Sowieso schrijf je zo!
Huh, heb niets ontvangen
in dat geval neem ik alleen Oeloe meeGerardHenninger schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:41:
Misschien dat je iets kan afspreken met iemand die bij een station wil stoppen?
Had ik eigenlijk in het mailtje moeten vermelden, maar in principe is een camera (geen Nikon, Pentax, Oly of Sony) + flitser + 16mm tot 50mm lens genoeg. Je hoeft niet al je lenzen of statieven mee te nemen hoor. Het mag, maar ik denk niet dat je ze zal gebruiken.
+ mijn lenzen en flitser.. nu maar hopen dat het past
* ReseTTim heeft er zin in, het word denk ik een leuke dag.. als Gerard een beetje liev blijft voor zijn groupies..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Tot zaterdag luitjes!
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Ach, als ik niet lief ben dan voer je me gewoon dronken... dan heb je zeker een leuke dagReseTTim schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:51:
[...]
in dat geval neem ik alleen Oeloe mee
+ mijn lenzen en flitser.. nu maar hopen dat het past
* ReseTTim heeft er zin in, het word denk ik een leuke dag.. als Gerard een beetje liev blijft voor zijn groupies..
Ik heb er ook zin in, alhoewel ik wel hoop dat ik jullie met een "voldaan" gevoel naar huis kan schoppen...
Jij kwam toch vanuit Groningen? Als je dan de trein naar H'sum neemt kan ik je daar oppikken en meenemen naar Zoetermeer. Mocht 9292ov.nl nog steeds lastig doen.ThunderNet schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:31:
[...]
Oehnu kan ik tot 8 uur uitslapen ofzo
Mmz 9292ov.nl maakt er een zooitje van met 20x overstappen... raar.
Mgoed heb er zin inMorgen maar vast m'n cameratas inpakken.
@statief.. Je bent toch aan het flitsen, dus statief lijkt me niet echt nodigOf je moet een te zware camera voor je lichaam hebben.
Voor de rest, ik ben ook bereid mensen op te pikken van station Zoetermeer en als taxi te spelen naar de locatie toe.
Zou helemaal super zijn. Als je je telefoonnummer zou willen sturen en tijdstip wat het beste uitkomt om @ station Hillywood te zijn. Zou helemaal perfect zijn danWolfensteijn schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:02:
[...]
Jij kwam toch vanuit Groningen? Als je dan de trein naar H'sum neemt kan ik je daar oppikken en meenemen naar Zoetermeer. Mocht 9292ov.nl nog steeds lastig doen.
Voor de rest, ik ben ook bereid mensen op te pikken van station Zoetermeer en als taxi te spelen naar de locatie toe.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
ik van mmh Hillywood, heeft Hilversum een station die zo heet? Nee, volgensmij niet.. denk denk.. en toen.... viel het kwartjeThunderNet schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:07:
@ station Hillywood

Mag overigens wat mij betreft: credit where credit's due, dus je kan de betreffende fotozaak gewoon noemen in de TSDaarnaast komen er vier speciale GH-setjes waarmee je meteen aan de slag kan. Ik wil nog geen naam noemen want ik weet niet of de modjes dat hier leuk vinden en daarnaast moet ik de deal nog beter uitwerken (zodat jullie er alleen maar beter van worden).
Euh, je collega's hadden het liever niet.... Maakt mij niet zoveel uit, laat maar weten.Remy schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:33:
[...]
Mag overigens wat mij betreft: credit where credit's due, dus je kan de betreffende fotozaak gewoon noemen in de TS
Mocht iemand interesse hebben: laat het maar weten
👨🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module
FotoSG.nl
Bij deze de aanbieding
Set 1
Studio Statief 200cm incl. draagtas
Studio Paraplu houder incl. spigot koppeling
LinkStar Hotshoe adapter met kabel HS-25A3
Falcon Eyes Flitsontspanner RF604D R-Wave 4 kanaals (Set)
Totaal bedrag : 96,45 euro excl. verzendkosten
Aanbieding : 81,55 euro excl. verzendkosten
Set 2
Manfrotto Studio Lampstatief 190cm (001B)
Studio Paraplu houder incl. spigot koppeling
LinkStar Hotshoe adapter met kabel HS-25A3
Falcon Eyes Flitsontspanner RF604D R-Wave 4 kanaals (Set)
Totaal bedrag : 146,50 euro excl. verzendkosten
Aanbieding : 131,60 euro excl. verzendkosten
Linkstar Flitsset FS-200D (set) - 349,00 euro wordt -> 314,10 euroIndien klanten belangstelling hebben in een flitsset van LinkStar kunnen wij daarvoor de volgende kortingen geven.
Linkstar Flitsset FS-300D (set) - 399,00 euro wordt -> 359,10 euro
Linkstar Flitsset MT-150LU 3Kit (set) - 299,00 euro wordt -> 269,10 euro
Set 1 en Set 2 zullen aanwezig zijn. En daarnaast heb ik gisteren de Linkstar Flitsset FS-300D binnengekregen zodat jullie daar ook mee kunnen spelen.Overige LinkStar flitssets kunnen wij uiteraard ook kortingen op geven. Kortingen zijn alleen van toepassing als klanten de cursus hebben gevolgd.
Dus...
Met dank aan Remy en Nomad voor de medewerking
Ik begin nu wel een beetje te twijfelen over hoe en wat aangezien zoetermeer een bitch is om te breiken hier
|>
Ik spreek uit ervaring : Geer's workshops zijn altijd heel erg gezellig. En hij's best wel liev, en zoals'ie zelf al zegt, rosé helpt!ReseTTim schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:51:
Vind het erg spijtig dat ik er niet bij kan zijn deze keer, had wel 's wat van het andere forummeubilair willen ontmoeten
And about the pics, EENSCH met simon!
[ Voor 3% gewijzigd door dodge_911 op 28-08-2008 21:04 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Komt goed, 6gb aan geheugen bij mesimon schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:17:
Maak trouwens maar veel @ work pics zodat de thuis/buitenblijvers mee kunnen genieten van 't gestuntel
Trouwens, hebben er mensen eventueel nog de behoefte aan een laptop op locatie om foto's op te bekijken?
eergisteren mijn flitserbatterijen opgeladen
kortom nog ffies SD kaartje legen en ik ben er klaar voor
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Camera en lenzen schoon?_Mystikal_ schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:01:
Tas vol, batterijen vol (GP recyko ftw), kaartjes leeg, kortom helemaal klaar
Laptops zijn handig en ik zal voor jullie ook wel een stekkerdoos meenemen.
We maken er gewoon een gezellige dag van; ik zal geen strakke workshop geven, ik laat jullie lekker prutsen en klooien en voor vragen kunnen jullie altijd bij mij terecht. Maar dan moet ik er natuurlijk wel bijzeggen : SLOPEN IS KOPEN! (of camera inleveren
Moet nu door jullie de hele dag thuisblijven omdat de cadeautjes straks binnenkomen... kut TNT, schiet eens op!
[ Voor 49% gewijzigd door GerardHenninger op 29-08-2008 16:04 ]
* Henk Agreesdodge_911 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:03:
[...]
Ik spreek uit ervaring : Geer's workshops zijn altijd heel erg gezellig. En hij's best wel liev, en zoals'ie zelf al zegt, rosé helpt!
Vind het erg spijtig dat ik er niet bij kan zijn deze keer, had wel 's wat van het andere forummeubilair willen ontmoeten
And about the pics, EENSCH met simon!
Jammer dat ik er niet bij kan zijn... zag dit topic wat te laat, en had al andere dingen afgesproken

Vraag me sowieso af waarom een initiatief als dit geen sticky is?
ik dacht dat josh jou slaaf wasGerardHenninger schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:57:
Moet nu door jullie de hele dag thuisblijven omdat de cadeautjes straks binnenkomen... kut TNT, schiet eens op!
Klopt! SletjeVanGerard.nl !
Maar hij had vrij gevraagd vandaag want morgen is al zwaar genoeg voor hem
Niemand die zegt dat ie dat niet is, jouw geest is alleen niet ziek genoeg...
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
[ Voor 15% gewijzigd door ReseTTim op 29-08-2008 19:15 ]

Mjah, als het er dan toch is wil ik er wel eens mee prutsensimon schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:06:
wat moet je met een ND grad in een studio? stelletje sleepezels
[/einde slowchat]
Zeg hé, slet is iets heel anders dan slaaf hè.
Ah crap, ik val buiten de slowchat tags, ben ik nu de lul? Ik wil niet ook nog de lul zijn, ik ben al de slet!
[ Voor 23% gewijzigd door Josh op 29-08-2008 20:30 ]
Na een week met de nieuwe Bredase eerstejaars dames gebivakkeerd te hebben ben ik compleet naar de spreekwoordelijke klote. En gezien mijn stage maandag begint lijkt het me even verstandiger om niet mee te komen

Op de vraag uit de topicstart die mensen mogelijk bezig heeft gehouden wil ik alsnog een antwoord geven: neuh, niet alles....ben vrij selectief!
verbergt foto's van dames deze week

[ Voor 13% gewijzigd door allstarted1 op 29-08-2008 21:03 ]
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
ik heb alleen nog maar een houder voor een 67mm lens.. vandaar de vraag_Mystikal_ schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:50:
Geen filters, maar als je iets van een ND grad filter hebt wil ik daar best mee spelen (als dat mag)
tot morgen peopoltjes..
Ow dan is het ook niet erg dat ik al om 10:00 voor de deur staGerardHenninger schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:36:
Neem gewoon de spullen mee, want naast de locatie waar we bezig zijn is ook nog een race bezigDan werken we gewoon in groepjes
mvg Aristos
Formule StudentDeFeCt schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:59:
[...]
Ow dan is het ook niet erg dat ik al om 10:00 voor de deur staWat voor race?
Welke CS ?Aristos schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:17:
Morgen ben ik om 12:00 op het CS om _Mystikal_ op te halen, mensen die meewillen kunnen me (morgen na 10:00) bellen op 06 - 22 933405. Ik heb nog ruimte voor 3 man.
mvg Aristos
Welke _Mystikal_? Aangezien ik gisteravond met hem heb afgesproken dat hij vanaf Hilverdorp met mij meerijdt naar Zoetermeer toeAristos schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:17:
Morgen ben ik om 12:00 op het CS om _Mystikal_ op te halen, mensen die meewillen kunnen me (morgen na 10:00) bellen op 06 - 22 933405. Ik heb nog ruimte voor 3 man.
mvg Aristos
De deur is pas vanaf 12:30 uur open hoor
Iemand trouwens die stickers wil maken met <voornaam> - <GoT nickname> ?
Maaruhm Gerard....koevoet doet wonderen hoor
Ik heb vervoer dat om 11.45 in Rotterdam moet zijn, tis niet anders, maar ik vermaak me wel met een kopje koffie en een boekje in de McDo
...in de openingspost staat nog dat het in Den Haag is... en aangezien er hier ook mensen een maand te vroeg voor de deuren van de photokina staan...
Ik ga geen stickers maken maar heb een paar vellen in mijn tas gegooid, mensen kunnen zelf hun naam toch wel schrijven?GerardHenninger schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:51:
Iemand trouwens die stickers wil maken met <voornaam> - <GoT nickname> ?
[ Voor 46% gewijzigd door DeFeCt op 30-08-2008 00:24 ]
Tot zo dan maar

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Inderdaad, ik bedoel Den Haag CS en ik kreeg net van _Mystikal_ een pm dat hij meerijdt... Ik hoor wel als ik iemand van DH CS moet oppikken...
Anoniem: 14829
Gewoon de hele zondag in bed blijven (alleen!), en er is niks aan 't handje...allstarted1 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:02:
Damn....sad news
Na een week met de nieuwe Bredase eerstejaars dames gebivakkeerd te hebben ben ik compleet naar de spreekwoordelijke klote. En gezien mijn stage maandag begint lijkt het me even verstandiger om niet mee te komenDenk niet dat ik echt een goede indruk achterlaat als ik op dag 1 al op het toetsenbord lig te ronken.......
Sowieso schrijf je zo!
Lol!nadroJ schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:32:
Vanuit Grand Café Vrienden ff ontspannen ontbijten met vriendinlief hier in Zoetermeer. We rijden straks naar Players toe.
Ik vertrek straks met Jos naar Players....... ik hoop echt dat we ondanks de race voor de club kunnen parkeren want anders ga ik echt door m'n rug met al die spullen.
Tot zo!
Speciaal voor de thuisblijvers twee kleine teasers (straigth uit de cam btw

Gerard en zijn lieve Jos

Verlegen Gerard bij knap model
Zelf niet zoveel geschoten, maar er is meeeeer dan genoeg geschoten heb ik gezien....ik ben vooral benieuwd naar de foto's van _Mystikal_ die had namelijk nogal een euhm....apart model

Verder was het gewoon onwijs gezellig zo emt z'n alle bij Opa Geer op visite
nou mensen, ik ga lekker BBQ'en....postse
[ Voor 9% gewijzigd door Nomad op 31-08-2008 16:30 ]
Nogmaals dank mannen, ik heb onwijs veel geleerd vandaag! Echt onwijs gaaf initiatief!
Linda (model van onze groep) met haar vriend Jeroen :-)

Even Gerard zijn Canon L lens mogen lenen, lage diafragma erop en dan krijg je zoiets, ik vind het nog wel aardig gelukt!

Even de apparatuur naar buiten en voor de deur van de "discotheek/studio" foto's maken, natuurlijk moest Gerard Linda weer als plakbord gebruiken

Nog 1tje buiten gemaakt...

Hierbij wilde ik nogmaals ons "model" Linda bedanken! Zonder haar had het niet zo leuk geworden als dat het nu was, jij ook nog bedankt dus Jeroen
[ Voor 107% gewijzigd door Donnie op 30-08-2008 18:58 ]
Een foto uit mijn camera (de rest laat ik aan jullie over) :
Hi-res staat hier : KLIK!
Wallpapers :
1280 x 800 px
1024 x 768 px
1680 x 1050 px
[ Voor 46% gewijzigd door GerardHenninger op 30-08-2008 20:59 ]
En nogmaals bedankt, het was echt een vette en leerzame dag
👨🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Anoniem: 23911
verzoek voor wallpaper....
Zie hierboven
Zie hierbovenleejoow schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:40:
En hier dus ook
En nogmaals bedankt, het was echt een vette en leerzame dag
Graag gedaan, hoop dat je er iets aan hebt.
Als er genoeg vraag naar is dan welJapie.G schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:43:
damn zeg, ik hoop dat die volgende keer er komt
Graag gedaan! Vond het ook heel gezellig.Anoniem: 23911 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:50:
Onwijs bedankt Gerard (en natuurlijk de modellen), we hebben een enorm leuke dag gehad !
offtopic:
verzoek voor wallpaper....
Wallpapers staan in m'n post hierboven
Geen 24"GerardHenninger schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:01:
Graag gedaan! Vond het ook heel gezellig.
Wallpapers staan in m'n post hierboven

Ook een super dag gehad
Bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Keppie op 30-08-2008 21:43 ]

En dankzij deze mensen was deze dag mogelijk.

Bedankt voor alle informatie, en ik ga van de week even kijken hoe ik financieel uitkom voordat ik een aantal producten aan ga schaffen
En nee, bij deze twee foto's heb ik niet geflits, ik kwam eigenlijk alleen voor de strobist opstellingen, en daar heb ik nu een aardig goed idee van.
[ Voor 19% gewijzigd door Wolfensteijn op 31-08-2008 18:39 ]
Foto's stop ik morgen wel in m'n pc nu eerst eens avond eten
toen ik thuis kwam 1 minuut gezeten om skates aan te trekken en direct weer op de benen..
ffies 25km geskate met de haarlem nightskate..
* ReseTTim gaat zo lens openschroeven en foto;s bekijken..
Lensbaby bij cameranu voor 59,-, tenzij je sony hebt....

[ Voor 18% gewijzigd door ReseTTim op 31-08-2008 00:00 ]
Dat is de vriendin van SparkOneDonnie schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:43:
Ik zie dat we toch nog even hadden moeten blijvenDat model wat op die stoel zit heb ik dus net gemist zeker!?!?!
Ben heel benieuwd naar jullie resultaten !

Ik had hulp van Gerard....
Ook namens Linda "Het Model" / "Miss Spa Rood" heel erg bedankt!
Gerard via deze weg heel erg bedankt voor deze dag!
Dit geld natuurlijk ook voor Jos!
Hierbij wat foto's
Rest is ook via www.flickr.com/photos/sparkone te bekijken

En wat doe je dan aan het einde van zo'n dag?

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 31-08-2008 16:31 ]
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Op verzoek van SparkOne de "andere" groepsfoto. Wie kwam er ook alweer met dit idee? (voor de thuisblijvers : nee, dit was NIET mijn idee)
*Klik voor groter*
Ik zal hier maar geen wallpapers van maken want dat komt dan weer zo arrogant over; en jullie vonden me al zo arrogant
daarna, Gerard bedankt!! was geweldig
en dan nu mijn reeks van uhm... 24 foto's...

vind ik persoonlijk een erg mooie plaat.. maarja op de pc ziet hij er hier mooier uit dan op de laptop.. misschien toch maar is zo'n kalibratie-ding kopen..

met lensbaby

van alle foto's heb ik nog het *.nef bestand
meteen gebruik gemaakt van mijn nieuwe logo en ffies kijken hoeveel ik van mijn nieuwe hosting ga gebruiken
tja geen zin om daarvoor van lens te wisselen.. besides met een telelens kan je onopvallendsapphire schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:11:
ja Tim heeft de aparte gewoonte om 50 meter te gaan sprinten, en dan met z'n tele een groepsfoto te maken

* ReseTTim wilde gisterennacht de lens open schroeven maar mijn schroevendraaiers zijn te groot...
OMG !!ReseTTim schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 02:50:
allereerst post 20k![]()
![]()
daarna, Gerard bedankt!! was geweldig
en dan nu mijn reeks van uhm... 24 foto's...
[....pics.....]
van alle foto's heb ik nog het *.nef bestand
meteen gebruik gemaakt van mijn nieuwe logo en ffies kijken hoeveel ik van mijn nieuwe hosting ga gebruiken![]()
M'n hele zelfbeeld naar de knoppen, en bedankt...
ps. Is het nu de bedoeling dat we hier een serie plaatsen of komt er een appart showcase toppic ?
leuke is relatief héReseTTim schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:31:
[...]
tja geen zin om daarvoor van lens te wisselen.. besides met een telelens kan je onopvallendtoch leuke foto's maken
* ReseTTim wilde gisterennacht de lens open schroeven maar mijn schroevendraaiers zijn te groot...ffies lenen dus..
|>
plaatsen die hap!!Anoniem: 23911 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:31:
OMG !!![]()
M'n hele zelfbeeld naar de knoppen, en bedankt...![]()
ps. Is het nu de bedoeling dat we hier een serie plaatsen of komt er een appart showcase toppic ?
btw tis een goede foto van je dus niet zeuren
btw check hyves.. gisterennacht ook direct ffies linkesoep gedaan
en nu toch echt ffies weer naar buiten met die mooie weer
[ Voor 11% gewijzigd door ReseTTim op 31-08-2008 12:42 ]
Linda "Het Model" zal het ook erg leuk vinden.
Was een leuke dag! Bedankt Jongens!
Hyves van Het Model" - mookie83.hyves.nl
Hyves SparkOne" - sparkone.hyves.nl
Anoniem: 14829
Of Pentax of Olympus.ReseTTim schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:07:
Lensbaby bij cameranu voor 59,-, tenzij je sony hebt....
* Anoniem: 14829 is een tevreden Pentax gebruiker...
Ik zou het echter wel bij max 10 foto's houden en dan uiteraard genummerd zodat men ernaar kan verwijzen
Ben het wel met Simon eens, wel veel up-close. Ik ben dan weer het tegenovergestelde met teveel groothoek
Precies, het ging om de ervaring en adviezen met betrekking tot het stuiofotograferen en dan is voornamelijk het proces belangrijk. Als ik dan toch wat algemeen commentaar moet geven over het resultaat:GerardHenninger schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:07:
Ben het wel met Simon eens, wel veel up-close. Ik ben dan weer het tegenovergestelde met teveel groothoekMaar goed, het ging niet om de foto's maar om het licht en de apparatuur.
- Let op de horizon, vooral SparkOne is een koning in scheve platen.
- Let op scherpte en scherptediepte. Sommige platen zijn niet scherp, misfocussed of gewoon een te korte DOF.
- Kaderen is lastig maar let er vooral op dat lichaamsdelen niet op onnatuurlijke manier afgehakt worden. (dat is is echter een mening die iedereen anders opvat)
- Nog iets wat me opviel is dat er vaak erg veel hoofdruimte is in close ups (boven het hoofd). Dat gaat echter over compositie, een lastig aspect en komt vaak pas aan bod als je de basis goed hebt.
hier dan een aantal foto's van die dames in het rood.
1.

2.

3.

4.

Jullie input, onderbouwde kritiek of allerhande andere reacties zijn meer dan welkom.
Het was voor mij een dag waar ik weer een hoop nieuwe dingen heb gezien en ik wil deze tak van fotografie zeker verder gaan verkennen.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
Meer op: http://www.flickr.com/photos/mdellen/
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23911 op 31-08-2008 16:27 ]
Helaas doet je flickr page het niet, krijg deze melding: Oeloe doesn't have anything available to you.
Nummer 3 spreekt mij wel aan, lekker gek...Keppie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:01:
Gisteren niet al te veel foto's gemaakt, meer rondgekeken.
hier dan een aantal foto's van die dames in het rood.
[....pics....]

Ik zie het, thnx...Donnie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:48:
Zitten een paar hele mooie tussen Oeloe
Helaas doet je flickr page het niet, krijg deze melding: Oeloe doesn't have anything available to you.
*gefixed*
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 23911 op 31-08-2008 15:52 ]
Het was overigens een leerzame dag en gezellig bovendien. Dank voor de dag Gerard (en Jos natuurlijk ook). Ik heb niet heel veel foto's gemaakt. Ik heb veel gekeken naar de verschillende apparatuur/aansluitmogelijkheden en enerzijds de strobist style en anderzijds de studioflitsset style. Veel vragen zijn beantwoord en ik wil hier zeker iets mee gaan doen.
[ Voor 42% gewijzigd door nadroJ op 31-08-2008 16:17 ]
Sowieso schrijf je zo!
tja, ik heb nu ook het 1 en ander gecropped om dat weg te halen..Josh schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:15:
- Let op scherpte en scherptediepte. Sommige platen zijn niet scherp, misfocussed of gewoon een te korte DOF.
- Kaderen is lastig maar let er vooral op dat lichaamsdelen niet op onnatuurlijke manier afgehakt worden. (dat is is echter een mening die iedereen anders opvat)
- Nog iets wat me opviel is dat er vaak erg veel hoofdruimte is in close ups (boven het hoofd). Dat gaat echter over compositie, een lastig aspect en komt vaak pas aan bod als je de basis goed hebt.

ik vind die foto van mij met linda op de trap wel erg cool qua belichting. mooi de schaduw op de trap. dat is echt een foto die er uitspringt vind ik..
Volgende keer graag zelf even check images gebruiken
Maar goed, een paar foto's die ik post waardig vind (niet allemaal geflitst).
1:

Overzichtje van de locatie en een aantal van de al aanwezige fotografen.
2:

Eén enkele Sony HVL-56am op statief met een kleine (70cm) reflectie paraplu.
3:

Volgens mij een canon flitser achter een (100cm) doorschijn paraplu. Met goedkope RF trigger, maar het werkt wel, zelfs op een Sony
4:

Nog meer strobist setup spielerij
5:

Nog meer strobist setup spielerij
6:

Fotografen@work
7:

groepsfoto in wording met eigen flits
8:

groepsfoto in wording met available light. Ik probeerde de grote flits mee te pakken, maar blijkbaar kan ik niet zo goed timen
Donnie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:48:
Zitten een paar hele mooie tussen Oeloe
nadroJ schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 16:10:
Kijk, daar is mijn prachtige vriendin. Mooie foto's Oeloe![]()
Het was overigens een leerzame dag en gezellig bovendien. Dank voor de dag Gerard (en Jos natuurlijk ook). Ik heb niet heel veel foto's gemaakt. Ik heb veel gekeken naar de verschillende apparatuur/aansluitmogelijkheden en enerzijds de strobist style en anderzijds de studioflitsset style. Veel vragen zijn beantwoord en ik wil hier zeker iets mee gaan doen.
Thnx guys... Ben alleen wel heel erg benieuwd welke foto's jullie het meest/minst aanspreken en waarom... We zitten hier allemaal om te leren, dus alle input is welkom...Josh schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:32:
Hele vette platen Oeloe! Mooi werk.
Hahahaha.. ik wist dat er mensen tijdens die groepsfoto aan het fotograferen waren...Wolfensteijn schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 18:48:
Ik heb er toch wat mindere kwaliteit uitgehaald, vooral omdat ik mij vooral op de techniek heb gestort, en niet zozeer op de modellen die aanwezig waren. Voor modellen ga ik zelf wel op zoek zodra ik de spulletjes heb aangeschaft.
Maar goed, een paar foto's die ik post waardig vind (niet allemaal geflitst).
[...pics...]
groepsfoto in wording met available light. Ik probeerde de grote flits mee te pakken, maar blijkbaar kan ik niet zo goed timen
Nummer 6 is ook erg leuk om te zien hoe we bezig waren...

Ook met alleen available light....
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 23911 op 31-08-2008 22:10 ]
De foto's 2, 5, 9 en 10 spreken mij het meeste aan. Bij nummer 5 is het kleurgebruik hetgene dat mij enorm aanspreekt.Anoniem: 23911 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:07:
Thnx guys... Ben alleen wel heel erg benieuwd welke foto's jullie het meest/minst aanspreken en waarom... We zitten hier allemaal om te leren, dus alle input is welkom...
De overige vind ik ook erg goed, dus echt kritiek heb ik niet.
Die van mij moeten indd nog komen, tijd en ruimte issue, hoop er snel mee aan de slag te kunnenSparkOne schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:59:
mis toch nog wel een deel?

Klikkerdeklik voor groot.
[ Voor 9% gewijzigd door nadroJ op 02-09-2008 22:03 ]
Sowieso schrijf je zo!
Oeloe en ik hebben besloten ergens anders te bestellen vanwege plutjes ergens anders goedkoper zijn..
Sowieso schrijf je zo!