Wanneer er tijdens het converteren MP4Box gestart moet worden krijg ik een critical error(die ene met optie verzenden, niet verzenden) Hoe komt dit? Ik zou erg graag dit programma willen gebruiken..
Bij het opstarten van mp4box ?Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:37:
Wanneer er tijdens het converteren MP4Box gestart moet worden krijg ik een critical error(die ene met optie verzenden, niet verzenden) Hoe komt dit? Ik zou erg graag dit programma willen gebruiken..
Mp4box is redelijk gevoelig in versies voor bepaalde windows versies.
Crashed mp4box ook als je hem gewoon opstart ? Zo ja, zan zou je een andere versie kunnen downloaden van mp4box om te zien of die het beter doet.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Verwijderd
Op een gegeven moment wordt er MP4Box gebruikt tijdens het converteren, wanneer dit gebeurt crashed GotSend..
Ik geef gewoon het hele path mee aan gotsent, dus: gotsent_024b7.exe "E:\folder 1\Serie a" (ook zonder quotes geprobeerd), ik krijg dan gelijk de gotsent GUI te zien en daar stopt het.Sentry23 schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:25:
[...]
Voor folder zou je gewoon de naam van de folder op moeten kunnen geven. Als het een folder is doet hij folder conversie, als het een file is file conversie. Heeft de folder misschien een ,mkv op het einde staan ?
de remove optie zal ik nog wel inbouwen.
(-r switch toevoegen.. maar dat werkt nu dus nog niet)
Wat betreft source vrij geven.. ik zou het graag doen, maar er zitten wat geleende stukjes code in die geen open-source toestaan.
Zijn er nog meer cmd switches? Ik zou het bijvoorbeeld ook handig vinden als ik een folder/file convert, de output in dezelfde folder komt. Als ik dan een (legale) mkv download met uTorrent kan deze automatisch, na downloaden, worden omgezet in dezelfde directory.
Een andere feature request zou intergratie zijn in de Windows shell. Bijv. rechtermuis op mkv, Convert met Gotsent (met standaard instellingen).
[ Voor 16% gewijzigd door CodeIT op 28-09-2009 20:54 ]
In de sommige gevallen geeft mp4box een fout bij het afsluiten van mp4box (dus nadat het bestand is gemaakt) als dat het geval is dan zoek ik nog even naar een link voor een andere versie die het waarschijnlijk wel doet. Welk OS gebruik je ? Vista 64 ?Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:22:
Op een gegeven moment wordt er MP4Box gebruikt tijdens het converteren, wanneer dit gebeurt crashed GotSend..
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Ik ben nog bezig met een 'folder watch' optie, waar je GOTSent in de achtergrond laat draaiien, waarna hij elke nieuwe MKV in een folder direct beetpakt om te converteren. Is dat ook een optie ?CodeIT schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:37:
[...]
Ik geef gewoon het hele path mee aan gotsent, dus: gotsent_024b7.exe "E:\folder 1\Serie a" (ook zonder quotes geprobeerd), ik krijg dan gelijk de gotsent GUI te zien en daar stopt het.
Zijn er nog meer cmd switches? Ik zou het bijvoorbeeld ook handig vinden als ik een folder/file convert, de output in dezelfde folder komt. Als ik dan een (legale) mkv download met uTorrent kan deze automatisch, na downloaden, worden omgezet in dezelfde directory.
Een andere feature request zou intergratie zijn in de Windows shell. Bijv. rechtermuis op mkv, Convert met Gotsent (met standaard instellingen).
Shell integration is inderdaad ook wel een goed en eenvoudige idee om in een installer te zetten.
Verder zijn er geen command line switches, maar zoek nog even na wat de oorzaak kan zijn, waarna ik ff een b7 update uitbreng als er echt een probleem in zit.
Verwijderd
Aah dat zou heel fijn zijn. Ik heb Windows XP SP3.Sentry23 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:28:
[...]
In de sommige gevallen geeft mp4box een fout bij het afsluiten van mp4box (dus nadat het bestand is gemaakt) als dat het geval is dan zoek ik nog even naar een link voor een andere versie die het waarschijnlijk wel doet. Welk OS gebruik je ? Vista 64 ?
De folder watch optie klinkt ook erg goed ja. Het zou helemaal mooi zijn als deze subdirectories ondersteunt.Sentry23 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:30:
[...]
Ik ben nog bezig met een 'folder watch' optie, waar je GOTSent in de achtergrond laat draaiien, waarna hij elke nieuwe MKV in een folder direct beetpakt om te converteren. Is dat ook een optie ?
Shell integration is inderdaad ook wel een goed en eenvoudige idee om in een installer te zetten.
Verder zijn er geen command line switches, maar zoek nog even na wat de oorzaak kan zijn, waarna ik ff een b7 update uitbreng als er echt een probleem in zit.
Zou je van deze site een mp4box 4.5 of 4.6 dev willen testen ?Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:58:
[...]
Aah dat zou heel fijn zijn. Ik heb Windows XP SP3.
http://kurtnoise.free.fr/mp4tools/
Verwijderd
Moet ik de bestanden die ik van 4.5 of 4.6 download in de map van MP4box kopieeren van GodSent?Sentry23 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:18:
[...]
Zou je van deze site een mp4box 4.5 of 4.6 dev willen testen ?
http://kurtnoise.free.fr/mp4tools/
Misschien handig om te weten is dat als ik de .exe bestand opstart(van MP4box) even een dos/command venster verschijnt en dan weer weg is. Duurt echt 0.001 sec.
Mp4box.exe moet inderdaad in de mp4box folder komen te staan.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:30:
[...]
Moet ik de bestanden die ik van 4.5 of 4.6 download in de map van MP4box kopieeren van GodSent?
Misschien handig om te weten is dat als ik de .exe bestand opstart(van MP4box) even een dos/command venster verschijnt en dan weer weg is. Duurt echt 0.001 sec.
Ik weet zo even niet of er al een mp4box_old staat. Als dat zo is dan zou je die 2 eventueel ook al om kunnen noemen (mp4box_old.exe naar mp4box.exe en vice versa.)
Anders kan je gewoon de andere versie overschrijven.
Subdirs zou eventueel wel moeten kunnen.. Ik test eerst wel ff met de normale folder code.CodeIT schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:08:
[...]
De folder watch optie klinkt ook erg goed ja. Het zou helemaal mooi zijn als deze subdirectories ondersteunt.
Sentry, ik probeer onderstaande files om te zetten:
Pirates.Of.The.Caribbean.The.Curse.Of.The.Black.Pearl.2003.1080p.BluRay.DTS.x264-hV.mkv
Pirates.Of.The.Caribbean.Dead.Mans.Chest.2006.1080p.BluRay.DTS.x264-hV.mkv
Beide files gebruiken volgens VLC de avc1 video codec en resolutie is 1920x800. Audit is DTS.
Na omzetting met GOTSent beta 7 onder Windows Vista ('run as admin'), met de volgende settings:
Target: PS3 (5.1)
Re-encode to: H264 (HQ)
vinkje by 'Mux to Vob (PS3)
valt bij het afspelen van beide resulterende files na ca 19 minuten het geluid weg, zowel op de PC als op de PS3. Daarnaast zijn er op de PS3 problemen bij het doorspoelen: of hij doet het niet (beeld start niet meer), of het geluid is niet meer synchroon.
Tijdens het gebruik van GOTSent zijn er volgens mij geen foutmeldingen (maar ik zit er niet de hele tijd bij).
Wat kan ik doen om bovenstaande (en andere) files wel met volledig geluid en in de beste kwaliteit om te zetten? AVCHD is volgens mij niet echt een optie omdat de bronbestanden 12 GB zijn, en de resulterende bestanden ca 14 GB.
Pirates.Of.The.Caribbean.The.Curse.Of.The.Black.Pearl.2003.1080p.BluRay.DTS.x264-hV.mkv
Beide files gebruiken volgens VLC de avc1 video codec en resolutie is 1920x800. Audit is DTS.
Na omzetting met GOTSent beta 7 onder Windows Vista ('run as admin'), met de volgende settings:
vinkje by 'Mux to Vob (PS3)
valt bij het afspelen van beide resulterende files na ca 19 minuten het geluid weg, zowel op de PC als op de PS3. Daarnaast zijn er op de PS3 problemen bij het doorspoelen: of hij doet het niet (beeld start niet meer), of het geluid is niet meer synchroon.
Tijdens het gebruik van GOTSent zijn er volgens mij geen foutmeldingen (maar ik zit er niet de hele tijd bij).
Wat kan ik doen om bovenstaande (en andere) files wel met volledig geluid en in de beste kwaliteit om te zetten? AVCHD is volgens mij niet echt een optie omdat de bronbestanden 12 GB zijn, en de resulterende bestanden ca 14 GB.
[ Voor 5% gewijzigd door Pegasus81 op 02-10-2009 09:30 . Reden: info toegevoegd ]
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Tricky.. Ik moet nog steeds de fix inbouwen dat DTS een PCM header krijgt, zodat deze op een DTS capable receiver gewoon wordt afgespeeld, en niet recode hoeft te worden.Pegasus81 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:17:
Sentry, ik probeer onderstaande files om te zetten:
vinkje by 'Myx to Vob (PS3)
In de tussentijd had je evt de optie :AVCHD + recode naar h264 HQ + fit to DVD nemen.
Verder is het vaak zo dat als je de sync tussen beeld en geluid kwijt bent je ff terug moet spoelen, en dan komt hij weer in sync.
Ok bedankt, en dan past hij op een (DL) DVD?Sentry23 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:32:
[...]
Tricky.. Ik moet nog steeds de fix inbouwen dat DTS een PCM header krijgt, zodat deze op een DTS capable receiver gewoon wordt afgespeeld, en niet recode hoeft te worden.
In de tussentijd had je evt de optie :AVCHD + recode naar h264 HQ + fit to DVD nemen.
Verder is het vaak zo dat als je de sync tussen beeld en geluid kwijt bent je ff terug moet spoelen, en dan komt hij weer in sync.
<update>: nee dus, de map is 27,8 GB.... Nog meer tips / ideeen?
[ Voor 5% gewijzigd door Pegasus81 op 03-10-2009 10:01 . Reden: past niet ]
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Als ik het proggie via de link bij de topicstart download krijg ik telkens de melding dat er een trojan in het .exe bestand zit (TR/Dropper.gen)
Iemand meer die melding? (gebruik zelf Avira Premium)
greetz
greetz
Ik heb geen foutmelding gekregen
. Gewoon vals alarm edwinpatricia;)!
De tool ben ik nu aan het testen, later kom ik nog terug voor resultaat:D
De tool ben ik nu aan het testen, later kom ik nog terug voor resultaat:D
Wat is de beste (kwalitatief gezien) methode om een 18GB MKV om te zetten naar een speelbaar formaat voor mijn standalone blueray speler ?
AVCHD of ? en hoe krijg ik dat op meerdere dvd's ?
Zelf dacht ik eerst splitten naar meerdere mkvs, alleen hoe groot moeten de bestanden worden zodat ze na omzetten in AVCHD ook op een dvd5 of 9 passen?
Zelf dacht ik eerst splitten naar meerdere mkvs, alleen hoe groot moeten de bestanden worden zodat ze na omzetten in AVCHD ook op een dvd5 of 9 passen?
Heb je meer info (welk bestand precies) ? er zou echt niets in mogen zitten, maar ik wil het wel graag ff checken.Edje040 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:25:
Als ik het proggie via de link bij de topicstart download krijg ik telkens de melding dat er een trojan in het .exe bestand zit (TR/Dropper.gen)
greetz
<edit> Er schiet me wel te binnen dat sommige scanners self-extracting exe's als trojans/virus aanmerken.Geeft hij de melding op de gotsent executable ?
[ Voor 14% gewijzigd door Sentry23 op 05-10-2009 11:00 ]
AVCHD, en split op 4 GB aan zetten, dan krijg je meerdere folders die je dan weer als AVCHD kan branden.moborunner schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:52:
Wat is de beste (kwalitatief gezien) methode om een 18GB MKV om te zetten naar een speelbaar formaat voor mijn standalone blueray speler ?
Met een recode komt hij zo groot uit.. ?Pegasus81 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:46:
[...]
Ok bedankt, en dan past hij op een (DL) DVD?
<update>: nee dus, de map is 27,8 GB.... Nog meer tips / ideeen?
Als dat zo is gaat er echt iets radicaal fout. Kan je de debug.info op sturen ?
Bedankt voor de info, ik vind multiavchd en avchdcoder ,welke gebruiken?Sentry23 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:58:
[...]
Met een recode komt hij zo groot uit.. ?
Hoe groot moet ik splitten op een dvd9 om een avchd te kunnen branden
Verwijderd
Ik heb een klein probleempje, ik probeer zojuist een aantal HD MKV's omtezetten naar mp4, dit deed ik met hardsubs er in te branden in H264, maar deze blijken niet te werken op mijn xbox 360, als ik de subs weg laat doen ze het wel. iemand eenig idee wat ik hier fout doe?
Als je Windows 7 draait (met Windows Media Center) kun je dmv een codec MKV's streamen naar je XBOX. Ik heb het getest en het werkt. MKV's groter dan 4 GB werken ook.
Meer informatie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32671462
Meer informatie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32671462
Sentry, dat kan ik (bestandje verzonden naar je e-mail)Sentry23 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:58:
[...]
Met een recode komt hij zo groot uit.. ?
Je hebt een recode uitgevoerd, subs aan gezet, en naar mp4 ge-muxed ?Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:32:
Ik heb een klein probleempje, ik probeer zojuist een aantal HD MKV's omtezetten naar mp4, dit deed ik met hardsubs er in te branden in H264, maar deze blijken niet te werken op mijn xbox 360, als ik de subs weg laat doen ze het wel. iemand eenig idee wat ik hier fout doe?
Was dit een folder of een file encode ?
Thnx, ik ga er naar kijken.Pegasus81 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:40:
[...]
Sentry, dat kan ik (bestandje verzonden naar je e-mail)
Inderdaad. Krijg de melding van het TR/Dropper.gen op de excutable.Sentry23 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:56:
[...]
Heb je meer info (welk bestand precies) ? er zou echt niets in mogen zitten, maar ik wil het wel graag ff checken.
<edit> Er schiet me wel te binnen dat sommige scanners self-extracting exe's als trojans/virus aanmerken.Geeft hij de melding op de gotsent executable ?
Als je't echt niet vertrouwd zou je hem met UPX uit kunnen pakken.. Als hij dan nog de melding geeft dan ga ik ff naar die exe kijken.Edje040 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:54:
[...]
Inderdaad. Krijg de melding van het TR/Dropper.gen op de excutable.
Verwijderd
Dit was een file encode, het probleem is nogsteeds aanwezigSentry23 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:31:
[...]
Je hebt een recode uitgevoerd, subs aan gezet, en naar mp4 ge-muxed ?
Was dit een folder of een file encode ?
Hoi,
Ik zit met het volgende probleem qua omzetten naar een bestand wat door de PS3 gelezen kan worden.
Welke optie ik ook kies qua omzetting (DIVX, H264, H264HQ) krijg ik geen geluid bij de films.
Ik kies links voor PS3 5.1. Wat ik vervolgens dan ook aanvink qua geluid werkt het niet. Ik heb AC3Filter op mijn PC staan. Weet iemand wat ik fout doe? Toen ik nog een Xbox360 had werkte het allemaal wel.
Het gaat dus om een .mkv om te zetten naar een leesbaar (en dus ook hoorbaar
) bestand.
Metroska en Haali zijn overigens ook op mijn PC aanwezig. Alle fils worden via Netgear ReadyNas Duo naar PS3 gestreamd.
Alvast bedankt,
Edwin
Ik zit met het volgende probleem qua omzetten naar een bestand wat door de PS3 gelezen kan worden.
Welke optie ik ook kies qua omzetting (DIVX, H264, H264HQ) krijg ik geen geluid bij de films.
Ik kies links voor PS3 5.1. Wat ik vervolgens dan ook aanvink qua geluid werkt het niet. Ik heb AC3Filter op mijn PC staan. Weet iemand wat ik fout doe? Toen ik nog een Xbox360 had werkte het allemaal wel.
Het gaat dus om een .mkv om te zetten naar een leesbaar (en dus ook hoorbaar
Metroska en Haali zijn overigens ook op mijn PC aanwezig. Alle fils worden via Netgear ReadyNas Duo naar PS3 gestreamd.
Alvast bedankt,
Edwin
[ Voor 6% gewijzigd door Edje040 op 15-10-2009 11:10 ]
Na opnieuw gesinstallerd te hebben krijg ik melding niet meer. Lijkt dus opgelost.Sentry23 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:53:
[...]
Als je't echt niet vertrouwd zou je hem met UPX uit kunnen pakken.. Als hij dan nog de melding geeft dan ga ik ff naar die exe kijken.
Kan je in de mail een link naar een sample sturen ? Misschien licht het aan het bron bestand of een bug in combinatie met die file. Als dat het niet is, dan zal ik gaan zoeken waar het bij je install aan zou kunnen liggen.Edje040 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:01:
Hoi,
...
... is het misschien al gelukt?

Ik zal kijken voor je. Ik kom er ook nog steeds niet uit hoe ik het nu eigenlijk in moet stellen om uberhaubt een .mkv luisterend en horend op mijn PS3 te krijgen. De instellingen en mogelijkheden vliegen me om d eoren...wellicht dat daar het probleem ligt..Sentry23 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:02:
[...]
Kan je in de mail een link naar een sample sturen ? Misschien licht het aan het bron bestand of een bug in combinatie met die file. Als dat het niet is, dan zal ik gaan zoeken waar het bij je install aan zou kunnen liggen.
Het zou voor een 5.1 vob heel eenvoudig moeten zijn..Edje040 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:59:
[...]
Ik zal kijken voor je. Ik kom er ook nog steeds niet uit hoe ik het nu eigenlijk in moet stellen om uberhaubt een .mkv luisterend en horend op mijn PS3 te krijgen. De instellingen en mogelijkheden vliegen me om d eoren...wellicht dat daar het probleem ligt..
Zet PS3 5.1 aan, enable de checkbox bij mux to vob, en click op convert.
Als je geen mux to vob aan zet krijg je een 5.1 mp4 bestand.
Ik ga het nogmaals eens proberen...thanx in ieder geval!Sentry23 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:30:
[...]
Het zou voor een 5.1 vob heel eenvoudig moeten zijn..
Zet PS3 5.1 aan, enable de checkbox bij mux to vob, en click op convert.
Als je geen mux to vob aan zet krijg je een 5.1 mp4 bestand.
Ik ben druk bezig de nieuwe versie in elkaar te draaiien, en daar zit al een nieuwe versie in. Ik zal nog ff verifieren of die het wel doet.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:28:
MP4Box in 0.24 B7 is niet gecompileerd voor large file support. Dat is niet handig.
Is LFS trouwens noodzakelijk op NTFS ?
Er is trouwens ook een MP4 bug boven water waar DTS streams ongeveer halverwege de film er mee op hielden.
[ Voor 12% gewijzigd door Sentry23 op 02-11-2009 10:29 ]
Daar had ik inderdaad last van ja... Enig idee wanneer de nieuwe versie zou kunnen verschijnen ... ?Sentry23 schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:28:
[...]
Er is trouwens ook een MP4 bug boven water waar DTS streams ongeveer halverwege de film er mee op hielden.

Ik durf er niet echt een uitspraak over te doen. Ik ben al een paar keer zeer dicht bij een release geweest toen er weer wat boven kwam drijven.Pegasus81 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:23:
[...]
Daar had ik inderdaad last van ja... Enig idee wanneer de nieuwe versie zou kunnen verschijnen ... ?
Ik hoop toch echt deze maand weer wat uit te brengen. ('t is al weer veel te lang geleden
ff een vraagje voor de PS3 5.1 mux to vob audio conversie: moet DTS embedding standaard aan of uit staan ?
(dit zorgt er voor dat DTS ondersteund wordt op een DTS capable receiver, en er dus geen re-encoding naar ac3 meer nodig is). Als je receiver geen DTS aan kan (zijn er niet veel meer die het niet doen) dan krijg je noise. (in dit geval is dat niet wenselijk).
Ik moet nog even verder testen hoe dit met AVI files gaat.
2.0 blijft gewoon naar ac3 gaan.
(dit zorgt er voor dat DTS ondersteund wordt op een DTS capable receiver, en er dus geen re-encoding naar ac3 meer nodig is). Als je receiver geen DTS aan kan (zijn er niet veel meer die het niet doen) dan krijg je noise. (in dit geval is dat niet wenselijk).
Ik moet nog even verder testen hoe dit met AVI files gaat.
2.0 blijft gewoon naar ac3 gaan.
Ik zou zeggen uit.
Dan kan je default namelijk altijd de vob altijd correct afspelen, heb je wel DTS dan kan de gebruiker daar zelf voor kiezen.
Natuurlijk kan je zeggen dat de meeste receivers DTS wel aankunnen, maar lang niet altijd hangt de PS3 aan een receiver. Soms alleen maar direct aan een TV.
Dan kan je default namelijk altijd de vob altijd correct afspelen, heb je wel DTS dan kan de gebruiker daar zelf voor kiezen.
Natuurlijk kan je zeggen dat de meeste receivers DTS wel aankunnen, maar lang niet altijd hangt de PS3 aan een receiver. Soms alleen maar direct aan een TV.
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
hee sentry,
mijn pc is gecrasht dus ik ben al mijn bestanden kwijt en zo ook gotsent
Kan je me aub even een link geven van de nieuwste gotsent
en hoever ben je met een nieuwe release
volgens mij schiet het al op namelijk
zou toppie zijn!!
mijn pc is gecrasht dus ik ben al mijn bestanden kwijt en zo ook gotsent
Kan je me aub even een link geven van de nieuwste gotsent
en hoever ben je met een nieuwe release
volgens mij schiet het al op namelijk
zou toppie zijn!!
Na veel zoeken toch maar om hulp vragen wand ik kom er niet meer uit.
een week geleden een blu-ray brander gekocht om de grote KMV bestanden te kunnen branden op een blu-ray en af te kunnen spelen op mijn PS3.
Als ik de bestanden omzet en afspeel op mijn pc werkt alles goed, maar als ik ze daarna op een blu-ray brand krijg ik telkens aan de onderkant van het beeld (1/3) een grote zwarte balk met daarin de ondertiteling.
ik heb dit met verschillende films geprobeerd maar telkens hetzelfde.
Het omzetten doe ik met mkv2vob en met tsmuxer.
welke instelling ik ook gebruik telkens hetzelfde resultaat.
Het branden geprobeerd met nero en met Imgburn.
Ik doe ongetwijfeld iets fout maar ik zou niet weten wat.
Deze sites al tig keer doorgelezen maar schiet mij maar lek:
http://www.afterdawn.com/..._on_playstation_3_ps3.cfm
http://www.bitburners.com...ion-3-using-mkv2vob/4022/
http://multiavchd.deanbg.com/tutorial.php
Iemand enig tips?
Bvd.
een week geleden een blu-ray brander gekocht om de grote KMV bestanden te kunnen branden op een blu-ray en af te kunnen spelen op mijn PS3.
Als ik de bestanden omzet en afspeel op mijn pc werkt alles goed, maar als ik ze daarna op een blu-ray brand krijg ik telkens aan de onderkant van het beeld (1/3) een grote zwarte balk met daarin de ondertiteling.
Iemand enig tips?
Bvd.
Default aan of uit maakt me niet uit, als het maar instelbaar is (en duidelijk aangegeven wat 't doet).Sentry23 schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:20:
ff een vraagje voor de PS3 5.1 mux to vob audio conversie: moet DTS embedding standaard aan of uit staan ?
[..]
Overigens nog wel een vraagje: via HDMI wordt DTS toch altijd al als LPCM verzonden (m.a.w. het maakt dan niet uit of je versterker DTS aankan ja of nee)
Ok, zal dus default uit staan.Pegasus81 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:04:
[...]
Default aan of uit maakt me niet uit, als het maar instelbaar is (en duidelijk aangegeven wat 't doet).
Overigens nog wel een vraagje: via HDMI wordt DTS toch altijd al als LPCM verzonden (m.a.w. het maakt dan niet uit of je versterker DTS aankan ja of nee)
Met deze truuk denkt de PS3 alleen dat er stereo PCM wordt uitgestuurd, zodat de decoder de bitstream voor zijn kiezen krijgt en dat herkend als DTS. (ook via HDMI)
brand je ze als AVCHD ?motogp schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:36:
Na veel zoeken toch maar om hulp vragen wand ik kom er niet meer uit.
Iemand enig tips?
Bvd.
En heb je dat al een getest met GOTSent ? Als de video source geen volledige 720 0f 1080 hoogte heeft dan gebeuren er soms rare zaken.(GOTSent geeft dan ook een melding als je het toch wil doen)
Ik heb ze als blu-ray en AVCHD gebrand en dat maakt geen verschil.
Ik zal me eens gaan verdiepen in GOTSent en kijken of ik het daar wel mee voor elkaar krijg.
Bedankt.
Ik zal me eens gaan verdiepen in GOTSent en kijken of ik het daar wel mee voor elkaar krijg.
Bedankt.
Verwijderd
Dag Sentry,
Complimenten voor je werk, het programma ziet er simpel en goed uit.
Ik vroeg me iets af maar ik ben er al achter gekomen
Complimenten voor je werk, het programma ziet er simpel en goed uit.
Ik vroeg me iets af maar ik ben er al achter gekomen
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 09:55 ]
hee een vraagje..
ik heb laatst een compleet m2ts bestand gedownt (deze kan dus gelijk op de ps3)
maar hij is zonder ondertiteling. Het lukt mij niet om de m2ts file te openen in gotsent.
Hoe moet ik dit aanpakken
verschillende programma's als mkvmerge, mkvtovob en dus gotsent openenen hem niet?
maar hij is zonder ondertiteling. Het lukt mij niet om de m2ts file te openen in gotsent.
verschillende programma's als mkvmerge, mkvtovob en dus gotsent openenen hem niet?
Ik ben er ook nog mee bezig om dat aan te pakken, maar via TSmuxer kan je er al wel wat mee.gruys7 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:39:
hee een vraagje..
dankjee welSentry23 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:27:
[...]
Ik ben er ook nog mee bezig om dat aan te pakken, maar via TSmuxer kan je er al wel wat mee.
hoe zit het eigenlijk met een nieuwe versie. Is die laatst al verschenen of komt die nog
Komt nog.. druk druk druk ..gruys7 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:33:
[...]
dankjee welt lijkt inderdaad te lukken
hoe zit het eigenlijk met een nieuwe versie. Is die laatst al verschenen of komt die nog
okee ik wacht t met spanning af!
maar als ik txmuxer gebruik lukt het niet met de subs?
het is gewoon een srt met UTF8.
ik doe mt2s muxing maar dan krijg ik geen subs in het beeld als hij klaar is ?
Verwijderd
GoTsend is een nieuwe manier voor mij.
Ik ben nieuw met dit programma en er eigenlijk voor gekozen om het zware transcode naar de PS3 voor te zijn. In het begin heb ik de gedownde MKV met Sub, Audio en VIdeo->.lees: NL SUB, DTS en 1080P.
ALs ik dat allemaal via GoTsend naar m2ts wil krijgen heb ik begrepen dat met de ondertiteling de kwaliteit na het en-code van de film zwaar achteruit gaat en het een elle lang proces is. Is dit echt waar?
En als de ondertitels gemakkelijk door GoTsend uit de MKV in het nieuwe formaat worden gestopt dan hoop ik dat iemand mij kan vertellen welke check boxes ik moet aanzetten om GoTsend op een goede manier te gebruiken.
Ik ben nieuw met dit programma ,maar de eerste tut komt ergens uit 2007 waar dTS nog niet werd ondersteunt.
Bottom line is eigenlijk dat ik de meest default instelingen even wil weten om een mkv te encoden naar een voor de PS3 meest compatible bestand en waar dan ook weer de ondertiteling die al in de MKV zat ,weer zichtbaar is. Ik namelijk een verschrikkelijke verzameling aan MKV 1080P met DTS ,maar naar de PS3 transcode wil met mijn duocore soms echt niet lukken.
Groetjes en alvast bedankt voor de hulp.
William
Ik ben nieuw met dit programma en er eigenlijk voor gekozen om het zware transcode naar de PS3 voor te zijn. In het begin heb ik de gedownde MKV met Sub, Audio en VIdeo->.lees: NL SUB, DTS en 1080P.
ALs ik dat allemaal via GoTsend naar m2ts wil krijgen heb ik begrepen dat met de ondertiteling de kwaliteit na het en-code van de film zwaar achteruit gaat en het een elle lang proces is. Is dit echt waar?
En als de ondertitels gemakkelijk door GoTsend uit de MKV in het nieuwe formaat worden gestopt dan hoop ik dat iemand mij kan vertellen welke check boxes ik moet aanzetten om GoTsend op een goede manier te gebruiken.
Ik ben nieuw met dit programma ,maar de eerste tut komt ergens uit 2007 waar dTS nog niet werd ondersteunt.
Bottom line is eigenlijk dat ik de meest default instelingen even wil weten om een mkv te encoden naar een voor de PS3 meest compatible bestand en waar dan ook weer de ondertiteling die al in de MKV zat ,weer zichtbaar is. Ik namelijk een verschrikkelijke verzameling aan MKV 1080P met DTS ,maar naar de PS3 transcode wil met mijn duocore soms echt niet lukken.
William
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 14:55 ]
Ik heb weer een aantal files gedownload met DTS. Is er misschien al een gepatchte versie aanwezig die de problemen hiermee oplost ?
Biiijna. Ik ben nog druk met die (*^^$ DTS header om het altijd goed te laten gaan. (diverse types DTS hebben verschillende lengtes van de pakketten.)Pegasus81 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:05:
Ik heb weer een aantal files gedownload met DTS. Is er misschien al een gepatchte versie aanwezig die de problemen hiermee oplost ?
Als je split > 4 GB aan zet, dan gaat het eigenlijk ook bijna altijd wel goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Sentry23 op 11-12-2009 15:10 ]
..eigenlijk ook bijna altijd...
[kort antwoord]Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:35:
[lange vraag]
William
Het beste lijkt me een AVCHD te maken, en SRT subs los toe te voegen. Dan krijg je zeker softsubs er in, zonder video kwaliteitsverlies. DTS is dan ook zonder conversie te spelen.(veel MKVs hebben een sub formaat dat niet lekker embedded kan worden). GOTSent zou wel aan moeten geven als de subs niet compatible zijn met embedding.
[ Voor 8% gewijzigd door Sentry23 op 12-12-2009 16:48 ]
Ik heb weer 'ns wat aparts... Wanneer ik de file Queen.Rock.Montreal.1981.720p.BluRay.LPCM.and.DTS-HD.x264-CtrlHD.mkv (13GB) probeer om te zetten, krijg ik bij het openen van deze file in GOTSent al een venstertje met een foutmelding: 'Run-time error '13': Type mismatch'. (Venstertje heeft in de titel trouwens nog GOTSent 0.24 B6 staan). Wat doe ik fout?
Ik doe iets fout zo te zien.. Ik zal de file zelf ook checken.Pegasus81 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 09:46:
Ik heb weer 'ns wat aparts... Wanneer ik de file Queen.Rock.Montreal.1981.720p.BluRay.LPCM.and.DTS-HD.x264-CtrlHD.mkv (13GB) probeer om te zetten, krijg ik bij het openen van deze file in GOTSent al een venstertje met een foutmelding: 'Run-time error '13': Type mismatch'. (Venstertje heeft in de titel trouwens nog GOTSent 0.24 B6 staan). Wat doe ik fout?
hey, ik heb sinds kort een tv die via usb de volgende formaten ondersteund:
Afspeelformaat: MP3, LPCM, JPEG-afbeeldingen, MPEG1, MPEG2, H.264/MPEG-4 AVC
nou heb ik dus de volgende dingen ingesteld in GOTSent:

maar helaas heb ik nu geen beeld op mijn televisie wanneer ik het afspeel:(. Iemand een idee of dit aan de instellingen ligt of aan een slechte tv? Zijn er ook andere tools die wel werken. Ik probeer dus een 1080p mkv bestand om te zetten naar een 1080p bestand wat ondersteund wordt door de tv.

maar helaas heb ik nu geen beeld op mijn televisie wanneer ik het afspeel:(. Iemand een idee of dit aan de instellingen ligt of aan een slechte tv? Zijn er ook andere tools die wel werken. Ik probeer dus een 1080p mkv bestand om te zetten naar een 1080p bestand wat ondersteund wordt door de tv.
Probeer Mux-to-Vob (PS3) eens. En probeer ook eens wat andere bestanden met een andere resolutie of ander geluid. Misschien dat je TV niet alles ondersteund.
[ Voor 67% gewijzigd door Shiver23 op 22-12-2009 15:14 ]
PSN: Shiver23
Probeer voor de tv in ieder geval PS3 2.0 of Xbox 360 settings. Ik denk niet dat hij Vob/ts ondersteund, dus mux to vob zou ik uit laten.devhouse schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:55:
[afbeelding]
Heb je eventueel specs, om te zien of hij wel AVC high profile kan doen ? Als hij dat niet doet, dan gaat het lastig worden.
MKV hoeft voor xbox360 niet meer omgezet te worden.
Deze kan tegenwoordig met de nieuwe Divx software geladen worden: Dit werkt echt als een trein!
http://www.divx.com/en/win/7

Sentry32: Ik heb echt lang en veel gebruik gemaakt van je programma en wil je hier dan ook hartelijk voor danken maar ik ben overgestapt naar dit systeem waardoor ik niet meer hoef om te zetten.
Deze kan tegenwoordig met de nieuwe Divx software geladen worden: Dit werkt echt als een trein!

Sentry32: Ik heb echt lang en veel gebruik gemaakt van je programma en wil je hier dan ook hartelijk voor danken maar ik ben overgestapt naar dit systeem waardoor ik niet meer hoef om te zetten.
Technisch gezien gaan alle codecs me boven het hoofd, maar ik kon me voor Vista altijd best redden met mn 360 en GoTSent. Gaat dit verhaal van jou ook werken met een 360 en Windows Vista?eXisTa schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:37:
[afbeelding]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Zo te zien alleen windows 7, maar on the fly conversie kan dus ook met ps3mediaserver bijvoorbeeld.Thrace Grumble schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:18:
[...]
Technisch gezien gaan alle codecs me boven het hoofd, maar ik kon me voor Vista altijd best redden met mn 360 en GoTSent. Gaat dit verhaal van jou ook werken met een 360 en Windows Vista?
Ik blijf nog wel ff doorgaan, het is nog steeds geen oplossing voor mensen die vanaf NAS en dergelijke streamen (+ dat zoeken en dergelijke daar niet zo soepel mee gaat op PS3), maar het zou mooi zijn als ik mijn tijd ook in nieuwe projecten kan gaan steken
[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 06-01-2010 14:53 ]
Durf het bijna niet te vragen, maar staat er binnenkort nog een nieuwe versie op stapel?

Ik ben volop bezig met een aantal nieuwe functies, maar ik rond het een en ander eerst af voor een final update van 0.24. Alleen de vraag wanneer.. eeh..Pegasus81 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:15:
Durf het bijna niet te vragen, maar staat er binnenkort nog een nieuwe versie op stapel?
Ik heb ook een philips tv met dezelfde mogelijkheid en ben nu ook aan het proberen om via gotsent een mkv te converteren naar een Mp4 wat de tv zou moeten kunnen afspelen.devhouse schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:55:
[afbeelding]
Tot op heden heb ik nog geen mp4 file gekregen die de tv kan afspelen.
Als je een setting hebt gevonden die wertk, post die dan vooral hier. Ik ben benieuwd.
beste mensen,
ik zit met een vraag. Ook ik wil via mijn spelcomputer films/series kijken. Ik heb nu bijvoorbeeld een aantal afleveringen van one piece gedownload.
De afleveringen zijn h264 720p mkv bestanden met softsubs. Als ik een aflevering met GOTsent convert naar mp4 zitten er geen subs bij.
Als ik een aflevering re-encode naar bijv h264 dan kan ik de sub embeden (als hardsub integreren tijdens de re-encode?), dan zit de sub er wel in.
Voor het re-encoden van een aflevering van 20 minuten is GOTsent minimaal anderhalf uur bezig. Om deze reden heb ik ook geprobeerd de subs met mkvextract uit de mkv te halen, om vervolgens in GOTsent de "browse subs" optie te gebruiken en de subtitles toe te voegen. Het probleem is allen dat de sub een .ass file met font opmaak, en geen .srt file is. Ook dit werkt dus niet.
Is er nog een andere "efficiënte" manier met GOTsent om een aflevering met subs in mp4 formaat te krijgen?
ik zit met een vraag. Ook ik wil via mijn spelcomputer films/series kijken. Ik heb nu bijvoorbeeld een aantal afleveringen van one piece gedownload.
De afleveringen zijn h264 720p mkv bestanden met softsubs. Als ik een aflevering met GOTsent convert naar mp4 zitten er geen subs bij.
Als ik een aflevering re-encode naar bijv h264 dan kan ik de sub embeden (als hardsub integreren tijdens de re-encode?), dan zit de sub er wel in.
Voor het re-encoden van een aflevering van 20 minuten is GOTsent minimaal anderhalf uur bezig. Om deze reden heb ik ook geprobeerd de subs met mkvextract uit de mkv te halen, om vervolgens in GOTsent de "browse subs" optie te gebruiken en de subtitles toe te voegen. Het probleem is allen dat de sub een .ass file met font opmaak, en geen .srt file is. Ook dit werkt dus niet.
Is er nog een andere "efficiënte" manier met GOTsent om een aflevering met subs in mp4 formaat te krijgen?
Ik ben nieuw met GOTSent, snap nog wat alles precies inhoudt. Wel moet ik zeggen dat het op zich vrij snel werkt - sneller dan de "overige" programma's. Nice done 
Ik heb nu een .mkv bestand met daarin NL subtitle. Als ik dit bestand op mijn pc bekijk heb ik dus NL ondertiteling er bij.
Ik heb nu in GOTSent een aantal opties gebruikt (mux2vob, maar die gaf een error), AVCHD (zonder re-encode), AVCHD (met re-encode naar MPEG en h264). Bij alle opties (die gelukt zijn) had ik geen subs op mijn PS3.
Ik heb geen los .srt bestand, enkel een .mkv bestand. Weet iemand welke optie ik moet kiezen om de film op mijn PS3 te bekijken mét subs?
Ik heb nu een .mkv bestand met daarin NL subtitle. Als ik dit bestand op mijn pc bekijk heb ik dus NL ondertiteling er bij.
Ik heb nu in GOTSent een aantal opties gebruikt (mux2vob, maar die gaf een error), AVCHD (zonder re-encode), AVCHD (met re-encode naar MPEG en h264). Bij alle opties (die gelukt zijn) had ik geen subs op mijn PS3.
Ik heb geen los .srt bestand, enkel een .mkv bestand. Weet iemand welke optie ik moet kiezen om de film op mijn PS3 te bekijken mét subs?
[ Voor 3% gewijzigd door aaajeetee op 23-01-2010 11:25 ]
Niemand die hier een antwoord op weet? Wil wel graag gebruik blijven maken van GOTSent, omdat het zo lekker snel gaat (in verhouding).
Softsubs zijn alleen in AVCHD te krijgen op de PS3 als ze in SRT formaat er bij zitten.aaajeetee schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:22:
Niemand die hier een antwoord op weet? Wil wel graag gebruik blijven maken van GOTSent, omdat het zo lekker snel gaat (in verhouding).
Je kan eventueel zelf een conversie doen van de subs naar SRT formaat, ze naast de MKV zetten, en dan een AVCHD bestand maken.
Verwijderd
Ik wil HD mkv bestanden afspelen op mijn xbox 360, en ik heb die DivX software gedownload. Maar hoe doe je het nu? Ik zie geen programma of wat dan ook. Normaal zet ik mijn avi bestanden in een gedeelde map, die ik dan open op mijn 360. Hoe doe ik dit met mkv bestanden dan?eXisTa schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:37:
[afbeelding]
Hier ook een Philips tv (7404) via de usb. 1080 heb ik ook nog niet aan de praat gekregen (ook niet met originele mp4-bestanden), hoor in dat geval enkel het geluid. 720 mkv materiaal omzetten is geen probleem, zolang het mp4 bestand maar kleiner is dan 2GB (hoop dan ook dat hier een split-optie voor in gotsent kan komen).forzafan schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:25:
[...]
Ik heb ook een philips tv met dezelfde mogelijkheid en ben nu ook aan het proberen om via gotsent een mkv te converteren naar een Mp4 wat de tv zou moeten kunnen afspelen.
Tot op heden heb ik nog geen mp4 file gekregen die de tv kan afspelen.
Als je een setting hebt gevonden die wertk, post die dan vooral hier. Ik ben benieuwd.
Hoe werkt dit in combinatie met een PS3? Ik kan er op de site van DivX niet zoveel over vinden.eXisTa schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:37:
[afbeelding]
Thanks, maar heb het ondertussen opgelost door mkv2vob te gebruiken en inderdaad een AVCHD structuur te genereren.Sentry23 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:25:
[...]
Softsubs zijn alleen in AVCHD te krijgen op de PS3 als ze in SRT formaat er bij zitten.
Je kan eventueel zelf een conversie doen van de subs naar SRT formaat, ze naast de MKV zetten, en dan een AVCHD bestand maken.
Gaat dit ook werken voor PS3? Of alleen voor XBOX360?eXisTa schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:37:
[afbeelding]
Zou mooi zijn, bij GOTSENT duurt het soms beetje lang, maar het blijft een geniaal programma voor HD films om te zetten.
Hallo,
ik heb heb een probleempje, als een een serie wil omzetten gaat het via de subs al fout, deze heb ik omgezet naar srt via het progje "DSRT"
als ik het via AVCHD doe krijg ik een melding dat ie de ASS niet ondersteund, terwijl hij toch echt SRT is (geeft ook aan "found srt")
en doe ik het via mux to vob krijg ik 3 mooie bestandjes die hij niet samen kan voegen. nou heb ik gelezen dat een korte filename wil helpen maar Soul Eater 34 is bijvoorbeeld toch kort genoeg?
owja, en als ik niks selecteer, dus een MP4 bestand wil, krijg ik meteen een error en kapt het prog ermee
wat doe ik hier niet goed?
ik heb heb een probleempje, als een een serie wil omzetten gaat het via de subs al fout, deze heb ik omgezet naar srt via het progje "DSRT"
als ik het via AVCHD doe krijg ik een melding dat ie de ASS niet ondersteund, terwijl hij toch echt SRT is (geeft ook aan "found srt")
en doe ik het via mux to vob krijg ik 3 mooie bestandjes die hij niet samen kan voegen. nou heb ik gelezen dat een korte filename wil helpen maar Soul Eater 34 is bijvoorbeeld toch kort genoeg?
owja, en als ik niks selecteer, dus een MP4 bestand wil, krijg ik meteen een error en kapt het prog ermee
[ Voor 9% gewijzigd door dennist op 26-02-2010 09:44 ]
Hier ben ik ook zwaar benieuwd naar. Anders moet ik toch echt Win7 gaan halen... En dat is een beetje duur nogThrace Grumble schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:18:
[...]
Technisch gezien gaan alle codecs me boven het hoofd, maar ik kon me voor Vista altijd best redden met mn 360 en GoTSent. Gaat dit verhaal van jou ook werken met een 360 en Windows Vista?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ik zet dit weekend ff een kleine update van de oude versie online. Eens kijken of een dat al genoeg is om die fouten te voorkomen.dennist schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:40:
Hallo,
snif! nu is het gelukt om de 3 bestanden samen te voegen, en doet de ondertiteling het niet
Helleu!
Ik heb eerst altijd WMV files gebruikt om te streamen naar mn xbox 360, maar nu wil ik toch wel eens wat mkv bestanden bekijken!
Uiteindelijk ben ik nu dus bij GOTSent aangekomen, maar helaas wil het niet helemaal lukken. Ik had eerst een aflevering van californication (Dus relatief klein) in mp4 omgezet, maar die werkte helaas niet. Toen nog eens geprobeerd in Xvid, en dat ging prima. Mooi beeld en geluid! Daarom wilde ik het nu wel met een film proberen. Weer precies hetzelfde ingesteld:
Xbox360
Re-encode to Xvid
AC3 Filter op 2.0
Helaas deed deze het minder goed. Er stond bij dat de speeltijd ong. 4 minuten was, terwijl deze ongeveer 2 uur moet zijn. In het begin deed de film het prima, maar zodra de 4 minuten zijn verstreken valt het geluid opeens weg en kan ik niet meer pauzeren, terugspoelen of doorspoelen. Video blijft echter wel gewoon doorspelen. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb eerst altijd WMV files gebruikt om te streamen naar mn xbox 360, maar nu wil ik toch wel eens wat mkv bestanden bekijken!
Xbox360
Re-encode to Xvid
AC3 Filter op 2.0
Helaas deed deze het minder goed. Er stond bij dat de speeltijd ong. 4 minuten was, terwijl deze ongeveer 2 uur moet zijn. In het begin deed de film het prima, maar zodra de 4 minuten zijn verstreken valt het geluid opeens weg en kan ik niet meer pauzeren, terugspoelen of doorspoelen. Video blijft echter wel gewoon doorspelen. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Je kan het fixen met de tool "AVIFrames", die corrigeert de headers van je file.
Enigszins offtopic: Dit werkt inderdaad, mits je de bestanden renamed naar AVI. Hij herkent ze echter niet als ik ze de extensie 'mkv' laat houden. Iemand een idee hoe je dat aan de praat zou kunnen krijgen?eXisTa schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:37:
[afbeelding]
Leave only footprints, take only memories
Verwijderd
Goedemorgen, ik ben een leek op dit gebied, ik heb een blu-ray speler gekocht en een avchd
binnengehaald en gebrand op dezelfde manier als een dvd5 of dvd9 met alc.120. iso
Ik heb schitterend beeld,geluid en subs. ik heb hem aan mijn zoon meegegeven voor zijn ps3 hij begint
goed maar na een half uur begint hij te haperen.Weet iemand hoe dit komt en of ik er wat aan kan doen?
binnengehaald en gebrand op dezelfde manier als een dvd5 of dvd9 met alc.120. iso
Ik heb schitterend beeld,geluid en subs. ik heb hem aan mijn zoon meegegeven voor zijn ps3 hij begint
goed maar na een half uur begint hij te haperen.Weet iemand hoe dit komt en of ik er wat aan kan doen?
zo ik neem hier maar weer is een kijkje
is er al weer een nieuwe versie (sinds december 2009
)
en zo ja waar kan ik deze vinden?
Heb een nieuwe pc dus wil wel is zien of het allemaal nu veel sneller gaat!
Ik hoor het wel!
is er al weer een nieuwe versie (sinds december 2009
en zo ja waar kan ik deze vinden?
Heb een nieuwe pc dus wil wel is zien of het allemaal nu veel sneller gaat!
Ik hoor het wel!
Via via via, eindelijk dit programma gevonden. Ik loop tegen het probleem aan dat ik (vrijwel nieuw ben met dit programma) bestanden niet fatsoenlijk geconverteerd krijg. Tijdens het converteren zelf treden er
foutmeldingen op, of worden nieuw gegenereerde bestanden overschreven.
Zie hier bijvoorbeeld mijn conversie poging van U2 @ Rose Bowl Arena, geen flauw idee welke instellingen ik het beste kan pakken voor het afspelen op mijn ps3.

Wellicht dat iemand mij op weg kan helpen. Ik loop hier ook tegen aan als ik mkv's gebruik.
Ik wil gewoon mijn hele verzameling dusdanig converteren zodat ps3 media server niet meer hoeft te demuxen on the fly.
foutmeldingen op, of worden nieuw gegenereerde bestanden overschreven.
Zie hier bijvoorbeeld mijn conversie poging van U2 @ Rose Bowl Arena, geen flauw idee welke instellingen ik het beste kan pakken voor het afspelen op mijn ps3.

Wellicht dat iemand mij op weg kan helpen. Ik loop hier ook tegen aan als ik mkv's gebruik.
Ik wil gewoon mijn hele verzameling dusdanig converteren zodat ps3 media server niet meer hoeft te demuxen on the fly.
PS3 2.0 of 5.1 is afhankelijk van je audioset. Als je een surround-systeem hebt kies je 5.1, anders 2.0.
Verder kan je het beste 'Mux to VOB' kiezen voor de beste compatibiliteit.
Als je gaat streamen hoef je bestanden niet te splitten.
Verder kan je het beste 'Mux to VOB' kiezen voor de beste compatibiliteit.
Als je gaat streamen hoef je bestanden niet te splitten.
PSN: Shiver23
Mijn vraag is misschien niet helemaal Gotsent gerelateerd (hoewel ik het wel ga gebruiken om MKVs om te zetten), maar ik zou graag willen weten wat ik kan gebruiken om AVCHD (.m2ts-files) om te zetten naar een formaat dat naar de PS3 te streamen is met subs (hardcoded, ik begreep dat soft-coded niet te doen is met Twonky op mijn NAS).
Iemand die dit ooit wel eens heeft moeten doen? Ik loop er nu tegenaan dat ik een reeks films heb die AVCHD zijn. Mijn PS3 speelt ze netjes af maar subs kan ik dus niet kiezen (voor mijzelf niet nodig, maar wel voor mijn vriendin).
Iemand die dit ooit wel eens heeft moeten doen? Ik loop er nu tegenaan dat ik een reeks films heb die AVCHD zijn. Mijn PS3 speelt ze netjes af maar subs kan ik dus niet kiezen (voor mijzelf niet nodig, maar wel voor mijn vriendin).
"It's about time you showed up Fox!"
Verwijderd
Ik heb een probleem. Ik wil een hdfilm op mn xbox afspelen, om dit te kunnen doen moet ik een .mkv naar .wmv converteren. Hiervoor is een geweldig programma bedacht, namelijk GotSent. Ik heb windows7. Om het GotSent goed te laten werken moet ik het uitvoeren als administrator uitvoeren, dit gaat helemaal goed. Het converteren gaat ook goed, helaas verdwijnt het geconverteerde bestand als hij helemaal klaar is. Dit is nu al een paar keer gebeurt. Is hier wat aan te doen of zijn er ook andere soortgelijke programma's? Ik gebruik nu any video converter, maar die is hier 12 uur mee bezig, daar heb ik niet echt zin in..
Mijn vraag, of beter gezegd probleem:
Ik heb verder een goede manier gevonden om van mkv naar bdmv gemuxte bestanden op een blu-ray disc te krijgen, werkend op de ps3 en andere blu-ray spelers. Ten minste de eerste ging goed.
De 2e die ik deed ging netjes afspelen, maar het beeld stond heel raar. (Lees: heel ver omhoog)
Er zat een zwarte balk onder van bijna de helft van de tv. Ondertitels kon ik wel aanzetten, maar die zag je niet.
En als ik op ''select'' druk voor info van het afspelen, blijft de info text onderin staan als ik hem weer weg wil halen. Geluid doet het overigens wel goed. (DTS)
Echter om het schijfje nog niet helemaal af te schrijven, heb ik hem in een blu-ray speler van lg gedaan aangesloten op een andere tv. En daar speelt hij hem prima af. Neemt het hele beeld in beslag, zonder zwarte balken, en de ondertitels gewoon netjes waar ze horen. En ook goed geluid uiteraard.
Is er misschien een instelling in het ps3 menu die ik over het hoofd gezien heb, of ligt het toch aan een instelling aangebracht op de schijf, waar de ps3 niet zo goed mee omgaat als de lg speler?
Wie kan mij hierbij nog helpen.
MVG Raymond
Ik heb verder een goede manier gevonden om van mkv naar bdmv gemuxte bestanden op een blu-ray disc te krijgen, werkend op de ps3 en andere blu-ray spelers. Ten minste de eerste ging goed.
De 2e die ik deed ging netjes afspelen, maar het beeld stond heel raar. (Lees: heel ver omhoog)
Er zat een zwarte balk onder van bijna de helft van de tv. Ondertitels kon ik wel aanzetten, maar die zag je niet.
En als ik op ''select'' druk voor info van het afspelen, blijft de info text onderin staan als ik hem weer weg wil halen. Geluid doet het overigens wel goed. (DTS)
Echter om het schijfje nog niet helemaal af te schrijven, heb ik hem in een blu-ray speler van lg gedaan aangesloten op een andere tv. En daar speelt hij hem prima af. Neemt het hele beeld in beslag, zonder zwarte balken, en de ondertitels gewoon netjes waar ze horen. En ook goed geluid uiteraard.
Is er misschien een instelling in het ps3 menu die ik over het hoofd gezien heb, of ligt het toch aan een instelling aangebracht op de schijf, waar de ps3 niet zo goed mee omgaat als de lg speler?
Wie kan mij hierbij nog helpen.
MVG Raymond
Beste Tweakers,
Ik ben een leek, n00b, daapz0r mbt tot het hele convert gebeuren.
Nou heb ik dit geweldige programma gedownload, welke opties moet ik aan/uitzetten om een mkv. file om te toveren tot een afspeelbare file die op mijn Ps3 dan wel Sony Bluray speler werkt MET de ondertitels die ook al in de mkv. file zitten ??
Ik heb zelf al wel een beetje gelezen hier op het forum maar ik kan het niet echt terug vinden
(ook een beetje lui uiteraard
)
Alvast bedankt !!
Tweak on !!
Ik ben een leek, n00b, daapz0r mbt tot het hele convert gebeuren.
Nou heb ik dit geweldige programma gedownload, welke opties moet ik aan/uitzetten om een mkv. file om te toveren tot een afspeelbare file die op mijn Ps3 dan wel Sony Bluray speler werkt MET de ondertitels die ook al in de mkv. file zitten ??
Ik heb zelf al wel een beetje gelezen hier op het forum maar ik kan het niet echt terug vinden
Alvast bedankt !!
Tweak on !!
@Senty23 Allereerst bedankt voor dit progamma te maken en te delen !
Nu mijn vraag, kan ik hiermee files zo re-encoden dat ik ze op de interne HDD kan zetten van de Ps3 zodat ik niet meer hoef te streamen ? Of heb ik nou helemaal gemist hoe het werkt ?
Nu mijn vraag, kan ik hiermee files zo re-encoden dat ik ze op de interne HDD kan zetten van de Ps3 zodat ik niet meer hoef te streamen ? Of heb ik nou helemaal gemist hoe het werkt ?
Op een of andere manier krijg ik steeds een audio related error. AAC werkt niet, en het bestand is daardoor niet in orde.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen? (schroom niet om me te vertellen dat ik het zelf fout doe als je denkt dat dat zo is, dat zou namelijk best kunnen. Ik ben niet super begaafd in bestanden omzetten ed.)
Verder een erg gaaf programma. Props sentry23!
Iemand enig idee waar het aan kan liggen? (schroom niet om me te vertellen dat ik het zelf fout doe als je denkt dat dat zo is, dat zou namelijk best kunnen. Ik ben niet super begaafd in bestanden omzetten ed.)
Verder een erg gaaf programma. Props sentry23!
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479