Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Seraphus-Y schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:33:
[...]

Herkenbaar. Ik heb dat ook wel eens. Volgens mij is daar nog geen echte oplossing voor en is het ook niet altijd zo. Had laatst een die prima paste en van een vergelijkbaar originele grootte.
Er komt een optie om de AC3 audio bitrate op 448 te zetten. Dan past het meestal wel.
De overhead percentage van de groei is afhankelijk van de audio bitrate. (lastig verhaal). In een nieuwe versie komt er ook een logging optie bij om dit allemaal op te slaan, en later te analyzeren.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Vraagje over de snelheid van GOTsent. Op een core2duo werkt GOTsent naar mijn gevoel veel en veel sneller dan op mijn quadcore q6600. Is GOTsent meer geoptimalizeeerd voor dualcore processoren, of doe ik iets verkeerd?

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik heb een vraag;

is het mogelijk met GOTsent een 1080p AVCHD DVD9 (8,5GB) in 2 AVCHD DVD5's om te zetten zodat je als het ware 2 nieuwe films hebt met 2x een bestandsstructuur die je zo op 2 DVD5's kan branden?

Ik ben gisteren met TSMuxer bezig geweest... Ik had een Blue Ray film gesplit. (Eerst met Poweriso de film "uitgepakt", en vervolgens gesplit met .... ehm... ik weet zo niet meer hoe dat progje heet. Ben op mijn werk. ;) ) Dat ging goed. Zowel het beeld als geluid van beide films liepen synchroon.

Vervolgens wilde ik de 2 bestanden met TSMuxer omzetten naar 2 nieuwe AVCHD films die je zo op 2 DVD5's kan fikken zodat ik geen dure DVD9's hoef te kopen.

Het rotte is dat de eerste helft van de film helemaal goed is. Kan ik zo op een DVD5 fikken en afspelen. Het 2e deel van de film geeft problemen.... Het geluid loopt niet synchroon met het beeld. Er zit een enorme vertraging in het geluid... Net of het geluid van de 2e "DVD" te laat begint, of dat er een stukje mist.

Dus ik vraag me af of dit alles met GOTsend wel kan en goedgaat? :) Edit; ik hoef ook eigenlijk niets te recoden... Alleen een AVCHD DVD9 splitten in 2 VOLLEDIG (incl AVCHD bestandsstructuur) nieuwe DVD5's.

En zo niet, heeft imand anders dit geluidssynchronisatieprobleem met TSMuxer ook gehad?

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 17-05-2009 12:12 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
RappieRappie schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:35:
Ik heb een vraag;

is het mogelijk met GOTsend een 1080p AVCHD DVD9 (8,5GB) in 2 AVCHD DVD5's om te zetten zodat je als het ware 2 nieuwe films hebt met 2x een bestandsstructuur die je zo op 2 DVD5's kan branden?

Ik ben gisteren met TSMuxer bezig geweest... Ik had een Blue Ray film gesplit. (Eerst met Poweriso de film "uitgepakt", en vervolgens gesplit met .... ehm... ik weet zo niet meer hoe dat progje heet. Ben op mijn werk. ;) ) Dat ging goed. Zowel het beeld als geluid van beide films liepen synchroon.

Vervolgens wilde ik de 2 bestanden met TSMuxer omzetten naar 2 nieuwe AVCHD films die je zo op 2 DVD5's kan fikken zodat ik geen dure DVD9's hoef te kopen.

Het rotte is dat de eerste helft van de film helemaal goed is. Kan ik zo op een DVD5 fikken en afspelen. Het 2e deel van de film geeft problemen.... Het geluid loopt niet synchroon met het beeld. Er zit een enorme vertraging in het geluid... Net of het geluid van de 2e "DVD" te laat begint, of dat er een stukje mist.

Dus ik vraag me af of dit alles met GOTsend wel kan en goedgaat? :) Edit; ik hoef ook eigenlijk niets te recoden... Alleen een AVCHD DVD9 splitten in 2 VOLLEDIG (incl AVCHD bestandsstructuur) nieuwe DVD5's.

En zo niet, heeft imand anders dit geluidssynchronisatieprobleem met TSMuxer ook gehad?
Als je met GOTSent split, dan gaat de split op de MKV, en niet op de resultaten (zoals TSmuxer zelf wel doet)
Dat kan heel veel problemen voorkomen.

(ff uit het hoofd. het kan zijn dat er een stap in zit dat de split met tsmuxer gebeurt als het AVCHD is, maar ik dacht het niet)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik zal het straks eens proberen. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Pegasus81 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:34:
Vraagje over de snelheid van GOTsent. Op een core2duo werkt GOTsent naar mijn gevoel veel en veel sneller dan op mijn quadcore q6600. Is GOTsent meer geoptimalizeeerd voor dualcore processoren, of doe ik iets verkeerd?
Bij recoden wordt gebruik gemaakt bij mencoder van de auto flag, die zelf uit zou moeten zoeken hoeveel cores er te gebruiken zijn en hoe. Ik zal die flag eens naar de conf file halen zodat je hem zelf nog kan aanpassen aan je eigen aantal cores. Dit kan wel eens helpen in performance.
Overige zaken in GOTSent zijn meer IO dan CPU limited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
RappieRappie schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:49:
Ik zal het straks eens proberen. :)
Anders kan je als workaround altijd eerst even een split met de mkvtools doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik ben hem nu aan het splitten met TSSplitter. Zo heette dat programma waarvan ik de naam even niet wist. Edit; ik download mkvtools ook direkt even. :)

Ben nu thuis. :)

Weekend!!! :D

Edit; ik heb M2TS bestanden, die pakt ie niet. Ik probeer even iets anders... :)

Edit2: het is al gelukt! :D

Ik heb de film gesplit met TSSplitter en vervolgens gemuxed met TSRemux ipv TSMuxer. Nu is het geluid wel goed... Nu even met mijn blu ray surround set kijken of ie het doet met subs. :)

Edit3; sorry voor het hoge smiley gehalte. * Format-C is happy! Dit scheelt me 6 euro per 10 films.

Edit; en nu speelt mijn home cinema set hem niet af... Omfg. Ik zoek wel weer verder!

[ Voor 76% gewijzigd door Format-C op 15-05-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Ik krijg sinds enkele dagen constant app.crashes met aften.exe. De afgelopen week werkte het programma prima, nu kan ik geen mkv container meer omzetten ( mux to Vob PS3). Ik gebruik versie 0.24 B7 en Vista ultimate SP1.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi1r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2021

Obi1r

The Dub Conqueror

Sentry23; Omdat de laatste versie b7 bij mij bevriest, lijkt het erop dat ik de debug folder niet kan openen... sorrt dat ik je hierover geen info kan geven. Ik heb nu versie b6 geinstalleerd, en die staat vrolijk te converteren.
Ik wacht gewoon je versie b8 af...

Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:57:
[...]

Er komt een optie om de AC3 audio bitrate op 448 te zetten. Dan past het meestal wel.
De overhead percentage van de groei is afhankelijk van de audio bitrate. (lastig verhaal). In een nieuwe versie komt er ook een logging optie bij om dit allemaal op te slaan, en later te analyzeren.
Top. Ik kijk uit naar de volgende versie van Gotsent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Als ik met Gotsent een DVD met blu ray content wil maken, en een MTS file gebruik om om te zetten, MOET ik dan recoden?

De ellende is dat een hoop mkv files als DVD5 te downloaden zijn, echter als je die omzet naar .M2TS bestanden, dan worden ze 4,66GB, en als je daar een DVD5 disk van wilt fikken past dat niet.

Recoden denk ik?

Anders ga ik morgen wel terug naar de Mediamarkt en zuil ik mijn surroundsysteem om voor 1 die ook USB en harddisks e.d. kan lezen... Of neem een PS3.

[ Voor 66% gewijzigd door Format-C op 17-05-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
RappieRappie schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:50:
Als ik met Gotsent een DVD met blu ray content wil maken, en een MTS file gebruik om om te zetten, MOET ik dan recoden?

De ellende is dat een hoop mkv files als DVD5 te downloaden zijn, echter als je die omzet naar .M2TS bestanden, dan worden ze 4,66GB, en als je daar een DVD5 disk van wilt fikken past dat niet.

Recoden denk ik?

Anders ga ik morgen wel terug naar de Mediamarkt en zuil ik mijn surroundsysteem om voor 1 die ook USB en harddisks e.d. kan lezen... Of neem een PS3.
Zie mijn commentaar op de vorige opmerking over de groei van AVCHD.
Recoden hoeft niet, maar de files worden dus wel vaak groter.
Er komt een soort 'smart-estimation' op die kijkt wat de groei ratio was voor die specifieke settings (audio formaat en bitrate) en als je dan de optie 'fit to DVD' neemt zal hij de autio bitrate recht proberen te trekken voor een passend formaat op DVD.

En een PS3 kan je natuurlijk altijd nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
SePtiCTaNk schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:15:
Ik krijg sinds enkele dagen constant app.crashes met aften.exe. De afgelopen week werkte het programma prima, nu kan ik geen mkv container meer omzetten ( mux to Vob PS3). Ik gebruik versie 0.24 B7 en Vista ultimate SP1.
Er zit een nieuwe versie van aften bij.. Misschien kan je de vorige versie van aften daar over heen zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
het recoden van mkv's gaat nu wel goed alleen ik ben nu toch weer tegen een probleem opgelopen:
na iets meer dan een uurtje van de film stop het geluid er ineens mee :s ( na de re-encode)
de 'oorspronkelijke' film heeft nog geen last van geluidsproblemen.. het ligt dus echt aan de coversie
andere re-encodes gaan overigens wel goed.. het ligt dus echt aan de film, wat kan ik hieraan doen.
( ik heb de film 2 keer gere-encode) maar twee keer het zelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
gruys7 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:47:
het recoden van mkv's gaat nu wel goed alleen ik ben nu toch weer tegen een probleem opgelopen:
na iets meer dan een uurtje van de film stop het geluid er ineens mee :s ( na de re-encode)
de 'oorspronkelijke' film heeft nog geen last van geluidsproblemen.. het ligt dus echt aan de coversie
andere re-encodes gaan overigens wel goed.. het ligt dus echt aan de film, wat kan ik hieraan doen.
( ik heb de film 2 keer gere-encode) maar twee keer het zelfde resultaat...
Je zou evt fast mux kunnen proberen of een MP4 maken (ik neem aan dat je mux to vob doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Oke ik heb een vraagje :)

Ik heb een film, 1080P, MKV bestand.
Nou wil ik die film naar mijn PS3 streamen, maar een zo hoog mogelijke kwaliteit behouden :) ,
Ik zie allerlei formaten als AVHDC e.d. voorbij komen, maar ik ben een aardige leek in codecs e.d.
Dus vandaar mijn vraag : wat is de hoogst mogelijke kwaliteit om naar mijn Ps3 te streamen ?
Alvast bedankt :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
nee ik heb een mp4 gemaakt (dus aan de rechterkant niks aangevinkt) nog een ander ideetje hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Fijn programma maar de 'fit to' optie werkt voor geen meter en heb het al vaak geprobeerd. Vreemd genoeg blaast die met het aanvinken van deze optie het totaal van de grootte van de avchd directory vaak op tot zelfs wel 4x de oorspronkelijke mkv grootte.

Gr, Rein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
SanderPS3 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:46:
Oke ik heb een vraagje :)

Ik heb een film, 1080P, MKV bestand.
Nou wil ik die film naar mijn PS3 streamen, maar een zo hoog mogelijke kwaliteit behouden :) ,
Ik zie allerlei formaten als AVHDC e.d. voorbij komen, maar ik ben een aardige leek in codecs e.d.
Dus vandaar mijn vraag : wat is de hoogst mogelijke kwaliteit om naar mijn Ps3 te streamen ?
Alvast bedankt :)
Als hij geen melding geeft dat de PS3 niet kan afspelen: muxen naar vob op PS3 en niet re-encoden.
Re-encoden zorgt altijd voor kwaliteits verlies.
Anders, 2 pass h264.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:35:
Hoi,

Fijn programma maar de 'fit to' optie werkt voor geen meter en heb het al vaak geprobeerd. Vreemd genoeg blaast die met het aanvinken van deze optie het totaal van de grootte van de avchd directory vaak op tot zelfs wel 4x de oorspronkelijke mkv grootte.

Gr, Rein
Ook met 2 pass h264 ? Die zou toch echt de gemiddelde bitrate aan moeten passen.
Verder zijn er wel weer een aantal factoren aangepast na tests met AC3/DTS encodes, dus dat zou ook beter moeten worden, maar een factor 4 is wel heel erg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ja ook met HQ H264 (al heb ik die wel minder vaak geprobeerd) gister nog een mkv how the west was won aangezet van 12gb (met fit to dvd9) en daar maakte die 4x7,1gb files van in de avchd dir.

Gr, Rein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:03
Ik heb een Canon Powershot SX1 die neemt full hd op in H.264 (audio is Linear PCM (stereo)) en slaat dat op in MOV formaat. Ik hoopte dit snel met dit tooltje om te kunnen zetten naar xbox 360 formaat, maar hij loopt stuk op aften, die crasht elke keer. Na een opmerking eerder in deze thread heb ik de b6 geprobeerd, maar die geeft hetzelfde. Wellicht probeer ik iets wat uberhaupt niet gaat werken, maar misschien heeft iemand nog een suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
wanneer kunnen wij een update verwachten :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
helleep!!
ik heb een mkv gemuxt en split <4 gb aangevinkt...
nu krijg ik 2 files:
1 file van 4,1 gb :@:@
en 1 file van 3,9 gb...
die file van 4,1 gb kan dus niet op mn ps3..
kan ik deze file dan nu nog een keer splitten ofzoo?
zojaa met welke progjee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ik ben op't ogenblik erg druk met m'n normale werk, maar in de rustige uurtjes ben ik wel bezig met veranderingen. De eerste update is ff uitgesteld om dringende zaken op te lossen (aften issues met name), en de tijd te nemen wat zaken op te schonen.

Verder is een mp4 met mp4box (of YAMB voor een GUI) verder te splitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
heeft iemand hier gotsent al aan de praat gekregen op een mac icm met darwine?? kreeg het niet aan het werk krijg een foutmelding. misschien iemand anders die het wel is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
okeee..
maar sorry zou je mij is wat duidelijker uitkunnen leggen hoe je mp3box enzo gebruikt..
volgens mij moet het via een commandline ofzoo
maar hier snap ik niks van :S
zouu top zijn als je ff uitlegt in stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
gruys7 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:46:
okeee..
maar sorry zou je mij is wat duidelijker uitkunnen leggen hoe je mp3box enzo gebruikt..
volgens mij moet het via een commandline ofzoo
maar hier snap ik niks van :S
zouu top zijn als je ff uitlegt in stappen :)
Als je YAMB download, dan heb je een grafische shell om mp4box heen, waar je vast wel uit moet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
dangerpaki schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:16:
heeft iemand hier gotsent al aan de praat gekregen op een mac icm met darwine?? kreeg het niet aan het werk krijg een foutmelding. misschien iemand anders die het wel is gelukt?
Over Darwine heb ik nog geen ervaringen binnen. parallels moet wel lukken.
Seraphus weet jij dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
p.s. ik ben trouwens met wat zaken bezig die de fastmux wel 100% spoelbaar moet maken op ps3 (ffwd en rewind) zodat een mux to vob een factor 2 tot 3 sneller wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
Sentry23 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:15:
[...]

Seraphus weet jij dat ?
klopt parallels zal zeker wel werken aangezien je dan gewoon windows draait binnen je mac omgeving. alleen dat is wel weer zwaarder dan darwine. zelf met darwine niet werkend gekregen. mocht er iemand meer weten om dit werkend te krijgen dan hoor ik het natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

[...]

Seraphus weet jij dat ?
Mja, gebruik zelf naar tevredenheid VMware Fusion.
Het uitlezen van de "netwerk share" (aka Mac HDD) gaat prima en GotSent loopt prima in Win XP.

Echt re-encoden heb ik nog maar 1x gedaan, dus over de snelheid durf ik niet veel te zeggen. Heb ook nauwelijks materiaal om te vergelijken, aangezien ik geen vergelijkbare Windows bak meer heb.

Een native Mac-versie zou ooit zeer welkom zijn, hoewel ik steeds minder vaak iets omzet. De Playstation Media Server (PMS) werkt onder OSX ook erg fijn en is voor mij voldoende op dit moment.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
[...]

Als je YAMB download, dan heb je een grafische shell om mp4box heen, waar je vast wel uit moet komen :)
jup tis gelukt tnx man :)
waarom gebruik je zelf niet yamb om te splitten met gotsent?
Dit werkt namelijk gewoon goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
gruys7 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:58:
[...]

jup tis gelukt tnx man :)
waarom gebruik je zelf niet yamb om te splitten met gotsent?
Dit werkt namelijk gewoon goed O-)
Omdat het splitten van een MP4 langer duurt dan het splitten van een MKV, en omdat er veel mp4box versies in omloop zijn die er voor zorgen dat een split met mp4box niet speelt op een 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort op dit super mooie tooltje gestuit en had heel erg gehoopt dat dit tooltje de oplossing zou zijn voor mijn probleem. Het is namelijk als volgt:

Ik heb onlangs een Samsung i8910 HD gekocht en wil hier dus ook graag HD films op afspelen. Nou ondersteund deze telefoon alle extensies behalve VOB en MKV. Na een MKV file geconverteerd te hebben speelt deze gewoon af in windows media player, alleen nu komt het probleem. Mijn telefoon maakt gebruik van realplayer en als ik die Mp4 file hiermee afspeel krijg ik een error melding dat het bestand beschadigd is of hij speelt alleen het geluid af zonder beeld.

Ik weet dat deze tool geschreven is voor XBOX 360 en PS3, maar kan dit niet ook werken?

Alvast heel erg bedankt :)

Youngblood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Sentry23 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:17:
p.s. ik ben trouwens met wat zaken bezig die de fastmux wel 100% spoelbaar moet maken op ps3 (ffwd en rewind) zodat een mux to vob een factor 2 tot 3 sneller wordt.
Dat zou geweldig zijn.

Hoe staat het er voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
testen zijn variabel.. :-/
Vaak werkt het perfect, maar soms ook niet. Kwestie dus nog van uitzoeken waarom wel/niet en dat weer fixen..

lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:19:
Ik ben sinds kort op dit super mooie tooltje gestuit en had heel erg gehoopt dat dit tooltje de oplossing zou zijn voor mijn probleem. Het is namelijk als volgt:

Ik heb onlangs een Samsung i8910 HD gekocht en wil hier dus ook graag HD films op afspelen. Nou ondersteund deze telefoon alle extensies behalve VOB en MKV. Na een MKV file geconverteerd te hebben speelt deze gewoon af in windows media player, alleen nu komt het probleem. Mijn telefoon maakt gebruik van realplayer en als ik die Mp4 file hiermee afspeel krijg ik een error melding dat het bestand beschadigd is of hij speelt alleen het geluid af zonder beeld.

Ik weet dat deze tool geschreven is voor XBOX 360 en PS3, maar kan dit niet ook werken?

Alvast heel erg bedankt :)

Youngblood
hangt er helemaal vanaf wt de phone precies ondersteunt. Veel mobiele hardware gaat niet verder dan h264 main profile, terwijl PS3/360 high profile h264 doen. Ik ben bang dat daar de beperking in zit, maar heb je misschien een link met exacte specs van de h264 avc playback opties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Heyhey, ik gebruik de app nu al een tijdje, naar tevredenheid ook! :)

Heb een paar punten (obv versie B4):
• is batch processing binnenkort misschien mogelijk? (desnoods via command-line of soort input-file waarin ik meerdere inputs op kan geven)
• splitten van 4 GB files gebeurt soms terwijl het niet nodig is, als de source nét >4 GB is maar de eindfile (door de processing vooral van 5.1 naar 2.0) <4 GB
• is het mogelijk om (via een optie) floating point processing aan te zetten in BeSweet? (ik neem aan dat hij het dan mooier (+ langzamer) omzet zodat je kleine oneffenheden in muziek niet meer hoort)

Ik hoor graag of dit punten zijn die bijgewerkt kunnen worden, ben benieuwd. Iig super dat je dit doet! :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:30
nevermind....

[ Voor 180% gewijzigd door xxACxx op 08-07-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Sorcerer8472 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:50:
Heyhey, ik gebruik de app nu al een tijdje, naar tevredenheid ook! :)

Heb een paar punten (obv versie B4):
• is batch processing binnenkort misschien mogelijk? (desnoods via command-line of soort input-file waarin ik meerdere inputs op kan geven)
• splitten van 4 GB files gebeurt soms terwijl het niet nodig is, als de source nét >4 GB is maar de eindfile (door de processing vooral van 5.1 naar 2.0) <4 GB
• is het mogelijk om (via een optie) floating point processing aan te zetten in BeSweet? (ik neem aan dat hij het dan mooier (+ langzamer) omzet zodat je kleine oneffenheden in muziek niet meer hoort)

Ik hoor graag of dit punten zijn die bijgewerkt kunnen worden, ben benieuwd. Iig super dat je dit doet! :)
Was ff weekje offline. maar goed:
1) batch processing zou al moeten kunnen via folder processing, maar wat wil je precies doen ?
Als de settings hetzelfde blijven zou het al moeten kunnen.

2) ben ik druk mee bezig.. dit hangt erg van de source files af (aangezien ik split voor de processing klaar is) als er dus meerdere audio tracks in zitten e.d. Ik heb er zelf soms ook last van en hoop het snel opgelost te hebben.

3) als je naar mp4 encode, dan kan je al via ac3filter een float formaat selecteren. Voor dts->ac3 moet ik nog kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde graag weten hoe dat precies gaat om een AVCHD op een externe HDD te zetten en dan afspelen via de PS3. Ik gebruik hierbij een cardreader en een geheugenkaart van 1GB. Als dit zou lukken dan ben ik van plan een externe HDD te halen.

Nu heb ik met GOTSent een MKV van 100 mb omgezet naar AVCHD. Ik heb op de root van de geheugenkaart een map aangemaakt AVCHD. Hierin heb ik de mappen BDMV en CERTIFICATE geplaats.

Als ik de cardreader nu op de PS3 aansluit ziet hij het usb-apparaat. Alleen speelt hij de AVCHD niet af. Hij geeft aan dat er geen titels zijn.

Wat doe ik nu fout? Want ik dacht dat het zo moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:29:

Wat doe ik nu fout? Want ik dacht dat het zo moet.
Voeg een programma toe genaamd AVCHD me.exe in dezelfde map (AVCHD map). Dubbelklik op .exe en je film in BDMV wordt hernoemd zodat je ps3 het ziet als een AVCHD. (exe bestand kun je er gewoon inlaten zitten)

werkt perfect maar je kunt max 1 titel per x kijken want de ps3 ziet namelijk maar 1 AVCHD.

je kunt elke x de ftitel die je wilt zien hernoemen naar AVCHD of je gebruikt MultiAVCHD programma.

Met MultiAVCHD heb ik 36 titels in 1 AVCHD zitten met menu etc.

Misschien ooit MultiGotsent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxACxx schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:28:
[...]

Voeg een programma toe genaamd AVCHD me.exe in dezelfde map (AVCHD map). Dubbelklik op .exe en je film in BDMV wordt hernoemd zodat je ps3 het ziet als een AVCHD. (exe bestand kun je er gewoon inlaten zitten)

werkt perfect maar je kunt max 1 titel per x kijken want de ps3 ziet namelijk maar 1 AVCHD.

je kunt elke x de ftitel die je wilt zien hernoemen naar AVCHD of je gebruikt MultiAVCHD programma.

Nou het werkte in 1 keer. Bedankt voor de nuttige informatie. zal een van deze dagen kijken hoe dat werkt met MultiAVCHD.
Alleen het enige probleem wat ik nu heb, is de groene balk aan de onderkant van de film. Dit kan zeker nog niet verholpen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
xxACxx schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:28:
[...]

Ik check het zelf ook meteen even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:46:
[...]

Alleen het enige probleem wat ik nu heb, is de groene balk aan de onderkant van de film. Dit kan zeker nog niet verholpen worden?
Je ondertiteling(en) werkt waarschijnlijk ook niet? Dit komt dus omdat je een bestand hebt met een onjuiste resolutie. Daardoor krijg je een Greenbar. Is op te lossen alleen met een recode naar de juiste resolutie (duurt een eeuwigheid). Of je haalt een titel binnen met de juiste resolutie :)

Resolutie moet namelijk zijn:

precies-> 1920x1080 of 1280x720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
xxACxx schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:20:
[...]

Je ondertiteling(en) werkt waarschijnlijk ook niet? Dit komt dus omdat je een bestand hebt met een onjuiste resolutie. Daardoor krijg je een Greenbar. Is op te lossen alleen met een recode naar de juiste resolutie (duurt een eeuwigheid). Of je haalt een titel binnen met de juiste resolutie :)

Resolutie moet namelijk zijn:

precies-> 1920x1080 of 1280x720
Dit is gefixed in de nieuwste dev versie trouwens :) (dat wordt ook de final release van 0.24, vandaar dat het allemaal langer duurt dan normaal.. ik wil alle openstaande bugs wegwerken).
Subs kunnen nog wel worden afgesneden, maar de groene balk is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik kom net kijken in videocodeerland dus zit hier met open mond te lezen. Hoe meer ik lees hoe minder ik ervan begrijp :? .

Ik heb onlangs een philips TV aangeschaft waarmee ik via Twonky Media bestanden van mijn computer gestreamd kan krijgen.
Dat wil ik ook op high res laten doen (1080P). Probleem is dat deze tv geen MKV files kan lezen. Wat hij wel aankan is het volgende:

format:
mpeg4
Video Codecs:
(1) MPEG-4 AVC (H.264, L2-CIF)
(2) MPEG-4 AVC (H.264, L4-HD)
Audio codecs:
(1) AAC-LC
(2) AAC-HE

Krijg ik het voor elkaar om dit met Gotsent te converteren of krijg ik dan een ander formaat? Probleem is dat alle topics over MKV naar Mpeg4 over PS3/XBOX360 gaan en (nog) geen info te vinden is over Tv's. Ik ben nu al een paar dagen aan het converteren, tot nu toe zonder succes (en als het nou maar een paar minuten zou duren....)

alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:54:
Hey,

Ik kom net kijken in videocodeerland dus zit hier met open mond te lezen. Hoe meer ik lees hoe minder ik ervan begrijp :? .

Ik heb onlangs een philips TV aangeschaft waarmee ik via Twonky Media bestanden van mijn computer gestreamd kan krijgen.
Dat wil ik ook op high res laten doen (1080P). Probleem is dat deze tv geen MKV files kan lezen. Wat hij wel aankan is het volgende:

format:
mpeg4
Video Codecs:
(1) MPEG-4 AVC (H.264, L2-CIF)
(2) MPEG-4 AVC (H.264, L4-HD)
Audio codecs:
(1) AAC-LC
(2) AAC-HE

Krijg ik het voor elkaar om dit met Gotsent te converteren of krijg ik dan een ander formaat? Probleem is dat alle topics over MKV naar Mpeg4 over PS3/XBOX360 gaan en (nog) geen info te vinden is over Tv's. Ik ben nu al een paar dagen aan het converteren, tot nu toe zonder succes (en als het nou maar een paar minuten zou duren....)

alvast dank!
Converteren zou niet hoeven, een streaming copy naar MP4 zou al genoeg moeten zijn.(met audio conversion) (dus je hoeft de re-encode optie niet aan te zetten, zodat je de conversie in minuten moet kunnen tellen, niet in uren.)
Wat je voor je TV nodig hebt is voor HD zo te zien een h264 AVC Level 4 MP4 bestand.
(hier kan je wat meer vinden over levels en profiles, maar ik ik denk niet dat je er heel veel aan zal hebben..
Wikipedia: H.264/MPEG-4 AVC)
AAC LE is ook het standaard audio formaat voor wat GOTSent aanmaakt, dus dat wordt ook ondersteund.

so far so good.. Het kan alleen zijn dat je perse een L4 header moet hebben, en niet een L4.1 indentifier die ik er normaal in zet. (dit is niet meer dan een byte in de AVC header die door de decoder wordt gelezen.

Heb je al geprobeert wat mkv samples te converteren met GOTSent ?
Als dat niet werkt. kan ik wel een test bestandje maken met een L4 header, om te zien of dat beter werkt..
Verder kan er ook nog een beperking op 32bit MP4 files in zitten (wat je ook op PS3 en 360 hebt), dus bestanden > 4 GB doen het niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Sentry,

Tx voor de snelle reactie.

Het lijkt echt te gaan om die L4 headers.
Ik heb het nu met ImToo MKV convertor voor elkaar gekregen een bestand te converteren. De bestanden die ik nu heb zijn >4Gb maar lijken goed te lopen. (ik ga vanavond de hele film kijken, ben nu aan het werk :p
AAC LE is ook het standaard audio formaat voor wat GOTSent aanmaakt, dus dat wordt ook ondersteund.
In de beschrijving staat AAC LC of AAC HE. Wat is LE dan (typo?)

Zou mooi zijn als het werkt, kun je Philips ook aan je header toevoegen :-)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:37:
Hey Sentry,

Tx voor de snelle reactie.

Het lijkt echt te gaan om die L4 headers.
Ik heb het nu met ImToo MKV convertor voor elkaar gekregen een bestand te converteren. De bestanden die ik nu heb zijn >4Gb maar lijken goed te lopen. (ik ga vanavond de hele film kijken, ben nu aan het werk :p

[...]

In de beschrijving staat AAC LC of AAC HE. Wat is LE dan (typo?)

Zou mooi zijn als het werkt, kun je Philips ook aan je header toevoegen :-)
'k zal wel ff een test filetje maken. Dan kan je het zo checken.
en inderdaad.. AAC LC :) (low complexity)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

edit: laat maar, hij was hem aan het splitten ;) Top programma trouwens, heb nog wel getracht een mkv te streamen, maar hij begon toch aanzienlijk te haperen op mijn ps3, vooral toen hij 200 Mbs data aan het zuigen was. De enige remedie hiertegen is denk ik een Gbit lan aanleggen?

[ Voor 75% gewijzigd door inXs op 01-08-2009 00:01 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
inXs schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:57:
edit: laat maar, hij was hem aan het splitten ;) Top programma trouwens, heb nog wel getracht een mkv te streamen, maar hij begon toch aanzienlijk te haperen op mijn ps3, vooral toen hij 200 Mbs data aan het zuigen was. De enige remedie hiertegen is denk ik een Gbit lan aanleggen?
Een MKV of een geconverteerde MP4 ?
Op het ogenblik is er namelijk een issue in de firmware waardoor MP4 files soms niet lekker streamen, en na ongeveer een minuutje gaan haperen. 100 Mbit LAN moet meer dan genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ben misschien iets te oud voor dit soort dingen. Maar mij lukt het niet om een afspeelbare MP4 file te maken.
Ik heb het nu meerdere keren geprobeerd op de manier zoals jullie beschrijven. Helaas zijn de MP4 bestanden niet af te spelen via media player en ook de XBox 360 herkent ze niet.
Ik word er een beetje moedeloos van..... :(
Is er iemand met dezelfde ervaring en de gouden tip??

Harrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:50:
Hoi allemaal,

Ben misschien iets te oud voor dit soort dingen. Maar mij lukt het niet om een afspeelbare MP4 file te maken.
Ik heb het nu meerdere keren geprobeerd op de manier zoals jullie beschrijven. Helaas zijn de MP4 bestanden niet af te spelen via media player en ook de XBox 360 herkent ze niet.

Harrie
Heb je ze al eens ge-renamed naar avi of wmv ?
Dat is vaak genoeg om ze te laten herkennen door de 360.
(ik neem aan dat de sharing via WMP 11 gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:50:
Hoi allemaal,

Harrie
Kijk hier eens http://a8t8.spaces.live.c...518DD508BB713E8!156.entry ik had zelfde probleem, bleek bij mij aan codecs te liggen (download k-lite codec pack) en mp11 ondersteunde geen mp4, lees de link verder en daar staat een registry fix om mp4 in mp11 te enablen en shabam t werkt!!!

Eerst wou ik sentry even bedanken voor dit super proggie!!

Nou mijn eigen vraag, ik had een x264 hd film met DTS sound 1080p, ik heb deze geconverteerd omdat dat aangeraden werd, nou heb ik xvid geselecteerd, en in ac3 filter had ik hem op dolby pro-logic II gezet.

Allemaal toppie,aantal uren later (10+-) is ie klaar, start film op xbox 360, kwaliteit is gruwelijk mooi!!! MAAR
Tot mijn verbazing zegt mijn versterker dat hij ac3-2.1 aan het afspelen is, en kwaliteit is zeer goed te noemen, en word goed verdeeld over speakers, maar ik open de file in imtoo x box converter om ff de properties te checken, en daar staat 640 kbps 2 speakers???
Hoort mijn versterker dan geen 2/00 aan te geven?

Edit: Sorry, zag net dit staan, Xvid (resolutie tot 1080p op PS3, 720p op 360, beiden met 5.1 Audio)
Dus had hem gewoon met 5.1 settings kunnen encoden?
Had dat nog beter geweest?

Of ben ik in de war?

Bedankt .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 23:45 ]

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:08:
[...]

Edit: Sorry, zag net dit staan, Xvid (resolutie tot 1080p op PS3, 720p op 360, beiden met 5.1 Audio)
Dus had hem gewoon met 5.1 settings kunnen encoden?
Had dat nog beter geweest?

Of ben ik in de war?

Bedankt .
Ik zoek ff na wat er zo gebeurt. Hij zou gewoon in 5.1 moeten encoden, maar ik kijk even wat er uit komt.
(en je had inderdaad PS3 5.1 settings kunnen gebruiken, maar de 360 zou in xvid ac3 ook in 5.1 moeten doen)

<edit> hmms.. voor Xvid conversie zou hij helemaal buiten ac3filter om moeten gaan.. Ik zoek nog ff verder</edit>

[ Voor 9% gewijzigd door Sentry23 op 28-08-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:30:
[...]

Ik zoek ff na wat er zo gebeurt. Hij zou gewoon in 5.1 moeten encoden, maar ik kijk even wat er uit komt.
(en je had inderdaad PS3 5.1 settings kunnen gebruiken, maar de 360 zou in xvid ac3 ook in 5.1 moeten doen)

<edit> hmms.. voor Xvid conversie zou hij helemaal buiten ac3filter om moeten gaan.. Ik zoek nog ff verder</edit>
Hey, bedankt voor je tijd!
Het maakt inderdaad niets uit hier, heb hem opnieuw gerecode, en hij is gewoon hetzelfde qua geluids kwaliteit, en geeft nogmaals ac-3.2.1.

De reden dat hij DD stereo aangaf in imtoo xbox converter, is omdat die geen 5.1 ondersteund met mp4 formaat :S

Dus sorry dat ik je tijd heb verspild :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:52

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb hier nu twee AVCHD films liggen met nederlandse ondertiteling toegevoegd, welke ik naar de XBOX360 wil streamen (al dan niet met eerst alles converten).. zijn hier via dit prog ook mogelijkheden voor?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetWonder schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:02:
Ik heb hier nu twee AVCHD films liggen met nederlandse ondertiteling toegevoegd, welke ik naar de XBOX360 wil streamen (al dan niet met eerst alles converten).. zijn hier via dit prog ook mogelijkheden voor?
Wat bedoel je?
Je hebt 2 avc gecodeerde hd films,en je wilt ze streamen naar je xbox??
Wat is het probleem dan precies.
Hoe stream je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
HetWonder schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:02:
AVCHD -> MP4 werkt nog niet.

Ik ben er wel mee bezig om AVCHD als bron te ondersteunen, maar je zal het nu handmatig moeten doen (ik heb ook wat issues met m'n dev systeem en ik wil wachten op wat nieuwe firmware releases voor ik een nieuwe release doe )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg een crash als ik als bronbestand een mkv met 7.1 FLAC audio gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://angel.sg01.net/images/GOTSent%20Crash.png

P.S. Zou je niet is upgraden naar Visual Basic .NET (express)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:03:
Krijg een crash als ik als bronbestand een mkv met 7.1 FLAC audio gebruik:

[afbeelding]

P.S. Zou je niet is upgraden naar Visual Basic .NET (express)?
Ow.. waarschijnlijk omdat er niet op FLAC gechecked wordt. (ik had ze ook nog niet gezien)
ff een default operator toevoegen.

Verder is de hele codebase omzetten niet zo eenvoudig als je zou denken.. (helaas)
Maar een gedeelte loopt al wel in .NET, en het is nog steeds de bedoeling dat alles om gaat, al heeft een uistapje naar C/Linux ondertussen nogal veel tijd gekost en erg weinig opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hey Entry, zou je in Gotsent niet de functionaliteit in kunnen bouwen om WTV files uit te spuwen.
Middels deze nieuwe tool http://babgvant.com/downloads/todvrms/1008/todvrms.zip kun je dat volgens mij zo scripten.
WTV files schijnt het nieuwe formaat te worden in plaats van MKV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Exista: Thanx. Ik hou het even in de gaten. Uitspuwen zal het niet snel doen denk ik, inlezen misschien wel.
(main target blijft PS3/360)

• eXisTa
  • Niet online
Sentry23 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:37:
Exista: Thanx. Ik hou het even in de gaten. Uitspuwen zal het niet snel doen denk ik, inlezen misschien wel.
(main target blijft PS3/360)
Dat is nu juist het mooie van die WTV files, ze worden ondersteund door Mediacenter (tv-opnames produceren ook WTV's) en het belangrijkste nog is dat de Extenders er ook geweldig mee omgaan.
Je kunt nu dus ook ondertiteling uit en aan zetten, meerdere sporen audio/video/ondertitels etc.
Forget WMV and MP4 Go WTV.

• Sentry23
eXisTa schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:26:
[...]

Dat is nu juist het mooie van die WTV files, ze worden ondersteund door Mediacenter (tv-opnames produceren ook WTV's) en het belangrijkste nog is dat de Extenders er ook geweldig mee omgaan.
Je kunt nu dus ook ondertiteling uit en aan zetten, meerdere sporen audio/video/ondertitels etc.
Forget WMV and MP4 Go WTV.
Ik zal er eens verder naar kijken..
<edit> proprietary windows, met DRM laag, maar kan wel h264 gebruiken al is de documentatie niet altijd even duidelijk daar over. Ik zie niet snel gebeuren dat ik dit ga ondersteunen.</edit>

[ Voor 16% gewijzigd door Sentry23 op 24-09-2009 17:31 ]

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:02

CodeIT

Code IT

Allereerst bedankt voor je tool. Gelijk maar een vraag ook :)
Ik probeer via de commandline een hele folder te encoden, maar er lijkt niets te gebeuren. Eén enkele file werkt wel. Is er een speciale switch die er nodig is?
Gelijk nog een vraag/suggestie: Is het mogelijk om via de commandline een bestand te omzetten, in dezelfde map als het bestand en het origineel te verwijderen als alles succesvol was.
Als je de code wilt vrijgeven wil ik het zelf ook wel doen en het beschikbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Zoals jullie weten kan de XBOX360 geen 5.1 streamen tenzij dit een WMV bestand is of MP4.
Nu heb ik dit topic gelezen maar snap er echt niets van. Ik heb GotSent geinstalleerd en wil nu gewoon van een MKV film een bestand maken waarbij ik gewoon 5.1 geluid op de XBOX360 kan streamen?

Wie kan mij de juiste instellingen geven?

Mvg,
postbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:29:
Beste mensen,

Zoals jullie weten kan de XBOX360 geen 5.1 streamen tenzij dit een WMV bestand is of MP4.
Nu heb ik dit topic gelezen maar snap er echt niets van. Ik heb GotSent geinstalleerd en wil nu gewoon van een MKV film een bestand maken waarbij ik gewoon 5.1 geluid op de XBOX360 kan streamen?

Mvg,
postbank
Dat gaat je met GotSENT niet lukken want deze maakt een MP4 voor je binnen No-Time en encodeert je audio naar 2.0 (Stereo).
Als je WMV's wilt met 5.1 audio dan adviseer ik Encode360 voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
CodeIT schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:31:
Allereerst bedankt voor je tool. Gelijk maar een vraag ook :)
Ik probeer via de commandline een hele folder te encoden, maar er lijkt niets te gebeuren. Eén enkele file werkt wel. Is er een speciale switch die er nodig is?
Gelijk nog een vraag/suggestie: Is het mogelijk om via de commandline een bestand te omzetten, in dezelfde map als het bestand en het origineel te verwijderen als alles succesvol was.
Als je de code wilt vrijgeven wil ik het zelf ook wel doen en het beschikbaar maken.
Voor folder zou je gewoon de naam van de folder op moeten kunnen geven. Als het een folder is doet hij folder conversie, als het een file is file conversie. Heeft de folder misschien een ,mkv op het einde staan ?
de remove optie zal ik nog wel inbouwen.
(-r switch toevoegen.. maar dat werkt nu dus nog niet)

Wat betreft source vrij geven.. ik zou het graag doen, maar er zitten wat geleende stukjes code in die geen open-source toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:29:
Beste mensen,

Mvg,
postbank
Als je met ac3filter een audio encode doet kan je wel in dolby prologic encoden (ac3filter opties), die dus de surround informatie in het stereo signaal zet.
Wil je echt 5.1 ac3 audio op een 360 dan zal je met GOTSent naar Xvid moeten encoden.(maar dat duurt dus 'een beetje' langer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer er tijdens het converteren MP4Box gestart moet worden krijg ik een critical error(die ene met optie verzenden, niet verzenden) Hoe komt dit? Ik zou erg graag dit programma willen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:37:
Wanneer er tijdens het converteren MP4Box gestart moet worden krijg ik een critical error(die ene met optie verzenden, niet verzenden) Hoe komt dit? Ik zou erg graag dit programma willen gebruiken..
Bij het opstarten van mp4box ?
Mp4box is redelijk gevoelig in versies voor bepaalde windows versies.
Crashed mp4box ook als je hem gewoon opstart ? Zo ja, zan zou je een andere versie kunnen downloaden van mp4box om te zien of die het beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een gegeven moment wordt er MP4Box gebruikt tijdens het converteren, wanneer dit gebeurt crashed GotSend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Sentry23 schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:25:
[...]

Voor folder zou je gewoon de naam van de folder op moeten kunnen geven. Als het een folder is doet hij folder conversie, als het een file is file conversie. Heeft de folder misschien een ,mkv op het einde staan ?
de remove optie zal ik nog wel inbouwen.
(-r switch toevoegen.. maar dat werkt nu dus nog niet)

Wat betreft source vrij geven.. ik zou het graag doen, maar er zitten wat geleende stukjes code in die geen open-source toestaan.
Ik geef gewoon het hele path mee aan gotsent, dus: gotsent_024b7.exe "E:\folder 1\Serie a" (ook zonder quotes geprobeerd), ik krijg dan gelijk de gotsent GUI te zien en daar stopt het.

Zijn er nog meer cmd switches? Ik zou het bijvoorbeeld ook handig vinden als ik een folder/file convert, de output in dezelfde folder komt. Als ik dan een (legale) mkv download met uTorrent kan deze automatisch, na downloaden, worden omgezet in dezelfde directory.
Een andere feature request zou intergratie zijn in de Windows shell. Bijv. rechtermuis op mkv, Convert met Gotsent (met standaard instellingen).

[ Voor 16% gewijzigd door CodeIT op 28-09-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:22:
Op een gegeven moment wordt er MP4Box gebruikt tijdens het converteren, wanneer dit gebeurt crashed GotSend..
In de sommige gevallen geeft mp4box een fout bij het afsluiten van mp4box (dus nadat het bestand is gemaakt) als dat het geval is dan zoek ik nog even naar een link voor een andere versie die het waarschijnlijk wel doet. Welk OS gebruik je ? Vista 64 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
CodeIT schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:37:
[...]

Ik geef gewoon het hele path mee aan gotsent, dus: gotsent_024b7.exe "E:\folder 1\Serie a" (ook zonder quotes geprobeerd), ik krijg dan gelijk de gotsent GUI te zien en daar stopt het.

Zijn er nog meer cmd switches? Ik zou het bijvoorbeeld ook handig vinden als ik een folder/file convert, de output in dezelfde folder komt. Als ik dan een (legale) mkv download met uTorrent kan deze automatisch, na downloaden, worden omgezet in dezelfde directory.
Een andere feature request zou intergratie zijn in de Windows shell. Bijv. rechtermuis op mkv, Convert met Gotsent (met standaard instellingen).
Ik ben nog bezig met een 'folder watch' optie, waar je GOTSent in de achtergrond laat draaiien, waarna hij elke nieuwe MKV in een folder direct beetpakt om te converteren. Is dat ook een optie ?

Shell integration is inderdaad ook wel een goed en eenvoudige idee om in een installer te zetten.

Verder zijn er geen command line switches, maar zoek nog even na wat de oorzaak kan zijn, waarna ik ff een b7 update uitbreng als er echt een probleem in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:28:
[...]

In de sommige gevallen geeft mp4box een fout bij het afsluiten van mp4box (dus nadat het bestand is gemaakt) als dat het geval is dan zoek ik nog even naar een link voor een andere versie die het waarschijnlijk wel doet. Welk OS gebruik je ? Vista 64 ?
Aah dat zou heel fijn zijn. Ik heb Windows XP SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Sentry23 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:30:
[...]

Ik ben nog bezig met een 'folder watch' optie, waar je GOTSent in de achtergrond laat draaiien, waarna hij elke nieuwe MKV in een folder direct beetpakt om te converteren. Is dat ook een optie ?

Shell integration is inderdaad ook wel een goed en eenvoudige idee om in een installer te zetten.

Verder zijn er geen command line switches, maar zoek nog even na wat de oorzaak kan zijn, waarna ik ff een b7 update uitbreng als er echt een probleem in zit.
De folder watch optie klinkt ook erg goed ja. Het zou helemaal mooi zijn als deze subdirectories ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:58:
[...]

Aah dat zou heel fijn zijn. Ik heb Windows XP SP3.
Zou je van deze site een mp4box 4.5 of 4.6 dev willen testen ?
http://kurtnoise.free.fr/mp4tools/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:18:
[...]

Zou je van deze site een mp4box 4.5 of 4.6 dev willen testen ?
http://kurtnoise.free.fr/mp4tools/
Moet ik de bestanden die ik van 4.5 of 4.6 download in de map van MP4box kopieeren van GodSent?

Misschien handig om te weten is dat als ik de .exe bestand opstart(van MP4box) even een dos/command venster verschijnt en dan weer weg is. Duurt echt 0.001 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:30:
[...]

Moet ik de bestanden die ik van 4.5 of 4.6 download in de map van MP4box kopieeren van GodSent?

Misschien handig om te weten is dat als ik de .exe bestand opstart(van MP4box) even een dos/command venster verschijnt en dan weer weg is. Duurt echt 0.001 sec.
Mp4box.exe moet inderdaad in de mp4box folder komen te staan.
Ik weet zo even niet of er al een mp4box_old staat. Als dat zo is dan zou je die 2 eventueel ook al om kunnen noemen (mp4box_old.exe naar mp4box.exe en vice versa.)
Anders kan je gewoon de andere versie overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
CodeIT schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:08:
[...]

De folder watch optie klinkt ook erg goed ja. Het zou helemaal mooi zijn als deze subdirectories ondersteunt.
Subdirs zou eventueel wel moeten kunnen.. Ik test eerst wel ff met de normale folder code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Sentry, ik probeer onderstaande files om te zetten:

Pirates.Of.The.Caribbean.The.Curse.Of.The.Black.Pearl.2003.1080p.BluRay.DTS.x264-hV.mkv
Pirates.Of.The.Caribbean.Dead.Mans.Chest.2006.1080p.BluRay.DTS.x264-hV.mkv

Beide files gebruiken volgens VLC de avc1 video codec en resolutie is 1920x800. Audit is DTS.
Na omzetting met GOTSent beta 7 onder Windows Vista ('run as admin'), met de volgende settings:

Target: PS3 (5.1)
Re-encode to: H264 (HQ)
vinkje by 'Mux to Vob (PS3)

valt bij het afspelen van beide resulterende files na ca 19 minuten het geluid weg, zowel op de PC als op de PS3. Daarnaast zijn er op de PS3 problemen bij het doorspoelen: of hij doet het niet (beeld start niet meer), of het geluid is niet meer synchroon.

Tijdens het gebruik van GOTSent zijn er volgens mij geen foutmeldingen (maar ik zit er niet de hele tijd bij).

Wat kan ik doen om bovenstaande (en andere) files wel met volledig geluid en in de beste kwaliteit om te zetten? AVCHD is volgens mij niet echt een optie omdat de bronbestanden 12 GB zijn, en de resulterende bestanden ca 14 GB.

[ Voor 5% gewijzigd door Pegasus81 op 02-10-2009 09:30 . Reden: info toegevoegd ]

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Pegasus81 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:17:
Sentry, ik probeer onderstaande files om te zetten:

Pirates.Of.The.Caribbean.The.Curse.Of.The.Black.Pearl.2003.1080p.BluRay.DTS.x264-hV.mkv
Pirates.Of.The.Caribbean.Dead.Mans.Chest.2006.1080p.BluRay.DTS.x264-hV.mkv

Beide files gebruiken volgens VLC de avc1 video codec en resolutie is 1920x800. Audit is DTS.
Na omzetting met GOTSent beta 7 onder Windows Vista ('run as admin'), met de volgende settings:

Target: PS3 (5.1)
Re-encode to: H264 (HQ)
vinkje by 'Myx to Vob (PS3)

valt bij het afspelen van beide resulterende files na ca 19 minuten het geluid weg, zowel op de PC als op de PS3. Daarnaast zijn er op de PS3 problemen bij het doorspoelen: of hij doet het niet (beeld start niet meer), of het geluid is niet meer synchroon.

Tijdens het gebruik van GOTSent zijn er volgens mij geen foutmeldingen (maar ik zit er niet de hele tijd bij).

Wat kan ik doen om bovenstaande (en andere) files wel met volledig geluid en in de beste kwaliteit om te zetten? AVCHD is volgens mij niet echt een optie omdat de bronbestanden 12 GB zijn, en de resulterende bestanden ca 14 GB.
Tricky.. Ik moet nog steeds de fix inbouwen dat DTS een PCM header krijgt, zodat deze op een DTS capable receiver gewoon wordt afgespeeld, en niet recode hoeft te worden.
In de tussentijd had je evt de optie :AVCHD + recode naar h264 HQ + fit to DVD nemen.

Verder is het vaak zo dat als je de sync tussen beeld en geluid kwijt bent je ff terug moet spoelen, en dan komt hij weer in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Sentry23 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:32:
[...]

Tricky.. Ik moet nog steeds de fix inbouwen dat DTS een PCM header krijgt, zodat deze op een DTS capable receiver gewoon wordt afgespeeld, en niet recode hoeft te worden.
In de tussentijd had je evt de optie :AVCHD + recode naar h264 HQ + fit to DVD nemen.

Verder is het vaak zo dat als je de sync tussen beeld en geluid kwijt bent je ff terug moet spoelen, en dan komt hij weer in sync.
Ok bedankt, en dan past hij op een (DL) DVD?

<update>: nee dus, de map is 27,8 GB.... Nog meer tips / ideeen?

[ Voor 5% gewijzigd door Pegasus81 op 03-10-2009 10:01 . Reden: past niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Als ik het proggie via de link bij de topicstart download krijg ik telkens de melding dat er een trojan in het .exe bestand zit (TR/Dropper.gen)

Iemand meer die melding? (gebruik zelf Avira Premium)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-08 21:12
Ik heb geen foutmelding gekregen :). Gewoon vals alarm edwinpatricia;)!
De tool ben ik nu aan het testen, later kom ik nog terug voor resultaat:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Wat is de beste (kwalitatief gezien) methode om een 18GB MKV om te zetten naar een speelbaar formaat voor mijn standalone blueray speler ?
AVCHD of ? en hoe krijg ik dat op meerdere dvd's ?

Zelf dacht ik eerst splitten naar meerdere mkvs, alleen hoe groot moeten de bestanden worden zodat ze na omzetten in AVCHD ook op een dvd5 of 9 passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Edje040 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:25:
Als ik het proggie via de link bij de topicstart download krijg ik telkens de melding dat er een trojan in het .exe bestand zit (TR/Dropper.gen)

Iemand meer die melding? (gebruik zelf Avira Premium)

greetz
Heb je meer info (welk bestand precies) ? er zou echt niets in mogen zitten, maar ik wil het wel graag ff checken.
<edit> Er schiet me wel te binnen dat sommige scanners self-extracting exe's als trojans/virus aanmerken.Geeft hij de melding op de gotsent executable ?

[ Voor 14% gewijzigd door Sentry23 op 05-10-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
moborunner schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:52:
Wat is de beste (kwalitatief gezien) methode om een 18GB MKV om te zetten naar een speelbaar formaat voor mijn standalone blueray speler ?
AVCHD of ? en hoe krijg ik dat op meerdere dvd's ?

Zelf dacht ik eerst splitten naar meerdere mkvs, alleen hoe groot moeten de bestanden worden zodat ze na omzetten in AVCHD ook op een dvd5 of 9 passen?
AVCHD, en split op 4 GB aan zetten, dan krijg je meerdere folders die je dan weer als AVCHD kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Pegasus81 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:46:
[...]

Ok bedankt, en dan past hij op een (DL) DVD?

<update>: nee dus, de map is 27,8 GB.... Nog meer tips / ideeen?
Met een recode komt hij zo groot uit.. ?
Als dat zo is gaat er echt iets radicaal fout. Kan je de debug.info op sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Sentry23 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:58:
[...]

Bedankt voor de info, ik vind multiavchd en avchdcoder ,welke gebruiken?
Hoe groot moet ik splitten op een dvd9 om een avchd te kunnen branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleempje, ik probeer zojuist een aantal HD MKV's omtezetten naar mp4, dit deed ik met hardsubs er in te branden in H264, maar deze blijken niet te werken op mijn xbox 360, als ik de subs weg laat doen ze het wel. iemand eenig idee wat ik hier fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Als je Windows 7 draait (met Windows Media Center) kun je dmv een codec MKV's streamen naar je XBOX. Ik heb het getest en het werkt. MKV's groter dan 4 GB werken ook.
Meer informatie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32671462

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Sentry23 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:58:
[...]

Sentry, dat kan ik (bestandje verzonden naar je e-mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:32:
Ik heb een klein probleempje, ik probeer zojuist een aantal HD MKV's omtezetten naar mp4, dit deed ik met hardsubs er in te branden in H264, maar deze blijken niet te werken op mijn xbox 360, als ik de subs weg laat doen ze het wel. iemand eenig idee wat ik hier fout doe?
Je hebt een recode uitgevoerd, subs aan gezet, en naar mp4 ge-muxed ?
Was dit een folder of een file encode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Pegasus81 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:40:
[...]

Sentry, dat kan ik (bestandje verzonden naar je e-mail)
Thnx, ik ga er naar kijken.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste