Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Ik krijg nog op geen enkele manier ondertitels er in.. zowel met 0.24 B4 als B5b niet.

Ik heb gewoon een x264 mkv met daarin al een aantal subs. In GOTSent kan ik die ook kiezen voor ik convert klik.. en vink dan ook 'embed subs' aan... maar met Mux to Vob en ook met een gewone convert naar mp4 is mijn output elke keer sub-loos.

Ik heb als Target PS3 5.1 maar zowel op pc (media player classic) als op ps3 geen subs.

Balen,want bij spaanstalige films heb ik ze wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Ik ben er mee bezig.. (subs en mp4 issues)

Voor mp4 issues ben ik een update aan het checken die toch eerst mp4box gebruikt, en daarna pas de mp4creator als het niet lukt. (post ik morgen wel ff)

Voor de subs. vaag... al mijn tests met ssa en srt subs in de file werken hier gewoon.
Doe je gewoon de embedded subs, en zo ja kan je een sample (link) naar me mailen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 12-01-2009 21:59 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Sentry23 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:55:

Voor mp4 issues ben ik een update aan het checken die toch eerst mp4box gebruikt, en daarna pas de mp4creator als het niet lukt. (post ik morgen wel ff)

Voor de subs. vaag... al mijn tests met ssa en srt subs in de file werken hier gewoon.
Doe je gewoon de embedded subs, en zo ja kan je een sample (link) naar me mailen ?
Met betrekking tot de SEI error message: splitten op 4 GB lijkt nogal eens te werken, en soms werkt een segment zelfs nadat ik een SEI error message heb gezien. Geen idee wat het verschil tussen werken en niet werken is, heb nog geen patroon (trend) kunnen ontdekken helaas. Kan je wel een overzicht sturen van MKV 'bestanden' die wel en geen problemen geven als dat helpt.

Feature request: is het mogelijk om ook een 30 fps optie in te bouwen? Hier in de de VS (60 Hz) heb ik niet zoveel aan de 25 fps functie en mijn plasma gaat helaas maar to 1080i (geen 1080p/24 dus). Muchas gracias.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Mosez schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:25:
[...]

Met betrekking tot de SEI error message: splitten op 4 GB lijkt nogal eens te werken, en soms werkt een segment zelfs nadat ik een SEI error message heb gezien. Geen idee wat het verschil tussen werken en niet werken is, heb nog geen patroon (trend) kunnen ontdekken helaas. Kan je wel een overzicht sturen van MKV 'bestanden' die wel en geen problemen geven als dat helpt.

Feature request: is het mogelijk om ook een 30 fps optie in te bouwen? Hier in de de VS (60 Hz) heb ik niet zoveel aan de 25 fps functie en mijn plasma gaat helaas maar to 1080i (geen 1080p/24 dus). Muchas gracias.
De laatste feature kan samen met een andere.. een 24 fps output option voor 30 en 25 fps files.
Let wel op dat van 24 -> 30 een hele grote stap kan zijn..

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik weet dat gotsent voor mkv is

Echter ik heb hier een film voor me kleine (Neverending Story III) dit is een avi, die de xbox niet kan afspelen(codec issue)

Kan ik deze dan omzetten middels gotsent ? (heb het uiteraard geprobeerd maar het lijk niet te werken)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Ik heb vandaag mijn eerste mkv file omgezet voor de xbox360 (gisteren kreeg ik nog de error decoding sei message melding bij versie 24b5, maar vandaag ging het goed met versie 24b6)
Alleen nu heeft GOTsent er een mp4 file van gemaakt en geen wmv en de xbox weigert deze af te spelen.(status code: 69 C00D002F)
Wat moet ik nu nog doen om er een wmv van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ThinkAboutIt schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:11:
Ik heb vandaag mijn eerste mkv file omgezet voor de xbox360 (gisteren kreeg ik nog de error decoding sei message melding bij versie 24b5, maar vandaag ging het goed met versie 24b6)
Alleen nu heeft GOTsent er een mp4 file van gemaakt en geen wmv en de xbox weigert deze af te spelen.(status code: 69 C00D002F)
Wat moet ik nu nog doen om er een wmv van te maken?
Het is geen 5.1 AAC mp4 ? De 360 kan alleen maar 2.0 audio spelen met AAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:00:
Ik weet dat gotsent voor mkv is

Echter ik heb hier een film voor me kleine (Neverending Story III) dit is een avi, die de xbox niet kan afspelen(codec issue)

Kan ik deze dan omzetten middels gotsent ? (heb het uiteraard geprobeerd maar het lijk niet te werken)
Lukt het als je als file type AVI selecteerd, de avi selecteerd, en dan op convert drukt ?
(je kan het type selecteren als je een 'open file' doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Sentry23 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:51:
[...]

Het is geen 5.1 AAC mp4 ? De 360 kan alleen maar 2.0 audio spelen met AAC.
De mkv heeft DTS geluid, dus daar zal het probleem zitten.
Ik heb trouwens wel wmv films met 5.1 geluid die hij wel afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Sentry23 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:53:
[...]

Lukt het als je als file type AVI selecteerd, de avi selecteerd, en dan op convert drukt ?
(je kan het type selecteren als je een 'open file' doet)
Nee, ik denk dat je me verkeerd begrijpt, het converten doet hij wel, maar dan is hij nog niet af te spelen op de xbox360 :X

ik heb xvid en mpeg2 probeerd :x

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-01-2009 18:58 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Ik wacht in spanning af, ik vind het een geweldig programma maar ik wacht alleen nog tot de subs goed gaan werken.
De subs verschijnen nu niet in de mp4 container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
GOTSent werkt trouwens prima in Windows 7 beta, alleen de knop naar ac3filter options geeft een melding.
De oplossing zou het installeren van Windows Script 5.6 zijn maar het lijkt me sterk dat die nog te installeren zijn voor Windows 7.

edit: Dit had natuurlijk in mijn post hierboven gekunt doormiddel van een edit :X

[ Voor 15% gewijzigd door eXisTa op 13-01-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

eXisTa schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:57:
GOTSent werkt trouwens prima in Windows 7 beta, alleen de knop naar ac3filter options geeft een melding.
De oplossing zou het installeren van Windows Script 5.6 zijn maar het lijkt me sterk dat die nog te installeren zijn voor Windows 7.

edit: Dit had natuurlijk in mijn post hierboven gekunt doormiddel van een edit :X
eXisTa, blader even paar pagina's terug in dit topic (hiero) waar ik een suggestie van de hand deed voor het oplossen van dit probleem op Vista x64. Wellicht dat het helpt - kan weinig kwaad AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Mosez bedankt voor je reactie echter houd het al snel op want ik krijg meteen een foutmelding die als volgt luid:
"The Module "C:\Windows\system32\vbscript.dll" was loaded but the call to DllRegisterServer failed with error code 0x80004005."
Let wel: Ik draai Windows 7 build 7000

edit: Na even wakker te zijn geworden en cmd.exe als Administrator uitgevoerd te hebben heb ik de code ingeklopt en deze werkt, meteen ook even de register.bat met admin uitgevoerd en de knop werkt!

[ Voor 34% gewijzigd door eXisTa op 14-01-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Klopt het dat de xbox360 vanaf heden AC3 5.1 kan afspelen want een mkv bestand kan hij wel "zien" en hij speelt hem ook af maar enkel en alleen audio, de video ontbreekt.
Als ik Gotsent eroverheen laat gaan dan heb ik een MP4 met AAC 2.0 waarvan zowel audio als video werkt, behalve subs dan.
Kan je dan niet beter de mkv container audio, video en subs extracten en niets omzetten maar gewoon meteen in een MP4 container plaatsen (de mp4 container staat het wel toe: Wikipedia: Comparison of container formats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Heb zojuist met MKVExtract de MKV uitgepakt en met YAMB (beta die AC3 ondersteuning bied) in combinatie met MP4Box 0.4.5 een MP4 gemaakt.
Deze is nu voorzien van een 6 kanaals AC3 geluidstrack, H264 video en SRT subtitles.
Ik ga deze vanavond uitproberen op mijn Xbox360.
Als dit werkt zou sentry deze actie kunnen verwerken in GOTsent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allereerst een super programma al kom ik er niet helemaal uit maar het feit dat je zoveel tijd erin steekt is echt super
!!
Maar nu het volgende ik heb een avi met dts die ik naar ac3 6ch wil hebben voor op de ps3

hoe te werk gaan ik krijg alleen 2 kanaals audio na de conversie met PS3 5.1 instelling wat doe ik verkeerd? :?

Ik hoor het wel

thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
eXisTa schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:00:
Heb zojuist met MKVExtract de MKV uitgepakt en met YAMB (beta die AC3 ondersteuning bied) in combinatie met MP4Box 0.4.5 een MP4 gemaakt.
Deze is nu voorzien van een 6 kanaals AC3 geluidstrack, H264 video en SRT subtitles.
Ik ga deze vanavond uitproberen op mijn Xbox360.
Als dit werkt zou sentry deze actie kunnen verwerken in GOTsent.
ben wel benieuwd als dat werkt heeft het misschien eindelijk nut om een mooi 5.1 systeem voor mn xbox te kopen want dan is het ook wel leuk voor de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar eens dit balletje opgooien.. is het mogelijk dat er een commandline versie van deze tool komt, die ook blocked? ;)

Met blocken bedoel ik dat 'ie je commandline pas terug geeft als de conversie gebeurd is. Ik wil graag wat dingen automatiseren dmv scriptjes die alle mkvs die ik in een bepaalde directory zet automatisch omzetten naar mp4, maar zoals het momenteel werkt kan ik dit volgens mij niet echt handig doen, omdat zelfs wanneer je commandline gebruikt de GUI aan het eind geopend wordt, en de GUI andere tools aanroept.

Ik weet niet zo heel veel van al dit programmeerwerk, dus ik weet ook niet of het makkelijk te doen is... zo wel, zou ik dat heel fijn vinden ;)

Verder fantastische tool, ik zou niet zonder kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

inXs schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:09:
[...]

Gek ik heb met deze versie een mkv film geconverteerd naar mp4 en gesplit. Eigenlijk heb ik niets in de standaard instellingen veranderd. Deze zet ik op mijn usb stick (jawel in de goede mappen), hij ziet ze ook, maar geeft aan: Unsupported Data ... (The data type is not supported) (800288BC) ofwel een decoding error meen ik. Op mijn laptop spelen ze gewoon af, kan het zijn dat de .mkv al met een rare codec is gecodeerd? En dat de mp4 dat daarom ook is?

Gspot zegt dit over de mp4:

audio codec: mp4a: MPEG-4 AAC LC
video codec: avc1 H.264/MPEG-4 AVC

container: mp42: MP4 v2 [ISO 14496-14]
- isom: MP4 Base Media v1 [IS0 14496-12:2003]
Recommended Display Size: 1920 x 1088
Created: 2009 Jan 12 00:12:00
Modified: 2009 Jan 12 00:17:38

over het bronbestand, de mkv zegt gspot het niets, behalve de container:
File Type: Matroska media file (.MKV)
Mime Type: video/x-matroska

Nou moet ik er ook nog even bijzeggen dat het mkv bestand perfect loopt op mijn laptop, de mp4 is met diverse programma's niet vooruit te branden, het hapert ongelooflijk.Iemand een idee?
Iemand nog een idee hoe dit zit?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake06
  • Laatst online: 25-08 19:30
Hoi,

Ik heb enkele mkv files ge-encode met gotsent.
Nu heb ik het probleem dat mijn xbox deze niet detecteerd.
Niet vanaf mijn pc en niet vanaf mijn NAS/mediaserver....
Divx en WMV werkt prima overigens..

iemand suggesties?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
.mp4 veranderen in .avi... is al vrij vaak gezegd. WMP11 ziet geen .mp4's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake06
  • Laatst online: 25-08 19:30
Samopsa schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:43:
.mp4 veranderen in .avi... is al vrij vaak gezegd. WMP11 ziet geen .mp4's.
O M G. Het werkt.
Raar dit. voorheen werkte alles prima als MP4....
thanks!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Brengt me meteen naar een extra iets in de nieuwe release: Vinkje om ipv .mp4 bestanden--> .avi bestanden te outputten. Dit is uiteraard enkel een quickfix voor de xdoos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Samopsa schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:00:
Brengt me meteen naar een extra iets in de nieuwe release: Vinkje om ipv .mp4 bestanden--> .avi bestanden te outputten. Dit is uiteraard enkel een quickfix voor de xdoos. ;)
mijn xbox ziet gewoon mp4 bestanden. wel raar dat het bij sommige mensen niet gebeurt. het probleem bestaat volgens mij ook alleen bij het streamen vanaf je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
dangerpaki schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:16:
[...]

ben wel benieuwd als dat werkt heeft het misschien eindelijk nut om een mooi 5.1 systeem voor mn xbox te kopen want dan is het ook wel leuk voor de films.
Helaas heeft het niet mogen werken, het schijnt wel dat AC3 in een nieuwe versie ofzo van MKV wordt toegestaan maar dit zal nog wel even duren voor het netjes ondersteund wordt.
Ondertussen is me al wel duidelijk dat de Xbox360 wel 5.1 AC3 ondersteund want hij speelde wel mijn geluid als ik de MKV hernoemde naar AVI.
Het gaat vast ooit nog wel goedkomen maar ondertussen zet ik alles wel netjes om met GOTSENT, ik ben alleen zo bang dat ik over een paar maanden alles opnieuw om kan gaan zetten naar 5.1 MET subs dus ik bewaar de MKV's ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
dangerpaki schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:44:
[...]

mijn xbox ziet gewoon mp4 bestanden. wel raar dat het bij sommige mensen niet gebeurt. het probleem bestaat volgens mij ook alleen bij het streamen vanaf je pc.
Ja, dat klopt. Windows Media Player 11 kan geen mp4 bestanden openen, weet niet of het een bug of een feature is, maar aangezien het streamen via WMP11 gaat; lukt dat dus niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
dangerpaki schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:44:
[...]

Ik zal het wel zo maken als default dat als je Xbox360 als target selecteerd de extensie avi wordt gemaakt. (.mp4.avi om het duidelijk te maken :) )

Verder doet een 360 prima AVI bestanden met een AC3 stream, dus het is geen hardware beperking inderdaad. (je kan altijd recoden naar avi (mp4 asp).. maar goed.. dat is niet echt optimaal te noemen).

verder ben ik een beetje druk geweest met een worm op het werk, maar tijdens het fixen heb ik wel wat foutjes kunnen vinden die binnenkort in een officiele beta 6 komen..
1) split van 'mux to vob' op de nieuwe methode zorgde vaak voor corruptie van enkele delen.. dit gaat weer op de oude methode.
2) de nieuwere mencoder werkt prima, alleen kwam er een bug eindelijk goed naar boven dat embedded subs voorrang hebben op SRT files (al wordt anders aangegeven). Door de mkv eerst naar een temp te muxen met de nieuwe SRT file gaat dit wel goed, en zijn splits ook makkelijker.
3) mp4box is weer terug als default mp4 muxer, om de SEI errors op te lossen.
Mocht een bestand toch niet lekker gaan dan wordt de nieuwere mp4creator als backup gebruikt.
4) bitrate is pessimistischer berekend om de target size beter te kunnen halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sentry23 op 16-01-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Ik zie dat de meeste .mkv-files DTS geluid hebben, hoe stel ik ac3-filter in zodat ik surround geluid krijg wat de xbox af kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat betreft het embedded sub verhaal, komt dit niet doordat playstation 3 zelf dit niet ondersteund? (zover ik las kon pas in fw 2.20 de ps3 in divx embedded subs lezen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin

(edit: na de OP nog keer gelezen te hebben zie ik dat het uberhaupt alleen werkt met recoden? dan kan wat ik wil gewoon niet.. maar dacht in rest van topic te lezen dat anderen wel gewoon subs kunnen toevoegen, vandaar)

Ik heb geprobeerd met zowel een externe .srt als subs die in de mkv container zitten.

Heb geen upload plek, maar net zo makkelijk: >klik< <

Die sample heeft 11 subs. Als ik de sample laad in Gotsent kan ik bij subtitles 1 van die 11 kiezen. Maar in m'n output krijg ik geen subs.. zowel media player classic niet (die ze met de mkv wel ziet) als ps3 niet.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/29moa5z.jpg
(hier zie je ook het probleempje van dat ie 'Fast Mux' greyed out maakt.. heb ik vaker bij grote bestanden.)

Ook met Mux to vob niet aangevinkt, en dus een mp4 als output, heb ik geen subs.

Ander vraagje trouwens: Maken de instellingen van AC3filter wat uit bij gewone conversie? Ik dacht dat het niet gebruikt werd want krijg gewoon 5.1 ac3 ondanks dat ac3filter op 2 kanaals output staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Hertog_Martin op 18-01-2009 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
@ hertog_martin
volgens mij moet je AVCHD (BR/ps3) aanvinken ipv mux to vob
een deze dagen komt er weer een fix van sentry23 die veel problemen met ondertiteling zal verhelpen :)
dit zal waarschijnlijk veel kunnen gaan helpen

en als je die externe srt er wilt inbranden ( wat dus veel meer tijd kost) dan moet je wel re-encode aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
gruys7 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:14:
@ hertog_martin
volgens mij moet je AVCHD (BR/ps3) aanvinken ipv mux to vob
een deze dagen komt er weer een fix van sentry23 die veel problemen met ondertiteling zal verhelpen :)
dit zal waarschijnlijk veel kunnen gaan helpen

en als je die externe srt er wilt inbranden ( wat dus veel meer tijd kost) dan moet je wel re-encode aanvinken.
AVCHD moet je branden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je target naar PS3 2.0 zet, gaat fast mux wel aan. Voor ondertiteling in AVCHD moet je dacht ik toch de hele content branden, zodat PS3 het ziet als 'blueray' disc (en dus ondertiteling wel pakt).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Mosez schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 06:06:
Misschien even een tip voor degenen met een Run-time error '429' en Vista (x64) - en wellicht een update voor de troubleshoot pagina:

Installeren van de op troubleshoot pagina gelinkte Windows Script 5.6 voor XP en 2000 heeft niet zoveel zin, temeer ook omdat Vista standaard met Windows Script 5.7 wordt geleverd.

Herregisteren van vbscript.dll hielp bij mij echter wel. Doe dit door de command-prompt te starten als administrator en in te voeren:
code:
1
regsvr32 %systemroot%\system32\vbscript.dll
Dit helpt bij mij trouwens niet, ik krijg nog steeds dezelfde melding..

Heb je hiervoor nog andere zaken uitgevoerd, of zijn er nog andere manieren om dit op te lossen onder Vista 64 (Ultimate)?

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

burgt schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:37:
[...]

Dit helpt bij mij trouwens niet, ik krijg nog steeds dezelfde melding..

Heb je hiervoor nog andere zaken uitgevoerd, of zijn er nog andere manieren om dit op te lossen onder Vista 64 (Ultimate)?
Hmm, heb je de herregistratie uitgevoerd als administrator (command prompt starten als administrator)? Anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Sentry23 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:19:
[...]

Ik zal het wel zo maken als default dat als je Xbox360 als target selecteerd de extensie avi wordt gemaakt. (.mp4.avi om het duidelijk te maken :) )

Verder doet een 360 prima AVI bestanden met een AC3 stream, dus het is geen hardware beperking inderdaad. (je kan altijd recoden naar avi (mp4 asp).. maar goed.. dat is niet echt optimaal te noemen).

verder ben ik een beetje druk geweest met een worm op het werk, maar tijdens het fixen heb ik wel wat foutjes kunnen vinden die binnenkort in een officiele beta 6 komen..
1) split van 'mux to vob' op de nieuwe methode zorgde vaak voor corruptie van enkele delen.. dit gaat weer op de oude methode.
2) de nieuwere mencoder werkt prima, alleen kwam er een bug eindelijk goed naar boven dat embedded subs voorrang hebben op SRT files (al wordt anders aangegeven). Door de mkv eerst naar een temp te muxen met de nieuwe SRT file gaat dit wel goed, en zijn splits ook makkelijker.
3) mp4box is weer terug als default mp4 muxer, om de SEI errors op te lossen.
Mocht een bestand toch niet lekker gaan dan wordt de nieuwere mp4creator als backup gebruikt.
4) bitrate is pessimistischer berekend om de target size beter te kunnen halen.
Hey Sentry32 kun je meteen even naar je download link kijken, deze linkt naar http://home/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1 link eronder werkt gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Mosez schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:38:
[...]

Hmm, heb je de herregistratie uitgevoerd als administrator (command prompt starten als administrator)? Anders werkt het niet.
Ja uitgevoerd als admin, ik kreeg verder ook geen (fout) meldingen..

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamb1no
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03-2009
Sentry23 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:36:
Thanx all :)

(nu nog tijd om de fix online te zetten.)

Wat betreft de balken.. Ik kom hier niet goed mee verder :-/ De encoding lijkt te complex te zijn om eenvoudig blackspace toe te voegen, maar er komen toch vaak berichten dat de subs wel werken bij sommige 'niet-fullscreen' rips, en daar richt ik me nu op om te zien wat er precies gebeurt.

Verder nog een andere opmerking. Er zijn af en toe files die niet goed muxen naar mp4 (frame errors).
Ik ga hiervoor de safe-sync uitbreiden met een header adjust via h264info die de stream opnieuw goed op zou moeten bouwen.
Verder lijkt het een stuk beter te gaan met de nieuwe mp4muxer met grote bestanden.
Yubla Sentry23,

Keep up the good work!

Kun je vertellen met welke 'niet-fullscreen' rips (resolutie of zo) conversie naar AVCHD met subs wel werkt? Tot nu toe krijg ik bij iedere dergelijke poging die ver :X de groene balk O-)

Greets

Bamb1no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
(jarig!)
Ik dacht dat de PS3 h264 bestanden zo kon streamen middels een media server (TVersity) naar je PS3?

Ik heb een film, h264 ac3 1080p 5.1 .MPG die ik aan mijn library heb toegevoegd. Alleen op m'n PS3 kan hij het hele bestand niet vinden. Het schijnt speciaal voor de PS3 gecodeerd te zijn maar ik kan het dus niet afspelen. Wat doe ik fout? :X

Wow ik ben dom, ik zat in het Foto XMB tabblad..

[ Voor 8% gewijzigd door nudie op 21-01-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
haha das niet bepaald snugger van je maar gelukkig gelukt ?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier de serie van The Unit S04E01-720P-WMVHD tot deel 13 maar zodra ik hem omzet naar ps3 5.1 of ps3 2.0 omzet dan krijg ik een bestand van 230mb zit alleen geluid in maar geen beeld wat doe ik fout.

General
Complete name : C:\TV\The Unit S04E06-720P NL.WMV
Format : Windows Media
File size : 1.04 GiB
Overall bit rate mode : Constant
Maximum Overall bit rate : 3468 Kbps
Movie name : The.Unit.S04E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION
Performer : Encode360
Encoded date : UTC 2008-11-10 14:18:15.473
Comment : Created with Encode360

Video
Format : VC-1
Format profile : AP@L2
Codec ID : WVC1
Codec ID/Hint : Microsoft
Description of the codec : Windows Media Video 9 Advanced Profile
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 3056 Kbps
Width : 1280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 0.138
Language : Dutch

Audio
Format : WMA3
Format profile : M1
Codec ID : 162
Codec ID/Info : Windows Media Audio 3
Description of the codec : Windows Media Audio 10 Professional - 384 kbps, 48 kHz, 2 channel 24 bit (A/V) 1-pass CBR
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 384 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Language : Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:14:
Ik heb hier de serie van The Unit S04E01-720P-WMVHD tot deel 13 maar zodra ik hem omzet naar ps3 5.1 of ps3 2.0 omzet dan krijg ik een bestand van 230 zit alleen geluid in maar geen beeld wat doe ik fout.
Het is een WMV en geen MKV. Dus dat gaat niet werken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:52:
[...]

Het is een WMV<--- (dit wist ik al ) en een MKV<--- ( wat heeft dit temaken met dat ik een wmv om wil zetten met gotsent ). Dus dat gaat niet werken.
MMM en waarom niet gotsent kan namelijk ook wmv omzetten en niet alleen mkv bestanden dus als je iets wil zeggen denk dan wel een beetje na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:53:
[...]

MMM en waarom niet gotsent kan namelijk ook wmv omzetten en niet alleen mkv bestanden dus als je iets wil zeggen denk dan wel een beetje na.
Ik was de g vergeten. GotSent is een MKV-convertor en eigenlijk alleen gemaakt voor MP4. Niet voor WMV. Maar blijf het vooral proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Uit de TS:

Converteer WMV-HD -> AVCHD (hier is een goed werkende directshow config voor nodig, en dit blijkt voor Vista vaak een probleem te zijn met de gebruikte filters.) Er wordt gewerkt aan een vista compatible oplossing.
Selecteer bij 'open file' de WMV extensie i.p.v. de default MKV extensie.
Geen overige configuratie is nodig

Je zal dus mogelijk een niet 'goed werkende' directshow config hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Misschien is het al langsgekomen, maar ik kan het zo snel niet vinden: Is het mogelijk AVCHD af te spelen vanaf een USB-stick of externe USB harde schijf? Desnoods met maar 1 film op de USB stick of harde schijf, of moet per film echt één optical gebruikt worden bij gebruik van AVCHD?

Reden achter deze vraag is dat erover denk om een 32GB USB stick aan te schaffen, zodat ik AVCHDs in SL blu ray grootte dan daarvan af zou kunnen spelen.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
ik denk dat het wel kan... als het mij gelukt is om mijn eerste blu-ray film om te zetten zal ik t ff posten.
ik heb een psp 8 gb dus hoop dat hij daar op past. Mijn film is 8 gb, weet iemand of de film na conversie kleiner of groter wordt?
maar waarom zet je daarna dan niet gewoon die film op je harde schijf??
dus eerst film op usb zetten. deze aansluiten op blu-ray en dan de film kopieren naar hardeschijf zo die iik het altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

gruys7 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:46:
ik denk dat het wel kan... als het mij gelukt is om mijn eerste blu-ray film om te zetten zal ik t ff posten.
ik heb een psp 8 gb dus hoop dat hij daar op past. Mijn film is 8 gb, weet iemand of de film na conversie kleiner of groter wordt?
maar waarom zet je daarna dan niet gewoon die film op je harde schijf??
dus eerst film op usb zetten. deze aansluiten op blu-ray en dan de film kopieren naar hardeschijf zo die iik het altijd..
Dat is niet wat ik bedoel. AVCHD is de blu-ray 'schijfindeling'. Deze start niet van de hardeschijf van de PS3.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vergelijk het met DVD indeling (Vobs etc), kan je ook niet via een stick als 'dvd' laten spelen, lijkt me dus niet echt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
Pegasus81 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:03:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel. AVCHD is de blu-ray 'schijfindeling'. Deze start niet van de hardeschijf van de PS3.
oke dat wist ik niet
zelf heb ik een mkv en wil gaan omzetten om hem spelend op mijn harde schijf van de ps3 te krijgen.
wat moet ik dan doen in gotsend. Nu is het nog niet gelukt om hem om te zetten met subs erbij dus heb nog niet de moeite genomen om hem op de ps3 hardeschijf te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enkel hardcoded subs zouden werken via gotsend, enkel divx werkt op de PS3 met softsubs en afaik kan gotsend enkel recode naar 264 en xvid. (rest is mux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gebruik dit tooltje al een tijd voor mijn 360 en het werkt echt perfect. Even mapje instellen en nu elke keer een gedownloade mkv laden en gaan met die banaan en hij staat meteen waar ik hem hebben wil. Erg goed en makkelijk programma, nog geen fouten ofzo kunnen opsporen. Keep up the good work, zeer mooi dat jij hier als Tweaker een tool voor hebt geknutseld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

monnick schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:53:
Ik gebruik dit tooltje al een tijd voor mijn 360 en het werkt echt perfect. Even mapje instellen en nu elke keer een gedownloade mkv laden en gaan met die banaan en hij staat meteen waar ik hem hebben wil. Erg goed en makkelijk programma, nog geen fouten ofzo kunnen opsporen. Keep up the good work, zeer mooi dat jij hier als Tweaker een tool voor hebt geknutseld :)
Interessant - zou je wat meer kunnen vertellen over jouw systeem? CPU, OS, geinstalleerde codecs + versies, versie + instellingen GOTSent, etc. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:53:
[...]

WMV is helaas alleen nog redelijk experimenteel.

De .NET code voor WMA-HD naar WMA stereo is werkend, alleen die *&%#*^% WMV mux.
De huidige VB code geeft nogal wat issues op Vista systemen. Omdat de WMV mux nog niet werkt kan hij van WMV-HD op het ogenblik alleen maar AVCHD maken, wat wel VC1 video kan bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
SinergyX schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:16:
Vergelijk het met DVD indeling (Vobs etc), kan je ook niet via een stick als 'dvd' laten spelen, lijkt me dus niet echt mogelijk.
Da's een hele mooie vergelijking..
Je kan het nog uitbreiden door te zeggen dat de m2ts files te vergelijken zijn met VOB bestanden.
Losse vob files op ps3 en 360 ondersteunen ook geen softsubs, maar in een DVD folder werkt dat wel.

Daar komt alleen nog bij dat om (waarschijnlijk commerciele) redenen m2ts bestanden alleen met h264 content werken op een PS3, terwijl de AVCHD netjes met VC1 en mpeg geladen kan worden.
(en de audio opties op een AVCHD zijn ook nogal wat uitgebreider dan alleen de AC3 audio in een m2ts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 21:57
Ik snap even iets niet, ik wil 5.1 met deze tool overzetten. Hiervoor heb ik passtrue in ac3filter ingesteld met dts. Echter wanneer deze convergeert doet hij alsnog 2.0 maken.

Doe ik iets fout of is dit in combinatie met xbox helemaal onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
jaa vaag net kreeg ik geen 5.1
daarnaa zette ik em wat harder en ineens wel 5.1 :)

[ Voor 66% gewijzigd door gruys7 op 23-01-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

J_star schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:10:
Ik snap even iets niet, ik wil 5.1 met deze tool overzetten. Hiervoor heb ik passtrue in ac3filter ingesteld met dts. Echter wanneer deze convergeert doet hij alsnog 2.0 maken.

Doe ik iets fout of is dit in combinatie met xbox helemaal onmogelijk?
Volgens mij ondersteunt het .mp4 formaat in combinatie met de Xbox 360 alleen 2.0 stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
NvM schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:18:
[...]

Volgens mij ondersteunt het .mp4 formaat in combinatie met de Xbox 360 alleen 2.0 stereo?
ack.

mp4 op 360 mag alleen maar in 2.0 formaat zijn. (AAC audio)
Als je hem op 5.1 zet op een 360 krijg je een uitgebreide error code (ik dacht 80028801) , en kan je het bestand niet spelen.
Vandaar ook de prefs voor 360/ps3, zodat een 360 conv altijd 2.0 aac aanmaakt, en ik hier niet de hele tijd dezelfde vragen voor moet beantwoorden :)

Mocht het toch wel werken.. please let me know :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 24-01-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Sentry23 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:40:
[...]

ack.

mp4 op 360 mag alleen maar in 2.0 formaat zijn. (AAC audio)
Als je hem op 5.1 zet op een 360 krijg je een uitgebreide error code (ik dacht 80028801) , en kan je het bestand niet spelen.
Vandaar ook de prefs voor 360/ps3, zodat een 360 conv altijd 2.0 aac aanmaakt, en ik hier niet de hele tijd dezelfde vragen voor moet beantwoorden :)

Mocht het toch wel werken.. please let me know :)
inderdaard mocht het wel werken dan wil ik ook wel 5.1 geluid :)
maar MS probeert overduideiljk hun eigen formaat door te drukken met de xbox 360, want wmv kan ook grotere bestanden dan 8gb zijn en ze spelen ook nog eens 5.1 af. de rest van de formaten hebben allemaal hun restricties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik begrijp dat het converten van WMVHD nog experimenteel is. Maar mogelijk dat iemand mij het toch kan helpen. Ik heb een WMVHD bestanden die kan ik met GOTSent netje omzetten naar AVCHD. Probeer ik dan alleen te streamen naar me PS3 krijg ik de melding "data is beschadigd".

MKV bestanden omzetten geen probleem daarna met streamen. ( mijn grote dank voor de maker ).

Kan het zo zijn dat er ergens iets in mijn directshow niet goed staat en dan misschien beetje domme vraag, maar waar pas ik eventueel settings aan???

Ik ben hier nieuw mee.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats85
  • Laatst online: 03-06 15:58
Wanneer ik een mkv open krijg ik de foutmelding:

Run-time error 13
Type mismatch

Iemand enig idee? Heb vista x64

[ Voor 6% gewijzigd door Whats85 op 26-01-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Whats85 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:08:
Wanneer ik een mkv open krijg ik de foutmelding:

Run-time error 13
Type mismatch

Iemand enig idee? Heb vista x64
1. Run as administrator
2. Compatibility mode: Windows XP SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:13:
Hallo,

Ik begrijp dat het converten van WMVHD nog experimenteel is. Maar mogelijk dat iemand mij het toch kan helpen. Ik heb een WMVHD bestanden die kan ik met GOTSent netje omzetten naar AVCHD. Probeer ik dan alleen te streamen naar me PS3 krijg ik de melding "data is beschadigd".

MKV bestanden omzetten geen probleem daarna met streamen. ( mijn grote dank voor de maker ).

Kan het zo zijn dat er ergens iets in mijn directshow niet goed staat en dan misschien beetje domme vraag, maar waar pas ik eventueel settings aan???

Ik ben hier nieuw mee.

8)7
AVCHD is niet te streamen, maar moet op de root van een disk staan. Als je anders de m2ts bestanden streaamt gaat het fout bij not-supported codecs via streaming, zoals VC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:17:
[...]

AVCHD is niet te streamen, maar moet op de root van een disk staan. Als je anders de m2ts bestanden streaamt gaat het fout bij not-supported codecs via streaming, zoals VC1.
Humm, waarom lukt het dan wel met de omgezetten MKV bestanden. Via tversity gaat ik naar de Stream map waarin het m2ts file staat. Is hij van een MKV omgezet geen probleem is hij van een WMVHD omgezet "data is beschadigd" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:02:
[...]

Humm, waarom lukt het dan wel met de omgezetten MKV bestanden. Via tversity gaat ik naar de Stream map waarin het m2ts file staat. Is hij van een MKV omgezet geen probleem is hij van een WMVHD omgezet "data is beschadigd" 8)7
Omdat je dan de m2ts streamt en niet de avchd directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Shiver23 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:06:
[...]

Omdat je dan de m2ts streamt en niet de avchd directory.
't klinkt inderdaad niet logisch, maar het lijkt een bewuste beperking te zijn om zaken die in AVCHD wel ondersteund worden (VC1 video, DTS/mp3 audio in combinatie met een h264 stream, en nog wat zaken) niet in een losse m2ts te laten spelen.
Het verschil zit hem er misschien in dat de PS3 voor AVCHD echt naar de Bluray/DVD modus schakelt, en de XMB dus ook niet meer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats85
  • Laatst online: 03-06 15:58
Mosez schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 00:59:
[...]

1. Run as administrator
2. Compatibility mode: Windows XP SP2
Geprobeerd geen resultaat, zelfde error bericht:

Run-time error 13
Type mismatch

[ Voor 7% gewijzigd door Whats85 op 27-01-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik krijg steeds het bericht "Error decoding sei message" in mp4creator.exe in dos. Tijdens deze melding zie ik dat het mp4-bestand in de doelmap staat en in grootte toeneemt. Als ik 4 minuten wacht dan sluit het dos-venster zich en is het converteren voltooid, met als resultaat een prima werkend mp4-bestand van ongeveer dezelfde grootte als het mkv-bestand. De error lijkt dus een valse melding?

Ik gebruik GOTSent24b6
Target: Xbox360
Priority: High
Split > 4Gb aangevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn video's na conversie steeds vaker niet werkend. Heeft iemand enig idee hoe dit komt:

360: groene artefacts en na zoveel seconden de melding de video niet afspeelbaar is
ps3: corrupted data (ook na kopie naar ps3)

Uiteraard selecteer ik in gotsent 360 2.0 en ps3 2.0

Bij ps3 5.1 krijg ik overigens ook nooit daadwerkelijk 5.1 output. Wat is precies de eis (codec) van het bronbestand om 5.1 output voor de ps3 te krijgen? Zijn er dan ook nog speciale instellingen die ik moet verrichten?

Benieuwd naar de reacties. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:05:
Ook ik krijg steeds het bericht "Error decoding sei message" in mp4creator.exe in dos. Tijdens deze melding zie ik dat het mp4-bestand in de doelmap staat en in grootte toeneemt. Als ik 4 minuten wacht dan sluit het dos-venster zich en is het converteren voltooid, met als resultaat een prima werkend mp4-bestand van ongeveer dezelfde grootte als het mkv-bestand. De error lijkt dus een valse melding?

Ik gebruik GOTSent24b6
Target: Xbox360
Priority: High
Split > 4Gb aangevinkt
de nieuwe versie is zga klaar, alleen moet ik een ding tweaken in conversie bitrates.
Als't zo door gaat zet ik de nieuwe online, en zien we wel hoe het gaat.
Die SEI errors moeten dan iig niet meer voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:22:
Ik krijg mijn video's na conversie steeds vaker niet werkend. Heeft iemand enig idee hoe dit komt:

360: groene artefacts en na zoveel seconden de melding de video niet afspeelbaar is

Bij ps3 5.1 krijg ik overigens ook nooit daadwerkelijk 5.1 output. Wat is precies de eis (codec) van het bronbestand om 5.1 output voor de ps3 te krijgen? Zijn er dan ook nog speciale instellingen die ik moet verrichten?

5.1 audio werkt op PS3 alleen in MP4 als je een HDMI receiver hebt (of een heeeele dure AAC bitstream decoding receiver), anders moet je mux to vob doen. In de bron moet je iig 5.1 AC3, DTS, of AAC hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 27-01-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:22:

Ook een issue met de nieuwe mp4 muxer.. die staat nu alleen nog als fallback encoder er bij, niet meer als primary encoder.. (zodra de echte b6 online komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:00:
[...]

5.1 audio werkt op PS3 alleen in MP4 als je een HDMI receiver hebt (of een heeeele dure AAC bitstream decoding receiver), anders moet je mux to vob doen. In de bron moet je iig 5.1 AC3, DTS, of AAC hebben.
Ha Sentry, ik heb een HDMI versterker. De bron heeft vaak 5.1 AC3. Als target stel ik hem in op Playstation 5.1. Toch krijg ik geen 5.1 output. Mis ik misschien een codec instelling? Ik ben benieuwd. Nogmaals bedankt voor je super tool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:30:
[...]

't klinkt inderdaad niet logisch, maar het lijkt een bewuste beperking te zijn om zaken die in AVCHD wel ondersteund worden (VC1 video, DTS/mp3 audio in combinatie met een h264 stream, en nog wat zaken) niet in een losse m2ts te laten spelen.
Het verschil zit hem er misschien in dat de PS3 voor AVCHD echt naar de Bluray/DVD modus schakelt, en de XMB dus ook niet meer beschikbaar is.
Wat ik al zei, ik heb er zelf geen kaas van gegeten maar ik snap het nog steeds niet. 8)7

Misschien dat ik niet duidelijk ben.
Ik gebruik tversity om te streamen.

Als ik uit de "Stream" map het m2ts file stream van een omgezet MKV file geen probleem
Als ik uit de "Stream" map het m2ts file stream van een omgezet WMVHD " data is beschadigd".

Misschien dat ik iets niet goed in de config heb staan ergens.
Ik heb begrepen dat je een goed geconfigureerde directshow nodig hebt, kan het daar mee te maken hebben?

Ik weet dan ook verder niet hoe ik dat moet instellen. ik heb een oud k-lite codec pack geinstalleerd. misschien dat ik beter iets anders kan gebruiken?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:54:
[...]

Ha Sentry, ik heb een HDMI versterker. De bron heeft vaak 5.1 AC3. Als target stel ik hem in op Playstation 5.1. Toch krijg ik geen 5.1 output. Mis ik misschien een codec instelling? Ik ben benieuwd. Nogmaals bedankt voor je super tool!
Kijk even in de audio output settings voor AAC (als je MP4 conversie doet) op de PS3. Deze zou op direct, niet op bitstream moeten staan. Dan zou er een PCM 5.1 stroom naar versterker moeten gaan.

Als je mux to vob doet.. kijk ook hier even of je bitstream of PCM output doet. (en wissel eventueel om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:59:
[...]

Wat ik al zei, ik heb er zelf geen kaas van gegeten maar ik snap het nog steeds niet. 8)7

Misschien dat ik niet duidelijk ben.
Ik gebruik tversity om te streamen.

Als ik uit de "Stream" map het m2ts file stream van een omgezet MKV file geen probleem
Als ik uit de "Stream" map het m2ts file stream van een omgezet WMVHD " data is beschadigd".
Als er in de stream map een m2ts staat met als bron video h264, met AC3 audio gaat het ook goed.
(dat is bij de meeste mkv's ook wel de standaard). maar kan dus beter een mux to vob doen.

Als je de stream map pakt van een geconverteerde WMV staat er ac3 audio in (dat werkt in een m2ts) maar ook een VC1 video stream. Die is alleen maar via avchd folder op een losse disk te kijken.

dus nog een keer:
m2ts files streamen: alleen mogelijk als de inhoud h264 + ac3 audio is. (ook als hij in een stream folder staat)

AVCHD streamen: theoretisch mogelijk, m2ts file in stream folder, maar zelfde ondersteuning als m2ts streaming.

AVCHD spelen door de inhoud van de converted folder op een DVD/BR te branden: video mogelijk: MPEG2, h264, VC1 audio mogelijk: DTS, AC3, mp3, en HD varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:16:
[...]

Als er in de stream map een m2ts staat met als bron video h264, met AC3 audio gaat het ook goed.
(dat is bij de meeste mkv's ook wel de standaard). maar kan dus beter een mux to vob doen.

Als je de stream map pakt van een geconverteerde WMV staat er ac3 audio in (dat werkt in een m2ts) maar ook een VC1 video stream. Die is alleen maar via avchd folder op een losse disk te kijken.

dus nog een keer:
m2ts files streamen: alleen mogelijk als de inhoud h264 + ac3 audio is. (ook als hij in een stream folder staat)

AVCHD streamen: theoretisch mogelijk, m2ts file in stream folder, maar zelfde ondersteuning als m2ts streaming.

AVCHD spelen door de inhoud van de converted folder op een DVD/BR te branden: video mogelijk: MPEG2, h264, VC1 audio mogelijk: DTS, AC3, mp3, en HD varianten.
Dus als ik het goed begrijp.

kopier de BDMV naar je ps3 en hij is afspeelbaar??
want dat had ik al geprobeerd en dan geeft de ps3 nog steeds aan dat het corupte date bevat en niet af te spelen is.

En als ik de map brand dan als data of als DVD??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:05:
[...]

Dus als ik het goed begrijp.

kopier de BDMV naar je ps3 en hij is afspeelbaar??
want dat had ik al geprobeerd en dan geeft de ps3 nog steeds aan dat het corupte date bevat en niet af te spelen is.

En als ik de map brand dan als data of als DVD??
bijna :)
Als je hem naar PS3 kopieert werkt het ook niet, maar als je hem in de root van een USB device zet (in 8.3 formaat, daar zijn wat renames voor nodig) of op DVD brandt, dan zou hij iig ietsje meer moeten doen.
(doe iig een DVD-rw om te testen... $DISCLAIMER$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:21:
[...]

bijna :)
Als je hem naar PS3 kopieert werkt het ook niet, maar als je hem in de root van een USB device zet (in 8.3 formaat, daar zijn wat renames voor nodig) of op DVD brandt, dan zou hij iig ietsje meer moeten doen.
(doe iig een DVD-rw om te testen... $DISCLAIMER$)
We gaan het proberen , dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Sentry23 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:59:
[...]

de nieuwe versie is zga klaar, alleen moet ik een ding tweaken in conversie bitrates.
Als't zo door gaat zet ik de nieuwe online, en zien we wel hoe het gaat.
Die SEI errors moeten dan iig niet meer voor komen.
Da's goed nieuws. Standing by...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het installeren van 024b6 wat prematuur was, maar mijn conversies lopen niet goed meer, de output is zowel door de 360 als door media player niet meer te openen. Overigens heb ik op zowel 024b5 en b6 onder Vista de foutmelding Run-time error '429', ActiveX component can't create object, hoewel ik de DLL als admin heb geregistreerd en de opstartsettings als admin en compatible met XP (SP2) actief zijn.

Voor de gebruikers die naar de 360 met TVersity streamen, ik zie de toegevoegde waarde niet helemaal. Media player kan gewoon MP4 openen (zijn diverse bronnen online die vertellen hoe), waarna vanuit de video library op de 360 MP4's rechtstreeks geopend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:20:
Ik weet niet of het installeren van 024b6 wat prematuur was, maar mijn conversies lopen niet goed meer, de output is zowel door de 360 als door media player niet meer te openen. Overigens heb ik op zowel 024b5 en b6 onder Vista de foutmelding Run-time error '429', ActiveX component can't create object, hoewel ik de DLL als admin heb geregistreerd en de opstartsettings als admin en compatible met XP (SP2) actief zijn.

Voor de gebruikers die naar de 360 met TVersity streamen, ik zie de toegevoegde waarde niet helemaal. Media player kan gewoon MP4 openen (zijn diverse bronnen online die vertellen hoe), waarna vanuit de video library op de 360 MP4's rechtstreeks geopend kunnen worden.
Ik gooi zo een nieuwe B6 online.. Hopelijk werkt die beter.. gewoon weer met de ouwe mp4box, en een heel aantal verbeteringen met mencoder en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht met spanning af;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Hopelijk komt hij zo..
(ik heb nog een full recode naar h264 gedaan om sizes te checken, en die kwamen toch netjes op 4 gig en een beetje uit met fit to DVD, dus ook dat lijkt goed te gaan..)
Dus als ik zo tijd heb.. ff uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
bij deze dan maar:

http://www.mediafire.com/download.php?ogdmvz13zbm

verbeteringen: good old mp4box muxing, met mp4creator fallback voor lege output.
(hopelijk is dit het einde van de SEI errors).

Fix in mp4box error als er srt subs in gezet werden. Dit ging in veel gevallen fout, en zorgde ook voor lege files.
Veel nieuwere mencoder (minder crashes in encoding, mkv embedded fonts worden gebruikt in subs etc )
Bitrate calculatie aanpassingen voor avchd, xvid en h264 encoding (mpeg2 gaat met een 'zo veel mogelijk graag' principe) (voor avchd ook voor embedded dts audio, die een beetje meer ruimte nodig heeft)

verbeterde h264 encoding (remove gotsent.conf om alles te resetten. Hier kan je ook zelf de h264 options aanpassen).
Browsed srt subs en srt files met dezelfde naam als de mkv worden eerst in de mkv gemuxt om zo ook splits goed te laten verlopen met externe subs.
Dit fixte ook een ander probleem dat in veel gevallen de externe subs niet embedded werden.

Terug naar split via mkvtools, niet via TSmuxer, die eerder problemen veroorzaakt bij het splitten van files.
een domme fix was nodig voor uppercase filenames/file extensions.

b.t.w. voor mensen met vista script errors bij het opstarten..
maak een lege gotsent.conf aan in de gotsent root folder. Dan probeert hij de DLL's niet meer zelf te registreren.

[ Voor 7% gewijzigd door Sentry23 op 30-01-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:20:

Ik gebruik TVersity met name voor het bekijken van internet content en de gebruikersvriendelijker library. TVersity's semi-live transcoding van MKV bestanden is helaas ruk, zelfs op een wired netwerk, vandaar dat ik GOTSent gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhh, kan het zijn dat de link niet werkt, sentry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem, ik kan de nieuwe versie ook niet downloaden..., de vorige versie van je site lukt wel, deze helaas niet... :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:18:
Ik heb hier hetzelfde probleem, ik kan de nieuwe versie ook niet downloaden..., de vorige versie van je site lukt wel, deze helaas niet... :'(

en deze ?

*bloos*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Prutser :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Changemanagement inrichten?;-)

Mijn bevindingen met deze versie: de eerdere conversies die stukliepen gaan nu wel vlekkeloos. Geen Runtime foutmelding meer bij selectie van de AC3filter opties... ergo: hier draait 'ie als een zonnetje!;-) Bravo!!!

Klein vraagje nog: moet ik als 360-user nog iets met DRC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht ietsje te vroeg victorie geroepen: geen geluid... ook niet als ik de bestanden gewoon in media player 11 op de pc draai. De MKV opent in media player classic wel gewoon met geluid... user error, of bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:39:
Wellicht ietsje te vroeg victorie geroepen: geen geluid... ook niet als ik de bestanden gewoon in media player 11 op de pc draai. De MKV opent in media player classic wel gewoon met geluid... user error, of bugje?
zou bugje kunnen zijn. Kan je de debug.log opsturen ?

Als ac3filter het niet doet moet hij via een backup methode de audio conversion doen. Dat lijkt dus niet lekker te lopen voor jou.

verder is dit meer release management trouwens ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Sentry23 op 31-01-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grom, bijdehandjes gegeten?;-)

Net andere MKV gestart.... neem even aan dat 'ie dan de vorige debug overschrijft... dus zal even resultaat afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemaild... hoop dat je er iets van kunt brokkelen, Sentry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Sentry, ook bij beta6 krijg ik nog steeds bij alle files op m'n ps3 de 'corrupted data' error. Heb je enig idee wat ik hieraan kan doen?
Hoe kan ik overigens het beste mijn ac3 filter options instellen als ik 5.1 output wil? Op 'as is' of?? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjalex
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:25
Sentry23 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:10:
bij deze dan maar:

verbeteringen: good old mp4box muxing, met mp4creator fallback voor lege output.
(hopelijk is dit het einde van de SEI errors).
Thanks, het probleem met de SEI errors is in mijn geval opgelost. Ik hoop dat het voor iedereen geldt.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste