op te nemen .. Denk dat ik je ook een goed aanbod kan doen.. En dan zit je niet met een importmodel :)

Het model is al een tijdje op de markt maar kan nog steeds de concurrentie makkelijk aan met de nieuwere modellen van Samsung en Sony.. En dan krijg je ook nog eens 4 jaar garantie op het scherm .. We hebben hier zo'n beetje alle modellen staan en merken ook dat veel mensen de Sharps preferen boven de Samsungs. Ze zijn ook wat degelijker gebouwd dan de Samsungs waar nog wel wat klachten mee zijn..
Mailtje gestuurd :)

Niks mis met Redcoon trouwens

Sony heeft sowieso een fout gemaakt 100hz weg te laten op de nieuwe europese W serie, de upgrade voor het X model komt pas december - Hij zou perfect bij mijn PS3 staan.

De Samsung's 656 46 inch is nu trouwens ook wel veel goedkoper geworden (300,- retour) maar rood is niet mijn kleur :)

Deze Sharp is in deze prijs klasse ook nog steeds het nieuwste model in nederland, of vergis ik mij?

Ik denk dat we binnenkort modellen met interne hard-disk(recorder) of uitbreiding op de USB mogelijkheden gaan krijgen, wie weet?
iig niet echt interesant voor mij, m'n komende iPhone doet de mp3tjes over de speakers en verder zal m'n macbook pro constant via hdmi op het LCD zitten ..

Iemand trouwens pc/mac naar HDMI op deze LC-46XL2E ?
Hoor graag de ervaringen betreft scherpte enzo, ik wil er ook mee photoshoppen enzo.. Toshiba was wat dat betreft perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Mooooody schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:17:
Kan iemand zeggen hoe de lc-42xl2e zich verhoud tot de topmodellen van Philips? (9603)

Ik twijfel nog tussen deze, de Philips 42PFL9306 en de Toshiba 40zf355d.

Sommige testen beweren dat het geluid matig is en de beeldkwaliteit bij SD ook niet geweldig is i.v.m. andere merken.

o.a http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/Sharp_LC42XL2E.htm

[...]
Ik heb zelf een 46XL2E en kan vertellen dat het een geweldig toestel is. Vrienden van mij hebben zowel de Philips Aurea als de Sony X3500 maar mijn scherm doet echt niet onder voor deze topmodellen van flips en sony. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen SD materiaal kijk (dedicated voor HD-DVD, BluRay en PS3) en geluid over een 7.1 set laat lopen, dus daarmee kan ik niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Die Toshiba is inderdaad ook een echte aanrader, echter moest ik mijnes terug sturen nadat ik een brommende trafo had. Nu ook het tweede exemplaar bromt ga ik voor de Sharp.
2 op de twintig tweakers ervaarde trouwens de brom..
SD materiaal (digitenne) was ook op de 46 inch Toshiba niet helemaal top, hier schrok ik in eerste instantie wel van maar op 4 meter werd het acceptabel. Geluid was best okay, maar heb ik digitaal via versterker lopen.
PC via hdmi was geweldig, lekker strak. Aanpassen van kleur gaat echt heel diep.
Minpuntjes: de AB is onhandig, en reageert iets te langzaam. De service center zit in belgie en vond ik daardoor slecht te verstaan.
Conclusie: Zonder de brommende trafo een perfect ding..
Het is moeilijk om een betere te vinden, maar we zitten hier tenslotte in het Sharp topic, en niet voor niets, de specs van de Sharp en de prijs lijken iig goed.. De responsetijd van Sharp is 4ms, klinkt iig heel mooi.Toshiba geeft aan 8ms of korter.
Toshiba's Regza-link was niet helemaal compatible met de HDMI-CEC van Onkyo maar toch voldoende zoals aan/uit, volume en kanalen kiezen. (HDMI-CEC = afstandsbediening functies delen voor alle hdmi apparatuur)
Ik hoop Met Sharp ook die minimale functies te kunnen krijgen, misschien zelfs meer?
LordLynx schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:10:
[...]

Ik heb zelf een 46XL2E en kan vertellen dat het een geweldig toestel is. Vrienden van mij hebben zowel de Philips Aurea als de Sony X3500 maar mijn scherm doet echt niet onder voor deze topmodellen van flips en sony. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen SD materiaal kijk (dedicated voor HD-DVD, BluRay en PS3) en geluid over een 7.1 set laat lopen, dus daarmee kan ik niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 16:21
Ik heb ook deze Sharp bekeken. De hoeveelheid aandacht die deze tv krijgt in reviews en dergelijke is zeer mager. De genen die ik heb kunnen vinden zijn het over het algemeen eens over de goede HD kwaliteit die deze tv kan leveren, maar zijn ontevreden over de SD kwaliteit die op het scherm getoverd wordt. Een van de reviews waarin dat naar voren komt:

Klik hier

Gezien ik niet exclusief HD materiaal bekijk ga ik er toch nog even een extra keertje over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Ik ben ook nog aan het nadenken. Die review link maakt me wel 'hebberig' naar dit toestel. Dingen zoals pixel op pixel mapping en de Game mode klinken heel lekker, maar... de nieuwe Sony's met 100hz zijn er misschien al met 5 maandjes. Die zie ik echt zitten. Ook wil ik ff wachten op nieuwe updates van Sharp en Samsung.

Tussentijds wil ik wel m'n ps3 gebruiken dus ben ik nu in de markt voor een leuk 32 inchertje - dus, Vincent2407, misschien hoor je dus nog van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 10:11
iemand ervaring met JVC DD-3 en sharp, krijg op de een of andere manier het niet aan de praat op HDMI.....tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz

madwurmz

from Planet Verbs

Er zijn 3 nieuwe Sharp Aquos toestellen aangekondigd, een 19, 32, en 37-inch.

LC-19D1E: pc-aansluiting, 1 hdmi-poort, 1366x768 pixels, contrast: 1500:1, helderheid 300cd/m2.
Verkrijgbaar in zwart en wit.

32'' en 37'' XL8E: 3 HDMI poorten, 1080p, contrast: 10,000:1, response: 6ms en Freeview tuner.

19 inch hier 399,- (vanaf 23 07 2008 leverbaar)

32'' en 37'' volgende maand verkrijgbaar.
(bron) en (bron)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.