Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Helpdesk software voor IT Dienstverlener

Pagina: 1
Acties:
  • 977 views

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:24
Hallo,

Ik zoek een helpdesk pakket voor een IT dienstverlener.
De meeste helpdesk software pakette zijn gericht op bedrijven om deze intern te gebruiken.

Ik zoek dus software waarmee het mogelijk is om per klant storingen en een configuration management database bij te houden.

Weet iemand zo'n pakket?

Thx :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat heb je zelf opgezocht?

Zie b.v. de volgende topics om een een eerste selectie te maken:
Zoektocht naar helpdesksoftware
Ervaring met helpdesk pakketten
helpdesk software pakket

[ Voor 12% gewijzigd door Noork op 21-07-2008 16:52 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:24
Noork schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:52:
Wat heb je zelf opgezocht?

Zie b.v. de volgende topics om een een eerste selectie te maken:
Zoektocht naar helpdesksoftware
Ervaring met helpdesk pakketten
helpdesk software pakket
Dit zijn allemaal helpdeskpakketen voor gebruik binnen 1 bedrijf. Wij willen meerdere bedrijven ondersteunen :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Flappie schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:55:
[...]

Dit zijn allemaal helpdeskpakketen voor gebruik binnen 1 bedrijf. Wij willen meerdere bedrijven ondersteunen :)
Je kan in veel pakketen conecten naar meerdere database's.
Ook kan je in veel pakketen meerdere groepen aan maken.

Zo kan je dus een groep Administratie, Postkamer enz aanmaken maar ook Bedrijf a bedrijf B

En je kan per groep een CMDB bij houden..

Beetje zoek werk kan geen kwaat ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik had hetzelde dilemma als jij en ben uiteindelijk naar http://service-now.com/ gegaan.. had wel wat lichte aanpassingen nodig maar werkt goed.
En is SaaS wat ik erg prettig vind.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

To_Tall schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:57:
[...]

Je kan in veel pakketen conecten naar meerdere database's.
Ook kan je in veel pakketen meerdere groepen aan maken.

Zo kan je dus een groep Administratie, Postkamer enz aanmaken maar ook Bedrijf a bedrijf B

En je kan per groep een CMDB bij houden..

Beetje zoek werk kan geen kwaat ;)
zo simpel is het niet, je wil immers je service desk voor alle klanten gebruiken en je klanten moeten niet de incidenten van andere klanten kunnen zien maar waarschijnlijk wel die van hun eigen bedrijf etc..

• Noork
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:01:
[...]

zo simpel is het niet, je wil immers je service desk voor alle klanten gebruiken en je klanten moeten niet de incidenten van andere klanten kunnen zien maar waarschijnlijk wel die van hun eigen bedrijf etc..
Lijkt me een kwestie van even uitzoeken in welke van de pakketten dat mogelijk is. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er verschillende views/filters kunnen worden aangemaakt.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Noork schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:06:
[...]

Lijkt me een kwestie van even uitzoeken in welke van de pakketten dat mogelijk is. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er verschillende views/filters kunnen worden aangemaakt.
Dat even uitzoeken kost nogal wat tijd omdat er nogal wat pakketten op de markt zijn en er vaak niet bij staat of dit ondersteunt word... :/

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:37
Noork schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:06:
[...]

Precies, dat is gewoon een kwestie van configureren en rechten.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Noork
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:07:
[...]

Dat even uitzoeken kost nogal wat tijd omdat er nogal wat pakketten op de markt zijn en er vaak niet bij staat of dit ondersteunt word... :/
Bel of mail de belangrijkste aanbieders met jouw vraag. Zij willen verkopen, dus een fatsoenlijke reactie terug krijgen lijkt me waarschijnlijk. Een lijst van helpdesk software vind je in de eerdere topics die ik je gaf. Schrijf bijvoorbeeld de top 10 aan. (een paar emailadressen in het bcc veld copy pasten kost weinig tijd)

Het lijkt idd best wel veel werk, maar je moet er natuurlijk ook wel wat tijd in stoppen. Dat kan ik nog niet opmaken uit deze startpost. Beetje jammer.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik weet in ieder geval dat TOPdesk Professional en TOPdesk Enterprise (en die laatste is ook als SaaS beschikbaar) die mogelijkheid bieden: http://www.topdesk.nl/
Incidenten per klant en registratie in het CMDB hangt af van de inrichting, maar is altijd terug te leiden naar de klant. Ook zijn er filters en dergelijke te definieren zodat klanten de eigen incidenten zien (standaard zien aanmelders overigens alleen hun eigen incidenten, niet eens alle incidenten van die klant).

Daarnaast zijn er nog meer pakketten op de markt die die mogelijkheid hebben (ik denk zelfs dat ieder serieus pakket die optie biedt).
Noork schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:11:
[...]

Bel of mail de belangrijkste aanbieders met jouw vraag. Zij willen verkopen, dus een fatsoenlijke reactie terug krijgen lijkt me waarschijnlijk. Een lijst van helpdesk software vind je in de eerdere topics die ik je gaf. Schrijf bijvoorbeeld de top 10 aan. (een paar emailadressen in het bcc veld copy pasten kost weinig tijd)

Het lijkt idd best wel veel werk, maar je moet er natuurlijk ook wel wat tijd in stoppen. Dat kan ik nog niet opmaken uit deze startpost. Beetje jammer.
Dat is zelfs redelijk standaard: een lijst met vragen / gewenste functionaliteit opsturen naar de leverancier en je krijgt de antwoorden terug van de verkoopafdeling of die mogelijkheid aanwezig is in hun product.

NB: Ik werk zelf voor TOPdesk, dus mijn blik is wel 'gekleurd' natuurlijk.

[ Voor 62% gewijzigd door Remus op 21-07-2008 17:19 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Noork schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:11:
[...]

zo heb ik het ook ongeveer gedaan en wat demo's laten doen, voor ons kwam service-now er als beste uit.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik snap niet helemaal hoe je een dergelijke topicstart weet te configureren als je al zoveel posts op GoT hebt gedaan. Lees Policy: Alle regels die op het forum gelden gerust nog eens door en zorg ervoor dat je in het vervolg wel de benodigde informatie in je topicstart zet. Dan kun je ook meteen erbij plaatsen wat je zelf al hebt gevonden want op deze manier lijkt dit een vraag waar je zelf nog weinig moeite in lijkt te hebben gestoken

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.