Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
weet iemand of er al een manier is om mkv om te zetten voor de ps3 op een mac ? heb het hele internet afgezocht maar word er niet veel wijzer van.

(heb geen ruimte om windos te installeren helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
DingieM schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:28:
[...]

Ho eens even, kan deze MP4 decoder voor de Xbox360 ook 5.1 geluid laten afspelen of wordt het nog steeds alleen stereo?
MP4 op 360 is beperkt tot 2.0, maar door middel van dolby matrix mixing is 'semi surround' mogelijk.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Brimme schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:54:
weet iemand of er al een manier is om mkv om te zetten voor de ps3 op een mac ? heb het hele internet afgezocht maar word er niet veel wijzer van.

(heb geen ruimte om windos te installeren helaas)
Er was iemand mee bezig met een port (voor de 2e keer), maar het lijkt of deze ook is afgehaakt..

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Damm :( balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

had een vraag,heb net gotsent gedownload, en wil een mkv bestand om zetten om op de ps3 te kunnen kijken, maar wat moet ik aanvinken, begrijp er niet veel van alvast bedankt voor de hulp

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:44:
hallo

had een vraag,heb net gotsent gedownload, en wil een mkv bestand om zetten om op de ps3 te kunnen kijken, maar wat moet ik aanvinken, begrijp er niet veel van alvast bedankt voor de hulp

mvg
Als je een makkelijk te streamen/kopieren bestand voor PS3 wil hebben, kan je niets of 'mux to vob' aan tikken.
Dan krijg je een bestand met mp4 of mpg extensie.

Een mp4 heeft altijd 2.0 geluid, de m2ts (de mpg extensie) heeft ac3 geluid dat tot 5.1 kan zijn.

De split optie is nodig voor mp4 > 4 GB of bestanden die je via een FAT disk wil verplaatsen naar de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt, kijken of het lukt en als er geen sub in zit heb ik een srt bestand,heb ik de zelfde naam gegeven.
dan zegt ie dat hij hem gevonden heeft, moet ik dan embed sub aanvinken
en dan hokje boven browse sub waar moet die op staan op mpeg2 of op 264 geloof ik.
maar het rare ervan is nu split ie hem niet terwijl en wel een vinkje bij staat.

alvast bedankt

mvg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 21:02
Kan GOTSent tool een .mkv re-encoden naar WMV-HD met VC-1?
Of is een VC-1 encoder alleen professioneel verkrijgbaar?

Als ik met het gratis Windows Media Encoder een .mkv open, dan kan-ie dat niet converteren naar VC-1 en vermoed dat het alleen te koop is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:59:
oke bedankt, kijken of het lukt en als er geen sub in zit heb ik een srt bestand,heb ik de zelfde naam gegeven.
dan zegt ie dat hij hem gevonden heeft, moet ik dan embed sub aanvinken
en dan hokje boven browse sub waar moet die op staan op mpeg2 of op 264 geloof ik.
maar het rare ervan is nu split ie hem niet terwijl en wel een vinkje bij staat.

alvast bedankt

mvg
Bij een recode naar avi gaat de split achteraf. Bij h264 naar m2ts ook.
Voor mp4.. moet ik even kijken, dat zou een bugje kunnen zijn.

Let alleen op dat voor subs de video opnieuw geencodeerd wordt, en het dus erg lang kan duren.
Zonder subs gaat het heel erg veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
DingieM schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:36:
Kan GOTSent tool een .mkv re-encoden naar WMV-HD met VC-1?
Of is een VC-1 encoder alleen professioneel verkrijgbaar?

Als ik met het gratis Windows Media Encoder een .mkv open, dan kan-ie dat niet converteren naar VC-1 en vermoed dat het alleen te koop is...
Nog niet, maar ik ben bezig met de directshow chain voor WMA-PRO decoding, en die kan eigenlijk net zo makkelijk de andere kant op gaan.

Video encoden naar VC1 moet ook wel gaan met mencoder o.i.d. maar het is wel een langdurig proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt want wil hem op ps3 kijken dus even wachten tot dat de bug is opgelost

mvg ferdinand
Sentry23 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:52:
[...]

Bij een recode naar avi gaat de split achteraf. Bij h264 naar m2ts ook.
Voor mp4.. moet ik even kijken, dat zou een bugje kunnen zijn.

Let alleen op dat voor subs de video opnieuw geencodeerd wordt, en het dus erg lang kan duren.
Zonder subs gaat het heel erg veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:13:
oke bedankt want wil hem op ps3 kijken dus even wachten tot dat de bug is opgelost
[...]
Voor PS3 zou je ook 'mux to vob' kunnen selecteren. Dan maakt de grootte niet uit als je hem via een mediaserver streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
Sentry23 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:18:
[...]

Er was iemand mee bezig met een port (voor de 2e keer), maar het lijkt of deze ook is afgehaakt..
Helaas lijkt er op de Mac geen goed alternatief te zijn voor GOTSent. Ik re-encode alles met VisualHub op het moment. Duurt erg lang maar er zit niks anders op. Mocht er wel een goed alternatief zijn, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Eiríkr schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:51:
[...]

Helaas lijkt er op de Mac geen goed alternatief te zijn voor GOTSent. Ik re-encode alles met VisualHub op het moment. Duurt erg lang maar er zit niks anders op. Mocht er wel een goed alternatief zijn, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Is zoiets als Parallels of VMWare fusion niet interessant dan?
Zelf gebruik ik Parallels en dan Windows XP (ntfs-image partitie) en dat loopt op zich prima.
Ik geef gewoon bij GOTsent aan dat het bron-bestand op de mac partitie staat en de rest wordt gewoon in de image verwerkt. Het enige dat nog wel eens lastig (nouja, meer langdurig) wil zijn is het terug-copieren van het bestand vanuit de windows image naar OS-X. Daarom kies ik nu meestal ook voor AVCHD en dan meteen branden op disc.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55
Sentry23 _/-\o_

GotSent blijft uber :)

Ik gebruik het nog altijd om 720p mkvs om te zetten naar mp4 zodat mijn MCE met ATi HD2600 pro ze hardwarematig kan afspelen.

[ Voor 60% gewijzigd door jaapstobbe op 03-09-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:25:
[...]

Voor PS3 zou je ook 'mux to vob' kunnen selecteren. Dan maakt de grootte niet uit als je hem via een mediaserver streamt.
ja oke maar wil ze op me harde schijf zetten,en die is een fat32 en kan dus niet groter als 4.5 gig geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:40:
[...]

ja oke maar wil ze op me harde schijf zetten,en die is een fat32 en kan dus niet groter als 4.5 gig geloof ik
Split optie aandoen?

PSN: Shiver23

Verwijderd

ja dat weet ik maar de split klop werkt niet als je mux to vob doet spilt ie hem niet

• Sentry23
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:08:
[...]

ja dat weet ik maar de split klop werkt niet als je mux to vob doet spilt ie hem niet
Ben er naar aan het kijken.. het was een nieuwe split manier, die hopelijk wel goed gaat werken, ook om problemen met hardsubs te voorkomen (1e deel wel , 2e deel geen subs)

Anders zet ik de oude split methode weer terug

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04

nwagenaar

God, root. What's the differen

Super programma! Ik gebruik hem om mijn MKV collectie om te zetten voor gebruik op mijn XBOX360 en voor het afspelen binnen mijn Linux VDR configuratie in combinatie met de eHD. De conversie is vele malen sneller dan bijvoorbeeld PS3 Video. Met ong. 30 minuten heb ik een MP4 terwijl dit met andere programmatuur 2 tot 3 keer zolang duurt op een Q6600 Quad.

Afspelen op de XBOX360 gaat perfect, alleen het geluid van dit apparaat is behoorlijk irritant. Dus mijn voorkeur gaat om het af te spelen binnen VDR in combinatie met de eHD. Probleem alleen is, is dat de geconverteerde file voorzien is van de Format profile: High@L4.1. Dit terwijl de Reel eHD maximaal een Format Profile aankan van Main@L4.0. Boven dit profiel ervaar ik stotteringen en artifacts tijdens het afspelen.

Is het misschien mogelijk om een extra profiel met conversie op te nemen van het type Main@L4.0?

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23, misschien zit ik wel helemaal fout hier, maar wanneer ik iets download, zijn het TSVIDEO bestanden (VOB). Ik heb al vele uren gespandeerd om dit te kunnen streamen naar de xbox360. Met tversity, transcode360, winamp remote. Ik kan alles streamen, maar nooit met de subtitles erbij. Ik neem aan dat met jou programma VOB's niet kunnen worden omgezet naar wmf files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
@ de vragen hier boven:

Ik maak eerst de huidige 0.24 af (evt komt daar wel een h264 profile aanpassing bij..dat is redelijk eenvoudig te doen). Je zou ook in de gotsent.config de h264 encoding string aan kunnen passen op Main profile 4.0 compatibilty. Dan werkt het nu al.

Wat betreft het streamen van TSvideo files.. dat werkt idd niet met GOTSent.
Misschien dat er in de toekomst wel wat meer cross conversion wordt gedaan, maar voor het converteren van TS naar wmv zijn er denk ik toch al wel wat tools ?
(Zo niet.. dan wordt het anders :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Sentry23 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:40:
@ de vragen hier boven:
Ik maak eerst de huidige 0.24 af (evt komt daar wel een h264 profile aanpassing bij..dat is redelijk eenvoudig te doen). Je zou ook in de gotsent.config de h264 encoding string aan kunnen passen op Main profile 4.0 compatibilty. Dan werkt het nu al.
Ik dacht dat de gotsent.config gemaakt werd voor de desbetreffende conversie. Dus dan lijkt het mij dat eventuele wijzigingen, niet wordt meegenomen in de lopen conversie. Of heb ik dit verkeerd?

Kun je mij in ieder geval vertellen, welke ffmpeg optie/switch moet ik gebruiken om het aan te passen naar Main@L4.0?

En een mogelijkheid om zelf een profile toe te voegen/wijzigen, zou enorm tof zijn. Dan wordt het ook wat makkelijker om te experimenteren met diverse instellingen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door nwagenaar op 05-09-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
nwagenaar schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:17:
[...]
Ik dacht dat de gotsent.config gemaakt werd voor de desbetreffende conversie. Dus dan lijkt het mij dat eventuele wijzigingen, niet wordt meegenomen in de lopen conversie. Of heb ik dit verkeerd?

Kun je mij in ieder geval vertellen, welke ffmpeg optie/switch moet ik gebruiken om het aan te passen naar Main@L4.0?
Valt mee.. hij wordt automatisch aangemaakt met default instellingen, maar als hij eenmaal bestaat, kan je hem naar believen aanpassen.
(het gaat om de regel :threads=auto:frameref=2:bframes=2:deblock:level=41:direct_pred=auto:partitions=p8x8,b8x8:me=hex:me_range=16:subq=5:chroma_me:mixed_refs:bime:trellis=1:weight_b:b_pyramid:nr=0
)
Ff uit mijn hoofd hoef je eigenlijk alleen de partitions aan te passen naar =i4x4en level naar 40, maar ik kan even een parameter over het hoofd hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Direct even geprobeerd. Maar volgens MediaInfo heb ik een MP4 voorzien van High@L4.1:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Video
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L4.1
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 5 frames
Codec ID                         : avc1
Duration                         : 1h 28mn
Bit rate mode                    : Variable
Bit rate                         : 5562 Kbps
Maximum bit rate                 : 34.6 Mbps
Width                            : 1280 pixels
Height                           : 544 pixels
Display aspect ratio             : 2.35
Frame rate mode                  : Constant
Frame rate                       : 23.976 fps
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.333
Stream size                      : 3.44 GiB (97%)
Writing library                  : x264 core 60 r886 1075536
Encoding settings                : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=0 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=5562 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=1.00 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=2:1.00

En ik heb zowel de volgende switches:

code:
1
:threads=auto:frameref=2:bframes=2:deblock:level=40:direct_pred=auto:partitions=i4x4:me=hex:me_range=16:subq=5:chroma_me:mixed_refs:bime:trellis=1:weight_b:b_pyramid:nr=0

Blijkbaar moet er toch nog een switch aangepast/toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ik zal nog ff goed checken wat er exact in moet staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Mehh, is me nog te buggy, heeft vele uren van mn tijd gekost dit. Net ook eerst 14 uur lang audio omzetten, begint ie met de video, kapt ie ineens na 10% en zegt ie 'complete'. En geen mogelijkheid om verder te gaan waar het gebleven was ;(

Een pauze mogelijkheid zou ook fijn zijn, het is enorm belastend voor de processor en kan niets anders doen, nog geeneens internetten... 20 uur je pc niet kunnen gebruiken is niet fijn.

Het principe werkt wel, en het muxen werkt opzich wel (hoewel ik daar ook problemen mee had... kleine bestanden (samples) werkten wel maar hele films niet... h264info scherm dat kwam maar niks deed, start en abort knop die niet werkten, beetje vaag)

2 dagen bezig geweest in totaal voor 1 film... ik koop 'm wel op blu-ray :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

@ Hertog_Martin:

Misschien moet je even aangeven wat je wilt omzetten, welke settings je gebruikt hebt, etc.
Klagen is niet zo moeilijk, maar zo heeft het weinig zin volgens mij.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
Hoi,

Ik heb een aflevering van Prison Break gedownload, 720p, MKV formaat.
Hoe kan ik deze nu het beste omzetten voor streaming naar de Xbox 360?
Ik heb GOTSend24b4.
Het liefst incl. 5.1 audio.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Seraphus-Y schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:48:
@ Hertog_Martin:

Misschien moet je even aangeven wat je wilt omzetten, welke settings je gebruikt hebt, etc.
Klagen is niet zo moeilijk, maar zo heeft het weinig zin volgens mij.
1080p mkv van 14gb naar mpeg2, prioriteit high en destination ps3 5.1

Ik wou dat ik meer info kon geven maar er is geen log oid of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Sentry23 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:46:
Ik zal nog ff goed checken wat er exact in moet staan :)
Heb je toevallig onder het genot van een biertje de mogelijke switches kunnen vinden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
jvsjmedia.nl schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:44:
Hoi,

Ik heb een aflevering van Prison Break gedownload, 720p, MKV formaat.
Hoe kan ik deze nu het beste omzetten voor streaming naar de Xbox 360?
Ik heb GOTSend24b4.
Het liefst incl. 5.1 audio.

Groetjes.
Voor 360 is AVI dan het beste.
Mpeg2 kan, maar dat is nogal een gedoe om aan de gang te krijgen.(daar moet je de media extender voor gebruiken)

Ondertussen ben ik wel druk bezig geweest met de C# implementatie van de directshow audio conversie, zodat ik hopelijk ook binnenkort naar WMA-PRO/WMV kan kan gaan (en voor de ps3 users van WMA-PRO naar WMA-v2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
nwagenaar schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:16:
[...]

Heb je toevallig onder het genot van een biertje de mogelijke switches kunnen vinden? ;)
Vodka mag ook ? ;)

Ik heb voor de zekerheid een PSP profiel genomen, dat gewoon baseline encoding zou moeten doen.
Zou je dit eens kunnen checken ?
:threads=auto:level_idc=21:frameref=3:bframes=1:deblock:level=41:direct_pred=auto:partitions=p8x8:me=hex:me_range=14:subq=5:chroma_me:mixed_refs:brdo:bime:trellis=1:weight_b:nr=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Maar hoe speel je nou MP4 files af via de media extender op de X360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Sentry23 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:39:
[...]

Vodka mag ook ? ;)

Ik heb voor de zekerheid een PSP profiel genomen, dat gewoon baseline encoding zou moeten doen.
Zou je dit eens kunnen checken ?
:threads=auto:level_idc=21:frameref=3:bframes=1:deblock:level=41:direct_pred=auto:partitions=p8x8:me=hex:me_range=14:subq=5:chroma_me:mixed_refs:brdo:bime:trellis=1:weight_b:nr=0
Vodka mag ook, houdt er zelf ook enorm van ;)

Maar ik moet je teleurstellen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Video
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L4.1
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 10 frames
Codec ID                         : avc1
Duration                         : 1mn 4s
Bit rate mode                    : Variable
Bit rate                         : 4965 Kbps
Maximum bit rate                 : 7718 Kbps
Width                            : 1280 pixels
Height                           : 544 pixels
Display aspect ratio             : 2.35
Frame rate mode                  : Constant
Frame rate                       : 23.976 fps
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.297
Stream size                      : 38.3 MiB (97%)

Geen Main@L4.1. Bummer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
shoombak schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:41:
Maar hoe speel je nou MP4 files af via de media extender op de X360?
Als je ze niet ziet, dan werkt renamen naar AVI meestal perfect.
(of even proberen met een andere media server)

@nwagernaar: eh ?
Ik moet er zelf ook nog wat meer mee testen, maar..
frameref staat op 3, geen cabac genoemt, maar de uitkomst geeft heel wat anders aan...

Ik zoek ook ff in de code of het goed gaat..

[ Voor 26% gewijzigd door Sentry23 op 09-09-2008 21:11 ]

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:33

Grannd

da Granndest

Ik heb een MKV met een aparte srt ondertiteling, maar als ik die wil inladen voor een AVCHD mux dan zegt GOTSent dat SSA of ASS subtitles niet ondersteunt zijn?

• Sentry23
Grannd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:15:
Ik heb een MKV met een aparte srt ondertiteling, maar als ik die wil inladen voor een AVCHD mux dan zegt GOTSent dat SSA of ASS subtitles niet ondersteunt zijn?
Da's een bekende bug die deze week opgelost moet zijn in 24b5.
(SRT had geen voorrang bij AVCHD)

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:33

Grannd

da Granndest

Dan houd ik nog ietsjes langer mijn adem in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onlangs een schone installatie van XP SP3 gedaan. Maar nu gebruik encode360 amper 2 cores van Quad core voor het omzetten naar wmvhd. Ik gebruik de laatste 2.0 final versie. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een .mkv bestand van ong. 6 a 7 GB deze wil ik kwijt op een DVD-R als AVCHD.
Nou gebruik ik de optie "Fit to DVD (4.7)" alleen als hij klaar is past de AVCHD nog steeds niet op 1 DVD-R. Enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 21:47
Ten eerste thanks voor dit programma Sentry23! Werkt geweldig.

Ik heb wel een vraagje. Voorheen gebruikte ik mkv2vob, maar jouw programma bevalt me een stuk beter. Vraag is echter: als ik een 1080p mkv moet re-encoden gebruik ik de h264 (HQ) optie, levert dit een betere kwaliteit op dan wanneer ik re-encode met mkv2vob (h264 optie)? Ik zou denken van wel, aangezien GOTSent 2 passes doet, maar het uiteindelijke bestand is beduidend kleiner dan met mkv2vob.
Bij de paar tests die ik gedaan heb vind ik het lastig te zien, maar ik wil altijd gaan voor de best mogelijke kwaliteit :) (encodeer-tijd en bestandsgrootte maakt me niet uit).

edit:
Nog wat screenshots vergeleken, en mkv2vob lijkt toch wat beter.... Meer detail. Maarja, het is muggenziften :P

[ Voor 8% gewijzigd door Aemstel op 12-09-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Het werkt opzich toch best aardig.. alleen een 14gb 1080p mkv omzetten duurt gewoon 22 uur op mijn pc helaas.

Zoooo jammer dat de ps3 blijkbaar geen 1080p bestanden met high bitrate aankan... want mijn pc kan ze niet vloeiend afspelen en sommige films kan ik alleen in 1080p vinden en niet in 720p..

En blu-rays zijn me te duur nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikimotel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:21
Xbox360 is wat zeurderig voor wat betreft de extensie van bepaalde bestanden en het wel of niet kunnen streamen. (mp4 afspelen lukt wel via USB drive of stick, niet via een mediaserver)

Als je Twonkymedia gebruikt en je alleen een Xbox360 hebt kan je "mp4" files hernoemen naar de extensie "m4v". Xbox360 speelt alleen stereo AAC-LC af ook met dubbele soundtrack (2.0 en 5.1) weet de Xbox360 geen raad. Mijn PS3 speelt dezelfde mp4 bestanden wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
Prima programma, dat heb ik inmiddels ondervonden. Alleen heb ik laatst(bij deze nieuwe beta 4) een heel vreemd probleem; als ik een bestand omzet naar Xvid met subtitles dan wordt het na de conversie gesplit in wel 250 verschillende bestanden. Ofwel; mijn film doet het, maar ik moet na elke 20 seconden weer een nieuw bestand openen om de volgende 20 seconden te kijken etc. Het komt er op neer dat er blijkbaar een bug in zit die het bestand in 250 stukjes deelt, of het ligt aan mij.
Hoe dan ook, voor de rest werkt dit programma prima en heb ik er al een oplossing voor gevonden; ik heb alle deeltjes aan elkaar geplakt met AVImux, waardoor ik toch wel de hele film heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Tharoy op 15-09-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:03:

Zoooo jammer dat de ps3 blijkbaar geen 1080p bestanden met high bitrate aankan... want mijn pc kan ze niet vloeiend afspelen en sommige films kan ik alleen in 1080p vinden en niet in 720p..
Wat versta je dan onder high bitrate? Ik heb hier een 1080p film (dus 1920x1080) met een gem. bitrate van 39.000 kbps en dat gaat echt prima vanaf de harddisk van de ps3 zelf of via streamen via windows media player. :)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de laatste versies van GOTsent krijg ik (bijna) geen enkel bestand meer afgespeeld op mijn 360 (met WMP11), of het bestand doet het niet, of er zitten zware groene artefacts in beeld en de film stopt regelmatig met een error. Heeft iemand enig idee wat hier het probleem is?

Ik wil ook wel over switchen naar mijn PS3 voor het streamen van video, maar heeft iemand hier een korte uitleg voor. Buiten het feit dat ik de interface niet prettig vind wordt bijna geen enkel bestand afgespeeld door de PS3, inclusief de bestanden die GOTsent omzet, inclusief veel divx bestanden. Wat doe ik verkeerd? Ik hoor namelijk mensen posten over de mogelijkheid tot het bekijken van omgezette mkv MET 5.1 geluid. Alvast bedankt.

Verwijderd

He Sentry23 alles goed, tijdje niet meer gezien. Nog nieuws wat betreft Gotsent?
Ik gebruik het nog steeds, super progje voor series in mkv formaat om te zetten in mp4 formaat met subs.
Bedankt hiervoor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Sentry,

Heb de laatste tijd wat vaker een MKV waarvan GotSent aangeeft : audio detected - UND
Ik neem aan dat dit "Undetected" betekend.
Momenteel is GotSent bezig dit bestand te converteren naar MP4.
Ik weet dus niet of er wel/niet geluid bij zit.
Is dit een glitch of een bugje.

Media info geeft onderstaande audio info.

Audio
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Codec ID : A_DTS
Duration : 1h 26mn
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1536 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 24 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:14:
Hey Sentry,

Heb de laatste tijd wat vaker een MKV waarvan GotSent aangeeft : audio detected - UND
Ik neem aan dat dit "Undetected" betekend.
Momenteel is GotSent bezig dit bestand te converteren naar MP4.
Ik weet dus niet of er wel/niet geluid bij zit.
Is dit een glitch of een bugje.

Media info geeft onderstaande audio info.

Audio
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Codec ID : A_DTS
Duration : 1h 26mn
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1536 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 24 bits
Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij komt er vervolgens wazig 'slowmotion'/vervormd geluid uit in de in xbox. Heb wel succes gehad met gotsent, maar de laatste paar keer vreemd geluid eruit. Ben nog aan het uitzoeken wat ik verkeerd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Wizzing schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:03:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij komt er vervolgens wazig 'slowmotion'/vervormd geluid uit in de in xbox. Heb wel succes gehad met gotsent, maar de laatste paar keer vreemd geluid eruit. Ben nog aan het uitzoeken wat ik verkeerd doe.
Het gaat om een bestand met de volgende gegevens:
Knight.Rider.2008.S01E02.720p.HDTV.X264-DIMENSION
2 [Non Segmented] pass x264
AC3 @ 384 kbps

Het beeld is perfect alleen het geluid is erg vreemd. Als ik op de 'AC3Filter options' klik dan zegt hij ook bij input 'unkown'. Ben nu handmatig aan het spelen met de output daar, misschien dat ik daar nog wat kan fixen. Iemand iedeeen of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Als ik de output in de AC3filter handmatig op '2/0 - stereo' PCM 16bit zet dan komt het geluid er goed bij. Is het ook mogeljk om bij deze bron (een UND) het 5.1 te krijgen op de XboX? Iig bedankt voor al het werk aan het programma, echt fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ik lees dit topic al een tijdje en ben nu maar eens begonnen met het converteren van series in MKV formaat om af te spelen via mijn WD passport. Het streamen van deze bestanden ging niet geheel vlekkeloos, dus dan maar op deze manier ;)

Eerste conversie ging geheel vlekkeloos met Mux to Vob....echter heb ik nu fast mux gekozen en is de gesproken audio op de PS3 erg zacht, de overige audio is wel van een afdoende niveau....ben ze nu nogmaals aan het converten en ben benieuwd wat er uitkomt. Meer mensen di dit hebben meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:16
Ik ben sinds vandaag een beetje met dit programma aan de gang gegaan maar het lukt me maar niet een mkv te decoden met ondertitels erin. Wat ik doe ik het volgende : sourcefile : hier laad ik de mkv file. Output folder is een lege folder.
priority zet ik dan op high
target op xbox360
Browse subs en daar klik ik de srt file aan (heb het bestand geopend met kladblok en dan als urf8 weer als .srt opgeslagen)

Verder klik ik niks aan.

Nadat ik op browse subs heb geklikt springt in video track "embed subs" naar voren en is aangevinkt.
Wat moet ik met het vikje doen voor het lijstje met h262,h264high,mpeg2,xvid. Moet ik die nog ergens op instellen ? En vinkje hier wel of niet voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:23:
Ik weet of het al ter sprake is gekomen, maar als er meerdere subs in de MKV-file zitten pakt tie altijd de eerste (dit is vaak de engelse), krijg het niet voor elkaar dattie de NL sub meeneemt.
Kan iemand deze vraag beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Hi,

Ik zit ook even met GOTsent te testen. Bij de laatste versie is er een checkbox (mpeg2, h264hd etc etc), als je je 1080p mkv wil omzetten naar h264, moet ik dan h264 of h264hq kiezen?? PS: voor mijn xbox360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik opende net een mkv als sourcefile en de 'Fast mux' optie was greyed out, normaal kan ik die wel altijd gebruiken?

[ Voor 62% gewijzigd door Hertog_Martin op 17-10-2008 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
back....

Eindelijk..

Het heeft een tijdje geduurt, maar ik zal binnenkort alle vragen proberen te beantwoorden. Door drukte en een $%&%$# trojan op het dev systeem is er nogal wat tijd en werk verloren gegaan.

1st things 1st:
0.24 B 5 is available:
http://www.mediafire.com/?yy9jytmhyon
Fixes in Beta 5

Better handling of oddly named files (including filename clean-up of many commonly used tags in mkv files). (this also takes care of bugs where files would showup as gotsent.mp4 with certain media servers.)

Reverted to older mencoder to fix many subtitle issues.

File checking after mp4 creation, and fallback mp4 creation with a different version of mp4box.

Many fixes in filesize and bitrate calculations (for Xvid and h264 recoding) to make sure the filesize should work.

Fixed h264 HQ mode.

Several speed enhancements in MUXtoVOB mode.

Include all subtitles in AVCHD files (but only if they are .srt based. Inbuilt subtitle format conversion is still being worked on)

UI cleanup.

Better handling of odd AVI formats (DivX3 etc etc) in AVI folder conversion mode.

(en nog een vrachtlading andere zaken, maar om nu de hele check in/checkout historie te laten zien. het zal duidelijk zijn, hij is een stuk beter.)

En hij (zij?) is ondertussen wel redelijk stabiel geworden..

ff wat heel korte antwoorden dan alvast:
fast mux is alleen beschikbaar als mux to vob aanstaat.. is dat zo ?
Anders moet je ff heen en weer gaan met wat opties. onder sommige omstandigheden kan die wel eens uit gaan.

H264 of h264 HQ scheelt behoorlijk in output kwaliteit (HQ is high Quality) maar HQ duurt ook bijna 2 x zo lang.

De Subselection bug zou er uit moeten zijn, maar ik ga dat ook nog ff testen.

Lwas: over mux to vob audio levels. De bron AC3 wordt direct in de m2ts geschoven, dus het kan zijn dat deze gewoon een erg laag volume heeft. Volgende versies zullen 'normalize audio level' ondersteunen.

Wizzing: 5.1 is helaas niet zo mogelijk op de Xbox met h264 vide, maar je kan evt nog wel wat proberen met Dolby prologic encoding options. (pseudo 5.1) in cobinatie met de matrix settings. Heb je al gekeken op de gotsent page onder de audio options ? (in troubleshooting)

UND bij audio betekend trouwens 'undetected' audio language. Boven audio staat nu dus Audio Language, en 'und' is nu 'undetected'

[ Voor 5% gewijzigd door Sentry23 op 17-10-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat je weer terug bent. B5 versie net getest en werkt super. Bedankt voor dit fantastische progje. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 22:10
Vandaag met beta 5 geprobeerd om een Mkv bestand om te zetten naar een Xbox360 target.
Ik krijg de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.ordelman.org/temp/temp/mp4box.jpg

Ik wilde hem omzetten voor op een popcornhour A110, deze Mkv had daar namelijk geen geluid. Aangezien HDWMV het wel goed doen, heb ik voor 360 target gekozen zonder re-encode. Is dit juist of raden jullie wat anders aan?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt de update om HD-WMV om te zetten naar MP4 (of is dit technisch niet mogelijk en kan het alleen via windows media editor)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Laatst online: 13-09 14:30
Vraagje: Tsmuxer split niet goed wanneer ik een avchd maak en de split optie gebruik (paar sec. van de film gaat telkens verloren)

Werkt dit met Gotsent 0.24 B 5 wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik heb een conversie gedaan naar AVCDH met srt en nu wil ik dit vanaf een USB stcik op de PS3 afspelen. Ik heb de 2 mappen die je krijgt in de root gezet, in de VIDEO map en in de VIDEO map in een submap, maar de PS3 zegt geen titels gevonden, enig idee hoe ik dit wel voor elkaar krijg?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webby_143 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:15:
Ik heb een conversie gedaan naar AVCDH met srt en nu wil ik dit vanaf een USB stcik op de PS3 afspelen. Ik heb de 2 mappen die je krijgt in de root gezet, in de VIDEO map en in de VIDEO map in een submap, maar de PS3 zegt geen titels gevonden, enig idee hoe ik dit wel voor elkaar krijg?
Je kan de extensie aanpassen naar *.M2T ipv *.M2TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

De PS3 gaat gewoon niet diep genoeg die mappen in blijkbaar. Als ik alleen het m2ts bestand met die bestandsnaam in de VIDEO map zet speelt hij wel. Alleen nog geen subs. Ik ga het nog eens proberen.

Ik heb nu Embed subs aaangevinkt (.srt met dezelfde naam als de mkv) en krijg als melding met B5 "SSA or ASS subtitles are not yet supported in AVCHD. No substitles will be used in this conversion."

[ Voor 33% gewijzigd door Webby_143 op 18-10-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Webby_143 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:15:
De 2 mappen die je bedoeld moet je niet in een map Video plaatsen! Het is de bedoeling dat dit op de root van je usb in een AVCHD map opgeslagen wordt. Dus BDMV naar de map AVCHD die je op de root van je usb hebt gemaakt verplaatsen en niet in een video map. CERTIFICATE kun je weggooien in de prullenbak.

Daarna voeg je een programma genaamd AVCHD me.exe in dezelfde map (AVCHD map). Dubbelklik op .exe en je film in BDMV wordt hernoemd zodat je ps3 het ziet als een AVCHD. (exe bestand kun je er gewoon inlaten zitten)

Succes

[ Voor 13% gewijzigd door xxACxx op 18-10-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handig tooltje dit. straks als men xbox weer terug is uit duitsland maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143

Webby_143

1 Omhoog

Bedankt, hij speelt goed af, helaas krijg ik alleen nog geen subs er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Webby_143 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 01:03:
Bedankt, hij speelt goed af, helaas krijg ik alleen nog geen subs er in.
Ik ga ff controleren wat er mis kan gaan.
De melding lijkt te komen van de embedded subs, maar de externe subs zouden voorrang moeten hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:04:
Wanneer komt de update om HD-WMV om te zetten naar MP4 (of is dit technisch niet mogelijk en kan het alleen via windows media editor)?
Het probleem is niet de mux naar mp4, maar de content. HD-WMV is meestal VC1 video, terwijl in mp4 H264 video moet.
WMA-Pro naar WMA 8 conversie gaat nu wel goed (zowel op XP als op Vista), maar ik ben nog steeds aan het zoeken naar een goede open WMV muxer om wel eenvoudig naar WMV met WMA-8 audio te kunnen converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
xxACxx schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:12:
[...]

Vraagje: Tsmuxer split niet goed wanneer ik een avchd maak en de split optie gebruik (paar sec. van de film gaat telkens verloren)

Werkt dit met Gotsent 0.24 B 5 wel goed?
Er zit ook een nieuwe versie van TSMUxer bij, dus de kans is groot dat deze bug ook is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Althoran
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 10:13
Bedankt voor de update weer Sentry. Ga vanavond gelijk proberen.

Xbox | Xbox 360 | PSP | PS3 | PSN-id: Althoran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik heb dit programma pas ontdekt maar kan ook moeilijk alle topics gaan doorlezen. Heb een aantal mkv's met daarbij horende .srt ondertitels. Nu is mijn vraag simpel: welke opties moet ik juist selecteren om de files inclusief ondertitels (al dan niet embedded of hardcoded) om te zetten naar een PS3-afspeelbaar bestand?

Graag korte stap-voor-stap uitleg. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Sentry23 is het mogelijk om fit to dvd 8.5(dvd9) aan toe voegen net als fit to dvd 4.7(dvd5). :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:40:
Hi Sentry23 is het mogelijk om fit to dvd 8.5(dvd9) aan toe voegen net als fit to dvd 4.7(dvd5). :*) :*) :*)
Yep, dat komt er ook aan.

In beta 6 (laatste versie van 0,24) komt hopelijk:
size limits via dropdown (1 GB, 2GB, 4 GB, DVD, DVD DL, BR SL (DL is nog een beetje.. veel) )
Nieuwe audio extraction tool voor betere vista support
Subtitle conversion en fixes in huidige subtitle handler.
tool embedding (geen externe dos windows meer)
UI update (ook voor betere font options)
Audio normalization voor AC3 in m2ts

en wat nog meer ter tafel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
lapino schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:42:
Ik heb dit programma pas ontdekt maar kan ook moeilijk alle topics gaan doorlezen. Heb een aantal mkv's met daarbij horende .srt ondertitels. Nu is mijn vraag simpel: welke opties moet ik juist selecteren om de files inclusief ondertitels (al dan niet embedded of hardcoded) om te zetten naar een PS3-afspeelbaar bestand?

Graag korte stap-voor-stap uitleg. Alvast bedankt!
Daarvoor is een video recode nodig, tenzij je naar AVCHD gaat.
Op PS3 kan je converteren maar mpeg2, Xvid, h264 of h264 HQ (die volgorde is van snel naar langzaam, maar oplopend in kwaliteit).
Je moet dus de recode video checkbox enablen, of naar AVCHD converteren. (en de juiste subtitles toevoegen, of al embedded hebben in de source file)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:42:
[...]

Yep, dat komt er ook aan.

In beta 6 (laatste versie van 0,24) komt hopelijk:
size limits via dropdown (1 GB, 2GB, 4 GB, DVD, DVD DL, BR SL (DL is nog een beetje.. veel) )
Nieuwe audio extraction tool voor betere vista support
Subtitle conversion en fixes in huidige subtitle handler.
tool embedding (geen externe dos windows meer)
UI update (ook voor betere font options)
Audio normalization voor AC3 in m2ts

en wat nog meer ter tafel komt.
Gaat het programma dan ook m2ts file's omzetten zou mooi zijn als dat kan er zijn wel eens bluray's waar de film net wat groter is dat het net aan niet op een br 25 gb past.
Het zou mooi zijn dat je wat met de bitrate of wat met de audio file's wat lager kan maken zodat die wel op een br25 past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:55:
[...]

Gaat het programma dan ook m2ts file's omzetten zou mooi zijn als dat kan er zijn wel eens bluray's waar de film net wat groter is dat het net aan niet op een br 25 gb past.
Het zou mooi zijn dat je wat met de bitrate of wat met de audio file's wat lager kan maken zodat die wel op een br25 past.
Ik zal het toevoegen aan de 'todo' lijst en kijken of het redelijk eenvoudig is aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer anime te converten maar ik krijg de hele tijd een mp4 box error

http://www.lolipower.org/...xmzJayw94wDHtHaNTsT-ot777
Misschien dat het aan mij ligt? Tot nu toe is het me een keer gelukt en daar kreeg ik geen subs uit

edit: nu ik de embed subs optie uitgezet hebt doet hij het weer wel, maar krijg ik dus weer geen subs

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Sentry23 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 09:16:
[...]

Er zit ook een nieuwe versie van TSMUxer bij, dus de kans is groot dat deze bug ook is opgelost.
Jammer heb nog even getest maar helaas is de split-bug van TSmuxer niet gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Ik heb even een vraag. Ik heb eem MKV bestand. En deze wil ik compatible maken voor de PS3.

Ik open gotsent, selecteer de source file. Klik Mux to VOB aan. Priority op high. Target op PS3 (5.1).

En vervolgens op convert. Ik krijg dan een wvc1 bestand waar ik niks mee kan.. Doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pgerrits schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:31:
Ik heb even een vraag. Ik heb eem MKV bestand. En deze wil ik compatible maken voor de PS3.

Ik open gotsent, selecteer de source file. Klik Mux to VOB aan. Priority op high. Target op PS3 (5.1).

En vervolgens op convert. Ik krijg dan een wvc1 bestand waar ik niks mee kan.. Doe ik wat verkeerd?
Probeer eens alleen "Mux to Vob" aan te zetten, verder helemaal niks, zo krijg ik altijd mijn 5.1 of 2.0 mpg bestanden welke ik probleemloos stream via Tversity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
xxACxx schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:44:
[...]

Jammer heb nog even getest maar helaas is de split-bug van TSmuxer niet gefixed.
ok.

Ik ben er achter gekomen dat mijn reinstall meer code heeft gekost dan ik dacht.. (ik had wat meer in moeten checken). Ik ben dus een bitrate fix en een split fix kwijt geraakt.
Deze komen voor beta6 nog in een verbeterde beta 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
pgerrits schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:31:

Is't toevallig een VC1 MKV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Sentry23 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:27:
[...]

Is't toevallig een VC1 MKV ?
Ja dat klopt... Is dat niet goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamb1no
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03-2009
Dag Sentry23,

Is er al enige progressie voor het muxen van twee horizontale zwarte balken bij het creëren van AVCHD's met een afwijkende resolutie?

Vriendelijke groeten

Bamb1no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
pgerrits schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:11:
[...]

Ja dat klopt... Is dat niet goed dan?
VC1 MKV is op het ogenblik alleen naar een AVCHD te muxen. VC1 kan alleen als WMV of als AVCHD afgespeelt worden op PS3, en met dat eerste ben ik nog bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb een probleempje met het converteren van een MKV anime.

Alles is perfect met ondertiteling enzo behalve dat de ondertiteling te hoog zit.Geen idee waarom. heb nieuwste versie en ik draai op vista. plus ik krijg vreemde tekentjes. ({1/ab} ofzo voor dat text begint)

Heb de subs ge-extract en het is een ASS file. van wat ik begrijp moet het in srt format zijn he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al es een .mkv geconvert naar .mp4, deze op dvd gezet en afgespeeld op de ps3 en net als ik gezien dat de video nogal wat frames skipt? Dit viel me op bij een scene met veel beweging. De video bitrate loopt hierbij nogal extreem op (tot 35 mbps). Als de .mp4 vervolgens op de hd wordt gezet is er geen probleem, ook de bitrate is normaler, met ~5-10. De dvd kan niet genoeg data spugen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:03:
Heeft iemand al es een .mkv geconvert naar .mp4, deze op dvd gezet en afgespeeld op de ps3 en net als ik gezien dat de video nogal wat frames skipt? Dit viel me op bij een scene met veel beweging. De video bitrate loopt hierbij nogal extreem op (tot 35 mbps). Als de .mp4 vervolgens op de hd wordt gezet is er geen probleem, ook de bitrate is normaler, met ~5-10. De dvd kan niet genoeg data spugen ofzo?
probeer het eens naar vob te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 03:20
Is het ook mogelijk een stop knop in het programma te bouwen?
Nu moet ik steeds hardhandig het programma afsluiten om het encoderen te stoppen.

Ik heb zo'n pc waarbij het sneller is om een andere versie te downloaden dan het opnieuw zelf te doen.
Helaas nog geen budget voor een core i7... :P

Heb verschillende films geprobeerd om te zetten naar AVCHD met subtitles, maar wil niet echt lukken.
Misschien dat iemand een screenshot kan maken van alle aan en uitgevinkte opties?
Of een duidelijkere uitleg.

Ik heb een mkv bestand, 720p.
Het srt bestand "zelfde naam".srt.
Programma geeft aan "SRT found".
Wil hem niet in het beeld geencodeerd hebben, maar wil hem kunnen selecteren.
Moet ik dan wel of niet de optie "embed subs" aanvinken?
En de opties: "fast mux", "re-encode to".

En nog een vraag over de target.
Als ik ps3 2.0 kies, kan dat problemen geven met films die 5.1 zijn of past hij dit aan?

[ Voor 54% gewijzigd door raoul4one op 12-11-2008 14:04 . Reden: Wat uitgebreider ]

[img]http://raoul.nu/images/foot4.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
Wat ik ook niet begrijp is de volgende melding die ik vaak krijg:
"SSA or ASS subtitles are not yet supported in AVCHD. No subtitles will be used in this conversion."
Ik gebruik echter een srt subtitle.
Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Ben van plan een ps3 met usb aangekoppelde hdisk aan te schaffen om te streamen. Nu lees ik dat die de erop gezette HD bestanden niet zal kunnen lezen als je ze niet deelt in tweeen. Is het dan ook zo dat de film halverwege word onderbroken en je het tweede deel bestand eerst weer moet selecteren/activeren om door te kijken of doet doet de ps3 dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
Elk deel moet je appart starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ik niet verwacht :/

kun je aardig bezig zijn met grotere bestanden
(moeten dvd5 splitsingen zijn toch?)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 00:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:44:
had ik niet verwacht :/

kun je aardig bezig zijn met grotere bestanden
(moeten dvd5 splitsingen zijn toch?)
Of converteren naar AVCHD, deze splitst volgens mij de bestanden op in delen van 2 of 4 GB en speelt deze wel achter elkaar af, evenals ondertiteling. Je moet alleen wel het programma AVCHD_ME draaien om dit af te kunnen spelen vanaf een externe hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul4one
DVD5 is 4,7 GB.
Fat32 doet max 4 GB.
Dus optie in Gotsend moet dan ook "Split > 4GB" zijn.
AVCHD is wel mogelijk, maar heb ik zelf nog niet helemaal onder de knie...

Is het iemand wel gelukt om subtitles in AVCHD te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Sentry, ik wou even laten weten dat ik je tool echt veel gebruik en met veel plezier, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:10:
Hey Sentry, ik wou even laten weten dat ik je tool echt veel gebruik en met veel plezier, tnx!
datzelfde wou ik ook even melden. echt super tool. keep up the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
dangerpaki schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:20:
[...]

datzelfde wou ik ook even melden. echt super tool. keep up the good work.
Thanx allemaal.
:)

In verband met een hele drukke periode op m'n dagelijkse werk heb ik niet zo veel tijd om hier allemaal te antwoorden, maar er is wel net een bugfix voor m2ts splitting op de site gezet, en drag en drop support om 1 of meerder files direct te converteren met de instellingen zoals die voor de drop staan.

Ik zie alleen dat er een klein dingetje iets te optimistisch is.. er zit al een dropdown bij de 'fit to' optie, maar die staat nog niet aan. dat gaat dus nu nog per default naar een SL DVD.
Dat komt wel zeer binnenkort goed.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste