[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 12

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 119.099 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Anoniem: 271195 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:41:
[...]

Ja ik heb hem in hdmi2 poort gezet.. ook als ik de reso op z'n laagst zet ziet ie niets :S
ok, ik zou de volgende stappen ondernemen:

stap 1:Doet ie het wel met een vga kabel ?zo ja -->stap 2 zo nee stap 4
stap2: zet in je bios je videosignaal uit op hdmi/dvi
stap3: zou het nu wel moeten doen (ik had hetzelfde)
stap4 : probeer een andere kabel ,of test jouw kabel bij je buurman op z`n ps3 of dvd met hdmi.
doet die kabel het wel ? probeer dan je buurman z`n ps3 te lenen om te kijken of deze signaal geeft op je tv.(ps3 en jouw kabel zijn iig goed) kan het alleen nog maar je tv zijn maar dat denk ik niet.

ik zeg : bios of kabel !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
ik zit toch nog met een vraag over de serie 6.

Als ik de handleiding erbij pak,staat op pag 47-: " tv instellen voor pc"
Ik zit in source HDMI2 (moet voor pc volgens manual)
Ik druk op Menu->Beeld->automatisch afstellen.
Deze staat bij mij op grijs en is niet te selecteren :?
Hebben jullie dat ook ? ben benieuwd of het aan de firmware ligt of aan het model wat ik heb.(32inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
carpetburn schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:15:

Hebben jullie dat ook ? ben benieuwd of het aan de firmware ligt of aan het model wat ik heb.(32inch)
Ik heb een model uit te 5serie pas gekocht, en bij mij zin inderdaad ook heel wat menu opties bij pc aansluiting grijs, hoewel in de handleiding staat dat we deze zouden kunnen gebruiken, de reden waarom het niet lukt, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

carpetburn schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:15:

Indien je HDMI2 de naam PC geeft en er een gangbare PC-resolutie over stuurt (zoals 1080p @60Hz) dan gaat de TV automatisch over in de PC-modus ofwel gedraagt hij zich als een normale monitor, waarbij enkel helderheid en contrast nog in te stellen zijn, niet de beeldmodus ;) Op een HDMI-signaal hoef je tevens niet af te stellen, dat is enkel bij VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22605

Hallo allemaal,

Sinds kort trotse bezitter van een LE37A557 en er vallen me twee dingen op:

- Digitenne is crap, absoluut te lage resolutie om fatsoenlijk kijkbaar te zijn
- Bij het afspelen van divx via mijn oude xbox (xbmc) stottert het beeld een heel klein beetje elke 2 a 3 seconden. Heb hem aangesloten via de s-video ingang aan de zijkant van de TV.

Weet iemand voor het tweede probleempje een oplossing? Ik vermoed dat het beeld wordt ge-upscaled en dat dit de stotter veroorzaakt.

Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271195

carpetburn schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:10:
[...]

ok, ik zou de volgende stappen ondernemen:

stap 1:Doet ie het wel met een vga kabel ?zo ja -->stap 2 zo nee stap 4
stap2: zet in je bios je videosignaal uit op hdmi/dvi
stap3: zou het nu wel moeten doen (ik had hetzelfde)
stap4 : probeer een andere kabel ,of test jouw kabel bij je buurman op z`n ps3 of dvd met hdmi.
doet die kabel het wel ? probeer dan je buurman z`n ps3 te lenen om te kijken of deze signaal geeft op je tv.(ps3 en jouw kabel zijn iig goed) kan het alleen nog maar je tv zijn maar dat denk ik niet.

ik zeg : bios of kabel !!
Hmm, kan je me uitleggen waar ik die optie kan vinden? op m'n mobo zit geen hdmi. DVI->HDMI sluit ik aan op me grafische kaart.

Mobo dat ik heb is een Intel DP965LT Lemont.

Met VGA werkt de TV wel en ik heb vanmiddag getest met een dvd recorder dat hdmi gebruikt, en alle poorten werken.

- Ik ben nu zover dat ik beeld heb bij de laptop met hdmi (dus gewoon met hdmi kabel), dit is opgelost door een driver update. Maar als ik daar ook de DVI->HDMI kabel probeer, werkt het ook niet :s

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 271195 op 15-08-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 13:10
Anoniem: 271195 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:52:
[...]

Hmm, kan je me uitleggen waar ik die optie kan vinden? op m'n mobo zit geen hdmi. DVI->HDMI sluit ik aan op me grafische kaart.

Mobo dat ik heb is een Intel DP965LT Lemont.

Met VGA werkt de TV wel en ik heb vanmiddag getest met een dvd recorder dat hdmi gebruikt, en alle poorten werken.

- Ik ben nu zover dat ik beeld heb bij de laptop met hdmi (dus gewoon met hdmi kabel), dit is opgelost door een driver update. Maar als ik daar ook de DVI->HDMI kabel probeer, werkt het ook niet :s
Het is zeer waarschijnlijk de kabel. Niet dat die kapot is, maar het gebeurt regelmatig dat het ene merk dvi-hdmi kabel het gewoon niet doet op een tv en een ander merk wel.
Ook die dvi-hdmi koppelstukjes doen het vaak niet bij het ene merk en het andere weer wel.

Heeft waarschijnlijk met de hdmi handshake te maken. In ieder geval: sluit ff een ander merk dvi-dhmi kabeltje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22605 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:27:
Hallo allemaal,

Sinds kort trotse bezitter van een LE37A557 en er vallen me twee dingen op:

- Digitenne is crap, absoluut te lage resolutie om fatsoenlijk kijkbaar te zijn
- Bij het afspelen van divx via mijn oude xbox (xbmc) stottert het beeld een heel klein beetje elke 2 a 3 seconden. Heb hem aangesloten via de s-video ingang aan de zijkant van de TV.

Weet iemand voor het tweede probleempje een oplossing? Ik vermoed dat het beeld wordt ge-upscaled en dat dit de stotter veroorzaakt.

Iemand hier ook last van?
Upscalen veroorzaakt geen schokken, al helemaal niet op deze TV. Of het uitgangssignaal van de Xbox is simpelweg stotterig, of een andere verwerking in de TV zorgt voor de stotter. Van die laatste optie is de verwerking Film Plus het waarschijnlijkst; indien je die hebt aan staan, probeer die dan is uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Iemand bekend met de LE-40A616?
Der zit qua specs maar één groot verschil tussen en dat is de contrast waarde van 30.000 tov 50.000 van de A656. Aantal HDMI ingangen boeit mij niet omdat ik dat regel op mijn HDMI receiver. Scheelt toch weer een 100-150 euro. Zie ik nog wat over het hoofd?

En het is al meerdere keren gevraagd maar wat is het verschil met die hogere contrastwaardes? Als je ze naast elkaar ziet staan zie ik niet echt een verschil in het beeld namelijk. Heb op het moment een LE-40F71 en die heeft een contrastwaarde van 6000 schijnbaar. Als ik dat vergelijk met een A616 dan kan ik wel een verschil zien ja (feller, duidelijker beeld).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dukey schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:03:
Iemand bekend met de LE-40A616?
Der zit qua specs maar één groot verschil tussen en dat is de contrast waarde van 30.000 tov 50.000 van de A656. Aantal HDMI ingangen boeit mij niet omdat ik dat regel op mijn HDMI receiver. Scheelt toch weer een 100-150 euro. Zie ik nog wat over het hoofd?

En het is al meerdere keren gevraagd maar wat is het verschil met die hogere contrastwaardes? Als je ze naast elkaar ziet staan zie ik niet echt een verschil in het beeld namelijk. Heb op het moment een LE-40F71 en die heeft een contrastwaarde van 6000 schijnbaar. Als ik dat vergelijk met een A616 dan kan ik wel een verschil zien ja (feller, duidelijker beeld).
Over de contrastwaardes die de fabriek neerzet, kan je niks uit opmaken.

Wat doet men bij dynamisch contrast meten? De fabrikant zet eerst het beeld op wit en dan zo fel mogelijk, alles vol open en meet dit.
Daarna geeft die de tv een volledig zwart beeld en dimt de backlight zo ver mogelijk en meet dit en voilá: een hoog dynamisch contrast.

Wanneer wordt het beeld mooier wat contrast betreft? Dat is wanneer in 1 beeld zowel een licht object (bijvoorbeeld een wolk) in een donkere lucht hangt.
Dan is het belangrijk dat het witte niet doorschijnt in de zwarte lucht. Wanneer de backlight dan wordt gedimd, wordt de wolk ook donkerder en dat wil je niet.

Dit is overigens wèl goed te meten en dat doen ze met een ansi-meting. Het scherm wordt dan verdeeld in vakken zoals een schaakbord, met witte en zwarte vlakken. Daarna meet je de wit- en de zwartwaarde. Dit is beter omdat je dit verschil in gewoon beeld dus wèl ziet.
Plasma doet dit het best (daar ben ik weer) omdat daarbij iedere pixel kan worden aan- of uitgezet.
Lcd-fabrikanten zijn nu aan het proberen led verlichting te krijgen waarbij iedere pixel een aparte led krijgt, maar dit is er nog niet. De leds verlichten bij de nieuwste modellen die nog moeten komen, gedeeltes van het scherm.

Moraal van het verhaal: zelf kijken in de winkel en spelen met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb een probleem met de samsung le37a656.

Deze heb ik met een optische kabel aangesloten op mijn computer. Dan wil ik via het surround geluid van de computer het geluid hebben. Dit gaat ook perfect. Echter zit er een tijdsvertraging in. Dit is zowel als ik hem via tulp als optische aansluit.

Aan de vetraging van de computer kan het niet liggen want voordat ik deze televisie had deed het geluid het perfect. (op de televisie hiervoor)

Iemand enig idee waar het aan ligt? of iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271195

Ferry34 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:36:
[...]

Het is zeer waarschijnlijk de kabel. Niet dat die kapot is, maar het gebeurt regelmatig dat het ene merk dvi-hdmi kabel het gewoon niet doet op een tv en een ander merk wel.
Ook die dvi-hdmi koppelstukjes doen het vaak niet bij het ene merk en het andere weer wel.

Heeft waarschijnlijk met de hdmi handshake te maken. In ieder geval: sluit ff een ander merk dvi-dhmi kabeltje aan.
Ik ben vandaag ff naar de Mediamarkt gegaan met mijn laptop + DVI->HDMI kabel, daar hebben ze de TV ook staan en dus kon ik mooi ff testen of het daar wel werkte.

Ook daar werkte mijn kabel niet. Probeerde ik het bij een TV ernaast, philips lcd tv, en daar werkte het wel. Ik bevestig je antwoord op m'n vraag, dat het idd aan de kabel ligt. Want hierna probeerde ik een kabel v/d media markt die dan wel iets dunner was maar ook 5 meter, en ik had ineens wel beeld. Ik heb daarom die kabel maar gekocht en aangesloten op m'n TV en ik heb goed beeld nu :D Dus bedankt voor de gene die me hebben proberen te helpen ;)

Al met al werkt het nu dus gelukkig al vind ik het maar raar dat de ene kabel wel werkt bij de ene tv en bij de andere weer niet.

Enig probleem waar ik nu mee zit is met het af spelen van een 1080p film het geluid voorloopt op het beeld (dit heb ik ook als ik helemaal geen tv aansluit) Weet iemand een goede speler ? ik gebruik nu WMPClassic. Terwijl The Mummy (1e deel) 1080p wel perfect speelde. Ligt dit aan de speler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:54:
[...]

Over de contrastwaardes die de fabriek neerzet, kan je niks uit opmaken.

Wat doet men bij dynamisch contrast meten? De fabrikant zet eerst het beeld op wit en dan zo fel mogelijk, alles vol open en meet dit.
Daarna geeft die de tv een volledig zwart beeld en dimt de backlight zo ver mogelijk en meet dit en voilá: een hoog dynamisch contrast.

Wanneer wordt het beeld mooier wat contrast betreft? Dat is wanneer in 1 beeld zowel een licht object (bijvoorbeeld een wolk) in een donkere lucht hangt.
Dan is het belangrijk dat het witte niet doorschijnt in de zwarte lucht. Wanneer de backlight dan wordt gedimd, wordt de wolk ook donkerder en dat wil je niet.

Dit is overigens wèl goed te meten en dat doen ze met een ansi-meting. Het scherm wordt dan verdeeld in vakken zoals een schaakbord, met witte en zwarte vlakken. Daarna meet je de wit- en de zwartwaarde. Dit is beter omdat je dit verschil in gewoon beeld dus wèl ziet.
Plasma doet dit het best (daar ben ik weer) omdat daarbij iedere pixel kan worden aan- of uitgezet.
Lcd-fabrikanten zijn nu aan het proberen led verlichting te krijgen waarbij iedere pixel een aparte led krijgt, maar dit is er nog niet. De leds verlichten bij de nieuwste modellen die nog moeten komen, gedeeltes van het scherm.

Moraal van het verhaal: zelf kijken in de winkel en spelen met de instellingen.
Een redelijk correct verhaal, ik moet je alleen verbeteren met het feit dat Local-Dimming LED LCD's nog niet beschikbaar zijn; dat zijn ze wel :) (Weliswaar in Amerika, maar ze zijn dus beschikbaar in de consumentenmarkt). Op Cnet.com valt er een review over een Samsung model te vinden, waarbij bij een zwart scherm de zwartwaarden van een plasma zelfs ingehaald werden (wat niet onlogisch is). Bij werkelijke beelden vielen de zwartwaarden nog wat tegen (er zal ook nog veel softwarematig geoptimaliseerd moeten worden) en de techniek had ook nog wat andere, mogelijk oplosbare nadelen. Overigens overtrof het scherm qua kleurechtheid menig ander TV, inclusief plasma's.

Tevens is het hele contrast gebeuren an sich een redelijk overdreven verhaal. Enkel het licht afkomstig van één kaarslichtje doet het potentieel hoogst mogelijke contrast van TV's diep zinken (bij plasma door de reflectielaag iets meer dan bij LCD overigens), dus enkel in een compleet donkere kamer zie je dat extra beetje contrast, hoewel het zelfs dan de vraag is of je het kunt waarnemen. Veel belangrijker zijn de zwartgradaties; het aantal stappen dat er van zwart naar wit valt te zien. Zelf weet ik nog steeds niet of LCD of Plasma daar nou het best in is (een LCD kan ook heel goed gradaties weergeven, enkel houd je dan vaak matige zwartwaarden over; zie bijvoorbeeld de vergelijkingsfoto tussen LCD's en Plasma's bij een bepaalde conferentie die door plasma-fanboys geplaatst is: Plasma had uiteraard veel betere zwartwaarden, maar op de LCD's was veel meer schaduwdetail te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
Heb sinds woensdag de Samsung LE40A556 met digitale televisie van Ziggo. Ben nog steeds niet tevreden over het digitale beeld wat Ziggo levert...alles lijkt blokkerig en niet scherp. Ik snap dat digitale TV niet in HD wordt uitgezonden en het dus geupscaled moet worden, maar dit is echt niet dat je zegt 'wauw'.

Kan een van jullie (liefst meerdere :P ) zijn of haar instellingen plaatsen wat betreft de TV? (Contrast, kleurwaarde, scherpte, ect.) Ik kan niet echt de televisie goed afstellen. Wellicht dat dit ook wel iets mee weegt in het Ziggo probleem :P

Ik snap wel dat scart + digitale televisie + 40 inch niet echt samenwerken om het geheel mooi te maken, maar ik had toch echt beter verwacht dan wat ik nu heb. Vind het ook weer duur om, naast de net gedane aanschaf van de TV, een HDTV abbo te nemen incl decoder mét HDMI...kost ook weer 200€...

Misschien had ik toch voor kleinere TV moeten gaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270637

Anoniem: 236146 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:09:
[...]

Wederom niet helemaal het juiste topic hiervoor, maar ik wilde toch even antwoorden: een Xbox360 is wel meer dan een DVD-speler, ondanks dat hij geen Blu-Ray's kan lezen. Zo kan een 360 gewoon WMVHD-files afspelen; op Usenet worden dan ook vaak speciaal geconverteerde HD-films aangeboden voor de 360, dus ja, als je WMVHD's als Data op een DVD'tje brandt, kan de 360 die in mijn sterke vermoeden gewoon afspelen. Ik zou het gewoon proberen :)
Dat dacht ik ook inderdaad, en warempel, het werkt! Super!

Overigens, je vermoedens waren correct! _/-\o_
Met de ps3 heb ik in de Just Scan mode geen donkere lijn in beeld! Het ligt dus aan de 360! Niets om me zorgen over te maken, dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cubic X schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:43:
Heb sinds woensdag de Samsung LE40A556 met digitale televisie van Ziggo. Ben nog steeds niet tevreden over het digitale beeld wat Ziggo levert...alles lijkt blokkerig en niet scherp. Ik snap dat digitale TV niet in HD wordt uitgezonden en het dus geupscaled moet worden, maar dit is echt niet dat je zegt 'wauw'.

Kan een van jullie (liefst meerdere :P ) zijn of haar instellingen plaatsen wat betreft de TV? (Contrast, kleurwaarde, scherpte, ect.) Ik kan niet echt de televisie goed afstellen. Wellicht dat dit ook wel iets mee weegt in het Ziggo probleem :P

Ik snap wel dat scart + digitale televisie + 40 inch niet echt samenwerken om het geheel mooi te maken, maar ik had toch echt beter verwacht dan wat ik nu heb. Vind het ook weer duur om, naast de net gedane aanschaf van de TV, een HDTV abbo te nemen incl decoder mét HDMI...kost ook weer 200€...

Misschien had ik toch voor kleinere TV moeten gaan :'(
Een paar posts terug (vorige bladzijde) wordt een link naar vrij aardige calibratie-instellingen vermeld en hier heb ik er ook nog wel eentje voor je:

http://www.avsforum.com/a...p?p=14113954#post14113954 (het betreft wel HD-materiaal, maar SD zou er ook profijt van moeten hebben. Wel zou ik de scherpte iets opkrikken tot 10 à 20)

Tevens verschilt de digitale kwaliteit vaak enorm per zender. Persoonlijk vind ik Veronica bij sommige films en BBC één van de mooiste digitale SD-zenders; zien die kanalen er ook zo slecht uit? Hier is SDTV goed te doen op hetzelfde model op 3m afstand ieg, hoewel HDTV er uiteraard een stuk beter uitziet. Ik kan niet anders dan zeggen dat deze TV SD-materiaal prachtig gescaled weergeeft, maar dan moet de SD-bron zelf natuurlijk wel goed zijn.

@Browns; mooi dat je eindelijk de antwoorden op je vragen hebt :) Wel een vreemd probleem van de 360 dan trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 16-08-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik de settings die Ngamer hierboven heeft geplaatst, vind het prachtig beeld.
Zelf heb ik voor SD materiaal juist de scherpte op 0 staan (om de artefacts zoveel mogelijk te weg te blurren) en voor (niet 1080p) HD materiaal de scherpte op 15-25. Hiernaast gebruik ik Warm1 of Normal, vind Warm2 iets te veel van het goede. DNIe (Noise reductie) heb ik voor SD altijd hoog staan, Movie plus staat uit. Ik zou je niet kunnen vertellen wat het precies doet, maar in ieder geval ziet het beeld er dan ontzettend raar uit - home video stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 236146 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:32:
[...]

Een redelijk correct verhaal, ik moet je alleen verbeteren met het feit dat Local-Dimming LED LCD's nog niet beschikbaar zijn; dat zijn ze wel :) (Weliswaar in Amerika, maar ze zijn dus beschikbaar in de consumentenmarkt). Op Cnet.com valt er een review over een Samsung model te vinden, waarbij bij een zwart scherm de zwartwaarden van een plasma zelfs ingehaald werden (wat niet onlogisch is). Bij werkelijke beelden vielen de zwartwaarden nog wat tegen (er zal ook nog veel softwarematig geoptimaliseerd moeten worden) en de techniek had ook nog wat andere, mogelijk oplosbare nadelen. Overigens overtrof het scherm qua kleurechtheid menig ander TV, inclusief plasma's.

Tevens is het hele contrast gebeuren an sich een redelijk overdreven verhaal. Enkel het licht afkomstig van één kaarslichtje doet het potentieel hoogst mogelijke contrast van TV's diep zinken (bij plasma door de reflectielaag iets meer dan bij LCD overigens), dus enkel in een compleet donkere kamer zie je dat extra beetje contrast, hoewel het zelfs dan de vraag is of je het kunt waarnemen. Veel belangrijker zijn de zwartgradaties; het aantal stappen dat er van zwart naar wit valt te zien. Zelf weet ik nog steeds niet of LCD of Plasma daar nou het best in is (een LCD kan ook heel goed gradaties weergeven, enkel houd je dan vaak matige zwartwaarden over; zie bijvoorbeeld de vergelijkingsfoto tussen LCD's en Plasma's bij een bepaalde conferentie die door plasma-fanboys geplaatst is: Plasma had uiteraard veel betere zwartwaarden, maar op de LCD's was veel meer schaduwdetail te zien).
Altijd goed om te corrigeren ;)

Is de 9 serie geloof ik toch, die met de leds? LG kwam ook al met een led-toestel.
Wel jammer dat de zwartwaarde bij gewoon beeld achterblijft, want daar heb je het juist nodig.

Ik ben het zeker niet eens met wat je zegt over de gradaties van zwart. Dit is juist het grootste voordeel van een plasma! De nieuwste lcd's zijn al in staat om de zwartweergave van plasma's zo goed als te evenaren, maar in de detaillering lopen ze nog achter. Is inherent aan het gebruik van een backlight.

Die foto waar jij het over hebt heb ik ook gezien, maar dat was weer een reclame van een plasmafabrikant om de verbeterde zwartweergave van het nieuwe toestel te laten zien.
Je kon echter duidelijk zien dat de lcd veels te licht stond afgesteld en de plasma te donker.
Daardoor zag je op de plasma geen enkel detail en was t zwart op de lcd lichtgrijs!

Maar de techniek gaat hard en de verschillen worden kleiner. Als lcd's achter iedere pixel een led krijgen, wordt het heel interessant! En Pioneer zegt dat ze in 2010 een plasma uitbrengen met absoluut zwart, waardoor t opgeven van contrast overbodig is.

Ik ga vast sparen...

Ssneaky:

Ben blij dat het probleem aan de kabel lag! (ik lees dat zó vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 270637 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:16:
[...]

Dat dacht ik ook inderdaad, en warempel, het werkt! Super!

Overigens, je vermoedens waren correct! _/-\o_
Met de ps3 heb ik in de Just Scan mode geen donkere lijn in beeld! Het ligt dus aan de 360! Niets om me zorgen over te maken, dus. :)
De ps3 aangesloten op componenten geeft niet die lijn?
Op hdmi had ik niet anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PS3 aangesloten op HDMI, component niet geprobeerd.

Het ligt niet aan de component aansluiting, dat hebben we reeds vastgesteld aangezien OvergeefDave dezelfde setup heeft als ik - 360 aangesloten op component - en geen lijn in beeld heeft. Dat is echter een 360 Elite, dus blijkbaar ligt het aan mijn oude Xbox Premium (zonder HDMI poort.)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 17-08-2008 05:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93534

Anoniem: 270637 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 05:54:
PS3 aangesloten op HDMI, component niet geprobeerd.

Het ligt niet aan de component aansluiting, dat hebben we reeds vastgesteld aangezien OvergeefDave dezelfde setup heeft als ik - 360 aangesloten op component - en geen lijn in beeld heeft. Dat is echter een 360 Elite, dus blijkbaar ligt het aan mijn oude Xbox Premium (zonder HDMI poort.)
Ik wel geen spelbreker zijn maar ...
Het kan nog steeds de component van je tv zijn. Je hebt alleen vastgesteld dat je geen probleem met je panel zelf hebt. Maar goed,mijn vermoeden is ook wel dat het de xbox is, maar zeker ben je nooit voor je de component met een 1080p signaal van een ander apparaat hebt getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
Anoniem: 236146 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:43:
[...]

Een paar posts terug (vorige bladzijde) wordt een link naar vrij aardige calibratie-instellingen vermeld en hier heb ik er ook nog wel eentje voor je:

http://www.avsforum.com/a...p?p=14113954#post14113954 (het betreft wel HD-materiaal, maar SD zou er ook profijt van moeten hebben. Wel zou ik de scherpte iets opkrikken tot 10 à 20)

Tevens verschilt de digitale kwaliteit vaak enorm per zender. Persoonlijk vind ik Veronica bij sommige films en BBC één van de mooiste digitale SD-zenders; zien die kanalen er ook zo slecht uit? Hier is SDTV goed te doen op hetzelfde model op 3m afstand ieg, hoewel HDTV er uiteraard een stuk beter uitziet. Ik kan niet anders dan zeggen dat deze TV SD-materiaal prachtig gescaled weergeeft, maar dan moet de SD-bron zelf natuurlijk wel goed zijn.

@Browns; mooi dat je eindelijk de antwoorden op je vragen hebt :) Wel een vreemd probleem van de 360 dan trouwens.
Bedankt voor die link. Zal straks even aan het stoeien gaan. Je hebt gelijk dat sommige zenders beter zijn dan de andere, maar echt perfect wil ik geen enkele zender noemen. Signaalsterkte is 100% en singnaalkwaliteit rond de 90 - 100% volgens de Ziggo decoder. Ik zit op ongeveer 3.6m afstand van de TV.
Dan DNIe instelling kan ik nergens vinden :? :P

Overigens is 720P/1080P echt mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262602

Is al bekend hoe je bij de nieuwe 5 serie de zapsnelheid kunt verhogen? Het servicemenu laat niet de opties zien als uitgelegd in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik zit er aan te denken om mijn LE40F71 te vervangen met de LE46A656 (40" op de slaapkamer moet kunnen, toch?). Die kost nu zo'n €1500. Nu lees ik dat de 9-serie er in September aan komt. Betekent dit dat er nog een prijsdaling komt van de 6-serie? Ik heb zelf m'n F71 gekocht in februari 2007 toen de M86 er aan kwam. Scheelde toch een paar honderd euro. Of is de grote prijsdaling van de 6-serie al in Juli geweest? Ik heb het de laatste tijd niet zo bijgehouden..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RichieB schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:59:
Ik zit er aan te denken om mijn LE40F71 te vervangen met de LE46A656 (40" op de slaapkamer moet kunnen, toch?). Die kost nu zo'n €1500. Nu lees ik dat de 9-serie er in September aan komt. Betekent dit dat er nog een prijsdaling komt van de 6-serie? Ik heb zelf m'n F71 gekocht in februari 2007 toen de M86 er aan kwam. Scheelde toch een paar honderd euro. Of is de grote prijsdaling van de 6-serie al in Juli geweest? Ik heb het de laatste tijd niet zo bijgehouden..
En waar haal jij vandaan dat de 9-serie hier in Europa eraan komt? Waarschijnlijk heb je hier eerder een dergelijk bericht gelezen, maar dat ging over de Amerikaanse markt, welke stukken vooruitloopt op de Europese markt als het gaat om Samsung LCD's. Het is vrij waarschijnlijk dat er voorlopig (dit jaar) geen nieuwe series in Europa door Samsung uitgebracht worden; ook zijn al die nieuwe series high-end, welke de prijzen van de huidige series bijna niet zullen doen slinken als ze zouden komen. Conclusie: Voorlopig zal de prijs van de huidige series niet erg inzakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 17-08-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 09:28
Das balen. Ik was namelijk het zelfde van plan, om te wachten op de nieuwe 7, 8 en 9 serie.
Met de IFA binnekort op komst, introductie van allerlei nieuwe modellen, had ik wel een prijsdrop verwacht.
De 40 inch 656 kost nu nog €1086 excl verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:58
Heb gisteren de LE40A557 gekocht voor 1050,- euro. Vind het een zeer mooi scherm. Heb de beeld instellingen overgenomen vanaf een site waar de link van een pagina terug staat. Moet zeggen dat sommige zenders met de UPC mediabox niet bepaald prachtig zijn. Wat blurrie en blokkerig zou ik zeggen. Maar dat is niet met alle zenders. Anderen zijn wel weer echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41515

Ik kom op mijn LE32A330 wel in het service menu, maar ik kan niet vinden waar ik de zap tijd kan instellen. :?
De methoden die in de TS staan werken niet. (via Adjust ->User Control Init en via Video Mute Time, beide opties bestaan niet)

heeft iemand inmiddels uitgevonden hoe je dat kunt instellen...?

Edit:Ik heb overigens wel een Advanced menu maar daar kom ik niet in.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 41515 op 17-08-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 236146 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:52:
[...]
En waar haal jij vandaan dat de 9-serie hier in Europa eraan komt? Waarschijnlijk heb je hier eerder een dergelijk bericht gelezen, maar dat ging over de Amerikaanse markt, welke stukken vooruitloopt op de Europese markt als het gaat om Samsung LCD's.
Je hebt waarschijnlijk gelijk, en ging het om de USA. Ik lees in de TS dat we hier nog op de 7 serie (LExxA750) zitten te wachten, die dus niet dit voorjaar is uitgekomen. Jammer dat we hier achterlopen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22605

Anoniem: 236146 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 06:26:
[...]

Upscalen veroorzaakt geen schokken, al helemaal niet op deze TV. Of het uitgangssignaal van de Xbox is simpelweg stotterig, of een andere verwerking in de TV zorgt voor de stotter. Van die laatste optie is de verwerking Film Plus het waarschijnlijkst; indien je die hebt aan staan, probeer die dan is uit te zetten.
Hmm, misschien ligt het dan inderdaad aan de film plus mode... Neem niet aan dat er lag bestaat door het streamen vanaf mijn pc van de bewust divx. Zit gewoon een 100mbit kabel tussen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Even een off topic vraagje.

Is het mogelijk om hdmi 1.2 naar 1.3 te upgraden dmv een software update, of is dat echt een hardware matige upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
brambest schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:05:
Even een off topic vraagje.

Is het mogelijk om hdmi 1.2 naar 1.3 te upgraden dmv een software update, of is dat echt een hardware matige upgrade?
Dat is hardware matig.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Hmm, oke, thanks

Heb namelijk de popcorn hour a100 kunnen bemachtigen, alleen is nog hdmi 1.1 |:(

Zou het echt heel veel verschil maken met hdmi 1.3?

Anders kan ik hem beter verkopen, en de popcorn hour a110 gaan kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 15:55

Jabba

Firkan

waarom hebben ze nou geen leukere actie dan 3 maanden gratis digitenne, pfff... 100 euro korting op een ps3 ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41515 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:41:
Ik kom op mijn LE32A330 wel in het service menu, maar ik kan niet vinden waar ik de zap tijd kan instellen. :?
De methoden die in de TS staan werken niet. (via Adjust ->User Control Init en via Video Mute Time, beide opties bestaan niet)

Ik heb hetzelfde probleem op mijn 40A552. Ik zie een Advanced Menu, maar ik kom er niet in. Het lijkt wel alsof je daar weer een nieuwe geheime combo voor moet intoetsen ofzo. Ik hoop dat iemand hier achter gaat komen, want ook ik wil mijn zapsnelheid graag verhogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Tv (serie 6) uitzetten ? (dus ook het rode lampje uit)

Vraag al een paar x langs zien komen....
Met mijn Logitech Universal remote kan ik hem wel uitzetten. (keuze:power toggle)
Ik heb niks extra`s gedaan, in de software van Logitech mijn tv gekozen en verder nix.
Met de samsung a.b. kreeg ik hem alleen maar op standby...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
brambest schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:20:
[...]
Hmm, oke, thanks
Heb namelijk de popcorn hour a100 kunnen bemachtigen, alleen is nog hdmi 1.1 |:(
Zou het echt heel veel verschil maken met hdmi 1.3?
Anders kan ik hem beter verkopen, en de popcorn hour a110 gaan kopen :+
Die pocorn hour a100 via ibood is inderdaad een leuke aanbieding. Zelf ook aan zitten twijfelen, maar niet nodig. Je zou moeten nagaan of het het geld waard is, HDMI1.1 geeft geen geluid door via de HDMI kabel en dus zal je een optische/digitale kabel moeten aanschaffen om geluid door te voeren via de popcorn hour. Zelf zou ik dat geen probleem vinden aangezien alles via mijn HK reciever gaat.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geeft de HDMI1.1 standaard werkelijk geen geluid door? Het verschil tussen HDMI en DVI is altijd geweest dat HDMI geluid als extra heeft, dus dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 21:54

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

De Popcorn hour is inderdaad een leuke aanbieding, maar de CFULLHDMA van Conceptronic is ook erg goed (voor de mensen die geen harde schijf er in willen en betere support dan die PCH)

1080P is ZO mooi met zo'n apparaatje...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 236146 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:35:
Geeft de HDMI1.1 standaard werkelijk geen geluid door? Het verschil tussen HDMI en DVI is altijd geweest dat HDMI geluid als extra heeft, dus dat lijkt me sterk.
HDMI 1.1 geeft prima geluid door. De Popcorn Hour heeft dus alleen maar HDMI nodig naar je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk nieuwtje voor degene met een Samsung 5 serie LCD:
EISA bekroont Samsung Full-HD TV met Best Value LCD TV Award.
http://www.hvdm.nl/pers/samsung/ce/150808.htm

Goede keus, heren. ;)

/klopt zichzelf op rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 236146 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:52:
[...]

En waar haal jij vandaan dat de 9-serie hier in Europa eraan komt? Waarschijnlijk heb je hier eerder een dergelijk bericht gelezen, maar dat ging over de Amerikaanse markt, welke stukken vooruitloopt op de Europese markt als het gaat om Samsung LCD's. Het is vrij waarschijnlijk dat er voorlopig (dit jaar) geen nieuwe series in Europa door Samsung uitgebracht worden; ook zijn al die nieuwe series high-end, welke de prijzen van de huidige series bijna niet zullen doen slinken als ze zouden komen. Conclusie: Voorlopig zal de prijs van de huidige series niet erg inzakken.
Ehm, ik kan je garanderen dat Samsung op de IFA nieuwe modellen zal introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad een terechte award wat mij betreft; het is gewoon een erg goed toestel voor die prijs. Alleen beschamend dat de EISA de 24p-modus van de TV enerverend noemt, terwijl die eerder om te huilen is =')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Anoniem: 270637 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:16:
Leuk nieuwtje voor degene met een Samsung 5 serie LCD:
EISA bekroont Samsung Full-HD TV met Best Value LCD TV Award.
http://www.hvdm.nl/pers/samsung/ce/150808.htm

Goede keus, heren. ;)

/klopt zichzelf op rug.
Europese Best Value LCD TV 2008-2009: Samsung LE40A557

Laat ik nou net die 557 afgelopen zaterdag gekocht hebben :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 12:08
Ik beschik ongeveer nu een maandje over een Samsung 40A552 en sinds 2 weken over een Samsung HT-THX 22 surround set. Ik heb helaas nog weinig tijd gehad, maar daarentegen ook weinig verstand om dit zo goed mogelijk aan elkaar aan te sluiten en het beste uit beide te kunnen halen.
Naast dit alles heb ik digitenne van KPN.

In mijn beleving wil ik nu het volgende:
1. Surround set koppelen aan tv (met hdmi)
2. geluid van digitenne over de speakers van surround set
3. pc koppelen aan tv en geluid over speakers van surround set
Uiteraard dit alles op de best mogelijke wijze (hdmi/dvi of wat dan ook voor zover dat kan).

1. Het koppelen van de dvd speler aan de TV is gelukt. De kwaliteit van DVD is goed maar zou denk ik beter kunnen, dit is nog niet via een HDMI kabel gebeurd. Ik weet niet of dit uit gaat maken en/of het uit maakt of ik een duurdere HDMI kabel ga kopen. Wat ik gelezen heb, zou het voor bepaalde afstanden niet uit moeten maken. Ik heb een kabel van 5 meter nodig en koop er denk ik dan 1 van 15euro.

2. Het geluid van digitenne over de speakers wordt denk ik nog lastig, hoewel ik daar wel iets over gelezen heb in het boekje van digitenne. Sowieso is hier geen hdmi mogelijkheid omdat het digitenne kastje dit niet heeft. Ik hoop dus wel dat er een mogelijkheid is om de audio van digitenne te koppelen aan de audio van mijn surround set.

3. Mijn PC heeft een DVI uitgang en ik wil deze middels een DVI > HDMI kabel verbinden aan mijn tv. Ik vraag mij nu dus alleen af of hierover dan ook het geluid verzonden wordt? Of moet dit nog op een andere manier verbonden worden en is dit wel mogelijk met mijn surround set? Ik heb geen aparte audiokaart in mijn pc, enkel een Asus A8N Sli socket 939 moederbord met onboard geluid.

Wat ik nu zou willen weten hierop:
- Is dit alles mogelijk?
- Hoeveel kabels heb ik nodig (1 hdmi + 1hdmi > dvi kabel?) en wat zijn de kosten?
Prijzen variëren op een bepaalde site met verschillende soorten kabels van € 15,50 - € 35 voor 5m hdmi > dvi + € 18,50 - € 45,00 voor een hdmi – hdmi kabel.

Alvast bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roncom schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:42:
Ik beschik ongeveer nu een maandje over een Samsung 40A552 en sinds 2 weken over een Samsung HT-THX 22 surround set. Ik heb helaas nog weinig tijd gehad, maar daarentegen ook weinig verstand om dit zo goed mogelijk aan elkaar aan te sluiten en het beste uit beide te kunnen halen.
Naast dit alles heb ik digitenne van KPN.

In mijn beleving wil ik nu het volgende:
1. Surround set koppelen aan tv (met hdmi)
2. geluid van digitenne over de speakers van surround set
3. pc koppelen aan tv en geluid over speakers van surround set
Uiteraard dit alles op de best mogelijke wijze (hdmi/dvi of wat dan ook voor zover dat kan).
Hoewel ik zelf op audio-vlak geen expert ben (zelf heb ik gewoon een surround setje aan m'n PC hangen, vanwaar ik ook DVD's en gedownde HD-films op m'n TV afspeel), kan ik wel zeggen dat het geluid van je TV naar je Surround set laten gaan enkel stereo, en geen surround sound oplevert. Wegens bepaalde restricties mag de TV van binnenkomende signalen hoogstens stereo geluid doorgeven. Indien je echt surround sound wilt van andere bronnen dan DVD's, zul je die bronnen direct op je surround set aan moeten sluiten. Of Digitenne Surround sound kan leveren zou ik niet weten, maar ik vermoed van niet. Via je PC zou je dan bijvoorbeeld via een optische kabel vanuit een geluidskaart het geluid naar je surround set kunnen sturen.

Overigens over de HDMI-kabel: Ik heb hier zelf een DVI->HDMI kabel van 5m van 7,95 liggen (dat benadert wel de fabrieksprijs, via samenkopen.net) en die werkt gewoon perfect op 1080p@60Hz =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-06 20:15

rajackar

Blood Minister

Bij TV uitzendingen zit je vast aan maximaal Pro Logic 2. Dit levert btw nog een prima surround beleving hoor. Voor dvd's gaat dat je niet helpen aangezien voor zover ik weet geen enkele dvd spelen realtime een 5.1 spoor naar pro logic om zet. En als zo'n speler er al is lijkt het me dat een 5.1 reciever goedkoper is ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Roncom schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:42:
1. Het koppelen van de dvd speler aan de TV is gelukt. De kwaliteit van DVD is goed maar zou denk ik beter kunnen, dit is nog niet via een HDMI kabel gebeurd. Ik weet niet of dit uit gaat maken en/of het uit maakt of ik een duurdere HDMI kabel ga kopen.
Ja, HDMI is veel betere kwaliteit dan SCART (ik neem aan dat je dat nu gebruikt). Dat verschil ga je zeker zien. Nee, een duurdere HDMI kabel geeft geen beter beeld. Gewoon de goedkoopste nemen die werkt.
3. Mijn PC heeft een DVI uitgang en ik wil deze middels een DVI > HDMI kabel verbinden aan mijn tv. Ik vraag mij nu dus alleen af of hierover dan ook het geluid verzonden wordt?
Nee. DVI heeft geeen audio mogelijkheid. Ze zal dus (liefst via coax of fiber) je PC aan moeten sluiten op je surround set.

Verder wil ik nog even kwijt dat je je TV te kort doet als je er Digitenne mee gaat kijken. Je wilt echt digitale TV via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:35:
Inderdaad een terechte award wat mij betreft; het is gewoon een erg goed toestel voor die prijs. Alleen beschamend dat de EISA de 24p-modus van de TV enerverend noemt, terwijl die eerder om te huilen is =')
Ach, volgens OvergeefDave valt het allemaal wel mee. Ik heb zelf nog geen Blu-Ray gecheckt, maar bij 1080p materiaal vanaf mijn PC zie ik niets van stutter, judder, shutter of whatever.

http://www.avforums.com/f...read.php?t=733590&page=68

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-06 16:54
RichieB schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:56:
[...]

Je hebt waarschijnlijk gelijk, en ging het om de USA. Ik lees in de TS dat we hier nog op de 7 serie (LExxA750) zitten te wachten, die dus niet dit voorjaar is uitgekomen. Jammer dat we hier achterlopen. :/
Nou op de kieskeurig website staat de 9-serie te koop voor ongeveer 3150 euro ;).
Hij is echter niet op voorraad |:( .

Maar het zou wel tof zijn als deze over enkele weken te koop is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41515 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:41:

Ik heb het inmiddels gevonden. Thank God we have the Internet! _/-\o_

Ga in het service menu naar Advanced Menu door 0000 in te toetsen.
Kies dan voor Adjust en pas de optie Video Mute Time aan naar een lagere waarde om de zaptijd te versnellen. Werkt als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41515 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:22:
[...]

Ik heb het inmiddels gevonden. Thank God we have the Internet! _/-\o_

Ga in het service menu naar Advanced Menu door 0000 in te toetsen.
Kies dan voor Adjust en pas de optie Video Mute Time aan naar een lagere waarde om de zaptijd te versnellen. Werkt als een tierelier!
Mijn held!

Misschien een goede om toe te voegen aan de TS!

Zapsnelheid aanpassen bij de 5 serie:

- Standby > info > menu > mute > power
- Selecteer: 4. Advanced menu, toets 0000 voor toegang
- Ga naar Adjust
- Ga naar Video Mute Time en kies voor een lagere waarde

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 262602 op 18-08-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262602 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:33:
[...]
En de 3 serie niet te vergeten en ik vermoed dus ook de 4 serie.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 41515 op 19-08-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:59
Als ik mijn HTPC aansluit op de HDMI ingang van mijn LE32A456 kan ik de colourspace niet aanpassen (ghosted).

Weet iemand misschien hoe je hier toch bij kunt komen (het liefst zonder het service menu te moeten gebruiken)?

EDIT: ok, probleem opgelost door HDMI 1 te gebruiken ipv HDMI2

[ Voor 13% gewijzigd door spoor12b op 19-08-2008 22:56 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Laatst online: 30-05 09:40
Anoniem: 270637 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:04:
[...]

Voor zover ik me kan herinneren wel, ja. Al moet ik om dat te bevestigen even wachten tot het donker wordt, want nu zie ik er niets van, haha! Ik ben echt een pietlut hoor. ;)
Het lijkt een beetje hierop; http://myhdtvchoice.com/w...ploads/2008/03/cloud7.jpg - linksboven, in die vorm - maar dan veel kleiner en veel minder opvallend. Het zal wel gewoon backlight bleeding zijn, ja.

Edit: "some tweaked their backlight a lot and got the flashlights to go away (which is just backlight bleeding in corners)." http://www.av123forum.com...623&p=626768&postcount=34
Backlight bleeding/flashlight, idd. ;)
Ik zelf heb ook last van backlight bleeding op mijn 46F86 in de linker en rechter bovenhoek. Waarbij het in de rechterhoek echt minimaal is, maar in de linkerhoek toch vaak storend is bij donkere scenes. Het is inderdaad zo dat je er overdag niets van ziet, maar eenmaal in de avond in een donkere huiskamer dan trekt je oog steeds naar de linkerhoek. Ik heb mijn scherm nu zo'n 4 maanden en ruim 1000 uur opzitten en ik zit er sterk aan te denken om contact op te nemen met de klantensupport van Samsung om te klagen over dit probleem. Het probleem is dat die Selectro mannentjes uiteraard alleen overdag komen, en je dus het probleem niet kan zien. :? ;(

Nu ik lees dat veel anderen ook dezelfde problemen hebben met de 4-5-6 serie vraag ik mezelf af of Samsung er uberhaupt wel iets aan doet. Ik heb gelukkig nog het bewijs dat in de linkerhoek de glasplaat een milimeter speling heeft en wellicht daardoor licht doorlaat. Is er dus iemand al geweest die zijn scherm hiervoor heeft laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:53
Master Jeff schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:24:
[...]

Ik zelf heb ook last van backlight bleeding op mijn 46F86 in de linker en rechter bovenhoek. Waarbij het in de rechterhoek echt minimaal is, maar in de linkerhoek toch vaak storend is bij donkere scenes. Het is inderdaad zo dat je er overdag niets van ziet, maar eenmaal in de avond in een donkere huiskamer dan trekt je oog steeds naar de linkerhoek. Ik heb mijn scherm nu zo'n 4 maanden en ruim 1000 uur opzitten en ik zit er sterk aan te denken om contact op te nemen met de klantensupport van Samsung om te klagen over dit probleem. Het probleem is dat die Selectro mannentjes uiteraard alleen overdag komen, en je dus het probleem niet kan zien. :? ;(

Nu ik lees dat veel anderen ook dezelfde problemen hebben met de 4-5-6 serie vraag ik mezelf af of Samsung er uberhaupt wel iets aan doet. Ik heb gelukkig nog het bewijs dat in de linkerhoek de glasplaat een milimeter speling heeft en wellicht daardoor licht doorlaat. Is er dus iemand al geweest die zijn scherm hiervoor heeft laten repareren?
Ik heb met mijn oude 4-serie ook enorm last van backlight bleeding gehad. Zo erg zelfs dat er verkleuringen ontstonden in witte vlakken.
Zelfs met deze klachten en persoonlijk langs geweest bij het Repair Center werd er vanuit Samsung niets ondernomen.
Het scherm voldeed aan de specificaties.
Brieven alles heb ik geprobeerd, uiteindelijk maar terug naar de BCC en deze ruilde hem voor mij om met de nieuwe 5-serie zonder bijbetalen!
Deze heeft zo goed als 0 backlight bleeding. (niet zichtbaar na aanpassingen van kleuren etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
GeeMoney schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:32:
[...]
uiteindelijk maar terug naar de BCC en deze ruilde hem voor mij om met de nieuwe 5-serie zonder bijbetalen!
Deze heeft zo goed als 0 backlight bleeding. (niet zichtbaar na aanpassingen van kleuren etc.)
Zo dan, goeie service zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-06 20:28
Sinds anderhalve maand in het bezit van een LE40A552.

Ben super tevreden met deze televisie, ziet er allemaal zeer scherp uit en ik kan eindelijk de lettertjes lezen op het scherm als ik een spelletje aan het spelen ben op mijn PS3 :)

Er zit alleen rechtsbovenin het scherm een heel klein gedeelte dat iets lichter is als de rest. Dit valt alleen op wanneer het scherm volledig zwart is of bij heel donkere scenes in een film. Ik ervaar het niet als super hinderlijk. Is er desondanks toch iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

Ik ben al een tijd aan het kijken naar een lcd tv, ik ben er nu wel uit dat ik graag de 40a656 wil halen. echter hoor ik nu weer dat er binnenkort nieuwe modellen aankomen. heeft het zin hierop te wachten? zijn deze een stuk duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ga gewoon kijken in de winkel, de 6 serie is een hele goede tv voor een prima prijs en dat is het belangrijkste. Je kan wachten, maar dan betaal je meer en als je nog 3 maanden langer wacht heb je weer wat nieuws, dus dan blijf je bezig, er komen meerdere modellen per jaar uit :)

Belangrijkste is dat je de tv een mooi beeld vind geven en dat hij in je budget past. Mooi = mooi en de 6 serie is nogsteeds een pracht tv als de 7 serie uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

bear87 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:22:
Ga gewoon kijken in de winkel, de 6 serie is een hele goede tv voor een prima prijs en dat is het belangrijkste. Je kan wachten, maar dan betaal je meer en als je nog 3 maanden langer wacht heb je weer wat nieuws, dus dan blijf je bezig, er komen meerdere modellen per jaar uit :)

Belangrijkste is dat je de tv een mooi beeld vind geven en dat hij in je budget past. Mooi = mooi en de 6 serie is nogsteeds een pracht tv als de 7 serie uit is.
je hebt gelijk, net een 40a656 besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Jabba schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:58:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop, nu hopen dat ie snel bezorgd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nippletwister schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:10:
Sinds anderhalve maand in het bezit van een LE40A552.

Ben super tevreden met deze televisie, ziet er allemaal zeer scherp uit en ik kan eindelijk de lettertjes lezen op het scherm als ik een spelletje aan het spelen ben op mijn PS3 :)

Er zit alleen rechtsbovenin het scherm een heel klein gedeelte dat iets lichter is als de rest. Dit valt alleen op wanneer het scherm volledig zwart is of bij heel donkere scenes in een film. Ik ervaar het niet als super hinderlijk. Is er desondanks toch iets aan te doen?
Ik kwam ook met (o.a.) die vraag op dit forum. Ik heb dus hetzelfde probleem, net als bijna iedereen hier met deze televisie, blijkt nu. Er zijn een aantal dingen aan te doen, maar het zal niet helemaal weggaan.

Je kunt de nieuwe firmware installeren, deze vermindert het enigzins. (Kijk op de samsung site.)
Je kunt proberen de schroefjes ietsje losser te draaien in de hoeken die problemen geven - aangezien het ook kan worden verergert door te veel druk van het frame. Het klinkt nog al suf, maar ik heb dit net gedaan na een tip op een ander forum en heb toch echt het idee dat het ietsje minder is geworden. Al kan het net zo goed psychisch zijn, dat geef ik toe. (Maar who cares? ;))
Weg is het niet, overigens.

Verder, backlight bleeding is simpelweg een van de tekortkomingen van de LCD technologie. Een compleet backlight bleed vrije LCD monitor is bijna niet te vinden, ook niet bij de high end modellen. (De 6 serie schijnt het zelfs nog erger te hebben. Sorry Jabba. ;))

Het beste is om te proberen het te vergeten en in een verlichte kamer van je televisie te genieten. Met een aantal lampen aan zie ik er niets van.

p.s. Als ik raaskal, feel free to correct me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

lol, ja alles heeft zijn voor en tegens, maar als ik eigenlijk alle sites en bladen lees dan komt er maar 1 ding uit, de samsung zijn gewoon beste prijs/kwaliteit. meeste zijn lovend over de 656, natuurlijk zijn er minpunten maar over het algemeen is het gewoon een winnaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Absoluut Jabba, het was maar een geintje. ;)
Beide series, de 5 en 6, zijn qua prijs/kwaliteit volgens velen niet te overtreffen!
Veel plezier ermee, in ieder geval, en laat ons weten hoe hij bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba

Jabba

Firkan

UPC HD inmiddels ook al besteld. nog ff geen geld voor een ps3 maar wil toch iets van HD zien hoe beroerd de upc verhalen over hun HD decoder ook zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 15-06 17:36
Hier ook een tevreden 656 gebruiker. Heb hem sinds gisteren, maar ben echt super tevreden :)

Heb een 32 inch versie en ik zit op zo'n 2 meter. UPC digitaal geeft mooi beeld, verschilt overigens wel per kanaal. Jammer is alleen dat je met een TV zit met 4 HDMI aansluitingen en je digitale TV met scart is verbonden, maar dat terzijde.

Ik heb net even met mn Yamaha DVD-speler de film Rendition gekeken, film met veel donkere scenes. Wat een plaatje gaf het panel, natuurlijk licht het panel iets op in een pikdonkere kamer, maar ik stond echt versteld van de zwart dieptes, de huiddetails en het totaal niet lekken van een witte vlakten in een donkere omgeving (vb: witte boord van een kerel die in de schaduw staat).

Ook heb ik geen tot weinig bleeden in de hoeken. Ik heb serieus meer genoten van de prestaties van het panel dan daadwerkelijk de inhoud van de film :)

Ik zie overigens wel dat de kwaliteit van de randapparatuur niet veel moet onder doen aan het panel. Zo heeft een kameraad van mij ook een Samsung, maar met zo'n drie tientjes DVD-speler is het beeld echt een stuk korreliger en fletser van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ik heb met de LE40A557 soms dat er een wazige rand om mensen heen te zien is. Komt dit iemand bekend voor?
Kan het niet goed beschrijven. Soms als het heel erg heet is en je rijd over een lange weg, zie je in de verte boven de weg een soort walm die door de warmte te zien is. Zo iets is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Laatst online: 30-05 09:40
Anoniem: 270637 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:34:
[...]

Het beste is om te proberen het te vergeten en in een verlichte kamer van je televisie te genieten. Met een aantal lampen aan zie ik er niets van.

p.s. Als ik raaskal, feel free to correct me.
Ik heb al geprobeerd om het 4 maanden te vergeten 8)7 maar het is mij nog niet gelukt. Ik ga denk ik van het weekend het scherm van de muur halen en kijken of het los- of aandraaien van de schroeven van de behuizing effect heeft. Mijn vorige lcd de Sharp 37xd1e had nergens last van en zelf mijn philips die in de slaapkamer hangt heeft het niet. Je mag dan wel verwachten dat een scherm van € 1800 euro geen problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271695

Van het onderstaande probleem heb ik een apart topic geopend. Had de vraag beter hier kunnen plaatsen.
Bij deze alsnog:

Sinds een paar dagen gaat onze bijna 2 jaar oude Samsung LE37R72B een aantal keer per dag spontaan uit en weer aan!
Zo ook vandaag weer waarbij dit nu 2 maal gebeurde.
Via het servicemenu een checksum uit laten voeren waarbij een (error?) code 88E1 word aangegeven.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Woody36: Samsung heeft een Nederlanse helpdesk waar ze je vast wel kunnen vertellen wat die code betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271695

RichieB schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:04:
@Woody36: Samsung heeft een Nederlanse helpdesk waar ze je vast wel kunnen vertellen wat die code betekent.
Heb de vraag inmiddels ook al via de website van Samsung ingestuurd echter het gaat er mij meer om of het probleem voor iemand herkenbaar is en wat evt.een oplossing is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-06 20:47
technoaddict schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:23:
Ik heb met de LE40A557 soms dat er een wazige rand om mensen heen te zien is. Komt dit iemand bekend voor?
Kan het niet goed beschrijven. Soms als het heel erg heet is en je rijd over een lange weg, zie je in de verte boven de weg een soort walm die door de warmte te zien is. Zo iets is het :)
Misschien bedoel je halo's die je ziet door de frame rate upconversie? Zie je de rand ook bij scenes met erg weinig beweging? Probeer anders de film mode uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Technoaddict, komt het niet doordat je sharpness instelling te hoog staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Anoniem: 262602 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:33:
[...]

Mijn held!

Misschien een goede om toe te voegen aan de TS!

- Standby > info > menu > mute > power
- Selecteer: 4. Advanced menu, toets 0000 voor toegang
- Ga naar Adjust
- Ga naar Video Mute Time en kies voor een lagere waarde
Staat erbij! Dank!

Het is Fully zijn verdienste. Hij heeft het gevonden en hier als eerste gepost. ;)

Anoniem: 225811

Heb afgelopen maandag de LE52A656 besteld, heeft iemand ervaring met de instellingen van het beeld?

• Katseviool
Anoniem: 225811 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:20:
Heb afgelopen maandag de LE52A656 besteld, heeft iemand ervaring met de instellingen van het beeld?
Ik heb zelf de kleine variant, maar ik moet zeggen dat het beeld standaard al aardig goed staat afgesteld. Zo vond ik zelf de film setting icm mn DVD speler werkelijk perfect. Mooie donkere zwartwaardes en realistische gezichtskleuren.

Voor regulier TV gebruik mogen de kleursettings wel iets voller en bij het aansluiten van mijn xbox (scart) vond ik hem wel te flets. Ik heb hem zelf ook pas sinds deze week, dus van het weekend eens wat settings van avforum testen.

• Ferry34
Xbox met scart? Je zal de eerste versie dan wel hebben en niet de xbox360? Kan die oude trouwens niet met componenten worden aangesloten?

Hopelijk ga je er nog wel hd op aansluiten, zodat je meer uit de tv haalt.

• Katseviool
Klopt, heb de premium editie dus kan deze met component aansluiten. Kon alleen de component kabel niet meer vinden, dus straks nog even zoeken en anders ga ik inderdaad even een nieuwe halen. Beeld is momenteel niet echt top.

Anoniem: 271828

Ok, ik zit even rond te kijken voor een leuk 32" schermpje voor op m'n kamer, in principe uitsluitend bedoeld voor gamen en zo nu en dan een DVD.
Ik heb m'n oog al laten vallen op de LE32A456, goede dingen over gelezen, en lijkt mij een stapje verder dan de R81. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Anoniem: 50662

Ik sta op het punt om een Samsung aan te schaffen maar kom maar niet uit de keuze of ik voor de le32a656 of de le37a552 moet gaan.

Wegen de (kleine) voordelen van de 656 zoals een goede 24p weergave, dvb-t (digitenne), usb en 4 hdmi aansluitingen op tegen een stapje terug in formaat?

@ Katseviool

Dan heb je het toch over een Xbox 360? (En geen Xbox 1?)
De componentaansluiting zit aan dezelfde kabel als de composiet (+ scart verlengstuk) aansluiting, welke je er standaard bijgeleverd krijgt.

@ Calavaro

Ik heb zelf de LE40A552. De 1080p BluRay rips die ik vanaf mijn PC stream worden prachtig smooth afgespeeld - dit is dan toch hetzelfde als met BluRay discs? - maar misschien zie ik het gewoon niet. Ik zou even in de winkel gaan kijken en vragen of je iets kan bekijken.
Een voordeel van de 5 serie vind ik het matte scherm. En ja, hoe groter hoe beter natuurlijk. ;)

Anoniem: 50662 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:41:
Ik sta op het punt om een Samsung aan te schaffen maar kom maar niet uit de keuze of ik voor de le32a656 of de le37a552 moet gaan.

Wegen de (kleine) voordelen van de 656 zoals een goede 24p weergave, dvb-t (digitenne), usb en 4 hdmi aansluitingen op tegen een stapje terug in formaat?
Dat hangt er vooral van af hoe belangrijk je die voordelen zelf vindt en welk design jou meer aanspreekt. Overigens heeft de 5-serie ook USB, dus dat is alweer een verschil minder ;) Zoals eerder genoemd heeft de 5-serie ook een mat scherm, in tegenstelling tot het reflectieve scherm van de 6-serie. Voordeel van een reflectief scherm is dat het in een donkere omgeving betere zwartwaarden mogelijk maakt (en daardoor ook vollere kleuren), terwijl in een verlichte omgeving je natuurlijk eerder last hebt van reflecties. Tot slot, die 5" scheelt toch best aardig in formaat ;) Het blijft een lastige keuze.

• bear87
Verder zijn er niet veel verschillen, ook omdat de 32 inch 656 geen 100 HZ is en de grotere maten 656 tv's wel. Dat is normaal gesproken 1 van de grotere verschillen tussen de 5 en de 6 serie, even los ervan of je dat wil hebben of niet :)

In dit geval is de 5 serie denk ik meer de moeite waard, als je echt de ruimte hebt voor een 37 inch tv :) De 32 inch 656 tv is in mijn ogen niet heel veel interressanter dan de 37a552:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Jabba schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:58:
[...]

Die ga ik ook binnekort nog even bestellen. Heb gezien dattie bij Redcoon leverbaar is, dus even kijken of ik hem volgend week al kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
inderdaad, binnenkort maar eens kijken voor een 40A646 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik wil niet vloeken in de kerk, maar ik heb net een Samsung PS50A550 staan. Dat is een 50" plasma en is goedkoper dan een LE-46A656. Ik kan het iedereen aanraden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222389

Mijn Samsung LE40R81B geeft bij veel breedbeeld uitzendingen en dvds geen volledig beeld, een zwarte balk onder en boven het beeld. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Hij staat gewoon op 16:9 ingesteld dus daar kan het niet aan liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222389 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:40:
Mijn Samsung LE40R81B geeft bij veel breedbeeld uitzendingen en dvds geen volledig beeld, een zwarte balk onder en boven het beeld. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Hij staat gewoon op 16:9 ingesteld dus daar kan het niet aan liggen..
De instelling Auto-breed (of iets in die zin ;)) geeft vaak wel het beeld weer zoals het bedoeld is, oftewel in breedbeeld ;) Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 11-06 10:02
Anoniem: 236146 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:25:
[...]

De instelling Auto-breed (of iets in die zin ;)) geeft vaak wel het beeld weer zoals het bedoeld is, oftewel in breedbeeld ;) Dat al geprobeerd?
Dat is em ook :) , heb de zelfde tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222389

Anoniem: 236146 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:25:
[...]

Als ik autobreed instel geeft ie ook nog zwarte balken weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Er is een nieuwe firmware update uit (T-PRLPEUMD-1015.0)
Voor zover ik kan zien geldt hij weer voor alle 5 en 6 sersies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He, thanks.
Enig idee wat de firmware fixed?
Toch raar dat dat er niet gewoon bij staat..

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 25-08-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159305

cornfed99111 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:34:
Er is een nieuwe firmware update uit (T-PRLPEUMD-1015.0)
Voor zover ik kan zien geldt hij weer voor alle 5 en 6 sersies.
waar haal je die info vandaan?
komen er ook updates (of zijn die onlangs geweest) voor de 32R serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159305

Sannieboy schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:35:
[...]

Nou op de kieskeurig website staat de 9-serie te koop voor ongeveer 3150 euro ;).
Hij is echter niet op voorraad |:( .

Maar het zou wel tof zijn als deze over enkele weken te koop is :+
Volgende week worden de 3 nieuwe 7-, 8- en 9-series geintroduceerd op de IFA in Berlijn. Althans, introductie voor de Europese markt. Ze zullen rond half september ook al goed leverbaar zijn en ik kan je vertellen (ik heb de nieuwe series al gezien), het zijn echt ontzettend mooie tv's. Allemaal aanvullingen aan de bovenkant van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Anoniem: 159305 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:12:
[...]

waar haal je die info vandaan?
komen er ook updates (of zijn die onlangs geweest) voor de 32R serie?
De meeste fora reageren snel op zulke ontwikkelingen. Zag hem hier niet staan, dus....
Je kan de updates gewoon downloaden via de Samsung site.
Je moet alleen je model tv uitzoeken.

Ik heb nergens iets gelezen wat de nieuwe firmware precies doet.

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 25-08-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de nieuwe firmware inmiddels in de tv gepropt (40" 552). Als me iets opvalt dan zal ik het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

Anoniem: 159305 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:14:
[...]

Volgende week worden de 3 nieuwe 7-, 8- en 9-series geintroduceerd op de IFA in Berlijn. Althans, introductie voor de Europese markt. Ze zullen rond half september ook al goed leverbaar zijn en ik kan je vertellen (ik heb de nieuwe series al gezien), het zijn echt ontzettend mooie tv's. Allemaal aanvullingen aan de bovenkant van de lijn.
Hmm als dat nou eens een gunstig effect zou hebben op de 6 serie O-)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.