Thnx voor de tool, ik ga het eens proberen
Hey Sentry23 & andere die mij misschien verder kunnen helpen,
Ik heb deze hele topic doorgelezen (deel 2) maar ben er toch nog niet helemaal uitgekomen. Ik heb op verschillende manieren met dit tooltje geprobeerd .mkv films op te zetten naar een bestands formaat wat windows media player 11 wel accepteerd.
Mijn bedoeling hiermee; Ik wil films kunnen streamen vanaf mijn PC met mijn PS3, nu is dit wel mogelijk met sommige andere films (degene die niet HD zijn) maar al mijn 720p films met .mkv formaat herkend media player niet als ik ze erin wil laden.
Mijn vraag; Wat zijn de juiste instellingen om een 720p HD films .mkv formaat om te zetten naar een bestand dat ik wel kan streamen naar mijn PS3? Het is de bedoeling dat ik zo min mogelijk kwaliteit verlies heb anders kan ik net zo goed mijn pc/laptop met vga aansluiten op mijn TV.
Hoop dat iemand mij kan helpen en alvast bedankt!
Ik heb deze hele topic doorgelezen (deel 2) maar ben er toch nog niet helemaal uitgekomen. Ik heb op verschillende manieren met dit tooltje geprobeerd .mkv films op te zetten naar een bestands formaat wat windows media player 11 wel accepteerd.
Mijn bedoeling hiermee; Ik wil films kunnen streamen vanaf mijn PC met mijn PS3, nu is dit wel mogelijk met sommige andere films (degene die niet HD zijn) maar al mijn 720p films met .mkv formaat herkend media player niet als ik ze erin wil laden.
Mijn vraag; Wat zijn de juiste instellingen om een 720p HD films .mkv formaat om te zetten naar een bestand dat ik wel kan streamen naar mijn PS3? Het is de bedoeling dat ik zo min mogelijk kwaliteit verlies heb anders kan ik net zo goed mijn pc/laptop met vga aansluiten op mijn TV.
Hoop dat iemand mij kan helpen en alvast bedankt!
Volgens mij werkt de optie Mux to Vob (rechtsbovenin het programma) gewoon me WMP en je PS3. (wordt een M2TS bestand). Let wel op dat deze geen ondertiteling ondersteunt, PS3 ondersteund enkel Divx 4 en 3.1 met embedded ondertiteling), of je moet de M2TS bestanden branden als bluray disc.
En, MKV is geen 'formaat', MKV is een container. In het MKV bestand kan een Avi, een AVC, een MP4 etc zittten, samen met wat audio en eventueel ondertiteling. Je kan MKV 'herkenning' in WMP11 wel krijgen via wat registry tweaks (afhankelijk van je windows versie), maar je PS3 kan er alsnog niets mee.
En, MKV is geen 'formaat', MKV is een container. In het MKV bestand kan een Avi, een AVC, een MP4 etc zittten, samen met wat audio en eventueel ondertiteling. Je kan MKV 'herkenning' in WMP11 wel krijgen via wat registry tweaks (afhankelijk van je windows versie), maar je PS3 kan er alsnog niets mee.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ah ik had idd de Mux to Vob optie al geprobeerd omdat ik had gelezen dat dit zou moeten werken maar als ik me dit goed herinner gaf hij een error aan de volgende ochtend dat ik er naar keek iets van could not be created. Ik heb dit met verschillende instellingen geprobeerd maar er kwam eigelijk niks bruikbaars uit. Over de ondertiteling dit maakt me niet uit die hoef ik er niet bij ik ben al blij als ik goed beeld/geluid heb. Misschien had ik voor de rest nog verkeerde dingen aangevinkt zoals PS3 5.1 en <4GB is dat niet goed?
Het gaat me er niet om dat ik het kan afspelen in wmp11 voor me pc want daar kan ik gewoon in VLC kijken. Maar het gaat me erom dat hij in de libary van wmp11 staat zodat ik het kan streamen met me PS3. Ik kan op dit moment even niks uittesten omdat ik op mijn werk zit maar als iemand me kan zeggen welke instellingen ik zou moeten doen ga ik het zeker vanavond even proberen.
Het gaat me er niet om dat ik het kan afspelen in wmp11 voor me pc want daar kan ik gewoon in VLC kijken. Maar het gaat me erom dat hij in de libary van wmp11 staat zodat ik het kan streamen met me PS3. Ik kan op dit moment even niks uittesten omdat ik op mijn werk zit maar als iemand me kan zeggen welke instellingen ik zou moeten doen ga ik het zeker vanavond even proberen.
Zowel mpg extension als avi extension wordt gewoon door gestuurd door WM 11. Vandaar dat mux to vob zo zou moeten gaan, en voor mp4 evt een rename naar avi of wmv.h4y0 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:45:
Ah ik had idd de Mux to Vob optie al geprobeerd omdat ik had gelezen dat dit zou moeten werken maar als ik me dit goed herinner gaf hij een error aan de volgende ochtend dat ik er naar keek iets van could not be created. Ik heb dit met verschillende instellingen geprobeerd maar er kwam eigelijk niks bruikbaars uit. Over de ondertiteling dit maakt me niet uit die hoef ik er niet bij ik ben al blij als ik goed beeld/geluid heb. Misschien had ik voor de rest nog verkeerde dingen aangevinkt zoals PS3 5.1 en <4GB is dat niet goed?
Welke melding krijg je precies ? Error: <filename>.mpg was not created ?
Dat geeft aan dat de laatste tool, tsmuxer, niet lekker heeft gelopen. Zie je daar evt in de dosbox iets bijzonders voorbij komen ?
verder.. de volgende ochtend ? Mux to vob (zonder een recode) moet zelfs op een langzame PC niet langer dan een half uurtje duren (het hangt vooral van diskspeed af)
Je muxt toevallig niet naar een netwerk share ? (via een UNC path dat met een \\ begint ?)
[ Voor 8% gewijzigd door Sentry23 op 02-02-2009 16:54 ]
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Verwijderd
meuk: PS3 Media Server 1.03h4y0 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:26:
Deze bevalt me prima, doet transcoding on_the_fly.
Dit is eigenlijk de enige mediaserver die dit goed doet(tot nu toe)
Ik gebruik hiervoor een Quad Core. De CPU load zit tussen de 30-50%
Ow en ook niet onbelangrijk, subs worden netjes mee gestreamd.
Cheers,
Colossal
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 17:00 ]
okee,Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:54:
[...]
meuk: PS3 Media Server 1.03
Deze bevalt me prima, doet transcoding on_the_fly.
Dit is eigenlijk de enige mediaserver die dit goed doet(tot nu toe)
Ik gebruik hiervoor een Quad Core. De CPU load zit tussen de 30-50%
Ow en ook niet onbelangrijk, subs worden netjes mee gestreamd.
Cheers,
Colossal
ik heb wmp11, tversity en nero geprobeerd. Allen deden het niet goed: tijdens het streamen happert hij steeds. Zelfs muziek kon hij niet in een keer afspelen. Wat is hier waarschijnlijk de reden voor en hoe kan ik dat wel goed instellen met dit programma'tje
Ik vond nog een printscreen die ik had gemaakt van deze error:Sentry23 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:51:
[...]
Zowel mpg extension als avi extension wordt gewoon door gestuurd door WM 11. Vandaar dat mux to vob zo zou moeten gaan, en voor mp4 evt een rename naar avi of wmv.
Welke melding krijg je precies ? Error: <filename>.mpg was not created ?
Dat geeft aan dat de laatste tool, tsmuxer, niet lekker heeft gelopen. Zie je daar evt in de dosbox iets bijzonders voorbij komen ?
verder.. de volgende ochtend ? Mux to vob (zonder een recode) moet zelfs op een langzame PC niet langer dan een half uurtje duren (het hangt vooral van diskspeed af)
Je muxt toevallig niet naar een netwerk share ? (via een UNC path dat met een \\ begint ?)
info
Error: C:\Films\Action\Running Scared\Running.Scared.HDDVDRiP.720p.DTS.x264-DEFiNiTiON.mpg was not created
En over de volgende ochtend, ik heb niet veel tijd gehad om er op te wachten dus zette ik het maar s'avonds aan voor ik ging slapen. Dit ga ik nu ook weer even proberen met de Mux to Vob (PS3) optie. Wat ik nu ingesteld heb:
Sourcefile:
C:\Program Files\BitLord\Downloads\Running.Scared.HDDVDRiP.720p.DTS.x264-DEFiNiTiON\Running.Scared.2006.HDDVDRiP.720p.DTS-ES.x264-DEFiNiTiON.mkv
Output folder: C:\Films\Action\Running Scared\
Priority: High
Target: PS3 (2.0)
Audio language: eng
Vinkje op Split > 4 GB ?
Vinkje Mux to Vob (PS3)
Ik zal morgen wel laten weten of het dit maal gelukt is
Bandbreedte waarschijnlijk. (alhoewel het voor muziek wel dramatisch slecht zijn).gruys7 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:02:
[...]
okee,
ik heb wmp11, tversity en nero geprobeerd. Allen deden het niet goed: tijdens het streamen happert hij steeds. Zelfs muziek kon hij niet in een keer afspelen. Wat is hier waarschijnlijk de reden voor en hoe kan ik dat wel goed instellen met dit programma'tje
Werk je wired of wireless? (ik vermoed het laatste namelijk).
Of een duplex mismatch in een wired verbinding. (van auto sensing op 100 FDX (?)proberen te zetten).
(je kan evt een copy naar harddisk doen, in plaats van een play, en kijken of dat wel goed gaat)
Met progjes valt daar weinig aan te doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Sentry23 op 02-02-2009 22:14 ]
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Heb de nieuwe beta6 gedownload maar krijg nog steeds Runtime error 13: Type Mismatch.
Operating system: Vista x64
Ik run hem als adminstrator
Heb compatiliteitsmodus op windows xp sp2 gezet
Heb een lege gotsent.conf gemaakt in bootfolder
Kan iemand mij helpen?
Operating system: Vista x64
Ik run hem als adminstrator
Heb compatiliteitsmodus op windows xp sp2 gezet
Heb een lege gotsent.conf gemaakt in bootfolder
Kan iemand mij helpen?
we hebben draadloos internet (als je dat bedoeld??) en copy naar harddisk daarmee bedoel je zeker het bestand naar de harde schijf van de ps3 kopieren??.Sentry23 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:09:
[...]
Bandbreedte waarschijnlijk. (alhoewel het voor muziek wel dramatisch slecht zijn).
Werk je wired of wireless? (ik vermoed het laatste namelijk).
Of een duplex mismatch in een wired verbinding. (van auto sensing op 100 FDX (?)proberen te zetten).
(je kan evt een copy naar harddisk doen, in plaats van een play, en kijken of dat wel goed gaat)
Met progjes valt daar weinig aan te doen.
Nou dat gaat echt tergend langzaam dan zou die daar minimaal een uur over doen ( voor een film dan tenminste)
Verwijderd
Hoi Sentry... weet niet of je al naar m'n log hebt kunnen kijken, maar het probleem lijkt inmiddels verholpen, na het nodige gepiel. Vreemd genoeg lijkt het alsof de problemen over zijn na opnieuw installeren en beta6 wel als admin, maar niet in compatibiliteitsmodus op te starten. Hoewel ik ze nog niet herkend zie door de Xbox360 (wellicht sync-probleempje), openen de MP4's nu vlekkeloos en met geluid in Media Player.
Nop het is weer niet gelukt
dit is dezelfde error als afgelope keer, enige idee wat ik fout doe?
spoiler:

Verwijderd
Heb het 1 en ander geprobeerd maar lukt me toch niet helemaal.Sentry23 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:21:
[...]
bijna
Als je hem naar PS3 kopieert werkt het ook niet, maar als je hem in de root van een USB device zet (in 8.3 formaat, daar zijn wat renames voor nodig) of op DVD brandt, dan zou hij iig ietsje meer moeten doen.
(doe iig een DVD-rw om te testen... $DISCLAIMER$)
Als ik het WVM-HD bestand open wat moet er ingesteld worden, voor een juiste convert voor de AVCHD te branden.
Als de convert klaar is en ik wil hem op een RW-DVD branden, moeten er dan nog renames plaats vinden. Zo ja wie/wat/waar/hoe ??

Verwijderd
Probeer eerst eens een liedje te kopiëren naar je ps3. Dit zal niet zo snel duren. Test dan of je het kan afspelen. Als dit beide goed lukt dan weet je dat:gruys7 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:40:
[...]
we hebben draadloos internet (als je dat bedoeld??) en copy naar harddisk daarmee bedoel je zeker het bestand naar de harde schijf van de ps3 kopieren??.
Nou dat gaat echt tergend langzaam dan zou die daar minimaal een uur over doen ( voor een film dan tenminste)
- de doorstroming van gegevens tussen je computer en ps3 goed verloopt
- de file geen compatibiliteitsproblemen vertoont
Het probleem ligt dan aan je bandbreedte. Dan moet je nakijken waar je bottleneck zit. Is je router misschien niet snel genoeg, of de zender aan je pc? De ontvanger aan de ps3 is zeker en vast snel genoeg, behalve voor hd-materiaal denk ik. Zelf had ik een netwerk via m'n stroombekabeling maar zelfs dat was niet snel genoeg voor HD. Daar heb ik toch een vaste, rechtstreekse kabel voor gelegd.
okee bedankt.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:24:
[...]
Probeer eerst eens een liedje te kopiëren naar je ps3. Dit zal niet zo snel duren. Test dan of je het kan afspelen. Als dit beide goed lukt dan weet je dat:
- de doorstroming van gegevens tussen je computer en ps3 goed verloopt
- de file geen compatibiliteitsproblemen vertoont
Het probleem ligt dan aan je bandbreedte. Dan moet je nakijken waar je bottleneck zit. Is je router misschien niet snel genoeg, of de zender aan je pc? De ontvanger aan de ps3 is zeker en vast snel genoeg, behalve voor hd-materiaal denk ik. Zelf had ik een netwerk via m'n stroombekabeling maar zelfs dat was niet snel genoeg voor HD. Daar heb ik toch een vaste, rechtstreekse kabel voor gelegd.
maar nog even kort wat zijn nou eigenlijk echt de voordelen van bestanden streamen via pc naar ps3, tegenover bestanden gewoon op harde schijf ps3 kopieren.
Ik snap dat je het veel ruimte op je harde schijf bespaart maar zijn er nog meer voordelen (zoals films niet te hoeven converteren naar andere extensies)
Verwijderd
Als je de media server ook laat transcoderen on the fly dan moet je idnerdaad niets omzetten naar compatibele formaten. Persoonlijk encodeer ik altijd naar een compatibel formaat, dat doe je dan één keer en kan je pc deze gewoon streamen. Lijkt me de meest energievriendelijke oplossing.gruys7 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:05:
[...]
okee bedankt.
maar nog even kort wat zijn nou eigenlijk echt de voordelen van bestanden streamen via pc naar ps3, tegenover bestanden gewoon op harde schijf ps3 kopieren.
Ik snap dat je het veel ruimte op je harde schijf bespaart maar zijn er nog meer voordelen (zoals films niet te hoeven converteren naar andere extensies)
Je bespaart ook tijd want een HD film kopiëren naar de interne HDD duurt enorm lang. En ik weet zelfs niet of de PS3 wel files aankan van 8-20gb (ik maak m'n bluray backups van heel hoge kwaliteit). En al heb je de grootste 2.5inch HDD erin zitten, met dit soort bestanden geraakt het heel snel vol :-) Momenteel wacht ik op de nieuwe WD Green 2TB om mee in m'n pc te duwen, de huidige 1.5TB staat vol :-)
bedoel je nou dat je het coderen doet met gotsent of doe jij het met dat mediacenter programma; PS# media server.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:24:
[...]
Als je de media server ook laat transcoderen on the fly dan moet je idnerdaad niets omzetten naar compatibele formaten. Persoonlijk encodeer ik altijd naar een compatibel formaat, dat doe je dan één keer en kan je pc deze gewoon streamen. Lijkt me de meest energievriendelijke oplossing.
Je bespaart ook tijd want een HD film kopiëren naar de interne HDD duurt enorm lang. En ik weet zelfs niet of de PS3 wel files aankan van 8-20gb (ik maak m'n bluray backups van heel hoge kwaliteit). En al heb je de grootste 2.5inch HDD erin zitten, met dit soort bestanden geraakt het heel snel vol :-) Momenteel wacht ik op de nieuwe WD Green 2TB om mee in m'n pc te duwen, de huidige 1.5TB staat vol :-)
Als ik het namelijk met gotsent doe dan krijg ik bij een bluray film van 8gb (na een re-encode) een output file van maar 500 mb ofzoo
Waarschijnlijk iets fouts ingesteld met virtueel geheugen ofzoo. Wie o wie weet een oplossing
Verwijderd
Ik gebruik MKV2VOB voor mkv's. Als je geen ondertitel wilt dan gaat deze gewoon jouw MKV muxen in een nieuwe container (MP4): dit duurt maar enkele minuten en behoudt de resolutie, bitrate, etc., geen encodering dus. Dit is wel nodig als je ondertittels wilt "inbranden". Je kan ook TsMuxer gebruiker en dan kan je remuxen naar een m2ts file die ook perfect op ps3 draait. GotSent heb ik nog niet gebruikt dus kan je niet verderhelpen met die instellingen, ik geloof wel dat je daar gemakkelijk handleidingen over vindt.gruys7 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:57:
[...]
bedoel je nou dat je het coderen doet met gotsent of doe jij het met dat mediacenter programma; PS# media server.
Als ik het namelijk met gotsent doe dan krijg ik bij een bluray film van 8gb (na een re-encode) een output file van maar 500 mb ofzoo. Terwijl ik wel gewoon 20 gb nog vrij heb
Waarschijnlijk iets fouts ingesteld met virtueel geheugen ofzoo. Wie o wie weet een oplossing
Verder gebruik ik RipBot264 om full quality bluray files te comprimeren naar bruikbare mp4's en gebruik ik AutoGK en VobSub om mijn avi's van permanente ondertittels te voorzien.
ik wil dus wel subs inbranden daarom gebruik ik ook gotsent. alleen het is heel raar dat ik steeds maar een outputfile krijg van max 1,5 gb ( van een bluray film die eerst 8 gb was)Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:24:
[...]
Ik gebruik MKV2VOB voor mkv's. Als je geen ondertitel wilt dan gaat deze gewoon jouw MKV muxen in een nieuwe container (MP4): dit duurt maar enkele minuten en behoudt de resolutie, bitrate, etc., geen encodering dus. Dit is wel nodig als je ondertittels wilt "inbranden". Je kan ook TsMuxer gebruiker en dan kan je remuxen naar een m2ts file die ook perfect op ps3 draait. GotSent heb ik nog niet gebruikt dus kan je niet verderhelpen met die instellingen, ik geloof wel dat je daar gemakkelijk handleidingen over vindt.
Verder gebruik ik RipBot264 om full quality bluray files te comprimeren naar bruikbare mp4's en gebruik ik AutoGK en VobSub om mijn avi's van permanente ondertittels te voorzien.
Verwijderd
Hopelijk kan iemand anders je helpen met GotSent. Ik kan je aanraden van het te proberen met MKV2VOB (ook freeware). Je krijgt dan een file van dezelfde kwaliteit als je mkv maar die net iets groter is door de toevoeging van sub. Handleidingen hiervoor zijn legio.gruys7 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:20:
[...]
ik wil dus wel subs inbranden daarom gebruik ik ook gotsent. alleen het is heel raar dat ik steeds maar een outputfile krijg van max 1,5 gb ( van een bluray film die eerst 8 gb was)
Verwijderd
Mmm heb beta 6 maar krijg bij omgezette mkv's nog steeds groene artefacten op de 360 en 'Data corrupted' error op de PS3. SD files gaan prima overigens.
De artefacten op de 360 willen weleens verdwijnen als ik mijn pc (vista) reboot. Zou ik misschien niet de goede of een verkeerde combi van codecs gebruiken. Welke raden jullie mij aan. Een handige pack met alles? Ben ook benieuwd waar toch die 'Data corrupted' error vandaan komt op de PS3. Letterlijke geen enkele HD movie wil afspelen, ook niet na een copy to HDD. Benieuwd naar de reacties.
En keep up the good work met GOTSent!
ps> Ik gebruik WMP11, Tversity vreet veel te veel CPU en moet continu herstart worden als je de 360 later aanzet dan Tversity (Bekende vista bug van Tversity).
De artefacten op de 360 willen weleens verdwijnen als ik mijn pc (vista) reboot. Zou ik misschien niet de goede of een verkeerde combi van codecs gebruiken. Welke raden jullie mij aan. Een handige pack met alles? Ben ook benieuwd waar toch die 'Data corrupted' error vandaan komt op de PS3. Letterlijke geen enkele HD movie wil afspelen, ook niet na een copy to HDD. Benieuwd naar de reacties.
En keep up the good work met GOTSent!
ps> Ik gebruik WMP11, Tversity vreet veel te veel CPU en moet continu herstart worden als je de 360 later aanzet dan Tversity (Bekende vista bug van Tversity).
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 18:14 ]
Heb beta6 geprobeerd, na lang wachten was de mkv omgezet. Echter via WMP11 lukte het streamen niet, de xbox zag steeds geen film staan
Tversity gedownload en het werkt...
Is het trouwens normaal dat een mkv omzetten naar H264/xvid erg lang duurt als je subs laat inbranden?
Tversity gedownload en het werkt...
Is het trouwens normaal dat een mkv omzetten naar H264/xvid erg lang duurt als je subs laat inbranden?
Verwijderd
Ja, zonder subs is het enkel muxen naar een nieuwe container, met subs voer je een volledige encodering uit. Afhankelijk van de originele filesize (en jouw computerkracht) kan dit heel lang duren.Pannekoek81 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 07:35:
Verwijderd
Heb je het bestand hernoemt naar *.avi ipv *.mp4? WMP herkent namelijk geen mp4 bestanden.Pannekoek81 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 07:35:
Heb beta6 geprobeerd, na lang wachten was de mkv omgezet. Echter via WMP11 lukte het streamen niet, de xbox zag steeds geen film staan![]()
Tversity gedownload en het werkt...![]()
als ik een volledige encodering uitvoer ( naar mp4) krijg ik maar een bestandje van ongeveer 1.5 gb. Dit hoort niet neem ik aan ( de film is 8 gb ). Zorgt dit voor grote kwaliteitsverlies.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:47:
[...]
Ja, zonder subs is het enkel muxen naar een nieuwe container, met subs voer je een volledige encodering uit. Afhankelijk van de originele filesize (en jouw computerkracht) kan dit heel lang duren.
En kan ik beter encoderen naar mp4 of mux to vob zodat het bestand misschien wel groter wordt??
Ik wil de film op mijn harde schijf van de ps3 zetten wat kan ik dan het beste doen.
Ik snap het ff niet, ik heb nu al 3 films geprobeert te recoden met subs erbij, ben niet zo goed in portugees namelijk, maar telkens als ie klaar is is het nog steeds zonder subs?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
zal het wel aan de computerkracht liggen, is nog maar simpel P4 3.0 ghz beestje die gebruikt word voor download enzo. Tijd om die dan maar eens te gaan vervangenVerwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:47:
[...]
Ja, zonder subs is het enkel muxen naar een nieuwe container, met subs voer je een volledige encodering uit. Afhankelijk van de originele filesize (en jouw computerkracht) kan dit heel lang duren.
Verwijderd
1.5GB is niet normaal nee, je verliest zeker heel veel kwaliteit. Ik ken spijtig genoeg GotSent zelf niet, ik kan je aanraden MKV2VOB te gebruiken, dat is ongeveer hetzelfde maar iets flexibeler (gebruik gewoon x264 slow als codec en niet x264 high bitrate als de source goed genoeg is, bij mij 90% van de gevallen). Uw output met ge-encodeerde subs zou iets groter moeten zijn dan de input. Als je daarna de film op je interne PS3 HDD wilt zetten denk ik dat het beter is om de bestanden te splitsen in files kleiner dan 4gb (die optie is ook ingebouwd in mkv2vob).gruys7 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:54:
[...]
als ik een volledige encodering uitvoer ( naar mp4) krijg ik maar een bestandje van ongeveer 1.5 gb. Dit hoort niet neem ik aan ( de film is 8 gb ). Zorgt dit voor grote kwaliteitsverlies.
En kan ik beter encoderen naar mp4 of mux to vob zodat het bestand misschien wel groter wordt??
Ik wil de film op mijn harde schijf van de ps3 zetten wat kan ik dan het beste doen.
Verwijderd
Ik heb soortgelijke problemen als Phusebox; als ik de MKV afspeel, zie ik subs... heb vanmorgen tot een XVID geconverteerd en ik zie subs... maar de aangemaakte MP4 laat niets zien, terwijl ik het vinkje embedded subs (24b5) heb aangevinkt.
Voor de 360'ers nog een vraagje: heb door een reg-aanpassing MP4's speelbaar gemaakt in WMV11. Ik heb ook nog meegemaakt dat ze zichtbaar werden op de Xbox360. Misschien niet geheel toevallig na installatie van de laatste K-Lite codec pack kan ik de MP4's nu alleen nog zicht- en speelbaar maken op de Xbox door ze tot WMV te renamen. Iemand idee?
Voor de 360'ers nog een vraagje: heb door een reg-aanpassing MP4's speelbaar gemaakt in WMV11. Ik heb ook nog meegemaakt dat ze zichtbaar werden op de Xbox360. Misschien niet geheel toevallig na installatie van de laatste K-Lite codec pack kan ik de MP4's nu alleen nog zicht- en speelbaar maken op de Xbox door ze tot WMV te renamen. Iemand idee?
okee maar mkv2vob krijg je dan vob uitput of H264 of mp4 of kan je dat zelf kiezenVerwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:01:
[...]
1.5GB is niet normaal nee, je verliest zeker heel veel kwaliteit. Ik ken spijtig genoeg GotSent zelf niet, ik kan je aanraden MKV2VOB te gebruiken, dat is ongeveer hetzelfde maar iets flexibeler (gebruik gewoon x264 slow als codec en niet x264 high bitrate als de source goed genoeg is, bij mij 90% van de gevallen). Uw output met ge-encodeerde subs zou iets groter moeten zijn dan de input. Als je daarna de film op je interne PS3 HDD wilt zetten denk ik dat het beter is om de bestanden te splitsen in files kleiner dan 4gb (die optie is ook ingebouwd in mkv2vob).
mij lijkt het perfect als er een functie op komt om een mapstructuur te schrijven naar een sd kaart, die afspeelbaar is in het sd slot van de standalone blu-ray speler zoals de panasonic bd35/55
Verwijderd
Mja, de naam is wel misleidend. Je kan tussen verschillende outputs kiezen of op "auto" laten staan en dan kiest het programma zelf wat het meest compatibele is met ps3. Je kan kiezen voor mp4 als je wil en die spelen prima af op de PS3 (heb ik zelf veel gedaan). Maar ik denk dat je geen mp4's groter dan 4gb kan kopiëren naar de interne harde schijf van je playstation en volgens mij gaat dit met m2ts wel (correct me if I'm wrong, anyone). Voor mij is dit geen probleem want ik stream alles vanop de pc met Tversity naar m'n ps3 en ik gebruik meestal mp4 met ingebrande subs.gruys7 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:42:
[...]
okee maar mkv2vob krijg je dan vob uitput of H264 of mp4 of kan je dat zelf kiezen??
Verwijderd
Dat is een functie die de standalone player moet hebben, dat heeft niets met converten te maken. Het is aan de maker van de player om dit in te bouwen.mickey101 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:20:
mij lijkt het perfect als er een functie op komt om een mapstructuur te schrijven naar een sd kaart, die afspeelbaar is in het sd slot van de standalone blu-ray speler zoals de panasonic bd35/55
Bij de ps3 kan jij ook videofiles afspelen vanop externe media zoals vanop een USB stick of een externe hdd. Oudere ps3's hebben ook aansluitingen voor allerlei soorten flash-kaarten waaronder SD, volgens mij kan je daar ook gewoon videofiles vanop afspelen. Je moet enkel rekening houden dat je de mapstructuur van PS3 behoudt en dan kan dit perfect. Ik heb zelf geen xbox360 maar dit zal daar ook zo zijn. Of begrijp ik je opmerking verkeerd?
okee ik zal ook is naar dat proje kijken danVerwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:37:
[...]
Mja, de naam is wel misleidend. Je kan tussen verschillende outputs kiezen of op "auto" laten staan en dan kiest het programma zelf wat het meest compatibele is met ps3. Je kan kiezen voor mp4 als je wil en die spelen prima af op de PS3 (heb ik zelf veel gedaan). Maar ik denk dat je geen mp4's groter dan 4gb kan kopiëren naar de interne harde schijf van je playstation en volgens mij gaat dit met m2ts wel (correct me if I'm wrong, anyone). Voor mij is dit geen probleem want ik stream alles vanop de pc met Tversity naar m'n ps3 en ik gebruik meestal mp4 met ingebrande subs.
maar dit is mijn eerste blu-ray film, ik wou ff kijken of de kwaliteit van blu-ray nou echt zo veel beter is dan bij een normale dvd. mijn vraag: is na een encodering ( met gotsent/mkv2vob of wat voor programma dan ook) de kwaliteit nog steeds gelijk aan die van een blu-ray of verlies je heeel veel kwaliteit?
Verwijderd
Ik heb je een DM gestuurd want m'n uitleg werd wat lang en ik wil de andere mensen er niet mee storengruys7 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:24:
[...]
okee ik zal ook is naar dat proje kijken dan
maar dit is mijn eerste blu-ray film, ik wou ff kijken of de kwaliteit van blu-ray nou echt zo veel beter is dan bij een normale dvd. mijn vraag: is na een encodering ( met gotsent/mkv2vob of wat voor programma dan ook) de kwaliteit nog steeds gelijk aan die van een blu-ray of verlies je heeel veel kwaliteit?
Kwaliteit kan nu eenmaal niet beantwoord worden met ja/nee :-p
De speler ondersteund het, opnamen vanaf de hdcam op een SD kan je afspelen op de panasonic, dus als je maar de juiste mapstructuur hebt dan zou een avchd ook moeten kunnenVerwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:51:
[...]
Dat is een functie die de standalone player moet hebben, dat heeft niets met converten te maken. Het is aan de maker van de player om dit in te bouwen.
Bij de ps3 kan jij ook videofiles afspelen vanop externe media zoals vanop een USB stick of een externe hdd. Oudere ps3's hebben ook aansluitingen voor allerlei soorten flash-kaarten waaronder SD, volgens mij kan je daar ook gewoon videofiles vanop afspelen. Je moet enkel rekening houden dat je de mapstructuur van PS3 behoudt en dan kan dit perfect. Ik heb zelf geen xbox360 maar dit zal daar ook zo zijn. Of begrijp ik je opmerking verkeerd?
ik heb hier tevergeefs al een topic over gestart
[ Voor 45% gewijzigd door mickey101 op 12-02-2009 20:49 ]
goed.. was ik weer..
Ik zal binnenkort weer ff wat updates releasen, en wat bugs afhandelen.
Wat betreft dat verzoek om de mapstructuur van AVCHD FAT32/8.3 compatible te maken (voor memory stick playback)... Dat moet wel lukken. Op het ogenblik kan het ook al, als je met de hand AVCHDME loslaat op die map, maar die kan ik natuurlijk ook zo automatisch aanroepen. (kleine aanvulling: om dit te doen moeten alle bestanden/folders een 8.3 naam krijgen)
(en daarna de root folder AVCHD noemen)
Ik zal binnenkort weer ff wat updates releasen, en wat bugs afhandelen.
Wat betreft dat verzoek om de mapstructuur van AVCHD FAT32/8.3 compatible te maken (voor memory stick playback)... Dat moet wel lukken. Op het ogenblik kan het ook al, als je met de hand AVCHDME loslaat op die map, maar die kan ik natuurlijk ook zo automatisch aanroepen. (kleine aanvulling: om dit te doen moeten alle bestanden/folders een 8.3 naam krijgen)
(en daarna de root folder AVCHD noemen)
[ Voor 15% gewijzigd door Sentry23 op 13-02-2009 15:49 ]
okee mooi
ben je er al achter waarom hij bij encode naar mp4 bij xvid wel hardsubs geeft en bij H264 / H264 HQ niet
ben je er al achter waarom hij bij encode naar mp4 bij xvid wel hardsubs geeft en bij H264 / H264 HQ niet
Daar kan ik nog steeds niet goed bij..gruys7 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:02:
okee mooi
De opties zijn eigenlijk identiek in de encoding (de bron is immers hetzelfde) en ik kan het probleem ook niet reproduceren. (de eerder zaken wel). Ik bouw alleen nog een andere sub embedding optie er bij om te zien of dat wel werkt.
Ten eerste,
Een erg goede tool!
Toch is er iets wat ik nog niet begrijp of gewoon fout doe.
Als ik een 1080p MKV wil remuxen naar AVCHD om hem op de PS3 af te spelen en ik wil er een .SRT sub bij muxen dan geeft hij de melding dan SSA en ASS subtitles niet ondersteunt zijn en dus niet mee gemuxed zullen worden.
Wat doe ik fout, of wat probeer ik wat niet kan?
Een erg goede tool!
Als ik een 1080p MKV wil remuxen naar AVCHD om hem op de PS3 af te spelen en ik wil er een .SRT sub bij muxen dan geeft hij de melding dan SSA en ASS subtitles niet ondersteunt zijn en dus niet mee gemuxed zullen worden.
[ Voor 16% gewijzigd door MixingMastersM op 17-02-2009 12:43 ]
Ow, die bug is er nu iig uit.MixingMastersM schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:09:
Ten eerste,
Een erg goede tool!
Dat kwam als er in de MKV nog subs zaten in ssa/ass formaat. De SRT files werden eerst niet goed opgemomen.
Ik gebruik al de laatste versie 0.24b5b en toch gebeurt het.Sentry23 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:13:
[...]
Ow, die bug is er nu iig uit.
Dat kwam als er in de MKV nog subs zaten in ssa/ass formaat. De SRT files werden eerst niet goed opgemomen.
http://www.mediafire.com/download.php?ogdmvz13zbmMixingMastersM schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:44:
[...]
Ik gebruik al de laatste versie 0.24b5b en toch gebeurt het.
probeer eens de preview van beta6.
Nu neemt hij de subtitles wel mee maar loop ik tegen het volgende probleem aan.Sentry23 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:49:
[...]
http://www.mediafire.com/download.php?ogdmvz13zbm
probeer eens de preview van beta6.
Als ik hem split >4GB dan blijft aan het einde (fastmux aan of uit maakt niet uit) van de conversie alleen het 2e deel van de film over (hij heeft hem in 2 delen gesplitst). Het eerste deel is met geen mogelijkheid te vinden. Dit is dus met beta6.
ow.. ik zal er ff naar kijken. Da's wel apart.MixingMastersM schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:04:
[...]
Nu neemt hij de subtitles wel mee maar loop ik tegen het volgende probleem aan.
Als ik hem split >4GB dan blijft aan het einde (fastmux aan of uit maakt niet uit) van de conversie alleen het 2e deel van de film over (hij heeft hem in 2 delen gesplitst). Het eerste deel is met geen mogelijkheid te vinden. Dit is dus met beta6.
<edit> Ik zal zo een nieuwere versie maken, die de AVCHD split weer iets anders doet, zodat het weer zou moeten werken. </edit>
[ Voor 11% gewijzigd door Sentry23 op 18-02-2009 12:24 ]
OK deze beta6 versie doet het bij mij prima, alleen na 2 avchd recodes snap ik nog niet hoe ik een softsub mee moet nemen, met embed komt ie er hard in en vink ik dat niet aan, dan negeert ie de sub totaal.
Wat doe ik verkeerd (als ik dat door heb, dan kan ik een 2 pass laten doen, duurt nu al 6 uur per encode).
Wat doe ik verkeerd (als ik dat door heb, dan kan ik een 2 pass laten doen, duurt nu al 6 uur per encode).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Het zou kunnen zijn dat de subs in SSA/ASS formaat zijn, waarvan ik de convertor nog niet af heb. Je kan ff kijken in de debug log om zo eenvoudig de mkv header te kunnen zien. (subs in SRT hebben de naam UTF8 in de MKV header)MeNTaL_TO schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:14:
OK deze beta6 versie doet het bij mij prima, alleen na 2 avchd recodes snap ik nog niet hoe ik een softsub mee moet nemen, met embed komt ie er hard in en vink ik dat niet aan, dan negeert ie de sub totaal.
Alleen SRT subs kunnen in AVCHD worden meegenomen. (dus ook externe).
[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 18-02-2009 14:27 ]
Hij geeft aan bij het laden dat er een srt sub gevonden is en volgens mij is het ook een srt dub.Sentry23 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:26:
[...]
Het zou kunnen zijn dat de subs in SSA/ASS formaat zijn, waarvan ik de convertor nog niet af heb. Je kan ff kijken in de debug log om zo eenvoudig de mkv header te kunnen zien. (subs in SRT hebben de naam UTF8 in de MKV header)
Alleen SRT subs kunnen in AVCHD worden meegenomen. (dus ook externe).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| | + A track | + Track number: 3 | + Track UID: 1392411544 | + Track type: subtitles | + Enabled: 1 | + Default flag: 1 | + Forced flag: 0 | + Lacing flag: 0 | + MinCache: 0 | + Timecode scale: 1 | + Max BlockAddition ID: 0 | + Codec ID: S_TEXT/UTF8 | + Codec decode all: 1 | + Language: und |
Moet je om die als softsub mee te nemen wel of niet embedden (ik neem aan van niet), echter als ik browse subs kies, mag ik alleen nog maar embedden.
[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 18-02-2009 16:28 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
eeh... moet ik ff voor in de code zoeken, maar ik dacht dat in AVCHD softsubs er altijd in moeten komen.MeNTaL_TO schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:26:
[...]
Hij geeft aan bij het laden dat er een srt sub gevonden is en volgens mij is het ook een srt dub.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | + A track | + Track number: 3 | + Track UID: 1392411544 | + Track type: subtitles | + Enabled: 1 | + Default flag: 1 | + Forced flag: 0 | + Lacing flag: 0 | + MinCache: 0 | + Timecode scale: 1 | + Max BlockAddition ID: 0 | + Codec ID: S_TEXT/UTF8 | + Codec decode all: 1 | + Language: und
Moet je om die als softsub mee te nemen wel of niet embedden (ik neem aan van niet), echter als ik browse subs kies, mag ik alleen nog maar embedden.
Als tsmuxer loopt zie je de subs er niet bij staan ?
Ik heb een AVI film en wil de subs hardcoden om zo op mijn xbox 360 te bekijken. Ik selecteer de juiste subs en vink re-encode naar Xvid aan, maar geen subs in het eindresultaat...
Wat doe ik verkeerd?
Wat doe ik verkeerd?
Niets, de optie komt er weer in, maar stond tijdelijk uit. Ik zet de nieuwe versie morgen ff online die het wel goed doet met avi subs.Roelos schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:21:
Ik heb een AVI film en wil de subs hardcoden om zo op mijn xbox 360 te bekijken. Ik selecteer de juiste subs en vink re-encode naar Xvid aan, maar geen subs in het eindresultaat...
Wat doe ik verkeerd?
Thx... mooi programma hoor...Sentry23 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:04:
[...]
Niets, de optie komt er weer in, maar stond tijdelijk uit. Ik zet de nieuwe versie morgen ff online die het wel goed doet met avi subs.
vettSentry23 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:04:
[...]
Niets, de optie komt er weer in, maar stond tijdelijk uit. Ik zet de nieuwe versie morgen ff online die het wel goed doet met avi subs.
doen de subs het dan nu ook voor H264 HQ ?
zou wel beter zijn
Verwijderd
Mooi werk dat je hier al hebt ingestoken... wat mij nog enorm zou helpen is het toevoegen zodat m2ts streams kunnen geconverteerd worden...
Telkens ik dit doe met videofab of media converter krijg ik op de ps3 enkel geluid en zwart scherm...
Telkens ik dit doe met videofab of media converter krijg ik op de ps3 enkel geluid en zwart scherm...
Hij gaf een melding file not found als ik mij goed herinner, ik zag dat ie de mkv wel kopieerde naar een temp map, maar de sub niet meenam (op mijn laptop, vanaf externe hdd, sub embedded). Op de pc van mijn vriendin (sneller, maar slecht beschikbaar voor me), kopieerde hij niets van mijn externe hdd, maar nam ie de sub dus totaal niet mee (ook embed niet aangevinkt) in beide gevallen gaf ie wel aan dat er een srt gevonden was.Sentry23 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:48:
[...]
eeh... moet ik ff voor in de code zoeken, maar ik dacht dat in AVCHD softsubs er altijd in moeten komen.
Als tsmuxer loopt zie je de subs er niet bij staan ?
ik heb nu een recode gedaan en hij speelt hem af op de pc, ook op de ps3 via ps3 media server maar hapert heel de tijd. Dus wil ik hem op harde schijf van ps3 gaan zetten. Alleen hij is 15 gb dus moet ik hem gaan splitten.
Nu heb ik dit geprobeerd met hjsplit. Ik de files zo genoemd darknight part1.mpg darknight part 2.mpg enzovoort. De files die ik krijg zijn wel afspeelbaar op de pc. Alleen niet op de ps3 er komt dan te staan: de data zijn beschadigd.
Wat doe ik fout of is er een ander/beter programma om mee te splitten.
Nu heb ik dit geprobeerd met hjsplit. Ik de files zo genoemd darknight part1.mpg darknight part 2.mpg enzovoort. De files die ik krijg zijn wel afspeelbaar op de pc. Alleen niet op de ps3 er komt dan te staan: de data zijn beschadigd.
Voor de interne HDD van de PS3 hoef je niet te splitsen.gruys7 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:20:
ik heb nu een recode gedaan en hij speelt hem af op de pc, ook op de ps3 via ps3 media server maar hapert heel de tijd. Dus wil ik hem op harde schijf van ps3 gaan zetten. Alleen hij is 15 gb dus moet ik hem gaan splitten.
Alleen externe HDD's moeten in FAT32 formaat zijn en dat heeft als nadeel dat de maximum filesize 4GB is. De PS3 HDD is in een eigen formaat en heeft die beperking niet.
Je kan dus via een mediaserver prima een bestand van >4GB naar de PS3 copieeren. Heb zelf een tijd terug ook een 12GB MT2S video op de PS3 gezet.
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
ten eerste gaat dit uber sloom bij mij gaat zeker 4 uur duren.Seraphus-Y schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:10:
[...]
Voor de interne HDD van de PS3 hoef je niet te splitsen.
Alleen externe HDD's moeten in FAT32 formaat zijn en dat heeft als nadeel dat de maximum filesize 4GB is. De PS3 HDD is in een eigen formaat en heeft die beperking niet.
Je kan dus via een mediaserver prima een bestand van >4GB naar de PS3 copieeren. Heb zelf een tijd terug ook een 12GB MT2S video op de PS3 gezet.
bovendien lukt het niet want dan komt er te staan dat er te weinig geheugen is op de hdd van ps3. Terwijl ik nog 100 gb heb..
dus ik zoek een goede splitter iemand suggesties?
NIet dat je van mij niet mag splitten ofzo, maar waarom gebruik je de split functie van GOTsent niet gewoon?gruys7 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:20:
[...]
ten eerste gaat dit uber sloom bij mij gaat zeker 4 uur duren.
bovendien lukt het niet want dan komt er te staan dat er te weinig geheugen is op de hdd van ps3. Terwijl ik nog 100 gb heb..
dus ik zoek een goede splitter iemand suggesties?
Dat de file niet past heeft meer te maken met het feit dat waarschijnlijk PMS gebruikt als mediaserver, die kan wel copieren, maar gebruikt dan de transcoded versie, die soms veel groter wordt dan het origineel. Als de file door de PS3 zelf is af te spelen, dus zonder transcoden, dan kan je ook eventueel een andere mediaserver gebruiken om de file 1:1 over te zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door Seraphus-Y op 22-02-2009 02:47 . Reden: verduidelijking ]
okee, zo te zien een foutje in mijn update van de srt embed optie.. hij plakt de srt in de mkv, maar in de avchd code zoekt hij nog naar de losse srt om die er in te zetten, in plaats van de srt die nu in de mkv staat. Ook ff aanpassen.MeNTaL_TO schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:35:
[...]
Hij gaf een melding file not found als ik mij goed herinner, ik zag dat ie de mkv wel kopieerde naar een temp map, maar de sub niet meenam (op mijn laptop, vanaf externe hdd, sub embedded). Op de pc van mijn vriendin (sneller, maar slecht beschikbaar voor me), kopieerde hij niets van mijn externe hdd, maar nam ie de sub dus totaal niet mee (ook embed niet aangevinkt) in beide gevallen gaf ie wel aan dat er een srt gevonden was.
De echte beta 6 komt er zo aan, maar ik moet nog een paar dingen afmaken dus (divx subs, die AVCHD srt bug, normalize audio doortesten (nieuwe en veel gevraagde functie), en wat kleine uitzonderingen voor bepaalde mkv files maken)
Je bedoelt gewoon m2ts als source, in plaats van mkv ?Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:37:
Mooi werk dat je hier al hebt ingestoken... wat mij nog enorm zou helpen is het toevoegen zodat m2ts streams kunnen geconverteerd worden...
Dat wordt ff uitzoeken (info uit de m2ts halen e.d.) maar zal denk ik in de final van 0.24 moeten kunnen komen.
Binnenkort eens wat geld doneren aan je voor dit fantastisch project (hoeveel uur werk heb je er nu ongeveer al inzitten?)Sentry23 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:43:
[...]
okee, zo te zien een foutje in mijn update van de srt embed optie.. hij plakt de srt in de mkv, maar in de avchd code zoekt hij nog naar de losse srt om die er in te zetten, in plaats van de srt die nu in de mkv staat. Ook ff aanpassen.
De echte beta 6 komt er zo aan, maar ik moet nog een paar dingen afmaken dus (divx subs, die AVCHD srt bug, normalize audio doortesten (nieuwe en veel gevraagde functie), en wat kleine uitzonderingen voor bepaalde mkv files maken)
Inderdaad, GoTSent werkt gewoon goed, simpel en doeltreffend.
Mijn enige puntje van kritiek is de interface. Ik neem aan dat je prioriteiten hier niet liggen (zoals bij de meeste IT'ers
), maar deze is niet altijd even intuïtief.
Het gebruik van een aantal groupbox'en zou het al wat verbeteren.
Bijvoorbeeld de comboboxen links voor Priority en Target staan wat vreemd gepositioneerd, een beetje weggestopt.
Mijn enige puntje van kritiek is de interface. Ik neem aan dat je prioriteiten hier niet liggen (zoals bij de meeste IT'ers
Bijvoorbeeld de comboboxen links voor Priority en Target staan wat vreemd gepositioneerd, een beetje weggestopt.
Het gerucht gaat dat er gewerkt wordt aan een wizard.Speed24 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:30:
Mijn enige puntje van kritiek is de interface. Ik neem aan dat je prioriteiten hier niet liggen (zoals bij de meeste IT'ers), maar deze is niet altijd even intuïtief.
PSN: Shiver23
Als het lastig is om te maken, moet het ook lastig zijn om te gebruikenSpeed24 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:30:
Mijn enige puntje van kritiek is de interface. Ik neem aan dat je prioriteiten hier niet liggen (zoals bij de meeste IT'ers), maar deze is niet altijd even intuïtief.
Maar inderdaad, er wordt gekeken naar een wizzard die de gebruiker naar een goede default settings stuurt, met een form er achter om de instellingen aan te kunnen passen.
Mensen,
Ik heb een film in AVCHD formaat welke ik afspeel op mijn PS3. Nu zie ik echter de subtitle welke softcoded is (EN en NL) half in mijn scherm (KDL-40W4500) @ 1080P / 24P. Zie de helft van de letters helaas, kan de positie van de ondertiteling niet aanpassen in het PS3 menu. Kan ik hier nog iets aan doen
Ik heb een film in AVCHD formaat welke ik afspeel op mijn PS3. Nu zie ik echter de subtitle welke softcoded is (EN en NL) half in mijn scherm (KDL-40W4500) @ 1080P / 24P. Zie de helft van de letters helaas, kan de positie van de ondertiteling niet aanpassen in het PS3 menu. Kan ik hier nog iets aan doen
En je beeld staat op geen enkele wijze gezoomed? Zowel niet op tv dan wel op de PS3?Tekn0z schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:05:
Mensen,
Nickname does not reflect reality
Hmms.. De positie staat redelijk hardcoded in het programma, dus het is mogelijk dat er bij 3-4 regels bijvoorbeeld een overlap plaats vind in de border.. maar normaal.. heb je een sample om te testen ? (evt in private msg of mail sturen)Tekn0z schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:05:
Mensen,
Verwijderd
Klopt het dat als ik DVD5 of DVD9 selecteer wanneer ik een mkv omzet naar AVCHD, dat het daarna net niet op een DVD5 of DVD9 past ? Bij mij is het net een paar honderd MB te groot.
ik krijg problemen met mijn ps3 als ik avi probeer af te spelen. Sommigen doen het en sommigen niet zegt ie data unsuported
kan iemand mij helpen
De tv staat gewoon op "wide" en of de PS3 in zoom staat, nee dacht het niet.Brad Pitt schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:11:
[...]
En je beeld staat op geen enkele wijze gezoomed? Zowel niet op tv dan wel op de PS3?
Klopt. Ik heb de factoren al iets aangepast, en werk met een andere tweaker aan een goede berekening van de overhead van AVCHD. Zodra ik de nieuwe versie online heb staan zou het goed moeten gaan.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:52:
Klopt het dat als ik DVD5 of DVD9 selecteer wanneer ik een mkv omzet naar AVCHD, dat het daarna net niet op een DVD5 of DVD9 past ? Bij mij is het net een paar honderd MB te groot.
Met name met DVD9 was ik uitgegaan van 8.8 GB vrij, maar dit bleek dus een stuk minder te zijn.
(ik wil gewoon niet accepteren dat 1 gigabyte 1000 * 1000 * 1000 bytes is, maar gewoon 2^30 bytes)
[ Voor 16% gewijzigd door Sentry23 op 23-02-2009 15:53 ]
Zijn dit normale of met gotsent geconverteerde AVI's ?Karish schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:36:
ik krijg problemen met mijn ps3 als ik avi probeer af te spelen. Sommigen doen het en sommigen niet zegt ie data unsuportedkan iemand mij helpen
Als je in gotsent AVI selecteerd, en de niet spelende AVI opent, wordt die al geconverteerd naar een versie die iig op de PS3 werkt.Als dat nog steeds niet goed gaat, wil ik het graag weten
Op hoop van zegen...
GOTSent 0.24 Beta 6 (mediafire)
http://www.mediafire.com/?njcmsebm1hy
Fixes voor bitrate calcs (was soms een factor 10 te laag)
Audio normalization option (average audio volume gaat dan naar -12 dB) (voor mensen die graag alles netjes willen hebben, en een paar minuten extra niet erg vinden)
Fixes in DVD5 en DVD9 aannames.
SRT soft en hard embedding functions zijn ge-update.
Heel veel kleine fixes voor speciale MKV files.
mp4box is terug als main muxer (dus ook weer nette aanpassing van aspect ratios)
vast nog wel wat, maar dit was zo in de check-ins terug te vinden
GOTSent 0.24 Beta 6 (mediafire)
http://www.mediafire.com/?njcmsebm1hy
Fixes voor bitrate calcs (was soms een factor 10 te laag)
Audio normalization option (average audio volume gaat dan naar -12 dB) (voor mensen die graag alles netjes willen hebben, en een paar minuten extra niet erg vinden)
Fixes in DVD5 en DVD9 aannames.
SRT soft en hard embedding functions zijn ge-update.
Heel veel kleine fixes voor speciale MKV files.
mp4box is terug als main muxer (dus ook weer nette aanpassing van aspect ratios)
vast nog wel wat, maar dit was zo in de check-ins terug te vinden
Deze versie werkt erg goed voor mij sentry.
Echter heb ik nog wel 2 vragen/problemen.
1. Ik heb nog wel is een mkv file met een resolutie van bijvoorbeeld 1920 x 800 ipv 1920 x 1080. Op de pc speelt dit prima af want dat zet hij hem gewoon in het midden Omgezet naar AVCHD echter krijg ik een groene balk onderin op de PS3 en de softsubs zijn niet zichbaar. Dit wordt ook netjes bij problemen op de site beschreven, maar de oplossing is recoden.
Is er ook of wordt er gewerkt aan een oplossing waarbij recoden niet nodig is?
2. Ik heb nog wel is wat dvd's die ik gewoon raw heb. Dus als iso bijvoorbeeld met video ts en audio ts map. Is er een manier om dit via de usb stick op de PS3 af te spelen zoals dit ook met AVCHD mogelijk is? En zo niet, hoe zet ik het dan het snelst zonder kwaliteitverlies om?
Echter heb ik nog wel 2 vragen/problemen.
1. Ik heb nog wel is een mkv file met een resolutie van bijvoorbeeld 1920 x 800 ipv 1920 x 1080. Op de pc speelt dit prima af want dat zet hij hem gewoon in het midden Omgezet naar AVCHD echter krijg ik een groene balk onderin op de PS3 en de softsubs zijn niet zichbaar. Dit wordt ook netjes bij problemen op de site beschreven, maar de oplossing is recoden.
Is er ook of wordt er gewerkt aan een oplossing waarbij recoden niet nodig is?
2. Ik heb nog wel is wat dvd's die ik gewoon raw heb. Dus als iso bijvoorbeeld met video ts en audio ts map. Is er een manier om dit via de usb stick op de PS3 af te spelen zoals dit ook met AVCHD mogelijk is? En zo niet, hoe zet ik het dan het snelst zonder kwaliteitverlies om?
Verwijderd
"2. Ik heb nog wel is wat dvd's die ik gewoon raw heb. Dus als iso bijvoorbeeld met video ts en audio ts map. Is er een manier om dit via de usb stick op de PS3 af te spelen zoals dit ook met AVCHD mogelijk is? En zo niet, hoe zet ik het dan het snelst zonder kwaliteitverlies om?"
Heb je PS3 Media Server wel eens geprobeerd, hiermee kun je de ISO bestanden gewoon streamen naar je PS3.
Heb je PS3 Media Server wel eens geprobeerd, hiermee kun je de ISO bestanden gewoon streamen naar je PS3.
Verwijderd
Nog een klein probleempje, als ik een MKV van 8,7 GB wil omzetten naar een AVCHD, wil ik hem splitten in stukken van 4GB, als ik deze optie aanvink, krijg ik uiteindelijk 3 mappen met een complete AVCHD structuur en allemaal 1 stream hierin. Klopt dit ? Ik had gehoopt dat ik 1 folder zou krijgen, met daarin een 00001.mts, 00002.mts etc. Ik moet hem wel splitten, als ik hem op de PS3 wil afspelen via een externe schijf, aangezien de PS3 alleen fat32 kan lezen (groot minpunt)
Ja ik heb PS3 media server uitgebreid geprobeerd maar wat ik heel vervelend vind is dat ik mijn netwerk dan bedraad moet maken. Ik gebruik een laptop gewoon lekker op de bank en dan moet ik dus steeds schakelen tussen een draadloos netwerk en bedraad netwerk op het moment dat ik een dvd iso wil kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:21:
"2. Ik heb nog wel is wat dvd's die ik gewoon raw heb. Dus als iso bijvoorbeeld met video ts en audio ts map. Is er een manier om dit via de usb stick op de PS3 af te spelen zoals dit ook met AVCHD mogelijk is? En zo niet, hoe zet ik het dan het snelst zonder kwaliteitverlies om?"
Dat met 3 mappen klopt.. (8.7\4) + 1 part.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:47:
Nog een klein probleempje, als ik een MKV van 8,7 GB wil omzetten naar een AVCHD, wil ik hem splitten in stukken van 4GB, als ik deze optie aanvink, krijg ik uiteindelijk 3 mappen met een complete AVCHD structuur en allemaal 1 stream hierin. Klopt dit ? Ik had gehoopt dat ik 1 folder zou krijgen, met daarin een 00001.mts, 00002.mts etc. Ik moet hem wel splitten, als ik hem op de PS3 wil afspelen via een externe schijf, aangezien de PS3 alleen fat32 kan lezen (groot minpunt)
Ow, als het goed is zijn de stream bestanden nooit groter dan 4 GB in de AVCHD map. (dacht ik)
Samen met die FAT32 renamer zou dat goed moeten gaan. (zie een paar messages terug).
Die renamer voeg ik binnenkort ff toe aan de tool.
Verwijderd
Dus in principe kan in converteren zonder de split optie te gebruiken. zodat ik 1 map krijg, welke nog wel op een fat32 partitie zou moeten kunnen staan, altijd het proberen waard natuurlijk, thnxSentry23 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:01:
[...]
Dat met 3 mappen klopt.. (8.7\4) + 1 part.
Ow, als het goed is zijn de stream bestanden nooit groter dan 4 GB in de AVCHD map. (dacht ik)
Samen met die FAT32 renamer zou dat goed moeten gaan. (zie een paar messages terug).
Die renamer voeg ik binnenkort ff toe aan de tool.
Let alleen ff op dat de root van die folder AVCHD moet heten, maar goed, dat zie je ook met die tool wel.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:19:
[...]
Dus in principe kan in converteren zonder de split optie te gebruiken. zodat ik 1 map krijg, welke nog wel op een fat32 partitie zou moeten kunnen staan, altijd het proberen waard natuurlijk, thnx
AVCHDME het hij trouwens.
Verwijderd
thnx voor de info, ken de tool, ga vanavond kijken of het lukt !Sentry23 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:27:
[...]
Let alleen ff op dat de root van die folder AVCHD moet heten, maar goed, dat zie je ook met die tool wel.
AVCHDME het hij trouwens.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 15:18 ]
Vob bestanden kan je toch gewoon los spelen op de PS3 ?MixingMastersM schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:54:
[...]
Ja ik heb PS3 media server uitgebreid geprobeerd maar wat ik heel vervelend vind is dat ik mijn netwerk dan bedraad moet maken. Ik gebruik een laptop gewoon lekker op de bank en dan moet ik dus steeds schakelen tussen een draadloos netwerk en bedraad netwerk op het moment dat ik een dvd iso wil kijken.
(zij het dan wel zonder subs, maar goed.. dat is nie altijd nodig)
Je hebt gelijk maar ik wil dus juist wel de mogelijkheden van de DVD beschikbaar hebben zoals het menu maar vooral ook de ondertitels.Sentry23 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:44:
[...]
Vob bestanden kan je toch gewoon los spelen op de PS3 ?
(zij het dan wel zonder subs, maar goed.. dat is nie altijd nodig)
Bij de AVCHD kan je de stream ook los afspelen maar vind het juist prettig dat er een menu met eventuele softsubs beschikbaar is.
Verwijderd
Ik heb gisteren een 8,7GB MKV omgezet naar AVCHD, hier kwam uiteindelijk een mts stream van 3,8GB uit, is dat niet een beetje klein ?
Dat was zonder een recode ? Dan is er zo te zien iets mis gegaan..Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:04:
Ik heb gisteren een 8,7GB MKV omgezet naar AVCHD, hier kwam uiteindelijk een mts stream van 3,8GB uit, is dat niet een beetje klein ?
PS3 Media Server in de PS3 ziet de ISO wel, maar geeft aan dat er geen video wordt gevonden als je het aankiest. Tenminste, bij mij dan.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:21:
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Even een rare vraag misschien hier, maar kan ik deze tool ook gebruiken om .mkv 720p/1080p films om te zetten naar een formaat dat ik op DVD kan zetten en af kan spelen met een 'gewone' DVD-speler?
Of is dat helemaal niet mogelijk, en daarom een domme vraag
Waarom zou je een HD-film downloaden om in lage resolutie van een gewone DVD-speler af te spelen? Ten eerste gaat dit programma je daar niet mee helpen en ten tweede kan je dan beter de DVD-versie downloaden. Scheelt je ook een hoop zinloze bandbreedte.Cyclonist schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:03:
Even een rare vraag misschien hier, maar kan ik deze tool ook gebruiken om .mkv 720p/1080p films om te zetten naar een formaat dat ik op DVD kan zetten en af kan spelen met een 'gewone' DVD-speler?
PSN: Shiver23
Zeer waarschijnlijk gaat dat niet lukken.Cyclonist schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:03:
Je zou het naar mpeg2 of AVI (als hij divx doet) om kunnen zetten, en kijken of het lukt, maar de meeste DVD spelers geven problemen als de video data een hogere resolutie heeft dan 720 x 576.
Probeer het eens
Ik heb net geprobeerd subs bij een avi te hardcoden zodat ik het op de 360 kan bekijken. Ik heb de juiste subs en re-encode aangevinkt. Dat is niet gelukt.
Klopt het dat het hardcoden van sub (tijdelijk) nog niet werkt?
Het is inderdaad niet gelukt, wist niet dat het fysiek onmogelijk was..
Maargoed, ben nu aan het kijken om het dan rechtstreeks van de PC af te spelen via HDMI. Maar daarvoor zit ik in het verkeerde topic!
Geweldig programma, had alleen een bugje dat de ac3filter options knop niet werkte. Deze knop dus:
Is dat soms vista (64) ? Daar heb ik meer problemen over binnen gekregen.Damenace1987 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:13:
Geweldig programma, had alleen een bugje dat de ac3filter options knop niet werkte. Deze knop dus:
[afbeelding]
Op zich maakt dit nog niet uit omdat de ac3filter chain ook niet goed loopt op vista(64?) en hij de backup routine dan gebruikt die geen ac3filter settings nodig heefy, maar in de volgende release moet dat ook allemaal netjes gaan werken op vista, dus ben ik er mee aan het werk.
Ik ben er naar aan het kijken.Roelos schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:45:
Ik heb net geprobeerd subs bij een avi te hardcoden zodat ik het op de 360 kan bekijken. Ik heb de juiste subs en re-encode aangevinkt. Dat is niet gelukt.
ff wat anders voor 360 users:
Ik heb wel gezien dat in sommige gevallen als mp4 een probleem geeft bij het aanmaken, het kan helpen om hem op PS3 2.0 te zetten. Er zit ergens een bug in de code voor de 360 mp4 creation.
Sentry, is het mogelijk om binnenkort eens overzicht te krijgen van wat de meest recente versie wel/niet kan?
Met alle releases en kleine hotfixes begin ik het spoor een beetje bijster te raken. Wat werkt wel en wat moet daar voor ingesteld worden? Misschien dat het niet nodig is wanneer de nieuwe versie met wizard enzo beschikbaar komt, maar ik weet niet op wat voor termijn we dat kunnen verwachten.
Met alle releases en kleine hotfixes begin ik het spoor een beetje bijster te raken. Wat werkt wel en wat moet daar voor ingesteld worden? Misschien dat het niet nodig is wanneer de nieuwe versie met wizard enzo beschikbaar komt, maar ik weet niet op wat voor termijn we dat kunnen verwachten.
Oep, had wel iets meer debug info toe kunnen voegen. Ik draai windows xp pro met sp3. Hij heeft het verder goed gedaan en ik heb heerlijk genoten van de film op mijn xbox360. (moest alleen wel de bestandsnaam iets inkorten)Sentry23 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:45:
[...]
Is dat soms vista (64) ? Daar heb ik meer problemen over binnen gekregen.
Op zich maakt dit nog niet uit omdat de ac3filter chain ook niet goed loopt op vista(64?) en hij de backup routine dan gebruikt die geen ac3filter settings nodig heefy, maar in de volgende release moet dat ook allemaal netjes gaan werken op vista, dus ben ik er mee aan het werk.
Verwijderd
Met betrekking tot commandline usage lees ik het volgende in de release notes over beta 10, dit lijkt het meest recente wat ik kan vinden:
Echter, hij lijkt het outputbestand op te slaan in de source directory en de 'Output' setting te negeren. Is hier iets aan te doen? Ik wil liever m'n mp4 bestanden los houden van m'n mkv bestandenCommand line usage: Gotsent23beta9.exe [filename/folder name] encodes the file/all files in the folder and stores them in the GOTSent 'Outout to' folder. (GOTSent needs to be ran once normally before using this)
Ik ben wat zaken aan de command line aan get aanpassen. (met name exit na conversion en file type selection)Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:54:
Met betrekking tot commandline usage lees ik het volgende in de release notes over beta 10, dit lijkt het meest recente wat ik kan vinden:
[...]
Echter, hij lijkt het outputbestand op te slaan in de source directory en de 'Output' setting te negeren. Is hier iets aan te doen? Ik wil liever m'n mp4 bestanden los houden van m'n mkv bestanden
Ik zoek ff in de code of er wat fout gaat met die settings.
[ Voor 11% gewijzigd door Sentry23 op 02-03-2009 22:07 ]