Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
niet perse trouwens. In de laatste firmware kan je onder de movie options ook sequential play aan zetten.
(dan speelt hij netjes alles in volgorde af, en zie je alleen eventjes het play ikoontje in beeld komen als het volgende deel verder gaat.

Een ander iets voor de 'smooth-playback' fans.. als je geen 24 fps support hebt op je scherm kan je met de PS3 nu ook output forceren naar 720p50 of 1080p50 (ook in de movie options, ik moet nog even verifieren of de automatic optie genoeg is), en Mp4 naar 25 fps converteren via de 25 FPS playback optie in GOTSent om zo dus 24fps source/30fps playback judder tegen te gaan.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
raoul4one schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:45:
Is het ook mogelijk een stop knop in het programma te bouwen?
Nu moet ik steeds hardhandig het programma afsluiten om het encoderen te stoppen.

Ik heb zo'n pc waarbij het sneller is om een andere versie te downloaden dan het opnieuw zelf te doen.
Helaas nog geen budget voor een core i7... :P

Heb verschillende films geprobeerd om te zetten naar AVCHD met subtitles, maar wil niet echt lukken.
Misschien dat iemand een screenshot kan maken van alle aan en uitgevinkte opties?
Of een duidelijkere uitleg.

Ik heb een mkv bestand, 720p.
Het srt bestand "zelfde naam".srt.
Programma geeft aan "SRT found".
Wil hem niet in het beeld geencodeerd hebben, maar wil hem kunnen selecteren.
Moet ik dan wel of niet de optie "embed subs" aanvinken?
En de opties: "fast mux", "re-encode to".

En nog een vraag over de target.
Als ik ps3 2.0 kies, kan dat problemen geven met films die 5.1 zijn of past hij dit aan?
embed subs moeten aan staan.
fast-mux kan aan, maar kan voor playback issues zorgen als je wil spoelen, dus ik zou dat niet doen.
re-encode moet je wel uit laten, want angers gaat hij ook de subs wel hard embedden in de video, en het duurt 'een beeetje' langer.

Als je PS3 2.0 zet, convert hij de bron audio zelf naar 2.0 formaat.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Hey Sentry, allereest echt super bedankt voor je progje - precies wat ik nodig heb!

Na het muxen van een mkv naar mp4 met xbox360 target profile kan ik hem echter nogsteeds niet vinden via mn xbox. Als ik hem rename naar .avi wel, maar dan speelt hij niet af. What am I doing wrong?

edit: lees net dat ze waarschijnlijk na renamen naar .wmv wél zichtbaar zijn. Ik hoor daarentegen van sommige mensen dat bij hun mp4 video files wel werken. Dit heeft misschien niet zoveel meer met GOTSend te maken, maar any ideas? Ik ga het zo even proberen met de wmv extensie.

edit2: renamen naar wmv lukt. misschien een ideetje om dit ook in GOTsend te verwerken? Ben nogsteeds benieuwd waarom de x360 hem niet ziet als .mp4

Bedankt

[ Voor 43% gewijzigd door Tjado op 19-11-2008 21:38 ]

Die ene, met die snor

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
hello sentry nogmaals bedankt voor het progje, heb nu al enkele films geconverteerd en echt super.

ik gebruik gewoon xbox360 als target embed verder geen subtitles ofzo en gebruik de 25 fps output optie. gebruik geen splittin van files ofzo. want de meeste 720p rips die komen toch wel onder de 4gb terecht daarnaast gebruik ik op mn externe hd het HFS+ systeem dus bestanden groter dan 4gb kan die ook aan.

maar sentry korte vraag he, voor zover ik begrijp worden er niet gere-encode. maar ik merk toch wel dat bestanden significant kleiner zijn.
dus bv een originele 720p mkv rip is bv 4.3gb en na gotsent nog maar 3.66 ofzo. heb er in principe helemaal geen moeite mee. want de kwaliteit is gewoon hetzelfde volgens mij. maar ben wel benieuwd, zit er zoveel data in die header?? (want die wordt gewijzigd toch dacht ik?)

• Sentry23
dangerpaki schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:39:
hello sentry nogmaals bedankt voor het progje, heb nu al enkele films geconverteerd en echt super.

ik gebruik gewoon xbox360 als target embed verder geen subtitles ofzo en gebruik de 25 fps output optie. gebruik geen splittin van files ofzo. want de meeste 720p rips die komen toch wel onder de 4gb terecht daarnaast gebruik ik op mn externe hd het HFS+ systeem dus bestanden groter dan 4gb kan die ook aan.

maar sentry korte vraag he, voor zover ik begrijp worden er niet gere-encode. maar ik merk toch wel dat bestanden significant kleiner zijn.
dus bv een originele 720p mkv rip is bv 4.3gb en na gotsent nog maar 3.66 ofzo. heb er in principe helemaal geen moeite mee. want de kwaliteit is gewoon hetzelfde volgens mij. maar ben wel benieuwd, zit er zoveel data in die header?? (want die wordt gewijzigd toch dacht ik?)
De shrink zit hem niet echt in de container overhead (MKV is 'best wel' efficient) maar met name in de audio data.
Als er een 1.5 Mbit DTS stream in zit wordt die 192 kpbs AAC wat al aardig scheeld, maar als er meerder audio streams aanwezig zijn gaat het helemaal hard. Tel daar nog eens sub files en evt font files bij die in de MKV kunnen zitten, en het ruimt aardig op in een MP4 bestand.

• Sentry23
Tjado schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:50:
Hey Sentry, allereest echt super bedankt voor je progje - precies wat ik nodig heb!

Na het muxen van een mkv naar mp4 met xbox360 target profile kan ik hem echter nogsteeds niet vinden via mn xbox. Als ik hem rename naar .avi wel, maar dan speelt hij niet af. What am I doing wrong?

edit: lees net dat ze waarschijnlijk na renamen naar .wmv wél zichtbaar zijn. Ik hoor daarentegen van sommige mensen dat bij hun mp4 video files wel werken. Dit heeft misschien niet zoveel meer met GOTSend te maken, maar any ideas? Ik ga het zo even proberen met de wmv extensie.

edit2: renamen naar wmv lukt. misschien een ideetje om dit ook in GOTsend te verwerken? Ben nogsteeds benieuwd waarom de x360 hem niet ziet als .mp4

Bedankt
Op zich een goed idee. Ik zal kijken of het geen andere problemen veroorzaakt.

• dangerpaki
Sentry23 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:36:
[...]

De shrink zit hem niet echt in de container overhead (MKV is 'best wel' efficient) maar met name in de audio data.
Als er een 1.5 Mbit DTS stream in zit wordt die 192 kpbs AAC wat al aardig scheeld, maar als er meerder audio streams aanwezig zijn gaat het helemaal hard. Tel daar nog eens sub files en evt font files bij die in de MKV kunnen zitten, en het ruimt aardig op in een MP4 bestand.
dom van mij natuurlijk dat ik zelf niet gedacht heb aan de audio streams, er blijf natuurlijk van de 5.1 maar 2.0 over. helemaal vergeten. dat verklaart inderdaad de shrink in size.

bedankt voor je antwoord. is allemaal weer helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrancar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 10:49

Arrancar

Logicaan

Tjado schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:50:

Bedankt
WMP 11 herkend mp4 niet als default. Met de volgende reg-edit kan je dit verhelpen. Hierna kan je gewoon de mp4 extensie gebruiken:

WAARSCHUWING: ALLEEN GEBRUIKEN ALS JE WEET WAT JE DOET!
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\MIME Types\video/mp4]
"UserApprovedOwning"="yes"
"Extensions.SpaceSep"=".mp4"
"Extensions.CommaSep"="mp4,m4v,mp4v,"
"Extension.Key"=".mp4"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions\.mp4]
"Permissions"=dword:0000000f
"Runtime"=dword:00000007
"PerceivedType"="video"
"MediaType.Icon"=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,\
6f,00,74,00,25,00,5c,00,73,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,\
00,77,00,6d,00,70,00,6c,00,6f,00,63,00,2e,00,64,00,6c,00,6c,00,2c,00,2d,00,\
37,00,33,00,33,00,00,00
"MediaType.Description"="MP4 File"
"Extension.Handler"="mp4file"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\Player\Extensions]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\Player\Extensions\Descriptions]
"Others"="Other file (*.mp4)"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\Player\Extensions\MUIDescriptions]
"Others"="Other file"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\Player\Extensions\Types]
"Others"="*.mp4"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\MLS\Extensions]
"mp4"="video"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Media\Windows Media Player\Capabilities\FileAssociations]
".mp4"="mp4file"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Applications\wmplayer.exe\SupportedTypes]
".mp4"=""

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.mp4]
"Content Type"="video/mp4"
@="mp4file"
"PerceivedType"="video"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.mp4\ShellEx]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.mp4\ShellEx\{BB2E617C-0920-11D1-9A0B-00C04FC2D6C1}]
@="{c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590}"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.mp4]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.mp4\OpenWithProgids]
"mp4file"=hex(0):

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\MIME Types\video/mp4]
"Extensions.SpaceSep"=".mp4 .m4v .mp4v"
"Extensions.CommaSep"="mp4,m4v,mp4v,"
"Extension.Key"=".mp4"
Super tooltje Sentry :)

Als ik MKV's met softsubs wil encoden (ivm de subs) naar mp4 moet ik eerst altijd de subs extracten en opslaan als .srt subs voordat ik ze kan embedden in de mp4. Ook al zegt GOTsent dat hij de subs gevonden heeft en ik embed aanvink encode hij de film niet met subs. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Sentry23.

Ik ben super tevreden over je programma, ik heb alleen een klein probleempje ik download HD films voor mijn PS3. Sommige zijn al in AVCHD daar natuurlijk geen problemen mee. alleen zijn veel films ook in MKV. deze bewerk ik met jouw programma met als doel ze als AVCHD om te zetten om ze zo te branden op een DVD-DL.
Probleem is vaak wel dat na het omzetten de file-grootte de 8,5 GB overschrijdt... en dus niet op een DVD-DL te branden is.
Heb ik dan iets verkeerd staan in de instellingen????
mijn instellingen zijn:

Priroity: high
Target PS3 5.1
Re-encode H264HQ
AVCHD aangevinkt

Het doel is namelijk de films te branden op een DVD-DL.

Thnks voor je tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
heb ook een vraagje sentry, zoals ik al eerder zei werkt het programma echt super. alleen ben ik nu tegen een probleempje aangelopen. tot voorheen heb ik allemaal relatief kleine MKV bestanden (lees ongeveer 4.4GB) omgezet. dit allemaal zonder problemen.

nu wilde ik een groter bestand van 8.? gb omzetten. en dat gaat een heel stuk goed echter krijg ik op een gegeven moment bij de laatste stap geloof ik een error van MP4box "out of memory".

denk dat het iets te maken heeft met het grote bestand, weet je hier iets van, hoe ik dit zou kunnen voorkomen enzo? iemand anders mag natuurlijk ook gewoon antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
dangerpaki schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:09:
heb ook een vraagje sentry, zoals ik al eerder zei werkt het programma echt super. alleen ben ik nu tegen een probleempje aangelopen. tot voorheen heb ik allemaal relatief kleine MKV bestanden (lees ongeveer 4.4GB) omgezet. dit allemaal zonder problemen.

nu wilde ik een groter bestand van 8.? gb omzetten. en dat gaat een heel stuk goed echter krijg ik op een gegeven moment bij de laatste stap geloof ik een error van MP4box "out of memory".

denk dat het iets te maken heeft met het grote bestand, weet je hier iets van, hoe ik dit zou kunnen voorkomen enzo? iemand anders mag natuurlijk ook gewoon antwoorden.
Ik ben er mee bezig. Ik heb de fout niet kunnen reproduceren, maar ik ben aan het kijken wat voor oorzaken er kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:57:
Beste Sentry23.

Ik ben super tevreden over je programma, ik heb alleen een klein probleempje ik download HD films voor mijn PS3. Sommige zijn al in AVCHD daar natuurlijk geen problemen mee. alleen zijn veel films ook in MKV. deze bewerk ik met jouw programma met als doel ze als AVCHD om te zetten om ze zo te branden op een DVD-DL.
Probleem is vaak wel dat na het omzetten de file-grootte de 8,5 GB overschrijdt... en dus niet op een DVD-DL te branden is.
Heb ik dan iets verkeerd staan in de instellingen????
mijn instellingen zijn:

Priroity: high
Target PS3 5.1
Re-encode H264HQ
AVCHD aangevinkt

Het doel is namelijk de films te branden op een DVD-DL.

Thnks voor je tijd!
DVD-DL is al wel te selecteren in de laatste patch, maar werkt nog niet zoals het hoort.. :-/
De update hier voor moet eind deze week beschikbaar zijn.
(dan zit ook de 'verloren' bitrate calc er weer in die al in de eerste versie van b5 had moeten zitten, om beter de grootte en bitrate van het target bestand in te kunnen stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Sentry23 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:11:
[...]

Ik ben er mee bezig. Ik heb de fout niet kunnen reproduceren, maar ik ben aan het kijken wat voor oorzaken er kunnen zijn.
ok dank je. het gaat overigens om een bluray mkv rip in 720p van de nieuwe vleermuisman film (if you know what i mean :) )

mogelijk dat je daar wat aan hebt weet het zelf niet maar zou natuurlijk ook gewoon aan de rip zelf kunnen liggen

[ Voor 13% gewijzigd door dangerpaki op 25-11-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Ik heb een algemene vraag over het forceren van 25fps. Kan dit een averechts effect hebben? Bijvoorbeeld dat de audio niet goed met het beeld loopt na het opvoeren van de fps van 24 naar 25? Of zou ik gewoon altijd die 25fps optie moeten aanvinken als mijn TV geen 24fps modus heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:59

Wiebbe

<none />

mister_S schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:24:
Ik heb een algemene vraag over het forceren van 25fps. Kan dit een averechts effect hebben? Bijvoorbeeld dat de audio niet goed met het beeld loopt na het opvoeren van de fps van 24 naar 25? Of zou ik gewoon altijd die 25fps optie moeten aanvinken als mijn TV geen 24fps modus heeft?
Ik zelf gebruik hem tegenwoordig altijd. Ik merkte dat zonder die optie ik soms soort hapering kreeg om de zoveel tijd, alsof hij net niet helemaal vloeiend loopt. Mijn tv heeft dus ook geen 24p optie.

Maar zodra ik hem "versnel" naar 25 fps loopt hij helemaal vloeiend. Ook het geluid loopt helemaal synchroon. En hij is er helemaal niet zoveel langer mee bezig :)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Vroeg me af of het eigenlijk ook mogelijk is om een AVCHD te maken met een DTS track. Ik weet dat dit met MP4 en dergelijken niet werk, maar aangezien een AVCHD een soort Blu-Ray ding is leek mij het daarbij wel te kunnen. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Jilvoos schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:25:
Vroeg me af of het eigenlijk ook mogelijk is om een AVCHD te maken met een DTS track. Ik weet dat dit met MP4 en dergelijken niet werk, maar aangezien een AVCHD een soort Blu-Ray ding is leek mij het daarbij wel te kunnen. Of niet?
Dat werkt inderdaad.
Soft subs met srt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Sentry23 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:55:
[...]

Dat werkt inderdaad.
Soft subs met srt ook.
Beetje onhandig van mij, maar ik vroeg me eigenlijk ook af hoe dat moest. Had namelijk al getest, maar volgens mij was het neit gelukt. Moet ik dus nog bijzonders instellen (in AC3Filter bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Wiebbe schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:59:
[...]

Ik zelf gebruik hem tegenwoordig altijd. Ik merkte dat zonder die optie ik soms soort hapering kreeg om de zoveel tijd, alsof hij net niet helemaal vloeiend loopt. Mijn tv heeft dus ook geen 24p optie.

Maar zodra ik hem "versnel" naar 25 fps loopt hij helemaal vloeiend. Ook het geluid loopt helemaal synchroon. En hij is er helemaal niet zoveel langer mee bezig :)
Daar is de optie ook precies voor gemaakt :)
Veel content is 24 fps, en het grootste deel van de HD schermen doet alleen 50/60 fps, zodat je 'judder' krijgt bij met name grote horizontale bewegingen.

Nadelen zijn dat ik het op het ogenblik alleen in mp4 doe, (ik ga een fix maken zodat het ook in m2ts werkt, maar dan alleen met 2.0 audio..) en dat je film dus ietsje sneller is afgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Jilvoos schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:59:
[...]

Beetje onhandig van mij, maar ik vroeg me eigenlijk ook af hoe dat moest. Had namelijk al getest, maar volgens mij was het neit gelukt. Moet ik dus nog bijzonders instellen (in AC3Filter bijvoorbeeld)
Nop.. als je gewoon een DTS source pakt, en dan ACHVD als output neemt zou hij het niet mogen transcoden naar AC3. Transcoden naar DTS gebeurt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Sentry23

Ik heb die update binnegehaald, maar als ik nu dus aanvink dat hij fit op dvd 9 dan is hij binnen 10 klaar met als gevolg dat de film maar 1,5Gb is???? klopt dit??

Ik wil de film graag omzetten van MKV naar AVCHD en dan passen op een duallayer dvd.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:57:
Beste Sentry23

Ik heb die update binnegehaald, maar als ik nu dus aanvink dat hij fit op dvd 9 dan is hij binnen 10 klaar met als gevolg dat de film maar 1,5Gb is???? klopt dit??

Ik wil de film graag omzetten van MKV naar AVCHD en dan passen op een duallayer dvd.

mvg
Dat kopt (helaas), dat werkt nog niet goed. De update was vooral voor andere dingen. Ik ga zo nog even verder, en hoop een andere update later dit weekeind klaar te hebben waar dit wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Sentry23 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:11:
[...]

hey sentry,

ik dezelfde film nu wel kunnen omzetten. maar wel heel raar. ik heb gekozen om files te splitten per 4gb. en dan lukt het wel om de hele film goed om te zetten.

maar om een of andere reden heb ik geen bestanden van 4gb gekregen maar 2 bestanden van 2.54gb en een bestand van 2.33gb.

dus wel erg raar. ik weet niet of je iets aan deze informatie hebt. ik ga nu proberen of ik de 3 mp4 bestanden aan elkaar kan koppelen

EDIT: toch geprobeerd om heel de film te transcoden zonder te splitten maar krijg nog steeds elke keer een mp4 file van 1 kb :'(

EDIT2: ok ik krijg met mp4box een of andere I/O error (te snel om te zien want dos box gaat meteen dicht) en dan zegt ie bij gotsent zelf "conversion error, retrying with other mp4box version" wat uiteindelijk ook failt bij mij

[ Voor 20% gewijzigd door dangerpaki op 29-11-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Ik ben van plan binnenkort een PS3 te gaan kopen en wilde er HD films mee gaan afspelen via een externe hardeschijf. Nou zijn bijna al mijn films in mkv container en vroeg me af hoe lang het ongeveer duurt op een dualcore proc om de hele film om te zetten naar AVCHD. De meeste films zijn 2.35:1 --> 1920x816. Moet ik dan helemaal opnieuw gaan omzetten om dit te kunnen afspelen? Ook hebben de meeste films 5.1 AC3 of DTS, maar ik neem aan dat dat geen probleem is om via de versterker te laten gaan. Het belangrijkste vind ik dat het snel gaat en dat er geen kwaliteitsverlies optreedt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Sentry,

Superprogje wat je heb gefikst :) De eerste deed het meteen perfect zonder enige complicaties.
Daarna echter... Elke volgende die ik geprobeerd heb resulteerde in een error :(
"atempt failed, quiting atempt", iets in die trend. Hij gaf daarbij dat de movie.aac en movie.h246 niet verwijderd waren, maar daarvan is onduidelijk of het nu positief of negatief is. (Lijkt me positief)

Tis voor een 360, draai op XP. Verder staat t op h246hq met 2.0 audio en fit to DVD.

Enig idee waar dit door komt? :)
B.v.d.!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
het is echt een heel goed programma !!
ik heb een blu-ray film (720p) en een aparte ondertiteling bestand (.srt)
deze wil ik op mijn ps3 zetten. maar het lukt mij niet om de ondertiteling erbij te krijgen :S
bij browse subs selecteer ik het srt bestand ook vink ik embed subs aan. Als hij dan klaar is staat er geen ondertiteling bij.
kan je de maximale grote van de nieuwe film selecteren want ik zet de films altijd op mijn psp en kopier ze dan naar de hardeschijf van mijn ps3. Maar ik heb maar 8gb op mijn psp en de film is meer dan 8 gb :S

En moet je re-encode to (h264Q) aanvinken?? Want ik weet niet wat dit betekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou de beste manier om een MKV om te zetten met subtitles voor de PS3?
Kom er niet echt uit, heb al meerdere configs geprobeerd maar nog niet echt een goed resultaat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Sentry had je al het probleem kunnen reproduceren? ik heb xenonMKV geprobeerd en ook daar krijg ik een fout met mp4box. ook al een andere rip geprobeerd van dezelfde film. wat ook niet het gewilde resultaat gaf.

ik geloof dat het iets te maken kan hebben met het feit dat mp4box alles eerst in het geheugen probeert te stoppen voor het daadwerkelijk naar de hardeschijf schrijft. weet het niet zeker. maar krijg telkens fouten met betrekking tot het geheugen.

[ Voor 10% gewijzigd door dangerpaki op 01-12-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xchange
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-04-2021
Hallo Sentry,

Leuk programmatje heb je gemaakt. Echter loop ik tegen een prbleempje aan.
Ik wil graag een WMV-HD (met 5.1 geluid) file omzetten naar MP4 met 5.1 geluid. Ik kan de file netjes laden binnen GOTSent.
Target = PS3(5.1)
Re-Encode staat uit
Fast Mux staat uit
AVCHD (BR/PS3) staat aan.

Extracting VC-1 data gaat goed tot ik in het cmd venstertje het volgende te zien krijg:
Warning: ASF ReplicatedLen of '1' not handled yet; ignoring.
Dit duurt erg lang, zodra ik ctrl+c doe in dat venster, sluit het venster en zie ik een WAV file ontstaan in de output directory die ik heb opgegeven. Alleen is dat stereo...

Wat doe ik fout of heb ik fout ingesteld staan?

Bedankt al vast,
Mvg,
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
dangerpaki schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:53:
Sentry had je al het probleem kunnen reproduceren? ik heb xenonMKV geprobeerd en ook daar krijg ik een fout met mp4box. ook al een andere rip geprobeerd van dezelfde film. wat ook niet het gewilde resultaat gaf.

ik geloof dat het iets te maken kan hebben met het feit dat mp4box alles eerst in het geheugen probeert te stoppen voor het daadwerkelijk naar de hardeschijf schrijft. weet het niet zeker. maar krijg telkens fouten met betrekking tot het geheugen.
Als't goed is, en ik de tests goed doorloop vanavond (aspect ratio, fps, etc etc) , heb ik morgen een versie die een andere mux gebruikt, en deze problemen niet meer mag hebben (en nog veel meer problemen minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
gruys7 schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:19:
deze wil ik op mijn ps3 zetten. maar het lukt mij niet om de ondertiteling erbij te krijgen :S
bij browse subs selecteer ik het srt bestand ook vink ik embed subs aan. Als hij dan klaar is staat er geen ondertiteling bij.
kan je de maximale grote van de nieuwe film selecteren want ik zet de films altijd op mijn psp en kopier ze dan naar de hardeschijf van mijn ps3. Maar ik heb maar 8gb op mijn psp en de film is meer dan 8 gb :S

Komt er aan.. nog ff geduld :)
(ik moet nog wat testen met fillfactors van m2ts om netjes op goede groottes uit te komen, anders worden de bestanden net weer te groot)

Verder is h264HQ gewoon een 2pass encode, zodat je de bitrates beter vedeeld krijgt over de video. (maar HQ is voor de meeste users makkelijker te begrijpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
xchange schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:55:
Hallo Sentry,

Ik wil graag een WMV-HD (met 5.1 geluid) file omzetten naar MP4 met 5.1 geluid. Ik kan de file netjes laden binnen GOTSent.
Target = PS3(5.1)
Re-Encode staat uit
Fast Mux staat uit

Extracting VC-1 data gaat goed tot ik in het cmd venstertje het volgende te zien krijg:
Dit duurt erg lang, zodra ik ctrl+c doe in dat venster, sluit het venster en zie ik een WAV file ontstaan in de output directory die ik heb opgegeven. Alleen is dat stereo...

Bedankt al vast,
Mvg,
Ruud
Apart, ik ga ook ff testen. De WMV-HD zou naar een 5 channel wav moeten gaan, en dan naar een ac3. (dat kan eventueel een setting in Ac3filter zijn, dat die op stereo staat, maar ik dacht dat WMV-HD audio niet door ac3filter ging).

Die andere melding moet ik nog ff uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Ik heb vandaag een MKV omgezet naar MP4 met GOTSent,maar als ik dan via mn Xbox 360 naar mn server ga waar al mn HD movies opgeslagen worden (allemaal WMVHD) dan zie ik de zojuist omgezet film niet staan.

Moet ik iets doen in mn Xbox of Windows Media Speler zodat ik de film wel te zien krijg in mn film lijst??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
quote:
gruys7 schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:19:
deze wil ik op mijn ps3 zetten. maar het lukt mij niet om de ondertiteling erbij te krijgen
kan je de maximale grote van de nieuwe film selecteren want ik zet de films altijd op mijn psp en kopier ze dan naar de hardeschijf van mijn ps3. Maar ik heb maar 8gb op mijn psp en de film is meer dan 8 gb

Sentry23 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:47:
[...]

Komt er aan.. nog ff geduld :)
(ik moet nog wat testen met fillfactors van m2ts om netjes op goede groottes uit te komen, anders worden de bestanden net weer te groot)

Verder is h264HQ gewoon een 2pass encode, zodat je de bitrates beter vedeeld krijgt over de video. (maar HQ is voor de meeste users makkelijker te begrijpen).
bedankt voor je reactie :)
Maar ik heb het nu geprobeerd en krijg naderhand '2' bestanden :
1 bestand met de naam movie.h254 (1,32 gb) maar hier kan ik niks, kan hem niet afspelen :'(
1 mapje met de naam split waar 3 bestanden instaan: dark night.mkv-001, dark night.mkv-002, dark night.mkv-003. Dit is de hele film die ik ook kan bekijken.
Alleen 2 dingen die verkeerd zijn:
ten eerste zijn het nog steeds mkv bestanden
en ten tweede is de ondertiteling nog steeds engels,de oorspronkelijke ondertiteling (ik heb ook .srt, die was opgeslagen als UTF-8)

Wat heb ik verkeerd gedaan dat ik geen nederlandse ondertiteling heb.

ps beide files heb ik in 1 mapje gezet: dark night.mkv en dark night.srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Sentry23 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:45:
[...]

Als't goed is, en ik de tests goed doorloop vanavond (aspect ratio, fps, etc etc) , heb ik morgen een versie die een andere mux gebruikt, en deze problemen niet meer mag hebben (en nog veel meer problemen minder).
thanx sentry, cool man, klinkt erg goed, kijk ernaar uit.
hopelijk kan ik dan weer een tijd vooruit met films omzetten :).

wordt dit trouwens ook de versie waarin je de GUI wat aanpast (in de zin dat al die dos boxes niet meer opkomen)? ik dacht dat ergens gelezen te hebben.

@gruys7:
volgens mij moet je recoden als je ondertiteling in je film wilt hebben. softsubs worden niet ondersteund door de xbox360. dus als je subs wilt hebben moeten ze echt hardcoded zijn in de film zelf. dat betekent dat er dus gerecodeerd moet worden (lees langdurig process). dus dan moet je inderdaad recode aanvinken.
heb het zelf nooit geprobeerd want mij teveel moeite die subtitles erin zetten. dus ik kan niet verifieren dat het ook werkt. maar dit is wel de manier om het te doen. heb er verder niemand over horen klagen dus als het goed is zou het voor jou ook moeten werken als je recode aanvinkt en de bijbehorende settings instelt.

[ Voor 14% gewijzigd door dangerpaki op 03-12-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
dangerpaki schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:12:
[...]

thanx sentry, cool man, klinkt erg goed, kijk ernaar uit.
hopelijk kan ik dan weer een tijd vooruit met films omzetten :).

wordt dit trouwens ook de versie waarin je de GUI wat aanpast (in de zin dat al die dos boxes niet meer opkomen)? ik dacht dat ergens gelezen te hebben.

@gruys7:
volgens mij moet je recoden als je ondertiteling in je film wilt hebben. softsubs worden niet ondersteund door de xbox360. dus als je subs wilt hebben moeten ze echt hardcoded zijn in de film zelf. dat betekent dat er dus gerecodeerd moet worden (lees langdurig process). dus dan moet je inderdaad recode aanvinken.
heb het zelf nooit geprobeerd want mij teveel moeite die subtitles erin zetten. dus ik kan niet verifieren dat het ook werkt. maar dit is wel de manier om het te doen. heb er verder niemand over horen klagen dus als het goed is zou het voor jou ook moeten werken als je recode aanvinkt en de bijbehorende settings instelt.
oke bedankt :)
nog ff een vraagjee: met het programma kan je de files splitten (voor de ps3). Moet dit perse? want ik kan de files op mijn ipod zetten en dan aan kopieren op mijn ps3, dus ik heb dan dat splitten volgens mij niet nodig?
voor de rest top programmaa _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
gruys7 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:36:
[...]

nog ff een vraagjee: met het programma kan je de files splitten (voor de ps3). Moet dit perse? want ik kan de files op mijn ipod zetten en dan aan kopieren op mijn ps3, dus ik heb dan dat splitten volgens mij niet nodig?
de split functie is met name handig voor de xbox360 die wil namelijk geen bestanden groter dan 4gb aan. alleen bij wmv kan de xbox dat weer wel. een beetje implementatie van MS om WMV door te drukken.
maar voor zover ik weet kan de ps3 gewoon bestanden groter dan 4gb aan. ik weet niet precies wel partitioneringssysteem ps3 gebruikt. maar als dat fat32 zou zijn dan moet je dus wel splitten want in fat32 kunnen bestanden niet groter dan 4gb zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
gruys7 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:36:
[...]

Split is nodig als je bestanden > 4 GB zijn, anders krijg je ze niet op FAT32. Als ze kleiner zijn.. dan is splitten inderdaad niet nodig. (zou hij ook niet moeten doen)

Verder lijken tests goed te gaan, op de aspect ratio fix na voor MP4 bestanden. (anamorphic files)
Als het lukt zet ik later vandaag een test versie online .. (helaas nog wel met die DOS boxes. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Sentry23 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:18:
[...]

Split is nodig als je bestanden > 4 GB zijn, anders krijg je ze niet op FAT32. Als ze kleiner zijn.. dan is splitten inderdaad niet nodig. (zou hij ook niet moeten doen)

Verder lijken tests goed te gaan, op de aspect ratio fix na voor MP4 bestanden. (anamorphic files)
Als het lukt zet ik later vandaag een test versie online .. (helaas nog wel met die DOS boxes. )
ok thans, die dos boxes vind ik niet erg, vind het juist handig dat je kan zien hoe ver het process is, en waar het misgaat. maar ik las het ergens dus dacht misschien dat het al in deze versie verwerkt zou worden.

ben benieuwd naar de nieuwe versie

EDIT: hoe gaat het met de tests sentry? kansje op een sinterklaas cadeau misschien :+

[ Voor 7% gewijzigd door dangerpaki op 05-12-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
dangerpaki schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:40:
[...]

ok thans, die dos boxes vind ik niet erg, vind het juist handig dat je kan zien hoe ver het process is, en waar het misgaat. maar ik las het ergens dus dacht misschien dat het al in deze versie verwerkt zou worden.

ben benieuwd naar de nieuwe versie

EDIT: hoe gaat het met de tests sentry? kansje op een sinterklaas cadeau misschien :+
GOTSent 0.25b5b (het mag nog geen beta 6 heten..)

http://www.mediafire.com/?kn5dxem9yyp

5 december, dus kadootjes tijd :)
nieuwe mp4muxer, dus hopelijk veel minder issues met mp4 bestanden.

Goeie bitrate calculatie (al komen er nog wat finetunes voor niet-ac3 bestanden, waar er een kleine foutmarge kan ontstaan).

Multiple target size selection aktief (dvd 4.5, dvd 9, BR 25)

Target size wordt zo veel mogelijk gelijk gehouden aan de source als er niets wordt aangegeven, maar wel een recode wordt gedaan.

Drag & drop werkt nu goed (was eerst alleen laatste bestand dat gedaan werd)

dingen die nog wel moeten gebeuren/getest worden voor 24b6 : sub override issues aanpassen, preferred language settings, (meer) subtitle font options, .NET 2.0 audio engine, dos box progress in progress bar weergeven, wvttk.

owja.. mocht er intresse voor zijn.. er is op PS Home een GOTSent clubhouse aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Sentry23 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:32:
Als er een melding komt dat het bestand niet is af te spelen, dan moet het bestand re-encoded worden om goed op de PS3/360 af te kunnen spelen. Dit gebeurt met name met 1080p bestanden. (het heeft te maken met het gebruik van een decoding buffer dat groter moet zijn dan 12 MB. Dit buffer is afhankelijk van de resolutie en het aantal frames in het buffer).
Ik gebruik zelf Linux, waar GOTSent niet onder werkt (wine: ActiveX component can't create object). Opzich vindt ik het niet zo erg, maar ik vroeg me wel af hoe je het bovenstaande detecteert. Op dit moment is het maar een beetje afwachten of een geremuxed 1080p bestand ook daadwerkelijk afspeelt op mijn PS3 en het zou wel makkelijk zijn als ik dat van te voren kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Tes schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:58:
[...]
Ik gebruik zelf Linux, waar GOTSent niet onder werkt (wine: ActiveX component can't create object). Opzich vindt ik het niet zo erg, maar ik vroeg me wel af hoe je het bovenstaande detecteert. Op dit moment is het maar een beetje afwachten of een geremuxed 1080p bestand ook daadwerkelijk afspeelt op mijn PS3 en het zou wel makkelijk zijn als ik dat van te voren kon zien.
Het is niet echt eenvoudig.. maar in de h264 header zit golomb <edit> exp-golomb om precies te zijn</edit> encoded het aantal gebruikte blokken, b frames (en b-pyramid encoding option)
Als je dat aantal blokken weet, dan weet je een frame grootte.
Vermenigvuldig dit met het aantal b frames + 1 als pyramid encoding aanstaat.
Doe dit dan x 12 / 8 (voor 12 bit per pixel > bytes) (ff uit mijn hoofd,, het kan net ietsje anders zijn, maar dat moet ik weer opzoeken :) ) en je hebt de grootte van het noodzakelijke framebuffer. Als dit groter is dan 12 MB zit je boven de limiet van h264 level 4.1, en gaat het niet spelen.

Of je kan de hele simpele methode doen zoals mkv2vob doet, en een grep doen op een text encoding blok dat sommige h264 encoders er in plakken (in de eerste paar kbytes van de mkv of de h264) , en daar die info uit halen. In de praktijk betekend dat alleen dat niet alles herkend wordt, en samples nooit te analyzeren zijn. (bij een cut verdwijnt deze informatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Sentry23 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:59:
[...]

GOTSent 0.25b5b (het mag nog geen beta 6 heten..)

http://www.mediafire.com/?kn5dxem9yyp

5 december, dus kadootjes tijd :)
nieuwe mp4muxer, dus hopelijk veel minder issues met mp4 bestanden.

Goeie bitrate calculatie (al komen er nog wat finetunes voor niet-ac3 bestanden, waar er een kleine foutmarge kan ontstaan).

Multiple target size selection aktief (dvd 4.5, dvd 9, BR 25)

Target size wordt zo veel mogelijk gelijk gehouden aan de source als er niets wordt aangegeven, maar wel een recode wordt gedaan.

Drag & drop werkt nu goed (was eerst alleen laatste bestand dat gedaan werd)

dingen die nog wel moeten gebeuren/getest worden voor 24b6 : sub override issues aanpassen, preferred language settings, (meer) subtitle font options, .NET 2.0 audio engine, dos box progress in progress bar weergeven, wvttk.

owja.. mocht er intresse voor zijn.. er is op PS Home een GOTSent clubhouse aangemaakt.
hey sentry bedankt. heb hem geprobeerd. maar helaas krijg ik met de batman film nog steeds geen goed werkende mp4. ik kreeg nu een vage error als ik me goed herinner iets met 'Error decoding sei message' wanneer mp4creator.exe bezig is. heb wel een mp4 bestand van een 7 gig die niet geopend kan worden met windows media player terwijl dat normaal wel gewoon werkt.

nog tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
doet hij het dan wel op je ps3??
iik zou daar eerst ff is naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Sentry23 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:09:
[...]

Het is niet echt eenvoudig.. maar in de h264 header zit golomb <edit> exp-golomb om precies te zijn</edit> encoded het aantal gebruikte blokken, b frames (en b-pyramid encoding option)
Als je dat aantal blokken weet, dan weet je een frame grootte.
Vermenigvuldig dit met het aantal b frames + 1 als pyramid encoding aanstaat.
Doe dit dan x 12 / 8 (voor 12 bit per pixel > bytes) (ff uit mijn hoofd,, het kan net ietsje anders zijn, maar dat moet ik weer opzoeken :) ) en je hebt de grootte van het noodzakelijke framebuffer. Als dit groter is dan 12 MB zit je boven de limiet van h264 level 4.1, en gaat het niet spelen.

Of je kan de hele simpele methode doen zoals mkv2vob doet, en een grep doen op een text encoding blok dat sommige h264 encoders er in plakken (in de eerste paar kbytes van de mkv of de h264) , en daar die info uit halen. In de praktijk betekend dat alleen dat niet alles herkend wordt, en samples nooit te analyzeren zijn. (bij een cut verdwijnt deze informatie)
_/-\o_
ik heb deze week weer wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ik heb een aantal probleempjes:

- Ik wil een folder met x-aantal anime's recoden. Ik wil de taal engels en de subs ook engels alleen zijn dat vanuit de MKV niet de standaard talen (jpn en dui staan boven eng). Dit werkt dus niet. Zodra ik dan de melding krijg (same output als source file) gaat hij meteen met de default settings beginnen. Vooraf gestelde waardes die je wel in kunt geven pakt hij wel op.

- Wat ik ook probeer om een 720 h264 MKV om te zetten naar een mp4 oid, de 360 herkent ze geen van allen. Op de PC kan ik ze wel netjes afspelen en andere specifieke 360 WMV's ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:38

amahusu

taking over the world!

ZFLaSH schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:39:

- Wat ik ook probeer om een 720 h264 MKV om te zetten naar een mp4 oid, de 360 herkent ze geen van allen. Op de PC kan ik ze wel netjes afspelen en andere specifieke 360 WMV's ook.
wat is de extensie van je omgezette mp4 bestand? Ik geloof dat de 360 niet alle mp4 extensies leest, wat bij mij werkte was het simpelweg renamen van een bestand naar .m4v (oid, is weer een poosje geleden, heb nu een HD media speler die wel gewoon alles slikt)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Gewoon MP4. Ik heb ook al WMV geprobeerd maar zowel via MCE als via UPNP connectie kan hij ze niet afpelen. Nu zet ik ze maar om naar xvid zodat ik ze via de XBMC kan afspelen. Erg jammer, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ZFLaSH schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:39:
Ik heb een aantal probleempjes:

- Ik wil een folder met x-aantal anime's recoden. Ik wil de taal engels en de subs ook engels alleen zijn dat vanuit de MKV niet de standaard talen (jpn en dui staan boven eng). Dit werkt dus niet. Zodra ik dan de melding krijg (same output als source file) gaat hij meteen met de default settings beginnen. Vooraf gestelde waardes die je wel in kunt geven pakt hij wel op.

1) daar wordt aan gewerkt. (preferred subtitle/language list)
2) renamen naar AVI werkt ook niet ? (of via een andere media server dan WMP 11, zoals twonkey of tversity)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Tes schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:40:
[...]
_/-\o_
ik heb deze week weer wat te doen
Kijk anders ff naar de x264 checker in de checker folder. Dat is de tool die de controle uitvoert.
Je ziet dan netjes alle parameters voorbij komen en de checkwaardes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ow.. b.t.w voordat er klachten komen.. er komt zo een nieuwe patch uit voor de laatste versie..
Die heeft bij mp4 muxen in combinatie met nero encoding, en een pad waar spaties/rare karakters in staan een issue. (alleen geluid in de mp4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Je bent weer lekker op dreef de laatste tijd.... :)

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Nice. Ik ben vandaag tegen dit product aangelopen en ik wil het gaan gebruiken om 720p matroska's om te zetten en naar mijn Xbox 360 te streamen. Het gaat tot nu toe redelijk, alleen nog wat ruzie met de subs die ik er niet in krijg.

Maar even mijn welgemeende dank naar de ontwikkelaar _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• younxta
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Bamb1no schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 06:39:
Dag Sentry23,

Is er al enige progressie voor het muxen van twee horizontale zwarte balken bij het creëren van AVCHD's met een afwijkende resolutie?

Vriendelijke groeten

Bamb1no
Dit vroeg ik mij ook af. Is het al gelukt om bij een AVCHD de zwarte balken eronder te plakken, zonder een een recode te hoeven doen (wanneer de bron niet precies 720 of 1080 is) Dit zou namelijk echt ideaal zijn.

edit: Ik had begrepen dat er een regel is in gotsent.conf, maar wat kan ik hiermee dan? :threads=auto:frameref=2:bframes=2:deblock:level=41:direct_pred=auto:partitions=p8x8,b8x8:me=hex:me_range=16:subq=5:chroma_me:mixed_refs:bime:trellis=1:weight_b:b_pyramid:nr=0

[ Voor 27% gewijzigd door younxta op 10-12-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Thanx all :)

(nu nog tijd om de fix online te zetten.)

Wat betreft de balken.. Ik kom hier niet goed mee verder :-/ De encoding lijkt te complex te zijn om eenvoudig blackspace toe te voegen, maar er komen toch vaak berichten dat de subs wel werken bij sommige 'niet-fullscreen' rips, en daar richt ik me nu op om te zien wat er precies gebeurt.

Verder nog een andere opmerking. Er zijn af en toe files die niet goed muxen naar mp4 (frame errors).
Ik ga hiervoor de safe-sync uitbreiden met een header adjust via h264info die de stream opnieuw goed op zou moeten bouwen.
Verder lijkt het een stuk beter te gaan met de nieuwe mp4muxer met grote bestanden.

• Sentry23
De MP4 fix voor nero users voor de 0.24 Beta 5b staat trouwens online.

(ff wat tijd gevonden hier)

http://www.mediafire.com/?tq2dst4mtem

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ik heb een probleempje dat bij het converteren van een *.mkv het programma telkens op hetzelfde punt vastloopt.
Zie plaatje
Het gebeurd bij mkvmerge.exe

Als ik het wegklik gaat het proces wel gewoon verder.

Instellingen GOTsent:
Nog een plaatje

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 05:08
volgens mij is het een heel handig programma maar ik krijg het niet goed werkend.
alle sample files die ik omzet gaan goed. en hou ik een bestand van 40mb voor 1 min over. maar doe ik daarna de hele film dan krijg ik of alleen het geluid of de hele film in 2 delen van 250mb iemand enig idee wat hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vandaag geprobeerd met dit programma een MKV om te zetten in MP4 zodat ik het kan streamen via de xbox.

De settings:
Target: Xbox 360
Re-encode to: uitgevinkt --> balkje eronder is leeg
Split > 4 gb: uitgevinkt
Audio language: balke leeg
Safe sync, mux, 25fps en avchd: uitgevinkt.

Dan convert drukken en hij zet een bestand om in een mp4 bestand die ook af te spelen is met behulp van mediaplayer. Echter op de xbox (streamen gebeurd door zune) ziet hij de wmvhd bestanden die in de map staan wel en de mp4 bestanden niet.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ik ben nogal druk met m'n dag werk...

Ik zal toch ff wat proberen te antwoorden voor met name de laatste vraag: als je ze renamed naar avi of wmv, werkt het dan wel ?

Voor de vraag er voor met de kleine mp4 bestanden, gebruik je versie 0.24b5b ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Ik heb een wmvhd gedownload die ik wil omzetten naar een bestand die naar mijn ps3 te streamen is.
Nu kies ik voor ps3 5.1, H264 HQ en vink avchd uit. Vervolgens druk ik op convert en krijg ik na verloop van tijd:
"Runtime error 91, Object variable or With block variable not set" Tevens wanneer ik op ac3 filter options klik krijg ik weer een andere error.
Ik gebruik versie 0.24 B5, windows vista.

[ Voor 13% gewijzigd door Deef_K op 17-12-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een rename gedaan. Het bestand kan nog wel afgespeeld worden via de media speler alleen wordt het weer niet herkent door de xbox 360.

Ik maak gebruik van GOTSent 0.24b5b

*Aanvulling*

Als ik in de map ben waar de bestanden zich bevinden, dan geven de wmv's een plaatsje van de eerste seconden in de film. Bij het omgezette bestand is dit niet het geval. Hier blijft een logo van een bord dat ze ook in de film gebruiken als ze beginnen met een set. Daarin staat 321.

Onderin het vista scherm staat alleen de grootte, classificatie en de aanmaakdatum. De andere bestanden geven aan hoe lang het bestand duurt en geven info over de frames zoals snelheid, hoogte en breedte.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De downloadlink werkt niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 19:27

ykz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu meer dan een dag aan het klooien met GOTsent en tsMuxer.

GOTsent is prima, het resultaat is wat ik wil maar, het hele proces duurt 4 uur! Als ik tsMuxer gebruik duurt het omzetten naar een op de PS3 af te spelen bestand slechts 2 minuten. Dit verschil begrijp ik niet. Mijn probleem is dat tsMuxer weigert de ondertiteling erbij te pakken, zelfs in versies die .srt ondersteunt.

Waarom kan tsMuxer hetzelfde bestand in twee minuten maken, terwijl GOTsent hier 4 uur over doet?
Waarom pakt tsMuxer niet die ondertiteling erbij?

Gefrusteerde PS3'er :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Bergie

Lekker belangrijk...

Misschien is het wel zo handig om er ook even bij te vermelden wat voor formaat video je om wilt zetten en met welke settings je dit doet ;)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een .MKV bestand (720p) om te zetten naar whatever de PS3 afspeelt. Via tsMuxer dus .ts en .m2ts geprobeerd en beide spelen probleemloos af, behalve dus dat die ondertiteling ontbreekt, terwijl deze optie duidelijk aanwezig is in het programma. Verdere settings gebruik ik zoals ze zijn aangegeven in de diverse online tutorials. Hoop dat dit voldoende info is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 20:40

insanity-

Elite

Sentry23 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:49:
[...]

Apart, ik ga ook ff testen. De WMV-HD zou naar een 5 channel wav moeten gaan, en dan naar een ac3. (dat kan eventueel een setting in Ac3filter zijn, dat die op stereo staat, maar ik dacht dat WMV-HD audio niet door ac3filter ging).

Hoi Sentry23,

Heb je al tijd gehad om hiernaar te kijken? Ik krijg namelijk dezelfde melding bij het omzetten van een WMV-HD naar AVCHD.

Groetjes :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Sentry,

Inderdaad prachtig pakket. Ik ben deze aan het uitproberen om files over te zetten op PS3 (via psp). Ik gebruik je laatste versie en heb geprobeerd om Braveheart 720p als .mkv te converteren. Lukt allemaal prima met instellingen als volgt :

Priority high
Target PS3 (5.1)
25 fps output
split files van een dikke 2 gb

Tot zover allemaal prima! Ziet er prachtig uit op PC (zowel beeld als geluid). Als ik de files op ps3 zet heb ik wel datzelfde mooie beeld maar GEEN GELUID. Kun je misschien tips geven wat ik verkeerd doe of anders kan instellen.

Ben er nieuw mee dat geef ik toe maar zou toch leuk zijn als het lukken mag.

Grzz Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar weken lang alleen maar gezeik met virtueel geheugen, wat wel vreemd was want het werkte oorspronkelijk wel, zelfs met subs encoden, alleen sinds week of 2 liep geheugen vol door mencoder.exe.

Heb dus het weekend die nieuwe 25b geïnstalleerd en eindelijk lukt het weer om een mkv om te zetten. Nu heb ik een mkv van 15 gb omgezet naar PS3, gekopieerd en PS3 speelt het af, alleen kapt de film er na 28 minuten mee vanwege geluid. Uitgang is AVC wat bij andere films ook geen probleem was.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:49:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem en foutmeldingen... Overige files zijn geen probleem en werken wel super! Al een idee wat er aan de hand is?

Keep up the good work!!!

Gr.

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xchange schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:55:
Hallo Sentry,

Target = PS3(5.1)
Re-Encode staat uit
Fast Mux staat uit

Bedankt al vast,
Mvg,
Ruud
Dit probleem dus :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Runtime probleem
Zodra ik op convert druk krijg is de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~boij/runtime.jpg

wat ik raar vindt is dat dit scherm het heeft over B6?

Instellingen staan alsvolgt:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~boij/gotsent.jpg

Weet iemand wat er fout gaat en ik heb dit probleem op 2 pc's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:29

Grannd

da Granndest

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:52:
Ben nu meer dan een dag aan het klooien met GOTsent en tsMuxer.

GOTsent is prima, het resultaat is wat ik wil maar, het hele proces duurt 4 uur! Als ik tsMuxer gebruik duurt het omzetten naar een op de PS3 af te spelen bestand slechts 2 minuten. Dit verschil begrijp ik niet. Mijn probleem is dat tsMuxer weigert de ondertiteling erbij te pakken, zelfs in versies die .srt ondersteunt.

Waarom kan tsMuxer hetzelfde bestand in twee minuten maken, terwijl GOTsent hier 4 uur over doet?
Waarom pakt tsMuxer niet die ondertiteling erbij?

Gefrusteerde PS3'er :(
De enige manier om ondertiteling in x264 HD-materiaal te krijgen op de PS3 is het inbranden in het bestand of via AVCHD, wat tsMuxer doet is de stream uit het MKV bestand in een container te zetten die de PS3 wel afspeelt.
Wat gotsent doet met het bestand om er ondertiteling in te krijgen is niet een simpele remux zoals tsmuxer maar de ondertiteling in de frames inbranden waardoor alle frames opnieuw geëncodeerd moeten worden, en dat is zeker bij HD materiaal en zwaar en dus traag proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Misschien even een tip voor degenen met een Run-time error '429' en Vista (x64) - en wellicht een update voor de troubleshoot pagina:

Installeren van de op troubleshoot pagina gelinkte Windows Script 5.6 voor XP en 2000 heeft niet zoveel zin, temeer ook omdat Vista standaard met Windows Script 5.7 wordt geleverd.

Herregisteren van vbscript.dll hielp bij mij echter wel. Doe dit door de command-prompt te starten als administrator en in te voeren:
code:
1
regsvr32 %systemroot%\system32\vbscript.dll

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 23:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Via het PS3 topic hier gekomen... kheb een MKV bestand wat omgezet moet worden. en gesplit, hij bestaat al uit 2 bestanden maar irritant genoeg beide NET groter dan 4GB :P

Dus dit lijkt me de geschikte tool... maar kan het kloppen dat de download link op de GOTsent homepage niet werkt?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Zover ik weet:

De laatste package: http://www.mediafire.com/?kn5dxem9yyp

De laatste .exe fix: http://www.mediafire.com/?tq2dst4mtem

En natuurlijk zelf nog de andere tools downloaden zoals de split, nero enc, etc. (de een noodzakelijker dan de ander).

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste de maker van dit programma: BEDANKT :)

Eindelijk is mijn setup nu compleet en heb ik opzich geen reden meer om een mediabox/popcorn/etc aan te schaffen tenzij ik graag 5.1 / ondertiteling zou willen. (Wat ik wel graag wil, dus dat extraatje komt er nog wel bij haha)

* .MKV dowloaden
* Gotsent starten --> niks aan instellingen doen, enkel audio 2.0 ff checken
* Converten
* 15 min later is dat hele ding klaar
* In de share zetten van TVersity
* Bekijken op mijn HD tv via de Xbox360

Helemaal perfect, kind kan de was doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 19:28
Bij coverteren van WMV-HD naar H264/XviD:

---------------------------
GOTSent 0.24 B6
Run-time error '91':

Object variable or With block variable not set
OK

Ik denk ik probeer maar of t kan, blijkbaar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:53
ik heb een vraagje,

ik heb een HDWMV , die ik via PMS naar mijn ps3 wil streamen

kies ik in XMB voor de Mencoder versie werkt het maar hiervoor is mijn server niet snel genoeg, (dus on the fly coderen werkt niet)

maar welke conversie methode moet ik nou gebruiken in GotSent, toen ik het laatst probeerde was hij na 24 uur echt op 10% ofzo met heeeeeeeel veel foutmeldingen, dus het lijkt me de verkeerde optie, welke moet ik wel gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 04-01-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Ook hier een "error decoding sei message" melding bij het bewerken van een aantal grote .MKV bestanden. Resulterende .MP4 bestanden lijken qua grootte in orde, maar geven foutmelding (WMP 11) of starten eenvoudigweg niet (VLC player).

De samples van deze bestanden (fysiek andere .MKV files, aanzienlijk kleiner) geven geen problemen.

Geinstalleerd/instellingen:
  • Vista Home Premium (x64)
  • GOTSent 0.24B5b
    • Target: XBox 360
    • Prio: low
    • Re-encode to: <uit>
    • AC3Filter Options: Dolby Prologic II, 24-bit, Master +8dB, DRC aan +8dB
    • Verder alles uit (geen split, geen subs, etc.)
  • Nero AAC Codec 1.3.3.0
  • Haali Media Splitter 1.8.122.18 (29/03/2008)
  • AC3Filter 1.51a
  • ffdshow tryouts revision 2527 Dec 17 2008 19:30:39 (msvc 2008, x86, unicode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Mosez schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:23:
Ook hier een "error decoding sei message" melding bij het bewerken van een aantal grote .MKV bestanden. Resulterende .MP4 bestanden lijken qua grootte in orde, maar geven foutmelding (WMP 11) of starten eenvoudigweg niet (VLC player).

De samples van deze bestanden (fysiek andere .MKV files, aanzienlijk kleiner) geven geen problemen.

• GOTSent 0.24B5b
  • Nero AAC Codec 1.3.3.0
  • AC3Filter 1.51a
dat heb ik ook met grote bestanden. ik heb de split functie toen aangezet en dan doet ie het prima. vervolgens kun je met yamb dan de verschillende mp4 bestanden aan elkaar zetten. maar ja het moet onder de 4gb blijven anders pakt de xbox360 het niet (ook niet als je HFS+ gebruikt) het gaat namelijk om een limiet wat op de xbox zelf is ingesteld.
dus binnenkort meot ik een van mn films weer omzetten naar bestanden kleiner dan 4gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

dangerpaki schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:03:
[...]

dat heb ik ook met grote bestanden. ik heb de split functie toen aangezet en dan doet ie het prima. vervolgens kun je met yamb dan de verschillende mp4 bestanden aan elkaar zetten. maar ja het moet onder de 4gb blijven anders pakt de xbox360 het niet (ook niet als je HFS+ gebruikt) het gaat namelijk om een limiet wat op de xbox zelf is ingesteld.
dus binnenkort meot ik een van mn films weer omzetten naar bestanden kleiner dan 4gb
Bedankt voor de tip, dat ga ik vanavond/me mooi eens proberen. Ik stream mijn films naar de XBox 360 met TVersity, dus ik ging er vanuit dat die 4 GB limiet voor mij niet gold. Is een kleine moeite in elk geval.

/me Mosez woont in de VS, dus vanavond is vannacht in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 15:45
fijn pakket, ik zou er binnenkort geld voor gaan vragen ;)

ik heb alleen nog een issue.

ik probeer een mkv bestand, waar meerdere ondertitelingsporen inzitten te converteren naar een AVCHD indeling voor mijn ps3/ een sony blurayspeler.

Ik zet m op ps3 5.1
subtitle dut
embedded vinkje zet ik niet aan
fit to 4,5gb (werkt volgens mij niet zo goed, krijg een bestand wat net niet op een dvd5 past, moest het dus op een dvd9 branden)
en dan probeer ik de conversie.

dit loopt goed, geen fouten, maar geen ondertiteling op mn ps3

vervolgens probeer ik dezelfde settings maar dan het vinkje van embedded sub wel aan en dan krijg ik die melding over de subtitles die niet ondersteund worden en dat ie verder gaat zonder subs.

Hoe kan ik dit oplossen of is dit nog niet nog niet geregeld in gotsent?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hm, ik heb hier een 12 gig MKV liggen en daar zou ik graag Nederlandse subtitles soft onder willen hebben. Maar de film heeft een vertikale resolutie van 800 pixels. Simpelweg muxen naar AVCHD met softsubs gaat dus niet lukken.

Sowieso, hoe zit het met het splitten van files in < 4 gig en softsubs? Gaat dat überhaupt goed?

Ook zou ik uiteraard graag de DTS-audio-stream willen behouden :P

Ik heb dus 1920x800 x264 + DTS 5.1 + SRT input en ik zoek een output die softsubs geeft, op FAT32 past of streamable is. In theorie zou ik hem kunnen re-encoden naar XViD, in een AVI proppen (kan dat met DTS?) en d'r vervolgens XSUB's bij inplakken. Of re-encoden naar 1920x1080 AVCHD, gesplit in delen, met softsubs, maar ik heb dus geen idee of dat laatste goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:53
ik krijg een foutmelding:

Warning: ASF ReplicatedLen of 1 Not handled yet; Ignoring

HD-WMV convertereN

target ps3 5.1 Re-encode to H264 (HQ), AVCHD uitgezet

wat doe ik fout :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:11:
Ook zou ik uiteraard graag de DTS-audio-stream willen behouden :P
Ah, ik heb hier een XviD met DTS erin, dus dat is sowieso mogelijk. Nu nog een proggie zien te vinden die dat kan fixen. Of kan GoTSent dat gewoon of gaat ie 't down-converten naar 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik Wmv-hd naar een m2ts omzetten ? ik krijg alleen een avchd zonder beeld.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:52:
Hallo,

Ik heb een Runtime probleem
Zodra ik op convert druk krijg is de volgende foutmelding:

[afbeelding]

wat ik raar vindt is dat dit scherm het heeft over B6?

Instellingen staan alsvolgt:

[afbeelding]

Weet iemand wat er fout gaat en ik heb dit probleem op 2 pc's 8)7
Iemand nog enig idee wat dit kan zijn. Probeer dus een wmv hd om te zetten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Error decoding sei message

Die melding krijg ik al bij converteren van "kleine" MKV's én na converteren zijn de mpg-files zonder geluid, heb al van alles geprobeerd, maar het werkt niet.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Mosez schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:23:

• GOTSent 0.24B5b
  • Nero AAC Codec 1.3.3.0
  • AC3Filter 1.51a
dangerpaki schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:03:
Helaas, probleem ("error decoding sei" foutmelding in MP4Box.exe) blijft bestaan - de GOTSent splitfunctie biedt geen soelaas. Ergo, de splitfunctie lijkt helemaal niet te werken - de output blijft een groot bestand dat niet wil starten in WMP11 en VLC player).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 21:25
Voor een volgende versie zou ik graag een minimaliseer functie zien aangezien het venster nu altijd "on top" zolang ie niet aan het converteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Mosez schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:05:
[...]

[...]

Helaas, probleem ("error decoding sei" foutmelding in MP4Box.exe) blijft bestaan - de GOTSent splitfunctie biedt geen soelaas. Ergo, de splitfunctie lijkt helemaal niet te werken - de output blijft een groot bestand dat niet wil starten in WMP11 en VLC player).
In mijn queeste naar een oplossing voor het "error decoding sei message" probleem ben ik ook alternatieven voor GOTSent gaan bekijken. Ik wil geen schaamteloze reclame maken in video converter topic, maar de tool Handbrake was bij mij in staat een groot .MKV bestand naar .MP4 te converteren zonder problemen.

Handbrake kent ook voorgedefineerde PS3 en XBox 360 profielen. Bijkomend voordeel van deze tool is dat de bestandsgrootte werd teruggebracht van ~9 GB tot 1.1 GB met schijnbaar behoud van kwaliteit (heb 'm nog niet naar mijn 42" plasma scherm gestreamed). Audio is dan in XBox 360 compatibel Dolby Prologic II stereo AAC van 160 kpbs.

Een erg groot nadeel echter is dat de file in feite wordt hercodeerd, en op een Vista (x64) E6600 Core Duo met 4 GB intern geheugen duurt dit nog steeds 10+ uur voor diezelfde file van ~9 GB. Dat is voor mij toch wel een deal-breaker en een reden om naar de volgende versie van GOTSent uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Mosez schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:35:
[...]

In mijn queeste naar een oplossing voor het "error decoding sei message" probleem ben ik ook alternatieven voor GOTSent gaan bekijken. Ik wil geen schaamteloze reclame maken in video converter topic, maar de tool Handbrake was bij mij in staat een groot .MKV bestand naar .MP4 te converteren zonder problemen.

Handbrake kent ook voorgedefineerde PS3 en XBox 360 profielen. Bijkomend voordeel van deze tool is dat de bestandsgrootte werd teruggebracht van ~9 GB tot 1.1 GB met schijnbaar behoud van kwaliteit (heb 'm nog niet naar mijn 42" plasma scherm gestreamed). Audio is dan in XBox 360 compatibel Dolby Prologic II stereo AAC van 160 kpbs.

Een erg groot nadeel echter is dat de file in feite wordt hercodeerd, en op een Vista (x64) E6600 Core Duo met 4 GB intern geheugen duurt dit nog steeds 10+ uur voor diezelfde file van ~9 GB. Dat is voor mij toch wel een deal-breaker en een reden om naar de volgende versie van GOTSent uit te kijken.
het voordeel van gotsent zit hem nou juist in het feit dat je niet hoeft te recoden en niet 10 uur hoeft te wachten. er zijn wel vergelijkbare programmas als gotsent aanwezig maar die hebben veel minder opties als gotsent.
een echte oplossing voor de message heb ik dan ook niet verder. het splitten heeft voor mij wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
'k was er weer..

na een beetje heel veel drukke dagen en wat ziekte probeer ik ff door het forum heen te lopen.. eeh..

goed.. Ik heb iig een test versie met een 'ietwat' nieuwere mencoder.
http://www.mediafire.com/?netwdenybtw

Verder voor al de mensen met de SEI message.. is dat ook met de nieuwste versie het geval ?
Deze zou de mp4box helemaal niet meer moeten gebruiken..

@Milan: ow.. ff wat vergeten zo te zien.. maar die hele WMV conversion wordt op het ogenblik al onder handen genomen..
@Mriceke: Zo te zien heeft deze MKV SSA/ASS subtitles gebruikt.
Ik ben bezig een SSA/ASS -> SRT converter te testen om zo alle subs als soft subs aan te kunnen bieden.
de AVCHD converter kan alleen maar SRT subs aan.
eventueel kan je er zelf nieuwe SRT subs in muxen en de SSA/ASS subs er uit halen.
@dangerpaki: Audio is in GOTSent trouwens ook al tijden in Dolby Prologic II formaat (+ je kan zelf genoeg instellen in de AC3filter settings)

[ Voor 43% gewijzigd door Sentry23 op 09-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Sentry23 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:39:
'k was er weer..

na een beetje heel veel drukke dagen en wat ziekte probeer ik ff door het forum heen te lopen.. eeh..

Verder voor al de mensen met de SEI message.. is dat ook met de nieuwste versie het geval ?

@Milan: ow.. ff wat vergeten zo te zien.. maar die hele WMV conversion wordt op het ogenblik al onder handen genomen..
Ik ben bezig een SSA/ASS -> SRT converter te testen om zo alle subs als soft subs aan te kunnen bieden.
eventueel kan je er zelf nieuwe SRT subs in muxen en de SSA/ASS subs er uit halen.
@dangerpaki: Audio is in GOTSent trouwens ook al tijden in Dolby Prologic II formaat (+ je kan zelf genoeg instellen in de AC3filter settings)
Nieuwe versie, da's goed nieuws. Ga 'm gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Mosez schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:52:
[...]

Nieuwe versie, da's goed nieuws. Ga 'm gelijk proberen.
Helaas, no dice. Nog steeds de "error decoding sei message" in MP4Box. Settings als in eerdere post.

/me Mmm, vergeten Nero AAC encoder executables te verplaatsen naar de root van de nieuwe GOTSent directory. Nog een keer proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mosez op 09-01-2009 18:58 . Reden: Dom dom dom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Mosez schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:51:
[...]

Helaas, no dice. Nog steeds de "error decoding sei message" in MP4Box. Settings als in eerdere post.

/me Mmm, vergeten Nero AAC encoder executables te verplaatsen naar de root van de nieuwe GOTSent directory. Nog een keer proberen.
Dat zou voor de mp4 mux niet uit mogen maken :-/

Ik ga safe-sync uitbreiden met een h264 cleanup. Dat zou best wel eens kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Sentry23 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:07:
[...]

Dat zou voor de mp4 mux niet uit mogen maken :-/

Ik ga safe-sync uitbreiden met een h264 cleanup. Dat zou best wel eens kunnen helpen.
Warempel, na een misser met alles uit en zonder Nero AAC (test 24b6 #1), een een misser met alles uit en met Nero AAC (test 24b6 #1), lijkt het met de 4 GB split aan nu wel te werken (test 24b6 #3).

/me Bleh - nogmaals gecontroleerd en nu blijkt dat deel 3/3 wel geluid geeft maar geen beeld. Dat schiet dus niet op. Nog steeds SEI foutmeldingen trouwens, maar met wat minder desastreus effect?

Overigens geeft de GOTSent window title nog steeds 24b5(b) aan.

Hier wordt de safe-sync functie automatisch disabled voor target XBox 360 zonder hercoderen, dus een uitbreiding van deze functie zou voor mij niet uitmaken denk ik. Tenzij die functie abusievelijk disabled wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Mosez op 10-01-2009 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:28

inXs

known as inXs

Sentry23 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:39:
'k was er weer..

Gek ik heb met deze versie een mkv film geconverteerd naar mp4 en gesplit. Eigenlijk heb ik niets in de standaard instellingen veranderd. Deze zet ik op mijn usb stick (jawel in de goede mappen), hij ziet ze ook, maar geeft aan: Unsupported Data ... (The data type is not supported) (800288BC) ofwel een decoding error meen ik. Op mijn laptop spelen ze gewoon af, kan het zijn dat de .mkv al met een rare codec is gecodeerd? En dat de mp4 dat daarom ook is?

Gspot zegt dit over de mp4:

audio codec: mp4a: MPEG-4 AAC LC
video codec: avc1 H.264/MPEG-4 AVC

container: mp42: MP4 v2 [ISO 14496-14]
- isom: MP4 Base Media v1 [IS0 14496-12:2003]
Recommended Display Size: 1920 x 1088
Created: 2009 Jan 12 00:12:00
Modified: 2009 Jan 12 00:17:38

over het bronbestand, de mkv zegt gspot het niets, behalve de container:
File Type: Matroska media file (.MKV)
Mime Type: video/x-matroska

Nou moet ik er ook nog even bijzeggen dat het mkv bestand perfect loopt op mijn laptop, de mp4 is met diverse programma's niet vooruit te branden, het hapert ongelooflijk.Iemand een idee?

superB

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste