Misschien interessant: http://multi.gnt.lt/Pages.../Samsung_LCD_PDP_2008.pdf
Hoe zit het nou met de Le32a552 en ghosting?
Ik lees hier mensen die zeggen dat er "bijna geen" of "nauwelijks" ghosting waar te nemen is, maar ik mag aannemen toch dat hij gewoon ghosting vrij is? Ik heb in de woonkamer een 2 jaar oude Sony staan en die is al ghosting vrij.
Dus even voor de duidelijkheid, heeft de le32a552 last van lichte ghosting ofzo?
Ps. Ik kan ook geen betere reviews vinden dan kieskeurig.nl...dus als iemand een echte review heeft!
Ik lees hier mensen die zeggen dat er "bijna geen" of "nauwelijks" ghosting waar te nemen is, maar ik mag aannemen toch dat hij gewoon ghosting vrij is? Ik heb in de woonkamer een 2 jaar oude Sony staan en die is al ghosting vrij.
Dus even voor de duidelijkheid, heeft de le32a552 last van lichte ghosting ofzo?
Ps. Ik kan ook geen betere reviews vinden dan kieskeurig.nl...dus als iemand een echte review heeft!
[ Voor 12% gewijzigd door bear87 op 07-08-2008 17:47 ]
Anoniem: 256899
De A656 speelt ook niet op 24 Hz af maar op 120 Hz (5:5:5). Technisch gezien is dit niet helemaalAnoniem: 236146 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:42:
[...]
Op de A656 wel; op de a55x jammer genoeg niet. Die geeft 24p niet juist weer (hij zet het wss om naar 60 hz).
gelijk aan 24Hz aangezien het beeld vaker ververst wordt.
Wel, maar ligt eraan hoe de bron wordt doorgegeven op het scherm.Anoniem: 256899 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:08:
[...]
De A656 speelt ook niet op 24 Hz af maar op 120 Hz (5:5:5). Technisch gezien is dit niet helemaal
De LE46A950 is mij ook al goed genoegAnoniem: 186677 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:30:
Dus dat betekent dat ik even moet wachten voor het kopen van een nieuwe tv? Die le55a950 ziet er wel erg goed uit. Responstijd van 4 ms bijv. lijkt me erg goed voor voetbalwedstrijden en xbox 360 games. Ik kan haast niet wachten. Die prijzen zijn in dollars en uit ervaring weet ik dat je niet zomaar de koers van de euro tot de dollar kunt gebruiken. Meestal is het hier duurder dan in de verenigde staten.
In die presentatie zie ik ook weer staan 2e helft 2008 voor de 7,8 en 9 serie... maar wanneer... je vindt er bij samsung echt niets over
Anoniem: 122601
Geldt dat ook voor de 32 inch 656? Die is nog geen 100Hz.Anoniem: 256899 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:08:
[...]
De A656 speelt ook niet op 24 Hz af maar op 120 Hz (5:5:5). Technisch gezien is dit niet helemaal
Ik heb gekeken in de mediamarkt in Hoofddorp en daar zag ik dat ze voor de 37 inch A656 (wel 100 Hz.) een speciaal "Real Movie 24p" logo hebben geintroduceerd. Dat zat niet op de 32 inch. Weet iemand hier hoe die omgaat met 24p input?
goede morgen,
ik heb een vraag heb al een beetje lopen zoeken hier op het forum maar kon niet zo veel vinden.
ik wil namelijk een openhaard of een aqarium als screensaver op mijn samsung le46 a656 hebben is dat mogenlijk en zo ja kan dat via een usb op de tv of moet je een cd/dvd ervoor gebruiken.
ik heb een vraag heb al een beetje lopen zoeken hier op het forum maar kon niet zo veel vinden.
ik wil namelijk een openhaard of een aqarium als screensaver op mijn samsung le46 a656 hebben is dat mogenlijk en zo ja kan dat via een usb op de tv of moet je een cd/dvd ervoor gebruiken.
Via USB kan je alleen maar afbeeldingen en mp3's mee afspelen. Staat in de handleiding.
Dus als je open haard vuur realistisch moet zijn, ontkom je niet aan een dvd.
Of een aansluiting via je computercornfed99111 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:46:
Via USB kan je alleen maar afbeeldingen en mp3's mee afspelen. Staat in de handleiding.
Is er geen winkel waar je m kan bekijken? Moet je vooral kijken of het beeld wazig wordt bij snelle bewegingen.bear87 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:05:
Hoe zit het nou met de Le32a552 en ghosting?
Ghostingvrij lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Anoniem: 236146
Het is ook een Amerikaanse folder, waarvan de gegevens geen garantie zijn voor de Europese markt. De 7-serie is bijvoorbeeld al in Amerika verkrijgbaar, terwijl er hier nog geen woord over gesproken is. Het is dan ook twijfelachtig of genoemde modellen in Europa ooit zelfs het daglicht zien.Jabba schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:41:
In die presentatie zie ik ook weer staan 2e helft 2008 voor de 7,8 en 9 serie... maar wanneer... je vindt er bij samsung echt niets over
Ik ga straks nog een keer kijken, maar is ghosting dan echt nog aan de orde van de dag met de lcd's van vandaag?Ferry34 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:57:
[...]
Is er geen winkel waar je m kan bekijken? Moet je vooral kijken of het beeld wazig wordt bij snelle bewegingen.
Ghostingvrij lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Inherent aan de vloeibare kristallen zullen LCD's altijd een lichte responsetijd hebben, maar de meeste mensen (waaronder ikzelf op genoemd model) kunnen geen ghosting waarnemen op de nieuwste LCD's. Ghostingvrij is in principe geen enkel beeldscherm (ook plasma heeft een zéér korte responsetijd), maar het gaat erom of het waarneembaar is.bear87 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:26:
[...]
Ik ga straks nog een keer kijken, maar is ghosting dan echt nog aan de orde van de dag met de lcd's van vandaag?
5*24 = 120Anoniem: 256899 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:08:
[...]
Waarom is dat dan niet gelijk (lees synchroon) aan 24 Hz?
Oke, dankjewel.Anoniem: 236146 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:44:
[...]
Inherent aan de vloeibare kristallen zullen LCD's altijd een lichte responsetijd hebben, maar de meeste mensen (waaronder ikzelf op genoemd model) kunnen geen ghosting waarnemen op de nieuwste LCD's. Ghostingvrij is in principe geen enkel beeldscherm (ook plasma heeft een zéér korte responsetijd), maar het gaat erom of het waarneembaar is.
Nu nog de knoop doorhakken, voor 699 euro de 32a552 of voor 475 euro een Sony 32p3000 HD ready. Neig naar de Samsung vanwege de Full HD voor "slechts" 225 euro meer maar eigenlijk is dat een behoorlijk verschil natuurlijk
Er is wel over de 7 serie gesproken, maar zoals ook besproken is in dit topic en al meerdere malen voorbij gekomen is, is het inderdaad nog niet duidelijk of de 7-serie uit komt in NL/EU. Ik zal nog eens navraag doen bij mijn zeer betrouwbare bronnen.Anoniem: 236146 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:06:
[...]
Het is ook een Amerikaanse folder, waarvan de gegevens geen garantie zijn voor de Europese markt. De 7-serie is bijvoorbeeld al in Amerika verkrijgbaar, terwijl er hier nog geen woord over gesproken is. Het is dan ook twijfelachtig of genoemde modellen in Europa ooit zelfs het daglicht zien.
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Hmmmm heb mn PC via HDMI aangesloten op de 46a656... maar @ 1920 bij 1200@60hz vallen de boven en onderkant deels weg, en stukjes zijkant ook?
Iets dat ik fout doe?
edit: ah! hoe moest op just scan staan (stond op 16:9)
Iets dat ik fout doe?
[ Voor 14% gewijzigd door itsgreen op 08-08-2008 20:10 ]
hihi, al die instellingen op zo`n TV ookitsgreen schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:03:
Hmmmm heb mn PC via HDMI aangesloten op de 46a656... maar @ 1920 bij 1200@60hz vallen de boven en onderkant deels weg, en stukjes zijkant ook?
Iets dat ik fout doe?
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Misschien handig om de Just Scan instelling voor 1080-bronnen in de topicstart te vermelden? Er is ondertussen nu al zo vaak naar gevraagd
Kan er mij iemand zeggen wat nu echt de precieze verschillen zijn tussen de 37" a656 en de 40" versie. Hetgeen ik zie is dat het contrastverschil wel groot te noemen is, 15000:1 tov 50000:1, maar ga je dat echt heel fel merken? Daarnaast heeft de 37" ook geen Ultra Clear panel. Ook las ik dit het 37" paneel niet S-PVA is? Wat bedoelen ze hiermee? En zijn er nog andere verschillen?
Vind het nogal vreemd, er zit toch een behoorlijk prijsverschil op de 37" met de 40" en dan nog moeten ze besparen op die 37" grr... Die 40" ligt net nog een beetje uit m'n bereik.
Vind het nogal vreemd, er zit toch een behoorlijk prijsverschil op de 37" met de 40" en dan nog moeten ze besparen op die 37" grr... Die 40" ligt net nog een beetje uit m'n bereik.
zou cool zijn, wil een 40a656 kopen maar HAAT het als ik hem net heb een week later een nieuw model uitkomt.W.Wezz schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:08:
[...]
Er is wel over de 7 serie gesproken, maar zoals ook besproken is in dit topic en al meerdere malen voorbij gekomen is, is het inderdaad nog niet duidelijk of de 7-serie uit komt in NL/EU. Ik zal nog eens navraag doen bij mijn zeer betrouwbare bronnen.
Afgezien van de just scan, zit er volgens mij een 1920x1080 paneel in de 46a656. In dat gevalitsgreen schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:03:
Iets dat ik fout doe?
zou je dus 1920bij1080@60Hz moeten draaien en niet 1920x1200. Volgens mij kan dat ook helemaal
niet, die 1920x1200. Dat is namelijk 16:10 formaat wat bij PC monitoren wordt gebruikt.
jih klopt ik had em ook @ 1920 1080 draaien, my bad...Anoniem: 256899 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 06:30:
[...]
Afgezien van de just scan, zit er volgens mij een 1920x1080 paneel in de 46a656. In dat geval
zou je dus 1920bij1080@60Hz moeten draaien en niet 1920x1200. Volgens mij kan dat ook helemaal
niet, die 1920x1200. Dat is namelijk 16:10 formaat wat bij PC monitoren wordt gebruikt.
Hebben jullie er ook last van dat "Just Scan" niet onthouden wordt bij het wijzigen van resolutie?
- Als ik op de PS3 een Bluray film afspeel is de resolutie 1080p en "Just Scan". Tot zover is het goed.
- Ga ik daarna een extra op de Bluray disc bekijken in SD format dan is de resolutie 480p en schakelt de beeldmodus automatisch naar "16:9". Waarschijnlijk klopt dit wel.
- Ga ik van 480p weer terug naar 1080p dan blijft de beeldmodus op "16:9" staan. Ik moet hem dan weer handmatig op "Just Scan" zetten. Erg irritant.
Is het bij jullie ook zo dat je dit iedere keer handmatig de beeldmodus goed gezet moet worden als de input resolutie wijzigt? Of zie ik iets over het hoofd? Hoe stel ik in dat 1080p altijd als "Just Scan" wordt weergeven? Mijn toestel is overigens een LE37M87.
- Als ik op de PS3 een Bluray film afspeel is de resolutie 1080p en "Just Scan". Tot zover is het goed.
- Ga ik daarna een extra op de Bluray disc bekijken in SD format dan is de resolutie 480p en schakelt de beeldmodus automatisch naar "16:9". Waarschijnlijk klopt dit wel.
- Ga ik van 480p weer terug naar 1080p dan blijft de beeldmodus op "16:9" staan. Ik moet hem dan weer handmatig op "Just Scan" zetten. Erg irritant.
Is het bij jullie ook zo dat je dit iedere keer handmatig de beeldmodus goed gezet moet worden als de input resolutie wijzigt? Of zie ik iets over het hoofd? Hoe stel ik in dat 1080p altijd als "Just Scan" wordt weergeven? Mijn toestel is overigens een LE37M87.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Op de nieuwe 5-serie (opvolger van jouw model geloof ik), heb ik daar geen last van. Vermoedelijk een software foutje?ari3 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:50:
Hebben jullie er ook last van dat "Just Scan" niet onthouden wordt bij het wijzigen van resolutie?
Anoniem: 270637
Hallo iedereen,
Ik heb me net geregistreerd, omdat ik een prangende vraag heb. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik ben sinds 2 dagen de trotste eigenaar van een Samsung LE40A552P3R. Mijn probleem is het volgende.
Ik heb mijn xbox360 via component aangesloten op het scherm.
In 1080p en met P.Size "Just Scan", heb ik links in beeld een 2cm brede verticale iets donkerdere streep zitten.
In 1080p met P.Size "16:9" doet dit probleem zich niet voor, maar dan valt er een klein stukje van het beeld (links en rechts) weg. In 1080i (en Just Scan), 720p etc. heb ik geen last van die lijn.
Eerst vreesde ik dat die lijn pixels niet goed waren ofzo, maar aangezien het beeld in andere resoluties en p.sizes dit niet heeft, kunnen we dat uitsluiten. (Correct me if I'm wrong, ik ben een schermnoob.)
Heeft iemand anders dit probleem ook?
Zou het aan de component kabel kunnen liggen? Ik heb helaas geen andere 1080p devices (ps3/blueray speler) en ook geen HDMI op mijn xbox, dus ik kan het niet testen.
Alvast bedankt!
p.s. Voor de mensen die zitten te twijfelen om dit scherm aan te schaffen. Ik ben er erg tevreden over! Prachtig beeld, goed contrast, diep zwart. Maar misschien is het handig om het antwoord op deze vraag even af te wachten.
Ik heb me net geregistreerd, omdat ik een prangende vraag heb. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik ben sinds 2 dagen de trotste eigenaar van een Samsung LE40A552P3R. Mijn probleem is het volgende.
Ik heb mijn xbox360 via component aangesloten op het scherm.
In 1080p en met P.Size "Just Scan", heb ik links in beeld een 2cm brede verticale iets donkerdere streep zitten.
In 1080p met P.Size "16:9" doet dit probleem zich niet voor, maar dan valt er een klein stukje van het beeld (links en rechts) weg. In 1080i (en Just Scan), 720p etc. heb ik geen last van die lijn.
Eerst vreesde ik dat die lijn pixels niet goed waren ofzo, maar aangezien het beeld in andere resoluties en p.sizes dit niet heeft, kunnen we dat uitsluiten. (Correct me if I'm wrong, ik ben een schermnoob.)
Heeft iemand anders dit probleem ook?
Zou het aan de component kabel kunnen liggen? Ik heb helaas geen andere 1080p devices (ps3/blueray speler) en ook geen HDMI op mijn xbox, dus ik kan het niet testen.
Alvast bedankt!
p.s. Voor de mensen die zitten te twijfelen om dit scherm aan te schaffen. Ik ben er erg tevreden over! Prachtig beeld, goed contrast, diep zwart. Maar misschien is het handig om het antwoord op deze vraag even af te wachten.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 09-08-2008 19:15 ]
Anoniem: 93534
Hier heb ik dezelfde config, maar niet het probleem ...Anoniem: 270637 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:58:
Hallo iedereen,
.....
Ik heb wel nieuwste firmware geflashed voor ik de setup teste, weet dus niet of het aan de nieuwe firmware (weet niet welk nummer, maar staat op de samsung site) ligt of jij toch een probleem hebt.
Ok, bedankt! Dat ga ik gelijk ff doen.
Argh.. Mijn vriendin is op het moment de deur uit met de enige USB-stick...
p.s. Ik heb trouwens nog een vraagje. Ik ben van plan binnenkort een PS3 erbij te kopen, voor MGS4 en Little Big Planet, maar uiteraard ook als BluRay speler. De Samsung 552 beschikt over "24p Real Movie"... houdt dit in dat BluRay films gewoon vloeiend worden afgespeeld of is er toch sprake van schokkerig beeld?
Argh.. Mijn vriendin is op het moment de deur uit met de enige USB-stick...
p.s. Ik heb trouwens nog een vraagje. Ik ben van plan binnenkort een PS3 erbij te kopen, voor MGS4 en Little Big Planet, maar uiteraard ook als BluRay speler. De Samsung 552 beschikt over "24p Real Movie"... houdt dit in dat BluRay films gewoon vloeiend worden afgespeeld of is er toch sprake van schokkerig beeld?
[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 09-08-2008 20:54 ]
Ik wacht al 4 weken op mijn cashback van Samsung. Ik hoorde van de klantenservice dat het nog eens 4 weken langer kan gaan duren. Schiet lekker op.
Nieuwste firmware geflashed... geen resultaat. De balk is er nog steeds.Anoniem: 93534 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 19:28:
[...]
Hier heb ik dezelfde config, maar niet het probleem ...
Ik heb wel nieuwste firmware geflashed voor ik de setup teste, weet dus niet of het aan de nieuwe firmware (weet niet welk nummer, maar staat op de samsung site) ligt of jij toch een probleem hebt.
Nog een idee?
Nog een irritatie... (Samsung LE40A552)
Af en toe zijn de kleurverlopen alles behalve smooth.
Zwart (of in ieder geval donker) naar een felle kleur verloopt in een stuk of wat duidelijke stappen, waardoor je duidelijke lijnen in het kleurverloop ziet. Bij luchten bijv. is dit vaak het geval.
Op mijn werk hebben we oude Samsungs en daar is het werkelijk niet om aan te zien, dus ik was al een beetje huiverig om een Samsung aan te schaffen.. Het is stukken minder vaak aanwezig, maar af en toe is het echt verschrikkelijk.. Ook bij bijvoorbeeld rook op een donkere achtergrond is het niet mooi. (Ratatouille 1080p, mistige scene aan de gracht.)
Hebben jullie dit ook?
Is dit bij alle LCD's het geval?
Ik word steeds chagrijniger, aangezien ik ook net lees op een van de vorige pagina's dat 24p belabberd wordt afgespeeld..
(Gelukkig heb ik nog 12 dagen om 'm om te ruilen.
)
Af en toe zijn de kleurverlopen alles behalve smooth.
Zwart (of in ieder geval donker) naar een felle kleur verloopt in een stuk of wat duidelijke stappen, waardoor je duidelijke lijnen in het kleurverloop ziet. Bij luchten bijv. is dit vaak het geval.
Op mijn werk hebben we oude Samsungs en daar is het werkelijk niet om aan te zien, dus ik was al een beetje huiverig om een Samsung aan te schaffen.. Het is stukken minder vaak aanwezig, maar af en toe is het echt verschrikkelijk.. Ook bij bijvoorbeeld rook op een donkere achtergrond is het niet mooi. (Ratatouille 1080p, mistige scene aan de gracht.)
Hebben jullie dit ook?
Is dit bij alle LCD's het geval?
Ik word steeds chagrijniger, aangezien ik ook net lees op een van de vorige pagina's dat 24p belabberd wordt afgespeeld..
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 10-08-2008 00:15 ]
@browns
Eerst een disclaimer
Mijn vrienden zeggen dat ik geen goed zicht heb en slecht hoor 
1) Ik zie geen schokken op 24p, andere mensen zeggen dat ze wel schokken zien, via ps3 aangesloten via hdmi. PS3 staat wel op p24 in de blu-ray settings.
2) Overgangen, ja die zijn er wel, maar dan moest je eens mijn oude lg 32lpr2 hebben gezien, ik vind dat je er heel erg moet op letten. Sta je wel in movie mode als je kijkt, en via welke bron kijk je ? Je Xbox met hd-dvd ? (dan is het probleem mischien aan die combinatie te wijten aan gezien je probleem)
3) Ik vraag me af of je geen maandag model hebt of zo.
Maar ja, zie mijn disclaimer boven, mischien zie ik het gewoon niet.
Ik heb trouwens mijn ps3 eens aan gesloten op de sony kdl40d3500 van mijn ouders, hebben ook dezelfde digitale televisie als ik Indi (Belgie).
Met beide bronnen vond ik de Samsung een voller en rijker beeld geven.
Eerst een disclaimer
1) Ik zie geen schokken op 24p, andere mensen zeggen dat ze wel schokken zien, via ps3 aangesloten via hdmi. PS3 staat wel op p24 in de blu-ray settings.
2) Overgangen, ja die zijn er wel, maar dan moest je eens mijn oude lg 32lpr2 hebben gezien, ik vind dat je er heel erg moet op letten. Sta je wel in movie mode als je kijkt, en via welke bron kijk je ? Je Xbox met hd-dvd ? (dan is het probleem mischien aan die combinatie te wijten aan gezien je probleem)
3) Ik vraag me af of je geen maandag model hebt of zo.
Maar ja, zie mijn disclaimer boven, mischien zie ik het gewoon niet.
Ik heb trouwens mijn ps3 eens aan gesloten op de sony kdl40d3500 van mijn ouders, hebben ook dezelfde digitale televisie als ik Indi (Belgie).
Met beide bronnen vond ik de Samsung een voller en rijker beeld geven.
Bedankt voor je reactie, Dave. Mijn zicht is overigens ook niet zoals het zou moeten zijn. 
1) Ik heb nu weer ergens gelezen dat met de nieuwste firmware de ergste judder al is opgelost. Ik word doodmoe van al dat internetten.
2) Ik zit in movie-mode, met deze instellingen:
http://www.avsforum.com/a...p?p=14113954#post14113954
Ik stream vanaf mijn pc (wmp11) naar de xbox.
Overigens vind ik het beeld over het algemeen super - inderdaad erg rijk en vol - en meestel zie je niets, maar in grote vlakken kleurverlopen, zoals luchten dus, vind ik het toch wel heel erg opvallen.
3) Ik begin er ook een beetje bang voor te worden, inderdaad. In ieder geval heb ik nog steeds die rare donkerdere balk in m'n scherm - overigens alleen links, niet rechts - met Just Scan en 1080p.. grmbl..
1) Ik heb nu weer ergens gelezen dat met de nieuwste firmware de ergste judder al is opgelost. Ik word doodmoe van al dat internetten.

Overigens vind ik het beeld over het algemeen super - inderdaad erg rijk en vol - en meestel zie je niets, maar in grote vlakken kleurverlopen, zoals luchten dus, vind ik het toch wel heel erg opvallen.
3) Ik begin er ook een beetje bang voor te worden, inderdaad. In ieder geval heb ik nog steeds die rare donkerdere balk in m'n scherm - overigens alleen links, niet rechts - met Just Scan en 1080p.. grmbl..

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 10-08-2008 04:50 ]
Misschien een beeldformaat instelling die in WMP niet goed staat, waardoor die lijn ontstaat?
Of een instelling in je videokaart, al zou die bij t streamen niks moeten doen toch? Toch s kijken, je weet nooit.
Of een instelling in je videokaart, al zou die bij t streamen niks moeten doen toch? Toch s kijken, je weet nooit.
[ Voor 38% gewijzigd door Ferry34 op 10-08-2008 11:10 ]
De url die jij geeft staan in een thread van de LNXXA550, is dat wel correct ?Anoniem: 270637 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:23:
Bedankt voor je reactie, Dave. Mijn zicht is overigens ook niet zoals het zou moeten zijn.
Ik heb de callicbratie gedaan met de calibratie dvd van monster, maar de standaard settings weken niet veel af van die die ik met de monster dvd heb bekomen.
Het Xbox dashboard (en games etc.) heeft het ook in 1080p, dus het is helaas niet mijn PC of WMP.Ferry34 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:57:
Misschien een beeldformaat instelling die in WMP niet goed staat, waardoor die lijn ontstaat?
Afgaande op deze post - http://www.avsforum.com/a...p=13833486&postcount=2980 - is de 552 het EU model en de 550 het US model? Ik zie door de nummertjes het bos niet meer.Anoniem: 93534 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:54:
[...]
De url die jij geeft staan in een thread van de LNXXA550, is dat wel correct ?
Ik heb de callicbratie gedaan met de calibratie dvd van monster, maar de standaard settings weken niet veel af van die die ik met de monster dvd heb bekomen.
De kleuren etc. zien er wel super uit, in ieder geval!
Even een vraagje;
Een kennis heeft een Samsung TV gekocht en daar zit een sleuf in voor een kaartje van DVB-t waarschijnlijk. Is dat compatible met digitenne? of moet je daar nog iets bij kopen, beetje zonde als je er een extra kastje bij moet zetten als het gewoon ingebouwd is...
Een kennis heeft een Samsung TV gekocht en daar zit een sleuf in voor een kaartje van DVB-t waarschijnlijk. Is dat compatible met digitenne? of moet je daar nog iets bij kopen, beetje zonde als je er een extra kastje bij moet zetten als het gewoon ingebouwd is...
Hier staat wat
De 550 is inderdaad de Amerikaanse tegenhanger van de 552. Het probleem dat jij beschrijft lijkt echt een defect te zijn, dus ik zou je toestel omruilen (je zit nog in de afkoelperiode toch?)Anoniem: 270637 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:47:
[...]
Het Xbox dashboard (en games etc.) heeft het ook in 1080p, dus het is helaas niet mijn PC of WMP.
[...]
Afgaande op deze post - http://www.avsforum.com/a...p=13833486&postcount=2980 - is de 552 het EU model en de 550 het US model? Ik zie door de nummertjes het bos niet meer.
De kleuren etc. zien er wel super uit, in ieder geval!
Je moet zon speciale unit kopen waar je de kaart in doet en die kan je weer in die gleuf stoppen..Flappiewappie schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:34:
Even een vraagje;
http://www.kpn.com/televi...igitenne-Starterskit.prod
[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 10-08-2008 16:42 ]
Dat is een CAM. Daar heb je niks aan als die er al inzit. Digitenne = DVB-T, dus je hebt dan alleen maar een digitennnekaartje (pasje) nodig voor in die gleuf. Je kunt echter ook zonder een Digitennekaartje digitale tv ontvangen: Ned1-3 + lokale zender zijn niet gecodeerd. Moet je wel een antenne aansluiten op die Samsung tv natuurlijk.Mau_Maus schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:39:
[...]
Je moet zon speciale unit kopen waar je de kaart in doet en die kan je weer in die gleuf stoppen..
http://www.kpn.com/televi...igitenne-Starterskit.prod
_██_
(ಠ_ృ)
Nou ik ken nog geen samsung die dat al heeft hoor. Ik heb de LE52A656 en ook daar ook moet zon unit erin.. ik kan niet direct dat pasje erin doenAtomsk schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:48:
[...]
Dat is een CAM. Daar heb je niks aan als die er al inzit. Digitenne = DVB-T, dus je hebt dan alleen maar een digitennnekaartje (pasje) nodig voor in die gleuf. Je kunt echter ook zonder een Digitennekaartje digitale tv ontvangen: Ned1-3 + lokale zender zijn niet gecodeerd. Moet je wel een antenne aansluiten op die Samsung tv natuurlijk.
Oh, dacht dat een DVB-T tuner ook meteen een CAM met pasgleuf betekende. My bad..Mau_Maus schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:31:
[...]
Nou ik ken nog geen samsung die dat al heeft hoor. Ik heb de LE52A656 en ook doe moet zon unit erin.. ik kan niet direct dat pasje erin doen
_██_
(ಠ_ృ)
Ja, ik heb hem pas 3 dagen en heb 14 dagen omruilgarantie. Heb alleen helemaal geen zin om met dat enorme apparaat weer naar de MM te gaan..Anoniem: 236146 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:22:
[...]
De 550 is inderdaad de Amerikaanse tegenhanger van de 552. Het probleem dat jij beschrijft lijkt echt een defect te zijn, dus ik zou je toestel omruilen (je zit nog in de afkoelperiode toch?)
Allemaal bedankt voor de hulp, in ieder geval!
Nu is dat componenten natuurlijk wel n analoog signaal, waar de overscan op hoort te zitten.
De reden dat er n just scan optie op is gekomen komt omdat in de eerste full hdtv's er ook n overscan zat op de hdmi-input en daarin is overscan ongewenst.
Wel weer vreemd dat t euvel bij iemand anders met precies dezelfde settings dit niet heeft.
Hoe zie je dat er overscan is bij jou eigenlijk? Mis je zo'n groot gedeelte van t beeld?
Ik heb op mijn tv ook n klein beetje overscan, maar ik merk daar niks van.
De reden dat er n just scan optie op is gekomen komt omdat in de eerste full hdtv's er ook n overscan zat op de hdmi-input en daarin is overscan ongewenst.
Wel weer vreemd dat t euvel bij iemand anders met precies dezelfde settings dit niet heeft.
Hoe zie je dat er overscan is bij jou eigenlijk? Mis je zo'n groot gedeelte van t beeld?
Je merkt het vooral als je je PC erop aansluit, aangezien ruim de helft van de taakbalk wegvaltFerry34 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:28:
Nu is dat componenten natuurlijk wel n analoog signaal, waar de overscan op hoort te zitten.
Ik merk het omdat er aan beide kanten van het scherm +- 2 cm (is niks maar toch.. ik wil gewoon dat alles goed werkt) wegvalt op 16:9 tov Just Scan. Misschien moet ik eerst eens met mijn xbox langs de MM op het op een andere tv van dit type te proberen? Ik heb helaas geen HDMI-source waar ik het op kan testen..Ferry34 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:28:
Trouwens, hoe zit het met het spelen van 24p materiaal op deze TV? Ik lees van sommigen dat het slecht (tot zelfs heel slecht is) en van anderen dat het supervloeiend is.. Er staat bij dat het 24p support heeft... (maar is wel 60Hz)
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 11-08-2008 10:06 ]
Laat je niet gek maken door wat je leest, ik ben ook veel aan het lezen over deze televisie maar ik denk dat een hoop berichten die ik lees stemmingmakerij zijn, ze horen wat en schrijven het op en hebben het zelf nog nooit gezienAnoniem: 270637 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:56:
[...]
Ik merk het omdat er aan beide kanten van het scherm +- 2 cm (is niks maar toch.. ik wil gewoon dat alles goed werkt) wegvalt op 16:9 tov Just Scan. Misschien moet ik eerst eens met mijn xbox langs de MM op het op een andere tv van dit type te proberen? Ik heb helaas geen HDMI-source waar ik het op kan testen..
Trouwens, hoe zit het met het spelen van 24p materiaal op deze TV? Ik lees van sommigen dat het slecht (tot zelfs heel slecht is) en van anderen dat het supervloeiend is.. Er staat bij dat het 24p support heeft... (maar is wel 60Hz)
Dat is precies wat ik nu ga doen, ik ga hem eens bekijken bij de mediamarkt en wil weleens zien of je de input lag van 30 ms nou kan zien en of dat nou zoveel meer is dan andere tv's
[ Voor 3% gewijzigd door bear87 op 11-08-2008 10:59 ]
Dat is mijnsziens de enige teleurstellende eigenschap van de TV; het niet goed afhandelen van 24p-input. Indien je bewijs wilt hebben dat de TV werkelijk een belabberde pulldown erop uitvoert moet je dit forum even doorlezen (Het gaat om hetzelfde Engelse model, enkel met een digitale tuner geïmplementeerd
). Het beste beeld verkrijg je daardoor om de Blu-Ray op de speler zelf gewoon op 50/60Hz af te spelen, wat een lichte, acceptabele judder oplevert.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 11-08-2008 11:03 ]
Grmbl... 
Ik heb gisteren Ratatouille bekeken, 1080p BluRay .mkv, geconvert naar h264 .mp4 met GOTSent, gestreamed vanaf PC. Ik zie totaal geen judder of wat dan ook. Het is perfect smooth in alle langzame pans en snelle bewegingen. Betekent dit dat 24p vanaf PS3 er hetzelfde uit zou moeten zien? (Wat houdt het "24p Real Movie" gebeuren anders in?) In dat geval kan ik er namelijk zeker mee leven - aangezien ik niets zie van schokkerige beelden.
Heb jij de tv ook, Ngamer?
(Ik vind de tv verder super, bear87, op een aantal lelijke - zij het sporadische - lijnen in bepaalde grote kleurverlopen na en mijn defecte Just Scan optie, dus ik moet hem sowieso nog even gaan omruilen.)
Edit:
http://www.avforums.com/f...read.php?t=733590&page=68
Dit doet me dan weer goed!
Misschien is het allemaal toch een beetje overdreven...? (Nogmaals, bij 1080p materiaal vanaf mijn PC zie ik niets van stutter, judder, shutter whatever..)
Ik heb gisteren Ratatouille bekeken, 1080p BluRay .mkv, geconvert naar h264 .mp4 met GOTSent, gestreamed vanaf PC. Ik zie totaal geen judder of wat dan ook. Het is perfect smooth in alle langzame pans en snelle bewegingen. Betekent dit dat 24p vanaf PS3 er hetzelfde uit zou moeten zien? (Wat houdt het "24p Real Movie" gebeuren anders in?) In dat geval kan ik er namelijk zeker mee leven - aangezien ik niets zie van schokkerige beelden.
(Ik vind de tv verder super, bear87, op een aantal lelijke - zij het sporadische - lijnen in bepaalde grote kleurverlopen na en mijn defecte Just Scan optie, dus ik moet hem sowieso nog even gaan omruilen.)
Edit:
Misschien is het allemaal toch een beetje overdreven...? (Nogmaals, bij 1080p materiaal vanaf mijn PC zie ik niets van stutter, judder, shutter whatever..)
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 11-08-2008 13:48 ]
Ja maar dat is logisch. Een pc sluit je aan via dvi-hdmi en als je dan overscan hebt, moet dit met just scan verholpen zijn.Anoniem: 236146 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 00:52:
[...]
Je merkt het vooral als je je PC erop aansluit, aangezien ruim de helft van de taakbalk wegvalt
Is dit niet het geval, dan heb je n instelling van de videokaart niet goed staan en kan je dit zo wijzigen.
Heb je n tv zonder n just scan optie, dan kan je dit ook regelen in de videokaart settings.
Browns had last van de overscan icm componenten toch?
Jup, ik ben in bezit van dezelfde TV. Hoe had jij je uitgangssignaal van je PC ingesteld dan? Op 24Hz, 50Hz of 60Hz?Anoniem: 270637 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:41:
Grmbl...
Ik heb gisteren Ratatouille bekeken, 1080p BluRay .mkv, geconvert naar h264 .mp4 met GOTSent, gestream vanaf PC. Ik zie totaal geen judder of wat dan ook. Het is perfect smooth in alle langzame pans en snelle bewegingen. Betekent dit dat 24p vanaf PS3 er hetzelfde uit zou moeten zien? (Wat houdt het "24p Real Movie" gebeuren ander in?) In dat geval kan ik er namelijk zeker mee leven - aangezien ik niets zie van schokkerige beelden.
Edit:
He... iemand met hetzelfde probleem als ik:
http://www.avforums.com/f...p?p=6948383&postcount=165
http://www.avforums.com/f...read.php?t=733590&page=11
En nog een:
http://www.avforums.com/f...p?p=7130830&postcount=464
http://www.avforums.com/f...read.php?t=733590&page=31
Overigens.. ik heb ook last van een beetje lichtere vlekken (Backlight bleeding?) in beide bovenhoeken van mijn scherm. Is dit bij alle 5 serie schermen het geval of een productiefoutje?
@ Ferry
Ik heb niet zozeer last van de overscan, ik heb last van de donkere balk links in mijn beeld bij Just Scan (geen overscan dus.) Het is allemaal ook prachtig op 16:9, maar ik wil gewoon dat alles goed werkt. Zie bovenstaande links voor hetzelfde probleem, maar geen antwoorden voor zover ik kan zien.
http://www.avforums.com/f...p?p=6948383&postcount=165
http://www.avforums.com/f...read.php?t=733590&page=11
En nog een:
http://www.avforums.com/f...p?p=7130830&postcount=464
http://www.avforums.com/f...read.php?t=733590&page=31
Overigens.. ik heb ook last van een beetje lichtere vlekken (Backlight bleeding?) in beide bovenhoeken van mijn scherm. Is dit bij alle 5 serie schermen het geval of een productiefoutje?
Geen idee, eerlijk gezegd.. Waar moet ik dat instellen? Mijn PC monitoren (oude CRT's) staan op 85Hz in ieder geval, maar dat zul je vast niet bedoelen. Het enige dat ik gedaan heb is het sharen in WMP aangezet. Meer niet.Anoniem: 236146 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:49:
[...]
Jup, ik ben in bezit van dezelfde TV. Hoe had jij je uitgangssignaal van je PC ingesteld dan? Op 24Hz, 50Hz of 60Hz?
@ Ferry
Ik heb niet zozeer last van de overscan, ik heb last van de donkere balk links in mijn beeld bij Just Scan (geen overscan dus.) Het is allemaal ook prachtig op 16:9, maar ik wil gewoon dat alles goed werkt. Zie bovenstaande links voor hetzelfde probleem, maar geen antwoorden voor zover ik kan zien.
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 11-08-2008 15:04 ]
Ik heb sinds zaterdag de Samsung LE37A556, tot nu toe tevreden, na enig instellen van de kleur.
Kleur hing een hele lichte waas overheen, zegmaar overbelichting.
Maar het is misschien een klein iets, wat niet veel met de tv te maken heeft, maar de afstandbediening heb ik nog wel wat te klagen over..hij is enorm (lees: 23 cm lang) en ik mis enkele knoppen (zoals PIP en PC) die ik op mijn oude very low budget Samsung wel had (en constant gebruik). Ik heb zelfs overwogen gewoon de oude te houden aangezien die ook werkt, alleen de teletekst knop werkt als enige knop niet (en die gebruik ik dus ook erg vaak..en beide is geen optie, andere Tv gaat weg). zijn er nog meer mensen die dit hebben? of iemand die leuk truukje weet om pc of pip toch nog achter een knop te krijgen?
Kleur hing een hele lichte waas overheen, zegmaar overbelichting.
Maar het is misschien een klein iets, wat niet veel met de tv te maken heeft, maar de afstandbediening heb ik nog wel wat te klagen over..hij is enorm (lees: 23 cm lang) en ik mis enkele knoppen (zoals PIP en PC) die ik op mijn oude very low budget Samsung wel had (en constant gebruik). Ik heb zelfs overwogen gewoon de oude te houden aangezien die ook werkt, alleen de teletekst knop werkt als enige knop niet (en die gebruik ik dus ook erg vaak..en beide is geen optie, andere Tv gaat weg). zijn er nog meer mensen die dit hebben? of iemand die leuk truukje weet om pc of pip toch nog achter een knop te krijgen?
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Oh wacht, had even over het feit heen gelezen dat je hem gestreamed had afgespeeld
Zolang je geen judder opmerkt, wees dan een gelukkig mens en let er niet meer op
Die verticale lijn blijft wel een vreemde fout; opmerkelijk dat iemand met hetzelfde probleem op de proppen komt, wat toch kan duiden op een softwarematig foutje. Heb je er al met Samsung contact mee opgenomen?
Edit @Only: Nope, de functies van de AB zijn niet te veranderen. Wel kun je via de Tools-knop redelijk snel bij PiP komen. De PC-knop is vervangen door een HDMI-knop; voor de een (ikzelf bijvoorbeeld) een plus, voor de ander een min.
Die verticale lijn blijft wel een vreemde fout; opmerkelijk dat iemand met hetzelfde probleem op de proppen komt, wat toch kan duiden op een softwarematig foutje. Heb je er al met Samsung contact mee opgenomen?
Edit @Only: Nope, de functies van de AB zijn niet te veranderen. Wel kun je via de Tools-knop redelijk snel bij PiP komen. De PC-knop is vervangen door een HDMI-knop; voor de een (ikzelf bijvoorbeeld) een plus, voor de ander een min.
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 11-08-2008 16:12 ]
Ik begrijp t, maar volgens mij is die 1:1 pixelmapping toch alleen voor digitale signalen?
Het zou wèl erg zijn als je die lijn zou zien bij hdmi.
Ik heb zelf ook iets overscan op alle inputs (hdready plasma), maar merk daar niets van.
De overscan bij de pc wel gecompenseerd in de video settings.
Je zou idd voor de gein je xbox360 mee moeten nemen naar de winkel en aansluiten op eenzelfde toestel om te vergelijken. Als die t daar niet heeft, ben je al wat wijzer.
Het zou wèl erg zijn als je die lijn zou zien bij hdmi.
Ik heb zelf ook iets overscan op alle inputs (hdready plasma), maar merk daar niets van.
De overscan bij de pc wel gecompenseerd in de video settings.
Je zou idd voor de gein je xbox360 mee moeten nemen naar de winkel en aansluiten op eenzelfde toestel om te vergelijken. Als die t daar niet heeft, ben je al wat wijzer.
@ Ngamer:
Is de judder met BluRay op de PS3 hetzelfde als de judder als je het streamt vanaf de PC? (If so, ben ik inderdaad een gelukkig mens, want ik heb er niets van gemerkt.
) Heb jij trouwens je Xbox met component of HDMI aangesloten? En heb jij ook wat lichtere vlekken in beide bovenhoeken van je scherm?
@ Ferry:
Bij OvergeefDave (een pagina terug) is volgens eigen zeggen die lijn in ieder geval niet te zien en ook hij heeft zijn Xbox aangesloten via component.
Is de judder met BluRay op de PS3 hetzelfde als de judder als je het streamt vanaf de PC? (If so, ben ik inderdaad een gelukkig mens, want ik heb er niets van gemerkt.
@ Ferry:
Bij OvergeefDave (een pagina terug) is volgens eigen zeggen die lijn in ieder geval niet te zien en ook hij heeft zijn Xbox aangesloten via component.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 11-08-2008 16:40 ]
Anoniem: 270822
hallo allemaal,
Was aan het twijfelen tussen een philips 42pfl9703d of de le46a656, neigde meer naar de samsung, is ook een stuk goedkoper.
Nu net de LCD-TV test in de nieuwe PCM gelezen te hebben met als winnaar de LG (beeldweergave 7,4.lelijk design helaas), wordt de Philips finaal afgemaakt(beeldweergave 4,9) en zijn ze aardig te spreken over de samsung(beeldweergave 7,0).
Moet ook zeggen dat ik in sd de philips minder mooi vond dan bijv. de bravia, maar met 1080p knalt de philips...meningen verschillen en meetwaardes verschillen van mening.
Echter staat er in de test " Samsung biedt bij deze tv geen hdmi 1.3 en dat vinden we vreemd en jammer, zeker gezien de prijsklasse".
Kan iemand me vertellen of dat echt zo is, want kan het niet opmaken aan de specs op de site van samsung.
Was aan het twijfelen tussen een philips 42pfl9703d of de le46a656, neigde meer naar de samsung, is ook een stuk goedkoper.
Nu net de LCD-TV test in de nieuwe PCM gelezen te hebben met als winnaar de LG (beeldweergave 7,4.lelijk design helaas), wordt de Philips finaal afgemaakt(beeldweergave 4,9) en zijn ze aardig te spreken over de samsung(beeldweergave 7,0).
Moet ook zeggen dat ik in sd de philips minder mooi vond dan bijv. de bravia, maar met 1080p knalt de philips...meningen verschillen en meetwaardes verschillen van mening.
Echter staat er in de test " Samsung biedt bij deze tv geen hdmi 1.3 en dat vinden we vreemd en jammer, zeker gezien de prijsklasse".
Kan iemand me vertellen of dat echt zo is, want kan het niet opmaken aan de specs op de site van samsung.
The Samsung LE40A656 LCD television features four HDMI 1.3 inputs
lees aub niet van die stomme bladen zoals de pcm maar echte review bladen of sites
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/
samsung 6 series is de beste full hd lcd kwa prijs / prestatie van dit moment...
lees aub niet van die stomme bladen zoals de pcm maar echte review bladen of sites
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/
samsung 6 series is de beste full hd lcd kwa prijs / prestatie van dit moment...
Anoniem: 200529
Ik heb dus een LE40F86, en had een vraagje:
Is het mogelijk te zien welke resolutie de lcd weergeeft?
Dus als ik een dvd afspeel, of een spelletje speel, dat ik kan zien op welke resolutie de tv loopt?
Is het mogelijk te zien welke resolutie de lcd weergeeft?
Dus als ik een dvd afspeel, of een spelletje speel, dat ik kan zien op welke resolutie de tv loopt?
Bleeding heb ik ook.Anoniem: 270637 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:24:
...
...
Maar ik dacht eraan door de twee posts van het AV forum te lezen:
Ik heb een Elite Falcon, deze kan dus wel via HDMI worden aangesloten, maar dat heb ik niet gedaan ivm het gebruik van de digitale audio output. Kan het soms dat er een foutje zit in de eerste xboxen die op deze set een probleem geeft ?
Ken je iemand met een xbox360 die een hdmi output heeft ? Zo ja kan je hem mischien overtuigen om eens bij jou langs te komen en deze via component aan te sluiten.
Hmm.. dat is misschien ook nog een mogelijkheid, ja. Ik ken inderdaad iemand met een Xbox Premium + HDMI. Dat kan ik eens proberen.
Aankomende zaterdag komt er sowieso een maat langs met zijn PS3, eens kijken wat de Just Scan dan doet. Ik ga denk ik morgen ook even langs de MM om te checken hoe het daar zit met mijn Xbox.
Bedankt voor de tip en het meedenken!
Aankomende zaterdag komt er sowieso een maat langs met zijn PS3, eens kijken wat de Just Scan dan doet. Ik ga denk ik morgen ook even langs de MM om te checken hoe het daar zit met mijn Xbox.
Bedankt voor de tip en het meedenken!
Bioscoopfilms worden opgenomen met 24 progressieve beelden per seconden. Het "24p Real Movie"gebeuren houdt dan ook in dat je je HD films met 24 beelden per seconde afspeelt.Anoniem: 270637 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:41:
Grmbl...
Als je je PC hebt aangesloten op je TV, dan dien je je TV aan te sturen met 24 Hz. Ik vermoed
dat je je TV aanstuurt met 60 Hz. In dat geval wordt er een interne conversie uitgevoerd van
24 Hz naar 60 Hz. Dit is dan een benadering van het 24p Real Movie gebeuren.
Ter vergelijking: DVDs worden afgespeeld op 50 Hz. En dit terwijl de originele bioscoopfilm
is opgenomen in 24 Hz. Wat er bij progressieve beelden dan gebeurt is dat het iets
versneld wordt afgespeeld. Een film die in de bioscoop dan twee uur duurt, duurt op DVD
in een keer 1 uur en 56 minuten. Niemand die het in de gaten heeft, maar het is niet
hetzelfde als het origineel.
Kijk eens aan, nog iemand met hetzelfde probleem - en foto - maar helaas weer geen reacties... Ook geen woord van de poster zelf meer, dus geen idee of hij het heeft opgelost of niet. 
http://www.avsforum.com/a...p?p=13792542#post13792542
Ik begin te denken dat het inderdaad aan de oudere xboxen kan liggen. Scherp, Dave.
http://www.avsforum.com/a...p?p=13792542#post13792542
Ik begin te denken dat het inderdaad aan de oudere xboxen kan liggen. Scherp, Dave.
Browns, zelf heb ik geen PS3/X360, maar speel m'n films direct van m'n PC'tje af
Op het forum waar ik eerder naar gelinkt heb, merkte veel mensen echter op dat ook met hun PS3 op 24Hz er nog judder voorkwam (veel meer dan op 60Hz, waardoor vermoed wordt dat de TV een slechte pulldown bij 24Hz uitvoert). Zelf heb ik overigens net Dark City gekeken (op 60Hz) en daar heb ik bijna geen judder waargenomen. Ook op HDTVtest.co.uk ervaren ze dat judder enorm verschilt per film vanwege mysterieuze redenen 
Het klopt overigens dat de 5-serie met de oude firmware aardig wat bleeding heeft. Nadat ik de nieuwe firmware (1011) heb geïnstalleerd, is de bleeding bij mij echter stukken verminderd en praktisch niet te zien als je er recht voorzit. Heeft bij jou de nieuwe firmware geen verbetering gegeven? (Ik meende gelezen te hebben dat je de nieuwe firmware ook geïnstalleerd had).
En ik ben benieuwd wat die Xbox van je vriend oplevert
Het klopt overigens dat de 5-serie met de oude firmware aardig wat bleeding heeft. Nadat ik de nieuwe firmware (1011) heb geïnstalleerd, is de bleeding bij mij echter stukken verminderd en praktisch niet te zien als je er recht voorzit. Heeft bij jou de nieuwe firmware geen verbetering gegeven? (Ik meende gelezen te hebben dat je de nieuwe firmware ook geïnstalleerd had).
En ik ben benieuwd wat die Xbox van je vriend oplevert
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 11-08-2008 22:48 ]
Je heet Ngamer en geen PS3 of 360?! 
Of betekent die N Nintendo?
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik met bleeding het juiste woord heb gebruikt. (Nogmaals, ik ben een LCD noob, dit is mijn eerste HD-tv.
)
Ik lees nu over flashlights en dat is volgens mij wat ik bedoel. Het scherm is perfect uniform alleen in de beide bovenhoekjes zie je een soort van flashlights naar binnen schijnen. Overdag zie je het niet en met volledig beeld ook niet, maar in een donkere kamer met zwart bovenaan is het behoorlijk opvallend, zo erg dat ik Batman Begins 1080p op Full Screen had gezet omdat ik naar niets anders meer kon kijken. (Geen 16:9 dus zwarte balken boven en onder) Al heeft dit ongetwijfeld ook te maken met het feit dat ik superkritisch zit te kijken en als ik eenmaal iets zie ik snel de neiging heb me dood te ergeren.
Ik heb de firmware inderdaad geinstalleerd, tenminste.. dat denk ik. Volgens de manual zou de TV zich na de installatie uitschakelen en weer opstarten. Hij schakelde wel uit maar startte niet op. Ik heb de powercable eruit getrokken en er weer ingedaan en vervolgens ging de TV gewoon aan. (Stond ook in de manual en de firmware zou er nu op moeten zitten.) Ik heb alleen geen idee of het daadwerkelijk zo is, waar kan ik dat controleren?
Edit: Gevonden. Dit staat er in het Service menu: T-PRLPEUMD-1011.2
De nieuwe firmware staat er dus op. Toch duidelijke flashlights te zien.. Misschien ben ik gewoon een zeikerd?
Nogmaals, bedankt voor de moeite iedereen!
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik met bleeding het juiste woord heb gebruikt. (Nogmaals, ik ben een LCD noob, dit is mijn eerste HD-tv.
Ik lees nu over flashlights en dat is volgens mij wat ik bedoel. Het scherm is perfect uniform alleen in de beide bovenhoekjes zie je een soort van flashlights naar binnen schijnen. Overdag zie je het niet en met volledig beeld ook niet, maar in een donkere kamer met zwart bovenaan is het behoorlijk opvallend, zo erg dat ik Batman Begins 1080p op Full Screen had gezet omdat ik naar niets anders meer kon kijken. (Geen 16:9 dus zwarte balken boven en onder) Al heeft dit ongetwijfeld ook te maken met het feit dat ik superkritisch zit te kijken en als ik eenmaal iets zie ik snel de neiging heb me dood te ergeren.
Ik heb de firmware inderdaad geinstalleerd, tenminste.. dat denk ik. Volgens de manual zou de TV zich na de installatie uitschakelen en weer opstarten. Hij schakelde wel uit maar startte niet op. Ik heb de powercable eruit getrokken en er weer ingedaan en vervolgens ging de TV gewoon aan. (Stond ook in de manual en de firmware zou er nu op moeten zitten.) Ik heb alleen geen idee of het daadwerkelijk zo is, waar kan ik dat controleren?
De nieuwe firmware staat er dus op. Toch duidelijke flashlights te zien.. Misschien ben ik gewoon een zeikerd?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 12-08-2008 00:08 ]
Ik heb vandaag ook een Samsung TV gekocht, nog eentje van de 5 serie, voor 950euro.
model: LE40A552P3R
Ik heb wel een probleem, ik gebruik een media center, ik heb deze aangesloten via HDMI op de HDMI 2 ingang, zoals in de handleiding staat. Mijn HTPC heeft ook HDMI dus het is een gewone HDMI kabel. Ik heb een Ati Radeon HD3200 onboard in mijn HTPC (780g Chipset).
Het Probleem.
Sommige pictorgammen, bv dat van msn langs de klok, en pictogrammen in het startmenu komen zeer slecht over, alsof ze uit win98 komen... is dit normaal met deze tv aangesloten?
Ik heb wel een probleem, ik gebruik een media center, ik heb deze aangesloten via HDMI op de HDMI 2 ingang, zoals in de handleiding staat. Mijn HTPC heeft ook HDMI dus het is een gewone HDMI kabel. Ik heb een Ati Radeon HD3200 onboard in mijn HTPC (780g Chipset).
Het Probleem.
Sommige pictorgammen, bv dat van msn langs de klok, en pictogrammen in het startmenu komen zeer slecht over, alsof ze uit win98 komen... is dit normaal met deze tv aangesloten?
[ Voor 35% gewijzigd door timofp op 12-08-2008 02:19 ]
Ik vind het raar dat samsung Nederland geen receivers meer aanbied. Ik heb namelijk op de engelse site wel een hele mooie gezien.
Anoniem: 262968
Nee dit is niet normaal, bekijk het eens met de kabel uit je lcd van je pc, deze even rechtstreeks aansluiten op je tv. Het beeld is dan zoals het hoort. Ik denk dat er een instelling van je videokaart voor hdmi verkeerd staat..... Misschien je resolutie??timofp schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 02:12:
Ik heb vandaag ook een Samsung TV gekocht, nog eentje van de 5 serie, voor 950euro.
Het Probleem.
Anoniem: 262968
Geen zeikerd, ik heb een scherm uit de 5 serie (LE40a552), die heeft het ook. Met de update van de firmware leek (de backlightbleeding die jij beldoelt) minder te zijn. Maar ik had mn twijfels of de updae nu in totaal wel een verbetering was. Ik heb een tijdje gekeken met de update, maar vervolgens weer de oude versie erop gezet. Die bevalt me toch beter, Enja.... je hebt gelijk dat het backlightbleeden irritatie op kan leveren en dat het een storende factor is. Bij mij valt het bleeden enigzins mee. Maar het is er inderdaad wel......Anoniem: 270637 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:16:
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik met bleeding het juiste woord heb gebruikt. (Nogmaals, ik ben een LCD noob, dit is mijn eerste HD-tv.)
Verder meer dan tevreden met de aankoop van dit scherm. Prestaties zijn top!
Je lost het N-mysterie zelf al op ^^Anoniem: 270637 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:16:
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik met bleeding het juiste woord heb gebruikt. (Nogmaals, ik ben een LCD noob, dit is mijn eerste HD-tv.)
Het probleem dat jij aanduidt is in mijn vermoeden wel backlight bleeding; daarbij zie je inderdaad aan de zijkanten van het scherm (en bij een anamorphic formaat -breder dan 16:9- inderdaad in de hoeken) een lichte vlek, zoals jij beschrijft een lichtflits. Zie je het ook duidelijker als je van bovenaf op het scherm kijkt? Bij mij is die bleeding echter wel degelijk minder geworden met de nieuwe firmware, en bij anamorphic video's heb ik er geen last meer van.
Het ligt niet aan het type video voor zover ik kan zien, het zijn ook geen flitsen, het is alsof er in beide bovenhoekjes van het scherm twee kleine lampjes naar het midden schijnen, in deze vorm: http://home.mchsi.com/~lambda/key3a.jpg (niet zo fel uiteraard.
)
Vandaar dat ik dacht dat dit flashlight heet. Maar dat zijn blijkbaar een soort van flitsen? Daar heb ik geen last van iig. Verder heb ik het ook nooit aan de zijkanten, echt puur en alleen in de bovenhoekjes. Hoe kan dit trouwens met het beeldformaat te maken hebben? Het probleem is ook niet zo groot hoor, alleen in een donkere kamer met donker beeld is het een beetje vervelend.
Maaruh.. koop een 360! Heb je nog wat aan je HDTV.
@ Vinnie
Bedankt voor je reactie, het is dus wel bij alle 5 series het geval? Geen reden om hem om te ruilen tegen een andere 5 serie? Ik lees op andere fora (AVforum) dat het niet bij alle tv's het geval is. Blijkbaar is dat het wel, aangezien de mensen in dit draadje met deze tv het ook hebben.
Verder inderdaad enorm tevreden met de beeldkwaliteit, op de sporadische color banding na dan, maar dit schijnt eerder aan het bronmateriaal te liggen dan aan de tv?
Vandaar dat ik dacht dat dit flashlight heet. Maar dat zijn blijkbaar een soort van flitsen? Daar heb ik geen last van iig. Verder heb ik het ook nooit aan de zijkanten, echt puur en alleen in de bovenhoekjes. Hoe kan dit trouwens met het beeldformaat te maken hebben? Het probleem is ook niet zo groot hoor, alleen in een donkere kamer met donker beeld is het een beetje vervelend.
@ Vinnie
Bedankt voor je reactie, het is dus wel bij alle 5 series het geval? Geen reden om hem om te ruilen tegen een andere 5 serie? Ik lees op andere fora (AVforum) dat het niet bij alle tv's het geval is. Blijkbaar is dat het wel, aangezien de mensen in dit draadje met deze tv het ook hebben.
Verder inderdaad enorm tevreden met de beeldkwaliteit, op de sporadische color banding na dan, maar dit schijnt eerder aan het bronmateriaal te liggen dan aan de tv?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 12-08-2008 19:38 ]
Hmm, wellicht is het dan toch iets anders als backlight bleeding. Toch lijken de 'symptomen' er verdacht veel op (enkel zichtbaar op zwarte plekken in een donkere kamer); worden de lichtjes opvallender als je een scheve kijkhoek aanneemt?Anoniem: 270637 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:37:
Het ligt niet aan het type video voor zover ik kan zien, het zijn ook geen flitsen, het is alsof er in beide bovenhoekjes van het scherm twee kleine lampjes naar het midden schijnen, in deze vorm: http://home.mchsi.com/~lambda/key3a.jpg (niet zo fel uiteraard.)
@ Vinnie
Overigens speel ik 360 games à la Assasin's Creed en Mass Effect gewoon via m'n PC op m'n TV in FullHD (met een 360 controller erbij)
Voor zover ik me kan herinneren wel, ja. Al moet ik om dat te bevestigen even wachten tot het donker wordt, want nu zie ik er niets van, haha! Ik ben echt een pietlut hoor.Anoniem: 236146 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:47:
Hmm, wellicht is het dan toch iets anders als backlight bleeding. Toch lijken de 'symptomen' er verdacht veel op (enkel zichtbaar op zwarte plekken in een donkere kamer); worden de lichtjes opvallender als je een scheve kijkhoek aanneemt?
Het lijkt een beetje hierop; http://myhdtvchoice.com/w...ploads/2008/03/cloud7.jpg - linksboven, in die vorm - maar dan veel kleiner en veel minder opvallend. Het zal wel gewoon backlight bleeding zijn, ja.
Edit: "some tweaked their backlight a lot and got the flashlights to go away (which is just backlight bleeding in corners)." http://www.av123forum.com...623&p=626768&postcount=34
Backlight bleeding/flashlight, idd.
Maar jij hebt het dus niet specifiek in beide bovenhoeken? In de onderhoeken en aan de zijkanten is het net zo zwart als elders.
p.s. Wel leuk, een goede PC, maar 2000 euro t.o.v. 350 euro? Mijn PC is anderhalf jaar oud en kan nu al niets meer draaien. Laat die muis maar zitten dan.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 12-08-2008 20:08 ]
Zal er nog eens op letten 's avonds, want eigenlijk merk ik het helemaal niet meer op na de nieuwe firmware (en ik kan wat dat betreft ook een zeikerd zijn =p Dat soort kleine imperfecties ga je gewoon opzoeken als je weet dat ze er zijnAnoniem: 270637 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:04:
[...]
Voor zover ik me kan herinneren wel, ja. Al moet ik om dat te bevestigen even wachten tot het donker wordt, want nu zie ik er niets van, haha! Ik ben echt een pietlut hoor.
Het lijkt een beetje hierop; http://myhdtvchoice.com/w...ploads/2008/03/cloud7.jpg - linksboven, in die vorm - maar dan veel kleiner en veel minder opvallend. Het zal wel gewoon backlight bleeding zijn, ja.
"some tweaked their backlight a lot and got the flashlights to go away (which is just backlight bleeding in corners)." http://www.av123forum.com...623&p=626768&postcount=34
Backlight bleeding/flashlight, idd.
Maar jij hebt het dus niet specifiek in beide bovenhoeken?

Ja.. ik zie het ook echt alleen als het pikdonker is, hoor. Misschien moet ik me er maar overheen zetten.
Het beeld knalt alleen zo lekker als het donker is.
Ben benieuwd of je het ziet, ik hoop alleen niet dat ik je aan een irritatie geholpen heb!
Het beeld knalt alleen zo lekker als het donker is.
Ben benieuwd of je het ziet, ik hoop alleen niet dat ik je aan een irritatie geholpen heb!

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 12-08-2008 20:12 ]
Ik lees dat de 40 inch variant last heeft van "input lag". Zijn er al tweakertjes die dit scherm hebben en kunnen deze dit ook beamen?
Ben nl. van plan om eind dit jaar een nieuwe LCD aan te schaffen voor de ps3 en xbox360 en mijn oog was gevallen op deze serie, maar dan de 32 inch variant, maar met de review gelezen te hebben van hdtvtest ben ik wat minder positief.
Ben nl. van plan om eind dit jaar een nieuwe LCD aan te schaffen voor de ps3 en xbox360 en mijn oog was gevallen op deze serie, maar dan de 32 inch variant, maar met de review gelezen te hebben van hdtvtest ben ik wat minder positief.
Ik merk niets van input lag. Misschien dat je het bij COD4 online zou merken - wat ik niet verwacht - maar bij gewoon spelen heb ik nergens last van. De input lag is sowieso te verminderen d.m.v. de "game" mode, jammer daaraan is alleen dat je niets meer aan de beeldinstellingen kunt veranderen.
vraagje :
Ik ben in het bezit van een LE32A656 welke ik via HDMI2 op mijn pc heb aangesloten (Radeon3200) op 1920x1080.
Alleen heb ik een zwart kader tussen rand van mijn scherm en daadwerkelijk beeld.
Geen full-screen zeg maar. HDMI vanf mijn dvd speler geen wel fullscreen.
Als ik de handleiding erbij pak,staat op pag 47-: " tv instellen voor pc" Menu->Beeld->automatisch afstellen.
Deze functie ontbreekt in mijn menu structuur ! (staat op grijs en is niet te selecteren)
Terwijl deze functie speciaal voor de pc is. Reset heb ik ook al gedaan,maar blijft onselecteerbaar ???
Ik ben in het bezit van een LE32A656 welke ik via HDMI2 op mijn pc heb aangesloten (Radeon3200) op 1920x1080.
Alleen heb ik een zwart kader tussen rand van mijn scherm en daadwerkelijk beeld.
Als ik de handleiding erbij pak,staat op pag 47-: " tv instellen voor pc" Menu->Beeld->automatisch afstellen.
Deze functie ontbreekt in mijn menu structuur ! (staat op grijs en is niet te selecteren)
Terwijl deze functie speciaal voor de pc is. Reset heb ik ook al gedaan,maar blijft onselecteerbaar ???
Ik heb de LE37A556..en als je echt helemaal in het donker zit (zit ik ook zelden) zie je pas dat het zwarte toch niet vol zwart is (net even geprobeerd), maar het is teminste wel egaal, niet dat je op sommige plekken meer licht erdoor heen ziet komen, ik ben er zo dan ook wel heel tevreden mee:) (wel na kleuraanpassingen pas.. contrast op 90 en helderheid 33..met warm 1 gloed)
En ligt het aan mij..of kan het zo zijn de de processor het iets minder zwaar heeft op full HD bij het afspelen hiervan? hiervoor speelde ik 1080p af op 1360x768..en nu op 1920x1080..en nu word er bij bijv. de birdscene 1 max piekje van 90% neergezet waar ik eerst constant daar zat met piek bij 95%..nu meer rond de 80/85% of verbeeldt ik me dit nou maar ?
En ligt het aan mij..of kan het zo zijn de de processor het iets minder zwaar heeft op full HD bij het afspelen hiervan? hiervoor speelde ik 1080p af op 1360x768..en nu op 1920x1080..en nu word er bij bijv. de birdscene 1 max piekje van 90% neergezet waar ik eerst constant daar zat met piek bij 95%..nu meer rond de 80/85% of verbeeldt ik me dit nou maar ?
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Misschien een underscan van je videokaart?carpetburn schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:09:
vraagje :
Die optie voor pc is denk ik alleen via vga?
Zoals het hierboven al gezegd werd, het heeft met underscan te maken. Ik heb gisteren ook een samsung gekocht, en heb zowat de hele avond zitten zoeken om de kader te verwijderen. want het is zeer frustrerend. Je moet naar het Catalyst Control center gaan en daar bij scaling options underscan/overscan op 0% zetten, dan verdwijnt te kadercarpetburn schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:09:
vraagje :
Verder zit ik nog met mijn vreemde pictogrammen, ik kan het scherm niet via DVI aansluiten omdat mijn scherm geen DVI poort heeft, dus kan niet vergelijken.
Even wat uit de wereld helpen: elk LCD scherm heeft input lag.Crawl NL schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:45:
Ik lees dat de 40 inch variant last heeft van "input lag". Zijn er al tweakertjes die dit scherm hebben en kunnen deze dit ook beamen?
Ik heb de 32 inch variant, en ik merk er helemaal niks van. Ik ga even zoeken voor je, ik heb een review gelezen waarin stond dat er totaal geen merkbare input lag was. Ga lekker even in de winkel kijken, dat werkt het beste. Ga niet teveel op dergelijke reviews af, de een heeft het over een input lag, en de ander bekroond het scherm tot "highly recommended" en vermeldt dat gamen ook prima gaat
Edit:
http://reviews.cnet.com/f...4505-6482_7-32815315.html
En er was nog een andere review met een filmpje erbij waarin de reviewer meldde dat gamen geweldig ging. Ik blijf even zoeken
[ Voor 10% gewijzigd door bear87 op 12-08-2008 23:27 ]
hee ,ga ik eens propberen thanx mate !!
ik had hem alweer op 1360x768 staan ,das was de enige modus waarin ik echt beeld had tot de zijkant
ik had hem alweer op 1360x768 staan ,das was de enige modus waarin ik echt beeld had tot de zijkant
no problemo, had juist hetzelfde aan de hand, met lagere resoluties kreeg ik wel schermvullen beeld. Maarja, je koopt geen Full HD tv en geluidset en bluray drive voor je media center om dan met een 720p tevreden te zijn ehcarpetburn schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:23:
underscan/overscan op 0% zetten !!! dude wat een supervet beeld heb ik zo ! bedankt voor de tip !! kan ik weer verder met mediaportal, thanx !
Geen enkele LCD kan in een verduisterde ruimte diep zwart weergeven (tenzij er van uitschakelbare LED's gebruik wordt gemaakt). Overigens kan een high-end projector dat in de bioscoop net zo minOnly schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:24:
Ik heb de LE37A556..en als je echt helemaal in het donker zit (zit ik ook zelden) zie je pas dat het zwarte toch niet vol zwart is (net even geprobeerd), maar het is teminste wel egaal, niet dat je op sommige plekken meer licht erdoor heen ziet komen, ik ben er zo dan ook wel heel tevreden mee:) (wel na kleuraanpassingen pas.. contrast op 90 en helderheid 33..met warm 1 gloed)
Over je instellingen: je hebt je helderheid wel érg laag staan, waardoor je veel details in donkere scènes zult missen. Als je een donkere film bekijkt moet je maar eens de helderheid op een bepaald punt opschroeven en zien hoeveel detail je in de schaduwen miste
@ Ngamer
Nog iets opgemerkt van de flashlights?
Ik heb trouwens nog een vraagje. Kun je HD materiaal ook gewoon op een normale DVD zetten, zodat ik het kan afspelen op mijn 360? Of is de bitrate van DVD (ik gooi er maar een term in, maar volgens mij wel de juiste
) hiervoor te laag?
Edit: Misschien niet het juiste draadje hiervoor.. sorry.
Ik heb trouwens nog een vraagje. Kun je HD materiaal ook gewoon op een normale DVD zetten, zodat ik het kan afspelen op mijn 360? Of is de bitrate van DVD (ik gooi er maar een term in, maar volgens mij wel de juiste
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 270637 op 13-08-2008 18:45 ]
Sinds gisteren heb ik een LE40A656 waar ik erg blij mee ben. Heb alleen 1 probleem:
Mijn AppleTV staat via HDMI verbonden aan een Marants receiver (SR4***). Deze geeft het HDMI signaal door naar de tv ook middels HDMI. Wanneer ik nu mijn AppleTV aan zet en de Marantz naar de juiste HDMI input laat luisteren om het door te geven aan de tv laat het scherm niets meer zien. Ik zie dan ook dat om de paar seconden het signaal op de receiver weg valt en weer wordt doorgegeven. Hoe dan ook komt er niets op het scherm.
De enige manier om het werkend te krijgen is om de AppleTV uit en weer aan te zetten, dus stroomstekker er uit en er weer in en dan is er geen probleem en krijgt de tv gelijk weer signaal.
Met mijn vorige tv (LE32M51B) had ik dit probleem niet en werkte het gewoon vlekkeloos. Iemand een idee?
Mijn AppleTV staat via HDMI verbonden aan een Marants receiver (SR4***). Deze geeft het HDMI signaal door naar de tv ook middels HDMI. Wanneer ik nu mijn AppleTV aan zet en de Marantz naar de juiste HDMI input laat luisteren om het door te geven aan de tv laat het scherm niets meer zien. Ik zie dan ook dat om de paar seconden het signaal op de receiver weg valt en weer wordt doorgegeven. Hoe dan ook komt er niets op het scherm.
De enige manier om het werkend te krijgen is om de AppleTV uit en weer aan te zetten, dus stroomstekker er uit en er weer in en dan is er geen probleem en krijgt de tv gelijk weer signaal.
Met mijn vorige tv (LE32M51B) had ik dit probleem niet en werkte het gewoon vlekkeloos. Iemand een idee?
Niet helemaal juiste draadje inderdaad, maar goed. Om antwoord te geven op je vraag: nee dit kan niet. DVD-spelers zijn namelijk niet op HD-content berekend en kunnen dit niet lezen.Anoniem: 270637 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:42:
@ Ngamer
Ik heb trouwens nog een vraagje. Kun je HD materiaal ook gewoon op een normale DVD zetten, zodat ik het kan afspelen op mijn 360? Of is de bitrate van DVD (ik gooi er maar een term in, maar volgens mij wel de juiste) hiervoor te laag?
Gisteren een Samsung LE40A556 gekocht. Erg tevreden over en zeker mooi beeldje. Moet nog wel calibreren, maar goed...dat kan nog wel. Alleen het digitale beeld via Ziggo is niet zoals ik had verwacht...dat verrotte scart toch. Waarom bieden ze niet voor ongeveer 50 euro een digitale ontvanger aan mét HDMI-uitgang...zou het digitale beeld zoveel beter maken. Nu moet je een digitale ontvanger met HDMI-uitgang kopen voor 199€....dat is me toch net wat teveel. Maar goed, dat ligt niet aan Samsung maar aan Ziggo
Anoniem: 271195
Ik heb sinds vandaag een Samsung LE37A552. Ik wil hem aansluiten op mijn pc via een DVI->HDMI kabel.
Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat wanneer ik hem aansluit aan me pc, dat de TV geen HDMI activiteit detecteert. Dus wanneer ik op de HDMI knop druk staat er "Geen apparaat aangesloten." Ik heb het op alle HDMI-poorten geprobeert en niets doet het.
Dingen wat ik geprobeerd heb:
Ik zie trouwens wel 'Samsung' bij de Nvidia Control Panel... dus ik heb hem nu gewoon op dualview staan met 1680x1050(TFT) en 1920x1080(LCD TV).
Wat zie ik over het hoofd ? Waar kan het aan liggen ?
Alvast bedankt =]
Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat wanneer ik hem aansluit aan me pc, dat de TV geen HDMI activiteit detecteert. Dus wanneer ik op de HDMI knop druk staat er "Geen apparaat aangesloten." Ik heb het op alle HDMI-poorten geprobeert en niets doet het.
Dingen wat ik geprobeerd heb:
- DVI->HDMI Kabel getest met PC, werkt dus niet.
- DVI->HDMI Kabel getest met 2 verschillende Laptops, werkt ook niet.
- HDMI Kabel getest met 1 laptop, werkt niet. ( hierbij word WEL HDMI gedetecteerd, maar blijf ik zwart beeld houden)
- DVI->HDMI Kabel getest bij een vriend, werkt perfect. Zowel laptop als pc. (hij heeft een Samsung TV.. ook 37" alleen weet ik niet welke type hij heeft, ik denk ook de 5Serie)
Ik zie trouwens wel 'Samsung' bij de Nvidia Control Panel... dus ik heb hem nu gewoon op dualview staan met 1680x1050(TFT) en 1920x1080(LCD TV).
Alvast bedankt =]
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 271195 op 14-08-2008 21:28 ]
Anoniem: 239117
Heren,
Ik heb sinds twee maanden een nieuwe tv ( Samsung LE26R81B). Sinds een paar dagen gaat het geluid hard achter uit. Het lijkt er op dat het bij de lagere tonen voorkomt. Het is een soort van trilling, het is lastig te voorwoorden, maar erg irritant. Het is niet constant, meer af en toe.
Ik weet dat het geluid van samsung tv's niet al te best is, maar hoort dit er ook bij? of heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Ik heb sinds twee maanden een nieuwe tv ( Samsung LE26R81B). Sinds een paar dagen gaat het geluid hard achter uit. Het lijkt er op dat het bij de lagere tonen voorkomt. Het is een soort van trilling, het is lastig te voorwoorden, maar erg irritant. Het is niet constant, meer af en toe.
Ik weet dat het geluid van samsung tv's niet al te best is, maar hoort dit er ook bij? of heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Bij mij deed ie het gelijk. ook in andere resoluties 640x480 geeft ook beeld.Anoniem: 271195 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:19:
Ik heb sinds vandaag een Samsung LE37A552. Ik wil hem aansluiten op mijn pc via een DVI->HDMI kabel.
Dingen wat ik geprobeerd heb:Ik heb zelf een Nvidia 9600 GT 512 MB en gebruik dus de Nvidia Control Panel zonder speciale settings en ik heb een 22" TFT scherm er ook nog aan hangen.
- DVI->HDMI Kabel getest met PC, werkt dus niet.
- DVI->HDMI Kabel getest met 2 verschillende Laptops, werkt ook niet.
- HDMI Kabel getest met 1 laptop, werkt niet. ( hierbij word WEL HDMI gedetecteerd, maar blijf ik zwart beeld houden)
- DVI->HDMI Kabel getest bij een vriend, werkt perfect. Zowel laptop als pc. (hij heeft een Samsung TV.. ook 37" alleen weet ik niet welke type hij heeft, ik denk ook de 5Serie)
Alvast bedankt =]
wel in hdmi poort 2 gezet he ?
Ja ik heb hem in hdmi2 poort gezet.. ook als ik de reso op z'n laagst zet ziet ie nietscarpetburn schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:39:
[...]
Bij mij deed ie het gelijk. ook in andere resoluties 640x480 geeft ook beeld.
wel in hdmi poort 2 gezet he ?
Misschien een beetje een stomme vraag maar hoe zet je de televisie volledig uit?
Ik heb het hier over de samsung LE37A656. In de handleiding staat op de knop van de televisie zelf. Echter als je op de knop drukt dan gaat hij in standby mode, net als bij de power button op de afstandsbediening. (er blijft altijd een rood lampje branden)
Bij het uitschakelen van de de stroom verliest deze alle instellingen en dat is dus ook niet wat ik wil..
Ik heb het hier over de samsung LE37A656. In de handleiding staat op de knop van de televisie zelf. Echter als je op de knop drukt dan gaat hij in standby mode, net als bij de power button op de afstandsbediening. (er blijft altijd een rood lampje branden)
Bij het uitschakelen van de de stroom verliest deze alle instellingen en dat is dus ook niet wat ik wil..
Als je de manual leest staat er dat hij alleen volledig uit kan mits je de voeding er uit trekt :< Dus ja, je moet het helaas houden bij Stand-By.jorngrisel schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:59:
Misschien een beetje een stomme vraag maar hoe zet je de televisie volledig uit?
Moderne platte tv's zijn eigenlijk computers met een tuner(s) die een paneel aansturen.jorngrisel schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:59:
Pc's gaan ook altijd op standby als je uitzet. Daar moet je het mee vergelijken.
Waarom de fabrikant er voor zorgt dat de instellingen niet worden onthouden? Ik weet het niet.

Tv kan inderdaad niet helemaal uit....Even als mijn digital cable reciever van samsung die bovendien ook nog eens ook in standby stand behoorlijk warm is...Als oplossing hiervoor heb ik zo een draadloos setje van Elro gekocht waarmee ik met een afstandbediening in 1 keer alle stroom van de apparaten kan halen....
Alles van Apple
Anoniem: 196220
Kan iemand me vertellen wat er allemaal gefixt word met de nieuwste firmware voor de LE46A552?De versie in mijn tv is momenteel van 25 april. Ik lees hier iets over minder backlightbleeding, staat dit ook ergens in een documentje van samsung?
Wederom niet helemaal het juiste topic hiervoor, maar ik wilde toch even antwoorden: een Xbox360 is wel meer dan een DVD-speler, ondanks dat hij geen Blu-Ray's kan lezen. Zo kan een 360 gewoon WMVHD-files afspelen; op Usenet worden dan ook vaak speciaal geconverteerde HD-films aangeboden voor de 360, dus ja, als je WMVHD's als Data op een DVD'tje brandt, kan de 360 die in mijn sterke vermoeden gewoon afspelen. Ik zou het gewoon proberenCubic X schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:37:
[...]
Niet helemaal juiste draadje inderdaad, maar goed. Om antwoord te geven op je vraag: nee dit kan niet. DVD-spelers zijn namelijk niet op HD-content berekend en kunnen dit niet lezen.
Gisteren een Samsung LE40A556 gekocht. Erg tevreden over en zeker mooi beeldje. Moet nog wel calibreren, maar goed...dat kan nog wel. Alleen het digitale beeld via Ziggo is niet zoals ik had verwacht...dat verrotte scart toch. Waarom bieden ze niet voor ongeveer 50 euro een digitale ontvanger aan mét HDMI-uitgang...zou het digitale beeld zoveel beter maken. Nu moet je een digitale ontvanger met HDMI-uitgang kopen voor 199€....dat is me toch net wat teveel. Maar goed, dat ligt niet aan Samsung maar aan Ziggo
Dit topic is gesloten.