Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem.
Ik wil een .mkv file omzetten naar .mp4. Wanneer ik dit doe met de laatste versie van Gotsent crashed mp4box tijdens het aan maken van de .mp4 file.
Wanneer ik het met versie 0.24b5b probeer maakt hij wel de .mp4 aan, maar kan ik deze vervolgens niet afspelen.
Met de .mkv zelf is niets mis, ik kan deze gewoon afspelen met vlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:04:
[...]

Ik ben wat zaken aan de command line aan get aanpassen. (met name exit na conversion en file type selection)

Ik zoek ff in de code of er wat fout gaat met die settings.
Held! Exit na conversion zou ik ook erg fijn vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:28:
Ik heb een probleem.
Ik wil een .mkv file omzetten naar .mp4. Wanneer ik dit doe met de laatste versie van Gotsent crashed mp4box tijdens het aan maken van de .mp4 file.
Wanneer ik het met versie 0.24b5b probeer maakt hij wel de .mp4 aan, maar kan ik deze vervolgens niet afspelen.
Met de .mkv zelf is niets mis, ik kan deze gewoon afspelen met vlc.
Zou je evt de mp4box uit de beta5 versie er in willen zetten om te kijken of die beter werkt ?

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:22:
[...]

Zou je evt de mp4box uit de beta5 versie er in willen zetten om te kijken of die beter werkt ?
Sorry voor mijn wat laate reactie.
Ik heb gewoon de beta5 gebruikt, het hele programmatje dus niet alleen de mp4box.
Daarmee is het gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:05:
[...]

Sorry voor mijn wat laate reactie.
Ik heb gewoon de beta5 gebruikt, het hele programmatje dus niet alleen de mp4box.
Daarmee is het gelukt.
Dat had ik al begrepen, maar in beta5 zit een iets oudere mp4box die waarschijnlijk niet crashed.
Als je de nieuwere versie van beta6 hiermee overschrijft zou het wel moeten werken.
*fingers crossed*

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamb1no
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03-2009
MixingMastersM schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:08:
Deze versie werkt erg goed voor mij sentry.

Echter heb ik nog wel 2 vragen/problemen.

1. Ik heb nog wel is een mkv file met een resolutie van bijvoorbeeld 1920 x 800 ipv 1920 x 1080. Op de pc speelt dit prima af want dat zet hij hem gewoon in het midden Omgezet naar AVCHD echter krijg ik een groene balk onderin op de PS3 en de softsubs zijn niet zichbaar. Dit wordt ook netjes bij problemen op de site beschreven, maar de oplossing is recoden.

Is er ook of wordt er gewerkt aan een oplossing waarbij recoden niet nodig is?
...
Hier ben ik ook erg naar benieuwd. Voor de rest, zalig progje.

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Bamb1no schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:11:
[...]

Hier ben ik ook erg naar benieuwd. Voor de rest, zalig progje.

Greets
Het blijft een beetje in het duister tasten waarom dit in sommige gevallen toch wel werkt.
Ik dacht dat ik een juiste calculatie had, maar ik zal het wat makkelijker maken om zelf de positie van de subs aan te passen om deze hoger proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:36:
[...]

Dat had ik al begrepen, maar in beta5 zit een iets oudere mp4box die waarschijnlijk niet crashed.
Als je de nieuwere versie van beta6 hiermee overschrijft zou het wel moeten werken.
*fingers crossed*
Gedaan, en dat werkte.
Ik heb alleen nu weer iets anders, ik heb een aantal afleveringen van een tv serie.
Wanneer ik deze omzet naar .mp4 zonder te re-encoden begint het geluid halverwege het afspelen weer opnieuw.
Dat terwijl als ik de .mkv op m'n pc afspeel er niets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:12:
[...]

Gedaan, en dat werkte.
Ik heb alleen nu weer iets anders, ik heb een aantal afleveringen van een tv serie.
Wanneer ik deze omzet naar .mp4 zonder te re-encoden begint het geluid halverwege het afspelen weer opnieuw.
Dat terwijl als ik de .mkv op m'n pc afspeel er niets aan de hand is.
Kan je een debug log mailen ?

Ik probeer het te reproduceren, maar dat lukt niet echt.
En split je de files, of zijn ze in 1 stuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ten eerste complimenten voor dit fantastische programma.

Maar er al een tijdje gebruik van en ben erg tevreden.

Heb erchter een vraagje. Is er ook een mogelijkheid om voor de ondertitels iets kwa grootte in te stellen.

Ik heb namelijk een 1080p film om gezet met een .srt file. Dit werkt helemaal super alleen is de tekst wel erg klein.

Overings ou ik ook nog even aangeven. Dat bij mij als ik de tool afsluit er in m'n taskmanager bij processen de executable van gotsent blijft draaien.

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:52:
Hey, ten eerste complimenten voor dit fantastische programma.

Maar er al een tijdje gebruik van en ben erg tevreden.

Heb erchter een vraagje. Is er ook een mogelijkheid om voor de ondertitels iets kwa grootte in te stellen.

Ik heb namelijk een 1080p film om gezet met een .srt file. Dit werkt helemaal super alleen is de tekst wel erg klein.

Overings ou ik ook nog even aangeven. Dat bij mij als ik de tool afsluit er in m'n taskmanager bij processen de executable van gotsent blijft draaien.

Greets
thanx :)

Het makkelijkste is de sub options in de gotsent conf aan te passen:
-subfont-text-scale 4 is de standaard size. Als je deze hoger zet, wordt het font ook groter.

Ik kijk nog ff naar het aflsuiten wat daar fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem elke keer krijg ik rapport verzenden error bij de bestand aften.exe

Ik gebruik Vista Home Premium 64 Bit en UAC staat uit.

Versie GOTSent_024b4 ook bij de laatste versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Een nieuwe update om wat subs issues e.d. te fixen komt als het goed is vanavond of morgen uit.
Ook zitten er wat nieuwere versies van tools bij, o.a. van Aften die misschien het bovenstaande probleem oplost.

Verder staat er deze maand in het PC blad Tips & Trucs (IDG) een paragraaf over GOTSent in een artikel over HD films. Ook leuk om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Ik heb gisteren dit programma gedownload in de hoop HD mkv bestanden op m'n PS3 af te kunnen spelen. Te denken aan anime's en TVseries zoals bijvoorbeeld Heroes. Van deze laatste heb ik bijvoorbeeld een aflevering gedownload, MKV van 720p, en daarbij een los srt bestand voor de NL ondertiteling. Nou heb ik een hele tijd zitten stoeien met het programma om dit samen te kunnen voegen en af te kunnen spelen in 720p op m'n PS3, maar ik krijg het niet voor elkaar. Sowieso krijg ik de ondertiteling er steeds niet bij, en in andere gevallen is soms de audio weer 'ns weggevallen. Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen om het voor elkaar te krijgen?

BVD.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Als je dan aangeeft welke settings je al geprobeerd hebt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Certenly :) na het starten van het programma kies ik de aflevering en daarna de bijbehorende subs. bij de subs heb ik de optie "embed subs" aangevinkt staan. Priority is "high" en target is "PS3 5.1". Daarbij heb ik de volgende combinaties geprobeerd:
de combinatie "AVCHD / Fastmux" aangevinkt
enkel "safe sync: aangevinkt
de combinatie mux to "vob/fastmux" aangevinkt

Verder geen opties geselecteerd en op de "convert"knop geklikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Ja dat wil ik wel eens weten, want krijg het ook niet voor mekaar die ondertiteling. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
je moet niks aanvinken behalve embedded subs, reencode to ( H264 HQ), split > 4 gb en normalize audio. Dus alle vinkjes aan de rechterkant NIET aanvinken. Nu krijg je als het goed is subs er ingebakken. let op dit duurt erg lang. Probeer het daarom is eerste met de sample als je hier geen ondertiteling krijgt, krijg je het ook niet met de hele film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Okeej, de b7 moet nog 2 testruns doorlopen, en dan gaat de versie online die veel hardsub problemen oplost.
Wat betreft de AVCHD mux..
Is de bron full 720p/1080p ? (Dus 1280 x 720 of 1920 x 1080) ?
Als hij kleiner is vallen de softsubs vaak weg. En een andere (waarschijnlijke hele domme vraag): heb je subs gecontroleerd via de remote ? (laat hij wel subs zien in de avchd of helemaal niets?)
In AVCHD kunnen op het ogenblik ssa/ass subs niet geconverteed worden, dus dat kan ook een reden zijn (al dacht ik dat dat ook een warning gaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Het betreft .srt subs en ik heb ze getest met Media Player Classic. De bron is (voor zover mij bekend) full 720p. Ik probeer die oplossing van guy7 even, tenzij iemand een 'snellere', niet re-encode nodige optie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Barret schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:24:
Het betreft .srt subs en ik heb ze getest met Media Player Classic. De bron is (voor zover mij bekend) full 720p. Ik probeer die oplossing van guy7 even, tenzij iemand een 'snellere', niet re-encode nodige optie weet?
Dat zou goed moeten gaan.. zou je evt een sample kunnen sturen, of wat meer info kunnen mailen ? Dan kan ik kijken of ik wat fout zie gaan.
Maar als je subs probeert aan te zetten (tijdens het afspelen op PS3 neem ik aan), geeft hij dan ook aan met een melding dat er geen subs in zitten, of lijkt het alsof de subs aan worden gezet, maar laat hij niets in beeld zien ?

[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 20-03-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Sentry23 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:36:
[...]

Dat zou goed moeten gaan.. zou je evt een sample kunnen sturen, of wat meer info kunnen mailen ? Dan kan ik kijken of ik wat fout zie gaan.
Maar als je subs probeert aan te zetten (tijdens het afspelen op PS3 neem ik aan), geeft hij dan ook aan met een melding dat er geen subs in zitten, of lijkt het alsof de subs aan worden gezet, maar laat hij niets in beeld zien ?
hoihoi, ik heb een bijbehorende sample van een heroes aflevering online gezet op http://rapidshare.com/fil...720p-dimension.sample.mkv

als ik de subs probeer aan te zetten op de PS3 krijg ik inderdaad de melding dat er geen subs in zitten.

Groeten
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Barret schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:45:
[...]

hoihoi, ik heb een bijbehorende sample van een heroes aflevering online gezet op http://rapidshare.com/fil...720p-dimension.sample.mkv

als ik de subs probeer aan te zetten op de PS3 krijg ik inderdaad de melding dat er geen subs in zitten.

Groeten
Erik
Ik ga d'r naar kijken en laat je hier wel weten wat het resultaat is. het kan nooit moeilijk zijn :)

Ff voor de zekerheid.. je zet wel de hele AVCHD folder op disc of USB stick ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Sentry23 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:07:
[...]

Ik ga d'r naar kijken en laat je hier wel weten wat het resultaat is. het kan nooit moeilijk zijn :)

Ff voor de zekerheid.. je zet wel de hele AVCHD folder op disc of USB stick ?
uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ok.. ik ben wat dingen op het spoor die ik eerst wil oplossen voor ik B7 online zet. Ook dus voor die AVCHD issues.
(jammer.. want er zit o.a. een nieuwe eigen audio decoding chain in die nu ook goed onder vista zou moeten lopen, en problemen oplost met films waar maar de helft van de audio in zit).

Hopelijk ben ik er morgen ineens uit, maar eerst ff kijken of alles dan blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
zoo vanmiddag mn eerste film gekeken die ik heb omgezet met gotsent :)
de kwaliteit was echt suprieur :)
echt geweldig
heel fijn dat het programma nu ook toppie werkt (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topprogramma!!

Kan ik voor xbox 360 H264 het beste kiezen als ik subs wil in bakken?

Enne, ik heb nog MPG-films. Hoe krijg ik die het makkelijkst in MP4? Ik zie 1000 tutorials op internet; heb dit al geprobeerd:
- Encode360: 1) Duurt veel te lang 2) liep laatste 2x vast na 24 uur encoden...
- VLCWMV.bat: een scriptje dat VLC gebruikt om om te zetten naar WMV. Pakte Xbox ook niet, maar dat kwam wellicht doordat bestanden te groot waren. PC is niet te gebruiken tijdens encoden.

Makkelijkst is dan denk ik VLCWMV, en dan splitten met een van de tools van Gotsent? Ik heb al een keer een film gesplit met yamb, maar kreeg toen een foutmelding tijdens afspelen... Kan ik dus een MPG of WMV splitten met iets uit de Gotsent map?

/Edit: Ik heb de MPG geanalyseerd in encode360 en die zegt:

[22-3-2009 18:40:45] [INFO] Support/subMediaInfo_DetermineFileProperties/MediaInfo: Video Format: BDAV
[22-3-2009 18:40:45] [INFO] Support/subMediaInfo_DetermineFileProperties/MediaInfo: Video Codec: AVC

Ik kan deze dus niet afspelen in mijn xbox, omdat het geen MPEG4 is. Wat voor codec is AVC en hoe krijg ik ze in MPEG4/WMV formaat?? Misschien stel ik domme vragen, maar het is redelijk nieuw voor me.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Film (volgens mij 1080p) vertoont op xbox 360 allemaal groene 'flikkeringen', moet ik die dus per se re-encoden? Het origineel was 18gb, wel gesplit in totaal 6, maar het ziet er dus niet uit. Ik dacht dat GOTSent dit zou detecteren? Ik kreeg geen melding dat ik hem per se moest reencoden. Origineel was een MKV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:23:
Film (volgens mij 1080p) vertoont op xbox 360 allemaal groene 'flikkeringen', moet ik die dus per se re-encoden? Het origineel was 18gb, wel gesplit in totaal 6, maar het ziet er dus niet uit. Ik dacht dat GOTSent dit zou detecteren? Ik kreeg geen melding dat ik hem per se moest reencoden. Origineel was een MKV.
Apart.. dat is wel de bedoeling inderdaad.

Zou je een kleine sample ervan kunnen vinden, en deze op kunnen sturen ?
Ik check redelijk hard in de AVC wat het benodigde profile is om te decoden, dus als dat niet goed gaat..

Ik heb trouwens wel een paar encodes gezien die, al lijken ze aan alle specs te voldoen, gewoon niet spelen op zowel 360 als PS3. (groene blokken op 360, grote geel groene blurry vlakken op PS3).
Misschien kan dit dat raadsel ook nog oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:57:
[...]

Apart.. dat is wel de bedoeling inderdaad.

Zou je een kleine sample ervan kunnen vinden, en deze op kunnen sturen ?
Ik check redelijk hard in de AVC wat het benodigde profile is om te decoden, dus als dat niet goed gaat..

Ik heb trouwens wel een paar encodes gezien die, al lijken ze aan alle specs te voldoen, gewoon niet spelen op zowel 360 als PS3. (groene blokken op 360, grote geel groene blurry vlakken op PS3).
Misschien kan dit dat raadsel ook nog oplossen.
Hoe maak ik er gemakkelijk een sample van? Ik heb Yamb een keer gebruikt om een grote MP4 te splitten in 3, maar hierbij kreeg ik een foutmelding op de xbox bij de eerste 2 (bij de 3e ging het wel goed..). Dus ik weet niet of die goed split.

Ik heb nog een andere film (weet resolutie zo niet) omgezet met gotsent, maar deze loopt soms wat vast; elke minuut blijft het beeld ongeveer 2 seconden hangen. Dat is echt superirritant film kijken, enig idee hoe dat kan? Ook te hoge resolutie? Ik dacht dat ie 720p was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
eventjes een moment om dank te betonen aan GotSent :)

goed, hopelijk kan iemand me bij het volgende helpen.

Ik probeer nu een mkv ps3 ready te maken. GotSent geeft alleen vanaf het begin al foutmeldingen en zegt op ene gegeven moment dat er te veel subs zijn. De file is een ep uit ene serie( de rest deed het wel perfect).
Aan het begin meld hij dat aften.exe niet meer werkt.

vervolgens gaat die even verder en meld hij dat er te veel subs zijn. Aan het eind meld hij dat de laatste progamma die aan de beurt komt(ben de naam even vergeten) ook niet meer werkt.

Het resultaat is dat ik geen file krijg en mijn hart breekt :(

Settings embed sub- priority high- re encode to xvid- target ps3(2.0) bij de rest gaf deze setting geen probleem.

eeuwig dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:31:
Hallo,
eventjes een moment om dank te betonen aan GotSent :)

goed, hopelijk kan iemand me bij het volgende helpen.

Ik probeer nu een mkv ps3 ready te maken. GotSent geeft alleen vanaf het begin al foutmeldingen en zegt op ene gegeven moment dat er te veel subs zijn. De file is een ep uit ene serie( de rest deed het wel perfect).
Aan het begin meld hij dat aften.exe niet meer werkt.

vervolgens gaat die even verder en meld hij dat er te veel subs zijn. Aan het eind meld hij dat de laatste progamma die aan de beurt komt(ben de naam even vergeten) ook niet meer werkt.

Het resultaat is dat ik geen file krijg en mijn hart breekt :(

Settings embed sub- priority high- re encode to xvid- target ps3(2.0) bij de rest gaf deze setting geen probleem.

eeuwig dank ;)
stuur ff een debug.log naar mijn mail adres.
Te veel subs.. ik kan me niet eens herinneren dat ik daar een restrictie op had gezet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:20:
[...]

Hoe maak ik er gemakkelijk een sample van? Ik heb Yamb een keer gebruikt om een grote MP4 te splitten in 3, maar hierbij kreeg ik een foutmelding op de xbox bij de eerste 2 (bij de 3e ging het wel goed..). Dus ik weet niet of die goed split.

Ik heb nog een andere film (weet resolutie zo niet) omgezet met gotsent, maar deze loopt soms wat vast; elke minuut blijft het beeld ongeveer 2 seconden hangen. Dat is echt superirritant film kijken, enig idee hoe dat kan? Ook te hoge resolutie? Ik dacht dat ie 720p was...
met de mkvtoolnix krijg je een aardige MKV extract gui die makkelijk kan knippen. Ik hoop dat het daarmee lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:16:
[...]

met de mkvtoolnix krijg je een aardige MKV extract gui die makkelijk kan knippen. Ik hoop dat het daarmee lukt.
Ga ik nog wel even doen!
Een andere film leek het aanvankelijk wel te doen, maar die lastte elke minuut een pauze in van 2 seconden... Grr, dus dat is ook niets. Ben dus maar overgestapt op Encode360. Dan duurt het 30 uur (Amd2600), maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:51:
[...]

Ga ik nog wel even doen!
Een andere film leek het aanvankelijk wel te doen, maar die lastte elke minuut een pauze in van 2 seconden... Grr, dus dat is ook niets. Ben dus maar overgestapt op Encode360. Dan duurt het 30 uur (Amd2600), maar dan heb je ook wat :)
Lijkt me nog steeds niet de beste oplossing ;)

Ik wacht je sample ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:12:
[...]

Lijkt me nog steeds niet de beste oplossing ;)

Ik wacht je sample ff af.
Ga ik morgenavond mee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badgeryayo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 06:44
Wat een geniaal programmatje. Gewoon selecteren en converteren. Geen gezeik. Ik zet mijn mkvs om met deze tool en dan upload ik ze naar mijn Xbox 360 met PS3 Media Server. Werkt als een trein. Nu kan ik ook eindelijk doorspoelen enz op 360 en loopt mijn audio goed gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Thanx..

Ondertussen moet b7 toch echt uit komen, al blijf ik veel kleine zaken tegen komen. Weer een DTS bug opgelost bij recoding, en ondertussen ook DTS in Vob voor PS3 weten te krijgen (niet mijn idee helaas), maar er blijven nog wat kleine bugs open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:43:
[...]

Ga ik morgenavond mee bezig!
Sorry, is niet meer gelukt.
Tevens ben ik er flauw van, Encode360 loopt na 24 uur vast.
Het kost veel te veel werk, ik heb dus een media-center-PC samengesteld, dan kan ik direct na downloaden kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:59:
[...]

Sorry, is niet meer gelukt.
Tevens ben ik er flauw van, Encode360 loopt na 24 uur vast.
Het kost veel te veel werk, ik heb dus een media-center-PC samengesteld, dan kan ik direct na downloaden kijken :)
Dat is inderdaad ook altijd een optie ;)
Toch ben ik van mening dat met nog wat meer pijn en moeite in de juiste tooling we een heel eind moeten kunnen komen op PS3/360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:22:
[...]

Dat is inderdaad ook altijd een optie ;)
Toch ben ik van mening dat met nog wat meer pijn en moeite in de juiste tooling we een heel eind moeten kunnen komen op PS3/360.
Klopt, maar de 360 is enorm gevoelig. Al een paar keer na encoden/recoden kreeg ik een security foutmelding (this file may damage bla bla).
Daar word je niet vrolijk van, vooral niet als dat vaak gebeurt. Of, als je denkt dat een film het doet, ga je liggen, hapert ie elke minuut :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAX
  • Laatst online: 15:11
Hey, ik gebruik al een paar maanden GOTsent, maar nu doet hij het opeens niet meer. :/
Ik krijg steeds de error: file could not be created, terwijl hij het eerst altijd gewoon deed.
Ik heb gotsent al een keer verwijderd en er opnieuw opgezet maar hij werkt nog steeds niet. :?
Hopelijk kan iemand mij daarbij helpen. O-)

Greetz CRAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:01

Halfkakkende

Vandring

Sentry23 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:18:
[...]

Er was iemand mee bezig met een port (voor de 2e keer), maar het lijkt of deze ook is afgehaakt..
Hoi Sentry weet jij of hier al een testversie van te krijgen is? Of dat er wellicht een 3e (4e/5e/6e :P) poging is gedaan?

Je hebt voor de Mac wel TSMuxer, maar die sluit telkens bij het opstarten af met een foutmelding. Ik zoek dus nog een alternatief.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Halfkakkende schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:55:
[...]

Hoi Sentry weet jij of hier al een testversie van te krijgen is? Of dat er wellicht een 3e (4e/5e/6e :P) poging is gedaan?

Je hebt voor de Mac wel TSMuxer, maar die sluit telkens bij het opstarten af met een foutmelding. Ik zoek dus nog een alternatief.
Het enige wat ik weet is dat het met Parallels werkt, maar ik heb de laatste tijd niets meer over Mac versies gehoord. helaas.
Zelf ga ik nog wel kijken naar een versie die onder linux werkt, zodat hij in de achtergrond op een NAS kan draaiien (alleen maar mux, geen transcode), maar dat zal nog wel ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:01

Halfkakkende

Vandring

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar kost dat niet waanzinnig veel tijd ivm lagere performance van het systeem?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Halfkakkende schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:57:
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar kost dat niet waanzinnig veel tijd ivm lagere performance van het systeem?
Als het alleen om muxen gaat dan is het vooral afhankelijk van diskspeed, en dat is op deze dozen geen probleem. Recoden is geen optie inderdaad (alleen voor audio). Maar goed, aangezien dat op de achtergrond kan draaiien kan het evt achter een nzb/torrent download/rar unpack plaatsvinden.
Maar het is nu nog allemaal toekomst muziek.. (tech design fase). Eerst de windows versie maar eens helemaal af maken :)
(verder draaiien de nieuwste Synology en Qnap dozen ook al boven de 1 GHz)

[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 08-04-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Allereerst (weer) mijn complimenten voor dit schitterende tooltje.
Al enige idee wanneer we de beta7 zouden kunnen verwachten ? :)

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
is het normaal dat uit een MKV met embedded subs de subs verdwijnen na het muxen ?

opties:
Embed subs: Dutch (maar geen losse subs aanwezig)
Mux to Vob (PS3)
audio staat op 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Reloader schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:13:
is het normaal dat uit een MKV met embedded subs de subs verdwijnen na het muxen ?

opties:
Embed subs: Dutch (maar geen losse subs aanwezig)
Mux to Vob (PS3)
audio staat op 5.1
Helaas wel. Softsubs werken niet in mux to vob. Daarvoor is een fullrecode nodig, die 'een beetje' langer bezig is. Mocht je dit gedaan hebben en nog steeds geen subs hebben, dan wil ik dat ook graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Pegasus81 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:23:
Allereerst (weer) mijn complimenten voor dit schitterende tooltje.
Al enige idee wanneer we de beta7 zouden kunnen verwachten ? :)
:)

Beta 7 kan elk moment uit komen. Ik hoop nog voor Pasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
[b][message=3176978
TSMuxer voor win32 werkt uitstekend op de Mac via Wine. Dat zou dus een goed alternatief kunnen zijn. GOTSent op de Mac via Wine heb ik nog niet geprobeerd overigens, misschien dat dat ook wel werkt.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist GOTSent gedowload om te gaan proberen.
Ik heb een PS3 met PS3 media server op de pc om te streamen.

Wat ik graag zou willen is blu-ray downloaden en streamend bekijken. Ik heb een Harman versterker met 2 x HMDI ingang en kan dus streaming DTS signal via mijn PS3 weergeven.

Wat is nu volgens jullie de beste manier? Kan ik .m2ts streamen? Moet ik hem eerst omzetten?

Alvast bedankt.

Oscar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:08:
Ik heb zojuist GOTSent gedowload om te gaan proberen.
Ik heb een PS3 met PS3 media server op de pc om te streamen.

Wat ik graag zou willen is blu-ray downloaden en streamend bekijken. Ik heb een Harman versterker met 2 x HMDI ingang en kan dus streaming DTS signal via mijn PS3 weergeven.

Wat is nu volgens jullie de beste manier? Kan ik .m2ts streamen? Moet ik hem eerst omzetten?

Alvast bedankt.

Oscar :)
Je kan een m2ts streamen, alleen als er DTS in zit dan gaat dit errors geven.
Ik moet nog een aanpassing doen om DTS wel te streamen (eigenlijk dezelfde truuk als DTS-CD (wav met embedded DTS data)) maar voorlopig zal je het moeten omzetten naar AC3 audio.

Aangezien GOTSent nog niet een m2ts goed kan aanpakken, kan het ff een gepuzzel zijn om het zo aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:24:
[...]

Je kan een m2ts streamen, alleen als er DTS in zit dan gaat dit errors geven.
Ik moet nog een aanpassing doen om DTS wel te streamen (eigenlijk dezelfde truuk als DTS-CD (wav met embedded DTS data)) maar voorlopig zal je het moeten omzetten naar AC3 audio.

Aangezien GOTSent nog niet een m2ts goed kan aanpakken, kan het ff een gepuzzel zijn om het zo aan de gang te krijgen.
Misschien een rare vraag :o maar waarom zou ik een .m2ts bestand dan omzetten? Hoe kan ik dit formaat streamen? De PS3 zegt dat hij er niks mee kan via PS3 media server.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAX
CRAX schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:25:
Hey, ik gebruik al een paar maanden GOTsent, maar nu doet hij het opeens niet meer. :/
Ik krijg steeds de error: file could not be created, terwijl hij het eerst altijd gewoon deed.
Ik heb gotsent al een keer verwijderd en er opnieuw opgezet maar hij werkt nog steeds niet. :?
Hopelijk kan iemand mij daarbij helpen. O-)

Greetz CRAX
Weet niemand een oplossing hiervoor? Want ik heb nog steeds hetzelfde probleem. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
Wow, ik kan met mijn noobheid even door de bomen het bos niet meer zien, dus ik vraag het even!

Even voor het beeld;

Ik heb een 1080p mkv bestand, een xbox 360 met spdif naar receiver, wat voor instellingen voor beeld en geluid kan ik het beste gebruiken om surround sound (Dolby Digital of DTS surround sound) te krijgen? Of is het gewoon niet mogelijk?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Glopes schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:41:
Wow, ik kan met mijn noobheid even door de bomen het bos niet meer zien, dus ik vraag het even!

Even voor het beeld;

Ik heb een 1080p mkv bestand, een xbox 360 met spdif naar receiver, wat voor instellingen voor beeld en geluid kan ik het beste gebruiken om surround sound (Dolby Digital of DTS surround sound) te krijgen? Of is het gewoon niet mogelijk?

Alvast bedankt :)
5.1 geluid is op een 360 alleen mogelijk in een WMV bestand.Dit kan ik (nog steeds) niet goed aanmaken met GOTSent. (al moet de video dan ook VC1 zijn, en geen h264)

Voor de 360 kan je wel een mp4 gebruiken, waarvan de audio 2.0 is.
(dit is de standaard setting in GOTSent voor 360)
Je kan evt met ac3filter spelen om het geluid Dolby Surround te encoden en zo 'nep' surround te krijgen.
(je decoder maakt weer 5.1 van een 2.0 bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
CRAX schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:59:
[...]

Weet niemand een oplossing hiervoor? Want ik heb nog steeds hetzelfde probleem. |:(
Heb je iets meer informatie ?
Kijk trouwens later vanavond even op de site.. beta 7 zou er op moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
voor de liefhebbers van experimentele software....
*op hoop van zegen*

http://www.mediafire.com/?d92owomsj4z

Nieuwe requirement: .NET runtime 2.0
24 beta 7
Nieuwe vista compatible audio extraction (vooral voor MP4 creation)
Verbeterde/vernieuwde tools (hopelijk geen crashes meer van Aften of FFmpeg)
subtitle fixes
Encoding fixes
nette porgram exit na commandline start.

-usage aanbeveling: Voor mensen die M2TS splitten is het aanbevolen om fastmux aan te zetten.
In sommige gevallen (1 op de 5 ongeveer) geeft de split file allemaal rare kleuren als de 'langzame' manier wordt gebruikt om te muxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
eerste indrukken van beta 7 lijken goed te zijn.

Ik ben alleen nog bezig met een bug waar soms een video met de helft van de snelheid afspeelt. (inclusief geluid)
het lijkt een audio bug te zijn die bij conversie soms optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de nieuwe beta. Heb net verschillende sample mkv's getest en alles kwam er perfect uit.
Zowel in mp4 mode, avchd mode als in vob mode. Nog geen rare dingen gezien. Dus toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:08
Ik heb net een PS3 gekocht en dacht effe al mijn afleveringen van Dragon Ball Z - die ik in MKV heb - om te zetten naar MP4.
Ik selecteer een willekeurige file [A-FanRips]_Dragonball_Z_-_180[3Audio][XviD].mkv, en doe convert... (ik selecteer niets, gewoon convert)
De pc werkt 2 min en dan krijg ik enkel een audio file.

Doe ik iets verkeerd of is er iets met de sourcefile?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Aries.Mu schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:48:
Ik heb net een PS3 gekocht en dacht effe al mijn afleveringen van Dragon Ball Z - die ik in MKV heb - om te zetten naar MP4.
Ik selecteer een willekeurige file [A-FanRips]_Dragonball_Z_-_180\[3Audio][XviD].mkv, en doe convert... (ik selecteer niets, gewoon convert)
De pc werkt 2 min en dan krijg ik enkel een audio file.

Doe ik iets verkeerd of is er iets met de sourcefile?
Voordat we allemaal moelijke dingen gaan uitzoeken.. zou je de file naam eens heel eenvoudig willen maken (bijv DBZ-180.mkv of sowiets) ?
Mp4box probeert de originele naam te gebruiken als target mp4, maar met veel haken en aparte karakters in de naam kan het wel eens fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAX
Sentry23 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:51:
[...]

Heb je iets meer informatie ?
Kijk trouwens later vanavond even op de site.. beta 7 zou er op moeten staan.
Ik heb de beta 7 geinstalleerd en ik krijg nog steeds dezelfde fout. :X
Hij liep 1keer vast dus toen moest ik het programma beeindigen en sindsdien heeft hij het nooit meer gedaan.
Ik heb de opties mux to vob aangevinkt en vaak split >4 gb en dan convert.
Hij zegt elke keer error: dan de file name.mpg was not created.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Sentry23 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:50:
[...]

Voordat we allemaal moelijke dingen gaan uitzoeken.. zou je de file naam eens heel eenvoudig willen maken (bijv DBZ-180.mkv of sowiets) ?
Mp4box probeert de originele naam te gebruiken als target mp4, maar met veel haken en aparte karakters in de naam kan het wel eens fout gaan.
Zou het enkel daaraan liggen?
Wat raar is, is dat ik de DOS-vensters zie waarin hij werkt, en op een gegeven moment zijn er 3 files. (1 met audio, 1 met video en een file dat ik niet ken).
Wanneer hij dan zegt, convert complete, verdwijnen er 2 files, en blijft enkel die met audio over...

Enfin, ik zal het vanavond opnieuw proberen en ik laat iets weten.
;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Aries.Mu schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:28:
[...]

Zou het enkel daaraan liggen?
Wat raar is, is dat ik de DOS-vensters zie waarin hij werkt, en op een gegeven moment zijn er 3 files. (1 met audio, 1 met video en een file dat ik niet ken).
Wanneer hij dan zegt, convert complete, verdwijnen er 2 files, en blijft enkel die met audio over...

Enfin, ik zal het vanavond opnieuw proberen en ik laat iets weten.
;)
Je krijgt met die mp4 error vaak ook een rtsp of eem dts file er bij.. Zou precies dat probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
CRAX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:21:
[...]

Ik heb de beta 7 geinstalleerd en ik krijg nog steeds dezelfde fout. :X
Hij liep 1keer vast dus toen moest ik het programma beeindigen en sindsdien heeft hij het nooit meer gedaan.
Ik heb de opties mux to vob aangevinkt en vaak split >4 gb en dan convert.
Hij zegt elke keer error: dan de file name.mpg was not created.
Kan je de optie fast mux eens aan zetten ?
(die zit boven mux to vob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAX
Sentry23 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:03:
[...]

Kan je de optie fast mux eens aan zetten ?
(die zit boven mux to vob)
Had ik ook al geprobeerd... en werkte helaas ook niet. :'(
Ik vind het echt jammer, want ik vond het een heel handig programma toen die het nog deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje een vreemde fout, elke keer als ik een file wil selecteren en erna een output folder, dan verkleint het scherm zich zodat de convert knop en andere delen aan de rechterkant niet meer te zien zijn en ook niet meer klikbaar. Dit was zoveel bij de vorige versie als de laatste B7.

Ik ben er alweer achter, het programma, kan niet omgaan met visuele thema's, schakel je dit uit bij de exe eigenschappen dan werkt het wel goed!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Sentry23 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:02:
[...]

Je krijgt met die mp4 error vaak ook een rtsp of eem dts file er bij.. Zou precies dat probleem kunnen zijn.
Bon, heb dus opnieuw geprobeerd met een filename 166.mkv en ik krijg nog steeds een mp4 file van 18mb groot (originele file is 195mb) met enkel geluid...
Verder krijg ik geen errors oid.
Het hele proces duurt verder 1 a 2 minuten maximum.

Moet ik eens iets instellen en zo proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
CRAX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:21:
[...]

Had ik ook al geprobeerd... en werkte helaas ook niet. :'(
Ik vind het echt jammer, want ik vond het een heel handig programma toen die het nog deed.
komen we vast wel uit..
Ik ga ff een debug versie maken om te kijken waar het fout gaat. (geld ook voor de anderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
mensen...
ik heb wmv (geen mkv dus). de mkv gaat gewoon goed met gotsent maar de wmv totaal niet :s
in de wmv zitten al de subs ingebrand.. dus dat is mooii
daarom hoeft ik geen re-encode te doen denk ik?
als ik verder niks aanvink (zodat ik een mp4 krijg)
gaat hij converten. als hij dan klaar is krijg ik geen file :S
wat moet ik doen met welke instellingen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Gruys: er zou een avchd uit moeten komen.. nog geen WMV. Ik ben er weer druk mee bezig, dus heb nog ff geduld, en dan komt er een werkende wmv uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
sentry: volgens mij begrijp je mij verkeerd? ik heb juist een wmv en wil deze muxen (subs zitten al goed in de film) naar een ps3 comptabiel formaat. Want volgens leest de ps3 geen wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:38
Even een vraagje...
Ik ben nu al een poosje aan het experimenteren met gotsent.
Alleen ik kom er even niet meer uit.

Ik heb een 720 mkv en een losse sub. (srt) mkv heeft dts sound
Nu wil ik hem omzetten om op de ps3 af te spelen.
Dus een nl sub toevoegen en het liefst het minste kwaliteits verlies.

Welke manier van omzetten kan ik nu gebruiken. Ik heb al wat geprobeerd maar toen kreeg ik blokjes
Toen een keer geen geluid, en laats geen subs.

Wat raden jullie aan ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
je moet zoiezo re-encode doen en dan zou ik de beste kwaliteit doen (H264 HQ). Als je daaro aan de rechterkant niks aanvinkt krijg je mp4. dit heb ik gedaan en het lukt dan prima. Verder split >4gb aanvinken anders kan het niet op de ps3. En natuurlijk embed subs aanvinken anders krijg je nog geen subs ;).
Dit duurt wel even maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein probleem met streamen via Teversity naar PS3

MKV Bestanden van 720p omzetten en alles werkt en goed ook.

MKV Bestanden van 1080p en ik heb wel beeld maar geen geluid.

Verschil:
de 720p bestanden zijn meestal zo'n 1,2GB (series) de 1080p bestanden (films) zo'n 9/10GB.
De 720p opnames van TV en 1080p Blu-Ray films.

Nu heb ik 1 instelling staan:

Prority: High of Low (beide geprobeerd)
Target: PS3 5.1 of PS3 2.0
Geen vinkje bij Re-encode
Geen vinkje bij split (wel geprobeerd maakte niets uit)
Vinkje bij AVCHD (BR/PS3)

Kan iemand mij uitleggen waarom ik met een stream geen geluid heb met de 1080p versies. Moet ik nog iets aanpassen in het ac3filter? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
gruys7 schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:51:
je moet zoiezo re-encode doen en dan zou ik de beste kwaliteit doen (H264 HQ). Als je daaro aan de rechterkant niks aanvinkt krijg je mp4. dit heb ik gedaan en het lukt dan prima. Verder split >4gb aanvinken anders kan het niet op de ps3. En natuurlijk embed subs aanvinken anders krijg je nog geen subs ;).
Dit duurt wel even maar dan heb je ook wat :)
Ik heb dit vannacht even aangezeten en nu is het resultaat.
Een prima film van mooie kwalitieit alleen met engelse subs ?

Terwijl ik in gotsent via browse subs toch echt nld subs hebt geselecteerd ?
Hoe zou dit kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
heb je wel de nieuwste versie... (ik weet niet of sentry die al online heeft gezet). Want bij oude versies ging het bij mij ook nog verkeerd. Verder zou het wel gewoon moeten dan als de instellingen zo doet als ik hierboven heb beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:14:
Klein probleem met streamen via Teversity naar PS3

MKV Bestanden van 720p omzetten en alles werkt en goed ook.

MKV Bestanden van 1080p en ik heb wel beeld maar geen geluid.

Verschil:
de 720p bestanden zijn meestal zo'n 1,2GB (series) de 1080p bestanden (films) zo'n 9/10GB.
De 720p opnames van TV en 1080p Blu-Ray films.

Nu heb ik 1 instelling staan:

Prority: High of Low (beide geprobeerd)
Target: PS3 5.1 of PS3 2.0
Geen vinkje bij Re-encode
Geen vinkje bij split (wel geprobeerd maakte niets uit)
Vinkje bij AVCHD (BR/PS3)

Kan iemand mij uitleggen waarom ik met een stream geen geluid heb met de 1080p versies. Moet ik nog iets aanpassen in het ac3filter? 8)7
Apart.. ac3filter wordt niet gebruikt bij AVCHD, het source geluid wordt gewoon direct in de AVCHD gezet.
Er zit ook geen verschil tussen de 720 of 1080p handling van AVCHD.

Doet hij dit bij samples ook ?
(kan je evt via memory stick spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
gruys7 schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:18:
sentry: volgens mij begrijp je mij verkeerd? ik heb juist een wmv en wil deze muxen (subs zitten al goed in de film) naar een ps3 comptabiel formaat. Want volgens leest de ps3 geen wmv
WMV speelt hij wel hoor (VC1), alleen geen WMV HD audio (er moet dus een WMV met WMA9 audio uit komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
enn...
is er binnenkort weer een update??
het wmv muxen wil namelijk nog niet ekt lukken :S
we wachten af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
gruys7 schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:32:
enn...
is er binnenkort weer een update??
het wmv muxen wil namelijk nog niet ekt lukken :S
we wachten af :)
Ik ben druk bezig, en heb een gedeelte klaar, maar aangezien ik zo een paar dagen weg ben, zal het denk ik pas eind volgende week worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:02
Hoi allemaal,

Ik heb nu al een paar keer succesvol een mkv bestand omgezet naar mpeg 2 en gesplitst voor de ps3. Echter krijg ik nu iedere keer errors bij het Mencoder gedeelte. Hij gaat wel door met converten, maar om de seconde geeft hij een error.
Ik ben niet heel erg thuis hierin, maar weet iemand waar dit door kan komen?

Ik gebruik Gotsent 0.24 B7.

Verdere programma's die ik op mijn pc staan zijn:
VLC mdia play 0.9.9
CCCP codec pack
Avisynth 2.5
ps3 media server

alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door floffert op 28-04-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 14-09 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Tussen alle problemen door vind ik dat je geweldig werk aflevert Sentry23! Dat mag ook wel eens gezegd worden. Ga zo door!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
R420R schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:47:
Tussen alle problemen door vind ik dat je geweldig werk aflevert Sentry23! Dat mag ook wel eens gezegd worden. Ga zo door!
Ohja dat gedeelte was ik vergeten! :+ Tot nu toe ech superblij geweest met gotsent! Top werk Sentry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik GOTSent sinds een tijdje regelmatig, om mkv bestanden uit te pakken naar mp4, zodat ik deze op mijn xbox360 kan bekijken. Erg fijn programma! :)

Meestal zijn de films 24p, en als ik deze afspeel op mijn tv (Samsung LE40A552), dan wordt er bij sommige films een schokkerig beeld getoond. Dit gebeurt vooral bij pan-beelden. Het viel me onlangs op dat GOTSent ook een "25 fps output" optie heeft. Aangezien dit in principe een oplossing zou kunnen zijn voor mijn probleem, heb ik het even uitgeprobeerd. De mkv-film werd uitgepakt, en geconverteerd naar 25p. Ik heb het nog even met mediainfo gecontroleerd, en dit klopte allemaal. Vervolgens heb ik de film afgespeeld op mijn xbox360, en het liep ook vloeiend. Ik dacht dat mijn probleem was verholpen, maar toen kreeg ik opeens meerdere stotteringen in de film. Deze begonnen na een paar minuten, en traden in steeds korter wordende intervallen op. In de hoop dat dit aan die film lag, heb ik hetzelfde vervolgens met een andere film geprobeerd, maar het probleem bleef.

Heeft iemand anders hier problemen mee gehad? En heeft iemand enig idee waaraan dit ligt? Komt het door een incorrecte versnelling naar 25p, of ligt het aan de xbox360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
floffert schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:38:
Hoi allemaal,

Ik heb nu al een paar keer succesvol een mkv bestand omgezet naar mpeg 2 en gesplitst voor de ps3. Echter krijg ik nu iedere keer errors bij het Mencoder gedeelte. Hij gaat wel door met converten, maar om de seconde geeft hij een error.
Ik ben niet heel erg thuis hierin, maar weet iemand waar dit door kan komen?

Ik gebruik Gotsent 0.24 B7.

Verdere programma's die ik op mijn pc staan zijn:
VLC mdia play 0.9.9
CCCP codec pack
Avisynth 2.5
ps3 media server

alvast bedankt!
encoding errors bij mpeg2 zijn 'normaal' en kan je negeren (tenminste, als alles op het einde goed staat :)
(te lang verhaal om hier goed uit te leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:36:
Ik gebruik GOTSent sinds een tijdje regelmatig, om mkv bestanden uit te pakken naar mp4, zodat ik deze op mijn xbox360 kan bekijken. Erg fijn programma! :)

Meestal zijn de films 24p, en als ik deze afspeel op mijn tv (Samsung LE40A552), dan wordt er bij sommige films een schokkerig beeld getoond. Dit gebeurt vooral bij pan-beelden. Het viel me onlangs op dat GOTSent ook een "25 fps output" optie heeft. Aangezien dit in principe een oplossing zou kunnen zijn voor mijn probleem, heb ik het even uitgeprobeerd. De mkv-film werd uitgepakt, en geconverteerd naar 25p. Ik heb het nog even met mediainfo gecontroleerd, en dit klopte allemaal. Vervolgens heb ik de film afgespeeld op mijn xbox360, en het liep ook vloeiend. Ik dacht dat mijn probleem was verholpen, maar toen kreeg ik opeens meerdere stotteringen in de film. Deze begonnen na een paar minuten, en traden in steeds korter wordende intervallen op. In de hoop dat dit aan die film lag, heb ik hetzelfde vervolgens met een andere film geprobeerd, maar het probleem bleef.

Heeft iemand anders hier problemen mee gehad? En heeft iemand enig idee waaraan dit ligt? Komt het door een incorrecte versnelling naar 25p, of ligt het aan de xbox360?
Ik moet wat meer 360 testen gaan (of laten ;) ) doen. Als je 25 fps afspeelt is ook je playback biterate hoger, en ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de 360 wat 'temperamentvoller' is met hoge bitrates dan de PS3. Daar valt weinig aan te doen.
Het zou echter ook een streaming issue kunnen zijn.
Als je hem op pauze zet, en na een paar seconden weer op play, gaat het dan wel weer goed ?
(en is datzelfde probleem vanaf local media (DVD oid) ook aanwezig ?
De versnelling zelf is namelijk alleen een meta tag voor de video die de fps aangeeft. Alleen audio wordt echt aangepast.

thanks voor de kudos ook allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
Sentry23 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:54:
[...]

encoding errors bij mpeg2 zijn 'normaal' en kan je negeren (tenminste, als alles op het einde goed staat :)
(te lang verhaal om hier goed uit te leggen)
Oke maar moet ik dat dan gewoon wegklikken of hem helemaal laten doorgaan? Als ik hem wegklik houd ik namelijk een aantal files over van maar een paar honderd mb, maar als ik hem door laat gaan dan duurt het volgens mij wel 2 dagen voordat hij klaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
floffert schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:26:
[...]

Oke maar moet ik dat dan gewoon wegklikken of hem helemaal laten doorgaan? Als ik hem wegklik houd ik namelijk een aantal files over van maar een paar honderd mb, maar als ik hem door laat gaan dan duurt het volgens mij wel 2 dagen voordat hij klaar is!
Gewoon door laten gaan.

recoden naar mpeg 2 duurt ff, maar niet zo lang. Voor een 'average' systeem zou je ongeveer 5 uur bezig moeten zijn. h264 2 x zo lang, h264 hq ongeveer 4 x.
(maar dat hangt weer erg af van cpu speed en de hoeveelheid cores)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou volgens mij geen streaming issue moeten zijn. Ik speel de film rechtstreeks van een USB schijf af (Externe HD)

edit
Ik ga binnenkort even proberen om hem te pauzeren op een moment waar hij blijft hangen, om te testen of dit probleem steeds bij hetzelfde stukje optreedt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met beta7.
Wanneer ik een .mkv van 4.3GB met ondertitels wil omzetten naar een AVCHD wordt deze opeens 4.9GB.
Mijn probleem is dus dat het bestand te groot wordt om te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de bestanden nog even met mediainfor geanalyseerd. Het blijkt idd dat de bestanden die problemen opleveren, ruim boven de 12MB/s bitrate zitten. Afgelopen weekend merkte ik dat hetzelfde probleem ook bij een niet versnelde video optrad. Na analyse bleek dat deze video een bitrate van 14MB/s had.

Op de microsoft site staat:

What does the Xbox 360 console support for H.264?
Answer: The Xbox 360 console supports the following for H.264:

* File extensions: .mp4, .m4v, mp4v, .mov, .avi
* Containers: MPEG-4, QuickTime
* Video profiles: Baseline, main, and high (up to level 4.1)
* Video bit rate: 10 Mbps with resolutions of 1920 × 1080 at 30 fps. See the question about max bit rate, resolution, and frames per second.
* Audio profiles: AAC, 2-channel, Low Complexity
* Audio max bit rate: No restrictions. See the question about max bit rate, resolution, and frames per second.

What are the "real" max bit rate, resolution, and frames per second that the Xbox 360 console supports for all the different formats?
Answer: The Xbox 360 console does not block video from playing based on a maximum bit rate, resolution, or frames per second. Each codec's maximum has been tested using various video playback sources. Content with a higher bit rate is not blocked, but playback quality may be less than optimal. Use higher bit rates at your own risk.

Het waren waarschijnlijk dus wel de bitrates inderdaad. Dan weet ik in ieder geval waar het mogelijk aan ligt. :)

Wat ik opzich wel vreemd vind; De originele 24p film speelde goed af op mijn tv, afgezien van judder. Ik hoopte dit dus op te lossen met de 25p conversie. De 25p speelde soepel af, totdat deze ineens gewoon haperde, met pauzes van meer dan 1 seconde. Het lijkt mij dat de bitrate met 25/24e wordt verhoogd na de conversie. Met zo'n marginaal verschil zou ik niet verwachten dat de hapering ineens wel optreedt. Misschien zat hij net over de grens van wat de xbox360 trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:17:
Ik heb een probleem met beta7.
Wanneer ik een .mkv van 4.3GB met ondertitels wil omzetten naar een AVCHD wordt deze opeens 4.9GB.
Mijn probleem is dus dat het bestand te groot wordt om te branden.
Herkenbaar. Ik heb dat ook wel eens. Volgens mij is daar nog geen echte oplossing voor en is het ook niet altijd zo. Had laatst een die prima paste en van een vergelijkbaar originele grootte.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
nog wat tijd gevonden om aan de bugs te werken.
zou top zijn iig als er binnenkort weer een nieuwe update uitkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Nu al 2x op het allerlaatste gehad. mp4box.exe gecrash en weg uren decoden.
Zelfs reinstall van windows gedaan ook dit lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit wel gehad als ik "split files" uitzette. Als ik deze aanzette, was er geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi1r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2021

Obi1r

The Dub Conqueror

De versie 24- b7 bevriest, zodra ik een mkv file in GOTSent wil zetten.
Ik heb verschillende manieren geprobeerd, zoals eerst de instellingen maken (doelmap selecteren enz) en als laatste file importeren, maar dan staat ie op tilt. (het balkje bij 'audio' blijft blanc trouwens)
Oudere versies deden het bij mij prima... what's happening???.

Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ben er druk mee bezig (en weer terug) en het probleem lijkt op het ogenblik met name in mp4box te zitten in combinatie met grote files. Aangezien dat opensource is ben ik er ook mee bezig om te zien of er wat aan te passen is, maar dit kan even duren.
Ik raad dus iedereen aan om iig split aan te zetten, om deze issues te voorkomen.

@ Obi1r: kan je een sample of nzb link oid of de debug.log sturen in de mail ? Dan kan ik kijken of er wat fout gaat in de MKV header. Als er hele rare zaken in zitten, dan kan de header parser wel eens op tilt slaan, en dat geeft precies die effecten.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste