Lijkt me niet, want een echt geldig argument heb ik nog niet gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:13:
Lijkt me logisch,
Dat kan net als op een portable via mail, of zelfs via een push service van het mobiel OS.Technisch issue
Het feit dat kwaadwillende software explosief is gestegent de afgelopen paar jaar, lijkt het ons niet verstand om een applicatie die live verbinding heeft met de server aan te schaffen. In plaats van continue in verbinding te staan met de monitoring server willen we alleen een alert ontvangen als er wat aan de hand is.
Er wordt enkel connectie gemaakt met de nagios server op de manier(en) die door de beheerders ingesteld worden toch? Als zij beslissen enkel toegang via ssh, dan kun je er toch ook enkel maar aan via ssh? Dit gaat opnieuw ook op voor een vast of portable workstation.Daarnaast is het vaak onduidelijk HOE de applicatie connectie maakt met de server. Word het verkeer wel goed geencrypt? HTTP/HTTPS/certificaten? Dit staat vaak slecht aangegeven.
Portable kan evengoed ook verloren raken, dus in dat opzicht verschilt er niet veel.Menselijke issue
Als een smartphone met een live verbinding is gestolen of verloren is kan een kwaadwillend persoon in de architectuur van niet alleen ons maar ook het netwerk van de klanten kijken. Ook al hebben we een mobile management, we willen de risico's beperken.
Een pc/laptop kan ook spyware hebben, nog steeds geen extra argument dus.Al is de nagios app veilig kunnen er nog andere apps op een telefoon staan die het een en ander loggen. Zonder dat de user het weet. Angrybirds weet immers waar je woont
Hier ga ik mee akkoord, maar dat is ook een algemene zaak, niet enkel voor mobiele devices.Quote Bryan Bellino
"We are downloading more apps than ever before, but people are unaware that their location and other information can be harvested by applications. This is comparable to half of the population being unaware that they need to lock their front door"
Dus is mijn vraag nog steeds waarom een mobieltje per definitie een extra veiligheidsrisico zou betekenen?